Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.142 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
vanochtend mijn TTT gehad, ging echt beroerd :/ Ik moet nog een stuk verder vooruit kijken, eerder reageren en handelen etc. Bijzondere verrichtingen gingen wel goed, daar heb ik dan ook vrijstelling voor gekregen. Dinsdag en woensdag nog 5 uur, donderdag nog 2,5 uur en daarna het échte examen... moet nog wel even mn best doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Dat is het voordeel van een ttt, je weet nu waar je de komende lessen en bij je examen extra op moet letten. Bij mijn ttt had ik hetzelfde, ging niet super maar wel vrijstellingen. Uiteindelijk wel in 1 keer geslaagd. Succes met je laatste paar uurtjes en het examen!

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vind het niet echt een voordeel. Bij een normaal examen krijg je die tips ook, en als je dan goed rijd dan krijg je gewoon je rijbewijs. Bij een TTT (in feite een normaal examen) is de enigste zekerheid die je hebt dat je nooit voor je rbw kan slagen :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
En niet kan zakken ;) Tja, die vrijstelling hecht ik toch niet echt waarde aan, nu moet ik alleen maar meer rijden op het echte examen :P

[ Voor 7% gewijzigd door struul op 03-09-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Achja, ik hoefde helemaal niks geen bijzondere verrichtingen op m'n examen te doen. Terwijl ik geen TTT heb gedaan. Die TTT vind ik ook onzin, dat geld kun je beter uitgeven aan je echte examen of nog een paar extra lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

-DG- schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:16:
Achja, ik hoefde helemaal niks geen bijzondere verrichtingen op m'n examen te doen. Terwijl ik geen TTT heb gedaan. Die TTT vind ik ook onzin, dat geld kun je beter uitgeven aan je echte examen of nog een paar extra lessen.
Ben ik het wel mee eens, paar lessen meer of een examen heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
Je hebt het nooit gedaan maar kan wel zeggen dat het onzin is :? ik heb trouwens ook alleen maar file-geparkeerd, vooruit ingeparkeerd en een bocht achteruit, nieteens achteruit inparkeren, halve draai of keren dmv steken, geen hellingproef... en toch al vrijstelling 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door struul op 03-09-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

struul schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:24:
Je hebt het nooit gedaan maar kan wel zeggen dat het onzin is :? ik heb trouwens ook alleen maar file-geparkeerd, vooruit ingeparkeerd en een bocht achteruit, nieteens achteruit inparkeren, halve draai of keren dmv steken, geen hellingproef... en toch al vrijstelling 8)7
Ze nemen er ook gewoon 3 uit, niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

A.s woensdag ochtend heb ik mijn eerste rij examen :)

Me instructeur denkt dat het wel lukt ( zit in de top 10 zowiezo zegt hij :P ) en hij is zelf paar jaar examinator geweest in A'dam..

Hoop op zegen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb morgenmiddag (dinsdag) examen... Zijn er nog een paar goede dingen waar ik het beste op kan letten dan behalve nachtrust? :P

Mijn bevindingen hierover zijn als volgt. Ik maak ergens gruwelijk een fout waardoor ik meteen dichtklap. Maar mischien ook niet en gaat het juist harstikke goed.

Als ik voornamelijk rustig ben is er ook weinig aan de hand. Maar zoals het vanochtend was, ik was gewoon letterlijk aan het slapen in het verkeer. Een klein voorbeeldje was is dat ik aan kwam rijden op een kruispunt, en het doorgaande verkeer voor moest laten gaan om zelf zo een afslag naar links te kunnen maken. Ik reageerde hierop redelijk te laat, want het licht van de rechtskomende verkeer voor mij, sprong al op groen. Hij zei als je nu gaat geef dan een behoorlijk stuk gas.

Zo'n ramp was het niet, maar ik ben dan boos opmezelf omdat ik niet wakker genoeg ben / snel genoeg reageer. Dat moet ik natuurlijk vandaag niet hebben. Zo'n examinator intereseert zich dat meestal niet, die kijkt naar hoe je rijdt.

Nu ligt om persoonlijke redenen mijn ritme wat ondersteboven, en ik probeer zowiezo nog een stukje slaap te pakken te nemen. Dat van vanochtend was meerendeels omdat ik me verslapen had, en mijn instructeur om 8 uur voor de deur stond, en ik net m'n bed uit kwam rollen.

Excuses heeft niemand wat aan, en dat wil ik absoluut ook niet morgenmiddag naar die examinator brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Mijn instructeur zei tegen me dat niemand je tips mocht geven :+ Maar ik geef er toch 2, die niet rijinhoudelijk zijn ;)

Zet gewoon de radio aan! Altijd de radio aan gehad tijdens mijn rijlessen, ook bij de TTT en het examen. Als je dan bijvoorbeeld voor een rood stoplicht staat, is het niet zo.. stil zeg maar. Ik zou dan dan de neiging hebben gehad om over die 'fout' van net na te denken. Meestal zijn dat fouten die een instructeur niet ziet, omdat jij toevallig had geplanned dat je bijvoorbeeld dat kruispunt anders ging aan pakken...

Verder duurt het examen echt niet lang, bij mij duurde het TTT 25 minuten (2 bijzondere verrichtingen toen gedaan, allebei voldoende en dus vrijstelling :)). Het examen duurde maar 20 minuten (echt waar..) dus als ie vroegtijdig zegt, ga maar weer terug naar het CBR, don't freak as I did! Mijn examinator was gewoon heel lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nou morgen ochtend is het zo ver. ben niet echt zenuwachtig oid, gelukkig !
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken...

Lism.. gezakt ? Geslaagd ? :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Ben net vorige week begonnen met zo'n 4 uur per week krijg ik van me werk te horen dat ik mag studeren in apeldoorn ipv lelystad of hier in dronten. Dus tijd om wat meer te lessen.

Verder gaat het wel lekker en vind het nog reuze meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:58
-Thunder- schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:52:
Nou morgen ochtend is het zo ver. ben niet echt zenuwachtig oid, gelukkig !
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken...

Lism.. gezakt ? Geslaagd ? :)
Laat je instructeur of instructrice achter je zitten. Als je in een gebied komt waar je even goed op moet letten dan geeft 'ie jou een knietje. :P

Nee hoor, maar zo ging dat bij mijn opa. ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

D. Ninjai schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:49:
[...]

Laat je instructeur of instructrice achter je zitten. Als je in een gebied komt waar je even goed op moet letten dan geeft 'ie jou een knietje. :P

Nee hoor, maar zo ging dat bij mijn opa. ;)

Succes.
Ik zal het hem ff vermelden dat hij dat moet doen maar niet te hard :+

Dankje iig ! :) Ik laat het morgen wel weten :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 17:46
mijn instucteur ging nooit mee met de examens

dus wellicht het is verstandig om even van te voren na te gaan of de instrcteur, en de examinator dat wel goed vinden

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
Succes Thunder! Ik moet donderdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine crosspost vanuit kmt :
Ik ben gezakt :P 2 kleine dingen, waarop hij me toch moest laten zakken en terug laten komen. Besluitvaardig, en consequent. De rest van het examen verliep wel gewoon goed. De issue bleek dus, ik maakte een bocht waarop ik 2 fietsers voor me had. Verstandig als dat ik was bleef ik netjes erachter omdat er een stukje verderop een Kruising was. Inhalen is dan levensgevaarlijk, omdat meestal de tegemoetkomende bestuurder van Links in mijn geval, niet verwacht dat ik daar aan het inhalen ben. Vervolgens haal ik ze netjes in, maar vergeet ik even het 2de zijstraatje van rechts ... niet goed opgelet dus...

En er was nog iets met een vrachtwagen, maar volgens m'n eigen rijinstructeur was dat eigenlijk een stomme redenen ook waarom ik die blijkbaar fout gedaan had.

Afijn. Volgende maand weer. nog een rijles geplanned voor a.s vrijdag.
En overigens was ik de rust itself. iig ben ik erdoorheen, en kan ik 'm met wat meer zekerheid halen de volgende keer. Ik weet nu imo waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

* -Thunder- is geslaagd :D

Straks even naar het gemeente huis en morgen ophalen :)

Theori : 2e keer geslaagd
Praktijk : in 1 keer :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
Gefeliciteerd! :) trouwens wel snel, dat je em in 1 dag op mag halen :) wat kost dat nou eigenlijk nog? Ik mag morgen op, ben nu al zenuwachtig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feli Thunder :>

Mijnes (2de poging) is volgende maand geplanned (begin oktober) ivm dikke achterstand en vooruitgeplande Examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb voor spoed betaald dus betaalde 40 euro extra, ( komt me goed uit, vrijdag afspraak en zaterdag ook een eindje weg, iig geen open baar vervoer meer ). Maar die 40 euro kwam boven op de 60 euro voor het standaard aanvragen van het rijbewijs. Ik was in totaal voor het rijbewijs zelf 100 euro kwijt. ( Gemeente Deventer )

Edit : Ik had trouwens geen TTT gedaan :) Ik moest achteruit file parkeren en keren op de weg, ging beide goed gelukkig :)

Succes morgen iig :Y)

@ Lism,

Ook thnx :P

[ Voor 20% gewijzigd door -Thunder- op 05-09-2007 19:26 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
Succes zal ik nodig hebben :P 60 euro schrik ik wel van trouwens, laat dan maar zitten :P :D haha ze zullen raar kijken daar op het gemeentehuis als je dat zegt :P maar ff serieus, ik had niet verwacht dat dat nog zoveel kost, dacht eerder aan 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40

Pinjataaa

Hit me!

-Thunder- schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:45:

Ik heb voor spoed betaald dus betaalde 40 euro extra, ( komt me goed uit, vrijdag afspraak en zaterdag ook een eindje weg, iig geen open baar vervoer meer ). Maar die 40 euro kwam boven op de 60 euro voor het standaard aanvragen van het rijbewijs. Ik was in totaal voor het rijbewijs zelf 100 euro kwijt. ( Gemeente Deventer )

Edit : Ik had trouwens geen TTT gedaan :) Ik moest achteruit file parkeren en keren op de weg, ging beide goed gelukkig :)

Succes morgen iig :Y)

@ Lism,

Ook thnx :P
3 maand geleden heb ik 40 euro voor het aanvragen moeten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik dus 60 euro + 40 euro omdat ik hem morgen wil hebben.

Blij Met Wilco

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

damn.. soms heb je ineens bedrijven die het WEL snappen! Ik had mijn eerste rijles gehad en moest nu afspraken maken. Ik verwachtte dat het moeilijk moeilijk zou worden maar heb al tot en met half november volgeboekt. Wellicht ben ik al eerder klaar. Ook geen probleem. Met theorie en praktijkexamen heb ik 0 wachttijd aangezien mijn rijschool die inkoopt van te voren. Altijd gelijk examen dus. Hoe relaxt is dat. En nog enigszins betaalbaar ook. Ik heb een 20 lessen(uur) pakket gekocht inc examen voor 900 nogwat euri.

nu nog even theorie erbij klussen in de mean time ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
/me struul is geslaagd :D weer een gevaar erbij op de weg, maar zoals mn instructrice zei; "hoe meer mensen op de weg, hoe gezelliger het is!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:18:
Met theorie en praktijkexamen heb ik 0 wachttijd aangezien mijn rijschool die inkoopt van te voren. Altijd gelijk examen dus. Hoe relaxt is dat.
En dat is ondertussen wel de 'killer' voor kleinere rijscholen, omdat die nagenoeg nooit optijd kunnen inkopen. Dan gaat men maar lekker massaal inkopen en is er bijna geen ruimte voor op korte termijn.

Gelukkig 'verkopen' rijscholen dan weer onderling de geplande examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dit is een aardig kleine rijschool (nou ja niet heel klein, maar zeker geen mega toko).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
vraagje, kan ik al een auto kopen voordat ik mijn rijbewijs heb? Want mijn ouders hebben geen auto en het lijkt mij prettig als ik mijn rijbewijs heb dat mijn auto al in mijn garage staat! ik moet binnenkort op voor mijn TTT en daarna natuurlijk het echte examen.. Examens zijn ingekocht dus ik zou binnen nu en een maand moeten slagen anders binnen 1.5 maand sowieso..

Want ik heb toch een leuk autotje gezien met weinig kilometers,echt wat ik net zoek.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

krietjur

Where am I?

Volgens mij kan dat wel... je kan natuurlijk geen proefrit maken.. lijkt me toch vrij belangrijk bij het kopen van een auto. Je kan natuurlijk ook gewoon regelen dat je ouders 'm eerst kopen en dat je 'm op je eigen naam laat zetten zodra je je rijbewijs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
@Arsenius: de enige voorwaarde voor het overschrijven van een auto is, dat je 18 jaar of ouder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Of je zit ruim een uur in de auto met je rij-examen.

Het leuke was wel, dat m'n examinator praatte met m'n rijinstructeur, en tegen hem zei dat ze bovengemiddelde kandidaten altijd helemaal door de stad liet rijden als ze al 100% zeker geslaagd zijn. Mocht daar e.e.a. fout gaan dan kom je toch nog op een voldoende uit.

Heb het geweten. Het was rustig op de weg, ruim een uur gereden. Had ook wel het idee dat ze meer oog op m'n rij-instructeur had dan op de weg. Ze zat op de passagiersstoel, rij-instructeur op de achterbank. En zat met d'r hoofd naar rechts met d'r kin op de stoel, echt 180% gedraaid zeg maar kijkend naar m'n instructeur / pratend op de achterbank.Volgens mij moet ze echt wel flinke nekkramp gehad hebben na de rit.

In de stad ging ook alles goed dus was natuurlijk ruim geslaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:16:
Of je zit ruim een uur in de auto met je rij-examen.

Het leuke was wel, dat m'n examinator praatte met m'n rijinstructeur, en tegen hem zei dat ze bovengemiddelde kandidaten altijd helemaal door de stad liet rijden als ze al 100% zeker geslaagd zijn. Mocht daar e.e.a. fout gaan dan kom je toch nog op een voldoende uit.

Heb het geweten. Het was rustig op de weg, ruim een uur gereden. Had ook wel het idee dat ze meer oog op m'n rij-instructeur had dan op de weg. Ze zat op de passagiersstoel, rij-instructeur op de achterbank. En zat met d'r hoofd naar rechts met d'r kin op de stoel, echt 180% gedraaid zeg maar kijkend naar m'n instructeur / pratend op de achterbank.Volgens mij moet ze echt wel flinke nekkramp gehad hebben na de rit.

In de stad ging ook alles goed dus was natuurlijk ruim geslaagd ;)
Da's lang, ik was na een 30 min al klaar, nummerbord oplezen vanaf 30 meter, even voertuig controle, rotonde, stukje snelweg, stad in met straatjes van rechts, achteruit in parkeren met 3 lege vakken en de middelste nemen, weer terug naar examen centrum, netjes auto uitzetten, spiegelen met de deur open doen (heel belangerijk!), klaar, stempels en geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57
Ik ben gezakt voor de 3e keer, hij zei dat ik te nonchalant was met kijken (wat volgens mij niet waar was) en ik reed af en toe te dicht bij geparkeerde auto's langs...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

damn... klote man. Wanneer mag je weer op?

Verwijderd

*Calvijn is voor de 1e keer geslaagt.

Ging super veel fout, 3 x afgeslagen , bocht achteruit ging totaal fout...

en ik had 2 examinatoren bij mij en ze vulden van alles in.

Groningen is er weer een wegmisbruiker bij.. straks ff aanvragen bij gemeentehuis..

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

wwwhizz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:
Ik ben gezakt voor de 3e keer, hij zei dat ik te nonchalant was met kijken (wat volgens mij niet waar was) en ik reed af en toe te dicht bij geparkeerde auto's langs...
Da's kut ja, van die dingen die niet duidelijk aan te wijzen zijn. Daar kun je voor een volgende keer ook vrij weinig mee.

Dat te dicht langs geparkeerde auto's heb ik ook gehad. Een smal straatje met aan beide kanten geparkeerde auto's. En ik reed er gewoon soepel doorheen. Krijg ik van de examinator te horen dat ik er te dicht langsreed. Daarop antwoordde ik: "Te dicht? Dan had je het aan de andere kant moeten zien!", waarop de examinator moest lachen en meldde dat ik geslaagd was.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Bah, net voor de eerste keer examen gehad, maar is 'm niet geworden. Ik maakte twee fouten. Bij de eerste kwam ik aanrijden bij een T-splitsing buiten de bebouwde kom, en moest linksaf de kruisende weg op. Er kwam een auto van rechts en dacht dat ik er wel voor kon. Kon in principe ook, maar die auto moest blijkbaar wel wat afremmen daarvoor. De tweede fout was in de buurt van het Transferium nabij Leiden. Ik kwam de snelweg af en moest naar links. Daar waren twee stroken voor links bij het stoplicht, en nam de linker omdat de middelste vol stond met een vrachtwagen en wat auto's. Kwam dus op de linkerstrook uit met nog een strook naast me en twee stoplichten in het vooruitzicht. Ik moest bij de tweede stoplichten rechtsaf en wilde dus naar de rechterstrook, zodat ik bij die stoplichten op die voorsorteerstrook naar rechts kon uitkomen. Ik ging echter al voor die eerste stoplichten naar de rechterstrook, waarvoor weer iemand achter me moest bijremmen. Ik had met de verkeersstroom op mijn strook mee moeten rijden en pas na die eerste stoplichten moeten invoegen. Dat was echt 1 minuut van het CBR vandaan. ;(

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• flo_
Captain N schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:37:
Bah, net voor de eerste keer examen gehad, maar is 'm niet geworden. Ik maakte twee fouten. Bij de eerste kwam ik aanrijden bij een T-splitsing buiten de bebouwde kom, en moest linksaf de kruisende weg op. Er kwam een auto van rechts en dacht dat ik er wel voor kon. Kon in principe ook, maar die auto moest blijkbaar wel wat afremmen daarvoor. De tweede fout was in de buurt van het Transferium nabij Leiden. Ik kwam de snelweg af en moest naar links. Daar waren twee stroken voor links bij het stoplicht, en nam de linker omdat de middelste vol stond met een vrachtwagen en wat auto's. Kwam dus op de linkerstrook uit met nog een strook naast me en twee stoplichten in het vooruitzicht. Ik moest bij de tweede stoplichten rechtsaf en wilde dus naar de rechterstrook, zodat ik bij die stoplichten op die voorsorteerstrook naar rechts kon uitkomen. Ik ging echter al voor die eerste stoplichten naar de rechterstrook, waarvoor weer iemand achter me moest bijremmen. Ik had met de verkeersstroom op mijn strook mee moeten rijden en pas na die eerste stoplichten moeten invoegen. Dat was echt 1 minuut van het CBR vandaan. ;(
Je moet ook goed luisteren wat ze vooraf zegt. Meestal zeggen ze linksaf en bij de stoplichten meteen weer rechtsaf. Als je daar niet op anticipeert, dan ga je zo de fout in. Was het wat minder druk, dan kon je waarschijnlijk je fout nog herstellen.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Naja, het was dus niet bij de volgende stoplichten rechtsaf, maar pas bij die daarna. ;) Dat ik links voorsorteerde was prima zei 'ie, maar ik ging te vroeg naar de rechterstrook daarna.

[ Voor 35% gewijzigd door Captain N op 13-09-2007 15:04 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zat nog even op youtube te kijken, maar ene rijschool accuraat heeft echt veeeel filmpjes online gezet. Wellicht ook voor jullie leuk om te zien: http://www.youtube.com/user/accuraat (ook motordingen, maar die skip je maar). Of als je al langer rijdt is dit wel cool. sandors racecursus. Als deze 13 (!) jarige het kan... ;)

Vanochtend een uurtje gelest. Is eigenlijk te kort want in praktijk reed ik maar 45 minuten ofzo. 5 minuten aanloop/ouwehoeren/etc en 10 minuten te vroeg bij de volgende. niet echt ideaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Jazzper op 14-09-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Mijn rijschool was altijd heel stipt, precies op de goede tijd stonden ze er, en behalve de uitleg voorafgaand aan de eerste les en af en toe een klein beetje uitleg langs de kant van de weg heb ik altijd een uur gereden. 10 min te vroeg bij de volgende kan echt niet, je betaald er genoeg voor.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja hij ging uitleg geven over de banden enzo toen we daar aankwamen. Dus wellicht was het wel gepland, maar kreeg niet het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is geslaagd :D

Het ging best goed, enkel een kleine ingreep gehad bij een zebrapad (bejaarde voetganger die zich achter een auto had verstopt...)

Maandag rijbewijs aanvragen en dan 5 werkdagen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:37:
* RoD is geslaagd :D

Het ging best goed, enkel een kleine ingreep gehad bij een zebrapad (bejaarde voetganger die zich achter een auto had verstopt...)

Daar had je ook voor kunnen zakken. Maargoed bij mij was het nog erger. Ik reed een verboden in te rijden bord voorbij :X En toch geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:43:
[...]

Daar had je ook voor kunnen zakken. Maargoed bij mij was het nog erger. Ik reed een verboden in te rijden bord voorbij :X En toch geslaagd.
Inderdaad, maar het was een brede weg, waar de voetganger van links kwam. Daarnaast was het een oudere man, die niet zo snel ter been was. Dus als ik was doorgereden, dan zou er nog genoeg ruimte zijn geweest tussen de voetganger en mijn auto. De instructeur had de voetganger trouwens ook niet gezien :P Maar toch, regels zijn regels.

Fileparkeren ging trouwens ook niet helemaal perfect, maar het kijken zal mij wel gered hebben :+

Ik vond trouwens dat ik redelijk snel klaar was, een kleine 25 minuten.

En dan wil je rechts voorsorteren om rechts af te slaan. Rijdt er een Belg achter mij die weigert te schuiven / snelheid terug te nemen om mij te laten invoegen. Pas na 400 meter viel het hem pas op dat mijn knipperlicht aanstond...

Iedereen in de auto was het wel gelukkig eens; 'domme Belg' :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:37:
/me is geslaagd :D

RoD schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:43:
[...]

Hebben jullie allebei veel mazzel gehad, alhoewel een voetganger zich ook duidelijk moet laten zien, achter een auto vandaan komen waar men je niet kan zien is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
30 okt theorie. Kon niet eerder maar dan heb ik al mijn lessen al gehad.
Alleen ik sta nu voor een keuze TTT gelijk aanvragen voor diezelfde week met de kans op zakken van je theorie dat je dan ook de TTT kwijt bent.

Denk wel dat ik het doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Vandaag mijn eerste rijles gehad...

Kga een pakket nemen met 20 lessen + examen.
Mogelijkheid is er om een TTT bij te doen, weet alleen niet of dit nuttig is.

Ik heb het topic al wat doorgelezen, maar weet nog niet echt of het een meerwaarde heeft.

[ Voor 187% gewijzigd door WeirdEye op 02-10-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 17:46
WeirdEye schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:47:Kga een pakket nemen met 2 lessen + examen.
ik neem aan dat er achter die 2 nog een 0 hoort?

:D

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:07:
Ik zat nog even op youtube te kijken, maar ene rijschool accuraat heeft echt veeeel filmpjes online gezet. Wellicht ook voor jullie leuk om te zien: http://www.youtube.com/user/accuraat (ook motordingen, maar die skip je maar). Of als je al langer rijdt is dit wel cool. sandors racecursus. Als deze 13 (!) jarige het kan... ;)
Hehe, grappig, ik heb bij accuraat gelest. Zeer correcte en goede instructeur. In een keer geslaagd, maar dit is nu alweer een anderhalf jaar geleden :) Die filmpjes had hij toen de tijd op een cd staan om te bekijken.
[reclame_mode]
Mocht je in de buurt van genemuiden/hasselt wonen dan is deze rijschool zeker een aanrader
[/reclame_mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Remond_FRL schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

ik neem aan dat er achter die 2 nog een 0 hoort?

:D
Klopt foutje.. :P

Als het met 2 lessen lukt zou wel heeeel mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoeveel praat jullie instructeur offtopic? die van mij eh... veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

2 lessen van 10 uur straight!

Naar spanje en terug ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:38:
hoeveel praat jullie instructeur offtopic? die van mij eh... veel...
Die van mij deed dat constant. Alleen maar over auto's praten, vermogen, koppel e.d. En natuurlijk dames kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

was het maar over auto's en vrouwen. Ik doelde meer op problemen en andere sheit welke me echt niet boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:55:
was het maar over auto's en vrouwen. Ik doelde meer op problemen en andere sheit welke me echt niet boeit.
Ja, maar dat kan je zelf toch aangeven als je daar zin in hebt ofniet? Die lui zitten ook elke dag in hun auto, moeten ook kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
* RedPixel is vandaag geslaagd voor zn rijbewijs :D
Het was voor mij de derde keer, de eerste twee keer in Groningen. De wachtrij van het CBR was alleen in Assen een stuk korter, dus had ik besloten in Assen te gaan afrijden. Daarbij is rijden in Assen gewoon een stuk simpeler ;)
De eerste keer reed ik gewoon niet goed, de tweede keer reed ik volgens mij prima (beter dan deze keer :P )

Mijn rijinstructeur was alleen sinds dit weekend overgestapt op een nieuwe auto, een Mercedes A klasse (2.0 diesel, 110pk) i.pv. een Volvo S40 (2.0 diesel, 88pk?). Die mercedes vond ik gelukkig een stuk fijner rijden, en na twee uurtjes rijles was ik zowel aan de auto als aan Assen (dat was ook mn eerste keer in Assen) redelijk gewend. FF een stukkie rijden, en hoppa. De kerel liep al met een grote glimlach naar binnen, en meldde mij dat "het wel goed genoeg was". Mijn motor sloeg 1x af, maar dat kwam omdat hij zijn voeten onder het 2e koppelingspedaal had...
Morgen dus maar even naar het gemeentehuis en volgende week mijn rijbewijssie ophalen *O*

edit: 32 lessen, een TTT (die ik mensen niet echt aanraad, je kunt prima zonder), en 3 examens. In totaal zo'n 1600 euro kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door RedPixel op 02-10-2007 19:52 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ben ik niet met je eens dat over de TTT. Ik vond het zelf namelijk erg fijn omdat ik nu wist wat me te wachten stond bij het praktijk examen. Als ik de TTT niet had gehad weet ik niet of ik zo snel (20 lessen) m'n rijbewijs gehaald heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat weet je toch ook als je gewoon examen doet..is even duur :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Inderdaad, doe dan een examen extra, heb je ook nog kans dat je slaagt ook!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Glashelder schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:13:
Dat weet je toch ook als je gewoon examen doet..is even duur :/
Nee, een TTT doe je tussendtijds (zoals de naam al zegt). Je plant het tussen je lessen door. Stel je zakt voor je examen, dan sta je in de wachtrij en moet je weer extra lessen nemen. De TTT geeft een heel goed beeld van het echte examen. Ik ben blij dat ik het wel genomen heb. Bovendien kun je vrijstellingen behalen, dat is voor sommige mensen ook een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:58
Ben er mee eens dat je gewoon voor een echt examen moet gaan, kan je inderdaad nog slagen ook. Of even vragen of je rij-instructeur contact wilt opnemen met een andere rijschool of zijn collega's vraagt om een les met elkaar te wisselen en doen alsof het een examen is. TTT voor de kosten van een les. Voor vrijstellingen doe je het niet voor lijkt me. Gaat meer om dat je alles in je omgeving in de gaten houd en juist weet te reageren dan dat je de bijzondere verrichting goed uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:
nou, welkom bij de club. Ik ben al een jaar bezig, en afgelopen maandag voor de 3e keer gezakt. Het was mijn 4e examen, het derde was afgelast. Een of andere muts met een Renault Megane reed namelijk zo tegen mijn deur. Dat was in het eerste kwartier van het examen, dus ik mocht ook niet meer doorrijden.
Gelukkig werd ik net gebeld door mijn rijschool. CBR vindt dat ik genoeg reden heb voor een BNOR! Dus dat wordt 8 november! Nu moet ik het halen, hoop tenminste dat ik het haal.. Het heeft me al een kleine 4500 euro gekost.. En mijn theorie verloopt 27 november. Ik ben veel te zenuwachtig tijdens de examens. Dat zal met BNOR zeker wel schelen. En verder gaan we nog kruisingen oefenen. Ben er blijkbaar wat achterop mee geraakt, maar ja, mijn theorie is dus bijna een jaar geleden. Ik mag daar niet over twijfelen, en dat deed ik maandag dus wel. Ook dankzij de zenuwen, dat wel! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:41:
Ben er mee eens dat je gewoon voor een echt examen moet gaan, kan je inderdaad nog slagen ook. Of even vragen of je rij-instructeur contact wilt opnemen met een andere rijschool of zijn collega's vraagt om een les met elkaar te wisselen en doen alsof het een examen is. TTT voor de kosten van een les. Voor vrijstellingen doe je het niet voor lijkt me. Gaat meer om dat je alles in je omgeving in de gaten houd en juist weet te reageren dan dat je de bijzondere verrichting goed uitvoert.
voor de vrijstellingen kun je het doen, maar dat voordeel heb je alleen als je de mazzel hebt dat je in een keer slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Ik word bijna 18 dus ik ga ook bijna beginnen met lessen :D Ga lessen bij van asselt en begin wrs 21 November :D Heb er iig zin in :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoop dat jij meer geluk hebt dan ik. Ik erger me aan al die mensen die zeggen "Ik heb het MAKKELIJK in een keer gehaald". Dan heb je gewoon geluk, volgens mij. Het kan aan mij liggen, maar ik vind autorijden vooral erg veel en zeker niet makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Gebruik tegen zenuwen gewoon Valdispert.. Het heeft mij echt rustig gemaakt en ik ben als zo'n zenuwpees :p Ik zou het gewoon proberen.. Ik ben blij dat ik het gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:25:
hoop dat jij meer geluk hebt dan ik. Ik erger me aan al die mensen die zeggen "Ik heb het MAKKELIJK in een keer gehaald". Dan heb je gewoon geluk, volgens mij. Het kan aan mij liggen, maar ik vind autorijden vooral erg veel en zeker niet makkelijk!
Mijn zussen zijn bij deze rijschool in 1x geslaagd, krijg ook dezelfde instructeur waarschijnlijk, maar mijn zussen hadden beiden overigens wel ongeveer 40 lessen gehad voor ze examen gingen doen. Uiteindelijk ligt het natuurlijk ook een beetje aan je examinatoor.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

nou, welkom bij de club. Ik ben al een jaar bezig, en afgelopen maandag voor de 3e keer gezakt. Het was mijn 4e examen, het derde was afgelast. Een of andere muts met een Renault Megane reed namelijk zo tegen mijn deur. Dat was in het eerste kwartier van het examen, dus ik mocht ook niet meer doorrijden.
Gelukkig werd ik net gebeld door mijn rijschool. CBR vindt dat ik genoeg reden heb voor een BNOR! Dus dat wordt 8 november! Nu moet ik het halen, hoop tenminste dat ik het haal.. Het heeft me al een kleine 4500 euro gekost.. En mijn theorie verloopt 27 november. Ik ben veel te zenuwachtig tijdens de examens. Dat zal met BNOR zeker wel schelen. En verder gaan we nog kruisingen oefenen. Ben er blijkbaar wat achterop mee geraakt, maar ja, mijn theorie is dus bijna een jaar geleden. Ik mag daar niet over twijfelen, en dat deed ik maandag dus wel. Ook dankzij de zenuwen, dat wel! :>
Dat 3e keer was een typfoutje, ik ben de 3e keer (afgelopen dinsdag) dus geslaagd :) Ik kan niet anders dan jou veel succes te wensen, en ik hoop dat je bij de BNOR wel zult slagen!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:25:
Waarom zou dat niet kunnen? :? Autorijden is helemaal niet moeilijk, en als je het goed onder de knie hebt hoef je ook geen fouten te maken. Dusja, dan kun je het "makkelijk" in 1x halen. Ik heb het ook makkelijk in 1x gehaald, op een enkel foutje na dat ik een verboden in te rijden straat inreed :+ Waar ik prima voor had kunnen zakken :X Maar op dat foutje na reed ik perfect en was er helemaal niks op aan te merken. En ik ben heus geen geweldige rijder, dus dan kunnen anderen dit ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:44:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? :? Autorijden is helemaal niet moeilijk, en als je het goed onder de knie hebt hoef je ook geen fouten te maken. Dusja, dan kun je het "makkelijk" in 1x halen. Ik heb het ook makkelijk in 1x gehaald, op een enkel foutje na dat ik een verboden in te rijden straat inreed :+ Waar ik prima voor had kunnen zakken :X Maar op dat foutje na reed ik perfect en was er helemaal niks op aan te merken. En ik ben heus geen geweldige rijder, dus dan kunnen anderen dit ook wel.
dat vind ik dus helemaal niet. Autorijden is veel, je moet veel weten, en als het makkelijk was, slaagde iedereen wel de eerste keer! En dat je het goed onder de knie hebt, bevordert wel de kans van slagen, maar verder ook niks. Het blijft een momentopname. En zoals je het zelf al zegt, voor minder dan zoiets kun je al zakken hoor .Je hebt dus ook gewoon geluk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 07:57:
[...]

Dat 3e keer was een typfoutje, ik ben de 3e keer (afgelopen dinsdag) dus geslaagd :) Ik kan niet anders dan jou veel succes te wensen, en ik hoop dat je bij de BNOR wel zult slagen!
dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb dinsdag mijn praktijkexamen.. en afgelopen donderdag heb ik de TTT gedaan.. Geen vrijstelling gekregen en ik zou dik gezakt zijn voor mijn echte examen.

Nu heb ik de maandag nog maar 1 les, ik voel de stress en de druk echt oplopen.. Hoe kan ik mijn kijken verbeteren en beter mijn theorie-regels toepassen in 1 les!

echt huilen.. Iemand tips?? :'(

Ik kan gewoon mijn rijbewijs in theorie al woensdag hebben, maar ik acht de kans daarop niet groot want ik voel gewoon dat ik nog niet klaar ben en minstens nog 5 a 10 lessen nodig zou hebben. Ik heb er trouwens 26 gehad..

Echt zwaar dit :X

[ Voor 25% gewijzigd door Arsenius op 06-10-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Arsenius schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:31:
Ik heb dinsdag mijn praktijkexamen.. en afgelopen donderdag heb ik de TTT gedaan.. Geen vrijstelling gekregen en ik zou dik gezakt zijn voor mijn echte examen.

Nu heb ik de maandag nog maar 1 les, ik voel de stress en de druk echt oplopen.. Hoe kan ik mijn kijken verbeteren en beter mijn theorie-regels toepassen in 1 les!

Ik kan gewoon mijn rijbewijs in theorie al woensdag hebben, maar ik acht de kans daarop niet groot want ik voel gewoon dat ik nog niet klaar ben en minstens nog 5 a 10 lessen nodig zou hebben. Ik heb er trouwens 26 gehad..

Dan neem je toch weer 10 lessen erbij, je instructeur kan vast wel ruilen met een andere kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Arsenius schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:31:

Ontspannen helpt om goed te kunnen kijken. Maarja, dat zal nu lastig worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:57:
[...]

Ontspannen helpt om goed te kunnen kijken. Maarja, dat zal nu lastig worden :P
oefen wat theorieexamens op internet of in je theorieboek. Ga eventueel met je ouders of vrienden een stukje rijden en kijk of je in bepaalde situaties weet wat je zelf gedaan zou hebben en of dit ook klopt.

Ik wil je niet bang maken, maar toen ik de eerste keer op moest had ik ook niet het idee dat ik er al aan toe was. Ik zakte dik. Mijn TTT had ik NET (reed toen nog echt slecht).. Maar dat bedoel ik nou, hoe lastig zo'n situatie kan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Nu 10 lessen gehad (van 1,5 uur), technische gedeelte lukt nu helemaal en nu een beetje begonnen met kijken. Enige wat ik nog moet afleren is het opgejaagd rijden hehe, nu gaat bij mij alles snel (praten lopen alles eigenlijk, het is geen ADHD) maar ik kan er echt niet tegen als iemand mij in gaat halen op een 50 km weg terwijl ik 60 rijd.

Had het er met mijn instructeur ook al over, als hij zonder de "L" op zijn dak wegrijd naar huis het verkeer heel anders reageerd in een keer, grappig he.

We lest er hier trouwens ook volgens de Rijles-in-stappen methode? Ik vind het best wel fijn, kost een beetje meer maar je weet eerder waar je aan toe bent vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Maksvr schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:12:
Nu 10 lessen gehad (van 1,5 uur), technische gedeelte lukt nu helemaal en nu een beetje begonnen met kijken. Enige wat ik nog moet afleren is het opgejaagd rijden hehe, nu gaat bij mij alles snel (praten lopen alles eigenlijk, het is geen ADHD) maar ik kan er echt niet tegen als iemand mij in gaat halen op een 50 km weg terwijl ik 60 rijd.
Kan je dat niet bewust even een paar maanden niet doen? Als je je rijbewijs hebt, dan weer iets harder rijden. Uiteraard met eventuele gevolgen. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

En om 19:25 draai ik net buiten Veldhoven ook voor de eerste keer de sleutel om :)... Lang zitten twijfelen, hoe het geld regelen, enz. maar toch maar de knoop doorgehakt.

Vanavond introductieles, daarna ga ik waarschijnlijk 2 lessen in de week volgen. Hopen dat ik vóór de pasen nog mijn praktijkexamen kan doen, dan hoef ik niet moeilijk te gaan doen met het nieuwe examen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes :)

3 weken terug draaide ik voor het eerst de sleutel om in een leswagen.
Ik les nu 4 uur per week en het gaat redelijk goed.

Hoop binnenkort mijn rijbewijs te halen, woensdag de TTT aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe RIS. Of het voordeel heeft weet ik niet. Ben inmiddels te vaak gezakt om dat te kunnen beoordelen :P

Maar vind het theoretische gedeelte erg relaxed, ik ben nogal van de tekst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Ik heb nu ook 8 lessen gehad met RIS, zou vandaag de 1e module afronden....
Zou ja;) want het is niet helemaal goed gegaan. Mijn linkervoet is niet zo subtiel, met als gevolg dat wegrijden uit stilstand een drama is.

Iemand misschien tips?

Ik probeer 2 uur in de week te lessen maar meestal lukt het niet.
Volgende week donderdag pas weer:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah! je hak aan de grond houden! Heb je dat geleerd? Dat scheelt dus de helft! En verder rijd ik zelf liever met dunnere zolen dan met dikke, dus bijv all stars. Misschien heb je er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Dunne zolen is inderdaad een goeie tip. Heb je veel meer gevoel op het pedaal. Het werkte voor mij althans. Toen ik m'n rijbewijs had, ben ik pas met dikke zolen gaan rijden. Dat went ook wel, maar als je de hele auto nog niet onder de knie hebt, is dunne zolen een goede oplossing. :)

[ Voor 44% gewijzigd door _the_crow_ op 10-10-2007 20:43 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik had "net" mn rijbewijs.. en daarna met de vouwwagen naar Oostenrijk rijden, vakantietijd, veel te warm, dus continue lekker met blote voeten gereden..

En dan de eerste keer weer met dikke schoenen aan rijden in ons kikkerlandje.. :P *proest*, dat was de 1e 5 minuten echt waardeloos :)

maar alles went

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft hier iemand ervaring met de rijopleiding van de ANWB (10 dagen gebeuren)?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgens mij wel

Ben zelf overigens voor een 6-daagse cursus gegaan bij een lokale rijschool, beviel erg goed moet ik zeggen :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Maand geleden begon ik ook met lessen ondertussen alweer 24½ les gehad. Moet de 30e me theorie halen daarna gelijk voor TTT en examen al. Rijden gaat verder goed alleen nog wat meer kijken
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik zit zelf nu op mijn 32e les en na mijn 35e doe ik examen.. 8 November in de spits om 08:00..

Veel mensen hebben wel zoiets van dan is het wel druk enzo maar aan de andere kant is de examinator nog wel lekker fris en dat je dat beter kunt hebben als 1 van de laatsten op een dag.. dan zou tie wat chagrijniger zijn. Ik vind het wel grappig, maar er kan wel een kern van waarheid inzitten eigenlijk.

Behalve als de examinator een ochtendhumeur heeft.. lol.. Maar goed volgens mij ben ik ook alerter 's morgens vroeg en als het druk is dan let je ook wat meer op..

Ik reken er niet op dat ik in één keer slaag, maar het zou toch verdomd mooi wezen.

*duimt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:20:

En bij wie les je? In Almelo ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
oh ja mijn andere post van eerder klopte niet, het was geen examen. foutje van de instructeur op de 4traffic website.. Kan gebeuren.. Gelukkig maar..

Nu voel ik me toch iets zekerder in de auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Je gevoel is heel belangrijk en ook met de instelling ik ga me best doen en zie wel wat het word kom je heel veel. Gewoon laten zien wat je kan!

[ Voor 11% gewijzigd door victenn op 27-10-2007 20:00 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

En bij wie les je? In Almelo ook?
Ik les idd ook in Almelo, bij rijschool Toenink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:03:
[...]

Ik les idd ook in Almelo, bij rijschool Toenink.
Ohja, die rijdt in van die impreza's rond hé?
Geschikte kerel is dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Hehe we zijn weer een paar weekjes verder, progressie is nu duidelijk merkbaar vind ik zelf. Heb er ondertussen al best wel wat uren op zitten (15 dacht ik), ik rijd nu een stuk rustiger en veiliger, kijken gaat goed etc. Soms pak ik nog een stoeprandje mee, maar dat hoort zo als je nog lest :9

Denk dat ik ongeveer wel klaar ben voor het examen. Heb nu mijn theorie ook binnen (in een keer hehe) dus ik ben er helemaal klaar voor. Moet nog alleen even kijken met mijn instructeur wanneer ik op examen ga.

Oja en misschien een tip voor iedereen om over uren in plaats van lessen te spreken, bij mij duurt een les bijvoorbeeld anderhalf uur, bij iemand anders weer 40 minuten (die heb je echt!). Zo is het makkelijker om te vergelijken met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

Ohja, die rijdt in van die impreza's rond hé?
Geschikte kerel is dat. :)
Dat klopt helemaal, ik mag in de blauwe rijden :+
Het zijn zeker geschikte mensen, bevalt me goed daar.

Het rijden gaat me goed af, ben nu ongeveer op de helft.
Over 3 weken mag ik mijn TTT doen, daarna mn examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik ben 9 November aan de beurt in Harderwijk. Nog 3 lessen., Ik ben benieuwd...

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Angeloonie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:37:
Heeft hier iemand ervaring met de rijopleiding van de ANWB (10 dagen gebeuren)?
Ja.

Intake kost wat geld, dan wordt in de simulator bepaald hoe goed je rijdt en dus hoelang je er over gaat doen. Je krijgt dan een prijs aangekoppeld.

10 dagen bestaat uit TTT en het is heel verstandig om je theorie daarvoor al gehaald te hebben, aangezien de examens per direct worden aangevraagd, of een slot bezet wordt voor je.

Eerste dag is simulator (of was het al de 1e dag rijden? Weet niet meer), 2e dag de weg op, en simulator is na 4 dagen afgelopen, steeds minder uur. In de simulator oefen je wat technische handelingen, schakalen, optrekken, remmen, kijken e.d.

10e dag afrijden, was wel 's ochtends vroeg, dus eigenlijk 9 dagen gereden.

Officieel halve dagen zelf rijden, halve dagen met een andere leerling mee, om van elkaar te leren. Ik kon niet omdat ik ook nog full time werkte, dus halve dagen werken en halve dagen rijden gedaan.

Totaal kwijt: 2000,- plus examengarantie 500,- is 2500,-. Ik was een niet zo snelle leerling.

Examengarantie kan je 4x 'gratis' zakken, elke keer 5 uur rijden er bij. Je speelt gelijk als je 1x zakt, 2e keer haalt. Dat heb ik dus gedaan :P

Kwa slagingspercentages hangt het dacht ik rond de 50% bij de eerste keer, maar pin me er niet op vast.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.