Jazzy.nl schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:00:
[...]
Verder valt het mij op dat veel posters hier makkelijk alles afkraken, maar er zitten echt goede punten in de game.
Ik koop ook niet veel games, maar deze wel, en ben blij dat ik hem heb gekocht, speelt lekker weg en je moet beter nadenken voodat je dingen doet.
D'r zitten zeker goede punten in de game met als belangrijkste wegen systeem maar ook de effecten van de zo'n en water zijn prima.
De gamplay gaat nog redelijk goed maar dat je b.v. de capaciteit van een waterpomp niet kunt zien gaat helemaal nergens over.
Dekking van scholen, politie e.d. heel erg mooi bedacht dat toegankelijkheid zorgt voor grotere dekking maar hoeveel inwoners maken nou gebruik van de school, wat is het effect van scholing en hoeveel inwoners gaan er naar school en zit het gebouw daarmee vol?
Leuk dat je kunt zonen op sociale klasse, kan maar in mijn ogen niet zinvol en dubbel omdat je ook nog eens de density bepaald.
Of/of lijkt me wenselijker dus of de density bepalen of de sociale klasse en dan naarmate de omstandigheden, grotere zones danwel social voorzieningen, kan de boel evolueren.
Ah, een van de zere enkels van het spel [imo] het is te statisch, er veranderd niks tenzij je het helemaal zelf doet.
Toegegeven dat is een stuk realistischer mss dan SC4 maar er zit nauwelijks verassing in het spel.
Dan het zonen, de manier waarop is mooi gedaan maar het feit dat een wolkenkrabber net zoveel ruimte nodig heeft als een 2 slaapkamer woning is er vreemd.
Ik kan gerust nog even verder gaan.
Het MMO gedeelte en PO.
Leuk bedacht slecht uitgewerkt.
Er zijn heel wat ideeen naar voren gebracht tijdens de beta om dat aantrekkelijker te maken maar ze zijn blijven steken op een chat en een trade-systeem wat niet goed uitgedacht is.
Verder belachelijk dat je dat je de updates via PO niet kunt gebruiken in singleplayer, dat geeft maar weer aan hoe zwak het MMO gedeelte is.
Maak dan leuke pakketjes en bied die aan voor een paar euro.
Ik vind het prima om voor extra gebouwen, monumenten, openbaar vervoer te betalen zolang ik het maar kan gebruiken in singleplay en dus ook als de servers eruit liggen of MC ondersteuning opheft.
De gemaakt updates straks door derden zullen gratis zijn voor iedereen maar wedden dat je ze niet zal kunnen gebruiken in SP?
Ik heb me er overigens wel prima mee vermaakt in het begin van de beta.
Only fools are enslaved by time and space.