UPC HDTV

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 71.939 views sinds 30-01-2008

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Altaphista schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:22:
ik had anderhalf week geleden het hele pakket (Royal HDTV DVR) via internet besteld, gister er nog maar even achteraan gebeld, bleek dat de helft niet goed was doorgekomen en dat ze het handmatig nog moesten aanpassen...

Misschien dus een tip voor in de startpost: Als je via internet bestelt, dan ook direct maar telefonisch er achteraan bellen om te bevestigen (welkom in 2008 waar je alles via internet kunt regelen...)
Waar denk je anders dat ze hun geld nog vandaan moeten halen :+

Affijn, kwam er gister achter dat je zelfs tijdens een opname van een ander programma (vriendin met minder interesse voor voetbal dan mij ;)) de wedstrijd nog op pauze kon zetten en doorspoelen. Wat een uitvinding...

Deze plek is te koop.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:21

Altaphista

1. check manual, 2. ask

KeeZ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Waar denk je anders dat ze hun geld nog vandaan moeten halen :+
ik heb het gemeld aan de medewerker, volgens hem was het een vaak voorkomend probleem, en op mijn vraag waarom ze dan niet hun internet aanvraagpagina op orde maakten kon ie niets zeggen... erg vaag :/
Affijn, kwam er gister achter dat je zelfs tijdens een opname van een ander programma (vriendin met minder interesse voor voetbal dan mij ;)) de wedstrijd nog op pauze kon zetten en doorspoelen. Wat een uitvinding...
dat is gewoon een optie van je hdd-recorder, heb ik nu met digitenne ook ;)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
KeeZ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:09:
[...]Affijn, kwam er gister achter dat je zelfs tijdens een opname van een ander programma (vriendin met minder interesse voor voetbal dan mij ;)) de wedstrijd nog op pauze kon zetten en doorspoelen. Wat een uitvinding...
Waar ik net achter kwam (toch maar eens een handleiding gelezen...) is dat zelfs als je vergeet op pauze te drukken je toch kunt terugspoelen, zolang je maar niet eerst van zender wisselt. Hij neemt automatisch de actieve zender op, ik dacht tot anderhalf uur. Ook leuk als je een mooi doelpunt ziet en vergeten bent op te nemen.
Mij bevalt de HD DVR prima. Nu nog een manier om opnamen te exporteren.

Verwijderd

Hoe is het menu gedeelte van de HDTV box eigenlijk (menu, programmagids enz.)
Ziet dat er nog net zo bagger uit als bij de gewone digitale tv box of ziet er het anders uit?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:35
bagger

Verwijderd

Iets meer onderbouwing mag best ^^

• lowfi
Het ziet er nog steeds bagger uit. Zo beter? :P

Volgens mij is de interface op alle upc dozen hetzelfde namelijk.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:15:[...]
Nope, dat is niet mogelijk. Niet op een makkelijke, legale manier in elk geval.
Ik vraag me af waarom je denkt dat ik niet legaal mijn eigen opgenomen beeldmateriaal naar een andere drager mag transporteren. Toen de video recorder pas op de markt kwam probeerde de (content) providers ook al het concept 'opnemen' illegaal te verklaren. De rechter heeft daarover destijds een zeer duidelijk uitspraak gedaan.

Nu alle apparatuur/kabels/standaarden vervangen worden door nieuwe denkt men zeker iets in de trend van "nieuwe ronde, nieuwe kansen"?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
ach, ik vind dat het werkt. Alleen het gaat allemaal zo sloom :/

Verwijderd

flowerp schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:25:
[...]

Ik vraag me af waarom je denkt dat ik niet legaal mijn eigen opgenomen beeldmateriaal naar een andere drager mag transporteren. Toen de video recorder pas op de markt kwam probeerde de (content) providers ook al het concept 'opnemen' illegaal te verklaren. De rechter heeft daarover destijds een zeer duidelijk uitspraak gedaan.

Nu alle apparatuur/kabels/standaarden vervangen worden door nieuwe denkt men zeker iets in de trend van "nieuwe ronde, nieuwe kansen"?
Ik zeg niet dat ík het illegaal vind, ik zeg alleen dat het niet op een legale manier kan, wat ik ook jammer vind ;)

• flowerp
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:35:
[...]
Ik zeg niet dat ík het illegaal vind, ik zeg alleen dat het niet op een legale manier kan
Is dat niet feitelijk het zelfde? :P

UPC kan het wel illegaal vinden dat ik de HD eruit rip, de content decrypt, en naar mijn eigen HD overzet, feitelijk ben ik niet met een illegale operatie bezig.

Er is wel een vervelende bijkomstigheid hier dat er -ook- een wet is die zegt dat je geen technische beveiliging mag omzeilen. Dat is een beetje rottig, want dat kan conflicten opleveren. Ik mag voor eigen gebruik mijn opname op diverse media zetten, maar ik mag niet een technische beveiliging omzeilen. Dat eerste is wettelijk gezien meer een 'gunst' en geen 'recht'. Echter, UPC mag je het niet verbieden om te doen. Door een technische beveiliging aan te brengen verbieden ze je dat effectief wel en dat mag ook niet. Een moeilijk schemergebied...

Er is ook nog een optie om UPC 'waanzinnig' te laten verklaren, omdat ze overal en nergens zonder een goede reden encryptie op zetten. In dat geval (maar dat zal in de praktijk niet snel gebeuren) kunnen de beveiligingen als onzinnig beschouwd worden en mag je ze wel omzeilen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Altaphista schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:04:
[...]

ik heb het gemeld aan de medewerker, volgens hem was het een vaak voorkomend probleem, en op mijn vraag waarom ze dan niet hun internet aanvraagpagina op orde maakten kon ie niets zeggen... erg vaag :/
ik wou gister mijn wachtwoord opvragen van de UPC pagina, dat lukt dus ook niet he... Erg vervelend

Deze plek is te koop.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
flowerp schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Is dat niet feitelijk het zelfde? :P

UPC kan het wel illegaal vinden dat ik de HD eruit rip, de content decrypt, en naar mijn eigen HD overzet, feitelijk ben ik niet met een illegale operatie bezig.

Er is wel een vervelende bijkomstigheid hier dat er -ook- een wet is die zegt dat je geen technische beveiliging mag omzeilen. Dat is een beetje rottig, want dat kan conflicten opleveren. Ik mag voor eigen gebruik mijn opname op diverse media zetten, maar ik mag niet een technische beveiliging omzeilen. Dat eerste is wettelijk gezien meer een 'gunst' en geen 'recht'. Echter, UPC mag je het niet verbieden om te doen. Door een technische beveiliging aan te brengen verbieden ze je dat effectief wel en dat mag ook niet. Een moeilijk schemergebied...

Er is ook nog een optie om UPC 'waanzinnig' te laten verklaren, omdat ze overal en nergens zonder een goede reden encryptie op zetten. In dat geval (maar dat zal in de praktijk niet snel gebeuren) kunnen de beveiligingen als onzinnig beschouwd worden en mag je ze wel omzeilen.
Ik snap je redenatie niet helemaal waarom het een schemergebied zou zijn. Als jij die technische beveiliging omzeilt (en dat doe je volgens mij in je voorbeeld) dan is het toch zo klaar als een klontje dat je onrechtmatig bezig bent? Er lijkt me dan geen sprake van een schemergebied...

• flowerp
marteltor schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:17:
[...]

Ik snap je redenatie niet helemaal waarom het een schemergebied zou zijn. Als jij die technische beveiliging omzeilt (en dat doe je volgens mij in je voorbeeld) dan is het toch zo klaar als een klontje dat je onrechtmatig bezig bent? Er lijkt me dan geen sprake van een schemergebied...
Was alles maar zo simpel. Als die technische beveiliging mij effectief iets verbied wat niet verboden had mogen worden dan is er wel degelijk een schemergebied. ALS het tot een procedure zou komen dan moet UPC aantonen dat de beveiliging inderdaad een functie heeft anders dan gewoon mij dwarszitten zonder gegronde reden.

Het kan soms voorkomen dat een technische encryptie ergens per ongeluk op komt. Ik weet precies hoe dat gaat. Ik werk als software developer en kijk ook vaak code door. Soms worden er dingen in code gedaan die gewoon geen functie hebben. De developer had dan iets gecopy-paste en niet voldoende aangepast, etc. Op die manier kan het ook voorkomen dat er encryptie op signalen staan wat totaal geen functie heeft. B.v. het feit dat de PS3 het signaal van een game ook encrypt (zou alleen voor de blu-ray moeten) of het feit dat UPC de basis pakket zenders af en toe encrypt.

Dit heeft duidelijk geen functie en is hoogst waarschijnlijk ontstaan door onzorgvuldigheid/nalatigheid van de fabrikant. In het geval van de PS3 was Sony te lui en/of vergeten onderscheid te maken tussen games en blu-ray. In het geval van UPC zijn ze te lui en/of vergeten onderscheid te maken tussen basis zenders en betaalde zenders.

De consument zit dan echter met een beveiliging opgescheept waar niemand beter van wordt. Als ik me niet vergis kan de rechter bepalen dat zo'n beveiliging onzinnig is (geen doel dient) en of te wel opgeheven moet worden door de fabrikant (indien deze nog bestaat en indien dit technisch mogelijk is) of te wel dat de consument deze legaal mag omzeilen.

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:34:
Het ziet er nog steeds bagger uit. Zo beter? :P

Volgens mij is de interface op alle upc dozen hetzelfde namelijk.
Dat is dan wel weer een beetje jammer...

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:31:
Hoe is het menu gedeelte van de HDTV box eigenlijk (menu, programmagids enz.)
Ziet dat er nog net zo bagger uit als bij de gewone digitale tv box of ziet er het anders uit?
en met bagger, bedoel je dan dat je moet wennen, of dat het niet werkt zoals je zelf wilt, of dat er te veel of te weinig functionaliteit op zit, of dat je het niet mooi vindt? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Altaphista op 11-06-2008 21:43 ]

Verwijderd

Altaphista schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:42:
[...]

en met bagger, bedoel je dan dat je moet wennen, of dat het niet werkt zoals je zelf wilt, of dat er te veel of te weinig functionaliteit op zit, of dat je het niet mooi vindt? ;)
Ik hem nu dititale tv van UPC en vind de menu's gewoon saai en lelijk kwa vormgeving.
Dat vale blauw met blokkerige letters enzo.
Vroeg me af of het bij de HDTV decoder beter uit ziet of nog steeds dezelfde vormgeving is.

Neem aan dat de HDTV decoder wel meer instelmogenlijkheden heeft?

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:52:
[...]

Ik hem nu dititale tv van UPC en vind de menu's gewoon saai en lelijk kwa vormgeving.
Dat vale blauw met blokkerige letters enzo.
Vroeg me af of het bij de HDTV decoder beter uit ziet of nog steeds dezelfde vormgeving is.

Neem aan dat de HDTV decoder wel meer instelmogenlijkheden heeft?
ik hoop je binnenkort een vergelijking met digitenne te kunnen posten (als mijn hdtv eindelijk wordt bezorgd...) :) die van digitenne op de topfield hdd recorder vind ik trouwens overzichtelijk en handig werken, doet precies dat wat ik ervan verwacht.

Verwijderd

Altaphista schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:55:
[...]

ik hoop je binnenkort een vergelijking met digitenne te kunnen posten (als mijn hdtv eindelijk wordt bezorgd...) :) die van digitenne op de topfield hdd recorder vind ik trouwens overzichtelijk en handig werken, doet precies dat wat ik ervan verwacht.
Ben benieuwd, maar het beeld van digitene is toch van lagere kwaliteit dan dat van upc of niet?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 22:33

Smarron

The bend

Het menu is identiek als van de normale decoder. Ik heb alleen een extra button gezien van HDTV (waar je de genres kunt kiezen van de guide), maar er is niks veranderd aan de structuur ofzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:03:
[...]

Ben benieuwd, maar het beeld van digitene is toch van lagere kwaliteit dan dat van upc of niet?
Ja dat klopt, het beeld is zeker slechter, daar ga ik vanuit, maar we hadden het over het menu ;)

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11
Heb vandaag m'n HD DVR box gekregen. Ge-installed en dan krijg je zo'n mooi schermpje met de melding:

De installatie wordt nu voltooid, dit kan enkele minuten duren. Kort introductie bla bla. Indien u na 15 minuten nog geen beeld heeft, neem contact op met de upc klantenservice. Dat heb ik geprobeerd maar ze zijn al 6 uur lang zodanig druk in gesprek dat ik er gelijk uit gedonderd word :Y)

Nu kan ik wel channel switchen op m'n media box, maar het scherm op m'n TV veranderd niet, hooguit dat je ziet welk channel er voorbij komt. Of ik heb iets verkeerd gedaan, of de media box doet het niet helemaal goed.

Denk dat ik van ellende maar even m'n oude digi box weer moet installeren. Kwaliteit daarvan is erg goed. Iets wat je idd goed kan zien met een LCD/plasma. Helemaal als je weer terug moet vallen op analoog. :(

analoog icm plasma is echt te erg voor woorden. Had echt gehoopt m'n 1e HD uitzending te zien. Vanavond weer vol goede moed een nieuwe poging wagen : )

@ hieronder

Oops, dit was een copy paste uit het UPC digital topic waarin ik gisteren poste : )

[ Voor 4% gewijzigd door ImdaMned op 12-06-2008 10:16 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
ImdaMned schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:09:
Heb vandaag m'n HD DVR box gekregen. Ge-installed en dan krijg je zo'n mooi schermpje met de melding:

De installatie wordt nu voltooid, dit kan enkele minuten duren. Kort introductie bla bla. Indien u na 15 minuten nog geen beeld heeft, neem contact op met de upc klantenservice. Dat heb ik geprobeerd maar ze zijn al 6 uur lang zodanig druk in gesprek dat ik er gelijk uit gedonderd word :Y)
Dat is raar, ze zijn pas sinds 8.00 uur vanochtend open :o
Nu kan ik wel channel switchen op m'n media box, maar het scherm op m'n TV veranderd niet, hooguit dat je ziet welk channel er voorbij komt. Of ik heb iets verkeerd gedaan, of de media box doet het niet helemaal goed.
Vaak is het nodig om de nieuwe box eerst te activeren. Als het goed is staat er in de bijgevoegde brief een telefoonnummer vermeld. Dat bel je en vervolgens wordt de oude box gedeactiveerd, en de nieuwe geactiveerd :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ImdaMned
Yohan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Vaak is het nodig om de nieuwe box eerst te activeren. Als het goed is staat er in de bijgevoegde brief een telefoonnummer vermeld. Dat bel je en vervolgens wordt de oude box gedeactiveerd, en de nieuwe geactiveerd :)
Ah, raar, ik ben heeeel onhollands bezig geweest door eerst alles te lezen en daarna aan te sluiten, ipv aansluiten @%^@#^@#^ hij doet het niet en dan pas lezen : P

Maar bedankt, ff snuffelen : )

Verwijderd

bij mij blijft de installatie ook hangen op 'installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren', ik heb in het installatieboekje gekeken en daar stond wacht 30-60 minuten max en trek dan tijdelijk de netstroom eruit. De installatie begint opnieuw.

Ik heb hem de hele nacht van de stroom af gelaten en hij blijft er op hangen :/

Ik kan ook switchen van channels EN ik kan wél digitale radio luisteren!

UPC HDTV mediabox heb ik gekregen..

- Net ff fabriekinstellingen gekozen en de installatie ging opnieuw maar hij blijft weer hangen :o
Dit is mn 1e mediabox, maar het zou kunnen dat er ook een andere is want we hebben per ongeluk eerst een verkeerde besteld, direct teruggestuurd en nu eindelijk de juiste binnen ^^

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:39:
bij mij blijft de installatie ook hangen op 'installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren',

Dit is mn 1e mediabox, maar het zou kunnen dat er ook een andere is want we hebben per ongeluk eerst een verkeerde besteld, direct teruggestuurd en nu eindelijk de juiste binnen ^^
Toevallig hier hetzelfde gehad.
Ook 1e box geweigerd, daarna wel de goede ontvangen (De dag erna werd er nogmaals een box geleverd, maar dat terzijde).

Installatie liep ook zo vast op het eind, maar ik heb de box op standby gezet en toen de stekker eruit getrokken. Even gewacht en hij ging aan en alles deed het.

Gisteren alleen wat probleempjes gehad dat de box zich 4x opnieuw zelf heeft opgestart, maar over het algemeen ben ik tot nu toe erg tevreden.

[ Voor 9% gewijzigd door hondapower op 12-06-2008 10:56 ]

Verwijderd

Oke zal dat eens proberen :) anders bel ik straks maar de klantenservice.
Moet wel voor morgen werken he :D

- Edit: heb hem dus op standby gezet, stekker eruit getrokken, 30 sec gewacht en toen erin.
Stond er op het LED schermpje 'INIT' toen stond hij op standby, ik zet hem aan en ik zie weer 'installatie wordt voltooid'

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 11:32 ]

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Welkom in de wereld van UPC (dacht eerst dat het wel meeviel :( ) Aargh!

- eind mei: UPC HDTV Royaal DRV besteld, mét nieuwe UPC kabelaansluiting incl digitale TV. Laatstgenoemde zelfs apart aangevinkt. Levertijd ca 3 weken, prima laatste 2 weken WK nog HD kijken.
- vorige week zaterdag: gebeld waarom het zo lang duurde, "hmmmm maar meneer u kunt geen HDTV aanvragen als u geen standaard kabeltv van ons heeft." Die had ik dus apart aangevinkt, zei ik (anno 2008 moet het via internet toch kunnen) "nouja excuses, ik zal het hele pakket nogmaals voor u aanvragen, dan wordt kabeltv zsm aangesloten". Ok, kan gebeuren, als ze nu maar snel zijn
- vandaag: bevestiging binnen van alleen kabeltv :( ik weer bellen "hmmm nee er staat geen hdtv aanvraag in het systeem" ik wtf?
Ik vond het wel trouwens wel goed dat de medewerkster zo rustig bleef, maakte niet uit wat ik zei (ze was het er zelfs mee eens)... begrijp dat zij er ook niet veel aan kan doen...

De lokale UPC-soap is gestart :|

Verwijderd

Iemand nog een oplossing voor wat ik zou moeten doen om hem werkend te krijgen? hij blijft toch steeds hangen op die 15 minuten. :S

Edit: ff gebeld, blijkbaar was die oude dus nog actief, en wordt op dit moment omgezet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 19:02 ]

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

lowfi schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:09:
[...]

Kwaliteit is prima. Dure HDMI kabels zijn onzin.
wat zijn de meningen over de HDMI kabeltjes, is eentje van €40,- voldoende of moet je direct voor de €121 kostende monster-cable's gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:57:
Iemand nog een oplossing voor wat ik zou moeten doen om hem werkend te krijgen? hij blijft toch steeds hangen op die 15 minuten. :S

Edit: ff gebeld, blijkbaar was die oude dus nog actief, en wordt op dit moment omgezet :)
Mensen, het hoort natuurlijk niet maar het schijnt standaard procedure te zijn dat je bij de installatie even moet bellen met UPC. Ik heb nu 3 verschillende boxen gehad en ALTIJD moest ik even een belletje plegen.

Niet goed natuurlijk, maar om een hoop ergernissen te voorkomen is een belletje echt sneller want daarna doet ie het gewoon binnen 1 minuut :) .

Veel plezier met HDTV. Ik vindt het éct de moeite waard, en ondanks dat ik ( we ) nu nog " maar " 7 HD kanalen kan bekijken, kijk ik nu al haast geen SD tv meer. Op de programma's na die ik natuurlijk echt wil zien.

Verwijderd

Altaphista schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:40:
[...]

wat zijn de meningen over de HDMI kabeltjes, is eentje van €40,- voldoende of moet je direct voor de €121 kostende monster-cable's gaan?
Eentje van 20 is zelfs voldoen. Maar als je moet kiezen maakt het pas echt verschil wanneer de afstand tussen de 2 apparaten meer de 5 meter is of zo. Dus gewoon gaan voor de €40. Kijk ook of je eentje vind die nog goedkoper is.

Als het goed is moet er bij de HD-set boxen ook een HDMI kabel geleverd zijn. Die werkt ook goed

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 22:08 ]

Verwijderd

:P Was blijkbaar niet de enige probleem, de serienummer van mn Smartcard kwam niet overheen met dat van hun bestand. De medewerker voerde de juiste in en binnen 2 sec had ik TV :)
Koste wel weer 10 minuten wachten maar goed :)

- HDTV voetbal, wat een zalig verschijnsel, ziet er zooo mooi uit. Net alsof je nu echt in het stadion zit ^^
Ben er super blij mee!

Verwijderd

Altaphista schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:40:
[...]

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

Verwijderd

Pff, 10 dagen geleden een extra HD-decoder besteld, maar hij is nog steeds niet binnen. Ik wil hem graag voor Nederland - Frankrijk nog binnen hebben, want HD ziet er echt stukken beter uit. (Had Italië - Nederland in HD gedownload ^^)

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:10:
HDTV voetbal, wat een zalig verschijnsel, ziet er zooo mooi uit. Net alsof je nu echt in het stadion zit ^^
Ben er super blij mee!
Echt zwaar genieten he :D Ik ben er ook zeer tevreden mee! Wat een megagroot verschil met het gewone digitale kanaal... dat had ik echt nooit verwacht.

Nu hopen dat HDTV zich snel door gaat ontwikkelen en we ook snel UEFA en CL wedstrijden in HD kunnen bewonderen! :D

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

mijn dank is groot
( * Altaphista had zelf ook eerst kunnen zoeken natuurlijk)

• ImdaMned
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:10:
:P Was blijkbaar niet de enige probleem, de serienummer van mn Smartcard kwam niet overheen met dat van hun bestand. De medewerker voerde de juiste in en binnen 2 sec had ik TV :)
Koste wel weer 10 minuten wachten maar goed :)

- HDTV voetbal, wat een zalig verschijnsel, ziet er zooo mooi uit. Net alsof je nu echt in het stadion zit ^^
Ben er super blij mee!
Yup, werkt bij mij sinds gisteren ook. En voetbal is echt superscherp.. Enige probleem wat ik nu nog heb is de ongeloooooflijke trage afstandsbediening en de audio synchronisatie. Nog even snuffelen op got of ik daar nog wat over kan vinden.

Dit hoor je natuurlijk niet zoals nu tijdens werktijd te doen O-)

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Na een weekje in bezit te hebben (en inmiddels ook de vriendin haar tijd gegeven te hebben er aan te wennen) hebben we toch nog steeds wat kritieken

* Vaak artifacts bij bepaalde zenders/films, zelfs bij directe aansluiting vanaf de wandcontactdoos
* Zapsnelheid laat nog steeds te wensen over
* Teletekst is vreselijk traag i.v.m. bijv. schotelontvangers
* Onscreen guide is eveneens langzaam
* Opnamefunctionaliteit is prima, laat nog wat te wensen over bij HD uitzendingen
* Terugspoelen in een uitzending is briljant

Deze plek is te koop.

Verwijderd

:/ ik wilde net TV gaan kijken, dus even zappen, kom ik tot de wonderbaarlijke ontdekking dat ineens (bijna) alle zenders 'Niet toegankelijk' zijn.
1-10 werkt nog wel gewoon :S

Is dit een bekend probleem? anders moet ik wéér bellen >.<

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:42:
:/ ik wilde net TV gaan kijken, dus even zappen, kom ik tot de wonderbaarlijke ontdekking dat ineens (bijna) alle zenders 'Niet toegankelijk' zijn.

Ik heb precies hetzelfde gehad, even bellen met upc, ze sturen een update naar je box en in no time doet alles het weer. Niets anders helpt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• yohan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:42:

Je kunt ook mailen hé :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Gaat die mail respond beetje snel dan?

-Smartcard reset enzo, fabriekinstelling en hij werkt weer :)

edit: nog ff een vraagje, wat is beter 1080i of 720p? Ik heb een 42" scherm van philips die 1080p ondersteund :p

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 18:10 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dat is gewoon een kwestie van *proberen*.

• Smarron

Smarron

The bend

Amp, is je native resolutie van je plasma 1920x1080 zou ik 1080i kiezen, heb je 1024x768 zou ik 720p kiezen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, heb ineens geen geluid meer via HDMI op mijn HD-DVR box. Ik heb al een andere kabel geprobeerd, maar niks. Bekend probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 14-06-2008 12:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Mawlana
  • Nu online
Heb je 'm niet toevallig gemute? Ga eens naar menu->instellingen->tv instellingen en check daar het volume.

Verwijderd

nog ff een vraagje, wat is beter 1080i of 720p? Ik heb een 42" scherm van philips die 1080p ondersteund :p
"Auto" is voor iedere tv per definitie het beste.

Als je 'm op 720p vastzet scale je alle 1080i kanalen naar 720p, en je tv moet vervolgens weer upscalen. (zelfs HD-ready tv's moeten upscalen omdat deze veelal 768 beeldlijnen hebben). Niet goed dus.

Als je 'm op 1080i zet maak je alle 720p kanalen interlaced, en je tv moet ze weer de-interlacen. Ook niet goed dus.

Er is maar één correcte stand en dat is dus "auto". Nu worden alle kanalen één op één naar je tv gestuurd en hoeft er maar één maal gescaled te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 15:20 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Hmm, daar zit opzich wel wat in .. Ga het aanpassen en zal wel wat laten weten als ik verschil zie.

Verwijderd

Sinds gisteravond kan ik ook genieten van UPC digitale tv.
Tv kijken is geen probleem, echter krijg ik bij het testen van de installatie (kanaal 999) via de mediabox 3 fouten.
Deze zijn het IP-adres van kabelmodem + MediaBox en de netwerk test (IP - connectiviteit)

Ik had al een Hirschmann versterker (GHV30E), maar deze is niet retour geschikt.
Dus dit zal het probleem zijn neem ik aan?!
Deze zal dan vervangen moeten worden voor bijv. een GHV830A die wel retour geschikt is.
Moeten er daarnaast nog meer aanpassingen worden gemaakt in de installatie?
Op het AOP zit een UPC splitter die het signaal split naar de kabelmodem en versterker.
Het geheel word nu achter de versterker gesplitst d.m.v. een 4-voudige multitap (VFC0741) waar er 3 uitgangen in gebruik zijn en 1 voorzien is van een afsluitweerstand

De gehele installatie is uitgevoerd met Hirschmann materiaal in mini-ster techniek.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sylvesterrr schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:40:
Heb je 'm niet toevallig gemute? Ga eens naar menu->instellingen->tv instellingen en check daar het volume.
Nee, niet gemute. Ik heb via scart wel geluid, alleen via HDMI niet. Wel klote, want zo kan ik geen HDTV kijken.

/edit: never mind. Net zoals met veel UPC producten helpt het als je hem gewoon ff ruw uit het stopcontact trekt en ff uit laat staan.

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 14-06-2008 22:34 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Mawlana
  • Nu online
Dat is inderdaad wazig. Je zou als workaround gebruik kunnen maken van de audio-out van de mediabox (twee RCA-stekkers) indien je een tv/versterker hebt die dat slikt.

Verwijderd

Hoe zit het nou met de twee EK wedstrijden die tegelijk zijn deze week?
Vanavond is dat bijv. al zo.
Heb nog geen extra HD kanaal gezien, of kunnen we zelf kiezen op dat HD kanaal welke wedstrijd we in HD willen zien?
Anders vind ik dat ze de belofte van alle wedstrijden in HD kwaliteit niet waar maken. :(

• lowfi
Vreemde gedachte gang. Het is gewoon NL1-HD. Upc bepaald niet wat er uitgezonden wordt.

Bel de NOS.

Verwijderd

Mm brandende vraag ook hierop (moet ik namens mn pa stellen): Is het mogelijk om 2 zenders naast elkaar te kijken?
IE: Is het mogelijk om de aanstaande wedstrijden (2 tegelijk) allebei te kunnen zien, gesplit op het scherm?

Het scherm is groot zat, we hebben digitaal en analoog.. zou moeten kunnen toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:14:
Hoe zit het nou met de twee EK wedstrijden die tegelijk zijn deze week?
Vanavond is dat bijv. al zo.
Heb nog geen extra HD kanaal gezien, of kunnen we zelf kiezen op dat HD kanaal welke wedstrijd we in HD willen zien?
Anders vind ik dat ze de belofte van alle wedstrijden in HD kwaliteit niet waar maken. :(
Wees blij dat ze Turkije- Tsjechië op 1 HD uitzenden. Bij die andere wedstrijd is toch alles al beslist.

Of je moet die Ronaldo een lekker ventje vinden....

Verwijderd

Hej guys,

Ik heb echt een vaag probleem. Ik heb gisteren de HD mediabox binnengekregen, keurig aangesloten en krijg prima beeld; MAAR, ik kan niet zappen met de mediabox als de TV aanstaat (de afstandsbediening werkt en staat op de UPC-knop zegmaar). Staat de TV (een samsung LCD LE37M86BD) uit dan kan ik wel zappen met de mediabox, ik zie dan op het schermpje van de mediabox de zenders verspringen. Het klinkt achterlijk en dat is het ook. Met de vorige 'normale' mediabox had ik dit probleem af en toe en hoopte dan ook dat dit voorbij zou zijn met een nieuwe mediabox; helaas.

Komt iemand dit bekent voor?

thx!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

kan je niet een ander kanaal kiezen voor een van de apparaten?

Verwijderd

neen, is simpelweg HMDI1 kanaal, kan ik niets aan veranderen

• Mawlana
  • Nu online
Xanitator, lees dit topic op Chello Underground eens.

• Dr. Quipers
Ik merkte gisteren dat het geluid bij NL 1 HD ineens achter begon te lopen... Het gebeurt als je teltekst hebt gechecked en daarna weer TV wil kijken... Als je dan naar een andere zender zapt en weer terug is het weer goed. Weet iemand hoe dat kan?

Verwijderd

thanks sylvester!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dr. Quipers schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:44:
Ik merkte gisteren dat het geluid bij NL 1 HD ineens achter begon te lopen... Het gebeurt als je teltekst hebt gechecked en daarna weer TV wil kijken... Als je dan naar een andere zender zapt en weer terug is het weer goed. Weet iemand hoe dat kan?
Onder menu -> TV instellingen kun je het synchroon lopen van beeld en geluid wat tweaken. Bij mij was dit niet nodig.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Erg fijn; ik belde vanmiddag over de levering van mijn Extra HD-mediabox (onze eerste is een normale), nadat de leveringstermijn van 2 weken is gepasseerd. Blijkt de verzending een vertraging opgelopen te hebben, waardoor hij pas over 7 - 10 dagen komt; daar gaat het merendeel van het EK in HD >.<

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:49:
Erg fijn; ik belde vanmiddag over de levering van mijn Extra HD-mediabox (onze eerste is een normale), nadat de leveringstermijn van 2 weken is gepasseerd. Blijkt de verzending een vertraging opgelopen te hebben, waardoor hij pas over 7 - 10 dagen komt; daar gaat het merendeel van het EK in HD >.<
Dat het EK in HD uitgezonden zou worden is "pas" 2 jaar bekend.

Als je dan vervolgens op het laatste nippertje een HD box besteld kán het wel eens misgaan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 19:03 ]

Verwijderd

Tjah, ik wil ook niet meer dan nodig betalen (ben niet van plan om de box na het EK en OS nog te houden, het aanbod HD-zenders is nog te beperkts mijnsziens). Daarbij ging ik uit van de standaard levertijd - uiterlijk 2 weken - en las ik hier op het forum vaak dat mensen de box binnen 6-7 dagen al binnen hebben. Tevens pas onlangs een 40" in bezit, waarop de vooruitgang van HD pas echt goed te zien is (voorheen een 26", daar had het niet zoveel uitgemaakt op 3,5m). Daardoor slechts tweeëneenhalve week geleden besloten om een HD-box in huis te halen, welke enkele dagen later besteld is ;)

Ik wil hiermee overigens niet UPC met de grond gelijk maken ofzo, het is alleen een teleurstelling.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 20:00 ]

Verwijderd

Hallo,
ik heb de samung LE40A552 gekocht en ben er zeer te vreden over.

maar de digitale televisie van upc vind ik niet echt geweldig.
het is ook niet slecht maar het kan beter.

wat is de beste oplossing?

HDTV van upc via HDMI
maar er zijn bijna geen zenders in HD, is het via HDMI zo veel beter?

Een oplossing is om een HD decoder te kopen?

of zijn er nog andere goede oplossingen??

Verwijderd

HD decoder is je mediabox geloof ik..
HDTV moet over HDMI anders werkt het niet (scart = prut)

En ik vind de HD zenders ubersweet :) discovery enzo kijk ik best veel, en nederland 1 met het EK.. *o*

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Probeer eerst eens wat aan je 'normale' wandcontactdoos --> decoder kabels te doen voordat je kiest voor een HD decoder, de 'normale' kanalen worden daar niet veel strakker van namelijk, wel van een beetje behoorlijke bekabeling door je huis

Deze plek is te koop.

• Smarron

Smarron

The bend

Viel iemand het op dat bij de wedstrijd Nederland - Roemenie het beeld na de 40e minuut ineens drastisch verslechterd was? Eerst waren er een aantal fixe haperingen en ineens leek het echt SD-beeldkwaliteit. Toen er werd gefloten voor de rust, leek de kwaliteit weer teruggekeerd.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Smarron schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:29:
Viel iemand het op dat bij de wedstrijd Nederland - Roemenie het beeld na de 40e minuut ineens drastisch verslechterd was? Eerst waren er een aantal fixe haperingen en ineens leek het echt SD-beeldkwaliteit. Toen er werd gefloten voor de rust, leek de kwaliteit weer teruggekeerd.
Same here... Helaas mistten we daardoor wel het e.e.a. aan acties/kansen... maar ja dat heb je toch met TV2.0 :+

Deze plek is te koop.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Voor iedereen die al erg lang wacht tot UPC een pakketje komt brengen, ga gewoon naar een UPC winkel. Daar liggen ze ruim op voorraad en is alles binnen een paar minuten geregeld. Ze kunnen daar ook je order via internet annuleren zodat je niet alsnog een pakketje krijgt later.

Als je UPC belt over de status van je order geven ze deze tip meestal ook.

• Smarron

Smarron

The bend

GrimLord schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:34:
Voor iedereen die al erg lang wacht tot UPC een pakketje komt brengen, ga gewoon naar een UPC winkel. Daar liggen ze ruim op voorraad en is alles binnen een paar minuten geregeld. Ze kunnen daar ook je order via internet annuleren zodat je niet alsnog een pakketje krijgt later.

Als je UPC belt over de status van je order geven ze deze tip meestal ook.
Is dat altijd zo? Dus ik kan gewoon mijn oude HDTV-decoder meenemen naar een UPC center en deze om te ruilen voor een HDTV-decoder met DVR ?

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 15:35
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:49:
Je kan nog besluiten naar een UPC shop te gaan. Kan je het apparaat zo meenemen (in Arnhem tenminste).

iRacing Profiel

Verwijderd

Op de website is een zwarte media box te zien voor HDTV. Is dit de box met DVR of ziet de 'normale' er ook zo uit?

Verwijderd

MartijnA3 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:09:
[...]

Je kan nog besluiten naar een UPC shop te gaan. Kan je het apparaat zo meenemen (in Arnhem tenminste).
Is dat ook voor éxtra Mediaboxen? (Ik had namelijk gelezen dat je zo'n decoder enkel mee kon nemen als je een nieuwe klant was.)

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 18:22
Is het nou al mogelijk om HDTV via je mediacenter te bekijken? Er bestaat toch nog geen mogelijkheid om die HDTVbox aan te sluiten op een pc?

Verwijderd

Mastadont schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:45:
Is het nou al mogelijk om HDTV via je mediacenter te bekijken? Er bestaat toch nog geen mogelijkheid om die HDTVbox aan te sluiten op een pc?
Stel je nou eens voor dat je bij je GSM provider alleen zou kunnen bellen
met één merk telefoon. Dat zou volstrekt belachelijk zijn.

UPC bevindt zich echter wel in deze fase. Je kunt bij UPC alleen
HDTV bekijken met één merk mediabox (Philips) via HDMI aangesloten op je TV. Er zijn simpelweg
geen andere optie's.

Wil je gewoon vrij zijn in je hardware dan moet je een schoteltje aan de muur hangen, hier
kun je gewoon kiezen uit 200 merken receivers en PC-kaarten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 16:34 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:11

Tjark

DON'T PANIC

Ik had nog steeds geen VoomHD en HistoryHD. De andere 3 deden 't prima (ned1,disc,nat). UPC gebeld, goede afgeschermde stekkers, kortere kabel geprobeerd (media dvr box en tv verzet daarvoor), nog steeds 'signaalverlies' op die 2 zenders. Net weer ff gebeld en er zijn 2 oplossingen:

- of ik laat een monteur komen (minimaal 45 euro voorrijkosten)
- of een versterker proberen. Hirschmann werd aangeraden. Ik heb net even gekeken en een 'simpele' versterker van Hirschmann die retour geschikt is kwam ergens uit op 110-140 euro!

En op Chelloo forum zag ik dat meer mensen hetzelfde probleem hebben.... no way dat ik >100 euro ga uitgeven om 2 kanalen erbij te krijgen die je gewoon standaard moet kunnen ontvangen (omdat die andere HD kanalen _wel_ prima binnenkomen.....)

*insert signature here

• Mawlana
  • Nu online
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:38:
- of ik laat een monteur komen (minimaal 45 euro voorrijkosten)
Als het probleem aan jouw binnenhuisinstallatie blijkt te liggen, anders is het € 0,- .

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:11

Tjark

DON'T PANIC

hmm, dat is mij dan weer niet verteld....

*insert signature here

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:30:
[...]
Stel je nou eens voor dat je bij je GSM provider alleen zou kunnen bellen
met één merk telefoon. Dat zou volstrekt belachelijk zijn.
Inderdaad, dat zou volledig belachelijk zijn. Providers hebben het wel een beetje geprobeerd. Eerst echt, en toen met een tussen oplossing, maar zijn telkens teruggefloten. De protesten waren ook talrijk, zowel vanuit de politiek als vanuit de markt.

Het is op zich al in en in triest dat UPC deze werkwijze hanteert, maar het gebrek aan protest is eigenlijk nog veel verontrustender. Het vreemde is dat ik mensen op zich er wel over hoor klagen, zeker nu meer TVs met ingebouwde DVB-C decoder komen en mensen er thuis achter komen dat UPC ze naait. Echter in de media hoor je er erg weinig tot helemaal niets over.

Vanuit UPC is het wel begrijpelijk dat ze er mee doorgaan. Als ik mijn klanten op een dergelijk manier zou kunnen naaien zonder enige weerstand van betekenis dan zou ik het misschien ook wel doen. In mijn business zouden de klanten echter snel naar 1 van onze velen concurrenten gaan, zodat dat geen optie is.

Verwijderd

Afgelopen vrijdag HD starter pakket besteld en vandaag in huis en in een keer geactiveerd, niks van te zeggen. De HD kanalen zien er zeer goed uit, of de andere kanalen een verbetering zijn omdat deze met HDMI werkt, weet ik niet...

Vanmiddag een Ned 1 vergeleken met kanaal 14 (NED 1 HD), wat mij wel op viel is dat op het HD kanaal het beeld op sommige plaatsen enorm trilde. Het kan wellicht aan mijn TV liggen, de Philips 37pfl9632?

Enige nadeel is dat ik teletekst niet meer via mijn Phlips afstandsbediening kan aanzetten via digitale TV (wel gewoon via analoge signaal). Jammer, want dat kon wel met het normale digitale pakket. Ik heb nu nog een 37pfl9632, krijg echter het nieuwe type, de 9603, dus wellicht is het daar niet bij.

Heeft iemand ervaring met deze verschijnselen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:05:
Afgelopen vrijdag HD starter pakket besteld en vandaag in huis en in een keer geactiveerd, niks van te zeggen. De HD kanalen zien er zeer goed uit, of de andere kanalen een verbetering zijn omdat deze met HDMI werkt, weet ik niet...

Vanmiddag een Ned 1 vergeleken met kanaal 14 (NED 1 HD), wat mij wel op viel is dat op het HD kanaal het beeld op sommige plaatsen enorm trilde. Het kan wellicht aan mijn TV liggen, de Philips 37pfl9632?

Enige nadeel is dat ik teletekst niet meer via mijn Phlips afstandsbediening kan aanzetten via digitale TV (wel gewoon via analoge signaal). Jammer, want dat kon wel met het normale digitale pakket. Ik heb nu nog een 37pfl9632, krijg echter het nieuwe type, de 9603, dus wellicht is het daar niet bij.

Heeft iemand ervaring met deze verschijnselen?
Mmm, check deze topic eens;

http://www.chelloo.com/up...ot-een-test-t24753.0.html

• yohan
Tegenwoordig kun je voor vragen aan UPC over HDTV ook op MSN Messenger terecht, zo meldt HDTVNieuws. Wel een toegankelijke manier om contact te leggen :)

Verwijderd

Dan flikkert het logo bij mij. Ik heb de instellingen nu als volgt staan:
TV formaat: 4:3
Beeldkwaliteit: hoog
RGB uitlijnen: in het midden
Volume: maximaal
HDMI res.: 720p
HDTV audio: uit (laagste stand)

De standaard instellingen. Ik weet niet of het zin heeft om daar iets aan te veranderen?

Ben jij trouwens dezelfde apple?

Verwijderd

Pardon? Je hebt toch geen oude CRT bak staan? Zet 'm is lekker op 16:9 :)

En de HDMI res op Auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 21:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Pardon? Je hebt toch geen oude CRT bak staan? Zet 'm is lekker op 16:9 :)

En de HDMI res op Auto.
Aangepast. Merk geen verschil trouwens.

Dat flikkeren zie ik trouwens pas als ik er dicht bij zit, zeg maar gerust met mijn neus op het scherm. Bij bewegende beelden zie ik het trouwens niet, of althans niet storend.

Vanmiddag zag ik het tijdens een teletekstuitzending op NED1. Dus een stilstaand beeld en toen bij twee balken, boven en onderin (overgang van wit naar rood was het volgens mij).

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:00:
[...]

Aangepast. Merk geen verschil trouwens.

Dat flikkeren zie ik trouwens pas als ik er dicht bij zit, zeg maar gerust met mijn neus op het scherm. Bij bewegende beelden zie ik het trouwens niet, of althans niet storend.

Vanmiddag zag ik het tijdens een teletekstuitzending op NED1. Dus een stilstaand beeld en toen bij twee balken, boven en onderin (overgang van wit naar rood was het volgens mij).
Zet m s op 720p ? Kan uiteraard ook aan de uitzendstraat van Ned1 liggen, geen idee wat zij doen m.b.t. het aanbieden van hun beeld

Deze plek is te koop.

• lowfi
Ik krijg allerlei blokken bij Voom en History channel HD. Ben ik de enige? De overige hd kanalen zijn wel goed.

• Smarron

Smarron

The bend

Heb ik gisteravond geen last van gehad (Ede).

Verwijderd

Ik heb sinds kort HDTV. Nu heb ik helemaal geen melding gekregen dat ik mijn oude box moet inleveren. Weet iemand de gevolgen als je die niet terugstuurt?

• Dr. Quipers
Nu je het zegt... ik heb ook al een maand die HDTV, maar nog niet de retourbox ontvangen waarin ik de oude terug zou kunnen sturen... Hij staat niet in de weg nu... de hobbykamer is toch nog een bende na de verhuizing ;)

• MartijnA3
lowfi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:49:
Ik krijg allerlei blokken bij Voom en History channel HD. Ben ik de enige? De overige hd kanalen zijn wel goed.
Same here.(Arnhem)

iRacing Profiel

• lowfi
Snap er niets van. Waar bij mij de groene kabel binnenkomt hangt een nieuw doosje van UPC daar achter hangt een hirschmann splitter die naar de slaapkamer en woonkamer gaat. Echt overal zit hirschmann spul. Signaal op allebei de boxen is 70% voor signaal sterkte en 100% voor kwaliteit. Alle HD zenders behalve zoom en hiostory channel doen het goed. Voorheen werkte dit wel :S

• MartijnA3
Nou, ik heb net het standaard coax kabeltje dat bij de decoder geleverd werd vervangen door een stuk Hirschmann kabel + connectoren en nu kan ik Voom HD helemaal niet meer ontvangen.

Dus of ik kan geen simpele COAX kabel in elkaar zetten of ik heb het geheel nu te lang gemaakt. (Stuk zelfgemaakt COAX is ongeveer 2,5m).

:/

Hoe check ik trouwens signaalsterkte / kwaliteit?

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 01-07-2008 22:45 ]

iRacing Profiel

• lowfi
Opnieuw de zenders opzoeken. Dan zie je vooraf 2 van die meters. Misschien kan het ook makkelijker?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wordt een beetje krankjorem van die DVR functionaliteit. Ik heb vandaag F1, Autowereld, Gek op wielen en Top gear willen opnemen. Ik heb dit gisteren geprogrammeerd door in de Guide deze programma's op te zoeken en dan op rec te drukken. Van het F1 programma heb ik alleen de eerste 51min, van Top gear heb ik 46 min van een programma op Belgie1. Autowereld en Gek op wielen heeft ie dan weer wel goed opgenomen, alleen in omgekeerde volgorde. Ik snap er echt de ballen meer van. En dit is niet de eerste keer dat opnames mislukken. Hebben anderen hier ook last van? Doe ik iets verkeerd?

• Dr. Quipers
Hmmm ik heb nog geen problemen met gehad met opnemen met HD DVR, maar heb dan ook alleen maar een paar EK wedstrijden opgenomen. Dat ging perfect!

Overigens ziet de Tour er in HD ook weer zeer smakelijk uit :D

Dat is pas TV kijken!
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.