![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Eerdere topics over de N73: Deel 1: Nokia N73 Topic Deel 2: Nokia N73 Topic Deel 2 Deel 3: Nokia N73 Topic Deel 3 Deel 4: Nokia N73 Topic - Deel 4 Deel 5: Het Nokia N73 Topic Deel 5 Deel 6: Het Nokia N73 Topic Deel 6 Deel 7: Het Nokia N73 Topic | Deel 7 Deel 8: Het Nokia N73 Topic | Deel 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Let Op! Het kan zo zijn dat na een firmware flash bij een nokia service point je telefoon vastloopt. Ze zullen dit ter plekke proberen op te lossen. Mocht dat niet lukken dan zullen ze het toestel opsturen. Ook kan het vastlopen de oorzaak zijn van het zelf flashen van de firmware. Het is dan ook sommige Nokia gebruikers gelukt om gekraakte software op hun PC te installeren waarmee ze zelf hun Nokia kunnen flashen. Natuurlijk kunnen wij daarover hier op GoT niet discusiëren omdat dit in strijd is met bepaalde rechten, wetten en natuurlijk ook de regels hier op GoT. Je verliest er ook je garantie mee en je loopt ook het risico dat de telefoon het helemaal niet meer gaat doen. Kijk hier dan ook mee uit! ![]() ![]() ![]() ![]() Nee, dit zijn de basis specificaties. Een uitgebreidere lijst zou te onoverzichtelijk en te lang zijn. Die kun je vinden op: Nseries.com Met dank aan siezze voor het posten van deze link Hieronder even een lijstje met wat andere telefoons om te vergelijken. Uit de Nokia Nseries: N70: 109 x 53 x 23 mm N72: 110 x 52 x 22 mm N73: 110 x 49 x 19 mm N80: 95 x 50 x 23 mm N90: 112 x 51 x 24 mm N91: 114 x 56 x 22 mm N92: 108 x 58 x 25 mm N93: 120 x 56 x 30 mm Nogmaals, hieronder even een lijstje met wat andere telefoons die pas door nokia zijn uitgebracht of uit gaan komen. De gespreks en standby tijden zijn onder ideale omstandigheden!
Ja en Nee, er staat QuickOffice op. Dit is een programma bedoeld voor de mobiele telefoon. Met de standaard versie kun je alleen Office bestanden bekijken en met de Pro-versie kun je ze ook bewerken. Deze zijn weer uit te lezen door je Office pakketjes op je pc. Dan open je deze PDF even: Nederlandse N73 Handleiding [PDF] Klopt, die zit er ook niet meer op. Nokia vond dit waarschijnlijk niet meer nodig! Maar wees niet bang, er zijn genoeg programmeurs die daar iets aan gedaan hebben: Automatische toetsenbordblokkerings programma. In te stellen van 1 sec. tot 240 sec. Met dank aan petero23 voor het posten van deze link Simpel, ga naar het menu, weergave wijzigen en daar kun je keizen uit raster of lijst. Met dank aan petero23 voor het posten van deze info Dat gezoem komt van de toetsenbord/schermverlichting (waarschijnlijk). zit in al die nokia toestellen! Met dank aan nekat voor het posten van deze info Dat heeft iedereen. Als je het menu opstart is dat de overgang tussen menu achtergrond en de rest waarin je bereik en je baterij sterkte staat Met dank aan siezze voor het posten van deze info De eerst bekende mogelijkheid was dat te krijgen waren op Ebay Later kwam siezze met deze winkel: GPSPlaza.nl Met dank aan siezze voor het posten van deze link Waarom dit is is niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk kosten besparing. Sommige providers geven deze er wel bij andere niet. Blijkbaar kan deze keuze gemaakt worden. Toch is het niet heel erg, 128MB is niet echt veel en 2GB is al voor €40,- te krijgen, dus die 128MB ging je sowieso vervangen.... toch? Voor al je TomTom vragen kan je hier terecht: Het TomTom Navigator 6 Topic Dit kan alleen als je hem in een theme inbouwt. Zie het onderdeel software voor programma’s. Met dank aan Mug voor het posten van deze info Druk je menuknop langer in en dan kom je in een menu met running programs, sluit deze programmas en je kunt in 9 vd 10 gevallen inzoomen. Mocht dit niet de oplossing zijn, doe dan je telefoon uit en aan.
Menu - instrumenten - instellingen - telefoon - weergave Let wel op dat op deze manier je telefoon vele malen sneller leeg loopt omdat het scherm dan aan blijft! Met dank aan pascalheister voor het posten van deze info Instrumenten -> Instellingen netwerkinstellingen -> Netwerkmodus Deze zet je vervolgens op GSM. Met dank aan Rotsvast voor het posten van deze info Voor alle contacten en contacten wordt gedeeld geheugen gebruikt met de rest van de telefoon. Het is dus in theorie mogelijk om een oneindigheid aan contacten een SMS op te slaan. Met dank aan m0ridin voor deze info Die cameraknoppen zijn niet in te stellen/veranderen. Met dank aan El-Loco voor deze info Informatie toevoegen aan contacten gaat als volgt:
Instrumenten Profielen - profiel selecteren - bewerken Hier staan alle tonen die je kan wijzigen. Met dank aan A_A_R voor het posten van deze info Muziekspeler - Opties - Muziekbibliotheek - Opties - Muziekbibliotheek bijwerken Met dank aan m0ridin voor het posten van deze info
Het frontje van de N73 is er niet op gemaakt om veranderd te worden, het is echter wel mogelijk. gebruiker beukje kwam met de mogelijkheid om dit te doen via EbaY instrumenten --> intstellingen --> telefoon --> stand-by modus en dan toep. actief standby. Met dank aan colleku voor het posten van deze info In de volgende post van RommeID staat de juiste instellingen uitgelegd. Tot nu toe is de max 2gb mini-sd. Echter kan er in de toekomst een software update komen waarin misschien meer ondersteund zal worden. Ja, dat klopt. Om precies te zien serie 60. Voor de genen die niet weten wat symbian inhoud: Symbian is Nokia`s eingen onwtikkelde software voor de telefoon. Je kan er programma`s op installeren zoals navigatie en nog andere handige tools. Symbian kan je zien als je besturing` s systeem van je computer, de N73 loopt hier dus ook op. Op het internet zijn er genoeg programma`s te vinden die je erop kan installeren. Hier kan je veel software vinden voor je Nokia N73. En in deze pdf staat meer info over Symbian S60 3 Edition. En hier kan je ook veel info vinden: Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic Neem even een kijkje in de volgende post: mindcrash in "Het Nokia N80 Topic Deel 4" De user mindcrash heeft een workaround gemaakt voor een mogelijk probleem dat kan voorkomen bij het updaten van je telefoon! Eerst was er alleen Route66 beschikbaar voor de N73. Dit bedrijf had net een nieuwe versie van Mobile 7 uitgebracht die met Symbian S60 3rd Edition overweg kan. Vanaf versie 4 van de firmware, zijn er geen problemen meet met Route 66. Echter kunnen voorgaande versies nog wel problemen opleveren TomTom Mobile 6 is inmiddels ook beschikbaar voor de N73 en die doet het dan ook perfect. Meer info kan je daar over hier vinden: Het TomTom Navigator 6 Topic Dat kan inderdaad. Omdat het toestel net nieuw is en er veel vraag naar is, is het voor de distribeteurs moeilijk om aan het toestel te komen. Hou dan ook rekening met een wacht tijd van ongeveer 4 weken. De een kan wat langer duren, de ander misschien zelf korter. Het heeft verder weinig zin om hier over te gaan discussieren aangezien het algemeen bekend is dat het moeilijk is om aan deze telefoon te komen! De user A3-D heeft dit even in een overzicht gezet zodat het makkelijk in te stellen is. Je kunt het hier vinden Funk-E ook bedankt! Nope, de user Killkees heeft hier iets op gevonden. Kijk hier hoe het wel moet.
* DaannO de firmware versie van de N73 Me kijk hier. ![]() Je kunt verlengen als je abonnement over 3 maanden afloopt, dus 3 maanden voor het einde van je abonnement. Mochten die drie maanden om zijn dan loopt je abonnement automatisch door, maar je zit er niet meteen weer 1 á 2 jaar aan vast. Je hebt dan dus nog de tijd om een telefoon uit te kiezen en een 1 á 2 jarig abonnement af te sluiten. Kortom; vanaf de drie maanden voor het einde van je abonnement heb 'oneindig' de tijd om een telefoon en abonnement te kiezen. Dat hangt heel erg af van je abonnement, de telefoon kost tussen de 400 en 450 euro (wat vrij goedkoop is). Je zou dus even moeten kijken hoeveel geld je 'krijgt' van je provider om een nieuwe telefoon uit te zoeken. Kijk voor de prijzen op google of bij de telco shops. De N73 is een telefoon die voor €375,- ingekocht wordt door winkels en dus NOOIT voor €100,- verkocht kan worden. Kopen via Marktplaats, versturen via TNT en betalen via Western Union. Het schijnt toch niet zo veilig te zijn als je denkt De applicaties waarvan nu bekend is dat ze op de N73 draaien zijn: • Handy Clock • Handy Weather • Handy Safe • Handy Zip • F-Secure Mobile antivirus • Opera Browser • Extended Recorder • Hotspot Finder • Wireless Presenter • ShoutCast Engine 3.0 Is benodigd voor de internet radio client (ideaal als je bijvoorbeeld T-Mobile PIT hebt) • Internet Radio Client Series 60 3rd edition • System Explorer • Agile Messenger 3 • CoreMP4 codec voor Smartmovie • XviD Codec voor Smartmovie • SmartMovie 3.21 Dit rijtje is tot stand gekomen door: martincm Meer Software, met uitleg, kan je vinden bij het kopje `software` Ik zete ze even in een overzicht voor je met de betekenis er van: • *#7370# geeft een harde reset • *#0000# geeft de software versie • *#06# imeinummer • *#2820# geeft het Bluetooth MAC adres • *#92702689# geeft een timer weer voor gesprekken. Ja, dit kan sinds kort: Nokia Software Update Tool Deze tool zit ook ingebakken in de nieuwe PC Suite van Nokia. * DaannO Let op! * Let op! Voordat je gaat updaten kijk dan eerst even met *#0000# wat voor firmware versie je hebt. Je ziet dan een regel met Nokia N73 en daarachter (xxxx). Op de plaats van de x-en kunnen veel verschillende dingen staan. Wanneer er tussen de haakjes vier characters staan (bijvoorbeeld 51.02) dan is je software branded door je provider. Je kunt dan wel zelf je software updaten, maar je bent afhankelijk van je provider of de software een beetje recent is. Een andere mogelijkheid is om je telefoon naar een Nokia Service Point te brengen om deze door hen te laten updaten. Voor service points bij jou in de buurt zie nokia.nl Als er echter twee characters staan tussen de haakjes (bijvoorbeeld 02) dan heb je een non-branded toestel te pakken. Dan kun je zonder problemen je telefoon upgraden wanneer Nokia een nieuwe versie uitbrengt. Een handige link om te checken wat voor jou de laatst beschikbare software is: http://europe.nokia.com/A4305060 op deze site moet je de product code van je telefoon invoeren die je onder je batterij van je telefoon kan vinden, zoals ook op de site staat uitgelegd. De stappen zijn als volgt: - Eerst start je NSU op - Dan klik je op 1e pagina - Dan pas sluit je je N73 aan - Dan vraagt je N73 wat je wilt doen, je kiest pcsuite - NSU neemt het over en dan doe je update. Je moet wel PCSuite 6.81 hebben en de NSU uiteraard en de bijgeleverde kabeltje. Met dank aan Rotsvast voor het posten van deze info
Zo is de firmware is Symbian OS opgebouwd: ![]() (Klik voor groter plaatje) De resetcode is *#7370# LET OP!! Hiermee kun je ook programma’s die erop staan verliezen. Zoals F-secure antivirus. Hier staat het: F-Secure Voer *#2820# in en je krijgt Bluetooth Device Address Met dank aan Bulltje voor het posten van de info Allereerst: rustig, hier een uitleg: Je kunt 't vergelijken met regio codes van DVD's. De update die je via de Nokia website krijgt is niet voor alle N73 telefoons geschikt. Branded telefoons mogen die update bijvoorbeeld niet toepassen, want dan zou alle branding foetsie zijn. Updaten werkt dus alleen als je (02) hebt ipv (xx.02). Probeer het eens te doen met de wizard zoals hij staat onder instrumenten/toepassingen. Volg deze wizard. Let wel op dat voor de uitgaande e-mailserver je de server van je gsm-provider moet gebruiken.
Ga naar berichten -> opties -> instellingen -> email -> mailboxen en selecteer de mailbox die je wilt wissen, en gebruik dan de c-toets. Met dank aan Maite voor het posten van deze info~ Eerst *0# intypen vóór je gaat smsen en je krijgt netjes een afleverrapport Met dank aan rooie60 voor het posten van deze info Sommigen krijgen die vanzelf als je een nieuwe telefoon krijgt. Als dit niet zo is kun je op de site van je provider deze instellingen toegestuurd krijgen en anders via nokia.nl kun je ook veel instellingen krijgen. Mis je iets in deze FAQ? Mail het me dan, of post het in dit topic |
![]() | ||||
Er is nu ook een nieuwe topic over symbian software. Voortaan kan je daar software zoeken en plaatsen:
![]() ![]() Trial
![]() Trial
![]() ![]() Freeware
![]() ![]() Trial
![]() ![]() Payware
![]() ![]() Payware
![]() ![]() Freeware
![]() Freeware
Anoniem: 211844 in "Het Nokia N73 Topic Deel 5"?limit=1 ![]() ![]() Freeware
![]() ![]() Freeware
Ik zal proberen dit zo up 2 date als mogelijk te houden. Zo kan iedereen de nieuwste software gebruiken. | ||||
![]() | ||||
Er is zelfs iemand die een filmreview gemaakt heeft van de N73: YouTube N73 Review richard505 heeft in Deel 2 een uitgebreide review geschreven over zijn ervaring met de N73:
| ||||
![]() | ||||
Er zijn meer foto's in omloop dan je denkt. De beste manier om foto's te krijgen natuurlijk is gebruik maken van onze grote vriend Google. Hier kun je genoeg foto's vinden. Voor die mensen die geen zin hebben om te zoeken. Hieronder wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De N73 kan zelf ook foto's maken natuurlijk en is ook in staat om video te maken. | ||||
![]() | ||||
General Info ![]() Pricewatch ![]() ![]() Accesoires ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Handige Sites ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Instellingen ![]() ![]() Handige GOT topics ![]() ![]() ![]() | ||||
![]() | ||||
|
Lees AUB eerst de First Post door voordat je begint met posten in dit topic.
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Gereserveerd voor updates en mededelingen
Updates TS:
• 28/08/2007 Deel 9
Planning voor de TS:
Mededelingen
• Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt dat je niets, dan is gathering of tweakers wellicht niet het juiste forum voor jou. Fora waar je wellicht wel terecht kunt zijn www.beginnersweb.nl of andere computerfora.
• Wat we duidelijk niet op prijs stellen: Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor. Discuseren over abonementen hoort in dít forum dus niet thuis.
• Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas je vraag / probleem naar voren brengt op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Kijk altijd eerst of jouw vraag niet in de startpost is beantwoord. Als dat niet het geval is; zoek met de Search of het probleem / je vraag niet eerder gepost is. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
• We hebben ook liever niet in dit topic dat je met `breezer` taal gaat rondslingeren. Niet alleen komt die onduidelijk over, maar het werkt ook veel ergenis op bij mede tweakers. Hierdoor zou je een antwoord uit kunnen lokken die niet gepast zou zijn in de topic. Let hier aub op.
• Opmerkingen zoals: `ik heb nu deze telefoon maar ik zit nu aan de Hermes te denken, of ik heb net de Vario 1 gekocht, kan ik niet beter op de Vario 2 wachten?` zijn in dit topic niet gewenst aangezien de andere gebruikers weinig aan deze opmerkingen hebben. Ook is deze vraag sugestief en niet onderbouwt zodat er geen discussie uit kan voort vloeien. Over dit soort vragen kan je alleen zelf een mening vormen, en daar kunnen we dan ook niet bij helpen!
• Ga mij niet persoonlijk lopen mailen voor vragen mbt deze telefoon. Voor vragen over het topic kan je me altijd mailen maar niet specifieke vragen, daarvoor is dit topic!
Ik ben geen moderator en probeer ik me ook niet zo te gedragen, zie dit dan ook vooral niet als een waarschuwing. Dit is puur en alleen een verzoek zodat hopelijk iedereen dit topic met plezier kan volgen en zodat alles overzichtelijk blijft.
Om Eggy maar even te quoten..
[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 19-10-2007 23:08 ]
F'-ing Hell, alweer #9... Jullie toevallig al gehoord over een Nokia NSeries PC Suite? Schijnt binnenkort een betatest voor te starten...
Even rondkijken op de dev forum van Nokia en dan kan je misschien mee doen. Was de vorige keer ook zocsteelooper schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:23:
F'-ing Hell, alweer #9... Jullie toevallig al gehoord over een Nokia NSeries PC Suite? Schijnt binnenkort een betatest voor te starten...
Heheh... Duh... Me knows... Me has been invited... Vroeg me gewoon af of men er hier al over gehoord had
In de TS is geen firmware vermeld voor de ME vanaf versie 4.x terwijl die al een tijdje uit is.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 215679
nou ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik echt een hekel heb gekregen aan het toestel!
al die probleempjes, en geen service om het op te lossen.
dan valt 'ie sporadisch weer uit.. dan kun je gewoon niet bellen.. dan loopt 'ie ineens vast
dan doet je camera het ineens niet..
ik heb het helemaal gehad met dat o zo geweldige crappy nokia.. mijn vriendin heeft zelfde toestel en heeft ook allemaal problemen.
ik ga naar t-mobile en ik eis een ander toestel, anders laat ik mijn abbo ontbinden, stelltje debielen bij nokia...
hoe moeilijk kan het nou zijn.. gewoon een goede telefoon te maken, zo speciaal is hij nou ook weer niet
al die probleempjes, en geen service om het op te lossen.
dan valt 'ie sporadisch weer uit.. dan kun je gewoon niet bellen.. dan loopt 'ie ineens vast
dan doet je camera het ineens niet..
ik heb het helemaal gehad met dat o zo geweldige crappy nokia.. mijn vriendin heeft zelfde toestel en heeft ook allemaal problemen.
ik ga naar t-mobile en ik eis een ander toestel, anders laat ik mijn abbo ontbinden, stelltje debielen bij nokia...
hoe moeilijk kan het nou zijn.. gewoon een goede telefoon te maken, zo speciaal is hij nou ook weer niet
Ik moet zeggen dat ik er ook niet happy mee ben.
* Ik mis (volgens mij is hij er niet meer) de functie van alarm af laten gaan als telefoon uit staat.
* De gallery is erg traag.
* De batterij gaat nu sinds een week steeds sneller op.
* Als de batterij bijna op is, krijg je maar enkele keren een seintje te horen, en dan pats boem issie leeg.
* Van hoofdmenu naar smsen gaat allemaal erg traag.
* Ik mis (volgens mij is hij er niet meer) de functie van alarm af laten gaan als telefoon uit staat.
* De gallery is erg traag.
* De batterij gaat nu sinds een week steeds sneller op.
* Als de batterij bijna op is, krijg je maar enkele keren een seintje te horen, en dan pats boem issie leeg.
* Van hoofdmenu naar smsen gaat allemaal erg traag.
Problemen die ik er mee heb:
-SMS geheugen was vol, maar telefoon geeft er geen melding van. Als je hem opnieuw opstartte ontving hij wel wat berichtjes, dus ik dacht eerst dat het aan een crashende sms app lag.
-Telefoon vergeet bij uitzetten de tijd en datum
-Minder stabiel en snel dan m'n vorige symbian (n-gage)
-SMS geheugen was vol, maar telefoon geeft er geen melding van. Als je hem opnieuw opstartte ontving hij wel wat berichtjes, dus ik dacht eerst dat het aan een crashende sms app lag.
-Telefoon vergeet bij uitzetten de tijd en datum
-Minder stabiel en snel dan m'n vorige symbian (n-gage)
Viel mij op bij een van de laatste (maandje geleden) firmwares de musicplayer niet meer is af te sluiten vanuit de taskmanager.
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
dat ook nog eens ja! die musicplayer heeft ook nog veel te wensen over in mijn optiek....
Nu heb ik dus ook mijn joystickje gesloopt. Ik bellen met NSP in eindhoven, ben ik hem enkele werkdagen kwijt... wie weet een NSP die dit gewoon gelijk kan maken? Kan mij phone niet echt enkele dagen kwijt zijn..
Bij mij werkt dit wel met de laatste firmware, hij vraagt zelfs als ik het alarm uitzet of ik de telefoon wil aanzetten.biwitch schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:36:
Ik moet zeggen dat ik er ook niet happy mee ben.
-> Ik mis (volgens mij is hij er niet meer) de functie van alarm af laten gaan als telefoon uit staat.
Voor de rest stoor ik me niet aan de gallery het zijn daarbij ook nog eens grote foto's die de n95 evensnel laad, bovendien als hij eenmaal de thumbs heeft gemaakt is hij ook retesnel. Opstarten van de phone duurt me ietwat te lang maar dat gebeurd ook maar een keer in de maand vandaar.
alternativ
Even bellen/mailen met servicepunten in de buurt of die het joystickie op voorraad hebbenhammy87 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:18:
Nu heb ik dus ook mijn joystickje gesloopt. Ik bellen met NSP in eindhoven, ben ik hem enkele werkdagen kwijt... wie weet een NSP die dit gewoon gelijk kan maken? Kan mij phone niet echt enkele dagen kwijt zijn..
Hoe kan je zelf bepalen welke mappen je in de galery wil laten zien. Nu zie ik zelfs ook alle POI plaatejs van tomtom terwijl ik alleen men gemaakt foto's wil zien
Anoniem: 102473
Gents,
Heb na het zwemmen van m'n vorige N73 weer een nieuwe gekregen, dit keer de Music Edition. Heb nu alleen het probleem dat ik vanaf m'n laptop via bluetooth geen bestanden (foto/mp3) kan kopieren náár m'n N73 toe. Andersom bestanden van m'n N73 naar de laptop sturen gaat wél goed
Bij het pairen met de laptop krijg ik diverse foutmeldingen. De ene keer had ik wel een pair aangemaakt (ook eentje die zonder toestemming kon connecten) maar een andere keer wil ik een connection aanmaken en wordt het een Dial-up
Heb na het zwemmen van m'n vorige N73 weer een nieuwe gekregen, dit keer de Music Edition. Heb nu alleen het probleem dat ik vanaf m'n laptop via bluetooth geen bestanden (foto/mp3) kan kopieren náár m'n N73 toe. Andersom bestanden van m'n N73 naar de laptop sturen gaat wél goed

Bij het pairen met de laptop krijg ik diverse foutmeldingen. De ene keer had ik wel een pair aangemaakt (ook eentje die zonder toestemming kon connecten) maar een andere keer wil ik een connection aanmaken en wordt het een Dial-up
Kheb sinds vandaag een nokia n73
nog geen problemen mee gehad maar jah.
Nog effe het mobieltje uittesten en zo.
Nog effe het mobieltje uittesten en zo.
Tja, als ik het zo hoor met alle klachten, heb ik volgens mij het geluk een van de vrijwel probleemloze N73 te hebben 
het enige is dat ik hem soms een beetje langzaam vind, en de aansluiting van het bijgeleverde kabeltje is niet helemaal perfect.... hij pakt het slecht.
Maar voor de rest prima toestel
het enige is dat ik hem soms een beetje langzaam vind, en de aansluiting van het bijgeleverde kabeltje is niet helemaal perfect.... hij pakt het slecht.
