Het Nokia N73 Topic | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 29.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een mooie N73 binnen gekregen. Gratis bij verlengen Tele2 abbo-tje. Zelfs gratis nog 2 GB erbij!
Meteen verliefd! O+ :9 :P
Heb hem vooral verkozen boven de K810i omdat deze N73 veel betere video filmpjes maakt.
Na wat uitzoeken bleek dat Sony sinds de K300 de videokwaliteit gelijk heeft gelaten t/m de huidige K810i. Pas op de K850 gaat het beter worden. Die gaat het helemaal maken ........ in 2008.

Heb eerst maar eens deze postings doorgewandeld, ben nu bij deel 5.... pfff... effe uitrusten.

Twee vraagjes (hoop niet dat ze net in deel 8 staan):

1- de radio werkt erg lekker. Ik zou echter graag er mee inslapen dwz ik zoek een timer die de radio na X minuten (30 of 5 of 60) vanzelf uitzet. Zoals je op draagbare tv's ook wel vindt voor in de slaapkamer.
Hij mag natuurlijk ook simpelweg het hele toestel uitzetten. Of desnoods alleen de MP3 player.
Kan het niet vinden... heeft iemand een idee of het er op zit?
Of dat er een proggie voor te downloaden is ergens?

2- Ik heb een hoop gelezen over dat updaten, dat iedereen dit tegenwoordig zelf moet doen. Behalve als je een ''branded'' firmware hebt van een provider. Dan schijnt het niet zelf mogelijk te zijn?
Zie ik dit goed?
Als ik op nokia.nl mijn toestelcode 0539337 intik geeft hij: updaten naar V 3.0704.1.0.1.
En ik blijk na *#0000# versie V 2.0628.0.0.1 te hebben.
Er staat bij: 10-07-2006 en RM-133 en Noka N73 (57.02).
Zie ik het goed dat ik GEEN branded versie heb en dus wel zelf kan updaten?
Of is deze juist wel branded?
Er staat een hoop over op pag1 maar (sorry) niet echt duidelijk.
Daar staat letterlijk ''Heb je een firmware met (.02) erachter, dan kan je deze niet zelf updaten.''.
Nou... ik heb niet (.02) er achter maar (.57.02) dus ........
Maar dan lees ik in postings weer dat je juist met (XX.02) NIET zelf kan updaten....
Pffffffffff... .... HELP PLEASE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:07:
Heb een mooie N73 binnen gekregen. Gratis bij verlengen Tele2 abbo-tje. Zelfs gratis nog 2 GB erbij!
Meteen verliefd! O+ :9 :P
Heb hem vooral verkozen boven de K810i omdat deze N73 veel betere video filmpjes maakt.
Na wat uitzoeken bleek dat Sony sinds de K300 de videokwaliteit gelijk heeft gelaten t/m de huidige K810i. Pas op de K850 gaat het beter worden. Die gaat het helemaal maken ........ in 2008.

Heb eerst maar eens deze postings doorgewandeld, ben nu bij deel 5.... pfff... effe uitrusten.

Twee vraagjes (hoop niet dat ze net in deel 8 staan):

1- de radio werkt erg lekker. Ik zou echter graag er mee inslapen dwz ik zoek een timer die de radio na X minuten (30 of 5 of 60) vanzelf uitzet. Zoals je op draagbare tv's ook wel vindt voor in de slaapkamer.
Hij mag natuurlijk ook simpelweg het hele toestel uitzetten. Of desnoods alleen de MP3 player.
Kan het niet vinden... heeft iemand een idee of het er op zit?
Of dat er een proggie voor te downloaden is ergens?

2- Ik heb een hoop gelezen over dat updaten, dat iedereen dit tegenwoordig zelf moet doen. Behalve als je een ''branded'' firmware hebt van een provider. Dan schijnt het niet zelf mogelijk te zijn?
Zie ik dit goed?
Als ik op nokia.nl mijn toestelcode 0539337 intik geeft hij: updaten naar V 3.0704.1.0.1.
En ik blijk na *#0000# versie V 2.0628.0.0.1 te hebben.
Er staat bij: 10-07-2006 en RM-133 en Noka N73 (57.02).
Zie ik het goed dat ik GEEN branded versie heb en dus wel zelf kan updaten?
Of is deze juist wel branded?
Er staat een hoop over op pag1 maar (sorry) niet echt duidelijk.
Daar staat letterlijk ''Heb je een firmware met (.02) erachter, dan kan je deze niet zelf updaten.''.
Nou... ik heb niet (.02) er achter maar (.57.02) dus ........
Maar dan lees ik in postings weer dat je juist met (XX.02) NIET zelf kan updaten....
Pffffffffff... .... HELP PLEASE!
1: Heb ik geen oplossing voor. Het enige dat ik heb wat zou kunnen werken is een profile manager, waarmee je hem op een bepaalde tijd op stil zet, maar dat lijkt me, ook gezien accuverbruik, geen goede oplossing.

2:
Als je iets voor de 02 hebt staan, dus bijvoorbeeld 57.02, kan je het zelf niet. Staat er Nikia N73 (02) kan het zeker wel.
Die productcodes zijn algemeen (regio) en zeggen niets over of hij branded is.
Je kan het natuurlijk ook zien door nokia software updater op te starten. Als hij zegt dat er een update beschikbaar is kan het dus.

Ik zou als ik jou was wel even een update laten doen dan bij een Nokia care point. Alles is behoorlijk vooruit gegaan met de updates naar v3 en v4, en vanaf dan kun je het zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:02:
[...]Bij mij wekt na de update alles gewoon zoals van te voren ook tom tom

1x dus, en Nokia kennende is het niet onverstandig van te voren even op te zoeken hoe de upgrade bij andere is gegaan, voordat je een totaal verneukte firmware krijgt, zoals dit met de N80 ook is gebeurt!.
Hadden die mensen met zo'n ouder tomtom gps dit gedaan had hun tomtom dus ook nog gewerkt.

Maar goed, heb het dus geprobeert en kreeg een foutmelding op het begin 'interne module error'.

Ik vind het wel triest worden hier zo. Alle vragen waar al ooit in 1 van de voorgaande edities een antwoord op is gegeven mag je niet stellen, en dit soort vragen over een nieuwe update, aangezien er nog niet voldoende info over in de voorgaande topics stond, wordt dus ook niet op prijs gesteld.
Het enige wat je wel altijd mag hier is een reactie geven van: "Lees de vorige topics door" of "probeer het gewoon uit." Mij lijken dat nou juist de reacties waar helemaal niemand iets aan heeft, tenzij het echt een al heel veel gestelde vraag is, zoals mbt het updaten van firmware op branded phones ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:26:
[...]

2:
Als je iets voor de 02 hebt staan, dus bijvoorbeeld 57.02, kan je het zelf niet. Staat er Nikia N73 (02) kan het zeker wel.
<....>
Nou... ik wil niet brutaal doen als nieuweling hier.... maar als jij gelijk hebt dan mogen ze diet tekst op pag 1 van dit deel 8 wel eens veranderen.
Daar staat ''Voordat je gaat updaten kijk dan eerst even met *#0000# wat voor firmware versie je hebt. Heb je een firmware met (.02) erachter, dan kan je deze niet zelf updaten. Dit moet je bij een Nokia Service Point laten updaten. Kijk op nokia.nl voor eentje bij jou in de buurt.''
En dat klopt dan dus niet volgens jou, want ik voldoe daar niet aan (ik heb niet (02) maar (57.02) en dan verwacht je dat je dus WEL zelf kan updaten.
Of moet de OP er bij schrijven dat je met (57.02) ook niet zelf kunt updaten?
Of zou hij bedoelen dat je met (xx.02) niet zelf kan updaten? En met (02) juist wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:50:
[...]

Of zou hij bedoelen dat je met (xx.02) niet zelf kan updaten? En met (02) juist wel?
Dat laatste :) ik vind het een beetje frustrerend dat hier zo ontzettend veel vragen over gesteld worden, een goed idee zou zijn om de openingspost even te updaten met de echte uitleg

* DirkT klopt even een mailtje naar de startposter

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:58
Oxellaar schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:38:
[...]

Jemig! foto is echt goed, snap daar geen bal van. Dezelfde telefoon, verschillenden kwaliteit.
Nee, de kwaliteit is nog steeds heel erg slecht 's avonds! Als je beter kijkt (misschien nodig om de foto in originele formaat te bekijken), zie je dat de details heel erg gecomprimeerd zijn! Het is gewoon wazig, alles ziet heel erg blokkerig uit!
De blauwe waas zie je niet meer bij deze foto, omdat het onderwerp dichtbij is en de flits daar bij kan. Probeer maar in een donkere kamer met flits, dan is er weer een blauwe waas.
Hetzelfde heb ik dus ook met mijn telefoon. Probeer nu nog es, maar dan zonder flits. Dan zie je dat de foto wat minder blokkerig is.
Deze sterke compressie had ik bij de eerste firmware nog niet (2.x), toen was de kwaliteit nog heel erg goed. Sinds het updaten naar firmware 3.x is de fotokwaliteit achteruit gegaan. Heel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:39:
Ik heb gisteravond een foto gemaakt.
En zoals jullie kunnen zien, geen blauwe waas...
Deze foto is dus wel van erg dichtbij genomen.. binnen de 1 meter bereik van t lampje.
Hier hebben mensen het over alle soorten fotos, niet zozeer portretten.. maar ook gwn normale kliekjes van een afstandje:

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/1728/09062007045bx7.th.jpg

Deze mislukken dus 100% met de blauwe waas toestellen.. |:(
Ik zie trouwens linksboven bij jou wel enige blauwigheid. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen krijg ik mijn N73 ondanks dat ik altijd erg tevreden ben geweest met mijn samsung D500 verwacht ik toch wel een overstap ik ben denk ik ruim 3 uur bezig geweest met dit hele topic van pagina 1 tot en met pagina 17 door te lezen. (met wel af en toe een kleine rustpauze :+ )
En moet zeggen dat ik al aardig wat problemen heb gelezen dat het erg moeilijk word om nog een oog dicht te doen ;)

Maar verheug me wel erg op het toestel en wil er graag nog wat dingen bij gaan kopen omdat sommigen misschien al wat van die dingen gekocht hebben en er inmiddels ervaring mee hebben hoop ik dat jullie wat ervaringen met mij willen delen.

1) Screenprotector.
Als ik goed heb opgelet in dit topic word de N73 al geleverd met een klein beschermlaagje, ik neem aan dat dit gewoon een simpel stukje plasic is net als bij iedere gsm of is het te vergelijken met de ook al genoemde De Brando Screenprotector Ultra Clear?
Ik denk dat ik deze er namelijk graag bij wil kopen maar nu vroeg ik me af of er mensen zijn die al zo'n protector op hun N73 hebben gezet?
Is dit makkelijk zelf te doen, of heb je met een niet al te vaste hand veel kans op een vouw of iets dergelijks, ik heb hier namelijk totaal geen ervaring mee.

2) Beschermhoesje
Ondanks dat ik het zelf niet zo mooi vind lijken wil ik er toch graag een goede degelijke berscherm hoesje voor de GSM bij hebben, ik heb er al meerdere gezien maar zijn er ook beschermhoesjes aan te raden? of juist af te raden natuurlijk.
Vond zelf de Noreve Tradition Leather Case Nokia N73 Black van smartphones (site maar weet niet of ik dat mag vermelden) erg mooi, maar op een plaatje is toch altijd anders dan in het echt, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

3) Geheugenkaart.
Ik heb hier al het nodige over gelezen in mijn reis door de 17 pagina's en weet inmiddels dat een 4GB kaartje op het moment nog niet mogelijk is (en van een software update zal afhangen.)
Maar nu heb ik voor de 2GB kaarten.
Nu worden ze aangeboden met de volgende merken Kingston, Dane-Elec, Transcend en Sandisk De prijzen zijn vrij gelijk maar is er ook verschil in kwaliteit? daarnaast snap ik het verschil tussen microSD en miniSD niet zo goed dit zijn gewoon 2 benamingen voor het zelfde neem ik aan?
of zit er nog een verschil in?

4) Tom Tom
Ik heb hier ergens heel kort gelezen dat er binnenkort een Tom Tom 7.0 aan komt nu wou ik er een set van Tom Tom bij kopen met gps ontvanger kaartje en cd rom.
Nu vroeg ik me af of het verschil de moeite van het wachten waard is of dat het ongeveer het zelfde zal zijn?
Daarnaast vroeg ik me ook af of het zetten van Tom Tom op een geheugenkaart van 2GB het toestel ook sloom maakt? (is het raadzaam om een speciale geheugenkaart voor tom tom er bij te kopen of is dat overdreven.

Het lezen van alle 17 pagina's heeft heel veel vragen die ik van te voren had al opgelost dank daarvoor _/-\o_
Mocht er iemand 1 van deze 4 (of natuurlijk meer) voor mij weten dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn ik heb mijn best gedaan om er voor te zorgen dat ik geen vragen zou stellen die al ruim aan bod zijn geweest maar mocht ik er in alle 17 paginas 1 over het hoofd hebben gezien of niet goed hebben begrepen alvast sorry daarvoor.

Ik ga nu lekker slapen want morgen om 9.00 kan het toestel al komen dus dat is al bijna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:38:
[...]

Jemig! foto is echt goed, snap daar geen bal van. Dezelfde telefoon, verschillenden kwaliteit.
hebben jullie met dit blauwe waas probleem uberhaubt wel eens één poging gedaan om de camera normaal in te stellen,

bijvoorbeeld het witbalans, de belichtingscompensatie.. en de flitsinstellingen?

dit maakt ook echt verschil op foto's

zet je telefoon op nachtstand en de sluitertijd blijft veel langer open waardoor je meer licht zou moeten krijgen.. heb je tril handjes..? forget it then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kickje
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:04:
goedemorgen iedereen,

Ik heb een vraagje over de backup functie van Nokia Nsync.De eerste keer dat ik deze functie gebruikte had ik geen enkel probleem hiermee. Hij maakte mooi een backup van alles wat ik geselecteerd had.
Nu probeerde ik het laatst weer, maar nu geeft hij bij 99% aan dat een ander programma al gebruik maakt van de n73 en daarom niet een backup kan maken.
Heeft 1 van jullie dit ook al eens meegemaakt?
Zo ja, hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 02:38:
Morgen krijg ik mijn N73 ondanks dat ik altijd erg tevreden ben geweest met mijn samsung D500 verwacht ik toch wel een overstap ik ben denk ik ruim 3 uur bezig geweest met dit hele topic van pagina 1 tot en met pagina 17 door te lezen. (met wel af en toe een kleine rustpauze :+ )
En moet zeggen dat ik al aardig wat problemen heb gelezen dat het erg moeilijk word om nog een oog dicht te doen ;)

Maar verheug me wel erg op het toestel en wil er graag nog wat dingen bij gaan kopen omdat sommigen misschien al wat van die dingen gekocht hebben en er inmiddels ervaring mee hebben hoop ik dat jullie wat ervaringen met mij willen delen.

1) Screenprotector.
Als ik goed heb opgelet in dit topic word de N73 al geleverd met een klein beschermlaagje, ik neem aan dat dit gewoon een simpel stukje plasic is net als bij iedere gsm of is het te vergelijken met de ook al genoemde De Brando Screenprotector Ultra Clear?
Ik denk dat ik deze er namelijk graag bij wil kopen maar nu vroeg ik me af of er mensen zijn die al zo'n protector op hun N73 hebben gezet?
Is dit makkelijk zelf te doen, of heb je met een niet al te vaste hand veel kans op een vouw of iets dergelijks, ik heb hier namelijk totaal geen ervaring mee.

2) Beschermhoesje
Ondanks dat ik het zelf niet zo mooi vind lijken wil ik er toch graag een goede degelijke berscherm hoesje voor de GSM bij hebben, ik heb er al meerdere gezien maar zijn er ook beschermhoesjes aan te raden? of juist af te raden natuurlijk.
Vond zelf de Noreve Tradition Leather Case Nokia N73 Black van smartphones (site maar weet niet of ik dat mag vermelden) erg mooi, maar op een plaatje is toch altijd anders dan in het echt, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

3) Geheugenkaart.
Ik heb hier al het nodige over gelezen in mijn reis door de 17 pagina's en weet inmiddels dat een 4GB kaartje op het moment nog niet mogelijk is (en van een software update zal afhangen.)
Maar nu heb ik voor de 2GB kaarten.
Nu worden ze aangeboden met de volgende merken Kingston, Dane-Elec, Transcend en Sandisk De prijzen zijn vrij gelijk maar is er ook verschil in kwaliteit? daarnaast snap ik het verschil tussen microSD en miniSD niet zo goed dit zijn gewoon 2 benamingen voor het zelfde neem ik aan?
of zit er nog een verschil in?

4) Tom Tom
Ik heb hier ergens heel kort gelezen dat er binnenkort een Tom Tom 7.0 aan komt nu wou ik er een set van Tom Tom bij kopen met gps ontvanger kaartje en cd rom.
Nu vroeg ik me af of het verschil de moeite van het wachten waard is of dat het ongeveer het zelfde zal zijn?
Daarnaast vroeg ik me ook af of het zetten van Tom Tom op een geheugenkaart van 2GB het toestel ook sloom maakt? (is het raadzaam om een speciale geheugenkaart voor tom tom er bij te kopen of is dat overdreven.

Het lezen van alle 17 pagina's heeft heel veel vragen die ik van te voren had al opgelost dank daarvoor _/-\o_
Mocht er iemand 1 van deze 4 (of natuurlijk meer) voor mij weten dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn ik heb mijn best gedaan om er voor te zorgen dat ik geen vragen zou stellen die al ruim aan bod zijn geweest maar mocht ik er in alle 17 paginas 1 over het hoofd hebben gezien of niet goed hebben begrepen alvast sorry daarvoor.

Ik ga nu lekker slapen want morgen om 9.00 kan het toestel al komen dus dat is al bijna ;)
Vraag 1: De screenprotector die er al op zit is vrij dun in vergelijking met de Brando screenprotector, maar voldoet wel voor een tijdje. Heb 'em er zelf ook een maandje op laten zitten. De Brando screenprotector is zeker aan te raden, maar het is nog best lastig om 'em er goed op te krijgen. Bubbeltjes eronder was bij mij toch een probleem, maar die zijn ook wel weer weg te krijgen. Volgens mij stond er in 1 van de 8 delen van het Nokia N73 topic een beschrijving van hoe je de screenprotector er het makkelijkst op kreeg.

Vraag 3: Er is wel degelijk verschil tussen miniSD en microSD. Je moet dus de MiniSD hebben. Het merk maakt vrij weinig uit. Het zelf die van SanDisk, maar een ander merk zal ook prima werken.

Vraag 4: Ik weet het verschil tussen de versies van TomTom niet, maar of je een apart geheugenkaartje gaat gebruiken voor TomTom hangt toch af van het feit hoeveel je nog meer op je kaartje gaat zetten. Want als je het geheugenkaartje helemaal vol propt word hij natuurlijk wel iets langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 02:38:

4) Tom Tom
Hangt er vanaf hoeveel kaarten je erop wilt gooien. Ik heb West en Centraal Europa erop staan en hij is al vol. Als je veel foto's/video's maakt zou je nog een kaart van 2 GB nemen.
Ik heb zelf 2 kaarten van 2 GB. Op de ene staat TomTom op de andere mijn prive dingen(foto's/video's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou... ik wil niet brutaal doen als nieuweling hier.... maar als jij gelijk hebt dan mogen ze diet tekst op pag 1 van dit deel 8 wel eens veranderen.
Daar staat ''Voordat je gaat updaten kijk dan eerst even met *#0000# wat voor firmware versie je hebt. Heb je een firmware met (.02) erachter, dan kan je deze niet zelf updaten. Dit moet je bij een Nokia Service Point laten updaten. Kijk op nokia.nl voor eentje bij jou in de buurt.''
En dat klopt dan dus niet volgens jou, want ik voldoe daar niet aan (ik heb niet (02) maar (57.02) en dan verwacht je dat je dus WEL zelf kan updaten.
ik zit ook met hetzelfde, het staat gewoon super onlogisch in de OP

ik zou daar neergezet hebben,

RM-133 (02) is wat er moet staan, staat er iets anders? dan moet je hem of kraken, of naar NSU gaan...

mooier kunnen we het niet maken.. wel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even snel over dat updaten: een paar versies terug had ik bij de firmwareinformatie een achtervoegsel in de trant van 57.-nogiets, als ik het me goed herinner. Toen kon ik al updaten via de NSU. Laatst heb ik m'n gsm een keer laten updaten bij een Nokia service point, waardoor ik het achtervoegsel (02) heb gekregen. Vorige week was ik echter nog steeds in staat om zelf via NSU te updaten naar de huidige versie 4.0726.2.0.1 (26-06-2007).

*Wij kunnen je hier niet gaan helpen met gekraakte applicaties.

Koop TomTom gewoon in de winkel, dan krijg je daar gratis support bij*

[ Voor 61% gewijzigd door Ginz op 11-07-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:34:
Hallo,

Ik heb via Toepassingenbeheer TomTom verwijderd van mijn telefoon, het oude miniSD kaartje verwijderd en vervolgens met de juiste installatievoorschriften op het nieuwe kaartje weer TomTom geinstalleerd. Toen ik het uiteindelijk wilde opstarten, kwam wel dat TomTom-wereldbolletje in beeld, maar verder gebeurde er niks. Ik had verwacht dat ik meteen het volgende scherm waarin ik op 'Akkoord' moet klikken, voor me zou krijgen, maar helaas.

dat probleem had ik ook

je moet alle mappe kopiere naar je sd
bij mij zijn da de mappen: tomtom, zip, benelux (of een andere kaart) en de sis moet je installeren.

Als je de sis al geinstalleerd hebt hoef je alleen nog maar ff die 3 mappe op je sd te zette en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bovenstaande schreef ik als laatste.
En in de volgende posting komen 2 reacties over het updaten van de OP enzo...
Maar nou nog even dit:

Ik heb Nokia zelf gebeld op 0900-2026055 en kreeg een kenner aan de lijn, deze zei dat het niet erg is als hij branded is. Het ENIGE VERSCHIL is dat de software updates wat minder frequent uitkomen vergeleken met non-branded. THAT's ALL.
Dus of je nou bij je versiedata (02) of (xx.02) of wat dan ook hebt staan, dit moet je even negeren.
Versie (xx.02) is waarschijnlijk wel branded MAAR je kunt deze branded tel wel degelijk zelf updaten via de standaard procedure op je PC. Mits er natuurlijk een update uit is inmiddels.

Dat hebben we dus maar even bekeken op nokia.nl hier: http://europe.nokia.com/A4305060
Je tikt daar je ''productcode'' in die onder de imei staat (achter je accu) ,bij mij 6 cijfers. En dan noemt de site de meest recente update die er is.

Dit vergelijk je met je huidige software versie in je toestel, die krijg je door *#0000# in te toetsen (accu er weer in duwen :+ :+ ).
Mocht er een leuke update beschikbaar zijn dan kun je via ''update via PC'' hier http://europe.nokia.com/A4176089?N73 het progje met de recente versie ophalen. Deze ga je dan draaien op je PC en via de datakabel overseinen. Helemaal zelf en gratis.
Het is allemaal officieel Nokia spul dus je blijft netjesin de garantie enzo. De meneer bevestigde dit ook.

Proberen jullie het even met een wel branded toestel, dan wacht ik wel even tot ik hoor of het ook echt kan ;-)))) 8) 8) Geintje ...... ik ga het nu zelf proberen hier, als jullie niks meer van me horen is me huis ontploft.

Ik bedoel: je kan mijn tekst gebruiken om de OP te updaten maar pas als het ook echt bijkt te werken please.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:37:

je moet alle mappe kopiere naar je sd
bij mij zijn da de mappen: tomtom, zip, benelux (of een andere kaart) en de sis moet je installeren.

Als je de sis al geinstalleerd hebt hoef je alleen nog maar ff die 3 mappe op je sd te zette en klaar
Dat had ik eerst ook gedaan. Alle mappen erop gezet (excl. de landkaart), toen de .sis geinstalleerd, toen de landkaart erop, opnieuw opgestart... maar helaas...

Heb jij je benelux-versie middels een torrent verkregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sw0Op & Erotiek_Sipa

Bedankt voor jullie tips
ik heb het toestel inmiddels ontvangen en ben er al erg leuk mee aan het spelen! prachtig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:55:
[...]

Dat had ik eerst ook gedaan. Alle mappen erop gezet (excl. de landkaart), toen de .sis geinstalleerd, toen de landkaart erop, opnieuw opgestart... maar helaas...

Heb jij je benelux-versie middels een torrent verkregen?
nee met nieuwsgroepen torents gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam tijdens het lezen van dit topic een paar keer de vraag tegen of het ook mogelijk was om afzenders te blokkeren. (het andwoord was dat dit via een stukje extra software mogelijk was.)

Nu heb ik sinds vandaag Vodafone en kwam ik er achter dat je via een online acount van vodafone een zwarte lijst hebt waar je ook bepaalde ongewenste bellers kunt blokeren.
Omdat ik gelijk aan dit topic dacht heb ik het maar even gemeld in de hoop dat iemand er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE UPDATE-STORY CONTINUES:
Daar ben ik weer. Hoe ging het zelf updaten (zie 5 postings hierboven)?

KORTE VERSIE: ging prima!! :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)
Ik zou zeggen: score 8 uit 10 omdat het goed ging maar je moet wel veel stappen precies goed doen!
Plus hij zet niet 100% van je instellingen terug via backup, bv niet welke beltoon je gekozen had enzo.
Ik heb hem pas 1 dag dus er zat weinig op geinstalleerd, hij zette 99% terug, kostte me nog 10 min extra erna. Prima dus.

LANGE VERSIE:
Stap 1) programma PC-suite downloaden want op je CD staat niet de recente versie. Hier: http://europe.nokia.com/A4144903
Stap 2) PC-suite installeren (logisch)
Stap 3) Kies in PC-suite voor ''backup'' en zet ALLES van tel naar PC over in een mappie ergens waar je wil.
Stap 4) Kies daarna in PC suite voor ''telefoon software bijwerken'', hij opent dan zelf de site op nokia.com, en dan krijg je een 5 stappen klik-gebeuren. Goed lezen elke stap, woordenboek erbij want is alleen in het Engels mogelijk.
Opm: in stap 2 overdrijven die Finnen nogal want hij zegt dat als je niet alles op je miniSD kaart backupt, je data weg zal zijn. Klopt niet, ik heb nog niet eens dat kaartje kunnen kopen maar via stap 3 hierboven is alles via USB up-gebackt. Geen miniSD nodig dus hiervoor. Tevens: in stap 3 van 5 opletten dat je dezelfde taal kiest als in je Windows. Dus niet als in je telefoon!
Stap 5) Nadat je 5x op next geklikt hebt wordt 20MB opgehaald, is dat klaar dan kun je de ''Software-upgrader'' installeren.
Stap 6) Dan connectie kiezen om te checken of er een update voor jouw toestel beschikbaar is op Nokia.com
Stap 7) JA!! JOEPIE, er is een update beschikbaar. Hij toont netjes:
-Nieuwe software beschikbaar
Nokia N73 (RM-133)
Firmwareversie
Huidige: 2.0628.0.0.1
Update: 3.0704.1.0.1
Stap 8 ) Klikken maar en hij wordt bijgewerkt. Hij zegt 65 MB te gaan downen! (zal wel de hele lijst van alle updates zijn van alle landen?). Het balkje deed er bij mij maar liefst 40 minuten over!! Pas toen hij klaar was zag ik dat ik tevens op Emule net een filmpje aan het downen was...... oeps.... kan gebeuren. Is niet aan te raden want tijdens het proces mag er NIKS MIS GAAN! Let op je internet, je USB verb, je GSM .... alles! Anders is je GSM naar de gallemies! (de sim moet er trouwens gewoon in en dan aan zetten op standaard profiel, stel dat je gebeld mocht worden net nu... WEIGEREN klikken en snel!! En zonder de kabel aan te stoten).
Oh ja, af en toe hoor je die vrolijke windows ping en zie je ''usb verbinding verbroken N73''. Niet schrikken, dat doet PC suite zelf.
Stap 9) je gsm wordt vanzelf opnieuw opgestart, even ja klikken, dan met *#0000# controleren natuurlijk (spannend!) en vervolgens je backup terugzetten met PC suite. Even alle instellingen doorfietsen die de backup niet heeft teruggezet en klaar is onze Junior Tweaker! U heeft nu getweakt voor het echie!! _/-\o_

PS:
Je hebt nu nog steeds wel branded, maar in elk geval een meer recente versie.
Van wel branded naar niet branded schijnt ook te kunnen maar dat is semi illi en dus voor les 2.

Later bleek via *#0000# dat mijn oude v2 van 10-07-2006 was en de nieuwere v3 van 19-01-2007.
Niet zo actueel als de non-branded updates dus! Maar beter dan niks, ik zal bij dec06 of jan07 kjken in de changelogs wat ik kan verwachten aan verbeteringen. En wat nog niet :'(

Mocht de OP of de mod deze stappen willen kopieren voor in de startposting pag1 dan is dat natuurlijk prima. Ik zou zelfs zeer vereerd zijn! Krijg ik dan een Tweakers T-shirt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er problemen bekend met het niet goed doorstarten van de telefoon? Ik heb sinds vanmiddag problemen met m'n N73; hij liep eerst vast en toen ik hem rebootte bleeft en blijft het tot nu toe hangen in het witte scherm met Nokia. Alleen de batterij er dan vervolgens uit halen werkt..

Kan je hiermee terecht bij een NSP?
Overigens zit er een NSP op de Europalaan in Utrecht, maar is dat echt de enige?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:22:
THE UPDATE-STORY CONTINUES:
Daar ben ik weer. Hoe ging het zelf updaten (zie 5 postings hierboven)?

KORTE VERSIE: ging prima!! :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)
Ik zou zeggen: score 8 uit 10 omdat het goed ging maar je moet wel veel stappen precies goed doen!
Plus hij zet niet 100% van je instellingen terug via backup, bv niet welke beltoon je gekozen had enzo.
Ik heb hem pas 1 dag dus er zat weinig op geinstalleerd, hij zette 99% terug, kostte me nog 10 min extra erna. Prima dus.
bij mij zet hij de beltonen gewoon terug mits de beltoon op de zelfde plek is blijve staan op me sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 22:36
Mocht de OP of de mod deze stappen willen kopieren voor in de startposting pag1 dan is dat natuurlijk prima. Ik zou zelfs zeer vereerd zijn! Krijg ik dan een Tweakers T-shirt?
Alsof het updaten zo moeilijk is? 2 keer op ok klikken en that's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Bovenstaande schreef ik als laatste.
En in de volgende posting komen 2 reacties over het updaten van de OP enzo...
Maar nou nog even dit:

Ik heb Nokia zelf gebeld op 0900-2026055 en kreeg een kenner aan de lijn, deze zei dat het niet erg is als hij branded is. Het ENIGE VERSCHIL is dat de software updates wat minder frequent uitkomen vergeleken met non-branded. THAT's ALL.
Dus of je nou bij je versiedata (02) of (xx.02) of wat dan ook hebt staan, dit moet je even negeren.
Versie (xx.02) is waarschijnlijk wel branded MAAR je kunt deze branded tel wel degelijk zelf updaten via de standaard procedure op je PC. Mits er natuurlijk een update uit is inmiddels.

Dat hebben we dus maar even bekeken op nokia.nl hier: http://europe.nokia.com/A4305060
Je tikt daar je ''productcode'' in die onder de imei staat (achter je accu) ,bij mij 6 cijfers. En dan noemt de site de meest recente update die er is.

Dit vergelijk je met je huidige software versie in je toestel, die krijg je door *#0000# in te toetsen (accu er weer in duwen :+ :+ ).
Mocht er een leuke update beschikbaar zijn dan kun je via ''update via PC'' hier http://europe.nokia.com/A4176089?N73 het progje met de recente versie ophalen. Deze ga je dan draaien op je PC en via de datakabel overseinen. Helemaal zelf en gratis.
Het is allemaal officieel Nokia spul dus je blijft netjesin de garantie enzo. De meneer bevestigde dit ook.

Proberen jullie het even met een wel branded toestel, dan wacht ik wel even tot ik hoor of het ook echt kan ;-)))) 8) 8) Geintje ...... ik ga het nu zelf proberen hier, als jullie niks meer van me horen is me huis ontploft.

Ik bedoel: je kan mijn tekst gebruiken om de OP te updaten maar pas als het ook echt bijkt te werken please.
Ik had dus ook een branded telefoon, maar het probleem met updaten was dat die **** bij t-mobile geen update geven, waardoor het dus gewoon niet mogelijk is om te updaten. Maar dan is er gelukkig ook nog de optie om je telefoon non-branded te maken. Maar het probleem van de branded telefoons is dus dat de provider de update moet vrijgeven of iets dergelijks. En dat vertikken ze bij t-mobile in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:50:

Dat is waar ook ja, tegenwoordig komen er ook updates uit van branded, maar die komen dus wat later.
Mooi voor je dat het gelukt is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
O+ hier nokia n73 zonder blauwe waas (teminste tot nu toe niks kunnen zien dus anders helemaal niet duidelijk)

http://s6.photobucket.com...w&current=11072007007.jpg

http://s6.photobucket.com...w&current=11072007011.jpg

(sorry heb geen andere fotows dit zijn enige

verder volgende informatie over telefoon zoals die uit de doos kwam:

nokia godfather edition

V 3.0705.1.0.31
16.01.2007
rm 133
(02)

[ Voor 9% gewijzigd door willyfreak op 11-07-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 22:36
willyfreak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:57:
O+ hier nokia n73 zonder blauwe waas (teminste tot nu toe niks kunnen zien dus anders helemaal niet duidelijk)

http://s6.photobucket.com...w&current=11072007007.jpg

http://s6.photobucket.com...w&current=11072007011.jpg

(sorry heb geen andere fotows dit zijn enige

verder volgende informatie over telefoon zoals die uit de doos kwam:

nokia godfather edition

V 3.0705.1.0.31
16.01.2007
rm 133
(02)
Als je een beetje had opgelet hebben "we" ook geen enkele klachten over de camera bij (dag)licht, bij nacht/slechte lichtomstandigheden (Dus met gebruik van de flitser) heeft het merendeel wel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Stap 8 ) Klikken maar en hij wordt bijgewerkt. Hij zegt 65 MB te gaan downen! (zal wel de hele lijst van alle updates zijn van alle landen?). Het balkje deed er bij mij maar liefst 40 minuten over!! Pas toen hij klaar was zag ik dat ik tevens op Emule net een filmpje aan het downen was...... oeps.... kan gebeuren. Is niet aan te raden want tijdens het proces mag er NIKS MIS GAAN! Let op je internet, je USB verb, je GSM .... alles! Anders is je GSM naar de gallemies! (de sim moet er trouwens gewoon in en dan aan zetten op standaard profiel, stel dat je gebeld mocht worden net nu... WEIGEREN klikken en snel!! En zonder de kabel aan te stoten).
Eerst word de firmware gedownload en in die tijd mag er alles gebeuren met je telefoon pas wanneer hij begint met installeren dan mag je niks doen.

Wil er nie aandenken dat je tijdens een update opeens geen stroom meer hebt :X

[ Voor 45% gewijzigd door MrJames op 12-07-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Weet er iemand hoe in WIndows Live mail kan ontvangen op mijn N73 ... dus niet webbased, maar via INBOX

IMAP toegang ??

(ps ik heb een Live plus subscription)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Er is nu een progje van Windows Live Messenger. Officiële van Microsoft ism. Nokia voor S60 toestellen. Daar kun je mee msn'en en je krijgt bij je inbox bij berichten ook meteen de mogelijkheid om je Windows Live mail te lezen. Je moet dan elke keer iets met synchroniseren doen dacht ik.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
heb ik draaien hier, werkt prima met messenger, maar mijn berichten komen niet in mijn inbox .. iemand ervaringen mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 21:41
Wie weet of er een freeware programmatje is om op je homescreen afspraken van meerdere dagen te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Hmm vaag, why kan je niet aanmelden bij symbian signed ?

Your request has failed. Reason:
Your are not enabled to request DevCerts. Please contact the system administrator

Ik hoor dat mensen het allemaal kunnen maar ik krijg dit steeds nu, iemand die hier wat van weet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , werkt perfect op mijn N73 ; het enige wat ik gedaan heb is het progje geinstalleerd en alle instellingen correct ingevoerd . En natuurlijk de updates van mijn phone bijgehouden !
Xivius schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:10:
heb ik draaien hier, werkt prima met messenger, maar mijn berichten komen niet in mijn inbox .. iemand ervaringen mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan :
http://www.freewebtown.co....00.S60.SymbianOS9.1.sisx
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:02:
Ja , werkt perfect op mijn N73 ; het enige wat ik gedaan heb is het progje geinstalleerd en alle instellingen correct ingevoerd . En natuurlijk de updates van mijn phone bijgehouden !
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Dat is de oude versie, er is een nieuwere:
http://www.mediafire.com/?1ktx0ynhydx

Je moet eerst het dep.sisx bestanden installeren en dan het Windows Live bestand

[ Voor 10% gewijzigd door Upbeat op 12-07-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:02:
[...]
Waar kan je instellen dat de berichten ook worden gesynchroniseerd ?? Ze komen in in mijn LIVE mail binnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet iets handigs gevonden:
Voor iedereen die een wekker wil zetten via de agenda bv over 10 dagen vliegtuig halen 9.00 uur (dus alarm afgaan om bv 5.00 uur), en dan bang is dat zijn tel nog op UIT zal staan en hij dus helaas dankzij de slimme mannen van Nokia NIET ZAL HOREN.
OPLOSSING: VIA PROFIELEN - OFFLINE :o :o :o

Tot nu toe heb ik nog niet gelezen hoe je de wekker in de toekomst (dus >24 uur dus via agenda) kan laten rinkelen bij toestel uit.
Wel binnen 24 uur, dit is standaard via de wekker (niet agenda). Maar daar kan je helaas geen datum ingeven, alleen een tijd, dwz dat hij binnen 24 uur af zal gaan.
En als je voor 20 dollar die bekende HandyClock koopt, dan zie je dat daar de aganda-alarms ook niet rinkelen als je gsm uit staat (in hun manual staat ''alarms do not signal if the phone is switched off'').
Probleem dus.

Oplossing:

Keuze A]
Je gsm gewoon heel de nacht aan laten staan. Als er iemand belt rustig zeggen dat je wilt slapen en snel ophangen. :+ :+

Keuze B]
Wisselen naar PROFIEL OFFLINE (druk de aan/uit knop kort in), want dan koppel je de gsm los van het netwerk. Je ziet een kruisje linksboven. Het zal wel bedacht zijn om te kunnen werken in een vliegtuig. Maar ik heb het getest en het agenda-alarm klinkt dan WEL !! :*) :*)
Je kan in offline niet gebeld of ge-sms't worden dus niet vergeten sochtends terug te wisselen naar het standaard profiel! Want je ziet bijna geen verschil tussen de 2 profielen op je schermpje.

Ik neem aan dat eventuele nachtelijke sms-jes (zullen er nooit veel zijn) wel netjes na activering worden afgeleverd op je gsm? Weet iemand dit ?

Eventuele andere nadelen van offline gaan snachts?

Of iemand de beste oplossing: een tooltje downen dat wel rinkelt als de phone is switched off? Freeware svp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opties ; synchroniseren ; toestemming geven tot verbinding met netwerk ; berichten komen in de live-mailbox ; dit heet synchroniseren = EN op je phone EN in je Live-box
Xivius schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:13:
[...]

Waar kan je instellen dat de berichten ook worden gesynchroniseerd ?? Ze komen in in mijn LIVE mail binnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:31:
Opties ; synchroniseren ; toestemming geven tot verbinding met netwerk ; berichten komen in de live-mailbox ; dit heet synchroniseren = EN op je phone EN in je Live-box
[...]
Ik zie de optie synchroniseren niet .... staat ie bij messenger of bij mailbox (bij beide zie ik hem trouwens niet) ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
Xivius schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:04:
[...]

Ik zie de optie synchroniseren niet .... staat ie bij messenger of bij mailbox (bij beide zie ik hem trouwens niet) ......
...laat maar .. gevonden, niet goed gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

@Unclebob, je sms'jes worden gewoon bezorgd nadat je uit de offline-modus schakelt. Nadelen van Offline kan ik niet verzinnen :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Her nog altijd problemen met de Oasis Media BT GPS, i.c.m. firmware 4.0726.2.0.1. Kan iemand mij vertellen of de Bluetooth problemen er niet zijn met Route 66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:00:
Daarnet iets handigs gevonden:
Voor iedereen die een wekker wil zetten via de agenda bv over 10 dagen vliegtuig halen 9.00 uur (dus alarm afgaan om bv 5.00 uur), en dan bang is dat zijn tel nog op UIT zal staan en hij dus helaas dankzij de slimme mannen van Nokia NIET ZAL HOREN.
OPLOSSING: VIA PROFIELEN - OFFLINE :o :o :o

Tot nu toe heb ik nog niet gelezen hoe je de wekker in de toekomst (dus >24 uur dus via agenda) kan laten rinkelen bij toestel uit.
Wel binnen 24 uur, dit is standaard via de wekker (niet agenda). Maar daar kan je helaas geen datum ingeven, alleen een tijd, dwz dat hij binnen 24 uur af zal gaan.
En als je voor 20 dollar die bekende HandyClock koopt, dan zie je dat daar de aganda-alarms ook niet rinkelen als je gsm uit staat (in hun manual staat ''alarms do not signal if the phone is switched off'').
Probleem dus.

Oplossing:

Keuze A]
Je gsm gewoon heel de nacht aan laten staan. Als er iemand belt rustig zeggen dat je wilt slapen en snel ophangen. :+ :+

Keuze B]
Wisselen naar PROFIEL OFFLINE (druk de aan/uit knop kort in), want dan koppel je de gsm los van het netwerk. Je ziet een kruisje linksboven. Het zal wel bedacht zijn om te kunnen werken in een vliegtuig. Maar ik heb het getest en het agenda-alarm klinkt dan WEL !! :*) :*)
Je kan in offline niet gebeld of ge-sms't worden dus niet vergeten sochtends terug te wisselen naar het standaard profiel! Want je ziet bijna geen verschil tussen de 2 profielen op je schermpje.

Ik neem aan dat eventuele nachtelijke sms-jes (zullen er nooit veel zijn) wel netjes na activering worden afgeleverd op je gsm? Weet iemand dit ?

Eventuele andere nadelen van offline gaan snachts?

Of iemand de beste oplossing: een tooltje downen dat wel rinkelt als de phone is switched off? Freeware svp.
Er is ook een programma waarmee je profielen vanaf een bepaald tijdstip kan laten ingaan. Dus dat je bijvoorbeeld vlak voordat je alarm afgaat je profiel automatisch op normaal laat zetten. Heb dit programma volgens mij van dit forum en het heet 'Best Profiles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn eigen earphones kan gebruiken voor mijn nokia n73? Ik zoek eigenlijk een accessoire die de standaard plug van de nokia omzet naar een 3.5mm jack plug, zoals deze die meegeleverd word bij de LG toestellen. Voor nokia kan ik deze echter niet vinden, weet iemand waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort een n73, en ik heb een probleem met het opstarten van de camera.
Als ik het schuifje open doe, start de camera niet altijd op (meer niet, dan wel).
Hebben meer mensen hier ervaring mee en enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:59:
Hallo,

Ik heb sinds kort een n73, en ik heb een probleem met het opstarten van de camera.
Als ik het schuifje open doe, start de camera niet altijd op (meer niet, dan wel).
Hebben meer mensen hier ervaring mee en enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt
Hoe sluit jij je camera af? Start de camera wel wanneer je telefoon net opgestart is? Hoe sluit je programma's en heb jij het menu al ontdekt wat je vindt wanneer je de menu toets 3 seconden inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:58:
Weet iemand hoe ik mijn eigen earphones kan gebruiken voor mijn nokia n73? Ik zoek eigenlijk een accessoire die de standaard plug van de nokia omzet naar een 3.5mm jack plug, zoals deze die meegeleverd word bij de LG toestellen. Voor nokia kan ik deze echter niet vinden, weet iemand waar ik deze kan vinden?
Ik heb er één gehaald bij de kpn in Eindhoven (WC Woensel). Die kostte 20 euro en dan krijg je er nog wat kabels bij. nadeel daarvan is dat er geen afstandsbediening tussen zit en wanneer je dus gebeld wordt je er niet mee kan opnemen. Je moet dan eerst de hoofdtelefoon eruit trekken om te kunnen bellen.

Maar er zijn gewoon headsetjes tekoop van Nokia met zo'n 3,5mm jackplug ertussen. Had die in de catlogus zien staan van het Nokia care point in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
NokiaFan schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:32:
Her nog altijd problemen met de Oasis Media BT GPS, i.c.m. firmware 4.0726.2.0.1. Kan iemand mij vertellen of de Bluetooth problemen er niet zijn met Route 66?
Ik heb m pas geupdate naar v4... Heb totaal geen problemen gehad met mn Route66. Heb geen Oasis GPS, maar een TomTom GPS ontvanger.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Ik en mijn collega hebben sinds een tijdje een vaag probleem met de N73,
Hij wist namelijk soms zomaar random je telefoon gesprekken geschiedenis. :'(
Dus de nummers die je gebeld en ontvangen hebt

Heeft iemand hier het zelfde probleem en weet hij/zij ook of dit probleem te verhelpen is?

Nieuwste software versie stond er al op.

gebruik de phone nu ca 3/4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEADSET & RADIO
Weet iemand of je met zo een oortjes-headset met knopjes ''next'' en ''previous'' (om door je MP3's te springen) ook de radio kan bedienen?
Dus dat je met knopjes op je headset de radio kan laten scannen naar een volgend station als het nummer je niet bevalt?
Lijkt me wel erg handig namelijk! Radio in ze zak en bedienen vanaf je headset/oortjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
probeer het maar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSTARTEN VERSNELLEN
Weet iemand of je het standaard opstarten kan versnellen. Dan bedoel ik bij het aanzetten , waar je die Nokia handjes ziet en dan 10 a 15 sec moet wachten.
Ik heb zitten zoeken door deze topics maar vond geen antwoord. Zal wel betekenen dan het niet kan?

ps: ik vond trouwens na 3 dagen pas dat in menu -> instrumenten er onderop via scrollen nog 3 regels zitten met keuzemenu's. Bestandsbeheer enzo... Slim he.... Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Er had iemand een mail naar me verzonden, wil je nog een keer wat sturen had per ongeluk het verkeerde mail adres gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer nuttige S60 v3 software:

Best Kamasutra version 1.01

Kamasutra application contains 240 (or 605 if add-on is installed) graphically illustrated poses.
http://www.smartphoneware.com/s60-3rd-edition-software.php
en dan volledig naar benee scrollen.

Kost je 5 dollar maar een echte vent gaat natuurlijkalle posities binnen de gratis trial periode proberen (15 dagen).

Van de site:
In browser view you can see graphically illustrated poses.

You can switch between poses with "Left" and "Right" joystick keys. Using commands in menu you can go to any pose by its number in selected category or select first or last pose immediately.

In Random category (so called go by chance mode) all poses are arranged randomly and when you switch between poses in this category the application selects you random pose each time. 8) 8) 8) 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Heb jij je N73 nodig om je standje te bepalen? :+)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:36:
OPSTARTEN VERSNELLEN
Weet iemand of je het standaard opstarten kan versnellen. Dan bedoel ik bij het aanzetten , waar je die Nokia handjes ziet en dan 10 a 15 sec moet wachten.
Ik heb zitten zoeken door deze topics maar vond geen antwoord. Zal wel betekenen dan het niet kan?

ps: ik vond trouwens na 3 dagen pas dat in menu -> instrumenten er onderop via scrollen nog 3 regels zitten met keuzemenu's. Bestandsbeheer enzo... Slim he.... Ben ik de enige?
Op het opstarten kun je weinig invloed uitoefenen, het start al het nodige en eventueel nog applicaties die jij geinstalleerd hebt. Dit laatste daar heb je wel invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet een harde reset precies naast het opnieuw instellen van de oude fabrieksinstellingen? Ben je ook je e-mail instellingen kwijt, je foto's, je punten in je agenda??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
robertwebbe schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:30:
Af en toe word mij de vraag gesteld of de Nokia N73 nu wel of niet A2DP ondersteunt. De laatste keer dat ik het testte (maart 2007) was dat nog niet het geval maar aangezien het 'rumoer' hierover de laatste tijd flink toe nam heb ik nogmaal mijn test N73 geupdate (nu naar 4.0726.2.0.1) en nu werkt het wel. :Y
Dit komt uit het A2DP topic, van Robertwebbe dus.

Kan iemand dit hier bevestigen, dit zou wel mooi zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Zijn er hier al mensen met firmwareversie 4.0726.2.0.1 en productcode 0539338? Ik kan de laatste versie nl. nog steeds niet downen via NSU, helaas :(... Ik wil A2DP wel werkend hebben :P... Mja ik draai dus nu nog steeds op V3.0704.1.0.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Thesilence07 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:52:
Ik en mijn collega hebben sinds een tijdje een vaag probleem met de N73,
Hij wist namelijk soms zomaar random je telefoon gesprekken geschiedenis. :'(
Dus de nummers die je gebeld en ontvangen hebt

Heeft iemand hier het zelfde probleem en weet hij/zij ook of dit probleem te verhelpen is?

Nieuwste software versie stond er al op.

gebruik de phone nu ca 3/4 maanden.
Ik kan je heel erg aanraden om ontzettend snel de vorige delen te gaan lezen als je hierop antwoord wilt, de vraag is al heel veel keren voorgekomen en ik heb em volgens mij ook beantwoord...

EDIT: ik ben weer te aardig..
Altaphista schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:10:
ik heb het nu al 2x gehad dat na een tijdje mijn gespreksgeschiedenis zomaar is gewist, dus ontvangen, gemiste en gebelde nummers overzichten zijn dan ineens leeg. Kan ik dat ergens instellen of haalt ie het zomaar leeg? (dat wil ik niet namelijk :) )
SChief schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:33:
[...]

Dit kan idd gebeuren, ga maar eens naar Menu->Toepass.->Logboek->Opties->Instellingen->Duur vermelding log. Zoals je dan ziet leegt ie automatisch om de zoveel dagen. Helaas niet uit te zetten voor zover ik het weet. ;(
csteelooper schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:36:
Zijn er hier al mensen met firmwareversie 4.0726.2.0.1 en productcode 0539338? Ik kan de laatste versie nl. nog steeds niet downen via NSU, helaas :(... Ik wil A2DP wel werkend hebben :P... Mja ik draai dus nu nog steeds op V3.0704.1.0.1...
Ik durf zelf niet meer te updaten nadat ik al die nare verhalen had gehoord en het zelf ook had geprobeerd, eerste keer was het meteen raak.. Dag N73 nr.1... Maar ja, nu is er N73 nr.2 en die gaat nevernooit door mij geupdate worden! 8)

[ Voor 51% gewijzigd door S_Chief op 13-07-2007 18:56 . Reden: Ik ben weer eens te aardig... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 01:01:
HEADSET & RADIO
Weet iemand of je met zo een oortjes-headset met knopjes ''next'' en ''previous'' (om door je MP3's te springen) ook de radio kan bedienen?
Dus dat je met knopjes op je headset de radio kan laten scannen naar een volgend station als het nummer je niet bevalt?
Lijkt me wel erg handig namelijk! Radio in ze zak en bedienen vanaf je headset/oortjes. 8)
"AD-41 in combinatie met de HS-20" moet je dan kopen, kost tussen de 25/35 euro (afhankelijk waar je besteld)... werkt lekker hoor :)... heb deze zelf ook gelijk aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:36:
[...]

"AD-41 in combinatie met de HS-20" moet je dan kopen, kost tussen de 25/35 euro (afhankelijk waar je besteld)... werkt lekker hoor :)... heb deze zelf ook gelijk aangeschaft!
Dus je wil zeggen dat die knopjes dan ook voor de radio werken??
Want iedereen heeft het er over dat ze voor de mp3 player zijn (volgend - vorig nummer).
Probeer het eens op de radio, kun je dan vanaf de headset een kanaal up of kanaal down klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet wel met de HD-20 dat je de radio kan skippen heb et zelf ook gedaan en het werkt gewoon
Ik heb em bij een van de nokia service point gehaald kostte me 29.95 :D:D

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:16:
er is een nieuwe firmwire uit lekker bezig die nokia heb em vandaag binne gehaald hoop dat nu alles gefixt is Firmwire is 4.0726.2.0.1 heb nog niks gezien over de firmwire in deze topic of heb et over het hoofdje gezien :D:D:D ohjah en de firmwire is 70 mb:S:S
4.0726.2.0.1 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door EnsconcE op 14-07-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik al gezien :P :P maar dan later dus drm mijn bericht gewijzigd :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Equalizers zijn het zelfde nog, jammer dat die van N73 music edition er niet in zit

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:37
Ik heb PC 0529792 gebruikt, origineel had ik 0546807...

Geen idee welke versie ik had, weet wel dat ik nu veel meer dingen op m'n gsm heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heeft iemand al een gameboy emulator op zijn/haar n73 geprobeerd? zoals vboy of deze link:

http://my-symbian.com/s60/download/search.php?name=GoBoy

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-07-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de productcode veranderen, dan krijg je wel de update te zien.
Op deze site kun je zien hoe het moet, op eigen risico overigens. http://blog.isquare.nl/?p=113

btw word een beetje moe van sommigen die met reakties komen zoals, lezen , is al een keer besproken, is simpel en weet ik veel van onzinne reakties, besteed dat liever aan reakties waar men eventueel wat aan heeft, anders is het zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:09:
[...]

Op deze site kun je zien hoe het moet, op eigen risico overigens. http://blog.isquare.nl/?p=113

btw word een beetje moe van sommigen die met reakties komen zoals, lezen , is al een keer besproken, is simpel en weet ik veel van onzinne reakties, besteed dat liever aan reakties waar men eventueel wat aan heeft, anders is het zonde van de tijd.
Thx voor de tip,heb ik net ook even gedaan,werkt goed,maar nu vraag ik me pas af:
Kan ik nog wel terug naar een music edition (is hij standaard) als ik productcode weer origineel maak weer?
Is overigens een originele unbranded foon met (02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:20:
[...]

Thx voor de tip,heb ik net ook even gedaan,werkt goed,maar nu vraag ik me pas af:
Kan ik nog wel terug naar een music edition (is hij standaard) als ik productcode weer origineel maak weer?
Is overigens een originele unbranded foon met (02)
Ja dat kan, op het moment dat er een music edition update is, die nieuwer is als je huidige en je dus de productcode terug veranderd. Volgens mij kun je niet terug naar een music edition als de nieuwste ME firmware ouder is dan die van de gewone.

Het zou alleen klote zijn als je er nu iets mis gaat waardoor je telefoon nog wel aangaat, maar deze niet goed opstart ofzo. Dan zouden ze bij de reparatieafdeling van Nokia zien dat je productcode en uitvoering niet overeen komt met de firmware (ervan uit gaande dat je na het updaten de productcode hebt teruggezet naar origineel).
Ze kunnen als ze het zien in ieder geval moeilijk doen met de garantie.

Gezien de verschillen tussen die 2 zou ik het gewoon niet doen. Je kunt even naar een nokia care point om hem te laten updaten als het je gaat om de updates. Of misschien als je de productcode veranderd voor een unbranded van dezelfde editie. Misschien dat ze het dan niet kunnen zien, maar wie weet kunnen ze een log van de productcode ergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Wel ik heb hem toch maar geflasht en moet zeggen het werkt goed,telefoon lijkt veel sneller te reageren in menu's,kan aan mij liggen?
Ook tom tom werkt gelukkig nog icm met een originele tom tom gps muis.
Tot nu toe meer plezier met de normale n73 firmware als de me edition.
1 ding valt mij wel op,eerst had ik ongeveer 42mb ram vrij (telefoon geheugen) nu +- 32.
Maarja dat mag geen probleem zijn,de rest installeer ik toch op de 2gb kaart.

EDIT: origineel was de mijne overigens een 0539239

[ Voor 5% gewijzigd door fragcompany op 14-07-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:09:
[...]

Mja volgens (enkele) andere sites is V4.0726.2.0.1 er ook voor de niet-ME-versie van de N73. Mja... m'n broer heeft een 'echte' Euro-2' uitvoering, die heeft de meeste updates eerder dan de 'Benelux CV' uitvoering. Volgens gebruikers van Nokia Discussions zou Nokia zich beraden over het opheffen van de verschillen tussen de N73-edities zoals die er nu zijn, voorzover dit alleen softwarematige verschillen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

fragcompany schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:05:
Wel ik heb hem toch maar geflasht en moet zeggen het werkt goed,telefoon lijkt veel sneller te reageren in menu's,kan aan mij liggen?
Ook tom tom werkt gelukkig nog icm met een originele tom tom gps muis.
Tot nu toe meer plezier met de normale n73 firmware als de me edition.
1 ding valt mij wel op,eerst had ik ongeveer 42mb ram vrij (telefoon geheugen) nu +- 32.
Maarja dat mag geen probleem zijn,de rest installeer ik toch op de 2gb kaart.

EDIT: origineel was de mijne overigens een 0539239
Over dat snelle reageren, ik geloof dat mijn telefoon sneller was toen ik hem uit de doos haalde. M.a.w. het kan dus ook komen doordat de software er net op staat.

Wat een gedoe trouwens met die productcodes. Waarom niet gewoon 1 code voor Europa, 1 voor Azië, etc. Ik heb ook zo'n Benelux CV model. Weet iemand waar CV voor staat? (en geen Centrale Verwarming)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:16:
Het moet wel met de HD-20 dat je de radio kan skippen heb et zelf ook gedaan en het werkt gewoon
Ik heb em bij een van de nokia service point gehaald kostte me 29.95 :D:D
klopt... MAAR je moet wel je radio via de telefoon zelf aanzetten... Vanaf dat moment kan je met de remote volgend kanaal enzo regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
_Christiaan_ schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:35:
[...]

[knip]
Wat een gedoe trouwens met die productcodes. Waarom niet gewoon 1 code voor Europa, 1 voor Azië, etc. Ik heb ook zo'n Benelux CV model. Weet iemand waar CV voor staat? (en geen Centrale Verwarming)
Idd! Mijn IDEE... Mja... CV staat voor Country Version. Motorola noemt dat intern een Localised Version, maar zij hebben er veel minder. Nokia heeft voor sommige modellen voor ongeveer elk land een eigen versie. Zo is er ook een Italy CV (ook hier staat CV voor Contry Version) en die is voor wat betreft de bluetooth-frequentie op italië afgestemd. Daar hebben ze een heel streng beleid voor wat betreft wifi en bluetooth. Als je de N95 hebt, kan je wifi-adapter in een italiaanse versie bijvoorbeeld alleen de kanalen 10 tot 16 gebruiken. Daarom zijn er dus Country versions.
Mja echt logisch is dit ook weer niet helemaal, omdat de meeste telefoons tegenwoordig vragen een stad in te geven waar je dicht bij woont. Das dan weliswaar voor de tijd, maar ze zouden daar best andere dingen aan kunnen koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over wel - niet branded firmware:
Ik heb zelf een Tele2 branded en de meest recente is V 3.0704.1.0.1 en ik belde met de helpdesk en kreeg uiteindelijk een ervaren man aan de lijn.
Die zei dat mijn n73 gewoon rechtstreeks bij Nokia besteld was, zoals al hun abbo toestellen en aangezien er dan nooit simlock op gezet wordt bij Tele2 was er ook geen reden voor andere speciale instellingen zoals branded firmware.
Volgens hem was het gewoon een standaard n73 van de grote stapel in de fabriek.

Wie weet hier het fijne van? Want ik kan echt niet de recente versie er op krijgen!

En wie weet waar je ergens kan checken via je imei of codenr of firmwarenr, wat de naam van de ''eigenaar'' van je firmware is? Dus bv ''Tele2 - Nederland - datum xx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Zijn dit:

http://cgi.ebay.nl/Earpho...geNameZWD2VQQcmdZViewItem

Deze oordopjes?:

Afbeeldingslocatie: http://www.vegterb.tweakdsl.nl/N73/deel2/HS20.jpg

Dus met in-ear dopjes, een volledige remote control die een 3.5mm uitgang heeft en "een Nokia ingang"(ook play/stop/volgende/vorige + volume).

Want daar zijn ze maar 3.70. Dat is wel erg goedkoop.

En zijn HS-20 en AD-41 hetzelfde? Want als ik zoek op google kom ik steeds zoiets tegen:

Nokia HS 20/AD-41 Music Headset

En dat is dan 1 product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:35:
[...]

Over dat snelle reageren, ik geloof dat mijn telefoon sneller was toen ik hem uit de doos haalde. M.a.w. het kan dus ook komen doordat de software er net op staat.

Als je, je telefoon net aanzet is hij ook veel langzamer dan wanneer hij al even aan staat.

Die productcodes zijn wel lastig, maar wel begrijpelijk dat ze het zo doen, ook mbt eisen van providers. Ik vind het feit dat ik zo kan updaten al heel wat.

Mijn vorige telefoon (samsung) had zwaar veel softwarebugs, waaronder oa een probleem dat het beeld af en toe weg viel (en wat volgens andere met een firmwareupdate te verhelpen was), maar úpdaten was wel zo klote. Via mijn provider kon het niet, dus zou ik zo'n flashkabel moeten kopen en het via 1 of ander wazig programma zelf kunnen. Of ik zou hem ter reparatie weg moeten brengen, wat dus ook geld kost.

Als je gewoon 1x binnen de garantie naar een Nokia Care point gaat, blijf je de garantie houden en heb je altijd direct de nieuwste firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Die HS-20 is geloof ik die 'afstandsbediening', en AD-41 zal dan wel de in-ear oordopjes zijn.
csteelooper schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:19:
[...]

Idd! Mijn IDEE... Mja... CV staat voor Country Version. Motorola noemt dat intern een Localised Version, maar zij hebben er veel minder. Nokia heeft voor sommige modellen voor ongeveer elk land een eigen versie. Zo is er ook een Italy CV (ook hier staat CV voor Contry Version) en die is voor wat betreft de bluetooth-frequentie op italië afgestemd. Daar hebben ze een heel streng beleid voor wat betreft wifi en bluetooth. Als je de N95 hebt, kan je wifi-adapter in een italiaanse versie bijvoorbeeld alleen de kanalen 10 tot 16 gebruiken. Daarom zijn er dus Country versions.
Mja echt logisch is dit ook weer niet helemaal, omdat de meeste telefoons tegenwoordig vragen een stad in te geven waar je dicht bij woont. Das dan weliswaar voor de tijd, maar ze zouden daar best andere dingen aan kunnen koppelen...
Over dat laatste, dat zou te makkelijk zijn. Dan zouden Italianen gewoon in één van de standaard menu's de andere wifi channels indirect kunnen enablen, wat niet de bedoeling is lijkt me. Dan is het op zich beter om de productcode te veranderen, want dan kan je ook nog eens de goede stad instellen. Productcode veranderen is trouwens zo gebeurd.

@hodgepodge,
bedoel je 1x naar een NSP gaan, zodat de productcode is veranderd?

Ik vind het trouwens jammer dat er geen overzichtje van Nokia is over de verschillende productcodes. Changelogs zouden ook wel gewenst zijn, zeker aangezien men nu thuis z'n telefoon kan updaten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:41:
Zijn dit:

http://cgi.ebay.nl/Earpho...geNameZWD2VQQcmdZViewItem

Deze oordopjes?:

[afbeelding]

Dus met in-ear dopjes, een volledige remote control die een 3.5mm uitgang heeft en "een Nokia ingang"(ook play/stop/volgende/vorige + volume).

Want daar zijn ze maar 3.70. Dat is wel erg goedkoop.

En zijn HS-20 en AD-41 hetzelfde? Want als ik zoek op google kom ik steeds zoiets tegen:

Nokia HS 20/AD-41 Music Headset

En dat is dan 1 product.
Enk dat het niet een complete headset is zoals op die foto. Dus niet de set ''hs20-ad41''.
Want er staat:
-Earphone Handsfree for Nokia AD-41 E70 E61 E60 E50-MEN2
en er staat:
-MEN2 Stereo Headset & Audio Adapter For HS-20, AD-41, AD-46:
en er staat:
- High Fidelity. Works with standard 3.5mm headphones.
- Improves FM stereo reception with integrated antenna amplifier.
en er staat:
prijs: GBP 2,49

En AL DIE DINGEN zijn niet aanwezig in de set ''hs20-ad41''.
Eigenlijk is alleen de foto verwarrend, als je die weg zou laten dan klopt de rest.
Helaas pindakaas denk ik. Maar je kan het proberen, kost je niet veel :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47
En AL DIE DINGEN zijn niet aanwezig in de set ''hs20-ad41''.
Eigenlijk is alleen de foto verwarrend, als je die weg zou alten dan klopt de rest.
Helaas pindakaas denk ik. Maar je kan het proberen, kost je niet veel
Is volgens mij wel beide.
Zou het niet doen iig, had zelf ook ziets gekocht. Maar dan werken al die knoppen dus niet.... en houdt het slechts enkele weken vol :(

Dus btje weggooid geld, want die headphone is ook om te huilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRATIS GSM STRATENBOEK
Heeft er nog iemand interesse in een soort ''poor-man's navigation'' zonder GPS ontvanger en zonder data-verbruik?
Dus in feite een honderdduizend-stratenboek op je gsm.

Voor als je zelf wel weet hoe je naar Alkmaar moet rijden en naar het centrum ofzo... maar alleen niet hoe naar de Horlepiepstraat nummer 17 aldaar......
Getest, werkt perfect, tik een straat en stad in en hij toont hem op de kaart. Zefs in kleine gehuchtjes. Is freeware maar wel ong 50 MB op je gsm geheugenkaartje + 30 MB per kaart (je kan elke regio van Europa apart opslaan hoe je wil, edit: heel NL 50 MB, heel BE 30 MB etc...).
Plus hij gaat op je PC MIcrosoft .NET Framework 1.1 t/m 3.0 installeren als je dat nog niet had (is af en toe wel handig trouwens) en dat is 400 MB op je PC erbij. :(
Edit: denk trouwens dat je .NET er achteraf wel weer (deels) af kan kiepen, 100 mb per deel x4
.
Als er iemand interesse heeft dan wil ik de links en howto wel even posten.... tsja ....waarschijnlijk geen interesse omdat iedereen die dure TomTom cooler vindt....... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:31:
GRATIS GSM STRATENBOEK
Heeft er nog iemand interesse in een soort ''poor-man's navigation'' zonder GPS ontvanger en zonder data-verbruik?

Voor als je zelf wel weet hoe je naar Alkmaar moet rijden en naar het centrum ofzo... maar alleen niet hoe naar de Horlepiepstraat nummer 17 aldaar......
Getest, werkt perfect, tik een straat en stad in en hij toont hem op de kaart. Zefs in kleine gehuchtjes. Is freeware maar wel ong 50 MB op je gsm geheugenkaartje + 30 MB per kaart (je kan elke regio van Europa apart opslaan hoe je wil).
Plus hij gaat op je PC MIcrosoft Netware 3.0 installeren als je dat nog niet had (is af en toe wel handig trouwens) en dat is 400 a 500 MB op je PC erbij. :(

Als er iemand interesse heeft dan wil ik de links en howto wel even posten.... tsja ....waarschijnlijk geen interesse omdat iedereen die dure TomTom cooler vindt....... 8)7
Dat lijkt me me wel leuk, is dat dan heel nederland?
heb zelf tomtom erop maar geen gps antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:20:
Ook handig om in het topic tezetten een complete nieuwe cover voor de n73

zie hier http://cgi.ebay.nl/NEW-NO...4QQtcZphotoQQcmdZViewItem

[afbeelding]

met gereedshap erbij
[afbeelding]
[afbeelding]

wel handig voor de mensen die de kleur zwart gaaf vinden of al zoveel beschadigingen hebben op hun cover

wel makkelijk om dit in de start post tezetten bij hardware!!!
Deze link doet het niet meer... :(

Weet iemand hoe is alsnog aan zo'n schroevendraaier kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf tomtom erop maar geen gps antenne.
Nou nou.... dat is dan wel een duur stukje software geweest voor alleen maar een ''offline stratenboek''...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:46:
[...]

Nou nou.... dat is dan wel een duur stukje software geweest voor alleen maar een ''offline stratenboek''...
Nee joh, had het gedownload ergens om het te testen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

GRATIS GSM STRATENBOEK

Getest, werkt perfect, tik een straat en stad in en hij toont hem op de kaart. Zefs in kleine gehuchtjes. Is freeware maar wel ong 50 MB op je gsm geheugenkaartje + 30 MB per kaart (je kan elke regio van Europa apart opslaan hoe je wil, edit: heel NL 50 MB, heel BE 30 MB etc...).
Plus hij gaat op je PC MIcrosoft .NET Framework 1.1 t/m 3.0 installeren als je dat nog niet had (is af en toe wel handig trouwens) en dat is 400 MB op je PC erbij. :(
Edit: denk trouwens dat je .NET er achteraf wel weer (deels) af kan kiepen, 100 mb per deel x4
.
Ja ik heb wel interesse. Ik heb nog zat geheugen over, zowel op m'n PC en m'n mini-SD.

Waarschijnlijk blijft een papieren kaart toch makkelijker, maar als je dat toevallig niet hebt kan dit een redding zijn. Dus ik ben benieuwd :9

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRATIS GSM STRATENBOEK

.
Let wel, risico dat oom agent denkt dat je dan met je telefoon bezig bent ipv navigatie.
En telefoneren staat een mooie boete op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UNINSTALL??
Weet iemand of er ook een ''uninstall'' op de N73 zit?
Ik heb allerlei ongein er op gepleurd en nu is het welletjes en moet het er af.

In XP zou ik via configuraitescherm -> software -> verwijderen gaan.
Maar als ik hier onder toepassingen naar de snelkoppeling van het progje ga en via opties -> verwijderen kies dan zie ik wel dat hij iets verwijderd, maar wat precies? Want via bestandsbeheer zie je de orginele bestanden nog gewoon staan waar je ze van PC naar gsm gezet had. Moet je die dan zelf nog deleten?
Dat kan ik wel natuurlijk, maar klopt dit wel? Mis ik niet iets?
Namelijk: dit lijkt verdacht veel op de Windows-95 manier en daar bleef bakken met troep achter in het register enzo.... :(

Dus zoals ik nu werk de-installeer ik het progje via toepassingen ->opties ->verwijderen + zelf handmatig de .jar en .jad en .sis er af gooien. Is dit de manier??
Loopt het register of werkgeheugen zo niet vol met achtergebleven deeltjes? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de link waar ik die stratenboek voor gsm kan vinden of was het een geintje en het niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog al wat over het standby lampje gelezen.
Nu heb ik eigenlijk het tegenovergestelde probleem het lampje werkt namelijk niet bij mij.
heb mijn telefoon nog maar een week en bij anderen die ik ken met de N73 werkt dat gek genoeg wel.

Nu weet ik niet precies wat het nut van het standbylampje is maar ik vroeg me af of dit erg is en of er een manier is om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo, morgen gaan we op vakantie, en het wordt een lange vlucht. Is het mogelijk om op de N73 videofilmpjes af te spelen (south park!) Ik heb een Xvid bestand van 699 mb en kleinere afleveringen van 180 mb.. Volgens videolan zijn het avi bestanden..

PV player slikt het niet!

P.S. wat is het nut van het laten converteren van Nokia Music Manager van je mp3 bestanden i.p.v. gewoon je mp3 maken rechtsstreeks op je geheugenkaartje dumpen via de Nokia Phone Browser in deze computer, behalve ruimtebesparing?!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:23:
Ik heb hier nog al wat over het standby lampje gelezen.
Nu heb ik eigenlijk het tegenovergestelde probleem het lampje werkt namelijk niet bij mij.
heb mijn telefoon nog maar een week en bij anderen die ik ken met de N73 werkt dat gek genoeg wel.

Nu weet ik niet precies wat het nut van het standbylampje is maar ik vroeg me af of dit erg is en of er een manier is om dit te testen?
Slaapstand aanzetten en wachten maar :P
En om te kijken of het nuttige gedeelte van het lampje werkt, moet je kijken of in donkere ruimtes je toetsenbordverlichting aan gaat en in lichte ruimtes je toetsenbordverlichting weer uit gaat.
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:23:
Zoo, morgen gaan we op vakantie, en het wordt een lange vlucht. Is het mogelijk om op de N73 videofilmpjes af te spelen (south park!) Ik heb een Xvid bestand van 699 mb en kleinere afleveringen van 180 mb.. Volgens videolan zijn het avi bestanden..

PV player slikt het niet!

P.S. wat is het nut van het laten converteren van Nokia Music Manager van je mp3 bestanden i.p.v. gewoon je mp3 maken rechtsstreeks op je geheugenkaartje dumpen via de Nokia Phone Browser in deze computer, behalve ruimtebesparing?!
Het is inderdaad mogelijk om videofilmpjes af te spelen. Dit kan onder andere met Smartmovie of DivX Player voor de mobiel.

Inderdaar ruimtebesparing, volgens mij heeft het verder geen nut

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRATIS GSM STRATENBOEK

.
Ik heb hier ook wel interesse naar. Zou je mij de link kunnen toe sturen in een bericht ?
Alvast bedankt!

Nu nog iets compleet anders. Afgelopen weekend moest mijn telefoon eens opgeladen worden en aangezien ik mijn normale lader niet bij me had, heb ik de adapter gebruitk die bij de telefoon geleverd werd. Ik ondertussen andere dingen doen. Kom ik weer bij me telefoon, geeft hij aan dat de simkaart niet goed geplaatst is. Dus ik dacht, ik doe hem ff aan en uit dan doettie het wel weer.
Maar nee hoor, na het toestel uitgeschakeld te hebben wou hij met geen mogelijkheid meer aan.
Ik heb hem wel tig keer geprobeerd aan te zetten maar het lukte gewoon niet.
Ook niet als je ff de batterij en simkaart beetje verschuifd.Nadat ik de kat van de buren verrot heb gescholden probeerde ik het weer. Dit keer ging hij wel aan, maar kwam niet verder als het opstartscherm van nokia. Ik kreeg geen handjes, alleen het logo van nokia te zien.Dat gebeurde zo'n 5 keer |:( |:( . bij de 6e keer kwam hij eindelijk verder. Ik mocht me pincode intoetsen dus ik dat doen.
Code aanvaard, vraagt hij nog een keer om de code. Ik moest dus 2x de code achterlkaar intoetsen. Hierna deed de telefoon het weer normaal. *O*
Ik ben 3 weken terug al bij de Nokia Care Point in Emmen geweest. Mijn vermoeden is dat ze hem daar hebben "verkracht". Zou dat kunnen? Of is dit gewoon een fabriekfout?
Weet een van jullie hoe ik dit kan oplossen? Kan ik naar die Nokia Care Point gaan en een nieuw toestel van hun eisen? Want dit is de 2e keer dat dit me overkomt. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOUTMELDING CERTIFICAATCODE:
Een erg veel gestelde vraag, en in de startposting op pag 1 staat het ook niet erg duidelijk.
Daar staat hoe je de N73 kan instellen zodat hij nooit meer naar certificaten kijkt of alle softwar zomaar goedkeurt voortaan. Lijkt me nogal grof als er ook iets simpels bestaat.

Ik adviseer om daar boven eerst even te vermelden dat men als eerste even moet proberen: de datum van je telefoon simpelweg van 2007 naar 2006 of 2005 te zetten. Dan pakt 90% hem opeens wel. Na installatie gewoon de datum weer terugzetten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:53:
FOUTMELDING CERTIFICAATCODE:
Een erg veel gestelde vraag, en in de startposting op pag 1 staat het ook niet erg duidelijk.
Wat daar staat heb ik hieronder even gekopieerd.
Ik adviseer om daar boven eerst even te vermelden dat men als eerste even moet proberen: de datum van je telefoon simpelweg van 2007 naar 2006 of 2005 te zetten. Dan pakt 90% hem opeens wel. Na installatie gewoon de datum weer terugzetten.

Quote van pag1 startposting:
Ik krijg een certificaat fout tijdens het installeren!

quote: PsyGotic
Bij het installeren van software op mijn nieuwe Nokia N73 telefoon heb ik de nodige problemen gekend. Keer op keer kreeg ik tijdens het installeren van software en themes de mededeling: certificaat fout. en de installatie werd afgebroken.
Na de honderden pagina's in de N73 topics te hebben doorgelezen ben ik geen oplossing tegen gekomen. Wel kwam ik na wat google-en op een topic van de N60 terecht daar stond de oplossing voor dit probleem voor de N60. Beetje klooien en voila de oplossing voor de N73:

Op je toestel het volgende kiezen:
- menu
- instrumenten
- toepassing beheer
- opties
- instellingen
en dan software installatie op ALLES zetten en Online certif. controle op UIT zetten.
Dit is bedoeld als reactie op mijn vraag?
Zo ja, dan denk ik dat je mijn post niet goed leest. Ik heb geen problemen met software installatie.
Dit van mij was een ongebruikelijke gebeurtenis, welke niets te maken heeft met installeren van software.

excuus zie dat het niet voor mij is....
Maar nu nog andere vraag zou je mij die offline stratenboek kunnen sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is bedoeld als reactie op mijn vraag?
Zo ja, dan denk ik dat je mijn post niet goed leest. Ik heb geen problemen met software installatie.
Dit van mij was een ongebruikelijke gebeurtenis, welke niets te maken heeft met installeren van software.
Nee hoor, ik had je vraag nog niet eens gelezen, ik was deel 1 tm 8 aan het doorlezen en postte effe snel iets handigs
Jouw probleem klinkt nogal ingewikkeld en zeldzaam, denk dat je alleen op dit forum succes hebt als het vaker is voorgekomen en je dan ook nog die persoon treft.
Over garantie: je moet het zeker gaan proberen om daar te gaan staan eisen....... maar verplicht zijn ze het niet helaas. Want hij doet het nu toch en dus geen defect en dus ook geen schade die ze zouden moeten vergoeden. En dan tevens: je moet aantonen dat zij de schuldige zijn.
Je kan het laten zitten als je er verder geen last van hebt.
Heb je er wel last van: eerst via andere Nokia shops uitzoeken of het een bekend probleem is... en dan gewapend met die info je dealer te lijf gaan. Evt wachten tot het weer gebeurt en dan gaan... Succes.

PS: ik zal straks die offline versie van de routeplanner gaan posten. Je wet wel: STRATENBOEK. De belangstelling viel me echter zwaar tegen, slechts 2 man die het willen...pffffff.....
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Reminder: Gathering of Tweakers is géén helpdesk!

Lees je boekje goed door, probeer het eerst zelf, lees voorgaande posts/pagina's, zoek op Google, zoek met de zoekfunctie van dit forum en is je vraag dan nog niet beantwoord? Post dan je vraag, maar vertel ons ook wat je zelf al heb gedaan en hoe.