Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hier een voorbeeldje van mijn 400d met kitlens icm raynoc dcr-250

Afbeeldingslocatie: http://i203.photobucket.com/albums/aa84/mauricewal/IMG_0211-1.jpg?t=1212503821

Geen crop oid en ik heb deze ook niet bewerkt in photoshop. Rechtstreeks vanaf het geheugenkaartje.
Enkel verkleint voor hier.

Ze kunnen nog beter hoor. Ik ben zelf mijn camera nog aan het ontdekken.
Ik heb icm met mijn vorige camera Sony H2 echt mooie macro foto's mee gekregen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja 3 voorbeeldjes van mij, met de Tamron 17-50 uit de hand, omgezet in CS3 niks aan bewerkt.

50mm f/2.8 1/80s
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/HWcloseup1.jpg

50mm f/6.3 1/25s
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/HWcloseup2.jpg

50mm f/8.0 1/30s
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/HWcloseup3.jpg

Lijkt mij dat je zo wel close up genoeg kan, tenminste...ligt aan je doel natuurlijk maar voor gewoon hardware closeups geeft dit ook genoeg detail lijkt me....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
madmaus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:42:

[afbeelding]

Geen crop oid en ik heb deze ook niet bewerkt in photoshop. Rechtstreeks vanaf het geheugenkaartje.
Enkel verkleint voor hier.

Ze kunnen nog beter hoor. Ik ben zelf mijn camera nog aan het ontdekken.
Ik heb icm met mijn vorige camera Sony H2 echt mooie macro foto's mee gekregen.
Hoe werken deze vergroters? Moet je deze in het filterdraad van je lens schroeven? Of werkt dit op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
bartbh schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:14:
[...]
Hoe werken deze vergroters? Moet je deze in het filterdraad van je lens schroeven? Of werkt dit op een andere manier?
Het werkt heel makkelijk.
Het is een universeel systeem. Geen schroefdraad dus, maar een klemsysteem.
hij past op lensen van 52-67mm. Je klemt hem als het ware bovenop je lens.
Je moet wel een beetje inzoomen want als je op groothoek foto's maakt krijg je een gedeelte van de lens in beeld.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
madmaus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Het werkt heel makkelijk.
Het is een universeel systeem. Geen schroefdraad dus, maar een klemsysteem.
hij past op lensen van 52-67mm. Je klemt hem als het ware bovenop je lens.
Je moet wel een beetje inzoomen want als je op groothoek foto's maakt krijg je een gedeelte van de lens in beeld.
Aah, oke. Ik zie dat hij iets van 30-35 euro kost, voor dat geld kan ik het best een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Precies. En mocht je het onwijs leuk vinden kan je altijd nog een echte macro lens kopen.
Je moet alleen even kijken of je de 250 of de 150 wilt.
250 vergroot meer, maar heeft een kleinere dof.
Ik heb ze allebei maar ik gebruik eigenlijk de 250 alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
madmaus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:32:
Precies. En mocht je het onwijs leuk vinden kan je altijd nog een echte macro lens kopen.
Je moet alleen even kijken of je de 250 of de 150 wilt.
250 vergroot meer, maar heeft een kleinere dof.
Ik heb ze allebei maar ik gebruik eigenlijk de 250 alleen
Ik heb ook al wat lopen spelen met extention tubes (zonder elc. contact or-what-so-ever), maar dit lijkt me toch iets flexibeler werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Je stopt hem bij wijze van spreke in je achterzak en als je wilt zit ie er binnen een seconde op.
Leuk om mee te beginnen maar zeker geen professioneel spul hoor.
Als je in het macro topic zoekt op mijn naam zijn de meeste foto's die ik daar heb gemaakt ook met een raynox gemaakt. Alleen wel met de sony H2. Maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Maar is het huren zoals ik eigenlijk al eerder vroeg aan te raden?

Dus niet alleen om de pc van dichtbij te bekijken, maar kan ik ook gelijk eens de birds and the bees van (heeeeeel) dichtbij bekijken. Of zeggen jullie dat het weggegooid geld is?

Huur zal me ongeveer € 50,- gaan kosten.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
De maximale kwaliteit die je met een macrolens kan halen is in theorie hoger dan wanneer je een "gewone" lens gebruikt, al of niet met voorzetlens of tussenringen. Maar dan moet je wel precies weten wat je doet en dan nog zal er veel mislukken in "het vrije veld" omdat het licht net van de verkeerde kant komt, het waait, of het beestje schrikt van je schaduw of ... Zelf zou ik liever een voorzetlensje kopen (Raynox) dan "alles op één" te zetten met huurspul. Kom je daarna nog steeds tekort, dan weet je iig wat je wilt en hoe je het optimale uit de spullen kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 21:08
madmaus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:42:

[afbeelding]
Op de website van konijnenberg staat dat de DCR-250 niet lekker werkt met de 17-85 lens.

Iemand hier die dit kan bevestigen of ontkrachten? En geldt dit ook voor de DCR-150?

Het lijkt mij een erg leuk "ding" om eens mee te spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
masterslave schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:41:
[...]

Op de website van konijnenberg staat dat de DCR-250 niet lekker werkt met de 17-85 lens.

Iemand hier die dit kan bevestigen of ontkrachten? En geldt dit ook voor de DCR-150?

Het lijkt mij een erg leuk "ding" om eens mee te spelen. :P
Als het voor de 250 geld zal het wel de 150 gelden. Is hetzelfde ding alleen +4 diopter ipv +8 diopter van de 250.
Maar ik heb hem gebruikt op mijn 18-55 kitlens en daar heb ik geen "tunnel view" dus dat lijkt me raar.
Je moet gewoon inzoomen naar 85mm en dan zal het wel meevallen denk ik.
Maar ik weet de bouw niet van de 17-85 dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na hoeveel clicks begint je spiegel eigenlijk te verslijten?

want als ik er nu ééntje 2dehands koop die bijna 10k clicks heeft wil ik niet na zes maanden een nieuwe spiegel laten steken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:02:
na hoeveel clicks begint je spiegel eigenlijk te verslijten?

want als ik er nu ééntje 2dehands koop die bijna 10k clicks heeft wil ik niet na zes maanden een nieuwe spiegel laten steken :p
Hangt van het toestel af :) De ruwweg specced aantal clicks zijn wel te vinden op internet :)
Maar bij een 400D kun je wel van ongeveer 50.000 clicks uitgaan denk ik :) bij 10k clicks zou ik me iig geen zorgen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door ThunderNet op 04-06-2008 15:05 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb een stofje zichtbaar op mijn viewfinder. Maar niet zichtbaar op de foto's. Dat zou betekenen dat hij niet op de lens of sensor zit. Waar kan dat stofje dan zitten? Of zou die echt in mijn viewfinder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
madmaus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:38:
Ik heb een stofje zichtbaar op mijn viewfinder. Maar niet zichtbaar op de foto's. Dat zou betekenen dat hij niet op de lens of sensor zit. Waar kan dat stofje dan zitten? Of zou die echt in mijn viewfinder zitten?
Op je matglas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

madmaus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:38:
Spiegel, matglas of in je zoeker :) even met een blaasbalgje je spiegel / matglas van onderen schoonblazen.. Is het dan nog niet weg heb je hem op een vervelendere plek zitten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Oke dan zal ik even een blaasbalgje ergens kopen en dan even schoonblazen.
Hopelijk gaat hij wel weg. Hoewel ik er geen last van heb en hij niet op de foto's zichtbaar is moet die toch weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 12-09 21:08
madmaus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Als het voor de 250 geld zal het wel de 150 gelden. Is hetzelfde ding alleen +4 diopter ipv +8 diopter van de 250.
Maar ik heb hem gebruikt op mijn 18-55 kitlens en daar heb ik geen "tunnel view" dus dat lijkt me raar.
Je moet gewoon inzoomen naar 85mm en dan zal het wel meevallen denk ik.
Maar ik weet de bouw niet van de 17-85 dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.
Er wordt met name over vignettering gesproken. Tunnelview is niet echt aan de orde.

Mocht dat wel zo zijn dan kan ik hem altijd nog op m'n 70-300 zetten. Of gewoon de gok nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Als je in de buurt van Den Haag woont mag je mijne ook testen.

Op je 70-300 kan je hem wellicht ook zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ik heb een discussie lopen over zwart/wit foto's. Ik claim dat het maken van een zwart/wit foto direct met de camera overbodig is. Maak gewoon de kleurenfoto en zet het eventueel om naar zwart/wit op de computer. Je kan namelijk wel van kleur naar zwart/wit, maar nooit meer van zwart/wit naar kleur. Overbodig dus het maken van een zwart/wit foto met de camera?

Anderen beweren dat het toch een beter resultaat geeft als je direct een zwart/wit foto maakt. Maar de camera zet toch ook gewoon de kleuren softwarematig om. En met een computer kan dat toch ook gewoon?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
masterslave schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:08:
[...]

Er wordt met name over vignettering gesproken. Tunnelview is niet echt aan de orde.

Mocht dat wel zo zijn dan kan ik hem altijd nog op m'n 70-300 zetten. Of gewoon de gok nemen ;)
Hier bij mij op mijn sigma 70-300:
Afbeeldingslocatie: http://koen.ofzo.com/diversen3/content/bin/images/large/IMG_4788.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Inderdaad, de camera zet de kleuren ook softwarematig om.

Dat over dat stofje in de zoeker, ik had dat sinds vorig jaar ook bij m'n 20d. Was altijd in de veronderstelling dat in het zoekerhuis moest zitten want 't ging niet met die blaasbalg weg, maar laatst kwam ik er achter dat 't gewoon een of ander sticky stofje aan de onderkant van 't matglas was.
hehe dus een jaar met zo'n vlek in de zoeker rondgelopen :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
doemaarwat schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:48:
Anderen beweren dat het toch een beter resultaat geeft als je direct een zwart/wit foto maakt. Maar de camera zet toch ook gewoon de kleuren softwarematig om. En met een computer kan dat toch ook gewoon?
Een camera heeft maar 3 soorten lichtgevoelige pixels: Rood, blauw en groen. Trek je conclusies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Achteraf naar ZW omzetten geeft meer controle over het eindresultaat doordat je kunt gaan spelen met de hoeveelheid R, G en B. In de analoge ZW fotografie gebruikt(e) men daarvoor ook wel eens filters.

[ Voor 22% gewijzigd door Rob Z op 05-06-2008 15:08 . Reden: toevoeging analoog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
abrakadaver schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:55:
Dat over dat stofje in de zoeker, ik had dat sinds vorig jaar ook bij m'n 20d. Was altijd in de veronderstelling dat in het zoekerhuis moest zitten want 't ging niet met die blaasbalg weg, maar laatst kwam ik er achter dat 't gewoon een of ander sticky stofje aan de onderkant van 't matglas was.
hehe dus een jaar met zo'n vlek in de zoeker rondgelopen :)
Hoe heb je dat weggekregen?
Met een wattenstaafje?
Als ik mijn lens eraf haal en ik kijk via de spiegel dan zie ik daar ook dat stofje zitten naast mijn AF punten. Ik had gelezen dat het matglas bijzonder kwetsbaar is dus ik wil geen gekke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
doemaarwat schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:48:
Ik heb een discussie lopen over zwart/wit foto's. Ik claim dat het maken van een zwart/wit foto direct met de camera overbodig is. Maak gewoon de kleurenfoto en zet het eventueel om naar zwart/wit op de computer. Je kan namelijk wel van kleur naar zwart/wit, maar nooit meer van zwart/wit naar kleur. Overbodig dus het maken van een zwart/wit foto met de camera?

Als je op RAW schiet kan dat ook nog prima hoor ;). Wat ik persoonlijk leuk vind aan zwart/wit schieten is dat je de foto ook zo bedoeld hebt i.p.v. dat het een nabewerking is.

[ Voor 7% gewijzigd door riezebosch op 05-06-2008 15:26 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Da's relatief natuurlijk, want je ziet de foto die je gaat maken sowieso in kleur.
Dus kan je nooit 100% weten hoe het er gaat uitzien op de foto.
Dan kan je het dus beter naderhand volledig doen zoals jij wou dat het eruitzag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:40

sapphire

Die-hard pruts0r

ik wil net zeggen, ik maak ook gewoon foto's in kleur emt de bedoeling waarbij ik al direct weet dat ik ze in Z-W wil.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik heb de Raynox DCR-250 gekocht. Op m'n 17-50 werkt het niet, want dan zit hij in het zichtveld (ook op 50mm). Maar op m'n 50 1.8 werkt hij goed :) Groot voordeel tov extentiontubes is dat nu auto focus nog gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

bartbh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:30:
Ik heb de Raynox DCR-250 gekocht. Op m'n 17-50 werkt het niet, want dan zit hij in het zichtveld (ook op 50mm). Maar op m'n 50 1.8 werkt hij goed :) Groot voordeel tov extentiontubes is dat nu auto focus nog gewoon werkt.
Bij de juiste tussenringen, dus niet die dingen van € 10 zonder contacten, blijft de AF ook gewoon werken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej mede 400D bezitters :P

Ik heb sinds een aantal uurtjes mijn eerste digitale spiegelreflex gehaald : 400D

Het enige wat ik vreemd vind is dat hij nu al tweemaal Err01 geeft: "Communicatie tussen camera en lens is foutief. Reinig lenscontacten."

De body en de lens zijn splinternieuw, het gaat om de standaard kit met de 18-55 mm lensje

Lijkt mij een vreemde zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Heb je de lens wel goed vast zitten dan?
Haal hem eens los en zet hem opnieuw erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En wrijf ondertussen eens met een (lens)doekje over de contactjes, zodat je zeker bent dat er geen vuiltjes opzitten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb bij beide keren de lens losgekoppeld en opnieuw vastgezet. Het lijkt nu opgelost maar ik ga morgen wel lensdoekjes halen want dat heb ik niet. Als het probleem zich nog voordoet morgen breng ik hem terug voor een nieuwe denk ik .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik ben van plan om voor de vakantie een handstrap aan te schaffen voor mijn 400d + grip. Ik zie dat Canon er een heeft, dus dat zal waarschijnlijk die wel worden. Echter vraag ik me af of het dan nog steeds mogelijk is om de 'normale' schouderband ook aan de camera vast te maken.

Iemand die me hier info over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:36

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja dat kan. De instructie kon ik met google ook heel snel voor je vinden: http://www.flickr.com/photos/nickdavis/77359713/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik had hem ondertussen ook gevonden. Toch bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
bah wilde gisteren tegen de zon in flitsen, maar dat lukte niet. Ik had m;n 50mm prime gemonteerd. ISO 100 en moest helemaal naar F22 om een beetje sluitertijden te krijgen waarbij mijn flits nog ging werken (1/200 is max xsync).
Ik wilde juist gewoon een mooi portret tegen de zon inschieten en een beetje inflitsen, maar 2xx euro voor die speedlite 430ex vind ik wat overdreven, weet iemand een truukje of alternatieve flitser die dit kan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
madmaus schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:06:
[...]

Hoe heb je dat weggekregen?
Met een wattenstaafje?
Als ik mijn lens eraf haal en ik kijk via de spiegel dan zie ik daar ook dat stofje zitten naast mijn AF punten. Ik had gelezen dat het matglas bijzonder kwetsbaar is dus ik wil geen gekke dingen doen.
had dit ook. Doe het met een droog wattenstaafje dan gaat het goed! geen rotzooi erop doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:32:

Ik wilde juist gewoon een mooi portret tegen de zon inschieten en een beetje inflitsen, maar 2xx euro voor die speedlite 430ex vind ik wat overdreven, weet iemand een truukje of alternatieve flitser die dit kan!?
ND filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Is mijn senor kapot/beschadigd?

