Het grote rijbewijs topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste
Acties:
  • 38.164 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Xander schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:43:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar als dat typerend is voor je kijkgedrag kan ik snappen dat je daar ook een opmerking over kreeg. ;)

Maar balen. Hopelijk volgende keer beter. :)
Het was ook flink stom, m'n instructeur heeft maar 2 keer ingegrepen tijdens de lessen, en dat het nou net bij het examen weer moet gebeuren. Ik weet ook niet waarom ik niet keek, het is gewoon de basis van oversteken...En typerend was het volgens mij niet voor m'n kijkgedrag, nja ik zal de volgende keer maar overdrevender elke keer kijken, en rijden als een oud vrouwtje. En dan zul je zien zak je weer omdat je te veel keek en te langzaam reed :+
johnnyv.nl schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:54:
[...]
Waarschijnlijk zei ze dat ze het niet mee liet tellen om je alert te houden en niet het gevoel te geven van "ben toch al gezakt, dan kan ik best nóg slordiger gaan rijden"
Had me dan meteen terug laten gaan, dan had ik er nog een leuk verhaal aan overgehouden, dat ik het kortste examen ooit had :+ . Mja volgens mij had ik dan zoo ontzettend gebaald, nu heb ik beetje een gevoel dat ik niet veel verkeerd deed.
Maar in ieder geval veel geluk over twee weken, deze fout zul je in ieder geval niet snel meer maken :)
Idd, hopelijk ook niet meer als ik zelf de weg op moet.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:37

Theimon

Snapte!?

Die eerste kijkfout heeft ze waarschijnlijk weggezet als zenuwen, dus die zal ze niet meegeteld hebben. Dat ze het ook zegt is inderdaad om je ff gerust te stellen. Maar het is ook meteen een soort waarschuwing dat je alert moet blijven. Als je de rest van de rit nu gewoon netjes had afgemaakt was er waarschijnlijk niks aan het handje geweest.
Zoals ik het nu lees was je te gehaast. Nu moet je de volgende keer natuurlijk niet te sloom gaan rijden, want dan wordt je weer een rijdend obstakel. Probeer een tempo te vinden waarbij je voor jezelf genoeg tijd creeert om goed rond te kijken en nog steeds goed meerolt met het verkeer.
Dat je examinator nog vertelt dat ze extra let op kijken......tja, ze letten allemaal extra op kijken, dat is nu eenmaal een van de speerpunten van autorijden.
Een voordeel heb je nu wel: je weet nu hoe een examen in zn werk gaat. Je kan je er dus beter op voorbereiden en het kan schelen in de eventuele zenuwen. Succes in ieder geval.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zometeen (11:00) herkansing D :). Dan zijn die 3 weekjes ook nog zo weer voorbij, en deze keer ga ik het goed doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:04:
Zometeen (11:00) herkansing D :). Dan zijn die 3 weekjes ook nog zo weer voorbij, en deze keer ga ik het goed doen :+
ik zal voor je duimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer thuis, en geslaagd !! Met de opmerking erbij dat het rustig ietsje harder mocht zo hier en daar :P

Op naar de vrachtwagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:03:
Net weer thuis, en geslaagd !! Met de opmerking erbij dat het rustig ietsje harder mocht zo hier en daar :P

Op naar de vrachtwagen!!
zie je wel! ik heb geluk gebracht 8)

vrachtwagen..? nu al, of was het sarcastisch..?

* BootVluchteling heeft ook CE rijbewijs, maar wel pas na 2,5 jaar rijervaring in auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben reeds 21, eerder kun je voor bus geen examen doen. En ik werk op de taxi, en rij ongeveer anderhalve ton voor de baas per jaar en 50.000 prive ;)

Dus ik denk dat ik wel eea aan rij-ervaring heb, en gezien ik het chauffeursdiploma vrachtwagen tegelijk heb afgerond met het chauffeursdiploma touringcar, was het serieus bedoeld en begin ik volgende week woensdag met lessen, en hoop CE voor de zomer afgerond te hebben.

Verwijderd

Sterretje6 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:33:
[...]

Niet geleerd.
Ik heb het ook nooit tegen mijn rij-instructeur gezegd.
Ha sterretje,

Ik heb eens in dit topic gezocht op jouw posts, die zou je voor de gein zelf eens terug moeten lezen ;)

Neem eens contact met me op via DM, ik denk dat ik nog wat tips en telefoonnummers voor je heb van mensen en rijscholen die hier speciaal op zijn ingericht. Mijn moeder heeft met een soortgelijk iets gezeten.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb morgen m'n TTT (tussentijdsetoets). :o
Afgelopen dinsdag m'n laatste rijles gehad voor deze toets, en toen ging het wel extreem relaxt. itt alle vorige lessen had ik geen moeite met goed kijken e.d.

Iemand nog tips? :)

Verwijderd

Heb 2 weken terug een Rijbewijs B boek besteld. Heeft iemand een idee of dit boek van 2008 zal zijn? (Sinds ik pas in december 2008 op zal gaan voor theorie.)

Boek was van de ANWB en zit ook een of andere DVD bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 14:33 ]

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Het is in elk geval ruim op tijd :*)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:30
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:32:
Heb 2 weken terug een Rijbewijs B boek besteld. Heeft iemand een idee of dit boek van 2008 zal zijn? (Sinds ik pas in december 2008 op zal gaan voor theorie.)

wow.. beetje vroeg met bestellen :P
Maar denk wel dat dit het 2008 boek is ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Satch schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:17:
Afgelopen dinsdag m'n laatste rijles gehad voor deze toets, en toen ging het wel extreem relaxt. itt alle vorige lessen had ik geen moeite met goed kijken e.d.

Zorgen dat je die speciale verrichtingen haalt :P Verder gewoon rijden zoals je normaal rijdt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:32:

De verkeersregels zijn al 18 jaar hetzelfde. :P

• Angeloonie
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nog exact een week en ik begin aan m'n 10-daagse rijopleiding *O* eerst simulatoren 2 dagen lang :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Die simulator heb ik ook gedaan, is wel grappig. Toch merk je soms wel dat het gewoon een computer is die je beoordeelt: ik kwam aanrijden voor een groen stoplicht, maar vlak voor dat ik over de streep reed werd het oranje. Gewoon doorrijden dus, maar toch kwam hij met 'STOP! Het was geel, beter opletten de volgende keer'. Of andere auto's die op de snelweg 60 km/h rijden of op het moment dat je ze wilt inhalen ook de linkerbaan op gaan.

Verder is de simulator in mijn ogen érg handig. Ik heb 8 uur in de simulator gezeten en toen ik mijn intake deed om te kijken hoeveel lessen ik nodig had, kon ik al goed schakelen en zo. Ik concentreerde me volledig op de weg en zoals m'n instructeur zei: 'Mensen die in een simulator hebben geoefend zitten niet in zo'n cocon afgesloten van de buitenwereld, zich alleen concentrerend op de auto en alle tips die ze gegeven worden niet horen'. En dat leek mij best waar, want ik volgde zijn tips op en het ging meteen beter.

Ik hoop nu binnen een week te horen te krijgen wanneer ik kan beginnen met rijden en dan hoop ik over een week of 7 mijn rijbewijs te hebben :9

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dat vind ik het voordeel, eerst 8 uur de auto onder controle krijgen en de basics leren, op een veilige plek, waar je je niet druk hoeft te maken over het andere verkeer. Geen kans op ongelukken enzo, dus gewoon fijn leren en dan wanneer de basis er is in een echte auto rijden :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:47:
[...]

Onzin. Ten tijde dat m'n zus d'r rijbewijs haalde (14 jaar terug ofzo) moest je bij het niet mogelijk zijn van invoegen op de snelweg door drukte over de vluchtstrook doorrijden. Toen ik m'n rijbewijs haalde was de regel dat je stopte aan het eind van de invoegstrook om je kans af te wachten. Inmiddels is de regel weer dat je over de vluchtstrook door rijdt. Zo zijn er legio voorbeelden, de wegenverkeerswet verandert misschien niet, maar daar staat lang niet alles in. (bijvoorbeeld bumperkleven/afstand houden staat er niet in, maar nog vééééél meer)

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 14-02-2008 20:00 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Toch zijn er best veel dingen nog veranderd in dit tijd, neem alleen de voorrangsregels voor fietsers maar ;)
Of wat te denken van de groene wegmarkeringen om de snelheid aan te geven.

Verwijderd

Note the smiley. Zelf heb ik mijn theorie enkele weken terug gehaald met een boek uit 2006. :)
Angeloonie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:34:
Dat vind ik het voordeel, eerst 8 uur de auto onder controle krijgen en de basics leren, op een veilige plek, waar je je niet druk hoeft te maken over het andere verkeer. Geen kans op ongelukken enzo, dus gewoon fijn leren en dan wanneer de basis er is in een echte auto rijden :)
Na 2 reguliere rijlessen had ik de auto anders al prima onder controle.... is 8 uur niet een beetje overdreven en duur? Zelf vind ik de druk die op je schouders rust juist een erg goed leermiddel, ik vind zo'n simulator maar mieterig...

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Satch schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:17:

Die bijzondere verrichtingen halen is leuk. Maar het belangrijkste is misschien wel om te zien wat je nog fout doet en er komen dingen naar boven die je instructeur nog niet zijn opgevallen of die hij anders beoordeeld. Een TTT is gewoon een mooie gelegenheid om dingen te leren. Dus achteraf misschien nog wat dingetjes vragen van hoe en wat.

Achteraf gezien had ik misschien wel beter een TTT kunnen doen, waarschijnlijk was ik dan wel geslaagd. :)

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Ik heb Woensdag de TTT, als het goed gaat meteen de praktijk aanvragen.
Voor de TTT heb ik nog een uurtje les, beetje inrijden enzo..

Hopelijk dat het een beetje goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rbw is verlopen. Nieuwe ligt klaar voor me, maar nog geen tijd gehad om 'm op te halen.

Ik wil helemaal geen pasje trouwens .. maar ik mag niet meer kiezen voor een papiertje :(
En ik moet het papiertje inleveren. Dat vind ik nog het ergste.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 05:25:
Mijn rbw is verlopen. Nieuwe ligt klaar voor me, maar nog geen tijd gehad om 'm op te halen.

Ik wil helemaal geen pasje trouwens .. maar ik mag niet meer kiezen voor een papiertje :(
En ik moet het papiertje inleveren. Dat vind ik nog het ergste.
Dan ben je het roze papiertje per ongeluk "kwijtgeraakt". ;) Alleen dan kost je rijbewijs volgens mij 2x zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet helemaal, ik had juist gelezen dat mid-2008 er een heel stuk nieuwe soort vragen bij zou komen over gevaarsherkenning(?) en dat je dan de beste keus moet maken.

Maar goed, beter te vroeg dan te laat. Ik heb nu in ieder geval mijn stage (dus tijd om het te bestuderen). Net voor december weet ik niet of ik er tijd voor heb. Sowieso is het goed om het eerst te leren, bepaalde situaties in het verkeer te herkennen en dan op examen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:33:
[...]

Niet helemaal, ik had juist gelezen dat mid-2008 er een heel stuk nieuwe soort vragen bij zou komen over gevaarsherkenning(?) en dat je dan de beste keus moet maken.
Die heb ik al in een proef-fase gehad, en daar was niet bijster veel aan te leren. :)
Maar goed, beter te vroeg dan te laat. Ik heb nu in ieder geval mijn stage (dus tijd om het te bestuderen). Net voor december weet ik niet of ik er tijd voor heb. Sowieso is het goed om het eerst te leren, bepaalde situaties in het verkeer te herkennen en dan op examen te gaan.
Dat lijkt mij indedaad het beste, voor je eerste rijles je theorie leren, een paar keer rijden, en dan pas je theorie-examen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:34:
[...]

Dan ben je het roze papiertje per ongeluk "kwijtgeraakt". ;) Alleen dan kost je rijbewijs volgens mij 2x zoveel...
Ja en je moet aangifte gaan doen. Dat is dan ook nog valsheid in geschrifte :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:33:

[...]

Dat lijkt mij indedaad het beste, voor je eerste rijles je theorie leren, een paar keer rijden, en dan pas je theorie-examen halen.
Ik doelde niet op het rijden zelf, maar gewoon het herkennen van bepaalde situaties als ik als niet-bestuurder in de auto zit of op de fiets. Dan denk je bij je zelf, oh, nu moet die auto afslaan of, oh, dat doet die auto fout.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:37:
[...]

Ik doelde niet op het rijden zelf, maar gewoon het herkennen van bepaalde situaties als ik als niet-bestuurder in de auto zit of op de fiets. Dan denk je bij je zelf, oh, nu moet die auto afslaan of, oh, dat doet die auto fout.
En met name dan zul je merken dat compleet Nederland niks van de regels snapt. De eerste paar weken werd ik er gek van! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gister met 1 fout teveel gezakt met het theorie examen. Godddddddverdommeeeee zuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Net m'n Ttt gehad. Moest van een coordinatiepunt naar het CBR terugrijden. De weg wist ik gewoon uit m'n hoofd, had de routes bekeken met Google Earth (dat helpt echt!). Wel een paar kritiek punten, bochten naar links ben ik te veel geneigd af te snijden. (Examinator trok zelfs 1 keer aan m'n stuur! :X ) En ik blijf vaak als ik 50 moet rijden bijv. op 48 hangen.
En ik stopte 1 keer niet voor een zebrapad omdat de voetganger besloot te wachten, foute denkwijze dus, want ik remde wel af. Examinator liet me wel gewoon doorrijden. Maar weer vol goede moed doorlessen en 10 maart misschien al examen. :)

edit: vrijstellingen gelukkig wel behaald. :) Het was trouwens een vrouwlijke examinator en ik heb ook een instructrice... ze lulden me wat af zeg.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 15-02-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Satch schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:27:
En ik blijf vaak als ik 50 moet rijden bijv. op 48 hangen.
en dat wordt als fout aangemerkt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Ik heb inmiddels mijn rijbewijs, gehaald op 19 december.
Ik was begonnen op 13 september dus heb er niet heel lang over gedaan (geen spoedcursus ofzo)

Rijbewijs en therie beide in 1 keer gehaald :D

Nu gelukkig nooit mee rijlessen etc.. dat begon toch echt te vervelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Erkens schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:51:
[...]

Ja en als je 50 rijdt, dan krijg je te horen dat het een maximum snelheid is en je niet per sé zo hard hoeft te rijden.. En alsof je het verschil tussen 48 en 50 km/h kan merken.
Als ze je op zulke onzin dingen gaan bekritiseren, dan heb je het best goed gedaan :+

Blijf het maar raar vinden die beoordelingen, er hangt te veel van de examinator af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Dat van die snelheid vind ik ook zo'n gejammer. Eerder in dit topic postte ik al dat ik tijdens een proefexamentje een 'fout' maakte, namelijk zeshonderd meter voor de uitrit die ik moest hebben twee vrachtwagens niet inhalen...terwijl ik denk: lekker zwaar boeiend, ik blijf die zeshonderd meter wel tachtig rijden. Als je dat uitrekent, ben je negen seconden (!) later thuis.

Ook ik vind dat ze teveel pushen op doorrijden en elk gaatje benutten. Ik zit liever bij iemand in de auto die een extra autootje wacht en zeker weet dat hij de weg op kan draaien dan iemand die volgens de CBR methode overal induikt om maar sneller thuis te zijn...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Arm1n schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Ja en als je 50 rijdt, dan krijg je te horen dat het een maximum snelheid is en je niet per sé zo hard hoeft te rijden.. En alsof je het verschil tussen 48 en 50 km/h kan merken.
Als ze je op zulke onzin dingen gaan bekritiseren, dan heb je het best goed gedaan :+

Blijf het maar raar vinden die beoordelingen, er hangt te veel van de examinator af
Wat een onzin? :? Dat is echt belachelijk zeg.. Gelukkig was mijn examinator niet zo'n gigantische mierenneuker. Je moet wel echt een vaste voet hebben als je de snelheid zo precies wilt krijgen.. en ik zie al helemaal niet in wat er mis is met het rijden van 50 als het mag en kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:51:
[...]

Ja, ze wilden allebei liever dat ik 52 rij dan 48, anders krijg je dat mensen gaan inhalen enzo.
En dat moet ik voorkomen. :)
Cruise control is hier wel een uitkomst voor, voorkomt ook terugzakken enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Niet als andere mensen geen cruise control gebruiken.

Als je op de snelweg rijdt met cruise control op 120km/u, dan heb je zo de mensen door die gewoon gas geven met de voeten. En die denken dan weer dat jij je snelheid niet regelmatig kan houden, terwijl zij zelf het probleem zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

leokennis schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:53:
Ook ik vind dat ze teveel pushen op doorrijden en elk gaatje benutten. Ik zit liever bij iemand in de auto die een extra autootje wacht en zeker weet dat hij de weg op kan draaien dan iemand die volgens de CBR methode overal induikt om maar sneller thuis te zijn...
En ik was gezakt omdat ik juist aan het doorijden was, elk gaatje benutten en zo. Ik moest langzamer rijden, en heel goed en lang nadenken tot ik een beslissing neem. Voor mijn gevoel reed ik al heel rustig, maar nee het moest nog rustiger. En oja ik moest meer kijken. Met allebij de argumenten ben ik het zelf niet eens, dinsdag maar ff wat meer uitleg bij m'n instructeur vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:40
Satch schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:27:De weg wist ik gewoon uit m'n hoofd, had de routes bekeken met Google Earth (dat helpt echt!).
Bedankt voor de tip ;) ik moet zelf ook nog drie routes leren, in de rijlessen zelf is daar geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Vandaag weer examentje geoefend, met een route rijden. Dat ging an sich wel goed. Maar nu moest ik op de snelweg invoegen "naast" iemand die 110 ofzo reed; te snel om vlot in te kunnen halen rechts en te langzaam om er achter in te voegen eigenlijk, zodat je haast gedwongen wordt gelijk achterlangs naar de linkerrijbaan te zwiepen...irritant maar goed.

Verder rijd ik wat te onrustig, snijd ik bochten naar links teveel en te vaak af en moet ik rustiger rijden in situaties als deze :X Dat was echt stom:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/im06xh.png
Oké, dat busje stond helemaal vaud geparkeerd maar niettemin, dat was me even een ingreep... 8)7

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hehe dat is rot ja, zeker tegen de vooruit zo ongeveer? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Joopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:39:
Hehe dat is rot ja, zeker tegen de vooruit zo ongeveer? :P
Precies :+

Overigens waren die twee mensen eigenlijk een moeder met twee kinderen (rond de 5 jaar) waarbij de moeder achter haar kinderen liep :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

leokennis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:30:
[...]

Precies :+

Overigens waren die twee mensen eigenlijk een moeder met twee kinderen (rond de 5 jaar) waarbij de moeder achter haar kinderen liep :X
Ik heb precies dezelfde gehad op mijn TTT. Alleen toen stond er een grote vrachtwagen. Overigens ben ik de eerste keer ook op een paar knullige redenen gezakt. De 2e keer gaf de examinator zelfs aan dat ik een geparkeerd invaliden busje voorbij moest rijden, gewoon over de stoep. "Ze zijn nog aan het instappen, dus rij maar voorzichtig over de stoep heen". Dat was echt een relaxte kerel. Mijn eerste examinator was een l*l. Enfin, dit alles was in september.

Hieruit blijkt ook maar weer dat er veel van je examinator afhangt, hoe raar dat ook is. Ik rij nu gelukkig al weer een poos heerlijk rond, schadevrij en andere mensen zitten graag bij mij in de auto omdat ze zich veilig bij mij voelen, dus wat dat betreft denk ik dat ik wel goed bezig ben.

Zelf wacht ik ook even liever met inhalen totdat alles echt vrij is, tenzij ik in een pesthumeur ben :p achter een vrachtwagen plakken omdat het nog 600m tot de afslag is doe ik ook. Interesseert me nu niks meer. Zo lang ik het andere verkeer niet hinder, waarom niet? Ik voel me daar prettiger bij en dat komt ten goede aan de algemene verkeersveiligheid.

Dus, gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Lekker met het verkeer mee stromen en vooral niet te veel nadenken, maar goed kijken! (Soms moet je nadenken, maar goed... ;) ). Voor allen die nog moeten, succes!

Hier dus even kort samengevat mijn ervaring. Ik heb nog steeds een pleuris hekel aan auto rijden, maar het gaat wel steeds makkelijker. Ondertussen bijna 5000km gereden in een half jaar tijd, dus de ervaring komt wel mooi.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tja dat het aan de examinator ligt dat is in 99% van de gevallen wel duidelijk. :P
Ben al zat keren met vrienden meegereden die op moesten en met mensen er over gehad, als je met zo'n persoon goed kan omgaan en je kan een leuk gesprek beginnen en die persoon die heeft een goede bui en alles en je rijd gewoon een lekker rondje dan is er niks aan de hand. Maar als je zo'n zuurpruim er tussen hebt zitten dan tja, dan kan je beter gelijk stoppen word meestal toch niks.

Zelfde als dat je je rijbewijs hebt en je moeteen saggarijnig persoon meenemen, dan rijd je ook niet echt prettig en maak je ook allerlei fouten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:45:
Ben gister met 1 fout teveel gezakt met het theorie examen. Godddddddverdommeeeee zuur
Niet 1 fout, 6 fouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
leokennis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:02:
Vandaag weer examentje geoefend, met een route rijden. Dat ging an sich wel goed. Maar nu moest ik op de snelweg invoegen "naast" iemand die 110 ofzo reed; te snel om vlot in te kunnen halen rechts en te langzaam om er achter in te voegen eigenlijk, zodat je haast gedwongen wordt gelijk achterlangs naar de linkerrijbaan te zwiepen...irritant maar goed.
Anticiperen! Dan was je er helemaal niet naast gekomen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hoezo dan? Had ik dan met 80/90 de snelweg al op moeten gaan achter die auto?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je had op tijd moeten kijken óf er verkeer reed en zoja, met welke snelheid. Anticiperen inderdaad en wanneer nodig moet je dan met mindere snelheid achter die persoon invoegen. Je had toch met gemak met zo'n 100 KM/u achter die auto kunnen invoegen die 110 reed? Gewoon de auto iets terug laten zakken en naar links gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuj .. ik heb ook eindelijk mijn rijbewijs. Na al die jaren rijden.

Wat een lelijk ding is het zeg. Die had ik liever niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38

BrZ

Ik zal 1 van de laatsten zijn die nog met een roze papiertje zal rondlopen, heb 'm een week voordat de pasjes er kwamen gehaald. En ben daar best blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
BrZ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:52:
Ik zal 1 van de laatsten zijn die nog met een roze papiertje zal rondlopen, heb 'm een week voordat de pasjes er kwamen gehaald. En ben daar best blij mee ;)
Mij lijkt het pasje wat handiger met meenemen enzo.. past wat makkelijker ergens in en kan niet kreukelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 08:29

Wom

Ik moet binnenkort ook aan de de rijbetaalkaart. Mijn roze papiertje is in staat van ontbinding en daar kun je dus schijnbaar ook een boete voor krijgen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik ben juist superblij met dat pasje!
Je moet je altijd kunnen legitimeren, voorheen liep ik vaak met mn paspoort op zak.. :X

Nu creditcardformaat dingetje gewoon in je portemonnee.. ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

SyS_ErroR schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:39:
Ik ben juist superblij met dat pasje!
Je moet je altijd kunnen legitimeren, voorheen liep ik vaak met mn paspoort op zak.. :X

Nu creditcardformaat dingetje gewoon in je portemonnee.. ideaal! :)
Precies, dat papiertje had ik in de zomer nooit bij me omdat ik het nergens kwijt kon behalve in de auto. Nu heb ik door het behalen van A een pasje, en die zit standaard in mijn zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoveel mogelijk bewust mijn id niet bij. Dat veranderd echt niet nu ik een pasje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik had in eerste instantie ook gewoon een ouderwetse rol papier bij, maar door meerdere rijbewijzen te behalen kreeg ik ook zo'n pasje. Nu moet ik m voor mijn werk toch altijd bijhebben, dus ik vind het pasje een prima oplossing. De papieren versie vergaat nogal snel als je die regelmatig uit je portemonnee moet halen en daarna weer terug moet origamieen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:44:
Ik heb zoveel mogelijk bewust mijn id niet bij. Dat veranderd echt niet nu ik een pasje heb.
Tja, dan hoop ik voor je dat je nooit aangehouden wordt voor iets triviaals. Dat kost je dan nl. toch weer een paar centen...
Ik heb altijd een rijbewijs bij (oud roze papiertje nog) en zou het met een pasje idd alleen maar makkelijker vinden om altijd wat bij te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21
Zo, me moeder zit nu in spanning voor haar eerste rijles :P

Kadotje van ons hehe 8)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten eerst een gegronde reden hebben. Hebben ze die niet dan laat ik ook niks zien. En als ik het niet bijheb ook geen punt. 50e lig ik niet wakker van en ik heb het er wel voor over om ze te vragen of hun opa trots op ze is dat ze me om mijn ausweis vragen. Ik ben fel gekant tegen de identificatieplicht en ik voeg tenminste de daad bij het woord ipv de meeste mensen die wat zeuren en zich klakkeloos inschikken.

Als ze het willen zien prima. Dan komen ze maar met me mee naar huis. Toonplicht != draagplicht. Ook al denken ze daar zelf anders over. Burgers die een beetje dwarsliggen is enkel goed voor de maatschappij.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor de 7e keer afrijden :$ ...het zogenaamde "staats examen".

Na eerst 4 jaar terug al 2 keer examen te hebben gedaan, ben ik gestopt voor 2 jaar.
Toch weer besloten om verder te gaan, en na 4 keer bij mijn huidige rijschool examen te hebben gedaan, moest ik vanmorgen weer op..

Ging echt als een trein en......geslaagd!! *O*

Wat valt er dan een gewicht van je schouders zeg..heerlijk. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:40:
Vandaag voor de 7e keer afrijden :$ ...het zogenaamde "staats examen".

Na eerst 4 jaar terug al 2 keer examen te hebben gedaan, ben ik gestopt voor 2 jaar.
Toch weer besloten om verder te gaan, en na 4 keer bij mijn huidige rijschool examen te hebben gedaan, moest ik vanmorgen weer op..

Ging echt als een trein en......geslaagd!! *O*

Wat valt er dan een gewicht van je schouders zeg..heerlijk. :Y)
Een extra gevaar op de weg dus? -O-

Grapje, gefeliciteerd. :P :D
Zal vast wel fijn zijn na de zoveelste keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je bent in ieder geval niet een tiental keren in het topic komen afgeven op je rijschool, je instructeur, het CBR of de mens in het algemeen, dus:
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:15:
[...]

Een extra gevaar op de weg dus? -O-

Grapje, gefeliciteerd. :P :D
Zal vast wel fijn zijn na de zoveelste keer. ;)
Ja erg lekker, maar eerlijk gezegd werd het ook wel een keer tijd... :+
johnnyv.nl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:36:
Je bent in ieder geval niet een tiental keren in het topic komen afgeven op je rijschool, je instructeur, het CBR of de mens in het algemeen, dus:
Gefeliciteerd :)
Hehe bedankt.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik zat net eens m'n theorieboekje door te lezen (maandag a.s. heb ik m'n theorie-examen), maar daar zitten echt dingen bij waarvan ik denk 'WTF'. Moet je echt per se weten hoeveel meter de lading op een aanhangwagen mag zijn waarvan het gewicht boven de 10000kg ligt en dat soort dingen ? Dan mag ik nog wel eens flink gaan leren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vooral het stukje aanhangwagen is mooi inderdaad :)
het was niet mogelijk meer mitsen maren en m.u.v. in 1 alinea te stoppen.

ik heb geweigerd dat te leren (nou ja, heb het goed bekeken). De achterliggende gedachte is dat je snapt hoe het werkt op de weg. Dat komt voor mij niet op 1 cm aan iig.

*takes cover*

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

ff kijken of je het voor je zelf in normale taal kan opschrijven des noods maak je een tabelletje. Dan weet je het in principe wel. En die dingen vragen ze volgens mij niet zo vaak terug. Bij mij leek de theorie-examen makkelijker dan als die proefexamens. Kan toeval zijn of ze doen het expres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ScottB schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:48:
Ik zat net eens m'n theorieboekje door te lezen (maandag a.s. heb ik m'n theorie-examen), maar daar zitten echt dingen bij waarvan ik denk 'WTF'. Moet je echt per se weten hoeveel meter de lading op een aanhangwagen mag zijn waarvan het gewicht boven de 10000kg ligt en dat soort dingen ? Dan mag ik nog wel eens flink gaan leren :')
Dat is heel simpel, er zijn geen auto's die een aanhanger van 10 ton mogen trekken, dus mag de lading 0 meter lang zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet toevallig een boek voor vrachtwagen theorie gekocht 8)7
Ik had de boeken van veka-best, daar stonden iig alleen maar dingen over personenauto's in.

Aanhanger met rijbewijs B is niet zo moeilijk hoor;
Aanhanger tot 750 kilo: geen probleem
Aanhanger > 750 kilo: alleen als de aanhanger minder weegt dan het trekkende voertuig EN de combinatie (ledig gewicht auto + gewicht aanhanger + laadvermogen aanhanger) mag niet zwaarder zijn dan 3500 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter, als de aanhanger van het bouwjaar 1967 tot en met 1987 is, dan zijn de regels weer anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik kreeg één vraag over de aanhangwagen, namelijk een plaatje waarbij je moest weten dat de lading nevernooitniet vóór de aanhangwagen uit mag steken.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:31:
Ze moeten eerst een gegronde reden hebben. Hebben ze die niet dan laat ik ook niks zien. En als ik het niet bijheb ook geen punt. 50e lig ik niet wakker van en ik heb het er wel voor over om ze te vragen of hun opa trots op ze is dat ze me om mijn ausweis vragen. Ik ben fel gekant tegen de identificatieplicht en ik voeg tenminste de daad bij het woord ipv de meeste mensen die wat zeuren en zich klakkeloos inschikken.

Als ze het willen zien prima. Dan komen ze maar met me mee naar huis. Toonplicht != draagplicht. Ook al denken ze daar zelf anders over. Burgers die een beetje dwarsliggen is enkel goed voor de maatschappij.
Hoewel ik het helemaal met je eens bent, gaat een agent beschuldigen van nazi-praktijken wat ver hè?! Ook al bedoelde je die opmerking misschien meer sarcastisch, maar goed...
Daarnaast heeft dwarsliggen in de praktijk geen enkel nut en heb je alleen jezelf ermee. Als jij dat nodig hebt om even stoom af kan blazen, be my guest, maar je gooit er nutteloos geld mee weg.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 12-09 14:07
leokennis schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:45:
Ik kreeg één vraag over de aanhangwagen, namelijk een plaatje waarbij je moest weten dat de lading nevernooitniet vóór de aanhangwagen uit mag steken.
voorkant van auto - achterkant van auto -(koppel)- voorkant van aanhangwagen - achterkant van aanhangwagen

Ik snap je vraag eigenlijk niet.

Als je bij achterkant de spullen hebt die iets langer dan 30 cm?, moet je bord eraan hangen. Mits de lengte van de aanhangwagen en de spullen binnen de limiet zitten, ik dacht 3 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:01:
Echter, als de aanhanger van het bouwjaar 1967 tot en met 1987 is, dan zijn de regels weer anders. :+
Mja de technische regeltjes zijn wel lastiger ja, maar ik heb tijdens m'n theorie examen en in het boek met 1000 voorbeeldexamens nauwelijks van dat soort vragen gezien. Enige was eigenlijk het promilage alcohol wat in je bloed mag zitten, maar soms vragen ze het nogal stom (microgram per liter ofzo).
Dingen als lading op het dak die maximaal xx cm mag uitsteken komen veel meer voor. Sowieso zijn alle vragen voornamelijk gericht op een personenauto, daarmee trek je over het algemeen geen middenassige aanhanger van 10 meter lang :P (hoewel je de laatste tijd wel veel meer van die <3500 kilo vrachtwagen combinaties ziet die je met rijbewijs BE mag rijden)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:55:
Heb je niet toevallig een boek voor vrachtwagen theorie gekocht 8)7
Ik had de boeken van veka-best, daar stonden iig alleen maar dingen over personenauto's in.

Aanhanger met rijbewijs B is niet zo moeilijk hoor;
Aanhanger tot 750 kilo: geen probleem
Aanhanger > 750 kilo: alleen als de aanhanger minder weegt dan het trekkende voertuig EN de combinatie (ledig gewicht auto + gewicht aanhanger + laadvermogen aanhanger) mag niet zwaarder zijn dan 3500 kilo.
Even een kleine verheldering. Het totaal gewicht van de aanhanger (= ledig gewicht + laadvermogen) is bepalend. Wanneer je een aanhanger hebt die 500 kg weegt, en een laadvermogen heeft van 1000 kg, dan is het totaalgewicht 1500 kg. Deze mag je in een auto van 1200 kg dus niet trekken met enkel rijbewijs B. Ook al stop je er niets in en weegt hij feitelijk maar 500 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Silver7 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:56:
[...]

voorkant van auto - achterkant van auto -(koppel)- voorkant van aanhangwagen - achterkant van aanhangwagen

Ik snap je vraag eigenlijk niet.

Als je bij achterkant de spullen hebt die iets langer dan 30 cm?, moet je bord eraan hangen. Mits de lengte van de aanhangwagen en de spullen binnen de limiet zitten, ik dacht 3 meter?
Euhm...zo moeilijk is het niet hoor :P

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/29v0ww7.jpg
De lading mag tot daar en niet verder. Het koppelingspunt is namelijk de voorkant van de aanhangwagen.

Aan de achterkant is het een ander verhaal en moet je, ik geloof bij >1m, een bord van 42x42cm met schuine roodwitte strpen en verlichting aanbrengen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_the_crow_ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:54:
[...]
Hoewel ik het helemaal met je eens bent, gaat een agent beschuldigen van nazi-praktijken wat ver hè?! Ook al bedoelde je die opmerking misschien meer sarcastisch, maar goed...
Ik beschuldig die agent nergens van. Wel zijn opdrachtgevers. Hij voert slechts uit. Wat niet wegneemt dat ik hem zeker wel laat merken dat het krap aan 60 jaar geleden is dat dezelfde praktijken plaatsvonden.
Daarnaast heeft dwarsliggen in de praktijk geen enkel nut en heb je alleen jezelf ermee. Als jij dat nodig hebt om even stoom af kan blazen, be my guest, maar je gooit er nutteloos geld mee weg.
Mag je vinden. Als genoeg mensen doen wat ik doe dan is het ineens een ander verhaal. Altijd dat gezeur over zinloos en de massa. Ja zolang iedereen dat roept wel ja. Iemand moet de 1e zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint met de identificatieplicht en de vingerafdrukkendatabase komt eraan, dus HlpDsK heeft wel een punt vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bv. net de hond uit gaan laten. Ik leg bewust eerst mijn portomonnee weg. Ga ik zometeen boodschappen doen met de auto, dan pak ik 'm weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:54:
Ik ben bv. net de hond uit gaan laten. Ik leg bewust eerst mijn portomonnee weg. Ga ik zometeen boodschappen doen met de auto, dan pak ik 'm weer.
Is je portemonnee zo zwaar dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:54:
Kijk en hiermee is het meer rebellie om de rebellie geworden. Dat je het niet eens bent met de identificatieplicht is je goed recht. Sterker nog, ik vind het op dit moment ook niet handig om altijd identificatie bij te hebben. Maar om het per se NIET mee te nemen is het andere uiterste.
Dat is in mijn ogen dus hetzelfde als je rijbewijs per se NIET meenemen als je auto gaat rijden of
je videotheekpas met opzet thuis laten als je een DVD-tje gaat huren.

Er zijn een boel regels waar ik het niet mee eens ben in dit land. Gelukkig leven we in een democratie en geen bazkarcratie, zodat ik niet de wetgevende macht heb. Ik kan dan natuurlijk als statement de regels breken waar ik het niet mee eens ben.

('s nachts op de snelweg als er niemand rijdt, geen maximumsnelheid opleggen bijvoorbeeld)

Ik kan me ook (proberen te) schikken in die regels die mijn dagelijkse leefomstandigheden niet dermate beperken dat ik er emigratie voor zou overwegen en mezelf daarmee een boel narigheid en geld besparen. Ik kies voor het laatste. Dat wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijdt, maar ik rijdt niet per definitie te hard 's nachts, om mijn punt te bewijzen dat dat best moet kunnen.

Wat betreft toonplicht vs. draagplicht en just cause om te vragen, daar wil ik best met je van gedachten over wisselen. De discussie gaat echter erg off-topic op deze manier. Een nieuw topic hierover openen is wellicht zinvol om het rijbewijs topic niet verder te vervuilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

om 2 uur voor de 4de keer op..... -O- ben elke keer zo zenuwappig dat het niet gaat werken tijdens het examen. Lessen gaat allemaal prima en super maar afrijden..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal niet van plan om daar met jou, of wie dan ook, over in discussie te gaan. Ik doe wat mij goed dunkt. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Verdomme, moet je eerst je theorie examen halen voor je aan de praktijklessen kan beginnen. Ik ben van mening dat ik meer heb aan eerst praktijk en ondertussen theorie zodat je bepaalde dingen al kan inschatten enzo.

Het gaat hier over België btw. Als mijn motivatie goed is haal ik het zo, maar motivatie krijg ik pas als ik een paar keer gereden heb en het echt graag wil. Nja, zal wel weer moeten op hun manier. :

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:23:
Verdomme, moet je eerst je theorie examen halen voor je aan de praktijklessen kan beginnen. Ik ben van mening dat ik meer heb aan eerst praktijk en ondertussen theorie zodat je bepaalde dingen al kan inschatten enzo.

Het gaat hier over België btw. Als mijn motivatie goed is haal ik het zo, maar motivatie krijg ik pas als ik een paar keer gereden heb en het echt graag wil. Nja, zal wel weer moeten op hun manier. :
Is hier in Nederland voor de motor ook, en heel begrijpelijk. De eerste les wist ik totaal niet wat sommige knopjes deden of wat sommige borden voor een betekenis hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de auto niet. Tenminste .. op een of andere manier wordt geacht dat je een beetje weet wat waar zit en verder niet echt. Je mag gewoon gaan rijden met een instructeur naast je in een auto die daar ook op is aangepast. Maar je moet je theorie wel hebben voordat je je praktijk kunt halen.

Maarre .. theorie is toch niet zo moeilijk? Een kwestie van goed je boekje leren. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:26:
[...]

Is hier in Nederland voor de motor ook, en heel begrijpelijk. De eerste les wist ik totaal niet wat sommige knopjes deden of wat sommige borden voor een betekenis hadden...
Maar dat is dan ook niet erg, want je hebt een instructeur naast je zitten...

Voor de motor is het natuurlijk anders, dan kan een instructeur wat moeilijker ingrijpen.

Ik vind het wel logisch geregeld nu? :)

Overigens dacht ik dat je met een B-rijbewijs ook zonder eerst je theorie te halen aan motorrijlessen kunt beginnen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Vind het trouwens slecht dat je de beteknis van sommige borden niet wist. Immers op de fiets moet je je ook gewoon houden aan die regels!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

De theorie is niet moeilijk, ik ben moeilijk ;)

Leren kan ik goed, maar het probleem is vaak de motivatie. Als ik me eenmaal ergens in 'vastbijt' dan haal ik het met gemak, maar voor ik dit kan moet ik eerst echt mijn zinnen er op zetten en dit gaat voor mij beter als ik al wat auto gereden heb dmv lessen zodat ik weet waarvoor ik het doe.

Nu zal het op deze manier ook wel lukken maar ik moet gewoon de stap eens zetten van: "Nu ga ik ervoor". Hey weet je wat? Ik begin vanavond eens met rustig doorlezen. Ik wil dit jaar m'n rijbewijs echt halen want wil m'n vriendin ook niet telkens alleen laten rijden naar Nederland.

Zit af en toe al te kijken welke auto ik wil kopen zodra ik m'n papiertje heb :p
Vind het trouwens slecht dat je de beteknis van sommige borden niet wist. Immers op de fiets moet je je ook gewoon houden aan die regels!
Heb je dit tegen mij? Ik weet van vrijwel alle borden die veel voorkomen de betekenis hoor. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 20-02-2008 13:52 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Xander schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:28:
[...]
Overigens dacht ik dat je met een B-rijbewijs ook zonder eerst je theorie te halen aan motorrijlessen kunt beginnen?
Dat is volgens mij ook zo. Of dat moet veranderd zijn sinds ik mijn A rijbewijs gehaald hebt.
Je moet in het bezit zijn van een geldig theorie- of praktijkbewijs voordat je begint met rijbewijs A.
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:35:
[...]
Ik ben helemaal niet van plan om daar met jou, of wie dan ook, over in discussie te gaan. Ik doe wat mij goed dunkt. Period.
Zozo, lijkt wel of ik een verkeerde snaar geraakt heb. Was ook zeker geen verplichting hoor, gewoon een uitnodiging tot volwassen discussie over een discutabel onderwerp. Graag of niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat is zo, want als je een B-rijbewijs hebt heb je in het verleden je theorie al gehaald, en word er van uit gegaan dat je de regels kent.
ThunderNet schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:35:
Je komt op de autosnelweg een bord tegen met schuine groen en witte strepen, en een bord met schuine zwart en witte strepen, wat is de betekenis van elk van deze borden? Als fietser weet ik dat niet.

Om maar te zwijgen van andrieskruisen, afstand tot de spoorboom en meer van dat soort zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Naja... dat soort dingen vallen ook beetje onder algemene kennis :P Of ik moet een rare geweest zijn dat ik dat soort dingen vroeg al als klein kind hoe en wat.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarom is het dus best een goede zaak om je theorie te doen voordat je gaat rijden. Of iig dat je jezelf al wat hebt ingelezen. Voor de overige borden en situaties heb je nou juist je instructeur naast je zitten. Maarja dat is in België weer anders waar je ook kunt lessen in een gewone auto. Ik vind dat maar een gevaarlijk concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:55:
Maarja dat is in België weer anders waar je ook kunt lessen in een gewone auto. Ik vind dat maar een gevaarlijk concept.
Misschien wel een plan als de begeleider al 20-30 jaar bewezen schadevrij rijdt? Het idee is aardig, alleen kan je niet zomaar iemand meesturen als begeleider ook al heeft ie zn rijbewijs al een tijdje. Je gaat als beginner toch verkeerde dingen overnemen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

[...]

Is ook zo. Ik heb vorig jaar zomer eerst een les of 8 gehad voordat ik mijn theorie ben gaan doen, op aanraden van de rijschool zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:50:
[...]
Je komt op de autosnelweg een bord tegen met schuine groen en witte strepen, en een bord met schuine zwart en witte strepen, wat is de betekenis van elk van deze borden? Als fietser weet ik dat niet.
Hee, diegene met groen met witte strepen is mijn favoriete verkeersbord. (vrije betekenis: blijf gewoon vol doorgassen, je mag dalijk namelijk nog steeds hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooo...eerste 2 uur les op de bakwagen gehad, en in vergelijking met de bus is vrachtwagen een stukje makkelijker :) Als je het schakeltruukje doorhebt rij je er zo mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
* 3V3RT is geslaagd voor B!

Nu even doorsparen en dan door voor A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23