Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:55:
[...]
Ja.

Intake kost wat geld, dan wordt in de simulator bepaald hoe goed je rijdt en dus hoelang je er over gaat doen. Je krijgt dan een prijs aangekoppeld.

10 dagen bestaat uit TTT en het is heel verstandig om je theorie daarvoor al gehaald te hebben, aangezien de examens per direct worden aangevraagd, of een slot bezet wordt voor je.

Eerste dag is simulator (of was het al de 1e dag rijden? Weet niet meer), 2e dag de weg op, en simulator is na 4 dagen afgelopen, steeds minder uur. In de simulator oefen je wat technische handelingen, schakalen, optrekken, remmen, kijken e.d.

10e dag afrijden, was wel 's ochtends vroeg, dus eigenlijk 9 dagen gereden.

Officieel halve dagen zelf rijden, halve dagen met een andere leerling mee, om van elkaar te leren. Ik kon niet omdat ik ook nog full time werkte, dus halve dagen werken en halve dagen rijden gedaan.

Totaal kwijt: 2000,- plus examengarantie 500,- is 2500,-. Ik was een niet zo snelle leerling.

Examengarantie kan je 4x 'gratis' zakken, elke keer 5 uur rijden er bij. Je speelt gelijk als je 1x zakt, 2e keer haalt. Dat heb ik dus gedaan :P

Kwa slagingspercentages hangt het dacht ik rond de 50% bij de eerste keer, maar pin me er niet op vast.
wat heet niet snel? Ik ben al een jaar bezig en minstens het dubbele kwijt. Vergis je niet, snelle leerlingen zijn zeldzaam, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:19:
Ik zit zelf nu op mijn 32e les en na mijn 35e doe ik examen.. 8 November in de spits om 08:00..

Veel mensen hebben wel zoiets van dan is het wel druk enzo maar aan de andere kant is de examinator nog wel lekker fris en dat je dat beter kunt hebben als 1 van de laatsten op een dag.. dan zou tie wat chagrijniger zijn. Ik vind het wel grappig, maar er kan wel een kern van waarheid inzitten eigenlijk.

Behalve als de examinator een ochtendhumeur heeft.. lol.. Maar goed volgens mij ben ik ook alerter 's morgens vroeg en als het druk is dan let je ook wat meer op..

Ik reken er niet op dat ik in één keer slaag, maar het zou toch verdomd mooi wezen.

*duimt
ik moet de dag voor jou, 8.30 BNOR :> Heel goed, de eerste keer slagen = heel, heel veel geluk gehad. En trouwens, de meeste examinators zijn heel menselijk, hoor. Ik heb er pas één gehad die ik wat minder mocht. 3 x een man en 1 x een vrouw. Dat laatste was een verademing, vond ik 8) Maar dus toch gezakt weer hé.. :O

Maak je niet druk om de tijden.. Mijn examens waren op verschillende tijden, maar je moet gewoon laten zien dat je kunt rijden. Goed rijden in de spits is alleen een pluspunt.

Trouwens, duimen allemaal voor 8 november, ik wil het echt halen, dan kan ik weer eens sparen voor léuke dingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

* BioHazard duimt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
mijn rijbewijs heeft me ook 3k+ euri gekost. 4 keer erover gedaan 3 keer gezakt door ingrepen :P

Dus mensen in de buurt van leeuwarden... kijk maar uit! Ik sla genadeloos toe met mn pa z'n nieuwe fiat panda :P

Ik heb et nu rond de 2-3 maanden dacht ik. Ik geloofde eerst niet dat ik et gehaald had toen de examinatrice het zei :P Ging namelijk niet super goed en had veel te maken met drukke verkeers opstoppingen en dergelijke. Mn voet trilde op een gegeven moment zo erg dat ik nauwelijks meer goed kon koppelen :P (god bless diesel engines). Moet zeggen dat ik nu een stuk beter rij dan op mn examens. Komt vooral omdat er niemand bij zit, dan gaat alles veel soepeler en ontspanender :P

Nouja IIG suc6 iedereen, en voor de gene die er wat meer dan 1 keer over doen. Ligt niet aan jou maar om de omstandigheden en de één is nou eenmaal net wat zenuwachtiger dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

wat heet niet snel? Ik ben al een jaar bezig en minstens het dubbele kwijt. Vergis je niet, snelle leerlingen zijn zeldzaam, hoor!
Niet snel als in niet snelle leerling ingeschaald voor de 10-daagse cursus, zit een hoger prijskaartje aan vast. Geen idee of je dan ook meer lesuren in die 10 dagen krijgt, lijkt me van wel.

Maar goed, ik was ook niet snel omdat ik serieus nog nooit in een auto gereden had, ook niet even stiekem in de polder. De eerste keer schakelen was ook echt de allereerste keer :D

Maar 5.000 er aan kwijt? Dat is wel... erg veel :X Vond 2500 al een klap geld :/

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:08:
[...]
Niet snel als in niet snelle leerling ingeschaald voor de 10-daagse cursus, zit een hoger prijskaartje aan vast. Geen idee of je dan ook meer lesuren in die 10 dagen krijgt, lijkt me van wel.

Maar goed, ik was ook niet snel omdat ik serieus nog nooit in een auto gereden had, ook niet even stiekem in de polder. De eerste keer schakelen was ook echt de allereerste keer :D

Maar 5.000 er aan kwijt? Dat is wel... erg veel :X Vond 2500 al een klap geld :/
mwa, ik durf het niet meer na te rekenen, maar rond de 4200 zit ik zoiezo. 2500 is óók veel geld. Het blijft gewoon een dure grap.

Net mn een na laatste rijles gehad. Ging weer klote, ik heb er zo'n hard hoofd in :'( En 29 november loopt mn theorie af.. Ik heb echt het idee dat ik nog teveel fouten maak, dus dat wordt weer een kwestie van veel geluk hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Net terug van theorie had maar 2 foutjes ;)

Gelijk TTT en examen aangevraagd krijg voor het weekend te horen wanneer ik zo snel mogelijk terecht kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed hoor, ik had er 6 destijds.. Maar was blij dat ik hem had.

Heb bij de Etos Valdispert Extra Rust meegekregen. Dat moet het doen! :) Ik hoop dat het werkt, wil nu echt eens een keer gaan slagen, donderdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Ben er ook blij mee

20-11 16:50 TTT
en 8-12 op zaterdag om 8:00 afrijden in emmeloord ;)

Gaat denk ik helemaal goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
argh donderdag is het zo ver.. ik schat mijn kans in op 50/50 .. om te slagen.. ik begin alvast met slikken van mijn valdispert.. Ik hoop echt dat ik in 1 keer slaag.. Damn wat zou ik blij zijn als ik hoor dat ik geslaagd zou zijn. Ik zou spontaan een feesie geven denk.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ook paar weken verder. Ik heb nu 18 uur les gehad verdeeld over 8 lessen (varierend van 1 tot 4 uur). Het gaat super goed. Nog 1 blok van 4 en dan geloof ik het denk ik wel. Nu nog als een gek tijdig theorie halen anders loopt het daar op spaak ;)

Ik lees hier mensen die een jaar of 3000+ euro kwijt zijn. Ik snap dat je daar ook niet zelf voor kiest dus ik doe daar niet flauw over, maar ik vraag me wel af waar het op mis gaat?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 21:00
Halverwege augustus begonnen met lessen.. Spoedopleiding van 1 maand. Dus af moeten rijden in half september in Den Bosch.
Helaas gezakt, omdat ik bij een stoplicht geen voorrang gaf en iets te slecht keek. Dit was om kwart over 4

Nou 1,5 maand later heb ik afgelopen dinsdag weer moeten afrijden om 8 uur 's ochtends. Deze keer met succes. Maandag mag ik mijn rijbewijs ophalen. Kijk er echt naar uit :D

En voor de mensen die nog moeten afrijden:
Niet overdreven kijken en reageren. Gewoon goed opletten en dezelfde dingen doen die je ook doet bij het lessen.
(En begin een gesprekje met je examinator, maar laatje hierdoor niet afleiden. Werkt gewoon goed tegen de spanning)

[ Voor 25% gewijzigd door ken536 op 04-11-2007 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:29:
Ik lees hier mensen die een jaar of 3000+ euro kwijt zijn. Ik snap dat je daar ook niet zelf voor kiest dus ik doe daar niet flauw over, maar ik vraag me wel af waar het op mis gaat?
Heel simpel, ik wist gewoon als ik veel les zou hebben dat ik meer ervaring zou hebben en dat was wel nodig ook, ik rij gemiddeld 60000 km per jaar en als je net je rijbewijs heb dan komt al die ervaring goed van pas.
Ik heb in alle omstandigheden gereden, storm, regen, sneeuw/ijs, extreme hitte, kortom alles.
Afrijden was in Augustus 2003, die dag was het 37 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik zou alleen lessen voor de omstandigheid waarin je examen hebt, dus ook niet in het donker of met sneeuw. Bij motor is het misschien wat anders, want daar is het wel fijn om een keertje in de regen remproeven ed. te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:09:
Ik zou alleen lessen voor de omstandigheid waarin je examen hebt, dus ook niet in het donker of met sneeuw. Bij motor is het misschien wat anders, want daar is het wel fijn om een keertje in de regen remproeven ed. te hebben gedaan.
Ja en daardoor zijn er mensen die ultra langzaam rijden als het donker is, 50 op een provinciale weg ofzo waar je 100 mag, leuk als je met die snelheid aankomt en een dubbele doorgetrokken streep hebt, waar ik in dat geval dus overheen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Laatst speciaal examen gehad, en weer gezakt. Dus ik geef het op. Voor mij geen rijbewijs dus. Ik heb er ook geen geld meer voor, en totaal geen zin in. Ik zie het allemaal maar somber in, ik kan het toch niet. Ik ben toch een domme, stomme niksnut.

Ik heb die examinator trouwens wel ff goed gezegd wat ik ervan vond. En ik ga mijn rij-instructeur ook ff zeggen (mail) wat ik van hem vind. En mss betaal ik niet eens die laatste 200 euro, geen zin in om dat te doen, gek he?! (Hij is sowieso de slechtste rij-instructeur ter wereld en hij heeft iets naars bij me geprobeerd.)

[ Voor 40% gewijzigd door Sterretje6 op 04-11-2007 17:59 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:25:
[...]

Ja en daardoor zijn er mensen die ultra langzaam rijden als het donker is, 50 op een provinciale weg ofzo waar je 100 mag, leuk als je met die snelheid aankomt en een dubbele doorgetrokken streep hebt, waar ik in dat geval dus overheen ga.
Nouja, in het donker rijden is alleen maar makkelijker, veel minder verkeer. Ik rijdt overigens zelf harder dan met rijles hoor, ook in het donker.
Sterretje6 schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:56:
Laatst speciaal examen gehad, en weer gezakt. Dus ik geef het op. Voor mij geen rijbewijs dus. Ik heb er ook geen geld meer voor, en totaal geen zin in. Ik zie het allemaal maar somber in, ik kan het toch niet. Ik ben toch een domme, stomme niksnut.

Ik heb die examinator trouwens wel ff goed gezegd wat ik ervan vond. En ik ga mijn rij-instructeur ook ff zeggen (mail) wat ik van hem vind. En mss betaal ik niet eens die laatste 200 euro, geen zin in om dat te doen, gek he?! (Hij is sowieso de slechtste rij-instructeur ter wereld en hij heeft iets naars bij me geprobeerd.)
Waarom zat je dan uberhaupt nog daar, je moet gewoon op tijd een andere zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25

Iets naars geprobeerd? Aangifte doen & naar een ander gaan.
Rekeningen niet betalen? Alleen doen als je heeeel erg onverstandig bent (aka.. wel gewoon netjes betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:21:
[...]

Rekeningen niet betalen? Alleen doen als je heeeel erg onverstandig bent (aka.. wel gewoon netjes betalen)
Maar wáárom is dat nou onverstandig? Die eikel heeft dat helemaal niet verdient, hij heeft me immers al 5 keer niet kunnen laten slagen, waarom zou ik dan betalen?

Oke ik doe het wel hoor, zucht. Maar voorlopig kan ik het trouwens niet betalen, want dat pasjes ding van internetbankieren is kapot. En echt zin om een nieuwe te halen heb ik niet zo. ;) :P

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Sterretje6 schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:47:
[...]

Maar wáárom is dat nou onverstandig? Die eikel heeft dat helemaal niet verdient, hij heeft me immers al 5 keer niet kunnen laten slagen, waarom zou ik dan betalen?
Euh, je moet zelf slagen, dat doet hij niet voor je. Hij wordt betaald om je les te geven, en daar betaal je dan ook voor. Doe je dat niet, dan is dat niet echt verstandig. Ik weet niet wat hetgeen is wat hij geprobeerd heeft, maar dat staat er los van. In dat geval dus -zoals al gezegd- aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Sterretje6 schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:47:
[...]

Oke ik doe het wel hoor, zucht. Maar voorlopig kan ik het trouwens niet betalen, want dat pasjes ding van internetbankieren is kapot. En echt zin om een nieuwe te halen heb ik niet zo. ;) :P
naar mijn idee zit jezelf achter het stuur 8)7

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Dat laatste is natuurlijk weer een lekker stukje "zie-mij-zielig-zijn", ff lekker rondwentelen in zelfmedelijden.........boo-f*cking-hoo. Je kan niet auto-rijden, ok, jammer voor je, maar er zullen vast genoeg dingen zijn die je wel kunt dus dat soort opmerkingen kan je achterwege laten. * Theimon kan niet zo goed tegen dat soort dingen, zowel op het web als IRL.
Dus je hebt die mensen verteld hoe je erover denkt! En waarschijnlijk hebben ze je aangekekenmet een blik van een aangespoelde walvis onder het mom van "je moet het toch echt zelf doen". Daarbij ben je verplicht die bedragen te voldoen. Je hebt betaald voor een dienst en die dienst heb je ontvangen. Betaal je niet, dan heeft de instructeur het volste recht om een incassobureau op je af te sturen na de gebruikelijke aanmaningen. Alle kosten die hij daarvoor moet maken zijn voor jou. Zulke bedragen groeien exponentieel, dus wees wijs en betaal die kerel gewoon nu, dan ben je er vanaf.
Mocht ie "iets geprobeerd" hebben, dan moet je aangifte doen indien van toepassing. Eventuele openstaande rekeningen hebben er geen fluit mee te maken.
Als het de slechtste instructeur van de wereld is, waarom ben je er dan zo lang bij gebleven? Als het de slechtste instructeur van de wereld is, waarom slagen er dan wel mensen bij hem? Als het de slechtste instructeur van de wereld is, waarom mag ie dan nog steeds mensen opleiden?

Het is een grote boze wereld waar niemand je begrijpt...............of je blik is op dit moment zwaar vertroebeld, ik gok op het laatste.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theimon schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:17:
[...]

Dat laatste is natuurlijk weer een lekker stukje "zie-mij-zielig-zijn", ff lekker rondwentelen in zelfmedelijden.........boo-f*cking-hoo. Je kan niet auto-rijden, ok, jammer voor je, maar er zullen vast genoeg dingen zijn die je wel kunt dus dat soort opmerkingen kan je achterwege laten. * Theimon kan niet zo goed tegen dat soort dingen, zowel op het web als IRL.

[...]

Dus je hebt die mensen verteld hoe je erover denkt! En waarschijnlijk hebben ze je aangekekenmet een blik van een aangespoelde walvis onder het mom van "je moet het toch echt zelf doen". Daarbij ben je verplicht die bedragen te voldoen. Je hebt betaald voor een dienst en die dienst heb je ontvangen. Betaal je niet, dan heeft de instructeur het volste recht om een incassobureau op je af te sturen na de gebruikelijke aanmaningen. Alle kosten die hij daarvoor moet maken zijn voor jou. Zulke bedragen groeien exponentieel, dus wees wijs en betaal die kerel gewoon nu, dan ben je er vanaf.
Mocht ie "iets geprobeerd" hebben, dan moet je aangifte doen indien van toepassing. Eventuele openstaande rekeningen hebben er geen fluit mee te maken.
Als het de slechtste instructeur van de wereld is, waarom ben je er dan zo lang bij gebleven? Als het de slechtste instructeur van de wereld is, waarom slagen er dan wel mensen bij hem? Als het de slechtste instructeur van de wereld is, waarom mag ie dan nog steeds mensen opleiden?

Het is een grote boze wereld waar niemand je begrijpt...............of je blik is op dit moment zwaar vertroebeld, ik gok op het laatste.
wat een onzin. Ten eerste, ik ben er voortaan van overtuigd dat je niet slecht hoeft te rijden om 5 keer te zakken. Ga donderdag zelf voor de 4e keer, een staatsexamen omdat ik 5 keer ben opgeweest - 1 aanrijdinkje tegen mijn deur :| Dat wil echt niet zeggen dat ik niet kan rijden, de mensen die dat denken zijn alleen zelf de eerste keer geslaagd. Maar vraag eens rond bij je ouders en familie enzo, bijna NIEMAND slaagt de eerste keer, dat zijn echt mazzelaars. Je kunt het beste gewoon doorgaan, desnoods bij een andere rijschool. Uiteindelijk haal je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:57:
[...]

Heel simpel, ik wist gewoon als ik veel les zou hebben dat ik meer ervaring zou hebben en dat was wel nodig ook, ik rij gemiddeld 60000 km per jaar en als je net je rijbewijs heb dan komt al die ervaring goed van pas.
Ik heb in alle omstandigheden gereden, storm, regen, sneeuw/ijs, extreme hitte, kortom alles.
Afrijden was in Augustus 2003, die dag was het 37 graden!
inderdaad. Ik bleek ook een geval te zijn wat beter wat extra ervaring op kon doen. Maar geloof me, ik betaal liever die 4500 euro (of wat dan ook) zodat ik dan het gevoel heb dat ik veilig weg kan rijden! Ik vind dat ook een goeie houding Buzzfuzz, veel mensen denken "zo snel mogelijk slagen!!" maar je praat wel over het verkeer, waarin helaas nog steeds heel veel jongeren brokken maken. In het begin dacht ik ook zo. Maar ik heb nu iets langer dan een jaar gelest, heb donderdag staats, en heb eigenlijk pas kort geen twijfelend gevoel meer over mijn rijkunsten. En dan moet ik erbij zeggen dat ik zoiezo eerst nog ga oefenen, om mezelf te checken enzo. Volgens mij werkt het ook niet zo "en nú kun je rijden" want zo makkelijk is het gewoon niet, en dat vergeten mensen wel eens.

Ik had een collegatje tegen wie ze hadden gezegd "Je bent geslaagd, op het randje".. Nou sorry, maar dat zullen ze tegen mij niet meer zeggen na 90 uur rijervaring. En dan wil ik echt niet zeggen dat ik alles al perfect doe, maar dat hoeft ook niet op het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

een jaar lessen. Dan sluit je het examen af met een handrembochtje en parkeer je een 360 makend in het parkeervak neem ik aan? ;)

(sorry te flauw)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:12:
een jaar lessen. Dan sluit je het examen af met een handrembochtje en parkeer je een 360 makend in het parkeervak neem ik aan? ;)

(sorry te flauw)
hahaha ;) En zo goed ben ik nog niet eens, zucht :*) Maar daar gaat het ook niet om, je snapt mijn punt wel he ;)

moet denken aan een verhaal uit de krant. Gast die met 140 naar CBR gaste om op examen te gaan. Hij werd bekeurd, deed examen en slaagde glansrijk. Klasse 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:02:
[...]
Maar vraag eens rond bij je ouders en familie enzo, bijna NIEMAND slaagt de eerste keer, dat zijn echt mazzelaars. Je kunt het beste gewoon doorgaan, desnoods bij een andere rijschool. Uiteindelijk haal je het.
Dit is toch echt niet waar, als je de statistieken bij het CBR bekijkt zie je dat per locatie ongeveer 50% van de mensen die examen doen voor de personenauto de 1e keer slagen. Dat wil ik toch zeker niet niemand noemen, en ook zeker niet allemaal mazzelaars. Er zullen altijd mensen zijn die wel mazzel hebben, maar er zullen ook mensen zijn die of het rijden zeer snel beheersen, of die lang gelest hebben voordat ze de eerste keer examen gingen doen zodat ze alle vaardigheden 100% onder de knie haden
Het oppikken van de vaardigheden om veilig/goed te kunnen autorijden is naar mijn mening te vergelijken met iedere andere vorm van opleiding, sommige mensen lopen fluitend door een studie heen en halen alle vakken zonder problemen, andere mensen hebben hier meer moeite mee en moeten herkansingen doen om vakken te halen. Bij het halen van je rijbewijs is dit niets anders, sommige mensen halen het rijbewijs zonder problemen, anderen moeten heel veel tijd en moeite stoppen in het halen van het rijbewijs en hebben meerdere kansen nodig om het rijbewijs te halen. Maar, onze conclusie is gelijk: uiteindelijk haal je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarod schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:22:
[...]

Dit is toch echt niet waar, als je de statistieken bij het CBR bekijkt zie je dat per locatie ongeveer 50% van de mensen die examen doen voor de personenauto de 1e keer slagen. Dat wil ik toch zeker niet niemand noemen, en ook zeker niet allemaal mazzelaars. Er zullen altijd mensen zijn die wel mazzel hebben, maar er zullen ook mensen zijn die of het rijden zeer snel beheersen, of die lang gelest hebben voordat ze de eerste keer examen gingen doen zodat ze alle vaardigheden 100% onder de knie haden
Het oppikken van de vaardigheden om veilig/goed te kunnen autorijden is naar mijn mening te vergelijken met iedere andere vorm van opleiding, sommige mensen lopen fluitend door een studie heen en halen alle vakken zonder problemen, andere mensen hebben hier meer moeite mee en moeten herkansingen doen om vakken te halen. Bij het halen van je rijbewijs is dit niets anders, sommige mensen halen het rijbewijs zonder problemen, anderen moeten heel veel tijd en moeite stoppen in het halen van het rijbewijs en hebben meerdere kansen nodig om het rijbewijs te halen. Maar, onze conclusie is gelijk: uiteindelijk haal je het.
nee, niet alléén mazzelaars, ik overdrijf mijn punten altijd, maar je begrijpt me wel. Ik ken weinig mensen die de eerste keer slaagden, of ze hadden al eens gereden. Wat mij zo irriteert is dat iedereen tegenwoordig denkt "makkelijk" de eerste keer te slagen. De rijscholen doen daar zelf ook aan mee door hun optimistische inschattingen van 25 of 30 lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:26:
[...]

nee, niet alléén mazzelaars, ik overdrijf mijn punten altijd, maar je begrijpt me wel. Ik ken weinig mensen die de eerste keer slaagden, of ze hadden al eens gereden. Wat mij zo irriteert is dat iedereen tegenwoordig denkt "makkelijk" de eerste keer te slagen. De rijscholen doen daar zelf ook aan mee door hun optimistische inschattingen van 25 of 30 lessen.
Dan is het denk ik ook nog een verschil in perceptie, ik ken toevallig een groot aantal mensen die het in één keer gehaald hebben en maar een paar die meer pogingen nodig hebben gehad. Dan lijkt het ineens dus ook heel anders te zijn. De optimistische inschattingen van de rijscholen zijn natuurlijk ook goed voor hun handel, als je iemand direct voorspiegeld dat hij of zijn 60 lessen nodig heeft, dan kan de drempel wel eens heel hoog zijn om te beginnen met lessen, alleen al omdat je dan vooraf al weet dat het zoveel gaat kosten. Krijg je later te horen dat je meer lessen nodig hebt dan stop je niet meer snel omdat je er ook al veel geld ingestoken hebt.
Ik heb zelf maar 23 lesuren gehad en ben vervolgens in 1x geslaagd, maar ik moet wel zeggen dat ik daarna pas echt beter ben gaan autorijden. Tegenwoordig kijk ik beter en schat ik het overige verkeer ook een stuk beter in, echter, nadat ik mijn rijbewijs gehaald had vond ik het wel veilig om zelf te gaan rijden, ik voelde mij niet ongemakkelijk of onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij wel opvalt in mijn naaste omgeving: de personen die echt actief bezig zijn met lessen, en het ook leuk vinden, slagen meestal wel in 1x. En personen (zowel mannen als vrouwen) die toch met tegenzin lessen slaagden niet in 1x. En natuurlijk moet je een beetje mazzel heb met je examen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:16:
Wat mij wel opvalt in mijn naaste omgeving: de personen die echt actief bezig zijn met lessen, en het ook leuk vinden, slagen meestal wel in 1x. En personen (zowel mannen als vrouwen) die toch met tegenzin lessen slaagden niet in 1x. En natuurlijk moet je een beetje mazzel heb met je examen ;)
nou ja, dat vind ik nogal makkelijk gezegd. Ik blijf erbij dat het een kwestie is van veel geluk hebben tijdens het examen. Verkeer en examintor die meezitten, dat soort dingen. En goed kunnen rijden telt ook natuurlijk.

Ik heb nog wat leuks: http://nl.youtube.com/watch?v=5rpi6Js095E Te grappig 8) Met deze kan ik mijn eigen stunteligheid altijd weer gigantisch relativeren. Vooral die tunnel is echt doodkomisch.

Oh, mijn laatste rijles ging trouwens prima. Mijn rijschool heeft Tom Tom's gekocht voor het nieuwe examen van volgend jaar met het "zelfstandig route plannen", en ik mocht hem testen. Was wel enorm wennen, soms heb je de neiging een afrit te vroeg te pakken. Het leukste was "rij voorzichtig" :+ Lol, dat snap ik zelf ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Mijn pa heeft ook zo'n ding, maar dan een af-fabriek model zeg maar.

Als er storingen zijn zoals een file zegt ze heel hard: "PAS OP, STORINGEN!"
Dan zit je echt ff tegen het plafond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25
MaCe1337 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:58:
Mijn pa heeft ook zo'n ding, maar dan een af-fabriek model zeg maar.

Als er storingen zijn zoals een file zegt ze heel hard: "PAS OP, STORINGEN!"
Dan zit je echt ff tegen het plafond. 8)7
wees blij dat je de Duits versie niet hebt!

ACHTUNG ACHTUNG! :P :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:05:
[...]

wees blij dat je de Duits versie niet hebt!

ACHTUNG ACHTUNG! :P :P :>
hehe, die dingen zijn echt humor vind ik. En geweldig, ik dacht dat ik maar moest accepteren dat mijn richtingsgevoel bout is, maar blijkbaar is er toch een oplossing. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Modbreak:Ongewenste reactie verwijderd.

[ Voor 88% gewijzigd door Steffie op 07-11-2007 01:46 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:30:
[...]

hehe, die dingen zijn echt humor vind ik. En geweldig, ik dacht dat ik maar moest accepteren dat mijn richtingsgevoel bout is, maar blijkbaar is er toch een oplossing. Ideaal.
Al heb je soms wel iets van "wtf:?" Bijvoorbeeld toen ik laatst van Schiphol af op de snelweg reed "neem de afslag", heel leuk, maar tussen mij en de baan waar de afslag aan grenst zat een betonnen wand van een meter hoog :P (En nee, ik had geen aanwijzing gemist van "hou rechts aan")

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 07-11-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eigen inzicht is nog steeds belangrijk met zulke systemen.
Het komt best vaak voor dat de kaarten niet up to date zijn. Staan bijvoorbeeld geen rotondes op of wegen die verlegd zijn. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een navigatie systeem met een kaartje, ala tomtom. Je hebt ook navigatie systemen (bijv. Becker), die alleen een stem + pijl hebben. Dit is een stuk lastiger, dan kan je niet goed beoordelen of de kaarten up to date zijn en moet je beter opletten :)

Trouwens, ik moet morgen afrijden voor mijn rijbewijs A en dan het AVD. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of rij eens een afslag naar een benzinestation op.
"Probeer om te keren"
Vooral bij die stations die wat verder van de weg afliggen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha lol :P

goed.. morgenvroeg om 7.30 dus inrijden en om 8.30 rijden. Ben al enkele dagen aan de Valdispert, en merkte dat ik geen inzinkingen had tijdens mijn laatste les, dus volgens mij werkt het.

Hoop dat ik eindelijk slaag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:07:
[...]

inderdaad. Ik bleek ook een geval te zijn wat beter wat extra ervaring op kon doen. Maar geloof me, ik betaal liever die 4500 euro (of wat dan ook) zodat ik dan het gevoel heb dat ik veilig weg kan rijden! Ik vind dat ook een goeie houding Buzzfuzz, veel mensen denken "zo snel mogelijk slagen!!" maar je praat wel over het verkeer, waarin helaas nog steeds heel veel jongeren brokken maken. In het begin dacht ik ook zo. Maar ik heb nu iets langer dan een jaar gelest, heb donderdag staats, en heb eigenlijk pas kort geen twijfelend gevoel meer over mijn rijkunsten. En dan moet ik erbij zeggen dat ik zoiezo eerst nog ga oefenen, om mezelf te checken enzo. Volgens mij werkt het ook niet zo "en nú kun je rijden" want zo makkelijk is het gewoon niet, en dat vergeten mensen wel eens.

Ik had een collegatje tegen wie ze hadden gezegd "Je bent geslaagd, op het randje".. Nou sorry, maar dat zullen ze tegen mij niet meer zeggen na 90 uur rijervaring. En dan wil ik echt niet zeggen dat ik alles al perfect doe, maar dat hoeft ook niet op het examen.
;)
Tja, laat ik het afkloppen, ik heb nog geen grote schades gereden, wel een ruit eruit bij achteruit het pad op rijden, maar ik hield liever de kat in de gaten die bijna onder mijn rechter achterwiel zat dan links een fiets stuur door je achterruit hebben.
En een week terug rollend tegen wat stenen, paar krassen aan de onderkant van de bumper.
Waar ik me wel op betrap is nog steeds een beetje snel aangebrand zijn van kleven en ervoor gooien, klemrijden (niet ritsen), maar ja ik werk er aan.
Toch zou ik het denk ik nooit helemaal kunnen uitbannen, immers actie = reactie.

Vorige week had ik ook zo'n momentje, ik rij rechts achter een vrachtwagen klaar om een afrit te nemen en ik wordt gewoon van links wegedrukt, de vluchtstrook op en daar stond er dus een met pech, stil dus!
15 meter ervoor een flinke ruk aan het stuur en net onder controle kunnen houden, tja dan flits je leven wel even voorbij, maar het is wel dankzij de instructeur die me echt heeft leren rijden.
De lessen overpakken en stuur controle die ik van hem gehad heb kwamen toen goed van pas.

Toch ga je het pas echt leren als je zelf rijdt en veel al heb je kort of lang les gehad, die eerste paar duizende km's zijn het zwaarst, daarna wordt het routine, maar daar zit dan ook weer het gevaar, ook ik heb daar wel eens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Modbreak:meid schreeuw niet zo

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 13:35 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57
Voor zover ik kan zien zegt hier niemand dat je niet goed kan rijden?

en reageer alsjeblieft niet zo schreeuwerig (als in: verwijtend en tikkend in hoofdletters)

[ Voor 43% gewijzigd door RedPixel op 08-11-2007 13:02 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en sophietje? geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus. Ik ben gezakt op de BNOR die geen BNOR was. Ik had zon man die al 20 jaar bij CBR had gereden. Het hele examen klopte voor geen meter, het was een gewoon CBR examen eigenlijk. Te druk waar ik werd opgehaald, dus geen gesprekje gehad "want dat kon wel in de auto" en alles ging met dezelfde snelheid op een weg die eigenlijk geen BNORroute is. Ik was erg zenuwachtig, maar dat schatte deze man niet in! :S Ik wilde van de zenuwen gaan invoegen toen er een naast me zat, terwijl ik was vergeten dat de invoegstrook een derder rijstrook werd. Ik zei nog "Sorry, dat deed ik echt van de zenuwen". Normaal gesproken krijg je dan een herkansing, je doet immers BNOR en je hebt dus al pech gehad. Maar niet van dit alles, ik moest met dezelfde vaart verder en kreeg weinig herkansingsmogelijkheden. Hij zag dat ik zenuwachtig was, ik zit toch niet voor niks een BNOR te doen, maar hij vond dit blijkbaar geen reden om me even af te laten koelen ofzo. Daarna stond ik nog een keer te twijfelen bij een kruising terwijl ik voorrang had, gewoon weer puur van de zenuwen. Dit werd als ernstige fout gezien, terwijl ik niemand hinderde verder. Ik was veel te vroeg terug, binnen een half uur, voor een BNOR staat toch echt 50 minuten. Normaal gesproken wordt er altijd veel geluld, dat was nu helemaal niet zo. De man was ook gewoon niet echt leuk ofzo.

Eenmaal terug heeft de rijschoolhoudster op hoge poten met die man z'n baas gebeld. Omdat dit gewoon niet kon. Ze heeft er expres niet bijgezegd dat ik dat wist :P En nu heb ik volgende week woensdag een spoedexamen, maar morgen en dinsdag eerst nog les. Eigenlijk te gek voor woorden dat ik dit examen nou ook weer ga betalen, ik ben gewoon gen***d als je het mij vraagt. Maar ja, het is moeilijk aan te tonen. Ik krijg geen geld terug. En neem maar van mij aan dat mijn rijschool hemel en aarde heeft bewogen om dit toch te proberen. Ik begin een hekel te krijgen aan het CBR en alles eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 19:14
Het zit ook niet echt mee op die manier zeg. Maar de fouten die je maakt zijn dus puur van de zenuwen, vanwege het feit dat je je op dat moment moet bewijzen? Dan maak je die fouten dus niet tijdens je rijlessen neem ik aan? Er zijn van die middelen tegen zenuwen, volgens mij gewoon bij de apotheek te halen. Misschien dat dat je helpt. Succes in ieder geval volgende week!

EDIT:
Ik lees net dat je al Valdipsert geslikt hebt de afgelopen dagen. Heeft dat wel een beetje geholpen denk je of had dat geen enkele nut?

[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 08-11-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:41:
Het zit ook niet echt mee op die manier zeg. Maar de fouten die je maakt zijn dus puur van de zenuwen, vanwege het feit dat je je op dat moment moet bewijzen? Dan maak je die fouten dus niet tijdens je rijlessen neem ik aan? Er zijn van die middelen tegen zenuwen, volgens mij gewoon bij de apotheek te halen. Misschien dat dat je helpt. Succes in ieder geval volgende week!
ik slik al Valdispert extra sterk.. Dat helpt wel tegen de in zinkingen hoor, maar ja.. Het is gewoon dat twijfelen.. Ik weet gewoon dat ik het kan, en ik vind het nu echt niet leuk meer.. :S Misschien moet ik maar gewoon denken "en nu ga ik het doen, sch**t aan die man/vrouw" en dat het dan wel werkt. En een anti twijfelmiddel is er niet denk ik! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het begint gewoon belachelijke vormen aan te nemen. Hier kon ik ook niet zo mee zitten, 't is vooral balen van het geld, want zo heel slecht reed ik nou ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Ik snap dat niet precies waarom mensen zo zenuwachtig zijn?

Daar heb ik zelf nou nooit last van ik heb eigelijk nergens zenuwen voor je zakt of je slaagt klaar herkansen kan toch altijd. Heb ik eigelijk wel met alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betaal jij je rijlessen zelf? daar gaan we al. na 5000 euro wil je wel heel graag slagen, geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

morgenochtend weer 4 uur rijden. Met dit weer heb ik gelijk mijn donker/regen/wind-training te pakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Wanneer je je goed voelt en het allemaal vlot verloopt is 4 uur rijden natuurlijk erg lekker, en kan je goed oefenen.
Maar ik heb wel lessen gehad waarvan ik blij was dat ze voorbij waren, omdat door bijvoorbeeld een fout je een beetje je vertrouwen kwijt raakt, en het allemaal niet meer zo lekker gaat.
In het begin had ik er moeite mee om dat zelfvertrouwen terug te krijgen, maar het gaat nu steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja 4 uur is wel wat lang maar je maakt verdere ritten en tevens gaat er niet zoveel 'ruistijd' verloren. Ook wel eens een uurtje gelest. Zit je netto op 45 a 50 minuten als je niet oplet (social talking, te vroeg aankomen bij de volgende, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 19:14
Ik vond een lange les juist super. Je komt op plekken waar je in een les van 1 uur niet zou komen en je bent tenminste echt even een tijdje aan het rijden, in plaats van dat je les na een paar bochtjes alweer voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:34:
jezus. Ik ben gezakt op de BNOR die geen BNOR was. Ik had zon man die al 20 jaar bij CBR had gereden. Het hele examen klopte voor geen meter, het was een gewoon CBR examen eigenlijk. Te druk waar ik werd opgehaald, dus geen gesprekje gehad "want dat kon wel in de auto" en alles ging met dezelfde snelheid op een weg die eigenlijk geen BNORroute is. Ik was erg zenuwachtig, maar dat schatte deze man niet in! :S Ik wilde van de zenuwen gaan invoegen toen er een naast me zat, terwijl ik was vergeten dat de invoegstrook een derder rijstrook werd. Ik zei nog "Sorry, dat deed ik echt van de zenuwen". Normaal gesproken krijg je dan een herkansing, je doet immers BNOR en je hebt dus al pech gehad. Maar niet van dit alles, ik moest met dezelfde vaart verder en kreeg weinig herkansingsmogelijkheden. Hij zag dat ik zenuwachtig was, ik zit toch niet voor niks een BNOR te doen, maar hij vond dit blijkbaar geen reden om me even af te laten koelen ofzo. Daarna stond ik nog een keer te twijfelen bij een kruising terwijl ik voorrang had, gewoon weer puur van de zenuwen. Dit werd als ernstige fout gezien, terwijl ik niemand hinderde verder. Ik was veel te vroeg terug, binnen een half uur, voor een BNOR staat toch echt 50 minuten. Normaal gesproken wordt er altijd veel geluld, dat was nu helemaal niet zo. De man was ook gewoon niet echt leuk ofzo.

Eenmaal terug heeft de rijschoolhoudster op hoge poten met die man z'n baas gebeld. Omdat dit gewoon niet kon. Ze heeft er expres niet bijgezegd dat ik dat wist :P En nu heb ik volgende week woensdag een spoedexamen, maar morgen en dinsdag eerst nog les. Eigenlijk te gek voor woorden dat ik dit examen nou ook weer ga betalen, ik ben gewoon gen***d als je het mij vraagt. Maar ja, het is moeilijk aan te tonen. Ik krijg geen geld terug. En neem maar van mij aan dat mijn rijschool hemel en aarde heeft bewogen om dit toch te proberen. Ik begin een hekel te krijgen aan het CBR en alles eromheen.
Allereerst sorry hoor mensen, ik schreeuw niet, ik zeg alleen dat ik wél goed kan rijden! Wat is daar *** mis mee?

@ Sophietje: Dit had mijn verhaal kunnen zijn! Ik had ook zo'n vreselijk h***** als BNOR examinator (toevallig Leiden de Valk?). En nadien ik maar uitleggen dat ik het allemaal van pure zenuwen deed, maar die man kende geen medelijden.
Ik heb zo'n spijt dat ik die vent niet compleet heb uitgescholden voor alles en daarna woedend het restaurant heb verlaten. Zo'n spijt dat ik dat niet heb gedaan. |:(

Ik heb trouwens nog steeds niet erg veel zin om zo'n nieuw pasje te halen bij de Rabobank. :P

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dat maar wel doen, als je niet betaalt heb je pas echt een probleem.

Ach, dit was gezeik, ik BETAAL voor EXTRA aandacht maar kreeg zelfs minder dan bij een gewoon CBR examen! :S Maar ja, ik lap wel weer, ik wil tenslotte autorijden :S Ik vraag me af waarom CBR klanten soms zo behandelt als stront. Nou ja, ik snap het wel, het brengt tóch wel geld op.

En dan kun je daarna iedereen thuis gaan uitleggen "dat je echt niet zo slecht rijd".. Want daar ligt het gewoon niet aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:12:
ik zou dat maar wel doen, als je niet betaalt heb je pas echt een probleem.

Ach, dit was gezeik, ik BETAAL voor EXTRA aandacht maar kreeg zelfs minder dan bij een gewoon CBR examen! :S Maar ja, ik lap wel weer, ik wil tenslotte autorijden :S Ik vraag me af waarom CBR klanten soms zo behandelt als stront. Nou ja, ik snap het wel, het brengt tóch wel geld op.

En dan kun je daarna iedereen thuis gaan uitleggen "dat je echt niet zo slecht rijd".. Want daar ligt het gewoon niet aan :S
Tjah, d'r zitten gewoon rotte appels, net zoals bij elk bedrijf volgens mij. Het eerste wat mijn rij-instructrice zei bij aanvraag rijexamen was dat je kans op slaging nogal kan fluctueren aan de hand van welke examinator je krijgt. Ik had "gelukkig" een relaxte examinatrice waar ik zo m'n examen mee doorkwam. Een dame die rond dezelfde tijd examen had, reed al wat minder volgens mijn instructrice. Bij het examen had ze ook nog eens "ongeluk" door een vreselijke mierenneukende eikel te krijgen, die haar al na een kwartier het gevoel had gegeven dat ze het niet meer zou halen(zonder ingreep!). Maargoed, dan is het wel de examinator zelf ipv het CBR die lastig deed.

Ik wens je in ieder veel geluk voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hee jongens ik ben gezakt voor mijn eerste praktijkexamen.. Als commentaar kreeg ik dat ik niet vlot genoeg doorreed en te laat was met mijn kijkwerk en de doorstroming zo belemmerde? Beetje mierenneuken vind ik het hoor.. Ik had geen ingrepen en ik reed best netjes..

Nu voel ik me wel kei teleurgesteld! Al die moeite voor niks die spanning en zooi!

ik baal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cooolkast schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:02:
[...]

Tjah, d'r zitten gewoon rotte appels, net zoals bij elk bedrijf volgens mij. Het eerste wat mijn rij-instructrice zei bij aanvraag rijexamen was dat je kans op slaging nogal kan fluctueren aan de hand van welke examinator je krijgt. Ik had "gelukkig" een relaxte examinatrice waar ik zo m'n examen mee doorkwam. Een dame die rond dezelfde tijd examen had, reed al wat minder volgens mijn instructrice. Bij het examen had ze ook nog eens "ongeluk" door een vreselijke mierenneukende eikel te krijgen, die haar al na een kwartier het gevoel had gegeven dat ze het niet meer zou halen(zonder ingreep!). Maargoed, dan is het wel de examinator zelf ipv het CBR die lastig deed.

Ik wens je in ieder veel geluk voor de volgende keer :)
waar het precies aan ligt weet ik echt niet, maar sommigen kunnen er wat van, en deze man dus ook. Wat een ***. Het is dat ik er niks van kon zeggen en mijn rijleraar (hij was mee) ook niet. Dat werkt alleen maar tegen je, je kunt het beste bij een gesprekje houden. Dit was dus echt een zak. Ik wíst toen ik ging invoegen terwijl de invoegstrook een 3e rijstrook werd wat ik fout deed, ik zei nog, terwijl ik bezig was "oh nee, dít doe ik echt van de zenuwen, sorry". En ik weet niet meer precies meer wat hij zei, maar het was een beetje een knorrig "Ja, hier kun je niet invoegen, dat snap je natuurlijk wel" of zoiets. Ik schrok daar zo van dat ik alsnog doorging met invoegen (er zat er een naast). Het escaleerde dus toen wel echt. Hij trok aan het stuur "NEE, niet doen HIER blijven!!" riep hij bijna boos uit. Ik schrok natuurlijk enorm. Vanmorgen moest ik weer rijden (heb nu dinsdag nog één les) en we reden de hele examenroute. Het ging superkut. Ik moest teveel aan gisteren denken, wat een *** van een vent! Ik ben normaal nooit zó zenuwachtig als mijn rijleraar ernaast zit. Ik maak wel domme fouten, maar ging meestal ontspannen weer verder. Maar zo'n *** blijft dan in je gedachten, en dat kost zelfvertrouwen. Toen ik weer thuis kwam werd ik een beetje niet goed ofzo, ik dacht echt "misschien kan ik gewoon echt niet rijden" :'( En moet ik er maar gewoon mee stoppen. En mijn moeder is er nog steeds van overtuigd dat ik óf nog niet aan rijden toe was, óf dat ik toch te weinig lessen heb gehad. Terwijl ik wel gewoon kan rijden. Maar ja, wie gelooft dat nog? Na 4 keer zakken? Zelfs mijn vriend zegt "maar jij bent weer goed in ándere dingen". Zucht, ik word er moe van.

Hoe of wat moet ik nu denken, ik weet dat ik het kan, maar ik verpest het steeds, en ik baal er nu wel echt van. Als er iemand naast me zit die me gerust stelt ("Geeft niet hoor meid, we stoppen zo wel even, doen we het straks nog een keer") dan denk ik dat ik 80% meer kans heb om wel te slagen.

Klein kansje dat de rijschoolhoudster meerijdt op mijn 2e BNOR woensdag. Mijn rijleraar is dan namelijk vrij. Het zou wel schelen, ik denk dat ik dan weer een stukje beter rijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
@Sterretje, Sophietje en Arsenius: balen zeg, hopelijk heb je de volgende keer een instructeur die wél inziet dat je kan rijden.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik kom al 6 jaar op GoT. Ik heb nog nimmer zoveel censuur sterretjes in 1 topic gezien :'(
Blijft klote desalniettemin. Volhouden!!!

ik had ook een kloteles vanochtend. De normale auto was in de garage en reed nu in een nieuwe Yaris. Wat een flutwagen. Ieniemieniepedaaltjes waar ik met mijn harde leren zolen maar geen grip op kreeg. Ook mega happerig op de nieuwe remmen etc. Nou ja andere dingen gingen wel weer goed. Maar eens een examen plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah inderdaad, ik rijd zo'n mercedes A klasse ding. Bij elk zuchtje wind word ik al van de snelweg afgeblazen. En als ik het bij een drempel vertik om hem terug te zetten in z'n 1, dan klapt 'ie er KEIHARD op! Echt zo'n ondingen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Ohw, ik leste in een Volvo S40, maar heb examen gedaan in een A klasse (hij had een nieuwe auto gekocht).... Vond ze beide eigenlijk wel prima rijden...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:38:
Ohw, ik leste in een Volvo S40, maar heb examen gedaan in een A klasse (hij had een nieuwe auto gekocht).... Vond ze beide eigenlijk wel prima rijden...
ik heb er gewoon teveel in gezeten denk ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:36:
jah inderdaad, ik rijd zo'n mercedes A klasse ding. Bij elk zuchtje wind word ik al van de snelweg afgeblazen. En als ik het bij een drempel vertik om hem terug te zetten in z'n 1, dan klapt 'ie er KEIHARD op! Echt zo'n ondingen :S
In z'n 1 over een drempel? Dan staat een auto praktisch stil! In z'n 2 met koppeling in (voor een personenauto) en hij rolt er zo over.

@ Arsenius:

Dat is geen mierenneuken, je moet het tempo aanhouden van verkeer om je heen. Als je dus niet vlot genoeg rijdt en anticipeert wordt je een rijdend obstakel en dus een gevaar. Je hoeft niet persé een ingreep te krijgen om te zakken, dit is net zo goed een reden. Tuurlijk is het klote, maar het is wel terecht.

[ Voor 25% gewijzigd door Theimon op 09-11-2007 20:44 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Woei, donderdag 29 November m'n theorie-examen afleggen. Morgen maar is langs de bieb om de boeken te lenen :) Wel een belachelijk duur nummer zeg, 15 cent per minuut :/

[ Voor 21% gewijzigd door Satch op 09-11-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12-09 22:54

Wom

Mijn zusje is ook bezig, maar zij vertelde me dat ze haar rem amper mag gebruiken. Enkel gas los voor een bocht of rotonde en pas op het allerlaast eventueel bijremmen. Is dat het nieuwe rijden oid? Of heeft zij weer een fraai stuk instructrice te pakken?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Steffie

Opaque

Wom schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:33:
Mijn zusje is ook bezig, maar zij vertelde me dat ze haar rem amper mag gebruiken. Enkel gas los voor een bocht of rotonde en pas op het allerlaast eventueel bijremmen. Is dat het nieuwe rijden oid? Of heeft zij weer een fraai stuk instructrice te pakken?
Als je genoeg anticipeert hoef je toch ook bijna nooit de rem te gebruiken in zulke situaties? Op de motor gebruik ik amper mijn remmen wanneer ik normaal aan het rijden ben. Ik kan bijna alles af met terugschakelen en op de motor afremmen. Ik heb geen flauw idee hoe snel een auto op de motor af kan remmen, maar als dat niet verschilt van een motor dan moet je gewoon verder vooruit kijken. Erger me ook altijd rot aan automobilisten die op de snelweg hard op de rem gaan staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Steffie op 09-11-2007 22:00 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Wom schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:33:
Dat is inderdaad een onderdeel van het nieuwe rijden. Gas los geeft namelijk een beter rendement op de verbruikte energie. Remmen is energie verspilling. Daarnaast rijdt het rustiger, zeker op de manier zoals Steffie al aangeeft......verder vooruitkijken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik verbaas me alweer dat Sophie's verhaal qua dit echt op mijn verhaal lijkt.

Ik word er depressief van dat ik zelfs een BNOR niet heb gehaald. Ik durf mijn familie nog nauwelijks onder ogen te komen, zo schaam ik me. :'( En als ze wat erover zeggen dan is het gelijk dikke tranen bij mij (18 nov moeders verjaardag, zie er nu al tegenop). Ik moet het ook allemaal weer uitleggen. Ik heb er geen zin meer in, zonde van het geld of niet. Ik vind mijn leven wel meer waard om me elke keer zo verschrikkelijk depressief en dom te voelen omdat het bij mij als (bijna) enige niet lukt.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 12-09 21:03

Exigence

dnkroz

Jij moet echt een gespecialiseerde rijschool zoeken. Nu eens even niet kijken naar een "rijbewijsconcurrent" die jou "even lekker goedkoop en snel" aan een rijbewijsje kan helpen. Maar een rijschool met goede instructeur voor "gevallen" (niet verkeerd bedoeld ;)) als jij. Zie het als een tandarts die gespecialiseerd is om mensen te behandelen die "tandartsangst" hebben. Die hebben ook hun eigen manier van werken. Die zijn er vast wel. Kost misschien wat maar, maar op de manier waarop je nu bezig bent kost het helemaal veel geld. Bovendien, een instructeur is er om je verder te helpen. Als je het gevoel krijgt dat hij je niet (verder) helpt dan moet je hem dat gewoon zeggen, eventueel een andere instructeur vragen, of in het uiterste geval een andere rijschool opzoeken.
Het is jouw geld, jouw rijles, jouw rijbewijs dus doe het op jouw manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Steffie schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:57:
[...]

Als je genoeg anticipeert hoef je toch ook bijna nooit de rem te gebruiken in zulke situaties? Op de motor gebruik ik amper mijn remmen wanneer ik normaal aan het rijden ben. Ik kan bijna alles af met terugschakelen en op de motor afremmen. Ik heb geen flauw idee hoe snel een auto op de motor af kan remmen, maar als dat niet verschilt van een motor dan moet je gewoon verder vooruit kijken. Erger me ook altijd rot aan automobilisten die op de snelweg hard op de rem gaan staan.
Heb je nog nooit auto gereden dan?
Een motor remt wel veel sneller op de motor af dan een auto. Een auto blijft echt veel langer door rollen. Dat was ook iets wat me erg op viel met de eerste motorrijlessen. Toch gebruik ik op de motor wel altijd de rem erbij, al is het soms maar heel lichtjes, zodat je remlicht wel aan gaat.
Voor automobilisten is het anders moeilijk te zien wanneer je afremt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorgaans is het hoe meer toeren hoe meer je op de motor. Motoren zijn hoogtoerig ivm auto's. Plus een veel lagere massa. En als je als berijder overeind komt ook een aardige luchtweerstand. Dus ja een motor zal best snel afremmen op de motor ivm een auto.

Maar tussen auto's zit ook veel verschil. Ik rij regelmatig in een 5-serie en dat ding dendert vrolijk verder als je het gas loslaat. Je moet wel heel hard rijden om daarna snel vaart te minderen. Dat is dan de luchtweerstand want de aandrijflijn lijkt behoorlijk wrijvingsvrij te zijn. Als ik datzelfde in de 'vette doe rem ik veel sneller af op de motor/aandrijflijn. Die is ook iets lichter maar niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theimon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:41:
[...]

In z'n 1 over een drempel? Dan staat een auto praktisch stil! In z'n 2 met koppeling in (voor een personenauto) en hij rolt er zo over.

@ Arsenius:

Dat is geen mierenneuken, je moet het tempo aanhouden van verkeer om je heen. Als je dus niet vlot genoeg rijdt en anticipeert wordt je een rijdend obstakel en dus een gevaar. Je hoeft niet persé een ingreep te krijgen om te zakken, dit is net zo goed een reden. Tuurlijk is het klote, maar het is wel terecht.
in zn 2 over een drempel met die auto, dan klapt hij er echt op hoor! Ik heb het dan wel over echte drempels/inritten he, niet over zo'n tussendoor drempel :P

ik voel mijn zelfvertrouwen weer een beetje terugkomen. Ik weet echt niet wat ik moet doen om te zorgen dat ik slaag. Nog meer bezig zijn met het verkeer is het enige wat ik kan bedenken. Mijn rijinstructeur weet soms zelf niet hoe het bij mij wel zou kunnen werken, ik maak soms vaak dezelfde fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Ik les in een BMW 118 ofzo, en als je daarmee in de 2 over een drempel gaat, dan knalt hij echt er overheen. Ik rem dus voor de drempel nog wat af, maar omdat hij in de twee staat trekt de motor als het ware de auto óver de drempel, en aangezien de achterkant van de auto geen drol weegt (geen reservewiel enzo) wordt die klap nog eens versterkt.

@Sophietje: Les/Rij je met muziek aan (evt. een eigen cd)? Want bij mij helpt dat nogal, en waarschijnlijk zal de instructeur ofzo er ook niet echt moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Theimon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:41:
[...]

Je krijgt juist aangeleerd om af te remmen, terug te schakelen en de koppeling weer op te laten komen VOOR je obstakel (of dat nu een drempel of een bocht is). Met de koppeling ingetrapt over een drempel rijden had ik bij mijn instructeur niet hoeven proberen...

Wil niet zeggen dat ik het ondertussen vaak genoeg doe, maarja ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 10-11-2007 21:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik mag Gerard van Dalen dus écht niet meer... :(
Hij gaat moeilijk doen over het terugbrengen NA het examen. Quote van hem: "en ik breng normaal de klant thuis op mijn kosten daar doe ik niet moeilijk over". En nu inene bij mij wel dus...

En hij doet ook moeilijk over het feit(!) dat ik nog géén tijd heb gehád, om een pasjesding te kunnen halen (fijn he Rabobank), er is een collega ziek, ik moet invallen (=hele dagen werken). En mijn vriend heeft nachtdienst die slaapt overdag.

Mehn wat haat ik die vent zeg.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Dan ga je toch lekker naar een ander?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zou je geen namen willen noemen...

en @xander: inderdaad, ik moet ook alles ruim vóór de actie doen (drempel, scherpe bocht, afslaan, etc) zodat je tijd over hebt om nog te rijden en om je heen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Zoals vaker gezegd: géén geld meer. Het houd voor mij nu op!
Edit: --->En ik heb er helemaal geen zin meer in. :| <---

En waarom zou ik geen namen noemen? Des te meer kans dan dat jullie hem (de slechte rij-instructeur van de wereld) gaan nemen. Oke niet alle rijbewijsconcurrenten zijn zo slecht, maar Gerard wel dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Sterretje6 op 11-11-2007 00:31 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Xander schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:04:
[...]

Je krijgt juist aangeleerd om af te remmen, terug te schakelen en de koppeling weer op te laten komen VOOR je obstakel (of dat nu een drempel of een bocht is). Met de koppeling ingetrapt over een drempel rijden had ik bij mijn instructeur niet hoeven proberen...

Wil niet zeggen dat ik het ondertussen vaak genoeg doe, maarja ;)
Zo heb ik het destijds voor de luxewagen wel geleerd, maar met de vrachtwagen krijg je het juist weer anders doordat ie dan het hele gewicht over de drempel moet slepen i.p.v. een luxewagentje over een drempel laten rollen. Voor een bocht spreekt het voor zich dat je die in de juiste versnelling neemt natuurlijk :)
Als het een steile drempel was, moest ie ook eroverheen rollen, echter 1 ding stond altijd vast en zeker: nooit naar zn 1! Huidige dieseltjes pakken onder in de 2 makkelijk weer op. Terug naar zn 1 geeft een te grote klap op de aandrijflijn. De auto rolt immers al, de 1 heb je alleen maar nodig voor vanuit stilstand in beweging komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Theimon schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:37:
[...]

Zo heb ik het destijds voor de luxewagen wel geleerd, maar met de vrachtwagen krijg je het juist weer anders doordat ie dan het hele gewicht over de drempel moet slepen i.p.v. een luxewagentje over een drempel laten rollen. Voor een bocht spreekt het voor zich dat je die in de juiste versnelling neemt natuurlijk :)
Ahja.

'slepen' doe je ontkoppelt.
'rollen' doe je gekoppeld.

huh :? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterretje6 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:34:
Zoals vaker gezegd: géén geld meer. Het houd voor mij nu op!
Edit: --->En ik heb er helemaal geen zin meer in. :| <---

En waarom zou ik geen namen noemen? Des te meer kans dan dat jullie hem (de slechte rij-instructeur van de wereld) gaan nemen. Oke niet alle rijbewijsconcurrenten zijn zo slecht, maar Gerard wel dus.
hoe vaak was je nu ook alweer gezakt? Ach.. Ik heb een lening lopen bij de IB, en heb dat geld o.a gebruikt om toch door te kunnen lessen toen mijn eigen geld op was. Het was óf dát, of stoppen. Dat vond ik pas écht geldverspilling. Ik hoop het nu wel snel te halen, woensdag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winkelwagen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:02:
Ik les in een BMW 118 ofzo, en als je daarmee in de 2 over een drempel gaat, dan knalt hij echt er overheen. Ik rem dus voor de drempel nog wat af, maar omdat hij in de twee staat trekt de motor als het ware de auto óver de drempel, en aangezien de achterkant van de auto geen drol weegt (geen reservewiel enzo) wordt die klap nog eens versterkt.

@Sophietje: Les/Rij je met muziek aan (evt. een eigen cd)? Want bij mij helpt dat nogal, en waarschijnlijk zal de instructeur ofzo er ook niet echt moeilijk over doen.
we hebben geen cd speler in de auto, wel altijd radio aan. Het zit in mijn hoofd.. Iemand tips voor gedachten die helpen te voorkomen dat ik woensdag niet weer mijn hele zelfvertrouwen verlies? Wat ik wel eens doe (klinkt heel stom, maar werkt) is mezelf in gedachten belonen voor alles wat goed gaat. Zo van "Goed zo, mooie mocht", "Goed zo, goed ingevoegd". En als het niet lukt "Geeft niet, je weet dat je het kan". Klinkt achterlijk misschien, maar dit scheelt wel iets. En mijn instructeur zegt dat autorijden ook een kwestie is van heel veel aandacht verdelen en steeds bezig zijn ("waar moet ik heen? oh, dus nu al richting aangeven, voorsorteren.. Hier moet ik in..") Dat scheelt denk ik ook wel. Ga eens kijken hoelang ik dat vol kan houden tijdens mijn laatste les dinsdag. Aandacht erbij houden en goed verdelen.

Vandaag had ik het er nog over met mijn vriend. Hij zegt dat ik er moet blijven denken dat het niet belangrijk is, op school gaat het immers perfect. In feite boeit dit dus niet. Goeie gedachte, voorkomt ook wel een hoop stress.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zou er vanuit gaan dat de voertuigbeheersing goed is en je proberen alleen maar te concentreren op wat er buiten de auto gebeurt. Vertrouwen dus op je kunnen in de auto. Als je je daar immers nog mee bezig gaat houden kom je niet aan anticiperen toe en dat zou kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ik heb altijd ingrepen gehad tijdens mn examens en 50% van mn lessen maakte ik wel eens een fout. Maar dat kwam vooral doordat ik mezelf afhankelijk maakte van mn rijinstructeur/examinator. Hij zat er toch naast dus wat kan er fout gaan? :P Heb met veel mazzel het rijbewijs gehaald en heb inmiddels al weer aardig wat kilometers kunnen rijden. Ik rij nu vele malen beter dan tijdens de lessen of de examens. Gewoon vanwege het feit dat ik alleen mezelf heb en geen backup heb in de auto waar ik op terug kan vallen. Ik kijk vele malen beter ik anticipeer op ander mans rij en kijkgedrag en kan aan de lichaamstaal van de andere bestuurders al zien wat ze gaan doen.

De enige tip die ik kan geven is om gewoon nuchter te blijven en niet na te denken over hoe je het al hebt gedaan en wat er allemaal wel niet fout zou kunnen gaan. Daar wordt je alleen maar zenuwachtiger van. Wees gewoon jezelf rij gewoon lekker rond kijk goed en rustig, neem alle dingen mee. Als je het overzicht wat kwijt raakt let dan niet teveel op je snelheid maar neem je tijd en je mag best wat afremmen als je iets niet goed kan zien. Gewoon niet te overdreven kijken en vooral blijven nadenken over waarom je iets doet. Oh en ga je vooral niet opjutten omdat je denkt dat je te lang stil staat oid. Zo ben ik 2 keer gezakt, omdat ik dacht dat ik te lang stil stond en ik ergens maar voor moest duiken. Op dat soort momenten ga je juist domme fouten maken omdat je niet genoeg tijd neemt om te kijken en je bepaalde verkeersstromen vergeet ivm tijdgebrek.

Ik wil de discussie over rijinstructeurs e.d. niet nog verder oplaaien maar.... Mijn rijinstructeur was altijd overtuigd dat ik goed auto kon rijden ook al maakte ik fouten. Hij zag ook in wat mijn probleem was en motiveerde mij altijd om gewoon te rijden zoals ik normaal ook deed. Ik heb dus 2 rijinstructeurs gehad. Ik ben nadat ik voor de 2e keer gezakt was overgestapt naar een andere rijschool. De eerste was een zwager van mij en het was altijd super leuk in de auto maar hij kon me niks meer leren. Omdat je al zolang met 1 rijinstructeur hebt gereden heeft hij ook al zn truucjes wel geprobeerd en ziet hij de problemen op een gegeven moment ook niet meer zo helder. Bij een nieuwe instructeur moet je in principe weer van voren af aan beginnen. Hij kan ook vaak beter je problemen zien omdat hij alles anders bekijkt dan een instructeur die al super lang met jou gelest heeft. Dus als je twijfelt aan je instructeur, ga gerust ergens anders kijken want dat is alleen maar beter. Een vriendin van mij had hetzelfde, 2 keer gezakt en begon het vertrouwen in haar instructeur te verliezen. Dan kan je wat mij betreft beter naar een andere rijschool gaan....

Nouja ik hoop dat iemand er wat aan heeft en suc6 iig ;p

[ Voor 26% gewijzigd door Proqzor op 12-11-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:55:
Ik heb altijd ingrepen gehad tijdens mn examens en 50% van mn lessen maakte ik wel eens een fout. Maar dat kwam vooral doordat ik mezelf afhankelijk maakte van mn rijinstructeur/examinator. Hij zat er toch naast dus wat kan er fout gaan? :P Heb met veel mazzel het rijbewijs gehaald en heb inmiddels al weer aardig wat kilometers kunnen rijden. Ik rij nu vele malen beter dan tijdens de lessen of de examens. Gewoon vanwege het feit dat ik alleen mezelf heb en geen backup heb in de auto waar ik op terug kan vallen. Ik kijk vele malen beter ik anticipeer op ander mans rij en kijkgedrag en kan aan de lichaamstaal van de andere bestuurders al zien wat ze gaan doen.

De enige tip die ik kan geven is om gewoon nuchter te blijven en niet na te denken over hoe je het al hebt gedaan en wat er allemaal wel niet fout zou kunnen gaan. Daar wordt je alleen maar zenuwachtiger van. Wees gewoon jezelf rij gewoon lekker rond kijk goed en rustig, neem alle dingen mee. Als je het overzicht wat kwijt raakt let dan niet teveel op je snelheid maar neem je tijd en je mag best wat afremmen als je iets niet goed kan zien. Gewoon niet te overdreven kijken en vooral blijven nadenken over waarom je iets doet. Oh en ga je vooral niet opjutten omdat je denkt dat je te lang stil staat oid. Zo ben ik 2 keer gezakt, omdat ik dacht dat ik te lang stil stond en ik ergens maar voor moest duiken. Op dat soort momenten ga je juist domme fouten maken omdat je niet genoeg tijd neemt om te kijken en je bepaalde verkeersstromen vergeet ivm tijdgebrek.

Ik wil de discussie over rijinstructeurs e.d. niet nog verder oplaaien maar.... Mijn rijinstructeur was altijd overtuigd dat ik goed auto kon rijden ook al maakte ik fouten. Hij zag ook in wat mijn probleem was en motiveerde mij altijd om gewoon te rijden zoals ik normaal ook deed. Ik heb dus 2 rijinstructeurs gehad. Ik ben nadat ik voor de 2e keer gezakt was overgestapt naar een andere rijschool. De eerste was een zwager van mij en het was altijd super leuk in de auto maar hij kon me niks meer leren. Omdat je al zolang met 1 rijinstructeur hebt gereden heeft hij ook al zn truucjes wel geprobeerd en ziet hij de problemen op een gegeven moment ook niet meer zo helder. Bij een nieuwe instructeur moet je in principe weer van voren af aan beginnen. Hij kan ook vaak beter je problemen zien omdat hij alles anders bekijkt dan een instructeur die al super lang met jou gelest heeft. Dus als je twijfelt aan je instructeur, ga gerust ergens anders kijken want dat is alleen maar beter. Een vriendin van mij had hetzelfde, 2 keer gezakt en begon het vertrouwen in haar instructeur te verliezen. Dan kan je wat mij betreft beter naar een andere rijschool gaan....

Nouja ik hoop dat iemand er wat aan heeft en suc6 iig ;p
goeie tips, dankjewel. Zal ze de avond van tevoren allemaal ff opschrijven, zodat ze goed in mn hoofd zitten ;)

Tjah, dat herken ik wel een beetje. Het gaat bij mij nog slechts om kleine fouten (een keer slecht kijken, iets over het hoofd zien ed) dus ja. De autobeheersing is prima, daar ligt het echt niet meer aan. Goed parkeren is nog steeds moeilijk, maar de rest gaat zonder problemen. Anders mocht ik niet eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijke luxe heb ik toch met mijn 1.9 turbodiesel. In zijn 3, 50 kilometer per uur, het gas los, tikje rem, over de drempel, en weer gas erbij. Mmmmmm :z

Op het moment 7 lessen achter de rug, en gelukkig had ik de bediening na een les of 3 a 4 eindelijk goed door. Niet dat ik veel klungelde, maar toch beheersde ik het in haastige acties (op een stoplicht afrijden dat net groen word) nog net niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
ja inderdaad, ik rij nu in een fiat panda uit 2006 en die is toch wel wat gevoeliger dan de A4 waar ik in heb gereden :P Wat wel een voordeel is in de stad natuurlijk, maar echt rustig optrekken en cruisen is er niet echt bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wel leuk dat ik mijzelf nu steeds meer fijne kneepjes aan het aanleren ben. Bijvoorbeeld bij een stoplicht er rustig op afrijden, naar zijn twee schakelen, en als ik compleet stil sta naar de eerste versnelling door. Ook voel ik nu steeds beter wanneer ik dan de koppeling indruk, en ik dat niet al een paar kilometer voor het stoplicht doe. Dat maakt de algehele rijervaring een stuk fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Vind het juist relaxed rijden om de koppeling vroeg voor het stoplicht al in te trappen, en dan als je stil staat pas in zijn 1 zetten. Of als het licht wel op groen springt meteen de bijpassende versnelling te kiezen.
Dat is een van de dingen die ik tijdens mijn les al verkeerd deed (andere was 1 hand aan het stuur)
en na mijn examen kon ik dat eindelijk weer doen. Op een gegeven moment ga je gewoon een eigen rijstijl ontwikkelen.
Schijnt alleen iets meer benzine te verbruiken als doorrollen in een zo hoog mogelijke versnelling maar ja erg veel zal dat ook wel niet uitmaken.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote nadeel van de koppeling vroeg intrappen is dat je auto doorrolt, en je dus veel meer moet remmen. Dat merk ik vrij goed als ik de koppeling ingedrukt heb. Goed, nu heb ik zelf wel 0,0 rijervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geslaagd voor m'n verkeersdeelname motorexamen. *O*

Ik weet het.. crosspost :P .

[ Voor 9% gewijzigd door -DG- op 12-11-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed hoor!

laatste les gehad vanmorgen, van een andere leraar, ging best goed. Alleen zorgen dat ik genoeg snelheid maak om in te voegen. Fileparkeren lukte nu ineens wel, door er iets dichter bij te gaan staan. Verder had hij nog een tip: "de examinator niet meenemen, dus doen of je met een vriend ergens heen rijdt en dat hij zegt welke kan je op moet". Vond het wel een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Dinniej is ook bezig nu O+
Na 3 maanden trekken en duwen heeft ze eindelijk der theorie examen aangevraagt.. :D
3 December gaat het dan gebeuren :)

Praktijk verloopt aardig, ik laat der soms een stukkie rijden en dat gaat best aardig.
Vriendin van der is afgelopen week gezakt.. Reden je rijdt alsof je 20 jaar ervaring hebt en geen rechts voorrang.. Sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:21:
goed hoor!

laatste les gehad vanmorgen, van een andere leraar, ging best goed. Alleen zorgen dat ik genoeg snelheid maak om in te voegen. Fileparkeren lukte nu ineens wel, door er iets dichter bij te gaan staan. Verder had hij nog een tip: "de examinator niet meenemen, dus doen of je met een vriend ergens heen rijdt en dat hij zegt welke kan je op moet". Vond het wel een goeie.
Misschien moet je gewoon écht een vriend meenemen... klinkt misschien raar maar ik denk dat het wel eens positief kan uitwerken

[ Voor 6% gewijzigd door Zydell op 13-11-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na 45 lessen mag ik afrijden en nu hopen dat ik het haal dinsdag de 20e moet ik ervoor. Duimen jullie voor me!

Ik denk wel dat ik gestresst zal zijn

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:34:
zo na 45 lessen mag ik afrijden en nu hopen dat ik het haal dinsdag de 20e moet ik ervoor. Duimen jullie voor me!

Ik denk wel dat ik gestresst zal zijn
suc7!. Stress kan ook positief zijn he! Ben je ook wat allerter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Zydell schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:29:
[...]

Misschien moet je gewoon écht een vriend meenemen... klinkt misschien raar maar ik denk dat het wel eens positief kan uitwerken
Dat mag volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Theimon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:35:
[...]

Dat is inderdaad een onderdeel van het nieuwe rijden. Gas los geeft namelijk een beter rendement op de verbruikte energie. Remmen is energie verspilling. Daarnaast rijdt het rustiger, zeker op de manier zoals Steffie al aangeeft......verder vooruitkijken e.d.
Alleen communiceer je dan niet met je medeweggebruikers. De persoon achter je heeft geen idee dat je aan het afremmen bent. Als je een klevertje achter je hebt kan dat best lullig uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Volgende weeeek! Zal blij zijn als ik dat papiertje pasje heb :P
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.