Zie deze foto's:
F11
F20
F32

Hierop zijn duidelijk vlekken/strepen te zien en als ik de sensor in het licht hou kan ik de vlekken ook op de sensor/filter zien zitten. Blaasbalgje helpt niet en foto er van maken wil helaas ook niet, want dan zie je het niet.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Stof op je sensor, schoonmaken. En op f/32 ga je het waarschijnlijk blijven zien, hoe vaak je het ook schoonmaakt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
breinonline schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:57:
Stof op je sensor, schoonmaken. En op f/32 ga je het waarschijnlijk blijven zien, hoe vaak je het ook schoonmaakt.
Waarmee kan ik dit het beste schoonmaken dan? Zoals ik al zei bood een blaasbalgje geen oplossing.

En dat ik het op F32 zie is niet zo erg, want dan krijg je wel anderen problemen. Maar dit is ook al zichtbaar op F11.

[ Voor 15% gewijzigd door bartbh op 09-06-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Sensorswabs kopen, daarmee kan je het echt wegpoetsen. Zoiets als dit. Je hebt er ook nog schoonmaakspul voor nodig maar dat kan je ook goedkoper doen door een flesje met alcohol te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Thanks dat is inderdaad nog beter denk ik. Wil het vooral gebruiken om tegen de zon foto's te maken en dan tegen te kunnen flitsen. Ik zit nu meestal met sluitertijden rond de 1/2000 op ISO 100 @ 50mm F/2.2
Kan nog iets met mijn diafragma spelen en dan nog wat stops zien te winnen door het ND filter om naar de 1/200 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Een ander alternatief is een reflectiescherm, dan hoef je niet te flitsen en kan je gewoon snelle sluitertijden blijven gebruiken.
't geeft trouwens wel een heel ander effect dan een flitsje, en wat mij betreft ook mooier omdat je de richting, plaatsing en grootte van het reflectiescherm tov de camera en je onderwerp kan varieren.

[ Voor 6% gewijzigd door abrakadaver op 10-06-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Die functie spiegel opklappen heeft best veel nut.
Misschien ligt het aan mijn te kleine statief. Maar als ik een belichting van 2 sec doe dan is die zonder die functie spiegel opklappen eigenlijk niet scherp te krijgen. Met die functie aan is de foto wel gewoon scherp.
Geeft toch een grotere klap dan ik dacht die spiegel die open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Heb nu een klein probleempje. Wilde mijn sensor schoonmaken zoals ik altijd al doe, met een Giottos Air Rocket. De sensor is nu wel schoon, maar er zit wat stof op het matglas. Probeerde dat natuurlijk op dezelfde manier weg te krijgen, maar het wordt alleen maar meer. :/

Wat is de beste manier om dat weg te krijgen? Zo'n heel zacht kwastje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Heb nu zowiezo een leuke gadget in elkaar geflanst: een remote flitsertje. Ik had een keer een simpel flitsertje gehad (maar die werkte niet op m'n toestel). Met wat soldeerwerk aan dat flitsertje werkt het nu wel, maar het is een recht toe recht aan ding. Via ebay voor 2 tientjes een remote flitsersetje gekocht en deze aangesloten.
Nu kan ik dus uit andere hoeken gaan flitsen. Zeker icm een pluutje of absorbtie/reflectiescherm kan ik daar nu leuke dingen mee gaan doen denk ik.
Alleen moet ik nu dus alles met de M stand gaan doen want ik kan nergens instellen dat ie nog even voorflitst of kan dit wel ergens ingesteld worden? Ook het scherpstellen gaat nu lastiger... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Misschien kan iemand je hier helpen: Centraal Canon-dedicated Flits-topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Bedankt, maar ik ben er al uit: ga gewoon alles toch in de M stand doen. Ik ben van plan 2 oude metz flitsers op de kop te tikken en die dan wireless respectievelijk als slave te triggeren dan.
Voor de knutselaars: http://www.xs4all.nl/~jjbrouwe/flash/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ja, als je studioflitsers gebruikt, kunnen ze nooit zo snel laden voor 2e flits. Vrijwel alle studioflitsen zijn nooit gebouwd op voorflitsen en hoofdflitsen. Allemaal gaan gelijk in een keer op ingestelde vermogen flitsen. Maar je kan wel vooraf fotograferen en bepalen of foto goed is. Je stelt dan bij, en maak je nog een foto. Het is instellen en flitsen. Professionelen doen het gelijk goed met lichtmeter, dat stellen ze al in hun camera en dan zijn ze klaar. Maar een lichtmeter is geen goedkoop ding, en dus voor beginners rest er niets anders dan paar foto's maken, bijstellen, controleren, foto maken. En als het goed is, hou je aan die settings en kun je dan echt foto's maken.

Zo doe ik zelf altijd in manual stand. De rest zal in de topic boven staan.

Ik heb interesse in 400d, maar zal eerst geldzaken in orde maken. Ik raak echter steeds meer in gebruik met SD kaarten en doet minder met CF. Dat kan alleen met 1000d en 450d. Dit vanwege 2 andere camera's die ook met SD kaarten werken. Zeker als ik steeds grotere SD kaarten ga kopen, heb ik weinig zin om grote CF kaart te nemen. Dat voelt beetje dubbelop.
CF mag wel goedkoop worden, en 400d prijs wordt steeds verleidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ MrDummy: Misschien is een SD > CF adapter iets voor jou? Vast nog wel goedkoper te vinden dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Toff schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:28:
@ MrDummy: Misschien is een SD > CF adapter iets voor jou? Vast nog wel goedkoper te vinden dan deze.
Dat is leuk adapter, wel bitje hogere prijs.
Ik zie niet goed of SDHC support aanwezig is. SD 2.0 wel. Is dat gelijk?

Als dat wel zo zou zijn, dan maakt 400d toch nog interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 20-06-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor 45 euro heb je 16(!)GB aan geheugen. Ik zie het probleem volgens mij niet zo, die twee tientjes aan geheugen doen het hem ook niet op deze aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Wel leuk en aardig zo'n adaptertje, maar ik zou gewoon een CF kaartje kopen, volgens mij ook gelijk een stuk minder gevoelig voor allemaal ongein...

wat neographikal zegt; kost allemaal geen drol meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
rGz schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:40:
Wel leuk en aardig zo'n adaptertje, maar ik zou gewoon een CF kaartje kopen, volgens mij ook gelijk een stuk minder gevoelig voor allemaal ongein...

wat neographikal zegt; kost allemaal geen drol meer.
Hangt er wel vanaf, hoeveel SDHC-kaartjes je hebt liggen natuurlijk, en of je een cardreader hebt voor CF (niet standaard op elke laptop bijvoorbeeld). Tuurlijk, verhoudingsgewijs kost het niet zo heel veel meer tegenwoordig, maar er kunnen meer argumenten zijn dan alleen de prijs.
Die "gevoeligheid voor ongein", is dat je gevoel, of heb je daar gegevens van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Toff schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:15:
[...]
Hangt er wel vanaf, hoeveel SDHC-kaartjes je hebt liggen natuurlijk, en of je een cardreader hebt voor CF (niet standaard op elke laptop bijvoorbeeld). Tuurlijk, verhoudingsgewijs kost het niet zo heel veel meer tegenwoordig, maar er kunnen meer argumenten zijn dan alleen de prijs.
Die "gevoeligheid voor ongein", is dat je gevoel, of heb je daar gegevens van?
ik heb wel zelf gemerkt dat CF lekkerder werkt dan SD, maar dat heeft meer met het formaat te maken dan degelijkheid, ze zijn allebei wel stevig.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met dit soort aanbiedingen? Ivm de dollarkoers en de aanbieding lijkt het heel voordelig, zelfs met invoerheffing en verzendkosten ($80).
Het grote nadeel lijkt me de Amerikaanse garantie, of is dat geen probleem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

THIJZEL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:53:
Heeft er iemand ervaring met dit soort aanbiedingen? Ivm de dollarkoers en de aanbieding lijkt het heel voordelig, zelfs met invoerheffing en verzendkosten ($80).
Het grote nadeel lijkt me de Amerikaanse garantie, of is dat geen probleem hier?
Hele berg stront dat je erbij krijgt, dat wel.
Maar goed, je krijgt wel een heeeeele berg. Sommige dingen zijn nog wel nuttig.
Sowieso grappig, je hebt wel ineens een berg "gear".

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:14:
Voor 45 euro heb je 16(!)GB aan geheugen. Ik zie het probleem volgens mij niet zo, die twee tientjes aan geheugen doen het hem ook niet op deze aanschaf :)
Oh, welke shop is dat? Vind het namelijk nergens zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
pricewatch: TakeMS Compact Flash I 8GB
22.79

[ Voor 12% gewijzigd door ThomasW op 25-06-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
Gisteren de Lowepro rezo TLZ10 gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2016-IMG1.jpeg

de 400D+kitlens+nekband past er NET aan in. Makkelijk via een clip sluiting open en dicht te maken. Tevens kun je hem aan je riem maken. Tasje is ook niet al te groot :)

Super om je camera even mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Bij de online veiling van Mycom staan deze week meerdere nieuwe Canon EOS 400D camera's inclusief 18-55 mm kitlens. Gemiddeld ligt het winnende bod tussen de €390,- en de €410,-.

Zelf heb ik op deze veiling een paar dagen geleden dezelfde camera gekocht, welke gisteren is binnen gekomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door rhepius op 19-07-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Heb je dan ook gewoon garantie en bon ect?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
RoyPieters schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:14:
Heb je dan ook gewoon garantie en bon ect?
Je krijgt een bon met 3 maanden garantie via MyCom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Systeem van Mycom doet 't niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

rhepius schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:41:
[...]

Je krijgt een bon met 3 maanden garantie via MyCom ;)
Dat is dus te kort... Op nieuwe producten is de leverancier verplicht een jaar garantie te leveren. En dat het een veiling is, geeft me bij zulk soort winkels altijd een beetje een dubbel gevoel. Omdat het product discontinued is doen ze dit om van hun overtollige voorraad af te komen. Als ze nou op €1,- beginnen...

[ Voor 9% gewijzigd door weebl op 20-07-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
Dazsur schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:34:
Systeem van Mycom doet 't niet!
Klopt, het biedsysteem ligt al sinds vorige nacht plat. Daardoor zijn er ook een aantal mensen die voor heel weinig geld een artikel hebben kunnen kopen, omdat hun bod voor de storing was geplaatst en anderen simpelweg niet meer konden opbieden.
weebl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:48:
[...]

Dat is dus te kort... Op nieuwe producten is de leverancier verplicht een jaar garantie te leveren. En dat het een veiling is, geeft me bij zulk soort winkels altijd een beetje een dubbel gevoel. Omdat het product discontinued is doen ze dit om van hun overtollige voorraad af te komen. Als ze nou op €1,- beginnen...
Het openingsbod van de Canon EOS 400D is €105,-. Als je voor dit bedrag de camera weet te krijgen heeft MyCom daar echt geen winst aan... De reden waarom de camera deze week veelvuldig wordt aangeboden is hoogst waarschijnlijk omdat ze aan het einde van deze maand de Canon EOS 1000D gaan verkopen, waardoor de 400D uit hun vaste assortiment gaat. De camera die ik binnen heb gekregen is splinternieuw, evenals alle accessoires ;)

[ Voor 61% gewijzigd door rhepius op 20-07-2008 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Krijgen we nu een Mycom => Otto akkefietje?
Otto had een foutje mbt een tv.

Shotssssssssssssssssssssssssssssss

2x een EOS 400D voor € 105!!!

Argggggggggggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhepius schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:36:
Het openingsbod van de Canon EOS 400D is €105,-. Als je voor dit bedrag de camera weet te krijgen heeft MyCom daar echt geen winst aan... De reden waarom de camera deze week veelvuldig wordt aangeboden is hoogst waarschijnlijk omdat ze aan het einde van deze maand de Canon EOS 1000D gaan verkopen, waardoor de 400D uit hun vaste assortiment gaat. De camera die ik binnen heb gekregen is splinternieuw, evenals alle accessoires ;)
Spijtig dat je als buitenlander (Belg) niet kan gaan bieden ...
Anders had ik zeker mee gedaan :(
Zou mooie/goedkope basis dSLR zijn voor me ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
Dazsur schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:36:
Krijgen we nu een Mycom => Otto akkefietje?
Otto had een foutje mbt een tv.

Shotssssssssssssssssssssssssssssss

2x een EOS 400D voor € 105!!!

Argggggggggggggg
Niemand heeft de Canon EOS 400D digital voor €105,- gekregen. Als je naar de desbetreffende pagina's van de artikelen gaat zie je dat er niemand op geboden had, aangezien dit ook niet mogelijk was ;). Eén iemand had de camera op de veiling voor €355,- weten te winnen, omdat korte tijd na zijn bod de storing optrad.
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:16:
[...]

Spijtig dat je als buitenlander (Belg) niet kan gaan bieden ...
Anders had ik zeker mee gedaan :(
Zou mooie/goedkope basis dSLR zijn voor me ..
Als je kennissen / familieleden in Nederland hebt het adres van hun opgeven? :)

[ Voor 25% gewijzigd door rhepius op 21-07-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet alles gelezen, maar heeft iemand een idee wat een goede externe flitser is, waarbij ik ook doel op de prijs-kwaliteit verhouding. Ik zal de flitser hoofdzakelijk gebruiken voor fotoverslagen van familiefeestjes enz..

Als ik het al ergens anders kan lezen, kun je mij mss de link geven.

Bvd Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Kom op een klein beetje zoeken! Maar ik heb het even voor je gedaan: Centraal Canon-dedicated Flits-topic

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik had laatst iets raars dat ik niet helemaal begreep.

Ik had de camera in manual mode, belichting afgesteld op de wolkenlucht, en toen een foto gemaakt. Foto was prima, 't gras was goed, luchten goed, auto kon wat meer bijgelicht worden.

Dus toen gebruikte ik m'n flitser om een kant bij te lichten maar ineens werd het gras enzo donkerder terwijl ik dezelfde sluitertijd/diafgragma/ISO waarde gebruikte.

Ik kan me niet voorstellen dat dit door verkeerde metering ofzo komt, aangezien ik de manual mode gebruikte.

Bij deze de foto's, EXIF data is aanwezig in de bestanden.

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/camprobleem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/camprobleem1.jpg

Het zou natuurlijk ook aan het verschil in zonlicht kunnen liggen, maar dit is wel vrij extreem lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door mcdronkz op 13-08-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Mooi dit. Door je in M te schieten ben je alle flexibiliteit kwijt. Een simpele wolk voor de zon zorgt er voor dat je 2e shot dik onderbelicht is.

Kies gewoon P, A of S, doe eventueel spotmeting op het gras en zet dat vast, is er een wolk voor de zon dan meet je opnieuw. Simpel.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Lijkt me ook dat het zoiets is.
Eerste foto valt de zon van linksaf op je auto. Als er net een klein wolkje voorbijkomt tijdens het maken van de foto, kan dat een serieuze verandering in je belichting betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
martijn_tje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:44:
Kies gewoon P, A of S, doe eventueel spotmeting op het gras en zet dat vast, is er een wolk voor de zon dan meet je opnieuw. Simpel.
Niks mis met de M-stand, maar wel je lichtmeter in de gaten houden bij dit soort licht. Simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ah okay. Ik vond de verschillen tussen beide foto's erg groot, maar 't zou goed mogelijk zijn dat het met het zonlicht te maken heeft. Ga ik volgende keer zeker op letten bij het maken van dit soort foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem toch aan dat je meerdere foto's hebt geschoten? Zaten er helemaal geen goede tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Oh nee het was verder geen probleem hoor, ik wou even wat meer licht op de wielen hebben dus ik heb het stuk van het achterwiel gewoon met Photoshop op de andere foto geplakt, werkte alsnog wel zoals je hier kunt zien :).

't Zou voor mij wel een stuk handiger zijn om een stuk of 3 flitsers te hebben, scheelt een hoop tijd in nabewerking, zeker als je met auto's aan de gang gaat. Maar daar ga ik denk Vivitar 285's voor kopen, ik denk dat die krachtig genoeg zijn, ook in zonlicht.

[ Voor 31% gewijzigd door mcdronkz op 13-08-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ben het plastic/rubber dingetje kwijt wat voor je viewfinder zit. :'(
Kan iemand me zeggen hoe dat ding heet, en waar het goedkoop te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
De eyecup?

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, blijkbaar is dat de naam. Thanks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:40:
Ik ben het plastic/rubber dingetje kwijt wat voor je viewfinder zit. :'(
Kan iemand me zeggen hoe dat ding heet, en waar het goedkoop te krijgen is?
www.fotoshopaalten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thanks, maar heb al eentje gevonden via ebay. Originele Canon voor 6€ incl. verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So, klein kickje

Maar ik heb een raar probleem met mn accu's (1 originele, 1 nep), die zijn de laatste tijd binnen een week al leeg, zonder ze gebruikt te hebben... Zelfs de originele dus.
Ik kan er trouwens wel gewoon een dag mee schieten.

Dus, nu zit ik te denken aan vervangen van mn accu's of...
Het kopen van een grip...
En dan of die van AQ4U (niet origineel?) of de originele bij KE

En daarbij dan of weer 2 'nep' accu's te kopen (bij AQ4U 8 euro per stuk).

Nieuwe originele accu is wel duur geworden zeg! 45 euro! (PW doet raar trouwens).

Of heeft iemand een beter idee om mijn 'accu' problemen op te lossen?

Het is gewoon echt vervelend als je een foto wil maken en je accu blijkt WEER leeg te zijn :(
(Ik heb er nu ong. standaard 1 in de lader liggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Nep Accu werkt hier prima, geen klachten over. Grip heb ik Canon origineel, passen 2 accus in en ik doe er behoorlijk lang mee.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Ik zou in ieder geval de originele grip kopen. Ben even te lui om het prijsverschil op te zoeken, maar zo veel scheelt het niet geloof ik. In gebruik is de Canon erg fijn (zat op m'n 350d), en het is origineel wat bij een dergelijke accesoire wel prettig is.
Accu's zou ik een "goede neppert" voor halen. Ik heb zelf erg goede ervaringen met die van DX, maar er zijn veel meer goede, ook in NL te krijgen. De originele accu's zijn véél te duur.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Francis schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:21:
Nep Accu werkt hier prima, geen klachten over. Grip heb ik Canon origineel, passen 2 accus in en ik doe er behoorlijk lang mee.
je kan inderdaad best die van AQ4U kopen hoor, die zijn echt prima. Ik gebruik ze in mijn (originele) grip, ook in combinatie met de originele accu, en dat gaat prima. Het kan wel eens zijn dat hij aangeeft dat de accu's bijna leeg zijn terwijl ze vol zijn, niet schrikken. Gewoon even de grip open, accu's eruit of even omwisselen, en het werkt weer. Als ik een concert ga fotograferen laad ik altijd even mijn accu's door. Meestal zijn ze nog goed geladen, en is het doorladen van de 3 accu's binnen 10 minuten klaar. En als ik terugkom doe ik dezelfde check, meestal zijn ze toch niet veel leger. Ze blijven lang vol moet ik zeggen, heb pas een keer of 3 de melding halfvolle accu's gezien op het schermpje, en ik moet soms toch wel veel achter elkaar fotograferen. Soms wissel ik wel even van combinatie, zodat er niet één heel lang ongebruikt blijft.

Toevallig had ik gisteren wel dat het me verraste dat ze bijna leeg waren, maar het was 1,5 week geleden dat ik voor het laatst had gefotografeerd. Of dat zo hoort weet ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Maar tot nu toe ben ik erg tevreden met de prestaties van de accu's! En dat geldt ook voor de grip trouwens, ik vind het super.

Trouwens wel een gemiste kans dat je bij Canon niet kunt zien hoeveel procent er nog in elke accu zit. Bij Sony kan dat wel bij bepaalde Alpha's, en dat lijkt me toch wel heel handig.

Edit: ik heb trouwens de 40D, en niet de 400D, maar qua accukwaliteit denk ik niet dat het veel scheelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ik foto's maak met mijn 400D met lange sluitertijden (>10 s), dan laat de camera de foto soms pas ongeveer 15 seconden zien na het sluiten van de sluiter. De camera doet dan heel lang over het opslaan van de beelden, linksbovenin staat Busy, en rechtsonderin knippert het getal dat aangeeft hoeveel afbeeldingen ik nog kan maken. Ook het CF-lampje blijft branden.

Ik gebruik Kingston Elite Pro 133x 2GB geheugenkaarten. Het maakt niet uit welke geheugenkaart ik gebruik.

Meestal gebeurt het bij het maken van de 2e foto na het aanzetten van de camera.

Hebben meer mensen dit kleine probleempje?

Ik heb ook de nieuwste firmware.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
LethalInnocence schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:53:
Als ik foto's maak met mijn 400D met lange sluitertijden (>10 s), dan laat de camera de foto soms pas ongeveer 15 seconden zien na het sluiten van de sluiter. De camera doet dan heel lang over het opslaan van de beelden, linksbovenin staat Busy, en rechtsonderin knippert het getal dat aangeeft hoeveel afbeeldingen ik nog kan maken. Ook het CF-lampje blijft branden.

Ik gebruik Kingston Elite Pro 133x 2GB geheugenkaarten. Het maakt niet uit welke geheugenkaart ik gebruik.

Meestal gebeurt het bij het maken van de 2e foto na het aanzetten van de camera.

Hebben meer mensen dit kleine probleempje?

Ik heb ook de nieuwste firmware.
Is geen probleem, maar dat hoort zo. Staat volgens mij ook wel in de manual van de camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:16

BIM

Nothing interesting

Volgens mij is dat gewoon de ruisonderdrukking die bezig is... niets vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :) Ik heb van de week mijn eerste dSLR gekocht, dat is dus een 400D geworden (hiervoor had ik een S5500, bekend beginners toestel). Ik wou wat meer mogelijkheden etc etc. Heb een mooie deal op de kop getik, (2e hands), en ik heb nu 2 lenzen geleend van een vriend van me (GMan / George, weet niet of hij ook op GoT zit). De bekende 50mm prime (1.8) en een 24-85 1:3.5-4.5 USM, best leuk om mee te beginnen dus.. In de toekomst ga ik denk ik voor een betere wide-angle, of stiekem toch voor de 17-85 IS USM, maar eerst wat ervaring op doen..

Nou zit ik met een vraag eigenlijk nog, ik heb zelf een afwijking van -1,25 en een kwart (0,25) cilinder op 45 graden op mijn 'focus' oog, en ik vraag me dus af of het handiger is altijd met bril op te schieten (heb geen lenzen), of het oculair in te stellen...

Zelf heb ik nu het oculair 'grof' in gesteld, en dat gaat best goed, maar ik vroeg me af of er ook een goede manier is om je oculair goed in te stellen.. Ik kon er in de manual namelijk helemaal niks over vinden.. Thnx!

Hopelijk kan ik binnenkort een paar mooie shots laten zien, maar met deze mist zit dat er niet in!

hallo tegen motormuis hierboven :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:35:
Nou zit ik met een vraag eigenlijk nog, ik heb zelf een afwijking van -1,25 en een kwart (0,25) cilinder op 45 graden op mijn 'focus' oog, en ik vraag me dus af of het handiger is altijd met bril op te schieten (heb geen lenzen), of het oculair in te stellen...

Zelf heb ik nu het oculair 'grof' in gesteld, en dat gaat best goed, maar ik vroeg me af of er ook een goede manier is om je oculair goed in te stellen.. Ik kon er in de manual namelijk helemaal niks over vinden.. Thnx!

Hopelijk kan ik binnenkort een paar mooie shots laten zien, maar met deze mist zit dat er niet in!

hallo tegen motormuis hierboven :+
Het wieltje helemaal naar één kant draaien, dan steeds een stapje (of twee stapjes) terugdraaien, scherpstellen op iets, en kijken of je het scherp ziet?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:38:
[...]

Het wieltje helemaal naar één kant draaien, dan steeds een stapje (of twee stapjes) terugdraaien, scherpstellen op iets, en kijken of je het scherp ziet?
Mja, maar ik zie het verschil niet echt tussen 1 stapje, en als je met scherpte diepte gaat werken kan het dan toch net verkeerd uitpakken.. Hoe gevoelig is zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik draai de ene kant op totdat het onscherp wordt, draai dan naar de andere kant totdat het weer onscherp wordt terwijl ik onthou hoeveel stapjes dit duurt. Het aantal stapjes deel ik door twee en draai dit aantal weer terug zodat ik precies in het midden zit van waar ik het onscherp vindt worden. Niet echt duidelijk, ik hoop dat je er toch wat aan hebt.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als we dan toch batterij ervaringen aan het delen zijn. Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met de nep accu's van AQ4U. BIj de eerste bestelling (twee stuks) was er al 1 DOA, die is keurig vervangen door AQ4U. Na ongeveer anderhalf jaar is een van de twee accu's al overleden (opladen van een lege accu op de originele lader duurt ca. 15 minuten, daarna het teken dat de accu vol zou zijn maar in werkelijkheid is deze net zo leeg als voorheen).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 18:56

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zelf een accu van aq4u die het na 2,5 jaar nog steeds prima doet, maar die van m'n pa heeft het na een jaar helaas begeven.
Is toch het probleem van de goedkoper namaak-accu's, je levert wat in op het gebied van kwaliteit. Aan de andere kant zijn ze wel een factor 6 goedkoper.. Als je er niet voor je inkomsten van afhankelijk ben zijn het best leuke dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 05-11-2008 12:26 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste