![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Eerdere topics over de N73: Deel 1: Nokia N73 Topic Deel 2: Nokia N73 Topic Deel 2 Deel 3: Nokia N73 Topic Deel 3 Deel 4: Nokia N73 Topic - Deel 4 Deel 5: Het Nokia N73 Topic Deel 5 Deel 6: Het Nokia N73 Topic Deel 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Let Op! Het kan zo zijn dat na een firmware flash bij een nokia service point je telefoon vastloopt. Ze zullen dit ter plekke proberen op te lossen. Mocht dat niet lukken dan zullen ze het toestel opsturen. Ook kan het vastlopen de oorzaak zijn van het zelf flashen van de firmware. Het is dan ook sommige Nokia gebruikers gelukt om gekraakte software op hun PC te installeren waarmee ze zelf hun Nokia kunnen flashen. Natuurlijk kunnen wij daarover hier op GoT niet discusiëren omdat dit in strijd is met bepaalde rechten, wetten en natuurlijk ook de regels hier op GoT. Je verliest er ook je garantie mee en je loopt ook het risico dat de telefoon het helemaal niet meer gaat doen. Kijk hier dan ook mee uit! ![]() ![]() ![]() ![]() Nee, dit zijn de basis specificaties. Een uitgebreidere lijst zou te onoverzichtelijk en te lang zijn. Die kun je vinden op: Nseries.com Met dank aan siezze voor het posten van deze link Hieronder even een lijstje met wat andere telefoons om te vergelijken. Uit de Nokia Nseries: N70: 109 x 53 x 23 mm N72: 110 x 52 x 22 mm N73: 110 x 49 x 19 mm N80: 95 x 50 x 23 mm N90: 112 x 51 x 24 mm N91: 114 x 56 x 22 mm N92: 108 x 58 x 25 mm N93: 120 x 56 x 30 mm Nogmaals, hieronder even een lijstje met wat andere telefoons die pas door nokia zijn uitgebracht of uit gaan komen. De gespreks en standby tijden zijn onder ideale omstandigheden!
Ja en Nee, er staat QuickOffice op. Dit is een programma bedoeld voor de mobiele telefoon. Met de standaard versie kun je alleen Office bestanden bekijken en met de Pro-versie kun je ze ook bewerken. Deze zijn weer uit te lezen door je Office pakketjes op je pc. Dan open je deze PDF even: Nederlandse N73 Handleiding [PDF] Klopt, die zit er ook niet meer op. Nokia vond dit waarschijnlijk niet meer nodig! Maar wees niet bang, er zijn genoeg programmeurs die daar iets aan gedaan hebben: Automatische toetsenbordblokkerings programma. In te stellen van 1 sec. tot 240 sec. Met dank aan petero23 voor het posten van deze link Simpel, ga naar het menu, weergave wijzigen en daar kun je keizen uit raster of lijst. Met dank aan petero23 voor het posten van deze info Dat gezoem komt van de toetsenbord/schermverlichting (waarschijnlijk). zit in al die nokia toestellen! Met dank aan nekat voor het posten van deze info Dat heeft iedereen. Als je het menu opstart is dat de overgang tussen menu achtergrond en de rest waarin je bereik en je baterij sterkte staat Met dank aan siezze voor het posten van deze info De eerst bekende mogelijkheid was dat te krijgen waren op Ebay Later kwam siezze met deze winkel: GPSPlaza.nl Met dank aan siezze voor het posten van deze link Waarom dit is is niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk kosten besparing. Sommige providers geven deze er wel bij andere niet. Blijkbaar kan deze keuze gemaakt worden. Toch is het niet heel erg, 128MB is niet echt veel en 2GB is al voor €40,- te krijgen, dus die 128MB ging je sowieso vervangen.... toch? Voor al je TomTom vragen kan je hier terecht: Het TomTom Navigator 6 Topic Dit kan alleen als je hem in een theme inbouwt. Zie het onderdeel software voor programma’s. Met dank aan Mug voor het posten van deze info Druk je menuknop langer in en dan kom je in een menu met running programs, sluit deze programmas en je kunt in 9 vd 10 gevallen inzoomen. Mocht dit niet de oplossing zijn, doe dan je telefoon uit en aan.
Menu - instrumenten - instellingen - telefoon - weergave Let wel op dat op deze manier je telefoon vele malen sneller leeg loopt omdat het scherm dan aan blijft! Met dank aan pascalheister voor het posten van deze info Instrumenten -> Instellingen netwerkinstellingen -> Netwerkmodus Deze zet je vervolgens op GSM. Met dank aan Rotsvast voor het posten van deze info Voor alle contacten en contacten wordt gedeeld geheugen gebruikt met de rest van de telefoon. Het is dus in theorie mogelijk om een oneindigheid aan contacten een SMS op te slaan. Met dank aan m0ridin voor deze info Die cameraknoppen zijn niet in te stellen/veranderen. Met dank aan El-Loco voor deze info Informatie toevoegen aan contacten gaat als volgt:
Instrumenten Profielen - profiel selecteren - bewerken Hier staan alle tonen die je kan wijzigen. Met dank aan A_A_R voor het posten van deze info Muziekspeler - Opties - Muziekbibliotheek - Opties - Muziekbibliotheek bijwerken Met dank aan m0ridin voor het posten van deze info
Het frontje van de N73 is er niet op gemaakt om veranderd te worden, het is echter wel mogelijk. gebruiker beukje kwam met de mogelijkheid om dit te doen via EbaY instrumenten --> intstellingen --> telefoon --> stand-by modus en dan toep. actief standby. Met dank aan colleku voor het posten van deze info In de volgende post van RommeID staat de juiste instellingen uitgelegd. Tot nu toe is de max 2gb mini-sd. Echter kan er in de toekomst een software update komen waarin misschien meer ondersteund zal worden. Ja, dat klopt. Om precies te zien serie 60. Voor de genen die niet weten wat symbian inhoud: Symbian is Nokia`s eingen onwtikkelde software voor de telefoon. Je kan er programma`s op installeren zoals navigatie en nog andere handige tools. Symbian kan je zien als je besturing` s systeem van je computer, de N73 loopt hier dus ook op. Op het internet zijn er genoeg programma`s te vinden die je erop kan installeren. Hier kan je veel software vinden voor je Nokia N73. En in deze pdf staat meer info over Symbian S60 3 Edition. En hier kan je ook veel info vinden: Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic Neem even een kijkje in de volgende post: mindcrash in "Het Nokia N80 Topic Deel 4" De user mindcrash heeft een workaround gemaakt voor een mogelijk probleem dat kan voorkomen bij het updaten van je telefoon! Eerst was er alleen Route66 beschikbaar voor de N73. Dit bedrijf had net een nieuwe versie van Mobile 7 uitgebracht die met Symbian S60 3rd Edition overweg kan. Vanaf versie 4 van de firmware, zijn er geen problemen meet met Route 66. Echter kunnen voorgaande versies nog wel problemen opleveren TomTom Mobile 6 is inmiddels ook beschikbaar voor de N73 en die doet het dan ook perfect. Meer info kan je daar over hier vinden: Het TomTom Navigator 6 Topic Dat kan inderdaad. Omdat het toestel net nieuw is en er veel vraag naar is, is het voor de distribeteurs moeilijk om aan het toestel te komen. Hou dan ook rekening met een wacht tijd van ongeveer 4 weken. De een kan wat langer duren, de ander misschien zelf korter. Het heeft verder weinig zin om hier over te gaan discussieren aangezien het algemeen bekend is dat het moeilijk is om aan deze telefoon te komen! De user A3-D heeft dit even in een overzicht gezet zodat het makkelijk in te stellen is. Je kunt het hier vinden Funk-E ook bedankt! Nope, de user Killkees heeft hier iets op gevonden. Kijk hier hoe het wel moet.
* DaannO de firmware versie van de N73 Me kijk hier. ![]() Je kunt verlengen als je abonnement over 3 maanden afloopt, dus 3 maanden voor het einde van je abonnement. Mochten die drie maanden om zijn dan loopt je abonnement automatisch door, maar je zit er niet meteen weer 1 á 2 jaar aan vast. Je hebt dan dus nog de tijd om een telefoon uit te kiezen en een 1 á 2 jarig abonnement af te sluiten. Kortom; vanaf de drie maanden voor het einde van je abonnement heb 'oneindig' de tijd om een telefoon en abonnement te kiezen. Dat hangt heel erg af van je abonnement, de telefoon kost tussen de 400 en 450 euro (wat vrij goedkoop is). Je zou dus even moeten kijken hoeveel geld je 'krijgt' van je provider om een nieuwe telefoon uit te zoeken. Kijk voor de prijzen op google of bij de telco shops. De N73 is een telefoon die voor €375,- ingekocht wordt door winkels en dus NOOIT voor €100,- verkocht kan worden. Kopen via Marktplaats, versturen via TNT en betalen via Western Union. Het schijnt toch niet zo veilig te zijn als je denkt De applicaties waarvan nu bekend is dat ze op de N73 draaien zijn: • Handy Clock • Handy Weather • Handy Safe • Handy Zip • F-Secure Mobile antivirus • Opera Browser • Extended Recorder • Hotspot Finder • Wireless Presenter • ShoutCast Engine 3.0 Is benodigd voor de internet radio client (ideaal als je bijvoorbeeld T-Mobile PIT hebt) • Internet Radio Client Series 60 3rd edition • System Explorer • Agile Messenger 3 • CoreMP4 codec voor Smartmovie • XviD Codec voor Smartmovie • SmartMovie 3.21 Dit rijtje is tot stand gekomen door: martincm Meer Software, met uitleg, kan je vinden bij het kopje `software` Ik zete ze even in een overzicht voor je met de betekenis er van: • *#7370# geeft een harde reset • *#0000# geeft de software versie • *#06# imeinummer • *#2820# geeft het Bluetooth MAC adres • *#62209526# geeft het WLAN MAC adres • *#92702689# geeft een timer weer voor gesprekken. Ja, dit kan sinds kort: Nokia Software Update Tool Deze tool zit ook ingebakken in de nieuwe PC Suite van Nokia. * DaannO Let op! Voordat je gaat updaten kijk dan eerst even met *#0000# wat voor firmware versie je hebt. Heb je een firmware met (.02) erachter, dan kan je deze niet zelf updaten. Dit moet je bij een Nokia Service Point laten updaten. Kijk op nokia.nl voor eentje bij jou in de buurt. De stappen zijn als volgt: - Eerst start je NSU op - Dan klik je op 1e pagina - Dan pas sluit je je N73 aan - Dan vraagt je N73 wat je wilt doen, je kiest pcsuite - NSU neemt het over en dan doe je update. Je moet wel PCSuite 6.81 hebben en de NSU uiteraard en de bijgeleverde kabeltje. Met dank aan Rotsvast voor het posten van deze info
Zo is de firmware is Symbian OS opgebouwd: ![]() (Klik voor groter plaatje) De resetcode is *#7370# LET OP!! Hiermee kun je ook programma’s die erop staan verliezen. Zoals F-secure antivirus. Hier staat het: F-Secure Voer *#2820# in en je krijgt Bluetooth Device Address Met dank aan Bulltje voor het posten van de info Allereerst: rustig, hier een uitleg: Je kunt 't vergelijken met regio codes van DVD's. De update die je via de Nokia website krijgt is niet voor alle N73 telefoons geschikt. Branded telefoons mogen die update bijvoorbeeld niet toepassen, want dan zou alle branding foetsie zijn. Updaten werkt dus alleen als je (02) hebt ipv (xx.02). Probeer het eens te doen met de wizard zoals hij staat onder instrumenten/toepassingen. Volg deze wizard. Let wel op dat voor de uitgaande e-mailserver je de server van je gsm-provider moet gebruiken.
Ga naar berichten -> opties -> instellingen -> email -> mailboxen en selecteer de mailbox die je wilt wissen, en gebruik dan de c-toets. Met dank aan Maite voor het posten van deze info~ Eerst *0# intypen vóór je gaat smsen en je krijgt netjes een afleverrapport Met dank aan rooie60 voor het posten van deze info Sommigen krijgen die vanzelf als je een nieuwe telefoon krijgt. Als dit niet zo is kun je op de site van je provider deze instellingen toegestuurd krijgen en anders via nokia.nl kun je ook veel instellingen krijgen. Mis je iets in deze FAQ? Mail het me dan, of post het in dit topic |
![]() | ||||
Er is nu ook een nieuwe topic over symbian software. Voortaan kan je daar software zoeken en plaatsen:
![]() ![]() Trial
![]() Trial
![]() ![]() Freeware
![]() ![]() Trial
![]() ![]() Payware
![]() ![]() Payware
![]() ![]() Freeware
![]() Freeware
Anoniem: 211844 in "Het Nokia N73 Topic Deel 5"?limit=1 ![]() ![]() Freeware
![]() ![]() Freeware
Ik zal proberen dit zo up 2 date als mogelijk te houden. Zo kan iedereen de nieuwste software gebruiken. | ||||
![]() | ||||
Er is zelfs iemand die een filmreview gemaakt heeft van de N73: YouTube N73 Review richard505 heeft in Deel 2 een uitgebreide review geschreven over zijn ervaring met de N73:
| ||||
![]() | ||||
Er zijn meer foto's in omloop dan je denkt. De beste manier om foto's te krijgen natuurlijk is gebruik maken van onze grote vriend Google. Hier kun je genoeg foto's vinden. Voor die mensen die geen zin hebben om te zoeken. Hieronder wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De N73 kan zelf ook foto's maken natuurlijk en is ook in staat om video te maken. | ||||
![]() | ||||
General Info ![]() Pricewatch ![]() ![]() Accesoires ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Handige Sites ![]() ![]() ![]() ![]() Instellingen ![]() ![]() Handige GOT topics ![]() ![]() ![]() | ||||
![]() | ||||
|
[ Voor 88% gewijzigd door DaannO op 15-05-2007 14:48 ]
Lees AUB eerst de First Post door voordat je begint met posten in dit topic.
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Gereserveerd voor updates en mededelingen
Updates TS:
• 15/05/2007 Deel 7

• 30/05/2007 Q&A uitgebreid
Planning voor de TS:
Mededelingen
• Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt dat je niets, dan is gathering of tweakers wellicht niet het juiste forum voor jou. Fora waar je wellicht wel terecht kunt zijn www.beginnersweb.nl of andere computerfora.
• Wat we duidelijk niet op prijs stellen: Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor. Discuseren over abonementen hoort in dít forum dus niet thuis.
• Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas je vraag / probleem naar voren brengt op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Kijk altijd eerst of jouw vraag niet in de startpost is beantwoord. Als dat niet het geval is; zoek met de Search of het probleem / je vraag niet eerder gepost is. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
• We hebben ook liever niet in dit topic dat je met `breezer` taal gaat rondslingeren. Niet alleen komt die onduidelijk over, maar het werkt ook veel ergenis op bij mede tweakers. Hierdoor zou je een antwoord uit kunnen lokken die niet gepast zou zijn in de topic. Let hier aub op.
• Opmerkingen zoals: `ik heb nu deze telefoon maar ik zit nu aan de Hermes te denken, of ik heb net de Vario 1 gekocht, kan ik niet beter op de Vario 2 wachten?` zijn in dit topic niet gewenst aangezien de andere gebruikers weinig aan deze opmerkingen hebben. Ook is deze vraag sugestief en niet onderbouwt zodat er geen discussie uit kan voort vloeien. Over dit soort vragen kan je alleen zelf een mening vormen, en daar kunnen we dan ook niet bij helpen!
• Ga mij niet persoonlijk lopen mailen voor vragen mbt deze telefoon. Voor vragen over het topic kan je me altijd mailen maar niet specifieke vragen, daarvoor is dit topic!
Ik ben geen moderator en probeer ik me ook niet zo te gedragen, zie dit dan ook vooral niet als een waarschuwing. Dit is puur en alleen een verzoek zodat hopelijk iedereen dit topic met plezier kan volgen en zodat alles overzichtelijk blijft.
Om Eggy maar even te quoten..
[ Voor 0% gewijzigd door DaannO op 30-05-2007 22:49 . Reden: Mededelingen ]
Mededeling:
Allereerst welkom in deeltje 7
In het vorige deel liep het op het eind even verkeerd met het topic. Er vonden warez requests plaats die er niet thuishoorde en waardoor er een mod aan te pas moest komen. Het had niet veel gescheeld of iedereen zou zijn e-mail adres hadden gepland en dan was het topic verledentijd geweest!
Let hier op, want ten eerste is dit zonde van mijn tijd omdat ik veel tijd en moeite heb gestoken in de ts en ten tweede verpest je het niet voor je zelf alleen, maar ook voor andere users die wel iets aan dit topic hebben dan alleen aan illegale progs komen!
Dit heeft Canaria hiervoor ook al gemeld:
Laten we met ze allen even hieraan denken en als je niet zeker weet of je iets hier mag posten, neem dan nog even de faq door van PSGG.quote: N73 Topic Deel 6Waarschuwing:
Heeft iemand leuke copyrighted software op z'n N73 staan die jij wel gratis zou willen hebben, maar staan er geen contactgegevens in diens profiel, dan heb je pech! Vragen naar warez op het forum leidt tot een onmiddellijke OW!
Heb je zelf leuke copyrighted software op je N73 staan die je graag met iedereen zou willen delen, bied dat dan NIET via het forum aan! Ook aanbieden van warez leidt tot een onmiddellijke OW!
Kom je een van bovenstaande zaken tegen, reageer dan NIET met "Ja ik wil ook: [e-mailadres]", maar maak gebruik van de topicreport functie.
Dan rest mij ons nog veel plezier in Deel 7 te wensen!
[ Voor 125% gewijzigd door DaannO op 15-05-2007 14:56 ]
Anoniem: 219212
shiiiiiit! Net eent e gekke vakantie in ROme gehad...heb bijna 1000 fotos gemaakt...en 20 filmpjes...en nou zijn er minstens 250 fotos end e helft van al mijn filmpjes beschadigt....
ze stonden uiteraard op mijn 1GB mini SD....kan iemand hier een aantal oorzaken voor geven?
ze stonden uiteraard op mijn 1GB mini SD....kan iemand hier een aantal oorzaken voor geven?
In het vorige topic werd mij Opera voor de N73 aanbevolen, maar ook deze kan niet in landscapemodus
Heb alle opties gehad!
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
hele mooie OP.
Lijkt mij een goed toestel als opvolger om mijn N70
hele (stomme ?) vraag misschien .. maar om hier 7 delen voor door te lezen.
het "selecteer" knopje naast de navigatie knoppen is toch geen joystick mag ik hopen ?
//edit
aan de volgende foto te zien is het toch wel een joystick.. ben geen fan van joystickjes
http://www.fony.sk/photos/nokia/nokia_n73/art28.jpg
het "selecteer" knopje naast de navigatie knoppen is toch geen joystick mag ik hopen ?
//edit
aan de volgende foto te zien is het toch wel een joystick.. ben geen fan van joystickjes
[ Voor 25% gewijzigd door wd200 op 15-05-2007 18:30 ]
Anoniem: 214426
Het is een analog of joystickje zoals jij het noemt maar ik heb de n73 al voor een tidje en de analog werkt nog perfect
Weet iemand of er software is waarmee je de functies van knoppen op je oordopjes kan veranderen
Ik kan em alleen harder en zachter zetten via de oordopjes maar niet nummers wisselen
Weet iemand of er software is waarmee je de functies van knoppen op je oordopjes kan veranderen
Ik kan em alleen harder en zachter zetten via de oordopjes maar niet nummers wisselen
dat is het dus jammer genoeg wel, want dat zit bij mij dus niet meer goed, bij mij is hij erafwd200 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:20:
hele mooie OP.
//edit
Edit: antwoord hierboven was me nog niet opgevallen, was te vlug
[ Voor 5% gewijzigd door WeaselADHD op 15-05-2007 20:42 ]
Vandaag een bluetooth gps reciever voor mijn n73 gekocht de oasis strein
Vind de gps ook via bluetooth gelijk geautoriseerd maar hij vind helemaal geen sattelieten met tomtom heb ongeveer 30min aangehad maar vind niks wel had die twee balkjes maar zei dat er signaal was..
Gister nog firmware upgrade gedaan dus dat staat er ook op..
Op internet staat niet echt iets duidelijks
heb je je gps module wel geactiveerd in tomtom
ga naar wijzig voorkeuren
dan toon gps status
dan stel in
kies hier andere bluettooth gps en dan doet ie het
Vind de gps ook via bluetooth gelijk geautoriseerd maar hij vind helemaal geen sattelieten met tomtom heb ongeveer 30min aangehad maar vind niks wel had die twee balkjes maar zei dat er signaal was..
dan toon gps status
dan stel in
Ik heb weer es iets mafs. Als je vanuit het standby scherm op de groene knop drukt, dan kom je in het programma 'Log' waarin je alle gebelde, inkomende en gemiste gesprekken kunt zien en eventueel weer bellen. Erg handig. Maar als ik via het menu applicaties naar het log ga, dan kom ik in een veel uitgebreidere versie van het logboek, waarin ik ook dataverbindingen e.d. kan zien.
Het logboek achter de groene knop is dus een deelverzameling van het grote logboek. Weet iemand een truc of stukje software waarmee ik het zo kan instellen dat de groene knop meteen het grote logboek opent in plaats van alleen de gebelde nummers?
Het logboek achter de groene knop is dus een deelverzameling van het grote logboek. Weet iemand een truc of stukje software waarmee ik het zo kan instellen dat de groene knop meteen het grote logboek opent in plaats van alleen de gebelde nummers?
dat is vrij duidelijk toch..kenles schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:42:
Vandaag een bluetooth gps reciever voor mijn n73 gekocht de oasis strein
dan toon gps status
dan stel in
tomtom gaat er automatisch vanuit dat je de gps muis van TOMTOM gebruikt, je moet hem dus vertellen precies zoals je het hier boven vermeld..
gesloopt ?wesleyvinken schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:41:
[...]
dat is het dus jammer genoeg wel, want dat zit bij mij dus niet meer goed, bij mij is hij eraf
Ik vraag het nog maar een keer, dit keer iets uitgebreider, ook omdat meerdere personen hier last van hebben. (Zie oa mijn post Syndicate in "Het Nokia N73 Topic Deel 6")
Vorige week vrijdag heb ik de N73 ME w/o miniSD binnen gehad. Mijn provider is Hi, en heb een 2 jarig abbo lopen.
Gezien de firmware is het ook echt een ME, dus daarover geen twijfel.
Exacte gegevens van *#0000#:
V 3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (W3.01)
Vooralsnog lukt het mij niet om de telefoon van de nieuwste firmwareversie(V3.0705.1.0.31) te voorzien. PCSuite en NSU heb ik geupdate naar hun meest recente versies. Toch blijf ik de melding krijgen dat de versie op de telefoon al de nieuwste is.
De xx.02 versies schijnen niet geupdate te kunnen worden, maar bij mij gaat het om een xx.01 versie (als ik het goed begrijp tenminste) Verder is er ook geen spoor van branding te vinden op de telefoon. Dus dit lijkt mij niet van toepassing.
Zie ik iets over het hoofd? Weet iemand hier wat meer over? (de oorzaak, mogelijk oplossing) Of is de telefoon toch branded?
Vorige week vrijdag heb ik de N73 ME w/o miniSD binnen gehad. Mijn provider is Hi, en heb een 2 jarig abbo lopen.
V 3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (W3.01)
Vooralsnog lukt het mij niet om de telefoon van de nieuwste firmwareversie(V3.0705.1.0.31) te voorzien. PCSuite en NSU heb ik geupdate naar hun meest recente versies. Toch blijf ik de melding krijgen dat de versie op de telefoon al de nieuwste is.
De xx.02 versies schijnen niet geupdate te kunnen worden, maar bij mij gaat het om een xx.01 versie (als ik het goed begrijp tenminste) Verder is er ook geen spoor van branding te vinden op de telefoon. Dus dit lijkt mij niet van toepassing.
Zie ik iets over het hoofd? Weet iemand hier wat meer over? (de oorzaak, mogelijk oplossing) Of is de telefoon toch branded?
[ Voor 5% gewijzigd door Syndicate op 15-05-2007 23:01 ]
Ik heb ook een ME en ik heb in de laatste regel "(C) Nokia N73 (02)" staan ipv "Nokia (W3.01)", Misschien is dat (W3.01) iets om te onderzoeken? Misschien heb je dan toch een branded (Softwarematig) tel.Syndicate schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:59:
Ik vraag het nog maar een keer, dit keer iets uitgebreider, ook omdat meerdere personen hier last van hebben. (Zie oa mijn post Syndicate in "Het Nokia N73 Topic Deel 6")
V 3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (W3.01)
Prima.
Kpn heeft alleen een branded toestel voor zover ik weet.
De toestellen die je via hi.nl koopt zijn in ieder geval gelocked.
Dus branded software in principe is dit geen ramp maar je loopt altijd net wat achter in de software versie's.
De toestellen die je via hi.nl koopt zijn in ieder geval gelocked.
Dus branded software in principe is dit geen ramp maar je loopt altijd net wat achter in de software versie's.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dit biedt de ME-eigenaren de unieke mogelijkheid om te 'down' graden naar een normale editie. Bij mij geeft de NSU na de productcode-truc aan dat er nieuwere firmware beschikbaar is.
Ik wacht nog even tot de nieuwe editie van de ME er is, zal wel een weekje tussen zitten. Als het versienummer daarvan niet hoger is dan die van de reguliere firmware, danr kun je namelijk niet van je reguliere weer een ME maken.
DaannO, complimenten met de openingspost. Deze thread heeft van mij een actiever lid van GoT gemaakt!
(ik weet niet of ik daar nou echt blij mee moet zijn, want er gaat wel erg veel tijd in zitten
)
(ik weet niet of ik daar nou echt blij mee moet zijn, want er gaat wel erg veel tijd in zitten
[ Voor 11% gewijzigd door bagagedrager op 16-05-2007 02:28 ]
http://www.allaboutsymbia...ws/item/Best_Profiles.phpquote: JigWeet er iemand goede software om automatisch van profiel te switchen, gebaseerd op tijd? Bijv. dat ie automatisch om 09:00 naar Silent gaat, tot aan 17:00 en daarna weer op General, en dat alleen doordeweeks.
\o/
Anoniem: 214358
Weet iemand of de Nokia N73 Music Edition ook last heeft van een blauw, paarse gloed die te zien is op de foto's en op de video opnamen de avond en of nacht gemaakt zijn?
Anoniem: 212606
Kijk es aan, die neem ik ook gelijk maar mee.
Kan erg handig zijn, mooi snachts geluid uit, en dan vlak voordat mijn wekker van mn telefoon moet afgaan, kan die het geluid weer aanzetten
Word ik in ieder geval niet meer wakker als ik snachts smsje krijg of word gebeld
Ja, dit is ook bij de MEAnoniem: 214358 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:28:
Weet iemand of de Nokia N73 Music Edition ook last heeft van een blauw, paarse gloed die te zien is op de foto's en op de video opnamen de avond en of nacht gemaakt zijn?
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 212606 op 16-05-2007 08:33 ]
Ik gebruik 'm inmiddels ook. Ik vind het vooral handig dat je ook met afspraken in je kalender de profielen kunt sturen. Google Calendar synchroniseren met GCalSync (weet iemand daar nog een alternatief voor? want die werkt nog niet altijd even lekker) en mijn telefoon rinkelt nooit meer per ongeluk tijdens een afspraak of vergadering.Anoniem: 212606 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:30:
[...]
Kijk es aan, die neem ik ook gelijk maar mee.
Kan erg handig zijn, mooi snachts geluid uit, en dan vlak voordat mijn wekker van mn telefoon moet afgaan, kan die het geluid weer aanzetten![]()
Word ik in ieder geval niet meer wakker als ik snachts smsje krijg of word gebeld
Zoals Cruiff zegt: Elk nadeel heeft zijn voordeel.bagagedrager schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 02:28:
DaannO, complimenten met de openingspost. Deze thread heeft van mij een actiever lid van GoT gemaakt!
(ik weet niet of ik daar nou echt blij mee moet zijn, want er gaat wel erg veel tijd in zitten)
Ik zit er over te denken om mijn N73 ME te verkopen. Ik heb nu de 6300 als bel telefoon en een HTC P3600 als agenda en internet en navigatie toestel. Een beetje overkill dus.
Weet iemand nog een manier om automatisch Bluetooth uit te zetten? Na dat ik een ringtone oid naar een vriend heb gestuurd blijft BT aanstaan, waarna de volgende dag de batterij meteen leeg is aangezien BT energie slurpt..
handmatig uitzetten is toch niet zo'n probleem?
Anoniem: 150528
Ik heb ook een klein vraagje.
Ik heb een N73 al een tijdje en later heb ik zelf de N73ME software er op gegooit..
Maar is de telefoon hierdoor ook gelijk ge-unlocked?
Zo niet, is er wel een mogelijkheid om hem voor alle simkaarten geschikt te maken?
Ik heb een N73 al een tijdje en later heb ik zelf de N73ME software er op gegooit..
Zo niet, is er wel een mogelijkheid om hem voor alle simkaarten geschikt te maken?
Nee, unlocken kan alleen de provider. En lees even de topic start, dit grenst namelijk weer aan illegaliteit. Oh, je bent overigens wel je garantie kwijtAnoniem: 150528 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:24:
Ik heb ook een klein vraagje.
Volgens mij valt dat wel mee met die garantie. Je mag zelf updaten van Nokia mbv de NSU. Productcode veranderen zal wel niet mogen, maar als je die weer terugzet op het origineel, dan kunnen ze niet meer aantonen dat je het veranderd hebt. Bovendien, als er bv iets is met de cover of het joystickje, dan kunnen ze moeilijk volhouden dat het aan de 'verkeerde' firmware ligt.johnnyv.nl schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:50:
[...]
Nee, unlocken kan alleen de provider. En lees even de topic start, dit grenst namelijk weer aan illegaliteit. Oh, je bent overigens wel je garantie kwijt
Ik vraag me trouwens af of ze uberhaupt wel controleren welke firmware erop staat als ze een defect toestel binnenkrijgen. Gewoon meteen een schone er overheen, dat is het snelst.
Anoniem: 214358
@ Sw0Op
Is dat bij de nieuwste Firmware niet verholpen die blauwe, paarse gloed? Ik vind het zo raar dat speciaal een echte Camera telefoon moet hebben als de N73. Een vriend van me had de N70 en die had daar helemaal geen last van. Die gebruikte hem altijd bij het stappen om foto's en filmpjes te maken. Dat wilde ik ook doen, maar krijg dan straks zeker een paarse en blauwe gloed bij.......lekker dan die N73
Maar ja mijn vraag was is die bij de nieuwste firmware niet verholpen?
Is dat bij de nieuwste Firmware niet verholpen die blauwe, paarse gloed? Ik vind het zo raar dat speciaal een echte Camera telefoon moet hebben als de N73. Een vriend van me had de N70 en die had daar helemaal geen last van. Die gebruikte hem altijd bij het stappen om foto's en filmpjes te maken. Dat wilde ik ook doen, maar krijg dan straks zeker een paarse en blauwe gloed bij.......lekker dan die N73
Op de één of andere manier kan ik geen nieuwe firmware er op zetten. Waarschijnlijk toch brandedAnoniem: 214358 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:32:
@ Sw0Op
Maar het is alleen zo als er niet voldoende licht is, bij het stappen zou het niet zo'n probleem zijn volgens mij. Heb hiervoor zelf ook de N70 gehad, en die kon op plekken zonder voldoende licht ook geen normale foto's nemen. Maarja, voor foto's heb ik natuurlijk mn gewone fototoestel
Ja, ik heb sinds afgelopen zaterdag 12 Mei ook een N73 (ME) en s'avonds buiten op straat of in een café krijg je erg veel blauwe ruis in het beeld, dat is erg jammerAnoniem: 214358 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:28:
Mijn telefoon heeft recht uit de winkel al firmware v3.0705.1.0.31, dus ik denk het niks uitmaakt of je je phone met deze versie upgrade of niet, de blauwe gloed blijft. Zou aan het type CCD kunnen liggen wat gebruikt is, zal wel een hele andere zijn dan in de N70
Maar verder vind ik (voor een telefoon) de foto's best goed
[ Voor 21% gewijzigd door BartozV op 16-05-2007 14:06 ]
Anoniem: 145440
Hellllpp
Van mijn nokia is de speaker kapot, als ik iemand bel versta ik hem bijna niet..
Dus net na het reperatie punt van nokia gegaan hebben ze een test gedraait blijkt dat er niks kapot is dat die de mobiel naa rnokia op moet sturen om te testen
Dat gaat drie weken duren heb daar dus weinig zin in..
Nu heb ik op de volgende site een speaker gevonden KLIK
Is het verstandig om dit zelf in te bouwen is het echt lastig? Of iemand van got die dat kan?
Van mijn nokia is de speaker kapot, als ik iemand bel versta ik hem bijna niet..
Dus net na het reperatie punt van nokia gegaan hebben ze een test gedraait blijkt dat er niks kapot is dat die de mobiel naa rnokia op moet sturen om te testen
Is het verstandig om dit zelf in te bouwen is het echt lastig? Of iemand van got die dat kan?
Als je niks om garantie geeft en je een hele goede gsmtechneut bent is het verstandig.Anoniem: 145440 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:19:
Hellllpp

(maar ik raad het af

Anoniem: 145440
Nee ben dat niet maar misshcien is het gewoon zo makkelijk
Ik geef wel om mijn garantie maar drie weken zonder deze mobiel is lastig.. Kan het door een winkel laten doen ben ik €25 kwijt maarja
Ik geef wel om mijn garantie maar drie weken zonder deze mobiel is lastig.. Kan het door een winkel laten doen ben ik €25 kwijt maarja
hmm 9 euro excl verzendkosten + klooien met je nieuwe foon (kans dat het niet lukt ofzo?) of even 25 e dokken. ik zou het wel weten...Anoniem: 145440 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:40:
Nee ben dat niet maar misshcien is het gewoon zo makkelijk![]()

Dit programmatje is uitgebreider dan ik dacht,,je kan ook automatisch applicaties opstarten, of juist uitzetten. Nu nog kijken of alles het goed doet.
Ik ben het helemaal met bagagedrager eens. Voor die paar euro zou ik echt niet het risico nemen om mn telefoon de ### te helpen. Het uit elkaar halen zal niet zo'n groot probleem zijn, maar het in elkaar zetten en weer werkend te krijgen zal een grotere uitdaging zijn. Dus laat het gewoon voor 25euro bij de winkel doen.bagagedrager schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:10:
[...]
hmm 9 euro excl verzendkosten + klooien met je nieuwe foon (kans dat het niet lukt ofzo?) of even 25 e dokken. ik zou het wel weten...
Persoonlijk gebruik ik GooSync, nadeel hiervan is wel dat ie maar 30 dagen vooruit synchroniseert en 7 dagen achteruit (of je moet er voor willen betalen) maar verder werkt ie echt meer dan perfect!PhilipsFan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:52:
[...]
Ik gebruik 'm inmiddels ook. Ik vind het vooral handig dat je ook met afspraken in je kalender de profielen kunt sturen. Google Calendar synchroniseren met GCalSync (weet iemand daar nog een alternatief voor? want die werkt nog niet altijd even lekker) en mijn telefoon rinkelt nooit meer per ongeluk tijdens een afspraak of vergadering.
Ik ben van plan om volgende week de N73 te bestellen via de T-Mobile website (jaja, abbo loopt bijna af
), maar weten jullie ook of hij (ge)branded is met T-Mobile kleuren/ringtones, etc?
Dat zou echt balen zijn
Ik heb het namelijk bij een Vodafone telefoon gehad en alles was rood en kon je niet veranderen
Ik vind het niet zo erg als ik wat T-Mobile spul er op heb zitten, maar ik wil het wel kunnen veranderen (achtergronden, thema's, etc.)....
Alvast bedankt!
Dat zou echt balen zijn
Alvast bedankt!
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Bij mijn vorige telefoon ( N70 ) had ik ook thema van t-mobile zelf, maar deze kon je gewoon veranderen.Livia schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:30:
Ik ben van plan om volgende week de N73 te bestellen via de T-Mobile website (jaja, abbo loopt bijna af), maar weten jullie ook of hij (ge)branded is met T-Mobile kleuren/ringtones, etc?
![]()
Dat zou echt balen zijnIk heb het namelijk bij een Vodafone telefoon gehad en alles was rood en kon je niet veranderen
Ik vind het niet zo erg als ik wat T-Mobile spul er op heb zitten, maar ik wil het wel kunnen veranderen (achtergronden, thema's, etc.)....
Alvast bedankt!
Bij deze telefoon ( N73 ME ) had ik helemaal geen thema of iets dergelijks van t-mobile. Maar als er iets op zit kan je het, als het goed is, gewoon veranderen. Het is vaak alleen een thema en de screensaver dat je hoeft te veranderen.
Als je even gaat googelen kom je er zo achter. Dit forum is eigenlijk bedoeld als laatste hulpmiddel.Anoniem: 77635 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:39:
IEmand een handleiding in het NL om rotateme te signen? En wat is signen precies?
Als je in de openingspost kijkt,,zie je dat je niet de laatste firmware hebt.Anoniem: 77635 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:41:
Ik heb de:
V3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (Y8.01)
Heb ik de laatste firmware? Heb de telefoon 3 weken in mijn bezit.
PS: je kan je post ook editen, dan hoef je niet 2x achter elkaar te posten, dat houd het wat overzichtelijker
Hmmm, zolang je het ook maar anders in kan stellen, dan vind ik het niet zo ergAnoniem: 212606 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:36:
Bij mijn vorige telefoon ( N70 ) had ik ook thema van t-mobile zelf, maar deze kon je gewoon veranderen.
Bij deze telefoon ( N73 ME ) had ik helemaal geen thema of iets dergelijks van t-mobile. Maar als er iets op zit kan je het, als het goed is, gewoon veranderen. Het is vaak alleen een thema en de screensaver dat je hoeft te veranderen.
Maar bedankt!
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Anoniem: 201196
Ik heb nu wat meer programma's geinstalleerd, zoals onderandere wat woordenboeken en vertaalprogramma's die vrij groot zijn. Nu slaat hij de sis-file van geïnstalleerde programma's op in het telefoongeheugen, welke dus vol raakt. Kan ik deze programma's er vanaf gooien, zodat ik na een upgrade of nadat ik het reservekopie terug heb gezet geen foutmeldingen krijg? Of is het eventueel mogelijk ze op te slaan op mijn geheugenkaart?
Nu zal ik er zo achter komen indien er een update is voor de gewone N73 (geen ME).
Ik kom net trouwens een misschien wel handig freeware programmaatje tegen waarmee je makkelijk java applicaties kunt resizen. Dit kan ook door de jar file uit te pakken en in een file de grootte te veranderen, maar dit programmaatje moet dit automatisch kunnen:
http://www.symbian-freak...._java_resizer_for_s60.htm
Die nieuwe rotateme is trouwens een aanrader, er is nu een hotkey ingebouwd zodat je makkelijk in een programma kan switchen tussen potrait en landscape.
/edit
Geweldige openingspost btw. Echt superhandig!
Alleen werken de links van die 2 smartmovie codecs niet goed. De link lijkt hetzelfde als die van de officiele site, maar daar werken ze wel
.
Hier kan je ze iig downloaden:
http://www.lonelycatgames...tmovie&chapter=smartmovie
/edit2
Na het downloaden bleek dat de xvid codec geen S60 3rd ondersteunt. De mp4 codec werkt wel.
Nu zal ik er zo achter komen indien er een update is voor de gewone N73 (geen ME).
Ik kom net trouwens een misschien wel handig freeware programmaatje tegen waarmee je makkelijk java applicaties kunt resizen. Dit kan ook door de jar file uit te pakken en in een file de grootte te veranderen, maar dit programmaatje moet dit automatisch kunnen:
http://www.symbian-freak...._java_resizer_for_s60.htm
Die nieuwe rotateme is trouwens een aanrader, er is nu een hotkey ingebouwd zodat je makkelijk in een programma kan switchen tussen potrait en landscape.
/edit
Geweldige openingspost btw. Echt superhandig!
Alleen werken de links van die 2 smartmovie codecs niet goed. De link lijkt hetzelfde als die van de officiele site, maar daar werken ze wel
Hier kan je ze iig downloaden:
http://www.lonelycatgames...tmovie&chapter=smartmovie
/edit2
Na het downloaden bleek dat de xvid codec geen S60 3rd ondersteunt. De mp4 codec werkt wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 201196 op 16-05-2007 20:51 ]
Anoniem: 28625
Hallo allemaal.
Dit topic al een paar maanden met veel interesse gevolgd. M'n contract liep af, dus mocht overstappen naar T-Mobile. Vandaag de N73 binnen! Blij mens, ik, op dit moment.
Ik zag in de OP staan dat er geen automatische toetsenvergrendeling meer op de N73 zou zitten. Misschien gek, maar ik heb 'm gevonden.
Als je de on/off knop bovenop het toestel indrukt kan je in het menu kiezen voor 'toetsenbord blokkeren'.
Ik heb geen idee of het bij alle modellen werkt. Had de zwarte besteld, maar kreeg een Music Edition. Vind 't prima verder, maar misschien kan het alleen met de ME?
Verder misschien handige toevoeging voor de OP voor zij die worstelen met Flickr... zoals ik deed vanavond. Je kan namelijk niet met je normale Flickr login (of YahooID) inloggen. Flickr wil graag dat je met email adres en een door Flickr gegenereerd password inlogt als je een gsm gebruikt.
Op http://www.flickr.com/nokia/configure/n73 krijg je meteen zo'n wachtwoord gegenereerd (wel even eerst inloggen uiteraard) en staan alle instellingen.
Dit topic al een paar maanden met veel interesse gevolgd. M'n contract liep af, dus mocht overstappen naar T-Mobile. Vandaag de N73 binnen! Blij mens, ik, op dit moment.
Ik zag in de OP staan dat er geen automatische toetsenvergrendeling meer op de N73 zou zitten. Misschien gek, maar ik heb 'm gevonden.
Als je de on/off knop bovenop het toestel indrukt kan je in het menu kiezen voor 'toetsenbord blokkeren'.
Ik heb geen idee of het bij alle modellen werkt. Had de zwarte besteld, maar kreeg een Music Edition. Vind 't prima verder, maar misschien kan het alleen met de ME?
Verder misschien handige toevoeging voor de OP voor zij die worstelen met Flickr... zoals ik deed vanavond. Je kan namelijk niet met je normale Flickr login (of YahooID) inloggen. Flickr wil graag dat je met email adres en een door Flickr gegenereerd password inlogt als je een gsm gebruikt.
Op http://www.flickr.com/nokia/configure/n73 krijg je meteen zo'n wachtwoord gegenereerd (wel even eerst inloggen uiteraard) en staan alle instellingen.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 28625 op 16-05-2007 21:52 ]
Welk deel van het woord automatisch snap je nu eigenlijk niet helemaal?Anoniem: 28625 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:48:
haha, fuque. Jezus, stom. Overheen gelezen, blijkbaar.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:50:
[...]
Welk deel van het woord automatisch snap je nu eigenlijk niet helemaal?

Als je de menu knop "bericht" (bovenste linker toets) en dan * , gaat die ook op keylock. Net als # vasthouden om het stille profiel te kiezen. Is een stuk makkelijker dan dat kleine knopje boven op.
PGEQRZEM
Iemand een idee waar ik een applicatie download voor de Nokia N73 die het toestaat .SWF-bestanden als screensaver te gebruiken.
Het programma MultiMedia Screensaver ondersteund het, maar ik ga geen $ 9.99 betalen natuurlijk!
Het programma MultiMedia Screensaver ondersteund het, maar ik ga geen $ 9.99 betalen natuurlijk!
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Anoniem: 77635
Hoe kan ik gemakkelijk foto's organiseren in de N73? Ik heb albums gemaakt maar ik kan die albums nergens op mijn kaarten of telefoon vinden en het organiseren met de N73 zelf vindt ik heel onhandig.
Je kan op de telefoon wel groepen aanmaken waarin je bepaalde foto's zet. Deze kun je makkelijk opzoeken en dan krijg je alleen die foto's te zien in de gallery.Anoniem: 77635 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:34:
Hoe kan ik gemakkelijk foto's organiseren in de N73? Ik heb albums gemaakt maar ik kan die albums nergens op mijn kaarten of telefoon vinden en het organiseren met de N73 zelf vindt ik heel onhandig.
Update succesvol voltooid, alles lijkt vooralsnog te werken.
Ik heb het toestel recent (vandaag! ha!) gekregen, ook besteld vanaf T-Mobile website. Zwarte uitvoering besteld, music edition gekregen.Livia schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:30:
Ik ben van plan om volgende week de N73 te bestellen via de T-Mobile website (jaja, abbo loopt bijna af), maar weten jullie ook of hij (ge)branded is met T-Mobile kleuren/ringtones, etc?
Er staat geen logo op de telefoon zelf. Wel zijn allerlei dingen al ingesteld (zoals instellingen voor PIT), maar alles is gewoon aan te passen gelukkig.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28625 op 16-05-2007 23:37 ]
Heb nergens een nieuwe versie kunnen vinden van rotatemeAnoniem: 201196 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:39:
Vind 't namelijk beetje irritant om telkens terug naar het programma te gaan als ik em op landscape of portrait wil zetten.
Verder is 't leuk programmatje
Maar ik wil eigenlijk via de nokiasuite en mijn pc de foto's orderen. Via markeringen aan/uit in het fotomenu van de nokia is heel omslachtig.Anoniem: 201196 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:59:
[...]
Je kan op de telefoon wel groepen aanmaken waarin je bepaalde foto's zet. Deze kun je makkelijk opzoeken en dan krijg je alleen die foto's te zien in de gallery.
Update succesvol voltooid, alles lijkt vooralsnog te werken.
Waar staan de albums die je aanmaakt op de nokia? Ik kan ze nml nergens vinden met de nokiasuite (bestandsbeheer) dus kan ook niet plakken en knippen.
Maar als ik via de nokia site ga kijken wat de laatste versie is voor mijn N73 geeft die aan dat ik up2date ben. Mijn productcode is:Als je in de openingspost kijkt,,zie je dat je niet de laatste firmware hebt.
0544952
Ik heb deze telefoon via gsmweb ebsteld. Het is denk ik een Duits toestel met een T-mobile abbo. Hij is niet branded
http://forum2.mobile-revi...php?p=562882&postcount=58Anoniem: 212606 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 02:22:
[...]
Heb nergens een nieuwe versie kunnen vinden van rotateme![]()
Vind 't namelijk beetje irritant om telkens terug naar het programma te gaan als ik em op landscape of portrait wil zetten.
