[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 34 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
TheZeroorez schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:21:
[...]

Maar ehm, wat betaal je daar nu voor dan, zo'n 165? Qua prijs/prestatie doe je er denk ik beter aan een 4300 set te halen, of 2140/2160...
Ik betaal bij Azerty 84,66 voor een 165, daar komt iets van 3,50 ofzo bij voor een pakje Arctic Silver 5, en dan komt daar nog 8,95 aan verzendkosten bij. In totaal kom ik dan uit op ~98 euro. Toch weer 90 euro vakantiegeld gehad dus kan ik dit mooi kopen. Een nieuwe moederbord, CPU en geheugen is veels te duur, dit is een leuke en goedkope upgrade voor mijn socket 939 systeempje. Aangezien ik echt een overclocker ben neem ik gewoon de goedkoopste cpu, boeid me niet dat hij slecht presteerd op de default clocksnelheid :P

Met een 4300 inclusief moederbord en DDR2 zit je toch al snel aan de 250~300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:50

Dark

who tweaked the light?

ik neem aan dat je voor 3ghz gaat aimen? als je hoge hht's aankan is een 165 idd wel genoeg met zijn 9x multi ... anders wellicht een 170 met 10x ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dark schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:20:
ik neem aan dat je voor 3ghz gaat aimen? als je hoge hht's aankan is een 165 idd wel genoeg met zijn 9x multi ... anders wellicht een 170 met 10x ...?
Lijkt me wel beter met een A8N-SLI, die toch niet een algemeen hoge overklokker is (ligt totaal aan jouw bord) zeker wanneer de prijs niet al té veel verschilt is een hogeere multi beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Dark schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:20:
Mijn board kan redelijke multi's aan. Bij 330 bootte hij niet meer, dus 330*0,95 ~ 310 MHz HTT max. Niet superhoog vergeleken bij de DFI boardjes en sommige Asus boardjes, maar zeker hoog genoeg om tot 2.8 GHz te komen. Mijn aim was dan ook niet de 3 GHz, dan zou ik waarschijnlijk in de problemen komen met mijn koeling, bovendien zal 2.8 GHz wel stabieler zijn.

De Opteron 170 valt buiten mijn budget, deze kost volgens mij rond de 100 euro, maar daar wil ik ook nog Arctic Silver bij en dan komt er nog de verzendkosten bovenop, dus ik neem de 165. Ik hoop de 2.8 te halen, maar ik ben ook tevreden met 2.6 GHz :)

Maar is er hier iemand die ervaring heeft met een overclockte Athlon X2 of overclockte Opteron in combinatie met een Arctic Alpine 64?

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 08-08-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

goeie keus ;) budget is een best motief en budget clocken ruled...2.7 moet zeker wel gaan lukken alles daarboven is meegenomen heh... suc6 vast, hopelijk krijg je een knap klokkende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Dark schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:32:
goeie keus ;) budget is een best motief en budget clocken ruled...2.7 moet zeker wel gaan lukken alles daarboven is meegenomen heh... suc6 vast, hopelijk krijg je een knap klokkende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
leonpwner1 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:28:
[...]

Mijn board kan redelijke multi's aan. Bij 330 bootte hij niet meer, dus 330*0,95 ~ 310 MHz HTT max. Niet superhoog vergeleken bij de DFI boardjes en sommige Asus boardjes, maar zeker hoog genoeg om tot 2.8 GHz te komen. Mijn aim was dan ook niet de 3 GHz, dan zou ik waarschijnlijk in de problemen komen met mijn koeling, bovendien zal 2.8 GHz wel stabieler zijn.

De Opteron 170 valt buiten mijn budget, deze kost volgens mij rond de 100 euro, maar daar wil ik ook nog Arctic Silver bij en dan komt er nog de verzendkosten bovenop, dus ik neem de 165. Ik hoop de 2.8 te halen, maar ik ben ook tevreden met 2.6 GHz :)

Maar is er hier iemand die ervaring heeft met een overclockte Athlon X2 of overclockte Opteron in combinatie met een Arctic Alpine 64?
Ik heb de mijne (opty 165) op 2.8GHz lopen en op 2.6 gaat het ook al goed vooruit dus. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daasje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
He jongens vraagje

Heb sinds kort een upgrade gedaan voor mijn pc, 939, een x2 4400, loopt standaard op een 2200mhz,

Heb de fsb op 227 gezet, en loopt nu zo n 2497mhz op het standaard voltage. Meer trekt hij niet op dat voltage nou wil ik een moederbordje kopen waar je het voltage nog wat mee ophoog kan gooien ik dacht aan ,

MSI K8N Neo4-F deze is er al voor zo n 60euro dus mooi prijsje voor mij.,,

Hoe ver schatten jullie dat ik kom to zo n max van 1,5 volt ongeveer voor 24/7 gebruik, ik hoop zelf de 2800 mhz

Ik hoor het wel,, greeeettzzzzzzzzzzzzzz

[ Voor 3% gewijzigd door daasje op 12-08-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom verlaag je de divider niet van je geheugen :?

Een voorbeeld: je geheugen loopt 1:1 met je FSB / PC3200 (DDR400). Al stel je je geheugen in op 166MHz (DDR333) dan heb je zowiezo al wat marge om je FSB omhoog te schroeven. Al zou je 'm op 227MHz FSB zetten dan zou je geheugen theoretisch nog net onder de 200MHz lopen waarop je, nu dus 27Mhz extra 'speling' hebt.

Eigenlijk heb ik hetzelfde gepost een paar posts terug, maar ach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
daasje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:40:

Heb de fsb op 227 gezet, en loopt nu zo n 2497mhz op het standaard voltage. Meer trekt hij niet op dat voltage nou wil ik een moederbordje kopen waar je het voltage nog wat mee ophoog kan gooien ik dacht aan ,
Daar zal je probleem liggen. AMD werkt namelijk niet met een FSB. Maar je moederbord kan geen voltage verhogingen doen? Wat voor board heb je dan?
MSI K8N Neo4-F deze is er al voor zo n 60euro dus mooi prijsje voor mij.,,
Zoek eens reviews op, kijk anders even naar DFI borden of anders A8N borden, dat zijn goede overclockers. Zie ook de TS voor een aantal goede bordjes.
Hoe ver schatten jullie dat ik kom to zo n max van 1,5 volt ongeveer voor 24/7 gebruik, ik hoop zelf de 2800 mhz
Hoe moeten wij dat weten? Elke CPU is anders... Bovendien vermeld je niet wat je Vcore nu is.
greeeettzzzzzzzzzzzzzz
:/ Het algemeen beleid #groeten
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:44:
FSB omhoog te schroeven. Al zou je 'm op 227MHz FSB
Valt me tegen hoor van iemand met meer dan 10.000 posts :P

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 12-08-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daasje
Ok , geen FSB , helaas.,

Heb nu een dualsata Asrock,

en voltage ligt nu op de 1,360,, en de msi is kwa prijs goed vandaar had ook gekeken naar asus en de dfi maar liggen net wat hoger kwa prijs vandaar.,

[ Voor 78% gewijzigd door daasje op 12-08-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daasje
Heb het geheugen vast gezet op de 166mhz.,,, heb de Htt omhoog geschroevd, hij loopt nu in Orthos te testen op een 2610mhz, met standaard v.core van 1.360,

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daasje
Knalt hem eruit , helaas op de 2610mhz op standaard vcore 1.360 blijft toch op standaard vcore rond de 2500mhz hangen.,, de x2 4400 toledo939.

Volgende keer proberen met een ander moederbord , paar weekjes wachten dan kan het voltage omhoog, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
daasje schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:15:
Knalt hem eruit , helaas op de 2610mhz op standaard vcore 1.360 blijft toch op standaard vcore rond de 2500mhz hangen.,, de x2 4400 toledo939.

Volgende keer proberen met een ander moederbord , paar weekjes wachten dan kan het voltage omhoog, :)
Zou je de volgende keer de edit-knop willen gebruiken ipv 3 posts maken? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ daasje:

Kun je je vCore niet omhoog krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daasje
Heb een asrock bordje waar dat niet bij kan, in de bios ., ga over een paar maanden een msi bordje halen waar dat wel bij kan ., tot 1,55 volt als het goed is .,

Ik ga dan weer verder proberen, draai voorlopig op de 2500mhz op 1.360 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
daasje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:58:
Heb een asrock bordje waar dat niet bij kan, in de bios ., ga over een paar maanden een msi bordje halen waar dat wel bij kan ., tot 1,55 volt als het goed is .,

Ik ga dan weer verder proberen, draai voorlopig op de 2500mhz op 1.360 volt
Zit er ook geen jumper oid op je mobo?

Mijn Opteron 165 is vandaag verzonden, morgen waarschijnlijk binnen :) Verwacht een uitgebreid benchmark report van me :P kheb al heel wat testjes gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daasje
Jumper geen idee, ben nogal een beginnenling en in dat soort dingen niet zo handig...,,
waar zou dat moeten zitten op zo n boord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Pak de handleiding of zoek eens op je board. Waarschijnlijk zal je niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@ Daasje:

ik heb een asrock k8s8x-je en het lukt mij hem op te schroeven tot 1.55. Waarschijnlijk gaat jou dit ook lukken op je mammieplank mits je de bios update. hier vind je een lijst met moederborden. Zoek op welk type board je hebt en download de nieuwste bios update. Waarschijnlijk zul je dan toegang hebben tot een nieuwe Vcore regeling.

@ ThaFlub:

Hoe heb jij je je amd 3000 op 2.7 ghz gekoelt? Ik krijg de mijne niet voorbij de 2.6 ghz met 1.58 volt. bij minder volt boot hij niet eens volledig.

[ Voor 17% gewijzigd door Zygivt op 14-08-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Ik wil ff weten of ik de als max. temp. met overclocken de max. temp. van core1/core2 moet nemen of gewoon de temp van cpu ?

Zit namelijk leuk wat verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Jut schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:59:
Ik wil ff weten of ik de als max. temp. met overclocken de max. temp. van core1/core2 moet nemen of gewoon de temp van cpu ?

Zit namelijk leuk wat verschil in...
correct me if i am wrong:

de core temp = sensor van je cpu in je cpu
de cpu temp = sensor van je cpu op moederbord

conclusie: core temp zou beter moeten zijn (in vele gevallen ook de warmste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Zygivt schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:18:
[...]

correct me if i am wrong:

de core temp = sensor van je cpu in je cpu
de cpu temp = sensor van je cpu op moederbord

conclusie: core temp zou beter moeten zijn (in vele gevallen ook de warmste)
cpu temp = benadering van de tcase dmv. een formule en sensor(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dark schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:40:
[...]

cpu temp = benadering van de tcase dmv. een formule en sensor(s)
onze held op sokken :9~

bedankt voor je verbetering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Oké dan weet ik genoeg. Bedankt voor jullie snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik heb mijn Opteron 165 binnen, maar ik zit met een hitteprobleem. Idle wordt m'n processor al 48 graden :X Ik heb mijn Alpine 64 koelblok gebruikt (eerst schoongemaakt) en een heel dun laagje Arctic Silver 5, uitgesmeerd met een pasje. Is dit normaal? :X Moet de pasta anders nog inwerken voor ik lage temperaturen krijg of ga moet ik er gewoon een wat dikkere laag op doen? Op dat koelblok zat eerst een laag standaard pasta, en dat was een behoorlijk dikke laag, maar ik kreeg er wel lage temperaturen mee.

Heeft iemand al overgeclockt met de standaard heatsink (die met heatpipes)? Ik zou graag weten hoe ver ik kan komen met standaard heatsink :) Nu ff 2 uur weg, vanavond kijk ik er nog wel naar als iemand hier gereageerd heeft.

(temps zijn overigens de Core temp, de CPU temp blijft 42~43 graden)

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 14-08-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Bij mij is m'n 165 overklokt idle op 40°C ongeveer. De cores dan toch, je hebt het toch over de cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
blubbers schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:05:
Bij mij is m'n 165 overklokt idle op 40°C ongeveer. De cores dan toch, je hebt het toch over de cores?
Ja, die zijn idle 48 graden :X Wat voor koeler gebruik jij? Ooit de stock koeler met heatpipes geprobeerd?

Edit: m'n heatsink blijf koud :S dus ik ga hem er eventjes opnieuw opzetten. Hopen dat het dit keer wel goed gaat :P

Edit 2: heatsink maakte in het midden van de IHS niet goed contact, klemmetjes wat aangedraait en een nieuwe druppel AS5 in het midden gedaan, nu is het zaakje 37 graden in idle. Nog steeds niet geweldig, maar waarschijnlijk genoeg om te gaan beginnen met overclocken.

[ Voor 38% gewijzigd door Avalaxy op 14-08-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik gebruik de Coolink Silentator. Maar het is onmogelijk dat jij die al hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Lijkt wel verdacht veel op die Noctua. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Het is dan ook in samenwerking met Noctua gemaakt dacht ik. Kijk anders even naar m'n review. ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
TheZeroorez schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:25:
[...]

Lijkt me wel beter met een A8N-SLI, die toch niet een algemeen hoge overklokker is (ligt totaal aan jouw bord) zeker wanneer de prijs niet al té veel verschilt is een hogeere multi beter.
A8N-SLI haalt ongeveer 300~330 Mhz geloof ik, dan houd het echt op. Maar goed, dan is het toch nog 2,7 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Meneer iCy

swarma

Heb ik soms een hele goede batch met mijn AMD X2 5600+? Ik heb met mijn Arctic 64 Freezer Pro een temp van idl 24-27 graden. De omgevingstemperatuur is bijna evenhoog als de processor. Deze is vaak gelijk aan of 1 graad lager.

Ik dacht dat deze met een andere koeler idle al 33-36 graden werden met een betere koeler, of vergis ik mij met een 6000+?

Heb wel alle kabels heel goed opgeruimd en je ziet echt bijna niks qua kabels. Heb momenteel geen front intake qua lucht (maakt nog te veel lawaai, gaat naar 7 volt vanavond/morgen) maar wel 1 out take 120mm. En in me voeding nog een 120mm.

Heatsink voelt ook hartstikke koud aan, niks warmer geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 17-08-2007 08:38 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De kans is groot dat dat weer zo'n sensor afwijking is.
Laat hem eens stressen en voel dan je heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Saturnus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:02:
De kans is groot dat dat weer zo'n sensor afwijking is.
Laat hem eens stressen en voel dan je heatsink.
Zal ik vanavond doen. Heb gister alleen de pc 1,5 uur aan gehad om windows te installeren + updates. Ik vermoed dat het geen afwijking is want de heatsink is echt koud en goed geplaatst. Heb wel die AMD Cool & Quiet aanstaan, dus ik denk dat die ervoor zorgt dat het redelijk koel is. Omgevingstemperatuur in de behuizing was 20 graden (thermometer in de kast geplaatst)

Edit:"

Ik denk dat ik me vergist heb. Een andere tweaker heeft ook dezelfde proc en heeft hem overgeclockt naar 3,1 ghz en heeft 32 graden idle. Dus ik denk dat de temperatuur wel klopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 17-08-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja dat verklaard een hoop. Cool 'n' Quiet klokt de multiplier omlaag en haalt idle dacht ik ook rond de 1.1-1.2v en dan krijg je inderdaad lage temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Saturnus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:13:
Ja dat verklaard een hoop. Cool 'n' Quiet klokt de multiplier omlaag en haalt idle dacht ik ook rond de 1.1-1.2v en dan krijg je inderdaad lage temps.
Zonder C&Q haal ik btw de 28-29 graden. systeem stond 15 minuten aan. Slechte test nog dus was het vermelden niet waard. :P

Zonder front in voor koude lucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 17-08-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

iCy schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:35:
Heb ik soms een hele goede batch met mijn AMD X2 5600+? Ik heb met mijn Arctic 64 Freezer Pro een temp van idl 24-27 graden. De omgevingstemperatuur is bijna evenhoog als de processor. Deze is vaak gelijk aan of 1 graad lager.

Ik dacht dat deze met een andere koeler idle al 33-36 graden werden met een betere koeler, of vergis ik mij met een 6000+?

...
soms kloppen de sensors niet hoor, bij mij is er een core die idle 12c aangeeft :o met luchtkoeling en een kamertemp van 22c, bij een oc van 50% plus bijbehorende voltage verhoging... ik eet me tobo op als dat echt zo is ;) ... ik denk dat die dus waarsch. wel een graad of 20 naast de werkelijkheid zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Dark schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:20:
[...]

soms kloppen de sensors niet hoor, bij mij is er een core die idle 12c aangeeft :o met luchtkoeling en een kamertemp van 22c, bij een oc van 50% plus bijbehorende voltage verhoging... ik eet me tobo op als dat echt zo is ;) ... ik denk dat die dus waarsch. wel een graad of 20 naast de werkelijkheid zit ...
Die van mij of die van jou? ik zal eens een temp meter op de heatsink plakken vanavond. Kijken wat dat voor resultaat geeft.

Heb een Freezer 64 Pro erop zitten en niet de stock cooler. Daarmee wordt die namelijk wel 41 graden idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

iCy schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Die van mij of die van jou? ik zal eens een temp meter op de heatsink plakken vanavond. Kijken wat dat voor resultaat geeft.

Heb een Freezer 64 Pro erop zitten en niet de stock cooler. Daarmee wordt die namelijk wel 41 graden idle.
ja die van mij natuurlijk, maar dat ter illustratie van het feit dat het niet altijd klopt ... die van jou is misschien ook, -zei het in minder mate-, niet accuraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
iCy schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Dus de temperatuur van mijn Opteron 165 is niet zo raar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De temps van mijn opteron 170 zijn ook aardig hoog (stressed rond de 65 graden) maar dit gebeurt met een overclock van 25% ( @2,5 gHz) en een laffe koeler.

Ik heb mijn opteron 170 net binnen en geinstalleerd op mijn Asrock DualSata2 met Windows Vista en Nvidia 6800 AGP geinstalleerd. Redelijk fijn systeem zou je zeggen.

Er treedt echter een occult fenomeen op. Waar ik met mijn Athlon 64 3000+ redelijk kon gamen heb ik nu zeer zware lag in alle 3d omgevingen! De tests van de CPU zelf (Passmark score 1003, Sisoft 18000 MIPS) zijn voortreffelijk maar zodra er ook maar iets 3d achtigs voorbij komt (3dmark 03, aquamark 3, BF2) komt de klad erin. En verschrikkelijk ook want m´n aquamark cpu score was 1300 en bij 3dmark03 131 (!). Ben in staat te RMA´en want dit is erg vreemd allemaal. Drivers zijn nieuw, dus what the feck is goin on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:41:

Er treedt echter een occult fenomeen op. Waar ik met mijn Athlon 64 3000+ redelijk kon gamen heb ik nu zeer zware lag in alle 3d omgevingen! De tests van de CPU zelf (Passmark score 1003, Sisoft 18000 MIPS) zijn voortreffelijk maar zodra er ook maar iets 3d achtigs voorbij komt (3dmark 03, aquamark 3, BF2) komt de klad erin. En verschrikkelijk ook want m´n aquamark cpu score was 1300 en bij 3dmark03 131 (!). Ben in staat te RMA´en want dit is erg vreemd allemaal. Drivers zijn nieuw, dus what the feck is goin on.
Is dat op default snelheid? Ook al eens een windows reïnstall gedaan en de AMD Dual-core Optimizer geïnstalleerd?

Mijn Opteron 165 is nu 40 graden idle en 55 graden stressed met de boxed koeler met heatpipes. Over de overclock ga ik nog niets vertellen, ik post van de week een uitgebreid verslag. Wel kan ik zeggen dat ie nog op default voltage loopt en toch al redelijk gekieteld is :9

Maandag krijg ik btw 2 nieuwe schroefjes voor mijn Arctic Alpine 64 zodat ik die klemmetjes er weer strak op kan zetten. Uiteraard zet ik die koeler er dan weer op :) Het lijkt trouwens ook alsof de temperaturen steeds beter worden naar mate de koelpasta er langer opzit.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 18-08-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dual Core optimizer geinstalleerd maar no joy. Sisoft Sandra laat iets eigenaardigs zien: mijn AGP kaart functioneert niet volledig meer (Data rate laag etc.) en veel direct x onderdelen functioneren niet. Het lijkt erop dat mijn opteron 170 mijn videokaart naar de knoppen heeft geholpen. Ik gooi zo m'n oude 64 3000+ erin om te kijken of het daadwerkelijk de opteron 170 is die alle problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:41:
De temps van mijn opteron 170 zijn ook aardig hoog (stressed rond de 65 graden) maar dit gebeurt met een overclock van 25% ( @2,5 gHz) en een laffe koeler.

Ik heb mijn opteron 170 net binnen en geinstalleerd op mijn Asrock DualSata2 met Windows Vista en Nvidia 6800 AGP geinstalleerd. Redelijk fijn systeem zou je zeggen.

Ben je samen met de opteron overgestapt op vista of gebruikte je dat met die vorige proc ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte vista ook al met m'n athlon 64 3000+. Deze heb ik er net weer in gegooid en na een nieuwe vista install blijkt AGP wel goed te werken! De oorzaak is dus echt de Opteron 170. Ik heb natuurlijk al heel wat rondgesnuffeld op het web maar kan verder geen precedenten vinden waarbij een opteron 170 voor AGP deactivatie zorgt. Ik baal echt als een stekker want ik dacht met m'n nieuwe opty vet te kunnen gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:40:
Ik gebruikte vista ook al met m'n athlon 64 3000+. Deze heb ik er net weer in gegooid en na een nieuwe vista install blijkt AGP wel goed te werken! De oorzaak is dus echt de Opteron 170. Ik heb natuurlijk al heel wat rondgesnuffeld op het web maar kan verder geen precedenten vinden waarbij een opteron 170 voor AGP deactivatie zorgt. Ik baal echt als een stekker want ik dacht met m'n nieuwe opty vet te kunnen gaan gamen.
Doe nou eens gewoon die Opteron erin en reïnstall windows... Je hebt namelijk ook een andere HAL enzo nodig, misschien is daar iets misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus, ik probeer hier niet het topic te hijacken of zo maar wat is HAL precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:16:
Excuus, ik probeer hier niet het topic te hijacken of zo maar wat is HAL precies?
Heeft iets te maken met jouw luiheid en Google. :)

(edit) Je boft met Leonpwner1, hij legt het heeel duidelijk uit. :)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 19-08-2007 14:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:16:
A hardware abstraction layer (HAL) is an abstraction layer, implemented in software, between the physical hardware of a computer and the software that runs on that computer. Its function is to hide differences in hardware from most of the operating system kernel, so that most of the kernel-mode code does not need to be changed to run on systems with different hardware. On a PC, HAL can basically be considered to be the driver for the motherboard and allows instructions from higher level computer languages to communicate with lower level components, such as directly with hardware.

Simpelweg heeft Windows een multi-core HAL en een single-core HAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opteron 170 opnieuw erin gedaan, vista geinstalleerd: AGP status deactivated. Vista herkent gewoon de dual core maar de processor zorgt ervoor dat AGP wordt gedeactiveerd. Om gek van te worden. Meest vreemde is nog dat na 3 uur internetten werkelijk geen enkel precedent is te vinden. De AGP controller is de Uli M1695 en blijkbaar trekt deze geen opteron 170. Ben ik mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kraai victorie en bedank in het bijzonder leonpwner1 voor zijn bijdrages.

De oplossing voor het AGP probleem met de opteron 170 in de asrock 939dualsata2:
Download de Uli AGP patch op de website van Asrock bij de opvolger van de dualsata2, de asrock 939dualvsta.Na installatie hiervan loopt alles perfect. En nu eens kijken wat voor 3d scores ik ga halen met een opteron 170@2,5 gHz. Hoop dat hier meerdere mensen mee geholpen kunnen worden.

Dual Core Processor and Vista

--------------------------------------------------------------------------------

This seems to be a problem with a dual core processor, certain motherboard's AGP drivers, and Windows Vista. The ULI-AGP patch mostly solved the issues I was having with my dual-core setup, Vista, and ATI Radeon 1600. It still doesn't show my secondary display adapter for two screen support, but I'm only using one monitor anyway. So things are working, no thanks to Nvidia who purchased ULI and still have not updated the motherboard driver on their ULI driver page. Shame on them, since the patch is right there at ASrock.com! I'll float my solution to Microsoft tech support and see if they can't at least point someone in the right direction in the future.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Heb er opnieuw windows op staan en als ik nu coretemp wil opstarten krijg ik een bsod en restart m'n pc. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat staat er in 'de bsod'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Dacht er net aan om het hier heen te zetten, het is er eentje met zeer weinig tekst het was iets van C000021a (onherstelbare fout)
Windows werd afgesloten

Zoiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het gaat even om de precieze code, en als er een bij staat onderaan, de applicatie waarop het crashte, maar in de regel is dit een WOS probleem ;)

Om je een beetje op weg te helpen: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms912848.aspx
Verder: Google, er komt best veel uit met deze code. Een applicatie-naam zal er niet bij staan denk ik. Ook hebben we ons search nog :P

@onder: Dan ga je toch met die drie googlen? Komop zeg :X

[ Voor 69% gewijzigd door TheZeroorez op 19-08-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
De precieze code is:

0xc0000005 (0x7c9106c3 0x010fdd88)

Ja, maar ik vind niet erg veel. Meeste dat ik vind is dat het tijdens het opstarten voorkomt.

[ Voor 45% gewijzigd door blubbers op 19-08-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:58
@ThePZeroorez: je kunt beter de MS debugging tool gebruiken, dan kun je precies achterhalen (door analyse van de dump) welke driver of iets het veroorzaakt heeft (meestal). Je kunt iig vaak beter de probleemmaker vinden dan Google, want dezelfde BSOD's kunnen door zeer uiteenlopende dingen veroorzaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Heb net windows er snel terug opgezet, zat toch net pas nieuwe install op, en het heeft niet geholpen. 8)7

Ik zit op het forum van Core temp te kijken en er zijn heel veel mensen die er problemen mee hebben. Afwachten dus.

Coretemp 0.94 werkt normaal! :D

[ Voor 42% gewijzigd door blubbers op 20-08-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Ben aan het overwegen om de IHS te verwijderen van mijn huidige opteron 165 die ik eindelijk voor zover stabiel op 3ghz heb lopen.

De cpu word nu 48-51 graden met mijn wc setup. Nu is koeler natuurlijk altijd beter dus ik dacht mss is het wat om de ihs te verwijderen. Zal dit nog nuttig zijn of kan ik er beter maar niet aan beginnen? Als het 5-10 graden gaat schelen vind ik het overwegen nog wel waard opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er bij de Opteron niet hetzelfde aan de hand als met de AM2 processoren, namelijk dat ze echt vast zitten aan de chip? Of is dat ook pas bij de AM2 opteron? Moet je natuurlijk mee uitkijken.

Als het kan, resulteert het zeker in een iets lagere temperatuur, alhoewel 10° echt al veel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Bij s.939 zitten ze in elk geval nog ''los''. Ik snap dat 10 graden echt veel is maar zo'n 5 graden is dat nu gewoon normaal of is dat nog steeds mazzel hebben. Voor maar 2-3 graden neem ik de moeite echt niet maar als 5 graden normaal is dan waag ik het mss wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik heb nog steeds grote problemen met de koeling van mijn Opteron 165, waardoor ik niet kan beginnen aan voltage verhogingen. Het zit zo:

Idle temp: 35C
Stressed temp (na 6 minuten orthos): 60C

Dat is een verschil van 25 graden! Wat klopt er hier niet :? Ik heb een Arctic Alpine 64 koeler met Arctic Silver 5 koelpasta ertussen (dun laagje maar). Pasta heb ik er gisteravond opnieuw opgedaan dus is nog niet hard. Weet iemand wat ik moet doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

Het enige wat ik kan verzinnen is:

-Koeler zit er scheef op
-Koeler zit er niet strak genoeg op
-IHS krom/hobbelig

Weet niet hoe hard en hoeveel volt de opteron krijgt maar een idle temp van 35 graden is wel redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik ben wat dingen vergeten te vermelden:

- Voltage is 1.35 volt
- IHS is kaarsrecht
- Koeler zit er heel strak op
- Koeler zit recht als het goed is
- Idle temp van 35 graden en stressed temp van 60 graden is op 2400 MHz dus met 600 MHz overclock, maar zonder voltageverhogingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ga eens voelen Leonpwner1? Als hij écht 60 graden is zou je dat moeten kunnen voelen, en zou een kapotte tempsensor niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Jejking schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:44:
Ga eens voelen Leonpwner1? Als hij écht 60 graden is zou je dat moeten kunnen voelen, en zou een kapotte tempsensor niet kunnen?
Nee, de idle temperatuur komt overeen met de temperatuur in de BIOS, en Coretemp geeft dezelfde waardes aan als Speedfan. Ik voelde een tijdje geleden aan m'n heatsink, en die was toch niet echt warm... Maar de sensor is zeker wel betrouwbaar. Ik weet ook zeker dat de heatsink er goed op zit en dat er niet teveel pasta tussen zit, dus ik vind het wel erg vreemd. Ik zal zo nog eens 5 minuten Orthos draaien en dan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loopt de fan van je proc wel goed ? hoeveel toeren maakt ie ?
ik heb mijn artic 64 freezer met een 12 cm fan die 1300 rpm loopt...1.34 volt@2720 stresed 55 graden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ook ongeveer 1300 RPM. Kan het niet goed aflezen met Speedfan, maar in het BIOS doet ie ongeveer 700 RPM, in Windows zal dit hoger zijn. Komt ook ongeveer overeen met de herrie die eraf komt (heel weinig dus). Anders morgen voor de allerlaatste keer de koeler er opnieuw op (al 5x ofzo gedaan 8)7 ), lukt het dan nog niet dat is dat erg jammer en koop ik later misschien nog wel eens een Freezer 64 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:51:
Ook ongeveer 1300 RPM. Kan het niet goed aflezen met Speedfan, maar in het BIOS doet ie ongeveer 700 RPM, in Windows zal dit hoger zijn. Komt ook ongeveer overeen met de herrie die eraf komt (heel weinig dus). Anders morgen voor de allerlaatste keer de koeler er opnieuw op (al 5x ofzo gedaan 8)7 ), lukt het dan nog niet dat is dat erg jammer en koop ik later misschien nog wel eens een Freezer 64 ofzo.
controleer of alles ook goed staat ingesteld in de bios.....en als je toch een andere cooler wilt gaan kopen, koop dan een andere dan de artic 64 freezer... ze zijn wel goedkoop , maar als je echt op luchtkoeling alles uit je proc wilt halen, ben je volgens mij beter af met een....Scythe Infinity ,Thermalright Ultra-120 Extreme of een Tuniq Tower 120 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Laatst online: 15-09 19:44
Oude 3500 2.2 ghz stock

Stabiel 2,6Ghz
Onstabiel 2,89Ghz

Gister me x2 4200 ontvangen stock 2,2Ghz
vanavond even kijken hoever hij kan OC < Screenshots volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
3200+ venice 2.55GHz stabiel.

idle 37C
stressed 49C.

bij 2.6GHz wl hij niet verder, dan wordt hij instabiel namelijk. Vcore 1.45 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:09:
[...]

controleer of alles ook goed staat ingesteld in de bios.....en als je toch een andere cooler wilt gaan kopen, koop dan een andere dan de artic 64 freezer... ze zijn wel goedkoop , maar als je echt op luchtkoeling alles uit je proc wilt halen, ben je volgens mij beter af met een....Scythe Infinity ,Thermalright Ultra-120 Extreme of een Tuniq Tower 120 ;)
Nja, BIOS staat helemaal goed afgesteld enzo. Het probleem is dat ik geen geld meer heb, dus ik moet even geld zien te regelen om een Freezer 64 te kopen. Ik heb dus ook geen geld voor een duur koelblok van 40 euro ofzo. De Freezer 64 kost nu 19 euro bij Alternate.

Ik heb het koelblok er al zo vaak opgezet, ik denk dat ie gewoon niet goed genoeg is voor m'n CPU :'( Maar 25 graden verschil tussen idle en stressed... wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Nja, BIOS staat helemaal goed afgesteld enzo. Het probleem is dat ik geen geld meer heb, dus ik moet even geld zien te regelen om een Freezer 64 te kopen. Ik heb dus ook geen geld voor een duur koelblok van 40 euro ofzo. De Freezer 64 kost nu 19 euro bij Alternate.

Ik heb het koelblok er al zo vaak opgezet, ik denk dat ie gewoon niet goed genoeg is voor m'n CPU :'( Maar 25 graden verschil tussen idle en stressed... wtf?
Je koelblok wordt dus ook knetterheet?
En je airflow in je kast, die is ook oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/7264/tempiy3.jpg

Koelblok wordt gewoon een beetje warm onderin, maar zeker niet zo heet dat ik m'n hand verbrand :? En ik heb het blok er al zo vaak op gezet, hoeveelheid koelpasta steeds gevarieerd...

Wat is Tcase max temp eigenlijk? De maximale temperatuur van de IHS voor het kapot kan gaan ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 22-08-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Max TCASE is de hoogste temperatuur die de CPU veilig kan hebben; komt 'ie (moeilijk te meten, dus zowel core als CPU) erboven, loopt 'ie langzaam aan schade op.

Verder vind ik die vier graden verschil wel enorm. Zou je IHS er wel goed op zitten? Als je het durft moet je hem er opnieuw op zetten; scheelde behoorlijk veel bij mijn 3700+; er zat gewoon enorm veel koelpasta onder enzo. Maargoed, al te best is dat niet voor je CPU, reattachen.

Je kunt ook proberen te lappen; ik heb het (zowel koeler als CPU) nooit gedaan; het was toen nog niet echt bekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

amd thermal design guide:
http://www.amd.com/us-en/..._tech_docs/26633_5649.pdf
pagina's 37-40 gaan over het meten van de tcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal met een 3700+ SD (nu op 2800 MHz, 255 x 11) op 1.45V stressed ongeveer 51 graden stressed

(Staat natuurlijk niet echt in verhouding, Opteron vs A64, dual vs single core enzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:04:
Ik haal met een 3700+ SD (nu op 2800 MHz, 255 x 11) op 1.45V stressed ongeveer 51 graden stressed

(Staat natuurlijk niet echt in verhouding, Opteron vs A64, dual vs single core enzo :P )
Ik had voor deze 165 ook een 3700+ die ik ook over de 2.8 GHz heb geklokt, dus tsja... :P Ik heb wel ervaring, en ik weet dat mijn San Diego ook niet erg warm werd. Deze Opteron daarentegen wél.

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:04:

Als je er wat betere koeling opgooit en je vCore naar 1.5 zet ga je de 3.0 vast halen. Wat voor koeling zit er nu op?

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

Als je er wat betere koeling opgooit en je vCore naar 1.5 zet ga je de 3.0 vast halen. Wat voor koeling zit er nu op?
Boxed :*) + 12 cm fan.

• Saturnus
  • Niet online
Haha ok. Dan heb je nog een flinke marge als je er beter koeling op zet. Doe dat joh! ;)

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Haha ok. Dan heb je nog een flinke marge als je er beter koeling op zet. Doe dat joh! ;)
Waarom? Mijn moederbord gaat niet harder xD

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Waarom? Mijn moederbord gaat niet harder xD
Oja? Dan moet je een ander moederbord en andere koeling. :P

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:33:
[...]

Oja? Dan moet je een ander moederbord en andere koeling. :P
Hmm ja. Of een andere CPU met een hogere multi.
Er ligt hier nog een ongebruikte FX60...

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:35:
[...]

Hmm ja. Of een andere CPU met een hogere multi.
Er ligt hier nog een ongebruikte FX60...
Zou je ook kunnen doen. Maar wat raar dat je board maar zo'n lage HTT trekt...
Maar idd, gooi die FX60 er maar eens in dan, toch wel een speciaal dingetje. :)

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:38:
[...]

Zou je ook kunnen doen. Maar wat raar dat je board maar zo'n lage HTT trekt...
Maar idd, gooi die FX60 er maar eens in dan, toch wel een speciaal dingetje. :)
ASrock 939Dual-SATA2, maximale HTT 255...
FX heeft hier onder de Mach twee 3.2 en vloeibare stikstof 3.5G gedaan :P

Verwijderd

leonpwner1 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

als ik 1.38 volt op mijn opty zet word hij over de 60 graden met een artic freezer 64 dus zou ik toch even door sparen en een andere kopen...(heb van alles geprobeerd om de temp na beneden te krijgen, maar deze cooler is niet echt om met veel voltage over te klokken...) :|

• henkus_donor
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Specs:

Asus A8V Deluxe
AMD Opteron 175 ( 2 x 2.2 GHZ) met Zalman 7000 ALCU
2 Gig. Twinmos pc 3200

Heb net een weekje m'n opteron 175 binnen, stepping is CCBWE 0551 UPMW
Volgens bepaalde sites is dit een goede stepping en volgens andere sites moet je deze stepping 'avoiden'. Naja ik heb iig al stabiel op 2500Mhz gehad.
Maar net als Leopwner1 heb ik een probleempje met de temperatuur.
stock Ilde 40 graden
stock stressed (orthos een paar minuutjes) bijna 55 graden!!??!!??!!??
@2500 Mhz idle 45 graden
@2500Mhz stressed moet ik nog effe checken

Ik heb de fanspeed van die zalman 7000Alcu op ongeveer 2000Rpm staan. Mijn vorige proc. een 3500 Venice kwam niet boven de 40 graden uit stressed. Bij deze opteron lijkt het ook vrij weinig uit te maken hoeveel RPM de cooler staat.....Het blijft een beetje een heethoofd....
Zou het slim zijn om misschien toch de boxed opteron cooler te gebruiken? Hij heeft heatpipes maar ik betwijfel of die beter koelt dan die zalman.
Ik heb gisteren nog de cooler eraf gehaald en de coolpasta opnieuw erop gedaan, maar de temps blijven vrij hoog..... :(

• Saturnus
  • Niet online
Test het en je weet het. :)
Overigens blijft het verhaal gelden dat Dark ook de hele tijd verteld. De sensor kunnen bij wijze van gewoon liegen. Check het eens d.m.v. je vinger.

Ik denk dat ik dat ook maar in de TS moet gaan verwerken.

Trouwens, omdat hij hier ook wel veel poste, even een linkje: klik

• Avalaxy
  • Nu online
henkus_donor schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:50:
Specs:

Asus A8V Deluxe
AMD Opteron 175 ( 2 x 2.2 GHZ) met Zalman 7000 ALCU
2 Gig. Twinmos pc 3200

Heb net een weekje m'n opteron 175 binnen, stepping is CCBWE 0551 UPMW
Volgens bepaalde sites is dit een goede stepping en volgens andere sites moet je deze stepping 'avoiden'. Naja ik heb iig al stabiel op 2500Mhz gehad.
Maar net als Leopwner1 heb ik een probleempje met de temperatuur.
stock Ilde 40 graden
stock stressed (orthos een paar minuutjes) bijna 55 graden!!??!!??!!??
@2500 Mhz idle 45 graden
@2500Mhz stressed moet ik nog effe checken

Ik heb de fanspeed van die zalman 7000Alcu op ongeveer 2000Rpm staan. Mijn vorige proc. een 3500 Venice kwam niet boven de 40 graden uit stressed. Bij deze opteron lijkt het ook vrij weinig uit te maken hoeveel RPM de cooler staat.....Het blijft een beetje een heethoofd....
Zou het slim zijn om misschien toch de boxed opteron cooler te gebruiken? Hij heeft heatpipes maar ik betwijfel of die beter koelt dan die zalman.
Ik heb gisteren nog de cooler eraf gehaald en de coolpasta opnieuw erop gedaan, maar de temps blijven vrij hoog..... :(
Ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben en dat mensen met een betere koeler hetzelfde probleem hebben. Ik heb die boxed koeler getest, en hij koelde vrijwel gelijk met mijn Arctic Alpine 64. Jouw Zalman is duurder, en volgens mij ook beter, dus ik zou de boxed koeler niet gebruiken. Ook ik heb al vaak nieuwe pasta erop gedaan, niets helpt... Op 2450 MHz wordt hij na 10 minuten Orthos 62 graden, met de kast open :X

Voel jij eens aan je heatsink nadat je een tijdje aan het stressen ben, wordt die bij jou wel warm?
Saturnus schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:54:
Test het en je weet het. :)
Overigens blijft het verhaal gelden dat Dark ook de hele tijd verteld. De sensor kunnen bij wijze van gewoon liegen. Check het eens d.m.v. je vinger.

Ik denk dat ik dat ook maar in de TS moet gaan verwerken.

Trouwens, omdat hij hier ook wel veel poste, even een linkje: klik
Nouja, de temp in het BIOS komt ongeveer overeen met de temp in het OS. En zowel Coretemp als Speedfan geven dezelfde (hoge) waardes aan. Ik vrees dus dat het niet om een sensorfout gaat maar, zoals The_Zeroorez als zegt, wellicht een probleem onder de IHS. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om de IHS van mijn 1 week oude processor af te snijden nu... Misschien als ik een andere koeler heb en de temps zijn nog niet aanvaardbaar dat ik het zal overwegen, maar ik heb ook geen idee hoe ik zo'n IHS weer vast kan maken aan de die.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 23-08-2007 17:40 ]

Verwijderd

Zoals gezegd wordt mijn opteron 170 stressed ook 60 graden warm. Let wel: met een Scythe Infinity. Zonder de Scythe haalde ik 70(!) graden. Die opterons worden dus inderdaad nogal warm. Misschien dat ik een andere kastje moet nemen. Heb nu alleen 1 uitblazende 80 mm fan aan de achterkant.

• Avalaxy
  • Nu online
Wtf, is dat ineens met al die opterons :? :/ Zoveel mensen kochten een Opteron om er mee over te clocken voor ik hem kocht, en niemand die ooit bemerkt heeft dat het zo warm werd 8)7 Lekker dan :/ Wat doen jullie nou, laten jullie het zo draaien met 60 graden stressed? Met een Tcase van 57 lijkt me dat niet zo gezond eigenlijk...

Is dit een probleem van de recent gebakken Opterons of is dit altijd al zo geweest? Iemand al de IHS er opnieuw opgezet?

Btw, op welk voltage en welke klokfrequentie is jullie temperatuur dan zo hoog?

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 23-08-2007 21:22 . Reden: typo ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Die IHS er opnieuw opzetten wordt niet zo vaak gedaan; wel wordt 'ie er vaker af gehaald door mensen met WC. Je zou daar dus het een en ander tussen kunnen vergelijken ( geen ~= goede, met dezelfde koeling enzo).

Wat natuurlijk ook mee speelt is dat AMD behoorlijk door had dat die Opty's mishandeld werden, en door de enorme vraag volgens mij ook nog een aantal Athlons naar Opteron had gerelabled, welke een iets lagere kwaliteitsgrens hadden.

En ja, het zou ook nog aan de recentere core kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch ook maar even mijn bevindingen posten, het gaat hier om een AMD 3600 x2 @3100mhz.

Let wel dat dit een voorlopige tussenscore is, er moet nog meer uit te halen zijn waar ik nu mee bezig ben..Overigens is deze score orthos 8 uur stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4utoww1.jpg

Probleem nu is dat mijn crucial ballistix PC5300 niet harder gaat dan 480mhz, veel timmings geprobeert, vdimm tot 2,40 gehad, maar niets gaf beter..3-3-3-12 , 4-4-4-12 , 4-3-3-3-12 het maakt allemaal niet uit, ik denk nu wat richting een wat brak setje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd van al die hoge temps die jullie Opteron's halen.

Mijn 165 draait 24/24 op 1,42 Volt mooi 2750Mhz. en wordt onder waterkoeling nooit warmer dan 38gr.
Idle zelfs maar 26gr.
Hoe warm ie wordt met traditionele koeling kan ik niet zeggen want die heeft er nooit opgestaan,... meteen WC erop :) IHS zit er nog op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie lui boven de 300MHz FSB halen. Waarom lukt mij dat niet? :'(

Ik heb toch een redelijk 'nieuwe' chipset , de Nforce 550, op een Gigabyte GA-M55S-S3, icm Corsair PC6400 / cl4-4-4-4-12. De CPU wil zelf zonder problemen op 2900MHz draaien (X2 3800+ 2000MHz), maar alles wat tegen de 300MHz FSB aankomt loopt vast of start zelfs niet meer op!

Ik heb het al getest door de geheugendivider laag te zetten, multiplier omlaag, om er zeker van te zijn dat het beide componenten niet kunnen zijn. Helaas wil 300MHz gewoon niet.

Iemand een Idee? CPU is watergekoeld, net zoals de videokaart maar das niet echt relevant :P Chipset heeft z'n stock-heatsinkje nog met nieuwe artic silver. Caseflow is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het ziet eruit alsof je een HTT wall hebt, al dan niet in je processor, dan in je moederbord/chipset...
Als het bij jou zonder hardmods mogelijk is, kun je nog proberen het vchipset/vcore iets te verhogen, maar ik denk dat dit ook niet helpt.

Verder neem ik aan dat je HTT en PCI lock enzo goed staan :P

HTT walls zijne en akelig iets, die in bepaalde series van bepaalde CPU's/GPU's/chipsets voorkomen, waar je niets aan kunt doen. Met extreme koeling en extreme voltages krijg je de HTT misschien drie hoger oid, maar echt niet meer :/

@onder: Ik had er nooit last van, maar met die Conroe's nu.. :X

[ Voor 60% gewijzigd door TheZeroorez op 26-08-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:21:
Ik zie lui boven de 300MHz FSB halen. Waarom lukt mij dat niet? :'(
Omdat AMD geef FSB heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:40:
Ik wil toch ook maar even mijn bevindingen posten, het gaat hier om een AMD 3600 x2 @3100mhz.

Let wel dat dit een voorlopige tussenscore is, er moet nog meer uit te halen zijn waar ik nu mee bezig ben..Overigens is deze score orthos 8 uur stabiel.

[afbeelding]
Damn, is dat serieus op 1.35 volt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 09:38:
Het ziet eruit alsof je een HTT wall hebt, al dan niet in je processor, dan in je moederbord/chipset...
Als het bij jou zonder hardmods mogelijk is, kun je nog proberen het vchipset/vcore iets te verhogen, maar ik denk dat dit ook niet helpt.

Verder neem ik aan dat je HTT en PCI lock enzo goed staan :P

HTT walls zijne en akelig iets, die in bepaalde series van bepaalde CPU's/GPU's/chipsets voorkomen, waar je niets aan kunt doen. Met extreme koeling en extreme voltages krijg je de HTT misschien drie hoger oid, maar echt niet meer :/

@onder: Ik had er nooit last van, maar met die Conroe's nu.. :X
Kan je nader uitleggen wat een HTT wall is? De multiplier van m'n HTT bus heb ik ook op 3x gezet bijv... dat zou dan uit moeten komen op 290 x 3 , is ver onder de 1000MHz. Zelfs de MP op 5x laten staan en 1200MHz wil het ding nog wel doen. Dat is het probleem allemaal niet. Maar je zou verwachten met een redelijke chipset dat je wel de 300MHz halen kan....

Ook zo weinig reviews over m'n eigen bord op het net te vinden 8)7
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]