ik zal hier voor de lol ook eens wat posten want ben zelf een stille overklokker, maar dit wil ik toch wel even met jullie delen. zal eerst even me spec's hier onderzetten.
Amd 64 x2 3800+ stock 2000 MHz
Asus m2n32sli deluxe/wifi
xfx 7600 gt xxx
Hyper modulair 530 watt
2 GB gEil dual channel kit pc 6400 800MHz (4*512mb)
1* wd 200 Gb ata
3* wd 250 Gb sata
2* dvd branders
en dit allemaal in een coolermaster stacker STCT01UWK
in ben al enige tyd bezig om me cpu beter te laten werken want ik was nogal teleur gestelt in de perstatie's, want deze vond ik minder dan me vorige systeem.
asus a7n8x deluxe
amd athlon 2600+ oc @ 3200+
na eerst een tydje de cpu op stock speed gedraait te hebben wilde ik toch wel weten wat ik er allemaal uit zou kunnen halen, zodat ik voor me eigen gevoel een systeem zou hebben die gewoon zou doen wat ik wilde.
voor dat ik met echte werk begonen ben ik ff nog snel naar de shop gegaan om een nieuwe koeler te halen, en volgens alle reviews en berichten die ik gelezen had zou voor mij de Scythe ninja plus rev b de beste keus zijn. Maar omdat ik ook veel goeds over de Artic Freezer 64 pro gehoord had heb ik die ook maar gelijk mee genomen.
Omdat al me hoop op de ninja gevestig was, had ik die als eerst in het kastje geplaatst. maar tot mijn verdriet heeft dit koel blokje me een beetje in de steek gelaten, want hy bracht de temp wel naar 38 graden idle maar stress heb ik wel een paar keer gezien dat hy bij de 60 graden kwam en was het me maar net gelukt om 2730 MHz te halen maar dit was niet stabiel( rond de 2500 MHz bleef hij wel stabiel) en bleven de benchmarks ver achter, waar door het voor mijn gevoel een waardeloze oc was.
Na ik nog een tyd lang geprobeerd had om hem stabiel te krygen rond 2,7 GHz wat me niet lukt, zakte de moed me in de schoenen, en een beetje uit woede dat ik een cpu had die niet aan mijn eisen voldeed ben ik naar de shop gegaan om een x2 5600+ (stock 2.8GHz) te kopen. Bij thuis komst zag ik opeens dat ik de ac freezer koeler nog had liggen, en uit nieuwsgierrigheid en om er toch achter te komen als ik nou gewoon echt een rot cpu had en wat de temps zouden zijn.
Na de montage van de andere koeler begon ik weer van vooraan met de oc van de cpu. Tot me grootste verbazing waren de temps veel lager 36 idle en stress 48 max 50, en had ik een oc van 2750 MHz kunnen bereiken die gewoonstabiel bleef tydens verschillende stress progs.
Door dat ik deze oc heb kunnen bereiken is mijn geheugen ook gelijk een stuk beter gaan werken waar door ik nu wel tevreden ben over de werking van mijn systeem ( ik vind het bijna zonde om de 5600+ in werking te gaan brengen

) en ik denk dat er nog een klein beetje rek in deze cpu zit, want had hem ook op 2770GHz gekregen maar dit was niet stabiel door waarschijnlijk me geheugen die het niet verder wilde trekken.
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=242041 <-- heb ik ook eens een keer iets vast gelegd
(Zijn er meer mensen die een high end koeler hebben gebruikt om te oc'en, maar waarvan blijk dat de prestatie toch tegen vallen vergeleken met een koeler die het eingelijk iets minder zou moeten doen)