Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:59:
Hoe wordt er overigens omgegaan met extreem slecht zicht? Als het supermistig is (zicht <25m ofzo), dan kunnen de machinisten de seinen natuurlijk niet op tijd zien als ze 130kmh rijden :P Wordt in de cabine ook aangegeven wat de seinstand is ofzo?
Bij 130 zien ze natuurlijk eerst een geel sein wat betekent dat ze snelheid moeten minderen zodat ze vóór het eerstvolgende sein kunnen stoppen. En dat gele sein zie je wel als je er met 130 voorbij tuft. Enige probleem heb je ingeval van een storing of calamiteit op de baan waarbij de boel in één keer op rood knalt en de trein al dusdanig dichtbij is dat er geen stoppen meer aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kan ik me vergissen, maar ik neem toch aan dat ze bij een zicht van < 25m geen 140 meer gaan rijden omdat je dan totaal niet ziet wat er voor je gebeurt. Of het nou om seinen gaat of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik mag aannemen dat mist in een bepaald gebied niet "ineens" ontstaat. Volgens mij kun je daar redelijkerwijs op anticiperen, door bijvoorbeeld aan de rand van een mistgebied, of op de plek waar de mist aan het ontstaan is, het sein op geel te zetten, met indien mogelijk de gewenste snelheid er naast.

Overigens viel mij gister iets op aan het spoor Den Haag - Utrecht, ter hoogte van Vleuten: Ik stond op de trein te wachten en stond op het overigens mooi uitgevoerde nieuwe station, de nieuwe bovenleiding te bewonderen. wat mij opviel is dat er tegenwoordig helemaal aan de bovenkant van het portaal over beide sporen, een kabel mee loopt. De oude portalen hadden deze niet. Plaatje om 't verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/6858/vleutenyc6.jpg
Plaatje is een uitsnede van een foto van Brinkster.net, had ff geen andere pic

Ik zal kijken of ik van de week even een beter plaatje kan schieten met mn eigen phone.

Iets anders wat me opviel: het lijkt wel alsof de pantograaf van een Koploper de bovenleiding veel verder "omhoogduwt" dan bijvoorbeeld een Sprinter, of is dit slechts gezichtsbedrog door de snelheid. De bovenleiding stond nogal knap te dansen namelijk toen de Intercity voor bij kwam...

[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 21-11-2007 07:57 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Spacecowboy schreef op woensdag 21 november 2007 @ 07:56:
Ik mag aannemen dat mist in een bepaald gebied niet "ineens" ontstaat. Volgens mij kun je daar redelijkerwijs op anticiperen, door bijvoorbeeld aan de rand van een mistgebied, of op de plek waar de mist aan het ontstaan is, het sein op geel te zetten, met indien mogelijk de gewenste snelheid er naast.

Overigens viel mij gister iets op aan het spoor Den Haag - Utrecht, ter hoogte van Vleuten: Ik stond op de trein te wachten en stond op het overigens mooi uitgevoerde nieuwe station, de nieuwe bovenleiding te bewonderen. wat mij opviel is dat er tegenwoordig helemaal aan de bovenkant van het portaal over beide sporen, een kabel mee loopt. De oude portalen hadden deze niet. Plaatje om 't verduidelijken:

[afbeelding]

Ik zal kijken of ik van de week even een beter plaatje kan schieten met mn eigen phone.

Iets anders wat me opviel: het lijkt wel alsof de pantograaf van een Koploper de bovenleiding veel verder "omhoogduwt" dan bijvoorbeeld een Sprinter, of is dit slechts gezichtsbedrog door de snelheid. De bovenleiding stond nogal knap te dansen namelijk toen de Intercity voor bij kwam...
Mja das meer de snelheid gok ik, de bovenleiding beweegt altijd wat als er een trein beweegt. Daarom is het ook niet toegestaan om 2 afnemers tegelijkertijd op 1 treinstel te hebben boven de 40 km/h* aangezien de 2e dan slecht (of geen) contact heeft met de bovenleiding.

* iets in die richting, weet het niet uit mn hoofd :P

Over die extra kabel erboven: als het is wat ik denk dat je bedoeld: het was me niet opgevallen. Of eigenlijk, ik heb het al op veel plaatsen gezien, dus niet echt bijzonder :P.

Edit: neem dit plaatje eens van Luccus:

Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007406.jpg

Daarop zie ik die dingen ook. Of ligt het nu aan mij? :+

[ Voor 13% gewijzigd door SleutelMan op 21-11-2007 08:24 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:04
Die dingen zitten inderdaad ook in de 'oudere' portalen, alleen dan iets minder opvallend. Als ik het goed heb is het een extra feeder :)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:59:
Hoe wordt er overigens omgegaan met extreem slecht zicht? Als het supermistig is (zicht <25m ofzo), dan kunnen de machinisten de seinen natuurlijk niet op tijd zien als ze 130kmh rijden :P Wordt in de cabine ook aangegeven wat de seinstand is ofzo?
Naast de andere genoemde zaken staan er volgens mij ook nog eens waarschuwinsbordjes vlak voor een sein (vooral op gevaarlijke plekken). Als je daar 3 van gepasseerd bent heb je er vast wel 1 van gezien...

Maar het systeem "centrale -> sein -> ogen machinist -> bediening trein" blijft natuurlijk minder dan "centrale -> bediening trein". Zullen we ooit nog wel een x krijgen.
Ik denk dat we nog een paar jaartjes moeten wachjten voordat we op afstand de "randen van mistgebieden" kunnen detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat we nog een paar jaartjes moeten wachjten voordat we op afstand de "randen van mistgebieden" kunnen detecteren.
Dat is helemaal niet zo moeilijk. Dat wordt met optische sensoren gedaan. Als je die nu gewoon tussen de bovenleidingspalen zet dan kun je daar ook vast wel een of andere signalisatie bij verzinnen.

Maar het is niet nodig omdat een machinist de seinen echt wel opmerkt. Ik heb wel meegemaakt dat machinisten toeteren voor overwegen bij mist. Dan is die mist dus ook niet zo dik dat de overwegaankondigingsbordjes over het hoofd gezien worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:45:
[...]

Dat is natuurlijk wel een aardige simplificatie, want er zijn ook aardig wat punten waar de max. snelheid onder de ATB-trap ligt. Maar dat is een detail.
Eens, maar de baanvaksnelheid zie je ook aan de bordjes langs de baan die je in mijn ogen echt wel waarneemt. Bij een snelheidsverlaging wordt die altijd twee keer getoond (snelheid verminderen, en geldende baanvaksnelheid). Bij kritische punten (geel en rood sein, 80 km/u-wissels enz.) dekt de ATB de snelheid wel.
Je kunt niet zomaar "een sein op geel zetten". Een sein geeft de maximale toegestane snelheid weer op basis van de baanvakbezetting; de treindienstleider heeft geen schermpje waarmee hij ieder sein op een willekeurige stand kan zetten.

@ Bootstrap: wanneer het sein om wat voor reden dan ook plotseling naar rood afvalt... dan krijg je een ATB-remming (tenzij je al onder de 40 km/u rijdt natuurlijk). ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 21-11-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Bedoel je niet gewoon de hangdraad die er voor zorgt dat de rijdraad keurig strak horizontaal hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:43:
Bedoel je niet gewoon de hangdraad die er voor zorgt dat de rijdraad keurig strak horizontaal hangt?
Nee, daar hangt over het algemeen nog een draad boven. Dus van onder naar boven: rijdraad, hangdraad, feeder (afaik) :)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die aan de zijkant?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Edit, weg.

[ Voor 169% gewijzigd door Luke! op 23-11-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

SleutelMan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:19:
[...]

Mja das meer de snelheid gok ik, de bovenleiding beweegt altijd wat als er een trein beweegt. Daarom is het ook niet toegestaan om 2 afnemers tegelijkertijd op 1 treinstel te hebben boven de 40 km/h* aangezien de 2e dan slecht (of geen) contact heeft met de bovenleiding.

* iets in die richting, weet het niet uit mn hoofd :P

Over die extra kabel erboven: als het is wat ik denk dat je bedoeld: het was me niet opgevallen. Of eigenlijk, ik heb het al op veel plaatsen gezien, dus niet echt bijzonder :P.

Edit: neem dit plaatje eens van Luccus:

[afbeelding]

Daarop zie ik die dingen ook. Of ligt het nu aan mij? :+
Euuh, ja. Morgenochtend vroeg sta ik weer op t station, hopelijk denk ik er nu aan eens een pic te schieten :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

[afbeelding]

Alle nieuwe bovenleidingen in Nederland worden 25kV 50 Hz voorbereid, om elektromagnetische problemen te voorkomen (wisselspanning), moet er een kabel mee lopen die als aarde dient. Deze kabel zorgt er voor dat er de intereferentie met andere kabels, objecten geminimaliseerd wordt.

Als ooit , maar dan ook ooit maar dan ook ooit overgaan naar 25kV betekent dat je op deze trajecten geen nieuwe kabels meer hoeft te trekken. Momenteel wordt de kabel gebruikt om het systeem te voeden, dus op verschillende punten geeft het spanning om te zorgen dat de spanning niet instort.

Tweede vraag, ligt aan de lengte, snelheid, pantografen van de trein. Meerdere pantografen met hoge snelheid geeft een veel erger effect dan een pantograaf met lage snelheid.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Laatste Cxx PROTOS'je komt zaterdag de grens over en gaat zondag im Dunklen door naar Amersfoort.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Termi schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:28:
[...]

Alle nieuwe bovenleidingen in Nederland worden 25kV 50 Hz voorbereid, om elektromagnetische problemen te voorkomen (wisselspanning), moet er een kabel mee lopen die als aarde dient. Deze kabel zorgt er voor dat er de intereferentie met andere kabels, objecten geminimaliseerd wordt.

Als ooit , maar dan ook ooit maar dan ook ooit overgaan naar 25kV betekent dat je op deze trajecten geen nieuwe kabels meer hoeft te trekken. Momenteel wordt de kabel gebruikt om het systeem te voeden, dus op verschillende punten geeft het spanning om te zorgen dat de spanning niet instort.

Tweede vraag, ligt aan de lengte, snelheid, pantografen van de trein. Meerdere pantografen met hoge snelheid geeft een veel erger effect dan een pantograaf met lage snelheid.
Er moeten bij 25KV 50Hz zelfs 2 aparte kabels mee lopen naast de feeder (rijdraad). De feeder heeft 25KV 50Hz, de negative feeder heeft -25KV 50Hz (in tegenfase met de feeder) en een equipotentiaal leiding (0V 0Hz). Bij een 25KV 50Hz systeem worden de spoorstaven geaard in tegenstelling tot de minus wat ze nu zijn.

De kabels in het fotootje zijn dus 2 alu kabels die met elkaar verbonden zijn en nu de functie van versterkingsleiding op zich nemen. Ze zijn om de twee portalen elektrisch met de rijdraad verbonden door mechanisch aan de draagkabel te zijn vastgemaakt. Nu staat er dus gewoon 1500 - 1800V op. Dit systeem noemt men B4. Kijk bijvoorbeeld hier voor een overzicht van de systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Whoei, morgen de OpenDag van NedTrain bij Maastricht \o/
Wie gaat er ook heen? Ondanks het een flink end reizen is?

Ik heb nog mijn Kruidvatkaartje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

-ErikE- schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:26:
[...]

Er moeten bij 25KV 50Hz zelfs 2 aparte kabels mee lopen naast de feeder (rijdraad). De feeder heeft 25KV 50Hz, de negative feeder heeft -25KV 50Hz (in tegenfase met de feeder) en een equipotentiaal leiding (0V 0Hz). Bij een 25KV 50Hz systeem worden de spoorstaven geaard in tegenstelling tot de minus wat ze nu zijn.

De kabels in het fotootje zijn dus 2 alu kabels die met elkaar verbonden zijn en nu de functie van versterkingsleiding op zich nemen. Ze zijn om de twee portalen elektrisch met de rijdraad verbonden door mechanisch aan de draagkabel te zijn vastgemaakt. Nu staat er dus gewoon 1500 - 1800V op. Dit systeem noemt men B4. Kijk bijvoorbeeld hier voor een overzicht van de systemen
Kijk, duidelijk. Nou snap ik et :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:39:
Whoei, morgen de OpenDag van NedTrain bij Maastricht \o/
Wie gaat er ook heen? Ondanks het een flink end reizen is?
Hoezo een flink eind reizen? Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:53:
Hoezo een flink eind reizen? Hoe weet je dat?
Als er meerdere mensen die op dit forum rondhangen besluiten om naar Maastricht te gaan zal de gemiddelde reisafstand naar verwachting een stuk groter zijn dan als het event bijvoorbeeld in Utrecht plaats zou vinden. De opmerking is dus niet noodzakelijk op een individu van toepassing maar wel op een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eindelijk slimme materieelkeuze: 10 bakken VIRM van Asd naar Breda via Hlm. Nou hopen dat 't zo blijft..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:50:
Eindelijk slimme materieelkeuze: 10 bakken VIRM van Asd naar Breda via Hlm. Nou hopen dat 't zo blijft..
Niet te hopen, want in de 800 miste een setje VIRM en werd vervangen door een losse DD-AR... Om 13.32 uit Eindhoven naar Alkmaar en om 17.02 uit Eindhoven naar Roermond: knus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
'Damals' vers bestickerd, inmiddels weer ontstickerd: de 202:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007407.jpg

GTW:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007435.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007439.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007452.jpg

Zelfs ged. Kersten toont zich een tevreden man:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/Voith4.jpg

Avondrust (351+202 naast 354+352):
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007459.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Luke! op 23-11-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:55:
[...]
Niet te hopen, want in de 800 miste een setje VIRM en werd vervangen door een losse DD-AR... Om 13.32 uit Eindhoven naar Alkmaar en om 17.02 uit Eindhoven naar Roermond: knus!
Gezien de 800 niet meer naar mij rijdt kan me 't heel weinig schelen wat daar nu aan mat. mist ;) Maar goed, zo 'knus' is 't dus bij ons, bij gebrek aan normaal materieel, altijd. (Oh, de dagen dat we nog fijn met 12 bakken ICRm naar Amsterdam en verder reden..)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 23-11-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 00:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Er is (of was) wat aan de hand bij Den Haag HS, kwam met de stoptrein richting Dordrecht vanuit Den Haag CS om 21:31 binnen op spoor 1 in plaats van 3 :? Op HS zelf deden de vertrektabellen op de monitors het niet en renden er meer dan 10 NS'ers rond om reizigers naar spoor 1 te leiden... Dit is de 1e keer sinds mijn stoomtreinrit in 2002 dat ik op spoor 1 ben aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r was wel meer aan de hand vandaag. Moest noodgedwongen met een overvolle stoptrein van Rtd naar Bd. :( Verrotte lijmlas op Sdm-Dt. En ik was vandaag al in een kuthumeur :( Gelukkig viel de reis verder wel mee, had nog plek in de 1e klas.

Baal ook stevig van de trein uit Breda naar R'dam tegenwoordig, bijna altijd vertraging. Kom je op het station staat op de CTA al dat de trein 5 vertraagd is, wordt meestal 10+ minuten, onderwijl komt goederentrein voorbij tuffen en dan weet je wel hoe laat het is. Vertraging wordt minimaal 15 minuten en dan tuftuf, sorry dames en heren, we zitten achter een goederentrein :( Valt me met name op na de zomer, nadat ik een tijdje met de auto heb gependeld.
Vandaag na de geplande vertrektijd van mijn trein twee goederentreinen en een leeg mat voorbij zien komen, resultaat: bijna half uur vertraging en omdat ik een abbo van de zaak heb kan ik nooit eens vergoeding claimen :'( En dan vanavond weer die shit op DF, is lekker treindagje geweest :|

Voel me al kut de laatste tijd en het laatste wat ik wil is kansloos op een station rondhangen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Tsja, ik zat in de dubbeldekker die een persoon had aangereden vandaag. 2.5uur vertraging..

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:48:
[...]

Als er meerdere mensen die op dit forum rondhangen besluiten om naar Maastricht te gaan zal de gemiddelde reisafstand naar verwachting een stuk groter zijn dan als het event bijvoorbeeld in Utrecht plaats zou vinden. De opmerking is dus niet noodzakelijk op een individu van toepassing maar wel op een groep.
Jup, niet iedereen woont in Limburg of Brabant :).
En nog werkzaamheden ook morgen. Boeieh :)...

Ik ben van de partij.
Donkerblauwe jas, Groengrijze Eastpack rugtas modelletje jaar 2000. Wie spot me? :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:48
CyBeR schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:50:
Was dat niet gewoon een gevolg van een trein met issues 's morgens bij Lisse waardoor het eea aan materieel is verwisseld? (was ook weer een knudde zooitje overigens, Prorail en de NS schijnen een uur te hebben staan bekvechten over wat ze met die trein gingen doen, en de reizigers maar wachten)

@Lekkere Kwal: waarschijnlijk waren de andere sporen bezet door vertraagde treinen (wisselstoring bij Schiphol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MikeN schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:35:
[...]

Was dat niet gewoon een gevolg van een trein met issues 's morgens bij Lisse waardoor het eea aan materieel is verwisseld? (was ook weer een knudde zooitje overigens, Prorail en de NS schijnen een uur te hebben staan bekvechten over wat ze met die trein gingen doen, en de reizigers maar wachten)
Verpest 't nou niet voor me.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:12
Kixtart schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:16:
Tsja, ik zat in de dubbeldekker die een persoon had aangereden vandaag. 2.5uur vertraging..
Dat was dan vlak na Tilburg? Bij oosterwijk? Ik zat in de stoptrein die er net achterzat. Nog geen 2minuten uit Tilburg weg en toen vol in de remmen. Maar gelukkig kregen we toestemming om terug na Tilburg te mogen..

Daar via Den Bosch omgereisd naar Eindhoven en uiteindelijk Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pittie schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:40:
[...]

Dat was dan vlak na Tilburg? Bij oosterwijk?
Was idd bij Oisterwijk ja:
Bij een noodlottig ongeval op het NS-station van Oisterwijk is vrijdagavond een man om het leven gekomen.

Het slachtoffer stak de voetgangersoversteekplaats tussen twee perrons over en werd daarbij aangereden door een passerende trein die vanuit Tilburg richting Boxtel reed. De man was op slag dood.

De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht en heeft daarvoor onder meer de machinist gehoord.

De treinbestuurder verklaarde dat hij het slachtoffer onder de slagbomen door zag kruipen, waarna de man per ongeluk zijn tas liet vallen.

Toen hij dat wilde oprapen, werd hij aangereden door de trein. De identiteit van het slachtoffer is nog niet vastgesteld.
Zie http://www.omroepbrabant....S-station+Oisterwijk.aspx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Klopt.

Was trouwens erg goed geregeld (not). We zaten in de trein van tilburg naar eindhoven en alle buschauffeurs wilden naar tilburg gaan rijden :X

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zo, ik ben er ook weer. Lekker met het cheap-ass Kruidvatkaartje bijna hele Limburg door getoerd 8) .
Ik heb heen wel een stukje met de bus mee moeten rijden vanwege de wissel-werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert, maar dat deerde niet.
Vanaf Weert naar Maastricht reed er helaas een Plan V wat te weinig capaciteit gaf voor de passagiers :X.

Eenmaal om 11.05 in de werkplaats heb ik al het materieel aanschouwd, en rond een uur of 13.15 had ik het wel weer gezien, en ben lekker Limburg door wezen toeren.
Van Maastricht naar Heerlen , vervolgens van Heerlen naar Roermond, en vanaf Roermond naar Nijmegen weer lekker in een ouderwetsche Wadloper (nu kan het nog!!! :P), en van Nijmegen naar Utrecht, en van Utrecht naar Woerden.

Meer gereisd vandaag dan de werkplaats bezocht :D...

Oh ja, de gemaakte foto's komen ook spoedig weer online.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 24-11-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 16:58
Dat stuk heb ik dus dagelijks (van Venlo naar Roermond met de wadloper, van Roermond naar Heerlen met de regiorunner en als ik klaar ben weer terug) dus zou het voor de lol niet zo 1 2 3 gaan reizen zeg maar ;)

Overigens komt het op dit stuk heel vaak voor dat er andere of te weinig treinen komen. Afgelopen week vaker gereisd mét vertraging dan zonder. Als er een enkele trein aankomt gaat deze verder altijd richting Maastricht en kunnen we in Sittard overstappen in een plan V. Tijdens de spits door de weeks is dat _niet_ grappig.

Maandag sloeg wel weer alles, 2,5 uur vertraging in totaal (één uur op de heenweg, anderhalf uur op de terugweg.

Maar goed, genoeg gezeurd, dat Veolia maar eens die GTW's goed gaat inzetten, kan niet wachten tot half december :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb de GTW's al gespot in Venlo of Roermond. Ik zag er 2 aan de kant staan (tot zover ik kon zien). Instructies enzo....

Fotoboek van opendag Nedtrain Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:07:
Ik heb de GTW's al gespot in Venlo of Roermond. Ik zag er 2 aan de kant staan (tot zover ik kon zien). Instructies enzo....

Leuke foto's!

Mooi dat ze zo'n 1300 in stand houden. Stond die daat toevallig? Die is toch van de stichting 1500? Hij lijkt i.i.g. net resestaureerd (i.i.g. van buiten).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, is overgebracht naar Maastricht t.b.v. deze open dag. En deze is niet van Stichting Klok (wat jij stichting 1500 noemt), De 1315 is van Stichting Klok, en dit was de 1312. En die is geloof ik in beheer van NSM zelf.

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 24-11-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, we mochten nog niet instappen. Eerst moet de trein schoongemaakt worden door het schoonmaakteam. Heb dit CTA bordje met "Trein wordt gereinigd" nog nooit eerder gezien trouwens.
Die kreeg je in Haarlem toen de 800/900 daar nog heen reed ook altijd voor je neus, de eerste tien a vijftien minuten nadat 'ie aangekomen was. In de praktijk hield niemand zich daaraan, en zaten er dus al een flinke zooi mensen in de trein terwijl de schoonmakers ook nog bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Enschede staan de meeste mensen altijd netjes te wachten tot de schoonmakers klaar zijn, en dan zo'n 10min voor vertrektijd stappen ze in.

Kan ook wel eerder, want meer dan prullenbakken legen doen ze toch niet overdag, en vrijwel alle treinen staan daar vrolijk 30min te keren met alle CTA's op 'trein wordt gereinigd'

Verschil met de 800 is ook dat er in Enschede altijd wel wat stellen afgekoppeld of bijgeplaatst worden dus dat Mien Jansen op voorhand geen idee heeft welk deel nu naar Rtd gaat en welk deel naar Gvc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Ach, in Heerlen blijft dat idiote bordje dat de trein wordt gereinigd hangen tot een halve minuut ofzo voor de trein vertrekt, vindt je het gek dat iedereen al instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
GH45T schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:30:
Ach, in Heerlen blijft dat idiote bordje dat de trein wordt gereinigd hangen tot een halve minuut ofzo voor de trein vertrekt, vindt je het gek dat iedereen al instapt.
Dan leef jij zeker in een ander stelsel, want in Heerlen blijft dat bordje niet staan tot een halve minuut voor vertrektijd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

- laat maar zitten, tijd voor koffie :p --

[ Voor 87% gewijzigd door AW_Bos op 25-11-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kabinet wil meer treinen op het spoor. Dat is met het huidige beveiligingsstelsel vrijwel onmogelijk op veel plekken. Een belangrijke oplossing is er al, ERTMS. Afgezien van de kosten is een upgrade/migratie goed te doen, namelijk in de volgende stappen:
* Alle treinen in Nederland verplicht uitvoeren met ERTMS boordapparatuur, icm ATB module (NG en/of EG)
* Knelpunten zsm uitvoeren met ERTMS.
* Uitrol van ERTMS op de rest van het Nederlandse net.

Enige nadeel is dat je desinvesteerd in ATB modules. Voordeel is dat je op deze manier snel knelpunten als de Gooilijn en Flevolijn kan aanpakken zonder lijnen bepaald materieel vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over treinen schoonmaken gesproken, was laatst op rotterdam, stond er expliciet "niet instappen" op de borden, ging er toch een of andere meid in, lichten gingen uit en machinist ging de trein even naar het einde van het perron rijden, dat gezicht van haar was priceless. Maargoed uiteindelijk gingen een paar gasten de trein schoon maken met sop, en het werd gewoon op het spoor gedumpt, nou niet echt vriendelijk voor het millieu, maargoed daarna ging de trein (sprinter) lekker naar de tuin aldaar. Had wel weer 40 minuten moeten wachten op de trein, terwijl er toch echt veel personen stonden op dat perron. Ach ja de hoekse-lijn is blijkbaar niet zo interessant voor de NS, ik heb iets gehoord over het feit dat de RET de lijn over gaat nemen oid, wie weet daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zeep schijnt biologisch afbreekbaar te zijn, dus dan maakt het niet uit als het op het spoor gedumpt wordt. ;)

En over de hoekse lijn:
ROTTERDAM - Al over ruim twee jaar moeten er nieuwe metro's rijden over de Hoekse Lijn tussen Rotterdam en Hoek van Holland.
Badgasten kunnen eind 2010 met 'Randstadrail-achtige' voertuigen naar het strand, in plaats van met de trein, zo willen de Stadsregio Rotterdam en het vervoersbedrijf RET.
Lees verder op AD.nl
De RET heeft er bij de aanschaf van nieuwe metrostellen al rekening mee gehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Mooie foto's! Dank daarvoor :)

Overigens zie ik hier vaak foto's (met name van Luccus dacht ik) waarvan het lijkt dat ze bijna op het spoor of baanvak zijn genomen. Hoe doe je dat eigenlijk? Neem aan dat ze je niet zomaar elk emplacement op laten lopen??

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Afgelopen zondag ben ik naar het NSM geweest. Een reden was dat ik nog nooit in het verbouwde museum ben geweest, en ik moet zeggen: niet verkeerd. Dit is meer hoe een museum er uit moet zien. Een opstelling van objecten met uitleg en bij sommigen mag je er ook nog in.
En vooral die NRS loc op hoog spoor bij de ingang is machtig.

Maar de echte reden was dat ze rondritjes met de DE1-41 deden. Wat is dat toch heerlijk materieel. Zit fatsoenlijk, ziet er mooi uit, en het geluid uit die motoren... :>
En dan vol gas onder de kan van Utrecht. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Vandaag op de borden bij utrecht centraal:
"Welkom op station Utrecht Centraal"
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/utrecht.jpg
Doen ze er iig wat beters mee dan 1 led aan :)

[ Voor 23% gewijzigd door IJnte op 26-11-2007 17:24 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Rotterdam Centraal viel me dat ook op, nieuw beleidspuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:50:
Op Rotterdam Centraal viel me dat ook op, nieuw beleidspuntje?
Zelfde op Den Haag CS en HS. Ga er dus maar vanuit dat `t nieuw beleid is. Het verschaft iig duidelijkheid. Nu weet je tenminste zeker dat er geen storingen zijn. Ook een keer meegemaakt dat `t bord gewoon uit was, terwijl er ook trein kapot stond. Zo is het veel duidelijker dan 1 zo`n puntje aan.

[ Voor 39% gewijzigd door -ErikE- op 26-11-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-ErikE- schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:20:
Nu weet je tenminste zeker dat er geen storingen zijn. ... Zo is het veel duidelijker dan 1 zo`n puntje aan.
mja, vanaf een afstandje denk je direct dat er weer eens iets mis is, althans dat dacht ik toen ik vanmiddag in Delft het perron opkwam, ook al had ik vanochtend al gezien dat er er "Welkom op station Lelystad Centrum" had gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

En wederom dank aan ProRail voor de seinstoring bij Schiphol vanmiddag. Zat weer uiterst comfortabel in een vrijwel lege VIRM omdat deze vanaf Amsterdam C richting Leiden omgeleid werd via Haarlem. Mogen ze wat mij betreft iedere dag doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaan ze ook doen, als ik me niet vergist gaat die trein vanaf de komst van de HSL planmatig via Haarlem rijden ipv Schiphol. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spotter schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:03:
En wederom dank aan ProRail voor de seinstoring bij Schiphol vanmiddag. Zat weer uiterst comfortabel in een vrijwel lege VIRM omdat deze vanaf Amsterdam C richting Leiden omgeleid werd via Haarlem. Mogen ze wat mij betreft iedere dag doen!
Dus dat was er aan de hand, kijk opzich een vertraging kan gebeuren. Dat ik daardoor 3 kwartier later thuis ben, tja pech. Alleen zou het handig zijn als er gewoon wat meer informatie zou komen. Natuurlijk helpt dat niet om mij sneller thuis te brengen, maar als je toch in de kou moet wachten is een beetje informatie over waarom je in de kou staat te wachten toch wel handig. Zeker als er voor andere verbindingen _wel_ "iets" wordt omgeroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:11:
Dat gaan ze ook doen, als ik me niet vergist gaat die trein vanaf de komst van de HSL planmatig via Haarlem rijden ipv Schiphol. ;)
_/-\o_, alleen zal er dan wel een stop inzitten in haarlem. Voordeel nu is dat deze niet stopt te Haarlem, en je dus geen extra passagiers hebt terwijl je wel alle passagiers van/naar schiphol mist.

