[PC] Cities XL

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 118.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
twisterNL schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:31:
[...]

Ja, er is singleplayer, maar er is volgens mij wel een internetverbinding nodig om te spelen.
Weet het niet zeker. Ik heb dit opgepikt van het beta forum.
Klopt, zonder internet verbinding kun je überhaupt niet spelen, is officieel bevestigd.
Eigenlijk kun je gewoon net zo goed de demo gaan spelen als je alleen maar SP wilt gaan doen, het enige verschil is dat je niet groter kunt bouwen dan 20K aan inwoners.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het al gebeuren dat de online servers binnen een jaar wegens "groot" succes sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er hier überhapt iemand die hem gekocht heeft? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Ik heb um gekocht op steam in de prerelease, voordat ik had gelezen dat je voor alles extra moet betalen. Ik zal er denk ik morgen eens aan gaan zitten :)

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
anandus schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:33:
Is er hier überhapt iemand die hem gekocht heeft? :P
Ik was van plan hem te kopen omdat ik altijd met veel plezier de SimCity's en City Life heb gespeeld. Maar per maand betalen voor allerlei zaken en ook nog eens verplicht met Internet zie ik niet zitten. Een expansion pack wil ik nog wel eens aanschaffen, maar that's it. Zoveel ga ik het toch niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
nou, ik heb het spel gekocht, maar heb nu al spijt.. Alhoewel het spel erg leuk speelt en goed in elkaar zit hebben de makers het echt verpest door van alles er uit te halen zodat ze dat voor een extra bedrag alsnog aan de man kunnen brengen.. Het spel is nu gewoon niet compleet.. En als ze dan over een jaar niet genoeg verdient hebben.. Kan je het spel niet eens meer installeren omdat je iedere installatie online met versificeren.. leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die ook op de officiele forums rondloopt? daar kan de sfeer ook niet al te best zijn? Of zijn wij nou zulke azijnpissers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Dat zal er vanaf hangen hoe de official forums worden gemodereerd :P

Ik snap trouwens ook niet waarom ze het zo aanpakken, hoe meer mensen het spel spelen, des te groter de online community vanzelf wordt en des te hoger hun maandelijkse inkomsten. Als je al zoveel mensen afschrikt het spel te kopen voordat het gereleased is, mis je zoveel momentum om een goede community op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:03:
Is er iemand hier die ook op de officiele forums rondloopt? daar kan de sfeer ook niet al te best zijn? Of zijn wij nou zulke azijnpissers?
Ik geloof dat ze de dag voor het spel uitkwam alle posts van de afgelopen 2 jaar gewist hebben*
Heel erg zonde, want zeker in het begin was er vreselijk veel interesssante feedback van users.
Maarja, zo kunnen eerder gemaakte beloftes niet meer terug te vinden zijn ;)

* althans, dat is wat ik begrepen heb, ben zelf al weken niet meer op de fora geweest.
LoneRanger schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:17:
[...]

Klopt, zonder internet verbinding kun je überhaupt niet spelen, is officieel bevestigd.
Inderdaad.
De officiële reden is dat ze dan makkelijker updates kunnen sturen, maar het schijnt vooral te zijn om de ingame reclames te kunnen updaten.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 10-10-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:56:
[...]
Ik geloof dat ze de dag voor het spel uitkwam alle posts van de afgelopen 2 jaar gewist hebben*
Heel erg zonde, want zeker in het begin was er vreselijk veel interesssante feedback van users.
Maarja, zo kunnen eerder gemaakte beloftes niet meer terug te vinden zijn ;)
Ten tijde dat de beta uitkwam hebben ze idd het normale forum ge-delete en volgens mij nu ook weer met het beta-forum.

De afgelopen weken was het alleen maar pulp wat er nog gepost werd door metname ontevreden mensen.
Van afscheids draadjes tot draadjes over Tropico3, beetje kansloos imho.
De officiële reden is dat ze dan makkelijker updates kunnen sturen, maar het schijnt vooral te zijn om de ingame reclames te kunnen updaten.
Ach en d'r zal vast ook wel een stukje kopieerbeveiliging bijzitten, allebei eigenlijk geen probleem.
Die updates verbaast me niets, ik zag dat er de eerste 24 uur al 3 hotfixes nodig waren. :P
Laten we wel wezen, als je nog steeds geen internetverbinding hebt?
Ok, in de trein met een laptopje op schoot wordt dan mss wat moeilijker.
Dat van die reclame wist ik trouwens niet eens.
Nou ben ik absoluut geen tegenstander van reclames in spelletjes mits goed gebracht natuurlijk.
Denk daarbij aan reclameborden is sport/race spelletjes of billboards, auto dealerships, bestaande bedrijven in citybuilder games. ;)

Overigens hebben 7000 mensen het spel inmiddels aangeschaft gezien er [al] 7000 steden zijn.
Dan ga ik er wel vanuit dat die mensen hooguit 1 stukje grond hebben geclaimd op de aanwezige 4 planeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Ach en d'r zal vast ook wel een stukje kopieerbeveiliging bijzitten, allebei eigenlijk geen probleem.
Die updates verbaast me niets, ik zag dat er de eerste 24 uur al 3 hotfixes nodig waren. :P
Laten we wel wezen, als je nog steeds geen internetverbinding hebt?
Dan blijft het nog steeds onnozel.
Ik wil gewoon niet dat een spelletje verbinding maakt. Updates vis ik handmatig wel binnen
Dat van die reclame wist ik trouwens niet eens.
Nou ben ik absoluut geen tegenstander van reclames in spelletjes mits goed gebracht natuurlijk.
Denk daarbij aan reclameborden is sport/race spelletjes of billboards, auto dealerships, bestaande bedrijven in citybuilder games. ;)
Bij een gratis spelletje heb ik er ook helemaal geen problemen mee, maar een spel wat je koopt (en eventueel ook een abonnement voor hebt), om daar reclame in te stoppen is niet helemaal kies.

Overigens heb ik besloten om te wachten met de aanschaf totdat er DLC's of Expansion packs voor te krijgen zijn (dan bedoel ik niet de GEMs, maar datgene wat je nu met een abonnement zou krijgen).

Ik geef die abonnementsvorm maximaal een jaar en denk dat ze daarna wel inzien dat ze meer geld kunnen verdienen door het op die manier te doen.
Beter 70.000 in een keer verkopen dan 7000 met een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:46:
[...]
Dan blijft het nog steeds onnozel.
Ik wil gewoon niet dat een spelletje verbinding maakt. Updates vis ik handmatig wel binnen
Ik zie eerlijk gezegt het probleem niet zo, de beta deed dat toch ook want als je versie niet up2date was kon je niet spelen.
Bij een gratis spelletje heb ik er ook helemaal geen problemen mee, maar een spel wat je koopt (en eventueel ook een abonnement voor hebt), om daar reclame in te stoppen is niet helemaal kies.
Dus een voetbalspelletje zou er bij jou niet inkomen omdat er reclameborden rond het veld staan?
Het wordt al wat anders als er in de rust reclame wordt uitgezonden wat je niet kunt wegdrukken of dat er tijdens het spelen af en toe een popup rechtsboven in beeld komt met een merknaam.
Billboards met bestaande merknamen her en der in je stad of een bestaande naam op een gevel van een bankgebouw of een mercedes dealer ipv verzonnen namen maakt voor mij eigenlijk niet zoveel verschil.
Ik heb ook nooit gesnapt dat mensen er over konden vallen dat b.v. James bond altijd een Schwarz om heeft en zijn foto's maakt met een Nikkon. :P [geen idee of het de goede merken zijn]
Maar goed, dat is een discussie op zich of kwam er daadwerkelijk reclame in het spel?
Overigens heb ik besloten om te wachten met de aanschaf totdat er DLC's of Expansion packs voor te krijgen zijn (dan bedoel ik niet de GEMs, maar datgene wat je nu met een abonnement zou krijgen).

Ik geef die abonnementsvorm maximaal een jaar en denk dat ze daarna wel inzien dat ze meer geld kunnen verdienen door het op die manier te doen.
Beter 70.000 in een keer verkopen dan 7000 met een abonnement.
Ik hoop met je en daarnaast nog een mod om die belachelijke gameplay te omzeilen. :)

Overigens is de CC gemaakt door hobbyisten uiteindelijk toch gratis.
Het is me alleen niet duidelijk geworden of dat ook voor SP geldt. [zal wel niet]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:26:
[...]
Dus een voetbalspelletje zou er bij jou niet inkomen omdat er reclameborden rond het veld staan?
Nee, maar meestal zijn het nepreclames van nepbedrijven in spelletje.
Acme enzo/
Maar goed, dat is een discussie op zich of kwam er daadwerkelijk reclame in het spel?
Dat is mij nu nog niet helemaal duidelijk.

Heeft iemand al een review gespot, overigens?
edit:
Ik heb me nu op de officiële site aangemeld, maar ik kan de fora nergens vinden?
Ben ik nou zo scheel? :?

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-10-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Steam heeft een forum over citiesXL

http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=984856 bijvoorbeeld is niet heel positief.

[ Voor 8% gewijzigd door Dunbar op 11-10-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, heb er wel genoegen in om te zien dat men overal een boycotactie tegen het spel houdt (eentje die daadwerkelijk opgevolgd wordt zelfs). Laten we hopen dat ze hun fouten inzien en over een jaar ofzo een nieuwe uitgave uitbrengen waarin je gewoon alles kan doen, offline.

(en wtf, op dat steamforum zitten daadwerkelijk mensen die extra geld gegeven hebben aan die zogenaamde "limited edition" die volledig uit digitale content bestaat die zowiso gratis zou moeten zijn 8)7 )

[ Voor 27% gewijzigd door boe2 op 11-10-2009 02:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Nja, ik heb ook de limited edition. Ik begreep dat de limited edition gewoon wat extra content bevatte voor de mensen die pre-orderden (zo werd het geadverteerd tenminste). Geloof niet dat de limited duurder was de normale die ze nu te koop aanbieden.

edit: ik zie nu dat steam de limited edition voor 5 euro meer aanbiedt :X (45e ipv 40e voor de normale). Ik heb de limited edition gepre-ordered voor 40 euro, dus zeg maar 5 euro korting voor de vroege vogels. Maar die 5 euro extra is het niet waard lijkt me, zeker omdat een deel van die extra content alleen in het MMO deel te gebruiken is.

[ Voor 40% gewijzigd door Dunbar op 11-10-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hoe dan ook, je kunt het volledige spel proberen voor 7 dagen:
What is the trial version of Cities XL™?

The trial version is a complete version of Cities XL™ online (Planet Offer), completely free, that anyone can play for 7 days.

For this reason you will not need an activation key when creating an account on our website.
Dat is inclusief PO voor 7 dagen.
What does the trial version include?

In the trial version the player has the complete access to all the feature of the Planet mode (online game). The only difference is in the number of the cities that can be built: for the trial you have a maximum of 2 cities, while in the Planet mode you can build up to 5 cities.

The Solo mode is not included in the trial version.
Ik denk wel dat het raadzaam is om nog een paar maandjes te wachten totdat de meeste bugs gefixt zijn en er extra content beschikbaar is om een goed waardeoordeel te kunnen vormen.
Aangezien ik nergens op de site een download link voor de trial kond vinden zo snel verwacht ik eigenlijk dat het pas begin november te downloaden is want:
It will be soon available also in the following french magazines:

* SVM (22nd of October)
* Ordinateur Individuel (27th of October)
Dunbar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:59:
Nja, ik heb ook de limited edition. Ik begreep dat de limited edition gewoon wat extra content bevatte voor de mensen die pre-orderden (zo werd het geadverteerd tenminste). Geloof niet dat de limited duurder was de normale die ze nu te koop aanbieden.
Volgens hun site is de limited 10 euro duurder. [49.99]
De meeste extra content van die limited edition is alleen maar bruikbaar als je ook een PO neemt.
Gelukkig krijg je wel een T-shirt en een poster die wel werken in SP. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
De negatieve reacties komen vooral van mensen die een Simcity 5 hadden verwacht. Cities XL is geen voortvloeisel uit SC4 en mensen moeten het ook niet zo bekijken imo. Het is gewoon een volledig nieuw spel, en de interface en graphics zijn iig een heel stuk beter dan SC4. Of de gameplay ook beter is weet ik niet (zo ver ben ik nog niet) maar ik denk dat het voor een fanatieke SC4 fan wel de moeite is het spel aan te schaffen.

Wat de PO content betreft, Monte Christo neemt hier gewoon een risico door iets vernieuwend neer te zetten. Het is een beetje jammer dat ze hebben aangekondigd het mass transit systeem alleen maar in het MMO deel te zetten, maar aangezien dat mass transit systeem nog niet eens gereleased is, lijkt het mij wat voorbarig om het spel daarop af te fakkelen. SC4 was niet speelbaar zonder mass transit, maar dit is niet SC4, maar een volledig nieuw spel. Bekijk het ook zo, en ga het niet vergelijken met SC4.

Doet me een beetje denken aan het vergelijken van Team Fortress 2 met Counterstrike Source. Ja, het zijn beide FPS, maar daar houdt de vergelijking ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dunbar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:32:
De negatieve reacties komen vooral van mensen die een Simcity 5 hadden verwacht.
Mweh, dat is wat voorstanders telkens zeggen.

En dat zou ook correct zijn als de meeste kritiek over het spel inhoudelijk zou gaan.
Dit is echter niet het geval, de meeste kritiek gaat over het businessmodel en dat heeft niets te maken met het wel of niet verwachten van een Simcity 5.
City Life-fans klagen hier ook over, bijvoorbeeld.

Het enige puntje wat de 'Simcity 5'-mensen liever hadden gezien waren vooral dynamische gebouwen (dus dat een gebouw kan up- en downgraden ipv statisch zijn), ambient sounds en meer diepgang.

Maar de meeste negatieve reacties zijn toch écht vanwege het feit dat je niet offline kan spelen en dat je een abonnement moet hebben om het spel volledig te kunnen spelen.

Naast het feit dat ze nu een half-af spel uit hebben gebracht onder het mom van 'extra content komt later'.
(Zie de mass transit. Bussen zouden in single player zitten en dat hebben ze uit single player gehaald, niet omdat ze vonden dat bussen bij de betaalde content hoorde, maar simpelweg omdat ze het niet afkregen).

Moet ik er ook bij zeggen dat Monte Christo deze kritiek zelf over zich heen heeft geroepen door eerst een hele hoop feedback aan de community te vragen en hier later niets mee te doen.
Een community aan je proberen te binden en dan deze na 2 jaar 'dumpen' is nooit slim.

Dunbar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:59:
Nja, ik heb ook de limited edition. Ik begreep dat de limited edition gewoon wat extra content bevatte voor de mensen die pre-orderden (zo werd het geadverteerd tenminste).
Maar die extra content kan je toch alleen gebruiken als je een abonnement hebt?

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 11-10-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ik heb de ontwikkeling van het spel pas een maand gevolgd dus daar weet ik niets van :)

Monte Christo probeert gewoon een nieuw business model uit dus uiteraard krijgen ze daar kritiek op. Ik verwacht eigenlijk dat ze nog wel wat bijdraaien met de verschillen tussen de SP en de MP omdat ik denk dat de meeste spelers die fanatiek de MP gaan spelen (en dus de cashcow worden van Monte Christo) toch bij de SP beginnen. Als de SP slecht speelbaar is en een hoop diepgang mist, vloeien er minder mensen door naar de MP.
[...]
Maar die extra content kan je toch alleen gebruiken als je een abonnement hebt?
Volgens mij zijn de landmarks die je erbij krijgt voor de SP en de blueprints voor de MP. Voor mij maakt het niet uit omdat ik de LE heb gekocht voor de prijs van de normale editie in de pre-order. Er zitten ook 5 extra SP maps bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Dunbar op 11-10-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dunbar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:47:
Ik heb de ontwikkeling van het spel pas een maand gevolgd dus daar weet ik niets van :)

Monte Christo probeert gewoon een nieuw business model uit dus uiteraard krijgen ze daar kritiek op. Ik verwacht eigenlijk dat ze nog wel wat bijdraaien met de verschillen tussen de SP en de MP omdat ik denk dat de meeste spelers die fanatiek de MP gaan spelen (en dus de cashcow worden van Monte Christo) toch bij de SP beginnen. Als de SP slecht speelbaar is en een hoop diepgang mist, vloeien er minder mensen door naar de MP.
Kijk, an sich is er niets mis met een nieuw businessmodel proberen.
Maar de verhouding tussen singleplayer en multiplayer is gewoon vreselijk scheef.

Ik vermoed dat het huidige businessmodel ook pas relatief laat tot ontwikkeling is gekomen en dat het idee van GEMs hun eerste businessmodel was, maar dat ze bang waren dat ze daar niet genoeg geld mee zouden verdienen hebben ze veranderd in het huidige model.

Waar op zich nog niets mis mee is, maar er wordt gewoon zoveel weggelaten uit het 'normale' spel dat mensen zich een poot uitgedraaid voelen.

Als de singeplayer gratis is, dan is een abonnement nog te begrijpen (en het feit dat je extra moet betalen voor GEMs).

Maar als ik dit spel een jaar wil spelen met alle GEMS, dan ben ik het volgende kwijt:
40 euro voor singleplayer
12x7 euro voor abonnement (of is dat 8 euro?)
3x5á10 euro voor de GEMs (ervanuitgaande dat er 3 uitkomen komend jaar. Prijs voor GEMs is nog niet bekend).
Dan ben ik dus 139 euro kwijt in een jaar (op z'n goedkoopst) als ik alles in mijn spel wil hebben.

Zoals ik zei, niets mis met een nieuw businessmodel, maar ze hadden iets minder 'voortvarend' te werk moeten gaan en dan hadden ze een stuk minder kritiek gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Nja, ik denk toch de toekomst van pc gaming die kant op zal gaan. Vroeger had je ook de release van een spel gevolgd door load aan addons en expansion packs. Dat zal nu gevolgd worden door te betalen DLC of montly fee's.

Wat Monte Christo nu probeert (een combinatie van DLC en monthly fee) gaat denk ik niet werken. Ik verwacht/hoop dat ze bepaalde dingen die ze nu exclusief voor de MP hadden bedacht ook wel als DLC zullen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dunbar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:02:
Nja, ik denk toch de toekomst van pc gaming die kant op zal gaan. Vroeger had je ook de release van een spel gevolgd door load aan addons en expansion packs. Dat zal nu gevolgd worden door te betalen DLC of montly fee's.
Oh, zeker, DLC en microtransactions zijn nu standaard aan het worden en het geeft spellen ook zeker een langere levensduur :)
Wat Monte Christo nu probeert (een combinatie van DLC en monthly fee) gaat denk ik niet werken.
Dan zijn we dat met elkaar eens :)

Mijn mening is ook dat ze, zeker voor het soort spel dat CXL is, misschien het beste bij DLC's hadden kunnen blijven.

Citybuilders zijn vaak spelletjes die je in het begin intensief speelt, tot je een lekkere grote stad hebt, alles loopt en je 'alles wel gezien hebt'.
Dan gaat het de kast in om na een paar maanden weer tegen te komen en weer een flinke stad te bouwen.
Repeat.
Althans, dat is bij mij het geval, maar ik denk dat dat wel redelijk algemeen is.

Bij spelletjes, zoals WoW, is een maandelijkse fee te begrijpen, omdat er constant ontwikkeling in je karakter zit, nieuwe verhalen, etc.
RPGs zijn spelletjes bij uitstek die goed werken met monthly fees.

Bij strategiespelletjes is dat flink moeilijker, puur omdat je er niet elke dag (of maand) mee bezig bent en een nieuwe blueprint, bus of GEM gewoon niet afweegt tegen maandelijkse fees.

Overigens is de eerste content die uitkomt al bekend:
First content pack:
  • Medieval pack: 10 residences, a hotel, a shop, a restaurant, a plaza (decoration zone), a church and a 2-lane street.
  • The map of Rio de Janeiro featuring the famous statue of Christ the Redeemer.
  • Sponsored Content: a Ford dealership producing real Ford cars
  • 3 Megastructures: the ‘Glass Gherkin’ from London, the Tokyo Imperial Palace and Alcatraz.
    * A new farm model.
Second content pack:
  • Chinatown pack 10 residences, a hotel, a shop, a restaurant, a plaza (decoration zone), a temple and a gate.
  • A realistic map of Manhattan featuring the Statue of Liberty, the Empire State Building and the road network.
  • Blueprints: three new stadiums (football, baseball and American football).
  • New maps.
  • An animated ferris wheel.
Third content pack:
  • A comprehensive bus system: create your own bus lines and place each bus stop
  • A selection of new roads inspired by roads from US, Britain and other European countries
  • A selection of different service vehicles from different countries (police , ambulances, fire brigade)
We weten dat bussen eind 2009/begin 2010 komen, dus je kan er ongeveer vanuit gaan dat er elke maand (in ieder geval de komende drie maanden) een content pack uitkomt).

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 11-10-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De enige DLC die verkrijgbaar gaat worden voor SP zijn patches voor de gameplay en de nodige bugfixes.
Extra gebouwen etc kun je compleet vergeten.
CC gemaakt buiten MC om mag dan wel "gratis" zijn je hebt er nog steeds een PO voor nodig. ;)

Wat ik trouwens begrepen heb is dat nergens op het hoesje staat dat je een internet verbinding nodig hebt?
Kun je dat bevestigen Dunbar?

Verder eens met het verhaal van Anandus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
LoneRanger schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:47:
De enige DLC die verkrijgbaar gaat worden voor SP zijn patches voor de gameplay en de nodige bugfixes.
Extra gebouwen etc kun je compleet vergeten.
CC gemaakt buiten MC om mag dan wel "gratis" zijn je hebt er nog steeds een PO voor nodig. ;)

Wat ik trouwens begrepen heb is dat nergens op het hoesje staat dat je een internet verbinding nodig hebt?
Kun je dat bevestigen Dunbar?

Verder eens met het verhaal van Anandus. :)
Anandus heeft het goed samengevat. Ik denk trouwens dat ze ook wel DLC beschikbaar stellen voor de SP, simpelweg omdat het geld oplevert.

Je hebt altijd een internetverbinding nodig om te spelen, omdat je wanneer je het spel opstart je gewoon in een soort lobby terechtkomt waar je moet inloggen met een gebruikersnaam+pw. Daarna kom je pas in het echte spel waar je kunt kiezen tussen planetmode of solo mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dunbar schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:51:
[...]

yup, Anandus heeft het goed samengevat. Ik denk trouwens dat ze ook wel DLC beschikbaar stellen voor de SP, simpelweg omdat het geld oplevert.

Je hebt altijd een internetverbinding nodig om te spelen, omdat je wanneer je het spel opstart je gewoon in een soort lobby terechtkomt waar je moet inloggen met een gebruikersnaam+pw. Daarna kom je pas in het echte spel waar je kunt kiezen tussen planetmode of solo mode.
Heb ik gemist dat ze DLC gaan aanbieden voor SP tegen betaling?
Heb je daar een bron van want ik ben wel benieuwd?
Ik geloof het nml niet omdat dat tenkosten kan gaan van de PO abo's.
Hooguit als die laatste gaan tegenvallen zou het kunnen.

Volgens Mathew van MC hoef je maar 1 keer op te starten met een verbinding, zonder verbinding zou je gewoon in SP only terecht moeten komen.
Maar mijn vraag was of het op de hoes van het spel staat dat je een connectie nodig hebt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LoneRanger op 11-10-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ik heb geen hoes, want ik heb het via steam gekocht ;)

Dat ze DLC voor de SP gaan aanbieden heb ik geen bron voor, puur speculatie van mezelf.
- DLC voor SP is gewoon extra profit
- Beter speelbare SP zal vanzelf meer doorstroom geven naar de MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59

Austin

Uit een boek

Zou wel zo fijn zijn dat je SP ook zonder internetverbinding kan spelen, vond het toch wel een beetje overdreven om ook in SP modus internet te moeten hebben.
Niet dat ik hem nu ga kopen, in ieder geval nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 14-09 21:37
Kan aan mij liggen, maar je kan het weldegenlijk offline spelen. Trek de internet kabel er maar eens uit en probeer maar in te loggen. Ik kreeg na het bericht dat ik geen verbinding had prompt de mogenlijkheid om offline te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zingo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:40:
Kan aan mij liggen, maar je kan het weldegenlijk offline spelen. Trek de internet kabel er maar eens uit en probeer maar in te loggen. Ik kreeg na het bericht dat ik geen verbinding had prompt de mogenlijkheid om offline te spelen :D
Volgens mij moet je sowieso de eerste keer wél online komen.
Ik geloof dat er een timertje gaat lopen die na een tijdje (paar weken/maanden) weer zorgt dat je je weer onlinemoet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Mhh, zou best kunnen, maarja, ik zit meestal met de laptop op het huisnetwerk eenmaal per dag, dusja :)

Ik moet zeggen, wel een leuk spel, best vele mogenlijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Wat me een beetje tegen valt is de grafische performance van het spel. Dit ligt waarschijnlijk aan mijn systeem (Intel Core2Duo E6600 @ 2,4 Ghz., 2Gb. intern, 7900GTX 512Mb. grafische kaart). Als ik van een afstandje kijk zijn de auto's "rijdende blokjes" en pas als ik bijna geheel inzoom worden de auto's gerendered zoals ze zouden moeten zijn. Zijn er ook mensen hier die het spel met een sneller systeem spelen en ziet dit er dan wel goed uit? Ik heb de grafische settings op maximaal staan.

Hier een screenshotje, als het goed is, zie je op de wegen bruine blokjes. Dat moeten de voertuigen voorstellen :-(:

Afbeeldingslocatie: http://www.baspiepers.nl/images/CitiesXL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ik heb hetzelfde met een i5 met GFX275. Wees blij, anders zou het wellicht niet meer echt heel soepel lopen. Er zit wel een memory leak bug in het spel ofzo, als je langere tijd speelt, gaat het spel laggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
ik heb er zelf ook aangedacht dit spel te kopen, was eigenlijk best enthousiast er over...
tot dat ik hoorde dat ze een belangrijk deel er uit hebben gehaal, het transport gedeelte.
echt een misser.

maak het spel zeg €10,- duurder en dan krijg je alles erbij als ze zo nodig het spel moeten uitmelken. en na een tijdje een uitbreiding uitbrengen. zoals bij de sims (ik weet dat het een hele andere genre etc. maar bedoel hier ook het idee).

@LordSpud:
speeld het spel wel fijn?

heb de demo een uurtje gespeeld en vond het er erg kinderlijke en "dom" uitzien, het was gewoon expres geprobeerd moeilijk te maken..

jammer voor Monte Cristo maar laat mijn geld hiervoor lekker in mijn portomonnee zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
@thvers

Op zich speelt het wel fijn maar het is even wennen. Er zitten nog wel wat onvolkomendheden in. Soms ben ik gewoon super lang bezig om een weg aan te leggen zoals ik wil dat ie ligt. Je zou met je shift toets bijvoorbeeld de weg hoger moeten kunnen leggen maar da's nogal lastig: de weg schiet soms ineens de hemel in en soms gebeurt er niets. 't Is het net niet, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ik heb het spel nu een tijdje gespeeld, en ik moet zeggen dat het eigenlijk niet heel bijzonder is; het mist diepgang. Er is eigenlijk maar 1 manier om een grote stad te maken (heavy industry en offices). Steden maken gericht op agriculture of holidays kan wel, maar kunnen nooit gigantisch groot worden.

Het 2de punt zijn de terrein eigenschappen, je kunt kiezen of je op een map wil met oil, water, holidays of agriculture waarbij je vaak een combinatie van 2, 3 of van alle vier en beetje kunt krijgen. Het grappige is dat 3 van de 4 al eindproducten opleveren:
water->water
agriculture->food
holiday->holidays

Oil daarentegen gaat anders.

Oil->Industry->munufacturing->high tech->offices. Verder heb je oil nodig om energie op te wekken.

Zit je op een map zonder oil, dan zul je dus oil moeten kopen, of bijvoorbeeld alleen high tech als je offices wil.
Het tradingsysteem is suf. Als je solo speelt dan kun je alleen traden met omnicorp die voor elke token dezelfde prijzen hanteert. Ze kopen voor 25/token en ze verkopen voor 100/token! Dit houdt dus concreet in dat het heel moeilijk is om goeie economy op te zetten als je een stad wil bouwen zonder oil en/of heavy industry.

Online is het niet veel beter omdat iedereen zijn contracts kan cancellen wanneer ie wil. De prijzen zijn lager, maar fluctueren heel erg, en zijn heel onbetrouwbaar omdat je contracts elk moment kunnen worden gecancelled.

Cities XL is wel een leuk spel, goed genoeg om een zondagje mee weg te spelen, maar ik had er toch een stuk meer diepgang in verwacht. En het MMO deel is in de huidige opzet waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Zo te lezen is er dus weinig verschil met hoe het er in de bèta aan toe ging.
Het grootste obstakel is inderdaad om een goeie economie te kunnen creëren, dit ging in de beta ook al vrij slecht.

Zag zojuist op internet een launch trailer waarin ze je lekker maken met beelden van een trein in het buitengebied en een verhoogde spoorlijn in de stad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
zo te horen kan ik dus eigenlijk nog gewoon bij City Life of Sim City blijven.. jammer, had erg gehoopt op een mooi diepgaandee city builder..
dat met die olie vind ik wel onzin (voor autos ed. snap ik maar voor je energie behoeftes...??), of heb je ook gewoon "groene/andere" energie bronnen?
eigenlijk dwingen ze je om online te gaan en dus te gaan betalen aangezien je geen tgransport hebt en erg dure olie prijzen bij de solo als ik het goed begrijp.

jammer, jammer, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
thvers schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:18:
zo te horen kan ik dus eigenlijk nog gewoon bij City Life of Sim City blijven.. jammer, had erg gehoopt op een mooi diepgaandee city builder..
dat met die olie vind ik wel onzin (voor autos ed. snap ik maar voor je energie behoeftes...??), of heb je ook gewoon "groene/andere" energie bronnen?
Tja, energie opwekken doe je nou eenmaal met brandstof en aangezien olie de enige is die in het spel zit.
D'r zitten wel windmolens in het spel, leuk voor een dorpje maar niet echt reëel voor een stad.
eigenlijk dwingen ze je om online te gaan en dus te gaan betalen aangezien je geen tgransport hebt en erg dure olie prijzen bij de solo als ik het goed begrijp.

jammer, jammer, jammer...
Transport als in OV is niet echt nodig in het spel, reistijd is niet echt een probleem in CXL, neemt niet weg dat het wel bij een city-builder game hoort.
Ze dwingen je idd online te gaan wat hun goed recht is maar vooralsnog krijg je er weinig tot niks voor terug als je zo'n PO aanschaft.
Zoals ik het gelezen heb komt mass transit in het spel d.m.v. diverse gem's.
Vooralsnog heb ik niet echt een reden om aan te nemen dat de gem's wat toevoegen aan het "spel".

Stiekem hoop ik dat ze het spel over een jaartje wel verlaten hebben, wieweet wordt het dan nieuw leven ingeblazen d.m.v. mods.
Zoals ik begrepen heb schijnt het vrij makkelijk te modden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reviews druppelen binnen.

IGN: 8.1
Cities XL moves the city-building genre in the right direction. Its friendlier learning curve as compared to the SimCity series will rope in new players, while its greater city design freedom will keep vets interested. However, even with multiplayer trading and resource balance and management, Cities XL is still not as hardcore as the SimCity series, and the subscription cost is questionably worth the arguably shallow multiplayer content. We encourage you to give the demo a shot before committing to it. The future is bright for Cities XL, but it's doubtful that it's bright enough to dethrone SimCity 4 as the preferred city-building simulation.
Gamespot: 6.0
As engaging as Cities XL can be for those who appreciate straightforward city building, the game is only halfway there. The single-player mode has clearly been manipulated to nudge gamers toward the MMO-styled subscription plan, which doesn't offer great bang for the buck at present. Serious improvements will have to be made to the online features to make Planet mode viable for the long term. So right now you're stuck with an unremarkable and rather conventional city-building game that's big on promises but has yet to make good on most of them.
Ik vind dat IGN CXL wel heel erg de benefit of the doubt geven, zeker als je zoiets leest "subscribtion cost is 'questionably' worth the 'arguably' shallow multiplayer content".
Ik kan me meer vinden in Gamespot's mening.

offtopic:
Wat zijn andere grote gamesites in het kaliber van bovenstaande twee, trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Nja, de meeste van die sites worden volgens mij zwaar gesponsord/halen ad inkomsten uit de game industrie. Vooral de IGN review is BS. De echte reviews zitten in de comments. deze post op het steamforum vat ze goed samen

Waar Monte Christo zwaar de boot mee in is gegaan is dat de Planet Offer gewoon de singeplayer is, maar dan met een ' beter' trade systeem (en een chatboxje). Feit is dat gewoon iedereen zijn stadje aan het bouwen is, en jouw acties hebben totaal geen invloed op anderen. Samenwerken kun je ook niet, en loont ook niet. Wat er nu gebeurt is dat mensen 5 steden op dezelfde planeet hebben. 4 gespecialiseerde steden die alles naar de hoofdstad toe sturen waar je dan lekker kunt bouwen zonder op de resources te letten. Je kunt veel van Planet Offer zeggen, maar echt multiplayer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ign gaf laatst een race spel van ea ook een zwaar goed cijfer, itt de rest

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:20:
ign gaf laatst een race spel van ea ook een zwaar goed cijfer, itt de rest
NFS: Shift toevallig? Zou best wel eens een terecht cijfer kunnen zijn (niet alles van EA is slecht (bijna alles)). Reviews zijn gevaarlijke bronnen voor "onafhaneklijke" beoordeling, aangezien dit politiek vaak erg gevoellig ligt (geen goed cijfer = geen reclameinkomsten). Zelf testen lijkt daarom altijd zeer belangerijk, door de demo een slinger te geven. Zelf heb ik meegedaan aan de beta, die me al vrij snel niet meer kon boeien. Sim City 4 (van EA) blijft af en toe nog leuk. Ik vrees dat we na deze "flop" weinig city builder games kunnen gaan verwachten die ons geven wat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:32:
[...]
Sim City 4 (van EA) blijft af en toe nog leuk. Ik vrees dat we na deze "flop" weinig city builder games kunnen gaan verwachten die ons geven wat we willen.
offtopic:
Als EA slim is dan brengen ze gewoon een remake van SC4 uit.
Geef het een 3D-jasje (Met een beetje mazzel zijn alle originele bat-modellen nog aanwezig) en zorg dat de wegen freeform zijn.
Meer hoeft er eigenlijk niet te gebeuren en dan zullen een héle hoop mensen blij zijn.

Al die onzinnige 'innovaties' die ze in Simcity Societies, City Life en CitiesXL hebben gestopt die hoeven helemaal niet voor een hoop fans denk ik (maar vindt men noodzakelijk om zich te onderscheiden van SC4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thvers schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:18:
zo te horen kan ik dus eigenlijk nog gewoon bij City Life of Sim City blijven..
Ik heb het topic van city life opgezocht. 12 reacties. Is dat spel wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:29:
[...]

Ik heb het topic van city life opgezocht. 12 reacties. Is dat spel wel de moeite waard?
offtopic:
Ik heb toevallig zaterdag voor €4,99 City Life 2008 uit de budgetbak opgescharreld, op zich is het wel leuk, al is het wennen met die verschillende bevolkingsgroepen.
Maar so far vind ik het best leuk, misschien zelfs leuker dan CXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:29:
[...]

off-topic: City Life (2008) is zeker de moeite waard, het is in het begin idd even wennen aan de bevolkingsgroepen maar dit vind ik ook realistiser. het enige nadeel (als je het zo kunt noemen) is als je eenmaal een goede economie hebt schiet je geld omhoog en hoef je hier niet op te letten. je kunt hem nu wel halen aangezien deze goedkoop is. (prijs weet ik niet)

On-topic:
kun je bij CitiesXL ook een game-key kopen op internet, zag op http://www.g2play.net/sto...dition-Retail-CD-Key.html dat je deze kan kopen voor €15,-. is dit betrouwbaar?
want voor deze prijs zou ik hem wel willen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

thvers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

off-topic: City Life (2008) is zeker de moeite waard, het is in het begin idd even wennen aan de bevolkingsgroepen maar dit vind ik ook realistiser. het enige nadeel (als je het zo kunt noemen) is als je eenmaal een goede economie hebt schiet je geld omhoog en hoef je hier niet op te letten. je kunt hem nu wel halen aangezien deze goedkoop is. (prijs weet ik niet)

On-topic:
kun je bij CitiesXL ook een game-key kopen op internet, zag op http://www.g2play.net/sto...dition-Retail-CD-Key.html dat je deze kan kopen voor €15,-. is dit betrouwbaar?
Tot nu toe 2 bestellingen geplaatst bij g2play.net, en geen nare ervaringen gehad. Af en toe een beetje traag met het uitgeven van keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
dus het is slim om deze hier te kopen aangezien ik €50,- kwijt ben als ik het via steam doe.
hoe krijg ik de key?? (mail, post etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik zal even mijn ervaringen met jullie delen.
Eigenlijk koop ik helemaal niet meer zo veel spellen, maar had een financiele meevaller gehad, was bij de Mediamarkt zaterdag en dacht, 40 euro, nette prijs, koop 'm gewoon.

