Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Whoei, op vrijdag heb ik eindelijk in een ICMm gezeten van Ut naar Gn.
Best wel een mooie trein om in mee te rijden, lekkere stoelen welke beter zitten dan die oranje bankjes van voorheen, langer tafeltje bij de vis-a-vis opstelling, waarbij de mensen die aan de buitenkant zitten ook makkelijk erbij kunnen komen.
Alleen wel een rot-herrie van de airco, hopelijk wordt dit nog een keer aangepast. Maar goed, de meesten zetten toch muziek op :p.
Toilet is ook erg ruim nu, maar erg jammer dat er maar eentje beschikbaar is in een treinstel. De zeeppomp werkte helaas niet of was niet gevuld, maar dat het handen spoelen nu met knoppen werkt is veel beter dan dat rottige pedaaltje die er eerst was.

Wat me wel opviel was dat enkele ramen deels open zijn te krijgen met een vierkants-sleutel. Ik dacht dat alles nu potdicht zat vanwege de airco, maar goed ze zijn dus voorbereid op e.v.t. problemen met de airco.

Naja, bij aankomst te Gn heb ik nog maar even een foto gemaakt met de uiterlijke verschillen van de ICM en de ICMm kopbakken:

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/54n2j5y.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2007 14:05 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 20:49

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:04:
[...]

Nice, wou er vandaag ook even langs gaan (moest oorspronkelijk werken vandaag), maar mijn vriendin is jarig dus ik zie ze van de week wel :P Post je je foto's wel weer ff hier, of op je site :?
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007229.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007231.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007236.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007241.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007244.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007245.jpg

@Cyber: volgens mij heb je me gemist. :p

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 23-09-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Ariën Clay schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:01:
Wat me wel opviel was dat enkele ramen deels open zijn te krijgen met een vierkants-sleutel. Ik dacht dat alles nu potdicht zat vanwege de airco, maar goed ze zijn dus voorbereid op e.v.t. problemen met de airco.
Dat is bij ICRm ook. En het lijkt me dat een noodsysteem in een afgesloten ruimte vol mensen wel verplicht zal zijn. IRM heeft ook noodventilatie. Dingen gaan ook direct BD bij defecte airco...hoewel 'defect' natuurlijk op meerdere manieren is te interpreteren. De ene keer is het 25 graden binnen, en een paar meter verderop haal je net 15 graden. ICRm airco heb ik minder problemen mee; staat zelden te heet en te koud heb ik nog niet meegemaakt. Wel koud: ICM in de winter met uitgevallen verwarming. Fijn dat de hc er op wees dat in de andere bakken wel verwarming aanwezig was (1e klas reizen bij +5 graden, of 2e klas met 20...dan is de keus snel gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

spacecom schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:32:
[..]
Kleine bloemlezing van de "probleempjes":

. afgeloten treinstellen (wekenlang);
Hoe bedoel je, dat er rijtuigen zijn waar je niet in kan komen, die wel aangekoppeld zijn?
. omroepinstallatie onverstaanbaar;
Dat kan je in sommige coupe's bijstellen. Ik meen alleen in de eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:54:
[...]
Dat kan je in sommige coupe's bijstellen. Ik meen alleen in de eerste klas.
Niet-werkende omroep heeft zonder uitzondering niks te maken met 'kunnen bijstellen' in de coupés maar in slechte gegevensoverdracht vanaf het omroeppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De Nederlandse Spoorwegen doen aangifte tegen BNN-presentatrice Nicolette Kluijver. De verslaggeefster van het programma Try before you die liet zondag op televisie zien hoe zij aan de noodrem trok in een trein tussen Amsterdam en Lelystad.

Behalve voor misbruik doet de NS ook aangifte voor vandalisme en baanbetreden. ''Het is simpelweg gevaarlijk om aan de noodrem te trekken'', legt een zegsman uit. ''Daarnaast kijken er veel jongeren naar BNN. Die worden op verkeerde ideeën gebracht als we dit over onze kant laten gaan. Dan kunnen we de bordjes 'misbruik wordt gestraft' vervangen door 'misbruik wordt gedoogd'.''
Woah, wat een kick :/ ..
Als je dat zonodig wilt gaan doen. ga lekker naar een NedTrain opendag toe. Dan heb je kans dat het mag. je aan de noodrem mag trekken.
Dat heb ik ook gedaan toen (met toestemming), geinig hoe uitgebreid dat diagnose systeem is en alles aangeeft over de noodremming...

En nog wat anders, op deze Google Maps url zie je de voormalige wagen werkplaats van Amersfoort.
Iemand een idee of die rolbrug nog werkzaam is, en of er nog materieel in de loodsen staat?

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 25-09-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Cxx-Protos 3 gaat zometeen gesleept Venlo-Amersfoort doen, 23.34 Abfahrt voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30

Spotter

Lichtnicht

Pfff, ze hadden het bij de NS wel weer voor elkaar vandaag, 1 4-stel VIRM (geloof ik? nieuwe dubbeldecker iig) Amsterdam C-Vlissingen midden in de avondspits. Hele trein stond afgeladen vol!

Op de heenweg (Leiden-A'dam C) ook al een kwartier vertraging dus echt lekker ging het niet.

Anoniem: 59888

En ik maar denken dat dit "Het grote spoorwegentopic" was en niet "Het grote klaag over vertragingen en NS-afzeik topic". }:|

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52
Anoniem: 59888 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:44:
En ik maar denken dat dit "Het grote spoorwegentopic" was en niet "Het grote klaag over vertragingen en NS-afzeik topic". }:|
Zo lang onze spoorwegen hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben zullen de woorden 'spoorwegen' en 'klagen' onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn ben ik bang...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CanonG1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:47:
[...]
Zo lang onze spoorwegen hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben zullen de woorden 'spoorwegen' en 'klagen' onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn ben ik bang...
Ja eh, het is hier niet het topic voor kortzichtige, ononderbouwde blabla hoor... :+ Da's toch het handelsmerk van Fok?

Anoniem: 37526

Ariën Clay schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:01:
Whoei, op vrijdag heb ik eindelijk in een ICMm gezeten van Ut naar Gn.
Best wel een mooie trein om in mee te rijden, lekkere stoelen welke beter zitten dan die oranje bankjes van voorheen, langer tafeltje bij de vis-a-vis opstelling, waarbij de mensen die aan de buitenkant zitten ook makkelijk erbij kunnen komen.
Bedoel je met "oranje bankjes" de nep-lederen bankstellen met neerklapbare armleuning? En deze stoelen zitten nog lekkerder dan deze godenstoeltjes? :9~

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 21:09

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

CanonG1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:47:
[...]

Volgens mij is al redelijk vaak 'bewezen' dat onze spoorvervoerder zijn zaakjes toch wel redelijk op orde heeft, maar overgeleverd is aan de grillen van onze spoorbeheerder. Die de zaakjes soms iets té nauw neemt...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Maasluip
  • Laatst online: 14-06 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En de spoorbeheerder wordt niet afgerekend op die acties.

Nu ook weer die leuke acties bij een wissel bij Woerden. Reserveonderdelen zijn niet voorhanden, dus wordt er nu eenzelfde wissel elders in het land gezocht (en gevonden in Amsterdam) dat niet zo vaak gebruikt wordt en daar worden de onderdelen uit gehaald en in het kapotte wissel geschroeft.
Dus: twee extra buitendienst stellingen. De kosten van dat geheel. De overlast van dat geheel. Dat kost allemaal niks.
Nee, voor Prorail niet. Zij eten uit de overheidsruif, maakt niet uit hoeveel het kost. En de vervoerders kunnen wel klagen over buitendienststellingen, maar het enige antwoord is "ze zijn nodig" en "er is geen compensatie".

Het wordt hoog tijd dat een vervoerder zelf zijn beheerder kan kiezen.

Signatures zijn voor boomers.

• JeroenH
zwahiel schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:50:
Volgens mij is al redelijk vaak 'bewezen' dat onze spoorvervoerder zijn zaakjes toch wel redelijk op orde heeft, maar overgeleverd is aan de grillen van onze spoorbeheerder. Die de zaakjes soms iets té nauw neemt...
Ik heb eigenlijk te weinig kennis van zaken om er iets gefundeerds over te kunnen zeggen, maar laat ik het dan anders formuleren: het systeem waarin alle betrokken partijen naar elkaar gaan zitten wijzen als er weer eens iets mis is deugt niet. Als ik van mijn vriendin hoor dat er zeer regelmatig veel te korte treinen rijden in de zeer drukke ochtendspits en dat mensen bijna platgedrukt worden en/of niet mee kunnen dan is er iets fundamenteels mis (en daarbij nog uitval, vertragingen, slechte berichtgeving etc.). Ik weet ook geen oplossing, maar zoals de zaken nu liggen is de doelstelling om meer automobilisten in de trein te krijgen, in ieder geval in de spits, een lachertje.

Als met de trein ga en er is vertraging, of uitval, of whatever dan wil ik als afnemer van een commercieel product niet te horen krijgen aan wie het ligt, dan wil ik mijn geld - volledig en direct - terug en ik wil dat in ieder geval de indruk wordt gewekt dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Ik reis zelf vrijwel alleen in het weekend met de trein en dan is het best oké (hoewel wel regelmatig werkzaamheden), maar de verhalen van mijn vriendin zijn tenenkrommend. Als mijn werkgever producten van die kwaliteit zou verkopen én zijn klanten zo zou behandelen had ik in no-time geen baan meer.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:28:
[...]

Bedoel je met "oranje bankjes" de nep-lederen bankstellen met neerklapbare armleuning? En deze stoelen zitten nog lekkerder dan deze godenstoeltjes? :9~
Die neerklapbare armleuning die zo vast zit tussen de twee rugleuningen, dat je je nagels in het plastic moet zetten om hem er tussenuit te krijgen? :P Ik vind 't ook prima bankjes, slaap er altijd heerlijk op :) Eens kijken of ik tussen Gouda en Utrecht een keer zo'n ICMm tegenkom.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CanonG1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:20:
[...]

Ik heb eigenlijk te weinig kennis van zaken om er iets gefundeerds over te kunnen zeggen, maar laat ik het dan anders formuleren: het systeem waarin alle betrokken partijen naar elkaar gaan zitten wijzen als er weer eens iets mis is deugt niet. Als ik van mijn vriendin hoor dat er zeer regelmatig veel te korte treinen rijden in de zeer drukke ochtendspits en dat mensen bijna platgedrukt worden en/of niet mee kunnen dan is er iets fundamenteels mis (en daarbij nog uitval, vertragingen, slechte berichtgeving etc.). Ik weet ook geen oplossing, maar zoals de zaken nu liggen is de doelstelling om meer automobilisten in de trein te krijgen, in ieder geval in de spits, een lachertje.
De NS zet echt niet voor de lol te korte treinen in. Er is te weinig capaciteit, ofwel door een te hoge defectenstand (die misschien niet weggewerkt wordt omdat de onderhoudsbedrijven niet efficiënt zijn) ofwel omdat er een structureel probleem is.
Dat laatste is toch al het geval, waarom denk je dat de NS rijtuigen bij laat bouwen en inhuurt. Maar die zijn er ook niet van de ene op de andere dag.
Als met de trein ga en er is vertraging, of uitval, of whatever dan wil ik als afnemer van een commercieel product niet te horen krijgen aan wie het ligt, dan wil ik mijn geld - volledig en direct - terug en ik wil dat in ieder geval de indruk wordt gewekt dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Ik reis zelf vrijwel alleen in het weekend met de trein en dan is het best oké (hoewel wel regelmatig werkzaamheden), maar de verhalen van mijn vriendin zijn tenenkrommend. Als mijn werkgever producten van die kwaliteit zou verkopen én zijn klanten zo zou behandelen had ik in no-time geen baan meer.
GTBV is er, en waarom kun je rijkswaterstaat niet aanklagen als je weer in een file staat? Je betaalt toch ook voor de weg (d.m.v. de wegenbelasting).
Sorry, maar het komt een beetje huilie over.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maasluip schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:36:
en waarom kun je rijkswaterstaat niet aanklagen als je weer in een file staat? Je betaalt toch ook voor de weg (d.m.v. de wegenbelasting).
belasting betalen != betalen voor een dienst

een vergelijking met een tolweg zou beter zijn ;)

• AW_Bos

AW_Bos

Demoniac schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:26:
[...]
Die neerklapbare armleuning die zo vast zit tussen de twee rugleuningen, dat je je nagels in het plastic moet zetten om hem er tussenuit te krijgen? :P Ik vind 't ook prima bankjes, slaap er altijd heerlijk op :) Eens kijken of ik tussen Gouda en Utrecht een keer zo'n ICMm tegenkom.
Tip: Houd www.Somda.nl in de gaten, mocht je hem nog niet kennen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 26-09-2007 17:33 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat was d'r vanmiddag @ Hengelo (ov) CS eigenlijk aan de hand? Genoeg ME'ers om 4 ME-busjes te vullen... :? Voetbal?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Anoniem: 59888 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:44:
Goed, gaan we niet klagen over de NS. Of mag dat ook niet?

Vandaag had ProRail het weer voor elkaar, wisselstoring tussen leiden en A'dam (bij schiphol dunkt me), zoals maasluip ook al zei. Daardoor werden de intercity's Amsterdam C-Leiden-Den Haag HS-ev omgeleid via Haarlem ipv Schiphol. Gevolg, net zo lang onderweg en heerlijk lege treinen! Straks denk ik maar eens aan de NS een bedank-klacht sturen, lezen ze ook nog eens wat anders.
De NS zet echt niet voor de lol te korte treinen in. Er is te weinig capaciteit, ofwel door een te hoge defectenstand (die misschien niet weggewerkt wordt omdat de onderhoudsbedrijven niet efficiënt zijn) ofwel omdat er een structureel probleem is.
dat snap ik, maar ik denk dat het terecht is dat de NS hierop aangesproken wordt. Wij betalen voor een vervoersbewijs (direct of indirect), en dan mag je verwachten dat er voldoende materieel is, zeker als het probleem structureel is. Als de onderhoudsbedrijven niet efficient zijn hoort de NS daar wat aan te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spotter op 26-09-2007 20:22 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Spotter schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:20:
Vandaag had ProRail het weer voor elkaar, wisselstoring tussen leiden en A'dam (bij schiphol dunkt me), zoals maasluip ook al zei. Daardoor werden de intercity's Amsterdam C-Leiden-Den Haag HS-ev omgeleid via Haarlem ipv Schiphol. Gevolg, net zo lang onderweg en heerlijk lege treinen! Straks denk ik maar eens aan de NS een bedank-klacht sturen, lezen ze ook nog eens wat anders.
Schaamteloos knip/plakwerk:

Om het eens wat minder diplomatiek uit te drukken: er wordt (door ProRail) op royale schaal een loopje met de waarheid genomen. Er mankeert iets aan wissels op de Transformatorweg Asl, RVL heeft afgelopen nacht een ongeplande buitendienststelling om dat te onderzoeken geweigerd, Inframanagement stelde daarop een snelheidsbeperking van 30 km/h in, RVL weigert Aanwijzingen Snelheidsbeperking aan alle treinen te geven en daarom worden de 2100 en 2400 omgeleid via Haarlem (wat op zichzelf nog veel meer werk voor RVL genereert). Na 21.00 uur is dat over, omdat dan (gepland) de serie 3900 al opgeheven is. Als het RVL behaagt, gaat vannacht de stopmachine alsnog over het wisselcomplex en zou het gedoe morgen over moeten zijn. Maarre.. met geplande werkzaamheden heeft dit alles 0,0 van doen.

Anoniem: 35978

VL gedraagt zich inderdaad vaak laten we zeggen "weinig coöperatief" :P

Een irritant en recalcitrant clubje binnen ProRail.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Vandaag @ Oss, trein stopte een half perron eerder dan anders :S Machinist heletijd uit de trein springen en weer terug, toen reed de trein na 5 minuten maar weer aan (Arnhem - Roosendaal), weet niet waarom want ik stond 5minuten voor de spoorbomen te wachten :(

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Anoniem: 18023 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:23:
[...]

Schaamteloos knip/plakwerk:
*knip*
Ok, weet ik dat ook weer. Feit blijft, van mij mogen ze het vaker doen :)

• JeroenH
De NS zet echt niet voor de lol te korte treinen in.
Ik werk bij een commerciële organisatie, wij verkopen onder andere mobiele telefoons. Als een leverancier een slecht product levert en wij dat doorleveren aan onze klanten worden de klanten - terecht - boos op ons. Wij gaan dan verhaal halen bij de leverancier en die zal toch echt met een verbetering moeten komen anders gaan we bij hem weg.

Nu ligt het met NS <-> Proral waarschijnlijk lastig om weg te gaan, maar als Prorail hun werk niet goed doet moet dat beter, desnoods onder dwang van boetes o.i.d. Ze dienen een groot maatschappelijk belang, de overheid wil de automobilist uit de auto de trein in hebben. Als een bedrijf dat tegenwerkt kunnen ze wat mij betreft ophoepelen.

Maar nogmaals: mijn eigen treinreizen zijn over het algemeen vrij aangenaam; lege treinen, weinig onverwachte vertragingen (wel goed inlezen over werkzaamheden etc.). Als de eindbestemming niet al te ver bij een NS-station vandaan ligt én de reis is buiten de spits heb ik i.h.a. de voorkeur voor de trein boven de auto. Moet je kijken hoeveel mensen er ineens met de trein gaan als ze het voor elkaar krijgen deze prettige reiservaring ook in de spits te kunnen bieden...

Maar om het meer in het karakter van dit topic te houden: is heir bekend wanneer we laptop-oplaadpunten in de trein krijgen? En dan niet alleen in de eerste klas? Wat voor vorm zou zo'n oplaadpunt krijgen, een gewoon stopkontakt? Internet in de trein hoeft voor mij niet zo (heb GPRS/UMTS) maar het zou handig kunnen zijn.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08

PeaceNlove

Deugleuter

Om me bij CanonG1 aan te sluiten:
Ik ben ook best tevreden over de NS. Ik reis momenteel twee keer per week Utrecht-Leiden. Op dinsdag heen en terug in de spits. Dan is het wel erg druk en dan zit een hele VIRM van 6 bakken wel vol. Op donderdag na de spits is het op die lijn daarentegen heerlijk rustig.
En als er vertraging is op weg naar Leiden en ik weet dat kan ik altijd nog om via Schiphol. Vertrek is dan 13 minuten eerder en ik kom dan 2 minuten later aan.
Vanochtend had ik ook weer een vriendelijke conducteur en was de trein keurig op tijd d:)b

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 23:43
Ik reis elke dag tussen Leiden en Rotterdam op en neer. Ook op dit traject goede dienstverlening, ik reis eerste klas (van de baas) en zit meestal in een lege/stille "stilte" coupe. Weinig vertraging en als ik vertraging heb dan krijg ik daarvoor steeds "geld terug". Nu moet ik wel zeggen dat ik redelijk vroeg vertrek (of de 7.04 VIRM of de 7.18 DD-AR) en later = drukker, vooral veel studenten richting Den Haag (HH/InHolland) of Rotterdam (Erasmus).

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Spotter schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:03:
[...]

Ok, weet ik dat ook weer. Feit blijft, van mij mogen ze het vaker doen :)
En jahoor, vandaag heen en terug ook via Haarlem. Mogen ze van mij blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spoornet te krap

De rek op het spoornet is er hier en daar helemaal uit. Spoorbeheerder ProRail heeft enkele trajecten "overbelast" verklaard, waardoor niet alle aanvragen van NS en andere vervoerders voor volgend jaar kunnen worden gehonoreerd.
Lees de rest van het artikel

Lekker overheidsbeleid weer. 5% reizigersgroei willen terwijl het spoorwegnet al niet eens aan de bestaande vraag kan voldoen. En extra geld investeren ho maar, het dak moet gerepareerd worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:45:
[...]

Lees de rest van het artikel

Lekker overheidsbeleid weer. 5% reizigersgroei willen terwijl het spoorwegnet al niet eens aan de bestaande vraag kan voldoen. En extra geld investeren ho maar, het dak moet gerepareerd worden. 8)7
misschien moet Prorail 's voor de verandering niet in de toekomst investeren, maar voor de toekomst investeren. Niet brandjes blussen zoals ze sinds de vorming van ProRail mee bezig zijn, maar gewoon eens echt aanpakken.

Een van die aanpak voorbeelden is de Utrechtboog. Al stond die al jaren in de planning. Er blijft veel te veel aan de stijkstok hangen, niet alleen plannen maar ook geld. Als er serieus eens efficiënter gewerkt ging worden, overheden voor de verandering eens mee werkten, dan kon 't misschien 's wat worden.

Maar ja, ach, concurrentiebeding hé, marktwerking... Zie hier de keerzijde van jaren lang idealistische marktwerking roepen. XX is in buitenlandse handen, maatregelen worden terug gedraaid en uiteindelijk worden wij genaaid. Zeker omdat toch die dienstregeling vorig jaar al samengesteld is in samenspraak met ProRail, lekker op tijd om dan nu zoiets af te gaan wijzen...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Zoals het er nu naar uitziet is Cxx het eerste slachtoffer: voor drie treinen tussen 6u en 7u (één slag Bnn en een tr. naar Ed, ma-za) en drie treinen tussen 19u en 20u (één slag Bnn en een tr. naar Ed, ma-zo) is er geen plaats. 'Cargo rulez' zeggen we dan.
zwahiel schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:57:
[...]
Maar ja, ach, concurrentiebeding hé, marktwerking... Zie hier de keerzijde van jaren lang idealistische marktwerking roepen. XX is in buitenlandse handen, maatregelen worden terug gedraaid en uiteindelijk worden wij genaaid. Zeker omdat toch die dienstregeling vorig jaar al samengesteld is in samenspraak met ProRail, lekker op tijd om dan nu zoiets af te gaan wijzen...
??

[ Voor 52% gewijzigd door Luke! op 29-09-2007 12:54 ]

• Bastien
  • Niet online
En daarmee voldoet Connexxion niet meer aan de voorwaarden waarmee zij de vervoerder zijn geworden op dat stuk spoor en kunnen ze boetes gaan betalen? Zou me niets verbazen :X

Die stoomtreinen in Twente zijn wel leuk trouwens vandaag :) Alleen jammer van dat *censuur* weer...

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Bastien schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:23:
En daarmee voldoet Connexxion niet meer aan de voorwaarden waarmee zij de vervoerder zijn geworden op dat stuk spoor en kunnen ze boetes gaan betalen? Zou me niets verbazen :X
Vast niet. Cxx heeft per slot van rekening niet het alleenrecht op het spoor, staat vast wel iets over in de concessie (i.i.g. wel in de Arriva-concessie op de westelijke Betuwelijn).

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:54:
Zoals het er nu naar uitziet is Cxx het eerste slachtoffer: voor drie treinen tussen 6u en 7u (één slag Bnn en een tr. naar Ed, ma-za) en drie treinen tussen 19u en 20u (één slag Bnn en een tr. naar Ed, ma-zo) is er geen plaats. 'Cargo rulez' zeggen we dan.

[...]
??
In de bus sector is men nu de idiote maatregelen langzaam terug aan het draaien. Nu dat bijna iedereen de stadsvervoerders verkocht heeft omdat men niet eigenaar mocht zijn als ze voor een concessie gingen. Maar recentelijk is besloten dat stadsvervoerders het alleen-recht op de concessie behouden, zonder concurrentie. Omdat men erachter kwam dat het geen zin had voor de consumenten. Die wilden liever gewoon hun eigen maatschappij die ze vervoerde. Niet een of andere buitenlandse meuk of andere meuk uit het land.

GVU bijvoorbeeld is nu net verkocht aan XX, dat op zijn beurt weer net verkocht is geworden aan Transdev. Om nu Transdev-Connexxion te vormen. Hopla weer een hand vol met Nederlandse vervoerders pleite (XX, Hermes, GVU, MAXX en Novio).