[ Voor 27% gewijzigd door Spotter op 27-11-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

-ErikE- schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:20:
[...]

Zelfde op Den Haag CS en HS. Ga er dus maar vanuit dat `t nieuw beleid is. Het verschaft iig duidelijkheid. Nu weet je tenminste zeker dat er geen storingen zijn. Ook een keer meegemaakt dat `t bord gewoon uit was, terwijl er ook trein kapot stond. Zo is het veel duidelijker dan 1 zo`n puntje aan.
Idem Haarlem en Amstel. M'n nichtje ("Logistiek Adviseur" bij NSR) had 't ook opgemerkt en was er ook verbaasd over. ("Was er helemaal niks aan de hand dan?")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38

Apart, zie daar de foto van Virtueel Materieel, loop nu stage bij het bedrijf dat die dingen maakt, VSTEP. Het is wel een leuke tool af en toe, ik zou mezelf nu aan kunnen leren hoe ik met een IRM weg kan rijden :P

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb vanaf aanstaande vrijdag een GA (zwitserse OV-jaarkaart). Weet iemand (behalve de obligate Glacier-Express) misschien leuke treinrondjes in Zwitserland met Zuerich als startpunt?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik weet dat de NS materieeltekort heeft maar ik kom net uit een trein die
a) meestal 5 a 10 min vertraging heeft, vandaag wel op tijd :P
b) waarin ik eerste klas heb gereisd, staand welteverstaan :P :X. Het was een Plan T'je waarin alle zit- en staanplaatsen in de 2e klas en op de balkons al bezet waren. Dus dan maar staan in de 1e klas :P :X. Het was geen spitstrein ofzo, daarvoor zetten ze 2x SGM II in, en die bied volgens mij nog meer zitplaatsen (in ieder geval staanplaatsen) dan een Plan T :P :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

nevermind.

Je zegt Amstel? Dan zal je zusje vast wel Business of Human Logistics aan de HvA doen/gedaan hebben? Same here :)

[ Voor 39% gewijzigd door Spotter op 27-11-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Varienaja schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:31:
Ik heb vanaf aanstaande vrijdag een GA (zwitserse OV-jaarkaart). Weet iemand (behalve de obligate Glacier-Express) misschien leuke treinrondjes in Zwitserland met Zuerich als startpunt?
's avonds naar basel rijden en dan onderweg ergens stoppen op een klein stationnetje, goederentreinen everywhere :) Ritjes bij Luzern zijn leuk, naar bijvoorbeeld de Engelberg etc. Mijn broer heeft er ook 1 btw. Of van zuerich naar de Jungfrau Joch, 5 uur heen 5 uur terug, interessante dingen te zien. Of naar het zuiden door de gotthard heen. Er zijn ook van die boekjes met die RailAway dingen, moet je maar eens op het station kijken, volgens mij kun je best wel veel van die dingen doen met je GA. Anders moet ik mijn broer nog eens vragen of hij nog iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Zaterdag 8 december OpenTreinDag bij Veolia.
Klik hier voor een poster.

Onder voorbehoud van defecten aan treinen aanwezig: NSM 41 en 114, HSA 186, Syntus DM ’90, Veolia 3226 en een GTW 2/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Enig idee hoe dat opgesteld wordt? In Venlo kun je niet veel. Ze gaan dat toch niet op de drie kopspoortjes op het middenperron zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ben benieuwd, mag ik wel even opmerken dat 't wel een extreem zielige poster is... Nog niet eens in lijn met de huisstijl...

Just my 2cents.

Het is wel een leuk initiatief en hopelijk kom ik ook ff een kijkje nemen, slimme move om ff onder de mensen te komen als bedrijf.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:27:
Enig idee hoe dat opgesteld wordt? In Venlo kun je niet veel. Ze gaan dat toch niet op de drie kopspoortjes op het middenperron zetten?
Bij de post T, langs de post en langs een reinigingsperron dus. Voor fotografen is het kut, maar de spoortoewijzing heeft te maken met het buitendienststellen van de sporen en het is niet primair voor fotografen bedoeld dus who cares? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 28-11-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had ook niet verwacht dat je in Venlo iets kunt opstellen zodat het goed fotografeerbaar is. Dan is Blerick beter.
En ik begrijp dus ook dat het een statische opstelling is? Veolia gaat niet even een slagje Vl-Rm met de 114 doen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:11:
En ik begrijp dus ook dat het een statische opstelling is? Veolia gaat niet even een slagje Vl-Rm met de 114 doen of zo?
Tuurlijk niet, je wilt toch niet de verantwoordelijk voor zo'n rammelbak dragen? Gewoon statisch. Dat ding moet zelfs gesleept naar Venlo komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 28-11-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Overigens:

http://www.nrc.nl/nieuwst...4610.ece/Ontspoord_deel_1

en

http://www.nrc.nl/nieuwst...3034.ece/Ontspoord_deel_2

een tweeluik met daarin toch wel zaken die 't waard zijn om te lezen, over de functie van ProRail, het spoor, NSR en de andere bedrijven die zaken op het spoor regelen, of dienen te regelen.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Kreeg vandaag in de trein een mededeling voor de machinist te horen.

"mededeling voor de machinist. U heeft 10 bakkum voor vertrek"

Iemand enige idee wat 10 bakkum betekent?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamer schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:06:
Kreeg vandaag in de trein een mededeling voor de machinist te horen.

"mededeling voor de machinist. U heeft 10 bakkum voor vertrek"

Iemand enige idee wat 10 bakkum betekent?
Zou er niet 'bakken' gezegd zijn? Ofwel 10 rijtuigen. Dan weet de machinist waar hij op een station moet stoppen, zodat hij niet te vroeg stopt en er een deel van de trein buiten het perron stopt.

Zie http://www.nicospilt.com/ophetperron.htm ongeveer halvewege de pagina bij 'Stopplaatsseinen'.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 13:12 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Spotter schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:25:
[...]

nevermind.

Je zegt Amstel? Dan zal je zusje vast wel Business of Human Logistics aan de HvA doen/gedaan hebben? Same here :)
Ik zie nog niet in hoe het feit dat ik in Amstel uitstap iets zegt over welke opleiding ik doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vanaf vandaag wordt incidenteel met een 189'er in de binnenlandse dienst gereden. Volgende week zondag gaat 't feest dan echt beginnen met inzet op drie diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

CyBeR schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:12:
[...]

Ik zie nog niet in hoe het feit dat ik in Amstel uitstap iets zegt over welke opleiding ik doe..
Whoops, ik dacht dat de Amstel op je zusje sloeg. Logistiek (adviseur)+station Amstel kom je toch al vrij snel uit bij de HvA, opleidingen Business of Human Logistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

't is misschien al eens voorbij gekomen (en volgens mij heb ik het zelf gevraagd), maar ik kan het zo 123 in dit topic niet terugvinden: Waarom zijn bij plan V & plan T de buitenste ruitjes (links en rechts) van de bestuurderscabine afgeplakt/vervangen door een inzetstuk?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 03:38

PeaceNlove

Deugleuter

Luccus schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:17:
Vanaf vandaag wordt incidenteel met een 189'er in de binnenlandse dienst gereden. Volgende week zondag gaat 't feest dan echt beginnen met inzet op drie diensten.
Wat is een 189'er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een lok van de Baureihe 189. Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/AdV20061113_3944.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 01-12-2007 12:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Spotter schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:38:
[...]

Whoops, ik dacht dat de Amstel op je zusje sloeg. Logistiek (adviseur)+station Amstel kom je toch al vrij snel uit bij de HvA, opleidingen Business of Human Logistics.
Oh, nee. M'n nichtje (niet zusje) werkt in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Spacecowboy schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:40:
't is misschien al eens voorbij gekomen (en volgens mij heb ik het zelf gevraagd), maar ik kan het zo 123 in dit topic niet terugvinden: Waarom zijn bij plan V & plan T de buitenste ruitjes (links en rechts) van de bestuurderscabine afgeplakt/vervangen door een inzetstuk?
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
http://www.google.nl/sear...9+trein&btnG=Zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat ik vandaag om 15:30 moest wachten voor een DE-II bij de spoorwegovergang op station Venray?

Er reed iets ouds voorbij, het voorste deel met 2 bakken was groen, en het achterste deel met 1 bak was zwart, en er stond iets op van de Nederlandse posterijen. Dat zal wel voor de opentreindag van Veolia van volgende week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Eén dag nadat de 3222 aan NS FS teruggegeven zou worden is het alsnog gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007467.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007471.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 01-12-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, een aantal wadlopers heb ik al gespot zonder Veolia stickers, zag bij eentje (nummer even niet bekend, zou 3240 kunnen zijn maar das een gokje) het oude noordnetlogo op de plek waar de veolia sticker zat :P (stel was wel geel enzo ;)).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:21:
[...]

Ja, een aantal wadlopers heb ik al gespot zonder Veolia stickers, zag bij eentje (nummer even niet bekend, zou 3240 kunnen zijn maar das een gokje) het oude noordnetlogo op de plek waar de veolia sticker zat :P (stel was wel geel enzo ;)).
Al een ruime week geleden zijn van tien stellen de Veolia-stickers verwijderd. Doordat er op het laatste moment is geschoven met de stellen zijn enkele van die ontstickerde stellen - zoals de 3222 - toch bij Veolia gebleven. De twintig bakken zijn gister volgens planning allemaal vertrokken. De 3240 bestaat niet (serie loopt t/m 31 ;)).
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:38:
Kan het kloppen dat ik vandaag om 15:30 moest wachten voor een DE-II bij de spoorwegovergang op station Venray?

Er reed iets ouds voorbij, het voorste deel met 2 bakken was groen, en het achterste deel met 1 bak was zwart, en er stond iets op van de Nederlandse posterijen. Dat zal wel voor de opentreindag van Veolia van volgende week zijn.
DE I 41 bracht 'n/de Pec (postrijtuigkrampel) naar de loods in Blerick en de 41 blijft daar overnachten om volgende week dan met de 114 de brug naar Venlo over te steken.

[ Voor 33% gewijzigd door Luke! op 01-12-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Luccus schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die kikker heb ik ook nog gezien toen ik rond half 6 naar huis toe ging.

Wel grappig, elke keer als ik met de trein ga sta ik te kijken of er een GTW aan komt, maar elke keer weer zo'n Wadloper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
GH45T schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:14:
[...]
Wel grappig, elke keer als ik met de trein ga sta ik te kijken of er een GTW aan komt, maar elke keer weer zo'n Wadloper
Planning is vanaf maandag vier setjes (van de zes) in de dienst op Roermond met GTW, de rest allemaal met wadloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:41:
[...]
Al een ruime week geleden zijn van tien stellen de Veolia-stickers verwijderd. Doordat er op het laatste moment is geschoven met de stellen zijn enkele van die ontstickerde stellen - zoals de 3222 - toch bij Veolia gebleven. De twintig bakken zijn gister volgens planning allemaal vertrokken. De 3240 bestaat niet (serie loopt t/m 31 ;)).

[...]
DE I 41 bracht 'n/de Pec (postrijtuigkrampel) naar de loods in Blerick en de 41 blijft daar overnachten om volgende week dan met de 114 de brug naar Venlo over te steken.
Dan was het denk ik de 3224 ofzo :P. Maar goed :+. Veolia zet nu idd al en toe wat GTW's in over het gehele traject. Ik vind het wel zonde dat er buiten de spits gewoon diverse GTW stellen staan te niksen in Nijmegen, zet die dan in ipv de wadlopers lijkt me. Maar daaraan zitten mss praktische bezwaren :P. Maar als het goed is gaat met de nieuwe dienstregeling de spitstrein ook doorgetrokken worden naar Venray of nog niet? m.a.w. hebben ze daar al genoeg materieel voor?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:30:
[...]
Dan was het denk ik de 3224 ofzo :P.
Nee, die is ook al opgehoepeld.
Maar als het goed is gaat met de nieuwe dienstregeling de spitstrein ook doorgetrokken worden naar Venray of nog niet? m.a.w. hebben ze daar al genoeg materieel voor?
Goede vraag, ik weet het niet. Ik vermoed van niet, want er komt dit jaar nog maar één tweetje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over dom gedrag gesproken: klik.

Jezelf elektrocuteren. Heel slim, als er 15.000 Volt op die leiding staat. Niet moeders slimste kennelijk...

In het kader van "don't try this at home"?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:11:
[...]

Apart, zie daar de foto van Virtueel Materieel, loop nu stage bij het bedrijf dat die dingen maakt, VSTEP. Het is wel een leuke tool af en toe, ik zou mezelf nu aan kunnen leren hoe ik met een IRM weg kan rijden :P
Nu nu nog een DOM-sleutel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

wildhagen schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:36:

Jezelf elektrocuteren. Heel slim, als er 15.000 Volt op die leiding staat. Niet moeders slimste kennelijk...

En dan in de tekst: "De andere drie klauteraars zijn met een shock in het ziekenhuis opgenomen. Volgens de politie waren de vier mannen dronken."
Grappig hoor!
;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

mooi dat ik anders vanmiddag echt in een DE-I stel zat, aangekoppeld aan een DE-II en nog een DE-I. Mét stickers erop. Van Venlo naar Roermond...

Dacht, lekker heej de nieuwe treinen, maar de hoop was tevergeefs :'(
Op Venlo stonden een hoop stellen, maar mooi te wachten. Moet wel zeggen, da's een ding wat wel chill is in die feitelijke Schienenbussen, 't is er wel altijd lekker warm, jammer in de zomer maar heerlijk in de winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Varienaja schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:31:
Ik heb net 4 dagen Interrail in Zwitserland erop zitten. Leuke rondjes voor 1 hele dag:

Zurich -> Gotthard -> Locarno -> Cento Valli -> Domodossola -> Brig -> Lotschberg -> Bern -> Zurich

Zurich -> Geneve (met ICN via Soloturn, kan als extraatje eventueel ook via Basel) -> Bern -> Zurich

Zurich -> Bern -> Lausanne -> Montreux -> Golden Pass (via Zweisimmen en Interlaken Ost naar Luzern (resp. MOB, BLS en Brunig)) -> Zurich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Trouwens waar blijven die foto's van jullie, toen gistermiddag een Engel met achterstel aan kwam rijden op Blerick, zag genoeg fotografen daar staan. Jij geen pic's gemaakt Luccus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:54:
Trouwens waar blijven die foto's van jullie, toen gistermiddag een Engel met achterstel aan kwam rijden op Blerick, zag genoeg fotografen daar staan. Jij geen pic's gemaakt Luccus?
Nee, resterend graflicht en nog geen blauwe Stunde dus ik zat toen al in een wadje op weg naar koffie en vlaai thuis. Prioriteiten stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ghehe, 't zag er wel netjes uit en toen ik met de IC vanuit Eindhoven aankwam stopte ie net op spoor 3. Sprongen meteen een hoop fotografen op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:36:

Ik ging zaterdagmorgen met de trein van 6:04 naar Duitsland. Trein reed normaal, ik moet aannemen dat die persoon daar toen nog lag. Dat zie je ook niet zo makkelijk in het donker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

weebl

YARR!

Ik zit gebakken.... :(

Van 1-12 tot 9-12 werkzaamheden bij Hilversum... Laat ik nu net elke dag op H'sum op de trein naar A'dam CS moeten stappen. Morgen rijdt er helemaal niks, en de rest van de week is het ook gedoe. Stoptreinen die niet rijden en sneltreinen die in stoptreinen veranderen. Ik denk dat ik op veel colleges te laat ga komen deze week :(

Maarrr: we krijgen Intercity's in H'sum :D En dat maakt al het gedoe het meer dan waard vind ik :) Vanaf 9-12 kan ik in een ruk naar A'dam :) Hulde aan de NS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weebl schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:08:
Ik denk dat ik op veel colleges te laat ga komen deze week :(
Of je vertrekt gewoon wat eerder... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:47:
[...]

Wat is er mis met een half uurtje eerder vertrekken voor een weekje? Je weet het nu al, dus je kan er ook op inspelen... Je kan ook besluiten om een auto te pakken. Hilversum - Amsterdam in de spits, veel succes :>

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:47:
[...]

Hehe, ja dat is ook een optie... Ga eens uitzoeken hoe laat ik weg moet om morgen om 11:00 in A'dam te zijn.

Edit: Hmm, er staat gewoon normale tijd, maar wel met een rood blokje erbij, wat inhoudt dat de kans op vertraging erg groot is...

Ben benieuwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door weebl op 02-12-2007 23:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.