Schouwtreinen rijden nu ook al rond hoor, daar is niks nieuws aan.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:45:
Wel gaat er in de eerste helft van 2008 een videoschouwtrein ingezet worden waardoor de schouw overdag verminderd kan worden.
Verwijderd
Ik weet van de regio RZ dat er nu schouwtreinen op proef rijden en dat ze begin volgend jaar moeten gaan rijden als vervanging van de loopschouw. Dit betreft dan de schouw op emplacementen. Dit zou dan een aantal bd's moeten gaan schelen. (hoewel dat voor de capaciteit voor vervoerders natuurlijk lood om oud ijzer is)
Waar vind er eigenlijk onderhoud plaats aan de PROTOS'en van Connexxion? toch gewoon in Amersfoort? zag net (6.45) een stel voorbij komen op Db, even later stond Hij op Ed te wachten op spoor 3, kon de CTA niet lezen maar de eindbestemming leek me wel duidelijk
.
Ik rijd vandaag voor het eerst weer met de 2000 serie sinds de nieuwe dienstregeling, wel apart om zoveel getrokken materieel te zien waar ik gewend was aan veel VIRM's en 2 stammen ICR's
. Nu vandaag eens proberen in een ICL te zitten
.
Ik rijd vandaag voor het eerst weer met de 2000 serie sinds de nieuwe dienstregeling, wel apart om zoveel getrokken materieel te zien waar ik gewend was aan veel VIRM's en 2 stammen ICR's
Verwijderd
Wie van jullie weet hier waar die betonnen dingen voor zijn die op dat rangeerterrein bij Marconiplein in Rotterdam liggen? Ik zie elke keer een ACTS trein die dingen daar brengen, het lijken tunnelonderdelen, ook zag ik daar laaste de 125* (weet laatste nummer niet meer). Het is op dat terrein met dat gebouw met 010-hoekselijn erop, wie o wie weet hier wat meer van?
Het zijn inderdaad tunnelonderdelen, inmiddels hebben ze ruim 60 ritten daarvan gehad , en het eind is in zichtt meende ik begrepen te hebben van de bekende nieuwtjes en af en toe een plaatje site van RolandVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:11:
Wie van jullie weet hier waar die betonnen dingen voor zijn die op dat rangeerterrein bij Marconiplein in Rotterdam liggen? Ik zie elke keer een ACTS trein die dingen daar brengen, het lijken tunnelonderdelen, ook zag ik daar laaste de 125* (weet laatste nummer niet meer). Het is op dat terrein met dat gebouw met 010-hoekselijn erop, wie o wie weet hier wat meer van?
De onderdelen zijn bedoeld voor het Statenwegtrace van Randstadrail, zie http://www.randstadrail.nl/content.asp?Id=162
"Mekker, blaat"
Subtiele reactie: Arriva 
Al drie weken lang hebben ze defecte treinen op Dordrecht - Geldermalsen. En dan gewoon halve treinen laten rijden wanneer er wel wat komt. En op tijd komen hebben ze vanaf het begin niks van begrepen. Gewoon van A naar B en van B naar A rijden, veel makkelijker kan het niet, maar blijkbaar is het te moeilijk voor ze.
Nu kan ik niets terugvinden op hun site over geld terug bij vertraging? Hebben ze een dergelijke regeling niet? Ook Google geeft maar bar weining hits terug als ik zoek.

Al drie weken lang hebben ze defecte treinen op Dordrecht - Geldermalsen. En dan gewoon halve treinen laten rijden wanneer er wel wat komt. En op tijd komen hebben ze vanaf het begin niks van begrepen. Gewoon van A naar B en van B naar A rijden, veel makkelijker kan het niet, maar blijkbaar is het te moeilijk voor ze.
Nu kan ik niets terugvinden op hun site over geld terug bij vertraging? Hebben ze een dergelijke regeling niet? Ook Google geeft maar bar weining hits terug als ik zoek.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Gewoon normale klacht indienen via http://www.arriva.nl/page.php?id=438 , gebeurd mij regelmatig dat bepaalde bussen een halte aan een afrit overslaan, weer half uur langer om thuis te komen voor mij (mijn opstapplaats). Dien regelmatig een klacht in, en krijg vaak iets in de trant van excuusbrief, dagkaart/strippenkaart oid terug, vermoed dat als jij dit doet, je ongetwijfeld iets terug krijgt...Motrax schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:30:
Subtiele reactie: Arriva
"Mekker, blaat"
Inderdaad in Amersfoort. De stellen worden nog gebruikt voor toelatingstesten. Vandaag op de Maaslijn vanwege materieelgebrek zelfs een dienst met een losse 2/6.SleutelMan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 07:16:
Waar vind er eigenlijk onderhoud plaats aan de PROTOS'en van Connexxion? toch gewoon in Amersfoort? zag net (6.45) een stel voorbij komen op Db, even later stond Hij op Ed te wachten op spoor 3, kon de CTA niet lezen maar de eindbestemming leek me wel duidelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 12-12-2007 16:48 ]
Verwijderd
Alsof de duvel er mee speelt, ik was dus vanmiddag op marconiplein en ja hoor, had een loc weer een hele lading neergezet, het was zo'n 6400 geval van acts.djidee schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:26:
[...]
Het zijn inderdaad tunnelonderdelen, inmiddels hebben ze ruim 60 ritten daarvan gehad , en het eind is in zichtt meende ik begrepen te hebben van de bekende nieuwtjes en af en toe een plaatje site van Roland( voor de liefhebber: http://www.rolandrail.net en dan klikken op cargo nieuws)
De onderdelen zijn bedoeld voor het Statenwegtrace van Randstadrail, zie http://www.randstadrail.nl/content.asp?Id=162
een losse 2/6 over het gehele traject (dus geen spittrein?). Ai...Luccus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:24:
[...]
Inderdaad in Amersfoort. De stellen worden nog gebruikt voor toelatingstesten. Vandaag op de Maaslijn vanwege materieelgebrek zelfs een dienst met een losse 2/6.
Trouwens, voor een spitsdienst gebruikten ze vanochtend 1 enkele DH-2. Nu is de normale trein wel drukker maar de spitsdienst is doorgetrokken naar Venray, en om nou van Venray naar Nijmegen (Heyendaal) lekker met zijn allen in 2 bakken te zitten

Zat even bij Traphic te kijken. Of er zijn werkzaamheden bij Rotterdam CS of er is iets gebeurt, de helft van de treinen valt uit en de rest rijd of van andere sporen of met 10 min vertraging? :

edit: De site van de NS bied uitkomst
Gelukkig hoef ik daar vanavond niet heenStoringen
21:33 uur Rotterdam<->Den Haag Op last van de politie rijden er tussen Schiedam Centrum en Delft geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten.
[ Voor 34% gewijzigd door SleutelMan op 12-12-2007 22:03 ]
Ik zou er maar aan wennen. Nou ja, een 2/8 zal wel standaard worden. Als je de doorgaande diensten met 2x 2/6 rijdt kun je niet veel meer inzetten.SleutelMan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:55:
[...]
een losse 2/6 over het gehele traject (dus geen spittrein?). Ai...
Trouwens, voor een spitsdienst gebruikten ze vanochtend 1 enkele DH-2. Nu is de normale trein wel drukker maar de spitsdienst is doorgetrokken naar Venray, en om nou van Venray naar Nijmegen (Heyendaal) lekker met zijn allen in 2 bakken te zitten![]()
.
Signatures zijn voor boomers.
De spitsdienst rijdt gepland met één DH II. Moet ook wel passen toch?SleutelMan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:55:
[...]
Trouwens, voor een spitsdienst gebruikten ze vanochtend 1 enkele DH-2. Nu is de normale trein wel drukker maar de spitsdienst is doorgetrokken naar Venray, en om nou van Venray naar Nijmegen (Heyendaal) lekker met zijn allen in 2 bakken te zitten![]()
.
In theorie zal de spitsdienst met losse 2/6'en wordt gereden en dan komt de basisdienst uit op vier 2/8+2/6, één 2/6+2/6 en één losse 2/8. Er zal vast wel regelmatig een 2/6 met een 2/8 verwisseld worden, maar een losse 2/6 zal overweg wel niet de bedoeling zijn nee.Maasluip schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:00:
[...]
Ik zou er maar aan wennen. Nou ja, een 2/8 zal wel standaard worden. Als je de doorgaande diensten met 2x 2/6 rijdt kun je niet veel meer inzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 12-12-2007 22:57 ]
Zag vanmorgen een dd-irm met dacht een 6400 er voor staan in Heerlen.
Weet iemand zo of die kapot is gegaan ofzo? Combinatie zag er wel grappig uit.
Mja ik hoef alleen het kippeneind tussen Nm en Heyendaal, maar ervaring leert wel dat uit de richting Roermond die treinen altijd goed (zeer goed in de spits) vol zitten. Lijkt me een beetje krap om vanaf Venray (waar het meestal wel druk was als ik er was) met slechts 2 bakken te rijden, maar het zal wel uitkomen denk ikLuccus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:50:
[...]
De spitsdienst rijdt gepland met één DH II. Moet ook wel passen toch?
[...]
In theorie zal de spitsdienst met losse 2/6'en wordt gereden en dan komt de basisdienst uit op vier 2/8+2/6, één 2/6+2/6 en één losse 2/8. Er zal vast wel regelmatig een 2/6 met een 2/8 verwisseld worden, maar een losse 2/6 zal overweg wel niet de bedoeling zijn nee.Bovenstaande is allemaal puur theorie en de werkelijkheid zal afhankelijk van de beschikbaarheid toch anders gaan zien. Wadjes verdwijnen volgende week, tegen het einde van januari (waaronder iets wits en iets groens), half februari en de laatste paar eentjes op de laatste dag van februari.
Op het moment is er maar weinig DH voorhanden, er staan minstens zes bakken in Groningen, twee in Eindhoven, zes in de spitsdienst, drie in de basisdienst als één set en dan blijven er nog maar drie bakken over. Met de vier bakken die volgende week weg moeten in het achterhoofd moet er dus meer GTW de baan op en dat spul staat nu nog in Blerick. Venray is inderdaad druk maar dat verspreid zich nu over de beide treinen. Inderdaad zullen de spitstreinen dan wel drukken worden, maar GTW 2/6 biedt ook wat meer capaciteit dan een DH II.
Bij zo'n vragen is het héél handig om een tijd te vermelden. Daarnaast is een locnummer of stelnummer ook erg handig, maar dat kun je wat sneller missen. Weet je zeker dat die 6400 tegen de IRM stond?GH45T schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:19:
Zag vanmorgen een dd-irm met dacht een 6400 er voor staan in Heerlen.
[ Voor 30% gewijzigd door Luke! op 12-12-2007 23:49 ]
Dacht wel dat hij er tegenaan stond. Wel vreemd met die koppeling van de irm.Luccus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:47:
[...]
Bij zo'n vragen is het héél handig om een tijd te vermelden. Daarnaast is een locnummer of stelnummer ook erg handig, maar dat kun je wat sneller missen. Weet je zeker dat die 6400 tegen de IRM stond?
Nummers weet ik echt niet, was er voorbij voordat het me pas op begon te vallen. Zal rond 9 uur zijn geweest dat ik het spul zag staan.
Edit:
Vandaag de locomotief weer zien staan, had het verkeerd, was geen 6400 maar de Nedtrain 705. Deze dus
De DD-IRM was inmiddels weg.
[ Voor 17% gewijzigd door GH45T op 13-12-2007 08:52 ]
Gisteren ook zoiets raars in de stoptrein Woerden - Utrecht. Ik stap in (Vleuten), trein rijdt weg, rijdt plankgas naar Terwijde (erg hard imho), trapt vervolgens ultralomp op de rem, komt bijna tot stilstand vóór het station, en roept vervolgens verbaasd om "dit is eeuh, station Terwijde". Trein trekt weer op, en uiteindelijk stoppen we op Terwijde. Erg vaag

HENG HENG
Dan wordt er dus van uit gegaan dat er in de spits standaard een 2/6 en een 2/8 aan de kant staan. Ik hoop dat er wat minder uitval is, want een losse 2/8 is ook maar 3 bakken Wadloper.Luccus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:50:
[...]
In theorie zal de spitsdienst met losse 2/6'en wordt gereden en dan komt de basisdienst uit op vier 2/8+2/6, één 2/6+2/6 en één losse 2/8.
Maar goed, ik zie in Somda dat de basisdienst nu meestal met 1x 2/8 gereden wordt. Alleen zijn er erg weinig spots uit de ochtendspits.
ja sorry heb er elke keer geen tijd voor om die dingen in te voeren, heb meestal college. Zal eens proberen het bij te houden
. Veolia bakte er ook vandaag weer wat van: trein van 09:09 (basisdienst dus) kwam om 7 over 9 binnen, een 2/6 en een 2/8.
Ik wist al dat hij niet meer op tijd vertrok, dus een minuutje of 5 rekende ik wel op, plus natuurlijk een overvolle trein (zelfs met 5 bakken). Na 1 kwartier had ik het wel gehad en stapte uit en pakte de bus (die ook vertraging had, hoe ironisch).
Kom ik op Nijmegen Heyendaal, zie ik alsnog de trein voorbijkomen, alleen dan een 2/8 solo. Ik weet niet waar ze de reizigers hebben gelaten bij Veolia maar ze doen het leuk
Ik zag onderweg met de bus ook 4x DH-1 binnenkomen in Nijmegen, het zou kunnen dat de reizigers in die 2/6 daarin zijn gezet, vraag me dan af wat er nou aan de hand was...
NS is ook weer erg geestig vandaag: Allereerst de vertraging (vandaag +10 ipv +15 de rest van de week) van de 3023, elke keer bij Elst zit er ergens iets niet lekker (heeft volgens mij te maken met de dienst Tiel-Arnhem, zie vaak een Buffel voorbij komen op hetzelfde tijdstip). En ik liep in Nijmegen door de stationshal, zie je dit:
Ik wist al dat hij niet meer op tijd vertrok, dus een minuutje of 5 rekende ik wel op, plus natuurlijk een overvolle trein (zelfs met 5 bakken). Na 1 kwartier had ik het wel gehad en stapte uit en pakte de bus (die ook vertraging had, hoe ironisch).
Kom ik op Nijmegen Heyendaal, zie ik alsnog de trein voorbijkomen, alleen dan een 2/8 solo. Ik weet niet waar ze de reizigers hebben gelaten bij Veolia maar ze doen het leuk
Ik zag onderweg met de bus ook 4x DH-1 binnenkomen in Nijmegen, het zou kunnen dat de reizigers in die 2/6 daarin zijn gezet, vraag me dan af wat er nou aan de hand was...
NS is ook weer erg geestig vandaag: Allereerst de vertraging (vandaag +10 ipv +15 de rest van de week) van de 3023, elke keer bij Elst zit er ergens iets niet lekker (heeft volgens mij te maken met de dienst Tiel-Arnhem, zie vaak een Buffel voorbij komen op hetzelfde tijdstip). En ik liep in Nijmegen door de stationshal, zie je dit:
Door een aanrijding rijden er tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen/Veenendaal Centrum geen treinen (1/2)
Right, daar was iemand wakkerReizigers tussen 's-Hertogenbosch en Arnhem/Nijmegen worden aangeraden om via Utrecht om te reizen (2/2)

Nou erg geestig was het niet hoor. Kom net van de klomp vandaag (half bevroren) en er werd niets omgeroepen daar. Alleen via de info zuilen kreeg je wat info. Ga zo maar naar ede-wageningen met de bus en dan via amersfoort naar utrecht. Kan ook zijn dat het over 10 min weer rijdt..SleutelMan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:55:
ja sorry heb er elke keer geen tijd voor om die dingen in te voeren, heb meestal college. Zal eens proberen het bij te houden. Veolia bakte er ook vandaag weer wat van: trein van 09:09 (basisdienst dus) kwam om 7 over 9 binnen, een 2/6 en een 2/8.
[...]
[...]
Right, daar was iemand wakker![]()
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Niet eens de HC, het wordt nu al de hele week op het station in Friesland omgeroepen; "Dames en heren, hier volgt een mededeling voor reizigers naar Amsterdam"(ik dus) "De intercity's naar Schiphol stoppen ook in Hilversum, reizigers naar Amsterdam adviseren wij om in Hilversum over te stappen".Luccus schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:25:
[...]
Domme HC dan, want overstappen doe je tegenwoordig inderdaad in Hilversum in plaats van in Amersfoort (vanwege cross-platform).Minder handig is dat de reisplanner daarop niet is aangepast.
Op zich klopt de mededeling wel maar om dit nou om te roepen als de trein naar Rotterdam er aan komt

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Nou, als de 3023 op tijd is dan heeft die helemaal geen last van de 31121. Die komt namelijk pas om 8:50 in Elst.SleutelMan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:55:
NS is ook weer erg geestig vandaag: Allereerst de vertraging (vandaag +10 ipv +15 de rest van de week) van de 3023, elke keer bij Elst zit er ergens iets niet lekker (heeft volgens mij te maken met de dienst Tiel-Arnhem, zie vaak een Buffel voorbij komen op hetzelfde tijdstip).
Maar als de 3023 al 10 of 15 minuten vertraging heeft, dan zullen ze de 31121 natuurlijk even voor laten. En je hoeft in Arnhem maar met een beetje vertraging binnen te komen of je zit al achter de 3600 die ook nog in Arnhem Zuid en Lent stopt, dus dan loop je ook al weer 5 minuten extra vertraging op.
Ze hadden direkt met de Betuweroute een fly-over voor de Betuwelijn moeten aanleggen. Met 8 treinen per uur tussen Arnhem en Nijmegen (niet te kort

Gaat dan die naar schiphol toevallig niet net weg?IorGie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:51:
[...]
Niet eens de HC, het wordt nu al de hele week op het station in Friesland omgeroepen; "Dames en heren, hier volgt een mededeling voor reizigers naar Amsterdam"(ik dus) "De intercity's naar Schiphol stoppen ook in Hilversum, reizigers naar Amsterdam adviseren wij om in Hilversum over te stappen".
Op zich klopt de mededeling wel maar om dit nou om te roepen als de trein naar Rotterdam er aan komt
In theorie staan er twee stellen aan de kant, ik vermoed ná de ochtendspits. Zoals er nu gereden wordt zegt helemaal niks over de uiteindelijke dienst.Maasluip schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:20:
[...]
Dan wordt er dus van uit gegaan dat er in de spits standaard een 2/6 en een 2/8 aan de kant staan.
Nee niet echt, op dat tijdstip gaat er een maal per uur een trein. Naar Rotterdam.disheaver schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:26:
[...]
Gaat dan die naar schiphol toevallig niet net weg?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Verwijderd
http://www.nu.nl/news/135..._legt_regio_Tiel_lam.html
Hoe zit het eigenlijk met het treinverkeer in die regio? Volgens de NS storingen pagina is er niets aan de hand. Werkt het spoor met een eigen stroomvoorziening?
Hoe zit het eigenlijk met het treinverkeer in die regio? Volgens de NS storingen pagina is er niets aan de hand. Werkt het spoor met een eigen stroomvoorziening?
Na de ochtenspits (als in: als de spitsdienst niet meer rijdt) kan er wel meer aan de kant. Dan is er verder geen probleem. Alleen die spits lijkt me druk worden als je niet alles inzet tussen Venray en Nijmegen.Luccus schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:27:
[...]
In theorie staan er twee stellen aan de kant, ik vermoed ná de ochtendspits. Zoals er nu gereden wordt zegt helemaal niks over de uiteindelijke dienst.
Het moet geen Ns klaagtopic worden, maar wat er nu erg lekker liep in Nm...: de 2056 had +10 (en reed met ICL maar vandaag moest ik helaas de 3056 hebben) waardoor de 3752 niet binnen kon rijden (normaal gesproken stoppen ze allebei op spoor 1b met een marge in vertrektijd van 6 min), toen die eenmaal binnenreed op spoor 1b wist ik al dat de 3056 daarop moest wachten en de conductrice riep dat netjes om, en ze moesten volgens haar ook wachten op een goederentrein. Ik had al een lange ertstrein met 3x 6400 zien staan op het rangeerterrein, gelukkig vertrokken ze wel daarvoor. aankomst in Arnhem +15 (5 wachten tot de 2056 weg was van spoor 6 zodat ze maar binnen konden rijden
)
offtopic:
leuk, dat niet verbouwde ICL materieel, vooral die gordijnen doen het 'm
Zit prima dat spul. Vooral dat je niet recht tegenover elkaar zit geeft toch wel een gevoel van ruimte.SleutelMan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:43:
offtopic:
Moet trouwens zeggen dat ik sinds de nieuwe dienstregeling echt nooit meer vertraging heb gehad op Vleuten Utrecht, terwijl daarvoor ik toch meestal wel op +10 tot +15 kon rekenen. Erg fijn
HENG HENG
Probleem is dat er geen inhaalcapaciteit is tussen Ah en Nm. Daarnaast wordt de 3600 gereden met getrokken mat ipv mat'64. Als er gewoon de stoptrein van 's hertogenbosch naar Nm doortrekken naar Ah. De 3600 weer combineren met 3700 dan heb je al veel minder problemen.Maasluip schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:57:
[...]
Nou, als de 3023 op tijd is dan heeft die helemaal geen last van de 31121. Die komt namelijk pas om 8:50 in Elst.
Maar als de 3023 al 10 of 15 minuten vertraging heeft, dan zullen ze de 31121 natuurlijk even voor laten. En je hoeft in Arnhem maar met een beetje vertraging binnen te komen of je zit al achter de 3600 die ook nog in Arnhem Zuid en Lent stopt, dus dan loop je ook al weer 5 minuten extra vertraging op.
Ze hadden direkt met de Betuweroute een fly-over voor de Betuwelijn moeten aanleggen. Met 8 treinen per uur tussen Arnhem en Nijmegen (niet te kort) moet er altijd wel eentje last van die overkruising hebben.
Daarbij was het 10x slimmer geweest om station Ah-Zuid uit te rusten met 4 sporen (2 inhaal sporen). Dan alleen met een station. Dan zou je op Ah-Zuid de stoptrein aan de kant zetten IC Zwolle en IC Den Haag er langs en dan in Ah zorg je er voor dat op spoor 3 de stoptrein komt en op 4 de IC naar Zwolle klaar staat.
In tegenstelling tot vorige week zaterdag rijdt zit er de Maaslijn nu alleen maar GTW in de dienst. Verder is bij Amsterdam zuid voor de zoveelste keer het beroemde juk gefileerd, ditkeer door een SGMm.
Dan maar hopen dat gisteren mijn laatste ritje ooit in zo'n wadsloper was. Ze zullen die dingen toch nog wel als reserve in blijven zetten neem ik aan?Luccus schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:19:
In tegenstelling tot vorige week zaterdag rijdt zit er de Maaslijn nu alleen maar GTW in de dienst. Verder is bij Amsterdam zuid voor de zoveelste keer het beroemde juk gefileerd, ditkeer door een SGMm.
Even de rest van het topic lezen: DH blijft tot en met eind februari (als laatste verdwijnt het uit de spitsdienst naar Venray).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Prorail onttrekt stroom van lokale leveranciers, meestal via ondergrondse kabels van een punt uit de buurt. Er is niet om de 100 meter een injectie van stroom op de bovenleiding. Deze stroomstoring was gewoon tussen twee punten in, dus het traject komt dan niet zonder stroom te zitten.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:32:
http://www.nu.nl/news/135..._legt_regio_Tiel_lam.html
Seinen e.d. zitten (niet overal) ook aangesloten op het eigen 'stroomnetwerk' van het spoor. Dus het traject kan gewoon open blijven ook al heeft de regio stroomstoring.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
mooie foto's weer!
Heb zaterdag voor et eerst de BR189 in NL gezien om 11:04 bij Maarn ri Utrecht met een Maersk trein erachter. Mooi gezicht in NL! Denk dat het deze was: "10.34u RD 189 072 tr 42772 -> Ut "(te Arnhem gespot)
Heb zaterdag voor et eerst de BR189 in NL gezien om 11:04 bij Maarn ri Utrecht met een Maersk trein erachter. Mooi gezicht in NL! Denk dat het deze was: "10.34u RD 189 072 tr 42772 -> Ut "(te Arnhem gespot)
[ Voor 20% gewijzigd door IJnte op 16-12-2007 18:28 ]
Andersom werkt het dus net zo, overal stroom behalve op het spoor ...zwahiel schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:04:
[...]
Seinen e.d. zitten (niet overal) ook aangesloten op het eigen 'stroomnetwerk' van het spoor. Dus het traject kan gewoon open blijven ook al heeft de regio stroomstoring.
Beetje jammer van die hoogwerker...
Maar nee, niet jammer, juist bewust mee in beeld genomen. Had het ding makkelijk weg kunnen zoomen indien gewenst.
De 2021 kwam met +5 binnen op Db achter een goederentrein, en daar bleven ze de hele tijd achter zitten zodat we bij ah berg +15 hadden, en er werd besloten om niet door te gaan naar Nm. nadat ze nog enkele minuten hadden gewacht op kruisende treinen was het inmiddels een ruime +20 en werd er besloten de 2021 door te laten gaan als de 2023. de aanbevolen overstap op een andere IC naar Nm heb ik gemist, dus maar teruggelopen naar de 2023 waar nu wel lekker warm was te zitten
. (de 2021 werd gereden door een setje ICRm, en ik wat in het eerste rijtuig achter de loc waar de verwarming het natuurlijk niet deed. de rest van de trein was toen ook redelijk vol, nu is het weer lekker rustig
)

Eén van de weinige gefotografeerde cargo's die niet uren te laat was vandaag:
De rest op de gebruikelijke plek.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 18-12-2007 17:25 ]
Nou was ik vandaag weer eens 'verdwaald' in Nijmegen (Heyendaal)... waarom liggen daar eigenlijk extra spoorstaven tussen de gebruikelijke? Neem toch aan dat dat niet is om eea bij elkaar te houden 
En ook wel lekker... trein richting Roermond reed daar gewoon door ipv te stoppen? Fijn als je daar uit of in moet stappen
Perron stond ook best wel vol, en de trein was ook wel aardig gevuld, maar dan nog. In de (studenten)spits zo'n klein treintje inzetten is ook niet handig
En ook wel lekker... trein richting Roermond reed daar gewoon door ipv te stoppen? Fijn als je daar uit of in moet stappen

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Het ging vandaag ein wenig Scheiße bij Veolia. O.a. een los tweetje in de basisdienst, een niet-snelle meester die het ook nog presteerde een ATB-remming te veroorzaken. 's Middags gingen enkele treinen finaal aan 't gas (+25 uit Nm bij aankomst in Vl, ophef, vervangend mat. Venlo-Roermond v.v. en de volgende trein óók al opgeheven).Bastien schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:00:
En ook wel lekker... trein richting Roermond reed daar gewoon door ipv te stoppen? Fijn als je daar uit of in moet stappenPerron stond ook best wel vol, en de trein was ook wel aardig gevuld, maar dan nog. In de (studenten)spits zo'n klein treintje inzetten is ook niet handig
http://m.ns.nl/ geeft nu vertragingen bij Actuele Vertrektijden tot op de minuut nauwkeurig.
[ Voor 16% gewijzigd door jelmervos op 18-12-2007 18:11 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
mja ik weet niet hoe het in de oude dienstregeling zat, maar nu de spitstreinen vanuit Nm 3 minuutjes naar voren zijn geschoven mis ik die elke keer als de 30xx aankomt (en die heeft de laatste tijd ook vaak +5 of +10). En toen bleek vanochtend dat die van 8.22 ook direct de laatste spitstrein wasLuccus schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:06:
[...]
Het ging vandaag ein wenig Scheiße bij Veolia. O.a. een los tweetje in de basisdienst, een niet-snelle meester die het ook nog presteerde een ATB-remming te veroorzaken. 's Middags gingen enkele treinen finaal aan 't gas (+25 uit Nm bij aankomst in Vl, ophef, vervangend mat. Venlo-Roermond v.v. en de volgende trein óók al opgeheven).

Trouwens, weet niet waar het aan ligt maar de GTW's lijken nog wel voller dan de wadlopers ooit zijn geweest

Een week of twee geleden kreeg ik een gratis dagkaartje om 1e klas te mogen reizen met een 2e klas kaartje? Meerdere tweakers die dat gekregen hebben van de NS?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ze hadden sinds 17-12 al een extra voorpagina bij de mobiele site gezet, maar sinds vandaag pas echt de site vervangen. Vanmiddag lagen alleen de actuele vertrektijden en de reisplanner er alweer uit, maar verder echt een grote verbetering met die "meer actuele" reisinformatie!jelmervos schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:11:
http://m.ns.nl/ geeft nu vertragingen bij Actuele Vertrektijden tot op de minuut nauwkeurig.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Nu hopen dat het ook allemaal klopt.Winkelhaak2002 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:33:
[...]
Vanmiddag lagen alleen de actuele vertrektijden en de reisplanner er alweer uit, maar verder echt een grote verbetering met die "meer actuele" reisinformatie!
Iemand enig idee hoe die data mbt vertragingen tot stand komt?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Weet iemand of er echte speelgoedvarianten van de ns treinen bestaan? Mijn zoontje wil heel graag een ICM en IRM voor de kerst, maar 200 euro gaat me net iets te ver
ICM en IRM zijn door Lima gemaakt en dat bedrijf is failliet gegaan, vandaar dat ze zo duur zijn. Andere fabrikanten hebben ze (helaas) niet.
Mja enige echte vernieuwing vind ik dat nu (vrijwel) alle stations onder de actuele vertrektijden vallen ipv het grootste deel. Of een trein nu 3 of 5 min vertraging heeft kan me weinig schelen, zelfs op de CTA kan het toch niet kleiner worden aangegeven dan 5 min.jelmervos schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:11:
Kreeg trouwens van een vriend van mij een foto toegestuurd, misschien bij sommigen bekend (hij is nogal oud en nee, het is geen fotosoep

Mooie fotoSleutelMan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:36:
[...]
Mja enige echte vernieuwing vind ik dat nu (vrijwel) alle stations onder de actuele vertrektijden vallen ipv het grootste deel. Of een trein nu 3 of 5 min vertraging heeft kan me weinig schelen, zelfs op de CTA kan het toch niet kleiner worden aangegeven dan 5 min.
Kreeg trouwens van een vriend van mij een foto toegestuurd, misschien bij sommigen bekend (hij is nogal oud en nee, het is geen fotosoep) :
[afbeelding]
Jaartje oid terug was ik op Amersfoort Centraal, en toen stond er op die LCD-schermen opeens Davos tussen de stations op de route naar Enschede. Helaas vergeten foto te maken, maar we hebben wel gevraagd aan de conducteur hoe laat we ongeveer in Davos zouden aankomen. Helaas kon de beste man ons dit niet vertellen. Erg jammer, want ik had best zin om te gaan snowboarden. Ben benieuwd of dit een fout was, of dat het een IT'er in een melige bui was.
Hier komt iets hips te staan
Wordt er regelmatig met maar één stel gereden dan? Het aantal zitplaatsen per bak van een GTW komt overeen met dat van een Wadloper, dus als het voorheen vol zat met 4 bakken Wadloper zal Veolia nu ook minstens 2x 2/6 moeten inzetten. En ik zie in Somda dat er vaak maar één stel rijdt.SleutelMan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:50:
[...]
Trouwens, weet niet waar het aan ligt maar de GTW's lijken nog wel voller dan de wadlopers ooit zijn geweest![]()
. Ook in Nm wel eens gehad dat ie gewoon te vol was om in te stappen (setje van 2/6 en 2/8
)
Vrijdag: 2x 2/6 in de 32246 (midden op de dag) maar verder alleen maar 1 stel (spots van o.a. treinen die om 16:09 en 16:39 uit Nm vertrekken)
Maandag: alle spots enkel (ook 8:04 en 16:04 uit Rm)
Dinsdag: de trein van 6:04 uit Rm (en kering van 7:39 ui Nm) met 2/6+2/8, de rest allemaal enkel.
En er rijdt één omloop met 4x DH-1.
Vanochtend zat ik in de 32223 (stopper van 7.39 uit Nm), en dat was een los 2/8'je. Dat ging prima. Echter als ik bijv. die van een halfuurtje later neem dan is het meestal goed vol, en dan is dat meestal een 2/6 met een 2/8. Maar ik zie midden op de dag wel vaker eens een 2/8 of een 2/6 solo rijdenMaasluip schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:57:
[...]
Wordt er regelmatig met maar één stel gereden dan? Het aantal zitplaatsen per bak van een GTW komt overeen met dat van een Wadloper, dus als het voorheen vol zat met 4 bakken Wadloper zal Veolia nu ook minstens 2x 2/6 moeten inzetten. En ik zie in Somda dat er vaak maar één stel rijdt.
Vrijdag: 2x 2/6 in de 32246 (midden op de dag) maar verder alleen maar 1 stel (spots van o.a. treinen die om 16:09 en 16:39 uit Nm vertrekken)
Maandag: alle spots enkel (ook 8:04 en 16:04 uit Rm)
Dinsdag: de trein van 6:04 uit Rm (en kering van 7:39 ui Nm) met 2/6+2/8, de rest allemaal enkel.
En er rijdt één omloop met 4x DH-1.

Trouwens, het zal wel aan het machinistentekort liggen bij Veolia, maar ik vind het zonde dat er overdag nog diensten gedaan worden met wadjes terwijl de GTW's op Nijmegen niets staan te doen (staan meestal enkele 2/6'jes en 1 of 2 2/8's).
[ Voor 19% gewijzigd door SleutelMan op 19-12-2007 08:15 ]
Lima en Rivarossi zijn overgenomen door Hornby die veel NS materieel weer gaat uitbrengen. Van IRM heb ik gelezen dat het onder de naam Rivarossi weer op de markt gebracht gaat worden. De laatste planning is eind 2007 (euh, da's nu)/begin 2008. Maarja, het spul wordt in China gemaakt en blijkbaar loopt dat nog niet helemaal lekker...Luccus schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:48:
ICM en IRM zijn door Lima gemaakt en dat bedrijf is failliet gegaan, vandaar dat ze zo duur zijn. Andere fabrikanten hebben ze (helaas) niet.
De islam kan uw vrijheid schaden
Dat is op dit moment de Venlose reserveset, gisteren ingezet vanwege een erheblich verspätete Regionalbahn aus Nijmegen.Maasluip schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:57:
[...]En er rijdt één omloop met 4x DH-1.
Verwijderd
TGV rijdt in op vrachtwagen
PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein (TGV) is woensdag op een vrachtauto gereden niet ver van de Zwitserse grens.
De chauffeur van de vrachtauto is om het leven gekomen en negen mensen in de trein raakten gewond.
De trein, die niet op topsnelheid reed, is als gevolg van de botsing op een overweg ontspoord, berichtten hulpverleners en de plaatselijke autoriteiten. De TGV was op weg van Parijs naar Genève.
PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein (TGV) is woensdag op een vrachtauto gereden niet ver van de Zwitserse grens.
De chauffeur van de vrachtauto is om het leven gekomen en negen mensen in de trein raakten gewond.
De trein, die niet op topsnelheid reed, is als gevolg van de botsing op een overweg ontspoord, berichtten hulpverleners en de plaatselijke autoriteiten. De TGV was op weg van Parijs naar Genève.
Ik dacht dat hogesnelheids treinen alleen ongelijkvloerse kruisingen hadden om nou juist dit soord dingen te voorkomen
Verwijderd
Hogesnelheidslijnen hebben alleen ongelijkvloerse kruisingen. Een hogesnelheidstrein kan ook rijden op spoor anders dan een hogesnelheidsspoor. De kans is dan ook groot de dit ongeval heeft plaatsgevonden op een gewone spoorlijn, waar een hogesnelheidstrein reed.Lennart_1337 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:26:
Ik dacht dat hogesnelheids treinen alleen ongelijkvloerse kruisingen hadden om nou juist dit soord dingen te voorkomen
Ik bedoelde natuurlijk hogesnelheidslijn
En dat zal idd. denk wel het geval geweest zijn.
En dat zal idd. denk wel het geval geweest zijn.
Het lijkt op zich nog wel mee te vallen.. de voorkant van de trein lijkt er nog redelijk uit de zien?
.. Of het moet de achterkant zijn..

edit: nog 1:

Dus het was een oude franse lijn, gelukkig geen hsl, botsing was met 100 km/h.. Gelukje dat het ding niet harder ging dan..L'accident s'est produit à 9h20 au lieu dit "la Vavrette" sur une ligne SNCF "classique" et non à grande vitesse.
Le TGV venait de repartir de la gare de Bourg-en-Bresse en direction de Genève et roulait à environ 100 km/h
edit: nog 1:

[ Voor 50% gewijzigd door --WaaZaa-- op 19-12-2007 13:45 ]
prutsert
Dat is zonder twijfel de achterkant. Bedenk ook dat in Frankrijk de treinen links rijden.--WaaZaa-- schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:41:
Het lijkt op zich nog wel mee te vallen.. de voorkant van de trein lijkt er nog redelijk uit de zien?
[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 19-12-2007 14:07 ]
Ja, want er zit niet eens een duikje in...
en anders zou de trein al voor de vrachtauto stil staan.....Lennart_1337 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:07:
Ja, want er zit niet eens een duikje in...
@ Luccus:
Stond jij toevallig afgelopen zondagmiddag (rond 14.30) te fotograferen op station Horst-Sevenum?
Stond jij toevallig afgelopen zondagmiddag (rond 14.30) te fotograferen op station Horst-Sevenum?
Hier staat tekst
Bron: http://www.telegraaf.nl/b...in_Zeeland__.html?cid=rssMaand lang geen treinen in Zeeland
AMSTERDAM - Dat wordt lopen voor de Zeeuwen. Van 22 maart tot en met 22 april rijden er namelijk geen treinen in Zeeland.
Dat meldt de regionale omroep Zeeland. Er wordt gedurende die periode groot onderhoud gepleegd aan de Zeeuwse spoorlijnen, zoals het vervangen van rails, grind en wissels.
Prorail is van mening dat het het handigste is om de werkzaamheden in één keer uit te voeren.
Het is het provinciebestuur van Zeeland niet gelukt om dit tegen te houden.
Voor de reizigers wordt gezocht naar een alternatief vervoersplan.
Is het nou echt niet mogelijk om 1 spoor in dienst te houden overdag, en 's nachts het groter aan te pakken, of in een 2tal weekenden? Dit is wel erg zuur voor de mensen daar
"Mekker, blaat"
Niet in het station, wel een paar honderd meter verderop - op dezelfde plek als hieronder. Why?Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:52:
@ Luccus:

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 19-12-2007 16:32 ]
Reserve?Luccus schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:02:
[...]
Dat is op dit moment de Venlose reserveset, gisteren ingezet vanwege een erheblich verspätete Regionalbahn aus Nijmegen.
Kan niet zeker zijn maar aan de kleur van de frontseinen te zien reed er vandaag rond half 6 een setje treinen binnen op spoor 1b met gele seinen. En dat is geen GTW, dus dat zou dus betekenen dat ie vandaag ook weer werd ingezet
maar goed
Weet niet wat er mis was in Ah, maar de 3000 serie deed vandaag ook weer uitermate zijn best. Op de heenweg +5 met de 9520, leuke kleuren weer van binnen enzo

Die nieuwe reisplanner van de NS lijkt wel handig, alleen is 1 handige feature weggevallen: het dienstnummer. Vroeger was het bij de mobiele site (en bij de normale) zo dat je ook het dienstnummer erbij kreeg, was handig aangezien mijn mobiel de doorkomstaat van somda niet echt leuk vind om te laden om een of andere redenen. Maar nu moet ik dus flink wat toeren uit halen als ik het nummer niet weet etc.

[ Voor 14% gewijzigd door SleutelMan op 19-12-2007 21:38 ]
Ja, twintig bakken DH min zes bakken voor de spitsdienst levert veertien bakken op: die zijn dus 'over' - aangezien de basisdienst op het moment integraal met GTW rijdt.
Ik heb een keer de fout gemaakt om de NS-reisplanner voor mijn PDA te kopen. Nooit meer, want dat ding geeft ook geen treinnummersSleutelMan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:35:
[...]
Die nieuwe reisplanner van de NS lijkt wel handig, alleen is 1 handige feature weggevallen: het dienstnummer. Vroeger was het bij de mobiele site (en bij de normale) zo dat je ook het dienstnummer erbij kreeg, was handig aangezien mijn mobiel de doorkomstaat van somda niet echt leuk vind om te laden om een of andere redenen. Maar nu moet ik dus flink wat toeren uit halen als ik het nummer niet weet etc.

Maar als je mobiel bezig bent, dan pak je toch de doorkomststaat van Somda?
Wat deed een Veolia GTW op het terrein van Cabooter Logistics in Venlo afgelopen donderdag? Heb zo snel niet 't nummer gezien, maar vond 't wel vreemd dat ie op het goederenlaadspoor stond klaar voor vertrek ogenschijnlijk. Cabooter is dus niet de containerterminal, maar bedrijf op TradePort West nog voor die terminal.
Kan die stem in die GTW's trouwens ook wat zachter? Want dit gaat wel erg hard namelijk als je 's morgens nog lekker lui in de trein ligt na te slapen.
Kan die stem in die GTW's trouwens ook wat zachter? Want dit gaat wel erg hard namelijk als je 's morgens nog lekker lui in de trein ligt na te slapen.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Hmm, ik dacht niet dat er nog gele hondekoppen waren? Staat er een tussen Asd en Asdm.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is waarschijnlijk de 766, die is weer tijdelijk geel geschilderd i.v.m. filmopnames voor een film over de tweede Molukse treinkaping bij De Punt uit 1977. Staat ook in de "Op de Rails" van deze maand.CyBeR schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:19:
Hmm, ik dacht niet dat er nog gele hondekoppen waren? Staat er een tussen Asd en Asdm.
Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=lWoEbg5QZM0
Overigens alleen voor shots van het exterieur. Voor de shots van het interieur word de 386 (tweetje, groen) van het spoorwegmuseum gebruikt. Dit omdat het interieur van dat treinstel meer lijkt op die zoals die van de 747 destijds (747 was het gekaapte treinstel).
[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2007 14:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik las op Somda iets van het afscheid van de directeur van NS Hispeed, Nol Döbken. Die heeft er blijkbaar voor gezorgd dat de 766 naar de Stichting 766 ging, en die man gaat nu met pensioen. Groot feest op de Wgm.
Die man is in Veenendaal met de 766 opgehaald.
[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 21-12-2007 17:01 ]
Ah dat zou idd kunnen, ik merkte 't te laat op om 't te zien. D'r stond ook wat groens maar dat was volgens mij gewoon een Plan V of T.wildhagen schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:41:
[...]
Is waarschijnlijk de 766, die is weer tijdelijk geel geschilderd i.v.m. filmopnames voor een film over de tweede Molukse treinkaping bij De Punt uit 1977. Staat ook in de "Op de Rails" van deze maand.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat is pas een keer of elf-en-dertig gemeld in dit topic: daar worden stellen die niet gebruikt (kunnen) worden opgeslagen. Vandaag zijn vier bakken DH volgens planning teruggegeven aan NS FS.zwahiel schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:17:
Wat deed een Veolia GTW op het terrein van Cabooter Logistics in Venlo afgelopen donderdag? Heb zo snel niet 't nummer gezien, maar vond 't wel vreemd dat ie op het goederenlaadspoor stond klaar voor vertrek ogenschijnlijk. Cabooter is dus niet de containerterminal, maar bedrijf op TradePort West nog voor die terminal.
[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 21-12-2007 17:23 ]
Over de 766 en die film : staan een paar foto's op http://www.nicospilt.com/treinkapingen.htm (iets naar beneden scrollen) inclusief pantserwagens en de hele rimram.
Alleen zijn dat foto's van de treinkaping bij Wijster uit 1975, niet van de tweede kaping bij De Punt, twee jaar later. Ik was dus ook abuis, de film gaat niet over de kaping bij De Punt, maar die bij Wijster.
Gele 766 op de filmset:

De beschermkap op de koppeling heeft alleen de verkeerde kleur, die waren destijds rood, niet geel (dat was pas later).
Alleen zijn dat foto's van de treinkaping bij Wijster uit 1975, niet van de tweede kaping bij De Punt, twee jaar later. Ik was dus ook abuis, de film gaat niet over de kaping bij De Punt, maar die bij Wijster.
Gele 766 op de filmset:
De beschermkap op de koppeling heeft alleen de verkeerde kleur, die waren destijds rood, niet geel (dat was pas later).
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2007 18:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
Aldus zie mijn quote, Opera mini kan niet goed overweg met de somda site (normale dan) en de T-mobile browser word er ook niet echt vrolijk van. Tegenwoordig noteer ik gewoon weer vrolijk de nummers op papier en voer ze in op een normale pc (op de uni of thuisMaasluip schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:06:
[...]
Ik heb een keer de fout gemaakt om de NS-reisplanner voor mijn PDA te kopen. Nooit meer, want dat ding geeft ook geen treinnummersDat ze de belangrijkste informatie niet geven.
Zelfs ARI (de Belgische reisplanner) geeft die.
Maar als je mobiel bezig bent, dan pak je toch de doorkomststaat van Somda?
Mmm, tegenwoordig ben ik niet veel meer thuis door de studie (ik woon dus nog thuis in VeenendaalMaasluip schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:34:
Ik las op Somda iets van het afscheid van de directeur van NS Hispeed, Nol Döbken. Die heeft er blijkbaar voor gezorgd dat de 766 naar de Stichting 766 ging, en die man gaat nu met pensioen. Groot feest op de Wgm.
Vanmorgen een half uur in Tegelen in de GTW 353 gezeten. Trein had een of andere storing. Machinest liet eerst netjes weten dat hij de trein uit moest schakelen en weer moest starten wegens een of ander probleem. Het starten ging dus niet zo goed als verwacht. Trein deed een half uur lang niets meer. Machinest aan de telefoon en bij het motorcompartiment allerlei sleuteltjes om aan het draaien, systemen uit en in aan het schakelen etc.
Was de trein van 9:00 uit Venlo richting Roermond.
Zal wel een of andere kinderziekte zijn. Laten we hopen dat dit niet te vaak voorkomt, totaal toch een uur vertraging opgelopen omdat de volgende trein ook te laat was voor de aansluiting Sittard/Maastricht/Heerlen.
Was de trein van 9:00 uit Venlo richting Roermond.
Zal wel een of andere kinderziekte zijn. Laten we hopen dat dit niet te vaak voorkomt, totaal toch een uur vertraging opgelopen omdat de volgende trein ook te laat was voor de aansluiting Sittard/Maastricht/Heerlen.
Ow, nog nergens gelezen dat ze bij Cabooter gestaan hebben... Heb ik ze ook nog niet echt eerder gezien. Wel een stukje verder vlak voor de container terminal.Luccus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:08:
[...]
Dat is pas een keer of elf-en-dertig gemeld in dit topic: daar worden stellen die niet gebruikt (kunnen) worden opgeslagen. Vandaag zijn vier bakken DH volgens planning teruggegeven aan NS FS.
Richting containerterminal (ECT) hebben ze juist nooit gestaan, dat is nl. aan de lijn naar Eindhoven (de aftakking daarheen ligt zelfs voorbij empl. Blerick). Bij Cabooter staan ze daarentegen al sinds het begin (of eigenlijk sinds de werkzaamheden aan de westzijde van empl. Venlo eind oktober zijn afgerond).zwahiel schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:10:
[...]
Ow, nog nergens gelezen dat ze bij Cabooter gestaan hebben... Heb ik ze ook nog niet echt eerder gezien. Wel een stukje verder vlak voor de container terminal.
Vandaag op de Maaslijn een losse 2/6, twee losse 2/8'en, een setje 2/6+2/6 en een setje 2/6+2/8. Zesde setje niet gezien.
[ Voor 23% gewijzigd door Luke! op 22-12-2007 18:27 ]
Iemand? Er stond geen adres op als adressering?Ariën Clay schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:00:
Een week of twee geleden kreeg ik een gratis dagkaartje om 1e klas te mogen reizen met een 2e klas kaartje? Meerdere tweakers die dat gekregen hebben van de NS?
Ik was even benieuwd....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ja, ik heb het vandaag ook mogen ontvangen. Met een persoonlijk (geprint) feestdagenkaartje erbij. Heb 2 overgangskaarten gekregen trouwens 
Zal wel afhankelijk zijn van wat je bij hun hebt... heb zelf een jaartrajectkaart. Mijn ouders hebben een kortingskaart en kregen bonnen voor koffie oid geloof ik.
Zal wel afhankelijk zijn van wat je bij hun hebt... heb zelf een jaartrajectkaart. Mijn ouders hebben een kortingskaart en kregen bonnen voor koffie oid geloof ik.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ex-"Mat Vestjens" GTW 202 is inmiddels verworden tot "Pater Karel".
Verwijderd
MAASTRICHT - Op het station in Maastricht heeft een trein zaterdagochtend een stootblok bij een perron geramd. Dat liet de politie weten.
Twee mensen zijn licht gewond geraakt. Zij zijn per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Het ongeval met de intercity van Amsterdam naar Maastricht gebeurde vlak na 10.00 uur. De aanrijding heeft geen gevolgen voor het treinverkeer, aldus een woordvoerster van ProRail.
Twee mensen zijn licht gewond geraakt. Zij zijn per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Het ongeval met de intercity van Amsterdam naar Maastricht gebeurde vlak na 10.00 uur. De aanrijding heeft geen gevolgen voor het treinverkeer, aldus een woordvoerster van ProRail.
Waar is Mat heen dan? Of issie helemaal vamos nu?Luccus schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:28:
Ex-"Mat Vestjens" GTW 202 is inmiddels verworden tot "Pater Karel".
Luccus in "Het grote spoorwegentopic deel 16"zwahiel schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:54:
[...]
Waar is Mat heen dan? Of issie helemaal vamos nu?
Luccus in "Het grote spoorwegentopic deel 16"
[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 29-12-2007 14:09 ]
't Is maar een roetsjVIRM hoor. Waar is de tijd dat in Groningen stelselmatig ICM door 't juk heenreed?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:27:
Jongens, er is een ongeluk gebeurd en jullie praten maar door over die GTW's!
Slordig inparkeren... waar zit dat stootblok dan? Op de muur ofzo en dus muur is kreukelzone 
Zo heb ik vroeger eens in Enschede een trein op het perron zien uitkomen, die kwam omhoog
Zo heb ik vroeger eens in Enschede een trein op het perron zien uitkomen, die kwam omhoog

tsss, en dan dat bordje niet instappen op de eerste foto!Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:27:
Jongens, er is een ongeluk gebeurd en jullie praten maar door over die GTW's!
Pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gelukkig heeft de NS zoveel IRM, dit kunnen ze wel hebben. Vraag me trouwens af hoe je dit voor elkaar hebt, te laat (te voorzichtig) remmen zeker?
Even kijken wel stel dat was (op Somda)
Beetje slordig...
Overigens is het mij de afgelopen 2 weken al 2 keer gebeurd dat de laatste bak van de trein op station Delft doodleuk niet langs het perron staat, hoe die lompe machinisten dat nou weer voor elkaar krijgen...
Overigens is het mij de afgelopen 2 weken al 2 keer gebeurd dat de laatste bak van de trein op station Delft doodleuk niet langs het perron staat, hoe die lompe machinisten dat nou weer voor elkaar krijgen...
Hebben ze in Haarlem weer wat te doen
Ach, in Haarlem vermaken ze zich toch wel denk
Vierkante wielen weer rond maken en icmmetjes ombouwenCarpento schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:18:
Ach, in Haarlem vermaken ze zich toch wel denk
"Mekker, blaat"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.