Elect a clown, expect a circus.
Was een tip van 2 van mijn vrienden die zenuwen hadden en toch geslaagd waren...

(EDIT: ga het voor de zekerheid wel doen!

[ Voor 13% gewijzigd door b00ster op 07-03-2008 11:34 ]
bananen eten onzin. Zenuwen smenuwen
optie1: je bent er letterlijk klaar voor en dan moet gewoon een stukje rijden, niet meer niet minder.
optie2: stiekem ben je er niet klaar voor en had je dus nog geen examen moeten doen. Immers daarna is het ook voor het echie.
uitgaande van optie1 moet je er niet te zwaar aan tillen. Je maakt het zo spannend als je het zelf vindt
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Het zal om het "rijden" zijn aangezien m'n instructeur het had over 3 à 4 lessen vooral gericht op voertuigbeheersing. (Module 1) Spiegels enzo zal ik zo af en toe eens gebruiken maar dat is vooral zijn taak voorlopig.
Zin in!
Wel rlx iig...lekker veel rijden die 3 maanden en daarna examen doen
* Dennahz zin in !
Ik had een les op dezelfde dag vlak voor mijn examen en ik stond stijf van de zenuwen, sterker nog, het was de slechtste les die ik ooit gereden heb. Voor de eerste keer in de 20 lessen had ik namelijk een ingreep
Het gekke was, toen ik eenmaal in de auto met de examinator vielen alle zenuwen zo weg, ik reed geweldig en was binnen 20 minuten terug bij het CBR omdat de examinator vondt dat ik zo goed reed. En dat terwijl ik een uur voordat ze zei dat ik geslaagd was had ik dat niet durven dromen.
Zo zie je maar, dat je zenuwen hebt maakt niet zoveel uit voor de kwaliteit van je examen, vaak vallen dingen waarvoor je zenuwachtig bent best mee. Hopelijk helpt dit een beetje om je zenuwen in bedwang te houden.
Nu vammidag examen hoop ik dat ik ook totaal geen last heb van zenuwen...

Een tweebaansrotonde met vier afslagen waar ik al tientallen keren over ben geweest en ik moet half rond. Wat doet leokennis? Die schiet naar de middelste baan

Dat soort onzin moet ik er echt uitkrijgen als ik over een maand examen heb...
leoaq.fm // Jeune Loop
Beginnetje gemaakt aan module 2, bij stoppen of wegrijden in de spiegels kijken.
En vooruit kijken en daarop anticiperen. Veel geleerd vandaag
"GEZAKT"

Na het examen weet ik nu dus ook zeker dat het CBR doorstroom van verkeer
belangrijker vindt dan veiligheid en goed spiegelen... dahm wat een kutreden!
Bij rechts/links afslaan remde ik eerst iets af om goed te spiegelen... vervolgens
richting aan te geven en afslaan + na controle...

...
Ik ben stil hiervan...

mja ook
Als ik m'n Rij examen niet haal en m'n school examen wel.
Als ik die laatste niet haal is ie sowieso slecht, anders is 't jammer van de poen maar dat is ff d'r overheen zetten
Verwijderd
Ik had vandaag ook een les die niet zo goed ging. Stoplicht op geel, tja what to do.. Zat daar flink te twijfelen, maar had gewoon door moeten rijden of stoppen ipv twijfelig doen. Ook een tweebaans rotonde die ik 3 kwart moest nemen waar ik veeel te laat naar de rechterbaan ging en er zo nauwelijks nog tussen kwam. Op kruispunten moet ik ook wat besluitvaardiger zijn, dus als het kan zo snel mogelijk naar de middenberm (vaak bus-/trambaan). Ik moest dit keer ook 90min rijden, terwijl ik normaal een combiles doe en 2x45min rij. Combiles vind ik toch wat beter, je blijft alerter en hebt tijd om te rusten. Volgende week nog een combiles en dan 18 maart TTT, als ik wat besluitvaardiger ga rijden denk ik dat het wel goed zit.
Tja, tis wel een lullige reden... officieel moet je altijd eerst in je spiegels kijken voordat je wat doet, ook remmen. Waarschijnlijk heeft je examinator dat beoordeeld als onzekerheid oid, maar als dat je enige puntje was moet je herexamen wel goed lukken, even een lesje ertussendoor om dat puntje op de welbekende i te zetten. Blijft jammer...b00ster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:47:
"Ik hou je niet langer meer in spanning" ... "Je bent"
"GEZAKT"![]()
belangrijker vindt dan veiligheid en goed spiegelen... dahm wat een kutreden!![]()
Bij rechts/links afslaan remde ik eerst iets af om goed te spiegelen... vervolgens
schijnbaar vondt hij dat remmen voor die tijd niet nodig...
![]()
...
Ik ben stil hiervan...
Verder ging het echt toppie, m'n rij-instructeur zei nog een les ervoor "Wat heb jij gegeten vannochtend?, als je het zo doet op examen heb ik er het volste vertrouwen in..."Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:11:
Da's kut b00ster, hoe ging het verder? Veel succes voor de volgende keer iig.
Ik had vandaag ook een les die niet zo goed ging. Stoplicht op geel, tja what to do.. Zat daar flink te twijfelen, maar had gewoon door moeten rijden of stoppen ipv twijfelig doen. Ook een tweebaans rotonde die ik 3 kwart moest nemen waar ik veeel te laat naar de rechterbaan ging en er zo nauwelijks nog tussen kwam. Op kruispunten moet ik ook wat besluitvaardiger zijn, dus als het kan zo snel mogelijk naar de middenberm (vaak bus-/trambaan). Ik moest dit keer ook 90min rijden, terwijl ik normaal een combiles doe en 2x45min rij. Combiles vind ik toch wat beter, je blijft alerter en hebt tijd om te rusten. Volgende week nog een combiles en dan 18 maart TTT, als ik wat besluitvaardiger ga rijden denk ik dat het wel goed zit.
En zo reed ik dus ook op het examen...

nog een mooie anekdote uit mijn examen:
1. ik heb geen speciale verrichting hoeven doen (was ook geen probleem geweest en ja ik deed oude stijl zonder vrijstelling)
2. stond in een lange rij auto's in de bebouwde kom in de spits. Links ervan was een busbaan met doorgetrokken streep. Notabene tegen. Verderop wilden wij links (waar de file dan rechtdoor ging). Zegt ze: ga maar links de baan op. Ik..eh.. lijkt me niet de bedoeling. Na wat tegenstribbelen toch maar gedaan
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Vanmorgen mn eerste rijles gehad, ging best aardig. Gruwelijk wennen aan het aangrijpingspunt van de koppeling, en de krachtigheid van de rem.
Instructeur: "en zet 'm maar hier langs de kant stil"
Ik rustig naar de kant gestuurd, stamp op de rem.
Instructeur: "goed, doseren komt nog wel een keer"
Remt best goed zo'n Auris
niet lullig bedoeld ofzo, maar ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat je op de rem moet stampen als je rustig stil wil gaan staan. Vol stampen = vol in de remmen toch? beetje pedaal indrukken = zachtjes remmen. Dat je nou moeite hebt met de koppelling snap ik (zelf ook gehad) maar remmen ging bij mij in 1 keer goed.Carpento schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:16:
Zo, even een n00b-ervaring
Vanmorgen mn eerste rijles gehad, ging best aardig. Gruwelijk wennen aan het aangrijpingspunt van de koppeling, en de krachtigheid van de rem.
Instructeur: "en zet 'm maar hier langs de kant stil"
Ik rustig naar de kant gestuurd, stamp op de rem.
Instructeur: "goed, doseren komt nog wel een keer"
Remt best goed zo'n Auris
Maargoed, mensen doen wel rare dingen als ze hun hoofd er niet helemaal bij hebben. (ik spreek uit eigen ervaring
Net zo goed onwennigheid als die koppeling denk
Koppelingspedaal met zijn aangrijpingspunt.
Gaspedaal totaal zonder gevoel, maar gebruik je erg ver (ik heb mn gaspedaal met enige regelmaat in de vloerbedekking
En dan nog je rem, een heel "stug" pedaal..
Maar inderdaad, na 1x remmen weet je hoe dat gaat, en heb je er de rest van je leven geen last meer van
Remmen verschillen ook erg per auto. De auto's van m'n ouders zijn wat ouder (alletwee 20 jaar oud ofzo) en daar moet je echt veel harder remmen om even hard stil te staan als de VW Caddy van m'n werkgever. Als ik in die laatste een tijdje niet heb gereden moet ik ook even wennen hoor.Duesenberg J schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:23:
[...]
niet lullig bedoeld ofzo, maar ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat je op de rem moet stampen als je rustig stil wil gaan staan. Vol stampen = vol in de remmen toch? beetje pedaal indrukken = zachtjes remmen.
Ze komen allemaal prima tot stilstand verder, dat is het probleem niet, maar er zit erg veel verschil in de remkracht als je zacht drukt.
Over 10 dagen heb ik mijn examen, heb al een vrijstelling voor mijn TTT gehaald, nu nog 4 uur lessen, één uurtje examen en dan heb ik ook zo'n roze bankpas
[ Voor 7% gewijzigd door Maks op 08-03-2008 17:10 ]
moet je eens een oudere auto zonder rem bekrachteging proberenDuesenberg J schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:23:
[...]
niet lullig bedoeld ofzo, maar ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat je op de rem moet stampen als je rustig stil wil gaan staan. Vol stampen = vol in de remmen toch? beetje pedaal indrukken = zachtjes remmen. Dat je nou moeite hebt met de koppelling snap ik (zelf ook gehad) maar remmen ging bij mij in 1 keer goed.
Maargoed, mensen doen wel rare dingen als ze hun hoofd er niet helemaal bij hebben. (ik spreek uit eigen ervaring)
Gister een proefrit in een 205 gemaakt, en ja best herkenbaarRaz- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:19:
moet je eens een oudere auto zonder rem bekrachteging proberendan zit je de eerste keer als je met 50 op een kruispunt afrijd zo van REM NOU REM NOU REM NOU!!!

Ook ongeveer 80km gereden in onze auto, ben nu helemaal gewend aan de 406 en heb ook flink wat vertrouwen. Het viel me uiteindelijk nog mee eerst dacht ik, hoe moet ik nu in de grote auto helemaal in mn eentje door dat drukke verkeer, maar nu voelt het vertrouwd aan
Soms fijn om toch ff dat gaspedaal in te trappen bij het wegrijden
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Een 205 heeft volgens mij nog wel rembekrachting toch? Helemaal niet sterk, dat klopt, maar een auto zonder rembekrachtiging remt nog stukken zwaarder.Arm1n schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:35:
[...]
Gister een proefrit in een 205 gemaakt, en ja best herkenbaarnet als dat ontbreken van stuurbekrachteging is ook zo iets waarbij je ff denkt wtf
![]()
Ook ongeveer 80km gereden in onze auto, ben nu helemaal gewend aan de 406 en heb ook flink wat vertrouwen. Het viel me uiteindelijk nog mee eerst dacht ik, hoe moet ik nu in de grote auto helemaal in mn eentje door dat drukke verkeer, maar nu voelt het vertrouwd aan
Soms fijn om toch ff dat gaspedaal in te trappen bij het wegrijdenhou me verder netjes aan de snelheid en zo hoor, wees maar niet bang
![]()
Stuurbekrachtiging heeft die inderdaad niet, maar dat merk je alleen als je langzaam rijdt.
Trouwens ook elementaire dingen die je in moderne auto's helemaal niet leert, zoals niet aan het stuur draaien als je stil staat. Dat is namelijk helemaal niet goed voor je banden. Als je geen stuurbekrachtiging hebt dan kàn je ook gewoon het stuur niet draaien als je stilstaat dus leer je het vanzelf. Of wat je moet doen als je bij hard remmen gaat slippen. In een moderne auto met ABS sta je daar niet bij stil, maar zonder ABS moet je toch wel weten hoe je daarmee om moet gaan, en dat leert men dus tegenwoordig niet meer.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat je niet aan je stuur moet draaien als je auto stilstaat is me wel degelijk geleerd tijdens mijn rijlessen, ook waarom enzo (altijd makkelijk dan een antwoord als "mag niet").Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:09:
Trouwens ook elementaire dingen die je in moderne auto's helemaal niet leert, zoals niet aan het stuur draaien als je stil staat. Dat is namelijk helemaal niet goed voor je banden. Als je geen stuurbekrachtiging hebt dan kàn je ook gewoon het stuur niet draaien als je stilstaat dus leer je het vanzelf. Of wat je moet doen als je bij hard remmen gaat slippen. In een moderne auto met ABS sta je daar niet bij stil, maar zonder ABS moet je toch wel weten hoe je daarmee om moet gaan, en dat leert men dus tegenwoordig niet meer.
En ik heb ook een slipcursus gehad
Ik moest anders flink kracht zetten. Bij het wegrijden ging het niet helemaal soepel omdat ik stuurbekrachtiging verwachte, allemaal boze mensen in de achteruitkijkspiegel-DG- schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:31:
[...]
Een 205 heeft volgens mij nog wel rembekrachting toch? Helemaal niet sterk, dat klopt, maar een auto zonder rembekrachtiging remt nog stukken zwaarder.
Stuurbekrachtiging heeft die inderdaad niet, maar dat merk je alleen als je langzaam rijdt.
Ik heb geleerd om niet 'droog' te sturen omdat dat slecht voor de banden is. Dus licht er maar net aan je rijinstructeur denk ik.Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:09:
Trouwens ook elementaire dingen die je in moderne auto's helemaal niet leert, zoals niet aan het stuur draaien als je stil staat. Dat is namelijk helemaal niet goed voor je banden.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Aan de ene kant, ok, aan de andere kant, jij hebt ook niet leren choken of de motor aanzwengelen en dan snel instappen of wel?Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:09:
Ergens is het natuurlijk wel stom dat je lest in auto's met alle modernste snufjes zoals stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, ABS, etc. Maar als je dan je rijbewijs hebt en je eerste auto'tje koopt, dan is dat meestal een oud "barreltje" zonder al die technologie, en dan kan er best eens iets misgaan.
Over tien jaar leren ze waarschijnlijk niet meer op hun snelheid te letten omdat dit via GPS automatisch begrensd wordt, ofzo
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Zowel slecht voor je banden als je complete stuurinrichting Het kost enorm veel kracht om je wielen bij stilstand zijwaarts te draaien, daar kun je enorm veel kapot mee maken.Arm1n schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:34:
[...]
Ik heb geleerd om niet 'droog' te sturen omdat dat slecht voor de banden is. Dus licht er maar net aan je rijinstructeur denk ik.
leoaq.fm // Jeune Loop
En ik vind inderdaad dat een heleboel elementaire zaken wel geleerd zouden moeten worden, of minstens de revu passeren tijdens de autorijlessen, zoals bijvoorbeeld rijden op de startmotor (stel dat je motor afslaat midden op een kruising of een spoorwegovergang en hij wil niet meer starten) en wegrijden zonder koppeling (als je koppelingskabel stuk gaat - heb ik een keer gehad met mijn oude R19 midden op een kruising). Dat kan voor de veiligheid heel handig zijn.
Een auto aanduwen, slepen of gesleept worden zijn ook handige dingen om te weten maar niet persé veiligheidsitems.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat heb ik in ieder geval wel gewoon geleerd hoor. Ligt dus inderdaad aan de rij-instructeur, maar ik verwacht dat de meeste het wel even vermelden.Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:09:
Trouwens ook elementaire dingen die je in moderne auto's helemaal niet leert, zoals niet aan het stuur draaien als je stil staat.
Ik neem aan dat zo'n RIS (Rijopleiding In Stappen) een keer verplicht gaat worden en de oude rijelssen helemaal vervangt? Daarbij is een ROSO-training (Rijden Onder Slechte Omstandigdheden) verplicht, en leer je dat dus in ieder geval wel...Of wat je moet doen als je bij hard remmen gaat slippen. In een moderne auto met ABS sta je daar niet bij stil, maar zonder ABS moet je toch wel weten hoe je daarmee om moet gaan, en dat leert men dus tegenwoordig niet meer.
Probleem: Er komen steeds meer auto's waarbij dat gewoon simpelweg niet gaat.Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:00:
En ik vind inderdaad dat een heleboel elementaire zaken wel geleerd zouden moeten worden, of minstens de revu passeren tijdens de autorijlessen, zoals bijvoorbeeld rijden op de startmotor (stel dat je motor afslaat midden op een kruising of een spoorwegovergang en hij wil niet meer starten) en wegrijden zonder koppeling (als je koppelingskabel stuk gaat - heb ik een keer gehad met mijn oude R19 midden op een kruising). Dat kan voor de veiligheid heel handig zijn.
En aanduwen is tegenwoordig ook niet meer al te best (katalysator enzo?). Slepen en gesleept worden wordt in de theorie wel degelijk aandacht aan besteed.Een auto aanduwen, slepen of gesleept worden zijn ook handige dingen om te weten maar niet persé veiligheidsitems.
Het valt wel mee met die rijopleidingen tegenwoordig geloof ik.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Dat is inderdad iets wat je moet weten ja. Tegen mij is verteld dat je de je hem in de eerste of tweede versnelling moet zetten en dan iedere keer starten, dat werkt gewoon. Maar dat zal je nooit tijdens de lessen proberen omdat dat verschrikkelijk slecht is voor de startmotor en die dingen duur zijn.Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:00:
ze leren nog genoeg tegenwoordig hoor!
hoewel doe es ff vertellen hoe je wegrijdt zonder koppeling.
Doe ik er een truc tegenover die gisteren in praktijk gebruikt is. Ik reed met mijn schoonpa en een vriend in een Mondeo uit 98. Ineens liep de motortemp enorm op. Auto aan de kant, alles checken zoals of er nog genoeg koelvloeistof was en of de radiator niet gehinderd werd door troep ervoor ofzo. Konden niets vinden maar we moesten nog wel een uur heen en einde van de dag weer een uur terug. Wat doe je dan: ramen half open, kachel vol aan (max heet, max snelheid) en gaan met die banaan
Motor bleef keurig koel
ik moet 10 jaar te laat rijbewijs nog inhalen met rondjes op de ring rijden
Met 2km/u weet ik dat je kan sturen (rijles enzo
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Verwijderd
ik moest tanken, en er zit hier een BP om de hoek van de straat ( 60m verderop ) maar die is redelijk duur. 5km verderop zit een shell waar je aan de pomp moet betalen dus ik dacht ga ik daar ff kijken hoe duur het is.
Rijd ik net de straat uit, politie op de rotonde, was helemaal men gordel vergeten
Kostte me 75 euro + 50 euro voor de volle tank erna
Stom stom stom.
Daarnaast nog nooit een boete gehad, zijn 10.000km verder en rijd regelmatig wel te hard
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
En ik dacht dat de politie alleen nog maar boetes gaf voor zware overtredingen?sjorremans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:13:
potverdikkeme me eerste boete bnnen na 15 maanden rijbewijs.
ik moest tanken, en er zit hier een BP om de hoek van de straat ( 60m verderop ) maar die is redelijk duur. 5km verderop zit een shell waar je aan de pomp moet betalen dus ik dacht ga ik daar ff kijken hoe duur het is.
Rijd ik net de straat uit, politie op de rotonde, was helemaal men gordel vergetenmoest gelijk mee naar een checkpunt verderop waar een algemene controle was, blazen en de auto werd gecheckt.
Kostte me 75 euro + 50 euro voor de volle tank erna
Stom stom stom.
Daarnaast nog nooit een boete gehad, zijn 10.000km verder en rijd regelmatig wel te hard
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Nope ik kreeg toch echt een boete omdat ik geen gordel omhad, dus dat was een avondje van 125 euroRazor.Timo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:23:
[...]
En ik dacht dat de politie alleen nog maar boetes gaf voor zware overtredingen?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Gordeltje gaat bij mij echt automatisch.. als ik als passagier of bestuurder instap, ik doe altijd eerst gordel..sjorremans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:28:
[...]
Nope ik kreeg toch echt een boete omdat ik geen gordel omhad, dus dat was een avondje van 125 euro
Normaliter bij mij ook maar het was nu echt omdat ik alleen hoefde te tanken maargoed ik zal hem nu ook never nooit meer vergetenGamepie56 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:30:
[...]
Gordeltje gaat bij mij echt automatisch.. als ik als passagier of bestuurder instap, ik doe altijd eerst gordel..
Je dient dan ook éérst een keer te kijken, dan richting aan te geven om duidelijk te maken wat je intentie is en dan pas te remmen, als je het anders doet is namelijk niet duidelijk waarom je remt en wat je gaat doen. Daarna kijk je nog een keer met het tragere tempo en sla je af als dat mogelijk is.b00ster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:47:
"Ik hou je niet langer meer in spanning" ... "Je bent"
"GEZAKT"![]()
belangrijker vindt dan veiligheid en goed spiegelen... dahm wat een kutreden!![]()
schijnbaar vondt hij dat remmen voor die tijd niet nodig...
![]()
...
Ik ben stil hiervan...
Voorbeeld: regelmatig rij ik op een weg met suggestiestroken. Als twee auto's elkaar naderen zullen ze allebei een stukje op die strook moeten gaan rijden. Regelmatig kijk ik daarom in mijn spiegels, gewoon om een indruk te krijgen of er fietsers e.d. achter me zitten. Dit doe ik ook als er geen tegenligger komt, dus het is niet direct nuttig of direct een voorbereiding op een uitwijkmanoeuvre oid.
Wordt dit gezien als teveel kijken of niet?
leoaq.fm // Jeune Loop
Idd, je kan beter je voorraam als 1 grote spiegel makenVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:27:
20 seconden? Hier is dat eerder 10, en dat vind ik al weinig...
En als je eenmaal je rijbewijs hebt word dat vanzelf minder,Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:27:
20 seconden? Hier is dat eerder 10, en dat vind ik al weinig...
Ik kijk er zo af en toe nog in maar meer dan nodig echt niet meer
Tijdens lessen stond de radio of cd bij men instructeur wel is aan, niet altijd maar wel heel soms. Tijdens het examen stond de radio wel uit.Dennahz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:22:
Mag je eigenlijk tijdens de lessen en het examen een muziekje aanzetten?
JupDennahz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:22:
Mag je eigenlijk tijdens de lessen en het examen een muziekje aanzetten?
* ThunderNet wist niet beter dan dat de radio aan was tijdens het lessen...
Ben ook pas geslaagd toen ik zelf de radio tijdens het examen had aangedaan
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd

Bijna zes jaar m'n rijbewijs en ik spiegel denk ik elke 10 seconden. Weet dan ook altijd eigenlijk wel wat er om me heen rijdt en hoe snel het rijdt. Mede daardoor nu zes jaar schadevrijsjorremans schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:15:
[...]
En als je eenmaal je rijbewijs hebt word dat vanzelf minder,
Ik kijk er zo af en toe nog in maar meer dan nodig echt niet meer
Hier bijna 15 maanden schadevrij en ca. 10.000 kmjohnnyv.nl schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Bijna zes jaar m'n rijbewijs en ik spiegel denk ik elke 10 seconden. Weet dan ook altijd eigenlijk wel wat er om me heen rijdt en hoe snel het rijdt. Mede daardoor nu zes jaar schadevrij
*speelt veel IL2 Sturmovik (wo2 propsim) en daar is situational awareness van levensbelang*
Bij mij was het net zo. (hoewel, we praatten ook over andere dingen)Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:29:
Bij mij was het altijd de radio aan het en het volle uur over automobielen praten. Leer je gelijk te rijden met afleiding.
Maar zo creëer je een ontspannen sfeer en leer je rijden terwijl je ook nog met andere dingen bezig bent. Als je even je volle aandacht voor een handeling nodig hebt dan 'pauzeer' je het gesprek gewoon even, en de radio kun je negeren (net als achtergrondgeluid), of je zet hem zachter. (sowieso stond ie bij mij altijd al maar zachtjes aan)
Daardoor rijd je relaxed en hoef je niet na het halen van je rijbewijs te wennen aan pratende passagiers.
morgen ga ik trouwens mijn rijbewijs ophalen van het gemeentehuis
Verwijderd
En daarom vind ik dat mobiel bellen in de auto, handsfree of niet, verboden moet zijn. Een gesprekspartner die naast je zit weet wanneer hij zijn klep even moet houden, iemand aan de telefoon niet...Duesenberg J schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:34:
[...]
Bij mij was het net zo. (hoewel, we praatten ook over andere dingen)
Maar zo creëer je een ontspannen sfeer en leer je rijden terwijl je ook nog met andere dingen bezig bent. Als je even je volle aandacht voor een handeling nodig hebt dan 'pauzeer' je het gesprek gewoon even, en de radio kun je negeren (net als achtergrondgeluid), of je zet hem zachter. (sowieso stond ie bij mij altijd al maar zachtjes aan)
Daardoor rijd je relaxed en hoef je niet na het halen van je rijbewijs te wennen aan pratende passagiers.
morgen ga ik trouwens mijn rijbewijs ophalen van het gemeentehuis(heb afgelopen dinsdag afgereden, voelt als een maand geleden)
Ik bel ook af en toe tijdens het rijden maar dan zet ik wel de handsfree-luidspreker aan en als het kan ga ik rustig op de rechter baan rijden.
NOSIG
vrijdag afgereden en naar gemeentehuis. 5 Dagen wachten = vrijdag a.s. klaar. Echter ga ik vrijdag met de auto naar Parijs (even lekker inkomen haha). Dus ik vroeg: kan het ook donderdag? Zouden ze proberen. Ik vond het niet de 40 euro extra waard om op safe te spelen en hem vandaag al te hebben. We zien wel
cooooom'oooooon
Nou.. de 1e keer dat mijn mama, haar zus & haar moeder bij mij in de auto zaten, die wisten echt niet wanneer ze hun klep moesten houden!Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:19:
[...]
En daarom vind ik dat mobiel bellen in de auto, handsfree of niet, verboden moet zijn. Een gesprekspartner die naast je zit weet wanneer hij zijn klep even moet houden, iemand aan de telefoon niet...
Wat een lawaai!!
Verwijderd
Vind het wat anders als je in de drukte door de bebouwde met allerlei rotondes tussen de schoolkinderen aan het slalommen bent, dan even koppie d'r bij, maar buiten de bebouwde kom met amper verkeer, geen onoverzichtelijke situaties of andere gevaarlijke punten vind ik het categorie '5km te hard'.
Zijn er hier mss autisten die hun rijbewijs hebben gehaald?
Samsung Galaxy Note 3
100% eensVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:14:
Wat dacht je van broodje uit de lunchbox halen, cdtje wisselen/andere zender opzoeken, peukje opsteken, flesje water open draaien, koffie drinken, snoepje uit de verpakking halen, navigatie systeem instellen, etc. 99% van de bestuurders doet dat wel eens, maar 'hands-on' bellen vinden vinden ze fout en gevaarlijk, terwijl sommige dingen die ik noemde toch minstens zo veel aandacht vragen. Vind het eerlijk gezegd een beetje krom.
Vind het wat anders als je in de drukte door de bebouwde met allerlei rotondes tussen de schoolkinderen aan het slalommen bent, dan even koppie d'r bij, maar buiten de bebouwde kom met amper verkeer, geen onoverzichtelijke situaties of andere gevaarlijke punten vind ik het categorie '5km te hard'.
Ik zit zelf eigenlijk ook regelmatig te klooien, maar in bepaalde situaties gaat autorijden gewoon voor.
NOSIG
Hey, ontzettend bedankt. Heb ff gekeken, maar niet de puf om het helemaal door te gaan lezen, ben moe.Jazzper schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:30:
een keer niet flauw bedoeld maar check het: klik. best veel interessante dingen te vinden. Het kan dus wel, maar niet echt easy zo te zien
Samsung Galaxy Note 3
Apart. Bij duurde het wachten totdat ik aan de buurt was langer dan het wachten op mijn rijbewijs.Jazzper schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:04:
damn, ik lijk wel Cartman die op de Wii wacht..
vrijdag afgereden en naar gemeentehuis. 5 Dagen wachten = vrijdag a.s. klaar. Echter ga ik vrijdag met de auto naar Parijs (even lekker inkomen haha). Dus ik vroeg: kan het ook donderdag? Zouden ze proberen. Ik vond het niet de 40 euro extra waard om op safe te spelen en hem vandaag al te hebben. We zien wel
cooooom'oooooon
Maarja, dat was het roze papiertje. misschien dat een pasje langer duurt.
"Goh"job schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:50:
[...]
Apart. Bij duurde het wachten totdat ik aan de buurt was langer dan het wachten op mijn rijbewijs.
Maarja, dat was het roze papiertje. misschien dat een pasje langer duurt.
Die pasjes worden centraal geproduceerd, in tegenstelling tot de papiertjes.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
tip trouwens. Als je 5 dagen moet wachten kun je het best na 3 a 4 dagen al proberen aldus de medewerker. En dan hebben we het over utrecht, niet lutjebroek ofzo.
Maar nee, Amersfoort heeft gewoon nog steeds iets van 09:00 tot 15:00, wat voor werkende mensen niet goed te doen is. En de donderdagavond en zaterdagochtend? Die zitten al vol met afspraken. Dus als werkende je rijbewijs ophalen zonder vrij te nemen? Komt u maar over twee weken terug...
En dan blijkt dat het ophalen van een rijbewijs een afspraak is van 15 minuten. Een medewerker kan dan 4 personen per uur afhandelen...
Je bent klant, maar je wordt als uitkeringstrekker behandeld

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
OMG, dat is wel heel erg...Motrax schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:03:
Tenzij je in Amersfoort zit waar je tegenwoordig alleen op afspraak bij de balie komt komen. Ideaal systeem wanneer je daarmee ook de openingstijden kan verruimen, aangezien je weet hoeveel afspraken er zijn.
Maar nee, Amersfoort heeft gewoon nog steeds iets van 09:00 tot 15:00, wat voor werkende mensen niet goed te doen is. En de donderdagavond en zaterdagochtend? Die zitten al vol met afspraken. Dus als werkende je rijbewijs ophalen zonder vrij te nemen? Komt u maar over twee weken terug...
En dan blijkt dat het ophalen van een rijbewijs een afspraak is van 15 minuten. Een medewerker kan dan 4 personen per uur afhandelen...
Je bent klant, maar je wordt als uitkeringstrekker behandeld
In Breda kan je tenminste nog gewoon normaal langskomen!
En dan zijn ze echt geen 15min bezig om 1 rijbewijs uit te delen hoor
Nu nog eens opschieten met de rijlessen
Verwijderd
Vandaag laatste les voor TTT, ging wel goed. Ik moet alleen nog wat duidelijker zijn bij kruispunten, anders kunnen andere mensen namelijk denken dat ik hun voorrang verleen. M'n rij-instructeur zei dat ik bij het voorrang verlenen en krijgen net zoveel weggaf als Sinterklaas
Daar heb ik ook wel last van, remmen voor iemand die van links komt op een gelijkwaardig kruispunt. Vandaag module 1 afgeslotenVerwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:30:
Feli.
Vandaag laatste les voor TTT, ging wel goed. Ik moet alleen nog wat duidelijker zijn bij kruispunten, anders kunnen andere mensen namelijk denken dat ik hun voorrang verleen. M'n rij-instructeur zei dat ik bij het voorrang verlenen en krijgen net zoveel weggaf als Sinterklaas
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik vond het wat overdreven om nou voor een 1e keer heel stoer te doen en de champs elysee te pakken dus de laatste aire voor Parijs toch maar even met vriendinlief gewisseld (12 jaar rijbewijs).
Masters dat rijden voor het echie!
Invoegen/inhalen ging echt 100x natuurlijker dan met rijles. Heerlijk dat snelweg blazen.
En in frankrijk bijna alles 3 baans. Beetje in het midden cruisen (of naar rechts als er veel plek was) en inhalen maar. Wel veel wind en veel vrachtwagens in combinatie met matig wegdek in belgie en een beetje in frankrijk. Onrustig rijgedrag van de auto krijg je dan.
Merk dat ik het totaal niet eng vind en het super soepel ga. Toch had ik na 4 uur rijden echt klamme kramp in de handen. Ik denk dat het gewoon excitement is. Had dit nooit in de lompe corolla van les. Ook wel leuk om eens in benzine te rijden ipv dat gediesel. Even wennen en daarna lekker pittig.
oh ja: enige puntje van echt wennen is het besef dat je marge zo klein is. Ingame kun je respawnen maar hier rijd je met duizenden auto's a 1000 kilo @ 130kmu voor het echie. Soms echte op autopilot inhalen en dan daarna denken van: "hmm ok dat ging goed maar stel dat..."
[ Voor 11% gewijzigd door Jazzper op 17-03-2008 21:00 ]
Dat gaat vanzelf wel over, komt van de spanning. Ik had het ook n beetje in mn rechterknie toen ik voor het eerst voor mn baan "echt" ergens naartoe moest om wat spul op te halen. Gewoon het halve land afcruisen met navi en zien waar je terecht komtJazzper schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:59:
Toch had ik na 4 uur rijden echt klamme kramp in de handen. Ik denk dat het gewoon excitement is. Had dit nooit in de lompe corolla van les. Ook wel leuk om eens in benzine te rijden ipv dat gediesel. Even wennen en daarna lekker pittig.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wat gebeurt er als er een steen op de weg ligt waarop je een band lekrijdt, of als je opeens aan één kant aquaplaning krijgt? Heb je dan, als je nog maar net je rijbewijs hebt (of zelfs als je je rijbewijs al jaaaarenlang hebt), genoeg controle over je voertuig om die met één hand in bedwang te houden?
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 17-03-2008 22:38 ]
Een hand aan het stuur, de andere rustend op mijn knie.Mx. Alba schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:38:
Weet je dat zeker, winkelwagen?
Wat gebeurt er als er een steen op de weg ligt waarop je een band lekrijdt, of als je opeens aan één kant aquaplaning krijgt? Heb je dan, als je nog maar net je rijbewijs hebt (of zelfs als je je rijbewijs al jaaaarenlang hebt), genoeg controle over je voertuig om die met één hand in bedwang te houden?
Als er iets gebeurd heb ik _direct_ 2 handen aan het stuur.
En uiteraard zijn er situaties waarbij je gewoon met 2 handen aan het stuur rijdt, tijdens erg slecht weer of erge drukte, maar over het algemeen -> 1 handje
Me 2, op rustige stukken 1 handje. Lekker cruisenSyS_ErroR schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:48:
[...]
Een hand aan het stuur, de andere rustend op mijn knie.
Als er iets gebeurd heb ik _direct_ 2 handen aan het stuur.
Kijk, als het misgaat, dan is iedereen te laat.
Ervaring of niet, 1 of 2 handen. Doesn't matter...
Verwijderd
Trouwens; is de examinator tijdens de TTT hetzelfde als bij het examen?
Dat is zoals Widow ook al zegt, later minder. Heb inmiddels bijna 3 jaar (2 jaar en 10 maanden) mijn rijbewijs (3 mei 2005). Géén gekke dingen mee gemaakt, wel wat keren moeten blazen maar als ik rijdt dan drink ik niet (Géén drank als je moet rijden is mijn standpunt!).Jazzper schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:59:
Merk dat ik het totaal niet eng vind en het super soepel ga. Toch had ik na 4 uur rijden echt klamme kramp in de handen. Ik denk dat het gewoon excitement is. Had dit nooit in de lompe corolla van les. Ook wel leuk om eens in benzine te rijden ipv dat gediesel. Even wennen en daarna lekker pittig.
Overigens heb je als ervaren bestuurder (Wat is de definitie van "ervaren"? Dat kan alles zijn! 5 jaar of 50K op de teller?) ook wel eens last van 'krampen', ligt er ook aan hoe je zit/gespannen bent.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Soms, bij mij was dat niet het geval.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:03:
Trouwens; is de examinator tijdens de TTT hetzelfde als bij het examen?
Begonnen !Dennahz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:51:
Ik begin 17-3 met m'n rijlessen en moet daar normaal 31-3 mee klaar zijn. (Elke dag 2 uren). Tussendoor nog ff m'n theorie halen en dan m'n voorlopig rijbewijs ophalen zodat ik 3 maanden zelf ervaring mag opdoen
Wel rlx iig...lekker veel rijden die 3 maanden en daarna examen doen
* Dennahz zin in !
Gister eerste les gehad
Heb ook al beetje leren optrekken op de helling enzo. Ging wel goed. Heb wel een dik uur op de gewone weg tussen de auto's gereden.. verschillende zones. (90, 70, 50 km/u), maar ik lette niet echt op de borden en was meer bezig met het rijden zelf. Ach, moet wennen he... is ook pas de eerste keer.
Normaal moet ik 31/3 klaar zijn met die lessen... moet wel veel gebeuren in die 2 weken, want nu zie ik nog niet in dat ik over 2 weken alleen kan rijden.
Toffe instructeur iig
Verwijderd

Laatste keer dat ik zakte was omdat ik "niet nieuwschierig" genoeg was op de kruispunten. énfin, kan gebeuren, vind het alleen beetje vreemd aangezien mijn ex gisteren geslaagd is maar ook het commentaar kreeg wat ik had gekregen toen ik gezakt was. Dat ze dus wat meer door de bochten heen moet kijken en wat meer nieuwsschierig moet zijn. Zo zie je maar weer dat je zeker afhankelijk bent van de examinator in kwestie
Volgende week haal ik dat examen, that`s for shure na 60 lesuren
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Dit topic is gesloten.