[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 64 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Pfff het is weer pruimentijd heb ik het idee... :/

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Hoewel Cheetah het een beetje aanvallend brengt heeft hij wel gelijk en dat zal je ook zelf wel snappen. Drivers van een half jaar geleden zijn gewoon niet meer eerlijk om mee te vergelijken. Ik bedoel als bedrijven je zo'n kaart sturen om te testen dan kun je ook wel even lief aan een willekeurige shop vragen of je een demo kaart voor een week mag lenen. Toch?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Heb je mijn post wel goed gelezen? Lees ook goed het eerste punt.
k bedoel als bedrijven je zo'n kaart sturen om te testen dan kun je ook wel even lief aan een willekeurige shop vragen of je een demo kaart voor een week mag lenen.
Er staan 267 videokaarten in de db, als je ze allemaal opnieuw wil testen graag ;)

Zie het als een test waarbij steeds de launch drivers met elkaar vergeleken worden. De performance van de 2900XT gaat ook nog omhoog, dus alle reviews van voorheen zou je dan ook moeten aanpassen. Dat gaat dus niet want dan ben je bijna dagelijks bezig met benchen.

[ Voor 88% gewijzigd door XWB op 02-07-2007 18:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hacku

Dat is idd wel zo, want die oude benches geven de HD 2900XT nu wel een scheef beeld want zo slecht is die kaart ook weer niet dankzei de nieuwere drivers en dat Vista 64 ook wel iets kan schelen met de CPU en de rest van het systeem.

Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden om de driver release een benchmark zien van alle kaarten gewoon om te kijken of het vooruit is gegaan de ja of de nee.

Maar idd het gaat wel meer tijd kosten hehe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:13:
@ Hacku

Dat is idd wel zo, want die oude benches geven de HD 2900XT nu wel een scheef beeld want zo slecht is die kaart ook weer niet dankzei de nieuwere drivers en dat Vista 64 ook wel iets kan schelen met de CPU en de rest van het systeem.

Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden om de driver release een benchmark zien van alle kaarten gewoon om te kijken of het vooruit is gegaan de ja of de nee.

Maar idd het gaat wel meer tijd kosten hehe.
Integendeel zelfs. met recente drivers is de 2900xt in staat om prima met de 8800 GTS te concurreren, en soms zelfs tegen de GTX aan te zitten. en dat is LANG niet slecht voor een kaart van 350 euro,

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Ok... hoog tijd voor een News Roundup! Dit blijft tenslotte een nieuwsdiscussie topic. ;)

We beginnen met The Inq, die de laatste Linux drivers onder de loupe neemt en tot de conclusie komt dat er zeker vooruitgang is. De conclusie:
ATI Catalyst for Penguins suddenly 95% decent ..... If you're still running the old ATI Linux drivers with the ugly Control Centre, head towards AMD's support page and get the 8.38.6 -or newer- Catalyst drivers.
Bron: http://uk.theinquirer.net/?article=40698

Dan een hele zooi nieuws/geruchten op Fudzilla, waaronder de melding dat AMD zeer succesvol de G690 chipset op de markt heeft gezet. Meer dan een miljoen chipsets zouden verkocht zijn.
At least someone is making money inside DAAMIT. The ATI chipset division sold over a million G690 integrated chipsets and this number was confirmed by AMD’s VP Ed Fisher the other day.
Bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=1714&Itemid=1

Verder meldt Fudzilla dat HIS met 4 versies van de HD2600XT komt (waarvan 1 met Zalman cooler) en 2 versies van de HD2600Pro en een lowprofile versie van de HD2400Pro die ideaal is voor je HTPC.

Daarnaast hebben ze nog wat berichten:
- Radeon HD2400Pro available for €49
- Radeon HD2600Pro wins over 8500GT

Het is echt komkommertijd, zeker als ik sites als Fudzilla en The Inq als nieuwsbron aanhaal... :+ Maar iets is beter dan niets, zeker met alle discussie over wat nou een goede review is en wat niet. Ieder zijn persoonlijke mening, maar dring je eigen mening over wat een goede review is niet op aan een ander, want die denkt er misschien wel heel anders over. :>

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Metalbuster schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:14:
Nu is Prey ook een game die speciaal voor ATI kaarten is.
Prey is gemaakt op de doom3 engine (opengl) waar Ati kaarten het over het algemeen minder goed in deden en Prey is ook gewoon een twimtbp spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:23:
[...]
Anders lees je het stuk uitleg incl. voorbeeld dat direct achter het stuk dat je van me quote staat..? :/
Hoeveel 'klassieke' reviewers testen hoger dan 4xAA? Hoeveel testen er SSAA i.p.v. MSAA?
Ik heb absoluut geen problemen mee dat SSAA getest wordt. Het probleem is alleen dat je geen idee krijgt van hoe zwaar bepaalde features op een kaart wegen. Als ze ernaast beide kaarten hadden gezet zonder AA, en het verschil is dan al groot, dan weet je waar t aan ligt. Is het verschil dan klein, dan weet je ook waar t aan ligt. Maar nee, die inzichten verkrijg je niet bij [H]. [H] geeft ongeveer net zo zijn reviews als doorgelekte benchmarks van de pre-launch (van die mannetjes die aangeven dat je met deze en deze settings zoveel fps krijgt).

Oja, hier een review van PCPOP van de 2600 serie

http://www.pcpop.com/doc/0/204/204440.shtml

Maakt toch een sterke indruk tegenover de 8600. Gaat alleen onderuit in Lost Planet (wat een verrassing)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Tot 1 juli waren de X2400 en X2600 onder embargo, maar wanneer kunnen we nou in Nederland deze kaartjes verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m277755 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Prey is gemaakt op de doom3 engine (opengl) waar Ati kaarten het over het algemeen minder goed in deden en Prey is ook gewoon een twimtbp spel.
euhm Prey is een GITG spel er staat niet voor niets een ATi logo op het doosje van Prey zelfs op de ATI GITG site :+
http://ati.amd.com/techno...ire/games/prey/index.html
Als op de Officiele Prey front page:
http://www.prey.com/

Ook daar wordt het ATi logo weer gegeven en niet die van NV ;) dus niet alle games zijn TWIMTBP lol.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
CJ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:32:
We beginnen met The Inq, die de laatste Linux drivers onder de loupe neemt en tot de conclusie komt dat er zeker vooruitgang is. De conclusie:

[...]

Bron: http://uk.theinquirer.net/?article=40698
Als je in die link kijkt dat zie je bij display options de keuzes single, clone en "big desktop".
die eerste preken voor zich maar betekend die laatste de mogelijkheid om alle monitors te bundelen tot een grote? die optie mis ik namelijk onder windows al heel lang, een nvidia kaart van een vriend van me kan het wel ("span"). 8)7

offtopic:
Zitten er hier trouwens nog meer mensen al een week te wachten op een levering van 2900xt's van dollarshop omdat ze een zending kwijt zijn geraakt?

[ Voor 12% gewijzigd door martijnve op 02-07-2007 21:30 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zag net dit in de topicstart staan:

# HD2600Pro, XT & Gemini - RV630 (PCIe & AGP)
# HD2400Pro & XT - RV610 (PCIe & AGP)

Neem aan dat die 2 (nog) sneller zijn dan de 1950pro/xt AGP's?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Voor zover ik weet, is de 2600xt langzamer dan de 1950pro. Denk niet dat er een gemini in agp komt.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Hacku schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:23:
Je weet er niks van?

1) De site is dynamisch opgebouwd, de plaatjes die je ziet worden gemaakt aan de hand van de waarden die in de db staan. Als we vandaag de 8800 updaten met recente driver scores dan kloppen onze reviews van voorheen nietmeer.

2) Elke maal _alle_ kaarten opnieuw testen kost teveel tijd. Moet je eens rekenen, voor elk game alle settings voor 10 verschillende kaarten?

3) Daarbij, na een test moeten alle kaarten terug verzonden worden naar de fabrikant. We kunnen dus enkel de kaart bij ontvangst testen en de resultaten in de db gooien. De 2600XT komt binnen, denk je dan dat alle fabrikanten opnieuw een 8800 GTS, GTX, 8600, 2900XT, enzovoort gaan opsturen?
Dat is dan een fout in jullie database- en reproductiesysteem.
Het maakt me niet uit wat de procedure is die jullie uitgedacht hebben, maar het is bij een 'review', zeker een review waarin je een vergelijking trekt met andere videokaarten gewoonweg not done om zonder meer stokoude resultaten van andere kaarten uit de ladekast erbij te trekken.
Dat is basic benchmarking practice. Elke behoorlijke reviewsite hertest met de recentste driverreleases. Als je dat teveel moeite vindt moet je niet reviewen!

De 'review' die jullie hebben neergezet is volkomen waardeloos als vergelijkingsmateriaal. Als je dat weet laat dan het zogenaamde 'vergelijkingsmateriaal' er ook uit, en toon alleen de benchmarks van de 2900. De manier waarop het gepresenteert wordt - inclusief de conclusie die jullie trekken op basis van je 'resultaten' - is ook gewoon alsof de benchmarks recent zijn. Er staat nergens ook maar een voetnoot met een waarschuwing dat jullie 6 maanden oude release candidate benchmarks hebben 'gerecycled', en zelfs al plaats je die voetnoot, dan nog is het not done met het oog op de mensen die direct doorklikken naar de plaatjes en geen voetnoten lezen.

Het spijt me heel erg, maar dit is wat mij betreft een gigantische diskwalificatie van hardware.info als reviewsite.
Hacku schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:46:
Zie het als een test waarbij steeds de launch drivers met elkaar vergeleken worden.
Misschien dat je dat dan ook met dikke rode letters boven elke pagina van je 'review' zou willen plaatsen, en in je conclusie niet wilt doen alsof je resultaten ook maar iets zeggen over de huidige performance van je 'vergelijkingsmateriaal'... tenminste: welke conclusie!? :X
De performance van de 2900XT gaat ook nog omhoog, dus alle reviews van voorheen zou je dan ook moeten aanpassen. Dat gaat dus niet want dan ben je bijna dagelijks bezig met benchen.
Ja, dat heten follow-up reviews. Elke behoorlijke site doet die inderdaad met de recentste drivers anders zegt 't nada, niks... door middel van hertesten met de recentste drivers idd :X
Visgek24 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:16:
Integendeel zelfs. met recente drivers is de 2900xt in staat om prima met de 8800 GTS te concurreren, en soms zelfs tegen de GTX aan te zitten. en dat is LANG niet slecht voor een kaart van 350 euro
...zolang men - ook met recentere drivers - met kracht en geweld van de AA en AF sliders afblijft ja, en daar draait het nou net om bij een high-end kaart. Vind je het ook niet vermoeiend worden om deze dooddoener elke keer te blijven herhalen zonder enige significante ondersteuning ervoor te posten?

[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 02-07-2007 22:01 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TetsuoShima schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:43:
Voor zover ik weet, is de 2600xt langzamer dan de 1950pro. Denk niet dat er een gemini in agp komt.
hmm, zit net ff bij de specs te kijken @ site sapphire, blijkbaar zijn de agpversies van de HD2600/2400/XT/Pro al uit :)

1950pro agp:
core 580MHz
memory 1400MHz

2600xt:
core: 800MHz
Memory: 1400MHz

2400xt:
core: 700MHz
memory: 1400MHz

Lijkt me niet langzamer, of wel? Qua kloksnelheid bedoel ik dan, hoe het in de praktijk is geen id

BTW, in de pricewatch staat ATi Radeon X2xxx Serie, moet dat niet ATi Radeon HD2xxx Serie zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door Raven op 02-07-2007 22:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cheetah, je bent een zeur :p Soms grappig om te zien hoe mensen op kunnen komen voor een paar domme videokaarten. Ik ga straks twee weken met vakantie en wil dan twee weken geen hardware zien of horen, maar jij neemt je videokaarten gewoon mee neem ik aan?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Hacku schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:53:
Cheetah, je bent een zeur :p Soms grappig om te zien hoe mensen op kunnen komen voor een paar domme videokaarten. Ik ga straks twee weken met vakantie en wil dan twee weken geen hardware zien of horen, maar jij neemt je videokaarten gewoon mee neem ik aan?
Hij laat ze ook uit; om ff af te koelen. :P

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jongens laten we het leuk houden hier. Het ging net zo goed. :> ;)
bartgrefte schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:50:
[...]

hmm, zit net ff bij de specs te kijken @ site sapphire, blijkbaar zijn de agpversies van de HD2600/2400/XT/Pro al uit :)

1950pro agp:
core 580MHz
memory 1400MHz

2600xt:
core: 800MHz
Memory: 1400MHz

2400xt:
core: 700MHz
memory: 1400MHz

Lijkt me niet langzamer, of wel?

BTW, in de pricewatch staat ATi Radeon X2xxx Serie, moet dat niet ATi Radeon HD2xxx Serie zijn?
Helaas zeggen clockspeeds niks. De architecturen verschillen te veel van elkaar. Zo weet de X1950 er veel meer pixels uit te persen per klokslag (12 ROPs) terwijl de HD2600XT er veel minder kan (4 ROPs). Ook het aantal Texture units ligt lager bij de HD2600XT (8 vs 12). Daarnaast heeft de X1950Pro een 256-bit memory interface en veel meer bandbreedte wat deze kaart ten goede komt bij AA/AF.

De opvolger van de X1950Pro wordt de RV670. Maar deze laat nog een paar maanden op zich wachten. Deze zal wel sneller zijn dan een X1950Pro.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Ja maar hij heeft wel gelijk. Als je een vergelijking doet, dan is natuurlijk wel gewenst om een actuele stand van zaken te geven. Als je dat niet lukt, zul je dat mi toch ergens moeten vermelden.

En om nou over domme videokaarten te praten, GPU's zijn religie :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CJ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:14:
Jongens laten we het leuk houden hier. Het ging net zo goed. :> ;)

[...]

Helaas zeggen clockspeeds niks. De architecturen verschillen te veel van elkaar. Zo weet de X1950 er veel meer pixels uit te persen per klokslag (12 ROPs) terwijl de HD2600XT er veel minder kan (4 ROPs). Ook het aantal Texture units ligt lager bij de HD2600XT (8 vs 12). Daarnaast heeft de X1950Pro een 256-bit memory interface en veel meer bandbreedte wat deze kaart ten goede komt bij AA/AF.

De opvolger van de X1950Pro wordt de RV670. Maar deze laat nog een paar maanden op zich wachten. Deze zal wel sneller zijn dan een X1950Pro.
hmm.
Maar komt die RV670 ook voor agp uit? Ff refrasen, komen er nog snellere kaarten voor de AGP uit? Dus sneller dan de HD2600XT-AGP?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 02-07-2007 22:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Hacku schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:46:
Heb je mijn post wel goed gelezen? Lees ook goed het eerste punt.

[...]

Er staan 267 videokaarten in de db, als je ze allemaal opnieuw wil testen graag ;)

Zie het als een test waarbij steeds de launch drivers met elkaar vergeleken worden. De performance van de 2900XT gaat ook nog omhoog, dus alle reviews van voorheen zou je dan ook moeten aanpassen. Dat gaat dus niet want dan ben je bijna dagelijks bezig met benchen.
Zei ik dat je alle kaarten opnieuw moest doen?

Als je een review van Kaart A maakt en kaart B is de concurent, dan is het toch volkomen logisch dat je ze reviewt met de meest recente drivers? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Krizzie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:07:
[...]

Zei ik dat je alle kaarten opnieuw moest doen?

Als je een review van Kaart A maakt en kaart B is de concurent, dan is het toch volkomen logisch dat je ze reviewt met de meest recente drivers? :)
Op zich lijkt dat heel logisch en is dat het ook. Het ligt in ieder geval het meest voor de hand. :)

Maar de manier waarop HWI het test het geeft wel een goed beeld van de staat van de launchdrivers. Je ziet dus meteen welke IHV dus z'n launch het beste heeft voorbereid op drivergebied. Er wordt nog zo vaak geroepen dat de drivers van de HD2900XT "brak" zijn zelfs na de launch. Maar je ziet dus in de test van HWI dat de HD2900XT het in vergelijking met NV's GTS en GTX helemaal niet slecht doet als je de launchdrivers vergelijkt.

Nu is het zo dat er zo'n 6 maanden tussen de launch periodes zat en er veel met de performance kan gebeuren in die tijd. Dus als je uitgaat van performance op dit moment, dan is het geen goede manier om te testen. Maar als de launches dicht op elkaar zitten, dan maakt het nog niet zo veel uit. En tja wat Hacku zegt klopt; als de ene IHV in bepaalde games nog veel winst kan behalen dan is de kans groot dat de andere IHV dat ook kan doen in een aantal games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:33:
[...]

hmm.
Maar komt die RV670 ook voor agp uit? Ff refrasen, komen er nog snellere kaarten voor de AGP uit? Dus sneller dan de HD2600XT-AGP?
Dat hopen we wel voor de AGP mensen heb hier ook een leuke Opteron 165 met een ASUS AX800XT PE AGP staan en ja een AGP versie van de RV670 lijkt me wel wat en er zijn nog zat mensen die nog blij zijn met hun AGP systeem, maar ook als er nieuwere genratie kaarten gemaakt worden voor hun systemen, scheelt weer extra geld uit geven aan nieuwere mobo's ram CPU enzovoorts en AGP is nog sterk zat wat dat betreft.

volgens mij komt er wel een AGP versie van de RV670 aangezien dat de vraag daarvoor nog groot genoeg is :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ik heb absoluut geen zin meer om op deze ongefundeerde **** in te gaan.
Hierboven staat een stevig stuk betoog van me over waarom de benchmarkmethodiek van [H] nuttiger is dan die van de meeste andere reviewsites. Ga dat maar aanvallen als je iets zinnigs ertegenin te brengen hebt. Gezien het gebrek aan gefundeerde response erop tot nu toe betwijfel ik dat echter.

Interessant is ook hun eigen uitgebreide betoog betreffende waarom ze een tijd terug deze benchmarkmethodiek gekozen hebben. Cheating the cheaters... ironisch genoeg juist met het oog op nV's cheats en de betere ATi IQ in het verleden. Toen was het natuurlijk fantastisch en werd met regelmaat naar [H] verwezen... maar komt nV een keer beter uit de bus dan is't niet leuk meer, is [H] direct 'pro-nV' en zijn hun benchmarks plots waardeloos en vergelijkbaar met 'leaks' uiteraard :Z

Vind het trouwens wel apart dat je nog steeds de mond vol hebt van 'slecht' benchmarken van [H] maar nog niet gereageerd hebt op de benchmarkmethodieken van een andere partij hier. Als je dan toch ergens verontwaardigd over zou moeten zijn... of passen die benches wel in't straatje mss?
Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet pretendeer een reviewsite van o.m. 'domme videokaarten' te runnen. Een Ad Hominem gaat je niet helpen deze discussie te winnen en dat weet je naar ik aanneem ook heel goed. Jullie reviewmethodiek - voor zover je 't zo kunt noemen - en dan met name het domweg niet eens vermelden van jullie extreem afwijkende kijk op benchmarks is op z'n Engels gezegd inexcusable. De conclusie eveneens:
Kijken we naar de benchmarks dat is de Radeon HD 2900 XT gemiddeld zo'n 20% sneller dan die nVidia kaart [met rc drivers van ruim 6 maanden geleden was; maar dat vermelden we er niet bij uyteraard]
Als ik de reacties naar aanleiding van jullie 'vergelijking' teruglees vraag ik me af of je er om moet lachen of huilen: Eindelijk een betrouwbare review, deze geeft mij de doorslag [...] Uhu :z

Uitleg was eigenlijk uberhaupt al overbodig indien je ook maar lichtelijk kaas hebt gegeten van benchmarking, maar je hebt 'm toch gekregen met duidelijke argumenten. Ik hoop dat je er wat mee doet. Gezien je reactie tot nu toe echter vermoedelijk niet. Kwalitatief uitermate teleurstellend.
I rest my case.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:15:
Maar de manier waarop HWI het test het geeft wel een goed beeld van de staat van de launchdrivers. Je ziet dus meteen welke IHV dus z'n launch het beste heeft voorbereid op drivergebied. Er wordt nog zo vaak geroepen dat de drivers van de HD2900XT "brak" zijn zelfs na de launch. Maar je ziet dus in de test van HWI dat de HD2900XT het in vergelijking met NV's GTS en GTX helemaal niet slecht doet als je de launchdrivers vergelijkt.
Verschil is wel dat de 8800 serie on schedule gereleased is na final silicon, en het ATi driverteam na final HD 2900 silicon ergens begin Januari nog zo'n 5 maanden ontwikkeltijd heeft gehad vanwege de delays - die zoals zovaak geclaimed niet aan de hardware lagen. Men vergeet elke keer weer dat ATi in ieder geval sinds begin Januari dus vol aan de driver heeft kunnen werken.
nV's drivervoorsprong was uit dit oogpunt bezien dus niet de geclaimde 6 maanden, maar slechts 2 maanden: van November tot begin Januari. Als je dus werkelijk zo'n review op poten wilt zetten zou je de drivers ten tijde van de geplande maar (volgens geruchten voornamelijk i.v.m. de driver) 5 maanden uitgestelde 2900 release (Januari 07) moeten vergelijken met de nV rc drivers.

Maar hoe dan ook... zoiets is leuk voor een zijdelings driveranalyseprojectje. Met een reviewsessie met representatieve benchmarks zoals hardware.info die presenteert heeft het bar weinig van doen.
Enige wat ik me afvraag is of dit gewoon onnadenkendheid is, of opzettelijk een verkeerde indruk wekken. Met het weglaten van de gebruikte driverrevisies en de conclusie die men er met droge ogen aan hangt heeft HWI m.i. in ieder geval de schijn behoorlijk tegen.
De Vista 'bench' met Stalker maakt dat beeld er niet beter op. Hier moeten zelfs bijna bewust rc drivers zijn gebruikt bij een hertest gezien Stalker nog niet uit was ten tijde van de 8800GTS 320 review. Als je dan merkt dat de 8600GTS maar liefst 44% beter presteert dan de 8800GTS op 1600x1200 (en 39% met 4xAA) en dan nog niet op het idee komt dat het wellicht handig zou zijn wat recentere drivers te pakken weet ik werkelijk niet wat ervan te denken... :/

[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 03-07-2007 02:54 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:15:
[...]
nV's drivervoorsprong was uit dit oogpunt bezien dus niet de geclaimde 6 maanden, maar slechts 2 maanden: van November tot begin Januari. Als je dus werkelijk zo'n review op poten wilt zetten zou je de drivers ten tijde van de geplande maar (volgens geruchten voornamelijk i.v.m. de driver) 5 maanden uitgestelde 2900 release (Januari 07) moeten vergelijken met de nV rc drivers.
Ik weet toevallig dat dit niet waar is. NV was zo'n 3 maanden voor de release begonnen met echte driveroptimalisaties en niet pas in November zoals jij stelt... En een paar weken daar daarvoor kwam de eerste werkzame G80 met 384-bit memory interface uit de fabriek rollen... daarvoor werden de drivers geoptimaliseerd voor de G80 met 256-bit memory interface... Da's de versie die een aantal devs schijnbaar gekregen hebben om games op te ontwikkelen - en waardoor ook lange tijd gedacht werd dat de G80 'maar' een 256-bit mem interface zou hebben. Maar ja, ze kregen lucht van de 512-bit mem interface... dus werd dit verandert.

Ongeveer 3-4 weken voor de G80 launch kwam de eerste driver die een grote performanceboost bracht, want daarvoor presteerde de G80 op veel vlakken zelfs slechter dan een G71....

NV heeft dus niet de door jou geclaimde twee maanden voorsprong, maar zelfs 5-6 maanden. Maar dan nog gaat het niet op wat je zegt... want zoals Hacku al eens eerder aan had gegeven, werken de driverteams van AMD en nVidia heel anders. nVidia heeft zich voornamelijk op performance gericht en minder op stabiliteit. AMD heeft zich met name op stabiliteit gericht (ze hebben meerdere driverteams, waaronder 1 voor stabiliteit en 1 voor performance, en de meeste resources zijn voor de launch naar stabiliteit gegaan, want immers: nieuwe architectuur die stabiele DX9 ondersteuning moest hebben, stabiele DX10 performance, nieuwe OGL drivers, nieuw OS).

Wetende dat AMD zich minder op performance heeft gericht dan nVidia voor de launch, kan je dus concluderen dat de HD2900XT zich nog best goed staande heeft wetende te houden tussen het G80 geweld. nV is de laatste tijd bezig zich meer op stabiliteit te richten, terwijl AMD nu aan de performance werkt. Eric Deemers heeft zelfs toegegeven dat hij het jammer vond dat er niet meer op performancevlak was gedaan voor de launch, maar stabiliteit was prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was zelfs ook een productie fout met het PCB ontwerp waarbij ook de eerste batch kaarten na een paar maanden en soms na een week kapot gingen, dus dit gelde voor NV weer levertijds problemen voor de goede modellen en eerlijk gezegd ben ik dit bij ATi nog niet tegen gekomen elke launch van ATi waren de kaarten hardwarematig als softwarematig stabiel en in orde.

Dat van de concurrent ja daar is hier en daar wel is wat mis gegaan, toch knap dat ze daardoor ook nog boven water konden blijven.

het ergste wat ik bij ATi heb mee gemaakt zijn de uitstellingen van de R400, wat R420 is geworden, R520 en R600 maar toch heeft ATi het netjes opgelost met drivers als de hardware zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:56:
Ik weet toevallig dat dit niet waar is. NV was zo'n 3 maanden voor de release begonnen met echte driveroptimalisaties en niet pas in November zoals jij stelt... En een paar weken daar daarvoor kwam de eerste werkzame G80 met 384-bit memory interface uit de fabriek rollen...
[...]Ongeveer 3-4 weken voor de G80 launch kwam de eerste driver die een grote performanceboost bracht, want daarvoor presteerde de G80 op veel vlakken zelfs slechter dan een G71....
Tja, als je zo wilt gaan rekenen: er waren ook al lang voor Januari R600 samples...
NV heeft dus niet de door jou geclaimde twee maanden voorsprong, maar zelfs 5-6 maanden.
Dat hangt er dus blijkbaar helemaal vanaf vanuit welk standpunt je het bekijkt. Daarom denk ik ook dat dit soort discussies eigenlijk vrij zinloos zijn. Aan 'what if' heeft niemand iets... ;)
[...]nVidia heeft zich voornamelijk op performance gericht en minder op stabiliteit. AMD heeft zich met name op stabiliteit gericht (ze hebben meerdere driverteams, waaronder 1 voor stabiliteit en 1 voor performance, en de meeste resources zijn voor de launch naar stabiliteit gegaan, want immers: nieuwe architectuur die stabiele DX9 ondersteuning moest hebben, stabiele DX10 performance, nieuwe OGL drivers, nieuw OS).
Verassend dan dat nV @launch een veel stabieler product had dan ATi. Ik heb bijna vanaf het begin een GTS gehad, maar heb nooit last gehad van VPU-recoveries, schermcorruptie, drops vanuit games naar Windows etc. Kan me ook niet herinneren daarvan gelezen te hebben. Plus de nieuwe features van de 8800, waaronder de nieuwe AA modi, werkten @launch allemaal naar behoren, in tegenstelling tot bij R600.

Dat kan m.i. 3 dingen betekenen, en geen van 3 is aantrekkelijk:
1. Bovenstaand is simpelweg een AMD PR-verhaaltje om de pil te vergulden... zeer aannemelijk m.i.
2. Het AMD 'stability' driverteam verstaat zijn vak niet
3. R600 is dermate instabiel dat men ruim 6 maanden nodig had om basic bugs eruit te halen
Kies maar... ;)

Dit is nog afgezien van dat als er sprake is van 2 teams (1 voor performance, 1 voor stability) de teams al die maanden parallel hebben kunnen werken. Het resultaat is dan wel vrij mager imo: niet bepaald stabiel en performance niet op niveau.
Wetende dat AMD zich minder op performance heeft gericht dan nVidia voor de launch, kan je dus concluderen dat de HD2900XT zich nog best goed staande heeft wetende te houden tussen het G80 geweld. nV is de laatste tijd bezig zich meer op stabiliteit te richten, terwijl AMD nu aan de performance werkt. Eric Deemers heeft zelfs toegegeven dat hij het jammer vond dat er niet meer op performancevlak was gedaan voor de launch, maar stabiliteit was prioriteit.
Wetende? Erm, dat is het AMD PR verhaal. Excuseer me als ik 't met een korrel zout neem.
Zie jij Eric Deemers al toegeven dat ze de nadruk op performance hebben gelegd, wat veel meer in de lijn ligt van wat ik geloof dat de reden van al het uitstel was? Dat zou impliciet inhouden dat er niet al te veel meer van te verwachten viel... wat denk je dat dat voor de sales zou doen??
Het gros van de 2900XT verkopen drijft momenteel op de hoop dat het snel beter gaat worden. Als ik in Eric Deemers schoenen stond en een product probeerde te verkopen zou ik ook beweren dat ik vol voor 'stabiliteit' was gegaan i.p.v. performance, in de hoop dat er nog wat wonderen uitgewerkt kunnen worden... zonder die hoop op verbetering zou hij z'n kaarten gewoon moeilijk slijten ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Cheetah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 03:28:

Verassend dan dat nV @launch een veel stabieler product had dan ATi. Ik heb bijna vanaf het begin een GTS gehad, maar heb nooit last gehad van VPU-recoveries, schermcorruptie, drops vanuit games naar Windows etc. Kan me ook niet herinneren daarvan gelezen te hebben. Plus de nieuwe features van de 8800, waaronder de nieuwe AA modi, werkten @launch allemaal naar behoren, in tegenstelling tot bij R600.
Ik heb hier ook een ''R600'' en alles werkt naar behoren, geen 1 van de bovengenoemde dingen heb ik mee gemaakt, dus dat zijn gewoon problemen die bij sommige mensen voorkomen, en moet jij is kijken hoeveel mensen er met een nvidia kaart in vista (vooral 64bit en source engine spellen) problemen hebben, heb hier dus in vista 64bit geen enkel probleem.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Niet echt nieuws maar volgens mij had ik het nog niet eerder gezien, Sapphire HD2400Pro op voorraad bij Overclockers.UK :P
Cheetah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 03:28:
Het gros van de 2900XT verkopen drijft momenteel op de hoop dat het snel beter gaat worden.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
- De vernieuwende Edge Detect AA die zoveel beter zou moeten zijn is nog niet beschikbaar in de release drivers.
- De softwarematige oplossing voor AA die de HD2900XT gebruikt stelt eigenlijk wel een beetje teleur in de games van vandaag. De framedrop bij het inschakelen van AA is op de HD2900XT erg groot.
- Men heeft goede verwachtingen van de toekomst met DX10 door de goede scores in Call of Juarez DX10 benchmark en in Crysis (hoewel die laatste nog niet hard te maken is).

Misschien weegt het imago van nVidia enerzijds en AMD anderzijds ook wel mee dat sommige mensen besluiten om geen 8800 kaart te kopen. nVidia heeft aggressievere marketing en komt imho soms een beetje arrogant over. AMD is de echte underdog, en kan daardoor symphatie opwekken :P

Het zijn maar videokaarten :+

[ Voor 79% gewijzigd door frankknopers op 03-07-2007 09:03 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
Krizzie schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:44:
Hoewel Cheetah het een beetje aanvallend brengt
helaas lijkt dat voor cheeta de enige manier om iets te brengen te zijn... :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cheetah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:54:
[...]
Hierboven staat een stevig stuk betoog van me over waarom de benchmarkmethodiek van [H] nuttiger is dan die van de meeste andere reviewsites. Ga dat maar aanvallen als je iets zinnigs ertegenin te brengen hebt. Gezien het gebrek aan gefundeerde response erop tot nu toe betwijfel ik dat echter.

Interessant is ook hun eigen uitgebreide betoog betreffende waarom ze een tijd terug deze benchmarkmethodiek gekozen hebben. Cheating the cheaters... ironisch genoeg juist met het oog op nV's cheats en de betere ATi IQ in het verleden. Toen was het natuurlijk fantastisch en werd met regelmaat naar [H] verwezen... maar komt nV een keer beter uit de bus dan is't niet leuk meer, is [H] direct 'pro-nV' en zijn hun benchmarks plots waardeloos en vergelijkbaar met 'leaks' uiteraard :Z

Vind het trouwens wel apart dat je nog steeds de mond vol hebt van 'slecht' benchmarken van [H] maar nog niet gereageerd hebt op de benchmarkmethodieken van een andere partij hier. Als je dan toch ergens verontwaardigd over zou moeten zijn... of passen die benches wel in't straatje mss?

[...]
Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet pretendeer een reviewsite van o.m. 'domme videokaarten' te runnen. Een Ad Hominem gaat je niet helpen deze discussie te winnen en dat weet je naar ik aanneem ook heel goed. Jullie reviewmethodiek - voor zover je 't zo kunt noemen - en dan met name het domweg niet eens vermelden van jullie extreem afwijkende kijk op benchmarks is op z'n Engels gezegd inexcusable. De conclusie eveneens:
[...]
Als ik de reacties naar aanleiding van jullie 'vergelijking' teruglees vraag ik me af of je er om moet lachen of huilen: Eindelijk een betrouwbare review, deze geeft mij de doorslag [...] Uhu :z

Uitleg was eigenlijk uberhaupt al overbodig indien je ook maar lichtelijk kaas hebt gegeten van benchmarking, maar je hebt 'm toch gekregen met duidelijke argumenten. Ik hoop dat je er wat mee doet. Gezien je reactie tot nu toe echter vermoedelijk niet. Kwalitatief uitermate teleurstellend.
I rest my case.
Jij past perfect bij nVidia, even arrogant. Je wil alleen maar lezen en zien wat in jouw ogen goed is, de rest kraak je maar af. Geef mij eens een definitie van benchmarking? Juist, die is er niet, iedereen heeft zijn manier van benchmarken en bij iedereen valt er wel wat op te merken. Opmerkingen zijn altijd wel leuk om te horen, maar uit jouw mond komt direct "omg wtf, dit kan gewoon niet + x aantal ranzige smilies". Is het dan teveel om eens normaal te reageren?
Een Ad Hominem gaat je niet helpen deze discussie te winnen en dat weet je naar ik aanneem ook heel goed.
Ik heb ook niks te winnen, ik legde de techniek achter de site uit en jij valt aan?
nVidia heeft aggressievere marketing en komt imho soms een beetje arrogant over.
nVidia is vooral arrogant tegen haar partners (geld en leveringen), die hopen stiekem dat AMD met wat beters komt zodat nVidia een toontje lager kan zingen.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 03-07-2007 09:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Volgens mij gaan we weeer naar het discussie topic toe.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Hacku schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:29:
Jij past perfect bij nVidia, even arrogant.
[...]nVidia is vooral arrogant tegen haar partners (geld en leveringen), die hopen stiekem dat AMD met wat beters komt zodat nVidia een toontje lager kan zingen.
Goeeed... en daar moet dan een objectieve review vandaan komen :/
Mijn beeldvorming wordt langzamerhand duidelijker...
Je wil alleen maar lezen en zien wat in jouw ogen goed is, de rest kraak je maar af. Geef mij eens een definitie van benchmarking? Juist, die is er niet, iedereen heeft zijn manier van benchmarken en bij iedereen valt er wel wat op te merken. Opmerkingen zijn altijd wel leuk om te horen, maar uit jouw mond komt direct "omg wtf, dit kan gewoon niet + x aantal ranzige smilies". Is het dan teveel om eens normaal te reageren?
Verschil is dat ik steekhoudende argumenten geef voor de "omg wtf, dit kan gewoon niet". Want inderdaad: omg wtf, dit kan gewoon niet!!!

Jouw argumenten tot nu toe zijn:
* Jamaar mijn database is er niet op berekend om meerdere reviews/benchmarks van een kaart te bevatten -> pas je database dan aan...! En dan nog zou het nu al kunnen als je "8800GTS [rc]", "8800GTS [driverrev 2]" en "8800GTS [driverrev 3]" etc. zou opnemen.
* Jamaar ik heb geen tijd om de vergelijkings kaarten te hertesten -> hou er dan geen reviewsite op na, of stop ze er 6 maanden later dan tenminste niet bij in je 'review' alsof je dat wel gedaan hebt!

Beide argumenten kunnen zonder meer onder de noemer rotsmoes, met name omdat niets hiervan in de review wordt vermeld en gewoon wordt gedaan alsof benchmarks recent zijn, m.n. in de conclusie.
Als een van de grootste hardwaresites in NL heb je de verantwoordelijkheid naar je publiek om adequate informatie - en dan met name op gebied van in-house vergelijkingen - te plaatsen, want mensen doen aankoopbesluiten op basis daarvan. Het is me verbijsterend dat dat blijkbaar nog uitgelegd moet worden ook.
Ik heb ook niks te winnen, ik legde de techniek achter de site uit en jij valt aan?
Ja, omdat zowel de techniek als de 'filosofie' (lees: gemakzucht, en dat is wellicht nog de minst negatieve benadering... 'misleiding' komt wellicht beter in de buurt) achter de site totaal niet overeenkomt met wat iedereen in deze tijd - wat zeg ik: al bijna 10 jaar - van een videkaartreview verwacht.
Vind je dat gek?
frankknopers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:50:
AMD is de echte underdog, en kan daardoor symphatie opwekken :P
Dat is waar, en ik moet zeggen dat ik erg lang dezelfde sentimenten heb gehad :)
Als AMD gelijk aan Intel performende producten uitbrengt ben ik sowieso geneigd voor AMD te kiezen... dat zwak heb ik ook. Feitelijk heb ik ook een zwak voor ATi (de 2900XT is de eerste ATi high-end kaart sinds de Radeon1 die ik niet heb aangeschaft)... maar de manier waarop ze de laatste tijd producten releasen, en met name de dubieuze marketing eromheen hebben storen me behoorlijk. Ik hoop dat zowel AMD als ATi snel terugkeert naar waar ze goed in zijn: snelle, goed ontworpen en competieve hardware op no-nonsense manier op de markt brengen. Dat is waar ik ze altijd om heb kunnen waarderen, maar juist dat lijkt af te zwakken. Ik baal daar echt van.

[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 03-07-2007 11:11 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Goeeed... en daar moet dan een objectieve review vandaan komen
Ik noem alleen feiten op, nVidia neemt een arrogante houding aan. Die woorden komen trouwens uit de mond van haar eigen partners.
En dan nog zou het nu al kunnen als je "8800GTS [rc]", "8800GTS [driverrev 2]" en "8800GTS [driverrev 3]" etc. zou opnemen.
Nee dat gaat niet, wij hebben nl ook een productbrowser, het zou nogal verwarrend overkomen als daar 10x dezelfde kaart instaat.

Zoals ik al zei, opmerkingen over iets zijn altijd leuk, alleen jammer dat jij direct moet aanvallen. Waarom doe je zo en reageer je niet eens wat kalmer?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Zou iedereen de topic regels nog een door willen lezen ?
Zo is het echt niet leuk meer voor andere mensen om dit topic te checken. Op de hoogte blijven van ruzie en geklaag is niet echt interessant.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik moet wel zeggen, de reviews van Hardware.info zijn leuk, maar er komen inderdaad wel eens afwijkende resultaten naar voren. Cheetah, misschien moet je eens op Computerbase.de kijken, die maken wel eens een analyse van verschillende driverrevisies per jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:54:
[...]
Ik zeg alleen dat het maar een kant van de medaille toont. Neem bijvoorbeeld Xbit die 100en benchmarks toont. Het zou idd mooi zijn als er 16xSSAA getoond zou worden, maar aan de andere kant zijn er maar een paar gevallen waar je die 16xSSAA op t scherm kan tonen, zonder dat t onspeelbaar wordt (zoals BF2). Om daar nou de rest op aan te vallen gaat een beetje te ver. Verder zie je in xbit reviews bijvoorbeeld wel hoe het zaakje schaalt met resolutie, wat m.i. wel belangrijk is (zie mijn vorige posts).
Je suggereert iets wat niet echt toevoegt aan de discussie.
Vind het trouwens wel apart dat je nog steeds de mond vol hebt van 'slecht' benchmarken van [H] maar nog niet gereageerd hebt op de benchmarkmethodieken van een andere partij hier. Als je dan toch ergens verontwaardigd over zou moeten zijn... of passen die benches wel in't straatje mss
Je bedoelt die van Hardware.info? Wat die betreft kan ik je alleen maar gelijk geven. Ik vind zo een vergelijking eigenlijk niet kunnen, maar als je dan toch een vergelijking maakt, zet er dan wel op zijn minst bij elk grafiekje een notitie bij van 'dit zijn resultaten van een half jaar geleden'. Verder wel een leuke site die hardware.info, vooral die TV afleveringen kijk ik af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik werk veel met mensen in project teams en ik kan je nu al vertellen, doe het niet of pas je aan :) . Je staat niet open voor discussie, ook niet als iemand goede en wel gefundeerde argumenten aandraagt. Je stelt je mening alleen bij als je dat zelf van tevoren al besloten had. In kinderachtige termen; je discussiert als een doordrammer. Zie je niet dat je alles schrijft alsof je de waarheid in handen hebt? Alsof jij zou weten hoe het moet?

En wie ben jij? No offence maar volgens mij ben je gewoon the next geek die veel te veel aandacht besteed aan hardware en het opneemt alsof er fouten in de bijbel staan als iemand met wat oudere drivers test. Net zoals meer mensen hier die zich steeds drukker maken over dit soort spullen, chill out. Dit hele gehype over materialisme is echt niet waar je gelukkig van wordt :P ... heb je weer een nieuwe kaart, kijk je naar de volgende omdat deze "het licht bij zich draagt" O-) .

Btw nog een tip qua formulering: in plaats van te zeggen "DAT IS ECHT INEXCUSABLE!" zou je ook het volgende kunnen proberen -->

'Lieve Hacku' ... ok serieus dan ... 'Ik vind het alleen niet helemaal juist om een kaart die al langer op de markt is te testen met te oude drivers ten opzichte van een nieuwe kaart die duidelijk met de meeste recente drivers op de kaart gezet wordt. Op deze manier geef je volgens mij geen correct beeld van de huidige werkelijkheid.'

Let ook op woorden als 'volgens mij' of 'ik vind' in plaats van 'Het gaat daar niet om!' of 'Het is echt slecht zo'. Het zijn slechts jouw meningen en ik denk dat als je het formuleert zoals het tweede stukje Hacku echt de kwaadste niet is en best toe kan geven dat het misschien beter kan.

Maar hey, we hebben het allemaal druk met zooi en nog wat en niet alles kan perfect. Woetoetoei }:O !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Op zich lijkt dat heel logisch en is dat het ook. Het ligt in ieder geval het meest voor de hand. :)

Nu is het zo dat er zo'n 6 maanden tussen de launch periodes zat en er veel met de performance kan gebeuren in die tijd. Dus als je uitgaat van performance op dit moment, dan is het geen goede manier om te testen. Maar als de launches dicht op elkaar zitten, dan maakt het nog niet zo veel uit. En tja wat Hacku zegt klopt; als de ene IHV in bepaalde games nog veel winst kan behalen dan is de kans groot dat de andere IHV dat ook kan doen in een aantal games.
Als je uitgaat... ??
Natuurlijk ga je daar vanuit! Af en toe worden hier echt té fan-based opmerkingen gemaakt. Als jij naar de winkel gaat om een pak koekjes en in het ene pak zitten 5 koekjes en in het andere pak zitten 8 koekjes. De koekjes zijn precies hetzelfde en de pakjes zijn net zo duur. Welk pakje koekjes koop je dan?
Het gaat toch om de prestaties per euro op dit moment. Je gaat toch niet dat pakje met 5 koekjes kopen omdat ze over 2 weken worden afgeprijst? You get my point?
Wat kan mij dat nu schelen wat de prestatie van een 8800GTX was 6 maanden geleden? Ik leef nu en niet in het verleden.
Ik geef Cheetah dan ook 100% gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Voor de mensen die interesse hebben in de specs van de HIS 2400 en 2600XT Zalman of IceQ versie, moeten mij maar ff hun email msg naar mij. dan stuur ik het wel ff op.

Ontopic again: Het is inderdaad heel erg stil in de IT wereld. Ik heb helemaal geen nieuws te melden

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Ook geen nieuws over de AGP versies van de 2400/2600 toevallig?

De schaduw-problemen in CoJ zijn met de 7.6 versie trouwens opgelost, en ook in CoJ is de fps goed omhoog gegaan, een savegame die ik laadde, hier had ik eerst 29fps (1440x900, CCC alles full, ingame ook) en daar heb ik nu 42fps :) Dus waar ik tot nu toe veel winst heb gemerkt is in HL2, 3Dmark06 en CoJ. (vooral met AA/AF)

Lost Planet draait wel erg bagger bij mij. Maargoed, dat is al langer besproken.

[ Voor 10% gewijzigd door Pubbert op 03-07-2007 11:45 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
waterking schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:08:
Zou iedereen de topic regels nog een door willen lezen ?
Zo is het echt niet leuk meer voor andere mensen om dit topic te checken. Op de hoogte blijven van ruzie en geklaag is niet echt interessant.
Wat betreft de toon naar elkaar in dit topic geef ik je gelijk. De pedante toon van schrijven van Cheetah is totaal respectloos. Ik vraag me af waar het bij hem meer omgaat. Mijns inziens naar het altijd maar gelijk willen hebben, en een discussie winnen. Denk dat dat niet alleen bij een discussie over videokaarten blijft.

Maar de kwesties die hij aankaart en de punten waarmee hij komt..., daar moet ik hem in grote delen zekere gelijk in geven. Met name z'n betoog wat hardware.info betreft over de manier van benchen + er een conclusie aan hangen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:37
Ik zit na het lezen van dit topic nogal te twijfelen tussen een

HD2900XT en de 8800GTS 320mb
Is de ati de extra 100 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

M.Koers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:00:
Ik zit na het lezen van dit topic nogal te twijfelen tussen een

HD2900XT en de 8800GTS 320mb
Is de ati de extra 100 euro waard?
Hangt af op welke resoluties je gamed.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Zo hoog mogelijk natuurlijk.
M'n scherm kan gewoon 1650x1050.
Nu heb ik nog een x1950pro met 256mb
Speel daar veel BF2 mee maar dan op 1024x768 omdat ik online game.
Wil wel hoger hebben.

Misschien handig wat mijn systeem is voor extra info:

Intel Core 2 Duo E6600 @2.4Ghz Stock
G.E.I.L 2Gb DDRII 800Mhz 4-4-4-12 (2x 1gb reepje)
Asus P5W DH Deluxe (kan crossfire) (misschien hd2900xt koppelen met x1950pro of niet mogelijk?)

[ Voor 39% gewijzigd door M.Koers op 03-07-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
vigilante888 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:39:
Voor de mensen die interesse hebben in de specs van de HIS 2400 en 2600XT Zalman of IceQ versie, moeten mij maar ff hun email msg naar mij. dan stuur ik het wel ff op.

Ontopic again: Het is inderdaad heel erg stil in de IT wereld. Ik heb helemaal geen nieuws te melden
Waarom kan dat niet in dit topic :?
Ik zou graag info willen over de 2900XT IceQ versie... weet je daar ook wat van? Ik wil die versie, daarom heb ik nu nog steeds een X600SE :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ CJ
weet je dit nog heh, ook iets wat wij nog nooit hebben zien mee maken met ATi

"One Resistor Value Change Made the 8800 GTX Work" :/
http://www.legitreviews.com/article/417/1/

Dat soort dingen gebeuren als bedrijfen te snel hun product afraffelen om het zo snel mogelijk op de markt te krijgen, en ja als mensen zich gaan haasten gaan ze fouten maken, sorry hoor maar dit is 1 van de vele dingen waar Nvidia gefaald heeft voor mij.

als er gewoon een maandje later hebben overgedaan dan had het veel rooskleuriger voor hun geweest, maar ja ze hebben wel vaker haast, de GeForce 256 t/m de GeForce2U hadden zeer slechte image quallity omdat de VGA filters korter waren dan bij andere kaarten zo iets iig de Radeons, Voodoo5 kaarten als S3 kaarten als die matrox hadden veel scherper beeld omdat hun filters beter waren, bij de Rive 128 t/m TNT2Ultra was het beeld qualliteid ook stukken beter die waren ook normaal.

maar goed kan er wel lang over doorgaan NV is wel in de tijd heel veel veranderd en idd vooruitgegaan maar af en toe is er een doorschieter dat ze soms niet zo precies hun werk verichten als dat van de andere bedrijven als Quantum3D, ATi, Matrox, S3 enzovoorts.

Maargoed dit is geen flame gewoon een feit wat er wel gebeurd was bij het groene kamp en ja ze herhalen hun foutjes soms wat wel jammer is.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:32:

de GeForce 256 t/m de GeForce2U hadden zeer slechte image quallity omdat de VGA filters korter waren dan bij andere kaarten zo iets iig de Radeons
Jij ook altijd met je oude koeien, haal de FX5x00 vs 9700PRO er nog even bij anders 8)7

Die 8800GTX zijn allemaal omgesoldeerd voordat ze bij de klanten kwamen, niks mis mee toch?
Die filters lagen aan de fabrikanten van de kaart (misschien het reference design van nVidia maar de fabrikanten mogen er best een beter filter opzetten natuurlijk).

Sorry dat ik hier op reageer maar het mag wat mij betreft wel eens afgelopen zijn met die verhalen van vroeger in het NIEUWSdiscussie topic...

[ Voor 67% gewijzigd door Cheezus op 03-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
@ CJ
weet je dit nog heh, ook iets wat wij nog nooit hebben zien mee maken met ATi

Dat soort dingen gebeuren als bedrijfen te snel hun product afraffelen om het zo snel mogelijk op de markt te krijgen, en ja als mensen zich gaan haasten gaan ze fouten maken, sorry hoor maar dit is 1 van de vele dingen waar Nvidia gefaald heeft voor mij.

als er gewoon een maandje later hebben overgedaan dan had het veel rooskleuriger voor hun geweest, maar ja ze hebben wel vaker haast, de GeForce 256 t/m de GeForce2U hadden zeer slechte image quallity omdat de VGA filters korter waren dan bij andere kaarten zo iets iig de Radeons, Voodoo5 kaarten als S3 kaarten als die matrox hadden veel scherper beeld omdat hun filters beter waren, bij de Rive 128 t/m TNT2Ultra was het beeld qualliteid ook stukken beter die waren ook normaal.

maar goed kan er wel lang over doorgaan NV is wel in de tijd heel veel veranderd en idd vooruitgegaan maar af en toe is er een doorschieter dat ze soms niet zo precies hun werk verichten als dat van de andere bedrijven als Quantum3D, ATi, Matrox, S3 enzovoorts.

Maargoed dit is geen flame gewoon een feit wat er wel gebeurd was bij het groene kamp en ja ze herhalen hun foutjes soms wat wel jammer is.
Maar dat was vooral vroeger ook zo bij ATI met hun drivers. Die waren altijd een stuk minder dan die van nVidia. Voor mij net zo irritant als dat je je kaart moet omruilen, zo niet irritanter. Omdat je voor een driverupdate altijd moet wachten, kaart omruilen is zo gebeurt.

Overigens had nVidia de laatste maanden natuurlijk ook vette mazzel dat ATI geen concurerende kaart had, anders waren ze veel harder afgestraft met hun vista-driverdebacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je quote hem, what's your point dude? :?

Edit: na het lezen van het artikel over de HD2600XT vs GF8600GT(S), ik moet zeggen, toch wel impressive. Nu hopen dat er nog een bunch of reviews komt ter bevestiging :)

[ Voor 36% gewijzigd door Jejking op 03-07-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35

als er gewoon een maandje later hebben overgedaan dan had het veel rooskleuriger voor hun geweest
dit geld natuurlijk ook voor de r600 (misschien wel 2 maanden)

dat er op het laatste moment nog wat ''omgesoldeerd'' moest worden, zegt niet zo veel...
er zijn wel grotere/duurdere producten die terug worden geroepen als ze al lang en breed verkocht zijn..kijk naar de sony-accu's (enkele miljoenen stuks).. ook auto's worden wel eens teruggeroepen..

[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-07-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Fudzilla weet weer wat te melden:
Just as we reported months ago the real availability of Radeon 2600 series is expected after middle of July. There are two reasons for the delay one is a tight availability of the final A15 silicon while the second more important is the lack of WHQL driver for the card.

The driver was expected last week but it still didn't showed up but ATI's Add in board partners are hoping to get the driver and have the cards in retail stores after 15th to 20th of July.

Radeon HD 2400 PRO cards are available but even the HD 2400 XT are still on the ice. Well, give them a few more weeks even I can understand if you are tired of waiting for them.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Metalbuster schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:14:
Nu is Prey ook een game die speciaal voor ATI kaarten is.

Vindt het jammer dat ATI met deze nieuwste kaarten er weinig van bakken, de 2900XT duurder als een 8800GTS en is daarmee te vergelijken of zelfs iets zwakker over het algemeen. Ook de lagere klasse van ATI is niks vergeleken met Nvidia 8600 serie. Dat terwijl ATI toch een hele tijd beter is geweest als de Nvidia klasse zou het komen door AMD?
De HD2600 XT pwns de 8600 GTS in DX 10 en de latere DX 9 games. In de eerdere DX 9 games is het andersom. Dus je moet daar even kijken welke games je het meeste gaat spelen.

En tja we hadden meer van de HD2900 XT verwacht. De nieuwe drivers maken het wel stukken beter maar zal het genoeg zijn ? Ik ben nu toch wel benieuwd wat deze kaarten in Unreal Tournament 2007 gaan doen. En of dan echt blijkt dat de HD2900 XT op de toekomst gebouwd was. En hetzelfde voor de HD2600 XT.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil nog een ding kwijt over die hele discussie hierboven: Ik ben het gedeeltelijk een met Cheeta.

Als je oude drivers hebt gebruikt. Vermeld dat dan. Want nu wil iemand een kaart kopen en twijfelt tussen de 8800 GTS 640 en de HD2900 XT dan is het totaal niet interessant om naar drivers van 6 maanden oud te kijken. Het gaat er om want je nu uit die kaart kan halen. En het zou dus wel handig zijn als je dan bij in je revieuw de HD2900 pakt en de 8800 GTS RC2 driver en 8800 GTS met nieuwe drivers.

Aan de andere kant hoeveel niet tweakers downloaden nieuwe drivers voor hun vga kaart ? het zou me niet verbazen als 80% van de niet tweaker achtige mensen de drivers van de CD's gebruiken. Ik weet niet of die vaak vernieuwt worden maar volgens mij niet. Ik weet ook niet of het zo is. Maar volgens mij interesseert het veel gamers niet echt. En die hebben zo iets zolang het werkt. En weten ook niet dat het zo veel extra performance kan geven. Volgens mij gaan de meeste pas nieuwe drivers downloaden als iets niet werkt. Athans dat zie ik een beetje om me heen. De meest hebben gewoon erg oude drivers op hun pc staan.

Dus dan zou Haku ook wel weer een beetje gelijk hebben als je zo reviews maakt. Want als je een PC koopt bij een pc winkel zitten er volgens mij gewoon CD drivers op en gaan hun niet op de website van ATi of NV de nieuwste downloaden. Met windows update komt er nu ook wel eens een nieuwe driver binnen maar dat was er eerst niet.

Maar persoonlijk geef ik wel de voorkeur om met de nieuwste drivers te testen omdat ik dat zelf ook zou doen. En als je het niet doet maakt het niet uit maar vermeld het wel ergens. Ik zoek er tegenwoordig wel altijd naar welke drivers er gebruikt worden in een review.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 03-07-2007 13:49 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik baal er een beetje van dat beide product ranges op het moment niet compleet zijn, de middenmoters zijn echt te zwak. Dat lag veel beter in verhouding met bijvoorbeeld de 9500Pro / 9600Pro / 9700Pro / 9800Pro ... je had altijd wel wat te kiezen wat bij je pastte.

Nu is een 2600XT gewoon niet echt een optie voor de echte gamer die graag nieuwe spellen speelt, hij mist gewoon teveel kracht ten opzicht van zijn grotere broer. Jammer dat er niet veel chips zijn die de snelheid of pipes van de 2900XT niet halen, misschien was er dan een Pro of XL gelabeled, maar ja :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:56:
[...]

Maar dat was vooral vroeger ook zo bij ATI met hun drivers. Die waren altijd een stuk minder dan die van nVidia. Voor mij net zo irritant als dat je je kaart moet omruilen, zo niet irritanter. Omdat je voor een driverupdate altijd moet wachten, kaart omruilen is zo gebeurt.

Overigens had nVidia de laatste maanden natuurlijk ook vette mazzel dat ATI geen concurerende kaart had, anders waren ze veel harder afgestraft met hun vista-driverdebacle.
mja als je beter als verder zoekt pakt men de Omega drivers die waren echt top, nooit probs mee gehad die drivers van nvidia vond ik eerlijk gezegd niks nu ook zelfs niet, het is gewoon wat men gewend is ej ;)

En nu gebruik ik nog steeds Omega drivers sinds de radeon 9700Pro en echt nog nooit rare dingen mee gemaakt als vele andere mensen die met ATi kaarten Omega's werken die ik goed ken heh.

Het gaat er meer om wat je prioriteiten zijn het gaat er niet om wat beter is de ja of de nee, maar hoe men er over denkt wat beter werkt voor jezelf.En ja bij mij zijn dat 3dfx + ATi en bij anderen is dat nVidia , Matrox XGI, S3 the list goes on.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cassius schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:20:
Ik baal er een beetje van dat beide product ranges op het moment niet compleet zijn, de middenmoters zijn echt te zwak. Dat lag veel beter in verhouding met bijvoorbeeld de 9500Pro / 9600Pro / 9700Pro / 9800Pro ... je had altijd wel wat te kiezen wat bij je pastte.

Nu is een 2600XT gewoon niet echt een optie voor de echte gamer die graag nieuwe spellen speelt, hij mist gewoon teveel kracht ten opzicht van zijn grotere broer. Jammer dat er niet veel chips zijn die de snelheid of pipes van de 2900XT niet halen, misschien was er dan een Pro of XL gelabeled, maar ja :) .
Nja in het begin had je alleen 9500 Pro en de 9700 en de 9700 Pro.

Later had je de 9600 Pro, 9600 XT de 9800, 9800 Pro en de 9800 XT.

Dat waren ook grote stappen in performance. Van een 9600 XT naar een 9800 was ook iets van 40%.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Astennu

De gewone 9500 was er ook hoor :)
De 9500, 9500 Pro 9700 en 9700 Pro dat waren de 4 R300's van die tijd.

alleen was een 9500 als een 9500 pro vaak sneller als een 9600 Pro als XT aangezien de 9500's 8 pixel pipes en 4 vertexshader units hadden terwijl de 9600 Pro en XT's maar 4 pixel pipes als 4 vertex units hadden :)

Ben ook eerder benieuwd op naar Catalyst 7.7 idd en nog liefst Omega Catalyst 7.07 die gebasseerd wordt op Cat 7.7 :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
CJ , weet jij al iets van 7.7 drivers af, en of deze mischien een leuke algehele performance boost geven?

Draai nu een tijdje met de 7.6 drivers en idd, de kaart is stiller geworden. heb wel dat ik soms als ik van WoW multitask naar windows, dat ik een VPU recovery error krijg. soms kan ik dan doorgamen, soms gaat 't scherm op zwart en dan moet ik rebooten. dat is jammer, hoop dat ze dat snel fixen, lijkt mij niet aan het spel te liggen.

Meer mensen hier last van?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:42:
@ Astennu

De gewone 9500 was er ook hoor :)
De 9500, 9500 Pro 9700 en 9700 Pro dat waren de 4 R300's van die tijd.

alleen was een 9500 als een 9500 pro vaak sneller als een 9600 Pro als XT aangezien de 9500's 8 pixel pipes en 4 vertexshader units hadden terwijl de 9600 Pro en XT's maar 4 pixel pipes als 4 vertex units hadden :)

Ben ook eerder benieuwd op naar Catalyst 7.7 idd en nog liefst Omega Catalyst 7.07 die gebasseerd wordt op Cat 7.7 :)
Volgens mij had de R300 core er 8 -4 en de RV360 4 -2. En daar komt bij dat bij de 9500 kaarten er 4 piplines uit stonden. Deze waren in sommige gevallen in te schakelen.

En over de drivers. Ik heb de HD2900 XT al een hele tijd gebruik nu de 7.6 drivers. Maar heb nog nooit van die vpu meldingen gehad als ik gewoon aan het gamen was. Alleen als ik met OC aan het klooien was. 7.6 werkt hier tot nu toe perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 03-07-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
ik geloof dat ik nu gek word, mijn Q6600 staat in de back order-bestelling maar die Sapphire Ati Radeon Toxic HD2900XT zijn nog steeds een raadsel.
Kan iemand misschien wanneer die kaarten gelaunched worden door Sapphire?

Edit: Is het voldoende om de Q6600 op 3,5 Ghz te klokken voor de R600's (twee dus)?
Ik kan 3,5 denk ik wel halen maar daarboven word lastig (gebruik een Titan Amanda) :)

[ Voor 28% gewijzigd door zzzzz op 03-07-2007 15:21 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
N0taFAma schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:18:
ik geloof dat ik nu gek word, mijn Q6600 staat in de back order-bestelling maar die Sapphire Ati Radeon Toxic HD2900XT zijn nog steeds een raadsel.
Kan iemand misschien wanneer die kaarten gelaunched worden door Sapphire?

Edit: Is het voldoende om de Q6600 op 3,5 Ghz te klokken voor de R600's (twee dus)?
Ik kan 3,5 denk ik wel halen maar daarboven word lastig (gebruik een Titan Amanda) :)
CPU is niet snel de bottelnek. Vooral niet al je op hoge resoluties speeld. Ik zat dan altijd aan de max van mijn VGA kaarten en niet aan de MAX van de CPU. Alleen in games zoals supreme commander is de cpu erg belangrijk bij shooters en race games is het altijd de VGA kaart die de traagst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

offtopic:
Das best een mooi koelertje :+
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2006/11/02/holiday_buyers_guide_2006/titan-tec-amada-model.jpg
http://images.tomshardwar...titan-tec-amada-model.jpg

Sorry, kon het niet laten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Oet op 03-07-2007 15:47 . Reden: mag niet linken.. ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

offtopic:
Wat ... een ... bakbeest. Wel een dikke airflow door dat ding, kanonnen. Grafherrie I bet.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Ok... hoog tijd voor een News Roundup! Dit blijft tenslotte een nieuwsdiscussie topic. ;)
Ge-wel-dig :) Nu kan ik van m'n AMD Athlon 64 3200+ @ 2Ghz toch nog een HDTV HTPC maken... )(zodra er een AGP variant is) Voor 50 euro h.264-hardware-decoding is briljant. _/-\o_

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Fudzilla heeft een nieuwe review online.

GeCube HD2900XT beats 8800GTS 640MB

Leuk aan de review is dat ze de launch drivers vergelijken met Catalyst 7.6. En daar zie je toch dat er wat leuke boosts te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nóg meer nieuws van Fudzilla:

http://www.fudzilla.com/i...id=1&limit=1&limitstart=2

8800GTS640 < HD2900XT =< 8800GTx, meer value voor de money. Nieuwe drivers geven niet alleen verbetering zoals in de releasenotes stonden, maar ook andere. Ik voorzie (in ieder geval op dit moment) een mooie toekomst want met die nieuwe drivers lijkt het goed te komen tussen HD2900XT:8800GTS en HD2600XT:8600GT(S) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik was je voor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zak patat :9

Maar ik vatte het beter samen :>

Zouden die nieuwe HD2600XT's ook te undervolten zijn? Sorry dat ik zo'n milieufreak ben, ze zijn al behoorlijk zuinig hoor, 65w oid, maar zuiniger is natuurlijk mooier :)

Overigens, wat ik niet snap, houdt nVidia het snelle GDDR3 voor zichzelf? Het valt me zo ontzettend op dat zowat alle modules (lees: 7600GT/8600GT(S)/8800GTx) makkelijk voorbij de 2000MHz klokten, 2100+ is geen uitzondering. Zelfs het mem op de R600 haalt de 2100 met HEEL veel moeite. Gebruikt nVidia dan zulke slappe timings of zoiets dergelijks? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:48:

Leuk aan de review is dat ze de launch drivers vergelijken met Catalyst 7.6. En daar zie je toch dat er wat leuke boosts te zien zijn.
heh idd een net review vad de HD 2900XT met Cat 7.6 en het is ook goed te zien dat de HD 2900XT overall ook dichter bij de 8800 GTX komt heh driver fixxes doen idd leuke wonderen en ik denk dat het bij driver update 7.7 a 7.8 wel even snel is als de 8800GTX of mischien sneller we zullen het nog wel zien :)

En die GeCube HD 2900XT ziet er lekker origineel uit ook, geeb brand stickers van de uitgevende merk er op perfect! heh zo iets zoek ik namelijk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:48:

Enkele voetnootjes:
1. Ze vergelijken Cat 7.6 met de 8.364 van april. 8.364 was niet de launchdriver, dat was 8.370 of 8.374 van mei. De driver waar ze mee vergelijken is dus een maand ouder dan de launchdriver.
2. Daarvan uitgaande is de performance m.i. juist erg weinig gestegen in de afgelopen 3 maanden, sterker nog de 8.364 is in een aantal benches zelfs wat sneller. Alleen CoH en 3DM05 laten een redelijk verschil zien. Ik verwacht dat het feitelijke verschil met de echte launchdriver minimaal is, ook als je kijkt naar de 3DM benches met 7.5 vs 7.6.
3. Helaas maar 3 games en weer geen test met AA hoger dan 4x... ik moet me er mss maar bij neerleggen dat [H] vrijwel de enige is die hiernaar kijkt.

Maar in de hier gebruikte benches - op FEAR na - idd wel een mooi resultaat :)

Voor de verschillen tussen Cat 7.5 en Cat 7.6 zie Tweaktown. Heel jammer is toch met name AA en AF want daar gaat 't nou juist voornamelijk om...

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 03-07-2007 18:09 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49

meddle

:o

Wel leuk resultaat hoor, maar ze hadden imo wel iets meer games kunnen testen, want op deze manier krijg je natuurlijk geen volledig beeld.

@cheetah
Die [H] review was anders ook niet geweldig, want sowieso klopten hun lost planet resultaten voor geen kant.. Verder vind ik hun manier van reviewen niet echt geweldig, ik bepaal zelf wel wat ik speelbaar vind en wat niet..

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cheetah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:52:
Enkele voetnootjes:
1. Ze vergelijken Cat 7.6 met de 8.364 van april. 8.364 was niet de launchdriver, dat was 8.370 of 8.374 van mei. De driver waar ze mee vergelijken is dus een maand ouder dan de launchdriver.
2. Daarvan uitgaande is de performance m.i. juist erg weinig gestegen in de afgelopen 3 maanden, sterker nog de 8.364 is in een aantal benches zelfs wat sneller. Alleen CoH en 3DM05 laten een redelijk verschil zien. Ik verwacht dat het feitelijke verschil met de echte launchdriver minimaal is, ook als je kijkt naar de 3DM benches met 7.5 vs 7.6.
3. Helaas maar 3 games en weer geen test met AA hoger dan 4x... ik moet me er mss maar bij neerleggen dat [H] vrijwel de enige is die hiernaar kijkt.
Wat is het probleem? Er wordt vergeleken met EEN voorgaande driver, ik vind het al heel wat dat dat wordt gedaan. Voor de rest kijken ze naar de performance van NU tov een 8800GTS en een GTX, dus imho is er niet veel fout aan die review.

Alleen jammer idd van de AA&AF. Maar we weten allemaal dat 8xAA (6xAA heeft nVidia niet, gaat meteen naar 8) een grotere drop geeft. Ben ik daarentegen wél met je eens dat ze gewoon een keer op ultramax IQ moeten doen. Dus 16xMSAA / 16xSSAA voor beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Is de HD2900XT uberhaupt al ergens te krijgen?
Overal waar ik kijk staat minimaal 2 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
[...]
Enkele voetnootjes:

Maar in de hier gebruikte benches - op FEAR na - idd wel een mooi resultaat :)

Voor de verschillen tussen Cat 7.5 en Cat 7.6 zie Tweaktown. Heel jammer is toch met name AA en AF want daar gaat 't nou juist voornamelijk om...
Ik vraag me toch steeds vaker af wat jij ons nu duidelijk probeert te maken. cijfer die niet kloppen? Dat we maar beter een Nv kunnen kopen omdat het een gebrekkige review is? Of kunnen we nu ineens geld afpingelen bij aankoop x2900xt gezien je voetnoten. Of moeten we überhaupt geen x2900xt gaan gebruiken omdat deze steeds dichter bij de 8800gtx komt met benchmarking. Het lijkt mij zeer positief dat er vorderingen geboekt worden met driver-optimalisaties, en dat we minder geld op de tafel hoeven te gooien en over een tijd misschien wel een 8800gtx beater hebben met de best mogelijke drivers. En volgens mij gooi je niet alleen roet in het eten, maar zit er ook roet in je ogen, aangezien het driverteam van ati zich de laatste 3 maanden vooral bezig is geweest ervoor te zorgen dat de stabiliteit en IQ beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
[...]
Enkele voetnootjes:
My bad inderdaad. 3.864 was de origineel geplande launchdriver van de HD2900XT. De launch drivers waren 8.374.3.
Deze hele review met verschillen tussen Cat 7.5 en Cat 7.6 is eigenlijk geheel overbodig. Ik had ze ook zo kunnen vertellen dat de verschillen nihil waren.... Catalyst 7.5 is namelijk de 8.38 driver en Catalyst 7.6 is de 8.38.3 driver. Zelfde serie en misschien niet eens twee weken verschil tussen deze twee drivers.

Maar blijkbaar waren het wel de stabielste (want nieuwere waren er ook al, maar die heeft AMD dus duidelijk niet geselecteerd als releasedriver). AMD heeft de laatste tijd wat performanceboosts gevonden en dit in verschillende driverreleases geimplementeerd. Helaas zorgen deze boosts soms ook voor andere problemen die eerst opgelost moeten worden.

Dit zie je goed bij driverversie 8.374.2 en 8.374.3. De boosts die in 8.374.2 zaten zaten niet in de launchdriver 8.374.3 en ook niet in Catalyst 7.5 (8.380). Een klein gedeelte zat in Catalyst 7.6 (8.383).

AMD gaat normaal in hele stappen omhoog met driverversies. Bv:
- Cat 6.10 was driver 8.30.1
- Cat 6.11 was driver 8.31
- Cat 6.12 was driver 8.32.1
- Cat 7.1 was driver 8.33
- Cat 7.2 was driver 8.34.2
- Cat 7.3 was driver 8.35.1
- Cat 7.4 was driver 8.36
- niet uitgebrachte HD2900XT performancedriver was driver 8.37.2
- HD2900XT launchdriver was driver 8.37.3
- Cat 7.5 was driver 8.38
- Cat 7.6 was driver 8.38.3

Het verschil tussen 7.5 en 7.6 is dus minimaal. Ze komen uit dezelfde serie. En de uitkomst van de Tweaktown review is dus zeer voorspelbaar.

De Lost Planet hotfix driver die nu te downloaden is op de AMD site is trouwens versie 8.39.5 en dus weer nieuwer dan Cat 7.6, maar is voornamelijk gericht op Lost Planet en kan wel wat andere problemen veroorzaken in andere games. Catalyst 7.7 zal dus waarschijnlijk 8.39.6 of misschien wel 8.40 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

M.Koers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:09:
Dollarshop zou erg snel moeten zijn. Toen ik bestelde was hij op voorraad ( +5 ) dat wel, maar wat ik overal lees zijn ze erg snel mits er vanuit de leverancier maar aanvoer is.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:50
M.Koers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:09:
Ik heb een PowerColor HD2900 XT besteld bij 4Launch.
Ik had hem met 2 dagen in huis.

Echter kan ik er geen ervaringen van geven, want de rest van de onderdelen van m'n nieuwe pc zijn besteld bij Salland en mem+muis zijn nog niet binnen =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Zercom heeft de Club3D op voorraad. Volgens mij zijn er wel meer shops met voorraad hoor :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Sapphire HD 2900 1GB duikt op in japan:
http://www.watch.impress....20070707/etc_29xt1gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:19:
[...]

My bad inderdaad. 3.864 was de origineel geplande launchdriver van de HD2900XT. De launch drivers waren 8.374.3.

[...]

Deze hele review met verschillen tussen Cat 7.5 en Cat 7.6 is eigenlijk geheel overbodig. Ik had ze ook zo kunnen vertellen dat de verschillen nihil waren.... Catalyst 7.5 is namelijk de 8.38 driver en Catalyst 7.6 is de 8.38.3 driver. Zelfde serie en misschien niet eens twee weken verschil tussen deze twee drivers.

Maar blijkbaar waren het wel de stabielste (want nieuwere waren er ook al, maar die heeft AMD dus duidelijk niet geselecteerd als releasedriver). AMD heeft de laatste tijd wat performanceboosts gevonden en dit in verschillende driverreleases geimplementeerd. Helaas zorgen deze boosts soms ook voor andere problemen die eerst opgelost moeten worden.

Dit zie je goed bij driverversie 8.374.2 en 8.374.3. De boosts die in 8.374.2 zaten zaten niet in de launchdriver 8.374.3 en ook niet in Catalyst 7.5 (8.380). Een klein gedeelte zat in Catalyst 7.6 (8.383).

AMD gaat normaal in hele stappen omhoog met driverversies. Bv:
- Cat 6.10 was driver 8.30.1
- Cat 6.11 was driver 8.31
- Cat 6.12 was driver 8.32.1
- Cat 7.1 was driver 8.33
- Cat 7.2 was driver 8.34.2
- Cat 7.3 was driver 8.35.1
- Cat 7.4 was driver 8.36
- niet uitgebrachte HD2900XT performancedriver was driver 8.37.2
- HD2900XT launchdriver was driver 8.37.3
- Cat 7.5 was driver 8.38
- Cat 7.6 was driver 8.38.3

Het verschil tussen 7.5 en 7.6 is dus minimaal. Ze komen uit dezelfde serie. En de uitkomst van de Tweaktown review is dus zeer voorspelbaar.

De Lost Planet hotfix driver die nu te downloaden is op de AMD site is trouwens versie 8.39.5 en dus weer nieuwer dan Cat 7.6, maar is voornamelijk gericht op Lost Planet en kan wel wat andere problemen veroorzaken in andere games. Catalyst 7.7 zal dus waarschijnlijk 8.39.6 of misschien wel 8.40 zijn.
We shal see.... Hopelijk snel wat grote boosts. Want ik begin het erg zonde te vinden van het stroomverbruik gezien de huidige performance. Maar er zit wel vooruitgang in. Hopelijk kunnen ze de AA en AF performance nog op pijl krijgen want dat gebruik ik erg veel. En de HD2900 XT heeft geen 6x AA meer. Iemand had het daar net even over. De HD2900 XT heeft 8x AA gekregen ipv 6x AA. 6x AA was volgens mij ook een soort tussen oplossing. Die niet veel extra power nodig had maar wel IQ verbetering gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooie stack van 2900XT's PCB's :*)

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ArticleImages/500x375/0/524/000524744.jpg

Hier worden nou onze kaartjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ArticleImages/500x375/0/524/000524827.jpg

Meer hier

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:11:
Een mooie stack van 2900XT's PCB's :*)

[afbeelding]

Hier worden nou onze kaartjes gemaakt:

[afbeelding]

Meer hier
/kwijlmode :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Nice :P doe mij er maar 100 :P Zo lijkt het alsof het niets kost :D Mja ze zullen ook vast wel goedkoper zijn dan die 330 euro die wij betalen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 04-07-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
CJ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:19:
[...]

waar kan ik die hotfix vinden? als ik vragen mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edgarf28 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:43:
[...]

waar kan ik die hotfix vinden? als ik vragen mag...
Windows Vista Hotfix

Windows XP hotfix

De downloadlinks staan in het midden van de bladzijdes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Misschien nog een leuk tipje:

Zet de HDAnti-Aliasing in de CCC op: Use application settings

Zet dan in de CCC de Adaptive Anti-Aliasing, op quality.

Even saven.

Dan naar een spel gaan, daarvan ook de Anti-Aliasing aanzetten, en het spel loopt lekker soepel met het zelfde resultaat en betere performance :D. Zo kon ik ook meteen HDR met Anti-Aliasing krijgen, in Splinter Cell Double Agent.

Had het zelf net ontdekt, misschien hebben er meer mensen baat bij.

Of zeg ik nou iets, wat helemaal niet klopt?

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 04-07-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Splinter Cell schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:50:
Misschien nog een leuk tipje:

Zet de HDAnti-Aliasing in de CCC op: Use application settings

Zet dan in de CCC de Adaptive Anti-Aliasing, op quality.

Even saven.

Dan naar een spel gaan, daarvan ook de Anti-Aliasing aanzetten, en het spel loopt lekker soepel met het zelfde resultaat en betere performance :D. Zo kon ik ook meteen HDR met Anti-Aliasing krijgen, in Splinter Cell Double Agent.

Had het zelf net ontdekt, misschien hebben er meer mensen baat bij.

Of zeg ik nou iets, wat helemaal niet klopt?
AAA geeft meestal een flinke performance hit. Vooral op quality settings. Dus ik vind het vraag dan je dan even mooi beeld hebt met meer FPS. Beeld zou mooier moeten zijn met dus een lagere FPS.

Die Lost Planet hotfix is dus niet voor de performance maar alleen om CF werkend te krijgen ? Dat maak ik er in ieder geval uit op.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 04-07-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Laatst online: 23-08 12:00
CJ schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:18:
[...]

Windows Vista Hotfix

Windows XP hotfix

De downloadlinks staan in het midden van de bladzijdes.
Dit is de Windows XP hotfix voor Lost Planet, deze zou de lag moeten fixen in het menu screen.

http://support.ati.com/ic...swer.asp?questionID=28298

Helaas is deze link alleen down :S. duurt nu ongeveer 5 minuten voordat ik een spel kan beginnen in Lost Planet nu, zo hard lagged het..

Degene die je daar post heeft alleen met CF te maken.

Voorderest kan ik wel zeggen dat de full versie van LP als een zonnetje draait als hij eenmaal is opgestart. 4xAF, 8xAA, shadows medium en voorderest alles op High @ 1680*1050 --> 45-60fps constant. 1 van de mooiste graphics die ik tot nu toe gezien heb op de PC.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
m9nossie schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:33:
[...]

Dit is de Windows XP hotfix voor Lost Planet, deze zou de lag moeten fixen in het menu screen.

http://support.ati.com/ic...swer.asp?questionID=28298

Helaas is deze link alleen down :S. duurt nu ongeveer 5 minuten voordat ik een spel kan beginnen in Lost Planet nu, zo hard lagged het..

Degene die je daar post heeft alleen met CF te maken.

Voorderest kan ik wel zeggen dat de full versie van LP als een zonnetje draait als hij eenmaal is opgestart. 4xAF, 8xAA, shadows medium en voorderest alles op High @ 1680*1050 --> 45-60fps constant. 1 van de mooiste graphics die ik tot nu toe gezien heb op de PC.
De Vista link is dezelfde als die jij post voor Lost Planet. Dit is de 8.395 driver.

Bij de XP link staat er inderdaad iets over een CrossFire fix voor de HD2900XT, maar ook dit is de 8.395 driver. Dit keer dus voor XP.

Catalyst 7.6 is trouwens gedateerd van 13 juni. De hotfixes zijn van resp. 22 en 25 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/16/0,1425,sz=1&i=162825,00.gif

Wat denken jullie hiervan??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ik denk ziet er interessant uit. Daarnast denk ik eigenlijk nog veel harder bron? En drivers?

[ Voor 6% gewijzigd door Zarkov op 04-07-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Die afbeelding komt van www.pcmag.com vandaan. Tenminste, daar heb ik hem gevonden. Hier:

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2147064,00.asp

[ Voor 26% gewijzigd door BlackWolf666 op 04-07-2007 15:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Zou dat nou die extra lange OEM-2900 zijn, waar je - btw - niks meer van hoort... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Joepi op 04-07-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Even een vraagje tussendoor;

is het met Crossfire mogelijk om V-Sync te gebruiken? Of gaat dat niet? Net zoals bij SLi?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
BlackWolf666 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:17:
Die afbeelding komt van www.pcmag.com vandaan. Tenminste, daar heb ik hem gevonden. Hier:

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2147064,00.asp
Hmm even op de website gekeken.
Als je deze nieuwe review vergelijkt (machV 2900 vs MachV 8800) met de oude review van de MachV versus die Dell bak, dan zie je dat in de afgelopen maande de 3dmark06 prestaties van de 8800GTX met vier duizend punten is gezakt.

Merkwaardig om op zijn minst te zeggen, de overige gegevens komen wel aardig overeen.

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2116019,00.asp

Edit: ah wacht Vista VS. XP. Het ziet er echter wel naar uit dat dezelfde benchmark gegevens zijn gebruikt. Waarbij die van de 8800GXT al een paar maanden oud zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Zarkov op 04-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Zarkov schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:59:
Als je deze nieuwe review vergelijkt (machV 2900 vs MachV 8800) met de oude review van de MachV versus die Dell bak, dan zie je dat in de afgelopen maande de 3dmark06 prestaties van de 8800GTX met vier duizend punten is gezakt.
Verder haal ik met een Core2 Duo @3.2 Ghz en 1 enkele 8800GTX stock 11.500 punten in 3DM06.
Zij halen met een Core2 Quad @3.7 Ghz en 2x 8800GTX'en in SLI dus 12.250 punten. Slechts 750 meer dan mijn config... alleen het verschil in CPU zou al meer dan die 750 punten moeten uitmaken ;)

Het lijkt in ieder geval alsof SLI niet functioneert in hun review...
Of gebruik van stokoude drivers... zou hardware.info dan toch een evenknie hebben? :P

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Geen AA gebruikt in die 3Dmark06 bench, en ik gok ook niet voor die andere benches. Nou is AA natuurlijk minder relevant bij hogere resoluties, uitgaande van kleiner wordende dot pitch... maar geheel zonder AA testen is ook weer zo suf. Op lage resoluties heb je in principe veel AA nodig, en op hogere resoluties minder, maar nog steeds blijft het handig.

[ Voor 28% gewijzigd door TGEN op 04-07-2007 16:46 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hier staat ook nog het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

TGEN schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:40:
Nou is AA natuurlijk minder relevant bij hogere resoluties, uitgaande van kleiner wordende dot pitch... maar geheel zonder AA testen is ook weer zo suf. Op lage resoluties heb je in principe veel AA nodig, en op hogere resoluties minder, maar nog steeds blijft het handig.
Op hoge resoluties wil je - in ieder geval bij een groter TFT scherm - ook gewoon AA hebben hoor. Normaal gesproken stijgt de grootte van het scherm recht evenredig mee met de native resolutie. 1920x1200 0xAA is bijvoorbeeld mooi op een 15,4 of 17" laptopscherm, maar bepaald niet op 'n 24" scherm.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Cheetah schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:51:
[...]
Op hoge resoluties wil je - in ieder geval bij een groter TFT scherm - ook gewoon AA hebben hoor. Normaal gesproken stijgt de grootte van het scherm recht evenredig mee met de native resolutie. 1920x1200 0xAA is bijvoorbeeld mooi op een 15,4 of 17" laptopscherm, maar bepaald niet op 'n 24" scherm.
Klopt, daarom zei ik ook minder relevant, niet irrelevant, en maakte ik een referentie aan de dot pitch. Maar je hebt gelijk dat het op een TFT ook weer relevanter is dan op een CRT.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.