Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.584 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
THIJZEL schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

Heb je snel gedaan.. Ik ben (verwacht ik) bijna 4jr ouder als ik met dezelfde opleiding de arbeidsmarkt betreed.
Wel even bij vermelden dat ik Belg ben, geen Nederlander :)
Bij ons zit je op de middelbare school tot je 18 bent, daarna doe je een bachelor aan de hogeschool (3 jaar) ofwel een bachelor + master aan de universiteit (minimum 4, meestal 5 jaar in totaal).
Die laatste optie heb ik gedaan, dus vandaar 18 + 5 :9
27 Lijkt me wel erg oud hoor, op die tijd was je in België al bijna chirurg geweest :*)
Ik heb wel nooit vakken moeten herhalen of overdoen, wat bij de doorsnee student wel het geval is, zo spaar je heel wat tijd uit.

[ Voor 9% gewijzigd door phobosdeimos op 23-10-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
MadBear schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Ik krijg ongeveer 150 euro netto onkostenvergoeding per maand + ongeveer 40 euro internetvergoeding per maand en naar mijn weten heeft mijn bedrijf daar nog nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat het voor het overgrote deel om consultants gaat die extern werken, dus wellicht dat de belastingdienst daar wat soepeler mee omgaat?
De 2 bedrijven waar ik voor gewerkt heb/werk hadden/hebben ook beiden consultants die 90% extern werken, maar toch bij controle door belastingdienst was het een probleem omdat een groot deel niet kon aantonen dat er daadwerkelijk zoveel onkosten gemaakt werden. Als ik naar mezelf kijk maak ik ook never nooit 150 euro onkosten per maand. En vrijwel alle onkosten die ik maak kan ik sowieso al declareren.
Het is nu dus teruggeschroefd naar iets van 55 euro onkosten (+ ook 40 euro internetvergoeding).
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:39:
[...]
20 broodjes met soep en drinken = 100 euro
Mag dus niet in je maaltijd zitten
dan maar één congres per maand = 100 euro
3 vakbladen = 30 euro
1 bosje bloemen voor je vrouw euh klant = 20 euro
-----------------------------------------------------------------------------
150 euro. gewoon bonnetjes goed bewaren!!
Je maakt mij niet wijs dat jij zelf de entreekosten voor congres e.d. zelf moet betalen en niet kan declareren. Als dat wel zo is dan kan ik idd wel snappen dat je makkelijk aan 150 euro/maand komt. En iedere maand een bloemetje voor de klant, ik denk niet dat de bdienst daar in zal trappen. Zeker niet als bij de steekproef door de bdienst (die een x-aantal maanden duurt) onder een paar honderd van de consultants blijkt dat iedereen ineens 1 keer per maand een bloemetje voor de klant meeneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19
sverzijl schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:13:
[...]
Je maakt mij niet wijs dat jij zelf de entreekosten voor congres e.d. zelf moet betalen en niet kan declareren. Als dat wel zo is dan kan ik idd wel snappen dat je makkelijk aan 150 euro/maand komt. En iedere maand een bloemetje voor de klant, ik denk niet dat de bdienst daar in zal trappen. Zeker niet als bij de steekproef door de bdienst (die een x-aantal maanden duurt) onder een paar honderd van de consultants blijkt dat iedereen ineens 1 keer per maand een bloemetje voor de klant meeneemt :)
Ik weet niet hoe de regels daarvoor bij de belastingdienst zijn maar bij ons valt onder de onkostenvergoeding een breed spectrum.
Daar valt ook attenties voor zakelijke relaties onder (waaronder ook dus bloemen, traktaties etc.)

Heeft de belastingdienst een staatje met wat er onder mag vallen?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Laatst online: 19-08 10:28
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO-Levensmiddelen technologie
Certificering: Geen
Werkervaring: 6 jaar relevant
Werkgever: Overheid
Huidige functie: C proggen op AIX
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 21 (+25 dagen compensatie vrij op te nemen)
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Nee (gelukkig niet)
Auto: Nee, fiets naar het werk ;-)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel opleidingsmogenlijkheden, werkgever draagt bij aan pensioen, reisafstand 6 km.
Werkweek: 36 + 4 (voor de compensatie)
Maand salaris(bruto): ~3000 €

Ben er tevreden mee, makkelijke werkgever en leuk project!
Salaris is volgens mij wel aardig voor een C programma schrijver (met Unix-vi als omgeving).
Volgend jaar begin ik aan diverse websphere opleidingen en zal dan wel weer een stapje extra maken op de salaris schalen ;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezzer schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:30:
Opleiding: MBO-Levensmiddelen technologie
Certificering: Geen
Werkgever: Overheid
Huidige functie: C proggen op AIX
Vakantiedagen: 21 (+25 dagen compensatie vrij op te nemen)
GSM: Nee (gelukkig niet)
Auto: Nee, fiets naar het werk ;-)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel opleidingsmogenlijkheden, werkgever draagt bij aan pensioen, reisafstand 6 km.
Werkweek: 36 + 4 (voor de compensatie)
Maand salaris(bruto): ~3000 €

Ben er tevreden mee, makkelijke werkgever en leuk project!
Salaris is volgens mij wel aardig voor een C programma schrijver (met Unix-vi als omgeving).
Volgend jaar begin ik aan diverse websphere opleidingen en zal dan wel weer een stapje extra maken op de salaris schalen ;-)
Hiernog een MBO-levensmiddeltechnoloog. Was eigenlijk benieuwd wat die nu ong. verdienen in de levensmiddelen met die opleiding.
Zit trouwens ook in de ICT met ong hetzelfde salaris, zo verkeerd was die opleiding dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO - Bedrijfskundige Informatica
Certificering: MCITP: Business Intelligence Developer
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: Commerciele dienstverlener
Huidige functie: Sr. Business Intelligence en CRM Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,5%
Vakantiedagen: 25 (+10 extra in te kopen)
GSM: Ja
Auto: Ja, 700 euro leasevergoeding door werkgever + onbeperkt brandstof en km.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ruim opleidingsbudget, pensioen, Internetvergoeding, onkostenvergoeding
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2700 €

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinux
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04 20:49
Leeftijd: 26
Opleiding: TI ( België)
Certificering: SAP XI, Portal,
Werkervaring: 4 jaar relevant
Werkgever: Consultancy bedrijf
Huidige functie: SAP consultant
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ja ( uitgebreid bonussysteem)
Auto: Ja, BMW 318 Touring
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel opleidingsmogelijkheden, groepsverzek.,
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2900 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Opleiding: MAVO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Rijksoverheid
Huidige functie: Functioneel en Facilitair Beheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: eindejaars uitkering
GSM: ja
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): 2370

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Leeftijd:25
Opleiding:MSCA 3 v/d 4 certificaten behaald (geen MBO gehaald)
Werkervaring:5 Jaar bij deze werkgever (ICT)
Werkgever:ICT leverancier + beheer van klanten. met ~60 werknemers
Huidige functie: Beheer van klanten + intern systeembeheer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: Ja, max 70% van maand salaris
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Werkweek: 32 uur (4 dagen)
Maand salaris(bruto): 1127,- (netto 1030,-) (65,- reiskostenvergoeding meegerekend)

Ik werk nu al ruim 5 jaar bij dit bedrijf en ben overgestapt van 1. assemblage 2. technische dienst 3. standaard computers helpdesk 4. windows 2003 helpdesk 5. intern systeembeheer-hulp + windows 2003 helpdesk.

Ik ben dus intern gegroeit en heb in de afgelopen 1,5 jaar 3 v/d 4 MSCA certificaten behaald. Dit heeft de baas betaald in overeenskomst van mij om 3 jaar te blijven werken vanaf ingang leer process.

Het is nu bijna 2 jaar verder, moet nog steeds het laatste certificaat behalen (morgen examen). De bedoeling is dat ik dan 5 dagen ga werken. Dus dat zal grofweg 1127/4*5=1408 (bruto)-215(inhoudingen)=1194+60(reiskosten)=1250,- worden. Ik vind dat absoluut te weinig voor 5 jaar inzet ook al heb ik geen MBO behaald. Het lijkt mij toch dat er zat bedrijven zijn waar ik met MSCA + 5 jaar werk ervaring toch zeker meer zou kunnen krijgen?

Durft iemand hier uitspraken over te doen? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Rekening houdend met je 32 urige werkweek, zit je maar net boven het minimum loon... ehh... er onder?
Minimum maandloon voor 32 uur/week € 1.053,60 € 903,20
Minimum maandloon voor 40 uur/week € 1.317,00 € 1.129,00

Berekening met:
http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.html

Uitspraken zijn niet eens nodig, dit is gewoon duidelijk niet leuk. Zelfs een startende MBO'er zonder certificaten en/of werkervaring verdient meer.

Tenzij, maar dat kan ik niet beoordelen, het werk wat je doet onder het niveau van een MBO'er is. Dat is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen ;)

Persoonlijk zou ik m'n c.v. bijwerken en op monsterboard oid zetten. Gewoon om te kijken welke bedrijven geinteresseerd zijn. Of wat actiever aankloppen hier en daar.

Succes met je examen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Motrax op 28-10-2007 21:13 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Sluuut schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:00:
Maand salaris(bruto): 1127,- (netto 1030,-) (65,- reiskostenvergoeding meegerekend)

Ik werk nu al ruim 5 jaar bij dit bedrijf en ben overgestapt van 1. assemblage 2. technische dienst 3. standaard computers helpdesk 4. windows 2003 helpdesk 5. intern systeembeheer-hulp + windows 2003 helpdesk.

Ik ben dus intern gegroeit en heb in de afgelopen 1,5 jaar 3 v/d 4 MSCA certificaten behaald. Dit heeft de baas betaald in overeenskomst van mij om 3 jaar te blijven werken vanaf ingang leer process.

Het is nu bijna 2 jaar verder, moet nog steeds het laatste certificaat behalen (morgen examen). De bedoeling is dat ik dan 5 dagen ga werken. Dus dat zal grofweg 1127/4*5=1408 (bruto)-215(inhoudingen)=1194+60(reiskosten)=1250,- worden. Ik vind dat absoluut te weinig voor 5 jaar inzet ook al heb ik geen MBO behaald. Het lijkt mij toch dat er zat bedrijven zijn waar ik met MSCA + 5 jaar werk ervaring toch zeker meer zou kunnen krijgen?

Dit is wel behoorlijk laag. Ik ben 25 jaar en heb ongeveer dezelfde werkervaring. Heb MBI beheer niveau 3 afgerond (wat een kutopleiding zeg :P ) en verdien nu 2050 bruto en daar komt nog ongeveer 80 euro bij per maand voor 's avond bereikbaar zijn als er wat is en puur adviseren dus geen acties (en dat gebeurt ook niet vaak) en daarnaast een fijne telefoon PDA met alles erop voor niks en mag er ook prive mee bellen.

als ik jou was zou ik toch even met de baas gaan babbelen of een andere baan zoeken.

Ik verdien zelf ook nog niet de hoofdprijs maar mijn salaris is in de afgelopen jaren niet minder dan 200 euro per jaar doorgegroeid dus ik blijf voorlopig nog even zitten bij deze grote textielsuper in de hoop dat ik straks ook gewoon een huisje kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Thanx voor de reacties.
Fairy schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:17:
[...]
als ik jou was zou ik toch even met de baas gaan babbelen of een andere baan zoeken.
Ik heb dus laatst een evaluatie gesprek gehad en dit aangekaart. Hierin werd aangegeven dat "meer geld" niet zo'n probleem zou zijn maar dat het echt pas zou kunnen nadat ik het 4e certificaat zou hebben behaald. Ik vraag me af in hoeverre dit al onzin is, want als ik me 5 jaar in zet voor dit werk en door ben gegroeit maar na 5 jaar nog steeds zo bar weinig verdien ondanks dat laatste certificaat, is dat in mijn ogen not-fair... En stel ik haal straks dat examen dan zie ik er nog maar 100 a max 200 voor terugkomen. Ik heb mezelf al ingesteld dat ik er minimaal 400 bovenop wil en anders op zoek ga naar een andere baan, lijkt me ook nogal logisch met MSCA op zak en de 5 jaar werkervaring. Hoe moet ik in hemelsnaam uit huis kunnen gaan met zo'n salaris :)
Motrax schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:05:
Tenzij, maar dat kan ik niet beoordelen, het werk wat je doet onder het niveau van een MBO'er is. Dat is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen ;)
Het werk is zeker wel op MBO niveau.
Succes met je examen :)
Thanx!

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Sluuut schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:29:

Ik heb dus laatst een evaluatie gesprek gehad en dit aangekaart. Hierin werd aangegeven dat "meer geld" niet zo'n probleem zou zijn maar dat het echt pas zou kunnen nadat ik het 4e certificaat zou hebben behaald. Ik vraag me af in hoeverre dit al onzin is, want als ik me 5 jaar in zet voor dit werk en door ben gegroeit maar na 5 jaar nog steeds zo bar weinig verdien ondanks dat laatste certificaat, is dat in mijn ogen not-fair... En stel ik haal straks dat examen dan zie ik er nog maar 100 a max 200 voor terugkomen. Ik heb mezelf al ingesteld dat ik er minimaal 400 bovenop wil en anders op zoek ga naar een andere baan, lijkt me ook nogal logisch met MSCA op zak en de 5 jaar werkervaring. Hoe moet ik in hemelsnaam uit huis kunnen gaan met zo'n salaris :)
Dat je te weinig verdient staat als een paal boven water.

Maar vanuit het oogpunt van je werkgever is het wel logisch. De hoger jij gecertificeerd bent de meer geld hij voor jou diensten kan vragen. Dus dan kan hij dan ook meer salaris geven. Een werkgever hoopt zijn werknemers hiermee te motiveren om meer certificaten te halen.

Bij mijn werkgever werkt het net zo.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

BrammeS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:05:
[...]

Dat je te weinig verdient staat als een paal boven water.

Maar vanuit het oogpunt van je werkgever is het wel logisch. De hoger jij gecertificeerd bent de meer geld hij voor jou diensten kan vragen. Dus dan kan hij dan ook meer salaris geven. Een werkgever hoopt zijn werknemers hiermee te motiveren om meer certificaten te halen.

Bij mijn werkgever werkt het net zo.
Sorry hoor maar met een minimumloon aan je personeel te geven motiveer je ze echt niet nog even een opleidinkje er bij te halen, maar meer hoe ze ander werk kunnen vinden.

Waardering (financieel) voor het werk is niet volledig afhankelijk van opleiding maar ook van motivatie, inzet en functiejaren. Bij mij krijg ik per functiejaar een x bedrag erbij, hij heeft dit zo te zien niet gekregen gezien zijn 5 jaar werkervaring en salaris.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 28-10-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 04:24
Update ;). Ik werk sinds 2002 als ontwikkelaar. Per 1 november word ik benoemd als de nieuwe technisch SAP SLM consultant.

Leeftijd: 28
Opleiding: HBO - Hogere Informatica
Certificering: ITIL, MCAD, (+ Europees Computerrijbewijs als extraatje ;) )
Werkervaring: 5 jaar relevant
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: ICT Consultant
Vakantiedagen: 43
Eindejaarsuitkering: 8,3% (thanx to de nieuwe CAO)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen (ABP), 75% vergoeding OV-kosten
Maand salaris(bruto): € 3276.--

Maximale doorgroei naar € 4970,-- in 11 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

phobosdeimos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:44:
[...]

Wel even bij vermelden dat ik Belg ben, geen Nederlander :)
Bij ons zit je op de middelbare school tot je 18 bent, daarna doe je een bachelor aan de hogeschool (3 jaar) ofwel een bachelor + master aan de universiteit (minimum 4, meestal 5 jaar in totaal).
Die laatste optie heb ik gedaan, dus vandaar 18 + 5 :9
27 Lijkt me wel erg oud hoor, op die tijd was je in België al bijna chirurg geweest :*)
Ik heb wel nooit vakken moeten herhalen of overdoen, wat bij de doorsnee student wel het geval is, zo spaar je heel wat tijd uit.
Weet niet hoe naief je bent, maar dit is in Nederland vrijwel exact hetzelfde hoor, alleen is een HBO hier standaard ook 4 jaar :) Het is echter redelijk zeldzaam dat iemand nooit vakken hoeft over te doen, vandaar dat je die opmerking kreeg.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik zou het advies van de andere GOT-ters volgen.
CV bijwerken en plaatsen op monsterboard. Eventueel zou je ook recruiter / headhunters kunnen benaderen. Zo kom je je marktwaarde te weten. Succes met je examens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT Beheer niveau 4
Werkervaring: 1, maar niet relevant.
Werkgever: Media bedrijf
Huidige functie: PHP programmeur voor het bouwen van een administratieve applicatie
Vakantiegeld: /
Vakantiedagen: /
13/14e maand of winstuitkering: /
Werkweek: 38u
Maand salaris(bruto): 1605 bruto

Ben zeer tevreden. Het is in principe een opdracht voor 3/4/5 maanden, maar kan wellicht blijven om het pakket te onderhouden etc.

