Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:40:
[...]

Haha, zou kunnen. Ik zal eens kijken waar dat bord precies staat ;)
Never mind. Sinds vanochtend zijn de betreffende borden pleite :?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Maasluip schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:32:
En zaterdag zit ik in die trein. Ben benieuwd welk materieel het is. Ik vrees met grote vreze dat het de BNL stam is die tot december uit de dienst is genomen. Dat zou wel heel erg zuur voor de BNL reizigers zijn. Zij rijden niet omdat er geen lok is en wij gaan er even mee spelevaren.
Ja, dat zit er wel in.
De ICRm's zijn niet goed genoeg, dus die worden helemaal opnieuw verbouwd van binnen, waarbij iets andere stoelen worden geplaatst en een nieuw kleurtje aan de buitenkant wordt geschilderd.

Volgens mij speelt er wel meer, want ik mag lijen dat een stam die om 10:36 moet vertrekken uit Asd, niet om 09:38 aan is gekomen uit Brussel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06 13:20
Ff een vraagje over de "SchönerTagTicket NRW Single". Kan ik daarmee (als ik er 1 kan kopen in venlo) in heel nordrhein westfalen reizen met een kaartje van 22 euro :?
SchönerTagTicket NRW Single
• gültig für eine Person
• Preis: 22,- EUR am Automaten und hier im Internet, 24,- EUR in allen DB
Verkaufsstellen
Beide Tagestickets gelten montags bis freitags jeweils ab 9.00 Uhr bis zum Betriebsschluss in der Nacht, an Wochenenden und Feiertagen ganztägig. SchönerTagTicket NRW Single und Personen können Sie gleich hier im Fahrkarten-Shop online kaufen.
Houdt dat jewiels ab 9:00 uhr in dat het elke dag geldig is na 9 uur (1 dag geldig) :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat klopt. NRW-ticket voor 5 personen is trouwens niet veel duurder (iets van 30 euro ofzo).

Je mag er dan niet mee in IC/ECE's, is inderdaad 1 dag geldig, en voor de grensovergang bij Venlo moet je om een of andere schijtreden 2 euro toeslag betalen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 28-08-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:01:
Ja, dat klopt. NRW-ticket voor 5 personen is trouwens niet veel duurder (iets van 30 euro ofzo).

Je mag er dan niet mee in IC/ECE's, is inderdaad 1 dag geldig, en voor de grensovergang bij Venlo moet je om een of andere schijtreden 2 euro toeslag betalen.
Dus alleen stoptreinen (nahverkehrszugen) als ik het goed begrijp.
Nahverkehrszügen (S-Bahn, Regionalbahn, Regional-Express) in der 2
Bestaat er niet zoiets als een zomertour kaartje zoals in NL :? Dat je een kaartje koopt waarmee je 1 dag overal in kan (ICE uitgezonderd) en door heel duitsland of enkel een deelstaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is het SWT, maar is alleen maar in het weekend geldig (en dus alleen Nahverkehr, geen ICE/IC/D treinen). De Ländertickets (zoals de STT) zijn dus ook door de week vanaf 9:00 uur geldig.

Overigens is de "stoptrein" in Duitsland een ruim begrip. Sowieso heb je al twee versies (een die overal stopt en een die niet overal stopt), daarbij willen ze ook nog eens 160 km/h rijden. Als je de kwaliteits RE's in NRW hebt (RE1, RE2) dan heb je een veel beter produkt dan wat in Nederland stoptrein heet.
En tegenwoordig met restauratie ;)

Hafas heeft er trouwens een optie voor: bij "Verkehrsmittel" "Ohne ICE/IC/EC" kiezen.

[ Voor 72% gewijzigd door Maasluip op 29-08-2007 07:58 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:25

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:32:
[...]

Met SWT naar Berlijn is voor mij eens maar nooit meer. Ik heb echt geen probleem om 19 uur in de trein te zitten (eerste+laatste trein Kaldenkirchen), maar als ik ergens heen wil dan alsjeblieft niet zo.
Met de ICE kan het in iets meer dan 5 uur (Venlo - Berlijn), met regionalbahn op dus ook in 9 uur. Als je de goede verbinding kiest.
Ik kwam een keer terug, RE naar Rathenow is nog goed te doen (Dosto RE160), maar dan komt het. 15 minuten wachten op een enkele Desiro naar Stendal. 30 minuten wachten op een enkele Desiro naar Wolfsburg. Snelle overstap op een klassieke getrokken trein naar Hannover, S-bahn (Quitschie) naar Minden, en dan met Dosto via Duisburg en Viersen (au) naar Venlo.
Klote-Quietschi! Vorig jaar september heb ik op die route geen Desiro gehad maar nog steeds van die bagger-DR-Dosto's. Overigens een tip voor mensen die per Nahverkehr richting Koblenz willen: reis niet Venlo-Mönchengladbach-Koblenz, maar via Viersen en Düsseldorf. Scheelt niks qua tijd, maar vanaf Düsseldorf heb je dan een RE statt RB en RE160 i.p.v. Quietschi.
En zaterdag zit ik in die trein. Ben benieuwd welk materieel het is. Ik vrees met grote vreze dat het de BNL stam is die tot december uit de dienst is genomen. Dat zou wel heel erg zuur voor de BNL reizigers zijn. Zij rijden niet omdat er geen lok is en wij gaan er even mee spelevaren.
Inderdaad ICRm. Stam komt van/gaat naar de Meer met omlopen in Lunetten, Utrecht c., Hoofddorp, HSL, Rotterdam c., Rotterdam stadion, Utrecht c., omlopen in Lunetten en terug naar de Meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 29-08-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vraagje. Ben van plan volgende week met de ICE naar keulen te gaan (vanuit arnhem), is het dan verstandig om van te voren al het kaartje aan te vragen?
Is zo'n retour trouwens de volgende dag ook nog geldig?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 29-08-2007 11:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Qua prijs maakt het waarschijnlijk niks uit, ik denk tenminste niet dat je een sparpreis krijgt op een dergelijke korte verbinding. Maar het is wel het navragen waard.
Internationale kaartjes zijn 2 maanden geldig. De heen of terugreis moet in 1 of 2 dagen gedaan worden (afhankelijk van de afstand), maar er mag dus twee maanden tussen de heen en terugreis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19

Entity

9000rpm

Komende zaterdag wil ik een dagje gaan 'treinen' (heb een dagkaart goedkoop bij de AH gehaald) en nu zag ik dat komend weekend het evenement "Terug naar Toen 2007" is bij de VSM in Apeldoorn. Het leek me wel leuk om hier naartoe te gaan. Is dit een beetje de moeite waard? De foto's op de site zien er wel goed uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een vraagje: ik ben van plan om vanuit Nederland naar Brussel te gaan. Ik wil dan eventueel niet de Benelux pakken maar eerst de stopper Roosendaal-Antwerpen en vervolgens in Antwerpen Centraal overstappen op een binnenlandse trein naar Brussel. Zou het problemen opleveren als ik dat doe met een kaartje Roosendaal grens-Brussel (Centraal) uit de Nederlandse kaartautomaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Absoluut niet. Met een gewoon kaartje mag je met elke trein (uitgezonderd de Thalys) reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Entity schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:10:
Komende zaterdag wil ik een dagje gaan 'treinen' (heb een dagkaart goedkoop bij de AH gehaald) en nu zag ik dat komend weekend het evenement "Terug naar Toen 2007" is bij de VSM in Apeldoorn. Het leek me wel leuk om hier naartoe te gaan. Is dit een beetje de moeite waard? De foto's op de site zien er wel goed uit in ieder geval.
Ja hoor, de VSM heeft wel leuke spulletjes (heel erg veel zelfs), en is ook een van de meest proffessionele museumclubs in het land.
Is meestal wel vrij druk bij Terug naar Toen.

Meer leuke evenementen op railgebied, zie
http://www.somda.nl/www/i...c&forum_discussionid=3358 en
http://www.nicospilt.com/Railagenda.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maasluip schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:27:
Qua prijs maakt het waarschijnlijk niks uit, ik denk tenminste niet dat je een sparpreis krijgt op een dergelijke korte verbinding. Maar het is wel het navragen waard.
Internationale kaartjes zijn 2 maanden geldig. De heen of terugreis moet in 1 of 2 dagen gedaan worden (afhankelijk van de afstand), maar er mag dus twee maanden tussen de heen en terugreis liggen.
okee!

nu nog een ticket voor het concert (waar ik dan heen ga) zien te krijgen, kan blijkbaar alleen met creditcard besteld worden :|

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Er wordt toch nog meer gebouwd daar in Blerick?
Zag vorige week nog een heel stel bouwlui een van die loodsen in wandelen (niet de eerste, maar de oudere).

Wel leuk, nieuw bedrijf op het rangeerterrein wat toch al weer wat jaren eigenlijk buiten gebruik is.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:51:
Absoluut niet. Met een gewoon kaartje mag je met elke trein (uitgezonderd de Thalys) reizen.
Volgens mij wel, je mag in België namelijk je reis niet onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
De gemeente Olst-Wijhe wil dat de VROM-inspectie de bestaande klachten over de geluidsoverlast van het treinverkeer serieus neemt.

In een brief vraagt Olst-Wijhe de VROM-inspectie om op te treden tegen spoorbedrijf ProRail. Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. Olst-Wijhe vindt dat ProRail bewust de regels overtreedt en wil dat er uiterlijk volgend najaar moderne en stillere treinen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:43:
[...]
Volgens mij wel, je mag in België namelijk je reis niet onderbreken.
Overstappen mag toch wel?

Ja, maar je mag niet op je overstapstation 3 uur rondhangen; je moet de eerste verbinding nemen, of iets op je kaartje laten zetten waardoor je wel ergens een paar uur mag doen over je overstap.

* Anoniem: 18023 vindt het ook maar een gek systeem bij die Belgen

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar dan nog mag je zonder probleem in Roosendaal de stopper pakken en in Antwerpen overstappen op een binnelandse trein. Volgens de regeltjes moet dat wel de eerst volgende trein zijn.
Maar ik zie in de reisvoorwaarden van de NMBS geen quantificering van de maximale overstaptijd die je jezelf mag toestaan. Alleen algemene bewoordingen als "Reisonderbrekingen in de stations onderweg zijn niet toegelaten.". Dan is misschien wel duidelijk dat je niet een uur extra overstaptijd mag nemen, maar hoe hard moet je in Antwerpen rennen om een van de volgende treinen naar Brussel te nemen?

Ik reis zelf wel eens met een RailPass in Belgie (waar je begin- en eindstation op moet aangeven) en stop regelmatig onderweg. Er is nog nooit een conducteur geweest die daar een probleem van maakte. Dat is ook vrij lastig want er staat maar 1 stempel op en je zult als conducteur dus moeten weten welke trein dat is en of de trein waar je nu in zit de eerstvolgende mogelijkheid op die trein is. Dan nog kun je gaan argumenteren dat de eerste conducteur een fout treinnummer op zijn stempel had staan.
Van de andere kant schijnen er in Belgie wel dienstkloppers tot en met te zijn, dus als je eens de verkeerde tegenkomt dan kan het vervelend worden.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Overigens, nu we het toch over Belgie hebben, was dit al gezegd?
Leve de trein!, de jaarlijkse Trein-Tram-Bus dag, dit jaar twee dagen, 15 en 16 september. Voor 11 euro per dag (9 euro in de voorverkoop) is het TTB ticket te koop waarmee je de hele dag in de 2e klas mag rondreizen.
En nu geen gezeik over snelste reisroutes of extra onderbrekingen ;)

• Commendatore
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:16:
Overigens, nu we het toch over Belgie hebben, was dit al gezegd?
Leve de trein!, de jaarlijkse Trein-Tram-Bus dag, dit jaar twee dagen, 15 en 16 september. Voor 11 euro per dag (9 euro in de voorverkoop) is het TTB ticket te koop waarmee je de hele dag in de 2e klas mag rondreizen.
En nu geen gezeik over snelste reisroutes of extra onderbrekingen ;)
Als ik tijd heb denk ik dat ik dan maar eens stevig ga treinen door België.

Op de NMBS-website ben ik het volgende tegengekomen over reisonderbrekingen (was even zoeken):
Reisonderbreking
Er is sprake van reisonderbreking wanneer de reiziger de eerste aansluitende trein, die hem het vlugst ter bestemming kan brengen, vrijwillig laat voorbijrijden.
Dit sluit wel aan bij wat jullie zeggen. Het gaat denk ik ook geen problemen opleveren aangezien er tussen de aankomsttijd van de stopper Roosendaal - Antwerpen en de vertrektijd van de trein naar Brussel Centraal nog meer dan 10 minuten zit.

Wel een beetje een vreemde regeling trouwens, want of je nou een trein die direct aansluit pakt of een trein die een paar uur later vertrekt, de gereisde kilometers blijven hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Commendatore op 30-08-2007 12:30 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

zwahiel schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:52:
Er wordt toch nog meer gebouwd daar in Blerick?
Zag vorige week nog een heel stel bouwlui een van die loodsen in wandelen (niet de eerste, maar de oudere).

Wel leuk, nieuw bedrijf op het rangeerterrein wat toch al weer wat jaren eigenlijk buiten gebruik is.
Die oude loodsen worden omgebouwd tot museum en de nieuwe loods wordt een reparatiehal. Dat is iig wat in het bestemmings plan stond (tijdje geleden)

☻/
/▌
/ \

• Commendatore
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:34:
[...]

Die oude loodsen worden omgebouwd tot museum en de nieuwe loods wordt een reparatiehal. Dat is iig wat in het bestemmings plan stond (tijdje geleden)
Soort dependance van het spoorwegmuseum? (Voor zover het dat nu niet al is.)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Commendatore schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Soort dependance van het spoorwegmuseum? (Voor zover het dat nu niet al is.)
Dat kan zijn. Er werd gesproken van een treinmuseum en er staan al een aantal oude locs en passagierstreinen in. Binnenkort zal ik wel wat foto's posten (even nazoeken of m'n vader ze nog heeft)

☻/
/▌
/ \

Kijk eens www.stibans.nl zou ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/IRMsleep.jpg

Diesel powerrrrr (maar het blijft een rangeerloc :P)

(foto kon beter, maar ik had maar een paar minuten de tijd en ik heb deze cam pas een dag)

• Commendatore
  • Niet online
Het spoorwegmuseum heeft daar ook het één en ander staan. Dus vandaar dat ik daaraan dacht.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 18023 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:42:
[afbeelding]

Diesel powerrrrr (maar het blijft een rangeerloc :P)

(foto kon beter, maar ik had maar een paar minuten de tijd en ik heb deze cam pas een dag)
dat lijkt hengelo, of niet?

Oscar Wilde

Ja, dat lijkt heel erg op Hengelo ;)

• Commendatore
  • Niet online
Nieuw VIRM-stammetje soms?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Foto van vandaag neem ik aan? Stond een RailPro-ding voor gepland.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 30-08-2007 18:37 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:52
Luccus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:37:
Foto van vandaag neem ik aan? Stond een RailPro-ding voor gepland.
Zn EXIF-data zegt:

"2007:08:30 13:25:00" dus als de camerainstelling kloppen was het inderdaad vandaag :)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kixtart schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:15:
[...]

Dat kan zijn. Er werd gesproken van een treinmuseum en er staan al een aantal oude locs en passagierstreinen in. Binnenkort zal ik wel wat foto's posten (even nazoeken of m'n vader ze nog heeft)
Dit is wat er op februari-2006 in de loods stond:
Click1
Click2
Click3
Click4
Click5
Click6
Click7
Click8
Click9
Click10
Click11

Iig toen nog niet echt een museum ;)

☻/
/▌
/ \

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:37:
[...]

Never mind. Sinds vanochtend zijn de betreffende borden pleite :?
En inmiddels zijn ze vervangen door nieuwe: nu met bovenaan een blauw vlak met een nummer erin, onder een wit vlak. De nummers zijn verder gelijk gebleven, als boven / onder. Dus, wie weet 't?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is het een bord als dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.ivw.nl/seinenboeksite/images/sein12-21.gif

Dan is de betekenis uit het seinenboek:
Een wit cijfer op blauwe achtergrond geldt voor de trein die de wissels langs het perron in de rechte stand berijdt.

Een blauw cijfer op witte achtergrond geldt voor de trein die de wissels langs het perron in de kromme stand berijdt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maasluip schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:43:
Is het een bord als dit?
[afbeelding]

Dan is de betekenis uit het seinenboek:

[...]
Ah, yep. Daar hadden ze dus eerst blijkbaar een nonstandaard idee over dat toen teruggefloten is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 15:16
Is Roland nu helemaal de weg kwijt :?

Deze melding staat al tijden op z’n site: (http://www.rolandrail.net/)

Geduld is een schone zaak dames & heren... Shit happens, verdere uitleg is uw webmeester u niet schuldig en verder verwijs ik naar wat ik gezegd heb op 30 mei 2006. Hints en vragen waarom het zo lang duurt eer er weer een update on-line komt, ook al duurt het de laatste tijd langer dan ooit, worden niet op prijs gesteld, serieus: dat wilt u echt niet weten.

Tijd voor ’n fruitschaal? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
spacecom schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:07:
Is Roland nu helemaal de weg kwijt :?
Nee, en een beetje meer respect mag wel. De update is aardig gevorderd dus geduld hebben en Tee trinken.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 31-08-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007173.jpg

Wie het ding deze week nog/al wil zien rijden kan zich morgen en overmorgen tot 15u30 tussen Horst=Sevenum en Eindhoven vervoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 18023 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 03:01:
[...]

Ja, maar je mag niet op je overstapstation 3 uur rondhangen; je moet de eerste verbinding nemen, of iets op je kaartje laten zetten waardoor je wel ergens een paar uur mag doen over je overstap.

* Anoniem: 18023 vindt het ook maar een gek systeem bij die Belgen
Overigens geldt dit alleen voor Belgische kaarten. Internationale kaarten (dus ook Rsd grens -> Brussel) kennen deze beperking niet. Zolang het gehele traject op dezelfde dag afgelegd wordt maakt het niets uit.

Niet dat ik ooit meegemaakt heb dat er moeilijk over gedaan werd bij een langer-dan-minimale oponthoud toen ik vroeger met Go-Pass reed ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, een oudje met 'onverklaarbaar defect in de hoogspanning', dus ding wordt door de fabrikant onderzocht. Komt overigens als IRM-VI weer terug: er stonden nog twee schadebakken, dus die kunnen op die manier mooi mee terug, en worden er dan hier weer uitgehaald.

edit: ding schijnt dit weekend al weer teruggekomen te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 03-09-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20ICM%20arena.jpg
• Koplopers Schiphol-Duivendrecht

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20IMG_0053.JPG
• Traxx scheurijzer, momenteel onder ATB-EG en 1,5kV

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20IMG_0054.JPG
• Traxx als trein 9202 en duidelijk te zien dat er in NL eigenlijk geen 1,5kV op de draad staat

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20IMG_0055.JPG
• GSM-R

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20IMG_0063.JPG
• Spul in Ut

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20Rotation%20of%20IMG_0040.JPG
• Professionele bewegwijzering in de Groene Hart tunnel

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/0109/Resize%20of%20Rotation%20of%20IMG_0047.JPG
• Oostbuis Groene Hart tunnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Trein rijdt tegen bouwkraan

http://frontpage.fok.nl/nieuws/81224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nieuw record? CNL 318 +540 uit Venlo vanmiddag. Loc van dat ding heeft de draad in Duitsland ergens naar beneden gehaald en kon toen ook niet meer verder vanwege de stremming bij Emmerich en ging dus via Venlo uiteindelijk de grens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs zo laat dat het ding ook niet meer op tijd kon rijden, dus vanavond +20 bij vertrek, en morgenochtend weer via Vl binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 08:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En volgens bronnen op Christrainsforum was het de 4206

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:22:
Zelfs zo laat dat het ding ook niet meer op tijd kon rijden, dus vanavond +20 bij vertrek, en morgenochtend weer via Vl binnen.
Zou het? Zou goed kunnen dat de loc nog los naar Arnhem gaat vanavond, niet in de laatste plaats vanwege personeelsdiensten. We'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens: deze week op twee trajecten tegelijk Protossen aan de gang: Ehv-Hrt met een blauwe en de grijze rijdt op Amf-Apd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:06:
Nieuw record? CNL 318 +540 uit Venlo vanmiddag. Loc van dat ding heeft de draad in Duitsland ergens naar beneden gehaald en kon toen ook niet meer verder vanwege de stremming bij Emmerich en ging dus via Venlo uiteindelijk de grens over.
:X 9 uur te laat :X Sta je dan, met je 'Geld Terug Bij Vertraging'-formulier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 18023 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:53:
Trouwens: deze week op twee trajecten tegelijk Protossen aan de gang: Ehv-Hrt met een blauwe en de grijze rijdt op Amf-Apd.
"Die blauwe", de 5031, doet in theorie vandaag nog slagjes Hrt en dan morgen en vrijdag een slagje Zl via de Kip en zaterdag via de Kip een rondje Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat toeristische plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4m7vdwi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/6gn4wnd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/62yjm81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag en gisteren ZAP-DM'90 op Zp-Ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

'Warm'loper, haha :p

Even iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/20061019_1699.JPG
Wat betekend dat tweede getal bovenaan dan?

Wit op blauw is aantal bakken over het hele perron spoor, blauw op wit is het aantal bakken vanaf een wisselstraat, maar dit?

[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:54:
Even iets anders:
[afbeelding]

Wit op blauw is aantal bakken over het hele perron spoor, blauw op wit is het aantal bakken vanaf een wisselstraat, maar dit?
Een domme manier om te zeggen: 2 t/m 9 bakken. Niet volgens de regelgeving geplaatst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wel apart dat ze met 9 beginnen, en niet met 2?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 09-09-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
"Een domme manier..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En een wadloper-eentje dan? Zou die er dan niet mogen stoppen :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ariën Clay schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:54:
'Warm'loper, haha :p

Even iets anders:
[afbeelding]

!

Da's dus een combinatie van de borden die eerst in Haarlem stonden en die er nu staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
UTRECHT - Door een storing in de systemen van de verkeersleiding waarmee wissels en seinen worden bediend, is er in en rond Utrecht geen treinverkeer mogelijk.

Dat heeft ProRail maandag gemeld.

(c) ANP
Bron: Nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vandaag ben ik langs Zwolle gereden met de trein, en viel me op dat ze bezig waren met een deel van het rangeerterrein bij de IJsseldijk te verwijderen, dit i.v.m met aanleg van de nieuwe Hanzelijn.
Die roestende Fccpss-en (oid :P) hebben ze ergens anders gestald :P

Oh ja, en vandaag 2X ICMm gespot in Amersfoort. 2x ICMm (4012 en 4013) met een ICM....
Nu moet ik nog een keer erin zitten :p. Hopelijk op de open dag bij NedTrain a.s. zaterdag?

[ Voor 47% gewijzigd door AW_Bos op 10-09-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Iemand de nieuwe trams in Utrecht al gezien? Zijn toch gewoon Siemens combino's?

Over twee weken volgt de uitspraak of men de lijn nu door gaat leggen naar de Uithof. Eerst wilde men een station maar aangezien er een bepaald bedrijf het spoor beheerd wat men hier absoluut niet vertrouwd houden ze 't maar op de tram. Jammer genoeg beheerd diezelfde spoorbeheerder ook de tramrails sinds enige tijd. Maar ja daar zijn niet zoveel seinen die mis kunnen gaan :+

Dit natuurlijk allemaal onder de noemen light rail.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 01-06 14:44
Afbeeldingslocatie: http://ww2dodge.com/DSCF3226.JPG
@Amsterdam vanochtend.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:17:
Iemand de nieuwe trams in Utrecht al gezien? Zijn toch gewoon Siemens combino's?
Ik ben even de weg kwijt wat er allemaal reed, maar het was toch een tram uit Mulhouse? En dat zijn Citadissen.
Zo eentje toch?
Afbeeldingslocatie: http://maasluip.xs4all.nl/trein/albums/D20061022/IMG_0080.thumb.jpg
clickbaar, maar wel groot en langzame link

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 11-09-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:47

PeaceNlove

Deugleuter

Ik wist ook van niks en vanochtend zag ik de gewone groene rijden bij het station, maar wikipedia weet meer dan ik: http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtse_sneltram en dan onderaan de pagina.

Overigens lijkt het me niet handig dat de uitstap zo laag is, dat werkt niet bij de perrons van die sneltram ;)
Overigens zou ik het wel wenselijk vinden dat zij die tram naar de Uithof doortrekken. Dan kan ik comfortabel naar het station toe ipv rammelend met lijn 11 of 12 en het is beter voor de luchtkwaliteit en voor de CO2 productie.

edit:
ik wilde nog meer vertellen

[ Voor 49% gewijzigd door PeaceNlove op 11-09-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 18:33
Vanochtend 8:10 kwam ik de 01 1075 tegen op Rotterdam Centraal, geweldig!

http://www.stoomstichting...inger%20Wald%20Expres.pdf

Afbeeldingslocatie: http://stoomtreinen.webxpress50plus.nl/upload/137/images/Stoomtreinen_model%2001%201075%20afbeelding.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Arnout op 14-09-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand een idee of de ICMm ook morgen op de opendag te A'dam Zaanstraat staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

vooghel

Cunning linguist

Maasluip schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:54:
[...]

Ik ben even de weg kwijt wat er allemaal reed, maar het was toch een tram uit Mulhouse? En dat zijn Citadissen.
Zo eentje toch?
[afbeelding]
clickbaar, maar wel groot en langzame link
Ik zag deze tram woensdag staan, op het 'noodperron' dat ze pas hebben aangelegd (tussen het streekbusstation en de 'inktpot', zeg maar het uiteinde van het sneltramspoor.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nood perron pas aangelegd? Dat ligt er toch echt alweer sinds die lijn er ligt hoor.

Ze zijn 't nu aan het vernieuwen, zag allemaal XX mannetjes daar aan het werk.
Over anderhalve week komt de uitspraak of de rails doorgelegd zullen worden naar de Uithof, ben erg benieuwd!

Trouwens komend weekend rijdt ie niet omdat dan de overweg bij de Daalsetunnel vervangen wordt.

(wel raar, Prorail beheerd 't en nu moet ineens het halve spoor vervangen worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
Er wordt weer wat extra schroot ingezet:

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben opnieuw extra materieel besteld om de groei van het aantal reizigers in Nederland op te vangen.

Het gaat om 104 intercityrijtuigen, die worden gehuurd van spoorondernemingen in het buitenland.

Daarnaast zijn tien rijtuigen overgenomen van NS Internationaal. Deze maand worden zestig extra wagons ingezet, eind 2007 moeten ze allemaal rijden, met name op de trajecten Deventer-Amersfoort-Amsterdam en Arnhem-Utrecht-Den Haag.

Zullen de klanten fijn vinden..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waar lees jij dat het schroot is? Beetje populistisch onderbuikgeleuter is het op deze manier... of denk je dat het schroot is omdat het uit het buitenland komt?

En idd de klanten zullen het niet fijn vinden, volgens jou vinden ze het dus fijner om niet meer in de trein te kunnen omdat die te vol is, of als sardientjes opgestapeld te worden? Dat heeft dus jouw voorkeur begrijp ik uit je neerbuigende opmerkingen?

Misschien dat dat jouw voorkeur is, maar ik denk dat de gemiddelde, normale, reiziger er toch anders over denkt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Spacecom heeft vast nog nooit in de IR-bakken gezeten waar 't om gaat. Onwetendheid hè. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 17:19
Luccus schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:12:
Spacecom heeft vast nog nooit in de IR-bakken gezeten waar 't om gaat. Onwetendheid hè. :+
Zijn deze nieuwe bakken dan ICK's of hebben ze wat anders laten overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb al ergens de term ICL zien voorbijfietsen, maar of dat officieel is? Ze rijden nu in de 1500 serie Amsterdam - Amersfoort en het zijn voormalige Duitse IR rijtuigen. Misschien dat in de IC naar Berlijn er nog een of twee meerijden.
Het zit niet verkeerd, maar zeker beter dan ICK. Het is ook 10 - 20 jaar nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maasluip schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:51:
Ik heb al ergens de term ICL zien voorbijfietsen, maar of dat officieel is? Ze rijden nu in de 1500 serie Amsterdam - Amersfoort en het zijn voormalige Duitse IR rijtuigen. Misschien dat in de IC naar Berlijn er nog een of twee meerijden.
Het zit niet verkeerd, maar zeker beter dan ICK. Het is ook 10 - 20 jaar nieuwer.
Zijn ze in NS-kleurtjes geverfd of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 20:11

wontcachme

You catch me? No you wont

He, volgens mij stond deze vanmiddag om 12.30 in Arnhem, alleen zonder de treinstellen erachter. Hing aan de brandslang om water bij te vullen. De kolen zat nog/weer helemaal vol

Blijkbaar heeft de NS een groot te kort aan materieel, als ze dit zelfs gaan gebruiken :P :+

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 14-09-2007 22:05 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Luccus schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:12:
Idd. Vond die IR-bakken in DE destijds vaak zelfs beter reizen dan de 'echte' IC bakken (waar je alleen Abteil of Grossraum had, niet die geniale opstelling van de IR met twee Abteile en dan een gedeelte ertussenin met 4-3-2-2-3-4 stoelen en wat klapstoelen voor als het druk werd :) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:51:
Ik heb al ergens de term ICL zien voorbijfietsen, maar of dat officieel is?
NS-intern wel ja: IC-lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ok, welke tweakers mogen we nog meer spotten in de Zaanstraat morgen :P, en wie komt er allemaal?

Ik ben in oranje jas, en grijs/groene eastpack rugzak \o/.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vandaag zag ik bij de lokale modeltreinwinkel een set liggen met een 1900-serie locomotief. Nou ben ik geen echte treinofiel, maar vind vooral de zware loc's toch wel interessante stukken techniek, maar van de 1900 had ik nog nooit gehoord. Qua model was het exact hetzelfde als een Duitse locomotief waarvan ik verder geen type weet. Is de NS bezig met nieuwe locs of was dit gewoon een creatieve uitspatting van een modeltreinfabrikant?
Heb anderhalf jaar terug trouwens enkele weken bij NedTrain in Tilburg rondgelopen voor een migratieklus en daar m'n oogjes uitgekeken! :D Kon gewoon in de diverse werkplaatsen komen en heb daar onder andere dieselmotorblokken (en onderdelen zoals gigantische turbo's en nokkenassen) kunnen bewonderen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Fantasiemodel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, er is wel degelijk een locomotief Serie 1900 geweest, maar ergens betwijfel ik of dat de loc is die Demoniac bedoelt :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Moet ik nou nog "duh-uh?" zeggen of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is er iets bekend over een stoomloc die rond 20.00 Woerden passeerde? Ik hoorde toen ik terugfietste naar huis vanaf station na een dagje Walibi opeens een stoomfluit?
Of was het het concert verderop in Woerden waar ze een stoomloc gingen imiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik hoop dat een vraagje over de dienstregeling ook mag :?

Ik ga binnenkort van Maastricht naar schiphol, en mijn collega's vertrekken van Heerlen. Is de trein van Maastricht, bij het samenkoppelen in Sittard, dan het achterste of voorste deel van de trein? En kan je dan door de trein naar het 'Heerlense' deel lopen, of moet je dat buitenom doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:17
Ik vind het briljant dat onze Nederlandse Spoorwegen, icoon van ons land, dat er gisteren, terwijl in veel steden autovrije dagen gehouden werden, onderhoud uitvoerde tussen Amersfoort en Amsterdam waardoor je over Utrecht moest. Goed over nagedacht! d:)b

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

sewer schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:00:
Ik hoop dat een vraagje over de dienstregeling ook mag :?

Ik ga binnenkort van Maastricht naar schiphol, en mijn collega's vertrekken van Heerlen. Is de trein van Maastricht, bij het samenkoppelen in Sittard, dan het achterste of voorste deel van de trein? En kan je dan door de trein naar het 'Heerlense' deel lopen, of moet je dat buitenom doen?
Simpel: aankomst van het deel uit Heerlen is .05/.35, van het Maastrichtste deel is .08/.38. Do the math ;)
Overstappen zul je in Sittard buitenom moeten doen.
CanonG1 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:45:
Ik vind het briljant dat onze Nederlandse Spoorwegen, icoon van ons land, dat er gisteren, terwijl in veel steden autovrije dagen gehouden werden, onderhoud uitvoerde tussen Amersfoort en Amsterdam waardoor je over Utrecht moest. Goed over nagedacht! d:)b
Da's Prorail. En die zijn overgenomen door V&W en hebben dus de automobilist als grootste aandeelhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:39:
Is er iets bekend over een stoomloc die rond 20.00 Woerden passeerde? Ik hoorde toen ik terugfietste naar huis vanaf station na een dagje Walibi opeens een stoomfluit?
Terugreis van dat ding dat hier al eerder in het topic werd gemeld.

Goh, 't verschil tussen vervoerder en infrabeheerder nog steeds niet duidelijk? Of is T-Mobile ook verantwoordelijk voor je vaste telefoonlijn thuis? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 17-09-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

vooghel

Cunning linguist

Ariën Clay schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:39:
Of was het het concert verderop in Woerden waar ze een stoomloc gingen imiteren?
:D Ik zat gisteravond in de IC Rotterdam-Utrecht, en op een zeker moment klonk het over de omroepinstallatie: "Dames en heren, als u links kijkt ziet u zo een mooie stoomlokomotief". Enkele seconden later passeert dat ding, en wel zo dichtbij en met zo'n relatieve snelheid, dat er zowat niks van te zien was :/. Wel te ruiken overigens :P.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dus toch een stoomloc... :D..

Oh ja, voor de geinteresseerden, hier mijn fotoalbum van de open dag:
--- Klik ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007224.jpg
Het seizoen voor tijdopnames/nachtopnames is weer aangebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NSR heeft weer wat nieuwe treinstellen besteld:
De Nederlandse Spoorwegen investeren nog eens 399 miljoen euro in de aanschaf van 64 Sprinter-treinstellen. Het spoorbedrijf maakte dat vrijdag bekend. Leveranciers zijn Siemens en Bombardier Transportation.

Vanwege de reizigersgroei - 12 procent in de afgelopen 2,5 jaar - heeft de NS een zeer korte leveringstermijn bedongen. De Sprinters zullen tussen oktober 2009 en november 2010 worden geleverd.

In 2005 bestelde de NS al 35 Sprinters, waarvan de eerste vrijdag in het Duitse Krefeld werd gepresenteerd. Vanaf najaar 2008 zullen deze treinen ingezet worden in de Randstad voor de kortere afstanden.

Er volgen eerst proefritten, in Duitsland en later Nederland. Daarnaast is tijd uitgetrokken voor het opleiden van machinisten en monteurs.

Rond Amsterdam, Rotterdam en Utrecht rijden al opgeknapte Sprinters rond. De nieuwe generatie onderscheidt zich door de gelijkvloerse instap en ruimere balkons voor gemakkelijker in- en uitstappen. Ze zijn ook voorzien van airconditioning en glazen tussenwanden. Bovendien is er cameratoezicht.

Dankzij moderne technieken zijn de nieuwe Sprinters zuinig met energie. Tijdens het remmen leveren ze elektriciteit terug aan de bovenleiding waarmee andere treinen die in de buurt zijn gevoed kunnen worden.

Daarmee daalt de uitstoot van het broeikasgas CO2 van de NS verder. Het scheelt 18.000 ton per jaar. De spoorwegen hebben de ambitie om tot 2020 de CO2-uitstoot met 20 procent te verminderen.

Met de jongste order stijgen de NS-investeringen in treinen tot 2011 tot 1,6 miljard euro. Daarvan gaat 647 miljoen op aan de nieuwe Sprinters (goed voor in totaal 37.000 plaatsen) en 42 miljoen aan de opgeknapte Sprinters (10.000 plaatsen).
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

En mensen maar zeiken over de NS...

Hoor in 't buitenland verdomde weinig nieuwe stellen die aangeschaft worden, alleen maar opknappers, nieuw interieur en hier en daar een verf werkje.

Toch goed dat NS er tenminste mee bezig is, pluim vind ik zelf. Mag ook 's gezegd worden!
CanonG1 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:45:
Toch jammer, dat NS geen onderhoud uitvoert aan het spoor, maar dat ProRail dat doet. Dat NS gewoon een van de vele vervoerders is op het spoor dat onderhevig is aan de grillen en beleidsregels van ProRail. Jammer dat mensen dat verschil nog altijd niet goed weten en meteen de NS de zwarte piet toespelen...

• spacecom
Hé Zwahiel Afbeeldingslocatie: http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/8/teasing.gif, ga jij eens lekker reizen tussen Den Haag CS en Venlo!

Kun je kennis maken met dat fijne schroot dat ze van die duitsers hebben overgenomen. :(

Kleine bloemlezing van de "probleempjes":

. afgeloten treinstellen (wekenlang);
. verlichting werkt niet;
. omroepinstallatie onverstaanbaar;
. capaciteit in de spits véél te laag;
. opstoppingen bij het in- en uitstappen omdat de deueren véél te smal zin;
. verwarming die of niet werkt; of op volle kracht;
. etc, etc, etc.

Nee, die bestelling is 4 á 5 jaar te laat gedaan! Afbeeldingslocatie: http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/r/biggrinclarifils.gif

NB: zelfs het NS-personeel op die lijn kankert over de rotzooi waarmee ze moeten werken.....Afbeeldingslocatie: http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/g0/nodassent.gif

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 19:41

Technicality

Vliegt rechtsom...

spacecom schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:32:
Hé Zwahiel [afbeelding], ga jij eens lekker reizen tussen Den Haag CS en Venlo!

Kun je kennis maken met dat fijne schroot dat ze van die duitsers hebben overgenomen. :(

. etc, etc, etc.

Nee, die bestelling is 4 á 5 jaar te laat gedaan! [afbeelding]

NB: zelfs het NS-personeel op die lijn kankert over de rotzooi waarmee ze moeten werken.....[afbeelding]
dat ding faalt ook hard met zn deuren: 'ja we hebben 5 minuten vertraging opgelopen omdat een deur in het achterste treinstel niet dichtzat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Cxx rijdt vanaf vandaag met 1,5 Protos op de Kip. Wat je ook doet, zorg dat je me niet in beeld staat zometeen ergens langs de lijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zondag 23 september 2007 @ 09:25:
Cxx rijdt vanaf vandaag met 1,5 Protos op de Kip. Wat je ook doet, zorg dat je me niet in beeld staat zometeen ergens langs de lijn... :+
Nice, wou er vandaag ook even langs gaan (moest oorspronkelijk werken vandaag), maar mijn vriendin is jarig dus ik zie ze van de week wel :P Post je je foto's wel weer ff hier, of op je site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

*zoekt een team om te moonen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

spacecom schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:32:
Hé Zwahiel [afbeelding], ga jij eens lekker reizen tussen Den Haag CS en Venlo!

. etc, etc, etc.

Nee, die bestelling is 4 á 5 jaar te laat gedaan! [afbeelding]

NB: zelfs het NS-personeel op die lijn kankert over de rotzooi waarmee ze moeten werken.....[afbeelding]
joh, waar denk je dat ik vandaan kom. Heb die hele introductie van die stellen mee gemaakt hoor. En nee 't is niet 's werelds beste materieel. Maar ze hebben er wel van geleerd. Nu hebben ze dus extra stellen besteld en (goddank) NS-I materiaal terug gehaald. Ben blij dat ze deze stellen gebruiken. Want ik geloof dat er toch zeer zeker plannen waren om die ouwe Plan's nog op de rails te houden voor zolang er nieuwe stellen waren. Dan had je ipv alleen 's nachts IC diensten ook overdag in die sardineblikken gezeten!

En laten we er eerlijk in zijn, de volgende stellen die weg gaan zijn die Duitse.

Je kunt trouwens niet makkelijk zeggen dat die bestelling van stellen 4 / 5 jaar te laat is gedaan, zo'n bestelling plaatsen is een redelijk omvangrijk proces. En de reizigersgroei die de NS eigenlijk in gedachten had is juist niet uitgebleven maar veel groter geworden dan ze dachten. Waar men eerst met VIRM's en nieuwe sprinters klaar dacht te zijn, was gewoon meer nodig. En dan heb je overbruggings materieel nodig. Ben blij dat er überhaupt iets ingezet worden, er zijn genoeg maatschappijen die dat namelijk niet doen.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.