Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vanaf zondag komt er een programma over Prorail op RTL7. Zes weken lang, vanaf 17.30 uur.
n de zesdelige serie ‘Spanning op het Spoor’ geven we je een kijkje in de wereld van ProRail. Een wereld die bestaat uit 6.500 km spoor, 3.000 overwegen, 4.500 km bovenleiding, 8.600 wissels en 376 stations.

In de eerste aflevering (11 november) worden drie spoorbruggen in Haarlem vervangen. Deze spoorbruggen van ruim 100 jaar oud liggen midden in een woonwijk en worden vervangen om zwaarder goederenvervoer tussen Delft en Amsterdam mogelijk te maken.

In de volgende aflevering (18 november) wordt een weekend lang de 80 kilometer lange lijn Zwolle - Amersfoort afgesloten, om op maar liefst 18 plaatsen onderhoud te kunnen plegen.
Linkje

Kunnen ze in NL geen tandrad aanleggen op stukken spoor waar de treinen bij het optrekken en remmen soms lijken te ontploffen :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:40:
[...]
Was niet helemaal OT, maar feit is dat de conducteur de ene dag zegt: ''de sneltrein naar Den Haag CS" en de andere dag ''De intercity naar...''
Dan zit er gewoon een sump op.
Bovendien heeft de NS de stoptreinen vervangen door zng. sprinters maar die zie ik ook nergens meer terug behalve op de matrixborden bij de SGMm :P. Gewoon een opmerking van mij, was niet echt relevant denk ik :P.
Stoptreinen zijn überhaupt niet integraal vervangen door Sprinters.
Bastien schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:35:
Kunnen ze in NL geen tandrad aanleggen op stukken spoor waar de treinen bij het optrekken en remmen soms lijken te ontploffen :P
Wat moet dat dan weer voorstellen? 8)7 :P

[ Voor 19% gewijzigd door Luke! op 09-11-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 20:45

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ow? De NS presenteerde toch wel degelijk een nieuw systeem met Intercity's en sprinters. De termen Stoptrein en Sneltrein zouden verdwijnen. Dat is gezegd door NSR. IC's stopten op meer stations waardoor de sneltreinen uit dienst gingen, de term dekte de lading niet meer en IC ook niet meer dus hebben ze 't samen gevoegd. Maar stoptrein vond men te negatief klinken en daarom is dat in sprinters veranderd. Het plan was om alle stoptreinen nu sprinters te noemen, (dat is ook zo geuit) maar het bleek wat duurder dan gedacht te zijn om een simpele naamswijziging door te voeren. Daarom heeft men het voorlopig zo even gelaten. De sprinter is nu een toevoeging ipv een vervanging voor.

Bron: NS marketing manager tijdens een gastcollege inline marketing

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 02:37:
Ow? De NS presenteerde toch wel degelijk een nieuw systeem met Intercity's en sprinters. De termen Stoptrein en Sneltrein zouden verdwijnen. Dat is gezegd door NSR.
Klopt! "Zouden verdwijnen". Stoptreinen worden pas Sprinters wanneer ze planmatig met Sprintermaterieel worden gereden.
IC's stopten op meer stations waardoor de sneltreinen uit dienst gingen, de term dekte de lading niet meer en IC ook niet meer dus hebben ze 't samen gevoegd.
Met uitzondering van enkele la-la-treinseries, ik geloof de 2200 en 5800. De 5800 wordt volgens mij sneltrein-af zodra de nieuwe opzet in die regio met stoppen te Hilversum start.
Maar stoptrein vond men te negatief klinken en daarom is dat in sprinters veranderd. Het plan was om alle stoptreinen nu sprinters te noemen, (dat is ook zo geuit) maar het bleek wat duurder dan gedacht te zijn om een simpele naamswijziging door te voeren. Daarom heeft men het voorlopig zo even gelaten. De sprinter is nu een toevoeging ipv een vervanging voor.

Bron: NS marketing manager tijdens een gastcollege inline marketing
Marketingpraatje. ;) Er is naar buiten wel gecommuniceerd "dat alles Sprinters gaat worden", maar de gedachte daarachter was en is wel degelijk om dat parallel te laten lopen met de instroom van SGMm of SLT in die treinseries.

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 10-11-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja 't moet wel parallel lopen met de invoer ja, dat klopt. Maar de term stoptrein kwam uiteindelijk te vervallen ;)

Marketingbabbel of niet, hij heeft er samen met een andere hoge pief toch 50 minuten over geouwehoerd, best een interessant college.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Vergeet ook niet dat het om de nieuwe generatie van het NS reizigersvervoer gaat, pas de 2e grote wending in de spoorgeschiedenis (1e was Spoorslag '70). Die is indertijd ook niet van het ene op het andere jaar ingegaan maar juist geleidelijk. Nu is dat ook het geval, waardoor de komende dienstregeling ook meer gaat lijken op het nieuwe concept met meer Sprinters enzovoort. Al zullen de Intercity's nog niet worden verweven met sneltreinen want er zijn dan nog steeds 100% IC diensten (dus zonder rare stops tussendoor).

EDIT
Ik hoop eigenlijk ook dat als over 2 jaar de Beneluxtrein verdwijnt er wel een goede IC dienst komt die ook erg weinig stopt, want dat scheelt behoorlijk als je van Rotterdam of Den Haag naar Amsterdam wil of v.v.

[ Voor 17% gewijzigd door The Third Man op 10-11-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Ja, scheelt toch 6 minuten tussen de Benelux en de normale IC, wat een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
Maasluip schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:42:
Nou, dan mag de NS nog wel wat marketingeuro's inzetten om hun geliefde treintypes te verduidelijken. DD-AR is geen intercity en er stoppen geen intercities in Harderwijk of Nunspeet.
Misschien is dat om dat het tot Amersfoort vanaf Utrecht toch echt de intercity naar Amersfoort is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:37:
[...]

Misschien is dat om dat het tot Amersfoort vanaf Utrecht toch echt de intercity naar Amersfoort is :P
Dat was zo ja, is nu een volledige dienst als stoptrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

MikeN schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:29:
Ja, scheelt toch 6 minuten tussen de Benelux en de normale IC, wat een verschil ;)
Hmm nou je het zegt, en ik zie zelfs dat vanuit Rotterdam het maar 4 minuten scheelt. Ik was in de war met de intercity die via Haarlem rijdt en dan ook nog op Delft stopt (wat die via Schiphol blijkbaar niet meer doet). Dan is het enige echte voordeel nog de luxe stoelen en de rust, maar daar gaan ze geen extra dienst voor maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah. Doe mij maar:

-Stoptreinen, stoppen op elk station.
-Sneltreinen, gaat van de ene stad naar de andere stad, en weer terug.
-Intercity, gaat van de ene stad naar de andere stad, stopt op alle grote stations, en gaat weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Lekkere Kwal schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:57:
[...]
Hmm nou je het zegt, en ik zie zelfs dat vanuit Rotterdam het maar 4 minuten scheelt. Ik was in de war met de intercity die via Haarlem rijdt en dan ook nog op Delft stopt (wat die via Schiphol blijkbaar niet meer doet). Dan is het enige echte voordeel nog de luxe stoelen en de rust, maar daar gaan ze geen extra dienst voor maken :P
Die via Schiphol heeft nooit op Delft gestopt (iig niet de afgelopen 5 jaar), gezien dat een IC is en Delft geen IC station is (behalve voor de IC's vanuit gvc de laatste jaren). De sneltrein over Haarlem doet er idd aardig wat langer over, gezien die 3 extra stops heeft en een iets langere route rijdt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Even een vraagje: Syntus zet over het algemeen toch alleen buffels in op het traject arn-tiel? zag net namelijk een lint komen uit de richting van Nijmegen (en hij was wel gevuld ja :p). Waarschijnlijk is het niet de eerste keer maar het viel me gewoon op :p)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007405.jpg
PROTOS auf Abwegen.

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 12-11-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik vind m zo eigenlijk veel mooier dan in de kleuren van de valleilijn :p.
zag met in arnhem de 1614 op een zijspoor staan. kan natuurlijk opslag of onderhoud zijn, maar de 1837 er vlak voor bood niet veel hoop :p :X zal straks nog even een foto uploaden, mobiele browser ondersteunt geen pop-up vensters :p :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ik zag in Ut op Spoor 15 (tr ri Eindhoven van 15:21) de volgende creative tekst staan:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/Photo-0210.jpg
Geen verheerlijking btw aan degene die het gedaan heeft, ik vindt het echt een f'*ck actie weer..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:51
Ik neem aan dat het nummer eindigt op een 5:
ART INCONSEQUENCE
ADVANCED VANDALISM
ISBN:978-3-939566-04-5

Wo Graffiti aufhört, beginnt Kunst. Diese eindeutige Klassifizierung beherrscht seit Jahrzehnten die gesellschaftliche Meinung. Vielleicht liegt es daran, dass sich Graffiti für den außen stehenden Betrachter von der Geburtsstunde bis heute scheinbar nicht weiterentwickelt hat. Vielleicht aber, hat der Betrachter während der ganzen Zeit Graffiti zwar wahrgenommen, es aber einfach nicht gesehen. Graffiti wäre wohl die erste Kunstform die es innerhalb eines viertel Jahrhunderts nicht schafft einem embryonalen Zustand zu entwachsen.

„ART INCONSEQUENCE – ADVANCED VANDALISM“ (ISBN: 978-3-939566-04-5) bietet im quadratischen Format 144 Seiten voller ungesehener Eindrücke einer radikalen Kunstform zwischen Schönheit und Absurdität.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Tom Paris schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:56:

[...]
Mja ben het ook niet eens met vandalisme enzo maar creatief is hij zeker :P (en Duits? :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

ISBN nummer of niet, blijf met die verftroep van andermans spullen af, als je zonodig een statement wil maken, ga je maar de politiek in ofzo...

Van het weekend op Groningen eindelijk eens een verbouwde icm mogen aanschouwen, ziet er goed uit d:)b Nu binnenkort nog eens een ritje mee maken, maar goed, komen weer treindagen aan (blokker kaarten :Y) )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Die Velia-treinen staan hier trouwens goed achter slot en grendel.
Keek net naar buiten en zag een medewerker erg precies de struiken inschijnen of er iemand was. ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Kixtart schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:24:
Die Velia-treinen staan hier trouwens goed achter slot en grendel.
Keek net naar buiten en zag een medewerker erg precies de struiken inschijnen of er iemand was. ;)
Stadler laat die dingen inderdaad bewaken tot de overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Tom Paris schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:56:

[...]
Yup eindigde op een 5 ja.. Vraag me toch af of er niet meer geld geinvesteerd moet worden in het beveiligen van treinen op emplacementen terwijl ze daar overnacht staan. Bij Watergraafsmeer heb je speciale delen waar hekken omheen staan. Lijkt me dat een paar beveiligingsmannetjes / systemen minder kost dan een trein reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar die dingen staan niet allemaal op de Wgm 's nachts, maar ook in groten getalen op de standplaatsen en beginstations, als Enschede, Hengelo, Zutphen, Deventer, Zwolle, Arnhem, Den Bosch, drie locaties alleen al in Utrecht, om maar een paar locaties te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

Ik hoop dat de nieuwe treinen van de NS (sprinter en VIRM) op tijd geleverd worden. Vanochtend was het werkelijk een drama in de trein van 7:26 van Utrecht naar Leiden. Vier bakken VIRM is dan erg krap en 6 bakken is ook nog staan voor de mensen uit Alphen. Maar 2x een Plan V is dan echt te weinig. Het hele gangpad stond vol en ik had het idee dat er mensen uit Alphen besloten de volgende trein van een kwartier later te nemen.
Pluspunt was dan wel weer dat de trein reed en en tijd aankwam :)

Overigens zijn ze al lekker bezig het lage spoor tussen Woerden en Utrecht op te ruimen. Het was nog wat donker, maar ik zag al wel een grote lege strook op de plekken waar geen scherm stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

mediabeast schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:16:
Ik hoop dat de nieuwe treinen van de NS (sprinter en VIRM) op tijd geleverd worden. Vanochtend was het werkelijk een drama in de trein van 7:26 van Utrecht naar Leiden. Vier bakken VIRM is dan erg krap en 6 bakken is ook nog staan voor de mensen uit Alphen. Maar 2x een Plan V is dan echt te weinig. Het hele gangpad stond vol en ik had het idee dat er mensen uit Alphen besloten de volgende trein van een kwartier later te nemen.
Pluspunt was dan wel weer dat de trein reed en en tijd aankwam :)

Overigens zijn ze al lekker bezig het lage spoor tussen Woerden en Utrecht op te ruimen. Het was nog wat donker, maar ik zag al wel een grote lege strook op de plekken waar geen scherm stond.
Ik kan vanaf hier het nieuwe station Vleuten zien liggen (en vanaf 't station zie je mijn huis mooi liggen :P), oogt erg futuristisch me die blauwe verlichting aan de buitenkant. Ben gister voor 't eerst over 't nieuwe spoor gegaan, wel aparte gewaarwordig. Moet zeggen dat het er erg mooi uitziet. 't ouwe spoor zijn ze in ieder geval al goed mee bezig ja. De bovenleiding was al weg, de overwegbomen hadden ze al weggehaald etc.

Ik hoop dat ze gauw beginnen met t aanleggen van de andere 2 sporen, want die zijn echt hard nodig :P

Wat ik overigens wel weer een zonde vind, is dat alles gelijk weer zo verschrikkelijk onder de graffiti zit :| Zoek eens een leven ofzo... :(

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Spacecowboy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:39:
[...]

Ik kan vanaf hier het nieuwe station Vleuten zien liggen (en vanaf 't station zie je mijn huis mooi liggen :P), oogt erg futuristisch me die blauwe verlichting aan de buitenkant. Ben gister voor 't eerst over 't nieuwe spoor gegaan, wel aparte gewaarwordig. Moet zeggen dat het er erg mooi uitziet. 't ouwe spoor zijn ze in ieder geval al goed mee bezig ja. De bovenleiding was al weg, de overwegbomen hadden ze al weggehaald etc.

Ik hoop dat ze gauw beginnen met t aanleggen van de andere 2 sporen, want die zijn echt hard nodig :P

Wat ik overigens wel weer een zonde vind, is dat alles gelijk weer zo verschrikkelijk onder de graffiti zit :| Zoek eens een leven ofzo... :(
Idd stumpers, gaan ze de schermen wat nu aan de buitenkant is voorzien van grafitti, terwijl er niemand meer langsrijdt voorlopig ;). Maar van mij mogen ze wel verf-afstotende laag aanbrengen op vele objecten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ariën Clay schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:55:
[...]

Idd stumpers, gaan ze de schermen wat nu aan de buitenkant is voorzien van grafitti, terwijl er niemand meer langsrijdt voorlopig ;). Maar van mij mogen ze wel verf-afstotende laag aanbrengen op vele objecten.
mjah da's het leuke :P Zag trouwens in de gauwigheid wel dat ze aan de binnenkant ook al waren begonnen, maar dat wordt natuurlijk moeilijker ivm het vele treinverkeer. Zou die middenwand nog weggaan als de andere 2 sporen er liggen? verderop staat er namelijk geen scherm meer.

verrek, ben gewoon jarig vandaag :X

[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 13-11-2007 11:03 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:39:
Ja, maar die dingen staan niet allemaal op de Wgm 's nachts, maar ook in groten getalen op de standplaatsen en beginstations, als Enschede, Hengelo, Zutphen, Deventer, Zwolle, Arnhem, Den Bosch, drie locaties alleen al in Utrecht, om maar een paar locaties te noemen...
Wgm was ff een voorbeeld. Cartesiusweg bij Utrecht is volgens mij goed verlicht, maar ik weet niet of het beveiligd wordt.
Vorige week zak ik ook de UST96 die werdt gebruikt voor instructieritten op utrecht. Een vrouwelijke machinis(te) kreeg instructies over het aankoppelen van een lege wagon.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/Photo-0207.jpg
Zorgde er vervolgens wel voor dat de 3000 (Den-helder - Nijmegen) vertraging had, de 5900 ( Utrecht - Rhenen) en nog een aantal treinen die niet het station op konden, omdat ze met de trein aan het rangeren waren. Ik had er een +10 door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:17:
[...]
Vorige week zak ik ook de UST96 die werdt gebruikt voor instructieritten op utrecht. Een vrouwelijke machinis(te) kreeg instructies over het aankoppelen van een lege wagon.
Gewoon een meetrit dus, die prul moet die platte wagen meeslepen vanwege detectie (...). En dan kun je mooi instructie geven. :p

Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007406.jpg
PROTOS auf Abwegen 2, en vanwege het graflicht laat ik het ding de rest van de dag in m'n achtertuin maar ongemoeid :/.

Naast de weg: iemand hier met verstand van overlib en die me wil en kan uitleggen hoe ik dat fatsoenlijk in m'n site kan duwen?

Hoera-hoera, oh wat zijn we blij, oh wat zijn we blij, niet omdat spacecowboy jarig is maar om de zuiperij. ;) Gefeliciteerd. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 13-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:57:
[...]
Gewoon een meetrit dus, die prul moet die platte wagen meeslepen vanwege detectie (...). En dan kun je mooi instructie geven. :p

[afbeelding]
PROTOS auf Abwegen 2, en vanwege het graflicht laat ik het ding de rest van de dag in m'n achtertuin maar ongemoeid :/.

Naast de weg: iemand hier met verstand van overlib en die me wil en kan uitleggen hoe ik dat fatsoenlijk in m'n site kan duwen?

Hoera-hoera, oh wat zijn we blij, oh wat zijn we blij, niet omdat spacecowboy jarig is maar om de zuiperij. ;) Gefeliciteerd. ;)
Geen meetrit.. instructierit. De meetrein reed tussen 2 opstaltereinen in op utrecht. Eerste keer zonder wagon, daarna aanhaken en daarna terug ri opstelterein (ri arnhem/ ht). Er zat duidelijk een "newbie" achter de knoppen.
Verder snap ik niets van je offtopic geneuzel :X overlib :?

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 13-11-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ein Güterwagon ist auf der neuen Strecke Abelitz-Aurich von den Schienen gesprungen und wurde einige Meter mitgeschleift
http://www.ostfriesentv.de/on-tv_player.php5?id=1023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:14:
[...]

Geen meetrit.. instructierit. De meetrein reed tussen 2 opstaltereinen in op utrecht. Eerste keer zonder wagon, daarna aanhaken en daarna terug ri opstelterein (ri arnhem/ ht). Er zat duidelijk een "newbie" achter de knoppen.
Ja, je moet toch op de een of andere manier om die wagen heenrangeren hè. :p
Verder snap ik niets van je offtopic geneuzel :X overlib :?
Heel goed, tien punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

NS had weer eens materieeltekort gok ik, zag rond 1900 uur de stoptrein naar Amsterdam Zuid op Driebergen-Zeist verzorgd door een ICM :P. Is niet de eerste keer dat ik het zie, maar wel erg zeldzaam :P (2x in de afgelopen 3 jaar is het me opgevallen, maar ik reis ook niet elke dag met de trein in die richting :P).

offtopic:
overlib heb ik vaag wel van gehoord. Heb er alleen geen verstand van :P :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:54

vooghel

Cunning linguist

SleutelMan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:05:
NS had weer eens materieeltekort gok ik, zag rond 1900 uur de stoptrein naar Amsterdam Zuid op Driebergen-Zeist verzorgd door een ICM :P. Is niet de eerste keer dat ik het zie, maar wel erg zeldzaam :P (2x in de afgelopen 3 jaar is het me opgevallen, maar ik reis ook niet elke dag met de trein in die richting :P).

offtopic:
overlib heb ik vaag wel van gehoord. Heb er alleen geen verstand van :P :X
Komt omdat de SGMm die Amsterdam Zuid - Rhenen doet om 17.44u in Utrecht bleef i.v.m. defecte deuren (althans, dat riepen ze om). Vermoedelijk heeft die ICM Utrecht - Rhenen gedaan, en reed ' ie net weer terug :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

is die Protos meerdere verdiepingen? Dus hoog - laag - hoog ? Beetje zoals de Duitse dubbeldekkers?

Dacht dat ie volledig gelijkvloers moest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
vooghel schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:30:
[...]

Komt omdat de SGMm die Amsterdam Zuid - Rhenen doet om 17.44u in Utrecht bleef i.v.m. defecte deuren (althans, dat riepen ze om). Vermoedelijk heeft die ICM Utrecht - Rhenen gedaan, en reed ' ie net weer terug :).
Stimmt
Ik was rond 16.50 op Utrecht centraal, en toen moesten mensen van stoptrein naar Rhenen overstappen op ICM ( koploper ).. En daarna reed er heel langzaam een sprintertje weg ( + zon oude gele sprinter er aan ) ..

Was wel leuk, wist niet dat treinen konden toeteren, maar deze deden het wel.. Aangezien ze op hetzelfde spoor stonden, en dat nog geen 30 meter van elkaar af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:10:
is die Protos meerdere verdiepingen? Dus hoog - laag - hoog ? Beetje zoals de Duitse dubbeldekkers?

Dacht dat ie volledig gelijkvloers moest zijn?
Fout gedacht. :p Zo'n ding is voor ruim de helft lagevloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik zit nu in de 3222 naar boxmeer. Je kunt zeggen wat je wilt over die wadlopers wat je wilt; die groene NoordNet kleur van de 3222 doet het 'm :p. eigenlijk vind ik m zo mooier dan in NS kleurstelling :p :X
ik wacht met smart op het nieuwe GTW materieel voor Veolia: alleen vraag ik me af of het ale vertragingen verhelpt zolang er nog wadjes rijden op Nm-Rmd :p :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
SleutelMan schreef op woensdag 14 november 2007 @ 07:59:
Ik zit nu in de 3222 naar boxmeer. Je kunt zeggen wat je wilt over die wadlopers wat je wilt; die groene NoordNet kleur van de 3222 doet het 'm :p. eigenlijk vind ik m zo mooier dan in NS kleurstelling :p :X
ik wacht met smart op het nieuwe GTW materieel voor Veolia: alleen vraag ik me af of het ale vertragingen verhelpt zolang er nog wadjes rijden op Nm-Rmd :p :X
Bedenk maar zo: Je zit in een stukje nostalgie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:40:
[...]

Bedenk maar zo: Je zit in een stukje nostalgie :*)
mja, ik lees net op somda de hele discussie toen Veolia net begon met de maaslijnexplotatie en het materieel wat er werd verwacht (zelfs nog plan U voor een tijdje :P. De enige nostalgie gevoelens in de trein die ik heb waren in een ritje SM'90 een paar jaar terug :P :X. Als ik de discussie daar trouwens goed heb gevolgd heb ik een aantal GTW testritten gemist, scheen dat ze ook al hier in Nijmegen zijn gespot begin november :) :P.

offtopic:
geweldige sig dan wel op het somda forum: Nu de Veenexxpressen en Wadlopers uitgerangeerd zijn resteren alleen nog de Maashoppers :D

edit: Zul je net zien, de GTW 201 net in Nijmegen gespot, pics volgen nog :). Hij was iig wel erg stil :).

edit2: de 1614 die ik van de week in arnhem stil zag staan staat nu nog steeds stil, alleen dan een paar honderd meter verderop met een lading Duitse IC rijtuigen eraan. er was vrij veel activiteit eromheen, ik vraag me af wat ze ermee van plan zijn :P.

Edit 1337 :P 8)7 : Pics zoals beloofd :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68c0bd9bfc75e8ed097c14ecf02d65fd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00dd851b9e36a58cb5e9ce0cc039f34a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/13b895cdedcc5e2e1ca21ade7e74b550/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/403d05512051b0f24570995443893db7/full.jpg

klikbaar voor groter :)

[ Voor 47% gewijzigd door SleutelMan op 14-11-2007 23:38 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vind 't er toch nog steeds gek uit zien die powermodule in 't midden van de stam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
We naderen '36 toch? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Luke! op 14-11-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

zwahiel schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:37:
Vind 't er toch nog steeds gek uit zien die powermodule in 't midden van de stam.
En hij maakt klote herrie, echt een achteruitgang.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Coldcat schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:43:
[...]

En hij maakt klote herrie, echt een achteruitgang.
mja die ''kloteherrie'' is wel mechanisch als geluidtechnisch redelijk gedempt omdat de module los is geveerd van de rest van de trein. Dus eerst eens kijken hoe het binnen klinkt. En je kunt zeggen wat je wilt, maar die wadjes zijn ook niet bepaald stil bij het optrekken :P :X.

Logius | Somda | Twitter

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Waar er gisteren een defecte trein tussen Nijmegen en Oss stond is er vanochtend een kapot tussen Arnhem en Nijmegen :X. Het is maar een gokje maar als het weer een trein is richting Roosendaal dan hebben de ICRm's (of de e-locs) misschien wat last van de kou ofzo? :p. van de week stond er ook 1 of 2 terzijde in Arnhem, op zich niet bijzonder behalve dat er een aantal VIRM's reden naar Roosendaal wat ook niet normaal is geloof ik :p.
offtopic:
stom t9 woordenboek, elke keer als ik net mijn post submit dan zie ik een stomme fout van dat ding :p :X.

[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 15-11-2007 08:13 ]

Logius | Somda | Twitter

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zag net de Thalys opeens in tilburg langsrazen (nouja, best langzaam). Best lelijk dat het passagiersgedeelte opeens een stuk lager is:
Afbeeldingslocatie: http://www.blwnscale.com/blwphotos/ka-tgv-thalys.jpg

☻/
/▌
/ \

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

KroeT

[...]

Voor het organiseren van een bedrijfsuitje van niet geringe omvang (1000 personen of meer) ben ik bezig met het zoeken naar mogelijkheden om twee treinen af te huren en die te gebruiken als touringcarvervanger en algehele leukheid.

Nu heb ik geinformeerd bij Herik Rail en NS Charter Trains, en als het goed is kan ik bij beide partijen wel twee keer 500 man inclusief catering kwijt, hoewel bij de laatste denk ik wat makkelijker dan bij de eerste. Ik wil echter niet een 'gewone' trein, maar iets bijzonders.

Omdat hier nogal treinliefhebbers rondhobbelen weten jullie misschien nog wel een plek waar ze leuke treinen te huur aanbieden, of misschien een type trein dat lekker sfeervol is en mogelijk verhuurbaar?

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Bijna alles in dit land loopt via NS Charter Trains, en die zijn voorzichtig uitgedrukt niet heel goedkoop.

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

1000 personen of meer kun je denk ik de stoomtreintoco's ook wel achterwege laten, dat past niet in 1 trein... Je zou kunnen informeren (SSN in Rotterdam, wellicht VSM in Apeldoorn/Dieren/Beekbergen), nooit geschoten is altijd mis namelijk..

"Mekker, blaat"

Verwijderd

KroeT schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:34:
Omdat hier nogal treinliefhebbers rondhobbelen weten jullie misschien nog wel een plek waar ze leuke treinen te huur aanbieden, of misschien een type trein dat lekker sfeervol is en mogelijk verhuurbaar?
Van welke energiesoort moet/mag de trein gebruik maken?

Verwijderd

w00t!
Eerste passagiers met nieuwe trein over Maaslijn
Uitgegeven: 15 november 2007 18:42
Laatst gewijzigd: 15 november 2007 21:07

BREDA/ROERMOND - Veolia heeft donderdag voor het eerst passagiers vervoerd met de nieuwe dieseltrein die op de zogenoemde Maaslijn (Nijmegen-Roermond) gaat rijden. Een woordvoerster van het bedrijf heeft dat gezegd.
ANP

Reizigers kampen al bijna een jaar met veel uitval, vertraging en overvolle treinstellen nadat Veolia het treinvervoer op het traject in december had overgenomen.

De vervoerder kampte met een gebrek aan treinstellen en de ingehuurde oude wadlopers van de NS bleken te langzaam. Om de nood te beperken werden zelfs bussen ingehuurd.

Het bedrijf belooft beterschap met de gloednieuwe treinen. Eind volgende week worden de snellere treinstellen officieel gepresenteerd. In het voorjaar moeten alle zestien nieuwe treinen rijden.
Bron: http://nu.nl/news/1317621..._trein_over_Maaslijn.html

Om 19:07 was ik op de trein naar Venray aan het wachten in Nijmegen, toen stond er een GTW op spoor 35. Ik denk dat die gereden heeft. Hij blinkte goed ;) En de powermodule maakt inderdaad een pokkeherrie, je kunt er niet eens naast bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:39:
w00t!

[...]

Om 19:07 was ik op de trein naar Venray aan het wachten in Nijmegen, toen stond er een GTW op spoor 35. Ik denk dat die gereden heeft. Hij blinkte goed ;) En de powermodule maakt inderdaad een pokkeherrie, je kunt er niet eens naast bellen :)
En is de indeling en het interieur te vergelijken met de Arriva GTW's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 23:14
Ariën Clay schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:06:
[...]

Stoeltjes zijn hetzelfde als bij de Veolia bussen volgens mij.

Ik heb ook al een aantal van die Veolia GTW's gezien. Vandaag nog een stuk of 4 bij het rangeerterrein in Blerick (waar ze ook gestald gaan worden). Verder heb ik ze in Venlo en in Roermond zien staan. Verder dan Blerick kom ik eigenlijk bijna nooit op het traject.

En ik maar elke dag in die wadloper hobbelen :(

Pokkeherrie van die powermodule of niet, als dat ding maar rijdt! De betrouwbaarheid en stiptheid van de wadlopers ben ik meer dan moe, al zal het altijd een probleemlijn blijven als een gedeelte enkelspoor is.

[ Voor 8% gewijzigd door GH45T op 16-11-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Die wadlopers kunnen als bijnaam goed "loopneus" krijgen. Want overal op 't spoor liggen zakdoeken om de lopende olie uit die krengen op te vangen. Doen ze bij Veolia ook nog 's wat extra milieuvriendelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:39:
w00t!

[...]

Testrit met passagiers dus :P. Volgens RM 249 is op 23 november de perspresentatie en dan gaan de vanaf eind november/begin december gebruikt worden voor de spitsdienst die met het nieuwe materieel dus ook doorgetrokken word naar Venray. Ik ben benieuwd :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:49:
[...]

Testrit met passagiers dus :P. Volgens RM 249 is op 23 november de perspresentatie en dan gaan de vanaf eind november/begin december gebruikt worden voor de spitsdienst die met het nieuwe materieel dus ook doorgetrokken word naar Venray. Ik ben benieuwd :P.
Nee, gewoon reguliere inzet vanwege problemen met wadlopers. Vandaag rijdt er als het goed is ook compositie van de basisdienst met GTW.
Ariën Clay schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:06:
[...]

De Veolia-stellen hebben 3+2-opstelling in de 2e klas.

Modbreak:Ik heb jouw reactie maar iets herschreven. Je kan ook op een aardige manier duidelijk maken dat iets al vaker is gevraagd en beantwoord. Desnoods reageer je er niet op.

[ Voor 33% gewijzigd door Steffie op 16-11-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Check voor die train 's stichting Mat '64. Hun stel kun je ook huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwahiel schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:10:
Check voor die train 's stichting Mat '64. Hun stel kun je ook huren.
Stichting Mat'54 zal je bedoelen? ;)

Hier te vinden: http://www.mat54.nl/index.htm

De 766 kan je idd ook huren voor ritjes. Weet alleen niet of dat duur is of niet.

Edit: Hmm, Mat'64 stichting (http://www.mat64.nl/) bestaat ook, wist ik niet eens. Sorry zwahiel ;)

Word de 419 tegenwoordig ook verhuurd, of is dat nog niet mogelijk? De site is niet helemaal duidelijk helaas...

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2007 12:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

SleutelMan schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:37:
[...]

mja die ''kloteherrie'' is wel mechanisch als geluidtechnisch redelijk gedempt omdat de module los is geveerd van de rest van de trein. Dus eerst eens kijken hoe het binnen klinkt. En je kunt zeggen wat je wilt, maar die wadjes zijn ook niet bepaald stil bij het optrekken :P :X.
Wadlopers maken herrie maar geen pokke herrie. Heb serieus nog eens overwogen om naar de machinist te stappen en eens opheldering te vrage, toch maar niet gedaan. Het was zo erg dat het gewoon zeer deed aan mijn oren. Voor de toekomstige reizigers: ga bij een stel met 3 coupes altijd in dat stel zonder engine block zitten. Daar is het lekker rustig

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Coldcat schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:57:
[...]

Wadlopers maken herrie maar geen pokke herrie. Heb serieus nog eens overwogen om naar de machinist te stappen en eens opheldering te vrage, toch maar niet gedaan. Het was zo erg dat het gewoon zeer deed aan mijn oren. Voor de toekomstige reizigers: ga bij een stel met 3 coupes altijd in dat stel zonder engine block zitten. Daar is het lekker rustig
De grap is dat er geen "stel met engine block waar je in kunt zitten" is, dat is juist het concept van de GTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik moet zeggen dat ik in de Arriva GTW's eigenlijk nooit last van lawaai had. Dat is wel anders in de eerste generatie GTW's van o.a. de DB en UBB. Die hebben een onhebbelijke "whine" in de motor zitten. De motor maakt pendelt een beetje in toeren wat een erg zeurderig geluid oplevert. weeeHEEEheeeHEEEheeeHEEE. Zoiets (als dat duidelijk is ;) ).

Daarbij vind ik ook dat ofwel de Veolia machinisten voorzichtig wegrijden, of er is iets in de motorsturing gedaan. Ik ben van Wadlopers bij NS gewend dat machinisten direkt vol toeren draaien, en de trein heeft altijd even tijd nodig om daar op te reageren. Bij Veolia blijven de toeren in het begin wat binnen perken waardoor het vertrek wat minder spectaculair is (qua geluid, de acceleratie lijkt me niet minder, maar dat is lastiger vergelijken).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vannochtend rond 10:00 een Protos gezien bij Maarn Goederen. Was ff op een zijspoor gezet om de 3000 erlangs te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
SleutelMan schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:09:
Waar er gisteren een defecte trein tussen Nijmegen en Oss stond is er vanochtend een kapot tussen Arnhem en Nijmegen :X. Het is maar een gokje maar als het weer een trein is richting Roosendaal dan hebben de ICRm's (of de e-locs) misschien wat last van de kou ofzo? :p. van de week stond er ook 1 of 2 terzijde in Arnhem, op zich niet bijzonder behalve dat er een aantal VIRM's reden naar Roosendaal wat ook niet normaal is geloof ik :p.
offtopic:
stom t9 woordenboek, elke keer als ik net mijn post submit dan zie ik een stomme fout van dat ding :p :X.
Ja ik had ook last van die trein die defect was. Mijn trein (ri ut) had een +15. Was wel netjes omgeroepen dat het kwam door een defecte trein bij nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Vandaag weer even op en neer geweest vleuten - utrecht, maar ik moet zeggen dat prorail er flink de sokken inzet met het slopen van het oude spoor. Zag dat bij het AC/postiljon restaurant t.h.v de A2 de eerst brug ook al weg was, en hier hebben ze al een deel van de rails en de overwegbomen weggehaald. Ben benieuwd wanneer het tweede zandlichaam d`r komt :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

wildhagen schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:12:
[...]

Stichting Mat'54 zal je bedoelen? ;)

Hier te vinden: http://www.mat54.nl/index.htm

De 766 kan je idd ook huren voor ritjes. Weet alleen niet of dat duur is of niet.

Edit: Hmm, Mat'64 stichting (http://www.mat64.nl/) bestaat ook, wist ik niet eens. Sorry zwahiel ;)

Word de 419 tegenwoordig ook verhuurd, of is dat nog niet mogelijk? De site is niet helemaal duidelijk helaas...
Ik bedoelde in elk geval wel de Mat'54 ;) Die kun je namelijk vrij eenvoudig huren, 't kost alleen een duit. Heb 't 's geprobeerd, 't kwam uit op 500 euro huur, maar omdat ie opgeknapt werd moest daar nog eens 1000 euro opknap premie bij... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 01:39:
Ik bedoelde in elk geval wel de Mat'54 ;) Die kun je namelijk vrij eenvoudig huren, 't kost alleen een duit.
In dat geval moet er op het te berijden traject wel sprake zijn van 1500V bovenleiding. Over het gewenste traject is door de vragensteller helaas nog geen uitsluitsel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:18:
[...]

In dat geval moet er op het te berijden traject wel sprake zijn van 1500V bovenleiding. Over het gewenste traject is door de vragensteller helaas nog geen uitsluitsel gegeven.
Huur er een dieseltje bij, en dat probleem is ook weer opgelost. Zoiets als dit dus: ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mat54.nl/images/reportages/20050917/IMG_1533.jpg

Word wel wat duurder natuurlijk ;)

Maargoed even weer serieus, we weten idd nog niet op welk traject hij moet gaan rijden. Zolang het in NL is met bovenleiding zal de 766 geen probleem zijn iig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:18:
[...]

Modbreak:Host de onderstaande afbeelding even ergens anders. Bueker.net staat geen hotlinking toe.

http://www.bueker.net/tra...twork/benelux-network.gif

Ik denk dat dat niet zo heel moeilijk zal zijn in Nederland dan :+

[ Voor 11% gewijzigd door Steffie op 18-11-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hotlinking ^^

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07466/48738Vaanplein.JPG
Is dat nou nodig, om 9 locs te gebruiken????
3 van deze 6400 kunnen toch dit alleen wel trekken? Of is dit een opzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Natuurlijk is dat in opzending, je weet zelf ook wel dat 6400'en maar met maximaal vier loccen multiple kunnen rijden en 232 aansturen vanuit 6400 gaat ook niet. Zie je zo'n kolentrein (waarvan je n.b. ook nog ziet dat de trein onbeladen is...) anders ook met negen loccen rijden? Nee, dus 'nodig' is dat niet. Zie je uit alle negen loccen een rookpluimpje/warmte komen? ... ;)

Morgen zit er een GTW in de basisdienst Nijmegen-Roermond. En passant brengt 'ie om 13u45 Sinterklaas naar Reuver (uit Venlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bijna-botsing vannacht in Limburg:
Ruim honderd treinpassagiers zijn in de nacht van zaterdag op zondag ontsnapt aan een frontale treinbotsing bij Sittard. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zondag laten weten.

Even na half een reed een trein die het station van Sittard uitreed bijna frontaal op een intercity die op hetzelfde spoor richting station rolde. De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand.

Het ging om de intercity Maastricht-Eindhoven met vijftien mensen aan boord en de intercity Amsterdam-Heerlen met 100 passagiers. Bij het incident raakte een wissel licht beschadigd.
nu.nl

Gevalletje "onder de 40 km/h en dus geen ATB"? Of iets anders?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 18 november 2007 @ 08:27:
Gevalletje "onder de 40 km/h en dus geen ATB"? Of iets anders?
Lijkt me dat dit i.d.d. het geval is geweest.

ATB is echt een uitkomst, een mooi systeem. Hiermee kunnen treinen nog maar met maximaal 80 km/h tegen elkaar botsen. De gedachte achter het systeem zal wel geweest zijn dat er met zulke snelheden natuurlijk nauwelijks nog schade zal zijn aan de bij de botsing betrokken treinstellen (en inzittenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:47:
[...]

Lijkt me dat dit i.d.d. het geval is geweest.

ATB is echt een uitkomst, een mooi systeem. Hiermee kunnen treinen nog maar met maximaal 80 km/h tegen elkaar botsen. De gedachte achter het systeem zal wel geweest zijn dat er met zulke snelheden natuurlijk nauwelijks nog schade zal zijn aan de bij de botsing betrokken treinstellen (en inzittenden).
Lijkt me niet. Ik denk dat menig ieder de treinbotsing bij arnhem kan herinneren(21-11-2006):
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandcourier.com/wk47_Treinongeluk_bij_Arnhem_31_gewonden.jpg
De snelheid van de goederentrein(342377) van 8-10km/h (op het moment van botsen). De stoptrein(7632) had een snelheid van ongeveer 20km/h. Heeft toch aardig wat schade (600.000 euro materieelschade en 200.000 euro infraschade) en gewonden (57 reizigers en 3 personeersleden) opgeleverd.

[ Voor 11% gewijzigd door IJnte op 18-11-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde dus te zeggen: ATB is helemaal geen mooi systeem. 80 km/h is namelijk 60% van de snelheid waarmee de 2 treinen in Harmelen op elkaar gebotst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

tja, ik geloof dat er maar een organisatie is waaraan we dit bijna ongeluk te danken is... En dat is niet NSR of een goedere vervoerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:35:
Ik bedoelde dus te zeggen: ATB is helemaal geen mooi systeem. 80 km/h is namelijk 60% van de snelheid waarmee de 2 treinen in Harmelen op elkaar gebotst zijn.
Hoe kom je eigenlijk aan die 80 km/u? Je weet dat je bij een botsing die snelheden niet zomaar bij elkaar op mag tellen he? ;)

Nee ik weet ook niet exact waarom en hoe dat zit, maar ik weet wel dat het zo is. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:52:
tja, ik geloof dat er maar een organisatie is waaraan we dit bijna ongeluk te danken is... En dat is niet NSR of een goedere vervoerder...
Waarom niet? Als een machinist door rood rijdt, ligt dat niet direct aan PRail (afgezien van zichtbaarheid van seinen bv.).
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:23:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan die 80 km/u? Je weet dat je bij een botsing die snelheden niet zomaar bij elkaar op mag tellen he? ;)

Nee ik weet ook niet exact waarom en hoe dat zit, maar ik weet wel dat het zo is. :P
De kinetische energie volgt uit E=.5 m v2. Voor beide treinen is de snelheid v maximaal 40 km/u, voor de ene trein positief, voor de andere trein negatief (in tegengestelde richting). Uitgaande van twee even zware treinen volgt m v2 (correct invullen) en niet .5 m (2v)2 (80 km/u = 2v, want v=40 km/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iets heeeel anders.....

Ik zit even op Google maps te kijken en ik zie het volgende:

http://maps.google.com/?i...72,0.051842&t=k&z=15&om=1

Dit is dus (vanaf Gouda gezien) ongeveer 100 meter voor het aftakken van de oude lijn naar Rotterdam.

Hebben hier vroeger sporen gelegen of is dit een reservering voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:45:
[...]
Waarom niet? Als een machinist door rood rijdt, ligt dat niet direct aan PRail (afgezien van zichtbaarheid van seinen bv.).
[...]

De kinetische energie volgt uit E=.5 m v2. Voor beide treinen is de snelheid v maximaal 40 km/u, voor de ene trein positief, voor de andere trein negatief (in tegengestelde richting). Uitgaande van twee even zware treinen volgt m v2 (correct invullen) en niet .5 m (2v)2 (80 km/u = 2v, want v=40 km/u).
ingrijpen, men kan wel zien waar treinen zich bevinden binnen stationsgebied op 't spoor... En ik geloof niet dan je in deze positie komt wanneer je 'alleen' een rood sein passeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:13:
[...]
ingrijpen, men kan wel zien waar treinen zich bevinden binnen stationsgebied op 't spoor... En ik geloof niet dan je in deze positie komt wanneer je 'alleen' een rood sein passeert.
Men ziet precies hetzelfde als langs de vrije baan, nl. in welk blok (tussen bediende seinen) het ding zit. En je kunt prima op die plek komen bij stoptonend sein-passage. Er valt niks aan in te grijpen door ProRail op het moment dat zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:47:
Hiermee kunnen treinen nog maar met maximaal 80 km/h tegen elkaar botsen.
80 km/h? Een trein kan toch ook met 40 km/h een spoor oprijden waar iets anders met 140 km/h aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:50:
80 km/h? Een trein kan toch ook met 40 km/h een spoor oprijden waar iets anders met 140 km/h aankomt?
Da's een goede vraag, dat weet ik eigenlijk niet.

Maar wat ik me kan voorstellen is dat dit dus niet kan. Dit zou kunnen als:

- er op elk groot station sowieso met max. 40 km uur gepasseerd mag worden;
- er op elk station waar met > 40 gepasseerd mag worden altijd een wissel in een veilige stand ligt (ten opzichte van de hoofdbaan).

Ik denk dat men zoiets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:26:
[...]

Dat kan inderdaad, maar was in dit geval niet zo.
Is gelukkig niet zo.
- er op elk station waar met > 40 gepasseerd mag worden altijd een wissel in een veilige stand ligt (ten opzichte van de hoofdbaan).
Wordt inderdaad toegepast (wissels zijn in de beveiliging gekoppeld), maar in hoeverre dat consequent wordt gedaan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

waarom is in NL of eigenlijk in de EU nog niet dat Indiaanse systeem toegepast? Dat grijpt in als de trein gewoonweg te dicht bij een andere trein op hetzelfde baanvlak komt. Ze hebben daar een test gedaan, de uitvinder op de rails en twee treinen met fatsoenlijke snelheid die op elkaar af kwamen rijden... Ze stopten gewoon een hele poos voor die vent.

Wordt daar in alle treinen toegepast. En onder de 40km/h werkt 't ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:26:
[...]

Maar wat ik me kan voorstellen is dat dit dus niet kan. Dit zou kunnen als:

Ik denk dat men zoiets doet.
Je vergeet alle situaties waar een spoor in een ander over gaat. In Duitsland zie je dan vaak een stukje "doorgaande" rail liggen, maar in Nederland heb je dat meestal niet.

Bijvoorbeeld een vertrekkende trein uit Olst die vol op een doorgaande trein Deventer-Zwolle klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik zit nu in de 354 naar boxmeer. van binnen zit het wel lekker, de geluidsoverlast is her niet zo erg, ongeveer gelijk aan de wadlopers, mss zelfs wat stiller :P. enige minpunten tot nu toe zijn de deuren die binnen 10 sec sluiten (nogal irritant) en een omroepinstallatie die wel een stand lager mag :p :X. Tijdens het rijden is ie ongeveer even luid als de wadloper denk ik (van binnen dan :p)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het enige probleem wat ik met snel sluitende deuren heb is dat dat meestal met het nodige irritante waarschuwende gepiep gepaard gaat. Als je dan ook nog een of andere klootviool hebt die buiten staat te roken en niet wil dat de deur dicht gaat dan is dat wel erg irritant ja.
Anders vind ik het alleen maar goed. Hou die kou maar buiten.

Het viel me bij Arriva ook al op dat de omroep daar knetterhard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
De eerste Veolia GTW is bestickerd met het silhouet van de kop van ex-ged. Vestjens. Als dat maar geen reizigers afschrikt. :p Stelletje: 202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. NS doet blijkbaar niet meer aa taxivervoer als je de laatste bus door vertraging (ruim een uur!) gemist hebt.. Zou zweren dat dat vroeger wel was..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

CyBeR schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:36:
Hmm. NS doet blijkbaar niet meer aa taxivervoer als je de laatste bus door vertraging (ruim een uur!) gemist hebt.. Zou zweren dat dat vroeger wel was..
Collega van mij heeft dat afgelopen vrijdag (dacht ik) nog wel gehad in Nijmegen. Was dacht ik ook om dezelfde reden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bastien schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:45:
[...]

Collega van mij heeft dat afgelopen vrijdag (dacht ik) nog wel gehad in Nijmegen. Was dacht ik ook om dezelfde reden.
Hmm, hier in Haarlem wilden ze dat alleen doen als ik naar een ander NS-station ging. En dat was nu niet zo, ik wilde naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

zwahiel schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:26:
waarom is in NL of eigenlijk in de EU nog niet dat Indiaanse systeem toegepast? Dat grijpt in als de trein gewoonweg te dicht bij een andere trein op hetzelfde baanvlak komt. Ze hebben daar een test gedaan, de uitvinder op de rails en twee treinen met fatsoenlijke snelheid die op elkaar af kwamen rijden... Ze stopten gewoon een hele poos voor die vent.

Wordt daar in alle treinen toegepast. En onder de 40km/h werkt 't ook.
Als dat werkt met rooksignalen etc heb ik wel een vermoeden waarom dat niet ingevoerd is ;)

On topic: Werkt dat (nieuwe) ETCS niet ook ongeveer zo?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
CyBeR schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:36:
Ik heb vorig jaar hetzelfde geintje meegemaakt. Vanaf Leiden naar Den Haag CS gestuurd worden (vanaf Leiden naar Haarlem of Schiphol lag totaal plat), omdat ze daar wel een taxi zouden kunnen regelen. Daar aangekomen zeggen ze dat ze er niet meer aan doen en dat ik maar via Utrecht naar Amsterdam moet. Op de vraag hoe ik dan vanaf Amsterdam thuis zou moeten komen (toch 30 km afstand oid) krijg ik te horen dat ze dat ook niet weten. Service is wat dat betreft echt beneden alle peil en ik vertrouw totaal niet meer op de NS als ik 's avonds de laatste trein moet pakken.

Vanmorgen ook weer zo lekker. Seinstoring tussen Haarlem en Amsterdam, dus dan wordt de sneltrein omgeleid. Kom je aan op Haarlem, staan daar gewoon allemaal mensen te wachten op dat ding. Wordt ook niet omgeroepen dat ze beter de trein naar Leiden kunnen pakken die 6 minuten eerder gaat omdat ze dan nog over kunnen stappen. Geen NS medewerker te bekennen en de conducteur in de trein kon het ook niet zoveel boeien.

</rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:32:
De eerste Veolia GTW is bestickerd met het silhouet van de kop van ex-ged. Vestjens. Als dat maar geen reizigers afschrikt. :p Stelletje: 202.
Is dat net gebeurd? :P :X. Het is me nog niet eerder opgevallen. Zag vanochtend op Nm-Hey wel een 2tje in de tegenovergestelde richting rijden als spitstrein, kon alleen het nummer niet ontdekken :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:44:
[...]

Is dat net gebeurd? :P :X. Het is me nog niet eerder opgevallen. Zag vanochtend op Nm-Hey wel een 2tje in de tegenovergestelde richting rijden als spitstrein, kon alleen het nummer niet ontdekken :P.
Gisteren ergens geloof ik. Stel staat in Blerick te wachten op de presentatie vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MikeN schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:00:
[...]

Ik heb vorig jaar hetzelfde geintje meegemaakt. Vanaf Leiden naar Den Haag CS gestuurd worden (vanaf Leiden naar Haarlem of Schiphol lag totaal plat), omdat ze daar wel een taxi zouden kunnen regelen. Daar aangekomen zeggen ze dat ze er niet meer aan doen en dat ik maar via Utrecht naar Amsterdam moet. Op de vraag hoe ik dan vanaf Amsterdam thuis zou moeten komen (toch 30 km afstand oid) krijg ik te horen dat ze dat ook niet weten. Service is wat dat betreft echt beneden alle peil en ik vertrouw totaal niet meer op de NS als ik 's avonds de laatste trein moet pakken.
Mja. 't is een beetje tricky idd wat dat betreft. In dit geval ging 't om een draadbreuk bij Halfweg. Nou heb ik best begrip voor zo'n situatie en ik vond 't op zich ook prima dat ze de trein omleidden (via rome naar parijs, dat wel)* maar dit was niet eens de laatste trein. Dit was de op twee na laatste trein. En toch heb ik de laatste bus naar huis niet gehaald omdat die trein er een uur (vrijwel tot op de minuut exact) over gedaan heeft om van asd naar hlm te knorren. Als ik de laatste trein neem, weet ik dat er een bepaald risico is dat ik de laatste bus ga missen door vertraging. Dat risico neem ik, dus als dat gebeurt zul je me niet direct horen klagen. Maar dat was hier niet het geval, en imo is het minste wat NS dan kan doen, als ik dus door een uur vertraging geen mogelijkheid meer heb om naar huis te komen, mij een taxi bieden. Ongeacht of ik nou naast een station woon of niet. (En zo ver woon ik nou ook weer niet bij 't station vandaan, 't is alleen geen loopafstand. En zeker niet om half twee 's nachts.)

*) Amsterdam - Zaandam - Uitgeest - Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wordt er overigens omgegaan met extreem slecht zicht? Als het supermistig is (zicht <25m ofzo), dan kunnen de machinisten de seinen natuurlijk niet op tijd zien als ze 130kmh rijden :P Wordt in de cabine ook aangegeven wat de seinstand is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:59:
Hoe wordt er overigens omgegaan met extreem slecht zicht? Als het supermistig is (zicht <25m ofzo), dan kunnen de machinisten de seinen natuurlijk niet op tijd zien als ze 130kmh rijden :P Wordt in de cabine ook aangegeven wat de seinstand is ofzo?
Natuurlijk kun je de seinen wel op tijd zien, ze staan namelijk op remwegafstand - en indien niet wordt dat in het sein aangegeven (en kun je "op zicht" gaan rijden). De ATB geeft de toegestane snelheid weer (en bewaakt de snelheid/het remgedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:29:
[...]
De ATB geeft de toegestane snelheid weer (en bewaakt de snelheid/het remgedrag).
Dat is natuurlijk wel een aardige simplificatie, want er zijn ook aardig wat punten waar de max. snelheid onder de ATB-trap ligt. Maar dat is een detail.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.