Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.583 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

stimpyrulez schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:34:
Waarom gestopt als freelancer, als ik vragen mag? Neem aan dat je daarna wel effe moest wennen aan het "lage" inkomen (niet dat het nu slecht is hoor ;) )?
Freelancen deed ik er gewoon "bij" naast de studie, voornamelijk wat web dingetjes, en meestal voor bekenden, dus het "Grote Geld" kwam er niet echt binnen. Echt leuk vond ik het ook niet om te doen. Web stuff geeft mij niet echt veel voldoening (in ieder geval niet die shit die ik daar deed).Verder vind ik een vaste werkplek, collega's om me heen, degelijk werk met vast inkomen toch wat prettiger, al helemaal als je ook nog een huis wil kopen enzo ;) Nu doe ik gewoon wat ik ook echt leuk vind om te doen. Het is zeer gevarieerd werk, van web dingen via client/server stuff tot embedded software. Daarnaast is het bedrijf hard groeiende (we staan in de top 50 snelst groeiende technologie bedrijven), dus ook nog een heel interessant om mee te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 12-10-2007 10:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:27:
[...]

Freelancen deed ik er gewoon "bij" naast de studie, voornamelijk wat web dingetjes, en meestal voor bekenden, dus het "Grote Geld" kwam er niet echt binnen. Echt leuk vond ik het ook niet om te doen. Web stuff geeft mij niet echt veel voldoening (in ieder geval niet die shit die ik daar deed).Verder vind ik een vaste werkplek, collega's om me heen, degelijk werk met vast inkomen toch wat prettiger, al helemaal als je ook nog een huis wil kopen enzo ;) Nu doe ik gewoon wat ik ook echt leuk vind om te doen. Het is zeer gevarieerd werk, van web dingen via client/server stuff tot embedded software. Daarnaast is het bedrijf hard groeiende (we staan in de top 50 snelst groeiende technologie bedrijven), dus ook nog een heel interessant om mee te maken.
Als freelancer kan je ook gewoon al die punten hebben.....van collega's om je heen en dat soort dingen. Alleen moet je dan niet dat werk doen wat je tijdens je studie deed.

maar ik geef je groot gelijk. Als je een vast baan wilt, moet je daar zeker voor gaan. Je salaris is toch niet slecht. sterker nog best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matango schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:58:
Net een contract getekend:

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO + WO
Werkervaring: geen
Werkgever: Een van de grote ICT dienstverleners
Huidige functie: Informatie analist/architect
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 27 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: uitstekend
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 2100

Hoewel het maandsalaris redelijk laag is, wordt dit goedgemaakt door de secundaire arbeidsvoorwaarden, waarover ik overigens niet in detail zal treden.
LogicaCMG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
Ook al krijg je "uitstekende" secundaire arbeidsvoorwaarden, het salaris ligt toch wel een pak beneden de marktconforme waarde hoor. En daar krijg je meestal ook erg goeie secundaire bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 16:45
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO Informatica & Informatiekunde
Werkervaring: Stages en bijbanen tijdens school
Werkgever: Prive
Functie: Business Intelligence Consultant
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja standaard
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: geen
Auto: geen (vergoeding alleen voor reis)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: trainingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): €2100

Ik heb ooit gelezen in Technische weekblad dat een HBO ICT-er als starter 2300 (en nog wat) gemiddeld bruto per maand verdient.

Heb nog geen ja gezegd op de bovenstaande functie, want heb binnenkort een sollicitatie en ik weet dat ik daar 2500 bruto per maand zal krijgen met een flinke winstuitkering. Maar functie zal waarschijnlijk niet zo aantrekkelijk zijn. Misschien heeft iemand een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Met 2500 euro bruto mag je heel erg gelukkig zijn, want voor dat geld kunnen ze evengoed iemand met een master diploma nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
Handig deze lijst,
Wat mij wel opvalt en wat ook door iemand eerder is opgemerkt, is dat blijkbaar een auto belangrijker gevonden wordt dan een goede pensioenregeling.
Ik heb voor de grap eens een search gedaan op "pensioen" in dit topic, en ik krijg 7 pagina's (van de 40!)
Het zou kunnen zijn dat mensen dit gewoon vergeten te vermelden, of de meeste zijn jonger dan 25 (pensioenopbouw begint meestal vanaf 25), daarom zou dit (imo) eigenlijk in de template moeten staan.

Het is reeds een paar keer eerder besproken, maar ik zeg het hier nog maar een keer, omdat het vaak een ondergeschoven kindje is, maar wel erg belangrijk (imo). Je ziet dat iemand veel geld verdient, maar heeft geen pensioenregeling. Bedenk dan dat een goede pensioenregeling tussen de 19 en 25% van de pensioengrondslag ligt. Dit betekend al gauw zo'n 750-1000 euro per maand, uiteraard afhankelijk van het salaris. (nee, met 250 euro ben je er echt niet, of je moet genoegen nemen met een zeer mager loontje op je 65ste)
Als je bijvoorbeeld 30 bent, en nooit pensioen hebt opgebouwd, dan heb je dus een pensioen-gat. om dit gat te dichten zijn regelingen, maar die zijn duur, reken maar uit 750 x12 = 9000, dit maal 5 (jaar) = 45.000 euro is dan nodig om dat gat te dichten.
Ik heb het een beetje overdreven waarschijnlijk, ik heb bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de franchise (deze is bijvoorbeeld bij het abp 9600 euro per jaar), maar vergeet het pensioen ajb niet !

excuses voor deze kleine intermezzo

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 14-10-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
Nu je het over pensioen hebt kan je misschien meer hier over vertellen bijv. wat is standaard en wat is niet standaard. En waar je op moet letten.

Trouwens staat er in je contract meer over pensioen? Of moet je dit echt gedurende je sollicitatie vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Goed punt rinkel.

Bij mijn nieuwe werkgever:
Werkgever heeft een gedegen collectieve pensioenregeling op basis van beschikbare premie. De beschikbare premie is leeftijdsafhankelijk en zal voor jou 5,41 % van het pensioengevende salaris bedragen, waarvan 5% voor de rekening van de werkgever valt.

Volgens zeggen moet dit wel een goede regeling, persoonlijk heb ik er geen verstand van. Verder heb ik ook een WIA gat verzekering.

Nu is het zo dat dit vanaf het begin van mijn carrière mijn derde werkgever is. Van de eerste naar de tweede heb ik het opgebouwde pensioen overgesloten. Nu ga ik weer naar een andere werkgever en moet ik maar eens kijken of oversluiten weer interessant is. Verder heb ik denk ik nu ook een pensioen gat omdat ik nu pensioen ga opbouwen voor een hoger salaris dan de eerste paar jaren bij de andere werkgevers. Weten jullie hoe dit vaak word opgelost?

Verder zie je veel van die (commerciële) pensioenfondsen zoals Interpolis, Rvs etc. Die hebben mooie praatjes dat je extra pensioen moet gaan opbouwen. Wat is jullie idee hierbij?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

coktatli schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:38:

Ik heb ooit gelezen in Technische weekblad dat een HBO ICT-er als starter 2300 (en nog wat) gemiddeld bruto per maand verdient.
Neuh..eerder iets van ~2100.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
Max|Burn schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Neuh..eerder iets van ~2100.
Technische weekblad 15 september 2007
HBO informatica is €2369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:51:
...
Het is reeds een paar keer eerder besproken, maar ik zeg het hier nog maar een keer, omdat het vaak een ondergeschoven kindje is, maar wel erg belangrijk (imo). Je ziet dat iemand veel geld verdient, maar heeft geen pensioenregeling. Bedenk dan dat een goede pensioenregeling tussen de 19 en 25% van de pensioengrondslag ligt. Dit betekend al gauw zo'n 750-1000 euro per maand, uiteraard afhankelijk van het salaris. (nee, met 250 euro ben je er echt niet, of je moet genoegen nemen met een zeer mager loontje op je 65ste)
Als je bijvoorbeeld 30 bent, en nooit pensioen hebt opgebouwd, dan heb je dus een pensioen-gat. om dit gat te dichten zijn regelingen, maar die zijn duur, reken maar uit 750 x12 = 9000, dit maal 5 (jaar) = 45.000 euro is dan nodig om dat gat te dichten.
Ik heb het een beetje overdreven waarschijnlijk, ik heb bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de franchise (deze is bijvoorbeeld bij het abp 9600 euro per jaar), maar vergeet het pensioen ajb niet !

Eens, pensioen is zeker belangrijk. Als ik zie wat ik krijg vanaf mijn 65e als ik of op mijn 63e of op mijn 65e stop: daar zit 9K per jaar (bruto uiteraard) tussen... :X

In mijn geval incl. pensioenregeling (ABP):

Leeftijd: 28
Opleiding:
- HBO Technische Bedrijfskunde / Hogeschool Rotterdam
- Post-HBO kernopleiding Energy Contracting / PHOE Hilversum
- Master of Business in Energy Systems (MBE) / Delft Toptech (af te ronden in 2008)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Energiebedrijf in NL
Huidige functie: Manager Marktoperaties (deels ICT gerelateerd)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 46 (25 vakantie + 13 ADV + 8 consignatie)
13/14e maand of winstuitkering (bruto):
- 3,2% eindejaarsuitkering: € 1.695
- bonus 14% jaarsalaris: max. € 7.416
- jaarlijkse winstuitkering: max. € 1.500
GSM: Ja, onbeperkt privé
Auto: Ja, Audi A3 1.9 TDI Proline (leasebudget € 825 excl. BTW / brandstof), onbeperkt privé
Pensioenregeling (ABP): uitstekend; ik leg ~ 9% bruto loon in (VUT & FUR), mijn werkgever legt bij en ik ontvang vanaf mijn 65e bruto ~ 40K per jaar excl. AOW (max. 12K bruto per jaar in mijn geval) bij huidig dienstverband tot mijn 65e
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
- collectiviteitskorting ziekenfonds (Zilveren Kruis)
- tegemoetkoming ziektekostenverzekering: € 270 netto per jaar
- opleidingskosten werkgever (~ 32K i.v.m. MBE in 2007 / 2008)
- overnachtingen hotel (i.v.m. afstand woon - werk)
- internetvergoeding: € 36 netto per maand
- spaarloonregeling
- flexbudget: € 400 bruto per jaar (netto besteedbaar aan b.v. korting op energierekening, etc.)
Werkweek: 40 uur (praktijk 40 - 45 uur)
Maand salaris (bruto) bij 40 uur: € 4.470 basis + € 268 consignatie-dienst

Ik doe niet aan extra pensioenopbouw; ik wil zeker ook nu leven en niet alleen maar 'potten' tot mijn 65e met de (hopelijk kleine) kans om op mijn 68e het loodje te leggen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Damn, dat doe je netjes. Wat zijn je reistijden? Ik ben jaloers. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 19:45
spaceboy schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:50:
[...]

Het is dan ook een management functie en niet zoals de meesten hier "in de techniek".

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
rinkel schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:51:

....

Helemaal mee eens, pensioen kan je niet vroeg genoeg mee beginnen, want dan is het namelijk nog "goedkoop". Alleen vind ik 750-1000 euri in de maand wel een beetje veel. Heb ooit eens laten berekenen bij pensioenboer (lijfrente dan):

ben 25 jaar
met 60 stoppen (dus 5 jaar eerder)
en dan van af je 65 pensioen (berekend met een bruto salaris van 45000 euro )

Dan was ik in totaal (netto) +/-200 euro in de maand kwijt. Dus als je 25 bent, kan je met 250 euro een leuk pensioen sparen.

Wel heb je gelijk, hoe ouder je bent dat je aan pensioen begint, hoe duurder (zie de berekening) en daar werd ik dus ook voor gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:50:
Reistijden zijn redelijk maar dat hangt er vanaf wat je gewend bent. Woon-werk verkeer is voor mij 5 kwartier enkele reis (gelukkig geen file) en 1 tot 2 nachten per week verblijf ik in een hotel vlakbij werk; praktisch omdat je dan makkelijk laat (en de volgende ochtend vroeg) afspraken in kan plannen en prettig omdat ik dan niet totaal dik 12 uur aan reistijd heb per week.

Ik ben vanaf jongs af aan gewend aan veel reistijd in de randstad maar ik ken ook mensen die 15 minuten reistijd al veel vinden; voor is dat echt een luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 08:44:
[...]
Reistijden zijn redelijk maar dat hangt er vanaf wat je gewend bent. Woon-werk verkeer is voor mij 5 kwartier enkele reis (gelukkig geen file) en 1 tot 2 nachten per week verblijf ik in een hotel vlakbij werk; praktisch omdat je dan makkelijk laat (en de volgende ochtend vroeg) afspraken in kan plannen en prettig omdat ik dan niet totaal dik 12 uur aan reistijd heb per week.

Ik ben vanaf jongs af aan gewend aan veel reistijd in de randstad maar ik ken ook mensen die 15 minuten reistijd al veel vinden; voor is dat echt een luxe ;)
Is dat vrijwillig in een hotel eigenlijk? Ik ken dr een aantal die ´verplicht´ weken in hotels leven om zo goed door te kunnen werken bij projecten. Ze hebben daar een hoge sociale samenzijn gevoel waardoor ze raar kijken als je niet overwerkt of in het hotel verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

phobosdeimos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:23:
Ook al krijg je "uitstekende" secundaire arbeidsvoorwaarden, het salaris ligt toch wel een pak beneden de marktconforme waarde hoor. En daar krijg je meestal ook erg goeie secundaire bij.
Volgens mij heb je het stukje "Werkervaring: geen" gemist.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Janoz schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:34:
[...]

Volgens mij heb je het stukje "Werkervaring: geen" gemist.
Nope, ik heb het over het marktconforme salaris, rekening gehouden met zijn opleiding en gebrek aan werkervaring.
Dat zou dus rond de 2500 euro moeten zijn (geen enkele van mijn contractaanbiedingen ligt onder dat bedrag in ieder geval, en ik zit in een identieke situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:42:
[...]

Het is dus ook geen mediaan, maar simpelweg een vast geprikt bedrag dat het meest voorkomt. Als ik een set heb met {0,1,1,1,1,2,2,2,3,3,3} dan is de mediaan 2, maar 1 heeft de grootste frequentie.
In de statistiek ook wel de 'modus' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat zou dus rond de 2500 euro moeten zijn (geen enkele van mijn contractaanbiedingen ligt onder dat bedrag in ieder geval, en ik zit in een identieke situatie).
In Nederland is het gemiddelde anders toch echt ~2100 in de IT en ~2300 gemiddeld voor HBO. 2500 is hoog. Zoiets krijg je vaak bij bedrijven met weinig groeimogelijkheden :) Goed beginnen en traag omhoog.

Hoe dat technisch weeklbad op 2369 komt weet ik niet.. Ik baseer mijn cijfers op die van de IB Groep en daarnaast een persbericht van de breed partners. (Link IBG heb ik niet meer)

DBP:
Opvallend is dat de salarissen in de IT sector achterblijven. Een startende IT consultant zag zijn salaris met amper honderd euro stijgen van 2.129 euro in 2005 tot 2.251 begin 2007. Van Bokhorst vermoedt dat de voorzichtigheid te maken heeft met ervaringen uit het verleden. “Werkgevers in de IT zijn heel huiverig voor de gekte van tien jaar geleden.
Nu is September wel recenter...misschien is er een sprong in het laatste half jaar geweest?

[ Voor 47% gewijzigd door Max|Burn op 15-10-2007 11:54 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Nee monsterboards salariswijzer geeft ook als gemiddelde 2100 voor HBOérs aan. Tevens het merendeel van diegene die ik ken die vorig jaar en het jaar ervoor zijn afgestudeerd zitten daar aan. Is het wel voor een ander veld maar nog steeds richting de Techniek.
Maw 2500 euro moet haast wel ergens haken hebben, of het nou geen doorgroei is, of dat je ergens gesneden wordt met je pensioen. Ik zou het in ieder geval wel nog een keer goed doorlezen en je niks wijs laten maken door ´goede secundaire voorwaardes´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

n4m3l355 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:56:
Nee monsterboards salariswijzer geeft ook als gemiddelde 2100 voor HBOérs aan. Tevens het merendeel van diegene die ik ken die vorig jaar en het jaar ervoor zijn afgestudeerd zitten daar aan. Is het wel voor een ander veld maar nog steeds richting de Techniek.
Maw 2500 euro moet haast wel ergens haken hebben, of het nou geen doorgroei is, of dat je ergens gesneden wordt met je pensioen. Ik zou het in ieder geval wel nog een keer goed doorlezen en je niks wijs laten maken door ´goede secundaire voorwaardes´.
wat dacht je van... geen auto..
dat scheelt.. geen lease wagen kost je ongeveer 400 euro als je een eigen auto ervoor moet nemen.. klopt ongeveer wel imho

[ Voor 7% gewijzigd door avotar op 15-10-2007 14:01 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 19
Opleiding: MBO3
Werkervaring: +- 1jaar (incl. half jaar stage)
Huidige functie: junior automatiseerder
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering:
GSM:nee wel 50 euro vergoeding
Auto: Ja (lease tot 550)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies worden betaald
Werkweek:40
Maand salaris(bruto): €900 + 150netto onkosten

is dit een beetje een normaal loon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n4m3l355 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:07:
Is dat vrijwillig in een hotel eigenlijk? Ik ken dr een aantal die ´verplicht´ weken in hotels leven om zo goed door te kunnen werken bij projecten. Ze hebben daar een hoge sociale samenzijn gevoel waardoor ze raar kijken als je niet overwerkt of in het hotel verblijft.
Ja, ik verblijf 'vrijwillig' 1 tot 2x per week in een hotel; het wordt dus vrijwillig aangeboden door de werkgever.

Ik zit bewust niet de hele week in een hotel aangezien mijn sociale leven er daardoor onder zou gaan lijden; tegelijk vind ik het ook prettig om niet 5x per week op en neer te rijden en het is, zoals je aangeeft, praktisch om langer door te werken op momenten dat het me uitkomt. Hetgeen jij aangeeft, maak ik inderdaad zeer frequent mee (bijvoorbeeld nogal wat externen die in hetzelfde hotel verblijven :P )...

Zoals gezegd werk ik echter normaal gesproken gemiddeld 40 tot 45 uur per week (uitzonderingen voor deadlines, releases, etc. daargelaten); als er structureel veel moet worden overgewerkt, is er mijns inziens sprake van inadequate organisatie / planning van werkzaamheden. Begrijp me goed: ik heb helemaal geen probleem met "overwerken" (deze flexibiliteit verwacht ik ook van mijn team binnen het werkveld waarin wij ons begeven) maar structureel 50 - 60 uur per week werken vind ik teveel van het goede...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:01:

Als je geen studies en auto zou hebben, zou ik nog zeggen dat je niet te weinig krijg. Ik vind zelfs dat je "normaal/goed" verdient.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Je zet het hier neer als 'onkosten' bij salaris waardoor ik aan kan nemen dat er geen echte onkosten tegenover staan?
50 + 150 euro onkosten vergoeding zonder verantwoording erover af te hoeven leggen lijkt me nogal hoog (ook ivm belastingdienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
net even wat onderhandeld bij mijn baas... Belgische situatie trouwens!

momenteel
Leeftijd:25
Opleiding:bachelor IT + master ind. ing. ict
Werkervaring: 2jaar
Werkgever: grote consultancybedrijf
Huidige functie: sql server consultant
Vakantiedagen: 20 + overuren (aan 150% -200%)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: neen
Auto: opel zafira cosmo 150 pk full option (kost me 110€ en privé onbeperkt voor de rest voleldig belastingsvrij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 80€ netto onkostenvergoeding, 88€ maaltijdvergoeding, terugbetalen van treintickets/parkeergarages/....
Werkweek: 38uur
Maand salaris(bruto): 1860

vanaf daarnet
Leeftijd:25
Opleiding:bachelor IT + master ind. ing. ict
Werkervaring: 2jaar
Werkgever: grote consultancybedrijf
Huidige functie: sql server consultant
Vakantiedagen: 20 + overuren (aan 150% -200%)
GSM: neen
Auto: opel zafira cosmo 150 pk full option (kost me 110€ en privé onbeperkt voor de rest voleldig belastingsvrij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 110€ netto onkostenvergoeding, 88€ maaltijdvergoeding, terugbetalen van treintickets/parkeergarages/.... + pensioensgroepsverzekering van 3% van mijn loon
Werkweek: 38uur
Maand salaris(bruto): 2300

Ik heb ook nog wat garantie's voor volgend jaar, zodat ik volgend jaar eenzelfde sprong kan maken! (en terecht >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op met die netto onkostenvergoeding - zeker naar verhouding met je bruto-loon. Nu zal 150 misschien op zich wel meevallen, maar het valt wel op tegen een bruto salaris van 900.

Misschien een leuk argument van werkgever dat je dat 'netto' krijgt, maar dat is enkel tot de belastingdienst aan *jou*, en niet je werkgever, vraagt aannemelijk te maken dat je die onkosten elke maand daadwerkelijk maakt. Kan je dat niet, worden ze net zo hard alsnog bruto.

[edit]Oh, ik zie nu dat ik niet de enige was die daar van opkeek :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:11:
Pas op met die netto onkostenvergoeding - zeker naar verhouding met je bruto-loon. Nu zal 150 misschien op zich wel meevallen, maar het valt wel op tegen een bruto salaris van 900.
Dat niet alleen. Het scheelt ook nog eens enorm als je bijvoorbeeld een huis wilt gaan kopen. Onkostenvergoedingen worden dan over het algemeen niet meegenomen als inkomen waardoor je mogelijke hypotheek ook nog eens flink lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
coktatli schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:38:
Functie: Business Intelligence Consultant
Vakantiegeld: Ja standaard
13/14e maand of winstuitkering: geen
Auto: geen (vergoeding alleen voor reis)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: trainingen
Maand salaris(bruto): €2100

Heb nog geen ja gezegd op de bovenstaande functie, want heb binnenkort een sollicitatie en ik weet dat ik daar 2500 bruto per maand zal krijgen met een flinke winstuitkering. Maar functie zal waarschijnlijk niet zo aantrekkelijk zijn. Misschien heeft iemand een tip voor me?
Ik heb net mijn 2e bedrijf binnen (alleen nog assesment):
Functie: IT Operator
Vakantiedagen: 23 + 11,5 ADV + optellen --> werkweek aanvulling tot 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Auto: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling, trainingen
Werkweek: 37 uur
Maand salaris(bruto): €2900+ (eigenlijk is het €2354 maar omdat ik ploegendienst kan draaien zal het 2900+ worden)

Ik moet dus alleen assesment nog doen en daarna hoor ik pas of het wel of niet doorgaat terwijl andere plek al vast staat. Wat zal ik doen? Ik vind loon bij andere plek beetje te weinig wil rond de 2300 vragen (zal ik dit wel doen??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het blad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
Haha nee sorry het is een groot bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:17:
[...]

Dat niet alleen. Het scheelt ook nog eens enorm als je bijvoorbeeld een huis wilt gaan kopen. Onkostenvergoedingen worden dan over het algemeen niet meegenomen als inkomen waardoor je mogelijke hypotheek ook nog eens flink lager ligt.
Denk dat hij daar geen last van heeft.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ik moet dus alleen assesment nog doen en daarna hoor ik pas of het wel of niet doorgaat terwijl andere plek al vast staat. Wat zal ik doen? Ik vind loon bij andere plek beetje te weinig wil rond de 2300 vragen (zal ik dit wel doen??).
Zaosl al aangegeven 2100 euro (zonder auto trouwens) is modaal. 2300 euro is al erg netjes die 2900 euro is dan ook neit gek ivm continu werk. Dat betaald altijd wel lekker maar gaat wel een eindje ten koste van je sociale leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Mijn gegevens, ben een starter.

Opleiding: MBO ICT nv 3 m, ben bezig met MBO BBL4 netwerkbeeher*
Werkervaring: 1,5 jaar ( Stages en huidig werk )
Werkgever: Middelbare school
Huidige functie: Assisent Systeembeheer.
Laptop: nee
Vakantiedagen: 55 + 7 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: Bonus rond de 700 euro.
GSM: Ja
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling.
Werkweek: 32
Maand salaris(bruto): 1150

*Zit nu alleen te twijfelen om door te gaan met mn studie want ik vind er eigenlijk geen reet aan. Ik zie meer uitdaging in het halen van certificaten.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Ik zou zeggen, maak je opleiding gewoon af dan heb je in ieder geval een papiertje voor een eventuele HBO opleiding.

edit: ff mijn info erbij :P

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT Beheer niveau 4, net begonnen aan HBO Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar ex. stage
Werkgever: Middelbare school
Huidige functie: per 1 okt. systeembeheerder (was assistent-systeembeheerder)
Vakantiedagen: alle schoolvakanties (dus ook deze week :P )
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering geen idee hoeveel
GSM: Ja niet privé
Maand salaris(bruto): €1967

[ Voor 70% gewijzigd door dreester op 16-10-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
HBO Opleiding + 40 uur werken gaat goed samen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Nu gaat het nog wel. Ik denk dat ik het volgende blok veel meer moeite zal hebben. Het is gelukkig "maar" twee avonden per week (deeltijd).

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 17-10-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren een eigen bedrijfje en werk daar 30-40 uur in de week voor.
Ik studeer al jaren (eerst TU/e en nu HBO), de laatste 5 maanden afstuderen zijn voor 40% afgerond maar het is soms wel bikkelen kan ik je vertellen (met 70-80 uur in de week + 5 uur reistijd)

Ben bezig met solliciteren en krijg deze week een (leuke denk ik) aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
battler schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:50:
HBO Opleiding + 40 uur werken gaat goed samen?
Nee, 2 jaar geleden heb ik dat gedaan en fulltime werken en een afstudeerscriptie en het ging aan alle kanten fout. Zowel na het werk, de opleiding en relatie. Je zit 40 uur te werken + 5 uur reizen, daarnaast met je scriptie ben je ook zo 40 uur per week kwijt, dan word je geacht ook nog van moment tot moment sociaal te doen. Zo ben je al met al 100+ uren kwijt, ik slaap gelukkig niet al te veel maar ik heb in de laatste 2 maanden toch mn werken tijdelijk stil gezet.
Misschien met een avond opleiding dat het eenvoudiger gaat maar een gewone dag-opleiding in de afstudeer fase is een ramp. Ik zou niet eens weten hoe dit te combineren valt met de gewone uren die je toch wel geacht bent te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: Master Applied Computer science
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Project IT Manager
Vakantiegeld: iets minder dan 1 maandloon
Vakantiedagen: 26 + feestdagen, brugdagen, aparte overheidsverlofdagen
13/14e maand : ja
GSM: Nee
Auto: Gratis openbaar vervoer abbo
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek:38
Maand salaris(bruto): €2550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Opleiding: MBO Niveau 4 Netwerkbeheer
Werkervaring: +- 2.5w jaar
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Auto: Nee (wel goede km vergoeding 0,19 cent)
Maand salaris(bruto): € 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[quote]nachtwaker schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:57:
Opleiding: MBO Niveau 4 Netwerkbeheer
Werkervaring: +- 2.5w jaar
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Auto: Nee (wel goede km vergoeding 0,19 cent)
Maand salaris(bruto): € 2200
[/quNiet slecht zeg voor servicedesken.. Hoor meestal dat die rond de 1600-1800 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ik heb aankomende maandag in sollicatie gesprek op een vacature waar ik intern op heb gesoliciteerd bij mijn huidige werkgever. De vacature is binnen hetzelfde team waarin ik nu functioneer, dus ik heb dus gesoliciteerd op de baan van mijn directe collega. Ik heb nu nog een junior functie, maar met deze sollicitatie gaat dat dus weg, en krijg ik een andere titel + ander contract enzo. Nou heb ik al onder de tafel gehoord van mijn manager en senior manager dat ik deze baan krijg, dus daar maak ik mij niet druk om.

Ik zal wat achtergrond informatie geven:

Huidige functie:

Leeftijd: 21
Opleiding: MBO Niveau 4, A+ Certified Engineer, Sun Solaris 10 Intermediate & Advanced training courses
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote printer en imaging toko
Huidige functie: Junior Internet Engineer
Vakantiegeld: Ja, 8% van het jaar salaris
Vakantiedagen: 28 dagen
13e maand: Ja
Secondaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden, auto van de zaak als ik m'n rijbewijs heb, reiskostenvergoeding per kilometer (cent / kilometer weet ik niet, maar is elke maand zo'n 350 euro)
Werkweek: 40 uur per week
Maandsalaris: 1705 bruto exclusief reiskostenvergoeding

Wordt:

Leeftijd: 21
Opleiding: MBO Niveau 4, A+ Certified Engineer, Sun Solaris 10 Intermediate & Advanced training courses
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote printer en imaging toko
Huidige functie: Internet Infrastructure Specialist
Vakantiegeld: Ja, 8% van het jaar salaris
Vakantiedagen: 28 dagen (voor het fisciaale jaar)
13e maand: Ja
Secondaire arbeidsvoorwaarden: Weet ik nog niet, zal wel (bijna) hetzelfde zijn als nu.
Werkweek: 40 uur per week
Maandsalaris: ???? bruto exclusief reiskostenvergoeding

Ik werk in een datacenter waar mijn werkzaamheden voornamelijk bestaan uit beheer / configuratie / installatie van Unix en Windows omgevingen. Denk aan webservers, internet e-mail infrastructuur, dns servers, streaming media servers, dat soort zaken. Daarnaast maak ik ook af en toe een webapplicatie voor intern gebruik, of Perl / shell scripts om het beheer makkelijker te maken. Daarnaast heb ik ook nog 2 losstaande omgevingen waar ik verantwoordelijk voor ben.

De nieuwe werkzaamheden zullen voornamelijk bestaan uit m'n bestaande werkzaamheden, behalve dat ik meer te maken zal hebben met webmasters voor nieuwe websites / website content en dat ik meer met DNS / webserver omgeving bezig zou zijn, maar in feite doe ik dat nou ook al alleen dan op een kleinere schaal. Daarnaast zal ik nog een stukje operationeel netwerkbeheer gaan doen, om onze CCIE wat te ontlasten.

Aangezien er bij die vacature geen salaris is gedefineerd moet daar dus een onderhandeling voor plaatsvinden. Nou is mijn vraag aan jullie ... wat is rieel aan de hand van de hierboven gegeven info? En als er wat mist ... vraag het gerust :)

Edit: Ik weet niet of ik hier nou wel of geen apart topic voor moet maken, zag net de topic waarschuwing. Maar aangezien ik meerdere van dit soort dingen voorbij zie komen gok ik het toch hier op.

[ Voor 3% gewijzigd door silentsnake op 17-10-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:54
Dag heren,

Ik doe momenteel een versnelde MBO opleiding niveau 4 ICT/Netwerk beheer, ben van plan hierna gewoon door te gaan met HBO. Daarnaast krijgen wij ook de kans om het ECDL (Het Europees Computer Rijbewijs) examen te maken op school. Ik heb nu al 3examens voltooid en ben geslaagd, je moet in totaal 7maken om je ECDL diploma zeg maar af te maken. Nu kost het rond de 6 a 7 euro om 1 examen te maken op school. Wat ik wou vragen heeft het nut om het ECDL examen te behalen?

Met vriendelijke groet, Nordin ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Nord1n op 18-10-2007 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Nord1n schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 06:33:
Dag heren,

Ik doe momenteel een versnelde MBO opleiding niveau 4 ICT/Netwerk beheer, ben van plan hierna gewoon door te gaan met HBO. Daarnaast krijgen wij ook de kans om het ECDL (Het Europees Computer Rijbewijs) examen te maken op school. Ik heb nu al 3examens voltooid en ben geslaagd, je moet in totaal 7maken om je ECDL diploma zeg maar af te maken. Nu kost het rond de 6 a 7 euro om 1 examen te maken op school. Wat ik wou vragen heeft het nut om het ECDL examen te behalen?

Hmm, voor ons was het geen "kans krijgen" maar moeten! Ik dacht dat dit namelijk verplicht is voor MBO Beheer ICT niveau 3 & 4 :). Voor het kleine 'rijbewijs' had je minimaal 5 geslaagde examens nodig, en voor het "grote" volledige rijbewijs 7.
Ikzelf zie er wel het nut van in. Je leert zo toch een aantal functies kennen die je eerder misschien nog niet had zien zitten. En het is toch weer een extra regeltje op je CV (alhoewel grote jongens hier niet veel aandacht aan zullen besteden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Rukapul schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:25:
[...]

Je zet het hier neer als 'onkosten' bij salaris waardoor ik aan kan nemen dat er geen echte onkosten tegenover staan?
50 + 150 euro onkosten vergoeding zonder verantwoording erover af te hoeven leggen lijkt me nogal hoog (ook ivm belastingdienst).
Zodra de belastingdienst langskomt kan je het inderdaad vergeten. Ik heb het nu bij 2 werkgevers meegemaakt. Eerst was de onkostenvergoeding ruim 80 euro netto en na steekproeven van belastingdienst moest dit worden teruggebracht tot resp. 60 en 54 euro omdat de medewerkers niet voldoende konden bewijzen dat ze daadwerkelijk deze kosten gemaakt hadden. 150 euro lijkt me dan ook helemaal onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Dag heren,

Voor die paar euro (max dus 7x7 = 49 euro) zou ik het gewoon doen, baat het niet, schaad het niet...
En of het in de toekomst nut heeft... vast wel, je leert er zo wie zo wat van, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dag heren,

Voor het bedrag zou ik het niet laten. Maar wat het precies inhoud en of een werkgever dat ook weet zou ik niet durven zeggen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

ECDL gewoon doen, is niet moeilijk en schaden doet het zeker net. Waarschijnlijk heb je minstens 50% van de kennis al. Of bedrijven er happig op zijn: ik denk het niet maar ze zullen er vast wel zijn.

Zo laat ik dan ook meer eens een lijstje plaatsen

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO ICT Beheerder + Applicatie ontwikkeling (nv. 4)
Werkervaring: 2,4 jaar exl. stage
Werkgever: Machine fabriek en creatief met draden :+
Huidige functie: Marketing, (voornamelijk web)
Vakantiedagen: 30 + de welbekende Duitse feestdagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (wisselt van jaar tot jaar), eindejaars uitkering (+/-€650,-)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10% beoordelings toelage (varieert tussen 0% en 20%), sport school
Werkweek: 35 uur
Maand salaris(bruto): 2298,-

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Leeftijd: 30
Opleiding: HBO Informatiedienstverlening en -Management
Werkervaring: 7 jaar IT
Werkgever: Waterleidingbedrijf in NL
Huidige functie: Applicatiespecialist
Vakantiedagen: 25 + 13 ADV = 38
13/14e maand of winstuitkering: resultatendeling gebaseerd op wel/niet behalen van PIs
GSM: nee
Auto: nee
- pensoenregeling
- collectieve ziektekostenverzekering (ZKA)
- tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering
- korting op / flatfee regeling voor kosten water (afhankelijk van woonsituatie)
- fietsplan
- OV jaartrajectkaart
- opleidingen/cursussen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): € 2784,00

[ Voor 3% gewijzigd door Crayne op 18-10-2007 16:20 ]

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:54
Bedankt voor de reactie's ik ga er gewoon mee door, het wordt namelijk door onze school vergoed en daarom kost het zo goedkoop. Als je zelf die opleiding wil doen ben je veel meer knaken kwijt.

Had nog een vraagje, *knip offtopic vragen over opleiding*

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 23-10-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Volgens mij is er ook niet echt een HBO systeembeheer opleiding?
De HBO opleidingen zijn echt meer gericht op programmatuur. Maargoed, back on-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 30
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Achmea
Huidige functie: Beheer
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 2675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
*knip antwoorden op offtopic vragen*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 23-10-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Opleiding: MBO MBI 3 & AO 4
Werkervaring: 3jaar
Werkgever: internet media en reclame
Huidige functie: System ontwikkelaar / Technisch programmeur (web => PHP(5))
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Reiskostenvergoeding:+/- 90,- op basis van OV
Maand salaris(bruto): 2550,-
hiervoor verdiende ik 1800 bruto, ik heb 400 NETTO erbij gekregen _O_ mocht ook welleens tijd worden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 11:20
Leeftijd: 31
Opleiding: Gymnasium Alfa
Werkervaring : 11 jaar
Werkgever: groothandel in implantaten en instrumentarium
Huidige functie: systeembeheerder / commercieel medewerker binnendienst
Vakantiegeld: 8,25%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: soms :)
Reiskostenvergoeding: Nee (niet nodig, 3 km woon-werk)
Maand salaris(bruto): 2900,00
Pensioen : 50% betaalt de baas
Onkostenvergoeding : 75€ netto per maand

[ Voor 11% gewijzigd door brtk op 19-10-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Die "soms" bij 13/14e maand of winstuitkering is geen :) waard, maar een :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 20:19
paella schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:24:
Die "soms" bij 13/14e maand of winstuitkering is geen :) waard, maar een :( ...
Hoezo geen :) ? Bij nog steeds enorm veel bedrijven is er niet een 13e maand of winstuitkering vastgelegd.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 11:20
Griffin2k schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

Hoezo geen :) ? Bij nog steeds enorm veel bedrijven is er niet een 13e maand of winstuitkering vastgelegd.
inderdaad.... soms niet, soms wel, soms iets minder, soms veel :)

dus toch :)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over of onder betaalt?

Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
Werkervaring: 4 jaar IT
Werkgever: Consultancy firma
Huidige functie: SAP MM Guru ;)
13/14e maand : Ja
Auto: Ja
- opleidingen/cursussen
Werkweek: 40 minimaal
Maand salaris(bruto): € 2550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:42:
Over of onder betaalt?

- opleidingen/cursussen
Over- of onderbetaald? ;-)

Je salaris kan gezien je leeftijd, ervaring en opleiding wel iets beter. Waarschijnlijk is 2800-3000 wel te realiseren bij een grote SAP club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Update: :)

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 3 - 4 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Change Manager
Auto: Nee ( heb ikzelf al, is wel mogelijk )
- opleidingen/cursussen
- inkoop korting door gebruik van overuren.

Maand salaris(bruto): € 2600

[ Voor 6% gewijzigd door Security op 22-10-2007 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
Opleiding: MBO Verkoop Niveau 2
Werkervaring: 6 jaar werkervaring (ICT)
Werkgever: Gedetacheerd
Huidige functie: Servicedesk Medewerker 3de lijn.
Vakantiedagen: 24
Auto: nee, €0,18 p/km of volledige Reiskosten vergoeding openbaar vervoer op basis 2e klasse
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CCNA opleiding vergoed en nadat ik deze gehaalt heb een loonsverhoging van 75,- bruto
Maand salaris(bruto): 1950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1 jaar werkervaring (ICT)
Werkgever: Detacheringsbedrijf
Huidige functie: Testconsultant.
Vakantiedagen: 27 (waarvan 2 verplicht, dus effectief 25)
- ziekenfondspremie wordt betaald
- pensioenpremie wordt betaald
- onbeperkt mogelijkheid tot volgens van cursussen/opleidingen (mits relevant voor werk)
Maand salaris(bruto): € 2100

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

AngelDust schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:39:
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1 jaar werkervaring (ICT)
Huidige functie: Testconsultant.
Vakantiedagen: 27 (waarvan 2 verplicht, dus effectief 25)
- ziekenfondspremie wordt betaald
- pensioenpremie wordt betaald
- onbeperkt mogelijkheid tot volgens van cursussen/opleidingen (mits relevant voor werk)
Maand salaris(bruto): € 2100
Blijft effectief 27 toch, je mag er alleen 25 zelf inplannen... nog steeds meer dan veel andere ICT detacheerders. Verder ook best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: HAVO/HBO Informatica & Informatiekunde (alleen P)
Werkervaring: 5 jaar werkervaring (ICT)
Huidige functie: Functioneel Applicatiebeheerder
Vakantiedagen: 28 (3 vast aangewezen)
13/14e maand of winstuitkering: nee, omzetbonus (5% van gerealiseerde omzet p/m)
GSM: ja
Auto: ja, 620 ex btw ex brandstof
- pensioenpremie 70% vergoed
- ruim opleidingsbudget
- reistijd langer dan 60min. enkele rit per minuut vergoed
Maand salaris(bruto): € 3000 + ong. 500 (omzet) + ong. 500 (reistijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:42:
Over of onder betaalt?

- opleidingen/cursussen
Onder betaald, als dat 4 jaar relevante ervaring voor SAP MM is... Iemand met 1-2 jaar ervaring in SAP MM krijgt al 2300.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onlangs begonnen...

Leeftijd: 25 (net geworden)
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: nu 2 maanden (in dit vakgebied)
Werkgever: ICT-dienstverlener
Huidige functie: Junior BPM Consultant
Vakantiedagen: 27 waarvan 2 verplicht
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziekenfonds betaald, pensioen voor bijna 100% betaald, onkostenvergoeding + heel veel cursussen
Maand salaris(bruto): 2000

Wanneer is het gebruikelijk opslag te vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
als je je dat nu al afvraagd.. heb je dan wel eeen goede keuze gemaakt?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@asmodai

Kun jij zeggen of pm waar je dat bent begonnen, want dit lijkt veel op een aanbieding die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leeftijd: 26
Opleiding: Hogere Informatica
Certificering: Cisco CCNA, ITIL Foundation, Microsoft MCSE / MCDST / MCITP / MCTS (4x)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener (Microsoft technologieën)
Huidige functie: Systems Engineer (op papier, in praktijk Microsoft SharePoint specialist)
Vakantiegeld: 8,50 %
Vakantiedagen: 25 (aan- en verkoop mogelijk)
13 / 14e maand of winstuitkering: Nee
Auto: Nee, rij prive. Wel leasevergoeding á 700 euro bruto (dus bovenop mijn bruto salaris)
Reiskostenvergoeding: Nee i.v.m. leasevergoeding
Maand salaris (bruto): 2750,00
Pensioen: Geen idee
Onkostenvergoeding: +/- 75 euro netto per maand

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 23-10-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Consultant (integratie/architectuur)
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nope
- 50 euro onkostenvergoeding
- Kilometervergoeding 19ct/km
- Bijdrage pensioen
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 2900

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:00:
Werkervaring: nu 2 maanden

Wanneer is het gebruikelijk opslag te vragen? :)
Zodra je je werkervaring in jaren kunt uitdrukken ipv maanden.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Opleiding: HBO Bedrijfskundig Informatica (Nog afstudeer scriptie doen)
Certificering: MCSE 2000 (Security en Exchange), ITIL Foundation, ITIL Incident Management, ITIL Problem Management. Vandaag met CCNA begonnen, Vorig week cursus Unix en verder staat nog op de planning upgrade naar MCSE 2003. Behoorlijk druk dus :P. Maar ambitie moet er ook zijn anders kom je nergens.
Werkervaring: 5 jaar relevant
Werkgever: GPR
Huidige functie: Cisco Datacenter Beheerder
13/14e maand of winstuitkering: Bonus 15% (Wel boven een bepaald percentage declarabel zijn bij de klant)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel opleidingsmogenlijkheden, Collectieve Zorgverzekering,
Maand salaris(bruto): 2323

Niet super qua salaris(tja GPR), maar het feit dat ik genoeg certificering trajecten kan doen, houdt me voorlopig happy :)

[ Voor 17% gewijzigd door FrankGuthrie op 22-10-2007 18:10 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:13:
@asmodai

Kun jij zeggen of pm waar je dat bent begonnen, want dit lijkt veel op een aanbieding die ik heb gehad.
klinkt als lcmg

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip offtopic*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 23-10-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig:

Opleiding: HBO, Diverse certificaten waaronder ASL, Prince2, RUP, UML, MCTS SQL Server, MCTS .Net 2.0
Werkervaring: 5 jaar (incl. 1,5 stages) Waarvan 1,75 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Grote Detacheerder
Huidige functie: Project coordinator / IT-specialist
Laptop: Ja, dikke Dell D820
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: incentive max. 15 % op jaar basis
GSM: Ja, mag prive bellen
Auto: € 719,- eigen bijdrage € 20,- mag 12.000 prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorg verz. korting, kosten vergoeding netto € 57,-
Maand salaris(bruto): € 2250

Aanbod:

Opleiding: HBO, Diverse certificaten waaronder ASL, Prince2, RUP, UML, MCTS SQL Server, MCTS .Net 2.0
Werkervaring: 5 jaar (incl. 1,5 stages) Waarvan 1,75 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Middel-grote Detacheerder
Huidige functie: DB-specialist
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: incentive max. 15 % op jaar basis
GSM: Ja, mag prive bellen
Auto: € 685,- eigen bijdrage € 68,- mag 12.000 prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorg verz. korting, kosten vergoeding netto € 67,-
Maand salaris(bruto): € 3000,-

Wat vinden jullie van het nieuwe aanbod? Is wel een grote sprong he, nu kijken wat mijn nieuwe werkgever gaat bieden als ik ga aankondigen dat ik wegga. Is jobhoppen wel goed voor je carriere? i.v.m. loyaliteit?

Oeps 40 uur dus

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:00:
Huidig:
<knip>
Werkweek: 40 euro
Maand salaris(bruto): € 2250

Aanbod:

<knip>
Werkweek: 40 euro
Maand salaris(bruto): € 3000,-

Wat vinden jullie van het nieuwe aanbod? Is wel een grote sprong he, nu kijken wat mijn nieuwe werkgever gaat bieden als ik ga aankondigen als ik wegga. Is jobhoppen wel goed voor je carriere? i.v.m. loyaliteit?
offtopic:
Werkweek van 40 euro? Netjes!! :+ :+

[ Voor 54% gewijzigd door the-edge op 23-10-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat vinden jullie van het nieuwe aanbod? Is wel een grote sprong he, nu kijken wat mijn nieuwe werkgever gaat bieden als ik ga aankondigen als ik wegga. Is jobhoppen wel goed voor je carriere? i.v.m. loyaliteit?
Zolang je het niet iedere 3 maanden doet en kunt verdedigen als men naar je beweegredenen vraagt, tja.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Laatst online: 22:17
sverzijl schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 07:26:
[...]

Zodra de belastingdienst langskomt kan je het inderdaad vergeten. Ik heb het nu bij 2 werkgevers meegemaakt. Eerst was de onkostenvergoeding ruim 80 euro netto en na steekproeven van belastingdienst moest dit worden teruggebracht tot resp. 60 en 54 euro omdat de medewerkers niet voldoende konden bewijzen dat ze daadwerkelijk deze kosten gemaakt hadden. 150 euro lijkt me dan ook helemaal onwaarschijnlijk.
Ik krijg ongeveer 150 euro netto onkostenvergoeding per maand + ongeveer 40 euro internetvergoeding per maand en naar mijn weten heeft mijn bedrijf daar nog nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat het voor het overgrote deel om consultants gaat die extern werken, dus wellicht dat de belastingdienst daar wat soepeler mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag een gesprek over mijn arbeidsvoorwaarden.
Heb nog niet concreet in mijn hoofd zitten wat ik wil verdienen, ligt ook veel aan secundaire arbeidsvoorwaarden en toekomstperspectief.
Echter zal de functie pas op 15-2 of 1-3 ingaan, zou ik daar rekening mee moeten houden met mijn salaris. (1,5% stijging ofzo in half jaartje?)

Ik zie wel dat de salarissen uit een lopen hier als een gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echt jobhop-cv spreekt een nieuwe werkgever waarschijnlijk niet aan, omdat hij dan ook kan verwachten dat je snel de benen zal nemen. Je moet dan ook niet voor een paar honderd euro van werkgever wisselen, maar de verbetering die jij hier uiteenzet is natuurlijk aanzienlijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadBear schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Ik krijg ongeveer 150 euro netto onkostenvergoeding per maand + ongeveer 40 euro internetvergoeding per maand en naar mijn weten heeft mijn bedrijf daar nog nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat het voor het overgrote deel om consultants gaat die extern werken, dus wellicht dat de belastingdienst daar wat soepeler mee omgaat?
20 broodjes met soep en drinken = 100 euro
Mag dus niet in je maaltijd zitten
dan maar één congres per maand = 100 euro
3 vakbladen = 30 euro
1 bosje bloemen voor je vrouw euh klant = 20 euro
-----------------------------------------------------------------------------
150 euro. gewoon bonnetjes goed bewaren!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 22:57
Opleiding: LTS (ben bezig met HBO ICT, moet alleen nog m'n afstudeer scriptie doen)
Certificering: MCSE 2000 (Exchange) MCSE2003, CCNA , Citrix certificaat, VMware ESX3
Werkervaring: 8 jaar relevant
Werkgever: privé
Huidige functie: Hoofd Automatisering
Vakantiedagen: 25 + 13 ATV dus totaal 38
Auto: Nee, wel ca. 800 km per maand tegen 0,28 netto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel opleidingsmogenlijkheden, Collectieve Zorgverzekering, werkgever draagt bij aan pensioen, reisafstand 4,7 km, 30 EUR netto vergoeding internet.
Werkweek: 40 (praktijk 45)
Maand salaris(bruto): 3150 €

Ben wel tevreden op m'n huidige stekkie, maar zoals al eerder aangegeven wordt je betaald naar verantwoordelijkheid, en niet naar technische kennis bij de meeste bedrijven.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
curry684 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

Zolang je het niet iedere 3 maanden doet en kunt verdedigen als men naar je beweegredenen vraagt, tja.
Is geen enkel probleem hoor zoals Curry ook al roept. Je moet idd niet elke paar maanden/elk jaar switchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:11:
Vakantiedagen: 25 + 13 ATV dus totaal 28
euh 38 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 22:57
idd, aangepast

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Dit gaat m'n eerste job worden:

Opleiding: universitaire master informatica
Werkervaring: zero
Werkgever: financiële sector
Huidige functie: tbd
Laptop: geen idee
Vakantiedagen: 36, plus eventueel bijsparen met glijtijd
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (ongeveer 7.000 - 8.000 bruto)
GSM: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques, OV abonnement, andere kleine extra's
Werkweek: 38u
Maand salaris(bruto): 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

phobosdeimos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:00:

Werkervaring: zero
Werkgever: financiële sector
Huidige functie: tbd
Laptop: geen idee
Vakantiedagen: 35, plus eventueel bijsparen met glijtijd
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (ongeveer 8.000 bruto)
GSM: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques, OV abonnement, andere kleine extra's
Werkweek: 37u
Maand salaris(bruto): 2500
Gefeliciteerd, een prima startbaan lijkt me _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Bedankt! Ben redelijk nerveus, heb lang zitten twijfelen tussen verschillende jobs!
Zoveel mogelijkheden binnen ICT, bij zoveel verschillende bedrijven... Om van te duizelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01
Je weet je functie nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Als je te specifiek bent vrees ik dat het te herkenbaar wordt ofzo? :)
De functie zit in de sfeer van systeem architect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

phobosdeimos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:03:
Bedankt! Ben redelijk nerveus, heb lang zitten twijfelen tussen verschillende jobs!
Zoveel mogelijkheden binnen ICT, bij zoveel verschillende bedrijven... Om van te duizelen :D
Dan mag jij mij vertellen waar jij al die aanbiedingen vandaan tovert.. :p

Gefeliciteerd trouwens! Mooi begin man :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Dennahz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:44:
[...]

Dan mag jij mij vertellen waar jij al die aanbiedingen vandaan tovert.. :p

Gefeliciteerd trouwens! Mooi begin man :)
Ik heb drie concrete voorstellen gekregen (bij 3 bedrijven gaan solliciteren).
Ook de consultancy clubjes hebben gebeld voor een afspraak (capgemini, accenture, atos origin), en op de jobbeurs waar ik enkele weken geleden was kon je als IT'er met een goed diploma bijna overal aan de slag.
Maar consultancy lijkt me niet zo aantrekkelijk, en meer voorstellen zou de keuze alleen meer moeilijker maken imho.
Het is een goede tijd voor ICT'ers!
Hopelijk blijft het nog een tijdje zo.

[ Voor 15% gewijzigd door phobosdeimos op 23-10-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

phobosdeimos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:47:
[...]

Ik heb drie concrete voorstellen gekregen (bij 3 bedrijven gaan solliciteren).
Ook de consultancy clubjes hebben gebeld voor een afspraak (capgemini, accenture, atos origin), en op de jobbeurs waar ik enkele weken geleden was kon je als IT'er met een goed diploma bijna overal aan de slag.
Dus jobbeurzen zijn opzich nog wel handig. Zelf heb ik dan wel geen universitair diploma, maar door m'n ervaringen e.d. wel te vergelijken met A1. Zal eens gaan rondbellen naar bovenstaande bedrijven, bedankt voor de tip. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Dennahz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

Dus jobbeurzen zijn opzich nog wel handig. Zelf heb ik dan wel geen universitair diploma, maar door m'n ervaringen e.d. wel te vergelijken met A1. Zal eens gaan rondbellen naar bovenstaande bedrijven, bedankt voor de tip. :)
Moet je zeker doen!
En 28 november is er een job beurs in Leuven, career launch (http://www.jobat.be/), ook een aanrader, daar zijn alle grote spelers aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
phobosdeimos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:00:

Heb je snel gedaan.. Ik ben (verwacht ik) bijna 4jr ouder als ik met dezelfde opleiding de arbeidsmarkt betreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
THIJZEL schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

Heb je snel gedaan.. Ik ben (verwacht ik) bijna 4jr ouder als ik met dezelfde opleiding de arbeidsmarkt betreed.
Beetje afhankelijk van welke tak je in masterd lijkt me ;) Sommige masters vallen wat zwaarder dan andere, met name op TuE zijn er nogal wat die langer duren dan gemiddeld.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.