Verder is 't leuk programmatje
Ok, geef toe, was idd wel het 4de zoekresultaat op Google... hé... verder als de 1ste gaan we normaal gesproken natuurlijk niet
BedanktFabianNL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:28:
[...]
http://forum2.mobile-revi...php?p=562882&postcount=58
Ok, geef toe, was idd wel het 4de zoekresultaat op Google... hé... verder als de 1ste gaan we normaal gesproken natuurlijk niet
* Anoniem: 212606 gaat zich eventjes schamen
Hoezo zou het een duits toetsel zijn. Maar als hij niet branded zou zijn, dan zou je gewoon de nieuwste firmware kunnen gebruiken, dus denk dat je toch pech hebt.Anoniem: 77635 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 08:59:
[...]
Maar als ik via de nokia site ga kijken wat de laatste versie is voor mijn N73 geeft die aan dat ik up2date ben. Mijn productcode is:
0544952
Ik heb deze telefoon via gsmweb ebsteld. Het is denk ik een Duits toestel met een T-mobile abbo. Hij is niet branded
En stop es met 2x achter elkaar posten, je kan het ook in 1 bericht zetten
Gewoon naar je voicemail bellen en dan kom je daar als het goed is in een menutje waar je ook de optie krijgt om je voicemail te veranderen.Anoniem: 214426 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:19:
Weet iemand hoe ik mijn voicemail kan veranderen?
BedanktAnoniem: 212606 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:21:
[...]
Gewoon naar je voicemail bellen en dan kom je daar als het goed is in een menutje waar je ook de optie krijgt om je voicemail te veranderen.
Weet iemand waar je voicemails kan downloaden?
Misschien een hele domme vraag maar, ik welke folders in mijn Geheugenkaart zet ik mijn muziek zodat mijn muziekplayer hem gelijk herkent?
En zo ook met video's?
En zo ook met video's?
Anoniem: 123244
Heeft iemand al een changelog gevonden voor de nieuwe software?
Of kan iemand al vertellen wat de major improvements zijn t.o.v. van de vorige versie (3.0704.1.0.1)
Sounds > DigitalBasjuuh schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:31:
Misschien een hele domme vraag maar, ik welke folders in mijn Geheugenkaart zet ik mijn muziek zodat mijn muziekplayer hem gelijk herkent?
En zo ook met video's?
En voor Video's wordt er volgens mij ook automatisch een mapje gemaakt?
Als je je geheugenkaartje in je telefoon doet worden er automatisch iig een paar mapjes aan gemaakt, spreekt allemaal aardig voor zich als je ff kijkt op je geheugenkaartje, volgens mij...
Voor Video's is er een mapje 'Videos'FabianNL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:19:
[...]
Sounds > Digital
En voor Video's wordt er volgens mij ook automatisch een mapje gemaakt?
Als je je geheugenkaartje in je telefoon doet worden er automatisch iig een paar mapjes aan gemaakt, spreekt allemaal aardig voor zich als je ff kijkt op je geheugenkaartje, volgens mij...
Kan nog geen change log vinden. Van de vorige firmwareupdate heb ik hem ook nog steeds niet. Misschien dat Nokia die gewoon niet meer publiceerd (wat ik slecht zou vinden). Maar ik heb hem dus geinstalleerd en het enige verschil dat ik tot dusver heb gevonden is dat hij een licht trilsignaaltje geeft als je de telefoon aanzetAnoniem: 123244 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:53:
Heeft iemand al een changelog gevonden voor de nieuwe software?Of kan iemand al vertellen wat de major improvements zijn t.o.v. van de vorige versie (3.0704.1.0.1)
Verder lijkt het meeste hetzelfde, maar dingen als compressie van de foto's en dergelijke kun je zo snel niet zien. Daarbij zijn er al meerdere updates geweest waarbij je op het eerste gezicht niets ziet veranderen, maar die wel een sterke verbetering zijn. Zo had ik toen ik de telefoon nog maar net had vrij vaak een vastloper, nu heb ik er al een flinke tijd geen gehad.
Zijn er nou ook nog slechte berichten over dit toestel?
Het valt me echt op dat er nergens negatieve berichten over toestelen te vinden zijn.. en dat vind ik nogal een storende zaak sinds je dat geen goed beeld kan krijgen..
Het valt me echt op dat er nergens negatieve berichten over toestelen te vinden zijn.. en dat vind ik nogal een storende zaak sinds je dat geen goed beeld kan krijgen..
Veel mensen denken bij branded direct aan simlock en andere operatorlogo's enzo, maar dit kun je dus bijna niet zien. Als bijvoorbeeld de internet-toegangspunten al ingesteld waren toen jij hem kreeg is dit volgens mij ook al branded.Anoniem: 212606 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:18:
...
Hoezo zou het een duits toetsel zijn. Maar als hij niet branded zou zijn, dan zou je gewoon de nieuwste firmware kunnen gebruiken, dus denk dat je toch pech hebt.
De oplossing is simpel: Ga naar een Nokia Care point en laat je telefoon daar gratis voorzien van de nieuwste firmware. Wanneer dat gedaan is, is hij zeker unbranded en kan je in het vervolg zelf updaten met NSU.
Kijk even welke NCP's er bij jou in de buurt zijn en hoelang je er dan op moet wachten. Bij die in eindhoven duurt het maximaal 48 uur, maar bij sommige schijn je er op te kunnen wachten.
Natuurlijk zijn er wel negatieve dingen over dit toestel te zeggen. In de vorige delen is regelmatig besproken dat het joystickie wel eens kan begeven, maar deze is dan wel gratis (?? bevestiging svp) weer te laten repareren voor zo ver ik weet.nubcaek schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:16:
Verder zijn er ook klachten als je de telefoon aansluit aan je pc, de verbinding heel fragiel is. dwz, telefoon aanraken kan al leiden tot disconnectie (dit heeft niet iedereen schijnbaar).
Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar hier heb je dus al 2 voorbeelden
Slechte dingen over toestel??? Zijn er zat hoor:nubcaek schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:16:
Ten eerste draait hij op Symbian, wat gewoon een stuk minder is dan WM op HTC telefoons. Het is namelijk erg traag en loopt toch wel zo nu en dan vast. Simpele dingen als een smsje openen duren al een paar sec, waar een normaal toestel dat direct kan en zo zijn er een heleboel dingen in het toestel die traag gaan. Naast het traag zijn heb je er ook vaak last van dat ie loopt te miepen dat ie niet genoeg geheugen heeft om een sms te openen, dat terwijl er niks op de achtergrond draait. Dan moet je hem dus ff aan/uit doen.
Ten tweede is het niet de meest slanke telefoon.
Ten derde is de fotokwaliteit sterk wisselend. Wat vooral jammer is, is dat de compressie veel te hoog staat en niet aan te passen is.
Ten vierde heeft hij rare aansluitingen. De datakabel en de oortjes worden met het bekende bizarre Nokia systeem aangesloten, ergo er wordt slecht contact gemaakt, wat vooral vervelend is als je hem aan de pc hangt. Dan valt de verbinding regelmatig weg. Waarom zo'n moeilijk systeem met drukcontactjes, als je ook gewoon kunt kiezen voor een mini of micro usb aansluiting?
Ten vijfde kan hij vreemd genoeg niet oneindig veel smsjes opslaan.
Ben blij dat ik nu radio en een vrij aardige camera op mijn telefoon heb, maar de volgende keer hoop ik dat HTC een leuke smartphone heeft die goede foto's kan maken, want dan koop ik die.
[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-05-2007 14:30 ]
Hallo mensen,
Zie ook dat firmware 3.0713.1.0.2 beschikbaar is. Heb op dit moment 3.0704.1.0.1. Vindt het alleen raar dat je dan een 0.2 (erachter) krijgt. Dat is dus toch branded?
Iemand deze firmware al geprobeerd? En verbeteringen?
Bedankt
Zie ook dat firmware 3.0713.1.0.2 beschikbaar is. Heb op dit moment 3.0704.1.0.1. Vindt het alleen raar dat je dan een 0.2 (erachter) krijgt. Dat is dus toch branded?
Iemand deze firmware al geprobeerd? En verbeteringen?
Bedankt
Dat van WM dat, dat op die htc's beter werkt dan symbian op de Nokia?? Ik vind die HTC's groot, zwaar en er lomp uitzien. Daarbij zijn die allemaal touch screen, dus als je een beetje dikke vingers hebt, heb ik een smsje op mijn nokia sneller geopend voordat jij dat pennetje gepakt hebt en sms-jes geopend hebt.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:29:
[...]
Slechte dingen over toestel??? Zijn er zat hoor:
Ten eerste draait hij op Symbian, wat gewoon een stuk minder is dan WM op HTC telefoons. Het is namelijk erg traag en loopt toch wel zo nu en dan vast. Simpele dingen als een smsje openen duren al een paar sec, waar een normaal toestel dat direct kan en zo zijn er een heleboel dingen in het toestel die traag gaan. Naast het traag zijn heb je er ook vaak last van dat ie loopt te miepen dat ie niet genoeg geheugen heeft om een sms te openen, dat terwijl er niks op de achtergrond draait. Dan moet je hem dus ff aan/uit doen.
Dat geheugenprobleem bij sms-jes heb ik nooit gehad, alleen heel af en toe bij het inzoomen van foto's. Maar meestal gebruik ik resco viewer en die heeft dat niet.
Helemaal waar, maar is dat niet zo bij iedere smartphone?Ten tweede is het niet de meest slanke telefoon.
Dit is erg jammer ja, Buitenfoto's zijn voor een telefoon erg goed, maar binnen krijg je nogal snel zo'n blauwe waas. Maar de foto's zijn nog altijd stukken beter als die van de meeste andere telefoons.Ten derde is de fotokwaliteit sterk wisselend. Wat vooral jammer is, is dat de compressie veel te hoog staat en niet aan te passen is.
Dit vind ik een klotenadeel. Het werkt wel als je voorzichtig de pinnetjes van de datakabel een beetje naar voren trekt, maar zou hij slecht contact maken tijdens het updaten van de firmware heb je een probleem (wat een ncp zo op kan lossen btw).Ten vierde heeft hij rare aansluitingen. De datakabel en de oortjes worden met het bekende bizarre Nokia systeem aangesloten, ergo er wordt slecht contact gemaakt, wat vooral vervelend is als je hem aan de pc hangt. Dan valt de verbinding regelmatig weg. Waarom zo'n moeilijk systeem met drukcontactjes, als je ook gewoon kunt kiezen voor een mini of micro usb aansluiting?
Ook niet als je ze op geheugenkaart opslaat?Ten vijfde kan hij vreemd genoeg niet oneindig veel smsjes opslaan.
raar..
Ik vind het gewoon een geweldige telefoon. Nadelen zijn de enorme tijd die je kwijt bent aan het herinstalleren na een update. Hij geeft dan telkens na het opstarten een foutmeldingen dat hij niet alles kan installeren wegens beveiligingsredenen ofzo. Dan moet je al die programma's opnieuw installeren, maar van sommige zegt hij: cenrtificaat verlopen, ook als je hem vanuit je pc probeert te installeren.
Verder vind ik de gallery waardeloos. Hij laat daar alle foto's zien op je telefoon, dus ook tomtom logo's en dergelijke. Ik wil hier eigenlijk alleen dingen uit de images-map zien, maar dat kan hij niet.
Verder mist de telefoon standaart wat functies die hij wel zou moeten hebben. Dit is op te lossen door een programma op te installeren:
- Een fatsoenlijk alarm
- Aut. toestenbord vergrendeling
- ongecomprimeerd foto's opslaan (RAW)
HTC lomp? Ik praat vooral vanuit mijn ervaring met de c500 en die is 2 jaar ouder, maar slanker, steviger (deels aluminium), lichter, minder hoekig en een stuk sneller. Volgens mij heeft HTC ook wel opvolgers die slanker zijn dan de N73 en gewoon met een toetsenbordje en geen touchscreen.Anoniem: 201196 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:51:
Dat van WM dat, dat op die htc's beter werkt dan symbian op de Nokia?? Ik vind die HTC's groot, zwaar en er lomp uitzien. Daarbij zijn die allemaal touch screen, dus als je een beetje dikke vingers hebt, heb ik een smsje op mijn nokia sneller geopend voordat jij dat pennetje gepakt hebt en sms-jes geopend hebt.
Foto's kan ik vrijwel nooit tot 100% inzoomen en dat met smsjes gebeurt niet vaak, maar dat het überhaupt kan gebeuren vind ik echt te dwars voor woorden. We hebben het over het laten zien van een tekstbericht van een paar honderd byte groot.Dat geheugenprobleem bij sms-jes heb ik nooit gehad, alleen heel af en toe bij het inzoomen van foto's. Maar meestal gebruik ik resco viewer en die heeft dat niet.
Nee, de c500 is niet lomp.Helemaal waar, maar is dat niet zo bij iedere smartphone?
SE vind ik betere foto's maken en ik had met de "Carl Zeiss" (dat bedrijf leeft volgens mij puur en alleen van het verkopen van hun goede naam aan inferieure plastic lensjes) lens en de positionering als camera-telefoon toch een stabielere kwaliteit verwacht.Dit is erg jammer ja, Buitenfoto's zijn voor een telefoon erg goed, maar binnen krijg je nogal snel zo'n blauwe waas. Maar de foto's zijn nog altijd stukken beter als die van de meeste andere telefoons.
Ik moet het even wat nuanceren, het gaat om de outbox, daar kunnen maximaal 999 berichten instaan, meer kun je niet instellen. Aangezien een sms 0,0 ruimte inneemt vind ik dat gek.Ook niet als je ze op geheugenkaart opslaat?
raar..
Anoniem: 197690
Ik had even een paar vraagjes over de Nokia N73:
* Na enige tijd klinken sommige nummers die ik afspeel heel raar. Het lijkt wel alsof er een valse toon in zit. Je hoort dan een gekraak in de liedjes. Kan dit komen omdat de nokia music application ze heeft geconverteerd naar mp4??? of is er een andere reden????
*Kan ik ook op de een of andere manier een navigatiesysteem op de N73 krijgen zonder een gps ontvanger aan te schaffen??
* Ik wil graag de firmware updaten maar ik heb geen flauw idee waar ik dat het beste kan doen. Ik heb gehoord dat het ook op internet kan.
* Weet iemand nog een leuke site waar ik theme's kan vinden voor de N73??? of mag dat niet gepost worden ?
* Na enige tijd klinken sommige nummers die ik afspeel heel raar. Het lijkt wel alsof er een valse toon in zit. Je hoort dan een gekraak in de liedjes. Kan dit komen omdat de nokia music application ze heeft geconverteerd naar mp4??? of is er een andere reden????
*Kan ik ook op de een of andere manier een navigatiesysteem op de N73 krijgen zonder een gps ontvanger aan te schaffen??
* Ik wil graag de firmware updaten maar ik heb geen flauw idee waar ik dat het beste kan doen. Ik heb gehoord dat het ook op internet kan.
* Weet iemand nog een leuke site waar ik theme's kan vinden voor de N73??? of mag dat niet gepost worden ?
Anoniem: 217071
Ik heb nu eindelijk m'n N73 ME weer terug van de reparatie. Hij was dood gegaan na een mislukte update. En nu functioneerd ie beter dan voorheen dus het is weer helemaal top.
Nu heb ik een vraagje:
Weet er iemand of de Nokia HS-69 een fijne headset is icm de N73?
Nu heb ik een vraagje:
Weet er iemand of de Nokia HS-69 een fijne headset is icm de N73?
Vraagje:
1)
Als ik via Bluetooth bestanden ontvang worden deze opgeslagen in de Inbox tussen de sms e.d. Dit is erg irritant. Bestaat er ook een mogelijkheid om ontvangen bestanden via Bluetooth direct op te slaan op een map op de minisd kaart?
2) Ik heb via outlook al mijn nummer overgezet van mijn PDA naar mijn N73. De nummers staan er keurig netjes in zelfs met alle adresgegevens van de contactpersonen. Echter wanneer iemand mij belt krijg ik geen naam te zien in beeld alleen maar een nummer. Heeft iemand hier de oplossing voor?
1)
Als ik via Bluetooth bestanden ontvang worden deze opgeslagen in de Inbox tussen de sms e.d. Dit is erg irritant. Bestaat er ook een mogelijkheid om ontvangen bestanden via Bluetooth direct op te slaan op een map op de minisd kaart?
2) Ik heb via outlook al mijn nummer overgezet van mijn PDA naar mijn N73. De nummers staan er keurig netjes in zelfs met alle adresgegevens van de contactpersonen. Echter wanneer iemand mij belt krijg ik geen naam te zien in beeld alleen maar een nummer. Heeft iemand hier de oplossing voor?
Het openen van een smsje openen duurt een paar seconden? Wow... ik weet niet wat jij met je telefoon gedaan hebt maar dat duurt bij mij echt nooit een 'paar seconden'! Misschien eens kijken of je de nieuwste software op kan zetten of anders de smsjes niet opslaan op je MiniSD kaartje? (dan duurde het bij mij namelijk wel iets langer). Verder heb ik ook nog nooit een geheugen probleem gehad (redelijk nieuwe software heb ik draaien)! Verder heb ik ondertussen al wel een paar keer gehad dat ie zichzelf opnieuw opstarte, maar ook dit is met de laatste software opgelost (als het goed is). En wat ik hoor blijk WM ook niet alles te zijn, netjes uitgedrukt... maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...Oscar Mopperkont schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:29:
[...]
Slechte dingen over toestel??? Zijn er zat hoor:
Vind ik dus ook wel meevallen.. meeste Smart Phones zijn groter in mijn ogen. Tuurlijk zullen er nóg kleinere zijn...Ten tweede is het niet de meest slanke telefoon.
Eens...Ten derde is de fotokwaliteit sterk wisselend. Wat vooral jammer is, is dat de compressie veel te hoog staat en niet aan te passen is.
Vreemde keus idd van Nokia, al moet ik er ook bij zeggen dat ik hier nauwelijks last van heb (van slechte aansluitingen of dat ie los laat of iets) maar toch, zou beter kunnen.Ten vierde heeft hij rare aansluitingen. De datakabel en de oortjes worden met het bekende bizarre Nokia systeem aangesloten, ergo er wordt slecht contact gemaakt, wat vooral vervelend is als je hem aan de pc hangt. Dan valt de verbinding regelmatig weg. Waarom zo'n moeilijk systeem met drukcontactjes, als je ook gewoon kunt kiezen voor een mini of micro usb aansluiting?
Outbox heb je idd gelijk in. Vreemd maar geen probleem voor mij, leuk om te bewaren, maar eigenlijk heb je er natuurlijk niks aan...Ten vijfde kan hij vreemd genoeg niet oneindig veel smsjes opslaan.
Tja, ieder z'n dingBen blij dat ik nu radio en een vrij aardige camera op mijn telefoon heb, maar de volgende keer hoop ik dat HTC een leuke smartphone heeft die goede foto's kan maken, want dan koop ik die.
Anoniem: 208726
Toetsenblokkering?Oscar Mopperkont schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:50:
[...]
Welk deel van het woord automatisch snap je nu eigenlijk niet helemaal?
Heus wel
Instellingen
Beveiliging
Telefoon en Sim
Periode autom. blok.
Door gebruiker gedef. en kun je zelf aangeven na hoeveel tijd de toetsen geblokkeerd moeten worden!
werkt beter dan dat je de download gebruikt, deze blokkeert namelijk zelfs als je de toetsen gewoon gebruikt, dus ook als je een game aan het spelen bent... erg irri!
Om ff op een andere post te reageren:
en om ze zelf te maken maar ook veel van te downloaden: http://www22.ownskin.com/index
Verder gewoon http://www.google.nl/sear...+themes&btnG=Zoeken&meta=
(ja, kon ik ook in de Edit doet van m'n vorige maar dat leek me niet veel overzichtelijker
)
Dat zou best kunnen, persoonlijk kopieer ik gewoon altijd de MP3tjes naar m'n geheugenkaart ipv ze nog eens opnieuw te laten comprimeren want dan heb je nóg meer kwaliteits verlies, zonde... (en als je het voor de grootte van de MP3tjes doet, ach, wat kost een 2GB kaartje nou tegenwoordig?)Anoniem: 197690 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:16:
Ik had even een paar vraagjes over de Nokia N73:
Zonder een GSP ontvanger heb je niks aan navigatie systeem, behalve dat je dan gewoon kaarten kan bekijken maar daar heb je ook wel (betere?) oplossingen voor zoals Google Maps!*Kan ik ook op de een of andere manier een navigatiesysteem op de N73 krijgen zonder een gps ontvanger aan te schaffen??
Als je telefoon unbranded is kan je hem gewoon zelf updaten dmv Nokia PC Suite, anders zou je langs een Nokia Service Point moeten gaan.* Ik wil graag de firmware updaten maar ik heb geen flauw idee waar ik dat het beste kan doen. Ik heb gehoord dat het ook op internet kan.
Jahoor: http://gallery.mobile9.com/c/nokia-n73-themes/1/* Weet iemand nog een leuke site waar ik theme's kan vinden voor de N73??? of mag dat niet gepost worden ?
en om ze zelf te maken maar ook veel van te downloaden: http://www22.ownskin.com/index
Verder gewoon http://www.google.nl/sear...+themes&btnG=Zoeken&meta=
(ja, kon ik ook in de Edit doet van m'n vorige maar dat leek me niet veel overzichtelijker
Anoniem: 219562
Ben nu een weekje aan het spelen met mijn N73. Waar ik niet uitkom is het volgende:
Als je een foto verstuurt via email dan wordt die ca 300 kb groot. Versturen via PIT duurt (waarschijnlijk afhankelijk van de verbinding) ca 1 minuut of langer. Wat ik nu wil is dat bij emailen de foto vanzelf verkleind wordt, terwijl de "grote" foto bewaard blijft in het toestel. Een foto van zeg 60 kb is ook mooi om te mailen en duurt een stuk korter. Verkleinen in de gallery en dan mailen kan ook wel, maar dat is tamelijk omslachtig
Iemand een suggestie?
Als je een foto verstuurt via email dan wordt die ca 300 kb groot. Versturen via PIT duurt (waarschijnlijk afhankelijk van de verbinding) ca 1 minuut of langer. Wat ik nu wil is dat bij emailen de foto vanzelf verkleind wordt, terwijl de "grote" foto bewaard blijft in het toestel. Een foto van zeg 60 kb is ook mooi om te mailen en duurt een stuk korter. Verkleinen in de gallery en dan mailen kan ook wel, maar dat is tamelijk omslachtig
Iemand een suggestie?
Maar volgens mij moet je dan je Pin opnieuw invoeren als je hem van je blokkade af wilt halen? En dat is nou ook niet echt praktisch te noemen...Anoniem: 208726 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:43:
[...]
Toetsenblokkering?![]()
Heus wel:
Instellingen
Beveiliging
Telefoon en Sim
Periode autom. blok.
Door gebruiker gedef. en kun je zelf aangeven na hoeveel tijd de toetsen geblokkeerd moeten worden!
werkt beter dan dat je de download gebruikt, deze blokkeert namelijk zelfs als je de toetsen gewoon gebruikt, dus ook als je een game aan het spelen bent... erg irri!
Verder heb ik nog nooit last gehad van dat ie 'opeens' op toetsblokkering sprong tijdens bijvoorbeeld een spelletje? Heb gewoon Autolock draaien (staat ook in de openingspost (SP?))
Anoniem: 214308
Heeft iemand een Full screen caller versie die werkt?
Ik heb al een stuk of 3 versies geprobeerd, en steeds krijg ik de melding dat het veiligheid certificiaat is verstreken.
Alvast bedankt.
Ik heb al een stuk of 3 versies geprobeerd, en steeds krijg ik de melding dat het veiligheid certificiaat is verstreken.
Alvast bedankt.
Omdat er een duitse handleiding bij zit??Anoniem: 212606 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:18:
[...]
BedanktDat word weer lekker signen
![]()
* Anoniem: 212606 gaat zich eventjes schamen
[...]
Hoezo zou het een duits toetsel zijn.
Anoniem: 216252
heb alles ingesteld, alleen krijg elke keer melding dat servies niet bereikbaar zijn, controleer instellingen.Anoniem: 28625 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:48:
Hallo allemaal.
what to do? Serviceprovider is Mobiele Startsite van Hi!
Anoniem: 208726
ja je hebt helemaal gelijkFabianNL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:49:
[...]
Maar volgens mij moet je dan je Pin opnieuw invoeren als je hem van je blokkade af wilt halen? En dat is nou ook niet echt praktisch te noemen...
Verder heb ik nog nooit last gehad van dat ie 'opeens' op toetsblokkering sprong tijdens bijvoorbeeld een spelletje? Heb gewoon Autolock draaien (staat ook in de openingspost (SP?))
Nou ik heb het programaatje uit dit topic ook op de mijne draaien maar hij springt bij mij zelfs tijdens een spelletje op de vergrendeling..... en dat vond ik weer niet handig.

Maar werkt de autolock bij jou net als de "vroegere" toetsenblokkering op andere nokia modellen?
Nee, bij de oude versies schoot ie alleen op toetsblokkeren als ie terug was naar stand-by, dus als je gewoon in het menutje zat en vervolgens 10min niks deed, stond ie nog steeds gewoon in het menutje zonder op toetsblokkering te schieten. En bij dit programmatje schiet ie sowieso op toetsblokkering, waar je ook bent of wat je ook aan het doen was...
Maar als ik dus gewoon normaal op een toetsen drukt zal ie nooit op blokkering schieten bij mij...
Maar als ik dus gewoon normaal op een toetsen drukt zal ie nooit op blokkering schieten bij mij...
Ik ken die c500 niet eigenlijk, maar die HTC apparaten die collega's en maten van mij hebben vind ik forser overkomen dan mijn N73. Ze lijken mij eigenlijk iets minder slank zelfs. Maar dat zullen wel andere modellen zijn, misschien haal ik ze ook door elkaar met wat van die HP wm dingen.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:01:
HTC lomp? Ik praat vooral vanuit mijn ervaring met de c500 en die is 2 jaar ouder, maar slanker, steviger (deels aluminium), lichter, minder hoekig en een stuk sneller. Volgens mij heeft HTC ook wel opvolgers die slanker zijn dan de N73 en gewoon met een toetsenbordje en geen touchscreen.
Heb me voordat ik deze kocht wel even bedacht of die 3300 niks zou zijn, maar vind de N73 echt mooier. Daarnaast had ik het idee dat er veel meer software te krijgen is voor symbian.
Ik dacht ook dat er voor symbian veel meer software te krijgen zou zijn, maar dingen als spelletjes (vind ik best leuk om af en toe de tijd mee te doden) zijn allemaal java-zooi. Voor WM zijn de spellen misschien moeilijker te vinden, maar het is geen javazooi, waardoor je gewoon geliktere spellen hebt. En voor de rest zou ik eigelijk niks weten wat ik wel voor Symbian kon krijgen, dat ik niet voor WM kon krijgen.
Als ik mijn alarm toon wil instellen staan geen van mn mp3 nummers er tussen en bij een vriend wel
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 214426 op 18-05-2007 02:21 ]
Ik heb nu succesvol tomtom geinstallt alleen nu ben ik opzoek naar een houdertje die ik met hetzelfde systeem als de tomtomgo ( zuignapje ) in de auto kan aanbrengen... Heeft iemand daar nog tips voor?
Zo iets:Basjuuh schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:36:
Ik heb nu succesvol tomtom geinstallt alleen nu ben ik opzoek naar een houdertje die ik met hetzelfde systeem als de tomtomgo ( zuignapje ) in de auto kan aanbrengen... Heeft iemand daar nog tips voor?

Dit is de Nokia Easy mount HH-12 + houder CR-39
Anoniem: 209983
Ga naar Halfords, voor 18,50 heb je een goede houder met zuignap, ik heb hem zelf ook en het werkt perfect!!Basjuuh schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:36:
Anoniem: 151463
Op wat voor moment krijg je die melding en om de hoeveel tijd?Anoniem: 216252 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:33:
[...]
heb alles ingesteld, alleen krijg elke keer melding dat servies niet bereikbaar zijn, controleer instellingen.
what to do? Serviceprovider is Mobiele Startsite van Hi!
Hier idem, nooit problemen mee gehad en blijft atlijd zittenAnoniem: 209983 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:07:
[...]
Ga naar Halfords, voor 18,50 heb je een goede houder met zuignap, ik heb hem zelf ook en het werkt perfect!!
Dit topic is gesloten.