Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.154 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of stiekem in de tweede versnelling wegrijden. :+

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Geslaagd voor theorie *O*
2 foutjes dus dat vond ik wel netjes.
1 vraag waarvan ik vlak na de toets zeker van was dat ik die fout had, bleek juist wel goed te zijn :D
Maar in de zaal had 25% ongeveer het maar gehaald het was echt erg :D
Gelukkig was ik een van die 25%. Van te voren nog een tentamen gedaan 7 fout :X
Dus het was wel ff spannend. :o

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Arm1n schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:48:
Geslaagd voor theorie *O*
2 foutjes dus dat vond ik wel netjes.
1 vraag waarvan ik vlak na de toets zeker van was dat ik die fout had, bleek juist wel goed te zijn :D
Maar in de zaal had 25% ongeveer het maar gehaald het was echt erg :D
Gelukkig was ik een van die 25%. Van te voren nog een tentamen gedaan 7 fout :X
Dus het was wel ff spannend. :o
Gefeliciteerd! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arm1n, je hebt waarschijnlijk niks om het mee te vergelijken, maar kun je misschien vertellen wat aan het 2008 theorie-examen anders is? En had jij een theorie boek speciaal voor 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het theorie-examen

Het vernieuwde theorie-examen
Het theorie-examen bestaat vanaf 1 januari 2008 uit drie onderdelen:

* 40 vragen over wetten en verkeersregels;
* 10 vragen over verkeerinzicht en risico’s;
* 5 vragen over gevaarherkenning.

Verkeersinzicht
Bij de vragen over verkeersinzicht gaat het niet zozeer over wat in de wet geregeld is, maar vooral wat in een bepaalde situatie verstandig is om te doen. Het aantal vragen over verkeersinzicht en risico’s zal geleidelijk worden uitgebreid.

Gevaarherkenning
Het onderdeel gevaarherkenning is nieuw. En telt voorlopig niet mee voor de uitslag van je theorie-examen. Zo heeft iedereen de kans om aan dit nieuwe onderdeel te wennen.

Deze vragen beantwoord je door aan te geven wat je in deze situatie zou doen:

* remmen (dat wil zeggen flink snelheid verminderen of zelfs stoppen);
* gas loslaten (dat wil zeggen extra attent zijn en voorbereid zijn op een andere gedragskeuze);
* of niets (dat wil zeggen gewoon door blijven rijden met dezelfde snelheid).

Wanneer telt gevaarherkenning wél mee?
Vanaf medio 2008 wordt het onderdeel gevaarherkenning uitgebreid. Vanaf dat moment tellen de vragen mee voor de einduitslag. Het aantal vragen over wetten en regels neemt dan af.
Van de CBR website. Dus volgens mij veranderd er niet zoveel, alleen wat gevaarherkenning en een beetje verkeersinzicht na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:04:
Arm1n, je hebt waarschijnlijk niks om het mee te vergelijken, maar kun je misschien vertellen wat aan het 2008 theorie-examen anders is? En had jij een theorie boek speciaal voor 2008?
Tot 1 april niets. Er waren 5 extra vragen, maar die waren voor het nieuwe examen en die hoefde je niet te doen. 40 verkeersregelsvragen 10 verkeersinzichtvragen (of iets dergelijks, waren vragen als in welke baan treedt spoorvorming op en wat te doen met gewonde slachtoffers etc).
Bij de laatste 5 kon je kiezen tussen remmen gas los en niets doen. Dus die liep iedereen vrolijk te gokken :P
(zie ook post van zer0x)

Edit: Ik had trouwens gewoon het boek van vorig jaar.

@b00sterL Thnx :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Arm1n op 07-01-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Arm1n schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:43:
Mijn instructeur zei, dat je gerust in de bocht kan schakelen. Je kunt best met één hand sturen, en dus ook schakelen was zijn conclusie.

Om 3uur Theorie-examen spannend! :o
Het is ook niet dat ik dat dus nu niet doe. :P
Het is alleen vaak niet nodig in de meeste situaties. En als je dan ook nog een beginnende bestuurder bent, is die regel grofweg aanhouden, best makkelijk. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Van de CBR website. Dus volgens mij veranderd er niet zoveel, alleen wat gevaarherkenning en een beetje verkeersinzicht na.
Dat had ik inderdaad gelezen, alleen staat er heerlijk duidelijk of mijn oude theorieboek nog geldig is.

Arm1n, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
En telt voorlopig niet mee voor de uitslag van je theorie-examen. Zo heeft iedereen de kans om aan dit nieuwe onderdeel te wennen.
Wat vreemd :S.. Hoezo "moet je er aan wennen"? :| je doet je theorie over het algemeen maar 1x (naja, je slaagt maar 1x), dan valt er toch niets te wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:13:
[...]

Wat vreemd :S.. Hoezo "moet je er aan wennen"? :| je doet je theorie over het algemeen maar 1x (naja, je slaagt maar 1x), dan valt er toch niets te wennen?
Ik denk dat ze aan het testen zijn of dit een goed systeem is, dat ze dat met "wennen" bedoelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Nja wennen, het is volgens mij meer om een soort overlapping te hebben, bijvoorbeeld mensen zoals ik die net op het randje van het nieuwe examen zitten om dam meteen het nieuwe examen te gaan doen is een beetje dubbelop (en je heb nog de oude boeken etc.)
En testen valt wel mee want niemand maakte die laatste vragen serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb donderdag theorie. Heerlijk voorbereid... de boeken nog niet, een DriversOnly theorieboek (word bestand) uit 2003 via hun site en wat CD-ROMS van internet geplukt. Verder mega druk op het werk. We zien wel waar het schip strandt..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Heb ook donderdag theorie-examen...heb wel stevig geleerd tot nu toe met 2 verschillende boeken (ANWB en Veka Best) en een website (theorie-leren.nl). Alle feitjes (hoeveel meter/centimeter/kilometer per uur/procent etc.) ken ik, maar als ik oefen val ik toch weer over "mag u hier ...?" en "welk rijgedrag past u toe?" vragen...vooral klote is natuurlijk dat als je zakt je weer een mand kan wachten en dus weet ik niet hoeveel geld aan rijlessen kan gaan uitgeven...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Morgen 10:30 Theorie-examen :) Ben goed voorbereid en denk wel dat ik het ga halen.

Nu nog ff snel die feitjes omtrent afmetingen enzo er in stampen (gewicht aanhangwagens, lengtes auto+aanhangwagen etc.)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Angeloonie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:13:
Morgen 10:30 Theorie-examen :) Ben goed voorbereid en denk wel dat ik het ga halen.

Nu nog ff snel die feitjes omtrent afmetingen enzo er in stampen (gewicht aanhangwagens, lengtes auto+aanhangwagen etc.)
Zo, en ik heb een theoriecertificaat :D Had er 3 fout, dus geslaagd (als 1 van de 12 uit de groep van 41) *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Angeloonie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:28:
[...]

Zo, en ik heb een theoriecertificaat :D Had er 3 fout, dus geslaagd (als 1 van de 12 uit de groep van 41) *O* *O*
:D Gefeliciteerd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd allemaal die net geslaagd zijn en succes voor degene die nog op moeten. :)

Zelf al druk aan het voorbereiden voor over een goed half jaar, dan mag ik ook beginnen. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Joopieboy schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:40:
Gefeliciteerd allemaal die net geslaagd zijn en succes voor degene die nog op moeten. :)

Zelf al druk aan het voorbereiden voor over een goed half jaar, dan mag ik ook beginnen. :D
Je bent toch

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

:p Mooi Angeloonie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
flo_ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:50:
[...]

Je bent toch

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

:p Mooi Angeloonie!
:O Stop maar [x] Ongeschikt!
7(8)7 7(8)7 7(8)7
*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

morgen 10.30 aan de beurt in utrecht met theorie. Veka en ANWB hier. Op CBR gaan alle tests nu foutloos. Ze gaan toch niet echt vragen over auto's van 2.25m breed etc? Vooral de paragraaf over rijbewijs B met aanhanger is hilarisch. Als je die traag opleest op een podium is het bijna kleinkunst :)

Heb Veka nu van kaft tot kaft gehad. Schrijfstijl beviel me wel. Lekker bijdehand. Nu anwb nog en dan nog een CDrom testje en dan geloof ik het wel.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het examen stelde geen fuck voor in vergelijking met de examens uit mijn boek.. Je krijgt echt alleen de basic dingen en niets met promillages, afmetingen, aanhangerbeperkingen enzo.. echt supersimpel :P

Had 3 fouten, 2 weet ik er achteraf nog:

"Bij welke band is het effect van aquaplaning groter"
A. [plaatje van smalle band]
B. [plaatje van brede band]

Was B, had A geantwoord :P

"Rijd u hier op een invoegstrook?"
[plaatje blauw bord waar 4 rijbanen (2 van links, 2 van rechts) 3 banen worden]
Ja - Nee

Was nee, had Ja gezegd, zat niet echt op te letten toen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

In Veka staat een foto waar ik mijn twijfels bij heb. Gaat over een militaire colonne die door rood licht rijdt (wat op zich mag als ze al bezig waren). Echter op de foto zie je legervoertuigen uit WO2. Type 'Keep em rolling' met yankee sterren erop enzo... Nu vraag ik me af of dat ook onder militaire colonne valt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazzper schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:34:
In Veka staat een foto waar ik mijn twijfels bij heb. Gaat over een militaire colonne die door rood licht rijdt (wat op zich mag als ze al bezig waren). Echter op de foto zie je legervoertuigen uit WO2. Type 'Keep em rolling' met yankee sterren erop enzo... Nu vraag ik me af of dat ook onder militaire colonne valt hehe
Zo lang ze de benodigde vlaggetjes en lampen hebben wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Angeloonie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:42:
[...]

Zo lang ze de benodigde vlaggetjes en lampen hebben wel :)
Voor twee blauwe vlaggen en een blauwe rechterkoplamp, tussen blauwe rechterkoplamp en blauwe vlag, achter een groene vlag rechts en een groene rechterkoplamp.

/me heeft morgen ook theorie-examen 8)7

Heb nu op theorie-leren.nl meestal een of twee foutjes maximaal....sinds eergisteren hebben ze dus ook "nieuwe" theorie-examens erop, met eerst x vragen over verkeersregels, dan y vragen over inzicht/rijgedrag en vervolgens nog vijf over verkeerssituaties (wat doe je: remmen, gas los of niets?) en het valt me op dat vooral die middelste vragen over inzicht en rijgedrag kinderlijk eenvoudig zijn...

(Foto van brommer die de rijbaan op moet) "Waar houdt u nu rekening mee?"
A - Brommers letten altijd goed op en remmen indien nodig als ze de rijbaan opkomen.
B - Als de zon laag staat kunnen brommers met hun lichten de rijbaan glad maken.
C - De brommer rijdt zonder op te letten de rijbaan op.

...

Terwijl die laatste vijf nu weer erg lastig zijn. Gelukkig tellen ze (nog) niet mee...in het echt heb je bewegend beeld en ken je de voorgeschiedenis van een verkeerssituatie, maar nu krijg je een foto en je weet je snelheid/spiegels en moet je binnen vijf seconden beslissen...vaak is het dus gokken op basis van nogal onvolledige informatie. (Beweegt die tractor daarginds of niet? Liepen die wandelaars net ook al in de berm, of zijn ze net van de weg de berm ingegaan? Etc.)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en altijd die fucking penny girls met hun verdomde knol... Laat ze serieuze dingen vragen aub...

en je beschrijving van colonne klopt volgens mij niet. Blauwe blaggen toch niet er tussenin?
hmm laat ik maar gaan slapen, morgen weer een dag, oh nee dan is het al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Die colonne shit moet je wel ff weten maar dat kan je echt meteen weer vergeten als je slaagt.
Wat een nutteloze onzin is dat. :z

Ja en die penny girls, ach je moet gewoon het verschil weten tussen bestuurder en geen bestuurder, ze zullen je het eens makkelijk maken. :')

[ Voor 36% gewijzigd door mace op 10-01-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jazzper schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:46:
en altijd die fucking penny girls met hun verdomde knol... Laat ze serieuze dingen vragen aub...

en je beschrijving van colonne klopt volgens mij niet. Blauwe blaggen toch niet er tussenin?
hmm laat ik maar gaan slapen, morgen weer een dag, oh nee dan is het al. :+
Jawel; iedereen heeft een vlag :)

BTW, net weer een geinige:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08024/veka908.jpg

Tja...dat zijn dus echt verneukeratieve vragen. Ik zou wel een heel klein stukje naar links gaan....maar weer niet te ver want dan zit je in de berm...dus ja wat antwoord je? In het theorieboek staat zo veel over oppassen voor bermen etc. dus ik kies "nee", maar het is dus ja, maar er staat wel doodleuk bij dat je niet in de berm terecht moet komen...

