Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59

Jazzper

BB4E^Guerilla

die brede band vraag had ik goed omdat angeloonie er al eerder over begon ;)

vandaag laatste les gehad. Ging zeer soepel. Alleen bij een sneaky gelijkwaardige kruising ineens de instructeur vol op de rem voor een auto van rechts. Had die niet gezien... hopelijk volgende week bij examen iets scherper :)

instructeur zei dat ik als ik slaag pas week later rijbewijs op kan halen. Verschilt het per gemeente?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is overal hetzelfde, je gaat eerst naar het gemeentehuis om hem aan te vragen, en als je dan geen smeergeld betaald kan je hem een week later ophalen. Met spoed kan het sneller, maar dan moet je dus wel meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43
afhankelijk of je het extra geld voor een spoedje over hebt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:00

BrZ

mace schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:14:
Ik hou ook altijd mijn voet op de rem bij het stoplicht i.p.v. de automaat in de n zetten. Dat is net zoiets als koppeling indrukken i.p.v. de bak in z'n vrij zetten bij een handbak. :P
Precies, ik zet 'm eigenlijk nooit in z'n neutraal, mij teveel moeite :P Enige uitzondering is als ik m'n remmen flink gebruikt heb, heb geen zin in kromme schijven ;)

En als je je drukt maakt over het remlicht van degene die voor je stilstaat, moet je je volgens mij afvragen of je niet wat teveel stress hebt ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
BrZ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:47:
[...]

Precies, ik zet 'm eigenlijk nooit in z'n neutraal, mij teveel moeite :P Enige uitzondering is als ik m'n remmen flink gebruikt heb, heb geen zin in kromme schijven ;)

En als je je drukt maakt over het remlicht van degene die voor je stilstaat, moet je je volgens mij afvragen of je niet wat teveel stress hebt ofzo ;)
Sterker nog, de handleiding van onze Saab vermeld duidelijk dat het beter is voor de bak, om zo min mogelijk te schakelen.
Daar staat dus ook letterlijk in dat "bij het wachten voor een stoplicht de rem gebruikt moet worden in plaats van de neutraal stand."

:P

Mensen die klagen over automaatrijders zijn gewoon jaloers! :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Ik rij allebei met plezier, maar als ik in de file moet staan weet ik wel wat ik liever heb, een automaat is dan echt ideaal!

Stilstaan > Rem
Langer stilstaan > N
Langzaam kruipend verkeer > D zonder gas bij
Iets sneller kruipend verkeer > D met iets gas

Dat is veeeeel makkelijker dan koppelen > 1 > 2 > 3 > 2 > vrij > koppelen > 1 > 2 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:06:
[...]

Mensen die klagen over automaatrijders zijn gewoon jaloers! :P :9
Maar tenminste niet lui :P

Heb vanmiddag afspraak gemaakt voor TTT, was niet mijn keuze om het te doen, maar zat al in het pakket. Het is 19 maart geworden, als het goed is heb ik dan 24 uur les gehad, en heb ik nog 6 uur les om wat puntjes te verbeteren voor het afrijden. Kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb in ieder geval, aangezien er - net als bij SyS_ErroR - er een coole Saab voor de deur staat te wachten om bereden te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
mace schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:20:
Ik rij allebei met plezier, maar als ik in de file moet staan weet ik wel wat ik liever heb, een automaat is dan echt ideaal!

Stilstaan > Rem
Langer stilstaan > N

Dat is veeeeel makkelijker dan koppelen > 1 > 2 > 3 > 2 > vrij > koppelen > 1 > 2 etc...
Hier net zo! :)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:28:
[...]

Maar tenminste niet lui :P

Heb vanmiddag afspraak gemaakt voor TTT, was niet mijn keuze om het te doen, maar zat al in het pakket. Het is 19 maart geworden, als het goed is heb ik dan 24 uur les gehad, en heb ik nog 6 uur les om wat puntjes te verbeteren voor het afrijden. Kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb in ieder geval, aangezien er - net als bij SyS_ErroR - er een coole Saab voor de deur staat te wachten om bereden te worden :P
Wat voor 1? :P

Owja, -> succes!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:10:

[...]

Wat voor 1? :P

Owja, -> succes!! :*)
9-3 SS 1.8t Arc :P Heb nu weinig aan een eigen auto, maar ik hoop binnen 1-2 jaar toch wel m'n eigen Saab te hebben (9-3 non SS/900 NG of zo)

Heb trouwens de oorzaak van het vastzitten van m'n voet bij het intrappen van de koppeling gevonden, ik had m'n stoel altijd veel te hoog gezet, waardoor ik niet goed meer kon scharnieren met m'n hiel. Stoel op z'n laagste standje en het was weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:11
Moet je wel kijken of je in deze stand niet uiteindelijk kramp in je poten krijgt. Nu merk je dat niet als je een uurtje rijdt (of misschien ook wel), maar neem voor dat je gaat rijden goed de tijd om het stuur, de stoel en de spiegels goed te zetten. Dan gaat het rijden een stuk comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Vandaag twee uurtjes gereden. Was wel blij dat ik vandaag 'rustig' reed. Niet foutloos ofzo, maar ik bestuurde de auto en niet omgekeerd :P Behalve die ene keer dat ik hem van de 3 naar de 2 zette i.p.v. naar de 4 :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Zolang je de koppeling dan maar weer weet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
leokennis schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:45:
Vandaag twee uurtjes gereden. Was wel blij dat ik vandaag 'rustig' reed. Niet foutloos ofzo, maar ik bestuurde de auto en niet omgekeerd :P Behalve die ene keer dat ik hem van de 3 naar de 2 zette i.p.v. naar de 4 :X
Mwah dat kan denk ik niet eens zo veel kwaad, ik neem aan dat je niet in het rood in je 3 reed, maar rond 2500 toeren..
Als je vanaf je 5 naar 2 gaat, is het een ander verhaal denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Gamepie56 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:58:
[...]

Mwah dat kan denk ik niet eens zo veel kwaad, ik neem aan dat je niet in het rood in je 3 reed, maar rond 2500 toeren..
Dat had ik een keer :X Was volgens mij de eerste of tweede les.
Had gelukkig wel snel weer de koppeling ingetrapt :+

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gamepie56 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:58:
[...]

Dat had mijn broertje ook toen ie de eerste keer examen deed :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Beste Tweakerts

Ik wou m'n rijbewijs maar eens gaan halen nu ik al weer bijna 22 ben en nu vroeg ik mij af of het verstandig is om een spoedcursus te doen. En weet iemand of dat te doen is in de omgeving van Nijverdal (OV) ??

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Coldcat

HODL

Daywalk3r schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:18:
Beste Tweakerts

Ik wou m'n rijbewijs maar eens gaan halen nu ik al weer bijna 22 ben en nu vroeg ik mij af of het verstandig is om een spoedcursus te doen. En weet iemand of dat te doen is in de omgeving van Nijverdal (OV) ??
Als je na het behalen van je rijbewijs meteen veel in de auto gaat zitten lijkt het me niet zoveel kwaad kunnen. Ben je daarna niet zoveel op de weg te vinden dan zou ik persoonlijk het uitsmeren over een langere periode. Overigens kun je overal terecht voor een spoedcursus, hangt meestal wel een beetje van de rijschool af maar in ieder geval biedt de ANWB overal spoed opleidingen aan, zijn vaak wel wachttijden voor.

Morgenmiddag om 16:00 de weg ook weer onveilig maken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 02-03-2008 21:21 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Coldcat schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:20:
[...]

Morgenmiddag om 16:00 de weg ook weer onveilig maken :D
Welke weg :P

@ Daywalk3r
Heb wel vernomen dat de ANWB wat duurder is.. en rijscholen kun je makkelijk vinden via de CBR site.. Neem eventjes de tijd en vergelijk ze allemaal, het gaat toch om een heleboel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Gamepie56 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:28:
[...]

Welke weg :P

@ Daywalk3r
Heb wel vernomen dat de ANWB wat duurder is.. en rijscholen kun je makkelijk vinden via de CBR site.. Neem eventjes de tijd en vergelijk ze allemaal, het gaat toch om een heleboel geld.
Alle wegen tussen de A4, A13 en Kruidhuisweg, Delft dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:20:

Stilstaan > Rem
Langer stilstaan > N

Je vergeet er een:

Boze blikken in de file > Rem + D met iets gas }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Daywalk3r schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:18:
Beste Tweakerts

Ik ben momenteel bezig met de 10-daagse ANWB rijopleiding. Je krijgt de eerste 2 dagen simulatorles, hier leer je anticiperen, schakelen, kijken en sturen. Erg handig als basis voordat je echt een auto induikt. Ik denk wel dat een dergelijke cursus beter werkt dan elke keer 1 uurtje lessen. Want wat blijft er van dat ene uurtje nog over? 10 minuten voordat je zelf kan rijden omdat je de vorige klant nog moet wegbrengen, en dan weer 10 minuten aan het einde onderweg zijn naar de volgende klant. Dan houd je nog 40 minuten over waarin je zelf kan rijden, en je zal dan ook echt wel weer uitleg krijgen. Dat schiet gewoon niet op.
Ik rijd nu 3 uur per dag, en dat werkt echt lekker. Het is soms erg lang (zeker non-stop), maar ik heb wel het gevoel dat ik het echt aan het leren ben, je bent zoveel bezig, dus dat werkt gewoon goed omdat je er ook elke dag mee bezig bent. Elke week 1 lesje, dat schiet gewoon niet op.

Ik begon met 2 dagen simulatorles á 4 uur per dag (=8 uur) en ik ben nu al 5 dagen 3 uur aan het rijden (=15 uur) en ik heb eigenlijk alles al gehad qua basiskennis besturen. De Hellingproef is al langsgeweest (al zou ik die nog wel een paar keer willen oefenen), ik heb de snelweg gehad, inparkeren (ook nog oefenen) en achteruitrijden is ook al langsgeweest. Ik heb nu dus nog 4 dagen om de rest te leren:

Maandag: 13:00-16:00
Dinsdag: 11:00-13:00 Proefexamen, 14:00-17:00 rijles (5 uur dus :P)
Woensdag: 12:00-14:00
Donderdag: 13:00-14:00 examenvoorbereiding, 14:00-15:00 examen

Deze week dus nog 8 uur lessen, en 3 uur examenvoorbereiding :P

Ik heb in totaal dus 34 uur les, waarvan 26 uur in de auto. Kosten voor het hele pakket zijn €1771,00. Wil je rijbewijsgarantie? Dan komt er €700 bovenop. Dit is alleen voordelig als je er meer dan 3x over doet (2x herkansen dus). Aangezien ik hem in 1x hoop te halen, en anders 2x heb ik geen rijbewijsgarantie genomen :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

3 uur achter elkaar is wellicht ook iets teveel van het goede. Ik neem momenteel steeds 1 les achter elkaar en vind dat ideaal. Je hebt lang genoeg om te oefenen en in de tijd tussen de lessen kun je even goed op een rijtje zetten wat nou goed ging en waar je de volgende keer iets meer aandacht aan moet besteden. Als je 3 uur achter elkaar lest neem je veel minder op na een gegeven moment. Vooral in het begin is dat niet aan te bevelen lijkt me, natuurlijk heb jij de basis al gehad in de simulator maar heb je die niet dan zou ik zeker met 1 uur beginnen en pas na een stuk of 5 lessen kijken naar lessen van 2 uur. Als je eenmaal de basiskennis hebt kun je gerust meerdere lessen achter elkaar zetten, het gaat dan vooral om het toepassen van je kennis. En dan scheelt het een hoop als je niet iemand anders thuis af hoeft te zetten.

Natuurlijk zitten er voordelen aan een ANWB opleiding, maar ik betaal 1200 pieken voor 30 lessen + examen. Met TTT erbij scheelt het nog een aanzienlijk bedrag in vergelijking met de ANWB, ieder voordeel heb z'n nadeel ;)
Maandag: 13:00-16:00
Dinsdag: 11:00-13:00 Proefexamen, 14:00-17:00 rijles (5 uur dus :P)
Woensdag: 12:00-14:00
Donderdag: 13:00-14:00 examenvoorbereiding, 14:00-15:00 examen

Deze week dus nog 8 uur lessen, en 3 uur examenvoorbereiding :P
Succes, hoop voor je dat je het in 1 keer mag halen. Maar met dit programma voor de boeg moet het goed te doen zijn.

Wanneer ga je trouwens afrijden. Als ik nu naar je schema kijk rijd je alleen op de relatief rustige tijdstippen. Niet erg als je ook om 14:00 gaat afrijden maar als je in de spits moet rijden is het wellicht handig één en ander even anders in te plannen

[ Voor 21% gewijzigd door Coldcat op 02-03-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lessen van 1 uur zijn weer te kort, aangezien je attentiecurve juist rond het uur ligt (het eerste half uur ben je er nog aan het inkomen, van 30-90 minuten ben je het meest geconcentreerd). Ook de reden waarom het beter is om eerst even een stukje te rijden voor je examen. Verder ben je in een les van een uur al een kwartier bezig om in en uit te stappen, voorbespreken en nabespreken en ben je zeker 10 minuten met bijzondere verrichtingen bezig. Veel tijd om dan écht ervaring op te doen blijft niet over.

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 03-03-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:35:
Lessen van 1 uur zijn weer te kort, aangezien je attentiecurve juist rond het uur ligt (het eerste half uur ben je er nog aan het inkomen, van 30-90 minuten ben je het meest geconcentreerd). Ook de reden waarom het beter is om eerst even een stukje te rijden voor je examen. Verder ben je in een les van een uur al een kwartier bezig om in en uit te stappen, voorbespreken en nabespreken en ben je zeker 10 minuten met bijzondere verrichtingen bezig. Veel tijd om dan écht ervaring op te doen blijft niet over.
Of je voorganger terug brengen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32

Snippertje

Light up your life

Ik heb elke week 1 uur les en het gaat prima hoor. Genoeg tijd ;) Ik denk eerder dat het een beetje persoonlijk is :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kijk dit zijn antwoorden! :D
Ik ga gelijk even kijken en zoeken en vergelijken!
Bedankt ya'll

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32

Snippertje

Light up your life

Klein vraagje tussendoor. Ik heb net mijn theorie aangevraagd voor 15 april, eerder is niet mogelijk voor mij. Echter zijn die nieuwe inzicht vragen moeilijker of is dit puur persoonlijk en zijn ze eerder logisch? En hoe leer je die vragen, online neem ik aan? Aangezien ik oude leerboeken heb :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Na jaren er op uitgekeken te hebben vandaag (op m'n verjaardag) m'n eerste les gehad :D
Te stoer om voor het eerst op de openbare weg te rijden. Het schakelen ging redelijk goed :)
Ik volg het via RIS, geen idee of dat een veel gebruikte methode is?
Vrijdag m'n 2e les, het zullen er ongeveer 20 worden zei de instructeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

Wok

Dakloos...

RIS is tegenwoordig de trend. Als je het in 20 lessen (dat zijn 20 lesuren neem ik aan?) haalt, doe je het erg netjes :) De meeste mensen hebben 25 tot 30 lessen nodig.

Zelf heb ik 18 lessen nodig gehad, hoewel ik na 11 ( :o ) lessen al de mogelijkheid kreeg om af te rijden. Dat heb ik toch vriendelijk afgewezen, omdat ik voor mijn gevoel toen nog niet genoeg routine had in de handelingen. Is al wel weer acht jaar geleden though...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Wok schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:09:
RIS is tegenwoordig de trend. Als je het in 20 lessen (dat zijn 20 lesuren neem ik aan?) haalt, doe je het erg netjes :) De meeste mensen hebben 25 tot 30 lessen nodig.

Zelf heb ik 18 lessen nodig gehad, hoewel ik na 11 ( :o ) lessen al de mogelijkheid kreeg om af te rijden. Dat heb ik toch vriendelijk afgewezen, omdat ik voor mijn gevoel toen nog niet genoeg routine had in de handelingen. Is al wel weer acht jaar geleden though...
Het zijn inderdaad klokuren in plaats van de 50 minuten die sommige rijscholen hanteren. Het ging niet helemaal perfect, maar toch blijkbaar dusdanig goed dat ik minder lessen nodig heb dan gemiddeld.
Zaken die nog niet helemaal soepel gingen.
  • "ga hier maar stil staan" en vervolgens de koppeling vergeten
  • koppeling te lanzaam laten opkomen in z'n 2,3,4 (nog niet gereden in 5,6) waardoor de motor flink wat toeren begint te maken, leuk voor het geluid maar niet de bedoeling :+
  • een keer van z'n 2 naar z'n 5
  • bij een wegversmalling vol er doorheen gaan met z'n 2en
En zo waren er nog wel wat dingen, maar komt goed. Ik rij overigens in een BMW 118d, erg fijne auto om in te rijden vind ik. Al is dit met een korrel zout te nemen natuurlijk, gezien m'n ervaring met andere auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 21:29

Wok

Dakloos...

Ach... dat zijn typische beginnersfoutjes. Kwestie van gewenning en routine aanleren. :)

Mijn eerste les ging nagenoeg foutloos (ik reed zonder problemen weg met zelf schakelen en koppelen enzo) en zelfs met een 'geroutineerde' actie: links-rechts combinatie met één handje aan het stuur :D
(instructeur: "Dat deed je zeer netjes, maar de volgende keer graag weer twee handen aan het stuur" :P )

De tweede les was echter een compleet fiasco/drama: Regelmatig afgeslagen motor, proberen weg te rijden in IV :X etc...

Scheelt denk ik wel dat ik toen reed in een oldskool diesel (Nissan Almera, 2.0 liter ongeblazen diesel). Die tolereren wat meer qua misbruik en door het zware vliegwiel valt een wat langer slippende koppeling niet zo op ;)

Moet wel zeggen dat ik wel veel mazzel had met mijn examen. Ik moest een route rijden waar je eigenlijk niks fout _kon_ doen. Alle 'tricky' punten die ik te doen kreeg met mijn lessen werden bij de examenroute juist vermeden... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Wok op 03-03-2008 23:32 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het omdat ik vaak tegen etenstijd les, maar bij mij is het meestal om 17:00 te auto in, iemand afdroppen, even snel een afspraak met die persoon maken en rijden maar. Uurtje rijden, rond 18:05 weer thuis, tot 18:10 over auto's lullen en een afspraak voor de volgende week. En in de tijd dat ik les ben ik altijd zeer gefocused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:11:
[...]

Je vergeet er een:

Boze blikken in de file > Rem + D met iets gas }>
Wheheh, mwah, met een voorwielaangedreven TDI-tje heeft het niet erg veel zin lijkt me. (wel 140pk en zo'n DSG-bak, dus kan het slechter treffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Razor.Timo schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:38:
Klein vraagje tussendoor. Ik heb net mijn theorie aangevraagd voor 15 april, eerder is niet mogelijk voor mij. Echter zijn die nieuwe inzicht vragen moeilijker of is dit puur persoonlijk en zijn ze eerder logisch? En hoe leer je die vragen, online neem ik aan? Aangezien ik oude leerboeken heb :)
Ik vond ze niet makkelijk.. maar ook niet moeilijk.. Ben eerlijk gezegd wel blij dat ze niet mee telden.
Je krijgt een situatie te zien, waarbij je moet kiezen uit: Gas geven, remmen en niets doen.

En deze keuze moet je in hele korte tijd kunnen maken. En bij 3 van de 5 vragen had ik zoiets van: Beetje remmen kan geen kwaad, maar niets doen kan fout gaan.. Eigenlijk meerdere dingen goed naar mijn mening.. Maar ik heb die vragen ook niet kunnen oefenen via een cdrom of site ofzo.. Denk dat dat wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Net mn TTT gehaald ging redelijk, ik moet vooral meer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:55
Woe ben nu ook bezig, morgen mijn 4e les. Gelukkig zijn het lessen van 1,5 uur.....een uur vind ik zo kort. Heb gelukkig altijd erg veel zin om te rijden. Hoor wel eens mensen om mij heen die ook lessen dat ze er geen reet aan vinden maar ik vind het toch wel erg leuk :)

Gister een examenroute gereden, ging goed. Het rijden gaat voor mijn gevoel wel aardig, alleen vind ik dat inparkeren naast een auto een hel :P Iemand tips daarvoor? Lege vakken gaan aardig maar naast een auto krijg ik het best wel benauwd soms

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
Na al een hele tijd dit topic te volgen zonder te vermelden dat ik zelf ook aan het lessen was, kan ik vandaag er niet langer omheen en moet ik jullie het heugelijke nieuws vertellen dat ik in 1 keer geslaagd ben! :D
Vrijwel foutloos (2 foutjes en 1 dingetje niet heel netjes) en ook nog eens bij een examinator die als 'lastig' te boek stond.

Heerlijk. (had ook wel zo verwacht eigenlijk. Klinkt heel arrogant maar tijdens de lessen reed ik gewoon goed genoeg om het examen door te komen)

Succes aan alle anderen en moge mijn verhaal inspiratie voor jullie allen zijn om zin te hbben in autorijden en heel relaxed en rustig te zijn.

edit: afgereden volgens het nieuwe systeem trouwens. Was de eerste van mijn rijschool die het nieuwe systeem koos. Iedereen leek wel bang voor de zelfstandigheid in de routes. Maar het is heel makkelijk. Je heb die routes al heel vaak gereden. Het is net als naar school fietsen ofzo (of de uni, voor studenten zoals ik). Die weet je ook gewoon te vinden zonder dat er een instructeur achterop zit. Bovendien maakt het eigenlijk niet uit of je wel goed rijdt of niet. Je moet gewoon goed en veilig rijden. That's all that matters.

[ Voor 29% gewijzigd door Duesenberg J op 04-03-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmorgen een proefexamen gehad met een andere instructeur. Ging wel goed, hele aardige gozer, de hele rit zitten ouwehoeren, dat is wel anders dan mijn vaste instructeur :P Moest ook in een andere auto rijden. Wel een Toyota Corolla, maar een nieuwer model met hoge middenconsole en een 1.4 ipv een 2.x TD Dieselmotor. Dus vaker terug naar de 1.

Ik heb een voldoende gehad (voldoende-matig-onvoldoende waren de opties) maar het was niet foutloos, er waren nog wat aandachtspunten:

- Bochten naar links moet ik ruimer insturen, dus meer een hoek van 90 graden ipv een mooie ronde draai :P
- Vóór het remmen in de binnenspiegel kijken
- ELK kruispunt kijken, en niet de een wel en de ander niet. Het laatste gedeelte ging dat wel goed, maar aan het begin keek ik nog wat te weinig.
- Sneller snelheid maken, dus een beetje doorrijden. Ging na een half uur wel goed.
- Richtingaanwijzer soms wat eerder aan.
- Op de snelweg goed invoegen, dus tussen 2 auto's invoegen: achter de auto voor me, en niet vlak voor de auto achter me.

Daarna nog 3 uurtjes gereden, en met de TomTom gereden. Het ging zeker wel goed. Heb alleen af en toe nog wel dat ik soms twijfel bij het nemen van een beslissing op een kruispunt, en dan vooral kruispunten met uitrit (waar ik vandaan kom) met fietsbad op de drempel, smalle/geen middenberm en van 2 kanten verkeer. Dan twijfel ik soms nog wel of ik nou moet stoppen, of dat ik het idee heb dat het misschien net wel of net niet kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Angeloonie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:45:
Vanmorgen een proefexamen gehad met een andere instructeur. Ging wel goed, hele aardige gozer, de hele rit zitten ouwehoeren, dat is wel anders dan mijn vaste instructeur :P Moest ook in een andere auto rijden. Wel een Toyota Corolla, maar een nieuwer model met hoge middenconsole en een 1.4 ipv een 2.x TD Dieselmotor. Dus vaker terug naar de 1.

Ik heb een voldoende gehad (voldoende-matig-onvoldoende waren de opties) maar het was niet foutloos, er waren nog wat aandachtspunten:

- Bochten naar links moet ik ruimer insturen, dus meer een hoek van 90 graden ipv een mooie ronde draai :P
- Vóór het remmen in de binnenspiegel kijken
- ELK kruispunt kijken, en niet de een wel en de ander niet. Het laatste gedeelte ging dat wel goed, maar aan het begin keek ik nog wat te weinig.
- Sneller snelheid maken, dus een beetje doorrijden. Ging na een half uur wel goed.
- Richtingaanwijzer soms wat eerder aan.
- Op de snelweg goed invoegen, dus tussen 2 auto's invoegen: achter de auto voor me, en niet vlak voor de auto achter me.

Daarna nog 3 uurtjes gereden, en met de TomTom gereden. Het ging zeker wel goed. Heb alleen af en toe nog wel dat ik soms twijfel bij het nemen van een beslissing op een kruispunt, en dan vooral kruispunten met uitrit (waar ik vandaan kom) met fietsbad op de drempel, smalle/geen middenberm en van 2 kanten verkeer. Dan twijfel ik soms nog wel of ik nou moet stoppen, of dat ik het idee heb dat het misschien net wel of net niet kan :P
Haha dat zijn precies alle dingen die ik in de komende maand voor mijn examen ook moet gaan leren/afleren :P
Dutch-Hane schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:20:
[...]
Het zijn inderdaad klokuren in plaats van de 50 minuten die sommige rijscholen hanteren. Het ging niet helemaal perfect, maar toch blijkbaar dusdanig goed dat ik minder lessen nodig heb dan gemiddeld.
Zaken die nog niet helemaal soepel gingen.
  • "ga hier maar stil staan" en vervolgens de koppeling vergeten
  • koppeling te lanzaam laten opkomen in z'n 2,3,4 (nog niet gereden in 5,6) waardoor de motor flink wat toeren begint te maken, leuk voor het geluid maar niet de bedoeling :+
  • een keer van z'n 2 naar z'n 5
  • bij een wegversmalling vol er doorheen gaan met z'n 2en
En zo waren er nog wel wat dingen, maar komt goed. Ik rij overigens in een BMW 118d, erg fijne auto om in te rijden vind ik. Al is dit met een korrel zout te nemen natuurlijk, gezien m'n ervaring met andere auto's ;)
Ik vind de 118d niet heel erg fijn eerlijkgezegd. Om drie redenen:
1 - Gigantische dode hoeken (ook vanwege de erg dikke 'stijlen' o.a. bij de voorruit) en te kleine spiegels.
2 - Hij mist IMHO acceleratie tussen de 60 en de 120.
3 - Je voeten zitten klem bij de pedalen. Ik heb een beschaafde maat 42 maar regelmatig kom ik met de punten van mijn schoenen klem te zitten.

Hij stuurt overigens wel heerlijk, en de zitpositie is ook erg oké.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

leokennis schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:00:
[...]

Haha dat zijn precies alle dingen die ik in de komende maand voor mijn examen ook moet gaan leren/afleren :P

[...]

1 - Gigantische dode hoeken (ook vanwege de erg dikke 'stijlen' o.a. bij de voorruit) en te kleine spiegels.
3 - Je voeten zitten klem bij de pedalen. Ik heb een beschaafde maat 42 maar regelmatig kom ik met de punten van mijn schoenen klem te zitten.

Hier zou wel kunnen helpen dat je wat beter in z'n versnellingen gaat zitten. Zo'n diesel met 120pk en een 6-bak, heeft echt wel voldoende vermogen om vooruit te komen, zal je alleen niet al bij 60 in z'n 6 moeten zitten(wellicht een stukje overdreven "nieuwe rijden"?)
Qua voeten kan je ook nog proberen de stoel anders te zetten zodat je hielen & voeten op een ander punt de bodem/pedalen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster

Hehe, punt 1 en 2 zal ik waarschijnlijk binnenkort wel merken ben ik bang.
1- Ik was alleen nog bezig met het besturen, de spiegels heb ik nog niet gebruikt (was ook niet de bedoeling dat ik dat allemaal gelijk "erbij" zou doen :) ).
2- Ik trok in z'n 4 door naar maximaal 85, binnenkort zal ik eens extra opletten bij het opgaan van de snelweg bijvoorbeeld.

Punt 3 heb ik (ondanks m'n maat 45) geen last van gelukkig :) Draag je ook sneakers? Ik kan me voorstellen dat legerkisten (extreem geval) wel eens problemen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Met het nieuwe rijden heb je ook geen acceleratie nodig. Ze hebben liever dat je stilstaat met de motor uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik douw hem in de derde versnelling over de 100, in zijn vier naar de 85 lijkt mij wel wat traag.... goed, ik heb echter wel 300+ newton meter onder mijn kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk zeg, zo'n examen doen. Zit je heerlijk zenuwachtig in de examenruimte, bedenkt mijn instructeur zich net dat hij vergeten is je persoonsgegevens te koppelen aan het gekochte examen bij het CBR. Resultaat: Weer naar huis en een nieuw examen over twee maanden. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[...]

1 Die vallen als je wat rijervaring hebt niet meer op, je weet immers wat er in die dode hoek zit. De spiegels te klein? Zowel links als rechts heb je dodehoekspiegels, of wil je ook naar boven en beneden kijken? Ik zie het punt niet zo.
2 Schakel eens terug naar de 3 of de 2 (ok, ik heb wel de 143pk versie, amar toch, in de 2 moet je naar de 80-100 kunnen en in de 3 naar de 120) Je moet natuurlijk wel zorgen dat je in het optimale turbostuk zit (3-4k rpm)
3 Maat 49 hier en heb werkelijk waar nog nooit vast gezeten, tja, kisten o.i.d. gaan dragen is in bijna elke auto een no-go.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 05-03-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
dr snuggles schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:42:
Leuk zeg, zo'n examen doen. Zit je heerlijk zenuwachtig in de examenruimte, bedenkt mijn instructeur zich net dat hij vergeten is je persoonsgegevens te koppelen aan het gekochte examen bij het CBR. Resultaat: Weer naar huis en een nieuw examen over twee maanden. -O-
Ik mag hopen dat de instructeur/rijschool uit eigen zak rijles gaat geven om die periode te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:08:
[...]

Ik mag hopen dat de instructeur/rijschool uit eigen zak rijles gaat geven om die periode te overbruggen?
Gelukkig wel. Die paar extra rijlessen + het examen betaalt de instructeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O*

Vandaag de laatste 2 uur "echte" les gehad :) Morgen nog 1 uurtje voor het examen en van 14:00-15:00 examen :D Heb er zin in! Het ging vandaag gewoon behoorlijk goed. Nog steeds wel puntjes van aandacht, maar geen duidelijke fouten :) Hopelijk gaat het morgen ook zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Maandag rijbewijs aangevraagd en vandaag opgehaald *O*
Doen ze best snel, zonder versnelt aangevraagt te hebben (wat me 1 dag zou hebben gescheeld 8)7 )
Ben al gevraagd om zaterdag te bobben 8)7 Ik vind het niet erg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Nou vrijdag gaat het gebeuren... exaampje... :P 8)7
Nu maar hopen dat dat goed gaat... :/
(Heb 40 lessen gehad, mede door de financiele status kon
ik het niet doen als al mn vriend... die kregen hem overigens hele
maal van hun ouders... najah verschil moet er zijn... :X )

TTT gehaald, en theorie gehaald in 2 keer...
:| vandaag toch een les mee gemaakt... volgens mij krijg ik nu al
de zenuwen...

Greetz! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Toch wel erg leuk om al die mooie ervaringen hier te lezen. :) Zelf kan ik ook niet wachten om rijlessen te gaan nemen (ben nu 15, december weer jarig). Heb al een lang stuk met m'n pa mogen rijden (naja.., 2km) met een handbak. En het ging prima. Hoewel ik soms wel laat begon met sturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kaartje?

Ik heb eind januari nog dit papieren vodje gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lzcwLJzRZWSPKedmnUCMZzLJ/full.png

Maar die is wel onbeperkt geldig dus mits dat vodje heel blijft kan ik daar tot mijn dood mee rondsjeezen :D

(Half Frankrijk loopt ook inderdaad rond met een oud vodje in hun zak met een foto erop van toen ze 18 waren :D )

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

johnnyv.nl schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:50:
[...]

1 Die vallen als je wat rijervaring hebt niet meer op, je weet immers wat er in die dode hoek zit. De spiegels te klein? Zowel links als rechts heb je dodehoekspiegels, of wil je ook naar boven en beneden kijken? Ik zie het punt niet zo.
2 Schakel eens terug naar de 3 of de 2 (ok, ik heb wel de 143pk versie, amar toch, in de 2 moet je naar de 80-100 kunnen en in de 3 naar de 120) Je moet natuurlijk wel zorgen dat je in het optimale turbostuk zit (3-4k rpm)
3 Maat 49 hier en heb werkelijk waar nog nooit vast gezeten, tja, kisten o.i.d. gaan dragen is in bijna elke auto een no-go.
1-Vooral de binnenspiegel is erg klein en geeft verticaal een erg klein beeld. Als je een bocht inkijkt zitten de stijlen verder erg in de weg. Dat je weet waar de dode hoeken zitten is leuk, het zou ook leuk zijn als je er vervolgens iets aan kon doen. Helaas moet je een aantal blinde plekken accepteren bij deze auto. Mijn enige referentiemateriaal is de auto van mijn ouders (Toyota Avensis burgerlulbak) en daar zie je een stuk meer rondom. Ook als je de zijspiegels zo instelt dat ze geen overlap hebben met de binnenspiegel heb je aan de zijkanten een grote dode hoek over die moeilijk overazichtelijk is omdat de zijruiten relatief hoog zitten. Ook nadat je over je schouder hebt gekeken, mis je volgens mij nog een stuk aan je zijkant dat je in andere auto's veel beter ziet. Volgens mij.
2-Tja dat is natuurlijk het nieuwe rijden. Mijn 'verplichte' schakelschema is in de 1 tot de 20, in de 2 tot de 30, in de 3 tot de 50, in de 4 tot de 80, daarna in de 5 en op langere stukken de 6.
3-Ik draag geen kisten, gewone All Stars of ander 'normaal' schoeisel. Niet dat ik steeds vastzit, maar ik heb er toch vrij vaak last van. Mijn zitpositie is volgens mij ok, in ieder geval zo als het mij is aangeleerd: als ik de koppeling indruk is mijn linkerbeen 95% gestrekt, ik zit qua hoogte denk ik halverwege en de rugleuning staat gewoon rechtop.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakaq op 05-03-2008 22:03 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O* *O*

Vandaag is de grote dag :D Om 14:00 afrijden!

Ik ben eigenlijk helemaal niet nerveus, maar door het gedoe van iedereen om me heen word ik wel nerveus :( Chill out man, ik MOET het niet in 1x halen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Angeloonie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:38:
*O* *O*

Vandaag is de grote dag :D Om 14:00 afrijden!

Ik ben eigenlijk helemaal niet nerveus, maar door het gedoe van iedereen om me heen word ik wel nerveus :( Chill out man, ik MOET het niet in 1x halen hoor..
Daarom zeg ik nog lekker niks tegen familie en vrienden O-) .. rij er wel langs om het roze kaartje te laten zien als ie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

is het afrijweek ofzo? ik mag morgen op! op de hoeren irritante tijd van 08.00
Dus 07.00 word ik opgehaald. Ben totaal niet zenuwachtig en heb er zin in!

doen jullie nog laatste voorbereidingen?

succes mede examenkandidaten!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

blijf vooral rustig, goed kijken is belangrijkste punt.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar ook niet teveel...

Ik was op mijn eerste examen gezakt omdat ik te weinig spiegelde; en op mijn tweede omdat ik teveel spiegelde |:(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:44:
Ik was op mijn eerste examen gezakt omdat ik te weinig spiegelde; en op mijn tweede omdat ik teveel spiegelde |:(
Teveel spiegelde? Dat is toch bijna niet mogelijk? Zat je misschien te spiegelen terwijl je voor je had moeten kijken, bijvoorbeeld omdat je met een manouvre bezig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

of was je je mascara aan het bijwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Heb nog een vraagje, denk dat jullie die wel kunnen beantwoorden...
Op de TTT heb ik al theoretische vragen gehad over onder de motorkap... Krijg ik deze dan ook nog op het examen!? :P

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
b00ster schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:25:
Op de TTT heb ik al theoretische vragen gehad over onder de motorkap... Krijg ik deze dan ook nog op het examen!? :P

Greetz
De examinator kan je vragen om de motorkap te openen, en wat dingen aan te wijzen. Zelfde geld voor alle lampjes & knoppen van het dashboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je moet onder de motorkap ook wel drie dingen kunnen aanwijzen, toch best pittig :+

Dat ze er niet voor de geheugenloze medemens plaatjes op gezet hebben, oh wacht, die zitten er wel op :P

[ Voor 39% gewijzigd door pagani op 06-03-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
b00ster schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:25:

Greetz
Als je dit goed gedaan hebt heb je toch een vrijstelling voor de technische know-how?
Ik moest een paar vraagjes over de banden beantwoorden, geloof dat ik die vragen nu op het echte examen (maandag 10 maart!) niet meer krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Satch schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Als je dit goed gedaan hebt heb je toch een vrijstelling voor de technische know-how?
Ik moest een paar vraagjes over de banden beantwoorden, geloof dat ik die vragen nu op het echte examen (maandag 10 maart!) niet meer krijg. :)
Noujah heb vanavond nog een les, vraag dan wel even of ze dat nog kunnen vragen... :|
Hoop het niet, dan kan ik me volledig concentreren op het rijden... 8)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:56

JorisPenders

Designer & Coder

Oke, urenlang op GOT zitten zoeken naar topic en niet gevonden.
Inmiddels een dikke maand mijn rijbewijs en al vele kilometers gemaakt. Rijden gaat een stuk soepeler inmiddels! :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 18:36
leokennis schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:59:
2-Tja dat is natuurlijk het nieuwe rijden. Mijn 'verplichte' schakelschema is in de 1 tot de 20, in de 2 tot de 30, in de 3 tot de 50, in de 4 tot de 80, daarna in de 5 en op langere stukken de 6.
Echt auto rijden leer je toch pas na het halen van je rijbewijs. Straks als je vaak in zonder instructeur/controleur in de auto zit merk je vanzelf wat prettige schakel momenten zijn. (verschilt per auto)

Waar ik schakel verschilt enorm (benzine auto op t moment). 90 in z'n 3 komt een enkele keer voor maar 60 in z'n 5 dan weer heel regelmatig. Of wel zuinig als het kan maar ook het blok lekker laten draaien als je snel ergens voorbij wil.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gezakt *O* *O* *O*

- Keek niet genoeg in de binnenspiegel
- Zat bij het dode hoek kijken achteromgedraaid bijna
- Ingreep bij samenvoegen naar 1 rijstrook in de stad omdat een of ander kutwijf me er niet tussen liet :(

Plijsterpakket á €540 er bijgekocht, 7 lessen (3x2 en 1 uur voor het examen) en mag het op 2 april weer proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 06-03-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Angeloonie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:05:
Gezakt *O* *O* *O*

- Ingreep bij samenvoegen naar 1 rijstrook in de stad omdat een of ander kutwijf me er niet tussen liet :(

Plijsterpakket á €540 er bijgekocht, 7 lessen (3x2 en 1 uur voor het examen) en mag het op 2 april weer proberen.
*O* Shit man die binnen spiegel is heilig...
*O* Noujah volgende keer beter i gues!
*O* Morgen mag ik, ben benieuwd!

:D Hopelijk een lekkere blonde dame naast me in de auto! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:01

Dentheman

Zie signature

b00ster schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:14:
[...]

:D Hopelijk een lekkere blonde dame naast me in de auto! :*)
Ah joh, dat lijdt alleen maar af :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oe kut man angeloonie. Hopelijk kan ik de GoT stats morgen samen met b00ster weer vlot trekken ;)
hoe laat moet jij b00ster? ik moet 08.00 helaas :D

trouwens het is pleister met ei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
:P 08:00 jesus wat vroeg, ik moet om 15:00.... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Laatst online: 07-10 09:45

WeirdEye

Eindbaas

Ik ga 31 maart afrijden. Een maandag morgen om 8 uur :'(

TTT heb ik gedaan, ik reed alleen te hard op kruispunten af, en had daarbij niet genoeg tijd om te kijken.

Heb wel vrijstelling voor de bijzondere verichtingen. Kmoest op een leeg parkeer terrein parkeren, en op een leeg industrie terrein omkeren, eitje dus.. :P

Iedereen veel succes die moeten afrijden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat moet je nou meenemen dan? kan de brief zo niet vinden
- theoriebewijs
- paspoort
- die NEE, NEE, NEE brief

verder nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medische verklaring. Ben je 80? :+

Geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Angeloonie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:05:
Gezakt *O* *O* *O*

Oef....dat vind ik echt volop royaal zak-strontgedrag, een lesauto geen ruimte geven. Sommige mensen lijken er een sport van te maken en als het tijdens je examen gebeurt ben jij wel de lul...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Je kan ook een fruitmand met een paar dure flessen port aan de rijexaminator geven. Alhoewel je soms een hardnekkige hebt die zélfs dáár geen genoegen mee neemt.

Examinatoren van tegenwoordig :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

leokennis schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:03:
[...]

Oef....dat vind ik echt volop royaal zak-strontgedrag, een lesauto geen ruimte geven. Sommige mensen lijken er een sport van te maken en als het tijdens je examen gebeurt ben jij wel de lul...
hmm, het viel mij altijd op dat ik in de lesauto altijd voorang kreeg, vaak zelfs van fietsers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, als tijdens de TTT je ogen goed zijn, moeten ze dat ook zijn tijdens het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
theoriecertificaat
Identiteitskaart
bankpasje ( mits jouw rijschool niet ingekocht en al betaald heeft)
zonnebril kan handig zijn als de zon fel is of laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:19:
Zeg, als tijdens de TTT je ogen goed zijn, moeten ze dat ook zijn tijdens het examen?
Je krijgt bij elk examen een oogtest, kenteken aflezen.. Dus als je het niet kunt lezen dan is dat pech. Vorige keer telt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:19:
Duh? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:20:
[...]

Je krijgt bij elk examen een oogtest, kenteken aflezen.. Dus als je het niet kunt lezen dan is dat pech. Vorige keer telt niet.
Dan weet ik dat. Wat ik bij de TTT deed was even de parkeerplaats aflopen en alle kentekens lezen, dan is het een eitje om het van een afstand te gokken. Dan zal ik dat ook bij het examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:23:
[...]

Dan weet ik dat. Wat ik bij de TTT deed was even de parkeerplaats aflopen en alle kentekens lezen, dan is het een eitje om het van een afstand te gokken. Dan zal ik dat ook bij het examen doen.
Misschien een bril of lenzen? Het gaat om jouw veiligheid en de veiligheid van de mensen die je kunt tegenkomen op de weg.. Niet om jou te pesten ofzo..

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 06-03-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
[...]

ik zag zelf ook al tijdje niet helemaal scherp meer.. en ik ben een paar weken vóór m'n eerste rijles lekker naar de opticien gegaan voor lenzen. Vind ik zelf ook wel zo prettig als ik in zo'n auto de weg op ga.. en aangezien alles om het KIJKEN gaat :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

geslaagd :)

07.00 opgehaald, 08.00 examen

mijn vriendin zei nog: denk aan spiegelen en rij rustig.
Ik stapte 07.00 in en reed 100 meter verderop accuut door rood haha. Even wakker worden. Nasty.
Maar had aardige examenatrice en mijn examenrit was gelijk mijn beste rit ever. Helemaal flawless.
Was ook totaal niet zenuwachtig ofzo. Wel mega irritant dat ik nu een kleine week moet wachten op mijn pasje. Je mag zeker niet rijden nu he...

theorie in 1x en praktijk in 1x. Mooie stats. Oude methode overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Jazzper schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:10:

Ik stapte 07.00 in en reed 100 meter verderop accuut door rood haha. Even wakker worden. Nasty.
Lol, en nog steeds geslaagd. :o
Dat is best wel ernstig namelijk.
Maar had aardige examenatrice en mijn examenrit was gelijk mijn beste rit ever. Helemaal flawless.
Dat zal misschien het begin goed gemaakt hebben.
Wel mega irritant dat ik nu een kleine week moet wachten op mijn pasje. Je mag zeker niet rijden nu he...
Wat denk je zelf? :P
Satch schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:50:
Voor ik het vergeet, succes maandag. Gaat je wel lukken. :)

[ Voor 23% gewijzigd door _the_crow_ op 07-03-2008 09:30 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee dat door rood was tijdens het uur ervoor met mijn eigen instructeur. Anders kom je er nooit door natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Jazzper schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:42:
nee dat door rood was tijdens het uur ervoor met mijn eigen instructeur. Anders kom je er nooit door natuurlijk :)
Ik wilde al zeggen. :+ Maar gefeliciteerd hoor. :>

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Jazzper schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:10:

Was ook totaal niet zenuwachtig ofzo. Wel mega irritant dat ik nu een kleine week moet wachten op mijn pasje. Je mag zeker niet rijden nu he...

theorie in 1x en praktijk in 1x. Mooie stats. Oude methode overigens.
:*) Heyyy supergoed gedaan man! Gefeliciteerd! :D

b00ster gaat het vammidag even fixen... :9 :D (tenminste dat hoop ik! :/ )

_/-\o_ Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

het is niet meer of minder dan een rijles moet je denken (mits je er klaar voor bent).

In het inrijuur nog mooi: stond op een mega lastig punt (n-weg vlakbij snelwegoprit) een lesauto met een lekke band. Dat was dus ook iemand die een half uur later bij het CBR moest zijn om rijexamen te doen. Arme leerling :)

En mijn instructeur vertelde nog een mooi verhaal. Dag voor een leerling van hem moest afrijden deden ze nog een laatste les. Hij zei: de eerst volgende mogelijkheid om linksaf te slaan moet je ingaan. Leerling let niet op en wil zo een uitrit van een eenrichtingsweg inrijden. Instructeur vol in de ankers en bam wordt midscheeps geraakt door de achteropkomer. En dan moet je dus als leerling na zo'n crash met veel schade examen doen. Au...

succes b00ster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Jazzper schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:10:
het is niet meer of minder dan een rijles moet je denken (mits je er klaar voor bent).

In het inrijuur nog mooi: stond op een mega lastig punt (n-weg vlakbij snelwegoprit) een lesauto met een lekke band. Dat was dus ook iemand die een half uur later bij het CBR moest zijn om rijexamen te doen. Arme leerling :)

En mijn instructeur vertelde nog een mooi verhaal. Dag voor een leerling van hem moest afrijden deden ze nog een laatste les. Hij zei: de eerst volgende mogelijkheid om linksaf te slaan moet je ingaan. Leerling let niet op en wil zo een uitrit van een eenrichtingsweg inrijden. Instructeur vol in de ankers en bam wordt midscheeps geraakt door de achteropkomer. En dan moet je dus als leerling na zo'n crash met veel schade examen doen. Au...

succes b00ster
:9~ Wow haha, das ook niet slim he... maaruh tjah we zien het wel, laatste rijles ging vrij goed... moet nu alleen de zenuwen nog onder bedwang houden... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
* Carpento gaat morgen beginnen met lessen :)

Theorie heb ik met mn vriendin al een beetje meegepikt. CD met oefenmateriaal en proefexamens gekocht, gelijk maar begonnen met een examentje proberen: zonder verdere voorbereiding: 7 fouten, dus wel gezakt }:O Maar dat gaat nog wel goed komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Het is overigens niet zo dat het rijexamen wordt afgebroken als je de ogentest niet haalt. Je zult dan je ogen moeten laten onderzoeken, en na een verklaring van een arts kan je dan je rijbewijs aanvragen (mits geslaagd natuurlijk ;) ).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jazzper schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:10:

succes b00ster
Klasgenoot van me had met z'n eerste rijles (of 2e ofzo) een nogal stroeve rem actie, hij remde wat harder dan verwacht voor 't kruispunt en werd gelijk aangereden van achter, goed begin is 't halve werk :+
Overigens is hij wel later in 1x geslaagd, alleen deed hij dit onder een Tentamen Engels waardoor hij nu alvast voor 25% van het cijfer waarmee je je examen ingaat oid een 1 staat :P
Tja, ik hoop op 12 juni 2x tehoren: je bent geslaagd, zowel Examen uitslag als rij examen.
Kan dus een erg goede of een erg slechte dag worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 07-03-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
GoldenSample schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:55:
[...]

Klasgenoot van me had met z'n eerste rijles (of 2e ofzo) een nogal stroeve rem actie, hij remde wat harder dan verwacht voor 't kruispunt en werd gelijk aangereden van achter, goed begin is 't halve werk :+
Overigens is hij wel later in 1x geslaagd, alleen deed hij dit onder een Tentamen Engels waardoor hij nu alvast voor 25% van het cijfer waarmee je je examen ingaat oid een 1 staat :P
Tja, ik hoop op 12 juni 2x tehoren: je bent geslaagd, zowel Examen uitslag als rij examen.
Mijn rij-instructeur heeft zichzelf en een leerling voor de dood weg gehaald gisteren... 8)7
Onervaren leerling voor de 2de keer op de snelweg.. :9 Week uit naar rechts tijdens spiegel kijken...
Gelukkig zit er dan zo'n ervaren rij-instructeur naast je... 8)

_/-\o_ Heb toch respect voor die mensen hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:55
Tja maar aan de andere kant, een onervaren leerling die er niet klaar voor is laat je toch niet meteen de snelweg op? dat is toch ff een tikje sneller dan op de ringweg :+
Mijn instructeur heeft een russische vrouw van 38 die bij les 54 zit.....als die in paniek raakt liet ze dr stuur los 8)7 gelukkig voor hem heeft hij dat eruit kunnen drammen maar dat lijkt me eng >:)

Heb maandag les 5, moest woensdag o.a. achteruit inparkeren. 1e keer natuurlijk brak maar daarna ging het steeds beter :)

[ Voor 26% gewijzigd door KillaZ op 07-03-2008 11:11 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden inderdaad nogal wat grove fouten gemaakt door sommige leerlingen. Gisteren ook weer iemand die automatisch bij snel sturen sneller ging rijden 8)7 Tijdens het achteruit inparkeren schoot die gast dus als een gek naar achteren, echt hoe moeilijk is het om je voet op de koppeling te houden. Heb wel respect voor m'n instructeur dat hij dit werk al 37 jaar doet, ik zou helemaal gek worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
leokennis schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:59:
[...]

1-Vooral de binnenspiegel is erg klein en geeft verticaal een erg klein beeld. Als je een bocht inkijkt zitten de stijlen verder erg in de weg. Dat je weet waar de dode hoeken zitten is leuk, het zou ook leuk zijn als je er vervolgens iets aan kon doen. Helaas moet je een aantal blinde plekken accepteren bij deze auto. Mijn enige referentiemateriaal is de auto van mijn ouders (Toyota Avensis burgerlulbak) en daar zie je een stuk meer rondom. Ook als je de zijspiegels zo instelt dat ze geen overlap hebben met de binnenspiegel heb je aan de zijkanten een grote dode hoek over die moeilijk overazichtelijk is omdat de zijruiten relatief hoog zitten. Ook nadat je over je schouder hebt gekeken, mis je volgens mij nog een stuk aan je zijkant dat je in andere auto's veel beter ziet. Volgens mij.
3-Ik draag geen kisten, gewone All Stars of ander 'normaal' schoeisel. Niet dat ik steeds vastzit, maar ik heb er toch vrij vaak last van. Mijn zitpositie is volgens mij ok, in ieder geval zo als het mij is aangeleerd: als ik de koppeling indruk is mijn linkerbeen 95% gestrekt, ik zit qua hoogte denk ik halverwege en de rugleuning staat gewoon rechtop.
1- dat is eigen aan hatchbacks, ik heb hetzelfde voor bij mijn astra GTC
2- dit is wat overdreven, maar dat vind ik van 100 in zen 2 ook. Dat leer je wel na je je rijbewijs hebt en is bij elke auto verschillend.
3- zitpositie is zoals ze voorschrijven, maar werk niet echt bij mij, als ik zo zit dan moet ik mijn stoel kaarsrecht zetten wil ik nog fatsoenlijk kunnen sturen. Ben wel niet zo groot (1m78). Ik heb mijn stoel iets korter, maar de leuning iets naar achter, lekker relaxed.

@ Reyn Eaglestorm, ik heb hetzelde roze papierke, maar dan van Belgische makelij en uitgereikt op 12/10/2000.
Heb theorie 1 maal meoten doen en praktijk 2 maal. Heb wel geen rijlessen genomen. Rijbewijs heeft met administratieve kosten en examens bij een 90 euro gekost.
Ik mag nog wel een voertuig categorie A3 besturen (bromfiets met max snelheid van 45km/h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GoldenSample schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:55:
Of een gemiddelde ;)

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.