Verwijderd
Mooi zo. Rest nog de vraag of 'tie het met de nieuwste firmware ook nog doet...B-Buster schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:44:
Heb hem 10 min buiten gelegd en inderdaad, na GPS en n73 opnieuw te hebben opgestart werkte het ineens wel.
Was dus weer te ongeduldig ofzo
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:45:
Ik heb de laatste tijd dat mijn N73ME de tijd en datum steeds weer vraagt als ik heb heb uitgezet en dan weer aan zet had hier in het begin geen last van iemand een idee hoe dit kan??
Ik ondertussen wel.Je hebt bijna zeker een geheugen kaart erin zitten. Haal die er maar eens uit en zet je hem dan uit en weer aan en weg is het. Ben nu mijn geheugenkaart aan het formatteren en dan doe ik er alleen de dingen weer op zetten dit ik nodig heb. Kijken of dat helptVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:02:
[...]
Heb ik ook last van, zomaar spontaan...Heb nog niet kunnen ontdekken waar het door komt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 14:48 ]
Daar ga ik niet achter proberen te komenVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:03:
[...]
Mooi zo. Rest nog de vraag of 'tie het met de nieuwste firmware ook nog doet...
Iets dat goed werkt behoeft geen updates, zeker niet in dit geval
Niet de echte Tweaker-mentaliteit, maar in dit geval zou ik willen dat ik `t ook niet gedaan had..B-Buster schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:54:
[...]
Verwijderd
mijn tip is, om eerst de adapt een uur lang buiten te legge nzonder bluetooth aparaten die eraan willen komen..., gewoon eerst satelieten zoeken,pas als het rode lampje gaat knipperen de tom tom laten zoeken, et voila, une werkende tomtom navigatorB-Buster schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:22:
Heb m'n Adapt AD-300 binnengekregen vandaag. Meteen geprobeerd uiteraard, maar het wilt niet lukken. TomTom blijft aangeven "wacht op bruikbaar GPS-signaal".
Ik gebruik TomTom versie 6.010 (7640) met GPS-stuurprogramma v1.20
Firmware op n73 is versie 3.0638.0.0.1
Via de computer heb ik een sleutel aan de GPS ontvanger toegewezen en hem daarmee vervolgens aan de n73 gehangen. Hij staat netjes bij bluetooth devices dus tot zover lijkt het me in orde.
Na het opstarten van TomTom navigator zegt ie eerst "geen GPS apparaat", daarna "verbinding met GPS wordt gemaakt" en vervolgens blijft ie steken bij "wacht op bruikbaar GPS-signaal...".
Iemand tips?
en btw.. binnen vind hij ook geen satelieten he.. je moet hem ECHt buiten leggen, en of je hem dan onder een stukje plasticfolie in de regen legt maakt ook niet uit... daar "kijkt" 'ie wel doorheen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 17:30 ]
bij een vriend van me was het de tomtom versie het probleem met tomtom 6.020 8300 werkt het wel gewoonVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:13:
[...]
mijn tip is, om eerst de adapt een uur lang buiten te legge nzonder bluetooth aparaten die eraan willen komen..., gewoon eerst satelieten zoeken,pas als het rode lampje gaat knipperen de tom tom laten zoeken, et voila, une werkende tomtom navigator
en btw.. binnen vind hij ook geen satelieten he.. je moet hem ECHt buiten leggen, en of je hem dan onder een stukje plasticfolie in de regen legt maakt ook niet uit... daar "kijkt" 'ie wel doorheen
Een mailtje gestuurd naar nokia support. ik wil mn navigatie terug
ik weet 4 man met 4 verschillende gps ontvangers en werke allemaal
Wat "wij" doen?! Heel normaal je N73 updaten via de site van Nokia en daarna ontdekken dat je gps ontvanger het niet meer doet.. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje..Denthis schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:02:
weet niet wat jullie doen,
ik weet 4 man met 4 verschillende gps ontvangers en werke allemaal

ook na de update alles zelf handmatig terug gezet? en niets via backup tool?Wyckse_witte schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:39:
[...]
Wat "wij" doen?! Heel normaal je N73 updaten via de site van Nokia en daarna ontdekken dat je gps ontvanger het niet meer doet.. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje..
Brute force reset geprobeerd?
harde reset
*#7370# reset de N73, default settings, je bent dan wel je contacts, connection
settings, etc kwijt.(als ie code vraagt: 12345)
Brute-force hard reset;
zet je N73 uit, dan de "3 key", de "groene call key", de "* key" alle tegelijkertijd
indrukken en dan de N73 opstarten met de "power key", en dan al deze 4 keys ingedrukt houden tot dat de reset voltooid is.
ik zeg overigens niet dat het helpt,maar proberen kan geen kwaad,
[ Voor 4% gewijzigd door fragcompany op 25-07-2007 22:48 ]
Om dit te doen moet je wel met z'n drieën zijn volgens mij.fragcompany schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:47:
[...]
Brute-force hard reset;
zet je N73 uit, dan de "3 key", de "groene call key", de "* key" alle tegelijkertijd
indrukken en dan de N73 opstarten met de "power key", en dan al deze 4 keys ingedrukt houden tot dat de reset voltooid is.
ik zeg overigens niet dat het helpt,maar proberen kan geen kwaad,
Maar bij mij werkt alles nog prima! gelukkig wel want ga morgen naar Frankrijk, dus.....
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Verwijderd
Hier werkt de volgende combi:D!ablo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:27:
tomtom 6.020 8300 versie helpt ook niet, net geprobeerd.
Een mailtje gestuurd naar nokia support. ik wil mn navigatie terug
N73ME op basis van v4 versie
- BT werkt, alle apparaten waarmee een connectie was verzoeken na inschakelen om verificatie PIN. opgegeven, werkt.
- Parrot CK3300 (Nemerix Chipset) werkt vlekkeloos, zowel Carkit als GPS functies
- Heb SD uit N73 gehouden tot na de volledige update van software v4. Daarna kaart terug gestoken in slot en N73 roept "installing.." TomTom werd automatisch herkent op de kaart en de instellingen werden overgenomen. alles zonder heractiveren werken. Heb momenteel TTN 6.010 (7640) erop staan, met GPS-strprg 1.20 en kaart BeNeLux v605.0
- Alle andere applicaties die op de v3 waren geinstalleerd werden ook gevonden op de kaart en in het menu van de N73 toegevoegd. op een na, Handy Lock. Dat duur de meer dan 1 volle dag voordat de N73 die herkende uit zichtzelf (vreemd, maar zo zij het). na instellen van de autolock tijd van de standaard 5 min naar 2 min werkte die ook perfect.
de Camera werkt schijnbaar iets sneller, maar de focus is trager. foto kwaliteit is ongewijzigd (test setup gebruikt, door telefoonstandaard, lichtinval en kleurenkaart te gebruiken)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 15:45 ]
Verwijderd
heb ze nog niet op de computer vergeleken maar ik kon wel verschil zien met die van mij en mijn vriendin... zelfde foto, andere kleuren maar ook allebij schone lens
De TomTom gps ontvanger is bluetooth versie 1.2. deze werkt nog steeds goed.D!ablo schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:13:
ik heb een N73ME. ik baal er echt van dat ik mn navigatie niet meer kan gebruiken
ik lees op het support forum van nokia dat alleen gps muzien met bluetooth versie 2.0 goed werken met de nieuwe firmware.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Verwijderd
kun je nu in het vervolg updaten zonder computer? waar kun je dat vinden dan?
Je gaat naar het bos, je zoekt een vliegend insect(bij voorkeur een libelle i.v.m. de grootte) en je springt eroverheen. Vergeet niet je mobiele telefoon mee te nemen. Achteraf kun je zien of jij en of je telefoon erop vooruitgegaan is.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:29:
hoe zit dat nou met updaten over the fly ofzo?
kun je nu in het vervolg updaten zonder computer? waar kun je dat vinden dan?
Nog een 2e vraagje, weet er iemand een naam van een gps tooltje die de status en de snelheid bij kan houden in bijv. trein.
Groetjes
Verwijderd
damn, best wel doelloze reactie.. maar de vraag die ik stel is zeer serieus, dus ik hoop je niet tegen te komen in het bos met je n73EnsconcE schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:02:
[...]
Je gaat naar het bos, je zoekt een vliegend insect(bij voorkeur een libelle i.v.m. de grootte) en je springt eroverheen. Vergeet niet je mobiele telefoon mee te nemen. Achteraf kun je zien of jij en of je telefoon erop vooruitgegaan is.
zoals ik vernomen heb uit de changelog is er nu dus een mogelijkheid om up te daten zonder computer... iemand wel een serieuze reactie?
het gaat dus om de eeerste in deze lijst!!! voor de grappige mensen hier
Changelog V4.0727.2.2.1
New features:
- FOTA (Flashing Over The Air)
- Bluetooth Stereo
- A2DP Support
- Dial-up over IR
- Lifetimer Reset for reflashed phones
- Vibra Boot notification
- Configurable Flash setting function for Camera
- Secure Formatter with TCB and All-Files capabilities
- N Series Music Player replaces S60 Music Player
- Online Album included
- Active Standby + UI Grid layout + application locations changed in-line
with Pre-Space UI layout.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 19:58 ]
Verwijderd
Adapt Ad-300 werkt perfect met de nieuwste firmware.B-Buster schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:54:
[...]
Daar ga ik niet achter proberen te komen
Als je je telefoon vaak gebruikt om muziek te luisteren is de update aan te raden, omdat de muziekspeler verbeterd is. Anders zou ik er inderdaad niets aan doen.
Gelukkig heb ik een N80 met FOTA en wifiVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:56:
[...]
damn, best wel doelloze reactie.. maar de vraag die ik stel is zeer serieus, dus ik hoop je niet tegen te komen in het bos met je n73
zoals ik vernomen heb uit de changelog is er nu dus een mogelijkheid om up te daten zonder computer... iemand wel een serieuze reactie?
het gaat dus om de eeerste in deze lijst!!! voor de grappige mensen hier
Changelog V4.0727.2.2.1
New features:
- FOTA (Flashing Over The Air)
- Bluetooth Stereo
- A2DP Support
- Dial-up over IR
- Lifetimer Reset for reflashed phones
- Vibra Boot notification
- Configurable Flash setting function for Camera
- Secure Formatter with TCB and All-Files capabilities
- Online Album included
- Active Standby + UI Grid layout + application locations changed in-line
with Pre-Space UI layout.
Verwijderd
moet je kijken bij instrumenten en dan app.beh. weet niet of het gaat ik doe het altijd via pc maar je kunt hier wel controleren op updatesVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:56:
[...]
damn, best wel doelloze reactie.. maar de vraag die ik stel is zeer serieus, dus ik hoop je niet tegen te komen in het bos met je n73
Daar gebruik ik hem dus idd niet voor.. alleen om te bellen, sms'en, foto's maken en nu dus als navigatieVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:00:
[...]
Adapt Ad-300 werkt perfect met de nieuwste firmware.
Als je je telefoon vaak gebruikt om muziek te luisteren is de update aan te raden, omdat de muziekspeler verbeterd is. Anders zou ik er inderdaad niets aan doen.
hmm de adapt ad-300 heeft geloof ik zelfde specs als dezeVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:00:
[...]
Adapt Ad-300 werkt perfect met de nieuwste firmware.
http://www.pdashop.nl/pro...uetooth-gps-receiver.html
en het ziet er ook zelfde uit behalve de merk dan en bij mij doet de bovenstaande gps dus niet.
Verwijderd
Verwijderd
of mp4 naar dvd
wedden dat deze vraag dan onnodig was geweest? daar vind je genoeg sites met wat je nodig hebt.
Op ebay zijn deze voor leukere prijzen te krijgen bij goede ebay verkopers. Ik heb de mijne voor 30 euro. Prima in doos!D!ablo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:25:
[...]
hmm de adapt ad-300 heeft geloof ik zelfde specs als deze
http://www.pdashop.nl/pro...uetooth-gps-receiver.html
en het ziet er ook zelfde uit behalve de merk dan en bij mij doet de bovenstaande gps dus niet.
Verwijderd
gekkenhuis bij die lui hier.... hebben nergens verstand van
Ik heb geen zin om die tork dingen los te halen, iemand die al een keer een frontje heeft vervangen ?
De normale N73 heeft nu de mediaplayer van de ME versie, dus die is erop vooruit gegaan.Wyckse_witte schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:25:
Kan iemand mij dan vertellen waar die enorme verbetering in de mediaplayer in zit? Kan niet zeggen dat ik veel verschil merk t.o.v. de vorige ME versie
Ja dat weet ik, maar in het changelog voor de nieuwste ME firmware staat:ProGo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:22:
[...]
De normale N73 heeft nu de mediaplayer van de ME versie, dus die is erop vooruit gegaan.
Changelog V4.0727.2.2.1
New features:
zal aan mij liggen, maar ik zie de verschillen niet met de vorige versie..
Verwijderd
enigste wat ik weet is dat je hem nu tenminste goed kunt afsluitenWyckse_witte schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:07:
[...]
Ja dat weet ik, maar in het changelog voor de nieuwste ME firmware staat:
Changelog V4.0727.2.2.1
New features:
zal aan mij liggen, maar ik zie de verschillen niet met de vorige versie..
Sinds een week heb ik een nieuwe Peugeot 207 met ingebouwde BT carkit. De eerste paar dagen was iedereen te spreken over de kwaliteit van het geluid als ik aan het bellen was.
Sinds twee of drie dagen klagen mensen aan de andere kant van de lijn echter dat ik 'ver weg' klink. De kwaliteit is duidelijk achteruit gegaan. Daarnaast veranderde de stem van een vriend van me ineens in een soort van 'robot-stem' voor ongeveer 10 sec en daarna hoorde ik helemaal niets meer.
Ik heb inmiddels de telefoon van mijn vriendin geprobeerd en dit geeft weer prima geluid. Waarschijnlijk ligt dit dus aan de BT van de N73. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb een gewone N 73 met V 3.0704.1.0.1 firmware
Never Underestimate the Predictability of Stupidity
Verwijderd
Nu wil ik hem dus opsturen, heb nog garantie, maar ik heb voordat ik op vakantie ging van mijn N73 een ME versie gemaakt..
Zouden ze hier een probleem van maken (als ze heeeel kinderachtig zijn??)
probeer de firmware eens up te daten!Le-BenZ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:37:
Hello all!
Sinds een week heb ik een nieuwe Peugeot 207 met ingebouwde BT carkit. De eerste paar dagen was iedereen te spreken over de kwaliteit van het geluid als ik aan het bellen was.
Sinds twee of drie dagen klagen mensen aan de andere kant van de lijn echter dat ik 'ver weg' klink. De kwaliteit is duidelijk achteruit gegaan. Daarnaast veranderde de stem van een vriend van me ineens in een soort van 'robot-stem' voor ongeveer 10 sec en daarna hoorde ik helemaal niets meer.
Ik heb inmiddels de telefoon van mijn vriendin geprobeerd en dit geeft weer prima geluid. Waarschijnlijk ligt dit dus aan de BT van de N73. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
ik heb zelfde probleem gehad met jou firmware versie
misschien dat het helpt
Verwijderd
Ruil je wagen inLe-BenZ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:37:
Hello all!
Ik zou ook eerst, zoals hierboven vermeldt, je firmware proberen te updaten
firmware versie is hoger dan van n73 en iemand hier schreef dat zijn holux 236 hiermee werkte.
Dus ben nu happy met ME V4.0727.2.2.1 en TTN met holux. ook andere navigatie pakketten als maps, nav4all, R66 werken allemaal gewoon.
Was alleen mijn agenda kwijt na backup terug zetten, maar een synch met outlook bracht ook dat weer terug.
ik merk niets in snelheid, battery zullen we bekijken.
I will, ben alleen bang dat dat problemen geeft met mijn Adapt AD 800 GPS receiver...any experience?firefighter2 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 08:54:
[...]
probeer de firmware eens up te daten!
ik heb zelfde probleem gehad met jou firmware versie
misschien dat het helpt
Bedankt voor je hulp in ieder geval!
google is een hele uitvinding al zeg ik het zelf:Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:26:
Wie weet hoe ik 'foto beller' over de gehele achtergrond kan krijgen?
http://www.smartphoneware...0-3rd-edition-product.php
11.95 dollar full screen caller
[ Voor 9% gewijzigd door fragcompany op 28-07-2007 17:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mijn N73 is zo traag als poppenstront. In het verleden heb ik mijn telefoon zelf wel eens geupdated met dank aan deze topic. Ik kan er nu alleen niets meer over terugvinden. Kan iemand mij nog even uitleggen hoe dat ook alweer in z'n werk ging?
Bedankt en de groetjes.
Hier staat het vast ergens duidelijk uitgelegd.Vögel schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:40:
Beste mensen,
Mijn N73 is zo traag als poppenstront. In het verleden heb ik mijn telefoon zelf wel eens geupdated met dank aan deze topic. Ik kan er nu alleen niets meer over terugvinden. Kan iemand mij nog even uitleggen hoe dat ook alweer in z'n werk ging?
Bedankt en de groetjes.
stuur mij ff een mailtje ik heb een progje voor jeVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:26:
Wie weet hoe ik 'foto beller' over de gehele achtergrond kan krijgen?
Verwijderd
Ik had ze van de telefoon gehaald omdat ik een totale reset heb gedaan.
Maar nu wil ik mijn smsjes weer terug zetten via pc suite en dan gewoon naar de inbox slepen. Maar dit lukt niet, alleen naar concepten.
Iemand die weet hoe dit moet?
Verwijderd
Volgende keer de back-up funcite van pc suite gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:45:
Hoe moet je sms berichten terug op je telefoon zetten..?
Ik had ze van de telefoon gehaald omdat ik een totale reset heb gedaan.
Maar nu wil ik mijn smsjes weer terug zetten via pc suite en dan gewoon naar de inbox slepen. Maar dit lukt niet, alleen naar concepten.
Iemand die weet hoe dit moet?
Verder lijkt mij dat kopieren -> plakken gewoon zou moeten werken, maar blijkbaar dus niet.
Verwijderd
Maar als die reset vanwege een probleem is uitgevoerd heb je kans dat ie met de backup weer terug komt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:55:
[...]
Volgende keer de back-up funcite van pc suite gebruiken![]()
Verder lijkt mij dat kopieren -> plakken gewoon zou moeten werken, maar blijkbaar dus niet.
Verwijderd
Dan had hij/zij bijvoorbeeld toch gewoon alleen een back-up kunnen maken van de contacten en berichten? Lijkt mij niet dat dan het probleem weer terug komt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:30:
[...]
Maar als die reset vanwege een probleem is uitgevoerd heb je kans dat ie met de backup weer terug komt.
Verwijderd
De 207 "schijnt" een Parrot OEM chip te dragen uit de series 5 lijn. een best degelijke en snelle chip. De Feline van mijn vriendin had precies hetzelfde euvel. lag uiteindelijk niet aan de chipset en firmware van de BT in de 207. De N73 heeft toen een zelfde firmware versie reload gekregen en toen was het weg.Le-BenZ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:37:
Hello all!
het enige dat nog niet jusit werkt is bellen uit je telefoonboek in de 207.. je moet je contacten erheen pushen (stuk voor stuk ook nog!)
met de Sw4 versie doet deze het trouwens ook prima. ik kan je echter niet zeggen wat de Adapt zal doen, ik gebruik een Parrot GPS unit (CK3300) en die doet vriendelijk mee
Verwijderd
Voor de update deed ie het perfect i.c.m. een TomTom gps muis(9821x uit de tijd van Tom Tom 3)
Zou het met een nieuwe GPS muis wel werken? Of is het wachten op een nieuwe update.
Verwijderd
Het was inderdaad zo dat ik de reset heb gedaan omdat er wat problemen waren.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:32:
[...]
Dan had hij/zij bijvoorbeeld toch gewoon alleen een back-up kunnen maken van de contacten en berichten? Lijkt mij niet dat dan het probleem weer terug komt.
Is het mogelijk alleen een back-up te maken van berichten ?
Ik heb wel een back-up gemaakt van alles, maar niet alles hoeft dus terug. Is het mogelijk alleen berichten terug te zetten?
Vandaar dat ik naast een back-up ook alle berichten uit de inbox heb gesleept en op de computer heb gezet, maar op dezelfde manier krijg ik ze niet terug gesleept.
Iemand die hier een oplossing voor weet? Of is die er niet..
Zelfde combi als jou kwa firmware,alleen heb ik de nieuwe gps muis,werkt toppie zoals bij elke andere nieuwe gps muis ontvanger gebruiker hierVerwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:17:
Na een Softwareupdate naar versie 4 (4.0726.2.0.1)werkt ook mijn GPS niet meer.
Voor de update deed ie het perfect i.c.m. een TomTom gps muis(9821x uit de tijd van Tom Tom 3)
Zou het met een nieuwe GPS muis wel werken? Of is het wachten op een nieuwe update.
waarschijnlijk al eerder gesteld maar ik kan de vraag niet terug vinden: ik heb hier de N73 van mijn broer en deze moet worden aangesloten op zijn computer. Nu is deze nog van voor de oorlog en voorzien van windows 98.
Het liefst zou ik dit erop laten staan (het is zo'n werk om alles uit te zoeken), is er een mogelijkheid om pc suite voor de N73 onder windows 98 te laten draaien?
Kan iemand even zijn instellingen voor Gmail hier neerzetten, na m'n ME firmware-update wil het niet meer verbinden...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Welke heb jij?fragcompany schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:20:
[...]
Zelfde combi als jou kwa firmware,alleen heb ik de nieuwe gps muis,werkt toppie zoals bij elke andere nieuwe gps muis ontvanger gebruiker hier
Verwijderd
Ja maar Persoonlijke instellingen van de telefoon neemt ie altijd in de backup opVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:32:
[...]
Dan had hij/zij bijvoorbeeld toch gewoon alleen een back-up kunnen maken van de contacten en berichten? Lijkt mij niet dat dan het probleem weer terug komt.
Verwijderd
Ja, het is mogelijk om alleen de berichten terug te zetten. Gewoon de back-up terugzetten met PC Suite en dan kom je het vanzelf tegenVerwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Het was inderdaad zo dat ik de reset heb gedaan omdat er wat problemen waren.
Is het mogelijk alleen een back-up te maken van berichten ?
Ik heb wel een back-up gemaakt van alles, maar niet alles hoeft dus terug. Is het mogelijk alleen berichten terug te zetten?
Vandaar dat ik naast een back-up ook alle berichten uit de inbox heb gesleept en op de computer heb gezet, maar op dezelfde manier krijg ik ze niet terug gesleept.
Iemand die hier een oplossing voor weet? Of is die er niet..
Lijkt mij niet dat je persoonlijke instellingen een groot probleem kunnen vormen.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:43:
[...]
Ja maar Persoonlijke instellingen van de telefoon neemt ie altijd in de backup op
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 17:38 ]
Verwijderd
Als ik de back-up terugzet overschrijft hij dan niet alles..? Wat bedoel je precies met: 'dan kom je het vanzelf tegen'.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:36:
[...]
Ja, het is mogelijk om alleen de berichten terug te zetten. Gewoon de back-up terugzetten met PC Suite en dan kom je het vanzelf tegen
[...]
Lijkt mij niet dat je persoonlijke instellingen een groot probleem kunnen vormen.
Verwijderd
Precies wat ik zeg. Dat je het vanzelf tegen komt. Je komt vanzelf een optie tegen waar je kan selecteren wat je terug wilt zetten.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:10:
[...]
Als ik de back-up terugzet overschrijft hij dan niet alles..? Wat bedoel je precies met: 'dan kom je het vanzelf tegen'.
ik heb met een backup foto's terug gezet.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:10:
[...]
Als ik de back-up terugzet overschrijft hij dan niet alles..? Wat bedoel je precies met: 'dan kom je het vanzelf tegen'.
En de foto's die nieuwer waren bleven er gewoon op staan.
Zover ik weet worde alleen de smsjes die ontbreken op de gsm terug gezet de andere blijven gewoon staan.
Tijdens het terug zetten van de backup kun je kiezen wat je van de backup wilt terug zetten.
*instellingen
.....
zo kun je gewoon kiezen wat je wil en niet wil.
[ Voor 18% gewijzigd door Denthis op 29-07-2007 19:05 ]
Verwijderd
Ja het is gelukt nuDenthis schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:04:
[...]
ik heb met een backup foto's terug gezet.
En de foto's die nieuwer waren bleven er gewoon op staan.
Zover ik weet worde alleen de smsjes die ontbreken op de gsm terug gezet de andere blijven gewoon staan.
Tijdens het terug zetten van de backup kun je kiezen wat je van de backup wilt terug zetten.
*instellingen
.....
zo kun je gewoon kiezen wat je wil en niet wil.
Bedankt voor jullie hulp!
Welnu, ik heb daar opeens ook last van. En 3 vrienden van mij ook (ja ze hebben allemaal de N73). Als ik m'n telefoon lichtjes tegen de tafel aantik met de linker-boven-zijkant (boven het infraroodvenster), dan plopt hij vaak uit. Maar het is met vlagen, want ook vaak is er niks aan de hand.
NOSIG
Verwijderd
heb ik ook last van gehad ._Christiaan_ schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:39:
Ik las hier weleens over uitvallende N73's bij minimale schokken. Dus N73 ff aantikken --> telefoon valt uit.
Welnu, ik heb daar opeens ook last van. En 3 vrienden van mij ook (ja ze hebben allemaal de N73). Als ik m'n telefoon lichtjes tegen de tafel aantik met de linker-boven-zijkant (boven het infraroodvenster), dan plopt hij vaak uit. Maar het is met vlagen, want ook vaak is er niks aan de hand.
telefoon meerdere malen omgeruild, hielp niks. bleek het uiteindelijk aan de battery te liggen. Deze word namelijk niet omgeruild bij een nieuw toestel
Hmm ik had niet verwacht dat het aan de batterij zelf zou liggen. Ik zat eerder te denken aan het contact tussen batterij en telefoon of gewoon aan iets in de telefoon zelf.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:41:
[...]
heb ik ook last van gehad .
telefoon meerdere malen omgeruild, hielp niks. bleek het uiteindelijk aan de battery te liggen. Deze word namelijk niet omgeruild bij een nieuw toestel![]()
Binnenkort dan maar eens naar de NSP in Schiedam. Hopelijk wisselen ze meteen m'n batterij om als ik zeg dat het aan de batterij ligt.
NOSIG
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ja hierthomaskroon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:43:
Jaaaa dat is verdomme zo gruwelijk irritant......... Ik zette mijn telefoon aan om te bellen (hij was al uitgevallen...), ik belde tot ik thuis was met de fiets, hing op, stopte hem in mijn zak, pak hem binnen, UITTTTT!! Alleen de garage binnen gelopen en de fiets binnen gezet... En ja de telefoon was nog volHeeft IEMAND hier een oplossing voor? Groetjes Thomas
Verwijderd
Heb hier ook een tijd lang last van gehad. Ben uiteindelijk ook naar het NSP in Schiedam geweest. Werd top geholpen daar. Bij mij was vocht het probleem. Tel was blijkbaar vochtig geweest, en viel daarom bij het minste of geringste uit. Zij hebben 'm schoongemaakt en nu nergens last meer van._Christiaan_ schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:01:
[...]
Hmm ik had niet verwacht dat het aan de batterij zelf zou liggen. Ik zat eerder te denken aan het contact tussen batterij en telefoon of gewoon aan iets in de telefoon zelf.
Binnenkort dan maar eens naar de NSP in Schiedam. Hopelijk wisselen ze meteen m'n batterij om als ik zeg dat het aan de batterij ligt.
'Tis een super fijne telefoon, met alle mogelijkheden die hij heeft. Maar hij is ook heeel kwetbaar, dat heb ik wel gemerkt...
Verwijderd
Heb ik inmiddels geprobeerd. Geheugenkaart geformateerd op de PC en in de telefoon. Maar hij vraagt nog steeds om de datum en tijd als ik hem aan zetVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:45:
[...]
[...]
Ik ondertussen wel.Je hebt bijna zeker een geheugen kaart erin zitten. Haal die er maar eens uit en zet je hem dan uit en weer aan en weg is het. Ben nu mijn geheugenkaart aan het formatteren en dan doe ik er alleen de dingen weer op zetten dit ik nodig heb. Kijken of dat helpt
Als je daar iets uit verwijderd, word het ook van de telefoon of geheugenkaart verwijderd.
kun je lifeblog deinstalleren ?
Iemand nog een idee?! Heb tomtom echt nodig voor duitsland volgende week!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Je kan nu niets meer aan doen. resetten helpt niet, je kan de software ook niet terugdoen. Enige wat je kan doen is hopen op een nieuwe firmware die jou problemen verhelpt, of je koopt een andere gps ontvanger die het wel zou moeten doen. de muis van tomtom zelf doet het wel goed had ik gelezen.
Succes.
Hey Mad_Cookie,Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:07:
[...]
De 207 "schijnt" een Parrot OEM chip te dragen uit de series 5 lijn. een best degelijke en snelle chip. De Feline van mijn vriendin had precies hetzelfde euvel. lag uiteindelijk niet aan de chipset en firmware van de BT in de 207. De N73 heeft toen een zelfde firmware versie reload gekregen en toen was het weg.
het enige dat nog niet jusit werkt is bellen uit je telefoonboek in de 207.. je moet je contacten erheen pushen (stuk voor stuk ook nog!)
met de Sw4 versie doet deze het trouwens ook prima. ik kan je echter niet zeggen wat de Adapt zal doen, ik gebruik een Parrot GPS unit (CK3300) en die doet vriendelijk mee
Thanks voor je antwoord. Ik heb inmiddels V 4.0726.2.0.1
Adapt muis werkt prima en over het geluid van de carkit heb ik ook geen klachten meer gehoord dus ik hoop dat probleem is opgelost.
Het adresboek heb ik trouwens wel in één keer naar mijn carkit kunnen sturen door al mijn contacten te selecteren en deze via BT te verzenden.
Jep had het kunnen verwachten inderdaad. Maar met goede hoop had ik ook verwacht dat ze dat probleem eruit hadden, aangezien ze hem toen weer offline hadden gehaald. Helaas niet dus. Erg slechte zaak en dit is gewoon ronduit vervelend.badluckboy schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:52:
je hebt het geupdate naar versie 4. Als je de forums een beetje leest dan had je kunnen weten dat tomtom problemen geeft met sommige gps muizen bij firmware versie 4.0.
Je kan nu niets meer aan doen. resetten helpt niet, je kan de software ook niet terugdoen. Enige wat je kan doen is hopen op een nieuwe firmware die jou problemen verhelpt, of je koopt een andere gps ontvanger die het wel zou moeten doen. de muis van tomtom zelf doet het wel goed had ik gelezen.
Succes.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Schiedam is idd een fijne NSP (ze zijn ook nog eens premium, maar daar heb je niks aan met een N73). Ik ben er eens geweest met een Samsung, en ik ben er top geholpen. In m'n eigen woonplaats zit ook een NSP, maar hier is de service bagger. Ik wilde eens de firmware updaten van m'n 8800SE en hier deden ze 2 dagen overVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:25:
[...]
Heb hier ook een tijd lang last van gehad. Ben uiteindelijk ook naar het NSP in Schiedam geweest. Werd top geholpen daar. Bij mij was vocht het probleem. Tel was blijkbaar vochtig geweest, en viel daarom bij het minste of geringste uit. Zij hebben 'm schoongemaakt en nu nergens last meer van.
'Tis een super fijne telefoon, met alle mogelijkheden die hij heeft. Maar hij is ook heeel kwetbaar, dat heb ik wel gemerkt...

NOSIG
Verwijderd
Ook mijn ervaring met Oud-Beijerland. Bagger service daar..._Christiaan_ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:32:
[...]
Schiedam is idd een fijne NSP (ze zijn ook nog eens premium, maar daar heb je niks aan met een N73). Ik ben er eens geweest met een Samsung, en ik ben er top geholpen. In m'n eigen woonplaats zit ook een NSP, maar hier is de service bagger. Ik wilde eens de firmware updaten van m'n 8800SE en hier deden ze 2 dagen over. Arrogante medewerkers daar ook. Dus mensen, ga niet naar de NSP in Oud-Beijerland
Aardige gasten wel, dat wel, maar ik ben er nog nooit echt verder geholpen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
hoop dat nokia snel met een fix of een nieuwe update komt anders kan een hoop bluetooth apparaten in de prullenbak.
Nadelen die ik heb ondervonden van V4:
-de telefoon is trager;
-Nokia maps (smart2go) krijg ik niet meer geïnstalleerd;
-de geluidjes van spraakherkenning en handsfree zijn achterlijk luid geworden;
-sommige bluetooth apparaten, zoals GPS muizen, doen het niet meer.
Achteraf had ik V4 lekker laten staan. Maarja dat is achteraf. Jammer genoeg kan je niet downgraden.
NOSIG
Verwijderd
Goed, ik heb dus al meerdere berichten gelezen van users die hun GPS-muis niet meer kunnen gebruiken na de update naar versie 4.0726.2.0.1_Christiaan_ schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:19:
Het enige positieve over V4 is volgens mij de music player en de camera. Hoewel ik het verschil niet eens merk in camerakwaliteit.
Nadelen die ik heb ondervonden van V4:
-de telefoon is trager;
-Nokia maps (smart2go) krijg ik niet meer geïnstalleerd;
-de geluidjes van spraakherkenning en handsfree zijn achterlijk luid geworden;
-sommige bluetooth apparaten, zoals GPS muizen, doen het niet meer.
Achteraf had ik V4 lekker laten staan. Maarja dat is achteraf. Jammer genoeg kan je niet downgraden.
Maar ik begrijp dat er ook GPS-muizen zijn die het nog wel gewoon doen na de update? Kan iemand mij zo'n exemplaar noemen? Ik wil het gewoon werkend hebben en niet hoeven wachten tot Nokia een keer een oplossing aan komt dragen.
adapt AD300knäckor schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:18:
[...]
Goed, ik heb dus al meerdere berichten gelezen van users die hun GPS-muis niet meer kunnen gebruiken na de update naar versie 4.0726.2.0.1Ik ben er één van, wat ik erg frustrerend vind aangezien ik een per se een telefoon wilde waar ik TomTom op kon draaien.
Maar ik begrijp dat er ook GPS-muizen zijn die het nog wel gewoon doen na de update? Kan iemand mij zo'n exemplaar noemen? Ik wil het gewoon werkend hebben en niet hoeven wachten tot Nokia een keer een oplossing aan komt dragen.
Tomtom gps
Qstarz Q818
Verwijderd
Verwijderd
Ah Benz,Le-BenZ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:14:
[...]
Hey Mad_Cookie,
Thanks voor je antwoord. Ik heb inmiddels V 4.0726.2.0.1
Adapt muis werkt prima en over het geluid van de carkit heb ik ook geen klachten meer gehoord dus ik hoop dat probleem is opgelost.
Het adresboek heb ik trouwens wel in één keer naar mijn carkit kunnen sturen door al mijn contacten te selecteren en deze via BT te verzenden.
Verholpen klachten zijn altijd beter dan nieuwe
Die select-all optie heb ik toevalllig ook uitgeprobeerd gisteren. mijn N73ME doet dat uitermate snel, maar de N73T-Mob-edition (branded software) schijnt dat truukje te moeilijk te achten
Die behoeft binnenkort ook een update, maar mijn vriendin houdt het bij de TM-software.. eens kijken hoever die achterlopen. tja je zou dat stomme opstart deuntje eens moeten missen
All,
Ik heb nog wel iets nieuws met de N73ME op v4 gevonden bij mij.. wegvallende verbindingen in de zin van "zet iemand in standby, dan haal je hem/haar weer terug en hoort men jou niet meer" (of ze vallen gewoon weg en de verbinding wordt verbroken, terwijl beide een antenne signaal indicatie hebben van 100
[ Voor 97% gewijzigd door Maxxter op 31-07-2007 19:37 ]
Verwijderd
dit zal ik vanavond ook even testen, dan hoor je hte later deze week wel hoe dat gegaan is, ik heb de N73 music edition van T-mobile.. wel unbranded gemaakt en met de laatste V4 software...Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:23:
[...]
Ah Benz,
Verholpen klachten zijn altijd beter dan nieuwe![]()
Die select-all optie heb ik toevalllig ook uitgeprobeerd gisteren. mijn N73ME doet dat uitermate snel, maar de N73T-Mob-edition (branded software) schijnt dat truukje te moeilijk te achten![]()
Die behoeft binnenkort ook een update, maar mijn vriendin houdt het bij de TM-software.. eens kijken hoever die achterlopen. tja je zou dat stomme opstart deuntje eens moeten missen![]()
All,
Ik heb nog wel iets nieuws met de N73ME op v4 gevonden bij mij.. wegvallende verbindingen in de zin van "zet iemand in standby, dan haal je hem/haar weer terug en hoort men jou niet meer" (of ze vallen gewoon weg en de verbinding wordt verbroken, terwijl beide een antenne signaal indicatie hebben van 100
houdt het ff in de gaten, en nog meer mensen die last hebben van een spontaan uitvallende n73?
ik heb het nu al 10 keer gehad minimaal... best erg vervelen, maar om daarvoor naar een nokia punt te gaan? ik bel ze wel eens op...
Iemand die weet hoe ik dit kan realiseren?
mvg
Nils
Verwijderd
Ja, dat heb ik ook gehad. Mijn N73 viel constant uit, soms in mijn zak, soms tijdens het liggen op de tafel, soms tijdens het bellen. Ik ben ermee terug gegaan naar de Nokiaboer en heb na 2 weken een nieuwe gekregen. En een nieuwe accu.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:41:
[...]
dit zal ik vanavond ook even testen, dan hoor je hte later deze week wel hoe dat gegaan is, ik heb de N73 music edition van T-mobile.. wel unbranded gemaakt en met de laatste V4 software...
houdt het ff in de gaten, en nog meer mensen die last hebben van een spontaan uitvallende n73?
ik heb het nu al 10 keer gehad minimaal... best erg vervelen, maar om daarvoor naar een nokia punt te gaan? ik bel ze wel eens op...
Verwijderd
Ja, RTFM!nilsjei1234 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:39:
Ik wil mijn n73 graag synchroniseren met mijn pc waarbij ik dus zowel afspreken via mijn pc naar mijn telefoo kan sturen als omgekeerd.
Iemand die weet hoe ik dit kan realiseren?
mvg
Nils

Maar serieus, PC Suite en de instructies volgen, zo moeilijk is dat echt niet.
Hebben ze de covers op voorraad denk je?firefighter2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:27:
[...]
bij een officiele nsp heb je het voor 50 euro voor elkaar.
originele behuizing (perfecte pasvorm) en behoud van volledige garantie.
je kunt er gewoon op wachten.
100% service en super gaaf.
is dat geen beter idee?
DaveD
Ik denk dat de betreffende NSP dat beter weet dan firefighter2. Als ik jou was zou ik die NSP dus gewoon ff bellen.
NOSIG
Verwijderd
Ik hoop dat iemand me hier op weg kan helpen. Ik heb me echt suf gezocht op het net maar ik kom er niet uit. Kan iemand me altjeblieft vertellen hoe ik MSN op mijn Nokia N73 zet en kan gebruiken??????? Mijn dankt is groot!
Groetjes Junadase
Verwijderd
Dit wel even gechekt bij collega's van mij die ook een N73 hebben (niet met software V4), en die hebben geen probleem !!
Nokia doet er helemaal niets aan, en voelt zich ook niet aansprakelijk of zo
KlikVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:44:
Hallo,
Ik hoop dat iemand me hier op weg kan helpen. Ik heb me echt suf gezocht op het net maar ik kom er niet uit. Kan iemand me altjeblieft vertellen hoe ik MSN op mijn Nokia N73 zet en kan gebruiken??????? Mijn dankt is groot!
Groetjes Junadase
Of kijk even op de eerste pagina van dit topic.
[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 01-08-2007 00:44 ]
Zijn er meer mensen met de 'blinking cursor' na de update naar de laatste firmware versie voor de normale N73? Of ben ik 'one of the happy few?'Tijgert schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:21:
Op het Nokia forum had men wel wat commentaar over de nieuwe non-ME firmware.
Bugs i've noticed in this new version:
(I updated from 3.0713.1.0.2 to this one)
- There is a cursor blinking in the pop-up baloon
when getting\dialing a call
-
Verwijderd
Het is niet een heel stabiel programma bij mij, de ene keer werkt het wel, de andere keer niet. Heb zelf Windows XP. Hieronder vind je de uitleg:
http://www.s60tips.com/20...rom-itunes-to-s60-phones/
Dit topic is gesloten.
Reminder: Gathering of Tweakers is géén helpdesk!
Lees je boekje goed door, probeer het eerst zelf, lees voorgaande posts/pagina's, zoek op Google, zoek met de zoekfunctie van dit forum en is je vraag dan nog niet beantwoord? Post dan je vraag, maar vertel ons ook wat je zelf al heb gedaan en hoe.