Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
MikeN schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:29:
http://www.nu.nl/news/128..._gestrande_reizigers.html

Eh, dat is toch gewoon normaal volgens de geld terug bij vertraging regeling?
Yup, geld terug bij vertragingen noemen ze dat. Alleen bij een enkele reis krijg je het volledige bedrag terug, bij een dag retour krijg je bij + 60 slechts de helft terug. Nu krijgen ze alles terug.
Zie ook Geld Terug Bij Vertragingen
Operationeel Manager

Volgens de NS heeft de Operationeel Manager (OM) van de spoorwegen gelast dat de passagiers in de trein moesten blijven.

Door een misverstand is dit "OM" vertaald als Openbaar Ministerie. Het Openbaar Ministerie heeft echter geen bemoeienis gehad met de gestrande trein.

Wachten

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) werd pas rond 22.10 uur gebeld door de Treindienstleider van ProRail, zei een woordvoerder van het KLPD woensdag.
Het is ook krom dat ze zelf niet zeggen dat het Operationeel Manager is wat ze bedoelen. Als ik OM hoor dan denk ik aan het openbaar ministerie..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele aardige spoorkaart van Europa in PDF-formaat:

http://www.vr.fi/heo/lansi/interrail_kartta_2007.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat je heel aardig vindt ;) De standaard interrail kaart waar juist de kleine lijntjes niet op staan.
Voor volledigere kaarten kun je beter die van Bükkes gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En de eerste GTW's voor Veolia zijn in Venlo! Samen met nog een paar andere (onbekende) spotters zijn ze uitgebreid op de foto gezet:
Afbeeldingslocatie: http://maasluip.xs4all.nl/trein/albums/D20071026/IMG_0960.sized.jpg
linkt naar fotoreportage

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 26-10-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ziet er wel mooi uit.

Heb gisteren vertraging gehad. Je kon op het station Tilburg goed zien wat de reden was (spoor 1 en 2 afgesloten. Vanaf spoor 3 kon je op spoor 1 goed een wit zeil zien met iets eronder :/ )
http://www.nu.nl/news/128...burg_weer_bereikbaar.html

Verder waren ze dinsdag een beetje in de war. "Deze trein gaat niet verder dan Eindhoven. U kunt overstappen op de stoptrein die gaat vertrekken op spoor 8".
Nooit geweten dat Eindhoven meer dan 6 sporen had :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Wel grappig dat je met z'n vijven naast elkaar kunt zitten.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Coldcat schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:18:
Wel grappig dat je met z'n vijven naast elkaar kunt zitten.
Eerste keer dat ik het zie. Ik vrees dat je echt niet in het midden van de 3-zitter wilt gaan zitten. Veel te krap, vermoed ik. Ik vind de paintjob aan de buitenkant trouwens best mooi, leuke kleuren!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijden de Veolia-GTW's nu ook voor passagiersvervoer of zijn ze nog aan het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:22:
[...]

Eerste keer dat ik het zie. Ik vrees dat je echt niet in het midden van de 3-zitter wilt gaan zitten. Veel te krap, vermoed ik. Ik vind de paintjob aan de buitenkant trouwens best mooi, leuke kleuren!
Denk ik ook, zelfde treinen als Arriva nu heeft en dat is ook niet al te ruim. Positief geval is wel dat je beter kunt liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:31:
Rijden de Veolia-GTW's nu ook voor passagiersvervoer of zijn ze nog aan het testen?
Dit zijn de eerste twee die in Nederland zijn, dus wat denk je? De eerste instructieritten zijn pas voor 22 november aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:08:
En de eerste GTW's voor Veolia zijn in Venlo! Samen met nog een paar andere (onbekende) spotters zijn ze uitgebreid op de foto gezet:
[afbeelding]
linkt naar fotoreportage
:9~, eindelijk :P. Wat me wel opvalt is dat die dingen (en ook de PROTO's) allemaal buffers hebben, terwijl bijv de Wadloper en de Lint deze niet hebben. Begrijp me niet verkeerd, safety first maar aangezien die dingen ook al snelkoppelingen hebben vind ik het wel apart :P. Of zit dat gewoon bij de fabrikant? (snelkoppelingen ingebouwd op verzoek van Connexion/Veolia en de buffers standaard?). Het doet een beetje af aan de gestroomlijnde look :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Snelkoppelingen zijn gewoon standaard op moderne treinstellen, en die buffers zijn geëist door IVW i.v.m. ongevalbestendigheid.
Het zijn ook geen buffers die je bij conventioneel buffermaterieel ziet. Als je ook goed kijkt zie je dat ze geribbeld zijn. De gedachte is dan ook dat de buffers inelkaar grijpen waardoor het ene stel niet bovenop het andere gedrukt wordt (iets wat in het verleden nogal eens gebeurde, met alle gevolgen van dien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:57:
[...]

Dit zijn de eerste twee die in Nederland zijn, dus wat denk je? De eerste instructieritten zijn pas voor 22 november aangekondigd.
Volgens Somda ja, maar dat is onnadenkend copy/paste'n. Mits capaciteit wordt toegekend vanwege de omleidingen op de Maaslijn wordt er direct gestart met proef- en instructieritten, te beginnen met morgenmiddag en maandagmiddag. In principe komen woensdag de volgende twee stellen (202 en 352) het land in.
SleutelMan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:19:
[...]
:9~, eindelijk :P. Wat me wel opvalt is dat die dingen (en ook de PROTO's)
Het materieeltype heet PROTOS, niet PROTO. Connexxion rijdt dus met PROTOS'en. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007365.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Luke! op 26-10-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:22:
[...]
Volgens Somda ja, maar dat is onnadenkend copy/paste'n. Mits capaciteit wordt toegekend vanwege de omleidingen op de Maaslijn wordt er direct gestart met proef- en instructieritten, te beginnen met morgenmiddag en maandagmiddag. In principe komen woensdag de volgende twee stellen (202 en 352) het land in.
Ja, heb je gelijk in. Ik weet niet of IVW/Prorail nog toelating moet verlenen, maar je kunt eigenlijk verwachten dat ze zo snel mogelijk beginnen met rijden.

Zou er nu nog veel vrij zijn op de Maaslijn? Ik neem aan dat er zo veel mogelijk cargo naar Duitsland nu via de Maaslijn wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Misschien heel erg suf, maar waarom moeten die dingen getest worden en waarom zo uitgebreid?

Bedoel ze komen toch gewoon van de fabriek af en er rijden toch al GTW's door NL. Dus voor 't NL systeem hoeven ze niet echt getest te worden. Kijk 2 dagen op en neer rijden, wat situaties doornemen en briefen van de machinisten en daarmee wat testrijden lijkt me logisch. Maar 't komt nu een beetje over alsof de machines getest moeten worden op het traject. Spoor is spoor, en machine is machine. Dus echt super uitgebreide tests lijken mij niet echt nodig

Bedoel de overige vervoerders die GTW's hebben, hebben allemaal al uiterst getest, dus waarom alles overdoen. Of is dat een kromme regel van onze favo beheerder?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:49:
[...]
Ja, heb je gelijk in. Ik weet niet of IVW/Prorail nog toelating moet verlenen, maar je kunt eigenlijk verwachten dat ze zo snel mogelijk beginnen met rijden.
Denk 't wel, de bakindeling is immers anders dan bij de Arriva-stellen. Het zal echter niet veel zijn en het kan best dat een en ander al is afgerond door testen in Zwitserland.
Zou er nu nog veel vrij zijn op de Maaslijn? Ik neem aan dat er zo veel mogelijk cargo naar Duitsland nu via de Maaslijn wordt gestuurd.
Nee, alleen erts (op enkele opgeheven treinen na) en ERS (behalve Neuss, Melnik en Warschau) rijdt via de Maaslijn, de rest via Emmerich. Capaciteit is er in principe genoeg, alleen op zaterdag en zondag rijdt er wat meer ERS overdag. Maar 't moet kunnen.
zwahiel schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:54:
Misschien heel erg suf, maar waarom moeten die dingen getest worden en waarom zo uitgebreid?

Bedoel ze komen toch gewoon van de fabriek af en er rijden toch al GTW's door NL. Dus voor 't NL systeem hoeven ze niet echt getest te worden. Kijk 2 dagen op en neer rijden, wat situaties doornemen en briefen van de machinisten en daarmee wat testrijden lijkt me logisch. Maar 't komt nu een beetje over alsof de machines getest moeten worden op het traject. Spoor is spoor, en machine is machine. Dus echt super uitgebreide tests lijken mij niet echt nodig

Bedoel de overige vervoerders die GTW's hebben, hebben allemaal al uiterst getest, dus waarom alles overdoen. Of is dat een kromme regel van onze favo beheerder?
Nee, daar is niks kroms aan. De stellen moeten eerst 100 uur storingsvrij rijden voordat Stadler ze overdraagt aan Veolia. Een of enkele machinisten krijgen instructie en worden opgeleid tot instructiemachinist, vervolgens leiden zij andere machinisten op (ze kennen het materieeltype immers niet). Verder is de bakinrichting zoals gezegd anders (schermen, andere zitplaatsindeling enz.) en dat kan bv. invloed hebben op de gewichtsverdeling van de bak, dús wordt dat eerst beproefd (maar: zie boven). "Spoor" is niet "spoor", want waar wil jij ATB NG gaan testen? Waar wil je de correcte werking van het reizigersinformatiesysteem gaan testen? Op Arnhem-Winterswijk? :p

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 26-10-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
En hij komt weer in de werkplaats in Amf hoor 8) Is dat het nieuwe stel voor CXX :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:57:
[...]
Is dat het nieuwe stel voor CXX :?
Nee, 5033. 5034 is nog in Duitsland in afwachting van hoe de stakingschaos zich gaat ontwikkelen...

Meer over PROTOS in RM250 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 26-10-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:54:
[...]
Nee, 5033. 5034 is nog in Duitsland in afwachting van hoe de stakingschaos zich gaat ontwikkelen...

Meer over PROTOS in RM250 ;)
Je hebt je foto's weer aangeleverd dus :*) Ik lees elke maand de RM en daar staat altijd interesante info in. Vaak ook met jou naam bij de foto's. Was er niet 245 of 246 ook een uitgebreid stuk met de PROTOS erin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
Was er niet 245 of 246 ook een uitgebreid stuk met de PROTOS erin :?
Nee, alleen een losse pagina (160 km/u gereden geloof ik). In 250 komt een uitgebreid artikel over FTD, Cxx op de Kip en PROTOS. Genoeg verklapt, koop 'm t.z.t. maar (of niet, als je een abo hebt). ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 26-10-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:09:
[...]
Nee, daar is niks kroms aan. De stellen moeten eerst 100 uur storingsvrij rijden voordat Stadler ze overdraagt aan Veolia. Een of enkele machinisten krijgen instructie en worden opgeleid tot instructiemachinist, vervolgens leiden zij andere machinisten op (ze kennen het materieeltype immers niet). Verder is de bakinrichting zoals gezegd anders (schermen, andere zitplaatsindeling enz.) en dat kan bv. invloed hebben op de gewichtsverdeling van de bak, dús wordt dat eerst beproefd (maar: zie boven). "Spoor" is niet "spoor", want waar wil jij ATB NG gaan testen? Waar wil je de correcte werking van het reizigersinformatiesysteem gaan testen? Op Arnhem-Winterswijk? :p
ja da's waar, spoor specifieke dingen moeten idd getest worden, maar ik neem aan zoals je al zegt dat de GTW's specifieke zaken al getest zijn, bedoelde dat meer. Dat voor elk stel alle tests om toegelaten te worden op het Nederlandse spoor doorlopen zouden moeten worden. Zaken als ATB NG en reizersdisplays kun je idd alleen op lokatie testen. Maar botsproeven, en alle andere zaken die nodig zijn om toelating te krijgen op het Nederlandse spoorned niet. Ook al is de bakinhoud anders en de configuratie anders. Neem aan dat ze bij Stadler daar wel overnaa gedacht hebben door een soort uniforme inhoud te maken en te testen...

Die eerste 100 uur storingsvrij lijkt me logisch. Maar als ik 't me goed herinner heeft XX en Arriva heel wat langer getest, en 't lijkt me niet dat Veolia dat nu ook gaat doen. Veel tests zijn immers al gedaan. (buiten de standaard GTW test van 100 uur dan!)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
201 gaat zometeen een slagje Roermond maken; als het niet nog meer "graflicht" wordt post ik straks wel wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 02:12:
[...]
Maar als ik 't me goed herinner heeft XX en Arriva heel wat langer getest, en 't lijkt me niet dat Veolia dat nu ook gaat doen. Veel tests zijn immers al gedaan. (buiten de standaard GTW test van 100 uur dan!)
Nee, Lloyd's RRE heeft dat gedaan, niet de vervoerder zelf. ;)
Luccus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:51:
201 gaat zometeen een slagje Roermond maken; als het niet nog meer "graflicht" wordt post ik straks wel wat foto's.
Nou, kon beter:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007376.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007381.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007383.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Luke! op 27-10-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nice! oud naast gloednieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ze die wadjes fatsoenlijk wassen dan zien ze er nog niet eens zo slecht uit. Alleen jammer dat ze echt iets te licht zijn. Met een fatsoenlijke motor was het nog heel wat (zie de 628.4 in Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:20:
Als ze die wadjes fatsoenlijk wassen dan zien ze er nog niet eens zo slecht uit. Alleen jammer dat ze echt iets te licht zijn. Met een fatsoenlijke motor was het nog heel wat (zie de 628.4 in Duitsland).
Voor treinen uit 1980-1983 zien sommige er nog best aardig uit (zijn natuurlijk ook gereviseerd in 96 meen ik). Het is gewoon een karakteristieke trein waar sommigen van houden en andere verafschuwen hem. Voor mij was het vroeger vakantie gevoel, omdat ik met een wadje van leeuwarden naar harlingen haven ging om daar op de boot naar terschelling te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

IJnte schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:52:
[...]

Voor treinen uit 1980-1983 zien sommige er nog best aardig uit (zijn natuurlijk ook gereviseerd in 96 meen ik). Het is gewoon een karakteristieke trein waar sommigen van houden en andere verafschuwen hem. Voor mij was het vroeger vakantie gevoel, omdat ik met een wadje van leeuwarden naar harlingen haven ging om daar op de boot naar terschelling te stappen :)
Hahaha ja, zo herkenbaar. Ik vond 't altijd wel leuk om in zo'n wadloper te zitten, inderdaad een beetje jeugdsentiment :D

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor mij is het jeugdsentiment eraf nadat ze de rode stoeltjes eruit hebben gehaald. Ik ging nogal eens naar Delfzijl, en dat laatste stukje in die brommende wadloper was altijd wat speciaals.

Maar het echte sentiment is toen ik stage liep: Venlo-Hengelo in 1993. Plan-U tot Nijmegen, M2 tot Zutphen, Plan-U naar Hengelo. Dat waren pas treinen.
En dan vooral de terugreis op donkere winteravonden. Meer dan eens was de UIC kabel van de M2 stuk en was het donker. We stonden een keer in Dieren lang stil, opeens gaat het licht aan en je hoort de hele trein juichen. 3 seconden later het licht weer uit. Was altijd speciaal. En nog meer toen de uitloopstammen met alleen 1e klas reden (gedeklasseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Stond gisteren te wachten op Breda, hoor ik toch ineens een verschrikkelijk geluid, gevolgd door pieptonen.. Nog nooit gehoord dus stond er bij van wtf? Later op de avond de trein naar Roosendaal genomen, bleek dat ze in de ICR ook zo'n automatische fluit hebben ingebouwd, met pieptonen als de deuren gaan sluiten 8)7

Op zich is het wel een goed idee, maar wat een afgrijselijk geluid komt eruit, daar had wel beter over nagedacht kunnen worden :'(

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:
Stond gisteren te wachten op Breda, hoor ik toch ineens een verschrikkelijk geluid, gevolgd door pieptonen.. Nog nooit gehoord dus stond er bij van wtf? Later op de avond de trein naar Roosendaal genomen, bleek dat ze in de ICR ook zo'n automatische fluit hebben ingebouwd, met pieptonen als de deuren gaan sluiten 8)7

Op zich is het wel een goed idee, maar wat een afgrijselijk geluid komt eruit, daar had wel beter over nagedacht kunnen worden :'(
de ICRm heeft die idd, en het valt wel mee, lijkt nogal op die van de VIRM (mss iets harder :P). Maar goed, het werkt wel :+.

Was btw voor het eerst sinds jaren weer in Zwollle, en zag daar dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80edac845d5f48d8248e36ec55c7ef2a/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eb8b1f5bd115891dc74f9caed5aae15b/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ca0306106ee3da9a8ce92ba414494d01/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49d18b13309a6a8445b8fbed27a9b98d/full.png

alles klikbaar voor groter

Achterkant heeft geen botsneus (niet echt duidelijk te zien op de foto's), gewoon vrij vlak dus. Dit dieselmaterieel komt me vaag bekend voor maar ik kan zo een-twee-drie niet erop komen, wie wel? :P

Edit: Never mind, het is een DE4 variant :P :X :
[...]
Northlander

In 1977 lukte het om de TEE-treinstellen naar de Ontario Northland Railway ONR in Canada te verkopen. Deze particuliere maatschappij zette de vroegere TEE-treinen in op de lijn Toronto – Moosonee.

[...]

De Stichting TEE Nederland heeft inmiddels vijf rijtuigen (waaronder twee stuurstandrijtuigen) verworven en op 25/26 juni 2006 naar Zwolle overgebracht. Het ligt in de bedoeling hen, na restauratie en herbouw van de ontbrekende motorwagen, in de toekomst weer in te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door SleutelMan op 30-10-2007 15:07 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
202 en 352 zijn vanochtend met -30 in Venlo aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:09:
202 en 352 zijn vanochtend met -30 in Venlo aangekomen.
deze? :P :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ac0a76a46378b9a847f46523d55f01a/full.jpg
klikbaar :)

Was vandaag dus in Venlo, even gesproken met wat Veolia machinisten (eentje ervan links in beeld) :). Als ik me het gesprek goed herinner word er vanaf volgende week donderdag begonnen met het rijden van de GTW's voor de dienst Nijmegen-Boxmeer, ze zullen pas vanaf januari op de lijn Nijmegen-Roermond worden ingezet (again, dit zeg ik even uit mn hoofd, dus ik kan me vergissen :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Die ja. Volgens mij waren wij zo'n beetje gelijktijdig in Venlo :p. Inderdaad z.s.m. inzet in de spitsdienst en als 't meezit per nieuwe dienstregeling in december op de doorgaande dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

SleutelMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:02:
[...]

de ICRm heeft die idd, en het valt wel mee, lijkt nogal op die van de VIRM (mss iets harder :P). Maar goed, het werkt wel :+.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Achterkant heeft geen botsneus (niet echt duidelijk te zien op de foto's), gewoon vrij vlak dus. Dit dieselmaterieel komt me vaag bekend voor maar ik kan zo een-twee-drie niet erop komen, wie wel? :P

[...]
Wijze dingen zijn dat. Hou ik wel van, zo'n hoge, massief ogende voorkant (net zoals de 1200's. Ziet er beter uit dan die 1600/1700 serie :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:03:
Die ja. Volgens mij waren wij zo'n beetje gelijktijdig in Venlo :p. Inderdaad z.s.m. inzet in de spitsdienst en als 't meezit per nieuwe dienstregeling in december op de doorgaande dienst.
Wel jammer dat ze eerst in de spitsdienst gaan. Moet je zo'n pokkeeind reizen om er even in te zitten ;)

Blijkbaar is de gedachte om in December bij de nieuwe dienstregeling de doorgaande treinen met GTW's te rijden en de spitstreinen dan nog met wadjes. Moeten ze eens wat leuks gaan doen, als met 6 bakken rijden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:04:
[...]

Wel jammer dat ze eerst in de spitsdienst gaan. Moet je zo'n pokkeeind reizen om er even in te zitten ;)

Blijkbaar is de gedachte om in December bij de nieuwe dienstregeling de doorgaande treinen met GTW's te rijden en de spitstreinen dan nog met wadjes. Moeten ze eens wat leuks gaan doen, als met 6 bakken rijden of zo.
Tja ik reis vanaf de andere kant (van Nijmegen) dus ik zit er straks dagelijks in :P. Voor die spitstreinen: straks worden ze doorgetrokken naar Venray, dat redden die wadjes niet op tijd denk ik :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In de huidige dienstregeling niet nee. Als je vanuit Boxmeer de spitsdienst doortrekt ben je om x:00 in Venray terwijl je om op tijd in Boxmeer terug te moeten zijn je al om x:57 in Venray weg moet.
De wadjes zijn daar gewoon te traag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

SleutelMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:02:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Da's idd de TEE ja :)

@ Luccus: -30? Zei je nou MIN 30 :D Waren ze te vroeg? Was prorail aan 't slapen, treinen te vroeg laten rijden, dat dat nog eens gebeurd zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:19:
[...]

Da's idd de TEE ja :)

@ Luccus: -30? Zei je nou MIN 30 :D Waren ze te vroeg? Was prorail aan 't slapen, treinen te vroeg laten rijden, dat dat nog eens gebeurd zeg ;)
Ja hallo, das nieuw materiaal. Gloednieuw, gaat sneller en valt niet zo snel uit. Dus jah, die zijn sneller :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Kwamen ze niet gewoon uit Duitsland? :P

Zelfs prorail kan ze op zo'n stukkie toch niet te laat laten komen? :+

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh makkelijk. Heb een keer op een dag dat er ICE's via Venlo omgeleid werden van mensen in de ICE gehoord dat ze een uur(!) op de berg stil hadden gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:41:
Oh makkelijk. Heb een keer op een dag dat er ICE's via Venlo omgeleid werden van mensen in de ICE gehoord dat ze een uur(!) op de berg stil hadden gestaan.
Dat gaat daar wel vaker mis met de inrichting die de bovenleidingsspanning moet omschakelen... Terugrijden tot de inrijder en dan via 't goederenemplacement opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, het was ruim een jaar geleden, de vorige keer (maand geleden) ging het beter.

Toen het zo fout ging stond er in Venlo op spoor 3 een ICE die naar Duitsland wilde en niet weg kon en op spoor 1 de CNL die maar geen nieuwe lok kreeg. En spoor 4 heb je natuurlijk nodig voor de Maaslijn. Toen de CNL uiteindelijk weg was en die verschrikkelijk vertraagde ICE binnen kwam bleef die ook nog een half uur staan. Blijkbaar weer problemen met de spanning. Ik ben toen uiteindelijk uit arren moede maar met de reguliere IC gegaan.

Sowieso snap ik niet dat ze niet al veel eerder verzonnen hebben dat het veel makkelijker is om in Blerick te halteren en via de goederensporen naar Duitsland te rijden. Blerick is misschien maar een pokkestation, maar om voor het overstappen stoppen daar wel alle treinen en het is met de auto minstens zo goed te bereiken als Venlo.

[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 02-11-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:

Aangezien ik weinig met ICRm reis, kan er iemand een opname van deze sluitfluit maken?
Enne, DD-AR had ook een sluitfluit, maar dat ding leek wel op een luchtalarm, qua volume, en die is op alle DD-AR's uitgezet sinds jaaaaren. Misschien dat een enkele nog deze aan heeft staan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ariën Clay schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:45:
[...]

Aangezien ik weinig met ICRm reis, kan er iemand een opname van deze sluitfluit maken?
Enne, DD-AR had ook een sluitfluit, maar dat ding leek wel op een luchtalarm, qua volume, en die is op alle DD-AR's uitgezet sinds jaaaaren. Misschien dat een enkele nog deze aan heeft staan.
VIRM^2. Echt een pokkeherrie. Schrok de eerste keer me ook een hoedje toen ik het hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
IJnte schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:20:
[...]

VIRM^2. Echt een pokkeherrie. Schrok de eerste keer me ook een hoedje toen ik het hoorde
Inderdaad.. Het is volgens mij een IRM fluit, maar dan een beetje opgevoerd :P Vind persoonlijk het "gepiep" terwijl de deuren sluiten complete onzin. De deuren sluiten erg snel én zo'n piepje houdt echt geen mensen tegen ofzo..

Zal straks is kijken of er een stel staat op Roosendaal wanneer ik er ben, voor die opname.

[ Voor 18% gewijzigd door --WaaZaa-- op 02-11-2007 14:50 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

--WaaZaa-- schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:49:
[...]

Inderdaad.. Het is volgens mij een IRM fluit, maar dan een beetje opgevoerd :P Vind persoonlijk het "gepiep" terwijl de deuren sluiten complete onzin. De deuren sluiten erg snel én zo'n piepje houdt echt geen mensen tegen ofzo..

Zal straks is kijken of er een stel staat op Roosendaal wanneer ik er ben, voor die opname.
Dan moet je bij de SGMm treinstellen de Openen knop 5 sec. ingedrukt houden. Dan hoor je 1 piep, en dan blijft de deur openen, totdat hij centraal weer dichtgedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zou je er moedeloos van worden....
` Elke locomotief die de komende weken
over de Betuwelijn rijdt,wordt begeleid
door een auto met speciale technici.Als
er op de lijn iets misgaat,moeten zij
controleren of de spanning wel van de
bovenleiding is gehaald.Pas daarna
mogen er hulpverleners het spoor op.

Dit is besloten omdat de hulpverleners
langs de lijn nog niet hebben geoefend
met het afschakelen van de stroom.Zij
doen dat naar verwachting nog vóór
1 december,maar vervoerder Railion wil
al vanaf 15 november proefritten maken.

Het bedrijf geeft toe dat de oplossing
met de meerijdende technische ploeg op
de Betuwelijn "een beetje komisch" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:47:
Soms zou je er moedeloos van worden....

[...]
Een "beetje" comisch! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Gisteren een dagje rond gelopen op Rsd, ivm de viering van het 100 jarige stationsgebouw..

Daar Jaap staan bewonderen. Helaas was ik er te laat achter, maar blijkbaar heeft hij nog spontaan nog een ritje Zierikzee gedaan, met belangstellenden die er rond liepen.

Tijdens het afbreken was er nog iets moois, de benelux uit brussel loopt binnen op 1A, de benelux uit Amsterdam op 1B. Ineens springt iedereen uit die op 1A en iedereen uit de op 1B en wisselen de passagiers van trein 8)7

Wat blijkt, was de loc niet sterk genoeg meer op uit de tunnel bij antwerpen te komen, dus moest hij maar terug richting Ams. ;(

Vroegah was er nog eens een locwissel, tegenwoordig doen ze al aan passagierswissels |:(

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

--WaaZaa-- schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:32:
Daar Jaap staan bewonderen. Helaas was ik er te laat achter, maar blijkbaar heeft hij nog spontaan nog een ritje Zierikzee gedaan, met belangstellenden die er rond liepen.
Dat had ik ook wel willen meemaken. Vooral omdat het al heel wat jaartjes geleden is dat er in Zierikzee nog spoors materieel kwam.

Waarschijnlijk bedoel je Vlissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Ik verstond toch echt Zierikzee, maar zag net op sporenplan dat er daar inderdaad geen spoor meer ligt. Jaap is in ieder geval een uurtje weg geweest, waarheen weer ik niet precies, vanmiddag is even vragen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Morgen en volgende week dinsdag in totaal weer elf bakken GTW voor Viool, waarmee ze dan de helft van de stellen hebben.
--WaaZaa-- schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:32:
Vroegah was er nog eens een locwissel, tegenwoordig doen ze al aan passagierswissels |:(
Hoe wil je in vijf, maximaal tien minuten twee treinen van loc elkaars loc laten wisselen?

[ Voor 55% gewijzigd door Luke! op 05-11-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Elf bakken! Een drietje en 4 tweetjes (of 3 drietjes en een tweetje natuurlijk)? Dat gaat rap daar.

Ik las op somda ook dat er rond de jaarwisseling 20 bakken Wadlopers terug gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 05-11-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:15:
Elf bakken! Een drietje en 4 tweetjes (of 3 drietjes en een tweetje natuurlijk)? Dat gaat rap daar.

Ik las op somda ook dat er rond de jaarwisseling 20 bakken Wadlopers terug gaan.
Terug? Naar de sloop denk ik :P. Wie gebruikt ze anders nog behalve Veolia? :P.

Nog maar enkele dagen (weekje) totdat de GTW's te zien zijn hier in Nijmegen :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

SleutelMan schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:26:
[...]

Terug? Naar de sloop denk ik :P. Wie gebruikt ze anders nog behalve Veolia? :P.

Nog maar enkele dagen (weekje) totdat de GTW's te zien zijn hier in Nijmegen :)
Kan Arriva ze niet als versterking gebruiken in het noorden? Las laatst dingen over dat de treintjes daar stampvol zitten, laat een aantal spitsritten uitvoeren met wadlopers, lekker, knus en warm, en zoveel beter! (alsdus een aantal klagers onlangs in het DVHN (dagblad van het noorden))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Blijkbaar kun je met de wadjes de huidige Arriva dienstregeling ook niet meer rijden. Alleen Leeuwarden - Stavoren zou nog kunnen als vertrek/aankomst in Leeuwarden een beetje aangepast wordt.

Ik zie het er nog van komen dat Stadler binnenkort veel D-bakken voor de 2/6'jes gaat bouwen. Zowel voor Arriva als voor Veolia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Luccus schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:11:
Morgen en volgende week dinsdag in totaal weer elf bakken GTW voor Viool, waarmee ze dan de helft van de stellen hebben.

[...]
Hoe wil je in vijf, maximaal tien minuten twee treinen van loc elkaars loc laten wisselen?
Had toch mooi gekund? Die uit brussel is met +20 vertrokken terug naar brussel, die uit ams had al +5 en is met +20 weer teruggegaan. Heb je toch 15 minuten... Niet heel erg veel, maar het is ronduit schandalig wat er de laatste tijd met de benelux gebeurt. Als hij al rijdt is het met vertraging en te weinig materiaal.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39
Ik krijg net een sms van een vriend dat ie in een gloednieuwe irm zit, met oa stopcontacten, wifi en geen cateringlift meer. Sinds wanneer rijden deze dingen dan al? Want ik heb jullie er nog niet over gehoord hiero. (Tilburg 17.05 zou het dan om gaan, trein richting Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Niet, hij ijlt. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 05-11-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Ik zal ut em doorgeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

djidee schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:37:
[...]

Kan Arriva ze niet als versterking gebruiken in het noorden? Las laatst dingen over dat de treintjes daar stampvol zitten, laat een aantal spitsritten uitvoeren met wadlopers, lekker, knus en warm, en zoveel beter! (alsdus een aantal klagers onlangs in het DVHN (dagblad van het noorden))
mja is niet alleen een kwestie van materieel, ook van spoorcapaciteit. Vziw is het spoor tussen Leeuwarden en Groningen grotendeels enkelspoor, meer treinen krijg je er niet op. Besides, de Wadjes zijn trager dan de GTW's, dat kan op enkelspoor ook nog gedoe opleveren met de dienstregeling. Etc, etc :P.
Pittie schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:09:
Ik krijg net een sms van een vriend dat ie in een gloednieuwe irm zit, met oa stopcontacten, wifi en geen cateringlift meer. Sinds wanneer rijden deze dingen dan al? Want ik heb jullie er nog niet over gehoord hiero. (Tilburg 17.05 zou het dan om gaan, trein richting Eindhoven)
Die dingen kwamen toch pas half 2008 of ben ik nou getikt?

Ben ik ook wel, maar goed :+

[ Voor 25% gewijzigd door SleutelMan op 05-11-2007 21:50 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Pas in 2008 idd, eerste bakken zijn pas sinds kort in Aachen.

Dit is een absolute baggerplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Luccus schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:32:

wat, de fotokwaliteit, de loc voorop of die DD-AR achter? :P

edit: fotocommentaar
een los Volkerrail locje door hilversum.
(foto is een beetje bewogen, vadaar de scheve voorkant)
Beetje bewogen? Sorry maar dat krijg ik zelfs met mijn braque fooncam toch nooit voor elkaar :P :X. Sowieso zijn al die pics nogal grof.

[ Voor 61% gewijzigd door SleutelMan op 05-11-2007 22:44 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

Ze maken er weer een zooitje van richting Leiden, Den Haag en Rotterdam. :( Eerst een storing tussen Alphen en Leiden en nu tussen Woerden en Utrecht.
Gelukkig was ik op tijd op het station en ging ik lekker via Schiphol :)

En @Pittie: Waarschijnlijk stapte die vriend van jou gewoon voor in bij de trein en daar zijn de trappen inderdaad breder, want aan de uiteinden zit geen liftje voor de catering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:38:
[...]
wat, de fotokwaliteit, de loc voorop of die DD-AR achter? :P
Baggerplaat, niet baggertrein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01

Dieselloc on acid

ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Zo, kom net van Utrecht CS. De chaos daar leek wel op een vrijdag ipv dinsdag :P :X. Alles uit de randstad (Den Haag/Rotterdam etc) had vertragingen van 10 tot 40 min, en daarmee begon de pret pas. Nam de spittrein van 1556 naar Veenendaal Centrum, stopt dat ding na een paar honderd meter met nogal wat horten en storten. Vervolgens word er omgeroepen dat er een probleem is wat geprobeerd word om te verholpen. Belooft veel goeds.

10 min later en een paar pogingen verder staan we bij de bushalte 200 meter verderop. Er bleek geen conducteur te zijn, dus de machinist moest de trein uit en langs het spoor naar het 2e deel van de trein (2 gekoppelde Citypendels) om te kijken waar de fout zat. Er is niet verklaard wat het probleem was maar aan de geluiden te horen zat er iets niet lekker met de remmen, er leek ergens lucht te lekken ofzo :P :X.

Om 1625 hoorden we dat we terug reden naar Utrecht maar dat we eerst even moesten wachten voordat er een spoor vrij was. De eerstvolgende trein richting Rhenen was die van 1645 van spoor 14b, maar zoals gewoonlijk had de intercity naar Nijmegen van 1637 (die ook aankwam op spoor 14) weer vertraging waarna er op het perron verwarring ontstond of de binnenkomende trein nu naar Rhenen of Nijmegen ging (fat chance dat een SGMm een intercitydienst draait, maar das niet bij iedereen bekend :P). Gelukkig werd dat even vrolijk omgeroepen door zowel de stationomroeper als de machinist. Leuk verhaal weer met de NS vandaag, eens een afwisseling van Veolia etc :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wow, die voert me toch een onwijze snelremming uit 8)7...

En vandaag heb ik een afspraak in Utrecht moeten cancellen omdat de bovenleiding stuque was.
Vast vanwege de werkzaamheden aan het oude spoor wat toch weg gaat?

Verder nog iets. Van de diefstal-bende is de pinpas-fraudeurs-afdeling is nu ook actief in Woerden geweest :o...
En laat ik daar zo nu en dan gepind hebben. Gelukkig niks aan de hand.. :)
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/169551

Maar is dit de bekende voorzet mondstuk of een naar binnen geschoven aanpassing?

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 07-11-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Het herfstreizoen is bij de NS nu echt begonnen: Nog nauwelijks blaadjes op de rails gelukkig, op de veenendaallijn is zo te zien wel sandite gebruikt en de treinen trekken ook langzaam op en remmen voorzichtig. Het bevalt me eigenlijk wel, lekker relaxed :) (maar goed ik heb 15 min overstaptijd op drb-zst :p)

Edit: de reiziger wordt netjes geinformeerd :) : we kregen net excuses aangeboden van de machinist voor de 5 min vertraging wegens, inderdaad: gladde sporen :P
Pittie schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:09:
Er kan mss waarheid in zitten, de 9427 is ''ingericht voor proeven Smart Connection'' lees ik net op Somda. Bedoelen ze daarmee nou iets van wifi of ben ik nu weer verkeerd bezig? :P

[ Voor 58% gewijzigd door SleutelMan op 07-11-2007 14:46 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:02:
Er kan mss waarheid in zitten, de 9427 is ''ingericht voor proeven Smart Connection'' lees ik net op Somda. Bedoelen ze daarmee nou iets van wifi of ben ik nu weer verkeerd bezig? :P
Dan is 't nog steeds geen gloednieuwe IRM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ariën Clay schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:27:
En vandaag heb ik een afspraak in Utrecht moeten cancellen omdat de bovenleiding stuque was.
Vast vanwege de werkzaamheden aan het oude spoor wat toch weg gaat?
Ligt dat er niet gewoon aan dat het een hele nieuwe bovenleiding is en dat daar nog wat foutjes in zitten die er nu uitgereden worden? Gister was dat ding nl. ook al stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SleutelMan schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:38:
[...]
Beetje bewogen? Sorry maar dat krijg ik zelfs met mijn braque fooncam toch nooit voor elkaar :P :X. Sowieso zijn al die pics nogal grof.
Dat is een fooncamera. En dat doet de jouw ook, da's namelijk omdat ze geen sluiter hebben. Dus ze nemen gewoon de info uit de CCD terwijl die nog belicht wordt en boven een bepaalde snelheid aan beweging krijg je dan dit effect ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Even een vraagje, hier in Delft rijden de trams niet meer op rails maar op vonken :$

Is wel mooi om te zien maar hoe komt het, men heeft de laatste tijd de rails wel geslepen dacht ik met zo'n veegwagen op de rails. Of is dit een anti maatregel tegen de blaadjes, rails expres een grove structuur geven zodat je geen last heb van de vegetatie? Of is het de ontlading van de tram die via de rails gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

CyBeR schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:12:
[...]

Dat is een fooncamera. En dat doet de jouw ook, da's namelijk omdat ze geen sluiter hebben. Dus ze nemen gewoon de info uit de CCD terwijl die nog belicht wordt en boven een bepaalde snelheid aan beweging krijg je dan dit effect ;)
Tnx voor de tip. Maar alsnog heb ik dit effect op alle treinfoto's die ik met dat ding heb genomen nog niet weten te reproduceren. Zal er wel aan liggen dat ik vooral foto's van viaducten etc. neem of van vooral langzaam rijdend treinverkeer :P.

[ Voor 10% gewijzigd door SleutelMan op 07-11-2007 19:29 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:30:
[...]
Dan is 't nog steeds geen gloednieuwe IRM. ;)
Maar wel eentje met WiFi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Coldcat schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:27:
Even een vraagje, hier in Delft rijden de trams niet meer op rails maar op vonken :$

Is wel mooi om te zien maar hoe komt het, men heeft de laatste tijd de rails wel geslepen dacht ik met zo'n veegwagen op de rails. Of is dit een anti maatregel tegen de blaadjes, rails expres een grove structuur geven zodat je geen last heb van de vegetatie? Of is het de ontlading van de tram die via de rails gaat?
Voor zover ik weet zit het tramnet van HTM hetzelfde in mekaar als het spoornet van ProRail, de bovenleiding is de plus en de spoorstaven zijn de minus. Als je dus vonken op de rails ziet, zie je hoogstwaarschijnlijk een railslijpwagen voorbij komen, want vlambogen bij de minus zijn extreem zeldzaam (terwijl ik uit je verhaal opmaak dat je `t regelmatig ziet).

Vlambogen op de bovenleiding (plus) zijn echter wel heel goed mogelijk door bijvoorbeeld slecht contact. `k zie dat dagelijks bij HTM lijn 17 op de Vondelstraat, waar ze net de bovenleiding verdubbeld hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door -ErikE- op 08-11-2007 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
En kun je nu niet slapen omdat je daar nog niet in hebt gezeten of zo? :p Er worden al maandenlang proeven met wireless en reisinfo in IRM en ICRm gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ErikE- schreef op donderdag 08 november 2007 @ 05:26:
[...]

Voor zover ik weet zit het tramnet van HTM hetzelfde in mekaar als het spoornet van ProRail, de bovenleiding is de plus en de spoorstaven zijn de minus. Als je dus vonken op de rails ziet, zie je hoogstwaarschijnlijk een railslijpwagen voorbij komen, want vlambogen bij de minus zijn extreem zeldzaam (terwijl ik uit je verhaal opmaak dat je `t regelmatig ziet).

Vlambogen op de bovenleiding (plus) zijn echter wel heel goed mogelijk door bijvoorbeeld slecht contact. `k zie dat dagelijks bij HTM lijn 17 op de Vondelstraat, waar ze net de bovenleiding verdubbeld hebben.
Dit jaar heb ik het nog niet gezien (ik zal vanavond eens opletten) maar vorig jaar heb ik het in Rotterdam ook veelvuldig gezien in de herfst. Heeft dat niet iets te maken met natte blaadjes op de rails ofzo? Het zijn ook maar kleine vonkjes, maar het zijn er behoorlijk wat vandaar dat je dat in het donker wel ziet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:20:
[...]
En kun je nu niet slapen omdat je daar nog niet in hebt gezeten of zo? :p Er worden al maandenlang proeven met wireless en reisinfo in IRM en ICRm gedaan.
Dat weet ik hoor :> En heb ook lekker geslapen ;).
Ik kom alleen die trein/stam nooit tegen in mijn omloop helaas.

Misschien dat die IRM wel eens Woerden heeft aangedaan. Maar niet dat ik weet.
naja, binnenkort kunnen dat hele Smart Connection verhaal wel in alle ICMm's vinden. Geen idee nog hoelang dat duurt. En volgende de omlopen rijdt er wel 1 of 2 ICMm in de 500.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
SleutelMan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:02:

[...]

Hij vertelde dat er iig op de ramen stond dat er wifi aanwezig was. Misschien net zo een proef als ooit heeft plaatsgevonden in de intercity van Maastricht/Heerlen naar Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Pittie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:57:
[...]

Hij vertelde dat er iig op de ramen stond dat er wifi aanwezig was. Misschien net zo een proef als ooit heeft plaatsgevonden in de intercity van Maastricht/Heerlen naar Amsterdam?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is afaik geen proef meer alleen, maar gewoon ingevoerd. 't wordt in steeds meer intercitytreinen geinstalleerd. Hoewel ik niet wist dat VIRM's daar ook onder vielen, ik dacht altijd alleen ICRms.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

-ErikE- schreef op donderdag 08 november 2007 @ 05:26:
[...]

Zal vanavond even filmpje uploaden :)

Camera doet het niet onder Vista :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:40:
Dat is afaik geen proef meer alleen, maar gewoon ingevoerd. 't wordt in steeds meer intercitytreinen geinstalleerd. Hoewel ik niet wist dat VIRM's daar ook onder vielen, ik dacht altijd alleen ICRms.
Voor zover ik weet is serie-inbouw nog steeds niet begonnen en is het die IRM en één BAB-stammetje ICRm dat nog steeds die voorzieningen als proef heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het zou best wel kunnen dat ICMm toch al binnenkort al voorzien kan worden van WiFi en de entertainment-tv-meuk.

Het feit dat een ICRm en een IRM ermee rondrijden kan betekenen dat dat een proef is om het in die treinen en stam in te bouwen, en hoe ze dat het beste kunnen doen.
Voor ICMm is dat al lang voorbereid tijdens de modernisering lijkt me.

Ik denk dat de ze geleidelijk iets later na de start van de ICMm aanpassingen ervoor de ICRm en V-IRM stammen ermee gaan vorzien. Misschien al tijdens de aanpassing van de deursluit systeem, en dat dat handvat eruit gaat.

Dat moet nu ook een keer gaan beginnen dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:58:
Het zou best wel kunnen dat ICMm toch al binnenkort al voorzien kan worden van WiFi en de entertainment-tv-meuk.

Het feit dat een ICRm en een IRM ermee rondrijden kan betekenen dat dat een proef is om het in die treinen en stam in te bouwen, en hoe ze dat het beste kunnen doen.
Ja, dat is juist het doel van zo'n proef... Inclusief testen van de werking van het systeem.
Misschien al tijdens de aanpassing van de deursluit systeem, en dat dat handvat eruit gaat. Dat moet nu ook een keer gaan beginnen dacht ik.
Nee, dat is een losse constructiewijziging die al op enkele stammen is doorgevoerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 08-11-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Misschien rare opmerking, maar ik zag vandaag dat bij IRM aan de kopzijde geen lift zit en dus een breede trap, maar middenin wel. Dus misschien is die net bij de kop is ingestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Lennart_1337 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:00:
Misschien rare opmerking, maar ik zag vandaag dat bij IRM aan de kopzijde geen lift zit en dus een breede trap, maar middenin wel. Dus misschien is die net bij de kop is ingestapt?
Vziw heeft de IRM aan de kopzijde nooit een lift voor de cateringskar, die is namelijk niet nuttig :+ (er moet toch uitgestapt worden op het station in het geval van een theoretische overstap tussen 2 gekoppelde VIRM's ;)).

Dus al met al kun je zeggen dat die IRM gewoon een teststel was voor WiFi en dat ie misschien net een grote schoonmaak had gehad en het probleem is verklaard. Maar goed, we blijven bezig hier met die ''mysterieuze'' VIRM :P.

Ow, en nog een opmerking over het fluitgeluid van de ICRm: Tot nu toe viel me de sterkte ervan wel mee omdat ik meestal in de trein zat en die dingen zijn (als de deur dicht is) best goed geluidsgeisoleerd. Van de week stond ik echter te wachten op Nijmegen op de intercity naar Den Haag CS en die van Roosendaal kwam ook binnen op hetzelfde spoor. Mn trommelvliezen moesten even een paar minuten bekomen van de harde fluit :X. Moet m nog eens een keertje opnemen geloof ik :P :X.

[ Voor 24% gewijzigd door SleutelMan op 09-11-2007 08:32 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

heb 'm nog niet niet gehoord bij ICRm, maar de conducteurs fluiten dus ook niet meer handmatig of dat nog wel gewoon? Doen ze bij V-IRM's nog wel redelijk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Lennart_1337 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:00:
Dat is niet raar hoor, dat suggereerde ik ook al een pagina terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer een fikje in een trein:
De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag twee mannen aangehouden nadat de bovenverdieping van een treinstel van een intercity in Harderwijk was uitgebrand. Dat maakte de spoorwegpolitie vrijdag bekend.

Er vielen geen gewonden. De schade bedraagt ongeveer 1 miljoen euro.

De intercity was aan het begin van de nacht onderweg van Zwolle naar Amersfoort, toen er brand uitbrak. De politie vermoedt dat er kranten in brand zijn gestoken.

De passagiers konden in Harderwijk veilig uitstappen. Treinpersoneel probeerde nog het vuur te blussen, maar de brandweer moest er aan te pas komen om de brand uit te krijgen.

De twee mannen die werden aangehouden, zouden donderdagavond al voor overlast hebben gezorgd op station Nunspeet. De politie verhoort de twee vrijdag.
nu.nl

Welk treinstel was dit?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:44:
heb 'm nog niet niet gehoord bij ICRm, maar de conducteurs fluiten dus ook niet meer handmatig of dat nog wel gewoon? Doen ze bij V-IRM's nog wel redelijk vaak.
neuh dat doen ze nog gewoon, zelf fluiten om aan te geven dat ie vertrekt (en dat je moet rennen :P), daarna kijken ze nog even goed en draaien de sleutel om waarna de treinfluit aangeeft dat de deuren echt dichtgaan :).
wildhagen schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:35:
Weer een fikje in een trein:

[...]

nu.nl

Welk treinstel was dit?
Ja las het berichtje ook al. Wat zoekwerk op somda levert de 7839 op als slachtoffer. Dacht eerst nog dat het mss een V-IRM was maar gelukkig (of niet :P) is het een DD-AR.

[ Voor 7% gewijzigd door SleutelMan op 09-11-2007 11:32 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, dan mag de NS nog wel wat marketingeuro's inzetten om hun geliefde treintypes te verduidelijken. DD-AR is geen intercity en er stoppen geen intercities in Harderwijk of Nunspeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maasluip schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:42:
Nou, dan mag de NS nog wel wat marketingeuro's inzetten om hun geliefde treintypes te verduidelijken. DD-AR is geen intercity en er stoppen geen intercities in Harderwijk of Nunspeet.
Ach, denk niet dat het aan de NS ligt, eerder aan het volk van nu.nl... daar heb ik al eerder mee gemailed met dit soort domme fouten in eerdere artikelen en ik kreeg nu niet het idee dat ze daar heel erg intelligent waren, afgaande op de mailcommunicatie die ik met hen had. Kwam allemaal behoorlijk amateuristisch over allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wildhagen schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:46:
[...]

Ach, denk niet dat het aan de NS ligt, eerder aan het volk van nu.nl... daar heb ik al eerder mee gemailed met dit soort domme fouten in eerdere artikelen en ik kreeg nu niet het idee dat ze daar heel erg intelligent waren, afgaande op de mailcommunicatie die ik met hen had. Kwam allemaal behoorlijk amateuristisch over allemaal.
offtopic:
mat '64 is ook niet bedoeld als IC-materieel :P

tja, zelfs de NS neemt die dingen niet meer serieus: intercity/sneltrein en sprinter/stoptrein worden dwars door elkaar gebruikt :P

offtopic:
Zo even een test met opera mobile 4 beta, werkt net zoals de wii browser, dus deze pagina kan ik eindelijk eens goed bekijken :p

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:57:
[...]
tja, zelfs de NS neemt die dingen niet meer serieus: intercity/sneltrein en sprinter/stoptrein worden dwars door elkaar gebruikt :P
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Was niet helemaal OT, maar feit is dat de conducteur de ene dag zegt: ''de sneltrein naar Den Haag CS" en de andere dag ''De intercity naar...'' Bovendien heeft de NS de stoptreinen vervangen door zng. sprinters maar die zie ik ook nergens meer terug behalve op de matrixborden bij de SGMm :P. Gewoon een opmerking van mij, was niet echt relevant denk ik :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:42:
Een van de late IC's naar Gn stopt daar volgens mij :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.