Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:45
W.Wezz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:11:
Nou volgende week voor de 3e keer examen doen :O.
Laatste keer dat ik zakte was omdat ik "niet nieuwschierig" genoeg was op de kruispunten. énfin, kan gebeuren, vind het alleen beetje vreemd aangezien mijn ex gisteren geslaagd is maar ook het commentaar kreeg wat ik had gekregen toen ik gezakt was. Dat ze dus wat meer door de bochten heen moet kijken en wat meer nieuwsschierig moet zijn. Zo zie je maar weer dat je zeker afhankelijk bent van de examinator in kwestie ;). It`s not fear!

Volgende week haal ik dat examen, that`s for shure na 60 lesuren :).
We duimen voor je! :)

Enneh, je ex is een chick... Leven is niet eerlijk, maar zo werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net TTT gehad, ging goed. Was alleen een keer fout gereden doordat ik een beetje scheel op de TomTom keek, en moest van de examinator ook wat meer in m'n dode hoek kijken. Vrijstelling voor bijzondere verrichtingen in ieder geval gehaald, stelde niet veel voor. In een leeg straatje keren en bij het CBR vooruit in een vak parkeren :P
Nu kreeg ik alleen net het aanbod om volgende week vrijdag al examen te doen :X Heb net 22 uur er op zitten, en heb nu tentamens, dus echt ideaal is het niet. Als ik volgende week nog wat lessen kan doen om de puntjes op de welbekende i te zetten, dan doe ik het waarschijnlijk wel. Eventjes over nadenken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:40

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik wilde eerst zo snel mogelijk examen doen. Later bedacht ik mij dat die paar tientjes extra voor meer lessen zich over de komende 60 jaar vast wel terugverdienen :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja het gaat op zich wel goed, ik heb een pakket van 30 uur, dus als ik voor volgende week vrijdag nog een aantal uur kan lessen zit ik er niet zoveel naast. Het is vooral dat ik nog niet het hele examengebied ken, en ik bij sommige kruispunten en dergelijke nog niet weet hoe het moet. Dit weekend maar eens met de scooter het gebied uitkammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jazzper schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:32:
ik wilde eerst zo snel mogelijk examen doen. Later bedacht ik mij dat die paar tientjes extra voor meer lessen zich over de komende 60 jaar vast wel terugverdienen :)
Als je zonder die extra lessen óók je examen kan halen ben ik benieuwd naar je redenatie waarom het zich terug zal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Je weet natuurlijk nooit zeker of je het gaat halen he. Extra lessen nemen is goedkoper dan 2x examen doen. (Hangt natuurlijk het e.e.a. af van de hoeveelheid extra lessen).

Ik heb vanavond m'n 3de les alweer. Gisteravond 2 uur aan een stuk gereden door verschillende zones. Ging wel lekker! Al moet ik echt beter vooruit kijken en alvast beginnen afremmen zodat ik niet met 70 in een zone 30 knal zegmaar. (Ja, die heb je hier echt zulke wegen). Ook voorrang van rechts wegen moet ik denk ik wel even wat rustiger passeren. Borden kijken is iets waar ik vanavond goed mee bezig wil gaan.

Is echt nog even wennen. Schakelen enzo gaat wel goed, maar als ik alles tegelijk moet doen is het soms wel wat teveel.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennahz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:06:

Is echt nog even wennen. Schakelen enzo gaat wel goed, maar als ik alles tegelijk moet doen is het soms wel wat teveel.
Komt wel goed, niet teveel verwachten de eerste paar keer, en als het echt niets word dan is er altijd nog een automaat :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 08:43
Dennahz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:06:
Ik heb vanavond m'n 3de les alweer. Gisteravond 2 uur aan een stuk gereden door verschillende zones. Ging wel lekker! Al moet ik echt beter vooruit kijken en alvast beginnen afremmen zodat ik niet met 70 in een zone 30 knal zegmaar. (Ja, die heb je hier echt zulke wegen). Ook voorrang van rechts wegen moet ik denk ik wel even wat rustiger passeren.
Denk dat het hier een kwestie is van vooruit kijken. Had hier zelf in het begin ook moeite mee tijdens de lessen (inmiddels alweer langer dan een jaar mijn rijbewijs en eigen auto). Als je de auto 100% onder controle hebt kun je je meer op je omgeving focussen. Als je dan ziet dat er een 30 zone aankomt kun je vast rustig uitvieren en eventueel op de motor remmen (mbv. terugschakelen). Op het moment dat je de zone inrijdt rij je dan misschien nog ~ 40 KM/h en hoef je misschien alleen rustig af te remmen voor een belachelijk grote drempel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

johnnyv.nl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:59:
[...]

Als je zonder die extra lessen óók je examen kan halen ben ik benieuwd naar je redenatie waarom het zich terug zal betalen.
omdat ik het examen maar een suffe momentopname vind en niet een weergave wat je allemaal mee kan maken. Uiteraard kun je niet op alles oefenen/voorbereiden maar ik vind lessen an sich 10x belangrijker dan een momentopname.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36
Oei, Dinsdag heb ik mijn examen, en dan lees je op de voorpagina van regionale krant dat het het hele weekend kan gaan sneeuwen en dat die sneeuw misschien wel enkele dagen kan blijven liggen.
Dat word oppassen, ik heb nog nooit met zulk weer gereden, want wanneer sneeuwt het hier nou.

Ik wacht af, en hoop dat het allemaal wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Het kan natuurlijk ook in je voordeel werken (kan). Bijvoorbeeld: in de sneeuw zul je nooit harder dan 50 km/u rijden en als het enigszins druk is komt het vooral neer op improviseren; een doorslippende auto kan geen voorrang verlenen of iets dergelijks. Iedereen is dus wat toleranter en voorichtiger ten opzichte van elkaar, dus minder kans dat je zakt op een of ander regeltje of schoonheidsfoutje ofzo ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
leokennis schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:26:
Het kan natuurlijk ook in je voordeel werken (kan). Bijvoorbeeld: in de sneeuw zul je nooit harder dan 50 km/u rijden en als het enigszins druk is komt het vooral neer op improviseren; een doorslippende auto kan geen voorrang verlenen of iets dergelijks. Iedereen is dus wat toleranter en voorichtiger ten opzichte van elkaar, dus minder kans dat je zakt op een of ander regeltje of schoonheidsfoutje ofzo ;)
en als het te erg is mag je vaak nog een keer op een andere dag examen doen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tipje voor mensen die nog aan het lessen zijn en het gaat idd sneeuwen: GA ZEKER WEL LESSEN IN DE SNEEUW. Weet je ook wat het is om onder zulke omstandigheden te rijden. Zeer nuttig.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
ik had een keer heel erg dichte mist tijdens rijles. Rijd je op de snelweg, niks aan de hand, rijd je ineens zo'n witte muur in. De achterlichten van de auto voor me waren nog maar net zichtbaar. Heb maar even het gas losgelaten. Instructeur zei er ook meteen wat van (ja, euh, ok, nu moet je je snelheid aanpassen aan de situatie he, want 100 is nu niet zo handig) :P

En even later in de bebouwde kom nog veel dichtere mist. Reed nog geen 30 in een 50-gebied. Kon geen hand voor ogen zien. Was wel leuk om te ervaren, maar ik ben wel blij dat het gewoon mooi weer was op mijn examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik kwam een keer in het donker in een mistbank op een compleet onoverzichtelijk kruispunt zonder stoplichten of borden met vier dode hoeken afrijden. Op een helling.

Na een minuut staren naar wat vaag te onderscheiden koplampen en remlichten toch maar de gok gewaagd :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 15:59
Sneak0r schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:39:
[...]
Als je dan ziet dat er een 30 zone aankomt kun je vast rustig uitvieren en eventueel op de motor remmen (mbv. terugschakelen).
Hoe bedoel je precies? En zoals ik jou begrijp heb je ieder jaar nieuwe koppelingsplaten nodig, kan je dat even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koppelingsplaat als remschijf gebruiken is best een goeie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Maksvr schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:58:
[...]

Hoe bedoel je precies? En zoals ik jou begrijp heb je ieder jaar nieuwe koppelingsplaten nodig, kan je dat even uitleggen?
Gewoon gas los laten, door de weerstand in de motor etc, remt de auto vanzelf af, en als je dat in een lagere versnelling doet maakt die meer toeren dus meer weerstand-->harder remmen.
Tenminste als ik logisch redeneer komt dat er uit :+

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Vanochtend 3e lesuurtje gereden, kreeg toch een hagelbui om de oren.. Vooral in zo'n "spagetti weggetjes wijk" wezen rijden om de bochtjes onder de knie te krijgen. Dat gaat me goed af, rijden op zich ook wel, en ik kijk meer om me heen, en zie sneller wat aankomen dan gemiddeld volgens de instructrice (meestal schijnt dat bij les 10-14 te komen, en anders word het erin gestampt), maar als ik naast iemand zit in de auto, of voor in de bus ofzo, dan ben ik ook altijd geneigd om veel te kijken, en wat vreet die uit etc.... Waar ik nog wel eens moeite mee heb, is wegrijden uit stilstand, de koppeling van de auto komt vrij zwaar op, maar het gaspedaal hoef je maar aan te tikken, en de auto knalt van zijn plek (110 pk Peugeot 207). Benieuwd hoe het rijden zich ontwikkeld en hoeveel lessen ik nodig ga hebben uiteindelijk, heb gewoon zo'n pakket gedaan van 30 lessen + TTT en examen. Rijd nu in Drachten, straks ritjes naar Heerenveen, waar ik ook zou afrijden (logischer zou zijn Leeuwarden (waar ik atm werk) of Groningen (iets dichterbij, en dan rijschool in woondorp), maar Heerenveen is veel rustiger kwa verkeer (en hoe sneller rijbewijs, des te sneller ik de Civic kan bestellen (automaat :+ ))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net examen gehad, niet gelukt, behoorlijk balen. Ik snap wel waarom ik niet geslaagd ben, ik maakte een paar fouten die je gewoon niet moet maken (te hard door een bocht, te laat stoppen voor een rotonde, te dicht achter een vrachtwagen op de snelweg), ook al corrigeerde ik prima.

Anyway, nu moet ik dus nog een keer gaan, en dat zuigt al flink - meer lessen en langer voordat ik dat kaartje heb. Geld boeit me niet zo, dat kan ik wel missen, maar de tijd die het kost begint me te irriteren.

Daarbij heb ik weinig zin om bij mijn huidige instructeur door te gaan - ik voel me gewoon totaal niet op mijn gemak en heb het gevoel dat ik veel minder leer dan ik zou kunnen leren. Zit nu bij Nelen in A'dam, en die hebben nog veel meer instructeurs natuurlijk, maar ik denk dat ik liever helemaal ergens anders rijd. Wie weet een goede instructeur / rijschool in A'dam (liefst in de buurt van Oost) die 's avonds en in het weekend tijd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb nou al heel wat lesjes erop zitten, volgende week TTT.. maar amsterdam ken ik nog steeds niet hoor.. :|

Ik herken wel een aantal dingetjes af en toe, maar als je me los zou laten in amsterdam kom ik niet zomaar thuis.. De enige routes die ik ken zijn dus de routes die voor het examen moeten. Als de weg opengebroken is ofzo dan wordt het weer lastig.. Hebben meer mensen hier last van? tis zo grooooot allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 20-03-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook in Amsterdam rijden, dus ken het wel :P Opzich is het wel makkelijk daar, je hebt gewoon een hoofdweg, en de rotondes daar zijn ook vrij herkenbaar. Welke routes heb je btw? Ook Praxis, Driehoven en Ringpark? Als je het nuttig vindt heb ik nog wel een DVD liggen waar m'n instructeur die routes rijdt.

Edit: Heb trouwens besloten om toch maar geen examen te doen volgende week vrijdag, gaat wel erg snel en ik heb bovendien tentamens. Examen staat nu gepland voor 11 april om 11:40. Kan ik nog rustig m'n pakket afmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:44:
Welke routes heb je btw? Ook Praxis, Driehoven en Ringpark? Als je het nuttig vindt heb ik nog wel een DVD liggen waar m'n instructeur die routes rijdt.
Jup, die 3 routes heb ik.. Iedereen als het goed is :P. Hoef geen dvd'tje, kijk veel op google maps enzo.. die routes lukken me wel.. das kwestie van 10 keer rijden ;).. maar verder ken ik de weg echt niet in amsterdam.. Er zijn natuurlijk wel genoeg punten die ik herken, en kruispunten die ik dan dus goed kan inschatten enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 08:44

Rmg

Gamepie56 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:35:
Ik heb nou al heel wat lesjes erop zitten, volgende week TTT.. maar amsterdam ken ik nog steeds niet hoor.. :|

Ik herken wel een aantal dingetjes af en toe, maar als je me los zou laten in amsterdam kom ik niet zomaar thuis.. De enige routes die ik ken zijn dus de routes die voor het examen moeten. Als de weg opengebroken is ofzo dan wordt het weer lastig.. Hebben meer mensen hier last van? tis zo grooooot allemaal
herken het niet eigenlijk, mischien komt het ook omdat ik bijna dagelijks hier in amsterdam rondrij :+

Waar moet je rijden dan dat je het lastig vind? bijna overal kom je wel op de ring uit, en behalve in de wijken in het centrum staan overal wel borden. en de weg opengebroken, sjah stukje terug en eromheen proberen te gaan 9 van de 10 keer staan er ook wel van die gele omleiding borden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Raz- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:20:
[...]

herken het niet eigenlijk, mischien komt het ook omdat ik bijna dagelijks hier in amsterdam rondrij :+

Waar moet je rijden dan dat je het lastig vind? bijna overal kom je wel op de ring uit, en behalve in de wijken in het centrum staan overal wel borden. en de weg opengebroken, sjah stukje terug en eromheen proberen te gaan 9 van de 10 keer staan er ook wel van die gele omleiding borden ;)
Ik woon niet in amsterdam he.. ik kom er eigenlijk noooit.. misschien keer met de bus voor een bioscoopje ofzo :P, verder kom ik er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Gamepie56 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Ik woon niet in amsterdam he.. ik kom er eigenlijk noooit.. misschien keer met de bus voor een bioscoopje ofzo :P, verder kom ik er niet
Bedoel ook meer, waarom je het lastig vind om in grote steden rond te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tering, gisteravond met 1 week het rijbewijs meteen een near death experience ;)

Ik was met mijn vriendin boodschappen wezen doen. Het regende megahard en het was pikdonker. Beide omstandigheden, laat staan samen, nog niet veel gehad tijdens les.
Enfin, stoplicht op groen en ik moest linksaf. Let ik niet goed op en rijdt zo de korte bocht de strook op van de tegenliggers ipv de ruime bocht en mijn eigen 2 baans. Gelukkig hadden zij rood, maar je schrikt je lam. Vol in de ankers en met een krap bochtje naar mijn eigen. Was een afgescheiden 4 baans zeg maar. Zou bijna gaan twijfelen aan mijn kunnen haha.. nah ja, bad vibe, gebeurt niet meer!

ok, ik zie nu wat mijn denkfout was.

http://maps.google.nl/?ie....000371,0.001196&t=h&z=20

ik kwam van het schuine stuk boven en moet naar beneden. Je ziet de weg schuin de middenberm doorsnijden. Ik ging daarvoor al linksaf. Makkelijk lullen zo achteraf in het licht op google maps :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Raz- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:19:
[...]

Bedoel ook meer, waarom je het lastig vind om in grote steden rond te rijden :+
vind ik niet lastig.. rijden gaat prima.. maar de weg vinden is lastig.. als ik ergens rij in amsterdam en ik moet van m'n instructeur even naar pompstation rijden ofzo :P, dan moet ie echt even de weg wijzen, want zelf ga ik dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jazzper schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:47:
tering, gisteravond met 1 week het rijbewijs meteen een near death experience ;)

Ik was met mijn vriendin boodschappen wezen doen. Het regende megahard en het was pikdonker. Beide omstandigheden, laat staan samen, nog niet veel gehad tijdens les.
Enfin, stoplicht op groen en ik moest linksaf. Let ik niet goed op en rijdt zo de korte bocht de strook op van de tegenliggers ipv de ruime bocht en mijn eigen 2 baans. Gelukkig hadden zij rood, maar je schrikt je lam. Vol in de ankers en met een krap bochtje naar mijn eigen. Was een afgescheiden 4 baans zeg maar. Zou bijna gaan twijfelen aan mijn kunnen haha.. nah ja, bad vibe, gebeurt niet meer!

ok, ik zie nu wat mijn denkfout was.

http://maps.google.nl/?ie....000371,0.001196&t=h&z=20

ik kwam van het schuine stuk boven en moet naar beneden. Je ziet de weg schuin de middenberm doorsnijden. Ik ging daarvoor al linksaf. Makkelijk lullen zo achteraf in het licht op google maps :p
Jesus Christ wie heeft die weg zo aangelegd :X

Dat valt me überhaupt op sinds ik rijles heb. Soms lijken ze het erom te doen zo vaag mogelijke situaties te scheppen met tussenweggetjes, vreemde middenbermen, onduidelijke voorsorteer- of rijstroken, fietsstroken tussen twee rijbanen in, busbanen die halfoverdwars overal doorheen liggen etc...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:19
leokennis schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:29:
[...]
~ wie heeft die weg zo aangelegd :X
In Belgie zijn dat soort constructies veel gangbaarder als je het mij vraagt :P

Vanmorgen mn derde les gehad, ging best aardig. Niet echt veel bijzonders ofzo (zie anders mn blog, hou elke les tot nu toe bij in een klein postje) maar iig mn instructeur aan het lachen gekregen. Ik maakte een opmerking als ‘jij laat je lekker toeristisch rondrijden’ waarop hij antwoordt ‘Ja, en ik krijg er nog voor betaald ook’.

Een paar kilometer verderop kwamen zo’n drempel-achtige zwarte puist in het wegdek tegen. Daar moest ik midden overheen zodat we er allebei niks van zouden voelen. Ging niet helemaal goed, iets te ver naar links.

> ‘Ja, nou voel jij niks, maar ik krijg nog een steeds een hobbel’
< ‘Hey, wie betaalt er hier nou’

* dikke grijns van rechts *

Best prettig als je je op je gemak voelt bij een instructeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carpento schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:46:

Een paar kilometer verderop kwamen zo’n drempel-achtige zwarte puist in het wegdek tegen. Daar moest ik midden overheen zodat we er allebei niks van zouden voelen. Ging niet helemaal goed, iets te ver naar links.
Daar moet je echt mee oppassen, je kan er beter half overheen rijden. Sommige zijn zo hoog dat ze de onderkant van de auto raken, als je pech hebt raak je de motor en dan heb je een mooie scheur in de carterpan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 20:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

A.s. donderdag voor het eerst weer lessen sinds mijn mislukte examen op 6 maart :P 2 uurtjes. de 31e weer 2, de 1e weer 2 en dan 2 april afrijden :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik kijk nog steeds in dit topic ondanks ik al 3 maanden geleden ben geslaagd, eind december dus.. Net toen ik mn auto in de garage wilde zitten te weinig ingestuurd en ik zat dus tegen de muur aan met me linkervoorbumper.. mooi beschadigd..

Ach ja. Dus een wijze les voor de net geslaagden of de aankomende geslaagden.. Als eerste auto geen bmw, audi of andere dure auto willen. Wilde ik ook maar op aanwijzing van vele mensen om mij heen een ouder barreltje aangeschaft.. en blij aan toe dat dit een oud barreltje is..

Alhoewel de witte diepe groeven op mijn bumper niet echt charmant staan!

Denk eraan, autotje van 1500 a 3500 eurie is goed genoeg voor het eerste jaar ( 2 jaar )

Want het echte leren begint pas als je zelf rijdt! :o

Oh nog iets, ik haat van die scooterpunks die keihard doorrijden als ik toch echt van rechts kom waar geen borden staan voor de rest.

Zou ze graag van hun sokken willen rijden, leren ze het af maar ja mijn bumper beschadigd is al genoeg.. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Arsenius op 22-03-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:17:
[...]

Daar moet je echt mee oppassen, je kan er beter half overheen rijden. Sommige zijn zo hoog dat ze de onderkant van de auto raken, als je pech hebt raak je de motor en dan heb je een mooie scheur in de carterpan.
Ach ja, als hij het wil doe ik het wel ;) Het is niet de eerste keer dat 'ie die route rijdt (voor mij ook niet trouwens, de vorige les hadden we dit stukje ook al gereden) dus het zal wel loslopen.

Verder heb je wel gelijk, die dingen kunnen venijnig zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zie je nou wel! ik maakte altijd woorden met mijn instructeur over die bulten.

ik: als je met 2 wielen doet beschadigd je carter niet
hij: doe nou niet zo eigenwijs, met 4 wielen voel je niets en je hebt clearance genoeg.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:46:
zie je nou wel! ik maakte altijd woorden met mijn instructeur over die bulten.

ik: als je met 2 wielen doet beschadigd je carter niet
hij: doe nou niet zo eigenwijs, met 4 wielen voel je niets en je hebt clearance genoeg.

:D
Ach ja, hij zal nog maar een jaar of 20 lesgeven, dus een tweakertje die net bezig is met zijn rijlessen zal het hoogstwaarschijnlijk wel beter weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik moet 7 mei theorie doen, en 12 mei rijden (tot 17), 17 mei examen doen, dus das 7 dagen in totaal :*)

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 22-03-2008 15:19 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Is het wel verstandig om het theorie-examen pas zo laat te doen? Stel nou dat je zakt, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
sylvesterrr schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:21:
Is het wel verstandig om het theorie-examen pas zo laat te doen? Stel nou dat je zakt, wat dan?
Ik word 7 mei 18 :p dus kan niet eerder.

en als ik zak (wat niet gebeurt ;) ) dan heb ik nog een theorie examen ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:22
MexxT schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:29:
[...]

en als ik zak (wat niet gebeurt ;) )
Zou ik maar niet te hard roepen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Misschien zit ie al wel een jaar elke dag in de boeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Hahn schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:31:
[...]

Zou ik maar niet te hard roepen :P
Ik ben zo'n beetje 3 weken geleden al begonnen met leren :p

bovendien, als je een beetje positief blijft lukt het altijd ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon goed leren en vooral al die oefen-examens doen zorgt ervoor dat het bijna niet kan missen of je haalt het. Ik heb 4 dagen van te voren een boek gehaald met CD-ROM en ben gaan oefenen en leren. Ik moest wel gewoon werken en had ook nog rijles in de tussentijd, dus mijn studietijd was beperkt tot een uurtje of 15, hooguit. Toch was ik redelijk zeker van mijn zaak. Ik had wel 4 fout, maar ik had voor mijn gevoel ook een beetje pech met de vragen. Op de belangrijkste onderwerpen had ik geen enkele fout.

Dus als je 3 maanden de tijd neemt om te leren, in de tussentijd ook praktijklessen hebt waarbij je je theorie kan toetsen, en goed de oefenexamens doet, dan haal je het gewoon met 0 fout.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36
Geslaagd!!:D

Het rijden ging vanmorgen echt wel goed. Was niet zo druk op de weg, denk omdat iedereen op de snelweg in de file stond.
Had geen last van de sneeuw of andere ongein, hoorde wel van de examinator dat ze de 1e sessie (van 8 uur ofzo?!) hadden verplaatste vanwege gladheid.

Examinator was dezelfde als die ik met de TTT had, alleen dit keer was hij veel spraakzamer met mijn rij-instructeur. Ze zaten beetje te kletsen over TomTom, ik kreeg gewoon clusteropdrachten, dus het had er eigelijk niets mee te maken.
Morgen maar eens naar het gemeentehuis en aanvragen dat pasje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:41
Bartvw schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:14:
Geslaagd!!:D

Het rijden ging vanmorgen echt wel goed. Was niet zo druk op de weg, denk omdat iedereen op de snelweg in de file stond.
Had geen last van de sneeuw of andere ongein, hoorde wel van de examinator dat ze de 1e sessie (van 8 uur ofzo?!) hadden verplaatste vanwege gladheid.

Examinator was dezelfde als die ik met de TTT had, alleen dit keer was hij veel spraakzamer met mijn rij-instructeur. Ze zaten beetje te kletsen over TomTom, ik kreeg gewoon clusteropdrachten, dus het had er eigelijk niets mee te maken.
Morgen maar eens naar het gemeentehuis en aanvragen dat pasje!
Feli! een beetje geluk met het verkeer en het weer mag ook wel inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 08:43
Zo, maandje 18 en maar eens besloten om te gaan lessen. Moet donderdag de Simulator in bij de anwb om te checken welk pakket ze me aanbieden :) Weet nog niet echt of de anwb de goede keuze is maar je moet ergens beginnen.
Zuslief gaat ook beginnen, alleen die is al bijn 21.. geen tijd :P

Dus, hopelijk snel mn papiertje voor de zomer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werken in Amersfoort ook echt een stelletje ambtenaren. Zonder afspraak kun je op de volgende tijdstippen langskomen:
ma t/m za: 9.00 - 12.00 uur
do: 17.00 - 20.00 uur
Leuk als je op school zit of werkt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:27:
Er werken in Amersfoort ook echt een stelletje ambtenaren. Zonder afspraak kun je op de volgende tijdstippen langskomen:

[...]

je kan dan dus op donderdagavond of op zaterdag, toch vriendelijke ambtenaren dan dat ze ook 's avonds en in het weekend "werken" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Arsenius schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:33:
[...]

Denk eraan, autotje van 1500 a 3500 eurie is goed genoeg voor het eerste jaar ( 2 jaar )
<€1500 Voor een eerste auto is een mooie richtlijn, persoonlijk vind ik €3500 eigenlijk al vrij duur. Maargoed het hangt natuurlijk ook van je leeftijd af op dat moment, ik neem aan dat een 25-jarige niet meer in een oud barrel wil beginnen.
Want het echte leren begint pas als je zelf rijdt! :o

Oh nog iets, ik haat van die scooterpunks die keihard doorrijden als ik toch echt van rechts kom waar geen borden staan voor de rest.

Zou ze graag van hun sokken willen rijden, leren ze het af maar ja mijn bumper beschadigd is al genoeg.. :P
Je hebt zelf nooit scooter gereden merk ik? :P
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:27:

[...]

Zeg maar niks, het komt maar al te vaak voor dat ik gewoon vrij moet nemen als ik dingen geregeld wil hebben bij de bank of het gemeentehuis. Avonden waar je hier op afspraak langs kunt zijn hier maarliefst 1x in de maand en al een half jaar van tevoren volgeboekt...
Helemaal leuk aan die nieuwe paspoorten en rijbewijzen is dat ze die niet meer terplekke kunnen maken, mag je later nóg weer eens terugkomen :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MadMarky schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:10:
<€1500 Voor een eerste auto is een mooie richtlijn, persoonlijk vind ik €3500 eigenlijk al vrij duur. Maargoed het hangt natuurlijk ook van je leeftijd af op dat moment, ik neem aan dat een 25-jarige niet meer in een oud barrel wil beginnen.
Ik ben 25+, heb pas een paar weken mijn rijbewijs en ben erg blij met mijn oude barrel uit '93 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
11 April herexamen, helaas nu op de nieuwe methode (noujah helaas, misschien bevalt het wel beter...) :P Hopelijk (onee, wacht! ik ga ervanuit) dat ik het haal! Anders komt mijn zomervakantie in gevaar... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Woeehoeee

Net een TTT gehad :) ging goed.. Ik heb vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen en verder opmerking gehad dat ik meer in m'n binnenspiegel moet kijken.. dus daar ga ik aan werken de komende lessen tot 8 april :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me moet op 9 april om 3 uur afrijden, voor de derde keer. En ik moet het gewoon halen dit keer anders mag ik mijn theorie weer halen. En laten we eerlijk zijn voor iemand van 21 jaar, is 180 euro + 7 verplichte lessen hartstikke veel geld!

Hier zijn al genoeg topics over(heb het al gesearched), maar al die dingen die men zegt dat je moet doen, doe ik al :S En mijn rij instructeur is ook al niet behulpzaam, want die is er heilig van overtuigd dat ik het dit keer makkelijk haal( was hij de afgelopen 2 keer ook al trouwens). Ja kish, maak je geen zorgen, je haalt het makkelijk...

Hier wat tips die ik andere topics gevonden heb:
  • Ontspannen zijn, ben ik ook! je zou denken dat ik gewoon met een bekende in de auto zit.
  • Lekker praten met de examinator, doe ik..
  • In de spiegel kijken, bij mijn laatste examen zei de examinator dat ik hartstikke goed keek.
  • Ik let op zebrapaden, ik lach zelfs heel nep naar de mensen die oversteken!
  • Ik rij niet te hard, ik zeg het zelfs hard op! Goh, ik rij al 50, ik zal maar niet harder gaan.
De eerste keer verdiende ik het gewoon om het niet te halen, er was een klein gozertje dat heel irritant achter me fietste, en ik had beter moeten reageren... want ik reed hem bijna aan(helaas niet gelukt..)

Maar de tweede keer! Had ik het gewoon moeten halen..
CBR vs Kishii: 2-0
February 1, 2008 | 10:31 pm
Na de afgelopen week minstens 3 a 4 keer in de week te lessen, mocht ik eindelijk afrijden. Eindelijk mijn rijbewijs ophalen en de rest van Den Haag onveilig maken.

1 Februari 2007 om 11.40 met tafelnummer 6.

Aangekomen op CBR keek ik vlug op het scherm om te zien wie ik als examinator had. Mvr. Wilderink zou met mij het examen afnemen en kijken of ik wel een rijbewijs waardig was. In mijn gedachten verwachten ik een 25 jarige vrouw, die om al mijn grappen in de auto zou lachen, die me zou complimenteren op mijn geweldige rijgedrag en tot slote zou eindigen met de zin “Je hebt het gehaald, je deed eigenlijk niks fout! Het was perfect!“.

Vol verwachting liepen we dan ook de examenzaal binnen, met mijn hoofd nog in de wolken. En tot mijn schrik zag ik daar helemaal geen 25 jarige vrouw zitten, ze zag er helemaal niet vrolijk uit… en ik vroeg me af of ze fysiek wel in staat was om te lachen. Yup, ik had een Verdonk achtige vrouw als examinator.

Het hele Examen gebeuren verliep vlekkeloos, geen grote fouten, het was goed! In de examenzaal terug gekomen te zijn zag ik haar voor het eerst lachen die dag. Sorry maar je hebt het niet gehaald, je stond daarzo verkeerd voorgesorteerd, je had ietsje meer naar de stoep moeten staan. Je kijkt wel goed, dus blijf zo door gaan. Maak het volgende keer maar af! Dag!

CBR vs Kishii : 2-0
Ik ben gewoon echt hartstikke bang dat ik het weer niet haal, en dat ik het dan nog een keer mag doen en het dan weer niet haal en gedoemd ben om de rest van mijn leven te fietsen..

Ik vind het gewoon niet eerlijk, mijn vriendin haalde hem in een keer.. terwijl de examinator(vrouwelijk) gewoon keihard op de rem trapte. En als we in de auto zitten, moet ik zeggen wanneer ze van baan enzo kan wisselen... like wth?

Dus iemand nog andere tips? Of goeie tips hoe ik iemand makkelijk kan omkopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

[HK] Ik ben er heilig van overtuigd dat je het bij de 4e keer (laatste keer CRB) gratis krijgt tenzij je een persoon aanrijdt! [/HK]

OT: Gewoon rustig in die wagen gaan zitten en je ding doen. Goed opletten, netjes in alle spiegels kijken en vrolijk maar geconcentreerd met de examinator babbelen (als die daar in het begin van het examen blijk van geeft).
Blijk geven van inzicht, door bijvoorbeeld bij een oversteekplaats die op enige afstand voor je ligt een opmerking te maken over het vreemde uiterlijk van de persoon die daar staat. Affijn, je snapt de bedoeling. ;) Zodat de examinator weet dat je 'm hebt gezien, en dus oplet.

Succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is een kwestie van geluk hebben met wie je mag afrijden, maar zoals je zegt deed je zelf het heel erg goed. Vertrouw op je zelf want deze keer gaat het nog beter en gaat het je lukken. De 2e keer is het niet jou schuld dat je het hebt gehaald, en deze keer ga je het zeker weten halen. Je zou evt voor een andere examinator kunnen vragen.

IIG Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Wees in ieder geval zelfverzekerd, dat heeft bij mij de derde keer de doorslag gegeven, ondanks dat ik 30km/h te hard gereden had :o

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Neem eens een kijkje in Het grote rijbewijs topic - Deel 6.

Een betere tip dan gewoon rijden zoals je tijdens je rijlessen doet kan ik je niet geven. Als de tweede keer echt ging zoals je zegt zou ik me geen zorgen maken. Wat vond je instructeur van het feit dat je de tweede keer gezakt was eigenlijk? (Neem aan dat hij meegereden is?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

want ik reed hem bijna aan(helaas niet gelukt..)
En terecht. Je rijd mensen ook niet aan, ook al was je opmerking sarcastisch bedoeld.

Gewoonweg goed opletten, en iniatief tonen / nemen zonder het te belemmeren van overig verkeer en ten alle na veilig uitvoeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swaptor schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:14:
[
Blijk geven van inzicht, door bijvoorbeeld bij een oversteekplaats die op enige afstand voor je ligt een opmerking te maken over het vreemde uiterlijk van de persoon die daar staat.
Deed ik de tweede keer ook, maar de examinatrice, kon "das een lekker wijf!!!111one" niet echt waarderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En sowieso NIET hardop tegen jezelf gaan praten over je rijstijl.. Damn, wat is dat irritant! Ik vind het ook onzeker overkomen, dus tip 5 van je lijstje zou ik schrappen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 07:10

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:09:

Ik ben gewoon echt hartstikke bang dat ik het weer niet haal, en dat ik het dan nog een keer mag doen en het dan weer niet haal en gedoemd ben om de rest van mijn leven te fietsen..
Even een selectieve quote maken.

Dat je gedoemd bent om je hele leven te fietsen valt wel mee. Ik heb zelf staats examen gedaan. Dat mag je pas doen als je 4x gezakt bent bij het CBR. En daar wordt toch anders gekeken naar je rij gedrag. Maar goed, we gaan er gewoon vanuit dat je het gaat halen.

Tips? tja het voornaamste is dat je laat zien dat je het verkeer aanvoelt. Je kan nog zo vaak in je spiegel gaan zitten kijken, maar als je niet weet hoe je moet handelen op het gene wat je ziet dan heeft het nog geen nut.

Probeer je zo veel mogelijk op je gemak te voelen. En zorg dat je vooral niet bezig bent met het feit wat je allemaal kunt als je straks het roze papiertje wel hebt.

Meer tips zijn er eigenlijk niet mijn inziens

Heel veel succes in ieder geval op 9 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat als je huilt ze alsnog overstag gaat?

Geen HK O-)

Dus...probeer wel wat te kletsen, maar geen hele gesprekken te voeren. Je kant best af en toe wat zeggen, maar dat is ook niet alles. Ik heb het vooral over telefoons gehad (ik werkte toen nog voor ballentent BelCo) en hij moest zo'n ding hebben, en waar ik moest gaan sturen etc vertelde ik gewoon precies wat ik deed. Ik heb 1 grote fout gemaakt op het einde, maar zelfs dat was niet voldoende meer om te zakken. Sterker nog, ik was na 12 minuten weer terug waar ik vertrokken was.

Ontspannen zijn, vlot rijden (vooral niet te langzaam, of té vroeg afremmen bijvoorbeeld), een beetje small talk, en vooral overtuigend proberen te rijden. Maar maak je niet druk. Nu is het veel geld, maar als je hem eenmaal hebt voel je je toch wel heel opgelucht. Ik ken mensen die op staatsexamen moesten, dus wat dat betreft heb je nog wat pogingen te gaan :)

/me Stef weigerdt principieel in te stappen bij mensen die vaker dan 2 keer gezakt zijn })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
banaantje eten van tevoren... banaan maakt je rustiger (ja echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ach, we weten allemaal hoe erg CBR-examinatoren die al een paar weken niet meer geneukt hebben zijn, dat kan ongetwijfeld ook 't geval zijn bij die vrouw :+

Overigens serieus bedoelt, soms heb je d'r gewoon van die klootzakken/trutten tussen zitten helaas. Ik ga d'r ook gewoon vanuit dat je probleemloos afrijdt de volgende keer, zo ging het bij mij op de motor ook. Sterker nog, had de derde keer dezelfde vrouw als de eerste keer en uiteindelijk ging t helemaal piekobello :P

[ Voor 51% gewijzigd door Osiris op 26-03-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
MrAcid schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:18:
En sowieso NIET hardop tegen jezelf gaan praten over je rijstijl.. Damn, wat is dat irritant! Ik vind het ook onzeker overkomen, dus tip 5 van je lijstje zou ik schrappen.

Succes ermee!
Dat is soort vorm van opschepperij/aandachtstrekker... Je moet juist aandacht geven aan het verkeer.

En ik zou tip 2 ook schrappen. Je mag lekker kletsen, maar je moet niet.

Waarom?
- Als je (te) veel kletst met examinator/passagier, vraagt examinator zich af of jij wel goed oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 21:09
Iedereen weet toch dat het subjectief is... Dus veel geluk ermee.
Ik ben de derde keer geslaagd terwijl ik nog slechter reed dan de eerste keer en nog bij iemand die bekend stond dat ze niet makkelijk was met de opmerking: "Je kijkt goed dus ik durf je veilig de weg op te sturen".

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Vertel de examinator dat je een beetje nerveus bent. Kom je persoonlijker over.

En helaas geef ik de persoon boven mij gelijk.... Het is heel erg subjectief :(

Ik ben ook pas de derde keer geslaagd, terwijl ik de derde keer een rem ingreep heb gehad :P
Toen hij dat deed floepte ik er hard uit: " Waarom doe je dat nou, de vrouw had zat ruimte om te passeren" ( wat trouwens klopte, ik liet namelijk de auto rustig achteruit doorrollen. Ik had de auto al ontkoppeld en hij reed nog zachter als oma met een rollator )

En de tweede keer ben ik bij dezelfde examinator gezakt om een soort gelijk iets.

De eerste keer ben ik terecht gezakt. De examinator dacht dat ik een brommer over het hoofd had gezien. En deed een stuur ingreep waardoor hij mij bijna de brommer in duwde. Maar daar was ik zo door geschrokken, dat ik daarna bijna een vrachtwagen geramd. Vervolgens met inpakeren een lantaarnpaal pakte. En een doodlopende straat inreed.

[ Voor 101% gewijzigd door LuCarD op 26-03-2008 14:32 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:15:
Neem eens een kijkje in Het grote rijbewijs topic - Deel 6.

Een betere tip dan gewoon rijden zoals je tijdens je rijlessen doet kan ik je niet geven. Als de tweede keer echt ging zoals je zegt zou ik me geen zorgen maken. Wat vond je instructeur van het feit dat je de tweede keer gezakt was eigenlijk? (Neem aan dat hij meegereden is?)
Eerste keer vond hij het wel terecht, tweede keer was hij niet mee gegaan omdat ik dacht van " I got this one!, ga maar lekker bakje doen".(hele domme fout, van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Silver7 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:22:
[...]

Dat is soort vorm van opschepperij/aandachtstrekker... Je moet juist aandacht geven aan het verkeer.

En ik zou tip 2 ook schrappen. Je mag lekker kletsen, maar je moet niet.

Waarom?
- Als je (te) veel kletst met examinator/passagier, vraagt examinator zich af of jij wel goed oplet.
Ik vond mijn examinator verdomde vervelend, die lulde maar door. Na een minuut of 10 ben ik gewoon maar ja/nee antwoorden gaan geven. Toen is hij uiteindelijk opgehouden.
Wat een zooitje onzin allemaal van praten en hardop zeggen dat je een persoon ziet staan die gaat oversteken.
Je moet gewoon goed rijden, en dan heb ik het niet over het besturen van de auto maar over meedoen in het verkeer. Gewoon goed anticiperen en niet als een hyperactieve (pratende) adolescent denken dat het enige wat telt kijken en snelheid is d:)b

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Laatst online: 07-10 09:45

WeirdEye

Eindbaas

Maandag moet ik afrijden, heb al een TTT gehad, dat ging redelijk.

Ik moet alleen goed blijven spiegelen :X En niet gaan focussen op 1 bepaald punt, wat nog wel eens wil gebeuren...

Soms nog wat moeite met voorsorteren, maar das een kwestie van goed naar de onderborden kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb `m gehaald!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Het belangrijkste is dat je laat zien dat je alles in de gaten houd en de situatie meester bent. Veilig rijden maar wel initiatief tonen. En maak je toch een fout, blijf dan zeker van jezelf en los het zo goed mogelijk op. Veel meer valt er denk niet over te zeggen, je moet ook wel geluk hebben met de route, examinator en het overige verkeer...

Het feit dat je examen doet betekent dat je gewoon goed kunt rijden. Zelfs ik heb het een paar weken geleden (voor de derde keer) gehaald...
LuCarD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:25:
Ik ben ook pas de derde keer geslaagd, terwijl ik de derde keer een rem ingreep heb gehad :P Toen hij dat deed floepte ik er hard uit: " Waarom doe je dat nou, de vrouw had zat ruimte om te passeren"
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

Cyphax

Moderator LNX
en ik vroeg me af of ze fysiek wel in staat was om te lachen. Yup, ik had een Verdonk achtige vrouw als examinator.
Hehe bij mijn 2e poging had ik een examinator die ook overkwam alsof ie al jaren genoeg had van z'n werk. Echt lekker rijden doet dat niet. Ik slaagde echter wel, ondanks een ingreep (verkeerde afslag op het Keizer-Karelplein in Nijmegen) die ik netjes corrigeerde. Fouten maken is niet het grootste probleem, er goed mee omgaan is net zo belangrijk. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Feli! d:)b

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 08:55
Nog een tip van iemand die 3 keer heeft moeten afrijden: Neem niet voor het examen nog 1+uur les. In mijn geval waren die lessen zo vermoeiend(oa door de spanning) dat ik na 2 uur rijden er al helemaal doorheen zat. 30 min van te voren even rondrijden is meer dan genoeg.

Mocht het alsnog niet werken, hopen op een examinator die bevriend is met je instructeur :p Bij mijn derde poging was mijn rijden 50%van het slagen,en het gesprek tussen mijn instructeur en examinator de andere 50%.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik let op zebrapaden, ik lach zelfs heel nep naar de mensen die oversteken!
Ik rij niet te hard, ik zeg het zelfs hard op! Goh, ik rij al 50, ik zal maar niet harder gaan.
Tips: lach niet naar mensen, kijk naar je omgeving. En zeg niet hardop tegen de examinator dat je tot dat moment geen idee had hoe hard je reed ;)
Ik vind het gewoon niet eerlijk, mijn vriendin haalde hem in een keer.. terwijl de examinator(vrouwelijk) gewoon keihard op de rem trapte. En als we in de auto zitten, moet ik zeggen wanneer ze van baan enzo kan wisselen... like wth?
Dat tweede is raar (of jouw inzicht is niet voldoende, dat kan natuurlijk ook). Maar goed, bij mijn examen had ik ook een ingreep. Examinator ging op de rem staan bij fileparkeren. Ik vond dat het prima ging, hij vond van niet. Fileparkeren daarna ook finaal mislukt (auto stak half uit). Maar toch met vlag en wimpel geslaagd, omdat het verkeersinzicht, kijken, blabla allemaal heel goed was. Zal ook wel komen omdat ik 'fuck it' tegen mezelf had gezegd en dus heel relaxed reed ipv. dat ik nog zenuwachtig was, maar toch :+

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2008 14:56 . Reden: typte ik echt 'lag'? :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb hem in een keer gehaald, ondanks dat de hellingproef de eerste keer mis ging. Ik terwijl ik rem en koppeling weer intrap: "He, dat gaat de verkeerde kant op, dat doen we opnieuw!". Die man keek me aan en vond het prima. Verder kreeg ik commentaar dat ik achter een vrachtwagen ging staan bij een verkeerslicht. Ik moest daar gewoon voorbij gaan.

Mijn tips:
  • Praat niet met de examinator, tenzij hij een praatje begint.
  • Zeg niet wat je ziet, maar laat je acties voor zich spreken. Als je alles opdreunt, ben je veel te gestressd bezig.
  • Als je van te voren te horen krijgt dat je examinator in klachtenprocedures zit, omdat hij blonde dames laat zakken, maak dan een geintje over vrouwen achter het stuur als iemand voor je te langzaam rijdt. Werkte bij mij ook goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:10
Achja na 2x gezakt te zijn is het heel erg moeilijk je nog te concentreren laat staan vertrouwen in je zelf hebben,

Ik ben 1x gezakt, toen had ik een mannelijke examinator, (nijmegen) een man die in het begin een normaal gesprek begon en deze halverwege afkapte, en niets meer zei heel de rit, op de muziek neurieun tikken etc etc. erg vervelend dus.

2e x, had ik mr, kreemers geloof ik (nijmegen) deze was ook nogal een moeilijke examinator volgens mijn instructrice. Zware grof overkomende stem had hij. in de auto zette hij de raam open :/ wat erg vervelend was ( het was tenslotte januari :x ).

De eerste rit had ik een foutje gemaakt met voor sorteren en het uitkomen op de juiste baan, (2e examen had ik op de zelfde plaats de zelfde fout maar toen kwam ik goed uit terwijl ik fout voorsorteerde :P)

Bij de 1e rit werd ik klem gereden door een Poolse (afgekeurde) vrachtauto combinatie :S) (2 stroken voor links af en dan sta je rects gaat de vrachtauto die links voor je staat inneens keren komt die trailer natuurlijk een stuk mijn kant op. had ik kunnen voorkomen dmv inzicht:/

Maargoed de 2e rit was het toch genoeg om door te gaan met mijn rijbewijs.

Maargoed super veel succes en niet te overdreven doen. want dat helpt niet. bekijk het zo die zitten met circa 10 verschillende mensen te keuren die weten wel of je faked of echt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik heb 'm in een keer gehaald.
TTT en examen (toevallig) bij dezelfde examinator.
Op de TTT was wat commentaar (daar is die ook voor) en het examen ging prima.

Je kan best een beetje mee lullen als je examinator begint te praten, maar besef dat je in de eerste plaats bezig bent met autorijden. Het is dus echt niet erg als je iets niet hoort, of stil valt als je een drukke kruising of zo nadert. Dat geeft juist aan dat je geconcentreerd rijdt.

Fouten maken hoeft niet erg te zijn, dat gebeurt iedereen, ook met papiertje. Het gaat er ook om hoe je het oplost. Veilig rijden dus, opletten, en na blijven denken.
Dan komt 't echt wel goed.

En zorgen dat je goed bent uitgerust, dus niet stappen en de hele voorgaande week om 19.00 naar bed :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ow en als tip: zorg dat je afrijd aan het begin van de week en/of maand. Is echt zo! (gezien ik 2 examinatoren ken die het allebei bevestigen: er is een quota die men moet halen van zakken en slagen en aan het begin van de maand is alles vers :P)

Overigens ben ik ook in 3 keer gelsaagd (2 in het einde van de maand, de 3de aan het begin....) en ik reed de derde keer echt het kutste van allemaal. Maa rik had ook een gezellig gesprek met de examninator en die man was ook heel relaxed. Dat scheelt een hoop ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 26-03-2008 15:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Ik zou sowieso voorzichtig zijn met dat soort grappen. Het laatste wat je wilt is dat je examinator helemaal niet kan lachen om een (goedbedoelde) grap. Lijkt me een lastige situatie.

Ik heb overigens een aantal jaar geleden een onderzoek gehouden bij het CBR in Rijswijk. Zat toen een aantal dagen in de grote zaal (waar je de examinatoren ontmoet, en waar je te horen krijgt of je geslaagd bent of niet). Heb toen ook veel gesproken met die examinatoren en ben erachter gekomen dat het een erg moeilijk beroep is. Kreeg niet echt het idee dat ze bepaalde personen voortrokken. Het is voornamelijk afhankelijk van de verkeerssituaties die je tegenkomt. Dat je zeker en goed met deze situaties omgaat is eigenlijk het belangrijkste.

Ga dus niet als een hypertje commentaar geven op alles (wat een mooie auto, wat een lekker wijf, wat een debiel) maar rijd zeker. Zakelijk eigenlijk.

Ik heb het in één keer gehaald en heb daarbij wel voordeel gehad van het meerijden van mijn instructeur. Een week ervoor reden we namelijk bij het CBR in de buurt, op zo'n weg met een trambaan in het midden (verhoogd). Er was toen op de weg een vrachtwagen aan het laden en lossen, wat ik te laat zag. Ik moest toen dus met twee wielen de trambaan op (stoepje) en zo langs de vrachtwagen. Had ik dit eerder gezien, dan was ik op het eerdere kruispunt al met 2 wielen daarop gaan rijden.
Tijdens mijn examen deed hetzelfde zich voor en toen mijn instructeur dat zag, ging hij helemaal heen en weer op de achterbank zodat ik hem zag in de achteruitkijkspiegel. Snel denkproces, en ik reed netjes met twee wielen op de trambaan :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik vroeg me af of ze fysiek wel in staat was om te lachen. Yup, ik had een Verdonk achtige vrouw als examinator.
Haar, of een die er lijkt heb ik dus ook gehad, ik meen dat ze het examinator werk part-time deed.. (?)
Ik heb er dus 4 keer over gedaan om mijn rijbewijs te halen.
Mijn grootste probleem waren gewoon de zenuwen van het examen zelf, tijdens de lessen ging er weinig tot niets mis.
Het maken van kleine foutjes zorgde ervoor dat ik de moed al verloor in de eerste 10-20 minuten van het examen, terwijl ik, en ook mijn rij leraar bij de 2e of 3e keer afrijden beiden dachten dat ik het gehaald had, kreeg ik uiteindelijk een negatief resultaat... van die aardige Rita look-a-like :/

Uiteindelijk bij de 4e keer (staat examen, als het nog zo heet) ging het voor mijn gevoel ook niet goed, kleine stomme foutjes die niet hoeven enzo..

Toen nog een ingreep van de examinator :X niet mijn fout overigens, een dame dacht dat ze een rotonde op mocht terwijl ik er al reed.

Al was het niet mijn fout, het doet je goede moed geen goed..
Vanaf dat punt had ik F :O CK IT!! Ik rij de auto wel terug naar het Bastion hotel en ga maar weer sparen voor een nieuw theorie examen..

Maar onverwacht kreeg ik te horen dat ik toch geslaagd was, ondanks dat het in het begin niet goed ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

een ingreep is nooit goed ook al doet iemand anders wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:20
Hier iemand die zelf ook pas de 3e keer geslaagd is. De eerste keer was ik gewoon te zenuwachtig om fatsoenlijk te rijden. De 2e keer lukte gewoon echt helemaal niets, terwijl ik geen zenuwen had.

Toen kreeg ik de tip om voor het examen nog een uurtje rijles te volgen. Tijdens deze rijles ging alles maar verkeerd wat verkeerd kon gaan (murphy, etc... ). Daardoor wat rustiger ook het examen in gegaan. Ik ging als laatste weg en was als eerste terug. Ik liep zelfs al met het papiertje naar buiten toen de 2e auto pas terugkwam :*)

Dus:

- Neem een rijles vóór je examen
- Vraag je instructeur mee te rijden
- Kijk, voor je gaat remmen, heel even in je achteruitkijkspiegel ( was tip van instructeur )
- Doe gewoon rustig
- Begin pas te praten als er iets aan je gevraagd wordt
- Als er iets gevraagd wordt op het moment dat het druk wordt, begin dan pas te praten nadat je het drukke gedeelte gepasseerd bent ( zeg wel even: "momentje..." )

Verder: SUCCES !! _/-\o_
Ik blijf de 9e wel binnen :9

[ Voor 30% gewijzigd door nextware op 26-03-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

LuCarD schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:25:
De eerste keer ben ik terecht gezakt. De examinator dacht dat ik een brommer over het hoofd had gezien. En deed een stuur ingreep waardoor hij mij bijna de brommer in duwde. Maar daar was ik zo door geschrokken, dat ik daarna bijna een vrachtwagen geramd. Vervolgens met inpakeren een lantaarnpaal pakte. En een doodlopende straat inreed.
Hier viel ik serieus bijna van mijn stoel van het lachen _O-

Ontopic: er zijn niet "altijd werkende tips". BIj sommige mensen werkt het éne, bij andere weer iets anders. Als jij zekerder bent van jezelf als je een paarse trui zonder mouwen met capuchon aanhebt, doe dan vooral die trui aan. Als je stress weg kan praten en daardoor je beter op het rijden kan concentreren, práát!
Er zijn bij de drogisterij ook wel rustgevende middeltjes, in druppel en in pilvorm, Ambrazin onder andere. Of het werkt bij jou weet ik niet, ik neem dat spul soms wel voor een examen van een cursus en bij mij werkt het wel aardig.

Ohja, wat hierboven ook al wordt gezegd: Fouten maken is niet per definitie fataal (tenzij je 'm in de gracht parkeert ofzo :P ) Maar als je een fout van jezelf, of nog beter, van een ander, goed kan corrigeren spreekt dat wel in je voordeel. Mijn rij instructeur was dan altijd op het dashboard aan het rammen en riep dan "Anticiperen! Anticiperen! Anticiperen!" (had wél een hele toffe instructeur trouwens)

Vraagje aan de mensen die het deelrijbewijs hebben: De speciale verrichtingen, daar kon je toch nooit op zakken tijdens het examen? Ik heb zelf nooit de TTT gedaan (rijbewijs gehaald in 2000, nog ye olde skool) maar heb nooit problemen ondervonden dat speciale verrichtingen niet vlekkeloos verliepen.

Ik heb trouwens staatsexamen gedaan...

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 26-03-2008 16:01 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:43
Ik had als examinator een ex-agent die als specialiteit scootertjes aanhouden had. Zijn eerste vraag aan mij was: Heb ik jou welleens opgepakt? Leuk begin >:)

Daarna heb ik 3 speciale verrichtingen mogen doen. (allemaal prima uitgevoerd, maar niet gebruikelijk dat het er 3 moeten zijn)

Onderweg nog geprobeerd een paar grapjes te maken en gesprek te voeren, maar dat werd bot afgekapt. Mijn lesgever zat achterin en kwam na het examen vuurrood uit de lesauto, omdat hij zich zo boos had gemaakt op de examinator wegens bot gedrag tegen mij.

Als klap op de vuurpijl lopen we na afloop terug naar binnen naar een tafel. Zegt de examinator: Nou, jij mag je in ieder geval nog geen chauffeur noemen!

Daarna vult hij een papiertje in, stopt dat in m`n hand en zegt. Je mag nu leren rijden. (ik was dus geslaagd...)

Hele botte vent, maar ik was al lang blij dat ik geslaagd was. Mijn lesgever zei dat hij gewoon geen reden had om me te laten zakken, anders had hij het vast gedaan. Goed dat m`n lesgever meegereden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:31:
[...]

Haar, of een die er lijkt heb ik dus ook gehad, ik meen dat ze het examinator werk part-time deed.. (?)
Klopt! ze was echt een vreemd nerveus mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Eigenlijk één belangrijk ding;

Zorg ervoor dat de examinator zich veilig voelt bij jou in de auto..

Dan heb je hem gehaald over het algemeen.
Dat was bij mij de magische zin bij mijn tweede keer. :)

Succes Veel plezier in ieder geval!

[ Voor 14% gewijzigd door endless op 26-03-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomis schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:57:
Goed dat m`n lesgever meegereden is.
Dat gebeurd standaard. Teminste bij de rijschool van m'n ouders wel.

Ik heb zelf 2x het examen gedaan en tot op 2x gezakt. Afijn.. de eerste keer was een wellus/nietus verhaal waarbij mijn rijinstructeur overtuigd was dat ik 'm wel gehaald zou moeten hebben maar toch naar huis mocht zonder iets, en de 2de keer was 'm gewoonweg niet. Zat niet lekker in m'n vel en 2 van die domme dingen die gebeurd waren. Geen ongeluk, aanrijding, of ingreep van de examinator zelf ofzo, maar echt dat gebrek aan dat overdreven gedoe ook gewoon, terwijl ze echt van je verwachten dat je netjes je aandacht verdeelt op alle punten.

Voor mei loopt mijn theorie af, dus dan wil ik nog 1x een examen doen, en ja, het is duur. 180 euro per examen, en je baalt behoorlijk als je weer 180euro op mag hoesten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:03:
[...]
Voor mei loopt mijn theorie af, dus dan wil ik nog 1x een examen doen, en ja, het is duur. 180 euro per examen, en je baalt behoorlijk als je weer 180euro op mag hoesten :(
Ik begrijp hoe je je voelt, ik moet hem ook voor juni halen anders mag ik me theorie opnieuw halen. En die 180 euro doet zo een pijn! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36
Gewoon scheuren met die bak :+ Rotonde's links om mensen afsnijden dan haal je het wel 8)
Nee je moet gewoon relaxed doen en belangrijkste zelfverzekerd overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hebben jullie altijd je instructeur mee met afrijden?

Ikzelf heb het in 2x gehaald, en heb geen van beide keren mijn instructrice mee gehad. (Kon ze een lekker bakje koffie drinken)
1e keer gezakt door wat slecht inzicht, waardoor ik bijna een fietser van zn fiets reed, omdat er ook een auto tegemoet kwam.
2e keer ging erg relaxed, had ook een jonge instructeur, lekker aan het babbelen, op de snelweg tipte hij me ook nog even om iets meer afstand te houden.
Toen we bijna bij het CBR waren, waren we nog steeds aan het ouwehoeren over motors (ik weet niet veel over motors, maar hij had hele verhalen), en was ie nog vergeten speciale verrichtingen te doen.
Moest toen nog even op een verlaten weg 15 meter achteruit rijden, en dat was ook klaar. :)
Examinator een gezellig ritje gehad, en ik mn rijbewijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 09-10 13:44
Ik zou vooral niet te veel gaan denken over al die puntjes op uw lijst en gewoon rustig, anticiperend en defensief rijden.

Ik was tijdens mijn examen 3 keer verkeerd gereden (ik heb nogal last met het verschil tussen links en rechts) en 1 keer gewoon los voorbij een straat gereden waar ik in moest. Toen begon de examinator wel wat pissig te worden, maar verder had hij helemaal geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

aan het begin dus even uitleggen waar de airbags zitten enzo. Zorg ook dat je weet welke veiligheidsklasse je auto heeft en meldt dat dan ook even. Dan voelt ze zich vast een stuk zekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb het ook gehaald met een ingreep (zag een fietser over he hoofd tijdens het keren op de weg). Als je een fout maakt gewoon goed blijven rijden, niet denken dat alles verloren is maar rustig door blijven gaan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:06:
[...]

Ik begrijp hoe je je voelt, ik moet hem ook voor juni halen anders mag ik me theorie opnieuw halen. En die 180 euro doet zo een pijn! :(
De theorie nog een keer overdoen lijkt me niet zo erg... Alleen weer geen zin in een ruimte vol met een stel nerveuzelingen waarbij je je maar moeilijk concentreren kan.

Laat je je vooral ook niet rushen omdat je je theorie anders ontloopt... Als het niet lukt.. dan moet het maar.. Je zakt niet voor niks en die situaties waarbij jij door het oog van de naald aan 'ontsnapt' kom je in het verkeer als je wel je rijbewijs hebt echt nog wel tegen.. Luck runs out someday ;)

Over gesprekken trouwens in de auto... Das zoo vervelend :( :D

Dus lism.. Wat doe jij overdag ? /me zegt nou ik doe iets met computers... Ohw dus jij bent wel handig met die dingen? En voor je het weet heb je het over de problemen die die thuis heeft met zn pc :+ Enorm storend overigens.

Op de weg letten en luisteren naar een gesprek kan soms verkeerd uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 19:10

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

geldermalsen schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:06:
Gewoon scheuren met die bak :+ Rotonde's links om mensen afsnijden dan haal je het wel 8)
Nee je moet gewoon relaxed doen en belangrijkste zelfverzekerd overkomen
Rotonde's linksom FTW. Kan alleen als je altijd links moet rijden. De eerste keer gaat dat overigens fout omdat het niet logisch is ;-)

[ Voor 51% gewijzigd door deWit op 26-03-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:29

hamsteg

Species 5618

Joh, ze kijken helemaal niet hoe perfect je rijdt ... verhalen van grote fouten en toch slagen zijn legio te vinden. Het gaat hoofdzakelijk om de eerste vijf minuten, niet in de auto maar binnen in de ontvangstruimte en voor de auto. Daarna weet de examinator eigenlijk al wat hij gaat doen.

Een heel simpel voorbeeld, je moet even een nummerplaat lezen en er staat een boom voor. Sommige examinatoren doen dat bewust. Stap je opzij of ga je stuntelen. Dit gedrag bepaalt namelijk ook hoe je je gedraagt in het verkeer. Durf je buiten de lijntjes te gaan en een oplossing te zoeken en blijf je strak volgens de richtlijnen rijden?

Het gaat er dus om hoe je reageert en dat zit voor een grote meerderheid in je houding., een deel kun je gelukkig ook leren. Wees niet slaafs maar stel ook zelf een vraag (waar komt u vandaan, waar woont u, had u ook last van de file op de ...) Neem voorzichtig initiatief in een gesprek maar wees niet overheersend want hij is uiteindelijk de baas en zorg dat hij dat gevoel ook heeft. Zeg niet alles wat je doet, dat komt onzeker over. Niet te veel remmen, zorg gewoon dat je snelheid aangepast is dat voelt lekkerder doorrijden en dat is wat een examinator zoekt.

Allemaal dingen die eigenlijk niets met rijvaardigheid te maken hebben ... Succes !

[ Voor 175% gewijzigd door hamsteg op 26-03-2008 16:45 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks weer een rijles, examen route rijden.. zal wel weer redelijk gaan. Dat is het ergste die lessen voelen gewoon aan alsof ze nutteloos zijn. Want ik krijg de laatste 10 lessen al geen opmerkingen ofzo, dan praat je over het weer en wat je laatst allemaal gedaan hebt. Het is gewoon zonde van het geld :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 16:26 . Reden: OMG INTERPUNCTIE PWNED ME ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:25:
Want ik krijg de laatste 10 lessen al geen opmerkingen ofzo, dan praat je over het weer en wat je laatst allemaal gedaan hebt. Het is gewoon zonde van het geld :(
Persoonlijk denk ik dat de Hint is: let op het verkeer en niet op mij (instructeur/trice)

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.