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Idd even gedaan, en na een trein reisje naar utrecht weer een goed functionerend toestel. Stond na 5min weer buitenEven bellen/mailen met servicepunten in de buurt of die het joystickie op voorraad hebben .
Moet je er een keer langs likken, klinkt raar maar dat doe ik ook als ik em via kabel aansluit en dan pakt hij hem in een keerLivia schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:04:
Tja, als ik het zo hoor met alle klachten, heb ik volgens mij het geluk een van de vrijwel probleemloze N73 te hebben
alternativ
Anoniem: 123292
Dat zou ik ook weleens willen wetenMich schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:39:
Hoe kan je zelf bepalen welke mappen je in de galery wil laten zien. Nu zie ik zelfs ook alle POI plaatejs van tomtom terwijl ik alleen men gemaakt foto's wil zien
Hahaha, aparte tip, maar zal het eens proberen, thanks!Alternativ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:09:
Moet je er een keer langs likken, klinkt raar maar dat doe ik ook als ik em via kabel aansluit en dan pakt hij hem in een keer
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Rechtermuisknop verbergen op de image file die je niet wilt zienAnoniem: 123292 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:58:
[...]
Dat zou ik ook weleens willen weten
[ Voor 5% gewijzigd door Alternativ op 29-08-2007 21:08 ]
alternativ
Hoe krijg ik dat klepje van de geheugen kaart open??
Ik heb al de hele tijd lopen friemelen maar het lukt maar niet
En waar kan ik zien hoeveel geheuger er nog vrij is op mijn mobiel en hoeveel ik totaal heb?
En waar kan ik zien hoeveel geheuger er nog vrij is op mijn mobiel en hoeveel ik totaal heb?
[ Voor 28% gewijzigd door Gyrolion op 30-08-2007 08:20 ]
net boven de contactpunten je nagel in de inkeping zetten en het klepje naar je toe trekken. Dus gewoon recht naar beneden trekken.Gyrolion schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:19:
mobiel: menu -> instrumenten -> best.beh -> opties -> gegevens geheugen.En waar kan ik zien hoeveel geheugern er nog vrij is op mijn mobiel en hoeveel ik totaal heb?
geheugenkaart: menu -> instrumenten -> geheugen
Ah thanks! en natuurlijk bedankt voor de correctie, tis nog vroeg hé!3ssen schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:29:
[...]
net boven de contactpunten je nagel in de inkeping zetten en het klepje naar je toe trekken. Dus gewoon recht naar beneden trekken.
[...]
mobiel: menu -> instrumenten -> best.beh -> opties -> gegevens geheugen.
geheugenkaart: menu -> instrumenten -> geheugen
Anoniem: 210397
Heb de allerlaatste firmware4.0726.2.0.1 ; Als ik galerij open en dan afbeeldingen - opties - hier wil ik de online services openen, maar dan springt ie terug naar menu !
please help

aanvulling op de eerste post:
Laatste firmware voor de N73ME is volgens mijn telefoon V 4.0727.2.2.1 - 04-07-2007
Laatste firmware voor de N73ME is volgens mijn telefoon V 4.0727.2.2.1 - 04-07-2007
adr opleidingen en meer adr opleidingen
haha maar dan werke die plaatjes van poi's ook niet meer in tomtom niet echt een oplossingAlternativ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:02:
[...]
Rechtermuisknop verbergen op de image file die je niet wilt zienwel met kabel aangesloten.
Changelogs van de nieuwste firmwares:
Nieuwe Firmware N73 v4.0723.2.0.1 04Jul07
Positief
1. De telefoon is beduidend sneller
2. De kwaliteit van de foto’s is beter geworden, dit vooral in de nightshot modus.
3. Nieuwe muziek speler. (zelfde als in de ME versie, dus hoef je je telefoon ook niet meer te hacken voor de ME firmware)
4. Als je de flitser uit hebt zal deze nu ook echt uit zijn en niet meer oplichten als je focust.
5. A2DP ondersteuning
6. Nieuwe versie van Real Player en Quick Office
7. FOTA, Firmaware upgrade Over The Air in de lange vorm.
Negatief
1. Snake is uit de firmware gehaald, deze is nog wel te downloaden van de nokia website.
Nieuwe Firmware N73ME V4.0727.2.2.1 24Jul07
Nieuwe features:
- FOTA (Flashing Over The Air)
- Bluetooth Stereo
- A2DP Support
- Dial-up over IR
- Lifetimer Reset for reflashed phones
- Vibra Boot notification
- Configurable Flash setting function for Camera
- Secure Formatter with TCB and All-Files capabilities
- N Series Music Player replaces S60 Music Player
- Online Album included
- Active Standby + UI Grid layout + application locations changed in-line with Pre-Space UI layout.
Verwijderde features:
- Snakes (hier te downloaden)
Verbeterd:
- Weather Deck wording alignement
- Spurious “Out of Memory” indications
- Icons and text in Application Shell
- Icon in “Catalogs”
- Folder validity updates
- Alarm clock function, when handset is turned off
- Active Standby Shortcut 6 function
- Quick Office “Save” options
- Bluetooth search “Searching for Devices”
- Camera can not be launched if RAM is low.
- Music player - Indicator appears on the idle state background, after
saving a music track
- Phone reboots if wrong memory card password is entered
- Memory card details are not read correctly if the card is locked by DUV
- Tutorial – Occasional malfunction
- Music player starts when BT stereo headset is switched OFF
- Unable to create FOTA Server profile
- “System Error” occurs when trying to synchronize after restoring the
backed up info.
- “App. Closed: Device manager” is detected after exiting from New
server profile view.
- Gallery crashes or phone reboots when moving rocker after making a
new album in gallery
- Long name for messaging settings makes messaging unusable
- Online Print improvement.
- Streaming improment for H3G
Nieuwe Firmware N73 v4.0723.2.0.1 04Jul07
Positief
1. De telefoon is beduidend sneller
2. De kwaliteit van de foto’s is beter geworden, dit vooral in de nightshot modus.
3. Nieuwe muziek speler. (zelfde als in de ME versie, dus hoef je je telefoon ook niet meer te hacken voor de ME firmware)
4. Als je de flitser uit hebt zal deze nu ook echt uit zijn en niet meer oplichten als je focust.
5. A2DP ondersteuning
6. Nieuwe versie van Real Player en Quick Office
7. FOTA, Firmaware upgrade Over The Air in de lange vorm.
Negatief
1. Snake is uit de firmware gehaald, deze is nog wel te downloaden van de nokia website.
Nieuwe features:
- Bluetooth Stereo
- A2DP Support
- Dial-up over IR
- Online Album included
- Active Standby + UI Grid layout + application locations changed in-line with Pre-Space UI layout.
Verwijderde features:
Verbeterd:
- Icon in “Catalogs”
saving a music track
backed up info.
server profile view.
new album in gallery
adr opleidingen en meer adr opleidingen
In de inleiding van dit topic werken deze links niet:
Software
Reviews
Foto`s
Handige Links
Disclaimer
Software
Reviews
Foto`s
Handige Links
Disclaimer
Eindelijk, AD2P! Super!!
[ Voor 174% gewijzigd door Le0032 op 30-08-2007 17:07 ]
Iemand hier al zelf geüpdate naar deze firmware dmv. NSU (Nokia Software Updater) ?sjolmers schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:13:
Changelogs van de nieuwste firmwares:
Nieuwe features:
- Bluetooth Stereo
- A2DP Support
- Dial-up over IR
- Online Album included
Verwijderde features:
Verbeterd:
- Icon in “Catalogs”
saving a music track
backed up info.
server profile view.
new album in gallery
Nou zo ongeduldig als ik ben, toch maar geprobeert. En het is gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door Rickes op 30-08-2007 18:54 ]
Ziet er goed uit die nieuwe firmware
maar is dat er een voor de ME of voor de normale?
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Vreemd als ik de demo run van een route, zie ik de plaatjes en snelheden toch echt staan, je verbergt de images voor de gallery niet voor opvragen van directe informatie.Denthis schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:08:
[...]
haha maar dan werke die plaatjes van poi's ook niet meer in tomtom niet echt een oplossing
alternativ
deze is toch nie tmeer nieuw? hij is toch al een maand uit?
Omdat ik problemen ondervind met de Bluetooth verbinding met mijn Oasis Media / Adapt 300 Bluetooth GPS muis, heb ik maar es een mailtjes gestuurd naar Nokia Care, zie hierbij onderstaande reactie, er is hoop...
Geachte xxx,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
In de laatste firmwareupdate voor de Nokia N73 zijn er enkele wijzingen in het Bluetooth protocol gebeurd.
Wij hebben reeds feedback ontvangen van gebruikers als u waaruit blijkt dat sommige niet-Nokia accessoires hierdoor niet meer compatibel zijn .
Deze feedback is reeds doorgegeven naar ons hoofdkantoor en onze R&D afdeling in Finland.
Dit euvel zal verholpen worden in een toekomstige firmwareupdate.
Echter beschikken wij niet over gegevens wanneer deze beschikbaar zal zijn.
U kan dit zelf nagaan via volgende link www.nokia.nl/softwareupdate.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Nokia Care klantendienst
Geachte xxx,
In de laatste firmwareupdate voor de Nokia N73 zijn er enkele wijzingen in het Bluetooth protocol gebeurd.
Wij hebben reeds feedback ontvangen van gebruikers als u waaruit blijkt dat sommige niet-Nokia accessoires hierdoor niet meer compatibel zijn .
Deze feedback is reeds doorgegeven naar ons hoofdkantoor en onze R&D afdeling in Finland.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
xxx
Nokia Care klantendienst
En welke firmware draai je dan precies op je N73 ? (Op te vragen via *#0000#)NokiaFan schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:16:
Omdat ik problemen ondervind met de Bluetooth verbinding met mijn Oasis Media / Adapt 300 Bluetooth GPS muis, heb ik maar es een mailtjes gestuurd naar Nokia Care, zie hierbij onderstaande reactie, er is hoop...
Geachte xxx,
xxx
Nokia Care klantendienst
Zelf hier V 4.0727.2.2.1 (04-07-2007) Music Edition en TomTom krijgt inderdaad geen verbinding met m'n Adapt AD-300 GPS muisje
*Edit*
Na even rond gezocht te hebben op verschillende websites is het inderdaad een bekend probleem en Nokia zegt dus ook met een update te komen maar wanneer dat weet niemand. Ze mogen dit wel heel snel oplossen anders exit Nokia voor mij en dan gaat we maar eens op zoek naar een HTC
[ Voor 15% gewijzigd door Rickes op 30-08-2007 20:22 ]
RFM!!!!!!!Gyrolion schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:19:
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Het is RTFM, maar inderdaad.. niveau wordt echt met de dag triester.
**topic uit favorieten gooit**
idd T-je vergetenWyckse_witte schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:19:
Het is RTFM, maar inderdaad.. niveau wordt echt met de dag triester.
Anoniem: 221167
ik heb een probleem met me N73 dat geheugenkaartje valt steeds uit als ik sms heb em laten repareren maar doet nog steeds zo begrijp het niet en alle apllicaties staan op geheugenkaart en als ik em der uit haal en weer in stop pakt ie niet moet een paar keer de telefoon op tafel slaan hard slaan zodat ie em wel pakt maja dat wil ik mijn mobiel niet aan doen is zielig en zonde 
edit: geheugenkaartje is nieuw:D kan het door geheugenkaart komen???

edit: geheugenkaartje is nieuw:D kan het door geheugenkaart komen???
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 221167 op 30-08-2007 22:08 ]
Je heb je probleem geweldig geformuleerd Badboy!!
vooral al die punten en komma's maken het lezen erg makkelijk. Sorry hoor, maar dit lijkt nergens op.
Anoniem: 112405
Hallo,
Ik heb een vraag over het gebruik van tomtom in combinatie met de carkit CK-7W. Als ik de N73 in de carkit heb en gebruik tomtom dan gaat de radio net zoals iemand belt op stil en ik hoor dan de stem van Eva via de radio speakers. Als tomtom nu vaak instructies geeft, bijv. in de stad dan hoor ik dus heel weinig van de radio zelf. Ik kan natuurlijk de stem uitzetten maar dat wil ik niet. Weet iemand een oplossing dat ik de tomtom stem en het radio geluid gelijktijdig kan horen?
Martin
Ik heb een vraag over het gebruik van tomtom in combinatie met de carkit CK-7W. Als ik de N73 in de carkit heb en gebruik tomtom dan gaat de radio net zoals iemand belt op stil en ik hoor dan de stem van Eva via de radio speakers. Als tomtom nu vaak instructies geeft, bijv. in de stad dan hoor ik dus heel weinig van de radio zelf. Ik kan natuurlijk de stem uitzetten maar dat wil ik niet. Weet iemand een oplossing dat ik de tomtom stem en het radio geluid gelijktijdig kan horen?
Martin
Je zou een schakelaartje tussen de gele draad van je carkit kunnen zetten. Dit is nl. de signaaldraad voor de mute. Als je deze onderbreekt, zal je radio niet uitgaan.
Anoniem: 112405
Bedankt voor de info. Maar als ik dit doe hoor ik dan nog wel de stem van tomtom over de Radio speakers? De speakers van de N73 doen het niet als deze in de carkit zit.
Martin
Martin
Anoniem: 221167
hmmmmm oke ik verbeter hetOxellaar schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:05:
Je heb je probleem geweldig geformuleerd Badboy!!vooral al die punten en komma's maken het lezen erg makkelijk. Sorry hoor, maar dit lijkt nergens op.
Edit: Ik heb een probleem met me N73.
Het geheugenkaartje valt steeds uit als ik aan het smssen ben.
Ik heb em laten repareren maar doet nog steeds hetzelfde.
Ik begrijp er niks van en alle apllicaties staan op geheugenkaart en als ik em der uit haal en weer in stop pakt me N73 de kaart niet.
Moet een paar keer de telefoon op tafel slaan (hard slaan) zodat ie em wel pakt
Edit: geheugenkaartje is nieuw
Nou zo goed
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 221167 op 31-08-2007 15:39 ]
Je bericht is nog steeds niet echt lekker te lezen, maar goed.Anoniem: 221167 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:36:
[...]
hmmmmm oke ik verbeter het
Edit: Ik heb een probleem met me N73.
Het geheugenkaartje valt steeds uit als ik aan het smssen ben.
Ik heb em laten repareren maar doet nog steeds hetzelfde.
Ik begrijp er niks van en alle apllicaties staan op geheugenkaart en als ik em der uit haal en weer in stop pakt me N73 de kaart niet.
Moet een paar keer de telefoon op tafel slaan (hard slaan) zodat ie em wel pakt
Edit: geheugenkaartje is nieuwkan het door geheugenkaart komen???
Nou zo goed
Ik denk niet dat je telefoon goed gerepareerd is en ik zou hem daarom terugbrengen/terugsturen. Je hebt tenslotte 2 jaar garantie.
Dat klipje is idd 'n beetje moeilijk, zeker in het begin. Lange nagels willen wel eens helpen. Om te zien hoeveel geheugen je nog hebt ga je naar Instrumenten (Tools) en selecteer je Geheugen (Memory). Merk op dat deze methode alleen details geeft over de geheugenkaart.Gyrolion schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:19:
Jah iemand had al een antwoord gepost maar alsnog bedankt.csteelooper schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:38:
[...]
Dat klipje is idd 'n beetje moeilijk, zeker in het begin. Lange nagels willen wel eens helpen. Om te zien hoeveel geheugen je nog hebt ga je naar Instrumenten (Tools) en selecteer je Geheugen (Memory). Merk op dat deze methode alleen details geeft over de geheugenkaart.
Ik wist niet dat er zon gaatje was aan de onderkant.. ik zat maar aan de zijkant te friemelen xD.
Maar nu heb ik een ander probleem.. ik heb zon kaartje met tomtom erop maar nu zie ik al die fotos van aldi en ah en zo in mijn lijst met fotos staan.
Nou is dat niet zo erg leuk. ik heb al geprobeerd met zon programma om ze te Verbergen maar dat lukt niet.
Help!
EDIT: err... laat die fotos zijn ineens magies verdwenen

Prachtig toestel btw
[ Voor 5% gewijzigd door Gyrolion op 31-08-2007 19:50 ]
Anoniem: 127558
Wat is het voordeel dat je hebt ten opzichten van de normale n73 firmware?Rickes schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:32:
[...]
Iemand hier al zelf geüpdate naar deze firmware dmv. NSU (Nokia Software Updater) ?
Nou zo ongeduldig als ik ben, toch maar geprobeert. En het is geluktM'n normale N73 (die ik al eerder had geflashed naar de N73 ME firmware) draait nu op de 4.0727.2.2.1 (04-07-2007)
Dat ligt eraan hoe je alles aangesloten hebt. Als je dat losse boxje gebruikt werkt het in ieder geval, als je je radio boxen gebruikt ligt het aan hoe je deze dan weer aangesloten hebt, aan je radio, etc.Anoniem: 112405 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:17:
Bedankt voor de info. Maar als ik dit doe hoor ik dan nog wel de stem van tomtom over de Radio speakers? De speakers van de N73 doen het niet als deze in de carkit zit.
Martin
Maar zo moeilijk is het niet om het gewoon te proberen lijkt me.
Anoniem: 214426
Hoe zet je de N73 ME firmware op de normale Nokia n73?Rickes schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:32:
[...]
Iemand hier al zelf geüpdate naar deze firmware dmv. NSU (Nokia Software Updater) ?
Nou zo ongeduldig als ik ben, toch maar geprobeert. En het is geluktM'n normale N73 (die ik al eerder had geflashed naar de N73 ME firmware) draait nu op de 4.0727.2.2.1 (04-07-2007)
Misschien heb je hier iets aan: http://blog.isquare.nl/?p=113 (EIGEN RISICO)Anoniem: 214426 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:42:
[...]
Hoe zet je de N73 ME firmware op de normale Nokia n73?
Anoniem: 214426
Bedankt,
Is er een symbian toepassing die het mogelijk maakt .rtf en .txt bestanden te lezen op de n73?
Is er een symbian toepassing die het mogelijk maakt .rtf en .txt bestanden te lezen op de n73?
Op een of andere manier trekt mijn supersnelle pc de synchronisatie van de N73 niet. Althans niet bij smsjes. Weet iemand hoe dit komt?
Er staat de helepoos in beeld:"Bezig met bijwerken" Dit blijft wel tot een uur staan en dan heb ik nog geen een smsje gezien...
Hoe is dit op te lossen? Misschien kent iemand een andere programma die smsjes kan synchroniseren...
Er staat de helepoos in beeld:"Bezig met bijwerken" Dit blijft wel tot een uur staan en dan heb ik nog geen een smsje gezien...
Hoe is dit op te lossen? Misschien kent iemand een andere programma die smsjes kan synchroniseren...
[ Voor 11% gewijzigd door Djerique op 01-09-2007 15:56 ]
.TXT bestanden kan de N73 sowieso al lezen, heb je geen aparte applicatie voor nodig, RTF bestanden weet ik niet, maar google is je grootste vriend dan!Anoniem: 214426 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:23:
Bedankt,
Anoniem: 230199
dat klepje, onderop zittiej waar je de kabel van de headset in doet, kan je hem met je nagel om hoog doenGyrolion schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:19:
en over het geheugen:
*menu -> instrum. -> geheugen
Hallo, ik denk dat velen hier Windows Live Messenger gebruiken op hun telefoon, en ook veelvuldig gebruik maken van de bijbehorende mailbox daarvan. Maar deze controleert niet automatisch periodiek of er nieuwe berichten zijn. Weet er iemand of er al programma's geschreven en uitgebracht zijn die dit kunnen? Alvast bedankt!
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Anoniem: 32279
Wat is dat AD2P nu eigenlijk? Met google zie ik alleen maar links naar een soort koptelefoon?
Kan iemand het kort uitleggen?
Als je een firmware upgrade doen moet je iets backupen of ben je niks kwijt?
Behalve telefoonnummers heb ik een heleboel applicaties, taken, spellen en configuraties en die wil ik niet kwijtraken.
Behalve telefoonnummers heb ik een heleboel applicaties, taken, spellen en configuraties en die wil ik niet kwijtraken.
Je moet voor je gaat upgraden inderdaad back-uppen. Als je van V3.x naar v4.x gaat, kun je de door jou geïnstalleerde applicaties die op de telefoon staan het beste opnieuw installeren na de update. Als je applicaties terug zet vanuit een backup, willen er wel eens dingen verloren gaan. Applicaties die op de memory card staan, worden automatisch opnieuw herkend.Choller schreef op zondag 02 september 2007 @ 08:32:
Als je een firmware upgrade doen moet je iets backupen of ben je niks kwijt?
Ik raad je aan je backup wel te maken met ALLE opties geselecteerd, maar alleen de Applications optie niet te selecteren bij het HERSTELLEN. dus wél bij MAKEN, niet bij HERSTELLEN.
Als je applicaties hebt waarbij het niet zo vanzelfsprekend is om ze opnieuw te installeren (zoals bv de Exchange suite voor de N73) dan moet je natuurlijk wel gewoon de boel terugzetten vanuit de backup.
Anoniem: 217434
Ik heb de nieuwe firmware op mijn n73 ME geïnstalleerd, ging zonder problemen. Snake ben ik idd kwijt maar goed... die kun je downloaden bij Nokia. Ik merk wel dat de gallerij iets sneller is en het opstarten gaat iets sneller. De backup van nokia werkt goed, al mijn gegevens zijn makkelijk terug te zetten. Ik heb TomTom6 op mijn geheugenkaart staan, die was ik kwijt maar stond toen ik goed zocht, gewoon bij mijn applicatie's ertussen, het werkt allemaal perfect!
Ik weet niet hoe het komt, maar volgens mij is het bij mij na het upgraden alleen maar langzamer geworden. Af en toe staat er als ik gallerij open wel erg lang "openen". Ook als ik foto's maak komen de geluidjes voor "scherpstellen" en "foto maken" iets te laat, terwijl dat eerst niet was.
Master_A
Zo heel af en toe heb ik ook een echo. Maar ik vind dat het niet alleen aan het toestel ligt. Het ligt meestal toestel icm een provider. (elke provider heeft daar wel eens last van) Ik heb onderhand alle providers en wel meer als 50 gsm in mijn bezit gehad in de loop der jaren. En elke toestel icm provider heeft daar last van. Ik heb zelfs op het vaste telefoonlijn er wel eens last van.Executor16 schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:46:
Ik las heel veel problemen over echo in gesprekken.. Is dit er al uit met nieuwe firmware of wat?
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Vannacht met mobiel en al in de sloot beland (lang verhaal
) en veel doet ie nog niet echt.. heb wel het pincode screen al gezien maar daarna kwam ik ook niet verder... ik hoop toch wel dat ie het blijft doen, ding is een week oud
Alcohol maakt meer kapot dan .... hahadiabyte schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:10:
Vannacht met mobiel en al in de sloot beland (lang verhaal) en veel doet ie nog niet echt.. heb wel het pincode screen al gezien maar daarna kwam ik ook niet verder... ik hoop toch wel dat ie het blijft doen, ding is een week oud
wel even uit elkaar halen ( simkaart eruit accu eruit ) en goed laten drogen!!!! niet aanzetten totdat hij echt helemaal droog is, anders kan het fout gaan!!!
Als je verzekerd bent, krijg je zo een nieuwe. Gewoon naar de winkel terug ( ik weet niet hoe het is gebeurddiabyte schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:10:
Vannacht met mobiel en al in de sloot beland (lang verhaal) en veel doet ie nog niet echt.. heb wel het pincode screen al gezien maar daarna kwam ik ook niet verder... ik hoop toch wel dat ie het blijft doen, ding is een week oud
Anoniem: 223266
Kan de N73 dit???Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:02:
Wat is dat AD2P nu eigenlijk? Met google zie ik alleen maar links naar een soort koptelefoon?
@snoeki Wikipedia
Ja sinds firmware 4 kan de N73 dit.
Het houd in dat je met een bluetooth headset(wat jij dus de heletijd vind) draadloos(over bluetooth) muziek kan luisteren.
Anoniem: 123292
Ik ben wat aant zoeken geweest voor een applicatie voor de n73 om verbinding te maken met mijn FTp server. Tot mijn verbazing is hier verdomd weinig over te vinden.
Zijn hier geen applicaties voor of zoek ik slecht?
Mvg
Bob
Zijn hier geen applicaties voor of zoek ik slecht?
Mvg
Bob
Aaah zalig me mobiel doet het weer.. zit alleen een zeer bolle condensrand op me scherm maar die is wel weg over een paar dagen.. Volgens mij doet ie het weer gewoon goed
Voor diegene die een kappote joystick hebben bij Ricom Repairs zetten ze een nieuwe binnen 10 minuten erop. Wel eerst bellen of ze een joystick op voorraad hebben.
www.ricom-repairs.nl
* MrJames heeft zijn tweede joystick gesloopt!
www.ricom-repairs.nl
* MrJames heeft zijn tweede joystick gesloopt!
[ Voor 4% gewijzigd door MrJames op 02-09-2007 23:32 ]
Anoniem: 231883
ik heb het volgende probleem als ik een software update wil doen dan geeft hij steeds aan van dat hij minimaal 256 mb geheugen vereist is, wie weet hoe ik dit op kan lossen heb een kaartje van 2 gig erin zitten, me software versie is nu 3.0638.0.0.30
Hallo mensen,
Ik weet dat het al geplaatst is, maar kan het niet vinden met de search-functie
Als ik mijn N73 aan de computer koppel, krijg ik de hele tijd popups van "Nieuwe hardware gevonden" en dit is erg irritant omdat het EN niet ophoud na het ontkoppelen EN veel proces kracht van mijn laptop vraagt. Nu zag ik een keer in een flits een korte uitleg voorbij komen die ik niet goed begreep (ben niet erg goed met computers
), dus dat was moeilijk. Is er iemand die misschien het linkje kan geven naar de uitgebreidere uitleg, of dit wil quoten?
En nog een probleem: ik heb een thema geïnstalleerd op mijn telefoon die ik er weer af wil gooien. Nu heb ik al bij "toepassingsbeheer" gekeken en daar staat hij niet tussen. Hoe kan ik hem dan verwijderen? Ook hier had de search niet zo snel een antwoord op
Alvast bedankt!
Ik weet dat het al geplaatst is, maar kan het niet vinden met de search-functie
Als ik mijn N73 aan de computer koppel, krijg ik de hele tijd popups van "Nieuwe hardware gevonden" en dit is erg irritant omdat het EN niet ophoud na het ontkoppelen EN veel proces kracht van mijn laptop vraagt. Nu zag ik een keer in een flits een korte uitleg voorbij komen die ik niet goed begreep (ben niet erg goed met computers
En nog een probleem: ik heb een thema geïnstalleerd op mijn telefoon die ik er weer af wil gooien. Nu heb ik al bij "toepassingsbeheer" gekeken en daar staat hij niet tussen. Hoe kan ik hem dan verwijderen? Ook hier had de search niet zo snel een antwoord op
Alvast bedankt!
Ik volg dit topic echt 1 dag en dan nog niet eens zo serieus ofzo, maar volgens stond er al een oplossing ergens in de threadsLivia schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:28:
Hallo mensen,
Ik weet dat het al geplaatst is, maar kan het niet vinden met de search-functie![]()
Als ik mijn N73 aan de computer koppel, krijg ik de hele tijd popups van "Nieuwe hardware gevonden" en dit is erg irritant omdat het EN niet ophoud na het ontkoppelen EN veel proces kracht van mijn laptop vraagt. Nu zag ik een keer in een flits een korte uitleg voorbij komen die ik niet goed begreep (ben niet erg goed met computers), dus dat was moeilijk. Is er iemand die misschien het linkje kan geven naar de uitgebreidere uitleg, of dit wil quoten?
![]()
En nog een probleem: ik heb een thema geïnstalleerd op mijn telefoon die ik er weer af wil gooien. Nu heb ik al bij "toepassingsbeheer" gekeken en daar staat hij niet tussen. Hoe kan ik hem dan verwijderen? Ook hier had de search niet zo snel een antwoord op![]()
Alvast bedankt!
JupExecutor16 schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:45:
[...]
Ik volg dit topic echt 1 dag en dan nog niet eens zo serieus ofzo, maar volgens stond er al een oplossing ergens in de threads
Ik zit erg te twijfelen om mijn k800i in te ruilen voor een Nokia N73, zeggen jullie dat ik daar spijt van ga krijgen of niet?
Foto's vind ik opzich een niet heel erg belangrijke rol maar het is wel leuk dat de k800i er wel goed in is. De N73 is iets minder. Maar ik heb mijn k800i nu 5 maanden en hij bevalt opzich wel. Toch heb ik zoiets dat die N73 relaxter is met het grotere scherm.
Anoniem: 210397
Anoniem: 207801
Ik had de headset rond mijn nek hangen en de telefoon in mijn broekzak, is erg ongelukkig als je opstaat van de wc.diabyte schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:10:
Als je het batterij-klepje weghaalt zal je zien dat een vakje dat eerst wit was rood is geworden, dus garantie......foetsie.
Die van mij doet het na goed afdrogen en even uitblazen wel weer, aleen met foto's maken doet hij het nog niet gewoon (langzaam, niet goed op klepje reageren)
Anoniem: 127558
Lekker als je net de grote booschap hebt gedaanAnoniem: 207801 schreef op maandag 03 september 2007 @ 08:39:
[...]
Ik had de headset rond mijn nek hangen en de telefoon in mijn broekzak, is erg ongelukkig als je opstaat van de wc.
Als je het batterij-klepje weghaalt zal je zien dat een vakje dat eerst wit was rood is geworden, dus garantie......foetsie.
Die van mij doet het na goed afdrogen en even uitblazen wel weer, aleen met foto's maken doet hij het nog niet gewoon (langzaam, niet goed op klepje reageren)
Ik zou het niet doen,heb jaren lang sony gehad, de hele Kserie t/m k810 en wilde nokia omdat ik tomtom erop wilde,maar sony is 100x beter, veel sneller in het menu, nooit geen problemen mee, nokia/symbian valt zwaar tegen. Het enige leuke zijn de theme's die ook je menu icoontjes verandere, iets wat sony niet doet.Executor16 schreef op maandag 03 september 2007 @ 03:11:
Ik zit erg te twijfelen om mijn k800i in te ruilen voor een Nokia N73, zeggen jullie dat ik daar spijt van ga krijgen of niet?Foto's vind ik opzich een niet heel erg belangrijke rol maar het is wel leuk dat de k800i er wel goed in is. De N73 is iets minder. Maar ik heb mijn k800i nu 5 maanden en hij bevalt opzich wel. Toch heb ik zoiets dat die N73 relaxter is met het grotere scherm.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 217434 op 03-09-2007 12:09 ]
nee, hier ben ik helaas ook achter gekomen, die nokia valt mij echt heeel erg tegen.. in het begin alles leuk en aardig(altijd met nieuw spul) maar nu begin ik me echt te ergeren aan sommige simpele dingen aan die telefoon...
Op een of andere manier trekt mijn supersnelle pc de synchronisatie van de N73 niet. Althans niet bij smsjes. Weet iemand hoe dit komt?
Hoe is dit op te lossen? Misschien kent iemand een andere programma die smsjes kan synchroniseren.....
Hoe is dit op te lossen? Misschien kent iemand een andere programma die smsjes kan synchroniseren.....
Anoniem: 196756
Als je uit oogpunt van hygiëne liever niet aan je telefoon likt kun je ook gewoon de contactjes schoonkrabben met een kleine schroevendraaier o.i.d. Er ontstaat na een tijdje een laagje vuil op.Livia schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:04:
Wat betreft klachten. Ik heb de mijne nu een aantal weken, en hoewel het een zeer veelzijdig toestel is, vind ik het toch maar een matig ding. Ik tref gewoon veel dingen aan waarvan ik denk: kon dat nou niet anders? Ik heb trouwens de laatste firmware.
- Algehele traagheid (met openen van berichten, contacten, foto's, zoomen, etc)
- Toetsenbord is onhandig met sms-en (knoppen niet goed te onderscheiden)
- Kwaliteit foto's buiten in vol licht is goed, maar bij schemering of donkerder waardeloos
- Geen mogelijkheid om mappen uit te sluiten in de media player of foto browser
- De browser kan grotere pagina's niet aan (geheugen vol)
- Accu gaat bij gemiddeld gebruik hooguit 2 dagen mee
- Hij zeurt (onnodig) als je de geheugenkaart verwijdert (wat sowieso een gepiel is)
- Volumeregeling media player maakt te grote sprongen
- Geluidskwaliteit standaard headset EN optionele headset waardeloos (Sony doppen o.i.d. aansluiten helpt)
- Media player ondersteunt alleen tagged album art, geen folder.jpg o.i.d.
- Geen ondersteuning voor .ogg files
- T9 onthoudt niet welke woorden vaker worden gebruikt en suggesties worden niet in een lijstje weergegeven (a la S.E.)
- SMS inbox toont afzenders als [Achternaam] [Voornaam], stom dat dit niet te veranderen is
In mijn ogen pluspunten:
+ Goede gesprekskwaliteit
+ Speakertjes kunnen hard
+ Veel applicaties te vinden voor S60 (zoals Live Messenger, erg leuk)
+ Synchroniseert ook contact thumbnails met Outlook
+ Kalender en stand-by scherm dat afspraken toont
Mensen die geen tekortkomingen zien in deze Nokia hebben duidelijk nooit een SonyEricsson gehad
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 196756 op 03-09-2007 18:10 ]
Anoniem: 196756 schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:37:
[...]
Mensen die geen tekortkomingen zien in deze Nokia hebben duidelijk nooit een SonyEricsson gehad
Hmmmm....ik zat te denken over een N73, eerste keer dat ik serieus Nokia overweeg maar alweer lees ik over een Nokia over een en al probleme
Ik blijf wel bij SE.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Anoniem: 196756
Ach, geen van de 'problemen' zijn in mijn geval echt onoverkomelijk, maar aangezien Nokia over het algemeen toch een beetje als de Audi van de mobiele telefoons wordt gezien, valt de N73 me een beetje tegen.JT schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:12:
Hmmmm....ik zat te denken over een N73, eerste keer dat ik serieus Nokia overweeg maar alweer lees ik over een Nokia over een en al problemeIk blijf wel bij SE.
Heb vandaag een N73 gekocht bij de MediaMarkt. Buiten het feit dat ie al gebruikt was en allemaal telefoonnummers instonden en weet ik veel wat. Is de telefoon inderdaad supertraag als ik hem vergelijk met mijn K800i. Daarnaast vind ik het menu ook niet echt logisch.
First thing in the morning is dat ik die telefoon gelijk terugbreng. Hou ik mijn K800i nog wel een tijdje. De N95 vind ik te lomp en de N80 is ook niet echt super. De K810i is opzich wel leuk, maar is vrijwel hetzelfde als de k800i (buiten het design).
Nog maar even wachten dus.
First thing in the morning is dat ik die telefoon gelijk terugbreng. Hou ik mijn K800i nog wel een tijdje. De N95 vind ik te lomp en de N80 is ook niet echt super. De K810i is opzich wel leuk, maar is vrijwel hetzelfde als de k800i (buiten het design).
Bij welke MM was dit? Amsterdam?Executor16 schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:59:
Heb vandaag een N73 gekocht bij de MediaMarkt. Buiten het feit dat ie al gebruikt was en allemaal telefoonnummers instonden en weet ik veel wat. Is de telefoon inderdaad supertraag als ik hem
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
ik heb vandaag mijn k800i ingeruild voor een n73 met een gps ontvanger en een 1 gig geheugenkaartje. Moest 125 bijlappen.Executor16 schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:59:
Heb vandaag een N73 gekocht bij de MediaMarkt. Buiten het feit dat ie al gebruikt was en allemaal telefoonnummers instonden en weet ik veel wat. Is de telefoon inderdaad supertraag als ik hem vergelijk met mijn K800i. Daarnaast vind ik het menu ook niet echt logisch.
Ben tevreden over de tomtom functie. Menu is idd een beetje onhandig, al hoewel dit weer wennen zal zijn denk ik.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Rotterdam. Dus beter effe kijken of je geen tweedehands spullen meekrijgt daar
Tomtom heb ik draaien op een eten x500. Die gebruik ik eigenlijk niet zo vaak. Dus navigatie op mijn telefoon is niet echt een pre. Dat ik leuke foto's kan maken wel en smsen en bellen natuurlijk ook. Voor mij moet ie dus gewoon makkelijk en vooral ook snel zijn. Ook is de gesprekskwaliteit beter bij de k800i naar mijn mening. Ik hoor de tegenpartij echt vet beter en geen echo's ofzo. Daarnaast gebruik ik ook altijd de mp3 en radio (2gb kaartje erin zitten). Deze vind ik ook beter klinken op de k800i. Het zou natuurlijk aan de headset kunnen liggen ofzo, maar dat weet ik niet. Ik ga hem iig terugbrengen morgen ochtend, vind het anders echt zonde van m'n geldkromme schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:50:
[...]
ik heb vandaag mijn k800i ingeruild voor een n73 met een gps ontvanger en een 1 gig geheugenkaartje. Moest 125 bijlappen.
Ben tevreden over de tomtom functie. Menu is idd een beetje onhandig, al hoewel dit weer wennen zal zijn denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 03-09-2007 22:51 ]
waarom gebruik je de eten x500 niets al telefoon dan?Executor16 schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:50:
[...]
Tomtom heb ik draaien op een eten x500. Die gebruik ik eigenlijk niet zo vaak. Dus navigatie op mijn telefoon is niet echt een pre. Dat ik leuke foto's kan maken wel en smsen en bellen natuurlijk ook. Voor mij moet ie dus gewoon makkelijk en vooral ook snel zijn. Ook is de gesprekskwaliteit beter bij de k800i naar mijn mening. Ik hoor de tegenpartij echt vet beter en geen echo's ofzo. Daarnaast gebruik ik ook altijd de mp3 en radio (2gb kaartje erin zitten). Deze vind ik ook beter klinken op de k800i. Het zou natuurlijk aan de headset kunnen liggen ofzo, maar dat weet ik niet. Ik ga hem iig terugbrengen morgen ochtend, vind het anders echt zonde van m'n geld
ik heb een m700 gehad maar die vond ik wel 100 keer beter dan de n73
plus die had een qwerty toetsen bord
Anoniem: 184456
er is een ding wat ik me af vraag en waar ik in reviews niks over gelezen heb en dat is:
zijn de knopjes niet een beetje aan de kleine kant om snel te kunnen sms'sen?
dat vind ik ook jaAnoniem: 184456 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 08:18:
er is een ding wat ik me af vraag en waar ik in reviews niks over gelezen heb en dat is:
dacht dat het al aan mij lag, maar ik type regelmatig verkeerd
Dat vond ik ook al.Anoniem: 184456 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 08:18:
Ik vind sms'en gewoon gaar op zo'n pda met touchscreen en pennetje. Als je bv aan het rijden bent of aan het lopen valt er echt niet lekker te sms'en met 1 hand. Ook even bellen vind ik met een normale telefoon veel makkelijker gaan. Daarnaast ligt dat ding niet echt lekker in de hand en ook de gesprekskwaliteit ben ik niet echt superblij. Daarom heb ik die x500 echt als navigatie en als agenda en contacten etc.Denthis schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:36:
[...]
waarom gebruik je de eten x500 niets al telefoon dan?
ik heb een m700 gehad maar die vond ik wel 100 keer beter dan de n73
plus die had een qwerty toetsen bord
[ Voor 21% gewijzigd door Executor16 op 04-09-2007 12:27 ]
Dit topic is gesloten.