Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Anoniem: 183442
Maar dat kan ook aan mijn keus liggen, misschien weet Sinterklaas dat wel
Heb ECHT ALLES geprobeerd aantal voorbeelden:
- batterij eruit, net stroom, aan zetten met klepje eraf etc (alle combinaties gehad)
- pc herkent een 'Onbekend apparaat' en installatie mislukt ook
- aantal reset code's geprobeerd, en nog wat vage combinaties
- met de nokia wizard proberen opnieuw te updaten (en telkens de opnieuw proberen knop gebruiken)
Nu wil ik morgen dus langs een NSP gaan hier in de buurt maar ik heb die telefoon morgen middag eigenlijk weer nodig (ivm weekendje weg
Anoniem: 201196
Bij sommige nsp's kun je erop wachten inderdaad. Sommige doen dit ook weer niet. Bij die in Eindhoven moet je sowieso een dag wachten.Razr schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:05:
Damn, was net aan het upgraden. Kijk ik iets later op mijn beeldscherm staan er van die recovery instellingen dus telefoon kon niet meer gevonden worden
Heb ECHT ALLES geprobeerd aantal voorbeelden:
- batterij eruit, net stroom, aan zetten met klepje eraf etc (alle combinaties gehad)
- pc herkent een 'Onbekend apparaat' en installatie mislukt ook
- aantal reset code's geprobeerd, en nog wat vage combinaties
- met de nokia wizard proberen opnieuw te updaten (en telkens de opnieuw proberen knop gebruiken)
Nu wil ik morgen dus langs een NSP gaan hier in de buurt maar ik heb die telefoon morgen middag eigenlijk weer nodig (ivm weekendje weg). Weten jullie of dat wanneer ik langs ga hun deze 'live' kunnen fixen? Ik bel uiteraard wel even van te voren.
Als je profiel op algemeen staat, zie je onder je provider de dag en de datum staan. Als je je profiel veranderd naar bv stil(waar ik heb altijd op heb) dan staat er "Stil". Kan ik daar ook de datum van maken(aangezien ik hem toch altijd op stil heb staan)? Want om dan mijn datum te zien moet ik of naar de klok gaan, of ik moet wachten tot dat de screensaver komt.
Anoniem: 223266
Ik wil ook proberen om te internetten via bluetooth met mijn N73, maar krijg het niet voor mekaar om gnubox op mijn telefoon te krijgen.barzi schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:58:
argh, weet iemand al een makkelijke manier hoe je internet op je N73 kan krijgen via bluetooth?
Ik heb het met de manier geprobeerd met GNUbox, alleen kan ik maar niet goed gnubox signen..
Weet iemand hoe ik aan een goede versie gnubox kan komen?
vriendelijke groet Kikker
Dit probleem heb ik opgelost door het profiel stil algemeen2 te noemen en die juist belsignaal aanzetten, tril signaal aan, sms signaal aan, enz. Toen het profiel Algemeen alle signalen op uit zetten. Dus dan is eigelijk je Algemene profiel de Stille profiel.barzi schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:49:
Ik heb een kleine vraag:
Als je profiel op algemeen staat, zie je onder je provider de dag en de datum staan. Als je je profiel veranderd naar bv stil(waar ik heb altijd op heb) dan staat er "Stil". Kan ik daar ook de datum van maken(aangezien ik hem toch altijd op stil heb staan)? Want om dan mijn datum te zien moet ik of naar de klok gaan, of ik moet wachten tot dat de screensaver komt.
Nu krijg je wel de datum te zien.
Kikker
btw: volgende keer edit gebruiken
Anoniem: 241213
Nu heb ik nog 3 maandjes t-mobile, en ga over naar kpn...
dan kan ik nu toch gewoon mn n73 toch gebruiken met t-mobile en dan over 3 maandjes mn kpn simkaartje erin
Ik heb al beetje zitten googlen, en topic zitten doorlezen...
nu zie ik al anti virus enzo, aparta programmatjes die je er op kan zetten..
maar het probleem met mij is, ik kan het wel.... tenminste... soort van, maar het gaat altijd mis bij mij
zou er misschien iemand zo aardig willen zijn, mij volgende week ff (een beetje) op weg te helpen (via msn o.i.d.) aangezien ik toch weer 2 jaar met die telefoon moet doen, en heel houden
email:soedje@gmail.com
THNX :)!
Hangt er van af... Als je de N73 via KPN zelf hebt besteld heb je een hele goeie kans dat ie gesimlockt is, en dan zal je T-Mobile simkaart er dus niet in werken. Dan zal je hem eerst moeten laten unlocken.Anoniem: 241213 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:42:
Nu heb ik nog 3 maandjes t-mobile, en ga over naar kpn...
dan kan ik nu toch gewoon mn n73 toch gebruiken met t-mobile en dan over 3 maandjes mn kpn simkaartje erin? (lukt altijd wel als ik switch van simkaarten in telefoons, dus moet geen probleem zijn tog?)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
ik heb een n73 van kpn, bij een abbo besteld en zit geen lock of wat dan ook opSambalBij schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:25:
[...]
Hangt er van af... Als je de N73 via KPN zelf hebt besteld heb je een hele goeie kans dat ie gesimlockt is, en dan zal je T-Mobile simkaart er dus niet in werken. Dan zal je hem eerst moeten laten unlocken.
Anoniem: 143990
Waar kan dit aan liggen?
EDIT: Zover ik weet blijft ie niet hangen bij contacten als ik mijn sd kaart eruit heb
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 143990 op 23-11-2007 15:28 ]
Anoniem: 146790
Hij is hier te downloaden ;
http://europe.nokia.com/A4149142
Ik ben natuurlijk nergens verantwoordelijk voor
Groetjes
-Edit-
Ja, ik heb dus de N80 update op mijn Nokia N73 gezet!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 146790 op 23-11-2007 19:37 ]
Anoniem: 206805
begrijp niet zo goed wat je met 'update' bedoeltJa, ik heb dus de N80 update op mijn Nokia N73 gezet!
Nokia zegt over Nokia Software Update
Nokia N73 Software version 4.0735.3.0.2 / 4.0736.3.2.1 released.
This software version includes Nokia Maps 1.0 (edition 1.2) for use with Bluetooth GPS devices. This release also includes updates to the Music Library and music downloads, and performance improvements to SMS and device application installers.
http://europe.nokia.com/A4162158 (helemaal onderaan)
Weet iemand of de Hi Phones branded zijn?, ik kreeg een music edition thuis gestuurd ( volgens de Doos en firmware) alleen zaten hier de normale oortjes bij en ontbrak de geheugen kaart ook.
is er nog een andere manier om deze mobiel te updaten ?
Ik heb de mobiel nu overigens 2 maanden in gebruik en ben er uiterst tevreden over
Exact zelfde verhaal hier. Ik ben 2 weken terug naar zo'n service punt geweest en probleem opgelosttritimee schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:45:
Net geprobeerd om te updaten, mijn huidige firmware is V3.0638.0.0.3(music Edition), alleen geeft Nokia Update aan dat dit de nieuwste versie is.
Weet iemand of de Hi Phones branded zijn?, ik kreeg een music edition thuis gestuurd ( volgens de Doos en firmware) alleen zaten hier de normale oortjes bij en ontbrak de geheugen kaart ook.
Ik heb de mobiel nu overigens 2 maanden in gebruik en ben er uiterst tevreden over
Die koptelefoon, dat scheelt wel een hele boel aan geluidskwaliteit. Ik zou zo'n Ad-41 er toch los bij bestellen voor iets meer dan 3 tientjes. Je hebt iig niet de laatste firmware, daarvoor moet je naar een nokia care point.tritimee schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:45:
Net geprobeerd om te updaten, mijn huidige firmware is V3.0638.0.0.3(music Edition), alleen geeft Nokia Update aan dat dit de nieuwste versie is.
Of je bestelt hem orgineel via Ebay voor 15 euro incl verzendingAnoniem: 201196 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:21:
[...]
Die koptelefoon, dat scheelt wel een hele boel aan geluidskwaliteit. Ik zou zo'n Ad-41 er toch los bij bestellen voor iets meer dan 3 tientjes. Je hebt iig niet de laatste firmware, daarvoor moet je naar een nokia care point.
Dan haal je hem van de lock afdarklord007 schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:06:
en dan doet ie het niet zoals ik al met 3 stuks heb gehad (de knopjes reageren niet:S)
bvd
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 143990 op 25-11-2007 14:33 ]
@GrupoBalanca:
Ik zou het echt niet weten, als het aan je sdkaart zou liggen zou je het zo moeten kunnen zien, doordat hij het niet doet zonder sd kaart.
Ik zou in ieder geval de firmware updaten (evt. als je dt niet eerder hebt gedaan bij een Nokia service point). Als je het sneller opgelost wil hebben dan kun je de hard reset proberen met de code die in de startpost staat.
Het is denk ik echt een bug, geen hardware probleem.
Anoniem: 241728
Anoniem: 241741
Ben lang bezig geweest om een gitaar tuner - gitaartuner - te vinden. Zowel op Nederlandse als Engelstalige sites een ramp!
Voor de Nokia 6600 bestond er ooit al eens eentje. Dat is helaas geen Symbian 3rd versie. Doet 't niet op N73.

Wil je een tuner die een toon speelt, waarna je OP GEHOOR kan stemmen (EADGBE), zoek dan op internet naar een applicatiefile voor N73 (sis, en evt. uitpakken) met de naam "GUITAR MOBILE TOOLS". = Stemmen, akkoorden, scales, metronoom, etc.
Wil je (móói progje.) zèlf een toon aanslaan en het HET PROGRAMMA PRECIES LATEN AANGEVEN of de toon (EADGBE) èn de freq. klopt + een metronoom, zoek dan naar "METRONOME V1.1"
Ik heb deze hier gepost omdat 't specifiek over N73 gaat.
Succes!
Ik zou het gewoon doen, het kan iig geen kwaadAnoniem: 241728 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:56:
Moet je bij het updaten van de firmware de lader aan de nokia hangen want ik heb het 1 keer gedaan maar toen had ik de telefoon niet aan de lader gehangen en deed ie daarna niks meer ben ik hem 2 weken kwijt geweest en wil niet dat het nog s voorkomt.
Anoniem: 88402
Zorg er gewoon voor dat de batterij vrij vol is en dan gewoon updaten met het kabeltje.Anoniem: 241728 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:22:
Niet dat ik dalijk alweer mijn telefoon 2 weken kwijt ben. Want dat is best irritant daarom vraag ik het ff want hij gaf toen aan van dat de verbinding was verbroken terwijl hij gewoon op mijn bureau lag en ben er niet aangekomen.
Ik heb em altijd geupdate zonder lader
Vet raar trouwens, ik had vandaag met mijn N73 dat ik gewoon niet kon bellen. Dan ga ik naar contacten, kies ik een contact en druk ik het groene knopje in en doet ie nix, ook niet als ik een nummer los intikte, heel vreemd. Aan en uit gezet was ie weer goed dat wel
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 88402 op 27-11-2007 21:52 ]
Mooi :)! dan zal ik dat ook wel niet hebben... heb vandaag ff eentje in mn handen gehad (werkende) en ik vind het er wel leuk uitzien allemaal, en de camera is ook best wel netjes. Weer heel vernieuwend na 2 jaar 6230i.Denthis schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:12:
[...]
ik heb een n73 van kpn, bij een abbo besteld en zit geen lock of wat dan ook op
ik ga maar eens ff kijken wat er nu allemaal voor software en updates te krijgen is...
ik denk dat ik er een beetje te laat instap
en om nou 9 x45 topics te lezen...
zou iemand een paar minuutjes van zijn leven willen afstaan om een medeburger op weg te helpen
Welke programma's handig zijn, antivirus enzoo en shizzle
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 241213 op 27-11-2007 22:26 ]
Heb ik ook een aantal keren gehad, eens kijken of dat nu over is met nieuwe firmware.. Tot nu toe nog geen problemen gehadAnoniem: 88402 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:51:
[...]
-bla-
Vet raar trouwens, ik had vandaag met mijn N73 dat ik gewoon niet kon bellen. Dan ga ik naar contacten, kies ik een contact en druk ik het groene knopje in en doet ie nix, ook niet als ik een nummer los intikte, heel vreemd. Aan en uit gezet was ie weer goed dat wel
Heb hier al alles nagelezen maar veel over dit staat er nog niet. Weet niet goed in welke menu's ik moet zijn in de Nokia.
p.s. Bluetooth staat AAN op de N73
Religion is Opium for the Masses
Afgelopen weekend was ik muziek aan het luisteren, maar ik wist dat de batterij bijna leeg was. Dus op een gegeven moment houdt de muziek op en schakelt de N73 uit. Niks aan de hand, vrij logisch. Maar daarna doe ik de oplader in het stopcontact en sluit mijn N73 aan, maar geen enkele reactie. Website van Nokia gelezen dat je de telefoon helemaal op zou moeten laden, batterij verwijderen, batterij terugstoppen en het dan nog eens proberen, maar mijn N73 gaat niet meer aan. Heel erg vreemd, misschien hier mensen die zoiets ook eens meegemaakt hebben?
Ik ga in ieder geval vanmiddag even naar een NSP hier in Groningen.
/edit
Oh ja, de oplader kan het niet zijn, aangezien ik daar al een andere voor geprobeerd heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Sandyman538 op 28-11-2007 07:50 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Kan je niet gewoon zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten, en vervolgens autoriseren dat ie automatisch verbinding maakt? Dit zit onder menu, instrumenten, bluetooth, en dan een tabblad naar rechts.Hoholi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 06:10:
Hoe pair je een "Jabra BT 320s" Bluetooth A2DP headset met de Nokia 73 ME met softwareversie : V4.0736.3.2.1 ?
Heb hier al alles nagelezen maar veel over dit staat er nog niet. Weet niet goed in welke menu's ik moet zijn in de Nokia.
p.s. Bluetooth staat AAN op de N73
dit doe je door de beantwoorden / beëindigen lang ingedrukt te houden
Op je nokia N73 bluetooth aanzetten en bluetooth moet op waarneembaar staan, zoeken naar nieuwe bluetooth app. en selecteer vervolgens de jabra, voer de pincode in 0000 en geef toestemming
om automatisch verbingding te kunnen maken.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
WOW man, hier heb ik mij vier uurBulltje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:56:
[...]
Kan je niet gewoon zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten, en vervolgens autoriseren dat ie automatisch verbinding maakt? Dit zit onder menu, instrumenten, bluetooth, en dan een tabblad naar rechts.

Heb het juist dus aan de praat en ben nu aan het luisteren met mijn nieuwe Jabra BT 320s gekoppeld aan de Sony EX71 oordopjes naar Pink Floyd (Cluster One) en klinkt echt
echt vet bedankt
Religion is Opium for the Masses
Anoniem: 237536
je battery moet alleen een boost hebben en dan kan je deze gewoon weer opladen.Sandyman538 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:50:
Mijn N73 lijkt overleden...![]()
Afgelopen weekend was ik muziek aan het luisteren, maar ik wist dat de batterij bijna leeg was. Dus op een gegeven moment houdt de muziek op en schakelt de N73 uit. Niks aan de hand, vrij logisch. Maar daarna doe ik de oplader in het stopcontact en sluit mijn N73 aan, maar geen enkele reactie. Website van Nokia gelezen dat je de telefoon helemaal op zou moeten laden, batterij verwijderen, batterij terugstoppen en het dan nog eens proberen, maar mijn N73 gaat niet meer aan. Heel erg vreemd, misschien hier mensen die zoiets ook eens meegemaakt hebben?
/edit
Oh ja, de oplader kan het niet zijn, aangezien ik daar al een andere voor geprobeerd heb.
Is er ook zo'n soort BT apparaat waar je je eigen oortjes op kunt aansluiten en dan ook nog de "play/pause, stop, forward en reverse" knoppen op hebt zitten. Kheb nu namelijk de remote van de Music Edition, maar vind het wel handiger als ik geen kabeltje meer naar mijn phone heb.Hoholi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:53:
[...]
WOW man, hier heb ik mij vier uur![]()
suf naar gezocht....... Ik altijd alleen maar van onder naar boven in al die menu's
![]()
Heb het juist dus aan de praat en ben nu aan het luisteren met mijn nieuwe Jabra BT 320s gekoppeld aan de Sony EX71 oordopjes naar Pink Floyd (Cluster One) en klinkt echt![]()
echt vet bedankt
Master_A
Dé BT320s bijvoorbeeld?Amiet01 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:21:
[...]
Is er ook zo'n soort BT apparaat waar je je eigen oortjes op kunt aansluiten en dan ook nog de "play/pause, stop, forward en reverse" knoppen op hebt zitten. Kheb nu namelijk de remote van de Music Edition, maar vind het wel handiger als ik geen kabeltje meer naar mijn phone heb.
Zitten op deze dan naast de volumeknoppen ook de verder en terugknop op? Beetje moeilijk te zien op foto;s via google...
groet kikker
Dit haal ik uit de user manual:Anoniem: 223266 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:29:
[...]
Zitten op deze dan naast de volumeknoppen ook de verder en terugknop op? Beetje moeilijk te zien op foto;s via google...
groet kikker
• Phone and Music remote control in one clothing clip:
(answer/ end, reject a call*/ call waiting*, last number redial*, voice
dialing*, play/pause/stop a call, prev./ next track, FFWD, RWD, volume
control)
-update-
Gisteren hebben we nog firmware update gedaan en probleem is nog steeds, dacht eerst dat dat de oplossing zou zijn. Lees wel via google over eventuele slechte batterij?
[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 28-11-2007 22:05 ]
Anoniem: 214426

Elke keer als ik mijn n73 opstart moet ik de tijd opnieuw instellen en ik kan de equalizer niet meer opslaan
Volgens een nokia service point in hardewijk is dat niet te maken zelfs als je em opstuurd
Zit er een NSP in Groningen, waar dan? Ik ben helemaal naar Heerenveen gegaanSandyman538 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:50:
[ Voor 16% gewijzigd door FreeStyler op 29-11-2007 10:44 ]
Hier volgens nokia site:FreeStyler schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:43:
[...]
Zit er een NSP in Groningen, waar dan? Ik ben helemaal naar Heerenveen gegaan
The Phonehouse
Adres:Herestraat 79
Stad:LC Groningen
Postnummer: 9711
Telefoon:050/8800098
Fax:050/8800099
Maar dan moet je op de nokia-site wel kijken bij Friesland
Anoniem: 111246
Van tijd tot tijd of als je em iets te snel neerlegt op een tafel of als je een SMS of nr intoetst dan komt ie met de melding dat de geheugenkaart verwijderd is. Best irritant.
Weet iemand daar wellicht een oplossing voor?
Ik heb het ook gehad met mn 2e N73, uiteindelijk onder garantie laten vervangen aangezien ik zo niet met navigatie etc. kon werken.. Geen idee of het te verhelpen isAnoniem: 111246 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:08:
Mijn N73 heeft echt een heel irritant probleem.
Van tijd tot tijd of als je em iets te snel neerlegt op een tafel of als je een SMS of nr intoetst dan komt ie met de melding dat de geheugenkaart verwijderd is. Best irritant.
Weet iemand daar wellicht een oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 143990 op 30-11-2007 01:36 ]
Ja. Als je op de site van Nokia op de provincie Groningen klikt krijg je geen winkels gezien. Dus toen klikte ik op Friesland en daar stond de phonehouse in de Herestraat (zoals hierboven al staat). Scheelt een stukje rijdenFreeStyler schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:43:
[...]
Zit er een NSP in Groningen, waar dan? Ik ben helemaal naar Heerenveen gegaan
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Als je nog garantie hebt maakt het jou niets uit of ze het kunnen repareren. De winkel waar jij dat ding gekocht hebt moet zorgen dat het geregeld wordt. Niet naar een NSP gaan, maar naar de winkel waar je dat ding kocht. Je probleem duidelijk omschrijven en ter reparatie aanbieden. Als ze het niet kunnen repareren weten ze goed zat wat ze met iets wat in de garantie valt moeten doen: vervangen.Anoniem: 214426 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:07:
Aan die service centrums heb je ook veel
Elke keer als ik mijn n73 opstart moet ik de tijd opnieuw instellen en ik kan de equalizer niet meer opslaan
Volgens een nokia service point in hardewijk is dat niet te maken zelfs als je em opstuurd
Ja, klinkt mooi zo'n "boost"! 1. Hoe doe je dat? Direct 380V erop?Anoniem: 237536 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:30:
[...]
je battery moet alleen een boost hebben en dan kan je deze gewoon weer opladen.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
wanneer wordt de nl geupdate?Anoniem: 226003 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:14:
Hieronder de link naar de nieuwe beta van Nokia PC Suite 6.85 (Engels).
http://www.softpedia.com/...okia/Nokia-PC-Suite.shtml
ben hier niet om interessant te doen hoorOxellaar schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:49:
[...]
Ja, klinkt mooi zo'n "boost"! 1. Hoe doe je dat? Direct 380V erop?2. Als jij bij een NSP werkt, waarom moet ik dan hier naar vragen? Komt bij mij een beetje over van "dump maar weer ff een interessant antwoord". Graag een complete oplossing geven! Lijkt mij wel zo makkelijk.
de battery heeft een voltage van 3.7.
als je de battery een boost van ongeveer 4.5-5 volt geeft dan kan je hem weer tot leven krijgen.
je moet het wel maar een paar seconden erop houden ( 10-15 seconden )
elk KPN business point is bevoegd om je Nokia te repareren, en volgens mij zit deze ook in groningenSandyman538 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:21:
[...]
Ja. Als je op de site van Nokia op de provincie Groningen klikt krijg je geen winkels gezien. Dus toen klikte ik op Friesland en daar stond de phonehouse in de Herestraat (zoals hierboven al staat). Scheelt een stukje rijden
denk je nu echt dat ze klakkeloos toestellen omruilen??Anoniem: 201196 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:33:
[...]
Als je nog garantie hebt maakt het jou niets uit of ze het kunnen repareren. De winkel waar jij dat ding gekocht hebt moet zorgen dat het geregeld wordt. Niet naar een NSP gaan, maar naar de winkel waar je dat ding kocht. Je probleem duidelijk omschrijven en ter reparatie aanbieden. Als ze het niet kunnen repareren weten ze goed zat wat ze met iets wat in de garantie valt moeten doen: vervangen.
dit is een software probleem waar nog geen oplossing voor is en daar gaan ze echt geen toestel voor omruilen.
Hij zegt toch niet dat je dit zelf kunt doen? Een accu mag je nooit helemaal ontladen, hierdoor kan die kapot gaan. Door middel van zo'n boost kan hij dan weer meestal tot leven gewekt worden, maar goed voor je accu is het zeker niet.Oxellaar schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:49:
[...]
Ja, klinkt mooi zo'n "boost"! 1. Hoe doe je dat? Direct 380V erop?2. Als jij bij een NSP werkt, waarom moet ik dan hier naar vragen? Komt bij mij een beetje over van "dump maar weer ff een interessant antwoord". Graag een complete oplossing geven! Lijkt mij wel zo makkelijk.
Die boost geef je waarschijnlijk door op de accu in plaats van 3,7v bijvoorbeeld 5v te zetten heel even. Niet dus een hoger voltage op de adapter, want dan kan die kapot gaan.
Sorry hoor, maar je antwoord is weer niet volledig. Waar moet je je batterij ophouden?Anoniem: 237536 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:04:
[...]
ben hier niet om interessant te doen hoor![]()
de battery heeft een voltage van 3.7.
als je de battery een boost van ongeveer 4.5-5 volt geeft dan kan je hem weer tot leven krijgen.
je moet het wel maar een paar seconden erop houden ( 10-15 seconden )
Ben misschien een zeikerd.......
dat klopt wel idd, een accu kan nog wel eens warm wordenAnoniem: 201196 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:11:
[...]
maar goed voor je accu is het zeker niet.
op je battery staat een + en een - afgebeeld en hier zet je 5 volt op.Oxellaar schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:32:
[...]
Sorry hoor, maar je antwoord is weer niet volledig. Waar moet je je batterij ophouden?![]()
Ben misschien een zeikerd.......
als je geen apparaat hebt waarmee je dit kan krijgen, raad ik je aan om ff langs een business center van KPN of een NSP te gaan.
als je dit doorgeeft zullen ze dit met alle liefde voor je doen.
alleen games, games, games, en thema's
en anti virus zie ik nergens?
edit: morgen krijg ik em binnen :D!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 241213 op 30-11-2007 16:45 ]
Anoniem: 241213 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:45:
iemand die mij kan voorzien van een update ofso? kan deze nergens vinden
alleen games, games, games, en thema's
en anti virus zie ik nergens?
edit: morgen krijg ik em binnen :D!![]()
Waarom blijf ik deze (hele domme) mensen toch helpen, ik ben te aardig voor deze weredit forum.Kan ik mijn firmware zelf updaten?
Ja, dit kan sinds kort: Nokia Software Update Tool
Deze tool zit ook ingebakken in de nieuwe PC Suite van Nokia.
* HendrikN Let op!
Voordat je gaat updaten kijk dan eerst even met *#0000# wat voor firmware versie je hebt. Je ziet dan een regel met Nokia N73 en daarachter (xxxx). Op de plaats van de x-en kunnen veel verschillende dingen staan. Wanneer er tussen de haakjes vier characters staan (bijvoorbeeld 51.02) dan is je software branded door je provider. Je kunt dan wel zelf je software updaten, maar je bent afhankelijk van je provider of de software een beetje recent is. Een andere mogelijkheid is om je telefoon naar een Nokia Service Point te brengen om deze door hen te laten updaten. Voor service points bij jou in de buurt zie nokia.nl
Als er echter twee characters staan tussen de haakjes (bijvoorbeeld 02) dan heb je een non-branded toestel te pakken. Dan kun je zonder problemen je telefoon upgraden wanneer Nokia een nieuwe versie uitbrengt.
Een handige link om te checken wat voor jou de laatst beschikbare software is: http://europe.nokia.com/A4305060 op deze site moet je de product code van je telefoon invoeren die je onder je batterij van je telefoon kan vinden, zoals ook op de site staat uitgelegd.
Hoe update ik met Nokia Software Updater (NSU)?
De stappen zijn als volgt:
- Eerst start je NSU op
- Dan klik je op 1e pagina
- Dan pas sluit je je N73 aan
- Dan vraagt je N73 wat je wilt doen, je kiest pcsuite
- NSU neemt het over en dan doe je update.
Je moet wel PCSuite 6.81 hebben en de NSU uiteraard en de bijgeleverde kabeltje.
Met dank aan Rotsvast voor het posten van deze info
(1ste link is deaud btw)
ik zal zelf uitzoeken wat NSU is
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 241213 op 30-11-2007 21:32 ]
Wij gaan er hier vanuit dat jij (als echte tweaker, natuurlijk) eerst bepaalde stappen onderneemt eer je hier (in ABN, dus geen verneukeratieve geenstijltroep) post. En eventjes de OP lezen is daar een van.Anoniem: 241213 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:52:
bedankt hoor hendrik.. er is zoveel van, door de bomen zag ik ff het bosnië
(1ste link is deaud btw)
ik zal zelf uitzoeken wat NSU isen pcsuite downloaden
Het zijn niet voor niks de "meest gestelde vragen", natuurlijk.
Jammer, hij is erg goed nu.DaannO schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:10:
Het 10e gedeelte mag iemand anders van mij openen, ik wil mijn handen er vanaf gaan trekken. Mocht je interesse hebben neem dan even contact met me op via PM
Zoveel hoeft er ook niet aan verandert te worden lijkt mij. Ik overweeg of ik er tijd voor vrij kan maken, want zit nogal druk met school nu.
heb al veel zitte googlen, maar er is van alles zoveel.. je moet maar weten waar te zoekenHendrikN schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:07:
[...]
Wij gaan er hier vanuit dat jij (als echte tweaker, natuurlijk) eerst bepaalde stappen onderneemt eer je hier (in ABN, dus geen verneukeratieve geenstijltroep) post. En eventjes de OP lezen is daar een van.
Het zijn niet voor niks de "meest gestelde vragen", natuurlijk.
NSU geeft steeds aan: Unable to find phone
terwijl ik precies doe wat er staat
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 241213 op 01-12-2007 15:27 ]
Ja het topic leverde de laatste tijd ook niet zo bar veel nuttige info meer op. Laat ik zeggen dat er weinig getweakt wordt.DaannO schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:10:
Het 10e gedeelte mag iemand anders van mij openen, ik wil mijn handen er vanaf gaan trekken. Mocht je interesse hebben neem dan even contact met me op via PM
Dat lag natuurlijk niet aan jouw DaannO, het was altijd een nette OP.
Zeker, daar heb je gelijk in. Een vraag mag zeker gesteld worden, maar een beetje meer zelf op onderzoek uitgaan zou ik prettig vinden.Anoniem: 201196 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:04:
Het gaat er natuurlijk ook om dat als je een fatsoenlijke vraag of een probleem hebt je hem dan hier kunt stellen. Alle tips en trucs zijn denk ik alwel eens voorbij gekomen.
Waar ik (en vele met mij denk ik) niet goed van wordt zijn de vragen van mensen over bijv. Hoe kom ik aan een update? en dan onderaan vermelden: ik krijg m morgen binnen!!!!
Dat is dus al gaan vragen voordat je het ook maar KAN gaan proberen.

Zulk soort vragen zouden er eigenlijk direct af geknikkerd moeten worden.
Stel je vraag aan Google, daar vindt je 99 van de 100 keer gewoon een antwoord.
Begrijp me goed, ik wil gewoon dat er een nr. 10 aankomt hoor!
Hierop kan je de mods aanspreken. Zij moeten ervoor zorgen dat alles hier naar wens gaat en daar is een desbetreffend topic voor.Oxellaar schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:30:
[...]
Zeker, daar heb je gelijk in. Een vraag mag zeker gesteld worden, maar een beetje meer zelf op onderzoek uitgaan zou ik prettig vinden.
Waar ik (en vele met mij denk ik) niet goed van wordt zijn de vragen van mensen over bijv. Hoe kom ik aan een update? en dan onderaan vermelden: ik krijg m morgen binnen!!!!
Dat is dus al gaan vragen voordat je het ook maar KAN gaan proberen.![]()
Zulk soort vragen zouden er eigenlijk direct af geknikkerd moeten worden.
Stel je vraag aan Google, daar vindt je 99 van de 100 keer gewoon een antwoord.
Begrijp me goed, ik wil gewoon dat er een nr. 10 aankomt hoor!
PSGG Feedback
Van mij mag je gewoon een deel 10 openen met de inhoud van deel 9, alles is inmiddels wel terug te vinden in de vorige topics.. & lang leve de search functie
[ Voor 119% gewijzigd door rickhansen op 03-12-2007 15:27 ]
Anoniem: 2288
En dat indien je wel een update nodig hebt vanwege apps die je erop wil draaien (TomTom) dan naar een service punt kan gaan voor een nieuwe versie ?
Mijn N73:
v2.0628.0.0.1
10-07-2007
RM-133
(57.02)
Van RaboMobiel ... maw Orange
Anoniem: 226003
Ik denk dat jullie punt wel duidelijk is inmiddels...
Maar wat maakt het uit als mensen hier vragen stellen die voorheen al eens gesteld zijn? Ik vermoed dat als het slechts geoorloofd was om nieuwe, originele vragen te stellen, dit forum niet eens zou bestaan. Alle informatie die hier namelijk wordt aangeboden, is ook elders op internet te vinden, wellicht niet altijd in het Nederlands, maar toch.
Gaat het erom elkaar de les te lezen over bedachte forumregels, of om elkaar te helpen, hoe groot of klein het probleem ook is? Het voordeel van terugkerende vragen, is dat het antwoord ook veel sneller gegeven kan worden.
Natuurlijk, met een iets grotere inzet is een antwoord vaak al te vinden voordat een vraag gesteld wordt. Het is misschien de laksheid van veel mensen: zoeken kost meer tijd dan het krijgen van een 'live' antwoord.
En daarom ja, als je een branded telefoon hebt die je wilt updaten, ga dan naar een servicepunt. Basta.
Natuurlijk, met een iets grotere inzet is een antwoord vaak al te vinden voordat een vraag gesteld wordt. Het is misschien de laksheid van veel mensen: zoeken kost meer tijd dan het krijgen van een 'live' antwoord.
Je ontkracht hier je eigen punt en bevestigd de mijne;
Is het klikken van "Vorige pagina" meer moeite dan een bericht typen en verwachten dat de Tweakers hier het wel beantwoorden? Het nadeel is dat echte discussies en vragen steeds worden onderbroken door dit soort internetvervuiling.
[ Voor 50% gewijzigd door HendrikN op 03-12-2007 02:04 ]
Ze hebben geen keuze. Het is echt niet zo dat je als fabrikant maar wat mag doen en zelf kunt beslissen wanneer iemand garantie heeft. Als je iedere keer bij het aanzetten van je telefoon de tijd goed moet zetten is er gewoon iets niet goed aan je toestel en aangezien je garantie hebt moet Nokia het oplossen. Hoe dat is hun probleem als jij maar een goed werkend toestel terug krijgt.Anoniem: 237536 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:11:
[...]
denk je nu echt dat ze klakkeloos toestellen omruilen??
dit is een software probleem waar nog geen oplossing voor is en daar gaan ze echt geen toestel voor omruilen.
En als het alleen een software probleem is zou nokia door de firmware er opnieuw op te zetten het moeten kunnen oplossen.
Anoniem: 88402
We hebben 9 delen met 40 pagina's. Heel makkelijk vind je een oude vraag niet. Ik snap wel inderdaad dat je de zoekfunctie kan gebruiken, maar soms vind je niet precies het juiste antwoord op de vraag. En het is denk ik niet al te veel moeite om even snel een antwoord achter te laten waarvan jij wel het antwoord weet.HendrikN schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:03:
[...]
![]()
Je ontkracht hier je eigen punt en bevestigd de mijne;
Is het klikken van "Vorige pagina" meer moeite dan een bericht typen en verwachten dat de Tweakers hier het wel beantwoorden? Het nadeel is dat echte discussies en vragen steeds worden onderbroken door dit soort internetvervuiling.
Nogmaals; één pagina terug staat het antwoord let-ter-lijk. Daarnaast is het niet meer dan standaard om even bij de FAQ te kijken in de OP. Als dit het nieuwe beleid hier wordt dan kunnen we de OP's wel weglaten.Anoniem: 88402 schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:03:
[...]
We hebben 9 delen met 40 pagina's. Heel makkelijk vind je een oude vraag niet. Ik snap wel inderdaad dat je de zoekfunctie kan gebruiken, maar soms vind je niet precies het juiste antwoord op de vraag. En het is denk ik niet al te veel moeite om even snel een antwoord achter te laten waarvan jij wel het antwoord weet.
er is niets met het toestel aan de hand, deze is goed.Anoniem: 201196 schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:25:
[...]
Ze hebben geen keuze. Het is echt niet zo dat je als fabrikant maar wat mag doen en zelf kunt beslissen wanneer iemand garantie heeft. Als je iedere keer bij het aanzetten van je telefoon de tijd goed moet zetten is er gewoon iets niet goed aan je toestel en aangezien je garantie hebt moet Nokia het oplossen. Hoe dat is hun probleem als jij maar een goed werkend toestel terug krijgt.
En als het alleen een software probleem is zou nokia door de firmware er opnieuw op te zetten het moeten kunnen oplossen.
in de software zitten bugs die ze er niet direct uit kunnen krijgen en daar ruilen ze geen toestel voor om, want die nieuwe heeft dezelfde software dus dezelfde bug.
heb jij van iemand gehoord toen de software de GPS muis uitschakelde dat ze een nieuwe telefoon hebben gekregen??
nee toch.
gewoon wachten tot er een nieuwe update uitkomt en hopen dat deze bug eruit is.
Ik heb dat dus bij de huidige en vorige versies en ook een herinstallatie maakte niets uit. Ik heb dat mmsync programmaatje nogmaals op mijn telefoon geïnstalleerd (via menu Help in de pc suite). Maar ook dat baat niet.
Iemand enig idee?
Heb precies hetzelfde, zou het wel een keer handig vinden als ze daar iets voor zouden vinden.Frank2006 schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:02:
Ik heb nu sinds een weekje Nokia PC Suite 6.85.12.0 en (overigens net als in de voorgaande versies) kan ik bij die Application Installer op de pc niet zien welke apps er op de telefoon geïnstalleerd zijn. De volgende melding geeft die dan: "De inhoud voor het momenteel geselecteerde telefoonmodel kan niet worden weergegeven door deze toepassing"
Ik heb dat dus bij de huidige en vorige versies en ook een herinstallatie maakte niets uit. Ik heb dat mmsync programmaatje nogmaals op mijn telefoon geïnstalleerd (via menu Help in de pc suite). Maar ook dat baat niet.
Iemand enig idee?
AMD 64 X2 4200+ | XFX 6600 GT in SLI | 1 TB HDD
Anoniem: 2288
Natuurlijk had ik al lang op m'n onderwerp gezocht, en een aantal posts gevonden die een antwoord richting aangaven. Echter ik zoek bevestiging van mijn relaas. Soms helpt dat meer dan een regelrecht antwoord.
We zijn er hier om elkaar te helpen niet om steeds maar met de vinger van foei te zwaaien.
Bovendien kan het wel degelijk zin hebben een vraag zo af en toe opnieuw te stellen omdat er wel eens wat veranderd in de wereld en er nieuwe informatie, lees antwoorden, beschikbaar komen.
Heb je moeite hiermee ?
Ja, omdat het antwoord gewoon op de vorige pagina gegeven is. En het gaat heus niet alleen om jouw post, maar meer een patroon wat de afgelopen pagina's naar voren komt.Anoniem: 2288 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:11:
Wat een forumfatsoensrakkers hier zeg !!!
Natuurlijk had ik al lang op m'n onderwerp gezocht, en een aantal posts gevonden die een antwoord richting aangaven. Echter ik zoek bevestiging van mijn relaas. Soms helpt dat meer dan een regelrecht antwoord.
We zijn er hier om elkaar te helpen niet om steeds maar met de vinger van foei te zwaaien.
Bovendien kan het wel degelijk zin hebben een vraag zo af en toe opnieuw te stellen omdat er wel eens wat veranderd in de wereld en er nieuwe informatie, lees antwoorden, beschikbaar komen.
Heb je moeite hiermee ?
Mag ik je er even aan herinneren dat dit Tweakers.net is. Lees dit maar eens even door.Anoniem: 2288 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:11:
Wat een forumfatsoensrakkers hier zeg !!!
Heb je moeite hiermee ?
In sommige topics op GoT worden zulke simpele vragen er gewoon zonder pardon af geknikkerd.
Laat het offtopic gepost in het volgende deel maar terzijde. En mocht je zelf al veel onderzoek gedaan hebben en/of veel gezocht hebben, meldt dat dan...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dit topic is gesloten.