Het grote spoorwegentopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.831 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 16:36
Waarom zou je merken dat je anders accelereert ? Of je nou 2 bakken hebt met 1 motorunit of 4 met 2, daarin lijkt me niet zo gek veel verschil zitten ;)

Remmen idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 11:14
Carpento schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:17:
Waarom zou je merken dat je anders accelereert ? Of je nou 2 bakken hebt met 1 motorunit of 4 met 2, daarin lijkt me niet zo gek veel verschil zitten ;)

Remmen idem.
Ga jij eens met een caravan rijden :) dan merk je het verschil wel :P

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:33
Een caravan heeft dan ook geen aandrijving waar een 2e treinstel dit wel heeft, idem voor het remmen.

Er is dus 0 verschil in optrekken en remmen tussen 1 of meerdere treinstellen.

Dit verhaal gaat niet op bij trek-duw matrieel gezien de afzonderlijke bakken en wagons niet aangedreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 16:36
Overigens maar goed ook dat de andere stellen mee werken, heb eens gehad dat er 2 stellen Plan V reden waarvan eentje zonder aandrijving. Dat schiet _niet_ op zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 22:08
Tilburg lijkt donderdag ontsnapt aan een treinramp. In Tilburg-West botsten om 11.25 uur een passagierstrein met tien reizigers en een goederentrein bijna op elkaar. Hoewel niemand gewond raakte, bleek later dat de goederentrein licht ontvlambaar propaangas vervoerde.

Volgens een woordvoerster van de spoorwegpolitie heeft de machinist van de passagierstrein een rood sein over het hoofd gezien. Deze trein en de goederentrein uit de richting Roosendaal kwamen daardoor op hetzelfde baanvak terecht. De machinist van de passagierstrein kon op het nippertje een botsing voorkomen door fors te remmen.

Beide treinen reden op het moment dat ze elkaar naderden 40 kilometer per uur. De machinisten waren eerder door een geel knipperlicht gewaarschuwd om vaart te minderen.
lekker. Zijn ze nou zo nonchalant met rode seinen of....?

edit:
mmm best krap: http://ivo-vandijk.magix.net/

Vraagje voor de kenners.
Vanochtend stond er op amsersfoort rangeerterein een losse 2200 geel zonder nummers (echt waar >:) )onder de buffers zaten bouwlampen die op de rails schenen. Soort videoschouwtrein ofzo?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Ontsnapt aan een treinramp, wat een sensatiejournalistiek weer. |:( Alsof die wagons een botsing bij 40 niet kunnen hebben en meteen openbarsten wat automatisch tot een gigantische ontploffing zou leiden. Die hebben zeker te veel amerikaanse rampenfilms gezien waarbij alles spontaan explodeert. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zozo, in deze vakantie heb ik Limburg aangedaan en Nijmegen. En blijkbaar was het 3 maanden geleden niet de laatste keer dat ik in een DH'tje zat (Wadloper) die toen van Gn naar Winschoten reed. Bij Veolia rijden ze dus ook (wist ik al). In Maastricht een 5 tal gekoppelde 17-/1800 locs gespot en gefotograveerd die bij de werkplaatst stonden, en een BD's...
Foto's gooi ik nog wel in het topic spoedig. :D

Wel apart dat de Veolia Plan V/T's zwarte ramen hebben aan de zijkant, en geen gele, en dan bedoel ik niet het type zwarte raam van de Plan T kent (die ook zwarte omlijsting heeft).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

IorGie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:13:
lekker. Zijn ze nou zo nonchalant met rode seinen of....?
Hierbij nog een fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d8a01a1955dcad665dcf0e2f3274174d/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:14
Anoniem: 59888 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:41:
Ontsnapt aan een treinramp, wat een sensatiejournalistiek weer. |:( Alsof die wagons een botsing bij 40 niet kunnen hebben en meteen openbarsten wat automatisch tot een gigantische ontploffing zou leiden. Die hebben zeker te veel amerikaanse rampenfilms gezien waarbij alles spontaan explodeert. 7(8)7
De gemeente Tilburg wil het zo groot mogelijk proberen te maken, om de treinen met gevaarlijke stoffen van de Brabantlijn af te krijgen. Daar waren ze net mee bezig, dus deze "bijna-ramp" komt ze eigenlijk wel goed uit.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

En dan hebben we het over de zelfde stoffen die op de A58 niet gevaarlijk zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 59888 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:41:
De botsing zou frontaal geweest zijn dus 40+40=80 :)
Ik heb geen idee wat die tankers aan krachten kunnen hebben (en dan praat ik vooral over de afsluiters van die tank, want dat is het zwakste punt) als dat propaan gas dan "vrij" komt is een explosie nooit uit te sluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Luke!

#Treinbaas
Erkens schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:26:
[...]

De botsing zou frontaal geweest zijn dus 40+40=80 :)
Zo werkt dat dus niet. Snelheden moet je niet optellen bij energiebehoudswetten.
[...]
Vanochtend stond er op amsersfoort rangeerterein een losse 2200 geel zonder nummers (echt waar >:) )onder de buffers zaten bouwlampen die op de rails schenen. Soort videoschouwtrein ofzo?
Klinkt als een (ex-)Strukton 2200.

[ Voor 42% gewijzigd door Luke! op 29-07-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Luccus schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:40:
Zo werkt dat dus niet. Snelheden moet je niet optellen bij energiebehoudswetten.
uiteraard, maar wat ik wilde aangeven (zonder weer terug in mijn oude natuurkunde boeken te duiken :P ) was dat als twee objecten met 40km/h langs elkaar bewegen (let op ik noem geen botsing) dat dan het onderlinge verschil 80km/h is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 12:45
Luccus schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:40:
[...]
Hoe werkt het wel dan? Volgens mij kan je ze namelijk prima bij elkaar optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
MikeN schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:37:
[...]

Hoe werkt het wel dan? Volgens mij kan je ze namelijk prima bij elkaar optellen?
Ek,1=.5 m1v12
Ek,2=.5 m2v22

Met m=m1=m2 en v=|v1|=|v2| wordt dat
Et=(.5 + .5) m v2=m v2

En dat is iets anders dan
Et=.5 m (2v)2=.5 m 4 v2=2 m v2

M.a.w.: Je moet niet de snelheden bij elkaar optellen, maar de wortels van de snelheden.

Maar dat doet er verder niet toe aangezien Erkens het anders bedoelde. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 29-07-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Voor de fans: de eerste Cxx-Protos:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 19:58

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Waarom rijdt ie niet op eigen kracht?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Geen toelating in Nederland en Duitsland.

[ Voor 31% gewijzigd door Luke! op 29-07-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Weet iemand wat hier gebeurd is :?
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/mmbase/images/1174891
Nice van de protos. Komt ie hier nog een paar testritten maken of komt ie nu in dienst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:14:
Voor de fans: de eerste Cxx-Protos
Gaaf, die 6400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:14

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
"Cargo rulez" toch? ;) Ik neem aan dat 'ie nog wel proefritten gaat rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 30-07-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:23:
"Cargo rulez" toch? ;) Ik neem aan dat 'ie nog wel proefritten gaat rijden.
Ik zag in de laatste rail magazine trouwens weer een foto van jouw hand (rode 6 assige diesel die ooit ook in NL gereden heeft). Op de bekende locatie kan ik wel zeggen na het bekijken van jouw site.

Maar toppertje weer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 20-05 15:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat er kan gebeuren als er twee treinen met 40 km/h op elkaar inrijden, kijk hier maar eens. De loks zijn total-loss en een van de wagons stond vrijwel vertikaal.

Dat kan best wel eens heel erg vervelend zijn als je dan propaan achter je trein hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IJnte schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:37:
Weet iemand wat hier gebeurd is :?
[afbeelding]
Nice van de protos. Komt ie hier nog een paar testritten maken of komt ie nu in dienst :?
Hier nog enkele foto's van het incident bij Den Haag Moerwijk:
http://www.studentzondercent.nl/Pagina26.aspx

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:58:
Wat er kan gebeuren als er twee treinen met 40 km/h op elkaar inrijden, kijk hier maar eens. De loks zijn total-loss en een van de wagons stond vrijwel vertikaal.

Dat kan best wel eens heel erg vervelend zijn als je dan propaan achter je trein hebt.
Dat er ook bij 40 KM/u best wel wat kan gebeuren is absoluut waar, alleen ga ik er eerlijk gezegd toch wel vanuit dat je bij een botsing met 40 KM/u niet meteen een treinramp krijgt (grote explosie, denk aan vuurwerkramp Enschede) en dat is wel wat er in het bericht gesuggereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, als je kijkt naar de krachten die er zijn vrijgekomen (wagon rechtop, buffers geexplodeerd) dan is het maar een kleine stap naar een gescheurde tankwagon en een vonkje en dan boem. En dat kan zo groot als Enschede zijn.

Ik wil het ook niet als voorbeeld geven van "oh wat is het gevaarlijk, alle gevaarlijke stoffen van het spoor!". Meer ter lering ende vermaeck.
Ik sta namelijk sterk in mijn geloof dat niet alle risico uit te bannen is en je dus met enige risico (en daarmee kans op doden) moet leven (waarmee ik natuurlijk ook niet Enschede wel vergoeilijken. De oorzaken van dat ongeval zijn van een heel ander kaliber.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Even iets anders.. Heeft iemand toevallig gisteravond het programma "Dag Mams" gezien op Ned2 :? Dat ging over zelfdoding. In de reportage ging het een deel over zelfdoding door je voor de trein te gooien. Erg heftig dus. In de reportage waren ook echte beelden te zien van agenten/ lijkschouwers die alles moesten "opruimen". Vondt het vrij heftige beelden iig. Hebben anderen de reportage toevallig ook gezien :?
Artikel BN/DeStem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maasluip schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:58:

Wow, heftig...
Die bak kunnen ze nu wel gaan richten :o :o... (als dat nog zin heeft).
En voor de geilenden op de ICMm, de 4013 is op moment van schrijven met een defect aan de kant gezet in Onnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:45:
[...]
En voor de geilenden op de ICMm, de 4013 is op moment van schrijven met een defect aan de kant gezet in Onnen.
Ene Ariën Clay bedoel je?

"Das einzig Wahre" gaat per spoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/007050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/007051.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op het traject van de Betuweroute rijden alleen nog maar testtreinen. Dat heeft Keyrail, de exploitant van de spoorlijn, gezegd tegen de NOS. Anderhalve maand geleden werd het traject feestelijk geopend, maar er is sindsdien nog geen goederentrein overheen gereden.

Railion, de grootste goederenvervoerder op het spoor in Nederland, is absoluut niet te spreken over de nieuwe tegenslag: "Tot nog toe hebben er maar 20 tot 25 goederentreinen gereden en dat is natuurlijk veel te weinig", zegt de woordvoerder. "Het belangrijkste probleem is de communicatie tussen de locomotieven en de baan. Die verloopt niet optimaal."

De lijn zou nog niet helemaal klaar zijn en aan het traject in Duitsland wordt nog gewerkt. Ook heeft de grootste vervoerder Railion nog geen geschikte locomotieven. Railion moet bovendien nog wachten op een veiligheidsrapportage. Deze rapportage komt vermoedelijk in september. Tot dan is het vervoer van gevaarlijke stoffen niet toegestaan op het traject.

De Betuweroute is overigens niet voor het eerst in het nieuws door problemen. De opening werd meerdere keren uitgesteld en aanpassingen van de plannen kostten veel geld.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/79854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

De feestelijke opening was dan ook een politiek besluit omdat verder uitstel niet meer te verkopen was maar feitelijk was de lijn nog helemaal niet klaar getuige de snelheidsbeperkingen in de Sophia- en Pankantunnel en het feit dat er maximaal 1 trein op stationsafstand (=Kfh-Zvn) kan rijden. Ik gok dat er pas tegen het eind van het jaar commercieel vervoer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:19:

"Das einzig Wahre" gaat per spoor:
Ik heb ze liever in de BordBistro ;)
zondag weer in de 145...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:36

The Third Man

The Third Jellyfish

Misschien een wat alternatieve vraag:

In februari 2002 organiseerde een stoomstichting (Stoomstichting Nederland?) een serie ritten ivm het trouwen van Willem-Alexander en Maxima. Ik reed met m'n vader mee in de laatse rit die gemaakt werd, de route was Den Haag HS (Gv toch? ;) ), via de Hofpleinlijn naar Rotterdam, daar nog via de aansluiting bij Hilligersberg richting Schiedam en via Delft weer terug naar HS.

Ik vond de rit fenomenaal doordat de snelheid steeds hoger werd (ik denk dat dit kwam doordat er vertraging was opgelopen gedurende die dag waardoor de NS het niet zo fijn vond dat er nog een stoomtrein in de avondspits meereed) en we met enorme rookwolken en de stoomfluit door het ondergrondse station Rijswijk denderden, ik uit het raam hangend natuurlijk :D . Ook ging het nog bijna mis doordat we na Hillegersberg opeens naar links bogen richten Rotterdam CS! Moesten we achteruit terug tot voor de wissel en alsnog richting Schiedam.

Welnu mijn vraag is: wat moet ik in de gaten houden om te zien of er nog dit soort ritten gaat plaatsvinden in de provincie Zuid-Holland? Ik kan natuurlijk ook met de stoomtrein van Apeldoorn naar Dieren of met het Miljoenenlijntje meerijden maar met die streken heb ik niks omdat ik opgegroeid ben met Den Haag en daardoor de omgeving zo goed ken.

Ik weet natuurlijk dat er speciale ritten zijn geweest toen de Hofpleinlijn werd opgeheven maar dat was met elektrisch materieel en natuurlijk is dat ook speciaal, maar stoomtractie vind ik net nog een slag bijzonderder en spectaculairder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welnu mijn vraag is: wat moet ik in de gaten houden om te zien of er nog dit soort ritten gaat plaatsvinden in de provincie Zuid-Holland?
De SSN (Stoomstichting Nederland) heeft op haar site een lijst met evenementen staan, waar ze aanwezig zijn: http://www.stoomstichting.nl/ en dan links op "Evenementen en ritten" klikken

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zijn zij de enige die rondritjes maken door Zuid-Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ik weet dat je ook nog de RTM hebt in Ouddorp (op Goeree-Overflakkee): http://www.rtm-ouddorp.nl/

Maar dat is meer stoomtram dan stoomtrein eigenlijk, dus wel van een andere orde.

Verder ken ik er geen die structureel in Zuid-Holland actief zijn nee. Maar niet al te ver weg heb je natuurlijk nog in Noord-Holland de SHM (Stoomtram Hoorn-Medemblik, http://www.museumstoomtram.nl/) en in Zeeland de SGB (Stoomtrein Goes-Borssele, www.destoomtrein.nl).

De rest (VSM, STAR, MBS, ZLSM etc) zijn al een stukje verder weg alweer.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 04-08-2007 15:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Weet iemand waarom de 1829 terzijde staat @ Ah :? Hij werdt vorige week van een stam ICRm afgerangeerd en staat nu spoor 19 @ Ah..
Ook kwam er vanavond om 18:30 een railion lok voorbij met een autotrein daarachter. Ik heb die daar nog niet eerder gezien. Weet iemand of dit een afwijkend of eenmalig transport is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:48:
Weet iemand waarom de 1829 terzijde staat @ Ah :? Hij werdt vorige week van een stam ICRm afgerangeerd en staat nu spoor 19 @ Ah..
Die loc staat niet 'terzijde'. Kan defect, t.b.v. onderhoud, reserve enz. enz. zijn; alles behalve terzijde.
Ook kwam er vanavond om 18:30 een railion lok voorbij met een autotrein daarachter. Ik heb die daar nog niet eerder gezien. Weet iemand of dit een afwijkend of eenmalig transport is :?
Extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 15:16
Die 1800-serie gaat nog al eens stuk, de ene keer doet de stroomafnemer het niet, dan weigert een motor dienst zodat er maar op halve kracht kan worden gereden, etc, etc, etc. :O

Ja, het zijn fijne spullen die worden ingezet door onze nationale personenvervoerder... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

spacecom schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 01:36:
Die 1800-serie gaat nog al eens stuk, de ene keer doet de stroomafnemer het niet, dan weigert een motor dienst zodat er maar op halve kracht kan worden gereden, etc, etc, etc. :O

Ja, het zijn fijne spullen die worden ingezet door onze nationale personenvervoerder... 8)
Gelukkig heb jij natuurlijk de perfecte locomotief uitgevonden. Eentje die nooit stuk gaat, eentje die door opperwezens is gemaakt zodat-ie altijd perfect is, Eentje die nooit last heeft van externe invloeden.

Ik vraag me alleen af waarom je die locs dan nog niet hebt verkocht, als ze kennelijk zo perfect zijn?

Ik heb een nieuwtje voor je: alle techniek kan kapot gaan, perfecte techniek bestaat niet. Nou ja, met uitzondering van de door jou gebouwde locs dan, want die zijn natuurlijk perfect want die kan nooit kapot. Toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 07:36:
[...]
Gelukkig heb jij natuurlijk de perfecte locomotief uitgevonden. Eentje die nooit stuk gaat, eentje die door opperwezens is gemaakt zodat-ie altijd perfect is, Eentje die nooit last heeft van externe invloeden.

Ik vraag me alleen af waarom je die locs dan nog niet hebt verkocht, als ze kennelijk zo perfect zijn?

Ik heb een nieuwtje voor je: alle techniek kan kapot gaan, perfecte techniek bestaat niet. Nou ja, met uitzondering van de door jou gebouwde locs dan, want die zijn natuurlijk perfect want die kan nooit kapot. Toch?
En afgezien van dat zijn de 1800'en helemaal niet zo onbetrouwbaar. Wie zo mekkert roept het gewoon over zichzelf af denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:10

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Kan het kloppen dat er nu al InterCity's rondrijden die van binnen helemaal vernieuwd zijn (dus met blauwe stoelen, airconditioning e.d.)? Stapte gisteravond rond acht uur in zo'n nieuwe trein en het zag er allemaal erg netjes uit en ook lekker koel. Beenruimte is denk ik cm. of 5-10 erop achteruit gegaan, maar de prullenbak zit nu wel op een veel logischere plek in het midden. Dus je kunt eindelijk je voeten op de verhoging aan de zijkant zetten. Helaas reed de trein na een minuut of tien niet weg en moest iedereen weer uitstappen omdat er een technische storing was.

Nog een ander iets, vorige week tijdens de rit Utrecht-Rotterdam zat ik voorin ('s ochtends rond een uur of half negen) en hoorde ik de machinist twee keer toeteren en toen daarna een keiharde klap aan de voorkant alsof er iets ter grootte van een zwaan (?) werd overreden. Hoorde nog wat gerommel alsof er iets uit onder de trein door ging en daarna was het weer stil. Ook reed de machinist 'gewoon' verder, dus het zal wel een beest zijn geweest, maar ben nog steeds benieuwd wat het zou kunnen zijn geweest. Nog niet eerder meegemaakt op de trein, maar blijkbaar was het geen reden om te stoppen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nestor schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:15:
Kan het kloppen dat er nu al InterCity's rondrijden die van binnen helemaal vernieuwd zijn (dus met blauwe stoelen, airconditioning e.d.)?
Dat zal ICMm zijn, de verbouwde koplopers. Ik meen dat er nu drie omgebouwd zijn, 4011, 4012 en 4013 (de nummers van het treinstel vindt u boven de tussendeuren ;) ).
(ICR met airco heeft gele stoelen)

[edit]Wikipedia roeleert.
Nog een ander iets, vorige week tijdens de rit Utrecht-Rotterdam zat ik voorin ('s ochtends rond een uur of half negen) en hoorde ik de machinist twee keer toeteren en toen daarna een keiharde klap aan de voorkant alsof er iets ter grootte van een zwaan (?) werd overreden.
Dat zal wel een beest geweest zijn ja. Als een persoon overreden wordt dan wordt er echt wel gestopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 06-08-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:43
Met het risico dat jullie dit al kennen:

http://www.prorail.nl/int...uidskaart/geluidkaart.htm

Dat is grappig, ook de verschillen tussen dag/nacht kun je opvragen. Een leuke toepassing van Google Maps.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 15:16
Góh, NS heeft ook al last van muizen... :9~

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/989361.html#comments

Trouwens, zouden die muizen ook de locs aanvreten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

spacecom schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:16:
Góh, NS heeft ook al last van muizen... :9~

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/989361.html#comments

Trouwens, zouden die muizen ook de locs aanvreten? 8)
Dat is de AH hoor, dat het op een station is zegt (gelukkig) niets ;) Erger vind ik het het fotograafje-oppakken wat de spoorwegpolitie deed, vermeld in hetzelfde GeenStijl bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

So what, en als ik samen met mijn vriendin op een bankje zit en een foto van ons beiden wil nemen? Gaan ze dan ook moeilijk doen, omdat het bankje toevallig op de foto komt wat NS eigendom is...?

Ik vind dit te ver gaan. Die NS-perronmedewerker op die Segway mag toch blij zijn dat hij als voorbeeld op een site komt. Ik zou dat een hele eer vinden :)...

En ja, ik had die segway's al eerder gespot in Utrecht 2 maanden terug ofzo. Je hebt er een cursus voor nodig om op dat ding te mogen rijden (je rijdt immers tussen wandelende mensen door).
En helaas, dus ik mocht niet ermee rijden of er zelf op opstaan :)....

Had zelf toch plannen om een foto te nemen op 15 meter afstand, maar wat heb je er aan met een gare 1,5 MP camera van een Nokia-foon... 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door AW_Bos op 11-08-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:14:
So what, en als ik samen met mijn vriendin op een bankje zit en een foto van ons beiden wil nemen? Gaan ze dan ook moeilijk doen, omdat het bankje toevallig op de foto komt wat NS eigendom is...?

Ik vind dit te ver gaan. Die NS-perronmedewerker op die Segway mag toch blij zijn dat hij als voorbeeld op een site komt. Ik zou dat een hele eer vinden :)...
Je hebt duidelijk niet begrepen waar het om gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Prorail, NS, één pot nat voor de gemiddelde cunsument dus ook voor ons.
Waarom besteden we überhaupt nog aandacht aan deze achterlijke site. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:46
http://www.dsb.dk/cs/Sate...RenHTML&aid=1087467500288

http://www.dsb.dk/cs/Sate...RenHTML&pid=1148305115956

Ik stel voor dat we de IRMs geel op blauw schilderen. Staat wat moderner in vergelijking met de kleurstellingen die de Deense spoorwegen hanteren, NS kleuren beginnen zo jaren 80 te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

die nieuwe tinten geel van de NS met dat iets donkerder blauw zijn genoeg van deze tijd. En anders neem wat vaker de sprinter of stap in een Arriva / Conexxion of Veolia stel ;)

Trouwens ik hoop echt met al mijn hart dat zo'n ringbaard treinen nooit in Nederland zullen komen. Net of er een giga gum op je af komt rijden en het is zoooo lelijk. Je ziet ze vooral in England rijden. Van die rijdende wagons met voor en achter zo'n giga rubberen ring :r

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 12:45
Zo, zijn we allemaal al thuis? Wat een chaos....
Weet iemand wat er allemaal aan de hand was? (Leiden stroomstoring, Schiphol/Zaandam Schiphol/Hoorn wisselstoring, Sloterdijk stroomstoring/seinstoring (?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

zwahiel schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:31:
die nieuwe tinten geel van de NS met dat iets donkerder blauw zijn genoeg van deze tijd. En anders neem wat vaker de sprinter of stap in een Arriva / Conexxion of Veolia stel ;)

Trouwens ik hoop echt met al mijn hart dat zo'n ringbaard treinen nooit in Nederland zullen komen. Net of er een giga gum op je af komt rijden en het is zoooo lelijk. Je ziet ze vooral in England rijden. Van die rijdende wagons met voor en achter zo'n giga rubberen ring :r
En België :)
Enig idee welke fabrikant die gemaakt heeft? En of Denemarken ook de doorloop gedeelte erin heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Geen idee maar als ik een tank had schoot ik ze allemaal aan flarden en speurde ik de ontwerper ook meteen op... Wat een misbaksels zeg! Maar volgens mij heeft Groot-Brittanië er patent op want daar duiken ze overal op bah! :r

Overigens, wadlopers zijn toch eenpersoonsbedrijf? Er zit toch een spiegel op om vanuit de cabine te kijken of iedereen ingestapt is enzo? Waarom stappen die machinisten van Veolia dan elke keer uit hun cabine en lopen naar buiten om te kijken :( Zo maken we geen vertraging, helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
zwahiel schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 03:25:
Geen idee maar als ik een tank had schoot ik ze allemaal aan flarden en speurde ik de ontwerper ook meteen op... Wat een misbaksels zeg! Maar volgens mij heeft Groot-Brittanië er patent op want daar duiken ze overal op bah! :r

Overigens, wadlopers zijn toch eenpersoonsbedrijf? Er zit toch een spiegel op om vanuit de cabine te kijken of iedereen ingestapt is enzo? Waarom stappen die machinisten van Veolia dan elke keer uit hun cabine en lopen naar buiten om te kijken :( Zo maken we geen vertraging, helemaal niet...
Ik denk dat dat te maken heeft met een stukje extra controle. Zo kan de mcn nog zien of er iemand aan komt rennen, en om zeker te zijn dat de deuren allemaal dicht zijn. Ook als de trein in een kleine bocht staat dan heeft zo'n zijspiegel niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:34

djidee

Mr. Slungel

ze hoeven niet te sleutelen? (moest hier in het noorden altijd :> )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
djidee schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:50:
ze hoeven niet te sleutelen? (moest hier in het noorden altijd :> )
Dus als je niet hoeft te sleutelen loop je juist naar de deuren? :+

De precieze reden weet ik niet (maar ik kan er wel naar gissen: hét V-woord), maar feit is dat bij NoordNed/Arriva en Veolia nooit (officieel) is gewerkt met vertrekken op de spiegels.

Thalys en ICE rijden weer

UTRECHT - De internationale treindiensten Thalys (van en naar België en Frankrijk) en ICE (Duitsland) hebben donderdagmorgen niet gereden. Het communicatiesysteem voor machinisten en verkeersleiding kampte met een storing, waarop alle internationale treinen werden geschrapt.

Het probleem werd veroorzaakt door een defect in een verbindingskabel tussen Nederland en Duitsland. Het zogeheten GSM-R-systeem kon niet worden gebruikt. Dat systeem garandeert normaal gesproken de communicatie onderweg, ook als de trein in een tunnel rijdt. De wet stelt dat de treindienst moet worden stilgelegd als het systeem uitvalt.

Deutsche Bahn, de eigenaar van het systeem, schakelde monteurs in om het probleem te verhelpen. Rond 12.30 uur kon het internationale treinverkeer worden hervat.

Tot die tijd zette NS vervangend vervoer in. De klanten van Thalys en ICE kampten met uiteenlopende vertragingen, onder meer door noodzakelijke extra overstappen.

Dagelijks rijden er zeven ICE's en vijf Thalystreinen. Gedupeerde reizigers kunnen aanspraak maken op een compensatieregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor de liefhebbers:

http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=34
Leuk video-filmpje over Nedtrain (die langer duurt dan je denkt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ariën Clay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:07:
Voor de liefhebbers:

http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=34
Leuk video-filmpje over Nedtrain (die langer duurt dan je denkt) :)
Wow nice :) dan zie je nog es wat achter de schermen gebeurd :) Ben wellicht ook van de partij in de zaanstraat wanneer er een opendag is bij Nedtrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik kan vertellen dat er zeer waarschijnlijk iets speciaals naar de Zaanstraat komt. Maar wat dat is mag ik helaas niet vertellen. ;)
geduld dus.

Wel kan ik vertellen dat ik weer een shitload foto's zal maken.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 17-08-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:09:
Ik kan vertellen dat er zeer waarschijnlijk iets speciaals naar de Zaanstraat komt. Maar wat dat is mag ik helaas niet vertellen. ;)
geduld dus.
Blablablabla. In ieder geval staat de enige fraai gereviseerde bruine 2200 op het lijstje om naar Asd te komen. Het Spoorwegmuseum komt ook nog een bezoek brengen overigens.
Wel kan ik vertellen dat ik weer een shitload foto's zal maken.
Ieks, nog meer bagger on-line. :+

Voor wie 't interessert, het groene wadje van Veolia gaat zondagavond van Onnen naar Venlo. In theorie Onnen 16.20, Amersfoort 18.16/.20, 's Hertogenbosch 19.15, Venlo 20.18. Uiteraard gesleept door Railion dus het kan wel eens een uurtje later worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Valt wel mee, tot in tegenstelling waarmee mijn vorige foto's gemaakt zijn, heb ik nu een Canon Powershot A600. Beter dan een HP 315 fotocamera. :+
En verder is fotograven niet echt mijn hobby. Dus als het bagger is, tja... er zijn ook mensen die er niet zo oplettend over zijn.
Luccus schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:47:
[...]
In ieder geval staat de enige fraai gereviseerde bruine 2200 op het lijstje om naar Asd te komen. Het Spoorwegmuseum komt ook nog een bezoek brengen overigens.
Daarom zeg ik ook 'waarschijnlijk'... maar wie weet... ;) (wat ben ik toch geheimzinnig :Y )

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ariën Clay schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:15:

Daarom zeg ik ook 'waarschijnlijk'... maar wie weet... ;) (wat ben ik toch geheimzinnig :Y )
Dat is zo heerlijk aan het hobbyïstenwereldje: lekker alles voor zichzelf willen houden :r

Zeg gewoon dat de 766, 113, 1501, 1315 en wellicht de 1201 en een ACTS 125x op de planning staan, dan weet iedereen weer waar hij aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nou vooruit.... omdat het een besloten forum is.
Heel waarschijnlijk mogen we de TEE ook verwachten van de www.stichtingtee.nl:).
Er hebben al enkele vervoerders te kennen gegeven om deze vanuit Zwolle te gaan verslepen. Maar de IVW moet nog goedkeuring geven.

Laatste jaren is er een hoop aan gedaan, electra, schoonmaak, revisie van meubilair, geschilderd. etc...

[ Voor 62% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
D'r was vandaag een kort stukje op TV over de TEE in Nieuw in Nederland. Programma staat ook op uitzendinggemist: http://www.uitzendinggemi...9d3d8b3b252901429e6ef0e18

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En liefhebbers van 1200'en mogen zaterdag 10 november vrij gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
Ik zag gisteren hier in ehv twee Protossen staan en wat rondrijden om het station heen: de grijze die hier al een hele tijd staat maar nu ook een blauwe met valleilijn-bestickering. Ik vind wel dat het testen van die dingen best lang duurt :o

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Bastien schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:01:
D'r was vandaag een kort stukje op TV over de TEE in Nieuw in Nederland. Programma staat ook op uitzendinggemist: http://www.uitzendinggemi...9d3d8b3b252901429e6ef0e18
ja, het is inderdaad een leuke trein, met een hele geschiedenis erachter. Ik heb vorig jaar nog foto's gemaakt van binnen en buiten.
Klik voor de foto's

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BOOTZ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 08:53:
Ik zag gisteren hier in ehv twee Protossen staan en wat rondrijden om het station heen: de grijze die hier al een hele tijd staat maar nu ook een blauwe met valleilijn-bestickering. Ik vind wel dat het testen van die dingen best lang duurt :o
De tweede echte Protos (dus weer een blauwe, die grijze is een testgeval) is vandaag binnengekomen.
Volgens Connexxion wordt de eerste 1 september ongeveer ingezet.
Test duurt uiteraard lang omdat dit voor de fabrikant (FTD) ook het eerste treinstel is dat ze maken, en Connexxion eerste klant is. Dus nu moest eerst met de grijze worden getest wat er allemaal beter kon/moest, en daarna moeten die dingen nog toeworden gelaten door de inspectie van het ministerie.

Complicerende factor is dat CXX de stellen plan V die geleasd zijn bij NSFSC zeer binnenkort terug moet geven omdat ze geen langere lease af hadden gesproken. Per die datum heeft NSFSC die stellen weer aan een ander bedrijf geleasd (NSR) om het nog altijd niet rijden van RampstadRail op te vangen tussen Zoetermeer en Den Haag. Connexxion blijft achter met een Protos en een plan V, verder worden de geruchten steeds sterker dat men dan maar moet grijpen naar zo'n beetje het enige materieel dat te huur is met ATB aan boord: de Wadlopers.
En nog lastiger: Wadlopers zijn zo traag dat ze treinen van andere vervoerders in de weg gaan zitten als ze tussen Amersfoort en Barneveld (Noord) rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 26-08-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/t001.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 26-08-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke line-up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, viel me ook al op, die containers staan mooi in een lijn opgesteld.

Alleen begrijp ik niet waarom al die sporen geblokkeerd zijn. Hoe kunnen ze nu nog containers aan- of afvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het zal wel een line-up alleen voor de foto zijn. Ik kan tenminste geen reden bedenken dat Veolia hun wadjes daar parkeert.
Of ze zouden zoveel mot met NS moeten hebben dat ze van de opstelsporen in Venlo afgeschopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 01:34:
Alleen begrijp ik niet waarom al die sporen geblokkeerd zijn. Hoe kunnen ze nu nog containers aan- of afvoeren?
Door het gele stel op tijd weg te rijden. ;) Zal zo nog wat foto's toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/t002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/t003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/t004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/t005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limburglos.nl/temp/t006.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Luke! op 27-08-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En wat was daar nu de aanleiding voor?
Ze moeten vind ik wel een witte BH voor het witte stel maken en een groene voor het groene stel (en zijn baanschuiver groen verven).
Misschien dat we met wat hobbyisten er voor kunnen zorgen dat er binnenkort ook nog een (DB-)rood en een (Protos-)blauw stel gaat rondrijden? Lijkt me wel gezellig, een beetje kleurenpracht op het spoor.
Het staat iig leuk op de foto's, en dat is toch waarom er treinen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:33:
En wat was daar nu de aanleiding voor?
Ik vond dat leuk voor de foto O-)

De hoedjes worden niet meer gebruikt in de dienst.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 27-08-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ga je ons wijs maken dat JIJ zomaar even kan beslissen om een paar wadjes in een line-up voor het ECT neer kunt zetten. Heet jij soms van Setten van achteren? ;)

Is trouwens die staalbouw op het rangeerterrein van Blerick voor de nieuwe loods van Veolia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Mooie foto's Luccus! Grappig om zo een paar verschillende DH'tjes naast elkaar te zien in een line-up. Vraag me wel af hoe je het voor elkaar gekregen hebt :) Fotoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:44:
Ga je ons wijs maken dat JIJ zomaar even kan beslissen om een paar wadjes in een line-up voor het ECT neer kunt zetten. Heet jij soms van Setten van achteren? ;)
Nee (wijsneus) - en de rest kun je ook pri-má zelf bedenken... :p
Is trouwens die staalbouw op het rangeerterrein van Blerick voor de nieuwe loods van Veolia?
Dat is de nieuwe loods van Voith inderdaad. De eerste GTW is overigens inmiddels bestickerd. Eerste stellen gaan vooralsnog naar de loods van Cabooter ter opslag en voor (statische) instructie.

@IJnte: Ik mocht willen dat ik zo goed kon photoshoppen ;).

[ Voor 77% gewijzigd door Luke! op 27-08-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 november wellicht perspresentatie van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 22:08
Vraagje voor de kenners.
Ondertussen is het ding bestikkerd met VST-7 VideoSchouwTrein

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

* AW_Bos besloot naar huis te gaan naar Woerden vanaf Winschoten. Het was gezellig, en zoals vaak was ben ik een weekendje bij mijn moeder geweest.. :)

Op station Winschoten waar de partner van mijn moeder me had afgezet wou ik mijn treinkaartje pinnen. En WTF, die pinautomaat weigerde mijn pas, en ook nadat ik hem schoonveegde...
Ik bellen naar haar partner of hij even terug kon rijden met een paar eigen pinpassen, die ik dan kon gebruiken omhet kaartje te pinnen. En jawel...die werken ook niet.. :( :(..

Enkele anderen bij die automaat kregen wel een kaartje, en sommige anderen weer niet (at random, leek het wel). Heb dit incident even bij de NS doorgemeld als kaartautomaat-storing.

Eenmaal in de trein van een half uur later die ik heb genomen, heb ik dit verhaal bij de conductrice in de trein uitgelegd, die vervolgens ging bellen met de Technische Dienst. Die kon haar vertellen toen we inmiddels bij Groningen waren dat er zes minuten geleden naar Ommen een treinkaartje gepind is. Maar goed, Mijn incident was 40 minuten geleden toen, dus dat zegt nog weinig.. :/

Intussen heb ik de met conductrice die beweerde dat mijn pas gewoon kapot was, gepind op Groningen, en heb dus Groningen - Woerden gepind, MET SUCCES!

En vervolgens wist ze me te vertellen waar mijn trein stond (wat ik al wist), maar die overige 2 euro van Winschoten-Groningen kwam ze niet op terug.. :) :) :)

Is dit een normale ging van zaken bij Arriva? Hadden ze niet even bij mij moeten aantikken of ik ook even Winschoten - Groningen kon pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dat probleem van het niet kunnen pinnen is bekend, wordt alleen niks aan gedaan schijnbaar, t is er overigens al sinds de komst van de touchscreen automaten. En het is op heel veel plekken.
Daarbij hebben zowel mams als ik dat probleem, pinnen bij de loketten gaat overigens zonder problemen....

De oude automaten, die zonder touchscreen, hebben geen problemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 27-08-2007 23:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schijnt ook vooral bij postbankpassen voor te komen. Ik heb zelf (rabo) nog nooit meegemaakt dat ik niet kon pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoera... vrijdag t/m zondag een heel baanvak buitendienst, en mooi dat de NS-reisplanner, de folders en TT er weer geen woord over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 18023 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:27:
Schijnt ook vooral bij postbankpassen voor te komen. Ik heb zelf (rabo) nog nooit meegemaakt dat ik niet kon pinnen.
Ik heb daar met mijn postbankpas werkelijk nog nooit last van gehad, afgezien van enkele landelijke storingen in NS danwel interpay danwel postbanksystemen. (Ofwel, storingen die niets met mijn pas te maken hebben maar die grote hoeveelheden mensen verhinderen te pinnen.)

Anyway.

Sinds kort (gisteren?) staan er her en der nieuwe 'stop hier, jij trein!' borden, met twee cijfers en een schuine streep ertussen. Iig op Haarlem staan die. Is dat hetzelfde als de oude waarbij de cijfers voor twee verschillende lengtes boven elkaar stonden, of betekent dat iets anders? Ik zag er namelijk (Ik meen in asd) een waar iets van 6/0 stond. In hlm staan ze met 2/4, 4/8 en 6/10 dus 't lijkt me niet dat '10' afgekort wordt tot '0'.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2007 04:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borden met het aantal bakken zijn sowieso beetje kansloos aan het worden. Bijvoorbeeld een Talent of GTW is per bak stukken korter dan de NS-handel die zo'n beetje op 26m40 is uitgevoerd, met enkele metertjes verschil her en der. Bij IRM zijn er zelf tussenbakken die langer zijn dan andere tussenbakken.

Heeft asd geen dubbele borden omdat het dubbele perrons heeft? Dan zou 0 (die ik trouwens nog nooit gezien heb meen ik) wellicht betekenen dat je daar niet mag stoppen? Of dat je dan met je losse loc het dichtst bij de kiosk staat ;)

In Apd staan trouwens borden 12-16 ofzo (in ieder geval met die 16 bakken er op), wat wel leuk is, aangezien ICM over het algemeen met max. 15 bakken rijdt (mag rijden, maar 16 past ook wel in Apd, Dv, Ut, Amf en Zl).

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 28-08-2007 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 04:27:
[...]
Sinds kort (gisteren?) staan er her en der nieuwe 'stop hier, jij trein!' borden, met twee cijfers en een schuine streep ertussen. Iig op Haarlem staan die. Is dat hetzelfde als de oude waarbij de cijfers voor twee verschillende lengtes boven elkaar stonden, of betekent dat iets anders? Ik zag er namelijk (Ik meen in asd) een waar iets van 6/0 stond. In hlm staan ze met 2/4, 4/8 en 6/10 dus 't lijkt me niet dat '10' afgekort wordt tot '0'.
Had dat niet te maken met het binnenrijden van een spoor via een wissel? Want er zijn sporen die gedeeld kunnen worden, en de trein halverwege inrijdt :).

Maar ik had gehoord ergens dat ProRail deze borden weg ging doen en ging vervangen in iets nieuws. Zelfs de Lightrail-tram van Gouda naar Alphen a/d Rijn heeft een eigen bord waar LR (LightRail) op staat geschreven.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 28-08-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 04:10:
Hoera... vrijdag t/m zondag een heel baanvak buitendienst, en mooi dat de NS-reisplanner, de folders en TT er weer geen woord over zeggen...
Waar dan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Enschede-Gronau. Waarvan Prorail ontkent dat het een Nederlands trajekt is, dat het op Nederlands grondgebied ligt en dat een bepaalde Nederlandse beheersorganisatie (ProRail) er voor verantwoordelijk is.

Overigens heb ik afgelopen week in Duitsland ook een actie van de verkeersleiding meegemaakt waar Prorail nog een puntje aan kan zuigen.
Ik kwam met de RE2 uit Duisburg naar Viersen waar ik wilde overstappen op de RE13 naar Venlo. Normaal 5 minuten overstap, maar nu was de RE2 in Duisburg al ruim 10 minuten te laat.
Vanwege die irritante TAV (wat inhoudt dat de conducteur de trein niet sluit maar dat de machinist moet wachten tot alle deuren dicht zijn) liep dat op tot ruim 15 minuten waardoor in Viersen de trein naar Venlo natuurlijk niet wilde wachten.
Opties: iemand bellen of een uur blijven zitten. Blijf maar zitten.
10 minuten voor vertrek van de volgende trein naar Venlo kwam er een mededeling dat deze 20 minuten vertraagd zou zijn vanwege politieinzet in Hamm. $#@$!! Dat weten ze GVD niet een uur van te voren!? Hamm is ruim 2 uur rijden vanaf Viersen, dus waarom kunnen ze dat niet direkt bij aankomst van de vertraagde RE2 even zeggen. Al die mensen die op het perron blijven staan staan daar natuurlijk voor hun lol.
En het is natuurlijk zo typisch he? De ene trein kan niet op de vertraagde trein wachten en de volgende is sowieso vertraagd. Hoe verzin je het.
Met een lange sprint (Venlo spoor 1 buiten de overkapping) met twee rugzakken nog net mijn bus gehaald, anders was het 1 1/2 uur vertraging geweest.

Grrr, ik wist direkt weer waarom ik tegenwoordig liever met de auto naar Viersen rij als ik in Duitsland de trein neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 04:42:
Dan zou 0 (die ik trouwens nog nooit gezien heb meen ik) wellicht betekenen dat je daar niet mag stoppen? Of dat je dan met je losse loc het dichtst bij de kiosk staat ;)
Haha, zou kunnen. Ik zal eens kijken waar dat bord precies staat ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:17:
Grrr, ik wist direkt weer waarom ik tegenwoordig liever met de auto naar Viersen rij als ik in Duitsland de trein neem.
Die aansluiting in Viersen is zó kút. Tijdens Duitslandtochtjes gaat die - nou - zeven van de tien keer fout of zo, in beide richtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kijk, precies wat ik bedoel. Ik ben nu een paar keer vanaf thuis met de bus gegaan (die dienst is dramatisch verbeterd sinds Veolia er rijdt) en gelukkig ben ik meestal naar Keulen gegaan. De trein van Moenchengladbach naar Keulen is niet zo gauw vertraagd. Maar dat hoekje om bij Viersen, ja, daar ben ik altijd bang voor.
Ik heb ook serieus voor de heenweg (weekje Berlijn) zitten kijken wat de alternatieven geweest zouden zijn. Het is tegenwoordig met alle Zugbindungen wel handig om dat te weten zodat je weet hoe en wat. Want dat je de volgende trein mag nemen is wel leuk&aardig, je moet wel even weten welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:34

djidee

Mr. Slungel

Duitslandtochtjes FTW _/-\o_

Gaan zaterdag met 14 man naar Keulen vanaf Haren (Ems).... Verzamelen in NL, met auto's de grens over en daar parkeren bij station, 3 SWT tickets en hopsaaa.. Dat zouden ze echt in Nederland moeten invoeren, heerlijk treinen en gezellig doen (al moet je er van houden)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 18023 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:27:
we hebben beide abn amro...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:09:
Ik heb ook serieus voor de heenweg (weekje Berlijn) zitten kijken wat de alternatieven geweest zouden zijn.
Enschede _/-\o_ Elk half uur punctueel de grens over!

En overstappen in Müenster, Osnabrück, Braunschweig en Magdeburg en je zit zo (iets meer dan 9 uur) in Berlin..uitgaande van SWT uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Traxx-loc met 7 rijtuigen, as. zaterdag 09:10-09:34 Ut sp.4a, 15:30 sp.12b tussendoor even door de Groene Hart tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:02:
[...]

Enschede _/-\o_ Elk half uur punctueel de grens over!

En overstappen in Müenster, Osnabrück, Braunschweig en Magdeburg en je zit zo (iets meer dan 9 uur) in Berlin..uitgaande van SWT uiteraard.
Met SWT naar Berlijn is voor mij eens maar nooit meer. Ik heb echt geen probleem om 19 uur in de trein te zitten (eerste+laatste trein Kaldenkirchen), maar als ik ergens heen wil dan alsjeblieft niet zo.
Met de ICE kan het in iets meer dan 5 uur (Venlo - Berlijn), met regionalbahn op dus ook in 9 uur. Als je de goede verbinding kiest.
Ik kwam een keer terug, RE naar Rathenow is nog goed te doen (Dosto RE160), maar dan komt het. 15 minuten wachten op een enkele Desiro naar Stendal. 30 minuten wachten op een enkele Desiro naar Wolfsburg. Snelle overstap op een klassieke getrokken trein naar Hannover, S-bahn (Quitschie) naar Minden, en dan met Dosto via Duisburg en Viersen (au) naar Venlo.

Nee, daar word ik niet meer vrolijk van. En met de Dauerspezial kun je tegenwoordig voor dezelfde prijs iig beter materieel krijgen. Ik had heen de IC vanaf Münster. In 5:42 voor € 30,50 (inclusief reservering) in Berlijn. Daarvoor ga ik geen SWT meer kopen.

En Braunschweig - Magdeburg, daar reden voor 2 jaar nog van die prut DR-Dosto's. Dat doe je al helemaal niet voor je plezier.

En zaterdag zit ik in die trein. Ben benieuwd welk materieel het is. Ik vrees met grote vreze dat het de BNL stam is die tot december uit de dienst is genomen. Dat zou wel heel erg zuur voor de BNL reizigers zijn. Zij rijden niet omdat er geen lok is en wij gaan er even mee spelevaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 28-08-2007 18:35 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bij deze een verzoek om kinderachtige woordspelingen achterwege te laten.