Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 66.967 views sinds 30-01-2008

• BudFox
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02-10-2012
quote:
theruben schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:45:
Leeftijd: 22 (bijna 23)
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 1,5
Werkgever: Internationaal Consultancy bedrijf
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 30 vakantiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Auto: Ja (694 Euro p. maand exclusief brandstof ed.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen betaald door werkgever, 2,5 maandsalaris bonus, netto onkostenvergoeding 100 Euro p. maand
Werkweek: 40
Jaarsalaris(bruto): 42000,- (inclusief vakantiegeld en bonussen)
Je geeft aan vrij kort aan het werk te zijn (1,5 jaar). Heb je in de tussentijd een overstap gemaakt of zit je nog bij Accenture?

American Express' got a hit man lookin' for me.

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:20

majoh

PSN id: majoh_nl

quote:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen betaald door werkgever, 2,5 maandsalaris bonus, netto onkostenvergoeding 100 Euro p. maand
Afgaande op bovenstaande post neem ik aan dat je nog bij Accenture werkt (zit ik ook bij) vraag me alleen af hoe je als HBOer bij Consultancy terecht komt, schijnt toch niet zo makkelijk te zijn. En ook binnen twee jaar gepromoveerd (afgaande op salaris) vind ik erg netjes.

[Voor 21% gewijzigd door majoh op 01-11-2007 10:26]

Battlenet: majoh#2774

• rubmid
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12-07-2018
quote:
majoh schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:24:
[...]
Afgaande op bovenstaande post neem ik aan dat je nog bij Accenture werkt (zit ik ook bij) vraag me alleen af hoe je als HBOer bij Consultancy terecht komt, schijnt toch niet zo makkelijk te zijn. En ook binnen twee jaar gepromoveerd (afgaande op salaris) vind ik erg netjes.
Ik zit op dit moment bij ATS als Senior Programmer, echter heb ik een aanbieding gekregen van een internationaal consultancy bedrijf voor de functie Consultant.

Edit: Ach, je moet je kansen af en toe pakken in het leven he ;)

[Voor 5% gewijzigd door rubmid op 01-11-2007 10:56]

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05:58

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:
Oke ik ga ff rekenen.

42000-8%=38640/14,5=2664 brutto per maand.

Onee, want over je bonus word geen vakantie geld berekent.. euhhh kan je gewoon aangeven wat het per maand is??

A wise man once said: 'Work is not a place."

• rubmid
quote:
Tylen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:07:
[...]

Oke ik ga ff rekenen.

42000-8%=38640/14,5=2664 brutto per maand.

Onee, want over je bonus word geen vakantie geld berekent.. euhhh kan je gewoon aangeven wat het per maand is??
2700 Euro Bruto per maand exclusief 100 Euro per maand Netto onkostenvergoeding

• Max|Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 03:15

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Die onkostenvergoeding is omdat je onkosten zal maken. Dat is geen inkomen.
Je zou dan ~37800 (grofweg maandloon keer 14, 12 maanden loon, 13de maand en vakantiegeld, exclusief bonussen) hebben. Ik denk dat je dan gaat jobhoppen met een VEEL te kleine stap. Bij Accenture heb je die bonussen meestal ook. (Maar ik ken jouw situatie niet)

Zoiets moet je alleen doen als je nu ontevreden bent over het werk zelf.

[Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 01-11-2007 13:19]

ma ma ma ma ma macron one

• rubmid
quote:
Max|Burn schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:18:
Die onkostenvergoeding is omdat je onkosten zal maken. Dat is geen inkomen.
Je zou dan ~37800 (grofweg maandloon keer 14, 12 maanden loon, 13de maand en vakantiegeld, exclusief bonussen) hebben. Ik denk dat je dan gaat jobhoppen met een VEEL te kleine stap. Bij Accenture heb je die bonussen meestal ook. (Maar ik ken jouw situatie niet)

Zoiets moet je alleen doen als je nu ontevreden bent over het werk zelf.
Ik weet niet hoe jij rekent?

2700 * 12 = 32400 + 8% = 34992 + 2,5 maand bonus = 41742 exclusief netto onkostenvergoeding (~1200 Euro)
*Onkostenvergoeding is bedoeld voor lunch, autowasstraat ed.

PS. Ik zeg nog niet dat ik inga op de aanbieding, ik ben er over na aan het denken. Het is wel een vooruitgang in zowel financieel als professioneel opzicht.

[Voor 9% gewijzigd door rubmid op 01-11-2007 13:34]

• majoh

majoh

Ok, dit is dus de aanbieding die je gehad heb, en niet wat je bij ATS verdient (ben daar ook werkzaam ;)). Maar dan nog, vanuit Senior Programmer bij ATS lijkt mij dit toch een behoorlijke stap. Daar zit je wrs rond de 30000 per jaar, toch?

• BudFox
  • Laatst online: 02-10-2012
quote:
theruben schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:56:
[...]

Ik zit op dit moment bij ATS als Senior Programmer, echter heb ik een aanbieding gekregen van een internationaal consultancy bedrijf voor de functie Consultant.

[...]
Ben je bij ATS met 1,5 jaar ervaring na je HBO al senior? 8)7

American Express' got a hit man lookin' for me.

• n4m3l355
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 10:40
quote:
theruben schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:32:
[...]

Ik weet niet hoe jij rekent?

2700 * 12 = 32400 + 8% = 34992 + 2,5 maand bonus = 41742 exclusief netto onkostenvergoeding (~1200 Euro)
*Onkostenvergoeding is bedoeld voor lunch, autowasstraat ed.

PS. Ik zeg nog niet dat ik inga op de aanbieding, ik ben er over na aan het denken. Het is wel een vooruitgang in zowel financieel als professioneel opzicht.
Ik zou wel even opletten waar je gaat werken. Vrienden(innen) van me werken bij onderandere Mckinsey en die zijn zelden langer dan 2 maanden op 1 lokatie. Dan Duitsland, dan Dubai en dan weer elders. Dat is zeker leuk maar niet zo voor je sociale leven. En de betalingen zijn verhoudingsgewijs (aangezien je onder instroomd) niet eens zo denderend.

• majoh

majoh

quote:
BudFox schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:07:
[...]
Ben je bij ATS met 1,5 jaar ervaring na je HBO al senior? 8)7
Ja, na een jaar tegenwoordig zelfs... Die namen gaan dus ook echt helemaal nergens over bij ATS. Na 'Senior Programmer' wordt je 'Analyst Programmer'... lekker duidelijk toch? :/

• phobosdeimos
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:43
De term "senior programmer" dan denk ik aan iemand die 10 jaar ervaring heeft en vlot werkt in een stuk of 5 verschillende talen ofzo.

• .oisyn
  • Laatst online: 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

(jarig!)
Daar denk jij misschien aan maar de rest niet echt :) (maar goed, volgens jouw eigen definitie zal je dus ook nooit senior programmer worden als je je zo vastklampt aan C en C++ :P)

[Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2007 18:12]

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:
phobosdeimos schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:57:
De term "senior programmer" dan denk ik aan iemand die 10 jaar ervaring heeft en vlot werkt in een stuk of 5 verschillende talen ofzo.
Voor mij heb je gelijk hoor. Een senior na 1 jaar is ONMOGELIJK. Eerst Junior dan Medior en dan pas Senior.

• artharpe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Leeftijd: 27
Opleiding: MBO Automatisering niv. 4
Werkervaring: Ruim 5 jaar
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: "Systeembeheerder"
Laptop: Nee.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
GSM: Nee.
Auto: Nee, 19 ct/km vergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen.
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2.400,-

Recentelijk hebben ze geprobeerd me ergens te plaatsen, niet meer gedetacheerd (net 2 maand in dienst maar nog geen dag gewerkt, saai!). Het bedrijf waar ik het gesprek had vond mijn salarisindicatie aan de hoge kant, valt mij wel mee als ik het topic een beetje doorblader.

• Chemist
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 12-03-2018
quote:
artharpe schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:33:
Het bedrijf waar ik het gesprek had vond mijn salarisindicatie aan de hoge kant, valt mij wel mee als ik het topic een beetje doorblader.
Mja, maar bedenk dan wel dat het zeer waarschijnlijk is dat er meer mensen posten die boven het gemiddelde zitten dan onder het gemiddelde ... ;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Flyduck
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2019

Flyduck

Hezbollah

Leeftijd: 29
Opleiding: MBO Automatisering, MCSE 2000/2003, CCSP
Werkervaring: 10 jaar
Huidige functie: Senior engineer
Laptop: Ja.
Vakantiedagen: 24 dagen.
Auto: Ja, 590 ex brandstof.
Maand salaris(bruto): € 2.600,-

Net waarderingsgesprek gehad, ben 1 schaal omhoog gegaan. Had eigenlijk gerekend op meer :(
Zit beetje te twijfelen welke kant ik op wil. Ik neig meer naar de Cisco kant terwijl ik nu bij puur Microsoft beheer detacheringsbedrijf zit.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07-04 22:25
quote:
Flyduck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:57:
Opleiding: MBO Automatisering, MCSE 2000/2003, CCSP
Werkervaring: 10 jaar
Huidige functie: Senior engineer
Laptop: Ja.
Auto: Ja, 590 ex brandstof.
Maand salaris(bruto): € 2.600,-

Net waarderingsgesprek gehad, ben 1 schaal omhoog gegaan. Had eigenlijk gerekend op meer :(
Zit beetje te twijfelen welke kant ik op wil. Ik neig meer naar de Cisco kant terwijl ik nu bij puur Microsoft beheer detacheringsbedrijf zit.
Dit is eigenlijk typisch een voorbeeld van omhoog gewerkt in de jaren door of heb ik dat verkeerd? Ik neem aan dat jij ook met een mager loontje bent begonnen of niet ? :)

• Flyduck
  • Laatst online: 29-12-2019

Flyduck

Hezbollah

quote:
the-edge schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:39:
[...]

Dit is eigenlijk typisch een voorbeeld van omhoog gewerkt in de jaren door of heb ik dat verkeerd? Ik neem aan dat jij ook met een mager loontje bent begonnen of niet ? :)
Begonnen met 2000 gulden bruto op mijn 19e :)
8 jaar gewerkt bij mijn eerste bedrijf.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• phobosdeimos
quote:
.oisyn schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:11:
Daar denk jij misschien aan maar de rest niet echt :) (maar goed, volgens jouw eigen definitie zal je dus ook nooit senior programmer worden als je je zo vastklampt aan C en C++ :P)
Ik ben redelijk vlot in C, C++, Perl, Java, Bash en Python.
Daarnaast nog een goede basiskennis van Scheme.
En ik programmeer sinds m'n 10e (Qbasic hoera).
Dus misschien kan ik mezelf ook gewoon Senior Supreme Commander of the Programming World noemen, zoals ze blijkbaar bij hedendaagse consultancy bedrijven met titels op de proppen komen? :D

• majoh

majoh

quote:
phobosdeimos schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:54:
[...]

Dus misschien kan ik mezelf ook gewoon Senior Supreme Commander of the Programming World noemen, zoals ze blijkbaar bij hedendaagse consultancy bedrijven met titels op de proppen komen? :D
Je kunt jezelf noemen wat je wilt. Maar intern bij bedrijven hebben ze gewoon 'eigen namen' om onderscheid te maken op functie niveau. Met mn huidige naam ('Analyst Programmer') hoef ik echt niet naar een ander bedrijf te stappen, want die weten echt niet wat dat betekend. Het gaat toch om je jaren ervaring...

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08-04 17:50

spaceboy

op grote hoogte

quote:
[...]

Ik vind 'm gaaf! Prima titel! Vooral dat "Supreme Commander" bekt lekker.

Ontopic, niewe baan:

Overigens mis ik bij alle statistieken de afstand woon-werk-verkeer. Toch niet heeeeel onbelangrijk lijkt mij. Ik bedoel: prima dat je 40 uur per week werkt, maar als je daarvoor 5 x 2 x 75 minuten in de auto zit, kun je ook denken dat je eigenlijk 52.5 uur per week aan je werk kwijt bent. Dan werk je dus 31% meer dan dat jezelf voorhoudt... Ben ik nou zo slim, of... :)

Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Java programmeur
Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Auto: Nee.
Afstand woon-werk-verkeer: 15 minuten fietsen.
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): € 3.200,-

succes is een keuze

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

quote:
majoh schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:27:
[...]
Ja, na een jaar tegenwoordig zelfs... Die namen gaan dus ook echt helemaal nergens over bij ATS. Na 'Senior Programmer' wordt je 'Analyst Programmer'... lekker duidelijk toch? :/
Misschien wat meer opletten want die titels worden niet meer gebruikt bij ATS... :P
@theruben: Ik zei niet voor niets dat ik niet weet wat jouw situatie is. Ik zit zelf een aardig stuk hoger met dezelfde titel.

[Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 02-11-2007 10:34]

• pieter85
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15-04-2012
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO niveau 3 ICT, MBO niveau 4 Marketing en Communicatie, CompTIA, ECDL
Werkervaring: 1 jaar (stage)
Werkgever: ICT Detacheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 25 vakantiedagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling, betreft 4% van je jaarsalaris, ingaande na 1 jaar indiensttreding vanaf het boekjaar
GSM: Ja, € 15,- netto per maand. Verkrijgbaar na doorlopen van proeftijd. Het genoemde bedrag is een belbundel. Alles wat boven dit bedrag wordt verbruikt is voor eigen rekening. Bellen naar collega’s is gratis.
Auto: nee, Alle woon-werk reiskosten, op basis van openbaar vervoer, zullen
worden vergoed. Onkostenvergoeding op basis van een eigen auto bedragen € 0,19 cent per kilometer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
  • Maximaal 5 extra vakantiedagen gekoppeld aan behaalde studies
  • Deelname aan pensioenregeling
  • Mogelijkheid tot deelname aan collectieve ziektekostenverzekering
  • mogelijkheid tot deelname aan WIA verzekering
  • Salarisaanpassing bij het behalen van Microsoft certificaten. Per behaald Microsoft certificaat ontvang je een salarisverhoging van € 50,- bruto. Alle studiekosten worden vergoed.
Maandsalaris: 1400 bruto

Paar dagen geleden op gesprek geweest en kreeg dit voorstel, naar mijn idee is het wel redelijk vooral naar mijn ervaring gekeken. Iemand hier nog opmerkingen over ? Alvast bedankt !

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Prachtige discussie weer over de titels binnen ATS. Deze is al een keer gevoerd in deel 4 en mogelijk in het ATS topic...

Anyway: het is gewoon onderdeel van het carriere model. Pogrammer, Senior Programmer, Analyst Progammer etc.

Titels hebben niet zoveel waarde als je niet weet hoe het model in elkaar zit. Senior Pogrammer is in dit geval 'net broekie af' ( :( :+ ).

Overigens gaan de titels veranderen. Max zegt dat het al veranderd is, maar daar heb ik nog niks van gemerkt. Zowat alle systemen geven nog Programmer aan. Het wordt iets van 'Software Engineer', wat een betere beschrijving is. Ik programmeer zelden en deze titel is wat breder/vager en daar dus beter passend.

Afgezien van de discussie dat 'engineer' een beschermde titel zou zijn oid en alleen in bepaalde sectoren gebruikt wordt, blabla :z

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• phobosdeimos
quote:
spaceboy schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:03:
Overigens mis ik bij alle statistieken de afstand woon-werk-verkeer. Toch niet heeeeel onbelangrijk lijkt mij. Ik bedoel: prima dat je 40 uur per week werkt, maar als je daarvoor 5 x 2 x 75 minuten in de auto zit, kun je ook denken dat je eigenlijk 52.5 uur per week aan je werk kwijt bent. Dan werk je dus 31% meer dan dat jezelf voorhoudt... Ben ik nou zo slim, of... :)
Goeie opmerking idd.
Maar ik denk dat menig bodyshop/consultancy werknemer zijn reistijden gewoon niet durft vergelijken met de jouwe ;)

• TeGek
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:28

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Leeftijd:19
Opleiding: MBO SysteemBeheer niv. 4
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ROC-West Brabant/IT-works
Huidige functie: "Jr Systeembeheerder"
Laptop: Yes
Vakantiedagen: 34 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Ja,9% winst uitkering.
Auto: Nee, 36 ct/km vergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidings mogelijkheden
Maand salaris(bruto): € 1995,-
Afstand woon werk verkeer: 10 minuten met de fiets.

Ik heb nog niet mijn salaris met me(nieuwe) collegas vergelijkt,en ik vraag me af of ik wel rond het gemiddelde zit met mijn Salaris + leeftijd,
Ik begon mij carriere bij de Hogeschool Rotterdam,Daarna ging ik aan de slag bij Intrum justitia,Allebij een salaris rond de 1100bruto.(Helpdesk Medewerker)
Toen ging ik aan de slag bij marlies|Dekkers als systeem beheerder,Daar kreeg ik toen 1800 bruto en bij IT-works(Dienst ICT ROC W.B) Krijg ik 1995 bruto.

[Voor 0% gewijzigd door TeGek op 02-11-2007 11:59. Reden: Hele dikke vette typo.]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• the-edge
quote:
TeGek schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:37:
Leeftijd:19
Opleiding: MBO SysteemBeheer niv. 4
Werkgever: ROC-West Brabant
Huidige functie: "Jr Systeembeheerder"
Laptop: Yes
Vakantiedagen: 34 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Ja,9% winst uitkering.
Auto: Nee, 36 ct/km vergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidings mogelijkheden
Maand salaris(bruto): € 1995,-
Afstand woon werk verkeer: 10 minuten met de fiets.

Ik heb nog niet mijn salaris met me(nieuwe) collegas gewerkt,en ik vraag me af of ik wel rond het gemiddelde zit met mijn Salaris + leeftijd,
Ik begon mij carriere bij de Hogeschool Rotterdam,Daarna ging ik aan de slag bij Intrum justitia,Allebij een salaris rond de 1100bruto.(Helpdesk Medewerker)
Toen ging ik aan de slag bij marlies|Dekkers als systeem beheerder,Daar kreeg ik toen 1800 bruto en bij IT-works(Dienst ICT ROC W.B) Krijg ik 1995 bruto.
Vind het veel geld! Vooral die km vergoeding is bijna het dubbele van het gemiddelde (0.19ct)

• TeGek

TeGek

Ja,IT-works is pas(een jaar geloof ik) een eigen losstaand bedrijf,Het was vroeger echt een deel van ROC West Brabant,dus misschien komt daar nog wel verandering in.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit iemand beoordelen op hoeveel programmeertalen hij kent. Zodra je gewoon goed C++ beheerst, dan kan je eigenlijk elke taal wel, misschien met uitzondering van functionele talen (hoewel, template meta programming...). Mij zou het er om gaan dat iemand de dingen om het daadwerkelijke programmeren heen begrijpt, zoals bij een gegeven probleem de juiste data structuren en algoritmen kiezen, en enige mate van zelfstandigheid in het implementeren van iets nieuws dat nog niet bekend was, en een grondige vak-specifieke achtergrond kennis. Ik zie liever iemand die geen Python kent, maar het in een week even leert, dan iemand die een hele rits talen beheerst maar alleen standaard implementaties van het net kan plukken. De twee sluiten elkaar natuurlijk niet uit; beiden is ook prima.

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:23
Maar hij heeft wel een punt, die termen die worden bedacht zijn een beetje overdone.
Plus elke functie term heeft weer andere competenties in een bedrijf. En dat maak het onduidelijk.
Bij het ene bedrijf ben je jr. Systeembeheerder en dan mag je de koffie halen voor de systeembeheerders. En bij het andere bedrijf ben je jr. Systeembeheerder en moet je alle netwerken ontwerpen.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• n4m3l355
quote:
battler schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:11:
Maar hij heeft wel een punt, die termen die worden bedacht zijn een beetje overdone.
Plus elke functie term heeft weer andere competenties in een bedrijf. En dat maak het onduidelijk.
Bij het ene bedrijf ben je jr. Systeembeheerder en dan mag je de koffie halen voor de systeembeheerders. En bij het andere bedrijf ben je jr. Systeembeheerder en moet je alle netwerken ontwerpen.
Daarom dat de titel weinig zegt maar eerder je werkervaring in combinatie met je papieren. Tevens vind ik het lichtelijk ongehoord om mensen de titel ingenieur/engineer aan te meten zonder de daarbij behorende opleiding. Wat is de volgende stap, jezelf doctor noemen?

• Trank00l
  • Niet online
om taalfouten gaan zeuren valt net zo goed onder het kopje offtopic

[Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:48]

• phobosdeimos

[Voor 81% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:48]

• Sneezzer
  • Laatst online: 21-03 12:48

[Voor 99% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:48]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• TeGek

TeGek

quote:
Sneezzer schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:09:
Dus ook het gedeelte dat ik een britt ben en pas 5 jaar in nederland woon? =p

*knip* en dit was dan hopelijk het laatste

[Voor 53% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:49]

• .oisyn
  • Laatst online: 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

(jarig!)

[Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:50]

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• TeGek

TeGek

[Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:51]

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

Anyway, we dwalen af. Zijn er eigenlijk (ontopic) statistieken ergens bijgehouden, welke werkgevers de beste voorwaarden (lijken te) hebben ofzo?

[Voor 56% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:51]

succes is een keuze

• dcoppens
  • Laatst online: 28-12-2017

[Voor 68% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:51]

• spaceboy

spaceboy

op grote hoogte

[Voor 80% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:51]

succes is een keuze

• TweakersOnly
  • Laatst online: 00:30
Over een week heb ik arbeidsvoorwaardengesprek, omdat ik na een succesvolle sollicitatie vanaf 1 januari technisch SAP consultant word (ik ben nu in theorie ontwikkelaar, in de praktijk functioneel, technisch en applicatiebeheerder en programmeur tegelijk).

Ik wil inzetten op een salarisverhoging (en mijn leidinggevende heeft al aangegeven dat iets extra's wel erin zit), maar de vraag is hoeveel ik kan vragen.

Ik heb nu ongeveer 2950 euro, april is al automatisch mijn periodiekmaand waardoor ik 100 euro omhoog ga. Ik wil nu inzetten op 3350 euro (salaris april + 3 maanden) om uiteindelijk op 3250 euro uit te komen. Is dit een redelijk verzoek (consultant heeft m.i. meer verantwoordelijkheden dan een ontwikkelaar), of prijs ik me hiermee uit de markt.

Ik ben trouwens 28 jaar en heb 5 jaar werkervaring. Ik heb gesolliciteerd op de functie, maar mijn leidinggevende (die ook de "sollicitatiegesprekken" heeft gevoerd) heeft me vooraf tot 3 keer gevraagd of ik wilde solliciteren. M.a.w., ze willen me graag hebben voor deze functie.

Mijn nieuwe systeempje

• n4m3l355
quote:
TweakersOnly schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:17:
Over een week heb ik arbeidsvoorwaardengesprek, omdat ik na een succesvolle sollicitatie vanaf 1 januari technisch SAP consultant word (ik ben nu in theorie ontwikkelaar, in de praktijk functioneel, technisch en applicatiebeheerder en programmeur tegelijk).

Ik wil inzetten op een salarisverhoging (en mijn leidinggevende heeft al aangegeven dat iets extra's wel erin zit), maar de vraag is hoeveel ik kan vragen.

Ik heb nu ongeveer 2950 euro, april is al automatisch mijn periodiekmaand waardoor ik 100 euro omhoog ga. Ik wil nu inzetten op 3350 euro (salaris april + 3 maanden) om uiteindelijk op 3250 euro uit te komen. Is dit een redelijk verzoek (consultant heeft m.i. meer verantwoordelijkheden dan een ontwikkelaar), of prijs ik me hiermee uit de markt.

Ik ben trouwens 28 jaar en heb 5 jaar werkervaring. Ik heb gesolliciteerd op de functie, maar mijn leidinggevende (die ook de "sollicitatiegesprekken" heeft gevoerd) heeft me vooraf tot 3 keer gevraagd of ik wilde solliciteren. M.a.w., ze willen me graag hebben voor deze functie.
Imo niets mis mee als je dan toch een stap vooruit gaat dat je daar ook naar betaald krijgt. Vrij logisch zeker als je gevraagd wordt om dit te doen. Hoe verloopt het trouwens? Is het een echte sollicitatie niet een wijziging via een gesprek? Het valt me op dat sommige bedrijven hier een heel verhaal van maken terwijl andere dit via een gesprekje doen en het is geregeld.

• TweakersOnly
quote:
n4m3l355 schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:07:
[...]
Hoe verloopt het trouwens? Is het een echte sollicitatie niet een wijziging via een gesprek? Het valt me op dat sommige bedrijven hier een heel verhaal van maken terwijl andere dit via een gesprekje doen en het is geregeld.
Nou, de "sollicitatie" is als volgt verlopen: Voordat de vacature intern bekend is gemaakt, heeft mijn leidinggevende 2 keer gevraagd of ik interesse had. Destijds heb ik de boot afgehouden, wilde voor mezelf duidelijk hebben hoe de functie eruit ging zien. Nadat de vacature bekend is gemaakt en we twee weken de mogelijkheid hadden om te reageren, heeft mijn leidinggevende mij nogmaals 2 keer gevraagd of ik wilde reageren.

Vervolgens werd een sollicitatiegesprek van een uur ingepland, maar het heeft niet meer dan 10 minuten geduurd. Strekking van het verhaal was: "We weten wat we aan je hebben, als je zelf ook concrete interesse hebt is het ons allemaal goed.".

Vervolgens had ik een aantal weken vakantie en omdat mijn leidinggevende het zonde vond dat ik speciaal voor een 2e gesprek terug moest komen, was een 2e gesprek niet nodig. OK dan ;)

Vervolgens werd ik halverwege de vakantie gebeld dat ik de functie heb gekregen. Er is inmiddels een trainingsprogramma opgesteld (6 weken á 4 dagen per week) en binnen twee weken wordt een arbeidsvoorwaardengesprek ingepland.
quote:
Imo niets mis mee als je dan toch een stap vooruit gaat dat je daar ook naar betaald krijgt. Vrij logisch zeker als je gevraagd wordt om dit te doen.
Ik weet ook wel dat ik iets extra's mag vragen, alleen: ben ik met een salarisvraag van 300 euro bruto niet erg brutaal, dit is namelijk 3 periodieken (normaliter 3 jaar groei). Teveel vragen kan ook tegen je gebruikt worden.

[Voor 20% gewijzigd door TweakersOnly op 04-11-2007 15:40]

Mijn nieuwe systeempje

• n4m3l355
Persoonlijk vind ik 8% in het redelijke bij een jaarlijkse evaluatie wanneer je gewoon goed je werk doet, zeker in je begin jaren (binnen 10 jaar begin vd functie). Nu vraag je ongeveer 10% misschien is dat redelijk hoog maar aan de andere kant is het wel weer zo dat je juist meer gaat doen dus lijkt me het allemaal zeer schappelijk.
Persoonlijk vind ik eigenlijk juist 100 euro aan de lage kant, dat is een kleine 4% op 2500 euro en nu wordt het elk jaar enkel meer afgevlakt door je steiging verhoudingsgewijs ga je er zelfs dus op achteruit.
---kleine edit---
Is er CAO wijs nog iets voor je vakgebied afgesproken?

[Voor 6% gewijzigd door n4m3l355 op 04-11-2007 16:02]

• deschaduw
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-03-2008
Binnenkort heb ik weer een beoordelingsgesprek, waar natuurlijk ook de beloning ter sprake komt. Nu ben ik benieuwd wat een beetje normaal is voor onderstaande:

Leeftijd: 36
Opleiding: Mavo-D, AMBI HE0, HE1, HP6, ITILF, MSCE (NT4/2000), VCP (VI3)
Werkervaring: + 7 jaar
Werkgever: IT Bedrijf
Regio: Flevoland/Overijssel
Huidige functie: Senior System Engineer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Pensioenregeling
Maand salaris(bruto): 3.050,=

Ga dit jaar nog voor mijn MSCE 2003 en wil volgend jaar iets met Prince2 doen.

Ik doe in principe alleen de grotere projecten bij mijn werkgever, de junior engineers
doen de kleinere. Ga er elk jaar wel op vooruit, maar ben benieuwd wat een beetje
normaal is op mijn leeftijd en met mijn ervaring.
:)

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 08-04 13:01

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
deschaduw schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:46:
Binnenkort heb ik weer een beoordelingsgesprek, waar natuurlijk ook de beloning ter sprake komt. Nu ben ik benieuwd wat een beetje normaal is voor onderstaande:

Leeftijd: 36
Opleiding: Mavo-D, AMBI HE0, HE1, HP6, ITILF, MSCE (NT4/2000), VCP (VI3)
Werkervaring: + 7 jaar
Werkgever: IT Bedrijf
Regio: Flevoland/Overijssel
Huidige functie: Senior System Engineer
Auto: Ja
Maand salaris(bruto): 3.050,=

Ga dit jaar nog voor mijn MSCE 2003 en wil volgend jaar iets met Prince2 doen.

Ik doe in principe alleen de grotere projecten bij mijn werkgever, de junior engineers
doen de kleinere. Ga er elk jaar wel op vooruit, maar ben benieuwd wat een beetje
normaal is op mijn leeftijd en met mijn ervaring.
:)
Ik vind dat je slecht betaald wordt. Ik werk voor de overheid, dus geen lease auto of reiskostenvergoeding (echter woon ik op 15 minuten lopen van mijn werk), 37 jaar, 10 jaar bij huidige werkgever, 36 uren contract (ik werk 4x9 uur), HTS-E, verder 0,0 certificaten, € 3639.
Dat is wel het max van mijn functie, dus stijging enkel via nieuwe CAO. Functie is "ICT medewerker ontwikkeling en beheer", dus dagelijks beheer en alle vernieuwingen uitzoeken/implementeren.

This footer is intentionally left blank

• n4m3l355
quote:
ajhaverkamp schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:21:
[...]

Ik vind dat je slecht betaald wordt. Ik werk voor de overheid, dus geen lease auto of reiskostenvergoeding (echter woon ik op 15 minuten lopen van mijn werk), 37 jaar, 10 jaar bij huidige werkgever, 36 uren contract (ik werk 4x9 uur), HTS-E, verder 0,0 certificaten, € 3639.
Dat is wel het max van mijn functie, dus stijging enkel via nieuwe CAO. Functie is "ICT medewerker ontwikkeling en beheer", dus dagelijks beheer en alle vernieuwingen uitzoeken/implementeren.
Hoezo slecht betaald? Hij krijgt toch en een auto en een laptop als dat bij jou loon wordt weggestreept verdien je hetzelfde of zelfs minder. Maw zijn loon is hetzelfde. Het enigste waar iets over te zeggen valt is de CAO, maar dan vd overheid zijn deze toevalligerwijze de beste van alle CAO's die er zijn.

• TweakersOnly
quote:
n4m3l355 schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:00:
Is er CAO wijs nog iets voor je vakgebied afgesproken?
De 100 euro jaarlijkse verhoging is excl. CAO (ik werk volgens CAO Universiteiten). Voor volgend jaar is 4,15% en 4% CAO-loonsverhoging gepland.

Mijn nieuwe systeempje

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 08-04 13:01

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
n4m3l355 schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:25:
[...]

Hoezo slecht betaald? Hij krijgt toch en een auto en een laptop als dat bij jou loon wordt weggestreept verdien je hetzelfde of zelfs minder. Maw zijn loon is hetzelfde. Het enigste waar iets over te zeggen valt is de CAO, maar dan vd overheid zijn deze toevalligerwijze de beste van alle CAO's die er zijn.
Laptop heb ik ook, dat lijkt me zo standaard dat het een beetje onzinnig is om dit te melden. Ik krijg ook gratis koffie :) Dat is gereedschap, net als een bureau. Krijg je ook bonuspunten voor een 24 inch scherm, die heb ik namelijk net aan mijn collega gegeven. Maar even zonder gekheid.
Tevens kan ik zo vaak op cursus als ik wil, is geen echte harde limiet voor. Eindejaarsuitkering is er ook. Dus naar dat soort dingen kijk ik nu even niet.

3000 voor 40 uur + auto = 3600 voor 36 uur zonder auto? Lijkt mij niet. Die auto krijg je meestal als er van je verwacht wordt dat je er ook aardig wat onbetaalde uren in doorbrengt.

Daarom vind ik het onderbetaald (tov mijn salaris).

This footer is intentionally left blank

• not3pad
  • Laatst online: 16-04-2012

not3pad

Enorm Sexy

Leeftijd: 19
Opleiding: MBO3 Med. Beh. ICT
Werkervaring: 1 Jaar relevant
Werkgever: Detacheerder
Auto: Mogelijkheid tot.
Maand salaris(bruto): 1700

Uiteraard word mij hier ook de mogelijkheid geboden om tal van certificaten te halen. Als eerste echte baan ben ik er , vooral gezien mijn opleiding, totaal niet ontevreden mee.

[Voor 0% gewijzigd door not3pad op 05-11-2007 15:36. Reden: typo]

ブライアンブライアン☆ナイトフィーバー

• Grijze Vos
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:33
quote:
n4m3l355 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:25:
[...]

Tevens vind ik het lichtelijk ongehoord om mensen de titel ingenieur/engineer aan te meten zonder de daarbij behorende opleiding. Wat is de volgende stap, jezelf doctor noemen?
Daar ben ik het zeker mee eens. Engineer ben je als je een technische bachelor of master degree hebt gehaald. (ing. / ir. dus) Ik vind het behoorlijk irritant dat het onderscheid tussen engineers en niet engineers compleet wegvalt in het BaMa systeem. Er is wel degelijk verschil tussen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:46
Opleiding: Mavo-D, MBO ICT, MCSE 2003, VCP, Prince2, ITIL
Werkgever: Detachering
Regio: Gelderland
Huidige functie: Medior System Specialist
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Auto: Ja (600€ pm)
Maand salaris(bruto): 2.500,=
OInkostenvergoeding 150,=

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

quote:
ajhaverkamp schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:05:
[...]

Laptop heb ik ook, dat lijkt me zo standaard dat het een beetje onzinnig is om dit te melden. Ik krijg ook gratis koffie :) Dat is gereedschap, net als een bureau. Krijg je ook bonuspunten voor een 24 inch scherm, die heb ik namelijk net aan mijn collega gegeven. Maar even zonder gekheid.
Tevens kan ik zo vaak op cursus als ik wil, is geen echte harde limiet voor. Eindejaarsuitkering is er ook. Dus naar dat soort dingen kijk ik nu even niet.

3000 voor 40 uur + auto = 3600 voor 36 uur zonder auto? Lijkt mij niet. Die auto krijg je meestal als er van je verwacht wordt dat je er ook aardig wat onbetaalde uren in doorbrengt.

Daarom vind ik het onderbetaald (tov mijn salaris).
Tja als we zo gaan redeneren vind ik dat jij ook slecht betaald word. Ik vind dat deschaduw het best netjes doet.

• Kenny_026
Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als je een auto hebt dan kost je dat ongeveer 200-250 euro per maand afhankelijk van het type auto. Ik ben 250 euro kwijt voor mijn Focus. Laten we zeggen dat je zo'n auto zelf betaald dan ben je in de maand minimaal 600 euro kwijt aan afschrijving, onderhoud, benzine enz. Dat verschil is dus ongeveer wat jij netto meer verdient. Dus die stelling gaat wel een beetje op.

Maar goed, als je 10 minuten van je werk woont interesseerd je dat niet veel waarschijnlijk. Ik rij zelf erg veel dus ben blij met mn auto.

Deze discussie hoort hier dus niet thuis.

[Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2007 18:54]

• the-edge
quote:
not3pad schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:35:
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO3 Med. Beh. ICT
Werkervaring: 1 Jaar relevant
Werkgever: Detacheerder
Auto: Mogelijkheid tot.
Maand salaris(bruto): 1700

Uiteraard word mij hier ook de mogelijkheid geboden om tal van certificaten te halen. Als eerste echte baan ben ik er , vooral gezien mijn opleiding, totaal niet ontevreden mee.
Helemaal niet slecht! Vooral niet voor je eerste baantje! Netjes !!
Wat is je functie als ik vragen mag?

• not3pad
  • Laatst online: 16-04-2012

not3pad

Enorm Sexy

quote:
Helemaal niet slecht! Vooral niet voor je eerste baantje! Netjes !!
Wat is je functie als ik vragen mag?
Bedankt! Mijn functie is support medewerker. Ik ben pas een weekje werkzaam en zit nu op een support desk. (geen helpdesk dus ;))

ブライアンブライアン☆ナイトフィーバー

• Petrov0078
  • Laatst online: 08-05-2008
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO
Certificeringen: MCP w2003/CCNA en ITILWerkervaring: 5 jaar
Werkgever: Werkgever Vast Contract
Huidige functie: Datacenter Hosting Engineer
Laptop: ja
GSM: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25 + 4 bonusdagen bij niet ziek zijn
(plus 100 euro per kwartaal extra indien niet ziek)
13/14e maand of winstuitkering: ja
Auto: nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard pensioen regelingen etc
Werkweek: 32uur
Maand salaris(bruto): 2600 (ex. 500 perweek voor oncall)

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08-04 18:50

rally

Deyterra Consultancy

Paar vraagjes:

Dus krijg je nu 2000 extra, of ben je niet 4 weken per maand on-call? (en zo nee, hoeveel).

13/14 maand of winstuitkering: Ja -> Maar wat is het nu? 13/14 maand of een winstuitkering? (en enig idee hoeveel?).

Moet zeggen dat het er voor je leeftijd zeker niet slecht uit ziet. Mijn complimenten! (zeker als je 50 weken per jaar on-call bent :+ )

http://www.deyterra.com

• Petrov0078
  • Laatst online: 08-05-2008
nee gemiddeld 1000 extra, 500 is altijd zeg maar :)
13e maand standaard en als de targets gehaald worden elk kwartaal 500

ehh vergeleken met mijn collegas ben ik een van de laagste :s

maar ben er wel tevreden mee

• henkdepijker
  • Laatst online: 08-05-2009
Oud:
Leeftijd: 26
Opleiding: HAVO, Hoger Informatica (geen dipl.), stuk of 10 1-3 daags-IT-cursussen gedaan
Werkgever: Klein software bedrijf (4-12 pers.)
Huidige functie: Hoofd ontwikkeling
13/14e maand of winstuitkering (bruto): nee
GSM: Ja, onbeperkt privé
Auto: Ja, lease, geen eigen bijdrage
Secundaire arbeidsvoorwaarden: bij 70-100 uur p/week krijg je eens per half jaar een gadget.
Maand salaris (bruto): €3100,-

Nieuw:
Opleiding: idem
Werkgever: Groot software bedrijf (ca. 200 man)
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Software Developer
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering (bruto): nee
GSM: Nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve verzekering, pensioen volledig vergoed, woonwerk: 18ct/km.
Maand salaris (bruto): €3350,-

• burrug
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-10-2018
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT-Beheerder (4), nu bezig met Bedrijfskundige Infromatica (duaal-HBO)
Werkgever: Metaalbewerkings bedrijf
Huidige functie: Applicatieontwikkelaar, systeembeheerder, workflowmanager
13/14e maand of winstuitkering (bruto): ja
Auto: Nee
Maand salaris (bruto): €1100,- (plus studiekosten(boeken,lesgeld))

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• Kenny_026
@burrug, als ik jou was zou ik even om de tafel gaan zitten. 500 Euro extra zou een stuk schappelijker zijn....

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 16:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@kbloem: Staar je niet blind op het loon, de volledige HBO opleiding wordt ook vergoed. Daarnaast heeft burrug niet aangegeven hoeveel uren hij in de week daadwerkelijk werkt

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• burrug
Ik maak maar 30 uur per week.. :) sorry dat was ik vergeten te vermelden

Dit omdat ik 1 dag per week op school ben (donderdag, dus ik mis ook geen vrijdagmiddagborrel hihi óók belangrijk :) )

Daarnaast woon ik 5 minuten fietsen van mijn werk en heb ik geen telefoon nodig voor mijn werk (geen storingsdienst oid) Een laptop heb ik zelf al privé (had ik al toen ik hier kwam werken)

[Voor 78% gewijzigd door burrug op 06-11-2007 10:42]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08-04 13:08
quote:
burrug schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:38:
Ik maak maar 30 uur per week.. :) sorry dat was ik vergeten te vermelden

Dit omdat ik 1 dag per week op school ben (donderdag, dus ik mis ook geen vrijdagmiddagborrel hihi óók belangrijk :) )

Daarnaast woon ik 5 minuten fietsen van mijn werk en heb ik geen telefoon nodig voor mijn werk (geen storingsdienst oid) Een laptop heb ik zelf al privé (had ik al toen ik hier kwam werken)
Heb je zeer netjes voor elkaar! Misschien dat je nu niet "zoveel" verdient, maar neem aan dat je straks een mooie sprong kan maken als je je HBO diploma hebt.

• burrug
Zo is dat :)

• Kenny_026
Dat veranderd de situatie inderdaad. En betaald naar school gaan is nooit beroerd natuurlijk. Ik doe het ook vanavf januari maar werk daarnaast wel 40 uur. Dus dat wordt wel pittig.

@Janoz Ik ben nog niet zo lang geleden van werkgever veranderd en heb dus behoorlijk wat salaris aanbiedingen voorbij zien komen. Ook als ik kijk naar collega's in identieke situaties als hem en die zitten toch gemiddeld 600-700 euro hoger en krijgen ook de studiekosten vergoed. Daar staat wel tegenover dat ze dus 40 uur werken en een studieovereenkomst voor 3 jaar moeten tekenen.

Ik ga de System-Network Specialist opleiding van LOI doen. Iemand ervaring mee?

[Voor 42% gewijzigd door Kenny_026 op 06-11-2007 11:37]

• Token
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-12-2008
quote:
kbloem schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:58:
@burrug, als ik jou was zou ik even om de tafel gaan zitten. 500 Euro extra zou een stuk schappelijker zijn....
\Edit\
Ik denk dat een 1900 eurie (als hij tenminste 40 uur werkt) meer redelijker is!

30 uur veranderd de zaak inderdaad en dat het bedrijf natuurlijk de studiekosten van de HBO opleiding betaald. Dan zit je aardig goed. Verdien je dik terug zodra je de HBO opleiding binnen hebt!

[Voor 25% gewijzigd door Token op 06-11-2007 11:41]

MCSA Messaging 2003 (70-270|70-290|70-291|70-284) - ITILF

• Kenny_026
Hij werkt dus 30 uur. En 1100 bruto hou je netto volgens mij ook nog meer dan 1000 euro aan over. Dus het is wel een normaal loon voor 30 uur.

• Patryn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08-04 07:41
Opleiding: HBO Informatica, Master System & Network Engineering
Certificeringen: CCNA, CCNP, CCIP
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Netwerkontwerper
GSM: nee
Vakantiedagen: 32
Auto: nee, wel 450 euro netto reiskostenvergoeding
Secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard pensioen regelingen, veel mogelijkheden mbt opleidingen
Maand salaris(bruto): 2760,-

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 16:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

quote:
Er is een verschil tussen 'studiekosten vergoeden' en 'je complete HBO opleiding betalen'. Bij de meeste werkgevers worden studiekosten vergoed, maar dit slaat dan over het algemeen meer op het kunnen volgen van cursussen en afleggen van examens voor certificaten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Mr.Nash
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 06-04 17:33

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

quote:
Patryn schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:54:
Opleiding: HBO Informatica, Master System & Network Engineering
Certificeringen: CCNA, CCNP, CCIP
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Netwerkontwerper
GSM: nee
Vakantiedagen: 32
Auto: nee, wel 450 euro netto reiskostenvergoeding
Secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard pensioen regelingen, veel mogelijkheden mbt opleidingen
Maand salaris(bruto): 2760,-
Ik wil exact die studie (SNE) gaan doen na m'n huidige TI opleiding, met ongeveer dezelfde certificaten (CCSP ipv CCIP). Had toch wel iets meer verwacht qua salaris, minimaal 240 bruto per maand extra. Misschien ben ik een beetje te optimistisch maar ik denk dat het wel iets omhoog kan. Mag ik je vragen hoe je bent gegroeid qua salaris sinds je klaar was met je studie?

• FrankGuthrie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-04 23:32

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

quote:
Mr.Nash schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:45:
[...]

Ik wil exact die studie (SNE) gaan doen na m'n huidige TI opleiding, met ongeveer dezelfde certificaten (CCSP ipv CCIP). Had toch wel iets meer verwacht qua salaris, minimaal 240 bruto per maand extra. Misschien ben ik een beetje te optimistisch maar ik denk dat het wel iets omhoog kan. Mag ik je vragen hoe je bent gegroeid qua salaris sinds je klaar was met je studie?
Is denk ik niet optimistisch. Als je dat allemaal hebt dan is 3000 inderdaad niet raar bedrag.

Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• kippetje01
  • Laatst online: 06-04 18:40
Ook maar eens een keer mijn statistieken posten:

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 1+ jaar
Werkgever: Rabobank
Huidige functie: Junior ontwikkelaar
Vakantiegeld: wettelijke 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en mogelijke bonus van 6% bij at target.
GSM: nee.
Auto: nee, wel 100% vergoeding openbaar vervoer.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op diverse verzekeringen en hypotheken, pensioen wordt voor 2/3e door werkgever betaald.
Werkweek: 36 uur (dus 26 adv dagen)
Maand salaris(bruto): 2497 euro

[Voor 0% gewijzigd door kippetje01 op 11-11-2007 23:08. Reden: foutje in adv dagen]

• MoneyPriest
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-10-2018

MoneyPriest

Tulikivi lover & 2080Wp

Opleiding: HBO Financial Management
Werkervaring: 7 jr (2 ict)
Werkgever: Fin. instelling
Huidige functie: Business consultant
Laptop: ja (waardeloos)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20% rentekorting hypo, 30% korting verzekeringen
Maand salaris(bruto): 3130

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

• Patryn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08-04 07:41
quote:
Mr.Nash schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:45:
[...]

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:51:
[...]

Is denk ik niet optimistisch. Als je dat allemaal hebt dan is 3000 inderdaad niet raar bedrag.
Ik vind het wel nogal optimistisch. Startsalarissen van 3000 euro ( zelfs voor een universitaire studie) zie ik niet vaak hoor. Als startsalaris moet je eerder denken aan 2400 euro.

• FrankGuthrie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-04 23:32

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

quote:
Patryn schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:02:
[...]

[...]

Ik vind het wel nogal optimistisch. Startsalarissen van 3000 euro ( zelfs voor een universitaire studie) zie ik niet vaak hoor. Als startsalaris moet je eerder denken aan 2400 euro.
Ja maar dat is als je compleet van 0 start, en jij hebt toch certificaten in je pocket die heel wat waard zijn, 2600 voor wat jij hebt vind ik weinig. Het is ook maar een mening hoor :)

Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• n4m3l355
quote:
FrankGuthrie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:58:
[...]

Ja maar dat is als je compleet van 0 start, en jij hebt toch certificaten in je pocket die heel wat waard zijn, 2600 voor wat jij hebt vind ik weinig. Het is ook maar een mening hoor :)
Dat je certificaten hebt is normaal wanneer je de HBO hebt afgerond. Om jezelf dan al boven een WO'er in te zetten prijs je jezelf enkel uit de markt.

• phobosdeimos
quote:
FrankGuthrie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:58:
[...]

(HBO + enkele certificaten) == meer dan WO?
Vergeet het maar.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

quote:
phobosdeimos schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:52:
[...]
(HBO + enkele certificaten) == meer dan WO?
Vergeet het maar.
HBO + enkele goede certificaten is meestal (zeker bij specialisatie) zeker meer waard dan WO. Dit is echter een non-argument, aangezien de vergelijking nergens over gaat. Alsof een WOér nooit bijleert.

Overigens 2760 voor een starter laag vinden is echt belachelijk. Bekijk de markt eerst even. Een goede HBO starter doet nu ongeveer (soort van gemiddelde range) 2100-2300, een WO starter zo'n 2200 - 2500. 2600 is al een stuk minder gewoon.

[Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 08-11-2007 00:15]

• Mr.Nash
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 06-04 17:33

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik kon nergens uit zijn 1ste post opmaken dat hij een starter was, vandaar mijn opmerking en vraag. Pas bij z'n reactie liet hij weten dat het om een startsalaris gaat. CCNA, CCNP en CCIP zijn geen standaard certificaten die je op school behaald (Academy en de officiele certificaat zijn van 2 verschillende niveaus imho). Als starter vind ik dat het wel een heel goed salaris is.

[Voor 23% gewijzigd door Mr.Nash op 08-11-2007 00:50]

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 31-03 14:44
Opleiding: MBO
Certificeringen: ITIL - MCDST
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Installatiebedrijf (vast contract)
Huidige functie: ICT Beheerder
Laptop: ja
Vakantiedagen: 24 + 13 ADV (vast)
13/14e maand of winstuitkering: nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Collectieve ongevallenverzekering, Collectieve ziektekostenverzekering, Collectieve personeelsvoorzieningen, Pensioenregeling, ADSL vergoeding
Maand salaris(bruto): krijg kaal per 4 weken € 2000,- (ex € 90,- Consignering)

• Singular!ty
  • Laatst online: 20-02-2017
In 2005 heb ik al een keer gepost in deze topic reeks:
Singular!ty in "Wat verdient een ICTer gemiddeld?"

Sinds oktober 2006 ben ik in dienst bij een andere werkgever:

Opleiding: MAVO, MBO Technische Informatica, MCSE 2000/2003 +Messaging +Security
Werkgever: IT bedrijf, voornamelijk gericht op de zorgsector
Huidige functie: Sr. Systeembeheerder
Laptop: Ja, maar is tevens werkplek
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 249 uur p/j
GSM: Ja, € 20,- privé p/m
Auto: Nee, eigen auto. Kilometervergoeding € 0,19 per km voor 1e 10 km, daarna € 0,12
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bijdrage werkgever pensioen, bijdrage zorgverzekering (160,- p/m), € 200 euro bonus als je een heel jaar niet ziek meldt, cursussen
Werkweek: 36 uur (4x9, 1 dag vrij in de week)
Maand salaris(bruto): € 3084,-

Op zich ben ik wel redelijk vooruit gegaan tov mijn vorige werkgever, alleen jammer dat de kilometervergoeding voor mijn auto (en een stukje OV voor de laatste kilomters naar de zaak) niet toereikend zijn. Zeker niet met de brandstofprijzen van de laatste tijd.
Totale vergoeding per maand is : 276,-

Visit my technical blog @ http://www.eversity.nl/blog

• Hugo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:52
quote:
ollie_1982 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:56:

Maand salaris(bruto): krijg kaal per 4 weken € 2000,- (ex € 90,- Consignering)
Krijg je nu 2000 euro netto of bruto? Bij een kaal bedrag denk ik dat alles er vanaf is.

Is het netto dan verdien je aardig goed. Bruto is ook nog wel te doen.

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 31-03 14:44
quote:
WorkForce schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:39:
[...]

Krijg je nu 2000 euro netto of bruto? Bij een kaal bedrag denk ik dat alles er vanaf is.

Is het netto dan verdien je aardig goed. Bruto is ook nog wel te doen.
Dit is bruto. Gemiddeld zit ik rond de 2130 per 4 weken (niet kaal, dus o.a. ADSL vergoeding, Consig erbij).

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-04 09:29

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb eindelijk een werkgever gevonden die in me wilt investeren. Vanaf 1 december zal het zijn:

Leeftijd: 25
Opleiding: Atheneum(niet af kunnen ronden)
Werkervaring: 7 jaar in logistiek ( 0 jaar relevant)
Werkgever: Softwarebedrijfje/Consultantbureau
Huidige functie: Jr. Consultant
Vakantiedagen: 25 dagen
Auto: Nee, eigen auto. 0,19 p/km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bijdrage werkgever pensioen , HBO volledig vergoed
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): € 2000

Doe ik niet verkeerd dacht ik zo.. Ongeveer instapsalaris van een hbo-er
Heb iig iets aan naartoe te werken en mezelf te bewijzen en eindelijk eens een leuke baan ! :D

[Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 09-11-2007 00:06]

• the-edge
quote:
Floris-K schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:19:
Heb eindelijk een werkgever gevonden die in me wilt investeren. Vanaf 1 december zal het zijn:

Auto: Nee, eigen auto. 0,19 per 10 km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bijdrage werkgever pensioen,), € 200 euro bonus als je een heel jaar niet ziek meldt, HBO volledig vergoed

Heb iig iets aan naartoe te werken en mezelf te bewijzen en eindelijk eens een leuke baan ! :D
Een buitengewoon goed startsalaris, en met starten bedoel ik dan een 0 jaar relevante functie..

• n4m3l355
Lichtelijk offtopic, wat ik niet snap hoe komt dat je werkgever de HBO wilt vergoeden terwijl je uberhaubt geen opleiding hebt afgerond? Je zult toch ook geen vervolg studie kunnen bijwonen zonder eerst je atheneum/havo af te ronden?

• StEelD
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-01-2016
quote:
Floris-K schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:19:

Auto: Nee, eigen auto. 0,19 p/km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bijdrage werkgever pensioen , HBO volledig vergoed

Athoneum niet af kunnen ronden?
HBO volledig vergoed?
Als je hbo wil doen moet je wel een athoneum diploma hebben lijkt me.

Specs

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-04 09:29

AndereKoekoek

Ping! Pong?

quote:
n4m3l355 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:07:
Lichtelijk offtopic, wat ik niet snap hoe komt dat je werkgever de HBO wilt vergoeden terwijl je uberhaubt geen opleiding hebt afgerond? Je zult toch ook geen vervolg studie kunnen bijwonen zonder eerst je atheneum/havo af te ronden?
Ik citeer:
quote:
Als je niet voldoet aan bovengenoemde vooropleidingseis en op 1 september 2005 21 jaar of ouder bent, kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek.

In dit onderzoek worden de geschiktheid voor het desbetreffende onderwijs en de beheersing van de Nederlandse taal getoetst. Bezitters van een in het buitenland afgegeven diploma dat niet als gelijkwaardig wordt erkend aan een Nederlands diploma havo, vwo of mbo, kunnen ook aan het toelatingsonderzoek deelnemen. Voor hen geldt geen leeftijdsgrens.

• mbox
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Twee weken geleden nieuwe contract getekent, beginnen op 3 december...

Opleiding: havo, wat studie jaren maar nooit afgerond
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: Hardware
Regio: Internationaal
Functie: International project manager
Vakantiegeld: Ja (8%)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maximaal 14% van jaar salaris
GSM: Blackberry
Auto: Ja (1100€ pm)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Pensioenregeling, Collectieve verzekering
Werkweek: aha.. contractueel 40 uur.. maar da's contractueel
Maand salaris(bruto): 5400,=
OInkostenvergoeding: internationaal kostendekkend (vluchten, expenses eten en drinken, overnachtingen)

Opmerking: geen overuren vergoeding, wanneer gevlogen wordt op zondag (omdat dat nog wel eens goedkoper kan zijn) hoort het gewoon bij het werk (dus geen compensatie of vergoeding)

• majoh

majoh

Lekker salarisje. Maar waar komt je werkweek gemiddeld op te liggen dan? 60 uur ofzo?

• kraaitje
  • Laatst online: 13-11-2019
Per 1-1-2008

Opleiding: Havo, MBO TI NIV4, HBO Bedrijfskundige informatica
Certificering: ITIL, Comptia Network+, SQL2k5 70-431, SQL2k5 70-444
Werkervaring: 0.5 Jaar relevant + stages
Werkgever: Consultancy
Regio: Randstad
Functie: Business Intelligence Developer
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering vanaf volgend jaar
Auto: Ja (625€ pm incl brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Pensioenregeling, Collectieve reisverzekering
Maand salaris(bruto): €2250
OInkostenvergoeding: 75 euro netto

Netjes toch :-)

• cman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:39
Situatie mei 2006
Opleiding: Graduaat Toegepaste Informatica
Werkervaring: stage + 8 maanden werkervaring
Werkgever: Belgische Overheid
Huidige functie: Systeembeheerder
GSM: Nee, wel vaste vergoeding van 17 euro netto per maand
Vakantiegeld: ja, maar geen idee van hoeveel percent
Vakantiedagen: 32 + vervangende verlofdagen voor feestdagen die in het weekend vallen. Dit jaar kwam ik uit op 36 dagen
13/14 maand of winstuitkering: 13de maand = eindejaarspremie? Dan: ja, maar geen volledig maandsalaris
Secundaire voorwaarden: groepsverzekering, korting op breedbandconnectie, kortingen in ongeveer 50 tal winkels (kleding, ict, enz.), korting op men gsm-abo
Auto: Geen, maar wel 100% treinvergoeding en 80% busvergoeding
Werkweek: 38
Opleidingen: Meestal interne cursussen waar je niet veel aan hebt (geen certificatie)
Maand salaris bruto: 1992 Euro (excl. vakantiegeld) + vergoeding voor permanentie (ongeveer 40 euro per maand)

Situatie nu:
GSM: Nee, wel goedkoop abo via het werk
Vakantiedagen: 32 + vervangende verlofdagen voor feestdagen die in het weekend vallen. Dit jaar kwam ik uit op 34 dagen
13/14 maand of winstuitkering: 13de maand = eindejaarspremie? Dan: ja, maar geen volledig maandsalaris
Secundaire voorwaarden: groepsverzekering, korting op breedbandconnectie, kortingen in ongeveer 50 tal winkels (kleding, ict, enz.)
Opleidingen: Meestal interne cursussen waar je niet veel aan hebt (geen certificatie)
Maand salaris bruto: 2075 Euro (excl. vakantiegeld)

Situatie volgend jaar september:
Werkervaring: 3 jaar
Vakantiedagen: 32 + vervangende verlofdagen voor feestdagen die in het weekend vallen.
13/14 maand of winstuitkering: eindejaarspremie 92 % van een maandsalaris
Secundaire voorwaarden: groepsverzekering, korting op breedbandconnectie, kortingen in ongeveer 50 tal winkels (kleding, ict, enz.)
Maand salaris bruto: 2105 Euro (excl. vakantiegeld)
Competentiepremie: 1000 euro netto per jaar

BOE

• mbox
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

quote:
majoh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:08:
Lekker salarisje. Maar waar komt je werkweek gemiddeld op te liggen dan? 60 uur ofzo?
Om eerlijk te zeggen.. geen idee. Tis ook wel lastig uitrekenen aangezien k niet op kantoor zit van 9 tot 5, maar soms ook in hotel... en sjah, wat doe je daar.. beetje werken (heel veel anders is er nie, en je zit toch alleen maar met collega's). Kdenk inderdaad zo'n 60 uur...

• n4m3l355
quote:
mbox schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:24:
[...]

Om eerlijk te zeggen.. geen idee. Tis ook wel lastig uitrekenen aangezien k niet op kantoor zit van 9 tot 5, maar soms ook in hotel... en sjah, wat doe je daar.. beetje werken (heel veel anders is er nie, en je zit toch alleen maar met collega's). Kdenk inderdaad zo'n 60 uur...
Op zich dan niet eens zo´n verschrikkelijk loon maar die winstuitkering die is niet gering. Een top van 9072 euro, komt dat vaak voor?

• Loekieloekie
  • Laatst online: 06-06-2019
Fipo voor mij :) Na tijden meegelezen te hebben zal ik zelf ook maar posten.

Opleiding: HBO Bedrijfskundige informatica
Werkgever: Detachering, nu bij een groot financieel systeem.
Functie: Test specialist
Laptop: Nu niet alleen als ik hem nodig heb.
13/14e maand of winstuitkering: Incentive, (10-15% jaarloon)
Auto: Ja met brandstof buitenland
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen
Maand salaris(bruto): €2750
Onkostenvergoeding: eehhm 100 euro ofzo.

• vinux
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-02 09:51
quote:
Situatie volgend jaar september:
Vakantiedagen: 32 + vervangende verlofdagen voor feestdagen die in het weekend vallen.
13/14 maand of winstuitkering: eindejaarspremie 92 % van een maandsalaris
Maand salaris bruto: 2105 Euro (excl. vakantiegeld)
Competentiepremie: 1000 euro netto per jaar
Ik dacht dat de overheid beter betaalde.
Als je geen stimulans hebt als schitterende werksfeer of wonen op 5/min van het werk zou ik toch eens wat cv's gaan posten...

• vve77
  • Laatst online: 30-03 16:17
Leeftijd : 30
Opleiding : HTS elektrotechniek, afstudeerrichting Technische Computerkunde
Werkervaring : 7 jaar, waarvan 1,5 100% relevant voor de functie
Branche : AV (audio/video)
Huidige functie : Software Engineer (de functie heet anders, maar deze benaming is passender)
Laptop : Ja
Vakantiegeld : Ja, standaard
Vakantiedagen : 25
13e maand : Nee
GSM : Ja (vergoeding)
Auto : Nee (maar voor ritten naar klanten wordt vervoer geregeld)
Andere vergoedingen : reiskosten bruto € 140
Werkweek : 40 uur
Maandsalaris : € 2600 bruto

Afgelopen 6 maanden een tijdelijk contract gehad, wordt binnenkort vast. Als ik de overige berichten lees lijkt het realistisch om voor een flink hoger salaris te gaan, zeg 3000. Van de relevante werkervaring is een groot deel wat langer geleden.

Vinden jullie een voorstel van € 3000 realistisch ? Mijn werkzaamheden bestaan voor 70% uit het bouwen van software, de rest 2e lijns ondersteuning en installeren bij klanten.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True