Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
I think the same! Ik vind het trouwens ook een nutteloze discussie...Cassius schreef:
Die wereld draait maar om 1 ding en dat is geld. En alles is vies, corrupt en via afspraakjes geregeld. Ik denk dat nVidia voor TWIMTBP heel wat geld uittrekt, punt.
Laten we het is gaan hebben over "nieuw" nieuws!
299 pond voor een 1gb 2900XT nie echt duur lijkt me
Weet iemand hoe dat ding presteert op 1920x1200 in games?
A world without gadgets is no world ;)
Op het moment van schrijven is dat €442 euro, dat valt inderdaad wel mee. Maar het is tricky, het lijkt erop dat hij het nog net niet kan winnen van de G80GTX. Soms wel, maar vaker niet.MauSS schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:46:
[...]
I think the same! Ik vind het trouwens ook een nutteloze discussie...
Laten we het is gaan hebben over "nieuw" nieuws!
299 pond voor een 1gb 2900XT nie echt duur lijkt me![]()
Weet iemand hoe dat ding presteert op 1920x1200 in games?
En het lijkt me dat je juist voor die ultra hoge reso's zo'n kaart koopt
De meeste mensen deugen!
GECUBE Launches HD2600 and HD2400
(Product News, 09 Jul 2007 )
The ATI Radeon 2000 series from GECUBE available with launch of GECUBE HD2900XT. The GECUBE HD2600 and HD2400 have arrived to meet needs. With complete support for DirectX10 and Universal Video Decoder (UVD) technology, prepare to enjoy the ultimate audio-visual entertainment experience.
Incorporating innovative GECUBE technologies, these products challenge the limits of performance. Together with the launch of AGP 8X versions for the RADEON HD2600 and HD2400 series at the same time, the GECUBE R&D team delivers to horizons matched by no other graphics cards on the market. The HD2600 PCI-E series from GECUBE uses the ATI RADEON RV630 chip.
.........
bron
heeft iemand toevallig al andere agp kaarten gezien? (dus ook daadwerkelijk verkrijgbaar) En zouden de agp prijzen in de buurt liggen van de PCIe prijzen?
Het lijkt me ideaal voor in mijn htpc.En de prijzen die voor de pcie kaartjes gerekend worden zijn zeer aantrekkelijk te noemen.
[ Voor 15% gewijzigd door pianoman op 09-07-2007 15:42 ]
The number one enemy of progress is question
De feiten zijn dat er geen HD2900XTX is gereleased. Er is alleen een HD2900XT op de markt, in 3 verschillende smaken: 9.5" lang en 512MiB gDDR3, 9.5" lang en 1024MiB gDDR4 en 12" lang en 1024MiB gDDR4. De laatste twee varianten zijn redelijk zeldzaam.Guumuus schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:06:
even tussendoor, ik heb google doorgespit, alle ati nieuwstopics doorgesearched maar ik kan maar geen antwoord vinden op deze vraag dus ik ga hem toch maar even stellen: zijn er feitelijke gegevens over het wel of niet releasen van de HD2900XTX?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Anoniem: 107626
Je kan natuurlijk ook overwegen om een 2900XT Crossfire setup te draaienGuumuus schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:20:
ok, en heeft ati dan helemaal geen high-end graka op de roadmap staan om de kaarten van Nvidia te overrompelen? want als die HD2900XTX niet komt zullen ze toch met wat anders op de proppen moeten komen (ik baal altijd als een stekker dat AMD zo weinig info loslaat over hun toekomstige producten)
Anoniem: 151122
Anoniem: 57485
Edit: Ik zal morgen even Diamond bellen over die 1 GB kaarten van hun.
Jullie horen hier meer over, mits geintereseerd.
[ Voor 51% gewijzigd door zzzzz op 09-07-2007 19:07 ]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
HD2900XT CrossFire review @ HardOCP. Geen aanrader volgens de review.Anoniem: 107626 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:40:
[...]
Je kan natuurlijk ook overwegen om een 2900XT Crossfire setup te draaien
Maar 4 games.. tjaHacku schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:11:
En nu geen gezeik over oude drivers want de recente zijn gebruikt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Hmm, ik lees op andere forums / sites toch dat de 2900XT het in crossfire bijzonder goed doet. en ook dat Crossfire een betere oplossing is dan SLI op het moment.biobak schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:04:
[...]
HD2900XT CrossFire review @ HardOCP. Geen aanrader volgens de review.
Volgens mij heeft trouwens de objectiviteit van HardOCP in dit topic wel vaker onder vuur gelegen. echter, wat ik gelezen heb is een totaal ander plaatje dan wat HardOCP zegt, dus ergens klopt er iets niet
[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 09-07-2007 20:37 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Klopt, dat is idd iets wat ze wel aan mogen pakken op de een of andere manier. dat is ook een van de redenen dat ik geen 2900XT in crossfire wil. ik heb nu een single kaart en daar ben ik prima tevreden mee.. grote minpunten voor mij wat SLI en Crossfire betreft zijn de verhoogde temps, stroomverbruik en het twijfelachtige nut in sommige gevallen. Vooral SLI wil niet altijd even lekker werken (soms werkt het helemaal niet) en dat is in mindere mate, maar zeker niet minder waar , ook voor ATi zo.Apoca schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:37:
Wat ze wel goed hadden was dat de CF setup op sommige mobo's erg slecht is voor de airflow van de kaart. Je vraagt je af hoe ze het kunnen maken zo.
t is en blijft een stront kaart voor zijn prijsHacku schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:11:
En nu geen gezeik over oude drivers want de recente zijn gebruikt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Audi S3
Voor multimedia doeleinden is het een perfecte kaart, alleen voor gamen is de prijs/kwaliteits verhouding toch minder.MexxT schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:51:
[...]
t is en blijft een stront kaart voor zijn prijs
Nou Nou das ff input met waarde zeg maarMexxT schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:51:
[...]
t is en blijft een stront kaart voor zijn prijs
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
op alternate.de staan al prijzen voor de agp varianten: ongeveer 1,5 keer zo duur.pianoman schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:41:
heeft iemand toevallig al andere agp kaarten gezien? (dus ook daadwerkelijk verkrijgbaar) En zouden de agp prijzen in de buurt liggen van de PCIe prijzen?
Het lijkt me ideaal voor in mijn htpc.En de prijzen die voor de pcie kaartjes gerekend worden zijn zeer aantrekkelijk te noemen.
Verder nog geen kaarten gevonden die echt verkrijgbaar zijn, jammer dat de meeste 2600 kaarten een fan hebben.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Meer mensen last hiervan?
Over die review van de 2600XT volgens mij moet ook bij die kaart nog flink gesleuteld worden aan de drivers, hij springt over de hele linie.
Hmm, dit is wel heel vreemd, gezien volgens mij ATI alleen de core voltage in 2D aangepast heeft, waardoor de fan in 2D niet of nauwelijks meer aan hoeft te slaan. in 3D is voor zover ik weet niets veranderd. mijn kaart doet ook maar 1 stand tijdens het gamen, ik dacht, 31%.Krizzie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:09:
sinds Cats 7.6 heeft ATI aan de koeler instellingen gesleuteld, nu spint hij alleen op als hij te warm wordt, opzich niet erg, maar vond het fijner toen hij in 3d modus 1 stand had, nu gaat hij hard, zacht, hard, zacht. Erg storend. Veel storender dan een constante zoem. ATI tool wil niet werken hier, zijn er andere tooltjes om de fan te regelen onder Vista 64b?
Meer mensen last hiervan?
Over die review van de 2600XT volgens mij moet ook bij die kaart nog flink gesleuteld worden aan de drivers, hij springt over de hele linie.
Ik denk dat dit probleem ergens anders zit, welk merk kaart heb je? het kan zijn dat jouw merk kaart een aangepaste fan / fancontroller heeft die niet lekker reageert op de veranderingen die ATI aangebracht heeft in de 7.6 drivers.
De 12" versie is aan de andere kant wel goed voorbereid op CrossFire. Je kan daar de achterkant van de voorste kaart (ahter de fan) uit halen zodat de achterste kaart ook meteen lucht mee krijgt dat aangezogen wordt door de voorste kaart.Apoca schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:37:
Wat ze wel goed hadden was dat de CF setup op sommige mobo's erg slecht is voor de airflow van de kaart. Je vraagt je af hoe ze het kunnen maken zo.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
3Dmark instellen dat deze niet je systeem scant. Moet namelijk nog een patch voor uitkomen door Future Mark. ff zoeken in dit topic of het vorige naar "3DMark06" en je vindt de commandlinemichel1991 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:44:
Hebben er meer mensen last van een 3Dmark06 1.1.0 crash icm met een 2900XT? Ik start namelijk 3dmark op en kreng crasht als hij mijn systeem aan het analyseren is. Alle games draait hij wel soepel en goed. Specs: http://specs.tweak.to/15772
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
ja erg he
maar zoals gezegt, om te gamen moet je deze niet hebben.. de HDMI is wel handig!
Audi S3
K'heb een HIS, is gewoon standaard layout volgens mij.Visgek24 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:27:
[...]
Hmm, dit is wel heel vreemd, gezien volgens mij ATI alleen de core voltage in 2D aangepast heeft, waardoor de fan in 2D niet of nauwelijks meer aan hoeft te slaan. in 3D is voor zover ik weet niets veranderd. mijn kaart doet ook maar 1 stand tijdens het gamen, ik dacht, 31%.
Ik denk dat dit probleem ergens anders zit, welk merk kaart heb je? het kan zijn dat jouw merk kaart een aangepaste fan / fancontroller heeft die niet lekker reageert op de veranderingen die ATI aangebracht heeft in de 7.6 drivers.
Het gebeurd veel in warcraft 3, dan gaat de fan steeds harder en zachter. Bij TDU blijft hij gewoon hard draaien. Zal misschien met de belasting van de kaart te maken hebben?
http://geizhals.at/eu/?fs=2600+agp&in=
verkrijgbaar vanaf 31/7...
[ Voor 4% gewijzigd door Joepi op 10-07-2007 01:34 ]
Hopelijk snel een HD2950 serie die wel goed in elkaar zit. Maar meestal is het een kleine speed bump.
En over die bandbreedte van het geheugen van de HD2900 XT. Die heeft hij echt. Echter kan hij die meestal niet gebruiken. Ik denk vooral omdat AA via de shaders gaat en niet via een hardware resolve. Misschien had je er dan veel meer van gemerkt. Op dit moment is die geheugen bus gewoon veel te snel voor de core. De core heeft gewoon niet genoeg power. Dat is denk ik ook de rede dat er geen XTX kwam. Dat snellere geheugen maakt niets uit je had gewoon veel core speed nodig om de performance te verbeteren. Dus de XTX was niet veel sneller geweest.
Hopelijk kunnen ze dit veranderen met de HD2950 XTX op 65nm of zo. En die dan op 900 MHz clocken ik noem maar iets
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Niet op voorraad.
Tja, maar ik koop liever nu een HD2900XT voor 360 euro dan een 8800GTX voor 530+ euro. Is toch 32% goedkoper en de prestaties zijn zeker geen 32% minder. Verder zal ATi vast nog wel aan de drivers sleutelen dus hij zal nog wel geoptimalizeerd worden. (hoop ikedward2 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:00:
Zo slecht is die X2900XT nou ook weer niet hoor. Er valt heel goed op te gamen. Ik heb nu de X2900XT 1 GB GDDR4 en in sommige gevallen is ie zelfs sneller dan een 8800Ultra,(TDU, sommige shader intense stukken van SCDA, ). Over het geheel echter loopt hij nog flink achter de 8800 serie, maar ik denk dat er nog erg veel te verbeteren valt met drivers.
Hoi Dune,_Dune_ schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:29:
Mij leek de Jetway HD2600XT 512MB GDDR4 PCI-e, zoals deze wordt aangeboden bij dollarshop.nl wel een zeer leuke kaart, maar zoals ik eerder in dit topic al melde heeft dollarshop.nl een opmerking op de site staan waaruit blijkt dat deze kaart via de DVI > HDMI converter geen audio signiaal mee stuurt.
Ik heb nog even (per e-mail) contact opgenomen met dollarshop.nl of de informatie op hun site inderdaad klopt. Hierop heb ik een bevestigende e-mail gekregen, men geeft aan dat Jetway nog met een andere variant zal komen welke in plaats van twee DVI connectoren over 1 DVI en 1 HDMI connector zal beschikken. Persoonlijk vindt ik dit even een tegenvaller.
Of iemand moet anders kunnen bevestigen, maar Jetway lijkt hierin af te wijken van het AMD/ATi revernce design.
Ik ben ook van plan om de HD2600 voor mijn MediaCenter te bestellen. Heb jij inmiddels al meer informatie over dit 'probleem'?
En welke versie is dit dan?
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Kun je mij het adres mailen waar je hem besteld heb, dan bestel ik hem ook gelijk. sharen is caren!edward2 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:00:
Ik heb nu de X2900XT 1 GB GDDR4....
Goedkoopste GTX op dit moment is 442 euro vs goedkoopste HD2900XT van 337MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:35:
[...]
Tja, maar ik koop liever nu een HD2900XT voor 360 euro dan een 8800GTX voor 530+ euro. Is toch 32% goedkoper en de prestaties zijn zeker geen 32% minder. Verder zal ATi vast nog wel aan de drivers sleutelen dus hij zal nog wel geoptimalizeerd worden. (hoop ik) En anders verkopen en wachten op de nieuwe generatie
Wat wel ~30% goedkoper is.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
NV8400 vs HD2400, leuke review met wat gekke uitkomsten. Mooi kaartje voor z'n geld die HD2400, alleen jammer van het lawaai...
Edit: en kan iemand me uitleggen waarom AMD in vredesnaam 7.5 miljoen heeft geïnvesteerd in TransMeta? Niet uit liefdadigheidsoverwegingen denk ik zo. Marketingsdoeleinden?
[ Voor 32% gewijzigd door Jejking op 10-07-2007 13:03 ]
Je vergeet de BTW die erbij komt aan de grens. Kaart wordt daarmee ruim 500 Euro...Anoniem: 151122 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:17:
ati hd x2900 xt 1gb (€425,- incl. verz.k). Hier kan je hem bij de makers bestellen. Ik heb gehoort dat deze 135 GB/s Memory Bandwidth zou hebben tegenover 108 van de 8800 ultra. Of dit zo is weet ik niet want het klinkt mij allemaal als vga-propaganda.
Bandbreedte zegt vooralsnog niet veel. De 2900XT heeft ook veel meer bandbreedte dan de GTX, om het nog niet eens te hebben over de GTS. Toch komt de XT juist in bandbreedte-intensieve situaties (hoge AA/AF niveaus) niet in de buurt. Dit ligt welliswaar niet aan de bandbreedte, maar vanwege de ontwerp'beslissing' (imho gewoon ontwerpfout) rond op de XT ontbrekende hardware AA resolve kan deze zijn toegevoegde bandbreedte momenteel nauwelijks uitbuiten.
[H] zet in de test allereerst de BFG 8800GTS OC2 tegenover de 2900XT (scheelt qua prijs daar bijna niets), en test in Windows XP.Visgek24 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:30:
Hmm, ik lees op andere forums / sites toch dat de 2900XT het in crossfire bijzonder goed doet. en ook dat Crossfire een betere oplossing is dan SLI op het moment [...] echter, wat ik gelezen heb is een totaal ander plaatje dan wat HardOCP zegt, dus ergens klopt er iets niet
Crossfire is vanwege de betere ATi Vista multi-GPU drivers in Vista momenteel een betere oplossing. Blijkbaar ziet dat plaatje er dus anders uit op moment dat getest wordt onder XP, waar beide fabrikanten goede multi-gpu drivers voor hebben.
Volgens mij is in dit topic ook al afdoende beargumenteerd waarom dat standpunt onzinnig is ('shoot the messenger'), met zowel het recente verleden (lees: de vorige GPU generatie) het verdere verleden en hun benchmarkingfilosofie als bewijsVolgens mij heeft trouwens de objectiviteit van HardOCP in dit topic wel vaker onder vuur gelegen.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Niet mee eens.Astennu schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:30:
tja tja tja. HD2900 XT is leuk voor zijn prijs maar geen 8800 GTX killer. Dat weten we wel. AMD/ATi heeft de plank deze keer helemaal mis geslagen. Zowel met de HD2900 en de HD2600. In DX9 presteren ze te brak. En de HD2900 vooral met AA en AF aan. De HD2600 XT doet het wel goed in nieuwere games met zware HDR en DX10 games mja die speel je nog niet super veel.
Hopelijk snel een HD2950 serie die wel goed in elkaar zit. Maar meestal is het een kleine speed bump.
En over die bandbreedte van het geheugen van de HD2900 XT. Die heeft hij echt. Echter kan hij die meestal niet gebruiken. Ik denk vooral omdat AA via de shaders gaat en niet via een hardware resolve. Misschien had je er dan veel meer van gemerkt. Op dit moment is die geheugen bus gewoon veel te snel voor de core. De core heeft gewoon niet genoeg power. Dat is denk ik ook de rede dat er geen XTX kwam. Dat snellere geheugen maakt niets uit je had gewoon veel core speed nodig om de performance te verbeteren. Dus de XTX was niet veel sneller geweest.
Hopelijk kunnen ze dit veranderen met de HD2950 XTX op 65nm of zo. En die dan op 900 MHz clocken ik noem maar ietsMja nVidia zit ook niet stil......
Heb zelf een 2900XT en alle games die ik er op speel, draaien perfect met alle opties maxxed. ook in DX9 games. wat die AA betreft, dat is gewoon een designbeslissing geweest die in de toekomst, met echte DX10 games, waarschijnlijk een stuk beter gaat werken dan hardware resolve AA. het is een kaart die gebouwd is op DX10, en dan moet je soms wat consessies doen op Dx9 gebied, echter, de kaart presteert daar nog steeds prima en ruim beter dan de vorige generatie, dus wat is nu eigenlijk jouw punt?
Trouwens, zo bar als jij het stelt is het ook niet, want soms kan de 2900 best goed mee komen met de GTX, die toch een flink stuk duurder is. slechte kaart? nee.. meer value for money? ja
Komt ook nog bij dat het driver team van ATi altijd wel goed is in het optimaliseren van drivers, dus ik zie de toekomst voor de 2900XT vooralsnog zonnig in. Mijn vorige kaart, de X800, was bij de launch ook lang zo snel niet als dat ie met recente drivers was.
Btw, dat de 2900XT geen 8800GTX killer is, dat mag duidelijk zijn. maar er wordt voor het gemak wel weer vergeten dat de 2900xt daar helemaal niet mee hoeft te concurreren. dat ie dat op sommige punten doet, is een leuke extra. hij is gezet tegenover de 8800GTS 640 , en dan komt de 2900xt toch vaker als de betere keus uit de bus, en ook ongeveer even duur.
[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 10-07-2007 14:30 ]
Geld uittrekken : ja. Programeurs zijn niet goedkoop, testcenters nog minder en NV bied dit allemaal aan aan hun TWIMTBP partners.Cassius schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:46:
[...]
Heel eerlijk? Hoeveel nVidia mensen ook zeggen dat ze geen geld uitgeven aan developers om hun TWIMTBP programma te gebruiken, ik geloof er geen reet van. Die wereld draait maar om 1 ding en dat is geld. En alles is vies, corrupt en via afspraakjes geregeld. Ik denk dat nVidia voor TWIMTBP heel wat geld uittrekt, punt.
Geloof wat je wil, maar er is nog nooit 1 die ooit uit de biecht geklapt heeft, en dat met duizenden mensen die erbij betrokken zijn bij honderden verschillende firma'sEn nou niet zeggen: "Waar zijn je bewijzen?" want je antwoord staat hierboven. Die heb ik niet en heb ik persoonlijk niet nodig. Heb teveel rotzooi gezien bij andere grote bedrijven en daar wel van binnen.
Helaas is een individuele subjectieve opinie zonder direct vergelijkingsmateriaal geen referentieVisgek24 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:56:
Niet mee eens.
Heb zelf een 2900XT en alle games die ik er op speel, draaien perfect met alle opties maxxed.ook in DX9 games
Dit is een dogma dat maar herhaald en herhaald wordt, maar waar ik tot nog toe helaas geen gram bewijs voor heb kunnen waarnemen... dat de 2900 geen hardware resolve AA kan is een gebrek, en dit gebrek zegt helemaal niets over hoe goed de 2900 in software/shaderbased resolve is t.o.v. de 8800. De redenatie dat de 2900 geen hardware AA kan en daarom wel extra goed moet zijn in software/shader AA is volkomen non sequitur.wat die AA betreft, dat is gewoon een designbeslissing geweest die in de toekomst, met echte DX10 games, waarschijnlijk een stuk beter gaat werken dan hardware resolve AA. het is een kaart die gebouwd is op DX10
In CoJ de enige DX10 game waar de 8800 tot nog toe geforceerd software AA resolve moet doen, net als de 2900, is de 8800 met de recentste drivers sneller. In de overige DX10 games was die al sneller. Het schijnt - volgens info op de incrysis forums - dat de recentste Crysis resultaten ook uitwijzen dat de G80 sneller is.
Een high-end kaart hoort goed te presteren in met name de games ten tijde van release, daarvoor en (relatief) kort daarna (high-res met max IQ!). Wat verder daarna trekt zo'n kaart toch niet goed meer, en binnen het jaar wordt hij vervangen door een nieuwer & vaak aanmerkelijk sneller model.en dan moet je soms wat consessies doen op Dx9 gebied
Op DX9 gebied consessies doen in een tijdperk dat er alleen nog maar DX9 games zijn (en gespeeld worden) is dus gewoon een foute beslissing i.m.h.o.
Dat de vorige generatie in de vorm van de X19x0XTX de 2900 met 4xAA en hoger nog geregeld rechts inhaalt in moderne DX9 games?echter, de kaart presteert daar nog steeds prima en ruim beter dan de vorige generatie, dus wat is nu eigenlijk jouw punt?
Is vooralsnog nog niet al te veel merkbaar van geweest...Komt ook nog bij dat het driver team van ATi altijd wel goed is in het optimaliseren van drivers, dus ik zie de toekomst voor de 2900XT vooralsnog zonnig in.
Again: hebben wij andere reviews gelezen?hij is gezet tegenover de 8800GTS 640 , en dan komt de 2900xt toch vaker als de betere keus uit de bus, en ook ongeveer even duur.
Performance met high AA&AF, stroomverbruik, hitteontwikkeling, geluidsniveau, stabiliteit, overklokbaarheid, schaalbaarheid bij overklok... 2900XT de betere keus??
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
De R580 was enorm bandbreedte gelimiteerd. Als je met de core boven de 800MHz ging, dan was het zaakje duidelijk bandbreedte gelimiteerd. Daarom vind ik de 512b bus wel een slimme zet, en een strategische zet voor de toekomst. Alleen heeft de R600 blijkbaar/voorlopig niet zoveel bandbreedte nodig. Vandaar dat ze t goedkoopste GDDR3 wat ze konden vinden erop hebben gezet.Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:16:
Je vergeet de BTW die erbij komt aan de grens. Kaart wordt daarmee ruim 500 Euro...
Bandbreedte zegt vooralsnog niet veel. De 2900XT heeft ook veel meer bandbreedte dan de GTX, om het nog niet eens te hebben over de GTS. Toch komt de XT juist in bandbreedte-intensieve situaties (hoge AA/AF niveaus) niet in de buurt. Dit ligt welliswaar niet aan de bandbreedte, maar vanwege de ontwerp'beslissing' (imho gewoon ontwerpfout) rond op de XT ontbrekende hardware AA resolve kan deze zijn toegevoegde bandbreedte momenteel nauwelijks uitbuiten.
Het zal wel toeval zijn dat [H] geen enkel woord rept over Vista...[H] zet in de test allereerst de BFG 8800GTS OC2 tegenover de 2900XT (scheelt qua prijs daar bijna niets), en test in Windows XP.
Crossfire is vanwege de betere ATi Vista multi-GPU drivers in Vista momenteel een betere oplossing. Blijkbaar ziet dat plaatje er dus anders uit op moment dat getest wordt onder XP, waar beide fabrikanten goede multi-gpu drivers voor hebben.
Goed om te zien dat [H] er een apples-to-apples vergelijking bij heeft gezet. Blijkbaar trekken ze zich toch wat van de community aan.
Lijkt mij een perfecte plank voor MediaCenter toepassingen en dat is dan ook exact waarvoor ik 'm in ga zetten. Het gezemel over welke kaart beter is voor welke toepassing raakt kant nog wal als je het mij vraagt, Ati's 2900 moet je tegenover de GTS zetten en niet tegenover de GTX.
Heb zelf een 8800GTX en nu voor het MediaCenter Ati's HD 2400.
GTX is perfect voor racesims, HD 2400 voor hw decoding.
Een videokaart (of any ander apparaat) is zo snel als de grootste bottleneck toelaat. De bottleneck ligt bij de 2900 ruim voor de volledige benutting van de aanwezige bandbreedte.Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:44:
De R580 was enorm bandbreedte gelimiteerd. Als je met de core boven de 800MHz ging, dan was het zaakje duidelijk bandbreedte gelimiteerd. Daarom vind ik de 512b bus wel een slimme zet, en een strategische zet voor de toekomst. Alleen heeft de R600 blijkbaar/voorlopig niet zoveel bandbreedte nodig. Vandaar dat ze t goedkoopste GDDR3 wat ze konden vinden erop hebben gezet.
De kaart heeft dus wel een 512bit bus, maar kan 'm feitelijk niet optimaal benutten... vermoedelijk ook in de toekomst niet...
Tja, zo'n opmerking/insinuatie snap ik weet niet. Wat wil je hiermee zeggen?Het zal wel toeval zijn dat [H] geen enkel woord rept over Vista...
[H] heeft geen SLI en CF onder Vista getest, dus waarom zouden ze er wel met een woord over moeten reppen? Ze vermelden netjes onder welk OS ze testen, dus dan hoeven ze toch niet ook nog eens te vermelden onder welk OS ze niet testen?
Waarom zie ik dergelijke opmerkingen niet als dat onder Vista is getest en CF daar beter uit komt?
Full Specz
Vergeet dan maar voor het gemak de review van ComputerBase w.b. de verbeteringen in de laatste drie driverrevisies, tenminste de RC en de twee daaropvolgende. Gemiddelde verbetering van 40-70%, als je dat al niet goed genoeg vindt...Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:34:
Is vooralsnog nog niet al te veel merkbaar van geweest...

Stabiliteit is een non-argument, er zijn zat reviews te vinden waarbij alles wat ze probeerden werkte (even de image quality issues bij ik geloof HL2 en nog een spel daargelaten, artifacts).[...]
Again: hebben wij andere reviews gelezen?
Performance met high AA&AF, stroomverbruik, hitteontwikkeling, geluidsniveau, stabiliteit, overklokbaarheid, schaalbaarheid bij overklok... 2900XT de betere keus??
Hitteontwikkeling valt mee, tenzij jij wilt dat elke highendkaart tegenwoordig 60 graden onder load haalt. Mijn X800XL doet ook 85 graden onder load (en dan heb ik het nog niet eens over het slimme design van de stockkoeler van R600 die de hitte richting de uitgang van de kast verplaatst).
Geluidsniveau? Check de laatste drivers, daar zijn de toerentallen in 2D-modus bijgesteld. Stuk minder herrie dus
Schaalbaarheid bij overklok, logisch dat dat ten opzichte van de concurrentie minder is, als je er vrij cheap GDDR3 opplakt, en kijkt naar nVidia die superduur 0.9/1.0ns gebruikt op alle producten na de 8600GT en overclocks haalt van stock 2000/2100MHz naar 2300/2400MHz
De R600 schaalt overigens inderdaad niet zo supergoed op, 20% in GPU-clocks produceert 5% extra FPS. Ze hebben er te weinig texture-units ingestopt waardoor de kaart zichzelf voorbijloopt, en dat is geen goede zaak. Hoop dat ze dat rechttrekken met de R600-refresh, including stroomverbruik.
Ik wil hier even op inhaken.Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:34:
Een high-end kaart hoort goed te presteren in met name de games ten tijde van release, daarvoor en (relatief) kort daarna (high-res met max IQ!). Wat verder daarna trekt zo'n kaart toch niet goed meer, en binnen het jaar wordt hij vervangen door een nieuwer & vaak aanmerkelijk sneller model.
Op DX9 gebied consessies doen in een tijdperk dat er alleen nog maar DX9 games zijn (en gespeeld worden) is dus gewoon een foute beslissing i.m.h.o.
Dit is namelijk een persoonlijke visie. Ongeacht dat veel mensen deze met jou delen en ook veel mensen weer niet is dit nogsteeds een persoonlijke visie op wat een highend kaart qua prestatie zou moeten doen.
Ik kan me indenken dat ze bij ATi een andere bedrijfsvisie hebben mbt de prestaties van een highend kaart dan die van jou.
Qua bedrijfsvisie van nV en prestaties van een highend kaart lijkt me die van jou correct (alsin, zoals jij het neer zet kijkt nV er ook tegenaan).
Ik wil hier even benadrukken dat ik hier nix mee wil insinueren wat dan ook maar te maken heeft met jou en nV.
Feit is wel dat wanneer er een verschil van visie is, en je de eindproducten van de visies naast elkaar gaat leggen dat je onherroepelijk verschillen gaat krijgen. Logisch ook, want sommige dingen (beslissingen op basis van de ene visie) vallen buiten of conflicteren met de andere visie.
Ongeacht wat de resultaten zijn, lijkt het me wijs om je te proberen te verplaatsen in de positie van de ander (zij het nV zij het ATi). Zo kun je het vanuit hun oogpunt bekijken en inleven in de visie die het bedrijf heeft (oculair noemt men dat (wikipedia geeft geen goede info hierover)).
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
In het geval van GDDR4 zegt bandbreedte helemaal niet zo veel.Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:16:
[...]
Bandbreedte zegt vooralsnog niet veel. De 2900XT heeft ook veel meer bandbreedte dan de GTX, om het nog niet eens te hebben over de GTS.
Als je rekening houdt met latency en andere factoren dan geeft 925~950Mhz GDDR3 evenveel bruikbare bandbreedte als 1Ghz GDDR4. Het ophogen van het geheugen van 825Mhz (default XT) naar 1Ghz of hoger zal dus maar maximaal zo'n 10~15% performancewinst kunnen opleveren. En alleen maar in zeer hoge resoluties met AA en veel texturing.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Je kunt het een persoonlijke visie noemen, maar het is wel de algemene visie in hardwareland... bij nV, Intel, AMD en ook bij ATi. Hardware wordt in reviews - en o.m. daardoor ook door verreweg de meeste consumenten - afgerekend op de prestaties die het nu neerzet. Over de toekomst, en met name over hoe iets in de toekomst gaat presteren, kun je toch niets anders dan speculeren. 'Klaar voor de toekomst' is wat mij betreft dan ook niet veel meer dan lege marketingblaat.Oet schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:23:
Ik wil hier even op inhaken.
Dit is namelijk een persoonlijke visie. Ongeacht dat veel mensen deze met jou delen en ook veel mensen weer niet is dit nogsteeds een persoonlijke visie op wat een highend kaart qua prestatie zou moeten doen.
Ik kan me indenken dat ze bij ATi een andere bedrijfsvisie hebben mbt de prestaties van een highend kaart dan die van jou.
Qua bedrijfsvisie van nV en prestaties van een highend kaart lijkt me die van jou correct (alsin, zoals jij het neer zet kijkt nV er ook tegenaan).
Zowel ATi als nV hebben in het verleden producten gemaakt die 'vooruitstrevend' waren. Denk maar aan de 6800 met SM3... groot verkoop/marketing argument destijds, maar hoe 'klaar voor de toekomst' was die kaart nou achteraf gezien? Is het realistisch om te denken dat de 8800 en 2900 het met DX10 - zeker met het komende DX10.1 - beter gaan doen dan de 6800 met SM3?
Het enige wat de toekomst je garandeert is dat de hardware die je vandaag koopt achterhaald is en sterk in waarde is gedaald. Op het moment dat je er de winkel mee uitloopt is het al 20% minder waard. Een half jaar later is de waarde vaak al gedaald tot 50% van initieel, of zelfs minder.
Daarom vind ik - en dat is inderdaad persoonlijke visie - hardware kopen 'voor de toekomst' nogal onzinnig. Dan kun je liever dezelfde hardware in de toekomst kopen voor veel minder geld, of voor hetzelfde geld veel betere hardware halen.
Elke investering in hardware die je niet nu reeds flink waar voor je geld bied is i.m.o. feitelijk weggegooid geld. Want je betaald er wel nu de volle mep voor namelijk.
Full Specz
HahaCheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:55:
[...]
Je kunt het een persoonlijke visie noemen, maar het is wel de algemene visie in hardwareland... bij nV, Intel, AMD en ook bij ATi. Hardware wordt in reviews - en o.m. daardoor ook door verreweg de meeste consumenten - afgerekend op de prestaties die het nu neerzet.
Goed dat jij er niet gevoelig voor bent, maar denk je dat de consument net zo is? Ik gok t niet, anders zouden al die reclamecampagnes al opgehouden zijn.Over de toekomst, en met name over hoe iets in de toekomst gaat presteren, kun je toch niets anders dan speculeren. 'Klaar voor de toekomst' is wat mij betreft dan ook niet veel meer dan lege marketingblaat.
Overigens wel een beetje jammer dat Cheetah niet reageert op wat ik tik, opvallend

Bron: http://biz.yahoo.com/bw/070710/20070710005460.html?.v=1AMD Announces the Resignation of Dave Orton, former CEO of ATItoon volledige bericht
Tuesday July 10, 9:10 am ET
SUNNYVALE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--AMD (NYSE:AMD - News) announced today that Dave Orton, former president and chief executive officer of ATI Technologies, has resigned as executive vice president of AMD, effective the end of July, 2007.
ADVERTISEMENT
"Dave's passion and relentless drive catapulted ATI into a solid leadership position in each of the company's graphics, chipset and consumer electronics businesses," said Dirk Meyer, AMD president and chief operating officer. "More recently, Dave was one of the key drivers in the successful integration of AMD and ATI. With his integration work complete and the successful launch of key graphics and chipset products earlier this year, the time was right for Dave to take his personal and professional life in a different direction."
"It is with mixed feelings that I am leavening AMD," said Orton. "I am very optimistic about AMD's future. I believe strongly in the strategies that brought AMD and ATI together and the talented employees of the 'new AMD' who are committed to winning in the market by delivering the best possible solutions for customers."
Adrian Hartog, senior vice president and general manager, consumer electronics group and Rick Bergman, senior vice president and general manager, graphics products group will now report into the Office of the CEO. The addition of the Consumer Electronics and Graphics businesses as direct reports into the Office of the CEO helps ensure the ongoing strategic attention and focus for these important businesses.
AMD acquired ATI Technologies on October 25, 2006. The combination of AMD and ATI creates a processing powerhouse with the ability to redefine the boundaries between the components with a PC and deliver the ultimate visual experience.
About AMD
Advanced Micro Devices (NYSE: AMD - News) is a leading global provider of innovative processing solutions in the computing, graphics and consumer electronics markets. AMD is dedicated to driving open innovation, choice and industry growth by delivering superior customer-centric solutions that empower consumers and businesses worldwide. For more information, visit www.amd.com.
AMD, the AMD Arrow logo, AMD Opteron and combinations thereof, are trademarks of Advanced Micro Devices, Inc. Other names are for informational purposes only and may be trademarks of their respective owners.
Gewoon ontslagen dus (eind juli al weg) maar het staat er alleen wat diplomatiekerJejking schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:08:
More sad news upcoming:
[...]
Bron: http://biz.yahoo.com/bw/070710/20070710005460.html?.v=1
Na deze review zijn alle [H] reviews Vista based.Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:44:
Het zal wel toeval zijn dat [H] geen enkel woord rept over Vista...
Goed om te zien dat [H] er een apples-to-apples vergelijking bij heeft gezet. Blijkbaar trekken ze zich toch wat van de community aan.
Omdat ik het voor een redelijk deel met je constateringen eens ben.Jejking schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:57:
Overigens wel een beetje jammer dat Cheetah niet reageert op wat ik tik, opvallend
Maar als je perse wil kan ik alsnog reageren hoor...
Een review waarbij gemiddeld 40-70% verbetering in 2900XT single card performance zichtbaar is??Jejking schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:18:
Vergeet dan maar voor het gemak de review van ComputerBase w.b. de verbeteringen in de laatste drie driverrevisies, tenminste de RC en de twee daaropvolgende. Gemiddelde verbetering van 40-70%, als je dat al niet goed genoeg vindt...
Link mij eens door a.j.b, want ik kan me niet herinneren die gezien te hebben. De reviews die ik tot nu toe heb gelezen laten niet of nauwelijks een verhoging zien, en met AA is er ook geen verbetering.
Ik had het met name over schermcorruptie en vpu-recovery's die door een aardig aantal users hier gemeld worden. Een aantal spellen vertoonden inderdaad ook artefacts, of niet/niet correct werkende AA/AF.Stabiliteit is een non-argument, er zijn zat reviews te vinden waarbij alles wat ze probeerden werkte (even de image quality issues bij ik geloof HL2 en nog een spel daargelaten, artifacts).
Relatief ten opzichte van de concurrentie natuurlijk. Dus 8800GTS vs 2900XT.Hitteontwikkeling valt mee, tenzij jij wilt dat elke highendkaart tegenwoordig 60 graden onder load haalt. Mijn X800XL doet ook 85 graden onder load (en dan heb ik het nog niet eens over het slimme design van de stockkoeler van R600 die de hitte richting de uitgang van de kast verplaatst).
Dat vorige kaarten ook gloeiend heet werden praat niet goed dat huidige kaarten eveneens het kookpunt bereiken, en zeker niet als de concurrent koelere kaarten op de markt heeft.
Op gebied van hitteontwikkeling (wat ook weer zijn weerslag heeft op andere componenten en hun overklokbaarheid) is de GTS dus in het voordeel.
Users maken hier nog steeds melding van hinderlijke geluidsniveaus. Ik heb ook gezien dat sommigen Cat 7.5 weer installeerden omdat e.e.a. niet goed ging met 7.6. Under load is de 2900XT nog steeds een stofzuiger...Geluidsniveau? Check de laatste drivers, daar zijn de toerentallen in 2D-modus bijgesteld. Stuk minder herrie dus
Op gebied van geluidsniveau is de GTS (en GTX) die ook under load fluisterstil blijft dus in het voordeel. Maar dat zeg je impliciet zelf ook al
Ook hier: we bekijken het verhaal uiteraard relatief ten opzichte van de concurrentie.Schaalbaarheid bij overklok, logisch dat dat ten opzichte van de concurrentie minder is, als je er vrij cheap GDDR3 opplakt, en kijkt naar nVidia die superduur 0.9/1.0ns gebruikt op alle producten na de 8600GT en overclocks haalt van stock 2000/2100MHz naar 2300/2400MHz
Dat nV lekkere chippies op hun kaartjes zet is in het voordeel van de tweakende enthousiast. Dat is precies wat ik bedoelde. De GTS overklokt een stuk beter en schaalt veel beter mee met zijn overkloks. Maar dat zeg je eigenlijk zelf ook al
Ook hier: in vergelijk doen de 8800's dat dus beter.... wat je zelf ook impliceertDe R600 schaalt overigens inderdaad niet zo supergoed op, 20% in GPU-clocks produceert 5% extra FPS. Ze hebben er te weinig texture-units ingestopt waardoor de kaart zichzelf voorbijloopt, en dat is geen goede zaak. Hoop dat ze dat rechttrekken met de R600-refresh, including stroomverbruik.
Vandaar dat ik aangaf dat we het grotendeels eens zijn. Ik hoef niet perse te reageren op een post waar ik het overwegend mee eens ben. Je invalshoek is net wat anders, maar basicly is het goeddeels 't zelfde als wat ik zeg
Full Specz
Dave Orton quits AMDtoon volledige bericht
With mixed feelings
By INQUIRER staff: Tuesday 10 July 2007, 14:29
THE FORMER president and CEO of ATI Technologies is quitting AMD at the end of the month.
According to a press release, Orton said he was leaving AMD with mixed feelings.
What that means we're not quite sure.
AMD will replace him, if he can be replaced, with Adrian Hartog, while the head of its graphics division, Rick Bergman, is now going to report directly to Hector Ruiz.
How puzzling. AMD only took over ATI about a year ago. No doubt he's not short of a penny or two, but replacing Orton is going to be pretty difficult. µ
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

weeeeeer die credit kaart...edward2 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:20:
De 1 GB GDDR4 heb ik hier vandaan:
http://www.overclockers.c...duct.php?prodid=GX-062-OK
Ik heb deze kaart inderdaad gekocht met het oog op de toekomst, en ik denk meerdere mensen in Nederland. ik doe namelijk altijd een jaar of 3 met een videokaart, de 2900 is vele malen sneller dan mijn vorige kaart, dus ik ben meer dan tevreden. Volle mep betalen vind ik ook nogal overdreven. ik heb voor mijn kaart 330 euro betaald, minder dan mijn vorige kaart toendertijd, die was 350. 350 euro voor een videokaart waar ik 3+ jaar mee doe, vind ik erg meevallen gezien ik toch graag een spelletje speel.Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:55:toon volledige bericht
[...]
Je kunt het een persoonlijke visie noemen, maar het is wel de algemene visie in hardwareland... bij nV, Intel, AMD en ook bij ATi. Hardware wordt in reviews - en o.m. daardoor ook door verreweg de meeste consumenten - afgerekend op de prestaties die het nu neerzet. Over de toekomst, en met name over hoe iets in de toekomst gaat presteren, kun je toch niets anders dan speculeren. 'Klaar voor de toekomst' is wat mij betreft dan ook niet veel meer dan lege marketingblaat.
Zowel ATi als nV hebben in het verleden producten gemaakt die 'vooruitstrevend' waren. Denk maar aan de 6800 met SM3... groot verkoop/marketing argument destijds, maar hoe 'klaar voor de toekomst' was die kaart nou achteraf gezien? Is het realistisch om te denken dat de 8800 en 2900 het met DX10 - zeker met het komende DX10.1 - beter gaan doen dan de 6800 met SM3?
Het enige wat de toekomst je garandeert is dat de hardware die je vandaag koopt achterhaald is en sterk in waarde is gedaald. Op het moment dat je er de winkel mee uitloopt is het al 20% minder waard. Een half jaar later is de waarde vaak al gedaald tot 50% van initieel, of zelfs minder.
Daarom vind ik - en dat is inderdaad persoonlijke visie - hardware kopen 'voor de toekomst' nogal onzinnig. Dan kun je liever dezelfde hardware in de toekomst kopen voor veel minder geld, of voor hetzelfde geld veel betere hardware halen.
Elke investering in hardware die je niet nu reeds flink waar voor je geld bied is i.m.o. feitelijk weggegooid geld. Want je betaald er wel nu de volle mep voor namelijk.
Voor die review, zie: http://www.computerbase.d...2900_xt_treibervergleich/
Je zei ook eens dat AMD veel performancewinst via de drivers beloofde voor in de toekomst omdat anders niemand het meer zou kopen, dus misschien de RC terwijl ze deze driver al op de plank hadden liggen zodat ze hun ''koopargument'' meer kracht bij konden zetten?
Hoezo warmteontwikkeling relatief t.o.v. de 8800GTS? Het is leuk voor de statistieken, en interessant voor de mensen die een afgewogen keuze moeten maken w.b. een 8800GTS/HD2900 in hun mediacenter. Zie jij daar veel van? Bovendien, het kookpunt van een videokaart ligt rond de 110-120 graden, maar dat wist je denk ik al, gezien de woordspeling
@ Lawaai: ja, het is (nog?) niet wat het wezen moet, en ik denk dat dat met drivers niet te fixen is. Oftewel: users moeten er een aftermarketkoeler op gaan plakken denk ik dan?
Enne... impliceren is een gevaarlijk goedje, ga er maar vanuit dat ik weinig impliceer totdat ik het zelf hardop zeg Cheetah
Lees anders even door wat je post. Staat hierboven al

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 10-07-2007 19:54 ]
Vpu recovery errors heb ik alleen gehad na een foute driver install van de 7.6 drivers, daarna niet meer. de kaart draait zo stabiel als een huis. geen artifacts of rare dingen kunnen zien.
Lawaai? je hoort 'm wel , uiteraard, maar deze kaart is stiller dan mijn vorige X800 kaart, en ook stiller dan de 7600 GT die beneden in de pc zit.
Mss dat dit per kaart verschilt, maar ik vind 't allemaal erg overdreven hoor
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Precies, wat geef ik der om dat een kaart warm zou worden. Als hij der tegen kan, boeie. Zelfde als met stroom verbruik, kost het me paar euro per jaar meer. Nou daar lig ik niet echt wakker van. En het lawaai, huppa headset op volume op tien en zelfs mijn vriendin die aan mijn kop staat te zeuren dat ze iets moet hoor ik niet meer ( al kan dat selectief zijnVisgek24 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:00:
Warmteontwikkeling is een nonargument. de kaart wordt hier max 83c , en dat was toen het zo warm was buiten. na uren gamen vind ik dat lang niet slecht.
Vpu recovery errors heb ik alleen gehad na een foute driver install van de 7.6 drivers, daarna niet meer. de kaart draait zo stabiel als een huis. geen artifacts of rare dingen kunnen zien.
Lawaai? je hoort 'm wel , uiteraard, maar deze kaart is stiller dan mijn vorige X800 kaart, en ook stiller dan de 7600 GT die beneden in de pc zit.
Mss dat dit per kaart verschilt, maar ik vind 't allemaal erg overdreven hoor
Het is gewoon een leuke kaart voor dat geld en steeds dat gezeur dan een andere kaart beter zou zijn, of dat het AA niet goed dan wel k*t is. Het is zo, kunnen we niks meer aan doen. Amen zeg maar. Ik ga weer ff lekker gamen met mijn kaartje en dat zou iedereen moeten doen, daar zijn ze voor gemaakt.
Of je nu een ATi of een Nv wil, lees de reviews GOED koop wat je beurs kan opbrengen en dan heb der plezier van. En dat kan maar op 1 manier en dat is gamen
Anoniem: 57485
En?N0taFAma schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:56:
Ik zal morgen even Diamond bellen over die 1 GB kaarten van hun.
Jullie horen hier meer over, mits geintereseerd.
Amen zeg maarApoca schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:39:
[...]
Precies, wat geef ik der om dat een kaart warm zou worden. Als hij der tegen kan, boeie. Zelfde als met stroom verbruik, kost het me paar euro per jaar meer. Nou daar lig ik niet echt wakker van. En het lawaai, huppa headset op volume op tien en zelfs mijn vriendin die aan mijn kop staat te zeuren dat ze iets moet hoor ik niet meer ( al kan dat selectief zijn).
Het is gewoon een leuke kaart voor dat geld en steeds dat gezeur dan een andere kaart beter zou zijn, of dat het AA niet goed dan wel k*t is. Het is zo, kunnen we niks meer aan doen. Amen zeg maar. Ik ga weer ff lekker gamen met mijn kaartje en dat zou iedereen moeten doen, daar zijn ze voor gemaakt.
Of je nu een ATi of een Nv wil, lees de reviews GOED koop wat je beurs kan opbrengen en dan heb der plezier van. En dat kan maar op 1 manier en dat is gamen, oeverloos lullen kun je later in het bejaardenhuis ook nog doen
Ik heb hem nu een week en ben van mening dat ik veel waar voor mijn geld heb gekregen.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Ik kan hier niet een eenduidige benchmark of vergelijking voor vinden.
Heeft iemand een idee hoe deze twee kaarten zich gedragen t.o.v. elkaar?
Ik ben het volledig met je eens!Apoca schreef:
[...]
stroom verbruik, kost het me paar euro per jaar meer. Nou daar lig ik niet echt wakker van.
En het lawaai, huppa headset op volume op tien en zelfs mijn vriendin die aan mijn kop staat te zeuren dat ze iets moet hoor ik niet meer
Het is gewoon een leuke kaart voor dat geld
Steeds dat gezeur dan een andere kaart beter zou zijn, of dat het AA niet goed dan wel k*t is. Het is zo, kunnen we niks meer aan doen.
Amen zeg maar.
Ik ga weer ff lekker gamen met mijn kaartje en dat zou iedereen moeten doen, daar zijn ze voor gemaakt.
oeverloos lullen kun je later in het bejaardenhuis ook nog doen
(geweldige beredenering trouwens Apoca)
Iemand al bekend (of gezien/gehoord) wanneer de aftermarket coolers voor de 2900XT komen?

zoiets is wel leuk, maar ik zoek toch iets met fans maar dan stiller
"CoolIT Announce ATI 2900XT Single Slot Cooler"
[ Voor 17% gewijzigd door MauSS op 10-07-2007 21:38 ]
A world without gadgets is no world ;)
Dat is niet hoe ik het zou samenvatten...N0taFAma schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:30:
das niet waar he, De ati hd x2900xt is niet de snelste kaart in DX9 of met shader resolved AA, maar is zeker een high-end kaart die ondanks dat hij wat warmer en luider is en flink aan het stopcontact zuigt toch veel meer bang for buck geeft
Geen bang voor mijn buck als ik naar de concurrentie kijk. De nV lineup bied mij momenteel alles waar ik vroeger ATi voor kocht, maar waarvoor ik met de 2900 niet bij hun terecht kan: stilte, koelte, performance met IQ, efficiency, overclockability. Maar dat ben ik weer he
Uhm, dat is geen review van performanceverbeteringen in de afgelopen paar driverrevisies hoor. Dat is een review van 14 mei, ten tijde van de release, toen AMD nog snel ff de pre-Alpha 8.37.4.2 'wonderdriver' bij de pers op het bureau legde.
Duits kunnen lezen komt hier ook wel goed uit, want Computerbase zegt er het volgende over:
1. De getoonde games zijn de enige games in hun testsuite (van 19 games en benchmarkprogramma's) die een verbetering lieten zien. De gemiddelde verbetering is dus geen 40-70%
2. belangrijker:
De 'wonderdriver' gaat sterk ten koste van de beeldkwaliteit.Dies scheint aber ein wenig zu Lasten der Bildqualität zu gehen. Inwiefern sich der nicht offiziell freigegebene „pre-Alpha“-Treiber 4.2 nur um die Performance kümmert, nicht aber die Qualität, war in den kurzen Tests nur oberflächlich zu erkennen. Allem Anschein nach hat ATi aber Bildqualität zu Gunsten von Leistung geopfert, indem man ein wenig am AAA gewerkelt hat. Da dieser Treiber offiziell aber nicht freigegeben wird, soll dieser ausschließlich zu Testzwecken genutzt werden. Wie sich das mit der Performance und der Bildqualität in offiziellen Treibern zeigen wird, bleibt abzuwarten.
Andere reviewers hadden ook aangegeven dat er problemen met de driver waren. Ik meen elders gelezen te hebben dat AA niet, of in ieder geval niet goed geactiveerd werd, en dat er AF problemen mee waren.
Dat er tussen de releasedriver en de 7.6 nog zo weinig performanceverschil zit zegt me overigens veel meer dan bovenstaand. Ik ben benieuwd naar 7.7.
Check mijn sig. Mijn systeem is fluisterstil. CPU is semi-passief gekoeld door een Scythe Ninja, en loopt op 3.2 Ghz. Denk je dat ik daar direct onder een hittekanon dat 85C afgeeft kan gebruiken?Hoezo warmteontwikkeling relatief t.o.v. de 8800GTS? Het is leuk voor de statistieken, en interessant voor de mensen die een afgewogen keuze moeten maken w.b. een 8800GTS/HD2900 in hun mediacenter. Zie jij daar veel van?
Een aftermarketcooler die een heethoofd als de 2900 koel moet houden en tegelijkertijd stil moet zijn gaat je zeker 50 Euro extra kosten. Daar gaat de 'bang for the buck' dan, en daarmee heb je pas 1 van de nadelen verholpen.@ Lawaai: [..]Oftewel: users moeten er een aftermarketkoeler op gaan plakken denk ik dan?
Full Specz
Ik ga echt de koeler niet vervangen, ben er zelfs meer dan tevreden over. koelt prima en is nog redelijk stil ook (in mijn geval dan).
Denk dat wel meer mensen er zo over denken tbh.
Review HD2900XT 1GB... Conclusie: links laten liggen tenzij gebruik van extreme reso's en AA&AF-usage (gains up to 20%). Beetje jammer imho, drivers anyone?
Overclockability is wel goed. Kijk maar op nordic oid. Die gekke Zweden hebben de core boven de 1 GHz weten te krijgen. Maar wat betreft efficientie zou het idd geen energielabel-A krijgen.Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:03:
[...]
Dat is niet hoe ik het zou samenvatten...
Geen bang voor mijn buck als ik naar de concurrentie kijk. De nV lineup bied mij momenteel alles waar ik vroeger ATi voor kocht, maar waarvoor ik met de 2900 niet bij hun terecht kan: stilte, koelte, performance met IQ, efficiency, overclockability. Maar dat ben ik weer he
En als ik zo je systeem bekijk, is het niet alleen veel bang, maar ook veel buck
sapphire had toch al agp versies van de 2400 en 2600?pianoman schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:41:toon volledige bericht
Voor degenen die zaten te wachten op agp versies van de 2400 en 2600 (bijv. voor htpc doeleinden, waar ik hem ook graag in zou zetten) heeft gecube vandaag agp versies gelanceerd:
GECUBE Launches HD2600 and HD2400
(Product News, 09 Jul 2007 )
The ATI Radeon 2000 series from GECUBE available with launch of GECUBE HD2900XT. The GECUBE HD2600 and HD2400 have arrived to meet needs. With complete support for DirectX10 and Universal Video Decoder (UVD) technology, prepare to enjoy the ultimate audio-visual entertainment experience.
Incorporating innovative GECUBE technologies, these products challenge the limits of performance. Together with the launch of AGP 8X versions for the RADEON HD2600 and HD2400 series at the same time, the GECUBE R&D team delivers to horizons matched by no other graphics cards on the market. The HD2600 PCI-E series from GECUBE uses the ATI RADEON RV630 chip.
.........
bron
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarom er weinig performance verschil zit tussen de release driver en 7.6 heb ik hier min of meer al uiteengezet: CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."Cheetah schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:03:toon volledige bericht
[...]
Dat is niet hoe ik het zou samenvatten...
[...]
Uhm, dat is geen review van performanceverbeteringen in de afgelopen paar driverrevisies hoor. Dat is een review van 14 mei, ten tijde van de release, toen AMD nog snel ff de pre-Alpha 8.37.4.2 'wonderdriver' bij de pers op het bureau legde.
Duits kunnen lezen komt hier ook wel goed uit, want Computerbase zegt er het volgende over:
1. De getoonde games zijn de enige games in hun testsuite (van 19 games en benchmarkprogramma's) die een verbetering lieten zien. De gemiddelde verbetering is dus geen 40-70%
2. belangrijker:
[...]
De 'wonderdriver' gaat sterk ten koste van de beeldkwaliteit.
Andere reviewers hadden ook aangegeven dat er problemen met de driver waren. Ik meen elders gelezen te hebben dat AA niet, of in ieder geval niet goed geactiveerd werd, en dat er AF problemen mee waren.
Dat er tussen de releasedriver en de 7.6 nog zo weinig performanceverschil zit zegt me overigens veel meer dan bovenstaand. Ik ben benieuwd naar 7.7.
De verschillen in de games die getest waren, waren wel degelijk 40-70% in positieve zin. En als je de rest van de review en site gelezen had, dan is gebleken dat de performance driver ook EATM activeerde. Deze manier van multisampling AAA heeft een kleinere performancehit dan supersampling AA, maar ziet er wel beter uit wat leidt tot het verschil in IQ.
Dat de IQ er zeker niet slechter van wordt kan je zien in de uitgebreide IQ test van 3D Center: http://www.3dcenter.org/artikel/radeon_hd_2900_xt/ Zij gebruikten ook dezelfde driver. Ze houden echter een slag om de arm vanwege compatibiliteitsproblemen in het verleden (wat ook de reden was dat EATM nog niet openbaar is gemaakt in de drivers):
Overigens zat er ook een bug in een aantal versies van de drivers waardoor de Supersampling AAA modus voor een te grote performancedrop zorgde.Somit kann ATI in diesem Vergleich das von der Bildqualität anscheinend beste Verfahren anbieten. Wirklich überzeugt sind wir jedoch noch nicht, da EATM in der Vergangenheit mit Kompatibilitätsproblemen zu kämpfen hatte. Der vom R580-Chip bekannte, schlechtere Adaptive-Modus, scheint derweil beim R600 noch nicht zu funktionieren.
Maar de 8.3742 drivers zorgden dus niet voor een IQ drop, maar juist voor een IQ verbetering. De reden dat ze nooit officieel in een Catalyst gereleased zijn heb ik ook in m'n eerdere reactie omschreven. Performanceboosts kunnen ook bepaalde dingen breken, dus dat moet eerst gefixed worden. Maar dat er boosts aan komen is wel duidelijk.
Hoeft niet per se. Van wat ik hoorde wilde Dave Orton al veel eerder weg. Hij reist al jaren op en neer tussen Californie en Toronto voor z'n werk. Z'n vrouw en kinderen zitten in Toronto. En hij werkte dus in California. Dat lijkt me ook een zeer goede reden om te vertrekken als je meer tijd met je gezin wil door brengen.biobak schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:29:
[...]
Gewoon ontslagen dus (eind juli al weg) maar het staat er alleen wat diplomatieker
Maar ik kan me voorstellen dat het nu anders over komt.
De meeste tweakers hebben dan allang weer een nieuwe kaart als het zo ver isN0taFAma schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:44:
Er is wel een zin in die review van Firing Spuad die helemaal waar is: Of course as any hardcore gamer will tell you, the next generation of games should utilize HDR+AA extensively, so Diamond’s 1GB Viper card would be a better long-term purchase than the stock Radeon HD 2900 XT 512MB if this is important to you.
Ik ben het wel met je eens hoor dat de 1GB versie zijn geld eigenlijk niet echt waard is voor de gemiddelde tweaker/hardcore gamer
Mee eens, en de kaart is eigenlijk al te traag als die 1GB nodig heeft op normale resolutie's (kijk naar videokaarten van het verleden).BlackWolf666 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 02:01:
Ik hoor hier wel vaker "de meeste tweakers hebben allang een nieuwe kaart". Hoeveel mensen zijn nou eigenlijk echte tweakers? De meeste mensen kopen vaak gewoon een mainstream kaart en daar doen ze minimaal twee jaar mee. Als ze een kaart kopen van 300+ euro, dan willen ze er waarschijnlijk minimaal 3 jaar mee doen. In ieder geval zo lang mogelijk. Ze gaan niet om het halfjaar een kaart van 300 kopen. Als hardcore gamer geldt dat natuurlijk niet. Maar het grootste deel van de mensen denkt wel zo. Dat dit een tweaksite is betekent niet dat iedereen ook om het half jaar zijn kaart upgrade.
Ik ben het wel met je eens hoor dat de 1GB versie zijn geld eigenlijk niet echt waard is voor de gemiddelde tweaker/hardcore gamer. Ik zou zelf gewoon de 512 versie kopen. Ook als je geen tweaker/hardcore gamer bent. Want een casual gamer zal het niet supererg vinden dat hij niet HDR +AA op full HD kan draaien. En het is dan gewoon het geld niet waard.
p.s. voor alle fan-boy's: Het record met 3dmark is gezet met ati.
Tja maar 3DMark zegt niets meer. Want ik zit niet de hele dag 3dmark te draaien op me pc. Ik wil ook nog games spelenAnoniem: 151122 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:09:
Waarom lopen wij hier in nederland achter? In buitenland kan de 1gb versie van de x2900 op diverse plekken besteld worden. Meestal alleen met creditkaart of leveren ze alleen in hun regio. Ik baal er stevig van. Misschien dat ik niet als enigste zonder creditkaart opzoek ben naar deze kaart en vind iemand anders een adres waar hij besteld kan worden.
En waarom lopen wij achter ? dat valt meestal wel mee maar dit soort kaarten zijn gewoon zeldzaam er zijn er niet super veel van. En dat is ook niet heel raar. Gezien de performance vind ik de meerprijs niet de moeite waard. En deze kaarten zijn over een jaar nog steeds te traag voor DX10 games. Een HD2950 XT met 512 mb zou dan toch al veel sneller zijn ondanks hij minder geheugen heeft. Op dit moment zit bij ATi de bottelnek in de core van de R600. Ik snap nu ook erg goed waarom die XTX er niet gekomen is.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 11-07-2007 09:51 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151122 op 11-07-2007 10:33 ]
Niet op voorraad.
Tja, en zo waren er ook mensen die de koeler v/d FX5950 Ultra nog wel vonden 'meevallen'.Visgek24 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:22:
@ cheetah
Ik ga echt de koeler niet vervangen, ben er zelfs meer dan tevreden over. koelt prima en is nog redelijk stil ook (in mijn geval dan).
Denk dat wel meer mensen er zo over denken tbh.
Ik hanteer andere standaarden... as in dat ik mijn PC niet - of in ieder geval zo min mogelijk - wil horen, en zeker niet boven m'n speakers uit.
Drivers? Ze hebben de 8.38.9.1-rc2 gebruikt, en dit is de laatste beta van ATi. Dat zeggen ze ook: In order to extract the most performance as possible from these cards under Windows Vista, we’re using the very latest beta drivers from both AMD and NVIDIA. The performance optimizations integrated into these beta drivers will eventually find their way into final drivers that will be posted online in the coming months (although 162.18 can be found today on nzone.com).Jejking schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:40:
http://www.firingsquad.co...n_2900_xt_1gb/default.asp
Review HD2900XT 1GB... Conclusie: links laten liggen tenzij gebruik van extreme reso's en AA&AF-usage (gains up to 20%). Beetje jammer imho, drivers anyone?
Ga er dus maar niet van uit dat het op korte termijn veel beter gaat worden

Is het ook andere mensen opgevallen dat ook deze review in lijn is met de resultaten van [H]?
Verschil is vooral duidelijk zichtbaar bij Oblivion 0xAA (XT ruim in het voordeel) versus Oblivion HDR + 4xAA (GTS ruim in het voordeel).
Enige is dat ze niet overal AA gebruiken en waar ze het gebruiken niet verder gaan dan 4x zoals [H] doet... maar dan nog zie je in de meeste games (met AA) een gelijkspel tot zeer afgetekend performanceverschil in voordeel van de GTS... moet je voorstellen wat een mainstream OC edition - zoals [H] die laatst gebruikte - die zo'n 10-15% harder loopt (en die dus wel goed meeschaalt met z'n overklok) hier zou doen.
Overclockability met stock cooling en stock v-core natuurlijk heAnoniem: 107626 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:45:
Overclockability is wel goed. Kijk maar op nordic oid. Die gekke Zweden hebben de core boven de 1 GHz weten te krijgen. Maar wat betreft efficientie zou het idd geen energielabel-A krijgen.
De GTS doet daar gemiddeld ~30% (500 naar 650 core)... en schaalt uitstekend mee met zowel z'n core als mem OC.
Het kan best zijn dat met EATM de kwaliteit beter wordt, maar Computerbase was er toch vrij expliciet duidelijk over dat de beeldkwaliteit met die driver over de hele linie behoorlijk afnam.CJ schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:43:
Dat de IQ er zeker niet slechter van wordt kan je zien in de uitgebreide IQ test van 3D Center: http://www.3dcenter.org/artikel/radeon_hd_2900_xt/ Zij gebruikten ook dezelfde driver. Ze houden echter een slag om de arm vanwege compatibiliteitsproblemen in het verleden (wat ook de reden was dat EATM nog niet openbaar is gemaakt in de drivers)
[...]
Maar de 8.3742 drivers zorgden dus niet voor een IQ drop, maar juist voor een IQ verbetering. De reden dat ze nooit officieel in een Catalyst gereleased zijn heb ik ook in m'n eerdere reactie omschreven. Performanceboosts kunnen ook bepaalde dingen breken, dus dat moet eerst gefixed worden. Maar dat er boosts aan komen is wel duidelijk.
Dit was ook wat ik bij enkele andere sites als motivatie heb gelezen om deze beta-driver uberhaupt helemaal niet te gebruiken. Terecht naar blijkt, want 2 maanden verder is deze beta nog niet overgenomen in de Catalists, en als we naar de recentste door AMD verstrekte beta-driver kijken (zoals deze wordt gebruikt in de FS review van de 1GB versie hierboven) hoeven we 'm op korte termijn ook niet te verwachten.
Een zin die helemaal waar is? What about al die andere zinnen die helemaal waar zijn?N0taFAma schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:44:
Er is wel een zin in die review van Firing Spuad die helemaal waar is: Of course as any hardcore gamer will tell you, the next generation of games should utilize HDR+AA extensively, so Diamond’s 1GB Viper card would be a better long-term purchase than the stock Radeon HD 2900 XT 512MB if this is important to you.
De 1GB versie zit in de prijsklasse van de 8800GTX, maar heeft op niveau (dus met hoge IQ) al zijn handen meer dan vol aan een stock 8800GTS

De enige plaatsen waar de 1GB versie een beetje afstand kan nemen van zijn 'broertje' is in de paar situaties waar de textures 512mb overschreiden... wat weer bevestigd dat de bottleneck bij deze kaart lang voor zijn bandbreedtelimiet intreed (1.6 vs 2Ghz mem maakt geen verschil).
@Edward: gezien je sig inmiddels overgestapt van de 1GB 2900XT naar een 8800Ultra?
Full Specz
Ik heb zowel een 8800Ultra als een 1 GB X2900XT, het videokaarten fetisjisme doet z'n werk weer zoals het hoort. Ik hoop/verwacht nog steeds wonderen voor de X2900XT een paar driver versies verder, ik merk gewoon aan alles dat de drivers gewoon nog lang niet op perf getweaked zijn.(haperen tijdens leverloading (cache), vlakke perf.level etc)@Edward: gezien je sig inmiddels overgestapt van de 1GB 2900XT naar een 8800Ultra?
Ik heb nu trouwens wat probs met de Ultra, maar dat hoort hier niet thuis.
[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 11-07-2007 12:45 ]
Niet op voorraad.
Misschien vrijdag of van het weekend even.Ik heb doordeweeks eigenlijk zelden tijd.Anoniem: 151122 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:18:
Draai met allebij de kaarten eens een 3dmark met alles op stock ook 3dmark op stock en dan de score's hier droppen. (als je zou willen he natuurlijk)
Niet op voorraad.
Anoniem: 219166
dat is alleen 3dmark 2005...Anoniem: 151122 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:09:
bij zowel 3dmark 2006, 2003, en 2001, bezet nvidia de eerste 10 plaatsen, behalve in 2003...daar staat ati ook op de 9e plek
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-07-2007 16:36 ]
Goh, ik ken nog een zeker bedrijf in Californie waar hij misschien wel aan de bak kanCJ schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:58:
[...]
Hoeft niet per se. Van wat ik hoorde wilde Dave Orton al veel eerder weg. Hij reist al jaren op en neer tussen Californie en Toronto voor z'n werk. Z'n vrouw en kinderen zitten in Toronto. En hij werkte dus in California. Dat lijkt me ook een zeer goede reden om te vertrekken als je meer tijd met je gezin wil door brengen.

Het zou goed voor AMD zijn als dhr. Ruiz ook eens zijn biezen zou pakken. Uiteindelijk is hij inderdaad eindverantwoordelijk voor het verspelen van de concurrentiepositie van AMD/ATi. Want zowel op cpu als gpu gebeuren gaat het niet echt voor de wind.Maar ik kan me voorstellen dat het nu anders over komt.Een frisse wind is altijd welkom, maar vraag me af of het veel invloed heeft op de execution-problemen van ATI aangezien Hector Ruiz nog altijd aan kop staat. En die staat nou ook niet echt bekend om z'n strakke executie.
AMD gebruikt trouwens ATI als merknaam, wat ook te merken is aan de nieuwe TV Wonders, die officieel "ATI TV Wonder" heten, net zoals de Radeons officieel "ATI Radeons" heten.
Nieuw topic komt trouwens vanavond. Ben nu effe weg.
Anoniem: 38733
Ik vind die Orton een beetje door de mand vallen nu. Moe van het eeuwige gevecht met rivaal Nvidia, waar hij geen heil meer in zag, heeft hij Ati over laten nemen wat hem geen windeieren op zou leveren. Op de ideale manier heeft hij zijn zakken gevuld en neemt nu de pleitvaart.CJ schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:21:
Of het vrijwillig is of niet. Als er binnenkort nog meer koppen rollen van hoge piefen dan is het waarschijnlijk onvrijwillig. Maar denk zelf trouwens dat het een gepland afscheid was.
Doe mij die Jen-Hsun Huang maar, is tenminste iemand met ballen die door gaat tot het einde, en nooit zal recapituleren dmv een overname.
Ja en de consument zo veel mogelijk geld af nemen. Waar AMD en ATi staan voor het beste product voor de consument. En niet winst op de eerste plaats hebben staan.Anoniem: 38733 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:44:
[...]
Ik vind die Orton een beetje door de mand vallen nu. Moe van het eeuwige gevecht met rivaal Nvidia, waar hij geen heil meer in zag, heeft hij Ati over laten nemen wat hem geen windeieren op zou leveren. Op de ideale manier heeft hij zijn zakken gevuld en neemt nu de pleitvaart.
Doe mij die Jen-Hsun Huang maar, is tenminste iemand met ballen die door gaat tot het einde, en nooit zal recapituleren dmv een overname.Die man wil gewoon de beste videokaarten maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 11-07-2007 23:23 ]
Het zijn beiden bedrijven en bedrijven willen per definitie altijd zo veel mogelijk winst maken. De manier waarop verschilt maar de achterliggende gedachte is toch echt wel "winst maken", anders had AMD/ATi net zo goed een liefdadigheidsinstelling kunnen zijn.Astennu schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:23:
[...]
Ja en de consument zo veel mogelijk geld af nemen. Waar AMD en ATi staan voor het beste product voor de consument. En niet winst op de eerste plaats hebben staan.
Nee, merp!
Ik ken nog wel meer dingen die Jen-Hsun Huang zou doen om de beste annex snelste videokaarten te maken. Dingen die niet helemaal door de beugel konden.Anoniem: 38733 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:44:
[...]
Doe mij die Jen-Hsun Huang maar, is tenminste iemand met ballen die door gaat tot het einde, en nooit zal recapituleren dmv een overname.Die man wil gewoon de beste videokaarten maken.
Het nieuwe topic komt er zo aan.
Edit: En hij staat hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 65
Deze mag dicht.
[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 12-07-2007 00:12 ]
riiiight..Astennu schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:23:
[...]
Ja en de consument zo veel mogelijk geld af nemen. Waar AMD en ATi staan voor het beste product voor de consument. En niet winst op de eerste plaats hebben staan.

welkom in de echte wereld, waar bedrijven bestaan om geld te verdienen!
[ Voor 10% gewijzigd door Bever! op 12-07-2007 00:13 ]
Leuk he, zoveel smileys...Bever! schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:12:
[...]
riiiight..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
welkom in de echte wereld, waar bedrijven bestaan om geld te verdienen!

Dit topic is gesloten.