Ik raad het iedereen af dit spel te kopen.
Waarom?
- Grafisch valt het mij erg tegen. Ik heb een prima computer, maar als ik in een stad een beetje uitzoom, dan is de textuur van de gebouwen gelijk verdwenen en deze komt pas terug als je erg inzoomt in de stad, heel vervelend, want vaak werk je op een uitgezoomde afstand om overzicht te hebben.
- Het leuke uit SC4 vond ik dat je kan traden met je buursteden, stroom verkopen, afval kopen/verkopen etc, daar ga je dus gewoon grof voor betalen om deze opties te hebben in Cities XL.

Ik moet zeggen dat de multiplayer optie er wel erg goed uitziet, het trade scherm zag er erg ingewikkeld uit, dus daar kan je ws best veel mee doen, plus als je begint met spelen en je gaat je eerste stad bouwen, dan mag je een plekje uitkiezen op een wereld en dat is ook leuk, je kan echt zeggen "hier" ga ik bouwen en dan kan je zien wie er bij je in de buurt zitten.

Goed, mij is het dus tegengevallen en ik heb spijt dat ik 'm gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
anandus schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:07:
[...]
offtopic:
Als EA slim is dan brengen ze gewoon een remake van SC4 uit.
Geef het een 3D-jasje (Met een beetje mazzel zijn alle originele bat-modellen nog aanwezig) en zorg dat de wegen freeform zijn.
Meer hoeft er eigenlijk niet te gebeuren en dan zullen een héle hoop mensen blij zijn.

Al die onzinnige 'innovaties' die ze in Simcity Societies, City Life en CitiesXL hebben gestopt die hoeven helemaal niet voor een hoop fans denk ik (maar vindt men noodzakelijk om zich te onderscheiden van SC4).
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:41
Ik was deze morgen eventjes te impulsief en had het spel gekocht op steam...

Nu is alles geinstalleerd, account aangemaakt en opgestart... Maar nu blijft hij gewoon hangen bij checking version...

Wat een teleurstelling zeg, het spel wilt geneens starten :( Iemand ook dit probleem ervaren?

Afbeeldingslocatie: http://files.stormenet.be/justwannaplay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En er zijn geen overactieve firewalls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
anandus schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:32:
En er zijn geen overactieve firewalls?
Nope, geen draaiende firewalls, en daarvoor moet hij eerst inloggen wat prima lukt trouwens :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardos777
  • Laatst online: 20:04
Heb het spel gister ook gekocht... eerste keer dat ik opstart loopt ie vast.. geen goed begin.

Maargoed een beetje een dorpje gebouwd, ging verder wel goed. Nu heb ik precies het zelfde als Storme, hij blijft daar bij mij ook vast staan. Wat een gezeik ook met dat online gedoe, doe mij maar een SC5 en dan een echte! $#^%*&$!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien zijn de servers even plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Dat is goed mogelijk dat de servers plat zijn... vooral nu dat Ricardos hetzelfde probleem heeft, maar dan zijn ze al een 7tal uur plat... grote teleurstelling in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 12:51
Ik heb al een paar dagen gespeeld, en ook bij mij hangt ie stil op dat schrem, en bij "steam"users ook.... denkt dat het een server probleem is, aangezien ik al een aantal uren met plezier heb mogen gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
Dunbar schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:26:
Ik heb hetzelfde met een i5 met GFX275. Wees blij, anders zou het wellicht niet meer echt heel soepel lopen. Er zit wel een memory leak bug in het spel ofzo, als je langere tijd speelt, gaat het spel laggen :(
Ik heb een I7 920, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
bob.ross schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:49:
Ik zal even mijn ervaringen met jullie delen.
Eigenlijk koop ik helemaal niet meer zo veel spellen, maar had een financiele meevaller gehad, was bij de Mediamarkt zaterdag en dacht, 40 euro, nette prijs, koop 'm gewoon.

Ik raad het iedereen af dit spel te kopen.
Waarom?
- Grafisch valt het mij erg tegen. Ik heb een prima computer, maar als ik in een stad een beetje uitzoom, dan is de textuur van de gebouwen gelijk verdwenen en deze komt pas terug als je erg inzoomt in de stad, heel vervelend, want vaak werk je op een uitgezoomde afstand om overzicht te hebben.
- Het leuke uit SC4 vond ik dat je kan traden met je buursteden, stroom verkopen, afval kopen/verkopen etc, daar ga je dus gewoon grof voor betalen om deze opties te hebben in Cities XL.

Ik moet zeggen dat de multiplayer optie er wel erg goed uitziet, het trade scherm zag er erg ingewikkeld uit, dus daar kan je ws best veel mee doen, plus als je begint met spelen en je gaat je eerste stad bouwen, dan mag je een plekje uitkiezen op een wereld en dat is ook leuk, je kan echt zeggen "hier" ga ik bouwen en dan kan je zien wie er bij je in de buurt zitten.

Goed, mij is het dus tegengevallen en ik heb spijt dat ik 'm gekocht heb.
Ik ben het hier duidelijk niet mee eens..
Als je een goede pc hebt, kun je er goed mee spelen.

Verder valt het mij op dat veel posters hier makkelijk alles afkraken, maar er zitten echt goede punten in de game.
Ik koop ook niet veel games, maar deze wel, en ben blij dat ik hem heb gekocht, speelt lekker weg en je moet beter nadenken voodat je dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzy.nl schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:00:
[...]

Ik ben het hier duidelijk niet mee eens..
Als je een goede pc hebt, kun je er goed mee spelen.

Verder valt het mij op dat veel posters hier makkelijk alles afkraken, maar er zitten echt goede punten in de game.
Ik koop ook niet veel games, maar deze wel, en ben blij dat ik hem heb gekocht, speelt lekker weg en je moet beter nadenken voodat je dingen doet.
Ik blijf het spel nog ff volgen. Als er veel OV opties inkomen en reistijd etc. wel een rol gaat spelen, dan ga ik hem nog eens kopen. Ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazzy.nl schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:51:
denkt dat het een server probleem is
Wel suf eigenlijk dat er niet gewoon een melding komt van 'servers are down' ofzo.
Op deze manier blijf je vragend achter, zeker als je net het spel hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Jazzy.nl schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:00:
[...]

D'r zitten zeker goede punten in de game met als belangrijkste wegen systeem maar ook de effecten van de zo'n en water zijn prima.
De gamplay gaat nog redelijk goed maar dat je b.v. de capaciteit van een waterpomp niet kunt zien gaat helemaal nergens over.
Dekking van scholen, politie e.d. heel erg mooi bedacht dat toegankelijkheid zorgt voor grotere dekking maar hoeveel inwoners maken nou gebruik van de school, wat is het effect van scholing en hoeveel inwoners gaan er naar school en zit het gebouw daarmee vol?
Leuk dat je kunt zonen op sociale klasse, kan maar in mijn ogen niet zinvol en dubbel omdat je ook nog eens de density bepaald.
Of/of lijkt me wenselijker dus of de density bepalen of de sociale klasse en dan naarmate de omstandigheden, grotere zones danwel social voorzieningen, kan de boel evolueren.
Ah, een van de zere enkels van het spel [imo] het is te statisch, er veranderd niks tenzij je het helemaal zelf doet.
Toegegeven dat is een stuk realistischer mss dan SC4 maar er zit nauwelijks verassing in het spel.
Dan het zonen, de manier waarop is mooi gedaan maar het feit dat een wolkenkrabber net zoveel ruimte nodig heeft als een 2 slaapkamer woning is er vreemd.
Ik kan gerust nog even verder gaan. ;)

Het MMO gedeelte en PO.
Leuk bedacht slecht uitgewerkt.
Er zijn heel wat ideeen naar voren gebracht tijdens de beta om dat aantrekkelijker te maken maar ze zijn blijven steken op een chat en een trade-systeem wat niet goed uitgedacht is.
Verder belachelijk dat je dat je de updates via PO niet kunt gebruiken in singleplayer, dat geeft maar weer aan hoe zwak het MMO gedeelte is.
Maak dan leuke pakketjes en bied die aan voor een paar euro.
Ik vind het prima om voor extra gebouwen, monumenten, openbaar vervoer te betalen zolang ik het maar kan gebruiken in singleplay en dus ook als de servers eruit liggen of MC ondersteuning opheft.
De gemaakt updates straks door derden zullen gratis zijn voor iedereen maar wedden dat je ze niet zal kunnen gebruiken in SP?

Ik heb me er overigens wel prima mee vermaakt in het begin van de beta. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lSYHyimxDT09Mx5Tj5bt8UWv/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

thvers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

On-topic:
Heb je het toevallig al geprobeerd? Ik heb hem gedownload om te kijken of het was, maar je hebt dus inderdaad een key nodig. Ik dus alle winkels afgeweest maar ik heb hem gewoon nergens kunnen vinden. Achteraf, na alle negatieve reacties misschien ook maar goed, maar voor 15 euro zal hij het wel waard zijn toch?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Chaos-Zero schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:31:
[...]

Heb je het toevallig al geprobeerd? Ik heb hem gedownload om te kijken of het was, maar je hebt dus inderdaad een key nodig. Ik dus alle winkels afgeweest maar ik heb hem gewoon nergens kunnen vinden. Achteraf, na alle negatieve reacties misschien ook maar goed, maar voor 15 euro zal hij het wel waard zijn toch?
nee ik heb het eigenlijk niet geprobeerd, voor E15 wou ik hem ook gaan halen, maar ik weet niet of het een echte goede site is.. waarschijnlijk ga ik hem wel halen binnenkort via die website of een ander goedkoop kanaal :).
zou je kunnen melden als het is gelukt met die key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik heb hem via G2play gekocht en het is zonder enig probleem verlopen. Ik kreeg direct de key en het werkt perfect.

Ik heb ook de beta gespeeld, dus ik wist wat ik kon verwachten. Het spel was mij geen 40 euro waard, daarvoor heeft het teveel tekortkomingen. Voor 15 euro is het echter wel een leuk spel om tussendoor te spelen en wat mij vooral aanstaat is de creativiteit die ik kwijt kan in het vormgeven van mijn stad. Die curved roads geven je stad een veel natuurlijkere look en feel.

Ik ontraad overigens een ieder om een abonnement te nemen voor Cities XL. De meerwaarde van de Planet Offer ontgaat mij echt. Je betaald eigenlijk een dik bedrag voor de mogelijkheid tot chatten en handelen. Daarnaast moet je ook met de Planet Offer nog steeds betalen voor nieuwe GEMs. Je krijgt weliswaar 30% korting, maar het is van de zotte dat ze zelfs mensen die maandelijks hun bijdrage leveren laten betalen voor de GEMs.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb misschien de eerste mod gespot :)
hier op Simtropolis is een mod die ervoor zorgt dat je bakken met geld krijgt, zodat je je over geld geen zorgen hoeft te maken :)
(Ik geloof dat je een insane bedrag krijgt :P 1 miljard simoleons ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-10-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Het is overigens heel envoudig om zelf te modden in Cities XL. Je kunt namelijk de .pak bestanden die staan in \Program Files\Monte Cristo\Cities XL\Paks uitpakken.

Download:

QuickBMS

Script voor Cities XL

Het script kun je gewoon in de directory van QuickBMS zetten en met het programma openen en vervolgens kun je ieder gewenst .pak bestand van Cities XL uitpakken.

Pak het volgende bestand uit: all_xml.pak en vervolgens kun je eenvoudig knutselen in de XML bestanden van Cities XL. Je kunt de losse bestanden gewoon in C:\Program Files\Monte Cristo\Cities XL\Data zetten. Cities XL blijkt namelijk ook te kijken naar losse bestanden in de data dir.

Met dank aan: http://forum.xentax.com/viewtopic.php?f=10&t=3544

Het lijkt mij wel gaaf als iemand er in slaagt om alles zo te modden dat traden in Single Player deftig werkt. Nu is het een statische markt en je zou toch zeggen dat het mogelijk moet zijn om er een vraag en aanbod markt van de maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Draconis op 31-10-2009 12:11 ]

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb het via G2Play gekocht omdat ik, op basis van de reviews, er niet veel vertrouwen in had. Ik heb het nog niet gespeeld maar enkel de tutorial gedaan. Wat me opvalt, behalve dat het grafische een flinke stap is tov. SC4 bijvoorbeeld, is dat er nog een hoop schoonheidsfoutjes inzitten: taalfouten, inconsequent taalgebruik ("Go to the Retail tab" wanneer er enkel een Shops tab is"), de filenaam die verschijnt van een niet geünlocked gebouw (dat zal niet de bedoeling zijn denk ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardos777
  • Laatst online: 20:04
Heeft iemand hetzelfde probleem dat als je de laatste hotfix download en installeert, hij het niet meer doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hmm, 11 euro is nog wel redelijk voor wat je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ben het nu al een uurtje of 2 aan het spelen. Euh... 't is wel een beetje saai hé? :s Voorlopig lijkt zelfs de €15 dat het me gekost heeft nogal veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
misschien moten jullie 8€ per maanden betalen anders wordt idd saai en misschien worden patch problemen hiermee opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
icegodd schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:24:
misschien moten jullie 8€ per maanden betalen anders wordt idd saai en misschien worden patch problemen hiermee opgelost :).
|:(

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Hoe bevalt het na een aantal weken? Hoe is de 'planet-offer' , was het z`n geld waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:48:
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Hoe bevalt het na een aantal weken? Hoe is de 'planet-offer' , was het z`n geld waard ?
Ik heb het, mede door L4D2, niet meer gespeeld sinds de dag dat ik het kocht. Dat is toch wat illustratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Iemand hier wel eens gehoord van Cityscape?
Dat is de citybuilder game voor de man/vrouw met de grote beurs. :P

Afbeeldingslocatie: http://pixelactive3d.com/Products/CityScape/Images/WhatsNew-SplashImage.jpg

Kost dus wel een paar centen, $19.000 daar is zo'n PO van CXL toch peanuts bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cities XL is (ik geloof alleen vandaag!) bij Steam te krijgen voor €19,99 :)
De Limited Edition is 5 euro duurder.

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 27-11-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:08:
En op de website van cities XL is uitgebreide informatie te vinden over het bussysteem. En ik kan je vertellen dat het er zeer veel belevond uit ziet! Misschien wordt 't nog wat met cities XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Zo te lezen op het forum van simtropolis komt het bus systeem (voorlopig) alleen beschikbaar via planet offer.
En dus niet zoals toen min of meer beloofd werd ook voor single player.
Het gaat dus nog steeds de verkeerde kant op met CXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:08:
Had ik dat maar geweten, dan had ik het gelijk gekocht. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Austin schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:05:
Zo te lezen op het forum van simtropolis komt het bus systeem (voorlopig) alleen beschikbaar via planet offer.
En dus niet zoals toen min of meer beloofd werd ook voor single player.
Het gaat dus nog steeds de verkeerde kant op met CXL.
Het was toch al langer bekend dat er geen mass transit (ook geen bussen) voor single player zou komen?
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:44:
[...]

Had ik dat maar geweten, dan had ik het gelijk gekocht. ;(
Volgende keer stuur ik je wel een mailtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-foutje, verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
besteld bij g2play.net
nu hopen dat allesgoed gaat. anders weg geld:(

is het trouwens nog wel leuk in single player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Net even geprobeerd om in dollars te kunnen betalen bij Steam, maar dat is toch niet gelukt. Ik had wel een Amerikaans IP, maar ik had persé een Amerikaanse creditcard nodig. Stelletje uitnemers daarzo.. :r

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
^Als eens paypal geprobeert met als woonland bij de but settings van steam US? OF probeer anders eens de UK storen met UK als paypal land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zingo schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:30:
^Als eens paypal geprobeert met als woonland bij de but settings van steam US? OF probeer anders eens de UK storen met UK als paypal land :)
Ja, maar bij paypal kon ik ook alleen maar per creditcard betalen. En aangezien mijn creditcard bij paypal ook gewoon een nederlandse is.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
speel CXL nu al een paar dagen, ik heb 7 dagen, nu nog 3, gratis planet offer.
heb het een paar keer gespeeld en het enige echte verschil nu is dat je veel beter kan handelen met normale prijzen.

speel de single player het meest en begin het eindelijk echt te snappen. :D

alleen hoe weet ik in de planet-mode wat de beste verkoop en koop prijzen zijn om zo deels uit de kosten te komen die je maakt voor 1 token.?

en hebben mensen nog handige tips? (A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

thvers schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:17:
heb het een paar keer gespeeld en het enige echte verschil nu is dat je veel beter kan handelen met normale prijzen.

alleen hoe weet ik in de planet-mode wat de beste verkoop en koop prijzen zijn om zo deels uit de kosten te komen die je maakt voor 1 token.?

Ik wil ook graag die trail proberen, maar kan alleen maar een demo vinden, en die geeft aan datie maar beschikbaar is tot 29sept. Waar heb jij die trail vandaan als ik vragen mag? O-)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
ride277 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:35:
[...]
Waar heb jij die trail vandaan als ik vragen mag? O-)
Hoeft niet perse een trial te zijn, als je hem koopt krijg je ook "gewoon" 10 dagen gratis Planet Offer. ;)

Alles over de trial versie vind je hier.
Overige aanbiedingen zoals 30 dagen voor 9.99 vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
ride277 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:35:
[...]

Ik wil ook graag die trail proberen, maar kan alleen maar een demo vinden, en die geeft aan datie maar beschikbaar is tot 29sept. Waar heb jij die trail vandaan als ik vragen mag? O-)
ik kreeg het gewoon bij het spel ;), zit er al automatisch in.
maar dan moet je hem wel kopen..
tip: g2play voor de key (legale key volgens hun) en dan het spel op een andere manier ergens vandaan plukken O-) weet niet of ik dit hier neer mag zetten, maar dan hoor ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thvers schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:47:
[...]
weet niet of ik dit hier neer mag zetten, maar dan hoor ik dat wel.
Gezien er een heel topic over is denk ik dat het wel okee is ;)
Legale gamekeys online kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thvers schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:17:

Nou, dat is dan ook niet de moeite om het daarvoor te kopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:10:
[...]

Nou, dat is dan ook niet de moeite om het daarvoor te kopen. :/
Helaas is dat wel de enige invulling die ze aan de MP hebben gegeven :/

Buiten dat alleen maar extra content die ze uit de SP weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt, ik weet niet welke idioot die prijzen bepaald voor dit spel, maar ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen.

Eerst dat akkefietje over dat ze bij Steam gewoon leuk 1 dollar = 1 euro hanteren. Het kost dus 39 dollar, maar ook 39 euro. Wat natuurlijk gewoon oplichterij van de bovenste plank is.

Maar nu zit ik bij bol.com te kijken, betaal ik daar ook 39 euro voor. Terwijl je er daar wel een doosje, een boekje en de cd voor krijgt.

Ik wacht denk ik maar even met kopen totdat ie wat afgeprijsd is, of dat ik een manier heb gevonden om gewoon de dollarprijs te kunnen betalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is nieuwe content voor het spel uitgebracht waaronder het eerste OV systeem, namelijk bussen! Deze bussen zijn alleen voor planet offer helaas. Daarnaast is er een gebouw uit Den Haag opgenomen in het spel. Namelijk het stadhuis met bibliotheek! Deze is ook beschikbaar voor de solo mode.

Check: http://www.citiesxl.com/i...k=view&id=2707&Itemid=128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Dus je moet zelf je buslijnen maken... Lijkt mij enorm hectisch worden. En een beetje raar voor een spel waar je op een macro schaal moet zonen, maar dus op micro schaal je OV moet aanleggen.

Voor de liefhebbers, CitiesXL kost dit weekend maar $19.95 (atm € 13.91) bij Impulse: http://www.impulsedriven.com/citiesxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb een probleem. Mijn CitiesXL start niet op... Ik krijg gewoon het venster, en log in. Als ik klik op PLAY, geeft Windows Vista x64 een foutmelding. Als ik kijk in het logboek staat er:
code:
1
2
3
4
5
Kan activeringscontext voor 'C:\Program Files (x86)\Monte Cristo\Cities XL\CitiesXL_Game.exe' niet maken. 
Kan afhankelijke assembly
Microsoft.VC80.OpenMP,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50727.4053" 
niet vinden. 
Gebruik sxstrace.exe voor een gedetailleerde diagnose.

Hoe dit op te lossen? Dit lijkt mij een erg leuk spel, zeker met de nieuwe buslijnen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:37:
Ik heb een probleem. Mijn CitiesXL start niet op... Ik krijg gewoon het venster, en log in. Als ik klik op PLAY, geeft Windows Vista x64 een foutmelding. Als ik kijk in het logboek staat er:
code:
1
2
3
4
5
Kan activeringscontext voor 'C:\Program Files (x86)\Monte Cristo\Cities XL\CitiesXL_Game.exe' niet maken. 
Kan afhankelijke assembly
Microsoft.VC80.OpenMP,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50727.4053" 
niet vinden. 
Gebruik sxstrace.exe voor een gedetailleerde diagnose.

Hoe dit op te lossen? Dit lijkt mij een erg leuk spel, zeker met de nieuwe buslijnen.
Heb je de juiste Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package geïnstalleerd?
(zoals-ie zelf ook al aangeeft: "Kan afhankelijke assembly Microsoft.VC80.OpenMP,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50727.4053"
niet vinden. ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

maar ik dacht: hij zoekt naar: processorArchitecture="x86" En ik heb 64-bit.
Is 2008 ook goed?

[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 13-12-2009 20:23 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste