Omdat ik het voor een redelijk deel met je constateringen eens ben.
Maar als je perse wil kan ik alsnog reageren hoor...

Jejking schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:18:
Vergeet dan maar voor het gemak de review van ComputerBase w.b. de verbeteringen in de laatste drie driverrevisies, tenminste de RC en de twee daaropvolgende. Gemiddelde verbetering van 40-70%, als je dat al niet goed genoeg vindt...

Een review waarbij gemiddeld 40-70% verbetering in 2900XT single card performance zichtbaar is??
Link mij eens door a.j.b, want ik kan me niet herinneren die gezien te hebben. De reviews die ik tot nu toe heb gelezen laten niet of nauwelijks een verhoging zien, en met AA is er ook geen verbetering.
Stabiliteit is een non-argument, er zijn zat reviews te vinden waarbij alles wat ze probeerden werkte (even de image quality issues bij ik geloof HL2 en nog een spel daargelaten, artifacts).
Ik had het met name over schermcorruptie en vpu-recovery's die door een aardig aantal users hier gemeld worden. Een aantal spellen vertoonden inderdaad ook artefacts, of niet/niet correct werkende AA/AF.
Hitteontwikkeling valt mee, tenzij jij wilt dat elke highendkaart tegenwoordig 60 graden onder load haalt. Mijn X800XL doet ook 85 graden onder load (en dan heb ik het nog niet eens over het slimme design van de stockkoeler van R600 die de hitte richting de uitgang van de kast verplaatst).
Relatief ten opzichte van de concurrentie natuurlijk. Dus 8800GTS vs 2900XT.
Dat vorige kaarten ook gloeiend heet werden praat niet goed dat huidige kaarten eveneens het kookpunt bereiken, en zeker niet als de concurrent koelere kaarten op de markt heeft.
Op gebied van hitteontwikkeling (wat ook weer zijn weerslag heeft op andere componenten en hun overklokbaarheid) is de GTS dus in het voordeel.
Geluidsniveau? Check de laatste drivers, daar zijn de toerentallen in 2D-modus bijgesteld. Stuk minder herrie dus

Users maken hier nog steeds melding van hinderlijke geluidsniveaus. Ik heb ook gezien dat sommigen Cat 7.5 weer installeerden omdat e.e.a. niet goed ging met 7.6. Under load is de 2900XT nog steeds een stofzuiger...
Op gebied van geluidsniveau is de GTS (en GTX) die ook under load fluisterstil blijft dus in het voordeel. Maar dat zeg je impliciet zelf ook al

Schaalbaarheid bij overklok, logisch dat dat
ten opzichte van de concurrentie minder is, als je er vrij cheap GDDR3 opplakt, en kijkt naar nVidia die superduur 0.9/1.0ns gebruikt op alle producten na de 8600GT en overclocks haalt van stock 2000/2100MHz naar 2300/2400MHz

Ook hier: we bekijken het verhaal
uiteraard relatief ten opzichte van de concurrentie.
Dat nV lekkere chippies op hun kaartjes zet is in het voordeel van de tweakende enthousiast. Dat is precies wat ik bedoelde. De GTS overklokt een stuk beter en schaalt veel beter mee met zijn overkloks. Maar dat zeg je eigenlijk zelf ook al

De R600 schaalt overigens inderdaad niet zo supergoed op, 20% in GPU-clocks produceert 5% extra FPS. Ze hebben er te weinig texture-units ingestopt waardoor de kaart zichzelf voorbijloopt, en dat is geen goede zaak. Hoop dat ze dat rechttrekken met de R600-refresh, including stroomverbruik.
Ook hier: in vergelijk doen de 8800's dat dus beter.... wat je zelf ook impliceert
Vandaar dat ik aangaf dat we het grotendeels eens zijn. Ik hoef niet perse te reageren op een post waar ik het overwegend mee eens ben. Je invalshoek is net wat anders, maar basicly is het goeddeels 't zelfde als wat ik zeg
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz