[PC] Cities XL

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 118.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Dan zou ik 'm drie keer gekocht hebben. Dat gaat me wel een beetje ver :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:47:
Dan zou ik 'm drie keer gekocht hebben. Dat gaat me wel een beetje ver :p
Ik heb hem voor de vierde keer gekocht :+
(CXL - Limited Edition, CXL 2011, CXL 2012 en nu dus CXL Platinum)

Overigens volgens de beschrijving van Platinum zitten er nieuwe maps bij en 50 nieuwe gebouwen.
Aan de andere kant, er zitten nu 1000 gebouwen in, dus of die 50 nieuwe wat uitmaakt ... :P

Maar het is niet het enige spel, dus voor die ene dollar (wat is dat, 80 cent ofzo) kan ik het niet laten ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Uit principe zou ik eigenlijk geen cent willen geven aan de huidige ontwikkelaars. Ze blijven maar melken terwijl de core camplay gewoon verneukt is door bugs en performance issues.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:24:
Maar het is niet het enige spel, dus voor die ene dollar (wat is dat, 80 cent ofzo) kan ik het niet laten ;)
De rest interesseert me nul en ik heb nog een backlog van wel interessante aangekochte spellen, dus dan houd ik die dollar toch beter in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 18:01

Magic666

No one's neighbour!

ik bump deze ff omhoog.... :o

Zijn die performance problemen nog steeds aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
De Performance is nog niet verbeterd, maar ik ervaar niet echt storende problemen, heb altijd minimaal 20fps (tenzij in postcard view over heel de map welke vol is gebouwd). Voor een simulator is dit voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 18:01

Magic666

No one's neighbour!

ok, een poging waard dus om eens te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ga dit spel ook proberen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Eventjes een oud topic omhoog halen met goed nieuws voor de fans:

Cities XXL is zojuist aangekondigd op hun Facebook pagina. Nog geen verdere info buiten de tekst hieronder:
We're thrilled to announced the return of the world's largest city builder, filled to the brim with new features allowing you to expand the scope of the game further than any Cities XL game before it. Introducing: Cities XXL!

Create and manage enormous cities on the latest version of the 'Cities' engine with multi-core support. With a smooth FPS no matter the size and complexity, there are no longer any limits on the richness and diversity of your sprawling metropolis. New features, buildings, and other details will be revealed over the coming weeks. Stay tuned!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/s720x720/10402712_10153050020132580_6855850846440710270_n.jpg?oh=01d54e71cb29753c9bfc8c53a131f70b&oe=54E2BDBA&__gda__=1427610284_278ebbddbbc9d31c5f91ee2556185c3c

Misschien wordt eindelijk het probleem opgelost dat het spel bijna onspeelbaar maakt met grote steden.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Iemand meer info over Cities XXL? Omdat ik de vorige delen heb gekocht kan ik deze titel met 50% korting kopen. Lijkt me op zich erg gaaf, alleen steden liepen enorm traag in de vorige delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen die wacht af hoe goed het zal lopen.
CXXL zal wel multicore-support hebben, dat is goed nieuws, maar er is nog bar weinig bekend over het geheugengebruik, welke de boosdoener is bij grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het meer dan een luie port/upgrade is en er onder de motorkap meer werk verzet is kan dat wel eens heel interessant zijn, maar gezien de geschiedenis bij de nieuwe eigenaar ben ik nog wat voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:13:
Als het meer dan een luie port/upgrade is en er onder de motorkap meer werk verzet is kan dat wel eens heel interessant zijn, maar gezien de geschiedenis bij de nieuwe eigenaar ben ik nog wat voorzichtig.
Inderdaad. Ik vrees het ergste. Misschien een extra optie aangezet bij het hercompilen ofzo en dat het daarom multicore-support heeft.
Ikzelf verwacht er niet teveel van, eigenlijk, en kijk meer uit naar Cities: Skylines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:15:
Misschien een extra optie aangezet bij het hercompilen ofzo en dat het daarom multicore-support heeft.
Dat is inderdaad precies waar ik bang voor ben - nieuwe versie van de engine, hercompileren en cashen maar. Veel meer dan dat soort grappen hebben na het faillissement van de vorige eigenaar nog niet gezien.

Ik denk dat ik de kat uit de boom kijk totdat iemand gecontroleerd heeft of de bekende oude bugs nog in de nieuwe versie zitten. Het zou vrijwel onmiddellijk duidelijk moeten zijn of daar werk aan verzet is. Gezien de totale apathie tot nog toe houd ik mijn centjes in de zak, laat ze eerst maar eens de handen uit de mouwen steken voor dat geld :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-01-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:18:
[...]
Ik denk dat ik de kat uit de boom kijk totdat iemand gecontroleerd heeft of de bekende oude bugs nog in de nieuwe versie zitten. Het zou vrijwel onmiddellijk duidelijk moeten zijn of daar werk aan verzet is.
Het gebrek aan previews stemt mij wantrouwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik kon er inderdaad ook heel weinig over vinden helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 16:44
Een mooie game met name met de mods waar je mooie dingen mee kan bouwen maar die bugs...
Als ze nou eens die engine hebben opgeknapt dan kan het weleens wat gaan worden.
Maar die beloftes deden ze ook in het verleden.

Cities: Skylines zal het denk ik toch worden. Cities in motion 2 heeft mij ook wel een tijdje bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Daarjuist op Facebook gelezen dat hun volgende video een gameplay video gaat zijn. Ze hadden die beter geplaatst voordat mensen een pre order konden plaatsen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:45

KrazyJay

Even een barmhartig kickje:

Tot 18:00 onze tijd kan je Cities XXL nog aanschaffen met pre-purchase-korting via Steam. link

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/313010/extras/Cartouche-Preco-Cities-XXL-EN.png?t=1423134256

[ Voor 7% gewijzigd door KrazyJay op 05-02-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De 50% off voor bestaande gebruikers blijft gelden, ook na release.

ik ben erg benieuwd wat dit wordt, maar ik wacht eerst de reviews wel even af, heb al 2x eerder mijn neus gestoten |:(

[ Voor 47% gewijzigd door Magic op 05-02-2015 13:14 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:13:
De 50% off voor bestaande gebruikers blijft gelden, ook na release.
Bij mij staat dat de 'special promotion' over een kleine 5 uur afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:15:
[...]
Bij mij staat dat de 'special promotion' over een kleine 5 uur afloopt?
Loyaliteitskorting voor spelers van Cities XL
Deze korting is niet tijdelijk en geldt voor iedereen die een exemplaar bezit van Cities XL*, Cities XL 2011, Cities XL 2012 of Cities XL Platinum.
Volgens de steam pagina (even naar beneden scrollen en "meer informatie" klikken) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 05-02-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 01-06 11:31
Eigenlijk moet dit in een nieuw topic he, XXL != XL ;)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
FireFoz schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:26:
Eigenlijk moet dit in een nieuw topic he, XXL != XL ;)
Dat moet nog blijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 01-06 11:31
Ja ok, ik moet eerlijk zeggen, net even youtube bekeken en ik zie eigenlijk weinig verschil :P Ziet er meer uit als een add-on dan echt een nieuw spel...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Er wordt al sinds midden januari gezegd dat ze een gameplay filmpje gaan tonen, maar nog steeds niks te vinden. Ze prberen volgens mij het aantal pre orders zo hoog mogelijk op te drijven. Als je de steam discussie pagina leest wordt je ook niet bepaald vrolijk.

Ik zal hem wel eens kopen over een half jaar of zo. Als er genoeg reviews te vinden zijn en het afgeprijsd is met 75% korting tijdens een sale of zo.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er is toch al een lange gameplay opname ?
http://steamcommunity.com...ons/0/612823460255406633/

Noot ik zit zelf op het werk, dus geen mogelijkheid om zelf te kijken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heuveltje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:01:
Er is toch al een lange gameplay opname ?
Dat is 5 uur geleden gepost, jij en ik hebben andere definities van 'al lang' :P

Edit: Lol, verkeerd gelezen :D Laat de fout toch staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 05-02-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Wacht nog even tot het spel binnen is gehaald door Steam... Hoop toch op zijn minst wel een nieuwe engine zonder memory leak en multicore use. Ik zal het zo weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vol verwachting klopt ons hart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Eerste indruk: Vergeleken met de vorige versies is er het één en ander veranderd. Bijvoorbeeld zijn de blauwe knoppen vervangen door een strakke antracietstijl met rechte hoeken. Aangezien de knoppen op mijn 1440p-scherm veel kleiner zijn dan gewend, vraag ik me af wat de extra X betekent in Cities XXL ten opzichte van de Cities XL reeks, refereren naar de knopgrootte zal het zeker niet. Verder zijn de geluidjes bij interactie hetzelfde, de resources zijn hetzelfde, trades werken op dezelfde manier. Voordat ik het vergeet: nu krijg je een animatie met het woord Focus te zien bij het starten van het spel. Goedmaker zou nog kunnen zijn als hetgeen dat wat Focus zou moeten zijn (studio?) het multicore support heeft gegeven of op zijn minst de memorybug verholpen heeft.

Grafisch, ach... zoveel beter lijkt het me niet.

Had mijn <20,-€ dus beter aan de linksdragende Angolese dakloze vleermuisjes kunnen doneren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh, en:
http://youtu.be/FAfOe2K6hV0?t=47m30s

Het lijkt erop dat het nog steeds niet goed is qua memory & CPU

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Yup... lijkt mij dus gewoon hetzelfde spel. Maar, dan zitten we dus wel in het juiste topic en hoeft het dus niet afgesplitst te worden voor Cities XXL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verbeter me maar mocht ik mis zitten maar Focus is een uitgever en maakt voor zover ik weet zelf geen games.
Ik heb even snel gekeken naar een aantal games die op hun naam staan en die zijn allemaal gemaakt door kleine gameontwikkelaars als Pastagames, spider studios en cyanide b.v.
Nu meen ik me te herinneren dat toen Focus CXL overnam ze ooit eens hadden gezegd dat ze 1 "programmeur" hadden zitten op CXL althans zoiets las ik destijds op hun forum.
Er werd ook gezegd dat het vrijwel onmogelijk was om het spel, zoals ze het in handen gekregen hadden, multi-core te ondersteunen, die info kwam volgens mij nog van de originele makers.
Zou straf zijn als die ene programmeur, wellicht hebben ze er inmiddels meer, het toch voor elkaar heeft gekregen.
Verder zat er ontzettend veel content verstopt in de originele versie die gedeeltelijk nooit functioneel is gemaakt of af gemaakt was.
Die content heeft Focus voor een deel tevoorschijn getoverd in de opvolgende versies.
Feitelijk was dus wel te verwachten dat het gewoon weer hetzelfde zou zijn met wat nieuwe content mss en wellicht die multi-core ondersteuning waarvan werd gezegd dat het onmogelijk was.
Maar goed, het grootste probleem was de memory leak en die hebben "ze" kennelijk wederom niet kunnen fixen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus multicore support betekent dat Cities XXL nu al je cores voltrekt om niets, in plaats van één? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ware het niet dat dat multicore-verhaal niet schijnt te kloppen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik vermoed dat ze enkel de threads voor ondersteuning uit de game engine hebben getrokken, dus het geluid en de interface. De simulatie-engine is waarschijnlijk nog 1 enkele thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 12:20
raar want ik had ff gechecked met 2011XL en daar is moet ik telkens een halve seconden ofzo wachten wanneer ik op een gebouw klik tot ik verder kan.. en als ik in XXL de tutorial doe heb ik dat niet

mijn specs:
i5 4670K
GTX760
8GB ram

ik maak trouwens gebruik van de retail versie die ik bij steam heb kunnen registreren

[ Voor 11% gewijzigd door snowD op 06-02-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Heeft iemand anders ook het idee dat jullie exact hetzelfde spel als de oude cities xl platinum aan het spelen zijn? Ik zie geen verbetering in graphics, gameplay is precies hetzelfde en op de kleur van de ui na heb ik nog niks nieuws kunnen ontdekken. Op zich vind ik dat geen probleem, geweldig spel echter zit de memory leak fix en multicore support er nog steeds niet in met als gevolg dat het spel na verloop van tijd onspeelbaar wordt. En dat kan aan mijn systeem liggen, dat is niet meer het nieuwste van het nieuwste maar het zou in elk geval moeten draaien. Lijkt mij dan..

Het gaat overigens om het systeem uit mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:19
Iuigi schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:38:
Heeft iemand anders ook het idee dat jullie exact hetzelfde spel als de oude cities xl platinum aan het spelen zijn? Ik zie geen verbetering in graphics, gameplay is precies hetzelfde en op de kleur van de ui na heb ik nog niks nieuws kunnen ontdekken. Op zich vind ik dat geen probleem, geweldig spel echter zit de memory leak fix en multicore support er nog steeds niet in met als gevolg dat het spel na verloop van tijd onspeelbaar wordt. En dat kan aan mijn systeem liggen, dat is niet meer het nieuwste van het nieuwste maar het zou in elk geval moeten draaien. Lijkt mij dan..

Ik weet niet wat jij nieuw noemt, maar naar jou specs gezien moet het niet zo snel uit maken. Want je heb nog onderdelen die up to date zijn voor gamen.

Maar ik ga denk ik hem eerst uitproberen als (ja ik weet dat het niet eerlijk is) illegale versie. Anders blijf ik bij Cities XL. Zo kijk ik dus of ik games iets vind of niet

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 04-06 21:58
Same here, ik ga ook eerst maar ff testen met een niet legale versie, simcity was zonde van m'n geld, gaat me niet nogmaals gebeuren. Als ik de reviews mag geloven op steam is het niet echt een goede game..

Toch beetje jammer.. Wil eindelijk wel weer is een goede city builder game spelen..

[ Voor 27% gewijzigd door Nopheros op 06-02-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Iuigi schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:38:

Als je de reviews mag geloven is het ook echt dezelfde game. Sterker nog, als je hem draait staat er in de taskbar ook Cities XL, alsof ze vergeten zijn het overal te renamen.

Binnenkort komt Cities Skyline uit, daar maar op wachten voor een goede simcity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas zijn de vermoedens waarheid gebleken - het is blijkbaar gewoon ouderwetse geldklopperij. Je kan je centen dus beter in de zak houden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 22-12-2024
Niet helemaal waar, de engine is nu multithreaded (en ook echt) ipv single threaded, en dit is echter duidelijk merkbaar in de game, voornamelijk met grotere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:19
En ik zie dat als je in street view gaat er wel wat is aangepast.
Namelijk de personen die rondlopen zijn wat verbeterd

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Ik heb Cities XL Platinum uit de grabbelbak gehaald deze week en ben er eens mee aan de slag gegaan. Hoewel het spel met vrij lage settings nogal zwaar uitvalt voor een AMD Opteron 185/4GB RAM/8600GT (onder OpenSUSE 12.3 met Wine 1.7.28) zit ik met een stad van bijna 200000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ctoOBGpl.jpg

Nu probeer ik die Beach Pack eens uit omdat m'n inwoners nood aan toerisme hebben, maar ik snap niet hoe je dat "Welcome" stukje moet gebruiken om die road on stilts te verbinden met een normale asfalt weg.

Nu heb ik het gewoon op deze manier gedaan, maar als je naar het voetpad kijkt,n zie je dat er iets niet klopt ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c7eNnGnl.jpg

En met dat "Welcome" stukje voor die road on stilts, krijg ik geen verdinding met de weg of town hall.
Je zit dan 2 rode blokken en je kunt er niks aan vastmaken. Op het screenshot heb ik het gewoon neergeploft zonder meer. Het effect is hetzelfde als er zichtbaar een verbinding is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mZKoBfVl.jpg

Blijkbaar ben ik niet de enige met die probleem. Zelfs op youtube heb ik nog niemand gezien die het voor mekaar heeft gekregen. Is dit een bug of bestaat er een bepaalde techniek om die dingen correct te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:52

silverball

De wagen voor moderne mensen

Cities 2012 was een leuk spel maar ze blijven het maar uitmelken met nieuwe delen met bijna geen verbeteringen.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste