Ik ben sinds begin januari ook 18.. Nog niet zo extreem veel haast met m'n rijbewijs. Momenteel heb ik een scooter, en daarmee tuf ik een paar keer week naar school. 9 van de 10 keer staan de auto's allemaal in de file, en rij ik op m'n scootertje lekker snel naar school. Maar ik moet zeggen: als het regent, of waait, of het is koud, dan is een auto ook wel heel lekker
Maar ik heb ook maar eens besloten om te beginnen. (dat ik scooter rij, zal vast wel in m'n voordeel werken tijdens de lessen mbt kijken bijvoorbeeld?).
Ik heb ongeveer tot april/mei misschien juni school. Ligt er een beetje aan hoe hard ik doorwerk
Ik wil rond die maandan dan ook beginnen met m'n rijlessen, want dan heb ik vakantie en vrij.. Het liefste doe ik de ANWB rij opleiding.. In dit topic maar 1 of 2 keer tegengekomen, dus hier heb ik nog wel wat vraagjes over. Ten eerste; Hoe groot is die wachttijd? Wanneer moet ik een intest aanvragen? En die intest kan op een voor mij geschikte dag gewoon komen? Of wordt ik daarvoor ingepland?
Daarnaast was ik geschrokken van die 700 euro examen garantie.. Dat is wel belachelijk veel.. Ik heb opzich wel veel vertrouwen in mezelf, en ik ga er vanuit dat ik gewoon in 1 keer slaag, maar maximaal 1 keer zakken.. Als je zakt, kun je dan vrij snel een "lesdag" bij de anwb erbij kopen en meteen een examen? Of moet je op zo'n moment naar een rijschool?
Ik heb trouwens al wel m'n theorie examen gereserveerd

, ook wel weer op een mooie datum: 29 februari

. Is ie dan geldig tot 1 maart of tot 28 februari

lol.
Is de ANWB rij opleiding goedkoper als ik m'n theorie certificaatje al heb? En wat nou als er 10 dagen zijn ingepland, en ik kan na 8 dagen al goed rijden.. Je moet helaas vooraf al alles betalen.. Ik ken mezelf, en leer echt snel.. Natuurlijk zijn die 2 dagen extra dan leuke oefening voor het examen, maar ik heb toch liever wat geld terug..
[
Voor 7% gewijzigd door
Boyd op 05-02-2008 10:43
]