Hetzelfde gaat langzaam in de spoorsector gebeuren. Kijk maar naar de tekenen, die zien er bijna 't zelfde uit als bij de bussector. Langzaam groeit de ontevredenheid over ProRail met al zijn grillen. Mensen zijn ontevreden over NSR terwijl die er 9 van de 10 keer geen regie over heeft en uiteindelijk knalt 't uit elkaar. Want dit is gewoon een tikkende tijdbom. Ook met al die verschillende vervoerders is 't zo. Er is altijd gezegd dat we niet naar Engelse taferelen wilden, maar het is toch anders verdomde hard die kant op aan het gaan...

Verschillende vervoerders, Rampstad Rail dat het lachertje is van de dag, ondercapaciteit op het spoor en een beheerder die ook niet echt (mee) werkt. Klinkt behoorlijk Engels, je mist alleen nog het versnipperende aanbod wat in NL gelukkig wel meevalt omdat we al bijna elke meter spoor gebruiken.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:17:
[...]

In de bus sector is men nu de idiote maatregelen langzaam terug aan het draaien. Nu dat bijna iedereen de stadsvervoerders verkocht heeft omdat men niet eigenaar mocht zijn als ze voor een concessie gingen. Maar recentelijk is besloten dat stadsvervoerders het alleen-recht op de concessie behouden, zonder concurrentie. Omdat men erachter kwam dat het geen zin had voor de consumenten. Die wilden liever gewoon hun eigen maatschappij die ze vervoerde. Niet een of andere buitenlandse meuk of andere meuk uit het land.
Je conclusie dat men de zooi terug aan het draaien is vind ik wat kort door de bocht (maar ik heb er weinig kijk op). Dat geldt toch alleen voor de vier grote stadsvervoerders en niet voor de rest van de aanbestedingen?
GVU bijvoorbeeld is nu net verkocht aan XX, dat op zijn beurt weer net verkocht is geworden aan Transdev. Om nu Transdev-Connexxion te vormen. Hopla weer een hand vol met Nederlandse vervoerders pleite (XX, Hermes, GVU, MAXX en Novio).
Lijkt mij niet echt een punt eigenlijk...
Hetzelfde gaat langzaam in de spoorsector gebeuren. Kijk maar naar de tekenen, die zien er bijna 't zelfde uit als bij de bussector. Langzaam groeit de ontevredenheid over ProRail met al zijn grillen. Mensen zijn ontevreden over NSR terwijl die er 9 van de 10 keer geen regie over heeft en uiteindelijk knalt 't uit elkaar. Want dit is gewoon een tikkende tijdbom. Ook met al die verschillende vervoerders is 't zo. Er is altijd gezegd dat we niet naar Engelse taferelen wilden, maar het is toch anders verdomde hard die kant op aan het gaan...
Tevredenheid over NSR stijgt juist voortdurend. Het grote verschil met Engeland is dat de infrabeherende partij daar in private handen was en dat is in Nederland niet het geval.
Verschillende vervoerders, Rampstad Rail dat het lachertje is van de dag, ondercapaciteit op het spoor en een beheerder die ook niet echt (mee) werkt. Klinkt behoorlijk Engels, je mist alleen nog het versnipperende aanbod wat in NL gelukkig wel meevalt omdat we al bijna elke meter spoor gebruiken.
Ik snap je punt wel, maar volgens mij loopt het niet zo'n vaart.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Spotter schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:54:
[...]

En jahoor, vandaag heen en terug ook via Haarlem. Mogen ze van mij blijven doen.
't nachtnet ging laatst ook via Haarlem. Dat mag van mij ook vaker. (En dat had ik graag vantevoren willen weten, nu stond ik vlak na de laatste nachtnettrein op asd te lezen dat 't nachtnet via haarlem ging :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanaf volgend jaar ook nachttreinen naar Brabant :)
Brabant wordt vanaf volgend jaar definitief aangesloten op het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen. Met de instemming van netbeheerder ProRail is gisteren de laatste hobbel weggenomen.

"Een enorme puzzel die we tegen de verwachting tóch hebben kunnen leggen", zegt woordvoerster Monique Matze.

Donderdag-, vrijdag- en zaterdagnacht moeten tussen half een en half zes elk uur treinen gaan rijden tussen Eindhoven en Rotterdam, met tussenstops in Tilburg, Breda en Dordrecht. De provincie en de vier grote Brabantse steden hebben samen voor het nachtnet gelobbyd.

De provincie moet jaarlijks 1,1 miljoen bijdragen. Tilburg, Den Bosch, Breda en Eindhoven betalen een ton per jaar.
BN/DeStem

Vraag ik me alleen af waarom Den Bosch moet meebetalen terwijl de trein daar, volgens dit bericht, niet gaat stoppen? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Stopt wel in Den Bosch, met iets van een 55 minuten-overstap van de trein uit Tilburg op de trein naar Utrecht.

Dat stond in het ontwerpplan ja, maar volgens mij zijn bij latere fine-tune acties die overstappen wel fatsoenlijk gemaakt. Wordt leuk rondje Ehv-Ehv in vier uur zonder overstap als je je verveelt ´s nachts.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
Anoniem: 18023 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:14:
Dat stond in het ontwerpplan ja, maar volgens mij zijn bij latere fine-tune acties die overstappen wel fatsoenlijk gemaakt. Wordt leuk rondje Ehv-Ehv in vier uur zonder overstap als je je verveelt ´s nachts.
Lol, das gezellig :*)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

Steffie

Opaque

Anoniem: 18023 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:14:
En daarmee gelijk een goede optie voor mensen met studentenkaart die in het oosten of noorden van het land wonen. Gewoon lekker slapen tijdens een rondje Randstad-Brabant en daarna de eerste trein terug naar huis nemen :P

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ghehe, waren het niet dat je aan het eind van de lijn, dus in Ehv vriendelijk doch met klem verzocht wordt de trein te verlaten... ;) Over 'n uurtje mag je terug komen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steffie schreef op zondag 30 september 2007 @ 01:29:
[...]

En daarmee gelijk een goede optie voor mensen met studentenkaart die in het oosten of noorden van het land wonen. Gewoon lekker slapen tijdens een rondje Randstad-Brabant en daarna de eerste trein terug naar huis nemen :P
Doe ik nu al, als ik bijvoorbeeld naar concert in Ahoy´ ben geweest. Even Rotterdam in, shoarmatentje opzoeken, nachttrein naar Utrecht en naar via een vage vroeger stopper naar Arnhem en dan door naar Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als vervolg van dit bericht: wildhagen in "Het grote spoorwegentopic deel 15" is er nu het volgende bericht:
Het spoor van Roosendaal naar Bergen op Zoom, daaronder en erlangs is van alles te verwachten. Dat zegt explosievendeskundige Jan van de Bijl. En hij noemt het hele arsenaal op: "Bommen, handgranaten, geschutsmunitie, anti-tankwapens, raketten, klein kaliber munitie...".

Van de Bijl kan het weten. Tot juni van dit jaar was hij als beroepsmilitair in dienst van de explosieven opruimingsdienst (EOD) in Culemborg. Nu werkt hij voor het waterbouw- en baggerbedrijf Van den Herik.

Dat bedrijf is door ProRail ingeschakeld om onder het spoor van Roosendaal naar Bergen op Zoom te zoeken naar niet gesprongen explosieven uit de Tweede Wereldoorlog. De detectie gebeurt tussen 20 en 29 oktober, in een periode dat ProRail toch al bezig is met de vernieuwing van een bestaand spoor op dat baanvak.

Historisch onderzoek en het aantal meldingen in de afgelopen jaren hebben geleid tot de opdracht. Van de Bijl: "Het spoor Roosendaal-Bergen op Zoom nam een strategische positie in. In de laatste oorlogsjaren is daar van alles op en rond gebeurd: bombardementen, maar ook gewone gevechtshandelingen. Dat er nog veel spul in de grond moet zitten, blijkt ook wel uit het aantal meldingen van explosieven. Ik tel er, tussen 1971 en 2005, alleen ter hoogte van Wouw al 34."

De ex-beroepsmilitair wijst op de risico's. "Hoe ouder de explosieven, hoe gevaarlijker vaak. Had een anti-tankmijn dik zestig jaar geleden nog een gewicht van driehonderd kilo nodig om open te gaan, door corrosie is daar misschien nu nog maar drie kilo voor nodig. Laat de mensen, als ze iets zien of vinden, er afblijven en de politie of de EOD waarschuwen. Die kan beter tien keer voor niks komen, dan één keer te laat."

Vorig jaar, bij werkzaamheden aan het andere spoor op hetzelfde traject, werd bij Wouw nog een Engelse luchtdoelgranaat van het kaliber 3,7 inch gevonden en onschadelijk gemaakt. Van de Bijl: "Bijzonder gevaarlijk ding. Zie het als een oud zakhorloge dat niet meer loopt, maar weer begint te tikken als 'ie wordt bewogen."

Jaarlijks krijgt de EOD tweeduizend meldingen uit het hele land van spontaan aangetroffen, 'niet gesprongen' explosieven.
BN/DeStem

Verder gaat binnenkort RandstadRail (al kan je het tegenwoordig bijna beter "RampstadRail" noemen...) 4 rijden:
De Haagse vervoersmaatschappij HTM begint maandag met ritten over het gehele traject van de zogeheten RandstadRail 4 tussen Den Haag De Uithof en Zoetermeer Javalaan

Dat heeft regiobestuurder Peter Smit (Verkeer en vervoer) van het Stadsgewest Haaglanden vrijdag laten weten.

Op dit moment rijdt RandstadRail tussen Den Haag en Rotterdam Hofplein, de Erasmuslijn. Het vervoer op deze lijn werd in november stilgelegd na de ontsporing van een treinstel waarbij vijftien gewonden vielen.

Begin vorige maand werd de lijn na allerhande tests en proefritten weer in gebruik genomen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wordt het eens tijd om op te houden met dat kinderachtige rampstadrail. Net zoals Micro$oft ipv Microsoft is dat als je het mij vraagt bijzonder kinderachtig.

Nee ik heb geen banden met Prorail, de RET of de HTM, ik vind het gewoon irritant.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 05-10-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:44:
Misschien wordt het eens tijd om op te houden met dat kinderachtige rampstadrail. Net zoals Micro$oft ipv Microsoft is dat als je het mij vraagt bijzonder kinderachtig.
Wát vind je er dan kinderachtig aan? Vind je het onterecht of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:44:
Niemand heeft het RampstadRaild genoemd. Lees het nu nog eens, en vergeet vooral het woordje 'bijna' niet!

Maar misschien moet je je eens inlezen in de materie? De hele gang van zaken rondom RR is gewoon rampzalig amateuristisch. Verkeerde maten, verkeerd/foutief aangelegd spoor, falende (of geen) communicatie), ontsporingen (met en zonder gewonden), vingertjes wijzen naar elkaar, niemand die enige verantwoordelijkheid wil nemen, deadlines die voor de honderdste keer niet gehaald worden, toezeggingen die niet worden nagekomen. En dat is nog maar het topje van de ijsberg tot nu toe... zoek maar eens met google...

Vandaar dat (delen van) RR wel als RampstadRail aangemerkt zouden kunnen worden. Met een professionele organisatie/opzet heeft het in ieder geval vrij weinig uit te staan allemaal.

Ik snap dat jij vermoedelijk wel degelijk belangen hebt bij RR, en dat het daarom pijn doet dat niet iedereen superpositief is, maar dat wil nog niet zeggen dat de waarheid niet gezegd zou mogen worden!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Btw, veolia was ook weer aan het kloten vandaag (as ever :P). Spitstreinen op de Maaslijn (Roermond-Nijmegen) reden niet wegens gebrek aan materieel. Zag toen ik in Arnhem was al heel veel Wadlopers daar staan en zag later toen ik uitstapte in Veenendaal-de Klomp een 6400 van Railion met een aantal stellen wadlopers richting Utrecht gaan. Mss richting werkspoor Amsterdam voor groot onderhoud ofzo? :P :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:54:
Btw, veolia was ook weer aan het kloten vandaag (as ever :P). Spitstreinen op de Maaslijn (Roermond-Nijmegen) reden niet wegens gebrek aan materieel. Zag toen ik in Arnhem was al heel veel Wadlopers daar staan en zag later toen ik uitstapte in Veenendaal-de Klomp een 6400 van Railion met een aantal stellen wadlopers richting Utrecht gaan. Mss richting werkspoor Amsterdam voor groot onderhoud ofzo? :P :X
Werkspoor bestaat al lang niet meer en NedTrain Amsterdam heeft er niks mee van doen ;). Op vrijdag rijdt er altijd een overbrenging van Arnhem berg naar Onnen waar de stellen in onderhoud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ghehe idd Werkspoor :D

Was het maar zo'n feest, treinstellen uit Nederland. Zo goed dat die krengen 35 jaar later nog steeds op 't spoor vertoeven en 40 jaar oude stellen afgevoerd zijn naar 't buitenland en daar nog steeds dienst doen. Nee Werkspoor was zo slecht nog niet ;) Maar helaas 't bestaat toch al een hele poos niet meer. Maar volgens mij zit NedTrain wel in panden en sporen van Werkspoor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:27:
ghehe idd Werkspoor :D

Was het maar zo'n feest, treinstellen uit Nederland. Zo goed dat die krengen 35 jaar later nog steeds op 't spoor vertoeven en 40 jaar oude stellen afgevoerd zijn naar 't buitenland en daar nog steeds dienst doen. Nee Werkspoor was zo slecht nog niet ;) Maar helaas 't bestaat toch al een hele poos niet meer. Maar volgens mij zit NedTrain wel in panden en sporen van Werkspoor toch?
excuses, was een tikkie in de war (woensdag nog in het spoorwegmuseum geweest :P). En jah, volgens mij wel (NedTrain hield toch iets van een jubileumfeestje pasgeleden?)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SleutelMan schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

excuses, was een tikkie in de war (woensdag nog in het spoorwegmuseum geweest :P). En jah, volgens mij wel (NedTrain hield toch iets van een jubileumfeestje pasgeleden?)
Ik weet niet of de panden/het spoor ooit van Werkspoor geweest zijn, maar los daarvan hebben NedTrain en Werkspoor niets met elkaar te maken ;)

NedTrain is na de privatisering voortgekomen uit een NS onderdeel (Materieel & Werkplaatsen), Werkspoor was een onafhankelijk bedrijf wat verder niets met de NS te maken had, behalve dan dat er materieel werd geleverd. Werkspoor is ook al veel ouder dan de NS zelf (1827 voor Werkspoor, 1938 voor de NS).

Werkspoor is in 1954 gefuseerd met Stork, en in 1972 is men gestopt met de bouw van spoorwegmaterieel. NedTrain is pas in 1999 onder die naam gaan opereren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die loods en het spoor in Utrecht waar Werkspoor zat is allang afgebroken zeker?
En waar zat Werkspoor dan precies in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SleutelMan schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:54:
Btw, veolia was ook weer aan het kloten vandaag (as ever :P). Spitstreinen op de Maaslijn (Roermond-Nijmegen) reden niet wegens gebrek aan materieel.
Praat me er niet van. Ik moest naar Delfzijl. Pak ik lijn 62 omdat die in Blerick stopt, is die 1) 8 minuten te laat (met 10 minuten overstap) en 2) rijdt die via een andere route.
Gelukkig kon ik er op het viaduct bij Blerick uit en het was eigenlijk al voorbij de vertrektijd van de trein naar Nijmegen (9:01) maar op spoor 4 stonden nog mensen. Dus tegen beter weten in gerend, kaartje uit de automaat op spoor 2/3 getrokken en toen nog 5 minuten moeten wachten op de trein.
Die had in Cuijk al 20 minuten vertraging bijelkaar gesprokkeld en keerde dus daar (heeft toch geen zin om dan nog door te rijden), maar de volgende trein had ook alweer 10 minuten vertraging dus ging in Nijmegen de overstap naar Zwolle ook weer de mist in. 1 uur vertraging, dank je wel Veolia.
En dat waren dus de reguliere treinen.

Ik denk dat de dagelijkse forens met smart zit te wachten op de GTW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:35:
[...]

Praat me er niet van. Ik moest naar Delfzijl. Pak ik lijn 62 omdat die in Blerick stopt, is die 1) 8 minuten te laat (met 10 minuten overstap) en 2) rijdt die via een andere route.
Gelukkig kon ik er op het viaduct bij Blerick uit en het was eigenlijk al voorbij de vertrektijd van de trein naar Nijmegen (9:01) maar op spoor 4 stonden nog mensen. Dus tegen beter weten in gerend, kaartje uit de automaat op spoor 2/3 getrokken en toen nog 5 minuten moeten wachten op de trein.
Die had in Cuijk al 20 minuten vertraging bijelkaar gesprokkeld en keerde dus daar (heeft toch geen zin om dan nog door te rijden), maar de volgende trein had ook alweer 10 minuten vertraging dus ging in Nijmegen de overstap naar Zwolle ook weer de mist in. 1 uur vertraging, dank je wel Veolia.
En dat waren dus de reguliere treinen.

Ik denk dat de dagelijkse forens met smart zit te wachten op de GTW's.
Laat staan de treinspotters :P. Maar goed, ik las dat ze in totaal iets van 17 stuks besteld hadden, ipv de 35 wadlopers die ze nu hebben (hoewel die nieuwe zowel in 2 als 3 stel lengte zijn geloof ik :P). Zolang die dingen maar niet zo vaak uitvallen vind ik het best, ik hoef toch maar een kippe-eindje met dat ding :P :X

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 07-10-2007 08:18 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 08:17:
[...]
Laat staan de treinspotters :P. Maar goed, ik las dat ze in totaal iets van 17 stuks besteld hadden, ipv de 35 wadlopers die ze nu hebben (hoewel die nieuwe zowel in 2 als 3 stel lengte zijn geloof ik :P). Zolang die dingen maar niet zo vaak uitvallen vind ik het best, ik hoef toch maar een kippe-eindje met dat ding :P :X
Ach, men is er bij Veolia in ieder geval al achter dat men niet genoeg materieel heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En het zijn er ook maar 16. Het grootste probleem wordt de uitval. Er zijn 9 omlopen, 6 Nm-Rm en 3 Nm-Vry.
Als je die met gelijke treinen wil rijden dan rij je Nm-Rm met GTW2+GTW3 en Nm-Vry met GTW2. Dan heb je één stel op reserve. Als er dan nog eentje uitvalt moet je een stel uit van Nm-Rm weghalen maar dan heb je vooral in de spits (als je toch al alle stellen nodig hebt) een probleem. Een GTW3 heeft 193 zitplaatsen, dat zijn ook 3 bakken Wadloper. Erg krap in de spits, en er zal je maar een GTW3 uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maasluip schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 11:38:
En het zijn er ook maar 16. Het grootste probleem wordt de uitval. Er zijn 9 omlopen, 6 Nm-Rm en 3 Nm-Vry.
Als je die met gelijke treinen wil rijden dan rij je Nm-Rm met GTW2+GTW3 en Nm-Vry met GTW2. Dan heb je één stel op reserve. Als er dan nog eentje uitvalt moet je een stel uit van Nm-Rm weghalen maar dan heb je vooral in de spits (als je toch al alle stellen nodig hebt) een probleem. Een GTW3 heeft 193 zitplaatsen, dat zijn ook 3 bakken Wadloper. Erg krap in de spits, en er zal je maar een GTW3 uitvallen.
Nja, zelfs al plaatsen ze een vervolgorder als ze erachter komen, dan nog duurt het dankzij die wachtrij bij de Zwitsers nog wel een jaar of wat. Dus jah, het word een verbetering maar hoeveel beter? :P. Meestal is de trein Nm-Bxm nu 2 stellen wadloper dus een verbetering zal het wel worden (de trein moet echter wel door naar Venray ipv Boxmeer). Dus ja, maar eens zien wat er gaat gebeuren :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hadden ze er niet meer willen bestellen maar kon GTW ze niet op tijd leveren of zoiets?

Begreep daar iets van, dat men eerst wilde kijken of ze 't met deze bezetting konden doen. En wanneer dat niet haalbaar was pas extra stellen bestellen. Ik geloof dat ze ook nog die Wadlopers kunnen inzetten, omdat daar kennelijk geen andere partijen voor waren (ook NSR niet) om de tijd die de dan nog te bestellen nieuwe stellen te over bruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zwahiel schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:45:
Hadden ze er niet meer willen bestellen maar kon GTW ze niet op tijd leveren of zoiets?

Begreep daar iets van, dat men eerst wilde kijken of ze 't met deze bezetting konden doen. En wanneer dat niet haalbaar was pas extra stellen bestellen. Ik geloof dat ze ook nog die Wadlopers kunnen inzetten, omdat daar kennelijk geen andere partijen voor waren (ook NSR niet) om de tijd die de dan nog te bestellen nieuwe stellen te over bruggen.
Klopt wel dat niemand die wadlopers nodig heeft, dus Veolia zou ze kunnen gebruiken jah :P :X. Elke andere vervoerder die in het verleden wadlopers gebruikte zit nu op nieuw eigen materieel zoals de spurt (arriva), Lint (syntus) of alsnog op de Buffel (NSR, Syntus). Vind het wel irritant van NS lease dat ze geen Buffels wilden verhuren ipv die uit elkaar vallende wadlopers :P :X.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wilden ze wel doen hoor. NSFS wilde die Buffels met alle liefde verhuren. Alleen zat daar wel een huurtermijn aan van 10 jaar. Dat vind ik eigenlijk een beetje jammer, die huurtermijn.

Die wadlopers willen ze nog even uitpersen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vandaag DDAR tussen Ede-Wageningen en Zutphen. Normaal rijdt er een plan V. Ook zag ik dat VIRM een nieuw filter heeft aan de voorkant. Dit was op de VIRM 8628. Andere VIRM's hebben dit nog niet zover als ik kon zien. Iemand een idee waarom dit is :? Het is een fijner soort afdekplaat bovenop het al bestaande rooster.
Verder is het oude Arnhem CS al redelijk tegen de vlakte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:45:
[...]
Wát vind je er dan kinderachtig aan? Vind je het onterecht of zo?
Onterecht is het zeker niet, ik ben redelijk op de hoogte van de materie (al ben ik niet bekend met de preciese details) en er is inderdaad het nodige misgegaan. Het gaat me er ook zeker niet om, om dat te beagataliseren. Ik vind ook zeker niet dat je daar geen kritiek op mag hebben, juist wel. Echter, het project heet Randstadrail. Ik vind het kinderachtig om maar constant naar de problemen te blijven verwijzen met een flauw woordgrapje. Dat is gewoon te makkelijk en te simpel. De boel compleet afbranden is makkelijk, maar goede opbouwende kritiek geven is een stuk lastiger. Nou gebeurt dat in dit topic volop, dus wat dat betreft niets te klagen. Alleen vind ik het jammer dat dan toch nog het woordje Rampstadrail gebruikt wordt. Dan denk ik: houd het gewoon bij de inhoud in dit prachtige topic, verpest dat nou niet.

Overigens was het niet bedoeld als persoonlijke aanval ofzo, het is gewoonh een kleine ergernis van mijn kant. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

IJnte schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:45:
Vandaag DDAR tussen Ede-Wageningen en Zutphen. Normaal rijdt er een plan V. Ook zag ik dat VIRM een nieuw filter heeft aan de voorkant. Dit was op de VIRM 8628. Andere VIRM's hebben dit nog niet zover als ik kon zien. Iemand een idee waarom dit is :? Het is een fijner soort afdekplaat bovenop het al bestaande rooster.
Verder is het oude Arnhem CS al redelijk tegen de vlakte!
Heeft die Virm misschien een airco installatie bak in de cabine? Zou een niet te missen apparaat moeten zijn volgens een kennis (die zit op de bok)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
djidee schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Heeft die Virm misschien een airco installatie bak in de cabine? Zou een niet te missen apparaat moeten zijn volgens een kennis (die zit op de bok)
Ja hij heeft een koelkast in zijn cabine hangen.. dat wist ik al wel, maar ze hebben een extra filter rooster aan de zijkant van de trein (voorzijde) aangebracht bij dat treinstel. Ik vroeg me af waarom zo'n extra filter bovenop het al bestaande rooster. Heeft dus niets met de cabina airco te maken.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/alers/upload/p73.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Voor de Veolia-fans:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007270.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007271.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007278.jpg

Voor de cargo-fans:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007273.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007280.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 07-10-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Unieke Nederlandse trein ontspoord in Denemarken.
Ontspoord wegens vandalisme... ;(

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 09-10-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Koddige NL-reclame-189 gaat zometeen gesleept van Utrecht terug naar Venlo (15u17 a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

van treinenweb.nl
Medio 2008 worden er aan de NS Reizigers nieuwe dubbeldekkertreinen afgeleverd van het type V-IRM, deze zullen dan eindelijk de railtender-lift missen, en voorzien zijn in een bredere trap. Tevens wordt de 1e klas voorzien van stroom van het boordnet om laptops te kunnen voeden. De treinen worden ook voorzien van een gesloten toilet-inrichting.
Heeft iemand daar al pic's van of bouwpic's? Ik ben serieus erg benieuwd hoe die er dan uit gaan zien. Heb me zowieso al vaak afgevraagd waarom die lift er überhaupt nog inzat omdat ten tijde van de bouw de railtender allang uit beeld verdwenen was...

En wat wordt er bedoeld met een gesloten toilet inrichting, dus niet meer op de rails? Waar nu het toiletpapier op is kun je straks niet meer omdat ie vol is (neigt richting een vliegtuig, vooral leuk op transatlantische vluchten met veel pax... ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

zwahiel schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

Heeft iemand daar al pic's van of bouwpic's? Ik ben serieus erg benieuwd hoe die er dan uit gaan zien. Heb me zowieso al vaak afgevraagd waarom die lift er überhaupt nog inzat omdat ten tijde van de bouw de railtender allang uit beeld verdwenen was...

En wat wordt er bedoeld met een gesloten toilet inrichting, dus niet meer op de rails? Waar nu het toiletpapier op is kun je straks niet meer omdat ie vol is (neigt richting een vliegtuig, vooral leuk op transatlantische vluchten met veel pax... ;( )
Het lijkt me toch erg onwaarschijnlijk dat ze een trein gaan ontwerpen met een railtenderlift als ze al weten dat de railtender verdwijnt. Daarom denk ik dat de railtender ten tijde van het ontwerp nog wel bestond. Als ze dat ding dan ineens afschaffen, wijzig je niet zomaar je ontwerp. Daar gaat veel tijd overheen.

Die toiletten lozen inderdaad niet meer op de rails. Eindelijk. Ik vind dat lozen op de rails maar een smerige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwahiel schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

De lift zelf zat er toch niet meer in (behalve in de 15 DD-IRM prototypen dacht ik?)

De liftkoker wel, omdat die deel uitmaakt van de dragende constructie. Maar als ik me goed herinner zijn dit alleen maar holle schachten zonder elektronica/apparatuur van de liften enzo.... correct me als ik dit verkeerd heb, ben er namelijk niet zeker meer van.

Kennelijk is de constructie nu dus aangepast zodat ook de schacht niet meer nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 10-10-2007 12:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nee hoor, die liften zitten er wel degelijk. Kijk maar op het bedieningspaneel voor de stam. Daar zitten duidelijk de schakelaars en bedieningstoestanden van de lift. Heb ook al 's zo'n lift open gezien in een 8xxx stel. In de 9xxx heb ik nog niet echt gekeken naar lift schakelingen

De railtender was ten tijde van het produceren van de treinen toch echt al weg. Maar idd het ontwerp is natuurlijk niet zo snel te wijzigen. Al rijden in andere landen soort gelijke modellen rond met uiterlijke aanpassingen (zoals de kop en de deurhoogte e.d.) zonder lift, dus eigenlijk zou dat ook zo aan te passen moeten zijn. Denk dat 't aanpassen teveel geld kostte of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Demoniac schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:26:
[...]
Afgelopen week eindelijk een keer een ICMm getroffen op Gouda. Prachtig interieur en jongens, wat slaapt dat heerlijk :z Alleen die klote prullenbakjes hadden wat beter geplaatst kunnen worden, als je niet oplet stoot je je knie er tegen :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zwahiel schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

De railtender was ten tijde van het produceren van de treinen toch echt al weg.
Oh?

Ik heb nog in de laatste dagen van Albron een karretje geduwd en heb dat zeker in de IRMs gedaan (rotliften die veel te vaak defect waren trouwens...) en iets staat me bij dat de eerste V-IRMs al gesignaleerd werden - maar daar kan ik naast zitten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me idd ook nog treinreizen herinneren met railtenders in IRM. Ik meen me te herinneren ooit gelezen te hebben dat die liften wel in de IRM zaten maar niet meer in de VIRM, omdat de boel toen al wel afgeschaft was. Die koker zit er ook bij VIRM nog wel.
Overigens op zich wel prettig dat die trappen wat breder worden, ze zijn inderdaad vrij smal, als je het vergelijkt met DD-AR bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55

vooghel

Cunning linguist

Demoniac schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:35:
[...]
Afgelopen week eindelijk een keer een ICMm getroffen op Gouda. Prachtig interieur en jongens, wat slaapt dat heerlijk :z Alleen die klote prullenbakjes hadden wat beter geplaatst kunnen worden, als je niet oplet stoot je je knie er tegen :(
Klopt, ik zat afgelopen week van Utrecht naar Rotterdam in de 4013. Prima stoelen idd, en mooie blauw oplichtende knopjes voor het leeslampje. Die luchtblazers zijn er gelukkig uit, en de coupédeuren gebruiken dezelfde handgreepschakeling als de nieuwere ICM's. Volgens mij zitten de prullenbakjes trouwens op dezelfde plek als in de ICM, daar stoot ik ook nogal eens mijn been tegen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Toch nog wat actie in de Betuwe:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/97da40376fa1f222d82a7ef6984a6e3c/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Zó bijzonder is het nu ook weer niet dat er iets rijdt... Er wordt gewoon gebruik gemaakt van de lijn, zij het in beperkte mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Laatst online: 14-06 23:41
maar foto`s zijn altijd leuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ja, en tuig dat op z'n gezicht valt is ook altijd leuk. M.a.w.: wat heeft dat er nu weer mee te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja klopt ja, ff nagecheckt in de IRM's zijn ze nog geweest maar in de V-IRM's niet meer. Maar de V-IRM's waren toch ietsie anders dan de gewone IRM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01
Luccus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:13:
[...]
Zó bijzonder is het nu ook weer niet dat er iets rijdt... Er wordt gewoon gebruik gemaakt van de lijn, zij het in beperkte mate.
Dat is wél bijzonder aangezien de lijn nauwelijks gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:50:
ja klopt ja, ff nagecheckt in de IRM's zijn ze nog geweest maar in de V-IRM's niet meer. Maar de V-IRM's waren toch ietsie anders dan de gewone IRM's?
Ja, die hebben geen lift in de liftschacht ;)

en stoffen stoelen en voorbereid op 25kV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vinnienerd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:59:
[...]
Dat is wél bijzonder aangezien de lijn nauwelijks gebruikt wordt.
r4graan rijdt er min of meer vast afhankelijk van welke machinist op 't locje zit, ITL rijdt er met dezelfde reden regelmatig met de Taliban-sh. en dat is al weken zo, niks aan 't handje. Er zijn iets van elf loccen met Alstom-ERTMS dus daarvoor ruim voldoende (r4c, RRF, Alstom huur, ITL, ACTS). Als je dat al bijzonder vindt... nou ja. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 12-10-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Laatst online: 14-06 23:41
wat is dan wel bijzonder genoeg om er een foto van te mogen posten luccus? Wat daar dan volgens mij bijzonder genoeg voor is, zou de eerste 25kV loc zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
-ErikE- schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:06:
wat is dan wel bijzonder genoeg om er een foto van te mogen posten luccus?
Ik zeg dat het niet bijzonder is dat er daar een trein rijdt en mij is écht niet duidelijk hoe je dat kunt interpreteren als 'geen foto mogen posten'. Dat je dát verschil niet inziet vind ik dan wel weer bijzonder: bijzonder onnodig. ;)

Ook bijzonder onnodig was de actie van de firma die in een groot deel van de spoorwereld anders wordt aangeduid dan hier min of meer geeist wordt - de firmanaam begint met een P (van: "Ik koop een P..."):
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007290.jpg
Cargo laten vertrekken op de tijd dat Veolia in Venlo binnen moet komen lopen. Wat een gepruts toch weer. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Luke! op 13-10-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben zelf wel benieuwd hoe de doorloop dan zal zijn, naast de lift heb je een klapdeurtje en daarna een klein trappetje, waar je vaak in de knel komt als het erg druk is.
Hoe gaan ze dat aanpakken in de nieuwe versie met twee brede trappen Ik neem aan dat er niets tussenzit (zoals bij DD-AR).

Verder wordt het tijd dat ze Arriva GTW 305 eens fixxen. Dat reisinfo systeem klopt voor geen meter.
Dat ding staat een halfuur te hangen op: Volgende Station: Zuidbroek, en een dag later gaf hij geen haltes meer aan.
En dit schijnt al maanden zo te zijn 8)7..
En verder gaat een SGMm een vernieuwde versie draaien van de reisinformatie, just for testing.
Benieuwd wat ze aan dat systeem gaan wijzigen. Ik zie nooit problemen met dat ding als ik in een SGMm zit...?

[ Voor 47% gewijzigd door AW_Bos op 14-10-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Reisinfo systemen zijn zowieso een beetje vaag. In bussen werkt 't ook eigenlijk bijna nooit goed. Op enkele uitzonderingen nagelaten dan. Heb bij Arriva ook nog nooit een goed werkende aankondiging gehad eigenlijk...

Vraag me toch af wat daar zo moeilijk aan is. Zo moeilijk zitten die systemen niet echt in elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 20:08

PeaceNlove

Deugleuter

zwahiel schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:33:
Reisinfo systemen zijn zowieso een beetje vaag. In bussen werkt 't ook eigenlijk bijna nooit goed. Op enkele uitzonderingen nagelaten dan. Heb bij Arriva ook nog nooit een goed werkende aankondiging gehad eigenlijk...

Vraag me toch af wat daar zo moeilijk aan is. Zo moeilijk zitten die systemen niet echt in elkaar...
Bij de stadbusdienst in Hilversum leek het toch wel aardig te werken, de keren dat ik met de bus ging. Alleen toen de bus een omleiding voor zijn kiezen kreeg raakte het systeem van slag.
Het hangt bij dat systeem ook van de chauffeur af, een keer in de bus naar Naarden stond de route op het informatiesysteem verkeerd om ingesteld 8)7 Haltes werden wel goed aangegeven, maar de halte erna was altijd weer een verrassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
Het route-info-systeem in de bussen hier in Eindhoven werkt anders best goed. Tenminste, als de chauffeur de goede lijn en richting heeft ingesteld.
Ben ook wel benieuwd wat ze in de SGMm gaan aanpassen aan het systeem, de keren dat ik er in zit werkt het gewoon :)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:33:

Het kan toch best goed werken hoor. In de Veolia bussen werkt het goed, bij ons hebben ze een beeldscherm met daarin de volgende 3 haltes met de tijden erbij, en ik zat laatst tussen Middelburg en Rotterdam in een aantal Cxx bussen, en dat werkte daar ook prima met een LED display en halteafroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij Veolia werken ze bijna nooit, dat komt omdat chauffeurs 'm aan en uit kunnen zetten. Als ze dat tijdens de rit doen raakt het systeem de weg kwijt omdat 't niet uit kan zoeken waar 't is... |:(
XX doet 't de laatste tijd ook wel goed, maar daar doen de RIS op de haltes 't weer vaker niet dan wel.

Ben benieuwd wat Veolia in hun GTW's gaat zetten. Weet iemand daar wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:
Ben benieuwd wat Veolia in hun GTW's gaat zetten. Weet iemand daar wat van?
Wat bedoel je met "Wat"? Welk systeem? Hetzelfde als in de GTW's van Arriva, dat is nl. niet iets specifiek van de vervoerder. Of bedoel je welke boodschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op foto's kun je zien dat ze wel een beeldscherm krijgen. Ik kan me niet herinneren dat de Arriva GTW's dat hebben. Dus mogelijk krijgen ze de standaard Stadler lichtbak+omroep (die jammer genoeg ook asociaal hard kan staan) i.c.m. de displays zoals ze in de bussen hebben.
Dat zou ook heel mooi zijn om busaansluitingen bij de verschillende haltes aan te geven. Maar ik vrees dat ik nu wel erg geavanceerd aan het denken ben.

In veel duitse Dosto's hebben ze zo'n systeem. Bij elk station worden de vertrektijden van de eerstvolgende x treinen gemeld.
Ik zal er toch eens een foto van maken. Geweldig systeem in al zijn eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Luccus schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:43:
Ook bijzonder onnodig was de actie van de firma die in een groot deel van de spoorwereld anders wordt aangeduid dan hier min of meer geeist wordt - de firmanaam begint met een P (van: "Ik koop een P..."):

Cargo laten vertrekken op de tijd dat Veolia in Venlo binnen moet komen lopen. Wat een gepruts toch weer. :P
Het is ongeloofelijk he...

Ik kom wel eens in Zwitserland. Daar is het toch iets anders. Op de Gotthard rijden de goederentreinen 's nachts om de 3 minuten achter elkaar (in beide richtingen). Er is altijd wel werk aan 1 van de 2 sproren. Hierdoor wordt echter geen vertraging opgelopen. Om de paar kilometer liggen wissels die ook met de max. snelheid bereden kunnen worden (in tegenstelling tot in NL). Er is ook nog eens sprake van 2,5% stijging/daling, maar dat terzijde.

Als hier een trein komt stil te staan tussen Arnhem en Utrecht ligt heel die lijn plat. In Zwitserland zou zoiets geen enkel probleem zijn.

Ik zit er wel eens over te denken hoe dit nu toch kan. Het lijkt erop dat men bij ProRail totaal geen affectie met het werk heeft. Men zit er blijkbaar alleen maar voor de centen.

Het is toch ongeloofelijk dat zoiets basaals uit 1850 (een treintje laten rijden) zoveel moeite kost in NL (in andere landen niet, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland doen het prima, dus het moet kunnen).

Maar ik denk dat het er uiteindelijk mee te maken heeft dat wij niet afhankelijk zijn van het spoor, de grootste goederenstroom verloopt over het water. Daar is alles wel goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:59:
[...]
Wat bedoel je met "Wat"? Welk systeem? Hetzelfde als in de GTW's van Arriva, dat is nl. niet iets specifiek van de vervoerder. Of bedoel je welke boodschappen?
Dat van Arriva is geloof ik wel iets van hen zelf.
Maar wat Maasluip al zegt. 't is afwachten. Hopelijk staan die idd niet zo hard als in Duitsland, schrok me 's rot toen ik onder zo'n ding half aan het wegdromen was :X Ben je wel ineens wakker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:41:
[...]
Het is toch ongeloofelijk dat zoiets basaals uit 1850 (een treintje laten rijden) zoveel moeite kost in NL (in andere landen niet, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland doen het prima, dus het moet kunnen).
Knipknip en nou ja... Ook daar kunnen ze prutsen en met name in Duitsland hebben ze wel eens de neiging je met cargo op een godvergeten plek om de haverklap aan de kant te flikkeren. Ook in andere landen wordt geprutst maar in mijn ogen lang niet zo erg als P* in Nederland voor elkaar krijgt.

@hierboven: halteafroep en bestemmingsdisplays in de Arriva GTW's zijn voor zover ik weet echt van Stadler en niks specifiek van Arriva.

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 15-10-2007 23:37 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.