Anyway de laatste 5 oefenexamens allemaal <4 fout in de eerste 50 (=meetellende) vragen, dus hopelijk komt het goed :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de auto verderop niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo net theorie gedaan. Gisteravond de boeken doorgelezen en paar online dingetjes bekeken. Ik dacht, dat doen we even. Tering viel dat tegen zeg. Ik had bij vraag 13 al het gevoel dat ik er 4 verkeerd had. Die laatste 10 inzichtvragen vond ik dan wel weer eitje. De 5 proefvragen waren grappig maar erg snel.

Gezakt dus? nee! tot mijn verbazing was ik bij het kleine groepje geslaagden met een luttele 2 fout, waarvan nog 1 dom ook :)

Mag ik Angeloonie bedanken? Die vraag van de brede aquaplanning band en die van de invoegstroken had ik ook. Glimlachend de juiste antwoorden ingedrukt hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
Ach theorie zit gewoon een hoop zeikvragen tussen. Helaas toch met 0 fout geslaagd, alweer een tijdje terug ;)

Vanavond nog 2 uur lessen, dinsdag 8 uur sochtends examen, half 8 staat de instructeur voor de deur :9

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja echt die situaties... Voorbeeld. In een bijna compleet lege straat met op 1 auto na een hele lange lege parkeerhaven langs de zijde wil je achteruit parkeren. PRECIES daar wil net iemand oversteken. What are the odds!!!! (die had ik overigens goed beantwoord hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Mja, maar het zal je in het echt maar gebeuren. Als die persoon daar wilt oversteken, zal je hem toch voorrang moeten geven..

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Theorie gehaald met één foutje. Als je rijbevoegdheid ontzegd is mag je alleen nog fietsen besturen; ik dacht ook nog snorfietsen maar achteraf gezien is dat natuurlijk fout :)

Ze mogen in Nijmegen bij het CBR trouwens wel eens nieuwe schermen kopen die:
1 - Niet knipperen op 40 hertz ofzo
2 - Geen vage vlekken hebben
3 - Niet links en rechts stroken beeld missen

...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

leokennis schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:41:
Theorie gehaald met één foutje. Als je rijbevoegdheid ontzegd is mag je alleen nog fietsen besturen; ik dacht ook nog snorfietsen maar achteraf gezien is dat natuurlijk fout :)

Ze mogen in Nijmegen bij het CBR trouwens wel eens nieuwe schermen kopen die:
1 - Niet knipperen op 40 hertz ofzo
2 - Geen vage vlekken hebben
3 - Niet links en rechts stroken beeld missen

...
Mag je dan ook geen paard meer rijden? In principe ben je dan namelijk ook een bestuurder...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Razor.Timo schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:49:
[...]

Mag je dan ook geen paard meer rijden? In principe ben je dan namelijk ook een bestuurder...
Zou heel goed kunnen, al denk ik dat het niet zo ver gaat. Je mag immers met een paard alleen de weg op als je je ruiterbewijs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede vraag. Aan de ene kant denk ik van niet, want je bent inderdaad een bestuurder. Aan de andere kant, een paard is geen voertuig (duh) en ergens meen ik mij te herinneren dat je dan geen voertuig mag besturen. Maar ja, een fiets is net als een brommer/snorfiets een niet-motorvoertuig.
Wat ik me dan ook afvraag, mag je dan nog op een heftruck rijden, dat is immers ook een motorvoertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2009 moeten alle paarden op kenteken, en ga je er ook rijtuigbelasting over betalen. Er komt dan ook de categorie "P" op je rijbewijs, en dan pas mag je bij een rijontzegging ook niet meer op je paard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:19:
Wat ik me dan ook afvraag, mag je dan nog op een heftruck rijden, dat is immers ook een motorvoertuig.
Met je heftruck mag je sowieso niet echt de openbare weg op. Wat je daar buiten doet als je rijbewijs is ingevorderd boeit weinig. Ik zou zeggen: mag.

Paard rijden mag ook nog steeds. Net zo goed als fietsen? Je hebt voor beide geen rijbewijs nodig namelijk. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heftruck mag wel degelijk de openbare weg op: http://www.hcl.nl/heftruck/19/openbare_weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Oh.

Maargoed, lijkt er op dat dat met een ingevorderd rijbewijs nog steeds mag:
Rijbewijs
Voor het besturen van een heftruck op de openbare weg zijn geen wettelijke vaardigheidseisen dan wel een rijbewijs verplicht. Van toepassing blijft art. 7.17c lid 1 van het Arbobesluit, namelijk de werkgever is er verantwoordelijk voor, dat de medewerker die met een heftruck op de openbare weg rijdt over specifieke deskundigheden beschikt.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazzper schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:14:
Zo net theorie gedaan. Gisteravond de boeken doorgelezen en paar online dingetjes bekeken. Ik dacht, dat doen we even. Tering viel dat tegen zeg. Ik had bij vraag 13 al het gevoel dat ik er 4 verkeerd had. Die laatste 10 inzichtvragen vond ik dan wel weer eitje. De 5 proefvragen waren grappig maar erg snel.

Gezakt dus? nee! tot mijn verbazing was ik bij het kleine groepje geslaagden met een luttele 2 fout, waarvan nog 1 dom ook :)

Mag ik Angeloonie bedanken? Die vraag van de brede aquaplanning band en die van de invoegstroken had ik ook. Glimlachend de juiste antwoorden ingedrukt hehe.
:D! You're welcome en gefeliciteerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd Jazzper! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx maar ook voor leokennis he, die had zelfs maar 1 fout :)

veeel lui gezakt echt. Van de 52 waren er misschien 15 geslaagden ofzo. Ook wel mooi dat ik aan de arm van mijn buurvrouw kon zien (de uitzwaai van der elleboog) wat zij koos bij a/b/c en ja/nee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Jazzper schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:50:

veeel lui gezakt echt. Van de 52 waren er misschien 15 geslaagden ofzo. Ook wel mooi dat ik aan de arm van mijn buurvrouw kon zien (de uitzwaai van der elleboog) wat zij koos bij a/b/c en ja/nee :D
Dat moet je nooit doen. Als ze het zien, dan kun je het vergeten. Daarnaast: alsof je buurvrouw alles goed heeft. Je wordt beïnvloedt door haar keuze (en van die beïnvloeding kom je nauwelijks af). Oftwel: je gaat kiezen wat zij kiest. Foute boel, ga op je eigen eerste keuze af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik deed niets... Ik zeg alleen dat ik kon zien wat zij deed :)
Ik keek niet eens naar haar. Verder was zij gezakt met veeel fouten en ik geslaagd met 2
dus eh... goed bedoeld van je maar niet im sprache in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jazzper schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:50:

Bij mij ook...tweederde haast gezakt (trouwens: ook gefeliciteerd :P )...mijn buurvrouw viel me in de armen omdat ze na 4 (!) keer geslaagd was. Ik zei nog: "dat heb je toch echt helemaal in je eentje gedaan" maar ik denk niet dat ze het hoorde :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theimon schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 04:34:
[...]

Vrachtwagen is C he.......... ;)

Je kan als het goed is nu wel een gedeeltelijke vrijstelling krijgen voor CCV-B, toch zal je weer in de schoolbank moeten.
Techniek kun je idd vrijstelling voor krijgen, daarom heb ik dat vak dan ook als laatste gedaan ;) Heb beide chauffeursdiploma's in pocket :)

23 januari afrijden voor de bus, spannend! Voor die tijd nog 8 uur les, dus moet goed gaan komen.
Breedte is het probleem niet zo, maar heb nogal eens de neiging te vergeten dat er nog zo'n 11 meter achter me aan komt ;)

Vrachtwagen is minder moeilijk, daar heb je een minder grote draaicirkel + je zit op de stuuras ipv 2 meter er over heen, dat maakt het busrijden ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:12:
[...]

Jawel; iedereen heeft een vlag :)

BTW, net weer een geinige:
[afbeelding]

Tja...dat zijn dus echt verneukeratieve vragen. Ik zou wel een heel klein stukje naar links gaan....maar weer niet te ver want dan zit je in de berm...dus ja wat antwoord je? In het theorieboek staat zo veel over oppassen voor bermen etc. dus ik kies "nee", maar het is dus ja, maar er staat wel doodleuk bij dat je niet in de berm terecht moet komen...

Anyway de laatste 5 oefenexamens allemaal <4 fout in de eerste 50 (=meetellende) vragen, dus hopelijk komt het goed :)
Paarden zijn schrikdieren, altijd uiterst links gaan rijden ;) Die beesten zijn in de volgende sequence geprogrammeerd:

1) ruiter shift-deleten
2) wegrennen
3) achterom kijken wat er aan de hand is.
4) omdraaien zonder de verkeersregels in acht te nemen.

Net als dat je met fietsers 2 meter (of zoveel mogelijk als 2 meter niet kan) afstand in de breedte moet houden, zodat de fietser eraf kan vallen zonder dat je 'm gelijk eronder hebt.

Nu lijken beide misschien onzin, maar ik maak 100.000-150.000 km per jaar (nu nog taxichauffeur) en dan ga je je vanzelf aan die afstanden houden. En straks met de bus nog meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ook eindelijk mn rijbewijs mogen halen.

Gister voor de 2e keer op geweest, en geslaagd.
De 1e keer gezakt vanwege een invoegfoutje, de 2e keer geen fouten(moest alleen meer in de spiegels kijken).
De vrijstelling van de TTT is maar 1 examen geldig, maar heb gister geen bijzondere verrichtingen hoeven doen.

In totaal heb ik 37 lessen, 1x theorie, 1x TTT en 2x praktijk examen gehad.
Dit heeft me in totaal iets meer dan 1700 euro gekost.

Maandag naar het gemeentehuis om een rijbewijs aan te vragen, duurt 4/5 dagen geloof ik :S
Ben blij dat ik m gister heb gehaald, ga binnenkort verhuizen, dus kan nu een hoop zelf doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 08:16:
Maandag naar het gemeentehuis om een rijbewijs aan te vragen, duurt 4/5 dagen geloof ik :S
Ben blij dat ik m gister heb gehaald, ga binnenkort verhuizen, dus kan nu een hoop zelf doen :D
Gefeliciteerd. *O*
Als je hem maandag aanvraagt kun je hem donderdag meestal wel afhalen, ookal beweren ze dat het pas 5 werkdagen later (dus maandag een week daarop) kan.
Gewoon langs gaan en vragen of die toevallig al klaar ligt, anders vrijdag nog een keer proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Xander schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Met je heftruck mag je sowieso niet echt de openbare weg op. Wat je daar buiten doet als je rijbewijs is ingevorderd boeit weinig. Ik zou zeggen: mag.

Paard rijden mag ook nog steeds. Net zo goed als fietsen? Je hebt voor beide geen rijbewijs nodig namelijk. ;)
Voor een snorfiets heb je ook geen rijbewijs nodig en daar mag je ook niet op rijden als je rijbevoegdheid is ontzegd...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik mag aanstaande donderdag langskomen bij het ANWB opleidingscentrum in Rijswijk om daar mijn intest te doen :D

Omdat ik verder geen rijervaring heb moet het in de simulator. Nu is het zo dat je ingedeeld wordt op een niveau. Dit niveau loopt van A t/m F geloof ik, en afhankelijk van je niveau betaal/rij je meer :P

Er wordt vooral gekeken naar hoe snel je dingen oppakt en aanleert, heeft iemand daarom tips waar ik meteen al op moet letten? Bepaalde handelingen die je in het begin misschien nog niet doet maar pas later? :P

[ Voor 65% gewijzigd door Angeloonie op 13-01-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:30:
[...]

Voor een snorfiets heb je ook geen rijbewijs nodig en daar mag je ook niet op rijden als je rijbevoegdheid is ontzegd...
Inderdaad, voor zowel de bromfiets als een snorfiets heb je rijbewijs AM danwel een bromfietscertificaat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:45:
Ik mag aanstaande donderdag langskomen bij het ANWB opleidingscentrum in Rijswijk om daar mijn intest te doen :D

Omdat ik verder geen rijervaring heb moet het in de simulator.
Euh? Ik ben bezig met mijn rijbewijs (jaja, een van de weinige mensen hier die zowel in dit topic thuishoort als in de HK bejaardensoos terecht mag) en doe een versnelde cursus via Nelen in A'dam (heb net een nieuwe baan waarbij een auto toch wel erg handig is (en ik krijg dus ook een auto van de zaak)), en ik moest ook een intake doen (ik denk dat je dat bedoelde ipv intest? ;)), maar echt niet dat het boeide of ik al rijervaring had of niet - ingestapt, even uitleg gekregen, ik rij weg en we rijden de stad door - ik deed ook alles zelf, behalve kijken eigenlijk. Nou kon ik ook wel wegrijden met een auto, maar daar had hij niet naar gevraagd.
Nu is het zo dat je ingedeeld wordt op een niveau. Dit niveau loopt van A t/m F geloof ik, en afhankelijk van je niveau betaal/rij je meer :P

Er wordt vooral gekeken naar hoe snel je dingen oppakt en aanleert, heeft iemand daarom tips waar ik meteen al op moet letten? Bepaalde handelingen die je in het begin misschien nog niet doet maar pas later? :P
Het schakelen en remmen moet je echt even proberen om te weten hoe dat werkt - dat kunnen we hier wel uitleggen, maar dat zegt je toch weinig zonder dat je in een auto zit. Wat ik gedaan heb is samen met mijn vader even naar een industrieterrein gaan en gewoon even gereden, een uurtje of 2. Vooral het schakelen, koppelen, optrekken doorschakelen, neerschakelen en remmen leren. Ten eerste zit je dan zelfverzekerder in zo'n auto, ten tweede rij je hem zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd.
Als je hem maandag aanvraagt kun je hem donderdag meestal wel afhalen, ookal beweren ze dat het pas 5 werkdagen later (dus maandag een week daarop) kan.
Gewoon langs gaan en vragen of die toevallig al klaar ligt, anders vrijdag nog een keer proberen.
Ik zal een poging wagen, ben de komende 2 weken toch vrij.
Het schakelen en remmen moet je echt even proberen om te weten hoe dat werkt - dat kunnen we hier wel uitleggen, maar dat zegt je toch weinig zonder dat je in een auto zit. Wat ik gedaan heb is samen met mijn vader even naar een industrieterrein gaan en gewoon even gereden, een uurtje of 2. Vooral het schakelen, koppelen, optrekken doorschakelen, neerschakelen en remmen leren. Ten eerste zit je dan zelfverzekerder in zo'n auto, ten tweede rij je hem zo weg.
Er zijn veel mensen die dit doen, ik heb het niet gedaan.
Voordat ik met mn eerste rijles ben begonnen, heb ik misschien max. 15 meter afgelegd in een auto.
Ik kon dus totaal niet rijden, schakelen, remmen ed.

Toen ik achter het stuur ging zitten, viel het allemaal erg mee.
Het optrekken, schakelen en remmen leer je erg snel (mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
leokennis schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:30:
[...]

Oh jawel, rijbewijs AM? :) (het vroegere 'bromfietscertificaat').

http://www.gratistheorie....genrijbevoegdheid/p02.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Dat zegt niks over onzegging. En dan mag je net zo goed niet op een brommer stappen.
Mag je bij een ontzegging van de rijbevoegdheid op een bromfiets rijden?
Als u een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de auto opgelegd heeft gekregen, mag u ook geen bromfiets besturen. De ontzegging geldt voor alle motorrijtuigen, dus ook voor een bromfiets.
Bron: Ministerie van Verkeer en Waterstaat http://www.verkeerenwater...en_antwoord/index.aspx#v8

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:03:
En dan mag je net zo goed niet op een brommer stappen.
Dat klopt.

En het zegt inderdaad niets over ontzegging. Het zegt alleen dat je er wel een rijbewijs voor nodig hebt. ;)

edit:
Heej, ik beweer niet dat je er wel op mag rijden! Ik beweer dat je er wel een rijbewijs voor nodig hebt! :P

[ Voor 40% gewijzigd door Xander op 13-01-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om semantisch te gaan lopen zeiken, maar dan ben jij niet specifiek genoeg in je reply. De zin waar je op reageerde bestaat uit 2 delen gescheiden dmv het woord 'en'. Als jij dan zegt: 'jawel', dan geldt dat voor beide delen. Tenzij je specificeert. En dat deed je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Angeloonie, hoofdtip van mij is: niet alles in 1x willen doen. Dat is schier onmogelijk met geen ervaring. Ik zou vooral goed op de tips van de instructeur letten en die vlot oppikken. Dat laat zien dat je er goed in staat.

Misschien sta ik daar wat recalcitrant in trouwens, maar al die dingen als rijsimulator, afgesloten terrein, hele cursussen voor je theorie etc: ik vind het geldklopperij. Ik heb de theorieboeken de avond ervoor geleend van iemand en het zo ingekopt. Dat is misschien wat extreem, maar een x aantal zaterdagen in een klaslokaal les krijgen voor xxx euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik ga morgenochtend voor de 2e keer :)

Wish me luck :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
Jo-hannes schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:33:

Nou, goed dan: Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jazzper schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:32:
Angeloonie, hoofdtip van mij is: niet alles in 1x willen doen. Dat is schier onmogelijk met geen ervaring. Ik zou vooral goed op de tips van de instructeur letten en die vlot oppikken. Dat laat zien dat je er goed in staat.

Misschien sta ik daar wat recalcitrant in trouwens, maar al die dingen als rijsimulator, afgesloten terrein, hele cursussen voor je theorie etc: ik vind het geldklopperij. Ik heb de theorieboeken de avond ervoor geleend van iemand en het zo ingekopt. Dat is misschien wat extreem, maar een x aantal zaterdagen in een klaslokaal les krijgen voor xxx euro...
Die rijsimulator is maar 1x om te testen hoor, daarna gewoon 10 dagen lessen in een auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Succes. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Good luck! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 07:24:
[...]
Er zijn veel mensen die dit doen, ik heb het niet gedaan.
Voordat ik met mn eerste rijles ben begonnen, heb ik misschien max. 15 meter afgelegd in een auto.
Ik kon dus totaal niet rijden, schakelen, remmen ed.

Toen ik achter het stuur ging zitten, viel het allemaal erg mee.
Het optrekken, schakelen en remmen leer je erg snel (mijn ervaring).
True, daarnaast leer je dat soort dingen door het echt veel te doen. Als je bijvoorbeeld iedere keer schakelt bij het optrekken met het welbekende koppelingsschokje zal je daar echt nooit op kunnen zakken in je examen. Net als met bijzondere verichtingen/manouvres, daar is het kijken een stuk belangrijker dan de technische uitvoering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Morgenochtend ben ik de lul, euuh hopelijk de gelukkige.. 8 uur afrijden, half 8 opgehaald door m'n instructeur..

Kijken of ik die fietsers op de turbo-rotonde een keer niét vergeet.. :X

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
*Nu met rijbewijs :*)

Ergens mezelf bij uitvoegen ertussen gewrongen, was niet zo erg netjes, maar ze vond het al met al wel redelijk. Ik snapte in ieder geval hoe het werkte zei ze. Verder keertje af laten slaan, maar dat kon gebeuren, was verder allemaal geen probleem..

Maandag het kaartje eens ophalen O+

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Feli --WaaZaa-- d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Gefeliciteerd! Ik geniet nu pas 5 dagen van mijn rijbewijs, 5 dagen geleden auto gekocht. En ik had mijn rijbewijs de 20e van december gehaald :)

Oh ja 1 tip, als je gelest hebt in een dieseltje en je gaat in een benzine rijden.. De koppeling en gas gaat wat anders! eerst beetje gas geven om toeren te maken dan de koppeling heel rustig laten opkomen.

Tis maar een tip, veel plezier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten om mijn eerste voertuig aan te schaffen. Al is het merk al wel duidelijk, Yamaha O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:37:
Ik kan niet wachten om mijn eerste voertuig aan te schaffen. Al is het merk al wel duidelijk, Yamaha O+
Zijn daar auto's van dan? Of je bedoelt zeker een motor? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
voertuig != alleen auto's ;)

Ik ga zelf binnen een maand of 2 toch echt een auto kopen, samen met het dinnetje. Dan is het allemaal net weer wat beter betaalbaar.

Over het verschil tussen diesel en benzine.. Tsja, ik zal sowieso moeten wennen aan de nieuwe auto denk ik...

[ Voor 25% gewijzigd door --WaaZaa-- op 15-01-2008 16:11 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:37:
En welk type gaat het worden? :P
R1 1998 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Yamaha Banshee, en heel misschien een Raptor. En ja, die rij je op een autorijbewijs. :+

Belachelijk eigenlijk, want iemand als ik zou totaal niet weten hoe je er op moet rijden, en daarnaast heeft zo'n Raptor een 700cc motor met iets van 40-50pk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister toch maar een spoedbestelling van mn rijbewijs gedaan, vandaag dus opgehaald.
Voor het eerst alleen in een auto(van mn pa) is wel ff wennen :)
Na een paar min helemaal geen probleem meer, gewoon lekker rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

11 februari rijexamen. Om 11.40 vond ik wel een rustige tijd, als ik zo naar buiten kijk dan zie ik bijna niemand :P

Ik heb nu 9 lessen gehad, alles gaat wel goed, maar moet nog een beetje beter kijken in de spiegels. Qua bijzondere verrichtingen, heb ik alleen de eerste les hellingproef gedaan (met en zonder handrem) en de tweede les gekeerd. Dat ging allebij goed en verder niets aan verrichtingen geleerd. Ik moest wel een keer fileparkeren aan de verkeerde kant (instructeur zei: 'we staan hier niet zo handig probeer hem daar maar in te parkeren, kijk maar wat je er van bakt') en dat ging bovenverwachting goed, ik stuurde hem er in een keer goed in! ok,ok het is een kleine auto en er was genoeg ruimte O-)
Eerst een weekje toetsweek dus geen lessen.
Daarna mischien nog een stuk of 6 en dan moet het wel goed komen dacht ik zo :Y)

Oude vorm van examen doen lijkt me beter dan die nieuwe toch?

Edit: oja, hoe belangrijk is het om voor een rotonde of kruispunt terug te schakelen van de 2 naar de 3? Dat wil ik nog wel eens vergeten en vind het soms irritant om overdreven vaak te schakelen (dus 3->2 rotonde 2->3 3->2 rotonde etc. (dan wil ik de stukjes er tussen nog wel eens stieken in de tweede 50 doen :+ )

[ Voor 14% gewijzigd door Arm1n op 16-01-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Hangt een beetje van de rotonde af. Kleine rotondes deed ik in de twee, maar er waren ook rotondes waar ze bij zeiden: Als je bij het verkeerslicht wegrijdt direct de rotonde op doe je het in de 2, als je groen had en de rotonde op gaat doe je 3.

Licht er maar net aan hoe hard je denkt te rijden op de rotonde. In de 2 kun je volgens mij toch nog hard zat voor een rotonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ligt ook helemaal aan welke rotonde en in welke auto, de drukte op en rond de rotonde etc. Sommige auto's wil je echt niet in de 3 met 1000rpm een rotonde rond trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Zeker, maar bij het lessen hadden ze er een handje van om snelheden aan een bepaalde versnelling te koppelen.

Gelukkig naar het examen toe steeds minder, maar in het begin was het echt: erf=2, 30=2, 50=3 etc.
Maargoed, daar moet je gewoon aan wennen, en dat is inderdaad per auto anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Op zich kan het allebij wel, soms vergeet ik het dan doe ik de rotonde gewoon in de 3. Volgens mij ging het er om dat je goed afremt voor een rotonde/bocht/kruispunt. En in de tweede versnelling ga je vanzelf langzamer rijden is het idee. Het betreft trouwens een aygo 1.0 benzine motor. 10km/h lukt nog net in de tweede versnelling.

Ik zal mn rijinstructeur volgende week maar ff vragen hoe het nou precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:44

Theimon

Snapte!?

Het idee daarachter is het volgende:
Een rotonde nemen in zn 2 brengt meer rust in de auto zodat je rustiger de situatie kan opnemen. Je moet een rotonde met je lessen op een dermate lage snelheid nemen dat ie in zn 3 op de stationair loop gaat sleuren. In zn 2 kan je m laten rollen = meer rust.
Dat ze snelheden met versnellingen associeren komt doordat de auto in die ene versnelling die ene snelheid het gunstigste handhaaft met de nodige rust in de auto. Dat verschilt per auto en zal je als je eenmaal je rijbewijs hebt zelf kunnen bepalen. Bijvoorbeeld 30 in zn 2 is tijdens lessen fijner dan 30 in zn 3 omdat je dan meer controle kan bewaren over de auto met je onervarenheid in je achterhoofd. Later kan je zelf beter bepalen wat een fijnere versnelling voor jou is om 30 te rijden.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Theimon schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:27:
Het idee daarachter is het volgende:
Een rotonde nemen in zn 2 brengt meer rust in de auto zodat je rustiger de situatie kan opnemen. Je moet een rotonde met je lessen op een dermate lage snelheid nemen dat ie in zn 3 op de stationair loop gaat sleuren. In zn 2 kan je m laten rollen = meer rust.
Dat ze snelheden met versnellingen associeren komt doordat de auto in die ene versnelling die ene snelheid het gunstigste handhaaft met de nodige rust in de auto. Dat verschilt per auto en zal je als je eenmaal je rijbewijs hebt zelf kunnen bepalen. Bijvoorbeeld 30 in zn 2 is tijdens lessen fijner dan 30 in zn 3 omdat je dan meer controle kan bewaren over de auto met je onervarenheid in je achterhoofd. Later kan je zelf beter bepalen wat een fijnere versnelling voor jou is om 30 te rijden.
klopt zo iets zij mn rijinstructeur ook, in het begin deed ik naar rechts afslaan met koppeling ingedrukt, dat was weinig controle.
De vraag is let de examencoordinator daar ook op? Natuurlijk moet ik het tegen die tijd onder de knie hebben, maar als het kijken of op tijd schakelen wordt dan kies ik voor kijken als belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechts afslaan met de koppeling ingedrukt (tweede versnelling) doe ik nog wel eens op zeer krappe bochten op lage snelheid. Ik weet dat je dan geen tractie hebt, maar is dat dan zo heel erg slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:
Rechts afslaan met de koppeling ingedrukt (tweede versnelling) doe ik nog wel eens op zeer krappe bochten op lage snelheid. Ik weet dat je dan geen tractie hebt, maar is dat dan zo heel erg slecht?
volgens mij wel. zonder koppeing ingedrukt voelt de auto zwaarder aan, tevens rem je ook nog af als je van 3 naar 2 gaat. Dan krijg ik vaak zo'n opdonder omdat de koppeling weer te snel omhoog gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:44

Theimon

Snapte!?

Arm1n schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:41:
[...]

klopt zo iets zij mn rijinstructeur ook, in het begin deed ik naar rechts afslaan met koppeling ingedrukt, dat was weinig controle.
De vraag is let de examencoordinator daar ook op? Natuurlijk moet ik het tegen die tijd onder de knie hebben, maar als het kijken of op tijd schakelen wordt dan kies ik voor kijken als belangrijker.
Het kan de examinator opvallen als het resulteert in zenuwachtig rijgedrag of slecht kijkgedrag door tijdgebrek. Door m in zn 3 te laten hangen gaat de auto vlotter dan "gepland" waardoor je minder tijd hebt om te anticiperen.
Leer het voor jezelf aan om de wagen in de juiste (dus niet te hoge) versnelling te zetten voor de bocht --> koppeling op en gaan met die banaan.
Met de koppeling ingedrukt door een bocht kan wel, maar dan verlies je snelheid...iets wat je niet wil in een nbocht want door de beweging van de auto verlies je ook al snelheid. Een examinator kan dergelijk gedrag opvatten als "niet vlot mee met het verkeer", want afremmen in een bocht is uit den boze. Probeer dus zoveel mogelijk met koppeling los door de bocht.
Er zullen vast wel situaties zijn die erom vragen dat je de koppeling inhoudt, maar dat komt bij examens over het algemeen weinig voor (ze kiezen die routes niet voor niks).

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jup; ik kies ook eerst voor rustig rijden/kijken, dan pas voor schakelen. Vaak genoeg, vooral op rotondes, laat ik hem in z'n 2 staan. Hoewel ik dan wat te hoog in de toeren kom, kan ik wel rustig kijken enzo.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit grote topic over rijbewijzen ook voor het groot-rijbewijs?

Indien ja -> Overmorgen afrijden voor categorie D :D. Morgen nog 3 uurtjes les en dan moet het goed zijn. Afgelopen zaterdag gelest, en als het zo gaat als afgelopen zaterdag is het in orde.

Wel apart trouwens, bij de inspectie buitenkant voertuig moet je kijken of er toevallig geen mensen in de wielkasten mee willen liften 8)7

1) kenteken doornemen
2) aanvullende verklaringen voor 100 km/h en evt. STEK-verklaring als de bus airco heeft
3) inspectie buitenkant
4) inspectie binnenkant
5) rijden (half uurtje ofzo)
6) slagen (hoop ik ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:36:
Wel apart trouwens, bij de inspectie buitenkant voertuig moet je kijken of er toevallig geen mensen in de wielkasten mee willen liften 8)7
Ja, dat klinkt misschien heel gek, maar als je de oversteek van Marokko naar Spanje maakt kun je er haast van uit gaan dat er mensen onder je wagen proberen te kruipen. Heb eens een documentaire gezien over hoe kansarme Marokkanen, voornamelijk jeugd, de tocht naar Europa wagen. Kruipen in de wielkasten, op de assen, achter brandstoftanks of achter de bumper, ze probeerden zelfs in de bagageruimte van bussen te komen. Zag je zo'n buschauffeur met een stok tussen de tassen prikken tot er zo'n jochie al scheldend uit rent. Vroeger deden ze dat ook nog wel eens als je uit het Oostblok kwam. Helaas komen 99% van de kinderen slechter terecht als dat ze het hadden in Marokko, kinderen mogen in Spanje niet werken, dus komen ze in de criminaliteit terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Door die klote drukte bij het CBR ben ik dus niet voor mijn praktijk geslaagd. En voor mij is het dus afgelopen, ik ga er niet meer aan beginnen! NOOIT MEER! Je hebt maar 1 jaar een geldig theorie, ja dag!! IK kan er niks aan doen dat het zo druk is, en dat zij geen mannetjes/vrouwtjes genoeg hebben om iedereen binnen zoveel tijd op examen te laten gaan. Dan gaan ze maar werken op zaterdag en de avonden!! :(

En ik had de vrijstelling van de TTT, en ik vind dat dat ook geldig moet blijven zolang als je examen doet, dat is gvd ook maar 1 examen geldig. Och ja, je zal maar snel slagen he, zijn zij hun centjes kwijt!

Ik ben de hele klerezooi gewoon spuugzat. Waarom ben ik ook bij die verrotte eikel gebleven, na wat ie me geflikt heeft... |:( :(

Zo dit moest ik ff kwijt.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bullshit, dat het maar één examen tegeldig is, die TTT. Al staat het wel op hun website:
Vrijstelling
Tijdens de toets kun je vrijstelling verdienen voor het onderdeel bijzondere manoeuvres op het eerstvolgende auto-examen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://holland-shopping.com/shop/images/329058_rooibos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterretje6 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:48:
Door die klote drukte bij het CBR ben ik dus niet voor mijn praktijk geslaagd. En voor mij is het dus afgelopen, ik ga er niet meer aan beginnen! NOOIT MEER! Je hebt maar 1 jaar een geldig theorie, ja dag!! IK kan er niks aan doen dat het zo druk is, en dat zij geen mannetjes/vrouwtjes genoeg hebben om iedereen binnen zoveel tijd op examen te laten gaan. Dan gaan ze maar werken op zaterdag en de avonden!! :(

En ik had de vrijstelling van de TTT, en ik vind dat dat ook geldig moet blijven zolang als je examen doet, dat is gvd ook maar 1 examen geldig. Och ja, je zal maar snel slagen he, zijn zij hun centjes kwijt!

Ik ben de hele klerezooi gewoon spuugzat. Waarom ben ik ook bij die verrotte eikel gebleven, na wat ie me geflikt heeft... |:( :(

Rustig opnieuw beginnen en dan kom je er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 09:38

BrZ

Arm1n schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:52:
11 februari rijexamen. Om 11.40 vond ik wel een rustige tijd, als ik zo naar buiten kijk dan zie ik bijna niemand :P
Zolang je niet langs een basisschool rijdt ;)
Edit: oja, hoe belangrijk is het om voor een rotonde of kruispunt terug te schakelen van de 2 naar de 3? Dat wil ik nog wel eens vergeten en vind het soms irritant om overdreven vaak te schakelen (dus 3->2 rotonde 2->3 3->2 rotonde etc. (dan wil ik de stukjes er tussen nog wel eens stieken in de tweede 50 doen :+ )
In z'n 2 heb je veel meer controle over de auto, en het wegrijden als je de rotonde afgaat gaat wat lekkerder (vlotter).
Sterretje6 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:48:

De 1e stap die jij moet doen is accepteren dat het CBR een k*t-instantie is en dat je er mee moet leren leven ;)

Wat je zegt klopt helemaal, heb er meerdere over gehoord. In de grote steden kan je 2-3 maanden wachten voordat je een keertje terecht kan, dus als het een beetje tegenzit kan je dus max 3 keer afrijden. Nogal vervelend als het een beetje tegen zit. En dat van die TTT vind ik inderdaad ook zo belachelijk, alsof je de bijzondere manoeuvres niet meer zou kunnen nadat je een keer zakt. Aan de andere kant, als je je TTT al een keer gehaald heb zou je van jezelf moeten weten dat het geen probleem gaat worden op je examen, en is het juist iets extra positiefs wat je aan de examinator kan laten zien :)

Belangrijkste is dus dat je je vooral niet te druk gaat maken om deze tegenslagen, en gewoon probeert door te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol :D

Wbt de wachttijd: ga lessen bij een grote rijschool. De meesten, en zeker de groten, kopen examens in grote aantallen en ook meer dan ze zullen gebruiken. Meestal kun je dan al vrij snel een (her)examen doen. Verder denk ik dat als je een negatieve instelling hebt dat het inderdaad nooit iets word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:07:
[...]

Lol :D

Wbt de wachttijd: ga lessen bij een grote rijschool. De meesten, en zeker de groten, kopen examens in grote aantallen en ook meer dan ze zullen gebruiken.
En zie daar: De reden dat de wachttijd bij kleinere rijscholen zo belachelijk groot is geworden? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Het CBR is inderdaad een nogal twijfelachtige instantie ;) Dat ontken ik echt niet!

Dat je vrijstelling maar 1x geldig is, is ook logisch. Je hebt bewezen dat je het kon, om dan "tijd te besparen" op je echte examen slaan ze dat onderdeel dus over.
Zak je dan ("bewijs" dat je nog niet goed genoeg kan rijden), dan moet je de keer erna gewoon weer laten zien dat je de bijzondere verrichtingen beheerst. Ik vind het althans erg logisch.

Dat jij een nogal rare ehh verstandhouding hebt gehad met je rijschoolhouder kunnen wij weinig aan doen. Jij bent bij hem gebleven, wij niet. Dus dat is volledig eigen keus.

En als laatste, je theorie is 1 jaar geldig. Lang zat toch?
Ik ben tegelijk begonnen met mijn theorie+praktijk. 5maanden later had ik mijn rijbewijs.
Wederom, eigen keus.

Niemand verplicht je om je theorie direct te halen. Je had ook je theorie vlak voor je 1e keer kunnen halen. Dan heb je in feite een jaar uitloop-tijd (leren rijden, theorie+examen (zakken), en dan heb je zelfs met een wachttijd van 3 maanden nog 4 extra kansen). 5x opgaan voor je rijbewijs moet voldoende zijn toch, wel als je het een beetje serieus neemt althans. Zo moeilijk is het echt niet.

Maar de indruk die jij bij me achterlaat, is dat je echt volkomen panisch bent. Althans, zo reageer je hier wel. Als je ook op zo'n manier aan het verkeer deelneemt kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je niet slaagt. Het verkeer is een grote chaos, je moet gewoon geduld hebben in het verkeer, en niet ontploffen.

Jammer dat je uiteindelijk toch niet geslaagd bent, maar ik zou het daar zeer zeker niet bij laten zitten! Opnieuw je theorie halen, nieuwe rijschoolhouder, nieuwe instructeur, andere auto, desnoods ander CBR filiaal. Keuzemogelijkheden genoeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

BrZ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:19:
[...]
Zolang je niet langs een basisschool rijdt ;)
Die koters zitten toch van 8.30 tot 12.00 op school :+
Tenminste, in mijn tijd wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Arm1n schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:59:
[...]

Die koters zitten toch van 8.30 tot 12.00 op school :+
Tenminste, in mijn tijd wel zo.
Jep, so? :P

Je hebt om 11:40 examen. Eer dat je wegrijdt is het 11:50, hoe laat denk je dat alle ouders vertrekken om hun koters op te halen? ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.