Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.953 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
weebl schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:08:
Ik denk dat ik op veel colleges te laat ga komen deze week :(
Daarom neem ik elke dag sowieso al een half uur speling en in de tentamenweek een uur.

En ja, zelfs een uur heb je soms nodig.

Nog eerder vertrekken begin ik niet aan, moet meestal om 9 uur op school zijn en is met het half uur speling meegeteld 2,5 uur reizen. Dan moet ik om half 7 de deur uit normaal en in tentamenweken om 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wanneer werden die wadjes ook alweer afgevoerd :?
Zojuist aparte stem over de omroepinstallatie op Venlo
De stoptrein van 9.04 richting Roermond zal helaas niet rijden vandaag. Dit in verband met materieel te kort. Veolia heeft aan de voorzijde van het station een extra bus gereedstaan als vervangend vervoer.
Duizend maal mazzel gehad, want die trein had ik bijna vanuit mijn ouders genomen op een tussenliggend station.

Net ook weer die fantastische verbindingen mee mogen maken van Veel olie jah. De bussen sluiten naadloos aan, zo werd het verkocht. Als je met naadloos bedoeld dat 't ding 10 minuten te laat komt en van Tegelen naar Venlo gewoon even 20 minuten doet, ja naadloos ja. 15 minuten te vroeg voor de volgende NS trein :+

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
zwahiel schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:03:
Wanneer werden die wadjes ook alweer afgevoerd :?

[...]

Duizend maal mazzel gehad, want die trein had ik bijna vanuit mijn ouders genomen op een tussenliggend station.

Net ook weer die fantastische verbindingen mee mogen maken van Veel olie jah. De bussen sluiten naadloos aan, zo werd het verkocht. Als je met naadloos bedoeld dat 't ding 10 minuten te laat komt en van Tegelen naar Venlo gewoon even 20 minuten doet, ja naadloos ja. 15 minuten te vroeg voor de volgende NS trein :+
Vanmorgen de trein om 8:04 naar Roermond gehad van Veolia.

Richting Nijmegen vertrok een GTW, op een ander spoor stond ook nog een GTW, was al stiekem aan het hopen dat we ook een GTW kregen. Wachten, komt er nog zo'n wadsloper aan. Ding was weer bomvol, heb van Venlo tot Roermond gestaan in een voorportaaltje met zo'n 25 man.

Elke dag dat ik in dat ding zit wordt ik het meer en meer moe.

Ben nu net 10 minuten op school dus ben zonder vertraging aangekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
'Druk op NS om internet in trein'

Gewoon uit interesse: wat heb je aan infrastructuur nodig om dit te realiseren? In de trein zou je met standaard wifi access points kunnen werken, dat is niet zo lastig. Maar hoe de verbinding trein -- internet op te zetten? Een beetje spitstrein zal dan toch een redelijk dikke verbinding nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ze zijn wel bezig om dit te realiseren. Een V-IRM en een ICRm stam rijden/reden ermee rond als proef.
En dit willen ze in alle InterCity's inbouwen :).
Helaas wel dat de NS (voorlopig?) belangen heeft bij het betaalde HotSpot netwerk van KPN, en hier tot een bepaalde tijd contractueel nog vast aan zal zitten.

* AW_Bos is blij dat hij met XS4ALL 1 uur per week kan gratis kan internetten via HotSpots.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Arnout schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:52:
'Druk op NS om internet in trein'

Gewoon uit interesse: wat heb je aan infrastructuur nodig om dit te realiseren? In de trein zou je met standaard wifi access points kunnen werken, dat is niet zo lastig. Maar hoe de verbinding trein -- internet op te zetten? Een beetje spitstrein zal dan toch een redelijk dikke verbinding nodig hebben.
Men is toen wel aan het testen geweest samen met de Universiteit Twente om te kijken wat mogelijkheden waren een 2 jaar terug, dit was niet echt geslaagd te noemen kan ik me herinneren (beperkte bandbreedte en veel problemen met opstelpunten). Laat de NS liever investeren in meer materieel met beter zitcomfort, en laat prorail het achterstallig onderhoud maar aanpakken, de mensen die willen internetten in de trein drukken maar een umts kaart met bijbehorend abbo'tje in hun laptop

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GH45T schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:34:
[...]

Richting Nijmegen vertrok een GTW, op een ander spoor stond ook nog een GTW, was al stiekem aan het hopen dat we ook een GTW kregen. Wachten, komt er nog zo'n wadsloper aan. Ding was weer bomvol, heb van Venlo tot Roermond gestaan in een voorportaaltje met zo'n 25 man.

Elke dag dat ik in dat ding zit wordt ik het meer en meer moe.
Probleem is nu dat een groot aantal Wadlopers terug naar NSFS zijn gegaan (verplichtingen in het contract of zo) en dat er nog maar 10 van de 16 GTW's binnen zijn.
De spitstreinen rijden nu weer met Wadlopers, de doorgaande treinen gemengd met Wadlopers en GTW's.
Overigens ben ik zeer benieuwd hoe de situatie wordt als alles met GTW rijdt. In de spits is er dan maar één stel reserve, als je uitgaat van de doorgaande treinen met 2 stellen rijden en de spitsdiensten met 1 stel. Ter vergelijking: 1 DH-2 = 144 zitplaatsen, 1 GTW 2/6 is 124 zitplaatsen. Dat wordt dus waarschijnlijk een 2/8+3/8 in de doorgaande dienst en één 2/8 in de spitsdienst.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
GH45T schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:34:
[...]

Geluk gehad, want 9u34 en 10u04 reden allebei niet. Gaat goed! :p
Maasluip schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:26:
[...]
Probleem is nu dat een groot aantal Wadlopers terug naar NSFS zijn gegaan (verplichtingen in het contract of zo) en dat er nog maar 10 van de 16 GTW's binnen zijn.
De spitstreinen rijden nu weer met Wadlopers, de doorgaande treinen gemengd met Wadlopers en GTW's.
Dat is in feite geen probleem, want zes driën en vier tweëen zijn 26 bakken, meer dan het vertrokken DH dus. In theorie rijden er nu vier sets GTW in de basisdienst.
Overigens ben ik zeer benieuwd hoe de situatie wordt als alles met GTW rijdt. In de spits is er dan maar één stel reserve, als je uitgaat van de doorgaande treinen met 2 stellen rijden en de spitsdiensten met 1 stel. Ter vergelijking: 1 DH-2 = 144 zitplaatsen, 1 GTW 2/6 is 124 zitplaatsen. Dat wordt dus waarschijnlijk een 2/86+32/8 in de doorgaande dienst en één 2/8 in de spitsdienst.
V.w.b. de materieelinzet met volledig GTW is men gelukkig een stuk flexibeler. In theorie blijven er twee stellen over. Zie RM251.

[ Voor 80% gewijzigd door Luke! op 03-12-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Kan iemand me uitleggen waarom er geen dienst gereden wordt, terwijl als je vervolgens in de IC naar Eindhoven zit je voorbij de OH loods van Veolia rijdt en daar gewoon vier stellen staan...

Kan ik me niet echt voorstellen dat men dan de dienst gewoon maar afzegt, dat mag toch helemaal niet, zit er geen boeteclausule op of heeft die Vestjens dat ook weer ondermaats geregeld?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:20:
Kan iemand me uitleggen waarom er geen dienst gereden wordt, terwijl als je vervolgens in de IC naar Eindhoven zit je voorbij de OH loods van Veolia rijdt en daar gewoon vier stellen staan...
Instructie? Defecten? Niet alle stellen zijn voor de dienst beschikbaar hoor... Volgens mij is er voldoende DH beschikbaar, dus er kan ook een andere reden hebben.

Modbreak:Kansloze manier van discussieren. Dit deel van je reactie haal ik dan ook weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Steffie op 04-12-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:26:
V.w.b. de materieelinzet met volledig GTW is men gelukkig een stuk flexibeler. In theorie blijven er twee stellen over. Zie RM251.
Ik lees de Railmagazine niet. Wat werd er over geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
En ben weer onderweg van Heerlen naar Roermond in de DD-IRM.

Hoop (weer eens) dat er dadelijk een GTW klaarstaat en geen Wadsloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:18:
[...]
Ik lees de Railmagazine niet. Wat werd er over geschreven?
Nog niks, dat is het januarinummer. Geklooi vanochtend kwam door een defecte DH op de baan.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 03-12-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Overigens even iets meer off-topic:

Afgelopen donderdag werd ik beboet wegens zwartrijden, omdat ik mijn portemonne met ov/legitimatie bij 'n vriend had laten liggen. Omdat de politie niet thuis was op utrecht CS, kreeg ik de bon in mn handen gedrukt en heen gezonden.

Nou roept iedereen om me heen dat ik die bon niet hoef te betalen omdat ik immers "in" m'n "ov-tijd" zat. Iemand hier die daar meer duidelijkheid over kan verschaffen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Boete betalen en op station een blaadje halen om je geld terug te vragen. Eenmaal per abonnementsjaar kun je de boete terugkrijgen. Gezien je in je "OV-tijd" zit kun je wettelijke boete én de ritprijs terugkrijgen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:03:

Afgelopen donderdag werd ik beboet wegens zwartrijden, omdat ik mijn portemonne met ov/legitimatie bij 'n vriend had laten liggen. Omdat de politie niet thuis was op utrecht CS, kreeg ik de bon in mn handen gedrukt en heen gezonden.

Nou roept iedereen om me heen dat ik die bon niet hoef te betalen omdat ik immers "in" m'n "ov-tijd" zat. Iemand hier die daar meer duidelijkheid over kan verschaffen?
En de NS weet dat jij in je OV-tijd zat? Nee. Dat zul je met de IB-groep moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Spacecowboy schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:03:

http://www.google.nl/sear...nten+ov+vergeten+ns&meta= ?
oa:
Je mag altijd 1 maal per jaar je (Studenten) OV vergeten, die kan je gewoon terug vragen door gebruik te maken van een formulier "vergeten abbonement".

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:19:
[...]

En de NS weet dat jij in je OV-tijd zat? Nee. Dat zul je met de IB-groep moeten regelen.
Wat dacht je van een kopietje van je OV meesturen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

djidee schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:02:
[...]

Men is toen wel aan het testen geweest samen met de Universiteit Twente om te kijken wat mogelijkheden waren een 2 jaar terug, dit was niet echt geslaagd te noemen kan ik me herinneren (beperkte bandbreedte en veel problemen met opstelpunten). Laat de NS liever investeren in meer materieel met beter zitcomfort, en laat prorail het achterstallig onderhoud maar aanpakken, de mensen die willen internetten in de trein drukken maar een umts kaart met bijbehorend abbo'tje in hun laptop
Inderdaad. Als dit een paar jaar terug geintroduceerd was zou het flinke meerwaarde hebben gehad. Tegenwoordig heb je voor EUR 9.95/m flat fee mobile internet van meerdere providers.

* dion_b zit vaak genoeg op z'n telefoon te internetten onderweg :z

Stopcontacten in de trein zouden daarentegen een zeer nuttige investering kunnen zijn, en wat meer future-proof (ik durf geen enkele voorspelling te doen over wat voor connectivity protocollen over de afschrijvingsduur van een nu nieuw treinstel gebruikt gaan worden, maar ik kan met redelijke zekerheid beweren dat netspanning gewoon 230V zal blijven ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:09:
[...]
Instructie? Defecten? Niet alle stellen zijn voor de dienst beschikbaar hoor... Volgens mij is er voldoende DH beschikbaar, dus er kan ook een andere reden hebben.

[...]
Welke imbeciel gaat een boeteclausule ontwerpen voor het geval enkele treinen niet rijden? Denk je soms dat dat 'voor de leuk' wordt gedaan, treinen laten uitvallen? :?
Er zijn nog geen GTW's defect, instructie gebeurd ook niet met 4 stellen... Dus dat is onzin.

En welke imbeciel dat doet, zo'n boetclausule? De provincie Limburg, de minister van verkeer en waterstaat (de NS heeft namelijk OOK zo'n clausule...). Da's vrij normaal, want geen treinen kan, mag en wordt gezien als wanprestatie. Leuk dat er zo'n bus komt, maar dat vangt niet alles op wat in een trein komt, en al helemaal niet de vertraging en de rompslomp die je ervan krijgt. Wanneer je twee lijnen rijdt mag je enig management verwachten... Ook al staat er ergens een DH stil. Geen trein is geen trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik geloof dat Willem Wever een foutje maakt over het aantal treinen in NL:
http://www.willemwever.nl...raag=akqqpBsHrGmKvKeHkltC
Bakken zijn een soort rijtuigen, maar dan met motor
Naar mijn weten kunnen bakken ook een motor hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 03-12-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dat staat er toch ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:19:
[...]

Er zijn nog geen GTW's defect, instructie gebeurd ook niet met 4 stellen... Dus dat is onzin.
Waar haal je dat vandaan? Kwatsj dus, de 201 kampt met problemen en wordt niet ingezet. 202 had laatst ook wat kuren maar rijdt wel voor zover ik weet. Instructie met twee stellen. Tel uit en jawel: het licht gaat branden...
En welke imbeciel dat doet, zo'n boetclausule? De provincie Limburg, de minister van verkeer en waterstaat (de NS heeft namelijk OOK zo'n clausule...). Da's vrij normaal, want geen treinen kan, mag en wordt gezien als wanprestatie. Leuk dat er zo'n bus komt, maar dat vangt niet alles op wat in een trein komt, en al helemaal niet de vertraging en de rompslomp die je ervan krijgt. Wanneer je twee lijnen rijdt mag je enig management verwachten... Ook al staat er ergens een DH stil. Geen trein is geen trein!
Er bestaat helemaal geen clausule waarin is vastgelegd dat "er rijdt eens een keer geen trein" direct door een boete wordt gevolgd, ook niet bij NS. Er wordt puur en alleen gekeken naar prestaties over een bepaalde tijd (punctualiteit, percentage gehaalde aansluitingen, percentage niet-gereden treinen, klanttevredenheid enz.) en dááruit volgt een eventuele boete. Niet omdat er een paar treinen uitvallen, en al zeker niet in het geval van een defecte trein op de baan zoals achteraf bleek. Daarnaast denk ik dat iedere vervoer en zelfs PRail je met open armen ontvangt als jij ze gaat vertellen hoe je de treindienst toch uit kunt voeren als er een defecte trein op een enkelsporig baanvak op de vrije baan staat. Ik vroeg overigens niet "welke imbeciel een boeteclause bedenkt", maar wie daarin zou opnemen dat "een paar uitvallende treinen" op een ochtend direct tot een boete zou leiden. Ik zou het zeer waarderen als je mijn uitspraken niet verdraaid.

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 03-12-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben scheel. Bakken hoeven geen motor te hebben, bedoelde ik. Ze zeggen het alsof bakken altijd een motor hebben, maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ben benieuwd wat hier uit voort komt:
RIJSWIJK - Duizenden mensen in Groningen en Friesland dreigen volgende week niet met de trein te kunnen reizen, omdat vervoeder Arriva weigert een contract met spoorbeheerder ProRail te ondertekenen.
Volledig bericht

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik moet aanstaande maandag met de trein terug naar enschede vanaf utrecht, en moet waarschijnlijk met deze trein:
http://ns.nl/servlet/Sate...bbr=ut&naarStationAbbr=es

is dat de ice en zoja hoe gaat dat met toeslag betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toeslag kaartje uit de automaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Is dat de ICE-trein dan? En zit er gewoon een optie in het hoofdmenu van toeslag?

[ Voor 54% gewijzigd door Enfer op 04-12-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enfer schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:07:
Is dat de ICE-trein dan? En zit er gewoon een optie in het hoofdmenu van toeslag?
Bij de overige kaartjes.

Hier kun je spelen met de automaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:09:
[...]

Bij de overige kaartjes.

Hier kun je spelen met de automaat!
Ahja ik zie het.. Maarja de vraag is of die trein wie ik poste ook de ICE is, en niet gewoon de IC naar duitsland.. Omdat er hispeed bij staat ;)

Edit:
Waar slaat die hispeed dan op? :P Zo snel gaat dat kreng nou ook weer niet :+
( http://www.ns.nl/servlet/...66696171790&c=Persbericht )
Enige hispeed wat ik kan vinden ..

[ Voor 26% gewijzigd door Enfer op 04-12-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Enfer schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:07:
Dat is niet de ICE, dat is gewoon een "normale" internationale trein. Daarnaast staat er toch niet dat je toeslag moet betalen?
Bij de ICE staat het er namelijk wel bij:

(plan maar eens een reis van utrecht naar arnhem ofzo)
ICE International 125 NS, Toeslag, Reserveren aanbevolen, Bar/Buffet, Rolstoel plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Daar hoef je niet extra voor te betalen... dat Duitse ding heb ik regelmatig en is in NL gewoon een Intercity (al noemen ze 'm niet zo). Denk er wel aan dat je moet overstappen in Hengelo... je bent niet de eerste die in Bad Bentheim uitkomt ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Mjah oke dan weet ik wel welke trein dat is ( die relaxte trein met stopcontacten en grote tafeltjes enzo :D )

Maar vind het vaag dat er bij NS planner NS hispeed staat. Alsof dat ding harder gaat dan de normale IC's op dat traject :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
De serie 140 heet wel degelijk gewoon "Intercity". hispeed staat er omdat dat de vervoerder is die de treinen exploiteert.

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 04-12-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 20:09
Luccus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:26:
De serie 140 heet wel degelijk gewoon "Intercity". hispeed staat er omdat dat de vervoerder is die de treinen exploiteert.
Ik moet vrijdag toevallig met die trein. Had het vandaag gevraagd aan zo'n medewerker achter een service desk. Ik vroeg: "Moet je bij de IC141 ook toeslag betalen of is het gewoon een nationale trein als die in NL rijdt" zegt ie doodleuk "Toeslag".. Volgens mij is het gewoon instappen in Amersfoort en uitstappen in Hengelo en dan is het gewoon een reguliere trein toch :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Inderdaad.. Normaal gesproken rijd dat treintje gewoon vanaf Amsterdam centraal tot Hengelo in Nederland, en gaat hij dan via Oldenzaal ( waar hij niet stopt ) Nederland uit. Ik heb meerdere malen in zo'n trein gezeten en ben ook gecontroleerd, maar nooit toeslag betaald. Maarja ik weet nu niet hoe het zit in verband met NS hispeed. Ik vraag me namelijk af of nu voor alle hispeed treinen toeslag betaald moet worden? Lijkt me raar, en sowieso ns.nl en 9292ov.nl geven niets aan qua toeslag, dus ik ga gewoon zonder toeslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nee, die trein heeft geen toeslagverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:10:
Nee, die trein heeft geen toeslagverplichting.
Dacht ik al, prutsertje @ Ut Cs was iets te stellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Even iets van een andere orde, mag in de ICE(121) tegenwoordig nog gerookt worden? Ga binnenkort naar duitsland met de ICE, en nu heb ik op de terugweg een stoel toegewezen gekregen die zich in de lounge bevindt, dus achter de machinist zeg maar (1e klasse). Op mijn ticket staat "Niet roken". Staat mij echter iets van bij dat daar wel gerookt mag worden?

offtopic:
ik rook niet, dus wil er ook niet inzitten

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 04-12-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Google'n et voila: "Seit 1. September 2007 gilt ein vollständiges Rauchverbot in allen Fernzügen der Deutschen Bahn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:50:
Google'n et voila: "Seit 1. September 2007 gilt ein vollständiges Rauchverbot in allen Fernzügen der Deutschen Bahn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:45:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Kwatsj dus, de 201 kampt met problemen en wordt niet ingezet. 202 had laatst ook wat kuren maar rijdt wel voor zover ik weet. Instructie met twee stellen. Tel uit en jawel: het licht gaat branden...

[...]
Er bestaat helemaal geen clausule waarin is vastgelegd dat "er rijdt eens een keer geen trein" direct door een boete wordt gevolgd, ook niet bij NS. Er wordt puur en alleen gekeken naar prestaties over een bepaalde tijd (punctualiteit, percentage gehaalde aansluitingen, percentage niet-gereden treinen, klanttevredenheid enz.) en dááruit volgt een eventuele boete. Niet omdat er een paar treinen uitvallen, en al zeker niet in het geval van een defecte trein op de baan zoals achteraf bleek. Daarnaast denk ik dat iedere vervoer en zelfs PRail je met open armen ontvangt als jij ze gaat vertellen hoe je de treindienst toch uit kunt voeren als er een defecte trein op een enkelsporig baanvak op de vrije baan staat.
Pendeldiensten zijn makkelijk op te zetten, maar niet erg handig, overigens zijn er genoeg wisselsporen waarheen dat ding gesleept kan worden, daarvoor hoef niet de volledige dienstregeling van Venlo naar Roermond plat gelegd worden. Tot aan het eerste bereikbare station kan een prima dienst gereden worden, dus zo moeilijk is dat niet.

En treinuitval ongeacht oorzaak is uitval. Noodweer is hier niet aan de orde. Uitval is uitval en aangezien de provincie al eerder eens een vervoerder op de vingers getikt heeft vanwege een dienstregeling die niet afgesproken is in den beginsel kan het dus best nog wel eens voorkomen! Zo raar is dat niet. Het jaar is bijna afgelopen en elke uitval telt gewoon, haal je de drempel ben je de pineut. Niet zo'n rocketscience of wel soms?
Ik vroeg overigens niet "welke imbeciel een boeteclause bedenkt", maar wie daarin zou opnemen dat "een paar uitvallende treinen" op een ochtend direct tot een boete zou leiden. Ik zou het zeer waarderen als je mijn uitspraken niet verdraaid.
Misschien moet je 's duidelijke en normale opmerkingen plaatsen op een normale toon ipv lekker denigrerend de hele tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:03:
[...]
Pendeldiensten zijn makkelijk op te zetten, maar niet erg handig, overigens zijn er genoeg wisselsporen waarheen dat ding gesleept kan worden, daarvoor hoef niet de volledige dienstregeling van Venlo naar Roermond plat gelegd worden. Tot aan het eerste bereikbare station kan een prima dienst gereden worden, dus zo moeilijk is dat niet.
Los van 't feit dat je aan een pendeldienst tussen op zo'n klein stukje niet bijster veel hebt (het grootste deel van de reizigers reist lange afstanden over de Maaslijn), moet dat ook maar net kunnen. En als de trein voor of na de defecte trein niet heeft gereden heb je ook geen stel om mee te pendelen tussen Roermond en Reuver. Het is vaak genoeg voorgekomen dat er geen reservepersoneel is en dan moet je dus óók gaan schrappen om met een ander wadje te kunnen gaan slepen áls dat nodig is. Genoeg redenen denkbaar. Je wilt schijnbaar niet snappen dat er niet zónder reden niet gereden wordt.
En treinuitval ongeacht oorzaak is uitval. Noodweer is hier niet aan de orde. Uitval is uitval en aangezien de provincie al eerder eens een vervoerder op de vingers getikt heeft vanwege een dienstregeling die niet afgesproken is in den beginsel kan het dus best nog wel eens voorkomen! Zo raar is dat niet. Het jaar is bijna afgelopen en elke uitval telt gewoon, haal je de drempel ben je de pineut. Niet zo'n rocketscience of wel soms?
Waarom linkte jij het in werking stellen van een boeteclausule dan aan dit geval specifiek? Schijnbaar heb je geen idee waar je over praat aangezien je stelt "GTW's zijn nog niet defect", "geen vier stellen nodig" (n.a.v. het aantal stellen dat in Blerick buiten staat en "dat men die stellen dan niet inzet". Feitelijke onjuistheden, welke kant wil je daarmee op?
Misschien moet je 's duidelijke en normale opmerkingen plaatsen op een normale toon ipv lekker denigrerend de hele tijd...
Vind je het gek? Ik heb nog geen betrouwbare melding van je gezien... Weet je nog je ontstickerde IRM die je fata-morgana'de? En bovenstaande uitspraken? Ik denk dat het nuttiger is om te stoppen met onwaarheden te verkondigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 04-12-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zou het bij een echte kaartautomaat ook een flash applicatie zijn?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
jelmervos schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:11:
[...]

Waarschijnlijk wel, of een director applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:11:
[...]

Waarom ook niet? Het werkt prima iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nog even over de uiteindelijke materieelinzet GTW: volgens het boekje gaat één trein in de maandagochtendspits met drie stellen GTW gereden worden (acht bakken). Gisteren rond het middaguur zag ik een solo drietje rijden en dat paste prima. De afgelopen weken zijn er tellingen verricht en de materieelinzet wordt daar op aangepast/c.q. wordt uitgeprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Luke! op 05-12-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Uitval is uitval. Genoeg uitval is boete. Klaar...
Vind je het gek? Ik heb nog geen betrouwbare melding van je gezien... Weet je nog je ontstickerde IRM die je fata-morgana'de? En bovenstaande uitspraken? Ik denk dat het nuttiger is om te stoppen met onwaarheden te verkondigen.
Ach ja, omdat jij 'm niet gezien hebt bestaat 't niet. Toch ook gek, dat wel meerdere mensen dat volgens jou hebben maar goed. 't zal wel. Je hebt gelijk, want dat wil je toch horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even back on topic:
AMSTERDAM - Het wordt vanaf zondag een chaos op het spoor, weet het AD. Dan gaat de nieuwe dienstregeling van de NS in en de krant heeft achterhaald dat daar heel vervelende dingen voor treinreizigers in zitten.

Er vervallen 's ochtends en 's avonds honderden treinen, en de ene dag rijden sommige treinen wel, en de andere weer niet. "Ons spoorboekje wemelt van de voetnoten", klaagt de NS. De oorzaak van die problemen is dat er veel onderhoud moet worden gepleegd aan het spoor, en daar is 'ruimte' voor nodig.

De NOS meldt dat reizigersvereniging Rover de nieuwe dienstregeling 'een gekkenhuis' noemt. De directie van NS Reizigers lijkt ook niet tevreden over de nieuwe regeling. Dat een aantal treinen op de (on)even weken op andere tijden vertrekken is niet goed gevallen bij diverse instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok op zich is die dienstregeling naar wat je er van hoort mss niet ideaal, maar om het dan maar meteen over chaos op het spoor te hebben.. Vorig jaar zaten ze er ook al zo verschrikkelijk naast. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

trolleystad schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:49:
[...]

Waarschijnlijk wel, of een director applicatie.
Ik kan wel vertellen dat die kaart automaten op Windows NT draai(d)en. Met als achtergrond met gestripte bureaubladpictogrammen de text: Deze automaat is buiten gebruik.
Of het een Flash/director applicatie is of een custom progje, geen idee :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Bericht live vanuit de Veolia Velios 354 8)

Eerste keer voor mij in zo'n GTW, best een fijne trein zo, trekt ook echt opvallend hard op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zwaai je even als je langs Blerick komt? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 05-12-2007 12:36 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hoe zit 't nu met die plee's van Veolia en ProRail... Dacht dat er in Roermond al een legingsinstallatie was? Ouwe Buffels hadden toch ook een wc of werd dat ergens anders gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Kixtart schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:36:
Zwaai je even als je langs Blerick komt? :+
Ben met de fiets door Blerick gekomen ;)

Eerst stapte ik altijd in Blerick op, nu meestal in Venlo, of als ik met de auto naar het station ga in Tegelen.

Overigens was ik onder het viaductje tussen Tegelen en Venlo toen ik het berichtje vanuit de trein poste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:11:
Hoe zit 't nu met die plee's van Veolia en ProRail... Dacht dat er in Roermond al een legingsinstallatie was? Ouwe Buffels hadden toch ook een wc of werd dat ergens anders gedaan?
De legingsinstallatie voor de buffels bevond zich over het gehele traject tussen Roermond en Nijmegen ;) (ofwel de buffels plempen alles onmiddelijk op het spoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:11:
Die hebben een WC die op het spoor loost. NS heeft verder geen materieel met gesloten toilet (of het moet nu in de ingehuurde DB IC/IR rijtuigen zitten).

Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:51:
[...]

De legingsinstallatie voor de buffels bevond zich over het gehele traject tussen Roermond en Nijmegen ;) (ofwel de buffels plempen alles onmiddelijk op het spoor)
euhm ja... 8)7 :z
klopt ja ;)

Hoe zat dat dan in Venlo, want niet alle Duitse stellen hadden een open toilet toch? ICE ook niet meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Trein ontspoort bij Coevorden.

Plan-V of -T zo te zien, nummer onbekend volgens mij op dit moment.

Nog geen info over eventuele doden of gewonden.

Update: Geen gewonden zoals het er nu naar uitziet. Wel een treinstel dat op zijn kant ligt.

Aanvulling: er blijkt niet een heel treinstel op de kant te liggen, maar slechts 1 bak, een Bk of ABk, getuige deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/1343643+s(345!x243!)

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 05-12-2007 15:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:55:
[...]

Die hebben een WC die op het spoor loost. NS heeft verder geen materieel met gesloten toilet (of het moet nu in de ingehuurde DB IC/IR rijtuigen zitten).

Spuit 11
ICRm heeft toch wel een gesloten systeem meen ik.
zwahiel schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:27:
[...]

euhm ja... 8)7 :z
klopt ja ;)

Hoe zat dat dan in Venlo, want niet alle Duitse stellen hadden een open toilet toch? ICE ook niet meen ik.
Ik denk omkeren, en met een volle opslagtank naar Eindhoven en daar legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:05:
[...]

ICRm heeft toch wel een gesloten systeem meen ik.
Alleen die voor de HSL zijn omgebouwd (te herkennen aan de zuurstok uitdossing).

Verder hebben die paar omgeleide ICE's en de reguliere RE's die in Venlo stoppen echt geen voorzieningen nodig. Er blijft maar één (of twee?) stammetje van de RE in Venlo in het weekend staan, en dan hoef je het toilet nog niet te legen. En dan nog heeft misschien maar de helft een gesloten toiletsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:31:
[...]

Uitval is uitval. Genoeg uitval is boete. Klaar...
Ik ben het met je eens. Maar wat je hierboven stelt schreef je eerst niet.
Ach ja, omdat jij 'm niet gezien hebt bestaat 't niet. Toch ook gek, dat wel meerdere mensen dat volgens jou hebben maar goed. 't zal wel. Je hebt gelijk, want dat wil je toch horen.
Moet ik op dit flauwekulargument nog ingaan? :D Leef je nog steeds in de illusie dat het gaat om 'wat ik gezien heb'? Och jongen toch... Feiten, ken je dat woord?

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 05-12-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
N.a.v. boem=ho daarboven ergens:
http://www1.nu.tv/home/video/show/8732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

@hierboven, weer een ouwe uit de roulatie, nog maar een aantal te gaat :)

Over feiten. Denk dat ik dat woord wel ken ja, aangezien ik ruim 4 jaar ouder ben dan jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Weer een leuk verhaal: had op Klp de IC maar Nijmegen van 7:45 gemist, en ik zie op internet +15 voor die van 8:15, later zelfs +25. gelukkig lieten ze de IC uit Den Haag extra stoppen. vervolgens hoor je in de trein:
Dames en heren, jongens en meisjes, u zult ze bijna niet geloven maar deze trein heeft meer dan 2 deuren om in te stappen!
op Klp stapt iedereen meestal achteraan in, alleen daar was deze trein al zo vol :p
Nog een leuke conducteur quote in Arnhem:
Goedemorgen dames en heren, jongens en meiden, over enkele ogenblikken station Arnhem. Wij zullen te Arnhem arriveren met een vertraging van ongeveer 3 minuten, dit komt door de extra stop te Veenendaal-De Klomp, het verkeerd instappen van mensen en een rood sein. Na Arnhem[...]
Die had er duidelijk zin in vandaag :P.

[ Voor 31% gewijzigd door SleutelMan op 06-12-2007 09:44 . Reden: Typfouten etc ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:18:
Moet ik op dit flauwekulargument nog ingaan? :D Leef je nog steeds in de illusie dat het gaat om 'wat ik gezien heb'? Och jongen toch... Feiten, ken je dat woord?
zwahiel schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:41:
Over feiten. Denk dat ik dat woord wel ken ja, aangezien ik ruim 4 jaar ouder ben dan jou...
Heren, heren*, naar mijn idee berust jullie 'discussie' op een misverstand. "Waar er twee vechten, zijn er twee schuld," zei mijn moeder altijd. Ik stel dus voor dat beiden weer rustig met elkaar over treintjes gaan praten, dan houden we het gezellig :)

* of dames, dat kan ik niet zien natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SleutelMan schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:39:
[...]

het verkeerd instappen van mensen
Dat kun je niet vaak genoeg herhalen. Ik snap die kuddementaliteit ook niet. Je ziet wel eens groepen die bij elkaar horen en dan per se allemaal bij dezelfde deur willen instappen.
Alsof je elkaar kwijt bent als je een deur verder in dezelfde trein instapt.

Kuddementaliteit. Met het IQ van de koe uit die kudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Weer een leuk verhaal: had op Klp de IC maar Nijmegen van 7:45 gemist, en ik zie op internet +15 voor die van 8:15, later zelfs +25. gelukkig lieten ze de IC uit Den Haag extra stoppen. vervolgens hoor je in de trein:
[...]
op Klp stapt iedereen meestal achteraan in, alleen daar was deze trein al zo vol :p
Nog een leuke conducteur quote in Arnhem: Goedemorgen dames en heren, jongens en meiden, over enkele ogenblikken station Arnhem. Wij zullen te Arnhem arriveren met een vertraging van ongeveer 3 minuten, dit komt door de extra stop te Veenendaal-De Klomp, het verkeerd instappen van mensen en een rood sein. Na Arnhem[...][/] Die had er duidelijk zin in vandaag :P.
Je hoort wel meer als je vaak met de trein rijdt:
De trein maakt vandaag (*was trouwens de hele week*) een extra stop te Helmond Brouwhuis.
Eenmaal in Eindhoven
We hebben bij aankomst een vertraging van 5 minuten omdat iedereen in dezelfde deur in wilt stappen
Goh, en die extra stop had geen invloed? :?

Ik weet niet of het al verteld is, maar tegenwoordig hebben ze iig in Blerick een nieuw geluidje. Echt in Hema omroep stijl. *DingDongDangPang* De trein naar Eindhoven vertrekt over een aantal minuten. Wilt u zo vriendelijk zijn om verspreid over het perron te gaan staan.

2 leuke quotes:
U wordt verzocht vriendelijk uit te stappen
Dit is station Venlo. Vergeet u bij het verlaten van de trein uw bagage, huisdieren en kinderen niet

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie dat soort grapjes van conducteurs leuk vinden, dan heb ik een goede site voor jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kixtart schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:25:
[...]

Ik weet niet of het al verteld is, maar tegenwoordig hebben ze iig in Blerick een nieuw geluidje. Echt in Hema omroep stijl. *DingDongDangPang* De trein naar Eindhoven vertrekt over een aantal minuten. Wilt u zo vriendelijk zijn om verspreid over het perron te gaan staan.
Dat is ook een leuke trein daarvoor. Smalle deuren, weinig plaats op het balkon en in Venlo stapt iedereen voor in, in Blerick stapt iedereen voor in, in Horst-Sevenum stapt iedereen voor in, in Deurne stapt iedereen voor in, in Helmond stapt iedereen voor in, in Eindhoven stapt iedereen voor in.
Alleen als ik die trein een keer gebruik stap ik achter in en heb de hele rit een lege coupé voor mezelf. En dan stap je in Eindhoven over op alweer een lege trein (want de 800 heeft hetzelfde probleem).

* Maasluip zit liever rustig en heeft daar ook nog wat lichaamsbeweging voor over

@hierboven: vooral die verhaaltjes van Bart Peters en Jan Joris zijn hilarisch. En ik ken Jan Joris dus ik kan me de situatie altijd goed indenken.
Heb nog ergens een foto liggen van Jan Joris die Diana* beklimt. Jan Joris paste niet door het deurtje.

*Diana is de 1501, niet zijn vriendin.

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 06-12-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
[...]
Nog een leuke conducteur quote in Arnhem:
[...]
Die had er duidelijk zin in vandaag :P.
Ik stond ook op Klp vannochtend, zelfde tijd, zelfde plaats alleen moest ik naar utrecht. Ik hoorde de prorail omroep al: "Trein naar Ah en Nm heeft een vertraging van 25 min". Zeg dan gewoon dat de 3023 (meen ik) niet rijdt. Later via de omroep dat de trein naar Ah extra zal stoppen idd.
Het is inderdaad zo dat mensen altijd precies bij een trap willen uitkomen, of zo dicht mogelijk bij een trap. Daardoor zit het voorin stampes vol en achterin is het leeg. Zo ook inderdaad van de-Klomp naar Arnhem. Snap best dat HC's / MCN's daar boos over kunnen zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maasluip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:07:
[...]
Dat is ook een leuke trein daarvoor. Smalle deuren, weinig plaats op het balkon en in Venlo stapt iedereen voor in, in Blerick stapt iedereen voor in, in Horst-Sevenum stapt iedereen voor in, in Deurne stapt iedereen voor in, in Helmond stapt iedereen voor in, in Eindhoven stapt iedereen voor in.
Alleen als ik die trein een keer gebruik stap ik achter in en heb de hele rit een lege coupé voor mezelf. En dan stap je in Eindhoven over op alweer een lege trein (want de 800 heeft hetzelfde probleem).
* Maasluip zit liever rustig en heeft daar ook nog wat lichaamsbeweging voor over
...knip...
Klopt. Maar het lijkt dat het in Blerick redelijk goed gaat, behalve als het regent ;)

Zelf doe ik precies hetzelfde als jou. Gewoon lekker ver doorlopen en meestal een eigen coupe hebben. In eindhoven zit je dan vaak maximaal met z'n 2'en in zo'n 6-hok. Na Eindhoven is het wel wat drukker, maar meestal wel nog beenruimte.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

IJnte schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:15:
[...]

Ik stond ook op Klp vannochtend, zelfde tijd, zelfde plaats alleen moest ik naar utrecht. Ik hoorde de prorail omroep al: "Trein naar Ah en Nm heeft een vertraging van 25 min". Zeg dan gewoon dat de 3023 (meen ik) niet rijdt. Later via de omroep dat de trein naar Ah extra zal stoppen idd.
Vette kans dat de trein wel gewoon reed. Andere route (Leiden-Amsterdam C) komt dat ook 'regelmatig' voor dat een intercity +15 is. Dan staan er gewoon 2 V-IRMs naast elkaar aan het perron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Afbeeldingslocatie: http://www.treinfotostop.net/belgie/6juniblg11.JPG
http://www.treinfotostop.net/belgie.htm
Over nette sporen gesproken :+
( 6 juni 2007, een Thalys treinstel bij doorkomst van station Welkenreadt. )

Tsjah, Belgen he :+

[ Voor 10% gewijzigd door Enfer op 06-12-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

In de IC van Venlo naar Den Haag om 7.19:
DAAAAAAAAAAAHAAAMES EN HEEEEEEEEEEEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GOOEEEEEEEEEEEEEDEEEEEEEEEEEEE MORRRRRRRRRGEN!!!!!!!!!!!!!

Welkom in dit treintje van de NS, vandaag gaat onze reis naar Den Haag Centraal. We passeren onderandere station Horst-Sevenum, Deurne, Helmond, Eindhoven, Tilburg, Breda en komen ook nog uit bij RRRRRRRRRRRRRRRRRRoterdam. Niet te vergeten stationetje Blerick alwaar wij nu gaan stoppen. Wij wensen u een prettige reis en een mooie dag!
Bij Deurne kwamen ze terug:
Dames en heren, het volgende stationnetje is Deurne, wacht ik heb hier iemand die dat beter kwam
*gerommel*
Roept een klein meisje: Deurne, station Deurne
Best grappig om zo je dag te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn momenten waarop ik zoiets absoluut niet kan waarderen. Een zo'n moment was afgelopen zaterdagmorgen tussen 6:04 en 7:30 in de RE naar Wuppertal. Daar ging de omroep ook ongelofelijk irritant kneiterhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook aardig:
In Hoorn brandde in het voorste treinstel geen licht, maar ondanks dat het daar donker was (half acht 's ochtends in januari) ging er toch een grote hoeveelheid mensen zitten. In Obdam aangekomen zegt de HC heel zachtjes: "Goedemorgen we zijn nu in Obdam en voor de mensen in het voorste treinstel ik doe nu de lichtjes aan", en vervolgens keihard: "Wake up the sun is shining!!!"
Deze blijven ook wel leuk (op een aparte manier dan):
Het was in het schooljaar 1986-1987 in de trein van Schagen naar Alkmaar. In Schagen zijn twee perrons met daartussen een overgang over de rails. Toen de trein uit Den Helder in Schagen aan kwam, staken er nog snel een aantal mensen van beide kanten over, onder de slagbomen door, naar het andere perron.
Dit was voor de machinist aanleiding om, even later toen de trein richting Alkmaar was vertrokken, om te roepen: "Dames en Heren, als u dan toch allemaal dood wilt, gaat u dan achter elkaar op de rails staan. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker"
Inmiddels is de overgang over de rails van het ene naar het andere perron vervangen door een tunneltje.

Ergens in 1994, stoptrein Nijmegen-Den Bosch na vertrek vanaf station Oss-west: "Wil die jongeman die net zo nodig vlak voor de trein moest oversteken zich goed realiseren dat hij nog veel lelijker kan worden dan hij nu reeds is."
Is idd wel een aardige site, maar volgens mij word die al een paar jaar niet meer bijgehouden helaas....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Zometeen richting Utrecht CS, om aldaar de ICE naar Köln te pakken :9

Zondag weer is een keertje terug. Samen met mn dinnetje meen 50 euri betaald voor de heen en terugreis, 2 pers. Niet slecht :P

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
--WaaZaa-- schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:32:
Zometeen richting Utrecht CS, om aldaar de ICE naar Köln te pakken :9

Zondag weer is een keertje terug. Samen met mn dinnetje meen 50 euri betaald voor de heen en terugreis, 2 pers. Niet slecht :P
Ga in week 51 naar Gelsenkirchen met de ICE :D 42 euro :9 1e klas terug achter MCN :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik ben twee maanden geleden in Amerika geweest, en heb daar met de Amtrak gereisd. We zijn van New York via Niagara Falls, Buffalo, Detroit, Chicago en Memphis naar New Orleans gereisd. Vrijwel allemaal enorme afstanden van al gauw 8 uur reizen. Op zich prima comfortabel, maar het spoor is niet overal even goed. Ook lijkt het allemaal niet heel snel te gaan. Omgerekend naar kilometers per uur rekenden we uit dat de treinen gemiddeld ongeveer 80km/u reden. Aan de Oostkust tot Chicaco gebruikt men lage rijtuigen (of lage dubbeldekkers), maar na Chicaco zijn de treinen ineens een half huis hoog :). Alles wordt getrokken door enorme diesellokken, soms twee achter mekaar ... en ze toeteren als een gek bij iedere spoorwegovergang (ook met slagbomen, ook midden in de bewoonde wereld, en ook in het diepst van de nacht).

Hier wat kwalitatief matige fotootjes, maar ik plaats ze toch maar :)

NJ Transit, van vliegveld Newark naar Manhattan (Penn Station). Moeilijk te zien, maar de trein leek erg laag en breed.
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/1.jpg

Niagara Falls, de trein wordt eerst op een doodlopend spoor geparkeerd alvorens hij Canada inrijdt na een grondige check (laag treinstel). Deze trein ging rechtstreeks van Penn Station Manhattan naar Niagara Falls.
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/2.jpg

Memphis (vanuit Chicago), 6:30 uur 's ochtends ofzo. Nu een hoge trein. Beetje donker nog ...
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/3.jpg

Die dubbeldekkers hebben er vaak een "lounge" wagon tussen zitten. Hier heb je lekker veel daglicht en kun je wat meer bij mekaar zitten om een kaartje te leggen of gewoon naar buiten te kijken (Memphis - New Orleans).
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/4.jpg

Lange, rechte spoorwegen door landschappen die ook vaak veel op Nederland lijken (Oostkust)
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/5.jpg

De coachclass plaatsen, prima stoelen die lekker onderuit kunnen. Altijd met een verstelbare voetbeugel en soms ook met zo'n steun onder je kuiten. Beenruimte zat! Vrij donker daarbinnen zoals je ziet. We zaten overdag eigenlijk altijd in die loungewagon.
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/6.jpg

Aankomst in New Orleans ... enorm hoge wagons (al lijkt dat misschien ook maar zo en zijn ze niet veel groter dan onze dubbeldekkers)
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/trein/7.jpg

We hebben twee keer een nachttrein gehad, maar helaas kan ik niet slapen in iets wat beweegt (trein, bus, auto, vliegtuig, boot, enz, enz) ... dus dan zijn de nachten wel lang.

Ook altijd een restauratiewagon aanwezig (mag je ook wel verwachten met die lange afstanden), en zo gauw wordt omgeroepen dat die geopend wordt lopen die dikke Amerikanen af en aan met vette zooi en cola. Wij hebben alleen op één nachttraject een paar biertjes gehaald want het was nog schreeuwend duur ook.

Verder zit er meestal wel een stopcontact bij de zitplaatsen en vaak ook een fonteintje met bekertjes om water te kunnen drinken.

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter! op 06-12-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Toffe foto's.. :) Amerika is ook echt een land waar ik nog wel eens op vakantie wil icm een flinke treinrit.. Stieken zijn die dubbeldeks treinen best cool :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:50:
Als jullie dat soort grapjes van conducteurs leuk vinden, dan heb ik een goede site voor jullie :)
Site (en bijbehorend boekje) heb ik idd tot in den treure al gelezen, vandaar dat ik ook hier die opmerking van de HC plaatste, zal m van de week anders eens even insturen :D.

nog eentje extra voor de liefhebber:
Op een dag, tussen Utrecht en Amersfoort, in de stoptrein stonden we zomaar in het weiland stil. Na enige minuten melde de -onmiskenbaar Zwollse- machinist het volgende: "Dames en Heer'n ... wij stoan voor 'n rood sein"
Dit nog niet helemaal uitgesproken klonk er op de achtergrond een luide 'ting' van de ATB ten teken dat een verandering van seinbeeld zich voltrok.
Hierop sprak de machinist onverstoord verder: "o ... nau ist'ie groen", en reed vervolgens weg.
Het treinstel DD-AR schudde nog na van het gelach.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vestjens sierde eerste GTW 202, vanaf dit weekend rijdt echter de 204 met zijn 'bakkes' rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

mambo No5 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 02:19:
Toffe foto's.. :) Amerika is ook echt een land waar ik nog wel eens op vakantie wil icm een flinke treinrit.. Stieken zijn die dubbeldeks treinen best cool :P
Ze lijken ook zo enorm huge doordat de perron's daar veel lager zijn dan hier. En een irm is niet zo vierkant ook :9 Lijkt me enorm mooi, een lange treinreis door bv de VS, maar ook Australie lijkt me wel wat... Zie ook regelmatig filmpjes voorbij komen met double stack wagons met containers, doe daar eens 100 van, zet er 5 enorme diesellocs voor en dwars door de bergjes, machtig (en 10min wachten bij spoorwegovergang totdat de trein voorbij is :> )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

djidee schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:48:
[...]

Zie ook regelmatig filmpjes voorbij komen met double stack wagons met containers, doe daar eens 100 van, zet er 5 enorme diesellocs voor en dwars door de bergjes, machtig (en 10min wachten bij spoorwegovergang totdat de trein voorbij is :> )
Als je lange treinen wil zien: http://www.youtube.com/watch?v=yXXFZCsuQPk

Trein van 2.5 kilometer lang, is (een van de) de langste van de wereld en rijd in Mauritanie (West-Afrika). Ijzererts enzo. Getrokken door 3 of 4 gigantische diesels. Officiele site: http://www.snim.com/carnet/trainEn.html of een heleboel info op http://fogonazos.blogspot...ngest-train-in-world.html

Ook best wel heftig zeg maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 07-12-2007 13:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
wildhagen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:16:
[...]

Als je lange treinen wil zien: http://www.youtube.com/watch?v=yXXFZCsuQPk

Trein van 2.5 kilometer lang, is (een van de) de langste van de wereld en rijd in Mauritanie (West-Afrika). Ijzererts enzo. Getrokken door 3 of 4 gigantische diesels. Officiele site: http://www.snim.com/carnet/trainEn.html of een heleboel info op http://fogonazos.blogspot...ngest-train-in-world.html

Ook best wel heftig zeg maar :)
Ik heb in Google Earth ook wat lokaties opgezocht waar ik ben geweest, en toen ik in Buffalo het station aan het zoeken was kwam ik ook een enorm lange trein tegen.

http://maps.google.com en dan zoeken op "Amtrak Depew Buffalo" ... en dan moet het daar ergens in de buurt zijn. Google Maps is in het netwerk waar ik nu werk geblokkeerd, dus ik kan de rechtstreekse link niet kopieëren.

Toen we daar waren (moesten bijna 2 uur op het station wachten) toen kwam er ook een enorm bakbeest voorbij, en ook regelmatig onderweg overigens. Gaaf hoor :).

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 07-12-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Trouwens,de reden dat ze toeteren is omdat er nogal wat ongelukken gebeuren,en er is dus afgesproken om altijd bij overgangen te toeteren,is mij verteld door de familie in Flagstaff waar ik sliep,waar het dus ook dag en nacht doorging met dat getoeter :P ik begreep dat ze nu bij de steden waar ze langskomen alle overgangen willen veranderen (tunnel etc) zodat er daar niet meer getoeterd hoeft te worden :)

@hierboven : link

[ Voor 23% gewijzigd door mrsar op 07-12-2007 14:22 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vandaag vier compo's GTW in de basisdienst, waarvan twee met een los drietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 02:23:
Vestjens sierde eerste GTW 202, vanaf dit weekend rijdt echter de 201 met zijn 'bakkes' rond.
Gaat die lelijkerd er nog af, of blijft ie op een van de stellen?
Beetje communistisch idee namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:11:
[...]

http://www.limburger.nl/a...20/REGIONIEUWS01/71120002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:11:
[...]

Ja de motormodule is nu ook mooi rood overgespoten zag ik. Het is echt hondslelijk zeg. En dan ook nog treinen vernoemen naar BL'ers (Bekende Limburgers). Personen op treinen? Bij de 1600/1700/1800 serie e-locs en divers ander NS-materieel is er een naam gegeven per loc, alleen dit zijn dan plaatsnamen of diersoorten met een wapen erbij die een stuk minder prominent zijn dan deze lelijke plaatjes op de motorbak.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Syntus en Arriba hebben hun stellen ook een naam gegeven, dus wat dat betreft is het niet uniek. Ik vind 't prima, zo lang ze 't maar bij Limburgers houden. :p De bakjes zijn bestickerd, niet gespoten.

Morgen gaan vier 1600'en voor een wasbeurtje naar Arnhem en daarna door naar Emmerich om vanaf zondag de drie DB Autozüge in die Niederlande zu fahren. Eveneens morgen (minimaal) vijf 189'ers los het land in en nog eentje met een reguliere cargo en dan gaat 't feest vanaf zondag beginnen met drie loccen vanuit Amsterdam/Beverwijk en de rest op de Betuweroute.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 08-12-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
mrsar schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:20:
Trouwens,de reden dat ze toeteren is omdat er nogal wat ongelukken gebeuren,en er is dus afgesproken om altijd bij overgangen te toeteren,is mij verteld door de familie in Flagstaff waar ik sliep,waar het dus ook dag en nacht doorging met dat getoeter :P ik begreep dat ze nu bij de steden waar ze langskomen alle overgangen willen veranderen (tunnel etc) zodat er daar niet meer getoeterd hoeft te worden :)

@hierboven : link
Wij zeiden altijd maar dat 't kwam vanwege die Amerikaanse claimcultuur ;). Maar zoals ik al zei, ze toeteren ook bij spoorwegovergangen met slagbomen ... dat doen ze in Europa toch ook niet?
't Heeft wel wat trouwens hoor :), maar ik kan me voorstellen dat omwonenden horendol worden. Ook in de steden hoor je de treinen van veraf al aankomen.

Dit is de exacte trein die ik bedoel. Afgaande op de schaal die onderaan het kaartje staat is deze trein ruim anderhalve kilometer lang volgens mij :):

http://maps.google.com/ma...pn=0.002892,0.004946&z=18

Ik heb ook over dat spoor gereden, dus da's wel weer leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Detailfoto van de aansluiting van de depotvoeding van de 204 (my bad):
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007478.jpg

Zugabe:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007477.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Luke! op 08-12-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:59:
Detailfoto van de aansluiting van de depotvoeding van de 204 (my bad):
[afbeelding]

Zugabe:
[afbeelding]
Wat is dat voor iets rechts van het wiel? Zand of gel dispenser zoals die op de geltreinen van ProRail ook zit?

overigens:
Het heeft er alle schijn van dat cynische Veoliaklanten dit op hun geweten hebben. Want Vestjens staat bij veel reizigers synoniem voor alle ellende die er het voorbije jaar is geweest op met name de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen. Aftandse en vuile treinen die regelmatig defect zijn en vaker te laat dan op tijd vertrekken worden daar ingezet. Met dank aan Vestjens die zo nodig het openbaar vervoer in Limburg opnieuw moest aanbesteden, zo luidt de klacht bij de klanten.
Vreemd dat je als bedrijf dan nog steeds zijn beeld erop zet, dat is nou niet echt de beste PR en marketing die je je kunt wensen. Op zich zien de beelden er wel uit, maar goed. Over de personen valt te twisten, vooral onze grote vriend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:56:
[...]

Wat is dat voor iets rechts van het wiel? Zand of gel dispenser zoals die op de geltreinen van ProRail ook zit?
Zandstrooier, zit op heel veel materieel.
Vreemd dat je als bedrijf dan nog steeds zijn beeld erop zet, dat is nou niet echt de beste PR en marketing die je je kunt wensen. Op zich zien de beelden er wel uit, maar goed. Over de personen valt te twisten, vooral onze grote vriend...
Ik vind het eigenlijk wat ver gezocht om daar een punt van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

vooghel

Cunning linguist

Iemand nog wat gemerkt van de nieuwe dienstregeling? Ik weet niet of het hiermee te maken had, maar ik had vanmorgen een langere trein in de 7418 (SGM(m), Utc-Rai). Heerlijk ruim zitten, niemand die er onderweg bij kwam moest staan. Even afwachten of dit op de terugweg ook zo is :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik ging vanochtend rond een uur of acht met de trein van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal en dat ging niet zo vlekkeloos. Werd meerdere keren omgeroepen "IC richting Rotterdam vertrekt van spoor 9", "IC richting Rotterdam vertrekt van spoor 8", "IC richting Rotterdam vertrekt van spoor 9" enzovoorts. Mensen dus paar keer van ene kant perron naar andere kant lopen. Uiteraard deed ik hier niet aan mee, want ik vertrouwde het al voor geen meter. Uiteindelijk zat de trein die aankomt na instappen propvol, dus maar een trein later genomen.

De Intercity van 8.33 naar Rotterdam vanuit Utrecht viel me op dat hij inderdaad extreem lang was - langer dan normaal - dat mogen ze wel vaker doen dus. Benieuwd of het een eenmalige actie was.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19
Vanochtend werd in Friesland omgeroepen "Reisigers naar Amsterdam Centraal raden wij aan om in Hilversum over te stappen". Ben toch maar te Amersfoort uit de intercity naar Rotterdam gestapt. HC snapte er ook niks van.

Door de wisselstoring bij den dolder vanochtend (8:00) was het erg druk tussen Amersfoort en Hilversum. Voor de rest weinig problemen met de nieuwe dienstregeling.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IorGie schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:07:
Vanochtend werd in Friesland omgeroepen "Reisigers naar Amsterdam Centraal raden wij aan om in Hilversum over te stappen". Ben toch maar te Amersfoort uit de intercity naar Rotterdam gestapt. HC snapte er ook niks van.
Domme HC dan, want overstappen doe je tegenwoordig inderdaad in Hilversum in plaats van in Amersfoort (vanwege cross-platform). :p Minder handig is dat de reisplanner daarop niet is aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 10-12-2007 19:23 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.