[PC] Cities XL

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 118.332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:16:
maar ik dacht: hij zoekt naar: processorArchitecture="x86" En ik heb 64-bit.
Hmm.. good point :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBrennan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:18:
Dus je moet zelf je buslijnen maken... Lijkt mij enorm hectisch worden. En een beetje raar voor een spel waar je op een macro schaal moet zonen, maar dus op micro schaal je OV moet aanleggen.

Voor de liefhebbers, CitiesXL kost dit weekend maar $19.95 (atm € 13.91) bij Impulse: http://www.impulsedriven.com/citiesxl
Sorry, Your cart contains an item which you cannot purchase at your location. Please remove the item to checkout.

:( :( :( :( :(

Edit: terwijl er toch staat: * Product pricing currently shown for; Region: NL, Currency: EUR. :?

Het lijkt verdomme wel of ze dat spel niet wíllen verkopen in Nederland (en Europa).. :r

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:40:
[...]

Sorry, Your cart contains an item which you cannot purchase at your location. Please remove the item to checkout.

:( :( :( :( :(

Edit: terwijl er toch staat: * Product pricing currently shown for; Region: NL, Currency: EUR. :?

Het lijkt verdomme wel of ze dat spel niet wíllen verkopen in Nederland (en Europa).. :r
Raar, ik heb er wel vaker gekocht. Wellicht dat MonteCristo het niet wil ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het spel ligt anders gewoon in de winkel bij oa Free Record Shop en online op 12game en bol.com is het ook gewoon te bestellen.
Het wordt dus gewoon in Nederland verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:43:
[...]

Het spel ligt anders gewoon in de winkel bij oa Free Record Shop en online op 12game en bol.com is het ook gewoon te bestellen.
Het wordt dus gewoon in Nederland verkocht.
Weet ik wel, maar zodra er ook maar iets van korting om de hoek komt kijken is het weer niet voor Nederlanders, en daar pas ik voor. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ah, maar dan heb je meer een klacht over de prijsstelling in Nederland. Dit is een hele andere discussie, aangezien dit voor zo'n beetje alle games geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hoe dit dan op te lossen? (nieuw topic openen)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde even zeggen dat hij op het moment 19,99 euro kost bij Steam.

Ik heb hem maar gelijk even gekocht.. :*)

Edit: !@#$%^&* wat een uitnemers zijn die lui bij monte cristo toch ook hé? Dat je die bussen alleen maar online kunt gebruiken. Wat is dat nu voor een waanzin. Als het nou nog iets met online spelen te maken zou hebben, oké, maar dit is gewoon mensen pesten die geen online abonnement hebben. |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Kreeg vandaag het onderstaand mailje in mijn mailbox:

Dear Mayors,

First of all we want to thank you for your support since Cities XL
was released in October of last year, and as far back as October
2007 for some of you.

In early 2007 we decided to be those who would make a new offer to
City Builder games fans. Right from the start Cities XL has always
been an innovative project regarding its online dimension. Of
course, trying something new always comes with a risk.

Three months after the launch we have to admit that the
subscription rate is lower than what we expected and therefore the
Planet Offer is not sustainable. Not enough players decided to
subscribe.

Therefore, it is with deep regret that we decided to put an end to
the Planet Offer as of March 8th 2010. It will no longer be
possible to subscribe to the game starting Monday February 1st 2010.

Nevertheless the Cities XL adventure goes on! Cities XL will
evolve into a fully single player game. As soon as march the Bus
will be added for free in the solo game. At the same time we also
keep on working on new content and new features to keep on
improving Cities XL.

We do realize that some of you were real fans of the Planet Offer,
and loved to be able to visit other player’s cities and trade
tokens between players. There are simply not enough of us.

Thank you again for your understanding and support.

- The Monte Cristo team

Monte Cristo
42, rue des Jeuneurs
75002 Paris, France

Kortom het online gedeelte van CitiesXL gaat verdwijnen. Voor mij persoonlijk geen echte verrassing. Ben alleen benieuwd of voor new content and new features betaald moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_o_

Ik moest even denken aan een post van mij:
anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:46:
[...]
Overigens heb ik besloten om te wachten met de aanschaf totdat er DLC's of Expansion packs voor te krijgen zijn (dan bedoel ik niet de GEMs, maar datgene wat je nu met een abonnement zou krijgen).

Ik geef die abonnementsvorm maximaal een jaar en denk dat ze daarna wel inzien dat ze meer geld kunnen verdienen door het op die manier te doen.
Beter 70.000 in een keer verkopen dan 7000 met een abonnement.
Maak van 'een jaar' dus maar 'een kwart jaar' :P

Die new content en new features zullen ze vast als DLC (oid) gaan aanbieden, lijkt me.
Ze hebben behoorlijk geïnvesteerd en zullen nog wel wat geld willen zien. Geheel begrijpelijk.

... Maarre... *O*

Edit:
Wat mij niet duidelijk is, is of het multiplayer-gedeelte (de Planet, zeg maar) nu blijft bestaan, maar dan gratis (of dedicated servers mogelijk?), of dat de stekker er helemaal uitgaat?

Edit2:
Ik hoop dat de verkopen van het spel nu behoorlijk wat stijgen, zou me niets verbazen :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 27-01-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
spacemouse schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:13:

Kortom het online gedeelte van CitiesXL gaat verdwijnen. Voor mij persoonlijk geen echte verrassing. Ben alleen benieuwd of voor new content and new features betaald moet gaan worden.
Wat mij betreft goed nieuws. :)
Dat extra content evt wat gaat kosten vind ik niet boeiend aangezien je het dan kunt blijven gebruiken itt dat PO.
Verder wel benieuwd of ze zich nu ook gaan richten op custom content en de mogelijkheid tot.
anandus schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:27:

Edit:
Wat mij niet duidelijk is, is of het multiplayer-gedeelte (de Planet, zeg maar) nu blijft bestaan, maar dan gratis (of dedicated servers mogelijk?), of dat de stekker er helemaal uitgaat?
Dat laatste natuurlijk, lijkt me dat die kosten juist niet opwegen tegen de baten.
Edit2:
Ik hoop dat de verkopen van het spel nu behoorlijk wat stijgen, zou me niets verbazen :)
Ligt er denk ik wel aan of en hoe ze het gaan aanpakken wbt CC.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:42:
Dat laatste natuurlijk, lijkt me dat die kosten juist niet opwegen tegen de baten.
Dat verwacht ik ook.
Jammer, want alle code is nu al geschreven (om over de betatesten maar te zwijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
PO had geen voordelen, enkel trading was beter. Dat systeem zouden ze ook wel in de SP kunnen stoppen denk ik. Verbaasd me niets dat ze de stekker eruit trekken, een citybuilding MMO is al twijfelachtig maar in hun opzet helemaal. De enige interactie die je met andere spelers had was via trading.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm.. Ik heb even deze pagina doorgenomen, een FAQ over het einde van PO.

Er komt een nieuw spel uit, CitiesXL 2011 en de MMO-content wordt herverpakt als DLC. Abonnees krijgen deze DLC gratis of met korting.

Maar het is mij niet duidelijk hoe het zit met mensen die CitiesXL hebben gekocht, moeten zij ook CitiesXL 2011 kopen of krijgen zij een gratis update?
Zou een beetje lullig zijn als loyale fans van het eerste uur het spel nog een keer moeten kopen?

In maart komt een patch die bussen in de huidige CitiesXL brengt. Blueprints komen in CitiesXL 2011. Alle andere online-content (zoals megastructures, Medieval pack, etc.) worden dus DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

maw ze worden EINDELIJK slimmer. Misschien dat de 2011 editie eens wat populariteit kan oppikken. Dan moeten ze wel alles in 1 pakket steken ipv dat hele DLC gedoe (de content is er al lang, ze hebben geen enkel excuus), anders blijft de grote hoop evengoed bij sim city hangen. Je zou toch denken dat ze hun lesje geleerd hebben en onderhand wel weten dat hun publiek slimmer is dan ze denken.
Zou een beetje lullig zijn als loyale fans van het eerste uur het spel nog een keer moeten kopen?
Bwa, nu niet om lullig te doen, maar als je maandelijks betaalt voor hetgeen je terugkreeg werd je sowieso al zwaar in het zak gezet.

[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 29-01-2010 16:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:03:
Bwa, nu niet om lullig te doen, maar als je maandelijks betaalt voor hetgeen je terugkreeg werd je sowieso al zwaar in het zak gezet.
Dat sowieso :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:44:
Maar het is mij niet duidelijk hoe het zit met mensen die CitiesXL hebben gekocht, moeten zij ook CitiesXL 2011 kopen of krijgen zij een gratis update?
Naja, het is niets anders dan een nieuwe Fifa, PES of welke game dan ook die jaarlijks een nieuwe versie krijgt.
Ik heb je linkt niet bekeken maar volgens mij komt CXL2011 op z'n vroegst ergens in het najaar, ruim een jaar dus na deze editie.
Waarom zouden ze anders nog moeite doen om een patch uit te brengen in maart voor die bussen.
Ipv PO gaan ze nu gewoon elk jaar een "nieuwe" game uitbrengen. :P

In de volgende versie dan wel graag dynamisch weer en een gevarieerder zone systeem en dus diversiteit in lot grote [of zelfs lot vorm].
OV, anders dan de bus, zal ook wel niet meer voor 2010 zijn dus die kunnen ze er ook gelijk in proppen.
Verder mag de nachtverlichting wel feller, de auto's werkende koplampen en niet elke nacht volle maan.
Vooral werkend koplampen lijkt me erg gaaf, zo'n sliert van lichtjes die over je snelwegen dansen. :9

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
de bussen zijn toegevoegd in de solo player :+

eens kijken hoe dat is en wat er nog meer extra in zit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is hier verdacht stil en dat terwijl het spel stiekem toch wel de moeite is [geworden].
Ik draai momenteel even de "probeer versie" :X met alle uitgekomen patches t/m de bus aan toe.
En eerlijk is eerlijk er is toch heel wat verbeterd sinds de laatste versie van de beta.
Simpel gezegd speelt het eigenlijk net zo lekker weg als de eerste versie van de beta zo niet lekkerder vanwege veel meer opties.

Gameplay
Het principe is eigenlijk nog gewoon hetzelfde alleen zit er een betere balans in, het lijkt allemaal wat makkelijker.
In het begin hoef je niet meer allemaal rare dingen aan te leggen maar gaat het gewoon om inwoners en banen.
Zo leg je zware industrie aan voor un-skilled en offices voor de skilled.
Natuurlijk is alles nog wel verbonden onderling maar lang niet zo extreem meer als ik het mij herinner.
Trading met omnicorp is prima te doen zolang je verkoopt, inkoop is nog steeds vrij duur, en zorgt voor leuke neveninkomsten.
Het bussysteem heb ik nog niet uit kunnen proberen, die unlocked pas bij 50k inwoners.

Graphics
Het eerste wat mij opviel is dat er meer detail was zoals verkeersborden e.d.
Wat mij het best beviel is dat de nachten donkerder zijn, de lampjes feller en het verkeer heeft zowaar koplampen. :9
Is een mooi gezicht 's nachts een sliert auto's maar ook de lantaarnpalen langs de weg geven veel meer sfeer 's nachts.
Ik ben benieuwd hoe het er straks allemaal uitziet als er eenmaal snelwegen liggen en meer hoogbouw te vinden zal zijn in mijn stad. :)
De textures op de gebouwen vind ik nog steeds niet echt mooi maar er valt mee te leven.

Conclusie
Misschien nog geen topper maar zeker wel de moeite waard omdat het gewoon lekker weg speelt en er gewoon goed uitziet.
Ik las ergens dat er ook trams zouden komen en in de menu's is er ook het e.e.a. te vinden kwa rails maar geen idee of je er uiteindelijk ook wat mee kunt.
Blijft wel jammer dat gebouwen zichzelf niet upgraden zodat je stad wat dynamischer wordt naarmate de stad zich ontwikkeld.
Morgen maar eens even kijken of ik hem ergens online kan aanschaffen want hij is hier in de stad nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:01:
Ik draai momenteel even de "probeer versie" :X
Je kan toch geen 7-day trials meer doen, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Ik krijg de indruk dat we het hier over een andere probeerversie hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomin schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:42:
Ik krijg de indruk dat we het hier over een andere probeerversie hebben ;)
Ow, okee, my bad :X
Ik vond het al vreemd :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 07-03-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Jammer dat er niet echt veel activiteit in dit topic is want ik vermaak me er prima mee.
Sterker nog, ik heb Simcity4 definitief vaarwel gezegd. :)
CXL heeft z'n mindere punten maar zoveel meer voordelen in vormgeving en de gameplay is gewoon goed te noemen itt de laatste beta.
Het bussysteem is erg netjes uitgewerkt, zelf de routes van de diverse lijnen bepalen en je moet er bij nadenken om het zo efficiënt mogelijk te maken.
Wat ook een goed teken is is dat er inmiddels al diverse mods voor te vinden zijn zoals het planten van diverse flora en diverse road-texture[s].
Hier is e.e.a te vinden. :)

Ik bouw vrij langzaam maar inmiddels toch wel 170K inwoners en bijna 60K winst p/t.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kzbAOYPw2Wug3yiLlKbGJIz8/full.jpg

Ik zal binnenkort wel wat meer posten inclusief de werking van het bussysteem.

* LoneRanger is inmiddels in het bezit van de officiele versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het graag willen spelen, maar ik ben hem nog niet in de budgetbakken tegengekomen.
(Sterker nog, volgens budgetgaming is-ie 34 euro op z'n goedkoopst :X Daar mag minstens 20 á 30 euro vanaf).

Dus ik wacht nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
Bij Steam kost Cities XL limited edition nog altijd €49,99, de normale versie €39,99, dat vind ik toch wel een beetje teveel van het goedde. Dit is typisch zo'n spelletje dat je aan het begin een paar uur speelt en daarna "af en toe" wanneer er niets op TV is of je MMO je niet boeit... Nog even wachten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:44:
Ik zou het graag willen spelen, maar ik ben hem nog niet in de budgetbakken tegengekomen.
(Sterker nog, volgens budgetgaming is-ie 34 euro op z'n goedkoopst :X Daar mag minstens 20 á 30 euro vanaf).

Dus ik wacht nog even :)
Ergens heb je wel gelijk wbt de prijs als je het afzet tegen nieuwe pc-games die heel wat meer in hun mars hebben wbt grafische pracht etc.
25 a 30 euro zou een goede prijs zijn maar met 36 had ik ook niet zo'n probleem.
Na de afschaffing van het MMO gedeelte is het toch een vrij volwassen game geworden, het enige wat eigenlijk nog mist is treinen.
Of het überhaupt budgetbak gaat worden binnen afzienbare tijd hangt denk ik wel af van hoe ze 2011 gaan brengen.
Er is nog niks zeker maar het zou zomaar een expension ala Rush-Hour kunnen worden.
Battle Bunny schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:12:
Dit is typisch zo'n spelletje dat je aan het begin een paar uur speelt en daarna "af en toe" wanneer er niets op TV is of je MMO je niet boeit... Nog even wachten voor mij.
Moeilijk om voor anderen in te schatten maar als ik eenmaal bezig ben dan is het ineens weer een paar uurtjes later.
Het MMO gedeelte was al niet boeiend en zit er niet meer in, je kunt nu gewoon handel drijven met de AI of met je andere steden.
De singleplay is nu gewoon volwaardig behalve dan dat er [nog] geen treinen inzitten maar die gebruikte ik in SC4 ook al nauwelijks omdat dat toch alleen maar werkte naar en van steden in je regio en niet in je stad zelf.

Als je 36 euro een hoop geld vind zou ik het niet doen maar als je houd van steden bouwen in 3D en op een realistischer manier dan SC4 dan is het die 36 euro wel waard vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Eens even kijken of ik met deze post wat meer interesse kan wekken voor deze ongepolijste diamant van een city-builder. :)

Overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PjgjTXTVcGvvIP1XqLfTMwhq/full.jpg

Ik ben centraal bovenin begonnen in wat een beetje op een misvormde cirkel lijkt.
Natuurlijk was het eerst allemaal laagbouw maar inmiddels is het tot medium density omgevormd.
Mijn landbouw, of wat daar nog van over is, moet steeds verder wijken want dat reikte tot ongeveer
het oude centrum.
Overigens wist ik toen nog niet dat je met expert-mode veel dingen zoals snelwegen en
direct gebruik van high-density gelijk al kon unlocken

City services

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MlAKMATOFMmeuYOZFmJfQ3OI/full.jpg

Ik heb de brandweer als voorbeeld genomen omdat ik daar de dekking
niet helemaal voor elkaar heb op dit moment.
Het is op de screen niet goed duidelijk maar rechtsboven in het oude centrum
en rechtsonder, waar je zo'n rare gele kronkelweg ziet, zitten de brandweerkazernes.
Na gelang je je infrastructuur op orde hebt is de efficiëntie van de brandweer hoger.
Natuurlijk speelt het ook mee hoe groot de kazerne is.
Aan de linkerkant zie je iig dat de dekking niet voldoende is wat weer effect heeft
op hoever die bewoners willen gaan rijden opzoek naar een baan.
In dat hoekje zit toevallig een groepje "executives" dat een uitkering trekt terwijl de roep,
vanuit bedrijven, naar diezelfde "executives" vrij groot is.
Natuurlijk spelen er ook andere dingen mee wat samen de "satisfaction" bepaald en
in dit geval is dat gedeelte van mijn stad donker oranje. :P

Verkeer

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RG59L6UxxlVSh8so2GQCX6ZV/full.jpg

Ik denk dat dit plaatje niet veel uitleg nodig heeft.
Aan de linkerkant ligt een groot industriegebied waar veel van mijn stedelingen hun geld verdienen.
Het ligt nu in de planning om de freeway om te bouwen naar een highway.

Inwoner verdeling naar rijkdom

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AoMRmwwGWAYfBkckayQQhePK/full.jpg

• Bruin = unskilled
  • Donkerblauw = skilled
  • Lichtblauw = executives
  • Wit = elite
  • Groen = banen/werk

Random plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k0nFEZxsaVC0AlVC79SgGVKr/full.jpg

vanuit avatar-mode maak je de mooiste plaatjes. :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ATDcAWYGJBRYBJAEiv0OWfBl/full.jpg

Hier staat mijn avatar op het hoogste gebouw uit de stad.[high-density office]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9cRyl7SjpfxptNnqpFckW44z/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aW25hHw9yBvszEfTr7glEACi/full.jpg

Het is heel sfeervol om met je avatar door de straten van je stad te lopen en plekken te bezichtigen.
CXL heeft erg veel detail alleen zien de poppetjes en het verkeer er een beetje cartoony uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt weer een mooie stad gebouwd! Veel mooier als een standaard grid-city (waar ik mezelf vaak op betrap)
LoneRanger schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:07:
Overigens wist ik toen nog niet dat je met expert-mode veel dingen zoals snelwegen en
direct gebruik van high-density gelijk al kon unlocken
[/center]
Hoe zet je die aan dan?

Ik zag ook in het menu/opties dat je het aantal autos kan 'vermeerderen'. Heeft dit ook effect op de gameplay? Of zie je dan gewoon meer autos rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:31:
Je hebt weer een mooie stad gebouwd! Veel mooier als een standaard grid-city (waar ik mezelf vaak op betrap)

[...]

Hoe zet je die aan dan?
In het optie-menu en dan onder miscellanious en dan de middelste optie.
Je kunt daar ook kiezen voor "placing" wat volgens mij betekend dat je gewoon kant en klare gebouwen kunt plaatsen ipv zonen en verrast worden welk gebouw er komt te staan.
Ik zag ook in het menu/opties dat je het aantal autos kan 'vermeerderen'. Heeft dit ook effect op de gameplay? Of zie je dan gewoon meer autos rijden?
Je bedoeld traffic density onder life?
Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met of je dat 100% wilt zien of dat 1 auto b.v. 100 auto's voorstelt en je dus minder auto's ziet.

De mods waar "ze" momenteel mee bezig zijn:
-map making [creeer je eigen kaart]
-S-bann, Trams ipv bussen.

Mods die al te downloaden zijn:
-Bomen/struiken die je kunt ploppen.
-diverse alternatieve plaza's.
-diverse alternatieve textures voor wegen.
-uitbreiding voor de bus van 20[?] naar 40 haltes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
LoneRanger schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:07:
Eens even kijken of ik met deze post wat meer interesse kan wekken voor deze ongepolijste diamant van een city-builder. :)

<snip: City XL promo talk>
Leuke post, ziet er best goed uit. Kun je eens een paar van die plaatjes op de volledige resolutie posten? Deze zijn allemaal nogal blurry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
en waar zijn deze mods te vinden dan? is er nog en goeie community website voor dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@loneranger: Gebruik jij zelf al mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
vinpower schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:59:
en waar zijn deze mods te vinden dan? is er nog en goeie community website voor dit spel?
Sorry, was vergeten een link naar de mods te posten.
http://www.citiesxs.net/forum/index.php?topic=1259.0

Wbt community, http://www.simtropolis.co...tname=Cities%20XL%20Forum.

@Maus: tot nu toe alleen de trees-mod.
Ik heb wel een beetje het idee dat CXL daardoor iets minder stabiel is geworden maar dat kan ook aan mij liggen aangezien ik er verder weinig geen anderen over hoor.
Samen met de plaza-mod kun je dan dit maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.ld-host.de/uploads/thumbnails/7cc0ce88919bc4f08c0c71c3dee3189e.jpg

er is nml een plaza die op water lijkt, een soort plopable water zeg maar.

High-res overzichtje [1680x1050]:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZL5W1BR21OrWA0ltwn9Va5su/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Sweet, misschien ga ik er dit weekend er wel achter.
Jammer dat het volledig single player is geworden maar wat verwacht je met zo een abonnementsformule :/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ik ben ook net begonnen met een dorpje. nog niet zoveel inwoners, pas 41.000.

Verder zie ik net dat ik daar een negatieve geldstroom heb op de screenshot, meestal is deze positief O-)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ixxz5t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Mooi begin maar heb je geen last van vervuiling met die industrie zo dicht op je stad?
Opzich niet zo heel erg want mensen gaan er toch wel wonen alleen moet je daar weer extra's tegenover zetten om voldoende belasting te kunnen heffen.
In het begin zul je daar nog niet zoveel last van hebben maar als je straks wat verder bent kan je dat gaan nekken.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet de grenzen opgezocht met hoever je kunt gaan voordat je inwoners weglopen danwel vertikken om in je stad te komen wonen.
Vooralsnog doe ik m'n best om alles minimaal lichtgroen te houden om zo een buffertje te hebben.

In mijn high-res screen zie je trouwens linksonder in het menu, net boven het huisje, een soort rondje/zonnetje.
Da's een hele leuke optie want daarmee kun je dus zelf het huis kiezen ipv een zone waar een random huis uitkomt. [expert-mode]
Daarmee kun je b.v. een heel leuk nieuwbouwwijkje maken met allemaal dezelfde huizen of juist zorgen voor voldoende variatie.

Er zit ook gewoon veel meer diepte in de gameplay.
In SC4 gingen vrachtwagens vanaf je industrie gewoon je stad uit maar omdat Hightec b.v. onderling verbonden is met je zware industrie rijden er ook vrachtwagens tussen die 2 en daar moet je dus weldegelijk rekening mee houden wbt je infrastructuur.
Het leuke is dat alles met elkaar in verbinding staat, je kunt zomaar niet allemaal offices uit de grond stampen zonder rekening te houden met de diverse hotels danwel manufactory en natuurlijk genoeg uitvalswegen.
Alles kan maar het nadeel is dan wel dan je per bedrijf dan minder winst gaat draaien en minder belasting incasseert.
Gelukkig maken je inwoners er ook geen punt van om aan de andere kant van je stad/kaart werk te zoeken, maakt het in mijn ogen een stuk realistischer dan SC4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Dit is mijn eerste stadje sinds de beta. Met dat huizen kiezen en bouwen heb ik nog niet echt naar gekeken, nog niet echt tijd voor gehad;)

Verder wonen er alleen maar unskilled workers in de buurt van mijn industrie en wonen de executives bovenin een stuk verder weg van de industrie. Alleen mijn hi-tech industrie staat in de buurt! Blijkbaar hebben ze daar geen moeite mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Laatst online: 11:19
High Tech vervuilt niet :)

Ik speel het ook weer, sinds de beta afgelopen was.
Helaas kom ik bijna altijd in een ruitjespatroon uit. Wat altijd voor verstopte wegen en veel vervuiling zorgt.

Heb door bovenstaande screens wel voldoende inspiratie gekregen om het wat anders aan te pakken. Misschien de boel maar weer platleggen en opnieuw beginnen met de unlockte gebouwen :)

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb een probleem
ik heb high-tech.
ik krijg bij industrie steeds de twee meldingen dat:
1. de city heeft slechte ... voor beorderijen
2. high tech kost te veel ofzo

hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Laatst online: 11:19
Heb je de belasting niet te hoog staan?
Of een overschot aan iets.

[ Voor 26% gewijzigd door peto84 op 31-03-2010 22:17 ]

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
F.West98 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:36:
ik heb een probleem
ik heb high-tech.
ik krijg bij industrie steeds de twee meldingen dat:
1. de city heeft slechte ... voor beorderijen
2. high tech kost te veel ofzo

hoe op te lossen?
Hightech kost teveel omdat je er teveel van hebt of b.v. te weinig manufact b.v. die goederen produceren die HT nodig heeft.
Je kunt niet simpelweg heel veel HT neerzetten zonder dirty-industry en manufactory tenzij je die 2 importeert.
Het beste wat je kunt doen is even kijken bij het "traden" waar veel vraag naar is en dat importeren danwel bouwen of verhandelen waar je heel veel van hebt.
Als je iets produceert wat je niet kwijt kunt kost dat geld idem wanneer je industrie hebt maar geen resources hebt want dan kan je industrie niet[s] produceren en kost het dus geld.
Alles staat met elkaar in verbinding en als je b.v. geen dirty industrie wilt hebben ivm vervuiling dan zul je dat moeten importeren.

Edit:

Hier staan diverse handige tips & trucs. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LoneRanger op 01-04-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
wie koopt eigenlijk de producten die de hi-tech industrie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel jammer vind is dat er (volgens mij) niet echt de mogelijkheid in zit om een soort 'binnenstad' te maken. Een plek waar alle uitgaans gelegenheden zitten. Of een soort van 'Markt' waar alle terrasjes zijn enzo. Of bijv een mooie haven met boten, waaraan terassen liggen.

edit: Ik heb ook een stadje gebouwd nu. Maar als ik de tijd op snachts zet, dan zie ik wel lichten, maar ik zie bijv. niet de lampen van de autos, en de straat lampen zoals bij jou Loneranger. Heb jij daarvoor iets aangezet? (ik draai build 438) edit2: heb geupdate naar 457, maar still no lights ;(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

LoneRanger schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:54:
[...]

Hightech kost teveel omdat je er teveel van hebt of b.v. te weinig manufact b.v. die goederen produceren die HT nodig heeft.
Je kunt niet simpelweg heel veel HT neerzetten zonder dirty-industry en manufactory tenzij je die 2 importeert.
Het beste wat je kunt doen is even kijken bij het "traden" waar veel vraag naar is en dat importeren danwel bouwen of verhandelen waar je heel veel van hebt.
Als je iets produceert wat je niet kwijt kunt kost dat geld idem wanneer je industrie hebt maar geen resources hebt want dan kan je industrie niet[s] produceren en kost het dus geld.
Alles staat met elkaar in verbinding en als je b.v. geen dirty industrie wilt hebben ivm vervuiling dan zul je dat moeten importeren.

Edit:

Hier staan diverse handige tips & trucs. :)
vergeten te vertellen, heb genoeg manufactory, maar er wordt niet op gebouwd! ik heb genoeg beschikbaar, maar er wordt niet op gebouwd. als ik belasting lager doe dan krijg ik een negatieve geldstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
vinpower schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:31:
wie koopt eigenlijk de producten die de hi-tech industrie maakt?
Sommige offices zijn HT nodig, hangt volgens mij ook samen met de density want low en medium zijn metname hotels nodig, zowel business als holliday.
Zal als ik tijd heb wel eens proberen een lijstje te maken.
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:52:

edit: Ik heb ook een stadje gebouwd nu. Maar als ik de tijd op snachts zet, dan zie ik wel lichten, maar ik zie bijv. niet de lampen van de autos, en de straat lampen zoals bij jou Loneranger. Heb jij daarvoor iets aangezet? (ik draai build 438) edit2: heb geupdate naar 457, maar still no lights ;(
Alles op z'n hoogste en verst en build 438.
F.West98 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:42:
[...]

vergeten te vertellen, heb genoeg manufactory, maar er wordt niet op gebouwd! ik heb genoeg beschikbaar, maar er wordt niet op gebouwd. als ik belasting lager doe dan krijg ik een negatieve geldstroom
Als er niet gebouwd wordt moet je even op zo'n zone klikken dan krijg je wel informatie.
Had je al gekeken bij trading wat je needs en je surplus zijn/is?
Daarnaast moet HT enigszins in de buurt van een connectie zijn die je stad verbind met de regio.

HT buys: office services, Manufactoring en waste.
HT sells: HT industries die weer door grote offices worden gekocht. [high density]

Speel je op expert of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinpower schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:24:
Ik ben ook net begonnen met een dorpje. nog niet zoveel inwoners, pas 41.000.

Verder zie ik net dat ik daar een negatieve geldstroom heb op de screenshot, meestal is deze positief O-)

[afbeelding]
dat ziet er dan toch wel sweety uit zo... misschien toch maar eens een slinger geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Inmiddels is de stad flink aan het groeien en staat de teller bijna op 500K.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/be8eobytnyUDh4iNZ6ZRUKE8/full.jpg

Het nieuwe gedeelte wat voornamelijk bestaat uit medium residential en een paar hoge offices.
M'n Oost West snelwegverbinding begint al aardig vol te raken want itt tot SC4 vinden inwoners het heerlijk om de snelwegen te bevolken. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mk3SJzEDA9oSX5zPzK13IhXW/full.jpg

Hier zie je nog het oude centrum en vooraan wat er nog over is van het eerste industriegebied.
Inmiddels grotendeels verplaatst aangezien het nog 1 van de 2 gebieden is waar ik nog uit kan bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ka7R0En2qfmLx5FJN6tU2j7G/full.jpg

Rechts het oude gedeelte en links het nieuwe[re] gedeelte van de stad.
Het nieuwere gedeelte ligt iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi! Zie ik nu bij de eerste screenshot vijvers? (bijv. in dat park links)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Yup, wel nep-water want het is gewoon een plaza.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eFk1VE4zlRBFbSrrh5QZJqtF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JmxwdlfiOWtcYrNje1YTnDio/full.jpg

Schijnt erg gezellig wandelen te zijn daar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je misschien voor mij is een screenshotje van je display-options willen posten? Ik heb nu namelijk alles op 'High' staan, maar zie nog steeds geen auto-lampen. Wel zie ik nu alle straat lampen enzo.

Verder ben ik een stad aan het maken op 'expert-mode'. Erg fijn dat ze deze optie erin hebben gedaan, nu kan je gewoon meteen alles bouwen enzo (vind ik persoonlijk leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

het lukt mij maar niet om goed te groeien.
dit is al de 10e stad die failliet gaat :(
hoe maken jullie die mooie grote steden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je echt volgens de regels spelen? Dan zal je een goede balans moeten vinden tussen industrie en bevolking. Je kan ook 'cheaten'. Dan zet je in het menu de 'expert mode' aan. Dan kan je gelijk alles bouwen zonder te unlocken, plus dat je in het menu op 'add money' kan drukken. (dan krijg je iets van 500miljoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Cheaten is echt niet nodig hoewel ik per ongeluk wel op add money gedrukt heb.

Eigenlijk is het vrij simpel om iig winst te maken.
Zolang je inwonersgroepen iig geel blijven zou ik vrij weinig doen aan services en/of leisure, dat scheelt al een hoop.
Winkels moet je goed verdelen om een goede dekking te krijgen en zeker niet teveel als je zwaar aan het uitbreiden bent.
Als je teveel hebt wordt de markt te klein en maken de winkels te weinig winst en dus minder belasting voor jou.

-Kijk goed naar wat industrie/offices nodig hebben, hoe beter je dat voor elkaar hebt de meer winst ze draaien de meer belasting jij ontvangt.
Als HT b.v. last heeft van polution [in dat geval b.v. geel] maakt het minder winst en kun je b.v. een van die bomen-groepen plaatsen, idem met quality of life voor Hotels.

-Kijk regelmatig bij "trade" wat je stad nodig heeft en wat je teveel hebt.
Een -1 of een +1 kan niet zoveel kwaad maar daarboven raakt je stad uit balans en kost dat je sowieso geld.
Hetzij je bedrijven maken minder winst of je belasting moet omlaag om de boel tevreden te houden en eigenlijk ben je in alle gevallen beter uit om dan of zelf te voorzien in die behoefte of het in te kopen.

-Zorg voor een goede infrastructuur.
Je inwoners malen niet om een lange afstand af te leggen maar opstoppingen in je wegennet kosten je absoluut geld.
Voor bedrijven kost het extra geld [is minder winst waar jij belasting op kunt heffen] omdat vracht langer onderweg is.
Idem met offices, die zijn een verbinding nodig je stad uit en dan het liefst zo dichtbij mogelijk maar als dat een druk knooppunt wordt dan is dat niet dichtbij meer, maakt de office minder winst en vang jij weer minder belasting.

-Zorg voor voldoende workforce.
Als je te weinig werkende mensen hebt dan draait een bedrijf niet en maakt het verlies of gaat het zelfs failliet.
Mocht je ineens merken dat je inkomsten gedaald zijn, zoom dan uit en ga opzoek naar de oranje geld-icoontjes.
Als je nu op het bedrijf klikt weet je precies welke groepering er mist of wat er mis is met je bedrijf.
Ik creëer altijd een buffetje van werkelozen alvorens ik weer industrie of offices bijbouw.
Volgens mij kost werkeloosheid geen geld hooguit tevredenheid. :P

Mochten je inwoners echt ontevreden raken dan zie je d.m.v. een klik op een huis waar ze het meest om zitten te springen. [donkerrood]

Als je bovenstaande een beetje aanhoud als leidraad moet het goedkomen.
Het micromanagement is een stukje uitgebreider dan in SC4 maar als je eenmaal je draai hebt gevonden is het leuk en een uitdaging om zoveel mogelijk winst uit je bedrijven te halen wat weer zorgt voor extra belastinginkomsten.
Oja, belasting voor inwoners schroef ik bijna gelijk 1% terug en voor bedrijven kun je er zeker in het begin wel een procentje bij doen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo. :)
Als je echt alleen maar wilt bouwen en je niet met dat soort zaken als winst wilt bezighouden moet je gaan sandboxen.
Ik weet niet helemaal zeker of je daar de sandbox-mod voor nodig hebt maar die staat wel op dat forum wat ik eerder gelinkt heb en anders wel op simtropolis.

[edit]
@Maus, zal straks wel even kijken of ik een screen voor je kan regelen wbt de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede tips loneranger.
Ik ben als sc4 fan voor het eerst eens begonnen met het offline spelen van cities xl. De limited edition.
Alles wijst zich vanzelf z'n weg. Ben meteen gestart met een lastige van 90%. Helaas heb ik een aantal keren add money moeten gebruiken. Het is erg lastig de balans in orde te houden. Met hulp van bovenstaande tips hoop ik dat het beter gaat. Ook zal ik een 40% gebied uitkiezen. Dat moet te doen zijn. Graphics zijn prima, wel zwaar als je een stad van 200k+ hebt met full resolution. Ik denk dat mijn processor het wel aankan E6750 maar de videokaart 8600gt te zwak is.
Spel plezier is goed te noemen, ik voel weer de vreugde van SC4. Met hier en daar verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het enige waar ik "last" van heb is dat het een minuut of 5 duurt voordat alle props geladen zijn en in die tijd kan het een beetje traag reageren maar na die 5 minuten loopt alles heerlijk soepel en dat met een E6600 en een 8800GT en 2 gig geheugen.

Helaas wel wat slechter nieuws, MC schijnt financiële problemen te hebben.
In het kort komt het er op neer dat het kantoor in Kiev gesloten is en er nog 49 werknemers in dienst zijn op het hoofdkantoor in Parijs.
Ze schijnen druk bezig te zijn een koper te zoeken voor CXL.
De totale dev. kosten van het spel is maarliefst 9M waar er pas 100.000 kopieën zijn verkocht.
Ik weet niet waar ik meer van schrok, van het bedrag of van het aantal verkochten exemplaren. :/
Dit is erg slecht nieuws want mocht de game überhaupt gekocht gaan worden dan zal dat hoogstwaarschijnlijk betekenen dat het een budgetbak artikel gaat worden wat verder niet meer ondersteund gaat worden.
Aangezien er ook geen Bat of LE, programmaatjes om custom content te importeren, beschikbaar zijn zal er dus ook geen grote modding communtity komen waardoor het spel uiteindelijk een langzame dood tegemoet kan zien.
SC4 had wel die programmaatjes waardoor het spel dus nog steeds leeft.
De kans dat het opensource wordt is heel erg klein aangezien de 3d engine hoogstwaarschijnlijk niet hun eigen is.
Hopen maar dat het allemaal niet zover gaat komen maar ik zie het somber in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

daarom de laatste tijd ook geen nieuwe splversies meer, eindelijk snap ik het.
wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:34:
Het enige waar ik "last" van heb is dat het een minuut of 5 duurt voordat alle props geladen zijn en in die tijd kan het een beetje traag reageren maar na die 5 minuten loopt alles heerlijk soepel en dat met een E6600 en een 8800GT en 2 gig geheugen.

Helaas wel wat slechter nieuws, MC schijnt financiële problemen te hebben.
In het kort komt het er op neer dat het kantoor in Kiev gesloten is en er nog 49 werknemers in dienst zijn op het hoofdkantoor in Parijs.
Ze schijnen druk bezig te zijn een koper te zoeken voor CXL.
De totale dev. kosten van het spel is maarliefst 9M waar er pas 100.000 kopieën zijn verkocht.
Ik weet niet waar ik meer van schrok, van het bedrag of van het aantal verkochten exemplaren. :/
Dit is erg slecht nieuws want mocht de game überhaupt gekocht gaan worden dan zal dat hoogstwaarschijnlijk betekenen dat het een budgetbak artikel gaat worden wat verder niet meer ondersteund gaat worden.
Aangezien er ook geen Bat of LE, programmaatjes om custom content te importeren, beschikbaar zijn zal er dus ook geen grote modding communtity komen waardoor het spel uiteindelijk een langzame dood tegemoet kan zien.
SC4 had wel die programmaatjes waardoor het spel dus nog steeds leeft.
De kans dat het opensource wordt is heel erg klein aangezien de 3d engine hoogstwaarschijnlijk niet hun eigen is.
Hopen maar dat het allemaal niet zover gaat komen maar ik zie het somber in eerlijk gezegd.
dat er zo weinig zijn verkocht is wel vreemd maar wel begrijpelijk.. de reviews waren niet heel erg positief en het was gewoon geen goede opvolger voor SC4, er was teveel anders..
ik heb em gekocht maar hij viel mij echt heel erg tegen na al die jaren SC4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:52:
[...]

dat er zo weinig zijn verkocht is wel vreemd maar wel begrijpelijk.. de reviews waren niet heel erg positief en het was gewoon geen goede opvolger voor SC4, er was teveel anders..
ik heb em gekocht maar hij viel mij echt heel erg tegen na al die jaren SC4...
Absoluut maar het jammere is dat er nu toch echt een betere game/citybuilder staat dan SC4 was/is.
Ik durf mezelf een hardcore :P SC4 speler te noemen, heb het jaren lang helemaal grijs gespeeld maar het heeft zonder twijfel plaats moeten maken voor CXL.
Tuurlijk mis ik wel bepaalde dingen [regio-view, treinen] uit SC4 maar je krijgt er zoveel voor terug wat gewoon veel beter uitgewerkt is en niet onbelangrijk, een 3D wereld die er gewoon erg goed uitziet.
Het belangrijkste aspect, gameplay, is gewoon zoveel beter als het gaat om micro-management.
Een ziekenhuis wat gewoon beter functioneert omdat je je infrastructuur op orde hebt ipv een simpel cirkeltje wat je dekking bepaald.

Ik heb en had zelf ook terechte kritiek op de werkwijze van MC maar uiteindelijk, na het [gelukkig] falen van de PO, staat er gewoon een prima game/citybuilder die ik de aanschaf van €36 meer dan waard vind.
Stel je eens voor dat ze wel kunnen doorontwikkelen en er alsnog treinen inkomen en wieweet de optie dat je wel met je steden onderling kunt traden en elke zoveel tijd je een pakketje extra gebouwen kunt kopen online danwel custom content kunt downloaden zoals dat het geval is bij SC4.
Mochten ze eind van het jaar [ofzo] alsnog een expension ala Rush-hour uitbrengen met eerdergenoemde dan hoef ik niet te twijfelen om het aan te schaffen.

Je hebt het spel dus ik zou zeggen installeren en updaten en nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook het probleem dat tijdens het spelen er maar 1/8 threads (1 core) gebruikt wordt in Windows 7 x64? Ik heb de i7 920 processor en snap er helemaal niks van dat er maar 1 thread in gebruik is, enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Simcity e.d. vond ik nooit wat, maar dit is wel een heel gaaf spel :)

Inmiddels heb ik drie steden oid gemaakt en verpest. Morgen ga ik eens een wat serieuzere poging doen tot het maken van een wereldstad :) (en zonder expert cheatzooi ;) ).

Jammer dat dit spel maar zo weinig aandacht krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:16:
Simcity e.d. vond ik nooit wat, maar dit is wel een heel gaaf spel :)
Kun je aangeven waar dat precies aan ligt?
Voor mij was het in eerste instantie de beperkte vrijheid van wegen en bruggen aanleggen dat SC4 mij niet meer kon bekoren in vergelijking met de Beta destijds van CXL.
Nu dan ook nog eens blijkt dat de gameplay gewoon veel dieper/beter is uitgewerkt heb ik SC4 eindelijk vaarwel gezegd. :)
Inmiddels heb ik drie steden oid gemaakt en verpest. Morgen ga ik eens een wat serieuzere poging doen tot het maken van een wereldstad :) (en zonder expert cheatzooi ;) ).
Zijn daar plaatjes van van die 3 steden? :+

Overigens is expert-mode niet perse een cheat, sterker nog je moet nu zelf goed opletten wat je al wel en nog niet kunt gebruiken.
Een snelweg wanneer je nauwelijks inkomsten hebt gaat niet werken.
Sandbox is dan meer de cheatzooi. :P
Jammer dat dit spel maar zo weinig aandacht krijgt...
Dat komt mede omdat het spel out of the box gewoon niet goed was.
Ik vermoed dat wanneer dit spel nogmaals ge-reviewed zou worden het er veel beter vanaf zou komen.
Dat zal ook wel de reden zijn dat ze de SP versie nog wat aan het oppoetsen waren/zijn om het opnieuw op de markt te kunnen brengen onder de naam CXL 2011 om zodoende aandacht te krijgen wat het spel verdient.

Het is eigenlijk belachelijk als je ziet hoe weinig er over het spel gepost wordt op het forum van Simtropolis en op het forum van SC4D wordt er al helemaal niet over gesproken.
Bij elkaar is dat ongeveer 90% van de potentiële kopers.
Heeft natuurlijk alles te maken met de houding van MC ten tijde van de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:25:
[...]

Kun je aangeven waar dat precies aan ligt?
Voor mij was het in eerste instantie de beperkte vrijheid van wegen en bruggen aanleggen dat SC4 mij niet meer kon bekoren in vergelijking met de Beta destijds van CXL.
Nu dan ook nog eens blijkt dat de gameplay gewoon veel dieper/beter is uitgewerkt heb ik SC4 eindelijk vaarwel gezegd. :)
Ik weet 't niet. Het spel werkte gewoon niet mee, ik bakte er niks van en het was niet leuk. Veel heb ik SimCity dus ook niet gespeeld... Ook al heb ik het meer dan eens geprobeerd. Het zal wel mijn voorkeur in gameplay zijn?
[...]

Zijn daar plaatjes van van die 3 steden? :+
Nope, als ik er aan denk maak ik van de nieuwe (pruts)steden wel wat plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik las hier over een knop voor geld in de expert mode...
waar kan ik die vinden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon in je menu. Daar staat dan een knop tussen met 'add money''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:25:
Het is eigenlijk belachelijk als je ziet hoe weinig er over het spel gepost wordt op het forum van Simtropolis en op het forum van SC4D wordt er al helemaal niet over gesproken.
Bij elkaar is dat ongeveer 90% van de potentiële kopers.
Heeft natuurlijk alles te maken met de houding van MC ten tijde van de beta.
que? leg eens uit? dat heb ik namelijk gemist dan.

Voor mij is de voornaamste reden dat het gewoon niet lekker draait (en heb een respectabele bak 2x 4850 + i7 920) en het veel beperkter aanvoelt. Oke, er zijn heel wat dingen die beter zijn uitgewerkt (zoals de dekking afhankelijk van bereikbaarheid) maar er staat tegenover dat veel dingen ook kiddie aanvoelen (voor mijn dan iig) en er gewoon nog wat dingen ontbreken (trein, metro etc)

feit blijft dat dit geen simcity is, en veel van de spelers op die fora zijn echt hardcore SC fans, en dan is citiesXL gewoon "te anders"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:47:
[...]

que? leg eens uit? dat heb ik namelijk gemist dan.
en
feit blijft dat dit geen simcity is, en veel van de spelers op die fora zijn echt hardcore SC fans, en dan is citiesXL gewoon "te anders"
Als je om het een moet vragen, hoe het zit, hoe kun je dan die laatste conclusie trekken? ;)
Het feit is gewoon dat MC misbruik wilde maken van de hardcore batters/modders etc. uit de comunity en over hun hoofden geld wilde verdienen.
Daarna is er nog gelogen, gedraaid en niet geluisterd waardoor er een stilzwijgende boycot is ontstaan.
Aan de ene kant terecht en aan de andere kant zit het clubje natuurlijk zwaar vastgeroest en moest CXL al goddelijk zijn om überhaupt een kans te krijgen.
Het is echt niet omdat het spel slecht zou zijn.

Te anders?, het concept is precies hetzelfde alleen is het gewoon beter uitgebalanceerd in CXL.
Daar hoef je het niet mee eens te zijn maar toch zal ik een voorbeeldje geven.
In SC4 was er vanaf een bepaald moment onbeperkt vraag naar Industrie, je kon je hele kaart ermee volbouwen.
Het vreemde is dat er nauwelijks 10% van je inwoners er überhaupt gingen werken.
Snelwegen krijg je niet vol tenzij je ze dwars door je stad bouwt waardoor je inwoners een stukje meepakken naar hun werk maar b.v. niet om naar de andere kant van de stad te reizen want dat is dan weer te ver weg.
Eigenlijk waren snelwegen compleet overbodig althans voor het nut waar snelwegen voor bedoelt zijn.
SC4 wordt al jaren [bijna] niet meer gespeeld vanwege het concept maar meer vanwege de eye-candy en de grenzeloze mogelijkheden daarin die door briljante mensen uit de community zijn bedacht. :)
Het enige wat je kiddy kunt noemen aan CXL [imho] zijn de poppetjes die door je straten lopen maar storend vind ik het niet echt.

Geheel ten overvloede er maar bijvertellen dat ik al sinds oprichting op sc4d rondhuppel en sinds eind 2003 op simtropolis dus ik denk wel een beetje te weten hoe de comunity in elkaar steekt.

Laten we het vooral weer over CXL gaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, dat stukje van monte cristo en "gelogen, gedraaid en niet geluisterd" heb ik gemist, dus vandaar. Thanks voor de toelichting ;).

en betreffende de vergelijking tussen CXL en SC4, ik weet het niet. het voelt, voor mij persoonlijk, gewoon te anders aan om er net zo van te kunnen genieten als van SC4. spijtig maar waar, dit spel is voor mij gewoon kosten in de vullis geweest, maar ach, zo heeft iedereen zijn smaak. Ik ga denk binnenkort SC4 gewoon weer installen en mijn plugginfolder opduikelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Tja, geef toe dat MC wat fouten heeft gemaakt, maar een nieuw concept in city builders namelijk "online" is opzich niet slecht. alleen de prijs was absurd en de mogelijkheden tov de solo.
ze konden beter een jaar abbo verkopen voor bv. 60euro incl. spel met solo modus ed. en het jaar erna voor zeg 30eu. natuurlijk met wekelijkse/maandelijkse updates en gratis gebouwen en voor een beetje geld belangrijke landmarks/hulpmiddelen om je stad mooier te maken.
Met de online kan ej ook tegelijk met andere mensen en praten en steden bezichten om nieuwe ideenen op te doen.

Wat nu in de solo nog wel jammer is is dat er niet een heel goed OV is, er zijn geen taxi's, treinen en metro's.
en zoals hier boven ook is gezegd dat er geen echt centrum is.

nu wachten wat MC voor ons in petto heeft met CXL2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dit weekend, ondanks het mooie weer en werk, begonnen met een nieuwe nederzetting op de "wetlands" kaart.
In mijn ogen een van de mooiste kaarten met veel vlak, een groot meer en wat kleine riviertjes en dus kan ik me gaan uitleven met bruggen bouwen.
De kaart bevat tevens veel vruchtbare grond wat me zeker in het begin veel geld oplevert.
Grondwater gaat later wel een probleem worden, daar is niet zoveel van en olie is al helemaal niet aanwezig dus landbouw moet de latere inkoop van die 2 gaan compenseren.
Ondanks de pas 5K aan inwoners draait mijn stadje inmiddels een winst van ruim 30K p/t puur door de verkoop van landbouw en heavy industry.
Dat lijkt heel veel maar straks moet ik wel water en olie gaan inkopen en dan kun je maar beter een buffer[tje] hebben.
Verder maar eens even kijken hoe ver ik kan gaan wbt het opzoeken van de grens van de tevredenheid van mijn inwoners. :P
Het leuke is wel dat je zelf afwegingen kunt maken, weinig leisure en services en daar tegenover relatief lage belasting of veel van die 2 en hoge[re] belasting.
Een ander doel zal zijn om te zorgen voor een betere infrastructuur om de winsten van bedrijven[offices] te maximaliseren.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want plannen vind ik toch wel een stukje pittiger dan in SC4 waar overvolle avenues b.v. heel goed waren voor bedrijven/offices itt tot CXL.

Wat trouwens wel een negatief puntje is dat je qua belastingen geen onderscheid kunt maken in corporate taxes.
Hotels zijn al sneller ontevreden over de hoogte in vergelijk met Industrie omdat metname die laatste minder eisen heeft.
Voor Hotels moet je dus gloeiend je best doen om je belasting op een redelijk niveau te kunnen houden.
Ze hadden beter Hotels en Offices samen onder een slider kunnen zetten met eventueel HT daar nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn de screenshots ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb het forum een beetje doorgelezen omdat ik de game graag zou willen aanschaffen. Helaas is er geen demo meer beschikbaar dus ik weet totaal niet wat ik van de game kan verwachten. In bijna iedere winkel vragen ze nog altijd +/- 40euro voor de game dus ook niet even een game om zomaar mee te pakken.

Ik heb gelezen dat het online gedeelte is gestopt, is dit een groot gemis?

Verder heb ik verhalen gehoord over Cities XL 2011, is hier al iets over bekend...

Wat denken jullie, gewoon aanschaffen?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij is er nog steeds gewoon een demo te vinden klik.

Wbt bouwen etc krijg je wel een aardig idee wbt de mogelijkheden alleen de gameplay is door de diverse patches wel stukken verbeterd.
De demo is/was gebaseerd op de laatste beta-versie en die vond ik nu niet bepaald goed.

Aanbevelen durf ik iig niet aangezien de meningen [kennelijk] nogal verdeeld zijn en kennelijk alleen mensen met goede smaak het spel leuk vinden. :P

@maus: komt nog wel, er is nog niet zo heel veel te zien.
Ik zit nu op 10K inwoners en bijna 40K p/t dus binnenkort expert-mode maar even aanzetten om beschikking te hebben tot snelwegen om later de boel niet teveel te hoeven omgooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb nu ook die expert-mode aanstaan maar ik kan eigenlijk nergens die add-money functie vinden. Waar zou die bij moeten staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
finsdefis schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:36:
Ik heb nu ook die expert-mode aanstaan maar ik kan eigenlijk nergens die add-money functie vinden. Waar zou die bij moeten staan dan?
Als je je stad geladen hebt ga je via XL [linksboven] naar de opties [die sleutel] en daar staat de optie add money.
Add money heeft niks te maken met de expert-mode want die knop had ik gevonden voordat ik überhaupt wist van het bestaan van expert-mode.
Ik heb het 1 keer gebruikt maar eigenlijk is het helemaal niet nodig als je de boel een beetje goed aanpakt.
Het enige voordeel is dat je niet eerst hoeft te sparen om een snelweg te maken b.v. en aangezien zo'n snelweg ook aardig wat kost in onderhoud is het sowieso raadzaam om eerst te zorgen voor voldoende inkomsten zodat het binnen je budget past.
Je begin kapitaal is ruim voldoende om iets winstgevendst neer te zetten, gewoon veel industrie of landbouw neerzetten en verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45
Ik moet zeggen dat ik, als redelijk onervaren citybuilder, ook weinig moeite heb met een stad draaiend te houden. Zeker in het begin is het goed te doen. Op het moment dat je de Executives in je stad krijgt wordt het wel wat lastiger omdat ze veeleisender zijn. Ik heb nu een stad met veel export, dus hoge inkomsten. Dus kan wel e.e.a aan voorzieningen neerzetten. Maar ik vrees een beetje voor de Elite die zo in mijn stad wil komen.

Nu ik toch eens post een paar vraagjes van mijn kant:
Bouwen jullie ook de Industry/manufactures zover mogelijk van de inwoners? en wat als de stad groeit?
Als de High-density huizen beschikbaar komen, slopen jullie dan ook delen van de (low density) stad om te groeien, of plaatsen jullie dit aan de zijkant van de stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bartvw schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:47:

Nu ik toch eens post een paar vraagjes van mijn kant:
Bouwen jullie ook de Industry/manufactures zover mogelijk van de inwoners?
In principe wel hoewel manufactory veel minder vervuiling veroorzaakt en je dat dus dichter bij je stad kunt bouwen zonder al te veel problemen.
Het draait uiteindelijk om tevredenheid en zo kun je vervuiling ietwat compenseren d.m.v voldoende services b.v.
en wat als de stad groeit?
Tja, da's een stukje planning vooraf maar vaak ontkom je er niet aan bepaalde gebieden opnieuw in te delen.
Zorg in de planning iig dat je voldoende mogelijkheden hebt wbt toevoerwegen, als je veel knooppunten hebt naar je industrie, die vaak aan de rand van de kaart ligt, heeft dat uiteindelijk ook consequenties voor de winst die je offices maken.
Als de High-density huizen beschikbaar komen, slopen jullie dan ook delen van de (low density) stad om te groeien, of plaatsen jullie dit aan de zijkant van de stad?
Ik hou weinig rekening met high-density aangezien ik daar niet heel veel van in mijn stad wil maar eerder sporadisch, vind ik ook veel mooier eerlijk gezegd.
Het nadeel van high-density in de binnenstad is dat het veel verkeer genereert en je dus heel veel asfalt moet neerleggen.
Hoe dan ook ontkom je er niet aan af en toe wat te moeten slopen maar opzich is dat ook wel weer een uitdaging.
Waar ik uiteindelijk wel high-density wil zet ik gewoon wat ruimer op en vul ik het met parkjes/plaza's.

Kleine update van mijn project.

Ik heb nu 40K inwoners in mijn stad die zich inmiddels gescheiden heeft d.m.v. een rivier.
De grootste bron van inkomsten is landbouw, uit m'n hoofd is zo'n 40% van de kaart geschikt voor landbouw.
Inmiddels exporteer ik ook manufactory en heavy industry en importeer ik elektra en olie.
Verder heel weinig services, een school, een politiebureau en als leisure een sport-museum.
Natuurlijk heb ik ook gezorgd voor voldoende retail verspreid over de hele stad wat ook tot tevredenheid stemt.
Een andere grote uitgavenpost die ik heb is een grote freeway-brug die me +/- 9K p/t kost aan onderhoud.
Uiteindelijk hark ik 96K p/t binnen en zit er bijna 12M in mijn schatkist.
De eerste Elites hebben zich nu ook in mijn stad gemeld dus opzich gaat het prima. :)
Ik zal dit weekend wel wat plaatjes posten voor Maus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:21:
[...]
Ik zal dit weekend wel wat plaatjes posten voor Maus. ;)
Graag ;)

Ik zelf heb laatst ook een stad gemaakt. Heb screenshots gemaakt met de 'screenshot' button. Alleen kan ik m`n screens niet vinden. Zal morgen eens screenshots maken op de 'normale' manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:55:
[...]

Graag ;)

Ik zelf heb laatst ook een stad gemaakt. Heb screenshots gemaakt met de 'screenshot' button. Alleen kan ik m`n screens niet vinden. Zal morgen eens screenshots maken op de 'normale' manier.
en die manier werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Kan iemand me helpen met het plaatsen van een Harbor. Het lukt me totaal niet, heb al gezocht op google.

Grond plat gemaakt etc maar hij blijft rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:02:
Kan iemand me helpen met het plaatsen van een Harbor. Het lukt me totaal niet, heb al gezocht op google.

Grond plat gemaakt etc maar hij blijft rood.
misschien heb je te weinig geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Je kan niet zomaar overal een harbor neerzetten, net zoals dat je niet overal landbouw kan bouwen.
Volgens mij kan je links Rechts bij "Resources" en dan ergens onderin "sea city link" ofzo, zien waar je een harbor kan bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartvw op 23-04-2010 19:04 . Reden: links en rechts blijft lastig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Bartvw schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:02:
Je kan niet zomaar overal een harbor neerzetten, net zoals dat je niet overal landbouw kan bouwen.
Volgens mij kan je links Rechts bij "Resources" en dan ergens onderin "sea city link" ofzo, zien waar je een harbor kan bouwen.
Dankje, ik heb het gevonden. Nog een vraagje; hoe kan ik mijn Freight Capacity verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Jer0entjeh88 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:32:
[...]

Dankje, ik heb het gevonden. Nog een vraagje; hoe kan ik mijn Freight Capacity verhogen?
Door meerdere harbors te plaatsen, of meer wegen naar de rand van de kaarten.
Ik vind alleen raar dat er 2 soorten harbors zijn. 1 voor alleen vracht, en 1 voor mensen en vracht. Maar de 1e is duurder dan de 2e. Terwijl ze allebei een capaciteit van 40 hebben.
Let trouwens op dat een harbor ook behoorlijk vervuilend is, dus plaats hem niet naast je woongebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wbt screenshots, ik heb keurig een mapje ...\mijn documenten\mijn afbeeldingen\monte cristo\cities xl\screenshots en elke keer als ik op F11 druk komt er 1 bij in de resolutie waarin ik speel.
Bovenstaande is wel onder XP, geen idee of dat heel anders is bij Vista of Win7.

Het zijn niet echt super kwaliteit maar voldoet opzich wel, +/- 200kb per plaatje van 1680x1050.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xWn2YiCg0zk4UsFXzQ6igbCK/full.jpg

ik vond het schaduwspel op dit plaatje wel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Tsja bij mij bestaat die map dus niet, geen idee waar de screenshots belanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
How can I take screenshots?

First of all, make sure you have hidden files and folders displayed on your computer:

* Windows XP: My Computer > Tools > Folder Options > View > Show hidden files and folders
* Windows Vista/Seven: Control Panel > Folder Options > View > Show hidden files and folders

There are five ways to take a screenshot:

1- Press F11 when you want to take the capture. The picture will appear in the “screenshots” folder:

* Windows XP: (C:) > Documents and Settings > User name > My Documents > My Pictures > Monte Cristo > Cities XL > screenshots
* Windows Vista/Seven: (C:) > Users > User name > Pictures > Local > Monte Cristo > Cities XL > screenshots

But this way you won't have the interface included in the screenshot.

2- To have the interface shown as well in the screenshot, press AltGr+F11 The screenshot will appear in the screenshot folder.

3- Press the Print/Screen/SysRq button and paste your capture on any program that allows you to do so (Word, Paint, Photoshop etc).

4- Megascreenshots:

For Megascreenshots, which are very detailed, but also very big files press Shift+F11.

5- Megalevel screenshots:

Unlike Megascreenshots Megalevel screenshots contain not only a certain part, but the whole map.

To obtain a Megalevel Screenshot press Ctrl+Shift+F11
Wietweet help bovenstaande en dan metname de rode regel.
Die megascreens zijn trouwens +/- 45MB, megalevel heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze de screenshots van mijn (grote) stad. Aantal inwoners is 800.000 + . Alles is gemaakt met de 'add-money' knop. Ik importeer alleen m`n 'manufacturing'. Maar produceer zelf mijn electro, waste, water, olie, holidays, hi-techt en offices.

Stad van boven:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ohtit4.jpg

Stad 'by-night' van boven:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/f2sqw0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/348hcb6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/aepavs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/e8pll0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2aet7cz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/16hu2k3.jpg

Mijn infrastructuur. Begin toch wat problemen te krijgen met de drukte:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mpbt4g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jgp1n6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2pt2ek4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2pqrpcn.jpg

Op de screenshots is niet goed te zien hoe druk de snelwegen wel niet zijn. Maar die zitten echt bom vol. Een trein zou wel een uitkomst zijn....maar helaas..

Heb 2 blue-prints gebouwd. De Empire State building. Te zien op de screenshots van het meer. Hij staat aan het meer, en is het grootste gebouw van de stad. Ook het stadion is een blue-print. Heb ook geprobeerd het rijksmuseum te bouwen, maar die werkt helaas niet :X . Heb dat alleens eerder gehad, dan zegt hij dat het klaar is, maar dat is dan niet (blijft hangen in z`n 2e stage). Beetje jammer, want ik kan hem ook niet deleten. Daarom bouw ik ook niet meer blue-prints. Wel merk ik dat sommige blue-prints uiteindelijk 'landmarks' worden naar mate je meer inwoners krijgt. Dan heb je dus geen last van 'stages' en word hij sowieso afgebouwd.

Verder blijf ik het jammer vinden dat je niet echt een 'boulevard' kan bouwen, met bootjes en winkeltjes, net zoals bij Sim City. Ook zou ik graag een binnenstad bouwen met veel 'Disco`s en barretjes' enzo, maar dat is ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ziet er goed uit Maus. :)
Jammer dat je autolampjes het nog niet doen, vind ik erg sfeervol om naar te kijken.
Als ik mag requesten, graag een overzicht wbt "enviroment".
Verder blijf ik het jammer vinden dat je niet echt een 'boulevard' kan bouwen, met bootjes en winkeltjes, net zoals bij Sim City. Ook zou ik graag een binnenstad bouwen met veel 'Disco`s en barretjes' enzo, maar dat is ook niet mogelijk.
Vergeet niet dat dat pas na jaren aan custom content bouwen mogelijk was.
Je kunt wel b.v. een rijke avenue aanleggen en dan zelf kiezen welke winkels en offices je neer plopt.
Opzich kun je daar wel leuke dingen mee doen.

Nu maar hopen dat MC een doorstart kan maken want ik ben bang dat bij een overname of verkoop het spel in de prullen- dan wel budgetbak terecht komt en dus geen CC-tool waardoor het spel langzaam gaat sterven.

Buisnes is booming bij mij inmiddels, 150K winst p/t en bijna 90K aan inwoners.
Voorlopig gaat het nog prima met heel beperkte services maar de belasting van 12% en genoeg werkt houd mijn inwoners voorlopig wel zoet. :)
De belasting voor bedrijven is met 25% ook donkergroen alleen bij shops begint hij nu lichtgroen te worden.
Geen idee waar dat precies aan ligt eigenlijk, mss omdat ze in vergelijk met industrie en offices minder winst maken?
Alle invloeden op shops zijn iig wel donkergroen dus er is weinig wat ik er aan kan doen. :P

Export: landbouw, industrie.
Import: olie, electra, waste en inmiddels ook water.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ETqnjXRP4nkV9MgYfGyjJqhb/full.jpg

Da's de nieuwste brug die de andere 2 bruggen ontlast en tevens een verbinding vormt met een nieuw industrie gebied.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XkgK9L8ibQ4FBNcJW9WIGsSE/full.jpg

Da's mijn goudmijn die ik nog enorm kan uitbreiden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Op Win7 nog steeds geen screenshots map terecht of ik ben echt blind als wat :+

Verder heb ik dat met die blueprints die soms in stage 2 vast blijven zitten ook, heb een half afgebouwde Tokyo Tower middenin m'n stad die ik niet kan deleten, weinig happy mee. Wel zie ik telkens net nadat ik m'n stad heb geladen heel kort een schermpje dat iets zegt over die Tokyo Tower maar direct daarna komt er een schermpje overheen van Saving your City of iets dergelijks en is die van Tokyo Tower verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb een vraag: hoe importeer/exporteer je dingen? ik heb een tekort aan water, benzine en olie, dat wil ik importeren, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
F.West98 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:14:
ik heb een vraag: hoe importeer/exporteer je dingen? ik heb een tekort aan water, benzine en olie, dat wil ik importeren, maar hoe?
Via de market, die is te vinden als je linksboven op XL drukt, en dan op de 2 driehoekjes die naar elkaar wijzen.

Mooie screenshots, valt me op dat jullie heel vrij bouwen, dus niet standaard rechthoekblokken neerkwakken, zoals ik nu dus (nog) doe. Het lijkt erop dat jullie zo ook meer parkjes of boompjes in de stad krijgen zodat de executives en elites niet zo lopen te miepen over het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Ik snap de trade functie al aardig, alleen sta ik altijd in de min op een een of andere manier.
Ik gebruik wel de 'add money' optie alleen mijn trade geld is altijd in de min. Doen jullie dan zoveel exporten?

Wanneer ik teveel bouw van een bepaalde grondstof of sector. Bijvoorbeeld Retail: Dan lopen ze gelijk te miepen dat er veel te veel retail in de stad is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Dat is ook niet echt iets om te exporteren omdat je daar niet op een gegeven moment de exponentiële voordelen uit krijgt die je uit bijv Olie, Waste, Farming etc. wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Precies, retail/shops moet je eigenlijk meer zien als services want het is iets dat redelijk zwaar telt in de tevredenheid van je burgers.
Ik kies er dus voor om die gelijkmatig te verdelen en liefst goed bereikbaar om het effect te maximaliseren.
Als je een kaart hebt met weinig recourses is het slim om te gaan voor een industriestad met veel industrie/manufactory en dat te verkopen.
Itt natuurlijke recourses vang je er dubbel geld voor, belasting en export, waar b.v. het winnen van olie je maandelijks geld kost.

Grote onrust want de plannen voor de uitbreiding op korte termijn zijn uitgelekt.
Het gemeentehuis is net verbouwd [ge-upgrade] en een gerenommeerd journalist vond een computer die per abuis bij de vuilnis stond met daarop de plannen.
Wat een realistisch spel ook dat dat soort dingen gebeuren. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/21fzw6v7xFjwBviVSks6Z5K3/full.jpg

Alles vlak ten noorden moet je nog even vergeten, daar zijn nog geen beslissingen over gevallen.
Het belangrijkste is de nieuwe brug die een verbinding moet gaan vormen naar het nog te bouwen industriegebied in het westen en tevens moet gaan zorgen voor ontlasting van de reeds bestaande bruggen.
Het lichtblauwe wordt een uitbreiding van de manufactory en donkerpaars moet HT worden.
Rood is de snelweg verbinding en bruin een freeway voor extra uitvoer mogelijkheden.
De donkergroene vlakken worden medium-density woonwijken en lichtgroen low-density.
Roze gebieden zijn gereserveerd voor de luxere villa's.
Het paarse gebied, wat nu nog landbouw is, zal mogelijk moeten verdwijnen/verhuizen en aangezien in het zuidwesten nog hele lappen vruchtbare grond ligt zal dat wel niet zo'n probleem zijn.
Volgens berekeningen zal het inwoneraantal door deze uitbreiding uitkomen op ergens tussen de 200K en 250K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:07:
Het gemeentehuis is net verbouwd [ge-upgrade] en een gerenommeerd journalist vond een computer die per abuis bij de vuilnis stond met daarop de plannen.
Wat een realistisch spel ook dat dat soort dingen gebeuren. :P
:o

Wat voor wegen gebruik jij ? Die 'rond-wegen' van jou zijn denk ik geen snelwegen? Groot nadeel van de snelwegen vind ik dat de afritten erg groot zijn. Plus dat ze in een vierkant worden 'geplopt', zodat je niks naast de afritten kan bouwen, ook geen parken.

Hier nog wat screenshots. Ook de requests, maar ook nog een paar mooie van de stad zelf :) (inwoners 830k)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/35hisk9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/qrbrcy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ihqc2f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gsr8yc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11js02w.jpg

De laatste is de 'environment'. Heb ook m`n landmarks proberen te screenshotten. Maar die laat hij niet zien. :? Als ik hem op de oude manier probeer te 'screenshotten', dan krijg ik een zwart beeld. Beetje vreemd. Maar bij landmarks is bijna de gehele stad in het 'wit' van de circles.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/m79ued.jpg

Vind de overvolle snelwegen echt heel leuk om te zien. Heb trouwens bijna elke gebouw zelf neergezet, dus niet ge-autozoned. Anders krijg je soms te vaak dezelfde gebouwen. Nu zit er echt veel afwisseling in. Bussen vind ik trouwens ook niet echt geweldig werken. En ik vind die mannetjes die in je stad rondlopen echt super dom eruit zien. Waarom dat cartoon-achtige gedoe? Was toch veel mooier geweest als het 'realistische' mensen waren.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ue1rwx.jpg

Ook begrijp ik niet waarom mijn auto`s geen koplampen hebben, alles staat op 'high', maar toch geen lampjes. Ik heb een Radeon X1900, zou die gewoon niet goed genoeg zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:03:

Wat voor wegen gebruik jij ? Die 'rond-wegen' van jou zijn denk ik geen snelwegen? Groot nadeel van de snelwegen vind ik dat de afritten erg groot zijn. Plus dat ze in een vierkant worden 'geplopt', zodat je niks naast de afritten kan bouwen, ook geen parken.
Nee, praktisch allemaal freeway, wat je al zegt, de opties mbt afritten e.d. zijn [nog] te beperkt.
Je kunt wel dat high- to freeway stukje gebruiken om een klein gedeelte van je highway freeway te maken om makkelijker aan te kunnen sluiten.
Hier nog wat screenshots. Ook de requests, maar ook nog een paar mooie van de stad zelf :) (inwoners 830k)

De laatste is de 'environment'. Heb ook m`n landmarks proberen te screenshotten. Maar die laat hij niet zien. :? Als ik hem op de oude manier probeer te 'screenshotten', dan krijg ik een zwart beeld. Beetje vreemd. Maar bij landmarks is bijna de gehele stad in het 'wit' van de circles.
De ingame screenshot laat de effecten nogal weg idd.
Een enviroment overzicht hoort er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z2XGvc6Mp7HxZz3SCJI9GtZt/full.jpg
Vind de overvolle snelwegen echt heel leuk om te zien. Heb trouwens bijna elke gebouw zelf neergezet, dus niet ge-autozoned. Anders krijg je soms te vaak dezelfde gebouwen. Nu zit er echt veel afwisseling in. Bussen vind ik trouwens ook niet echt geweldig werken. En ik vind die mannetjes die in je stad rondlopen echt super dom eruit zien. Waarom dat cartoon-achtige gedoe? Was toch veel mooier geweest als het 'realistische' mensen waren.
Ik kon met SC4 ook gewoon spelen zonder echt wat te bouwen, gewoon een beetje rondhangen en dingen bekijken. :)
Die snelwegen zijn idd erg mooi om naar te kijken en helemaal als het donker is.
Wat ook leuk is om te doen is helemaal inzoomen, autootje aantikken en dan over de snelweg richting de stad. :9~
Als je dan de dynamisch dag/nacht cyclus aanzet is het helemaal briljant met een verschuivende maan en dito schaduwen.

De cartoon poppetjes is jammer maar ik stoor me er niet zo heel erg aan.
Ook begrijp ik niet waarom mijn auto`s geen koplampen hebben, alles staat op 'high', maar toch geen lampjes. Ik heb een Radeon X1900, zou die gewoon niet goed genoeg zijn?
De X1900 schijnt wel onder de minimum eisen te zitten volgens MC waarbij ze aangeven dat hij het [waarschijnlijk] wel doet.
Wel vaag als je gewoon op high speelt en juist die lampjes niet krijgt terwijl de lantaarnpalen het wel doen.
Die laatsten zaten in dezelfde patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ah toch eindelijk gelukt met die screenshots, even één genomen 's nachts van m'n road network.

Deze woestijnstad doe ik een beetje opbouwen zoals de al wat oudere steden, weinig planning in het begin dus qua infrastructuur, vaak later wat platgooien om er nog een weg te leggen etc. Uiteindelijk toen het beschikbaar kwam er een ring van snelweg omheen gegooid (weet nog niet of ik die ga behouden, vindt expressways wel fijn) en daarbuiten al iets meer planning, maar heb de laatste tijd niet veel kunnen spelen.

Zal eens wat meer screens nemen wanneer ik tijd en inspiratie heb, dan ook echt bij daglicht :P

[ Voor 3% gewijzigd door Greebs op 28-04-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:46

JanvD

Portretfotograaf

ik zie dat jullie vooral niet zuinig zijn met wegen! Ik heb ook echt altijd last van drukke wegen, maar als ik dit zie dan merk ik wel dat je bij citiesXL echt heel wat meer wegen moet bouwen dan bij SimCity

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

k*t!
ik heb per ongeluk een highway gebouwd ipv. een normale. ben nu al mn inkomen kwijt, was nl. al wat krapjes.
hele city weg. zal iig. nog wat pics plaatsen van het 'mooie' deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:36:
k*t!
ik heb per ongeluk een highway gebouwd ipv. een normale. ben nu al mn inkomen kwijt, was nl. al wat krapjes.
hele city weg. zal iig. nog wat pics plaatsen van het 'mooie' deel.
Hele city weg?
Je kunt toch gewoon de highway vervangen door freeway of zat je zo krap bij kas wbt kapitaal dat je geen geld meer hebt voor het vervangen?
Volgens mij kun je dan gewoon even een lening doen als je niet van cheaten houd, uitdaging extra, of anders gewoon de knop "add money" gebruiken.
Dat laatste ruïneert wel de gameplay wat geld betreft, ik zou voor de lening gaan en/of desnoods wat services tijdelijk weghalen.
Lijkt me iig wel een uitdaging.

Wel raar, je moet toch echt via een submenu naar de highway om te bouwen. :P
Hoe dan ook, ben wel benieuwd naar de plaatjes. :)

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste