Het Nokia N73 Topic | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 29.237 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

assass schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:29:
Na veel ellende vandaag naar de Nokia Service Point afgereist. Helaas 'slechts' met advies naar huis gekomen. Graag jullie mening hierover. Symptomen:

+ Opstarttijd, zo'n 25 seconden voor belklaar
+ Sinds laatste upgrade geeft mijn telefoon een hele kleine, korte trilling (vanuit de trilmotor volgens mij) elke keer dat ik de telefoon aanzet.
Daar heb ik ook last van, echter met allerlei custom applications zoals tomtom, 590mb aan mp3's is het me nog niet gelukt de telefoon van zijn stuk te brengen, tevens nieuwste firmware.

Heb je al een gehele reset uitgevoerd na het installeren van de nieuwe firmware? Back je data wel up voordat je dat doet.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Na veel ellende vandaag naar de Nokia Service Point afgereist. Helaas 'slechts' met advies naar huis gekomen. Graag jullie mening hierover. Symptomen:

+ Ongelooflijk trage telefoon
+ Opstarttijd, zo'n 35 seconden voor belklaar
+ Foto's inladen duurt heel lang
+ Contactlijst inladen duurt heel lang
+ Telefoon loopt af en toe vast
+ Soms zijn oproepen niet toegestaan en kan ik niet gebeld worden (tenzij ik de telefoon op GSM zet, ipv DUAL MODE)
+ Sinds laatste upgrade geeft mijn telefoon een hele kleine, korte trilling (vanuit de trilmotor volgens mij) elke keer dat ik de telefoon aanzet.

Ik heb de allernieuwste firmware. Pas geleden de telefoon en geheugenkaart geheel geformateerd en de telefoon zo leeg als mogelijk in gebruik genomen, maar de oorspronkelijk snelheid zoals de telefoon was toen ik deze kocht kreeg ik niet terug.

De man van NSP zei dat de oorzaak van mijn problemen als volgt was:

+ Ik heb Bluetooth aanstaan, dat maakt de telefoon traag en kan hem laten vastlopen.
+ Ik gebruik Orange UMTS, waardoor ik van het ene in andere momenten in ongedekte gebieden sta, waardoor het oproepen niet altijd werkt. Hierdoor kan ook de telefoon vastlopen.
+ Ik heb teveel programma's open staan (lees: standby en muziekspeler,.. laatst genoemde start automatisch op als ik de telefoon aanzet, zwaar irritant).
+ Ik moet mijn contactlijst netter beheren en indexeren, zodat deze sneller is (ik begrijp hier geen snars van).

Wat is jullie mening hierover?
Vast lopers nog niet gehad
Battery is sinds laatste v3 en nu bij v4 heeft iets minder uithoudingsvermogen.
Geen bel problemen, ook niet bij umts en of duela mode en gebruik ook orange.
Camera is over het algemeen traag, snapshot is er niet bij.
GPS Rikaline 6031 doet het niet, Holux 236 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07

+ Ongelooflijk trage telefoon
+ Opstarttijd, zo'n 35 seconden voor belklaar
+ Foto's inladen duurt heel lang
+ Contactlijst inladen duurt heel lang
+ Telefoon loopt af en toe vast
+ Soms zijn oproepen niet toegestaan en kan ik niet gebeld worden (tenzij ik de telefoon op GSM zet, ipv DUAL MODE)

Ik heb de allernieuwste firmware. Pas geleden de telefoon en geheugenkaart geheel geformateerd en de telefoon zo leeg als mogelijk in gebruik genomen, maar de oorspronkelijk snelheid zoals de telefoon was toen ik deze kocht kreeg ik niet terug.

De man van NSP zei dat de oorzaak van mijn problemen als volgt was:

+ Ik heb Bluetooth aanstaan, dat maakt de telefoon traag en kan hem laten vastlopen.
+ Ik gebruik Orange UMTS, waardoor ik van het ene in andere momenten in ongedekte gebieden sta, waardoor het oproepen niet altijd werkt. Hierdoor kan ook de telefoon vastlopen.
+ Ik heb teveel programma's open staan (lees: standby en muziekspeler,.. laatst genoemde start automatisch op als ik de telefoon aanzet, zwaar irritant).
+ Ik moet mijn contactlijst netter beheren en indexeren, zodat deze sneller is (ik begrijp hier geen snars van).

Als jouw contactlijst van invloed zou zijn, dan is dat alleen wanneer jij de contacten inleest. Waarom zou een ogenschijnlijk ongeordende lijst van inlvoed moeten zijn op de prestaties? Op de achtergrond draait het in een geordende database. De medewerker lult onzin op dat gebied.

De hoeveelheid programma's die je open hebt staan kunnen van invloed zijn op de snelheid, laat wat minder open staan en kijk wat de resultaten zijn. De stanby moet overigens aanwezig zijn, wanneer niet het geval, dan staat je telefoon uit ;). Doe hetzelfde met bluetooth!
Kan je neit een voorkeurs netwerk instellen?

Vroeger was er nog wel eens verschil tussen dezelfde types telefoons. Een vriend van mij had net als ik een 7710, die van hem was trager en had een minder scherp beeld. Regelmatig hebben wij van telefoons gewisseld, dutchtone gaf bij het minste of geringste al een nieuwe telefoon. Elke keer was er wel een ander verschil. Dit verschil kan ermee te maken hebben dat jouw telefoon ook traag is, alhoewel ik niet weet hoe het zit met de huidige generatie telefoons. Overigens zou je trilalarm alleen op de ingestelde punten moeten trillen en niet op andere momenten.

Heb je ook al *#7370 uitgevoerd zodat je een "geformatteerde" telefoon hebt? Dan weet je of het ligt aan de software of de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
U4EA schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Heb je ook een Adapt AD-500 geprobeerd? Als die werkt zou dat geweldig zijn en ga ik vanavond nog updaten!
bij mij werkt de adapt ad-500 wel goed met tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!
Upbeat schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:53:
[...]

Dan staan de nummers er dubbel in... dus hetzelfde nummer bij 2 contacten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:40:
Weet iemand of het misschien ook mogelijk is om in-ear dopjes te gebruiken i.c.m. bluetooth?

Ik gebruik de N73 als navigatie op m'n motor. Daar heb ik Koss the Plug dopjes bij, die kunnen als één van de weinige in m'n oren, met helm op. Wat ik nu eigenlijk wil is deze dopjes inpluggen in een bleutooth apparaatje wat verbinding legt met m'n N73. Zodat ik dus geen draad meer heb lopen van m'n helm naar m'n telefoon. Iemand enig idee of zoiets bestaat?
Ik geloof dat je zoiets zoekt, heb ik meegenomen toen ik op reis was voor een maat van me. het microfoon gedeelte werkt alleen niet zo goed als je je bike op toeren jaagt >:) en je naaldje rechtsom ziet draaien :9~

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

EnsconcE schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:16:
[...]

De hoeveelheid programma's die je open hebt staan kunnen van invloed zijn op de snelheid, laat wat minder open staan en kijk wat de resultaten zijn. De stanby moet overigens aanwezig zijn, wanneer niet het geval, dan staat je telefoon uit ;). Doe hetzelfde met bluetooth!

[...]
Weet iemand hoe ik niet de muziekspeler automatisch laat opstarten?
[...]
Kan je neit een voorkeurs netwerk instellen?
[...]
Ik kan alleen maar aangeven UMTS, DUAL MODE of GSM. DUAL MODE zorgt er voor dat ik in principe op de UMTS zit, maar dat verzorgt dus problemen,.. dan blijft GSM de enige oplossing, waardoor m'n internet enz. wel weer trager is.
[...]
Heb je ook al *#7370 uitgevoerd zodat je een "geformatteerde" telefoon hebt? Dan weet je of het ligt aan de software of de hardware.
Versneld dit daadwerkelijk de telefoon? Hersteld dit beter dan formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

geheugenkaart eruit gehaald,.. telefoon is praktisch leeg, maar nog steeds traag - ga toch weer even opnieuw de telefoon installeren

kan ik dat beter bij de NSP laten doen?
of kan ik het net zo goed zelf doen via internet?
is er verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:22:
geheugenkaart eruit gehaald,.. telefoon is praktisch leeg, maar nog steeds traag - ga toch weer even opnieuw de telefoon installeren

kan ik dat beter bij de NSP laten doen?
of kan ik het net zo goed zelf doen via internet?
is er verschil?
misschien fabrieksinstellingen terugzetten? Zeker de moeite van het proberen waard in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
[...]

Overigens zou je trilalarm alleen op de ingestelde punten moeten trillen en niet op andere momenten.

Kort tril bij opstarten is as designed, zie maar in release notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:40:
[...]

Ik geloof dat je zoiets zoekt, heb ik meegenomen toen ik op reis was voor een maat van me. het microfoon gedeelte werkt alleen niet zo goed als je je bike op toeren jaagt >:) en je naaldje rechtsom ziet draaien :9~

:o
Wauw, volgens mij is dit precies wat ik zoek!!
'K hoop wel dat het goed gaat als ik aan het navigeren ben, en ik wordt gebeld. Volgens mij ben je dan sowieso je geluid kwijt van TomTom, alleen hoop ik niet dat m'n beeld dan ook verdwijnt :? . Ben eigenlijk nog nooit gebeld terwijl ik aan het navigeren was. Opnemen is sowieso toch niet echt een optie op de motor, beetje windruis enzo... :X

Weet iemand dat, wat er gebeurt qua geluid en beeld als je gebeld wordt tijdens het navigeren
(met TomTom)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
k heb het forum door gelezen en wil een gps muis kopen. nou lees ik veel problemen met de laatste firmware versie.
Nu is mijn vraag welke werkt er wel? En waar moet ik op letten met het kopen van een muis?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 12:07
Zorg dat je er een hebt die Bluetooth 2.0 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 16:45
Ik heb een Adapt AD-750 en die zou volgens de specs Bluetooth 2.0 zijn, maar hij doet het niet (zelfde probleem als de rest hier).
Nou probeer ik het net met de GPS van me baas een Adapt AD-700 die Bluetooth 1.2 is en die doet het wel, nou schiet mij maar in een kapotje.....

Iemand hier een verklaring hiervoor?

Greetz Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand enig idee hoe je in godsnaam die oorkussentjes over de headset heen krijgt? Dus die dingen in je oor.. Er zit een gat in die kussentjes, alleen ik krijg ze er niet omheen :'(

Gelukt :Y) Handig zo'n pincet :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 10-08-2007 14:58 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Wyckse_witte schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:15:
Zorg dat je er een hebt die Bluetooth 2.0 ondersteunt.
dat klopt ook niet

zit geen logica in of de gps muis bleutooth 1.2 of 2.0 moet zijn.

De ene werkt wel de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
klopt want de tomtom is BT versie 1.2 en die werkt bij mij prima, ook na de update.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als ik iemand bel, en ik praat dan hoor ik niets tijdens het praten. Dus als hij wat zegt en ik praat door, dan hoor ik dat niet, de verbinding is dan zeg maar 1-way. Hoe komt dit en is er een oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 21:18
Ik heb sinds gister de N73 music edition (zonder die luxe hoofdtel en geheugenkaart) mooie telefoon.
Maar nu heb ik zelf al een geheugenkaart en die oordopjes van de music edition gekocht.
Maar die vallen me echt super tegen :(

heel blikkerig schel geluid maar met sony oordopjes van +/- 15 euro klinkt het perfect
Kan Nokia nou geen goede oordopjes maken.. vind het maar slecht.

Verder valt het me op dat de stekker van de lader zo uit de nokia gaat dan vond ik die wat dikkere stekker vele malen beter.. Hebben jullie dit ook?.
Je hoeft maar iets aan de tel te zitten en de stekker ligt er weer uit

Verder prima toestel :)

[ Voor 26% gewijzigd door thespeed op 10-08-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren de nokia N73, en heb er gelijk wat ringtones opgezet via internet en dan via pc suite. maar als ik de ringtoen wil beluisteren dan komen ze achter elkaar door, dus als de ene ringtone klaar is gelijk de andere, er zit geen pauze of iets dergelijks tussen.

Is dit gebruikelijk en anders hoe ik het aanpassen? als ik mensen de ringtone wil laten horen is het wel mooi, dat wanneer een ringtone klaar is je zelf even de volgende moet aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik had een hele berg progsels geinstalleerd en mijn telefoon startte niet meer op.
"Startup failure, contact retailer" zei die.

Met het geheugen kaartje er uit startte hij gelukig wel weer op. Blijkt dat best veel progsels automagisch toch wat laten opstarten zodra de phone start, zonder dat het specifieke progsel gebruikt wordt.

Naja, alles maar weer eens formatteren en opnieuw beginnen (en wat selectiefer zijn).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thespeed schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:32:
Verder valt het me op dat de stekker van de lader zo uit de nokia gaat dan vond ik die wat dikkere stekker vele malen beter.. Hebben jullie dit ook?.
Dit is bij mij niet het geval. Ik kan aan het oplaadsnoer de telefoon oppakken en hij valt er niet vanaf. Wel handig ivm mijn katten die met snoertjes willen spelen.

Ik heb trouwens wel een N73 en geen N73 music edition en het oude dikkere snoer en dikkere plugje vond ik ook fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Via deze plugin kun je extra informatie in je active standby scherm zetten, zoals de INBOX informatie of je organisor, oid.

Ik heb op google het volgende screenshots gevonden:

weet iemand of dit ook te vinden is voor de n73???

ik kan nog niets vinden

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/3921/screenshot0011xq7.jpgAfbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/5915/screenshot0012ol3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je de screenshots hebt gevonden, heb je dan geen naam o.i.d.?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn telefoon helaas gesneuveld is deze zomer door een lekke binnentent, ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. Na altijd een prepaid te hebben gebruikt is het volgens mij maar eens tijd voor een abbo. Mijn oog is nu gevallen op zowel de N73 en de N80. Maar ik ben nu in dubio:

De N73, een prachtige telefoon. In recensies geprezen om de erg goede kwaliteit van de foto's. Ook is de batterijduur van deze telefoon vrij goed. En tegenwoordig niet al te duur (17,50 p/mnd voor eerste 9 maanden met gratis toestel, daarna 20 p/mnd). Wat ik dan zo ontzettend jammer vind aan de N73 is dat deze geen WiFi heeft. Want genoeg draadloze netwerken op werk, school etc. om even mail te checken etc. Want € 9,50 per maand voor het onbeperkt internetten pakket vind ik ook weer een beetje overdreven.

En dan de N80. Wederom een erg mooie telefoon, die ook nog eens WiFi ondersteund. Abbonement is iets duurder, maar daar gaat het me niet zo om. Dat zijn een paar euro's per maand. Maar als ik op internet kijk hoor ik veel verhalen over een slechte batterijduur, fotokwaliteit die minder is dan de N70 en over de kwaliteit van de filmpjes is men ook niet altijd even te spreken.

Nu weet ik dat ik in een N73 topic ben, dus waarschijnlijk zijn hier veel voorstanders van de N73. Maar toch wilde ik nog even vragen wat jullie van de door mij aangekaarte punten vinden. Ik ga morgen namelijk even de stad in, om de telefoon toch even persoonlijk uit te testen, maar voordat ik ga wil ik me toch zo goed mogelijk orienteren en informeren.

En waarom moet ik natuurlijk kiezen voor de N73, ipv de N80. ;)

Ik kijk uit naar jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
thespeed schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:32:
Ik heb sinds gister de N73 music edition (zonder die luxe hoofdtel en geheugenkaart) mooie telefoon.
Maar nu heb ik zelf al een geheugenkaart en die oordopjes van de music edition gekocht.
Maar die vallen me echt super tegen :(

heel blikkerig schel geluid maar met sony oordopjes van +/- 15 euro klinkt het perfect
Kan Nokia nou geen goede oordopjes maken.. vind het maar slecht.

Verder prima toestel :)

ohw jah hier kun je ook veel downen voor het toestel
*KNIP
misschien handig.. ik weet trouwens niet als alles freeware is.
dus pas op met wat illegaals te downloaden ;)
Is een beetje illegaal, als ik jou was zou ik de link weghalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Ik dacht dat er ook wat van freeware opstond
maarja erg weinig.. jah snake :P
heb de link weggehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:59:
[...]

Dit is bij mij niet het geval. Ik kan aan het oplaadsnoer de telefoon oppakken en hij valt er niet vanaf. Wel handig ivm mijn katten die met snoertjes willen spelen.

Ik heb trouwens wel een N73 en geen N73 music edition en het oude dikkere snoer en dikkere plugje vond ik ook fijner.
Dat kon bij die van mij dus totaal niet.
Ik hoefde maar iets aan het draadje te zitten en hij laad al niet meer.
erg frustrerend want ik kreeg de batterij gewoon niet vol doordat die stekker dr constant uit ging.

Net wel ff wat riskants gedaan ivm garantie.
Met een heel klein speltje die pinnetjes in die ingang verbogen.
Er zit boven aan de zijkant een pinnetje
en onderaan. Die van onderaan was eigenlijk de oorzaak.
Die is erg klein ;) Maarja ik kan de tel nu ook optillen en hij gaat er erg stug in.
Hoop dat het goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:07:
De N73, een prachtige telefoon. In recensies geprezen om de erg goede kwaliteit van de foto's. Ook is de batterijduur van deze telefoon vrij goed. En tegenwoordig niet al te duur (17,50 p/mnd voor eerste 9 maanden met gratis toestel, daarna 20 p/mnd).
In de herhaling: Bij Ritel.nl is 'ie 14,50 p/m met gratis toestel, 1 gb geheugenkaart en gratis thuisbezorgd. Overigens mis ik de WiFi ook best wel, maar verder is de N73 echt een fantastische telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 16:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb sinds vandaag de Nokia N73 Music Edition, maar ook ik heb geen AD-41 headset. Deze wordt er toch standaard bijgeleverd? Van de geheugenkaart was ik op de hoogte dat deze niet altijd geleverd wordt, maar de headset? Weet iemand hier meer over, ik heb nu dus de HS-23 headset.

Dan heb ik nog een wallpaper, die ik zelf geresized heb in Irfanview, naar een grootte van 240x320 pixels. Stel ik deze echter in als achtergrond, vult deze niet mijn hele scherm. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Weet iemand hoe je de hoeveelheid verstuurde data kan bijhouden?
Ik ben wat aan het spelen met ICQ en MSN op mijn foon, maar wil wel graag weten hoeveel data dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Bigfoot schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:01:
[...]

Je kunt ook internetten zonder UMTS verbinding ....

Ik zou het antwoord ook graag willen weten, zeer irritant dat als je per ongeluk op "startpagina"klikt dat je dan gelijk verbinding krijgt, en moet betalen.

Zelf heb ik nog een heel andere vraag. Weet iemand hoe je dat blauwe knipperende ledje aan de bovenkant uitkrijgt? Zeer irritant, 's nachts vergeet ik steeds de telefoon om te draaien, en dan lijkt het wel een disco in de slaapkamer.
Waar is dat knipperende blauwe ledje eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Om aan te geven dat je telefoon aan staat als hij in screensaver modus staat.
In screensaver staat het scherm helemala uit en kan je niet zien of hij aan is, behalve aan het hele-slaapkamer-verlichtende ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Wat weten jullie over de headset die geleverd is bij de Music Edition. Had dat niet de AD-41 moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Fab1Man schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:41:
Wat weten jullie over de headset die geleverd is bij de Music Edition. Had dat niet de AD-41 moeten zijn?
Ligt eraan, er zijn 2 versies van de ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Upbeat schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 06:58:
[...]

Ligt eraan, er zijn 2 versies van de ME.
Ik heb de N73-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
Verschil zit hem niet in de N73, maar in de meegeleverde accesoires. Er is een versie die bestaat uit N73 ME met geheugenkaartje en AD-41/HS-20 headset en er is een versie N73 ME met HS-23 headset die verder zonder geheugenkaartje wordt geleverd. Volgens mij zijn dat de verschillende mogelijkheden.. Maar correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiamo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03-2023
De N73 ME met HS-23 headset zonder geheugenkaart is een Benelux uitvoering.
Normaal wordt de N73 geleverd met Geheugenkaart en de ME edition Headset,maar dat hebben ze niet gedaan voor de Benelux om zo de kosten te besparen.
Dit is mij uitgelegd door een medewerker van Belcompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Digiamo schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:44:
Normaal wordt de N73 geleverd met Geheugenkaart en de ME edition Headset,maar dat hebben ze niet gedaan voor de Benelux om zo de kosten te besparen.
Fijn is dat..
en dan koop je die andere oordopjes en dan is het geluid nog steeds niet zo goed ;) (hoezo kosten besparen)
Als je toch andere oordopjes wilt zou ik voor alleen die afstandsbediening gaan waar je de oordopjes in kunt drukken en er losse oordopjes bij kopen.

Zelf vind ik het geluid van die ad-41 oordopjes niet echt zo super.
Veel hoge tonen weinig bas.. Maarja daar kunnen meningen ook over verschillen O-)
Met Sony oordopjes klinkt het perfect.. alleen jammer van dat lange draad.
Bij sommige nummers gaat het geluid niet echt hard, hebben ze dit express gedaan vanwege rechtzaken?.

Weet er iemand ook een programma waar je playlisten meej aan kunt maken.
Met die van de pc suite kan ik wel playlisten aanmaken maar die kan ik niet renamen.
Of zijn dat gewoon M3U playlisten? Voor de rest werkt het perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik ben uiteindelijk toch maar voor de N73 gegaan :) Heb besloten dat ik eigenlijk overal wel kan internetten, en de cons van de N80 me het niet waard zijn.

Heb dus bij de Phone House voor 14,50 p/maand een abbo afgesloten + gratis geheugenkaartje.

Nu kwam ik er wel later achter dat bellen buiten de bundel bij T-Mobile wat duurder is, maarach.

Wat vinden jullie er trouwens van om je mobiel te verzekeren (tegen schades, diefstal etc.) ?

Ik moet overigens nog wel ongeveer 10 dagen wachten omdat ik mijn huidige nummer wil behouden. We zullen zien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

assass schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:49:
Weet iemand hoe ik niet de muziekspeler automatisch laat opstarten?
Ik weet niet of je een N73 ME hebt? Dan start hij namelijk automatisch op.....
Fab1Man schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:57:
Dan heb ik nog een wallpaper, die ik zelf geresized heb in Irfanview, naar een grootte van 240x320 pixels. Stel ik deze echter in als achtergrond, vult deze niet mijn hele scherm. Iemand enig idee hoe dit komt?
Jazekers. Staat in de OP (misschien handig om die even door te lezen?), maar voor het gemak hier maar even een quote:
:? Hoe zorg ik voor een volledig vullende achtergrond foto?
Dit kan alleen als je hem in een theme inbouwt. Zie het onderdeel software voor programma’s.
Met dank aan Mug voor het posten van deze info

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Livia schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

[...]

Jazekers. Staat in de OP (misschien handig om die even door te lezen?), maar voor het gemak hier maar even een quote:

[...]
Ja had het van de wallpaper al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Digiamo schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:44:
Dat zou opzich wel kunnen kloppen
ik heb bij vodafone de black edition gekregen en op de doos staat ook music edition.
Maar als je verder kijkt zie je: Benelux ME w/0 miniSD WCDMA2100 + Quad band GSM/EDGE

Net nog ff met de oordopjes geprutst die ik er later bij heb gekocht (dus die van de niet europese uitvoering ;) ).
Klinkt nu opzich aardig.. bij de equalizer moet ik dan wel bijna alle trebble eruit halen en veel bas toevoegen. Verder moet je toch ff prutsen welke dopjes je op de oordopjes doet.
Eerst had ik dus alleen maar hoge tonen. Ps die in ears zitten wel super fijn en vallen dr niet makkelijk uit. Maar de Sony's klinken toch beter :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Livia schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

nopes ik heb een normale n73 :) vandaar ook mijn verbazing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Wauw, volgens mij is dit precies wat ik zoek!!
'K hoop wel dat het goed gaat als ik aan het navigeren ben, en ik wordt gebeld. Volgens mij ben je dan sowieso je geluid kwijt van TomTom, alleen hoop ik niet dat m'n beeld dan ook verdwijnt :? . Ben eigenlijk nog nooit gebeld terwijl ik aan het navigeren was. Opnemen is sowieso toch niet echt een optie op de motor, beetje windruis enzo... :X

Weet iemand dat, wat er gebeurt qua geluid en beeld als je gebeld wordt tijdens het navigeren
(met TomTom)??
Werkt het zelfde als op mijn carkit van Parrot
bij telefoon gaat TT op mute, omdat de applicatie een ondergeschikte activiteit is aan bellen voor het telefoon OS.
bij ophangen komt wilma je oren weer zachtjes influisteren (of Helga met haar schelle stem, maar dat is aan jouw voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:13:
[...]

nopes ik heb een normale n73 :) vandaar ook mijn verbazing!
doet hij bij mij op normale n73 sinds versie 4.0726.2.0.1 ook, hoe je het uit kan zetten ben ik ook nog niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:25:
[...]

doet hij bij mij op normale n73 sinds versie 4.0726.2.0.1 ook, hoe je het uit kan zetten ben ik ook nog niet achter
Dat is dus 1 van de veranderingn van update v4, het heeft ergens in dit topic gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:25:
[...]

Dat is dus 1 van de veranderingn van update v4, het heeft ergens in dit topic gestaan.
ik heb ook versie 4, en een gewone n73 ... maar ik heb niet dat de music player bij het opstarten opstart (nu staat mijn telefoon eigenlijk ook 24uur per dag aan haha, maar net ff geprobeerd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:57:
[...]

ik heb ook versie 4, en een gewone n73 ... maar ik heb niet dat de music player bij het opstarten opstart (nu staat mijn telefoon eigenlijk ook 24uur per dag aan haha, maar net ff geprobeerd ;))
Nou ik heb het ergens gelezen,
En ik en nog 2 man hebben dat wel en hebben allemaal een gewone n73 lommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Weet iemand of er verschil zit tussen de n73 black en de ME versie? Sommige sites geven de black versie aan en sommige de ME

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds gisteren een N73. Mooi ding. Maar (wat ik ook niet kon vinden op GoT, heb vast niet goed gezocht), is dat het blauwe lampje (ik neem aan de bluetooth) af en toe oplicht (regelmatig). Terwijl bluetooth absoluut zeker uitstaat. Hoe kan dat? Is dat een bug?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij is dat gewoon het "ik-sta-aan-en-heb-signaal" lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Angeloonie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:22:
Volgens mij is dat gewoon het "ik-sta-aan-en-heb-signaal" lampje.
Hmm. Vreemd. Vond het meer een algemene "afspraak" dat zo'n blauw oplichtend lampje voor bluetooth stond.

Anyway: net mijn N73 geupdate. Er mag (please) wel in de topicstart dat bij het updaten je telefoon dood lijkt te gaan halverwege het update proces. Ik ben me kapot geschrokken en had al bijna de kabel eruitgetrokken omdat ik dacht dat het einde verhaal was... :)

Edit: en... ik kan er hier weinig over vinden, maar weet iemand een leuke site waar je GRATIS simpele spelletjes (tetris, snake, dat soort spul) kunt downloaden? Dus niet van die shit dat je opeens 5 dollar moet dokken. Gewoon, echt gratis spellen. "Free nokia games" met Google levert allemaal neppe gratis op. :)

[ Voor 22% gewijzigd door spaceboy op 12-08-2007 21:10 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

spaceboy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:14:
Ik heb sinds gisteren een N73. Mooi ding. Maar (wat ik ook niet kon vinden op GoT, heb vast niet goed gezocht), is dat het blauwe lampje (ik neem aan de bluetooth) af en toe oplicht (regelmatig). Terwijl bluetooth absoluut zeker uitstaat. Hoe kan dat? Is dat een bug?
Dit is echt al zooooooo vaak voorbij gekomen :')

Edit: zag het zo snel ff niet in de OP staan, maar even voor het gemak:
Blauw knipperend lampje betekend dat je foon in de stand-by modus is, dit is een nieuwe feature om de batterijduur te verlengen. (en ja, dit kun je uit- en aanzetten)
Heeeeeeeeeeeeeel veel van dit soort vragen worden al beantwoord in de vorige delen :>

[ Voor 28% gewijzigd door Livia op 12-08-2007 21:36 ]

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Livia schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:32:
[...]

Dit is echt al zooooooo vaak voorbij gekomen :')

Edit: zag het zo snel ff niet in de OP staan, maar even voor het gemak:
Blauw knipperend lampje betekend dat je foon in de stand-by modus is, dit is een nieuwe feature om de batterijduur te verlengen. (en ja, dit kun je uit- en aanzetten)
Heeeeeeeeeeeeeel veel van dit soort vragen worden al beantwoord in de vorige delen :>
Ja sorry, maar ik heb toch echt gezocht... dacht ik. Maar goed, bedankt.
Nu ik toch aan het typen ben: heb ondertussen wel wat Java games gedownload, maar allemaal gebruiken maar iets meer dan een kwart vh scherm... ook in vorige topics? Hoe zoek ik daar dan in? Of moet ik ze allemaal uitprinten en doorlezen? Da's best veel werk. En nee, ik ben niet lui. Wel praktisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
spaceboy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:52:
[...]
ook in vorige topics? Hoe zoek ik daar dan in? Of moet ik ze allemaal uitprinten en doorlezen? Da's best veel werk. En nee, ik ben niet lui. Wel praktisch. ;)
Jij stelt wel ontzettende basic vragen voor iemand met 2500 posts die hier al 6 jaar rondhangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

spaceboy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:52:
Ja sorry, maar ik heb toch echt gezocht... dacht ik. Maar goed, bedankt.
Nu ik toch aan het typen ben: heb ondertussen wel wat Java games gedownload, maar allemaal gebruiken maar iets meer dan een kwart vh scherm... ook in vorige topics? Hoe zoek ik daar dan in? Of moet ik ze allemaal uitprinten en doorlezen? Da's best veel werk. En nee, ik ben niet lui. Wel praktisch. ;)
Tip: Lees eens goed de OP door, daar staan niet alleen alle linkjes naar de vorige delen in (die je overigens ook kunt vinden via de "zoek" functie), maar ook andere goede tips en antwoorden op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: en... ik kan er hier weinig over vinden, maar weet iemand een leuke site waar je GRATIS simpele spelletjes (tetris, snake, dat soort spul) kunt downloaden? Dus niet van die shit dat je opeens 5 dollar moet dokken. Gewoon, echt gratis spellen. "Free nokia games" met Google levert allemaal neppe gratis op. :)
http://phone.mobile9.com/nokia/n73/

alstublieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Met het risico dat ik nog 1x een domme vraag stel, ik ben me aan het orienteren op het kopen van TomTom. Nu zie ik dat er TomTom Mobile is. Dat is met Benelux kaarten samen nog geen 100mb. Als ik "de echte TomTom 6" installeer (die heb ik momenteel op mijn PDA), is hij inclusief kaarten van West Europa bijna 1gb. Ook op de review-sites kan ik niet echt een verschil vinden.

Kan ik de "echte" versie van TomTom Navigator (versie 6) ook op de N73 installeren? Of is dat toch echt wat anders? En wat mis ik, als ik mijn PDA verkoop en alleen nog mijn N73 gebruik voor navigatie? (behalve dan dat de N73 een kleiner scherm heeft)

(p.s. Sandriekus: dankjewel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
spaceboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:25:
Nu zie ik dat er TomTom Mobile is. Dat is met Benelux kaarten samen nog geen 100mb. Als ik "de echte TomTom 6" installeer (die heb ik momenteel op mijn PDA), is hij inclusief kaarten van West Europa bijna 1gb.
Denk je niet dat het feit dat de West Europa kaart alleen al 900 MB weegt iets met dat verschil in grootte te maken heeft?

Functionaliteit is 100% hetzelfde, alleen mis je bij de Mobile versie natuurlijk de touch-screen input.

[ Voor 10% gewijzigd door Wyckse_witte op 13-08-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik probeer een theme te maken, ik vind alleen Carbide.ui iets te omslachtig. Zeker omdat ik bepaalde dingen wil, die Carbide.ui niet wil. Eigenlijk ben ik op zoek naar het standaard Nokia of Stave theme als .tdf of als .project. Van hieruit kan ik dan gewoon mijn eigen achtergrond plaatsen en dan is het eigenlijk klaar. Ik vind de standaard icons namelijk prima, het gaat mij voornamelijk om die achtergrond.

Dan nog het volgende, ik heb ergens screens gezien van een andere indeling van de musicplayer. De playerknoppen stonden toen bijv. links onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
spaceboy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:25:
Met het risico dat ik nog 1x een domme vraag stel, ik ben me aan het orienteren op het kopen van TomTom. Nu zie ik dat er TomTom Mobile is. Dat is met Benelux kaarten samen nog geen 100mb. Als ik "de echte TomTom 6" installeer (die heb ik momenteel op mijn PDA), is hij inclusief kaarten van West Europa bijna 1gb. Ook op de review-sites kan ik niet echt een verschil vinden.

Kan ik de "echte" versie van TomTom Navigator (versie 6) ook op de N73 installeren? Of is dat toch echt wat anders? En wat mis ik, als ik mijn PDA verkoop en alleen nog mijn N73 gebruik voor navigatie? (behalve dan dat de N73 een kleiner scherm heeft)

(p.s. Sandriekus: dankjewel!)
je moet wel een gps muis kopen voor je n73, en ik heb soms het idee dat de n73 niet zo snel werkt als een pda met tomtom, het berekenen van een nieuwe route terwijl je ergens in een wijk zit trekt hij niet, hij heeft de route pas als je de straat al voorbij bent die hij berekent heeft om in afteslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Denthis schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:09:
[...]

je moet wel een gps muis kopen voor je n73, en ik heb soms het idee dat de n73 niet zo snel werkt als een pda met tomtom, het berekenen van een nieuwe route terwijl je ergens in een wijk zit trekt hij niet, hij heeft de route pas als je de straat al voorbij bent die hij berekent heeft om in afteslaan
Enne, heb je het dan over TomTom Mobile? Ik snap het nog steeds niet helemaal, want als ik mijn (originele) TomTom 6 install menu bekijk kan ik kiezen voor:

- WM3
- WM2005
- SD versie

Moet ik die laatste hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
Nee die moet je dus niet hebben. Jij hebt een TomTom versie die geschikt is voor een PDA die draait op Windows Mobile (vandaar WM3, WM2005). Een N73 draait echter niet op Windows Mobile maar op een OS genaamd Symbian. Dat houdt (geloof het of niet) weer in dat je een voor Symbian geschikte versie van TomTom nodig hebt. Zo te zien heb je die nu dus niet.

Als ik jou was ging ik een flink aan het lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wyckse_witte op 14-08-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wyckse_witte schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:49:
Nee die moet je dus niet hebben. Jij hebt een TomTom versie die geschikt is voor een PDA die draait op Windows Mobile (vandaar WM3, WM2005). Een N73 draait echter niet op Windows Mobile maar op een OS genaamd Symbian. Dat houdt (geloof het of niet) weer in dat je een voor Symbian geschikte versie van TomTom Mobile nodig hebt.

Als ik jou was ging ik een serieus aan het lezen.
Ja, dat is het stomme. Ik kom nu (neem ik aan) als een of andere noob die superlui is en niets wil lezen. Maar IK zie door de bomen het bos niet meer. Ook op de website van TomTom is het vaag, je ziet daar een TomTom HOME, een TomTom Navigator, een TomTom Mobile 5, een TomTom Mobile (zonder versie), een TomTom Plus, verschillende Symbian versies die niet back- / downwards compatible zijn. Maar wellicht ligt het aan mij. :)

Toch bedankt. Gaat wel goedkomen nu hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onlangs al mijn smsberichten gekopieerd van het telefoongeheugen gekopieerd naar de geheugenkaart (dit omdat ik een nieuwe telefoon zou krijgen, maar uiteindelijk ging dit niet door)
nu wil ik mijn berichten weer overzetten naar telefoongeheugen maar dit lukt dus niet meer. de helft van de berichten staat nu op telefoongeheugen en er staan er rond de 200 op mn geheugenkaart. Het vervelende is dus dat ik telkens van geheugen moet veranderen wil ik bepaalde berichten terug kunnen lezen.

weet iemand hoe ik alle berichten van de geheugenkaart weer in mn telefoongeheugen kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:59:
ik heb onlangs al mijn smsberichten gekopieerd van het telefoongeheugen gekopieerd naar de geheugenkaart (dit omdat ik een nieuwe telefoon zou krijgen, maar uiteindelijk ging dit niet door)
nu wil ik mijn berichten weer overzetten naar telefoongeheugen maar dit lukt dus niet meer. de helft van de berichten staat nu op telefoongeheugen en er staan er rond de 200 op mn geheugenkaart. Het vervelende is dus dat ik telkens van geheugen moet veranderen wil ik bepaalde berichten terug kunnen lezen.

weet iemand hoe ik alle berichten van de geheugenkaart weer in mn telefoongeheugen kan zetten?
via bestandbeheer miss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al vermeld staat in dit forum maar vandaag update ik men telefoon naar firmware versie 4.xxx (de nieuwste) en wat blijkt nu kan hij geen verbinding meer maken met men gps ontvanger. Ik las op nokia forums dat ze iets veranderd hebben in deze nieuwe firmware en de n73 kan geen verbinding meer maken met een groot deel van de gps ontvangers. (toevallig wel nog met die van het merk nokia).
Je kan je telefoon er wel nog meer verbinden maar niet meer in programma's als tomtom enzo
Nokia negeert blijkbaar et probleem.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een oudere versie van de firmware erop te smijten?
Ik las wel dat dit niet mogelijk is want dat je gsm dan naar de zak is ;), maar dat je hem dan wel kunt binnen steken om een nieuwe te krijgen.....zalig....maar dat doe ik toch liever niet.

Als iemand weet hoe ik er mijn oude firmware weer op krijg, of op een andere manier het probleem kan oplossen zou ik hem eeuwig dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik radio luister en ik zet de luidspreker aan, dan krijg ik ook nog steeds geluid uit de oortjes. Allemaal leuk en aardig, maar het slaat natuurlijk nergens op en het kost ook nog eens stroom. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:06:
Als ik radio luister en ik zet de luidspreker aan, dan krijg ik ook nog steeds geluid uit de oortjes. Allemaal leuk en aardig, maar het slaat natuurlijk nergens op en het kost ook nog eens stroom. Is daar iets aan te doen?
En als uitbreiding: is het mogelijk om ZONDER die oortelefoonaansluiting radio te luisteren (ja, ik snap dat je dan geen/slechte antenne hebt)? Denk trouwens dat het wel meevalt, hoeveel stroom dat kost. Ontopic: I don't know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Is het normaal dat als ik de muziekspeler op Willekeurig afspelen zet, dat deze dan bij Vooruit ook af en toe achteruit gaat? Ik zie dan Terug ook wel eens oplichten maar niet steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:52:
Ik weet niet of dit al vermeld staat in dit forum maar vandaag update ik men telefoon naar firmware versie 4.xxx (de nieuwste) en wat blijkt nu kan hij geen verbinding meer maken met men gps ontvanger. Ik las op nokia forums dat ze iets veranderd hebben in deze nieuwe firmware en de n73 kan geen verbinding meer maken met een groot deel van de gps ontvangers. (toevallig wel nog met die van het merk nokia).
Je kan je telefoon er wel nog meer verbinden maar niet meer in programma's als tomtom enzo
Nokia negeert blijkbaar et probleem.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een oudere versie van de firmware erop te smijten?
Ik las wel dat dit niet mogelijk is want dat je gsm dan naar de zak is ;), maar dat je hem dan wel kunt binnen steken om een nieuwe te krijgen.....zalig....maar dat doe ik toch liever niet.

Als iemand weet hoe ik er mijn oude firmware weer op krijg, of op een andere manier het probleem kan oplossen zou ik hem eeuwig dankbaar zijn :)
Waarschuwing:
Reminder: Gathering of Tweakers is géén helpdesk!

Lees je boekje goed door, probeer het eerst zelf, lees voorgaande posts/pagina's, zoek op Google, zoek met de zoekfunctie van dit forum en is je vraag dan nog niet beantwoord? Post dan je vraag, maar vertel ons ook wat je zelf al heb gedaan en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:04:
Heb hier de originele : http://www.symbianv3.com/new-windows-live-messenger-perfect

werkt ook op mijn N73 perfect , wel via UMTS-- dat kost dus dataverkeer !!

[...]
kan je mij aub uitleggen hoe dit dan werkt. ik heb het geinstalleerd en ik krijg alleen een schermpje met aanmelden maar ik kan nergens mijn emailadres etc invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En nog een vraag, waarom is de random volgorde steeds dezelfde randomvolgorde, zelfs alsik met een ander nummer begin, komt ie uiteindelijk altijd in een volgorde van liedjes die ik eerder ook al had... redelijk vreemd voor een randomfunctie. Dat deed hij met de oude firmware trouwens niet en er staan 400 nummers op, dus genoeg om uit te kiezen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ja dat klopt, is ook vrij vervelend. Dan kiest hij een nummer voor je, dat wil je niet dus je zet zelf een ander op, maar zodra die afgelopen is valt hij weer terug op dat nummer wat je niet wilde :/ Niks aan te doen...

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Heeft iemand als Google maps geinstalleerd gekregen op een N73 met v4 firmware? ik krijg "HTTP Error 406: Not Acceptable" als ik het probeer te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Onlangs gaf de erecorder application een error en vraagt om een reinstall. Hoe moet ik het programma reinstallen? Als ik remove doe met andere applications dan is de hele applicatie weg, en dat wil ik niet. Het programma was standaard bij de mini-sd kaart geleverd. Ik heb op de sd-kaart gekeken.. maar daar staan geen complete sis of sisx bestanden op :S

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:41:
Ik probeer een theme te maken, ik vind alleen Carbide.ui iets te omslachtig. Zeker omdat ik bepaalde dingen wil, die Carbide.ui niet wil. Eigenlijk ben ik op zoek naar het standaard Nokia of Stave theme als .tdf of als .project. Van hieruit kan ik dan gewoon mijn eigen achtergrond plaatsen en dan is het eigenlijk klaar. Ik vind de standaard icons namelijk prima, het gaat mij voornamelijk om die achtergrond.

Dan nog het volgende, ik heb ergens screens gezien van een andere indeling van de musicplayer. De playerknoppen stonden toen bijv. links onder elkaar.
Fab1Man schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:22:
Is het normaal dat als ik de muziekspeler op Willekeurig afspelen zet, dat deze dan bij Vooruit ook af en toe achteruit gaat? Ik zie dan Terug ook wel eens oplichten maar niet steeds.
Gezien echt niémand ook maar iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik gebruik Google Calendar en Goosync voor het synchroniseren daarvan. Ik heb echter één probleem en dat is dat ik iedere keer handmatig moet synchoniseren. Is er een tool waarbij je dat kan schedulen. Dus dat je eens per 30 minuten laat synchroniseren? Ik mis op deze manier afspraken, omdat ik geen afspraak erin heb gezet, welke mij herinnerd om te syncen.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Is het ook mogelijk het geluid in de spellen te regelen?
Bij sommige spellen zit er een optie voor op maar je kunt het niet wijzigen via de knoppen aan de zijkant. Dit kon dus wel met mijn oude Nokia 6230i. Heb dit wel in de handleiding proberen te zoeken maar helaas. Of is hier een aparte applicatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

thespeed schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:49:
Is het ook mogelijk het geluid in de spellen te regelen?
Bij sommige spellen zit er een optie voor op maar je kunt het niet wijzigen via de knoppen aan de zijkant. Dit kon dus wel met mijn oude Nokia 6230i. Heb dit wel in de handleiding proberen te zoeken maar helaas. Of is hier een aparte applicatie voor?
Heb hetzelfde probleem en volgens mij is het niet mogelijk. Heb al eens intensief gezocht op Google e.d..

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fab1Man

wat denk je zelf wat willekeurig nou inhoudt?

dan gaat hij toch willekeurig nummers pakken, en ja dus ook terug en vooruit...

doe dat maar eens op je cd speler op random en ga dan maar eens skippen, kan je lachen

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 13:47 . Reden: onduidelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat keiharde geluid bij spellen irriteert mij ook mateloos.
Super leuk muziekje hoor van Galaga, maar niet als je aan het ene eind van de tram zit en het andere eind het kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:06:
Space had het al geformuleerd, maar even goed:

Je headsetkabel functioneert als antennedraad, daarmee de ontvangst verzorgend
de antenne in je telefoon is dus enkel voor GSM frequentie ontvangst, niet de gewone FM/AM band
Daarnaast is het mechanisme zo ingeregeld op je printplaat dat wanneer de plug aangesloten is, het kaboutertje in je telefoon de harde opdracht krijgt het geluid naar de oordopjes te dragen..

Zelfde voorrang gaat op voor carkit en headset gebruik, de headset wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
LOL @ Kaboutertje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

Space had het al geformuleerd, maar even goed:

Je headsetkabel functioneert als antennedraad, daarmee de ontvangst verzorgend
de antenne in je telefoon is dus enkel voor GSM frequentie ontvangst, niet de gewone FM/AM band
Daarnaast is het mechanisme zo ingeregeld op je printplaat dat wanneer de plug aangesloten is, het kaboutertje in je telefoon de harde opdracht krijgt het geluid naar de oordopjes te dragen..

Zelfde voorrang gaat op voor carkit en headset gebruik, de headset wint
Mechanisch? Dus op het moment dat ik mijn headset inplug dan gaat er hardware matig een schakelaar om die ervoor zorgt dat mijn headset geluid geeft? Ik geloof dat alles softwarematig gaat in de telefoon, dus ook of headset aan is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(wel raar want we weten allemaal dat carkits over het algemeen sterker zijn dan headsets...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Dat betekend nog niet dat de hardware voorkeur geeft, software kan ook zeggen:
code:
1
2
3
if (carkit) {
    beDominant();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
Weet iemand al of het mogelijk is een 4 GB kaartje te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:46:
@Fab1Man

wat denk je zelf wat willekeurig nou inhoudt?
In de vorige firmware betekende het elke keer een nieuwe willekeurige volgorde bedenken, nu betekent het elke keer op de proppen komen met dezelfde willekeurige volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb beetje een probleem. Ik heb mijn phone ter reparatie aangeboden. Er was namelijk iets mis met de antenne. Vervolgens heb ik heb vandaag opgehaald. Wat blijkt ze hebben ook een firmware update uitgevoerd. Hierdoor zijn diverse programma's die standaard meekwamen weg. (snake en de handige search functie --. incl telefoongids etc.) Het enige wat ik echt mis is de search functie, die was namelijk ontzettend makkelijk icm een flatfree abbo en de telefoongids.

Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel, en misschien een idee hebben waar ik dit handige stukje software vandaan kan halen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
MaDLiVe schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:56:
Ik heb beetje een probleem. Ik heb mijn phone ter reparatie aangeboden. Er was namelijk iets mis met de antenne. Vervolgens heb ik heb vandaag opgehaald. Wat blijkt ze hebben ook een firmware update uitgevoerd. Hierdoor zijn diverse programma's die standaard meekwamen weg. (snake en de handige search functie --. incl telefoongids etc.) Het enige wat ik echt mis is de search functie, die was namelijk ontzettend makkelijk icm een flatfree abbo en de telefoongids.

Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel, en misschien een idee hebben waar ik dit handige stukje software vandaan kan halen.
al gezocht op de nokia site??

daar is deze te vinden.

of ff googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Fab1Man schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

[...]

Gezien echt niémand ook maar iets zegt.
zelf ook al gezocht???

jezelf quoten is wel erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
@ Madlive bij mij kwam de telefoongids terug toen ik naar het menutje zoeken ging en daar moest ik dan een land selecteren, waarna hij de telefoongids weer installeerde. Weet niet of het magic was op mijn telefoon of standaard ;)

Wat ik btw wel raar vind is dat je op je telefoon alleen naar lokale muziek kan searchen in Galerij --> Tracks en dan opties --> zoeken. Konden ze dit niet gewoon in de musiclibrary inbouwen? Of heeft iemand hier een handig trucje / progje voor?

[ Voor 35% gewijzigd door Kluutmaran op 15-08-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Tijgert schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:09:
Dat keiharde geluid bij spellen irriteert mij ook mateloos.
Super leuk muziekje hoor van Galaga, maar niet als je aan het ene eind van de tram zit en het andere eind het kan horen.
haha ik ken het..
bij mij blaast het dus ook in de oren ;)

zal er geen proggie voor zijn waarmee je van tevoren het volume van de tel kunt wijzigen?
Zoiets moet opzich niet zo moeilijk zijn om te maken.
Maar wel als je niet kunt programmeren :(

Ps.. voor diegene die Snake kwijt is.
Die staat standaard op de tel dus die mag ik denk ik wel posten.

http://www.series60v3.com...leid=53&p13_versionid=541

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Mijn games hebben geeneens geluid 8)7

Geluid voor applicaties staat wel aan en als de game vraagt of ik geluid wil en ik zeg ja dan hoor ik nog niets 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:22:
[...]

ik heb me telefoon nu ook ge-update
alles lijkt naar behoren te verlopen.menu's zijn supersnel
maar 1 ding snap ik niet, wanneer je bij de menu knop ingedrukt houdt
zie je 3 applicaties standaard lopen, de standby-modus, zoekopdrachten en musicplayer
hoe kan je deze afsluiten? want het lijkt mij dat deze nu veel geheugen gebruikt van de telefoon...
dit probleem heb ik dus ook.. alleen staan bij mij de gallerij en de musicplayer aan..
iemand enig idee wat hieraan gedaan kan worden?

en dat trillen bij opstarten vind ik ook maar irritant :/

Verwijderd

Ik heb mijn N73 gisteren ontvangen. Echt een top telefoon.

De kalender werkt goed, maar als ik een taak toevoeg kan ik alleen kiezen tussen "prive" en "openbaar". Is het ook mogelijk om hier verschillende categorieen toe te voegen (zoals werk, studie etc.) ?

En ik had nog een vraag over de ringtones. Is het mogelijk om een aparte ringtone in te stellen voor zowel SMS als gesprekken? En zoja, hoe kan je dit instellen?

Bij voorbaat dank :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:24:
Ik heb mijn N73 gisteren ontvangen. Echt een top telefoon.

De kalender werkt goed, maar als ik een taak toevoeg kan ik alleen kiezen tussen "prive" en "openbaar". Is het ook mogelijk om hier verschillende categorieen toe te voegen (zoals werk, studie etc.) ?

En ik had nog een vraag over de ringtones. Is het mogelijk om een aparte ringtone in te stellen voor zowel SMS als gesprekken? En zoja, hoe kan je dit instellen?

Bij voorbaat dank :)
Een aparte ringtone in te stellen voor zowel SMS als gesprekken? Ehm... da's toch heel standaard, dat dat kan? Of bedoel je dat niet (zie "profielen -> aanpassen")

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Reminder: Gathering of Tweakers is géén helpdesk!

Lees je boekje goed door, probeer het eerst zelf, lees voorgaande posts/pagina's, zoek op Google, zoek met de zoekfunctie van dit forum en is je vraag dan nog niet beantwoord? Post dan je vraag, maar vertel ons ook wat je zelf al heb gedaan en hoe.