Dit is m'n eerste werkervaring als PHP programmeur (Of scripter hoe je het ook wilt noemen).Netjes? Voor de duidelijkheid het gaat over een job in België. Ik begin 5 november. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 32
Opleiding: MBO, HBO HI Propedeuse
Certificering: MCSE NT4, MCP Windows 2000, MCSA 2003, 1 examen nog tot MCSE2003
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Supportdesk Medewerker bij groot internationaal bedrijf
Vakantiedagen: 30
Auto: Ja, 590 p/m excl. brandstof (evt. bijbetalen tot €660)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: werkgever draagt bij aan pensioen
Maand salaris(bruto): € 2050

Nu ben ik er achter gekomen dat nieuwe medewerkers met minder certificering binnen zijn gekomen voor iets meer salaris, daar heb ik binnenkort een gesprek over, maar wat zou ik kunnen vragen in mijn huidige functie. Ik weet zeker dat ik in november MCSE 2003 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Hebben die gasten ook auto bv? Is het vergelijkbaar?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Reactie op de poster en ook een reactie op de rest. Het klinkt hard wat ik ga zeggen, maar hij heeft niks, ook net geen MCSA

Dat het loon weining is ben ik mee eens, maar het moet ook van 2 kanten komen. Alleen maar roepen dat je meer verdient is makkelijk. Werkgevers willen dat graag terug zien in diploma's en certificaten, anders ben je niks waard, en gelijk hebben ze. Ik denk dat ze helemaal gelijk hebben als ze zeggen 'kom maar praten als je MCSA hebt'.

Feit blijft dat ondanks dat je je hebt opgewerkt en misschien heel veel kennis hebt, werkgevers zich toch blind staren op certificaten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
FrankGuthrie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

Reactie op de poster en ook een reactie op de rest. Het klinkt hard wat ik ga zeggen, maar hij heeft niks, ook net geen MCSA

Dat het loon weining is ben ik mee eens, maar het moet ook van 2 kanten komen. Alleen maar roepen dat je meer verdient is makkelijk. Werkgevers willen dat graag terug zien in diploma's en certificaten, anders ben je niks waard, en gelijk hebben ze. Ik denk dat ze helemaal gelijk hebben als ze zeggen 'kom maar praten als je MCSA hebt'.

Feit blijft dat ondanks dat je je hebt opgewerkt en misschien heel veel kennis hebt, werkgevers zich toch blind staren op certificaten.
Waarom zou je huidige werkgever zich blind staren op certificaten. Juist bij je huidige werkgever is het veel belangrijker dat je laat zien wat je kunt. Ik geeft toe dat Certificaten belangrijk zijn als je gaat solliciteren omdat het een manier is om aan te tonen welke kennis je hebt.

Maar als je je waarde in een organisatie bewezen hebt heeft een Certificaat imho niet zoveel meerwaarde.

Ik denk ook niet dat hij met zijn profiel makkelijk ergens een veel hoger salaris zal krijgen, echter net boven het minimumloon vindt ik voor elke baan waar je enige verantwoordelijkheid draagt wel erg zielig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
rwb schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:42:
[...]

Waarom zou je huidige werkgever zich blind staren op certificaten. Juist bij je huidige werkgever is het veel belangrijker dat je laat zien wat je kunt. Ik geeft toe dat Certificaten belangrijk zijn als je gaat solliciteren omdat het een manier is om aan te tonen welke kennis je hebt.

Maar als je je waarde in een organisatie bewezen hebt heeft een Certificaat imho niet zoveel meerwaarde.

Ik denk ook niet dat hij met zijn profiel makkelijk ergens een veel hoger salaris zal krijgen, echter net boven het minimumloon vindt ik voor elke baan waar je enige verantwoordelijkheid draagt wel erg zielig.
Je zou wel verwachten dat er enige groei in je loon zit (lees minimaal 2% per jaar afhankelijk van CAO en afspraken) echter ik betwijfel dat een andere baas meer zal betalen. Immers.. waarom zou deze? Je mag dan wel zoveel jaar werkzaam zijn geweest maar zolang je niets op papier kunt bewijzen zul je elders enkel op hetzelfde niveau weer instappen, minimum loon dan wel te weten.
Ik dan zou ook asap je certificering afronden en dan eens in gesprek over een loonsverhoging aangezien ie dan wel terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09
Opleiding: HBO - Informatica
Certificering: Oracle-PeopleSoft
Werkgever: IT Consultancy
Huidige functie: Sr. Consultant
Vakantiedagen: 27
3/14e maand of winstuitkering: 2 keer winstuitkering per jaar afhankelijk van declarabele uren, tarief en opleidingsdagen, komt neer op (iets) meer dan een maandsalaris per keer
Auto: Ja, 750 euro leasevergoeding door werkgever + onbeperkt brandstof en km.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ruim opleidingsbudget, pensioen, Internetvergoeding, onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 3500 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:15:
Leeftijd: 32
Opleiding: MBO, HBO HI Propedeuse
Certificering: MCSE NT4, MCP Windows 2000, MCSA 2003, 1 examen nog tot MCSE2003
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Supportdesk Medewerker bij groot internationaal bedrijf
Auto: Ja, 590 p/m excl. brandstof (evt. bijbetalen tot €660)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: werkgever draagt bij aan pensioen
Maand salaris(bruto): € 2050

Nu ben ik er achter gekomen dat nieuwe medewerkers met minder certificering binnen zijn gekomen voor iets meer salaris, daar heb ik binnenkort een gesprek over, maar wat zou ik kunnen vragen in mijn huidige functie. Ik weet zeker dat ik in november MCSE 2003 wordt.
Ik vind dat wel heel erg magertjes moet ik zeggen. Voor mijn gevoel zit je minimaal 500 euro te laag. Misschien nog wel meer.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 30-10-2007 10:30 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

rwb schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:42:
[...]

Zijn werkgever kan dat wel weten, maar alsnog kan hij dat eisen voor een loonsverhoging.

Denk je nou echt dat een werkgever daar een boodschap aan heeft? Ze gaan je niet zomaar meer geld geven. Zoals er door iemand anders geroepen wordt, als de poster MCSA heeft dan heeft ie wat en zal voor een andere bedrijf het aantrekkelijker worden om hem aan te trekken. Dan zou ik zeker rond de tafel gaan zitten. Maar als ik als werkgever zie dat een werknemer niks heeft en weet dat hij ergens anders ook niet meer kan krijgen vanwege een gebrek aan diploma's en certificaten, ga ik niet zomaar meer aan salaris uitbetalen. Zo gaat het er nou eenmaal aan toe, hard.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
FrankGuthrie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Zijn werkgever kan dat wel weten, maar alsnog kan hij dat eisen voor een loonsverhoging.

Denk je nou echt dat een werkgever daar een boodschap aan heeft? Ze gaan je niet zomaar meer geld geven. Zoals er door iemand anders geroepen wordt, als de poster MCSA heeft dan heeft ie wat en zal voor een andere bedrijf het aantrekkelijker worden om hem aan te trekken. Dan zou ik zeker rond de tafel gaan zitten. Maar als ik als werkgever zie dat een werknemer niks heeft en weet dat hij ergens anders ook niet meer kan krijgen vanwege een gebrek aan diploma's en certificaten, ga ik niet zomaar meer aan salaris uitbetalen. Zo gaat het er nou eenmaal aan toe, hard.
Tuurlijk is zijn marktwaarde minder doordat hij geen certificaten heeft. Maar als je enige waarde voor je bedrijf hebt neem ik aan dat ze je ook tevreden willen houden. Als de persoon bewezen heeft dat hij het waard is zou ik als baas toch minstens wat salaris verhoging geven om mijn personeel tevreden te houden, of er moeten een dozijn andere mensen klaar staan om het zelfde te doen, maar meestal is dat toch niet zo eenvoudig, zeker niet tegen het minimumloon.

Als mijn inzet pas gewaardeerd wordt op het moment dat ik certificaten haal, dan zou ik de seconde dat ik die certifcaten heb gaan zoeken naar een baas die eerst mischien wel naar de certificaten kijkt, maar daarna ook waardering voor mijn inzet toont. Dat is dan natuurlijk ook niet voordelig voor je huidige werkgever.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
DeeJee schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Ik vind dat wel heel erg magertjes moet ik zeggen. Voor mijn gevoel zit je minimaal 500 euro te laag. Misschien nog wel meer.
Het klinkt mij in de oren als een skilled helpdesk. Is 2500 euro plus leasebak dan niet een beetje (veel) aan de hoge kant? Zo nee: dan verneem ik graag welke detacheerder(s) dat bieden voor een dergelijke functie. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Hyp Hyper schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

Het klinkt mij in de oren als een skilled helpdesk. Is 2500 euro plus leasebak dan niet een beetje (veel) aan de hoge kant? Zo nee: dan verneem ik graag welke detacheerder(s) dat bieden voor een dergelijke functie. :)
Met zijn vooropleiding, leeftijd en certificaten kan hij iig veel meer verdienen en hoort hij misschien niet op een skilled helpdesk.
De vraag is dan inderdaad wat zijn huidige werk precies inhoud.
Toch vind ik het op dit moment al aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Hyp Hyper schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

Ik werd ook al nieuwsgierig, welke detacheerder is het ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
rwb schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:12:
[...]

Tuurlijk is zijn marktwaarde minder doordat hij geen certificaten heeft. Maar als je enige waarde voor je bedrijf hebt neem ik aan dat ze je ook tevreden willen houden. Als de persoon bewezen heeft dat hij het waard is zou ik als baas toch minstens wat salaris verhoging geven om mijn personeel tevreden te houden, of er moeten een dozijn andere mensen klaar staan om het zelfde te doen, maar meestal is dat toch niet zo eenvoudig, zeker niet tegen het minimumloon.

Als mijn inzet pas gewaardeerd wordt op het moment dat ik certificaten haal, dan zou ik de seconde dat ik die certifcaten heb gaan zoeken naar een baas die eerst mischien wel naar de certificaten kijkt, maar daarna ook waardering voor mijn inzet toont. Dat is dan natuurlijk ook niet voordelig voor je huidige werkgever.
Vandaar dat bij een opleiding zo´n clausule wordt ingebouwd dat je niet zomaar weg kan. Tevens is het logisch dat je betaald wordt naverhand je niveau. En in dit geval practisch nog geen (totdat de laatste certificaat binnen is) sta je practisch gelijk aan minimum loon, en krijg je daar dan ook na betaald. Voor jou staan helaas nog zoveel man in de rij met geen papieren. En ja er is een gebrek aan mankracht maar hier bedoelt men mee opgeleide mankracht.
Geen enkele baas gaat 2500 euro + leasebak neerleggen als hij voor hetzelfde geld een HBOér met papieren kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

the-edge schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:22:
[...]

Ik bedoel eerder dat een deteacheerde iemand met zijn opleiding, papieren en werkervaring niet als helpdesker zou moeten inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
n4m3l355 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

Vandaar dat bij een opleiding zo´n clausule wordt ingebouwd dat je niet zomaar weg kan. Tevens is het logisch dat je betaald wordt naverhand je niveau. En in dit geval practisch nog geen (totdat de laatste certificaat binnen is) sta je practisch gelijk aan minimum loon, en krijg je daar dan ook na betaald. Voor jou staan helaas nog zoveel man in de rij met geen papieren. En ja er is een gebrek aan mankracht maar hier bedoelt men mee opgeleide mankracht.
Geen enkele baas gaat 2500 euro + leasebak neerleggen als hij voor hetzelfde geld een HBOér met papieren kan krijgen.
Ho ho, je hoort mij niet roepen dat hij 2500 euro + leasebak moet krijgen. En dat er genoeg ongeschoold personeel is is mischien ook wel waar. Maar als je goed personeel binnen hebt wil je die ook graag binnen houden. Ook al zijn er dan nog geen certificaten binnen, als er bewezen is een meerwaarde voor het bedrijf te zijn vind ik wel dat het salaris wat omhoog kan. Ik heb het niet meteen over honderden euro's.

Dat er bij het werven van nieuwe medewerkers gekeken wordt naar opleiding/certificaten is meer dan terecht, maar als je eenmaal ergens werkt en je bewijst jezelf is dat ook wat waard imho. Tuurlijk moet je voor jezelf zorgen dat je je certificaten haalt zodat je marktwaarde stijgt. Dat zal ook een positieve invloed op je salaris moeten hebben.

P.S.
Het is voor mij natuurlijk niet te beoordelen of de poster waar het over gaat een bepaalde waarde voor zijn werkgever heeft. Voor salaris verhoging moet je als bedrijf kijken naar de waarde van de persoon voor je bedrijf. Een certificaat voegt meestal ( detachering is weer wat anders ) niet direct waarde toe, alleen de kennis die is behaald voor een certificaat wel. Als iemand in een bedrijf al bewezen heeft de kennis wel te hebben maar het certificaat nog niet heeft, zou ik het toch reeel vinden om de persoon daar voor te belonen ( in beperkte mate mischien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Opleiding: ehm, geen
Certificering: Bezig met MCSA2003
Werkervaring: 9 jaar relevant
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Specialist Netwerkbeheer
Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: 5% eindejaarstoeslag
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Conform CAO ziekenhuizen.
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 2840 (schaal loopt tot 3400)

Ben tevreden, leuke werkomgeving, en vergeleken met het MKB (waar ik 8 jaar werkte) zeer flexibel qua arbeidstijden.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op Wiigamer.nl mijn eigen topic aangemaakt over dat ik programmeur wou worden, en over de scholingsmogelijkheden, en toen kreeg ik dit topic doorgestuurd. Vandaar dat ik hier nu even post, misschien kom ik mijn eigen situatie dan nog te weten.

*rest geknipt* Dit topic is niet bedoeld om uitgebreide vragen te stellen of een discussie te starten. Zelfs niet wanneer dat over het te verdienen salaris in verschillende hypothetische situaties gaat. Dit topic leent zich voornamelijk voor de concrete gevallen :) Neus eens rond in dit en andere topics in Werk en Inkomen en open eventueel een nieuw topic voor de vragen die onbeantwoord blijven (en dat is hopelijk meer dan de wat kan ik verdienen vraag).

[ Voor 62% gewijzigd door Rukapul op 30-10-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Vanaf volgende maand ga ik een nieuwe functie bekleden dus heb alles weer vers op papier :P

Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: MBO Technische Informatica
Werkervaring: 3 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Voedingsindustrie
Huidige functie: IT Associate
Vakantiedagen: 25 dagen + 11,5 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
GSM: Ja, volledig vrij gebruik
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen 100% vergoed, 50% korting op fitness, etc.
Werkweek: 38 uur (40 uur effectief voor ADV)
Maand salaris(bruto): 2736,- excl. kilometervergoeding en oncall vergoeding

Zit nu helemaal in het begin van de schaal, dus ik kan mooi gaan groeien nu.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
[...]

Ik gok Centric, ze betalen veelste weinig en ze plaatsen goed personeel op lage functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Opleiding: MBO niveau 4 systeembeheer
Certificering: MSCE 2003 ITIL foundation
Werkervaring: 3 jaar relevant
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 24
GSM:
Auto: Ja VW Golf V 1.9TDI Trendline Business
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsmogelijkheden (binnenkort een VMware training)
Maand salaris(bruto): €2500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou zeggen lees het topic eens door. Daar staan zat reacties van mensen die software ontwikkelaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:21

Speculum

De te fabula naratur

Certificering: ITIL, ISEB, PRINCE2, SAS
Huidige functie: Test Manager
13/14e maand of winstuitkering: vaste 13e maand
GSM: nee
Auto: Ja + tankpas (650,- ex BTW / brandstof); onbeperkt prive; vrije autokeuze;
- 75,- netto onkostenvergoeding
- opleidingsmogelijkheden voldoende aanwezig (in overleg en relevantie)
- collectiviteitskorting ziektekostenverzekering
- bijdrage pensioen
- spaarloonregeling
Maand salaris(bruto): €3850,-

[ Voor 27% gewijzigd door Speculum op 30-10-2007 15:31 ]

De te fabula naratur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36

zit inderdaad erg laag ik ben zelf bijna 21 en verdien bijna hetzelfde alleen heb ik mijn MBO gehaald en ben nu half onderewg naar mcsa (nog 4 weken max)

wat ik raar vind is dat jij dus bijna 5 jaar over mcsa hebt gedaan terwijl ik nu krap 2 maanden hier werk en dat ding alweer binnen heb.

ik zou ook als ik jou was gelijk stoppen daar en een nieuwe baan zoeken dit riekt naar hetzelfde wat een vriend van mij overkomen is en volgens mij ben jij ook nog eens iemand die zijn hand niet omdraaid om wat onbetaald overuren te maken.

ik zou zeggen doe wat cv's versturen en kijk wat je kan.

*knip* niet doen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 30-10-2007 16:45 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
@ sluut, als je nu je CV online zet heb je morgen 10 mailtjes van detacheerders die je wel willen aannemen tegen een stuk aantrekkelijker salaris. Waarschijnlijk zul je dan wel 40 uur moeten gaan werken maar je gaat er dan financieel dik op vooruit. €1800,- en een lease auto moeten makkelijk mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
DeeJee schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:32:
[...]

Ik bedoel eerder dat een deteacheerde iemand met zijn opleiding, papieren en werkervaring niet als helpdesker zou moeten inzetten.
Ik heb ongeveer hetzelfde als hij, terwijl ik on-site supporter ben en ongeveer dezelfde papieren heb. Het ligt ook een beetje aan lokatie, denk ik. Ik weet dat ik rond de Randstad een stuk meer zou kunnen krijgen, maar dan moet ik flink verhuizen en betaal ik weer meer aan woonkosten...
Je ziet ook dat de salarissen pas leuk omhoog gaan als je je min of meer specialiseert. (wat dus ook mijn plan voor de toekomst is)

Zodra mijn salaris voor volgend jaar bekend is zal ik braaf mijn situatie hier posten btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 20:19
Speculum schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:21:
Certificering: ITIL, ISEB, PRINCE2, SAS
Huidige functie: Test Manager
13/14e maand of winstuitkering: vaste 13e maand
Auto: Ja + tankpas (650,- ex BTW / brandstof); onbeperkt prive; vrije autokeuze;
- 75,- netto onkostenvergoeding
- opleidingsmogelijkheden voldoende aanwezig (in overleg en relevantie)
- collectiviteitskorting ziektekostenverzekering
- bijdrage pensioen
- spaarloonregeling
Maand salaris(bruto): €3850,-
Dit vind ik persoonlijk een erg riant salaris... daarintegen ben ik wel blij voor je hoor ;)
Heb je gejobhopt?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Het is eigenlijk wel weer tijd voor een nieuw topic :)

Heeft er iemand tijd/zin om de startpost te updaten? Enige suggesties staan hieronder.
Toevoegen aan het lijstje:
Pensioenregeling:
En om eindeloze discussies mbt freelancers iets meer te structureren:
Indien je freelancet dan is er iets meer informatie nodig dan bovenstaande tabel. In plaats van maandsalaris is het beter te spreken over het gemiddelde maandelijkse inkomsten. Geef daarnaast aan over wat voor een periode het gemiddelde is bepaald. Andere mensen hebben er namelijk vrij weinig aan als het je verwachte inkomsten betreffen, toevallig een goede maand, etc. Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc.
Meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het mogelijk om ipv werkervaring het volgende te vermelden:

Werkervaring/Functies/Duur:

Bijvoorbeeld:
2 jaar Support Engineer (helpdesk)
3 jaar systeembeheer
3 jaar consultancy

Dat geeft een wat duidelijker beeld.

Tevens vind ik het altijd wel leuk om te weten of iemand promotie heeft gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Duh Meph, die suggesies werden gevraagd voor de Freelancers onder ons. Die maken geen promotie :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Suggesties mogen voor alles hoor :)

Meestal vermeldt men geheel vrijwillig al of men promotie heeft gemaakt :P Het gehele loopbaantraject posten kan evt. als optionele extra, maar lijkt me wat vergezocht ook voor het standaardlijstje :) (Maar dit is zomaar mijn mening en dit is toch vooral jullie topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:48:
Duh Meph, die suggesies werden gevraagd voor de Freelancers onder ons. Die maken geen promotie :)
En jij ook bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

paella schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:48:
En als je van freelance software engineer naar freelance projectmanager oid gaat?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 17:07

Mesjefskie

If it works, it's true!

Hier mijn gegevens. Ik ben werkzaam bij Hill's Pet Nutrition Mfg BV in Etten-Leur. Hier maken we honden- en kattenbrokken. Hill's is onderdeel van Colgate-Palmolive en van oorsprong een Amerkiaans bedrijf.

Opleiding: HAVO, VWO, HBO (Technische Informatica > Software Engineering)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Hill's Pet Nutrition Mfg BV
Huidige functie: ICT Technician
Laptop: Yep
Vakantiegeld: Yep
Vakantiedagen: 27,5 snipperdagen, 13 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling; maximaal 6% van je Bruto jaarsalaris (maal 1.5 als je niet ziek bent geweest) Deze bonus is afhankelijk van het bedrijfsresultaat.
GSM: Yep, zonder enige beperking of bijbetaling.
Auto: Nope. Kilometervergoeding: 0,28 cent per kilometer.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen wordt volledig door de werkgever betaald, opleidingen en examens worden 100% vergoed.
Werkweek: 40 uur. Flexibele werktijden: van 8:00 tot 9:00 beginnen, van 16:00 tot 18:00 eindigen.
Consignatieregeling: Om de week 24 uur, 7 dagen per week bereikbaar voor storingen. De vergoeding voor deze regeling: 0,74% op werkdagen en 1,84% in het weekend.
Maand salaris(bruto): € 2095,-

Wegens verloop heb ik de kans om promotie te maken. Ik ga dan een min of meer leidingevende functie bekleden. Ik krijg dan meer verantwoordelijkheden en tot op zekere hoogte medezeggenschap in IT beslissingen. Ik heb echter geen idee wat ik als salariseis moet neerleggen. Heeft iemand hier enig idee? Als je een betere omschrijving nodig hebt van wat de functie behelst kan ik dat toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
[...]
Ik wil nog niet vermelden om welke detacheerder het gaat, misschien dat iemand meeleest en ik het verpest voor volgende week vrijdag, vandaar dat ik ook een alias aangemaakt hebt, mijn normale lijkt te veel op mijn naam.

Ik ben me er ook van bewust dat ik op een andere functie zou moeten zitten, i.p.v. de skilled helpdesk. Ik weet dat er plannen zijn om de functies te wijzigen bij de huidige opdracht, en ik waarschijnlijk door kan schuiven.

De vraag is eigenlijk meer, wat zou een redelijk salaris zijn voor mijn functie/opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:24:
[...]

[...]

Ik wil nog niet vermelden om welke detacheerder het gaat, misschien dat iemand meeleest en ik het verpest voor volgende week vrijdag, vandaar dat ik ook een alias aangemaakt hebt, mijn normale lijkt te veel op mijn naam.

Ik ben me er ook van bewust dat ik op een andere functie zou moeten zitten, i.p.v. de skilled helpdesk. Ik weet dat er plannen zijn om de functies te wijzigen bij de huidige opdracht, en ik waarschijnlijk door kan schuiven.

De vraag is eigenlijk meer, wat zou een redelijk salaris zijn voor mijn functie/opleiding?
Tja wat ik al schreef. Ik zou eerder denken aan 2500+ Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor.
Zeker wanneer je je MCSE hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesjefskie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:50:
Hier mijn gegevens. Ik ben werkzaam bij Hill's Pet Nutrition Mfg BV in Etten-Leur. Hier maken we honden- en kattenbrokken. Hill's is onderdeel van Colgate-Palmolive en van oorsprong een Amerkiaans bedrijf.

Opleiding: HAVO, VWO, HBO (Technische Informatica > Software Engineering)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Hill's Pet Nutrition Mfg BV
Huidige functie: ICT Technician
Laptop: Yep
Vakantiegeld: Yep
Vakantiedagen: 27,5 snipperdagen, 13 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling; maximaal 6% van je Bruto jaarsalaris (maal 1.5 als je niet ziek bent geweest) Deze bonus is afhankelijk van het bedrijfsresultaat.
GSM: Yep, zonder enige beperking of bijbetaling.
Auto: Nope. Kilometervergoeding: 0,28 cent per kilometer.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen wordt volledig door de werkgever betaald, opleidingen en examens worden 100% vergoed.
Werkweek: 40 uur. Flexibele werktijden: van 8:00 tot 9:00 beginnen, van 16:00 tot 18:00 eindigen.
Consignatieregeling: Om de week 24 uur, 7 dagen per week bereikbaar voor storingen. De vergoeding voor deze regeling: 0,74% op werkdagen en 1,84% in het weekend.
Maand salaris(bruto): € 2095,-

Wegens verloop heb ik de kans om promotie te maken. Ik ga dan een min of meer leidingevende functie bekleden. Ik krijg dan meer verantwoordelijkheden en tot op zekere hoogte medezeggenschap in IT beslissingen. Ik heb echter geen idee wat ik als salariseis moet neerleggen. Heeft iemand hier enig idee? Als je een betere omschrijving nodig hebt van wat de functie behelst kan ik dat toevoegen...
Ik weet natuurijk niet wat je persoonlijke meerwaarde is voor Hill's Pet Nutrition Mfg BV, maar als ik naar je profiel an sich kijk denk ik dat je behoorlijk slecht betaald krijgt. Hier moet echt veel meer uit te halen zijn of je nu promotie maakt of niet. Maar dat weet je zelf toch ook wel? Ik bedoel, kijk eens door dit topic heen en bekijk de salariering van mede-tweakers. Je hebt al 4 jaar werkervaring en je salaris komt eerder overeen met het salaris van de gemiddelde HBO-starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ziet er inderdaad uit alsof het slecht betaald is echter als ik kijk naar z'n extra regelingen denk ik dat het nog niet zo slecht is. Pensioen, opleidingen en examens worden 100% vergoed. Daarnaast zijn de werktijden ook flexibel, iets wat voor mij persoonlijk wel belangrijk is (vandaar dat het me direct opviel)

Als leidinggevende inclusief deze opties denk ik dat je rond de 2500 zou kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Opleiding:MBO N4 Systeembeheer
Werkervaring:5 jaar bij verschillende werkgevers
Werkgever:RIAGG ZUID
Huidige functie:Aplicatiebeheer/Zorgadmin.
Laptop:ja
Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:ja, 166 uur
13/14e maand of winstuitkering: geen flauw idee
GSM:Ja
Auto:Ja van mezelf Corolla uit '99
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Conform CAO Zorg
Werkweek:36
Maand salaris(bruto):1722 (te min naar mijn mening)
Schaal 35a

Klopt dit een beetje heb namelijk het idee dat ik voor mijn werkzaamheden zwaar onderbetaald word.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
kromme schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:12:
Opleiding:MBO N4
Schaal 35a

Klopt dit een beetje heb namelijk het idee dat ik voor mijn werkzaamheden zwaar onderbetaald word.
Zelfs voor een 36-urige werkweek aan de lage kant, ja... Maar da's normaal bij zorginstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

Mr.Nash schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:04:
Ziet er inderdaad uit alsof het slecht betaald is echter als ik kijk naar z'n extra regelingen denk ik dat het nog niet zo slecht is. Pensioen, opleidingen en examens worden 100% vergoed. Daarnaast zijn de werktijden ook flexibel, iets wat voor mij persoonlijk wel belangrijk is (vandaar dat het me direct opviel)

Als leidinggevende inclusief deze opties denk ik dat je rond de 2500 zou kunnen vragen.
Flexibel werken klinkt inderdaad leuk maar de volledige regeling is als volgt:
Voorbeeld:
Je komt om 8 uur binnen en je gaat om half 6 naar huis. Je hebt dan een 'plus uur'. Dit betekent dat je bijvoorbeeld de volgende dag om half 9 kan beginnen en om 4 uur naar huis kan. In de praktijk komt dit echter nooit voor. Ik heb geregeld 15 tot 20 'plus uren' aan het einde van de maand. Aan het einde van de maand, en nu komt het, vervallen alle 'plus uren' boven de 10 uur.

Ik sta nu op 16 uur, morgen dus weer op 10. En die 6 uren die vervallen, worden dus niet uitbetaald... Pas als je na 18:00 uur nog aanwezig bent, krijg je overuren uitbetaald...

Als ik verder het topic zo eens doorblader krijg ik ook het gevoel dat ik te weinig betaald krijg. Er zijn echter afgelopen augustus twee collega's van mij zijn weggegaan. (op een afdeling van 4). Ik heb nu dus de mogelijkheid om de functie van een van die collega's (leidinggevende) over te nemen of om toch maar te gaan jobshoppen... Ik wil er toch wel een paar honderd euro (4 ofzo) netto bij hebben en als ze dat niet kunnen of willen bieden dan ga ik toch maar eens verder kijken denk ik... Vind het in ieder geval wel heel moeilijk. Is 400 netto erbij een onredelijke eis denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Je snapt toch om 400 euro netto erbij te krijgen dat je al bijna aan een bruto van 3000 euro moet gaan zitten?
En waarom neem je die glijtijd-uren niet gewoon op VOOR dat de maand om is?
Da's je eigenlijk verantwoordelijkheid als jij ze laat vervallen...
Je kan natuurlijk niet blijven sparen anders kan je straks 4 maand vakantie tegelijk opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Schaal 35a

Daar moet minstens wel 300-400 euro bruto meer uit te halen zijn. Ook zonder certificaten.
Al gedacht aan jobhoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
Schaal 35a

Ik ben systeembeheerder bij een GGZ en ik zit in 45.
Applicatieheerders zorgadministratie weet ik niet zeker, maar die zitten volgens mij ook rond die koers

een jobhob betekent misschien wel dat je 4 uur per week meer gaat werken
betekent dus al minimaal 10%

maar je zit nu pas in het begin van je schaal.. je zou ook eens metje chef kunnen praten of er niet wat bij kan...

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakskus op 31-10-2007 10:35 ]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

phobosdeimos schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:25:
Je snapt toch om 400 euro netto erbij te krijgen dat je al bijna aan een bruto van 3000 euro moet gaan zitten?
En waarom neem je die glijtijd-uren niet gewoon op VOOR dat de maand om is?
Da's je eigenlijk verantwoordelijkheid als jij ze laat vervallen...
Je kan natuurlijk niet blijven sparen anders kan je straks 4 maand vakantie tegelijk opnemen ;)
Dat weet ik wel maar als ik kijk naar medestudenten die tegelijk met mij zijn afgestudeerd dan verdienen die gewoon 1000 euro bruto per maand meer dan ik... Dat steekt een beetje zeg maar... ;)

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk mbt die uren, dat is mijn eigen verantwoordelijkheid maar het is toch zuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Mesjefskie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Dat weet ik wel maar als ik kijk naar medestudenten die tegelijk met mij zijn afgestudeerd dan verdienen die gewoon 1000 euro bruto per maand meer dan ik... Dat steekt een beetje zeg maar... ;)

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk mbt die uren, dat is mijn eigen verantwoordelijkheid maar het is toch zuur...
Je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn best netjes, echter vind ik dat er wel een 700-1000 bij kan inderdaad. (Ik neem aan dat je studies e.d. afgerond zijn :P).

Verder heb je redelijk veel vakantiedagen. (Ivm ATV dan..)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Sjakskus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Ik ben systeembeheerder bij een GGZ en ik zit in 45.
Applicatieheerders zorgadministratie weet ik niet zeker, maar die zitten volgens mij ook rond die koers

een jobhob betekent misschien wel dat je 4 uur per week meer gaat werken
betekent dus al minimaal 10%

maar je zit nu pas in het begin van je schaal.. je zou ook eens metje chef kunnen praten of er niet wat bij kan...
Nou, ik vind vrije tijd ook belangrijk, dus om naar 40 uur te gaan hoeft van mij niet perse.
Maar als ik nu met mijn baas praat kan hij me wel in schaal 35 omhoogplaatsen, beter was van als hij me een schaal hoger zette.
Kan je eens voor me vragen waar bij jullie de zorgadm/applicatiebeheer in zit?

[ Voor 5% gewijzigd door kromme op 31-10-2007 11:27 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leeftijd:28
Opleiding:Bachelor ICT
Werkervaring:2 jaar relevant + 3 jaar eigen bedrijf
Werkgever:Solutions club (naam krijgen jullie niet :P)
Huidige functie:Technisch consultant
Vakantiedagen:26 dagen +2 onder voorwaarden
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Auto: Ja, lease
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Coll. ziektekostenverz. Pensioen bijdrage e.a.
Maand salaris(bruto):2700

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:33
Opleiding:HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring:7 jaar
Werkgever:grote ICT dienstverlener (detachering)
Huidige functie:Informatie Analist
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
GSM:nee
Auto:ja(+/- 550,- incl. benzine)
secundaire arbeidsvoorwaarden:standaard pakket (pensioen, onkostenvergoeding (+/-80 euro), opleidingen)
Werkweek:40uur
Maand salaris(bruto): 3100,-

Zit te broeden op een stap naar een kleiner bedrijf en wil eigenlijk een 'echte' salaris stap maken (zit al 7 jaar bij dezelfde werkgever) richting de 4000.... is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:37:
Leeftijd:33
Opleiding:HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring:7 jaar
Werkgever:grote ICT dienstverlener (detachering)
Huidige functie:Informatie Analist
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
GSM:nee
Auto:ja(+/- 550,- incl. benzine)
secundaire arbeidsvoorwaarden:standaard pakket (pensioen, onkostenvergoeding (+/-80 euro), opleidingen)
Werkweek:40uur
Maand salaris(bruto): 3100,-

Zit te broeden op een stap naar een kleiner bedrijf en wil eigenlijk een 'echte' salaris stap maken (zit al 7 jaar bij dezelfde werkgever) richting de 4000.... is dat realistisch?
Goede leeftijd om een grote carriere stap te maken. Onder het motto niet geschoten is altijd mis? :)

[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 31-10-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
the-edge schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:42:
[...]

Goede leeftijd om een grote carriere stap te maken. Onder het motto niet geschoten is altijd mis? :)
Helemaal mee eens!
En de markt is natuurlijk ook heel goed. Dus vooral nu doen!
En je hebt een baan, dus proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 42
Opleiding: praktijk
Werkervaring: IT-gerelateerd: 10 jaar
Werkgever: culturele instelling
Huidige functie: helpdesk / parttime (backup) systeembeheer
Vakantiedagen: 24 en nog een paar
13/14e maand of winstuitkering: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, opleidingen
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): circa 3250 bruto op basis van 40 uur

Ben voorheen voornamelijk 3e lijns geweest dus heb het nu in wezen behoorlijk relaxed, ware het niet dat de werkelijke systeembeheerder hier zijn eigen taakopvatting nogal beperkt ziet en ik toch veel 3e-lijns dingen doe. Binnenkort maar even babbelen en anders maar verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 17:41

aKra

Intentionally left blank.

Leeftijd: 21
Opleiding: IVA Driebergen.
Werkervaring: Ja, eigen bedrijf & verschillende ISP's.
Werkgever: ISP -> Co-location/Dedicated/Newsservers etc.
Huidige functie: "Support Engineer"
Laptop: Nee.
Vakantiedagen: 24 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
GSM: Nee.
Auto: Nee, 19 ct/km vergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen.
Maand salaris(bruto): € 1.400,-

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar weer een update, wegens recente 'developments' (joboffer van een andere gamedeveloper, die ik uiteindelijk heb afgeslagen)

Opleiding: HIO (en een niet afgeronde master)
Werkervaring: 4 jaar (3.5 in de gamedevelopment, 3 bij m'n huidige werkgever)
Werkgever: Gamedeveloper (zie profiel)
Huidige functie: Software engineer (Game tech / 3d engines)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (doorgaans +/- 2 maandsalarissen)
secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: 40uur
Maand salaris (bruto): 3250,-

En natuurlijk lekker 10 minuten fietsen van m'n huis af, ook niet heel onbelangrijk :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:55:

Ben voorheen voornamelijk 3e lijns geweest dus heb het nu in wezen behoorlijk relaxed, ware het niet dat de werkelijke systeembeheerder hier zijn eigen taakopvatting nogal beperkt ziet en ik toch veel 3e-lijns dingen doe. Binnenkort maar even babbelen en anders maar verhuizen.
Voor je leeftijd en werkervaring vind ik dat nogal laag.
Zeker wanneer je niet eens een auto van de zaak hebt.
Waarom blijf je als helpdesker "hangen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
kromme schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:26:
[...]

Kan je eens voor me vragen waar bij jullie de zorgadm/applicatiebeheer in zit?
Doe maar eens een simpele google...
er zitten veel verschillen in waardering
voor medewerkers tussen de fwg30 en fwg45
hangt ook erg van je kennis/vaardigheden en je taken af

als je er al een paar jaar werkt en je taken zijn behoorlijk uitgebreid, dan kun je er allicht eens over beginnen bij je baas

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:55:

Ik vind het voor een helpdesk functie erg hoog betaald. Leeftijd heeft volgens mij hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO
Certificering: Vakgerelateerd
Werkervaring: Stages (ben net afgestudeerd)
Werkgever: Consultancy bureau
Huidige functie: Junior consultant
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Vergoeding
Auto: Ja, onbeperkt (uiteraard met tankpas, mag binnenkort weer een nieuwe kiezen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering, opleidingen, sport, onkosten volledig vergoed door werkgever, premievrij pensioen
Maand salaris(bruto): 1900 €

Mooie startersbaan met leuke secundaire voorwaarden / extraatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:26:
[...]
Voor je leeftijd en werkervaring vind ik dat nogal laag.
Zeker wanneer je niet eens een auto van de zaak hebt.
Waarom blijf je als helpdesker "hangen"?
Mwah, hangen.... 't is gewoon een startplek binnen een nieuw bedrijf, zo zie ik het. En inderdaad is het voor helpdesk behoorlijk goed betaald. Geen idee wat er straks gaat gebeuren; misschien krijgt de huidige sysbeh een schop, zoniet dan ga ik misschien intern naar een andere afdeling (net een gesprekje gehad) en IT combineren met AV. Binnen een jaar of 2 wil ik echter een sturende funktie waar overzicht en inzicht belangrijk zijn, dus hoofd IT bijvoorbeeld.

Wat ik over 5 jaar doe, nog geen flauw benul ;-) Als het meezit het zand tussen mijn tenen wegkrabben bij mijn strandhuis ergens ver weg waar het warm is, maar dan moet de loterij eerst maar 's meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:36:
Binnen een jaar of 2 wil ik echter een sturende funktie waar overzicht en inzicht belangrijk zijn, dus hoofd IT bijvoorbeeld.
Heb je dit ook gesynct met je werkgever? Als het een beetje meezit willen ze daar nog wel wat cursussen en/of studies in investeren.
Wat ik over 5 jaar doe, nog geen flauw benul ;-) Als het meezit het zand tussen mijn tenen wegkrabben bij mijn strandhuis ergens ver weg waar het warm is, maar dan moet de loterij eerst maar 's meewerken.
Ik denk dat er maar zeer weinig mensen in de IT zitten die een idee hebben van wat ze over 5 jaar zullen doen. Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Heb je dit ook gesynct met je werkgever? Als het een beetje meezit willen ze daar nog wel wat cursussen en/of studies in investeren.
[/quote]

In het begin heb ik wel aangegeven naar die stoel door te willen groeien, zonder de huidige chef eraf proberen te poeieren ;-) Maar gezien de ontwikkelingen hier (of juist het gebrek eraan) kan het best zijn dat ik een interne switch maak naar AV met IT.

Qua cursussen zal het nu wat lastig zijn: ik ben officieel aangenomen als helpdesker, de enige opleidingen die interessant voor me zijn liggen op het zwaardere systeem- en netwerkbeheervlak of juist op specifieke toepassingen. Of management. En zowel 'collega' sysbeh alsook mijn manager zullen dat denk ik respectievelijk niet toejuichen wegens concurrentie of nuttig vinden m.b.t. mijn huidige positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
Leeftijd: 31
Opleiding: MTS (industrieel ontwerper)
Werkervaring: VEEL (werk sinds 17é)
Werkgever: Soft & Hardware huis
Huidige functie: Service Desk Coördinator
Laptop: ja (in bestelling)
Vakantiedagen: 25
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel leuke uitstapjes - goed pensioen
Maand salaris(bruto): 2400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Als ik zo de salarissen zie van menig andere 23 jarige, krab ik me toch eens achter me oren en vraag ik me af: "Had ik misschien mijn ICT opleiding toch maar wel moeten afmaken?" ;(
Misschien moet ik mijzelf er maar weer eens toe zetten naar school te gaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Capa schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:12:
Als ik zo de salarissen zie van menig andere 23 jarige, krab ik me toch eens achter me oren en vraag ik me af: "Had ik misschien mijn ICT opleiding toch maar wel moeten afmaken?" ;(
De markt is nu een beetje gek. Dus kun je nu als beginner makkelijk aan de bak komen en je zakken aardig vullen. Echter vliegen er veel van die mensen er ook weer uit op het moment dat de markt weer slechter is. En de markt bij de ICT kent in de afgelopen jaren aardig wat pieken en dalen. Als je jezelf niet bewijst in de piektijd van de markt is de kans dat je aan de bak blijft tijdens een dal een stuk kleiner.
Als ik zie wat de detacheerder nu weer bij ons aanbieden...... pakken de CV van beschikbare mensen, stoppen er dan een briefje bij waaruit zou moeten blijken dat hun kandidaat precies kan wat wij zoeken, terwijl dat uit de CV absoluut niet blijkt.
Met een beetje geluk kom je nu dus aan de bak ook al mis je een stuk ervaring of opleiding. En is het echt "je ding", blijkt dat uit je afgeleverde werk/inzet, dan heb je nu een perfecte start met een beetje (veel) hulp van de markt.

Ik ben een laffe ambtenaar die al meer dan 10 jaar dezelfde werkgever heeft en dus ook bij deze gekke markt gewoon blijft zitten waar hij zit......

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Tylen schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Ik vind het voor een helpdesk functie erg hoog betaald. Leeftijd heeft volgens mij hier niets mee te maken.
Ik vind het ook aan de hoge kant ik weet niet hoeveel certificering hij heeft maar als hij dit niet heeft gok ik dat het aardig moeilijk wordt om ergens meer te verdienen. Leeftijd is inderdaad niet echt relevant, er zijn genoeg mensen van zijn leeftijd die voor rond de €2000,- in de maand dit werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ajhaverkamp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Ik ben een laffe ambtenaar die al meer dan 10 jaar dezelfde werkgever heeft en dus ook bij deze gekke markt gewoon blijft zitten waar hij zit......
Voordeel bij de overheid is dan ook dat je redelijk veel baan "zekerheid" hebt. Op dit moment niet zo belangrijk, maar in slectere tijden is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

rwb schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
Voordeel bij de overheid is dan ook dat je redelijk veel baan "zekerheid" hebt. Op dit moment niet zo belangrijk, maar in slectere tijden is het mooi meegenomen.
Ik heb de zekerheid dat ik tov het bedrijfsleven dik onderbetaald ben. Dat los ik op door nu mijn inzet aan te passen aan de beloning :)
Die zekerheid heb je ook als je goed bent in je vak en bij een commercieel bedrijf werkt. De zekerheden die de overheid vroeger bood (ambtenaar voor het leven) zijn langzamerhand ook behoorlijk afgebroken.
Wat me hier houdt is vooral een hele leuke groep collega's en heel veel vrijheden in mijn werkinvulling (kun je ook uitleggen als slechte managers). Het salaris is hoog genoeg om mijn manier van leven te bekostigen. Zo slecht zit ik hier niet.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesant topic. Ben zelf zelfstandige(zonder personeel) en vraag me altijd af wat iemand als ik nou zou verdienen bij een baas. Dit geeft een mooie weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
De vraag is wat een 33 jarige tzt verdient, als jij je nu dik laat inschalen is leuk maar dan zit je snel tegen je plafond aan en word je snel afgevlakt. Jobhoppen zal dan ook weinig nut hebben aangezien je dan belachelijk duur bent voor wat een 23 jarige tzt voor de helft doet. Maw leuk dat sommige nu veel verdienen maar om voor de IT voor wat snel geld te kiezen dacht 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
n4m3l355 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:07:
[...]

De vraag is wat een 33 jarige tzt verdient, als jij je nu dik laat inschalen is leuk maar dan zit je snel tegen je plafond aan en word je snel afgevlakt. Jobhoppen zal dan ook weinig nut hebben aangezien je dan belachelijk duur bent voor wat een 23 jarige tzt voor de helft doet. Maw leuk dat sommige nu veel verdienen maar om voor de IT voor wat snel geld te kiezen dacht 't niet.
Dus jij wil liever over 20 jaar groeien naar dat plafond, als je het ook in 5 jaar kan doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
Ach zo ie zo als ik hier af en toe die salarissen zie(niet alleen van 23 jarige) vraag ik me wel eens af hoe eerlijk iedereen hier is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forzaola01 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:36:
[...]

Ach zo ie zo als ik hier af en toe die salarissen zie(niet alleen van 23 jarige) vraag ik me wel eens af hoe eerlijk iedereen hier is.... :P
Ik vermoed dat het allemaal vrij eerlijk is. Sterker nog, de mensen met de echt interessante salarissen zullen hier waarschijnlijk niet eens een post plaatsen omdat het toch niet geheel anoniem is ;-) Je wil immers liever geen collega's of andere tegen de schenen schoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:45:
[...]

Ik vermoed dat het allemaal vrij eerlijk is. Sterker nog, de mensen met de echt interessante salarissen zullen hier waarschijnlijk niet eens een post plaatsen omdat het toch niet geheel anoniem is ;-) Je wil immers liever geen collega's of andere tegen de schenen schoppen.
De gemiddeldes op de salariswijzer van monsterboard daarintegen weergeeft wel een ander beeld. Wat me met name opvalt is dat de overheid erg goed betaald overigens, iets wat je wel moet trekken om daarvoor te werken maar ik vind het wel frapant dat ze zo goed betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Ikzelf ben 23 en voel me dus wel aangesproken :P Maar in veel gevallen is het meer als enkel opleiding wat er achter zit. Ik bedoel, er zijn nog zoveel andere factoren dan opleiding die bepalen wat voor werk je doet met het daaraan gekoppelde salaris.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n4m3l355 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:07:
[...]

Uhm wat een onzin. Stel plafond is 3500, kan je toch beter nu al 2500-3000 verdienen, dan 2000 zodat je meer kan groeien? Verder staat het jobhoppen niet in de weg, als je bereid bent om water bij de wijn te doen. Daarnaast kan een bedrijf ook denken, die verdiend veel, vast een waardevolle werknemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n4m3l355 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:52:
[...]

De gemiddeldes op de salariswijzer van monsterboard daarintegen weergeeft wel een ander beeld. Wat me met name opvalt is dat de overheid erg goed betaald overigens, iets wat je wel moet trekken om daarvoor te werken maar ik vind het wel frapant dat ze zo goed betalen.
dat van de overheid valt dus nog wel mee.........ze betalen echt niet beter dan een detacheerder ofzo....(incidenteel misschien wel....maar door de bank genomen niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:36:
Uhm wat een onzin. Stel plafond is 3500, kan je toch beter nu al 2500-3000 verdienen, dan 2000 zodat je meer kan groeien? Verder staat het jobhoppen niet in de weg, als je bereid bent om water bij de wijn te doen. Daarnaast kan een bedrijf ook denken, die verdiend veel, vast een waardevolle werknemer...
Bovendien zijn er altijd nog andere dingen waar je over kan onderhandelen. Ik heb nu ook een loon waar voorlopig weinig rek meer in zit (lees: aan het plafond, ook in de huidige markt). Dat wil niet zeggen dat ik uit onderhandeld ben; de volgende dingen zijn wat mij betreft ook onderdeel van je werkzaamhedenvergoeding en dus bespreekbaar:
- aantal vrije dagen
- contracturen per week
- leasebudget
- cursusbudget

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

n4m3l355 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:52:
[...]

Op www.werkenbijdeoverheid.nl staan vacatures bij de overheid. Meestal staat de schalen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 25
Opleiding: VWO, TU/e (techn. informatica) niet afgemaakt (4 jr), HBO bedrijfskundige informatica (klaar 31-1-2008)
Werkervaring: 5jr eenmanszaak
Werkgever: Consultancybureau (11 fte)
Huidige functie: per 1-3 Business Consultant
Laptop: ja
GSM: ja
Auto: ja, volgens mij € 35k
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, opleiding, binnen 2-3 jaar doorgroeien naar projectleider
Maand salaris(bruto): € 2400 (na 6mnd + 100)

Ik heb vorige week deze voorwaarden aangeboden gekregen en mondeling accoord voor gegeven.
Ze zetten de precieze invulling op papier en sturen deze toe.

Belangrijk voor mij zijn vast contract bij indiensttreding!, doorgroei mogelijkheden en super interessante functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Leeftijd: 22 (bijna 23)
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 1,5
Werkgever: Internationaal Consultancy bedrijf
Vakantiedagen: 30 vakantiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja (694 Euro p. maand exclusief brandstof ed.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen betaald door werkgever, 2,5 maandsalaris bonus, netto onkostenvergoeding 100 Euro p. maand
Jaarsalaris(bruto): 42000,- (inclusief vakantiegeld en bonussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ruben121689 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:45:
Leeftijd: 22 (bijna 23)
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 1,5
Werkgever: Internationaal Consultancy bedrijf
Vakantiedagen: 30 vakantiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja (694 Euro p. maand exclusief brandstof ed.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen betaald door werkgever, 2,5 maandsalaris bonus, netto onkostenvergoeding 100 Euro p. maand
Jaarsalaris(bruto): 42000,- (inclusief vakantiegeld en bonussen)
Werk je dan ook internationaal? Wordt je uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
the-edge schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:03:
[...]

Werk je dan ook internationaal? Wordt je uitgezonden?
Volgens mijn contract omvat de dienstverband zowel werk in binnen als buitenland, maar eerlijk gezegd lijkt met dat niet echt waarschijnlijk de eerste paar jaar, aangezien deze Consultancy bedrijf over heel de wereld gevestigd is.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.