Het Grote World of Warcraft topic - Deel 122 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:29:
[...]
Mwah weet wel dat er een patch voor is. Maar 32 bits kan niet meer dan 4gb adresseren. En aangezien je videokaart dus meetelt in je geheugen ga je over de 4gb. Windows kan het niet meer adresseren en dan krijg je bsods. Aangezien 64 bits dus 128gb kan adresseren ben je hier dus al een stuk verder mee. Dat microsoft dan nog een fout maakt in z'n software is weer wat anders :)

Het 4gb probleem heb ik al eerder gehad bij een vriend namelijk die vista ultimate 32bit had en de bsods kreeg.
Raar dat je dan een BSOD krijgt, als het goed is krijg je gewoon minder Ram beschikbaar (3,4gb ofzo).

Verder draait bij mij Wow perfect onder Vista (intell dual core 1,83 ghz, 2gb ram) zolang ik de XPerl addon maar niet aanzet -> wow loopt dan vast.
En als ik maar de NVidia drivers gebruik dan loopt het systeem ook vast met een BSOD.

Gisteren heb ik voor mijn Rogue Shadowblade gekocht met fiery enchant en meteen maar de Stormshroud Armor. Vandaag heb ik voor mijn Rogue (lvl 52) de stormshroud pants en shoulders laten maken wat me wel lekker lvlen lijkt.

Momenteel vecht ik nu Combat Dagger met een 1,4 speed mainhand en een 1,3 offhand dagger. De damage voor skills is echt te slecht voor woorden maar de attack speed met S&D, Berserking en Blade Flurry is wel weer lachen (0,8 s per swing is fun).

Met procwatch zie ik nu de procs rondvliegen 6% fiery van mijn main, 6% Combat potency van mijn offhand en nog wat extra shadowbolts van mijn main weapon voor soms zieke burst damage. Een paar lucky crits en procs achter elkaar en de mob valt spontaan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag erachter gekomen hoe fijn eigenlijk sub build wel is niet voor een rogue met de juiste addon .

Het is gewoon super makkelijk ,shadowstep>garrote >S&D >Hemo >Hemo >Hemo = dood ( tegen mobs met wat meer armor en HP )
Shadowstep>Ambush>Hemo>evi=dood ( tegen casters )

Eigenlijk heb je voor hemo swords nodig , ma je hebt zon handig addon daarmee kun je instellen dat als je uit stealth komt de dagger in jou OH , en sword in MH .

En ik sta vooral versteld van garrote dat ding haalt bijna 1.8k hp eraf

Wat ik ook vandaag leuk vond .
Duel tegen warrior hij had 3.4k hp
ik shadowstep doe garrote , blind ga uit combat .
wacht totdat garrote afgelopen is ,weer zelfde =doode warrior
Zegt die hele tijd noob tegen .
Hoezo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:09
lief dagboek

Gisteren lvl 69 gedingt met mn paladin en 66 gedingt met mn hunter. paladin zit nu op +622 healing, bestaande uit alle range van armor.. cloth, leather, mail, plate.. onder het motto van "een healer hoort geen klappen te krijgen".

was al bezig geweest met de kara attunement Q, maar ik kom ff nog niet verder in Shadow labs. Doordat mn guild ook geen zin had om te helpen (maar me straks wel nodig heeft bij het raiden :r ) ben ik maar gaan questen met een warrior NL buddy van me..

nu nog 31% naar lvl 70, en dan raiden voor het vaderland. ondertussen wil ik ook even mn lock naar de 70 krijgen. die moet nog iets van 40% naar 70. hunter zit nu op 1% richting de 67. die heeft nog beetje TLC nodig.

geen items meer gewonnen die écht nuttig waren. nieuw solo-sword, maar dat is niet echt nuttig. gebruik ik niet tijdens het healen.

vanavond, als mn meisje nog ziek is, ding ik waarschijnlijk 70. anders morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lief vragenboek

Ik weet niet of die vraag al een keer eerder op het forum is gesteld , maar hier komt die:

Bij je normale interface heb je onderin je spellbalk, waar je je verschillende spells neer kan zetten.
Dus dan heb ik het nog niet over de extra balken die je kan aanzetten in je interface options.

Zodra ik bv naar def, berserker stance ga , dan vallen die spells onderin ineens weg...

mijn vraag is of ik die balk zodanig kan vergrendelen dat die spells niet wegvallen zodra ik switch van stance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:14:
lief vragenboek

Ik weet niet of die vraag al een keer eerder op het forum is gesteld , maar hier komt die:

Bij je normale interface heb je onderin je spellbalk, waar je je verschillende spells neer kan zetten.
Dus dan heb ik het nog niet over de extra balken die je kan aanzetten in je interface options.

Zodra ik bv naar def, berserker stance ga , dan vallen die spells onderin ineens weg...

mijn vraag is of ik die balk zodanig kan vergrendelen dat die spells niet wegvallen zodra ik switch van stance...
Ik neem aan dat je in Def stance andere attacks gebruikt die voor die stance 'kunnen'.
Dus per stance heb je een andere balk :)
Handig want dan heb je er geen attacks staan die niet een stance kunnen ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
lief vragenboek

Per stance heb je een aparte eerste balk. Deze balk kan je vullen met de voor die stance interessante attacks/spells. Zo hoef je dus niet elke keer te kijken naar de spells die toch niet available zijn. Eens aangemaakt zal je elke keer in die stance dezelfde balk zien. De belangrijke skills dan op dezelfde plek en de aparte skills ergens anders plaatsen en er is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
lief vragenboek

Als je kijkt naar wat er gebeurt dan zie je dat het nummertje bij de balk onderin veranderd is naar 3 of 4 ofzo. Er staan pijltjes naast waarmee je de balk weer terug kan zetten. Weet niet of je binnen de blizzard UI kan instellen welke balk gebruikt moet worden bij een stance. Je hebt zelfs kans dat hij het onthoudt als je het wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Karazhan in en we hadden gisteren voor de reset nog even Nightbane, Atunemen en Moroes neergelegd. En wat denk je? Bij deze bosses vandaag, exact dezelfde loot. Heb niet het idee dat zoiets toeval is, maar buggy.

Ook kreeg ik van nighbane in airphase melee hits van 8k. Hoort ook niet te kunnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx for the info guys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:24:
Gisteren Karazhan in en we hadden gisteren voor de reset nog even Nightbane, Atunemen en Moroes neergelegd. En wat denk je? Bij deze bosses vandaag, exact dezelfde loot. Heb niet het idee dat zoiets toeval is, maar buggy.
Hoi, random

ran·dom (bn.)
1 willekeurig

En ja, sommeg, het kan ook voorkomen dat de loot 10 weken achter elkaar hetzelfde is.

Zeker nooit MC/BWL gerunned : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu een lvl 52 hunter vroeg me het volgende af nadat ik blue item pants had gekocht op AH met +27 agi:

Ik heb nu die pants met +27 agi en dragonscale pants met +40 ap (via dragonscale leatherworking).
Beide items zorgen ervoor dat ik rond dezelfde TOTALE crit chance zit als ik de stats bekijk
in mijn char window.

Maar als ik puur naar de +crit chance kijk bij mijn +AGI stats, is die met die +27 agi wel wat toegenomen.

Maakt dat nou nog uit? Of kan ik puur de totale crit chance in de gaten houden?

Wat was ook alweer precies het verschil tussen AP en AGI wat betreft een hunter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 mobs, allemaal 2 items loot. Weet je wat de kans is dat dat gebeurd? :p Best wel klein.

En ja, wel Molten Core/BWL gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ImdaMned schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:28:
[...]

Hoi, random

ran·dom (bn.)
1 willekeurig

En ja, sommeg, het kan ook voorkomen dat de loot 10 weken achter elkaar hetzelfde is.

lol! ja mooi.. verse warlocks in blue die met 3/8 eruit gaan en binnen 5 runs 7/8 hebben ofzo :P (tier 1 that was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Laatst online: 27-08 16:14
[...]

Hahah titipads en die pokke polearm ... :D Ahh the good old MC days :')
En de warlock drops idd waren verschrikkelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door dna_fatrabbit op 28-06-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
Skillz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:37:
Ik heb nu een lvl 52 hunter vroeg me het volgende af nadat ik blue item pants had gekocht op AH met +27 agi:

Ik heb nu die pants met +27 agi en dragonscale pants met +40 ap (via dragonscale leatherworking).
Beide items zorgen ervoor dat ik rond dezelfde TOTALE crit chance zit als ik de stats bekijk
in mijn char window.

Maar als ik puur naar de +crit chance kijk bij mijn +AGI stats, is die met die +27 agi wel wat toegenomen.

Maakt dat nou nog uit? Of kan ik puur de totale crit chance in de gaten houden?

Wat was ook alweer precies het verschil tussen AP en AGI wat betreft een hunter?
http://hunterguide.wikispaces.com/Theorycraft , hier staat het wel redelijk duidelijk beschreven wat voor invloed welke stat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rudi schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:46:
[...]
http://hunterguide.wikispaces.com/Theorycraft , hier staat het wel redelijk duidelijk beschreven wat voor invloed welke stat heeft.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:59:
Garrote en Blind, 1e tik van garrote breekt blind dus knap dat je uit combat bent gekomen. Of een hele trage warrior. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:38:
3 mobs, allemaal 2 items loot. Weet je wat de kans is dat dat gebeurd? :p Best wel klein.
maar niet 0.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:24:
Ook kreeg ik van nighbane in airphase melee hits van 8k. Hoort ook niet te kunnen volgens mij.
Stond je niet gewoon te ver weg van de raid?
Fireballs ftl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, heb combatlog :p

Ik kreeg een melee hit van Nightbane, tijdens airphase. 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]
Hoi, random

ran·dom (bn.)
1 willekeurig
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/random_number.png

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol

Nee, maar serieus, dat 3 bosses van de drie bosses alledrie hetzelfde droppen als de dag daarvoor, moet een kans zijn als 0.01 ofzo, iemand die de kans kan uitrekenen?:p

Ben er niet zo goed in, maar ervan uitgaande dat elke boss een loottable heeft met 10 items waarvan er 2 gekozen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt nog wel wat complexer. Zo heeft niet elk item dezelfde dropkans, dus zullen we eerst moeten weten om welke drops het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
SMulTiE schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:24:
Ligt nog wel wat complexer. Zo heeft niet elk item dezelfde dropkans, dus zullen we eerst moeten weten om welke drops het ging.
Naast dat moet je er ook even van uitgaan dat jij niet de enige bent die kharazan raid, maar met jou 1000en anderen. Tevens als je zelf al wil vergelijken maakt 1 zwaluw nog geen zomer, en zal je de data van 100en tot 1000en raids moeten hebben wil je kunnen vergelijken.

Tevens klopt dat van 2 items uit 10 niet, want van die 10 items zijn ook weer opgedeeld in groepen, zo zal er bv altijd 1 set items droppen (1/3) en 1 ander item (1/7)

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 28-06-2007 09:28 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:21:
[...]

Lol

Nee, maar serieus, dat 3 bosses van de drie bosses alledrie hetzelfde droppen als de dag daarvoor, moet een kans zijn als 0.01 ofzo, iemand die de kans kan uitrekenen?:p

Ben er niet zo goed in, maar ervan uitgaande dat elke boss een loottable heeft met 10 items waarvan er 2 gekozen worden.
Best wel grote kans op zich gezien de kleine loottables in KZ. Molten Core en BWL waren ook altijd leuk voor de "randomness" van drops. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit Sabatons of Wrath gezien in al die keren dat we Broodlord omgelegd hebben.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stel: 10 items per boss. Kans op dezelfde items van dezelfde boss = 1/10 * 1/9 = ~1%
De kans dat dat bij de eerste 3 bosses gebeurt is ~1%^3 = 1 op 10.000

(p.s. hoofdrekenen, dus pin me er niet op vast!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Als je heel even naar de armory zou kijken zie je daar ook bij de items een 'dropchance' staan, die zal je ook in de berekening mee moeten nemen, alhoewel ik niet exact week wat blizzard verstaat onder een 'low droprate'...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:54
KeeZ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:37:
Als je heel even naar de armory zou kijken zie je daar ook bij de items een 'dropchance' staan, die zal je ook in de berekening mee moeten nemen, alhoewel ik niet exact week wat blizzard verstaat onder een 'low droprate'...
Denk dat je nauwkeurigere droprates krijgt van wowhead bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kans dat je door een bliksem geraakt wordt is kleiner als de jackpot van de loterij, maar er is toch iemand geweest die 3 keer "geluk" had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Het zou mij niks verbazen als ze gewoon bijvoorbeeld 500 premade karazhan instances hebben, waarbij voor elke instance de loot al vast ligt. En dat mensen bij het binnngaan van Kara gewoon in 1 van die premades terecht komen. En als alle 500 gevuld zijn, dat nr 501 weer in nr 1 terecht komt enzovoort enzoverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
FireAge schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:45:
Het zou mij niks verbazen als ze gewoon bijvoorbeeld 500 premade karazhan instances hebben, waarbij voor elke instance de loot al vast ligt. En dat mensen bij het binnngaan van Kara gewoon in 1 van die premades terecht komen. En als alle 500 gevuld zijn, dat nr 501 weer in nr 1 terecht komt enzovoort enzoverder.
Daar moet tijd ingestoken worden, terwijl /random zoveel makkelijker is : )

Over random gesproken, "mijn" guild is inmiddels 5 enchanters met sunfire rijker http://www.wowhead.com/?item=22560

en nee, we hebben echt geen 500 runs op shade of aran gehad : )

[ Voor 15% gewijzigd door ImdaMned op 28-06-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
ImdaMned schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:46:
[...]

Waarom? Stel je hebt 500 instances servers, elke server heeft zijn eigen predefined instance die eens in de zoveel maanden wordt ververst. Lijkt mij niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Nightbane dropte:
Dragonheart Flameshield (allak 13,98)
Talisman of Nightbane (allak: 13,14%)

Attunemen dropte:
Steelhawk Crossbow (allak 12,24%)
Handwraps of Flowing Thought (allak 11,40%

Maiden dropte:
Shard of the Virtuous (allak 10,36%)
Barbed Choker of Discipline (allak 12,12%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:42:
de kans dat je door een bliksem geraakt wordt is kleiner als de jackpot van de loterij, maar er is toch iemand geweest die 3 keer "geluk" had
Tsja, lotto kun je niet beinvloeden, maar tijdens onweer met een metalen paal in een weiland gaan staan, kan misschien nog wel helpen voor de bliksem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImdaMned schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:46:
[...]

Over random gesproken, "mijn" guild is inmiddels 5 enchanters met sunfire rijker http://www.wowhead.com/?item=22560

en nee, we hebben echt geen 500 runs op shade of aran gehad : )
Jah, maar bij BoP Crafting recipes heeft het geen zin om naar dat soort percentages te kijken. Omdat het alleen dropt voor enchanter. Sommige raids zullen geen enchanter hebben en dat laat de dropkans lager lijken.

In tegenstelling tot gear, class gear dropt, ook al is die class er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:42:
dat is appels met peren vergelijken schat.

een persoon die door een bliksem is geraakt, krijgt inwendige "aanpassingen". hoe of wat precies is mij onduidelijk, maar er is onderzoek naar geweest.

als je eenmaal door de bliksem ben getroffen, is de kans dat je weer getroffen wordt, vergroot met iets van 200%.. Zo was er in Amerika (where else :+ ) een boswachter die na 7 blikseminslagen in hem, maar zelfmoord heeft gepleegd omdat hij er gek van werd..

/edit

Bron

[ Voor 4% gewijzigd door BootVluchteling op 28-06-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Twee guildies van me hebben sinds de laatste patch disconnect issues. Kunnen geen 10 minuten spelen zonder een D/C. Alle standaard dingen zoals mods uit, weggooien van de "What The Fuck" folder etc.. Zelf opnieuw installeren hielp bij in ieder geval 1 persoon niet. Alle drivers zijn ook up-to-date. Blizzard is behulpzaam als altijd. Hebben jullie/zijn er bij jullie guildmembers die hier ook last van hebben gehad. Zo ja, hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
FireAge schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:48:
[...]

Waarom? Stel je hebt 500 instances servers, elke server heeft zijn eigen predefined instance die eens in de zoveel maanden wordt ververst. Lijkt mij niet zo moeilijk :)
Jawel, want das maar 1 instance ;) Het is veel makkelijker een generiek random loot tabelletje te maken met droprates dat je overal zonder maintenance door het hele spel kunt hergebruiken. Hoef je bij een nieuw item tenminste ook geen 500 instances aan te passen.

Dat je dan veel pech kunt hebben met een 10% droprate.. tja.. het blijft maar 10%, kan best dat je 50 runs doet en geen drop ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:54:
Even een vraagje. Twee guildies van me hebben sinds de laatste patch disconnect issues. Kunnen geen 10 minuten spelen zonder een D/C. Alle standaard dingen zoals mods uit, weggooien van de "What The Fuck" folder etc.. Zelf opnieuw installeren hielp bij in ieder geval 1 persoon niet. Alle drivers zijn ook up-to-date. Blizzard is behulpzaam als altijd. Hebben jullie/zijn er bij jullie guildmembers die hier ook last van hebben gehad. Zo ja, hoe dit op te lossen?
Geen overgeklokt systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 28-08 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:59:
Ben vandaag erachter gekomen hoe fijn eigenlijk sub build wel is niet voor een rogue met de juiste addon .

Het is gewoon super makkelijk ,shadowstep>garrote >S&D >Hemo >Hemo >Hemo = dood ( tegen mobs met wat meer armor en HP )
Shadowstep>Ambush>Hemo>evi=dood ( tegen casters )

Eigenlijk heb je voor hemo swords nodig , ma je hebt zon handig addon daarmee kun je instellen dat als je uit stealth komt de dagger in jou OH , en sword in MH .

En ik sta vooral versteld van garrote dat ding haalt bijna 1.8k hp eraf

wacht totdat garrote afgelopen is ,weer zelfde =doode warrior
Zegt die hele tijd noob tegen .
Hoezo :S
zo goed is die build niet voor pvp, als dat wel zo zou zijn zou de halve arena top die build gebruiken. Top arena rogues zijn mutilate of 30/0/31, combat maces en swords is op dit moment ook populair. Hemo werkt ook met fists of maces, niet alleen met swords, het gaat vooral om de snelheid van het wapen (> 2.80). Voor TBC had je een paar goede hemowapens (oa viskag en hwl wapens), nu heb je die niet of nauwlijks. Daarnaast doet hemo het ook belachelijk slecht in pve. Niet echt een goede build dus, ondanks dat die build wel fijn kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37
redfoxert schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:27:
[...]

Best wel grote kans op zich gezien de kleine loottables in KZ. Molten Core en BWL waren ook altijd leuk voor de "randomness" van drops. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit Sabatons of Wrath gezien in al die keren dat we Broodlord omgelegd hebben.
Net zoals die shoulders, 2 priests bij ons met t2 shoulders (waaronder ik :P) en verder liepen zelfs alts en trialists met t2 priest robes rond, randomness ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Vraagje:

Mijn rogue heeft inmiddels:
* +5% hit van talents.
* +18% hit van gear.
* +23% hit totaal.

Is het nuttig om boven de 25% hit uit te komen (bv voor level 72 mobs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
hebben jullie ook weleens een crash als je iets van 10x alt-tab gedaan hebt vanuit WoW naar windhoos..?

geen OC systeem, verder is alles VER boven de minimale vereisten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gister Void Reaver down. Totaal 5e poging (2e van de avond).
Loop er nu bij ala Batman met mn T5 shoulders =)
Trash ging een heel stuk beter dan de 1e keer.

Daarna nog even Maulgar/Gruul in 35min gedaan en de DPS variant van T4 legs genomen.
(niemand die wou in 1e instantie en heb toch dkp zat :D)
Vanavond Magtheridon en hopen dat we met de volgende reset weer verder kunnen met SSC. Nog een paar mensen die resistance sets moeten afronden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:54:
Een hele tijd geleden heb ik dit ook gehad met de onboard nic van mijn nForce 3 chipset. Na een wow patch ineens om de 5 - 10 minuten een DC. Toen een el cheap realtek nic er in en alles werkte voor mij weer perfect. Misschien dat dit bij hun ook helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
BootVluchteling schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:23:
hebben jullie ook weleens een crash als je iets van 10x alt-tab gedaan hebt vanuit WoW naar windhoos..?

Ik heb hier ook last van ja, maar eigenlijk pas sinds 2.1, daarvoor kon ik alt-tabben wat ik wilde maar nooit een crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ja ALT-TAB is waardeloos op het moment, lijkt wel iets beter nu in 2.1.12 of whatever we nu op zitten. Bij 2.1.11 was het een drama. Ik heb nu al tijden in windowed mode gespeeld, en dat loopt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 09:42
Resistance_NL schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:22:
Vraagje:

Mijn rogue heeft inmiddels:
* +5% hit van talents.
* +18% hit van gear.
* +23% hit totaal.

Is het nuttig om boven de 25% hit uit te komen (bv voor level 72 mobs)?
Ja, je hebt vs lvl 72 mobs iets meer nodig (weet uit m'n hoofd ff niet hoeveel), maar ik zou er niet teveel moeite in steken, het mooi rond 25 houden, en verder je AP/crit buffen :)
FireAge schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:49:
Ja ALT-TAB is waardeloos op het moment, lijkt wel iets beter nu in 2.1.12 of whatever we nu op zitten. Bij 2.1.11 was het een drama. Ik heb nu al tijden in windowed mode gespeeld, en dat loopt wel lekker.
Alt-tab geen enkel probleem, doe dat gemiddeld een keer of 5-10 per uur, nooit problemen mee gehad en nu nog steeds niet.
TiMMieJ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:25:
[...]

Een hele tijd geleden heb ik dit ook gehad met de onboard nic van mijn nForce 3 chipset. Na een wow patch ineens om de 5 - 10 minuten een DC. Toen een el cheap realtek nic er in en alles werkte voor mij weer perfect. Misschien dat dit bij hun ook helpt ?
Kan werken idd. Laat ze eens kijken naar die thread in de tech support realms, network issues oid geloof ik. Oa je speed op vast zetten ipv auto negotiation kan helpen, wat buffering opties veranderen etc. Heb ik zelf ook welles gehad.

[ Voor 56% gewijzigd door porn* op 28-06-2007 10:55 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
FireAge schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:49:
Ik speel altijd in windowed mode. Vind ik veel prettiger, kan ik tenminste gewoon internetten/msn'en enzo ernaast. En in een recente patch hebben ze de afmetingen van het window aangepast, waardoor het wat beter past allemaal ook. Ik kan nu zonder vervormingen maximaliseren bijvoorbeeld, ook wel prettig :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Voor de laatste patch wel, nu niet meer :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Jerry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:00:
[...]

Voor de laatste patch wel, nu niet meer :).
ik dus precies andersom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11-2024

Perox

Meestal niet

Er was een memory leak issue dat ze inmiddels hebben opgelost. Ik had er toen ook last van, maar nu niet meer (ik dacht dat het vorige week was gepatcht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:30:
Stel: 10 items per boss. Kans op dezelfde items van dezelfde boss = 1/10 * 1/9 = ~1%
De kans dat dat bij de eerste 3 bosses gebeurt is ~1%^3 = 1 op 10.000

Even ingrijpen, imo is het 2/10 * 1/9 = ~2%. Voor het eerste item maakt het namelijk niet uit welke van de twee het is. Dat maakt dan ~2%^3 = 1 op 91125.

Maar zoals al genoemd, er zijn meer restricties in de loot (altijd 1 tier en een non-tier etc etc).

Overigens is 1%^3 = 1 op een miljoen, niet 10.000 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Perox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:23:
[...]

Er was een memory leak issue dat ze inmiddels hebben opgelost. Ik had er toen ook last van, maar nu niet meer (ik dacht dat het vorige week was gepatcht)
ik had het gisteren nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:36:
[...]

Even ingrijpen, imo is het 2/10 * 1/9 = ~2%. Voor het eerste item maakt het namelijk niet uit welke van de twee het is. Dat maakt dan ~2%^3 = 1 op 91125.

Maar zoals al genoemd, er zijn meer restricties in de loot (altijd 1 tier en een non-tier etc etc).

^^ En idd je hebt gelijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:36:
[...]

:)

de bosses die ik noemde hebben altijd 2 drops van een loot table van ongeveer 9 tot 12 items. Heb even 10 genomen voor het gemak. er dropt geen t4 ofzo, dus ik denk dat je dan aardig in de richting zit met de daadwerkelijke kans dat dit random gebeurd.

Een kans dus van 0,001, gaat er bij mij niet in. :p Dit moet haast wel een bug zijn. Iets mis gegaan in de reset, weet ik het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Randomness my ass, nooit geweest en zal 't ook nooit worden ook. Ik zie dezelfde T4 shit soms 5 weken achter elkaar droppen, en dan weer weeeeken niet. Al onze locks mages en hunters hangen als gevolg inmiddels helemaal vol T4 terwijl de andere classes met smart wachten.

Vroegah, in MC en BWL, had je dezelfde crap ook al. Ik ben idd met je eens dat het random zou moeten zijn en het best kan dat je item X zoveel keer achter elkaar hebt, maar heb inmiddels meer dan het vermoeden dat het verre van totaal random is. Als ik het had bijgehouden had ik vast en zeker een patroon kunnen ontdekken :)

[ Voor 8% gewijzigd door porn* op 28-06-2007 12:05 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vanaf morgen 3 weken op vakantie, dus dat wordt even niet WoW'en voor mij. Al denk ik dat ik het niet zal missen... :) Hopelijk kunnen mijn IRL vrienden een beetje doorlevellen in die tijd, dat we als ik terug kom allemaal ongeveer het zelfde level zijn.
Best irritant is dat soms, wanneer je sneller levelt.. ik doe soms als level 63 nog ST of BRD, gewoon omdat ik het leuk vind om met vrienden te spelen, maar die nog maar net boven de 50 zitten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn* schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:04:
Randomness my ass, nooit geweest en zal 't ook nooit worden ook. Ik zie dezelfde T4 shit soms 5 weken achter elkaar droppen, en dan weer weeeeken niet. Al onze locks mages en hunters hangen als gevolg inmiddels helemaal vol T4 terwijl de andere classes met smart wachten.

Vroegah, in MC en BWL, had je dezelfde crap ook al. Ik ben idd met je eens dat het random zou moeten zijn en het best kan dat je item X zoveel keer achter elkaar hebt, maar heb inmiddels meer dan het vermoeden dat het verre van totaal random is. Als ik het had bijgehouden had ik vast en zeker een patroon kunnen ontdekken :)
Wij hebben juist in Karazhan altijd de druid/priest/warrior tokens.

Ik heb m'n healing en tanking t4 gear uit Karazhan al, volgende x de balance variant, terwijl andere classes hun normale spec items nog niet eens hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
random wil dus zeggen dat er altijd een evengrote kans is dat alles dropt.....
misschien als je het simuleert met 1 miljoen pogingen dat het redelijk in de buurt komt maar de kans dat een item niet dropt is een stuk groter dan dat het wel dropt.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, misschien maar een private server opzetten en een bot met artifact weapon programmeren om 1 miljoen x karazhan te clearen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Randomness my ass, nooit geweest en zal 't ook nooit worden ook. Ik zie dezelfde T4 shit soms 5 weken achter elkaar droppen, en dan weer weeeeken niet.
Dat is een mooie uitleg van RANDOM die je daar geeft ;)

Gooi jij eens 2 dobbelstenen. Hoe vaak gooi je ineens 5 zessen achter elkaar en dan weer 5 keer geeneen. Maar als je maar scheel genoeg kijkt vind je in iedere random streak wel een patroon uiteindelijk :P

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:08:
[...]

Wij hebben juist in Karazhan altijd de druid/priest/warrior tokens.

Ik heb m'n healing en tanking t4 gear uit Karazhan al, volgende x de balance variant, terwijl andere classes hun normale spec items nog niet eens hebben. :/
kan je meerdere T4/T5 shoulders krijgen..? ik weet dat er 2/3 varianten zijn, maar móet je niet kiezen?

even duidelijk dus.

stel je heb voor pala healing gear en dpM gear..

kan je dan beide 5/5 halen als je de benodigde 10 tokens hebt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Afgelopen zaterdag nog een potje Kolonisten van Catan gespeeld. Ik had 2 dorpen aan de 8 liggen. Na 2 1/2 uur spelen en dobbelen was de 8 nog niet gevallen... Dit was zeker ook "fixed" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
BootVluchteling schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:16:
[...]

kan je meerdere T4/T5 shoulders krijgen..? ik weet dat er 2/3 varianten zijn, maar móet je niet kiezen?

even duidelijk dus.

stel je heb voor pala healing gear en dpM gear..

kan je dan beide 5/5 halen als je de benodigde 10 tokens hebt.?
Ja. Op PTR had ik alledrie de sets. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:12:
Hehe, misschien maar een private server opzetten en een bot met artifact weapon programmeren om 1 miljoen x karazhan te clearen. :P
Aangezien je een private server met private server software zal draaien, en dus de randomizer en loottables zelf heb geimplementeerd, zal dat weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ImdaMned schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:16:
Afgelopen zaterdag nog een potje Kolonisten van Catan gespeeld. Ik had 2 dorpen aan de 8 liggen. Na 2 1/2 uur spelen en dobbelen was de 8 nog niet gevallen... Dit was zeker ook "fixed" |:(
Haha ja... volgens *porn zit daar een patroon in van een hogere macht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Bosmonster schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:17:
[...]

Haha ja... volgens *porn zit daar een patroon in van een hogere macht ;)
Er is wel degelijk een patroon, durf daar m'n hand voor in het vuur te steken. Tuurlijk heb je kan dat je 20 weken achter elkaar hetzelfde item hebt. Die kans is echter 0,000000000001 <-- iets in de buurt.

Na al het raiden viel me op dat altijd met bepaalde regelmaat "streaks" van bepaalde items terugkomen. Zo is het nog steeds met de loot. Bepaalde items droppen consequent maanden achter elkaar veel te vaak of veel te weinig. Magoed als je 't niet geloofd prima, ben verder ook te lui om er daadwerkelijk info van bij te houden om het te bewijzen :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Exitium schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:17:
[...]

Ja. Op PTR had ik alledrie de sets. :9
ik heb het over live realms schat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope zeker niet!

En mn broer (één van de twee) gebruikt ook nauwelijks add-ons. Enige verandering was de patch, alle ander programma's online, 3D werken zonder problemen. Als WoW disconnect blijven de andere programma's allemaal online.

En zo te zien op de diversen fora zijn ze niet de enigen met dit probleem. Blizzard heeft dus weer lekker werk geleverd :( De reinstall is nog bezig patches te downloaden, als dat niet helpt dan laat hij zn gametime verlopen en speelt hij niet meer. Gebruikt dan mijn account info om af en toe te testen of het probleem er nog steeds is. Pas als het opgelost is gaat hij weer spelen.
Maar jezus wat een bagger ontwikkelaars bij Blizzard, iedere patch is er wel was mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
BootVluchteling schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:29:
[...]

ik heb het over live realms schat
Hij ook, maar gaf de PTR ter illustratie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
ImdaMned schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:16:
Lijkt me duidelijk, iemand had de dobbelstenen gehacked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, ook ik denk dat de randomgenerator van Blizz niet altijd naar behoren werkt. Maar ze hebben altijd ontkend dat er iets mee is. Mi zijn er iets teveel "uitzonderingen" om ze af te doen als luck-incidenten.

Maargoed, voor de berekening ging ik uiteraard van randomness uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
ImdaMned schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:34:
[...]

Hij ook, maar gaf de PTR ter illustratie aan.
Inderdaad. Ben zelf nog niet zo gelukkig geweest, maar er lopen bij ons meerdere pala's met twee gloves/helms, en onze ex-elemental shaman kan nu ook z'n restosetje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:35:
Btw, ook ik denk dat de randomgenerator van Blizz niet altijd naar behoren werkt. Maar ze hebben altijd ontkend dat er iets mee is. Mi zijn er iets teveel "uitzonderingen" om ze af te doen als luck-incidenten.

Maargoed, voor de berekening ging ik uiteraard van randomness uit.
De vraag is of loot in de instance wel echt random is. Als dit wordt bepaald met behulp van een tijd van raidsave etc dan is het in feite niet echt random meer. Je weet te weinig over het systeem. Echter het vervelende in MC was vooral dat de droprate voor druids en warlocks evengroot was als bijvoorbeeld voor mages terwijl je er daarvan gewoon meer in je party had. Dat verdraaide de drop % ook wel voor je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:33:
[...]

Maar jezus wat een bagger ontwikkelaars bij Blizzard, iedere patch is er wel wat mis.
Gelukkig kunnen ontwikkelaars bij andere bedrijven wel altijd foutloos programmeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

Cyberia404 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:23:
Gister Void Reaver down. Totaal 5e poging (2e van de avond).
Loop er nu bij ala Batman met mn T5 shoulders =)
Trash ging een heel stuk beter dan de 1e keer.

Daarna nog even Maulgar/Gruul in 35min gedaan en de DPS variant van T4 legs genomen.
(niemand die wou in 1e instantie en heb toch dkp zat :D)
Vanavond Magtheridon en hopen dat we met de volgende reset weer verder kunnen met SSC. Nog een paar mensen die resistance sets moeten afronden. :/
het is dat ik je realm onderin je sig zie, anders zou ik hebben kunnen zweren dat je bij mij in de guild zat..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:33:
[...]

Nope zeker niet!

En mn broer (één van de twee) gebruikt ook nauwelijks add-ons. Enige verandering was de patch, alle ander programma's online, 3D werken zonder problemen. Als WoW disconnect blijven de andere programma's allemaal online.

En zo te zien op de diversen fora zijn ze niet de enigen met dit probleem. Blizzard heeft dus weer lekker werk geleverd :( De reinstall is nog bezig patches te downloaden, als dat niet helpt dan laat hij zn gametime verlopen en speelt hij niet meer. Gebruikt dan mijn account info om af en toe te testen of het probleem er nog steeds is. Pas als het opgelost is gaat hij weer spelen.
Maar jezus wat een bagger ontwikkelaars bij Blizzard, iedere patch is er wel was mis.
Lekker makkelijk om het zo even af te schuiven op 'bagger ontwikkelaars'. Ik kan me niet herinneren dat ik voor het laatst om een vage reden ben gedisced, dus om het meteen op blizz af te schuiven slaat nergens op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst ook DC's. Wat blijkt? m'n internet kabel zat een beetje lossig. :P
Die servers zijn over het algemeen hartstikke stabiel, maar het is gewoon erg moeilijk rekening te houden met alle factoren van gebruikers.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit of te nimmer last gehad van bugs in wow, tenzij door een addon, of na een pc-crash waarbij ik beschadigde bestanden had.

Dus bagger ontwikkelaars vindt ik wat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11-2024

Perox

Meestal niet

Random lijkt niet te kloppen omdat je alleen de mensen hoort die de uitzonderingsgevallen meemaken dat iets tig keer achter elkaar (niet) dropt...

Blizzard lijkt alleen bagger te programmeren omdat je alleen de mensen hoort met problemen...(en als die problemen bij henzelf blijken te liggen hoor je vaak niets meer...)

Ik zie een patroon! The pope is involved! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Het is zo random, ook al vroeger, dat we na 1,5 jaar nog nooit thunderfury hebben kunnen maken en maar 1 keer de hamer van rhagnaros.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
sabriel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:15:
Het is zo random, ook al vroeger, dat we na 1,5 jaar nog nooit thunderfury hebben kunnen maken en maar 1 keer de hamer van rhagnaros.
Het zijn legendaries...wat verwacht je dan elke raid een binding? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Ach, wij hadden iets van 6 linkerbindings en 0 rechterbindings :D Zelfs nog een rogue die tot aan de dag van tbc alle mats in zn bank had liggen in de hoop dat ooit die rechterbinding nog wel eens zou droppen.

[ Voor 52% gewijzigd door Hmzaniac op 28-06-2007 13:21 ]

Ik heb een WOS-post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
klopt het nou dat een flying mount 1K kost..? zo ja, waar koop ik em..? en zo nee, hoeveel dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
Voor elke keer dat ik hoor dat iemand 5-10 dezelfde drop achter elkaar heeft lees ik ook dat iemand 5-10 keer verschillende drops heeft.

Na 5 keer dezelfde drop is waarschijnlijk iedereen voorzien en valt het heel erg op dat er geshard moet worden. Bij elke verschillende drop is er iemand blij. Maw dubbele drops vallen extreem meer op.

Als drops niet goed random waren dan zouden sommige mobs ook extreem veel Loot moeten droppen en dat gebeurd niet.

Maargoed een random drop generator kan natuurlijk redelijk CPU goedkoop zijn geimplementeerd zodat je inderdaad af en toe een Streak krijgt of iets dat door op lijkt, Maar dat doet me meer denken aan het psycho onderzoek.

Zet willekeurig knipperende kerstverlichting aan en een stukje muziek. Vraag vervolgens aan de groep het te melden zodra ze een patroon zien tussen de muziek en de verlichting. Zodra 90% het patroon ziet word er doodleuk verteld dat er absoluut geen patroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
BootVluchteling schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:30:
klopt het nou dat een flying mount 1K kost..? zo ja, waar koop ik em..? en zo nee, hoeveel dan? :+
Je koopt hem in shadowmoon village in shadowmoon valley.
De riding skill is geloof ik 900 en de mount is 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

BootVluchteling schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:30:
Je bent zelf ook ERG sterk in dingen vragen die met 1 seconde werk te vinden zijn.
http://www.wowwiki.com/Mount : Kosten, waar je kan kopen en nog meer info.
Niet zo zeiken op andere als je zelf nooit eens wat zoekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
RaseriaN schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:40:
[...]

Je bent zelf ook ERG sterk in dingen vragen die met 1 seconde werk te vinden zijn.
ik had het al aan verschillende mensen gevraagd, maar kreeg verschillende antwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Perox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:10:
Random lijkt niet te kloppen omdat je alleen de mensen hoort die de uitzonderingsgevallen meemaken dat iets tig keer achter elkaar (niet) dropt...

Blizzard lijkt alleen bagger te programmeren omdat je alleen de mensen hoort met problemen...(en als die problemen bij henzelf blijken te liggen hoor je vaak niets meer...)

Ik zie een patroon! The pope is involved! :+
Precies..

Zolang er random number generators bestaan, bestaan er mensen die denken dat ze niet echt random zijn omdat ze patronen zien.

Feit is dat random nu eenmaal random is. En met zeer beperkte hoeveelheden zoals loottables met een paar items dat maar 1x per week wordt gebruikt, ga je dan al snel patronen zien die er niet zijn. Loottables zijn heel goed te vergelijken met dobbelen door die beperkte aantallen. Neem 2 dobbelstenen en kijk eens wat voor patronen je allemaal niet kunt ontdekken. Neem dobbelstenen met 20 kanten en de patronen worden al een stuk lastiger.

Randomness in zulke beperkte hoeveelheden roept nu eenmaal vragen op, maar dat ligt echt niet aan de number generator van Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
porn* schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:22:
[...]

Er is wel degelijk een patroon, durf daar m'n hand voor in het vuur te steken. Tuurlijk heb je kan dat je 20 weken achter elkaar hetzelfde item hebt. Die kans is echter 0,000000000001 <-- iets in de buurt.

Na al het raiden viel me op dat altijd met bepaalde regelmaat "streaks" van bepaalde items terugkomen. Zo is het nog steeds met de loot. Bepaalde items droppen consequent maanden achter elkaar veel te vaak of veel te weinig. Magoed als je 't niet geloofd prima, ben verder ook te lui om er daadwerkelijk info van bij te houden om het te bewijzen :P
Iedere streak heeft een kans van 0,000000000000001 ofzo :P

De kans dat er 1,5,2,8,9,4,3,4,5,7,8,9 achter elkaar komt is net zo groot als dat er 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1 achter elkaar komt. Dat tweede valt alleen meer op. Dat wil niet zeggen dat als het een keer gebeurt, of als er een (willekeurig) patroon ontstaat, dat de generator z'n werk niet doet natuurlijk :+ Het bewijst eerder het tegenovergestelde, dat het echt random is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
RaseriaN schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:40:
[...]

BootVluchteling schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:33:
[...]

nofi hoor.. maaruh, ga nou niet vragen stellen die je op kan zoeken, en die dermate basis zijn, dat je er zelf wel achter kan komen..
Huh, wat?

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Pwnd. :P

Aan de andere kant denk ik dat we ook niet elke keer RTFM moeten roepen, dan blijven alleen de Warlock builds over, om over te praten... ;) Al is de mount vraag natuurlijk wel heel easy.

--

lol@Bosmonster :D

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 28-06-2007 13:56 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
OkkE schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:53:
Pwnd. :P

Aan de andere kant denk ik dat we ook niet elke keer RTFM moeten roepen, dan blijven alleen de Warlock builds over, om over te praten... ;) Al is de mount vraag natuurlijk wel heel easy.
En over Warlock builds zijn we ook snel uitgepraat. 41/0/20 is gewoon het beste

Dus eignelijk zijn we heel blij met users als tomvdburg :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

ga het maar bijhouden. je kan aan 40 kills waar je 15x warrior/priest/druid t4 krijgt geen conclusie hangen dat het niet random is, omdat je datapool te klein is. En vaak zijn het dezelfde healers en tanks die meegaan in een raid en verandert de DPS omdat er daar meer van zijn. nogal wiedes dat je DPSers dan niet allemaal vol in de epics hangen, daar zijn er nou eenmaal meer van

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:47:
[...]

Precies..

Zolang er random number generators bestaan, bestaan er mensen die denken dat ze niet echt random zijn omdat ze patronen zien.

Feit is dat random nu eenmaal random is. En met zeer beperkte hoeveelheden zoals loottables met een paar items dat maar 1x per week wordt gebruikt, ga je dan al snel patronen zien die er niet zijn. Loottables zijn heel goed te vergelijken met dobbelen door die beperkte aantallen. Neem 2 dobbelstenen en kijk eens wat voor patronen je allemaal niet kunt ontdekken. Neem dobbelstenen met 20 kanten en de patronen worden al een stuk lastiger.

Randomness in zulke beperkte hoeveelheden roept nu eenmaal vragen op, maar dat ligt echt niet aan de number generator van Blizzard.
Eh, het punt is juist dat het nooit random kan zijn, een computer trekt pseudorandom getallen hetgeen gebeurt volgens een specifiek algoritme. Je kunt dus exact weten wat het volgende getal is als. Dit is hem nu net het punt, als je dit niet goed genoeg doet (en dit is niet zo makkelijk als het lijkt) dan krijg je dus meer "vreemde" dingen dan die je statistisch zou kunnen verklaren (wanneer je randomness aanneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:08:
[...]
Eh, het punt is juist dat het nooit random kan zijn, een computer trekt pseudorandom getallen hetgeen gebeurt volgens een specifiek algoritme. Je kunt dus exact weten wat het volgende getal is als. Dit is hem nu net het punt, als je dit niet goed genoeg doet (en dit is niet zo makkelijk als het lijkt) dan krijg je dus meer "vreemde" dingen dan die je statistisch zou kunnen verklaren (wanneer je randomness aanneemt).
Ik denk dat de random number generators bij blizzard overuren draaien en dat de kwaliteit daarvan zeker gementen fantastisch is. Een random nummer generen met bijvoorbeeld een precieze tijdsmeting kan heel goed als je dat maar niet te snel achter elkaar uitvoerd.

Afhankelijk van de implementatie kan blizzard zelfs wat radioactief spul gebruiken voor het generen van getallen, geld genoeg en de kennis bestaat al jaren.

Vele implementaties werken met ruis van een computer systeem wat al snel heel erg random kan zijn. Wat ik waarschijnlijker vind is dat sommige afrondingen heel slecht lopen bij de Item keuze samen met een relatief hoge droprate voor simmige items en een "unlucky" streak word steeds waarschijnlijker. (bijvoorbeeld de nodrop roll word altijd vervangen door items 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik vind het wel heerlijk dat je al die moeite doet om mij "op mijn punt te zetten"..

blijkbaar ben ik toch wel belangrijk in je leven O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:08:
[...]

Eh, het punt is juist dat het nooit random kan zijn, een computer trekt pseudorandom getallen hetgeen gebeurt volgens een specifiek algoritme. Je kunt dus exact weten wat het volgende getal is als.
Tuurlijk kan je niet exacte weten wat het volgende getal is. Anders wil ik wel even een PHP scriptje maken die een random getal (tussen de 1 en 10) laat zien. Ik durf wel te wedden dat jij mij niet met zekerheid kan vertellen welke getal in beeld gaat komen.

Dat het niet compleet 100% random is, dat geef ik toe. Maar niet 100% random is nogsteeds minder voorspelbaar als wanneer er een patroon in zit zoals hier gesuggereerd lijkt te worden, door een aantal mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan je dat wel, in theorie uiteraard.

Moet je eerst weten hoe de random() functie dat in php doet.
Stel dat het een alchoritme op een timestam los laat kan je theoretish precies opdezelfde tijd nog een script er naast draaien wat precies hetzelfde geeft.

/edit
en btw,
Ja tomvandeburg, je hoeft niet te verwachten dat wij hier even alles voor je op gaan zoeken. :P

jk

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:20 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.