Motrax schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:03:
Je moet wanneer je lest regelmatig met andere schoenen rijden. En tijdens het afrijden lekkere schoenen aan.
Of ga het volhouden wanneer je rijbewijs gehaald hebt om dan ook telkens dezelfde schoenen aan te trekken?
Ik heb al mijn rijlessen en mijn eerste examen op dezelfde sportschoenen gereden (en dat was niet uit keuzegebrek, heb zeker 10 paar schoenen/laarzen/pumps etc in de kast staan

). Vervolgens mijn 2e examen op nieuwe sportschoenen, de oude hadden het begeven. Dat reed verder niet anders ofzo, maargoed, dat waren dus ook vergelijkbare sportschoenen met alleen een nog iets dunnere zool.
Pas toen ik toen geslaagd was en eenmaal in m'n eigen auto'tje reed, heb ik voor het eerst andere schoenen aangetrokken, laarzen met een hakje. Ik had de auto toen 2 a 3 weken denk ik. En dat was misschien even 1 of 2 minuten wennen aan de andere stand van m'n voeten, en daarna reed het eigenlijk niet anders dan normaal... Daarna ook gewoon met allerlei andere schoenen gereden, ook smalle hoge hakken van 10cm enzo, en iedere keer als ik met schoenen ga rijden die ik nog niet eerder in de auto heb aangehad, verwacht ik dat het wel even tegen zal vallen in het begin, maar dat blijft elke keer uit

(Het enige wat ik nooit meer doe is rijden met laarzen met een plateauzool van 3cm, aan de voorkant dus.
Totaal geen gevoel met wat ik met m'n pedalen doe op die manier, reed echt enorm irritant.

)
Zoveel maakt het dus blijkbaar niet uit als je altijd met dezelfde schoenen gelest hebt