EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
W.b. geluid. Ik baal wel een beetje van die HD box. Zelfs als het ding uit staat, dan draait de ventilator behoorlijk hard. Dit is op zich qua geluid niet het grootste probleem, maar het verbruikt natuurlijk een behoorlijke bak meer stroom.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt.
Daarnaast heb ik het punt dat als ie in standby staat dat ik em af en toe gewoon opnieuw zie starten. ook heb ik het probleem dat UPC on demand vaak niet werkt (ik kijk er nooit naar, maar van die series/tekenfilms voor de kids)
Voor de rest prima ding.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Hmmm, dus met het normale zapwerk kom je dus niet direct op de HD varianten... da's dan weer jammer, dat ze die niet simpelweg vervangen hebben voor de huidige 1, 2 en 3. Zal ze maar wel aanpassen in de favorieten van mn HarmonyDr. Quipers schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:08:
Op kanaal 71, 72 en 73 hebben we vanaf nu NL1,2 en 3 in HD! Is volgens mij alleen nog upscaled materiaal, maar ziet er al beter uit dan de SD variant. Denk dat de Tour de allereerste HD uitzending zal gaan worden, maar wie weet komt er vandaag nog iets uit de hoge hoed
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Tijdelijke kanaalnummersAllSeeyinEye schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:15:
[...]
Hmmm, dus met het normale zapwerk kom je dus niet direct op de HD varianten... da's dan weer jammer, dat ze die niet simpelweg vervangen hebben voor de huidige 1, 2 en 3. Zal ze maar wel aanpassen in de favorieten van mn Harmony
Om technische redenen zijn Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit voorlopig te ontvangen op de kanalen 71, 72 en 73 van uw UPC HD Mediabox. Zodra dit mogelijk is, verhuizen de HD-versies van deze zenders naar de kanalen 1, 2 en 3.
rm -r *
Jammer maar hopelijk morgen meer bij de Tour de France.
Sowieso zal Eurosport HD ook meer beelden uitzenden, dus ik zit al goed.
Staat de harde schijf niet te resoneren ofzo? Mijn DVR heeft heel erg soms (minder dan 1x per maand) dat hij staat te zoemen. Dan til ik de voorkant even op en zet hem weer neer, dan is het weer over.AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:02:
[...]
Mn pc maakt goddomme nog minder geluid dan dat ding van UPC...
De journaals waren ook al in HD. Niet het beeldmateriaal wat ze lieten zien, maar wel de presentator van het journaal. Ragscherp!Dr. Quipers schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:08:
Denk dat de Tour de allereerste HD uitzending zal gaan worden, maar wie weet komt er vandaag nog iets uit de hoge hoed
Ja, doe je niks aan, het bronmateriaal van die programma's is blijkbaar 4:3. Uitrekken is nou ook niet echt een mooie optie. Liever een letterboxed beeld dan een misvormd beeld.W00fer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:55:
Het ziet er al prima uit, maar Nederland 2 en 3 waren 4:3 met zeer grote zwarte balken (bij de Zapp kinderprogramma's).
Zojuist een UPC HD Starter pakket besteld.Heb de volgende drie vragen:
1. Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van de UPC HD Decoder?
2. Zijn er alternatieven voor de UPC HD decoder?
3. Hoe sluit ik de UPC HD Decoder op een HTPC aan?
ad 1. Warmte ontwikkeling UPC HD Decoder
==========================================================
Mijn huidige UPC Digital SD decoder wordt zo gloeiend heet dat de
rubberen doppen vastsmelten aan de houten plank.
Wat zijn jullie ervaringen met de warmte ontwikkeling van de HD decoder?
ad 2. Alternatieven voor UPC HD decoder
Het liefst zou ik die complete decoder de deur uitdoen.
Ben sinds kort de blije eigenaar van een Philips 42PFL9664 LCD TV.
Deze TV beschikt over een ingebouwde DVB-C decoder.
Helaas ondersteunt UPC alleen de eigen decoders.
Aangezien ik geen schotel op mijn dak wil heb ik volgens mij geen alternatief.
Zou graag Ziggo afnemen die wel verschillende DVB-C decoders ondersteunen.
(Het wordt toch eens een keer tijd dat die kabelmarkt open wordt gegooid.)
Kennen jullie nog andere HD alternatieven?
ad 3. Aansluiten UPC HD decoder op HTPC
Ben me ook aan het orienteren op de aanschaf van een HTPC.
Is het nu mogelijk om de UPC HD decoder via HDMI aan te sluiten op een HTPC?
Ik zit er aan te denken om beneden een HTPC met Windows 7 Media Center te plaatsen.
Boven kan ik dan eventueel HD kijken via een Windows 7 Media Extender. (Heb nog een 360 staan.)
Ik kan nergens iets vinden over het aansluiten van een UPC HD Decoder via HDMI.
Hebben jullie nog tips waar ik wat meer informatie over dit onderwerp zou kunnen vinden?
Bijvoorbaat dank voor jullie reacties.
[ Voor 0% gewijzigd door kobuster op 21-07-2009 22:11 . Reden: spelvout ]
Valt bij mij best mee, maar je komt er vast zelf achter als de decoder binnen iskobuster schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:09:
1. Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van de UPC HD Decoder?
Nee, UPC heeft dit compleet dicht getimmerd jammer genoeg.2. Zijn er alternatieven voor de UPC HD decoder?
Je kijkt wel naar het kanaal wat je op de decoder geselecteerd hebt, dus of dit handig is weet ik niet. Je kunt bij UPC voor een paar euro per maand een 2de decoder bestellen. Lijkt me goedkoper dan proberen via een HTPC.3. Hoe sluit ik de UPC HD Decoder op een HTPC aan?
Een HTPC aansluiten via HDMI gaat denk ik niet lukken, deze verbinding is digitaal met encriptie erop zodat het niet mogelijk is om deze datastream op te slaan. Verder heb ik nog nooit een HTPC gezien met HDMI ingang erop. Je enige mogelijkheid is de Scart uitgang, maar dan geen HD meer natuurlijk.Ik kan nergens iets vinden over het aansluiten van een UPC HD Decoder via HDMI.
Hebben jullie nog tips waar ik wat meer informatie over dit onderwerp zou kunnen vinden?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
De eindregie is helemaal HD, dus alle logo's van de NPO's zijn in HD. Nu de Tour is afgelopen is het wachten op het eerste eigen HD project. Er was toen sprake van dat Studio Voetbal dit zou zijn, vergeten dit afgelopen zondag te checken. Maar ja wie wil Jack nu in HD zien. Hopelijk brengen ze straks de Champions League wel in HD, scheelt een Sport1 abboRob schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:50:
Omroep Fryslan die nu op Ned2 uitzend is zelf SD, maar hun logootje is nu heel mooi HD
Oh ja waarom stuurt UPC via de HDMI uitgang alleen LPCM geluid, mijn UPC HD zit op mijn versterker en nu mis ik dus op sommige kanalen het Dolby Digital geluid. Kan ik het wel weer via TOS-link doen, maar die wilde ik juist niet aansluiten. Aan de andere kant de DD kanalen zijn op 1 hand te tellen...
rm -r *
Verwijderd
In principe gaat dat niet werken volgens mij. Ik zag op een ander forum wel een link naar deze nieuwe Avermedia-kaart met HDMI-ingang maar ik vraag me af of dat gaat werken in een Mediacenter-oplossing. Er is ook nog zoiets als HDCP-beveiliging dacht ik.kobuster schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:09:
Is het nu mogelijk om de UPC HD decoder via HDMI aan te sluiten op een HTPC?
Daarnaast heb je de volgende opties om je UPC-doos op een HTPC aan te sluiten:
- De RGB-scart uitgang van je HD-box aanlsluiten op een analoge tv-kaart. Dit kan door er een RGB to S-video converter (ca. 100 euro) tussen te zetten. Je hebt dan geen puur digitaal beeld meer en volgens mij kun je dan niet tegelijk je HDMI-uitgang van die HD-box gebruiken
- Je kunt ook nog een Hauppauge HD PVR kopen (200 euro) en die als tv-kaart gebruiken. In Mediaportal hebben mensen dat aan de gang gekregen, in WMC weet ik dat niet. Wel heb je dan weer een converter nodig van boven de 100 euro. De HD PVR heeft alleen een component-ingang namelijk.
Verwijderd
'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot
Ik keek erg veel naar Soundstage en Gamespotting. Verder af en toe leuke programma's en de kwaliteit van deze zender was echt mooi!
Er komen wel 2 zenders bij: Foxlife en Z@ppelin 24/Familie 24
Even afwachten maar weer wat dat gaat brengen (Wel True Blood overigens op Foxlife!)
Zodra je je aanmeldt wordt er een account aangemaakt op dat adres bij UPC in 't systeem. Vanaf dat moment kan er al post naar je gestuurd worden. Maakt niet uit of er produkten aanwezig zijn of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:11:
Per 1 september ga ik op mijzelf wonen en wil ik UPC tv + internet hebben. Ik kan op de site van UPC aangeven dat mijn producten pas per 1 september geactiveerd worden. Maar hoe zit het dan met decoders, modems, brieven etc., worden deze niet van te voren naar het adres gestuurd waar ik kom te wonen? Iemand ervaring?
Nu werk ik al een tijdje niet meer op de klantenservice, maar volgens mij kon en kan er idd nog niets worden opgestuurd zolang er nog geen werkende kabeltelevisieaansluiting is. Ik weet niet waar je gaat wonen, maar je kunt ook alleen kabeltv regelen voor 1 september en de rest uit een UPC Shop ophalen op de dag dat het werkt. Dan heb je 't meteen in huis. Hangt er dus een beetje vanaf of er een UPC-winkel (geen dealer) bij je in de buurt zit.
[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 23-08-2009 04:40 ]
Mocht deze minder herrie maken dan die van Philips en ook nog eens beter afstandsbediening, dan bel ik gelijk dat deze van mij vervangen mag worden.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nou, ik ben benieuwd! De eerdere DVR's van Thomson leken wel stoomlocomotieven in m'n woonkamer ... Daarmee vergeleken is de Philips tot nu toe een mak lammetje! 't Zou mooi zijn als de Thomson het geluid echt minimaal krijgt, want de Philips is inderdaad zeker niet geruisloos.Falcon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:25:
Op chelloo.com is er trouwens een bericht te lezen over dat UPC een nieuw soort HD mediabox gaat uitgeven. Dit wordt 1 van Thomson.
Mocht deze minder herrie maken dan die van Philips en ook nog eens beter afstandsbediening, dan bel ik gelijk dat deze van mij vervangen mag worden.
de UPC HDDVR word totaal niet heet, athans niet zo heet als de thomson/pace/thomsondvr waarbij je eitje op kan bakken, hier lekker koud, niet eens handwarm.taaiewillem schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:58:
Mijn UPC HD_PVR box verbruikt in standby meer dan 20 Watt. Hij wordt ook in in gebruik erg heet. Ik trek, nu ik dit gekonstateerd heb, iedere avond de netsteker los. Het duurt na heraansluiten een aantal minuten voordat het apparaat weer ontvangstgereed is. Mijn Panasonic 42" plasma TV verbruikt in standby mode slechts een kwart Watt. Een Belgische kennis heeft een HD_PVR settop box die 26 Watt verbruikt in standby! Ik ga nu een netsnoerschakelaar invoegen die naast de settop box komt te liggen zodat ik geen lubberende net_entree krijg en het moeizame "zoeken naar het gaatje komt" te vervallen...
Ze zullen je geen nieuwe geven, of hij moet kapot zijn.Falcon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:25:
Op chelloo.com is er trouwens een bericht te lezen over dat UPC een nieuw soort HD mediabox gaat uitgeven. Dit wordt 1 van Thomson.
[ Voor 20% gewijzigd door devil-strike op 28-08-2009 09:24 ]
Sinds zaterdag in het bezit van de UPC HD Mediabox. Ik ging een film opnemen bij Film 1 HD en het beeld liep niet gelijk bij het geluid. Tot mijn schrik was dit ook bij Sport 1 het geval.
Is dit een bekend probleem? En wat is de oplossing. Het is irritant met kijken als het beeld achter loopt bij het geluid.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat klopt, het is een bekend probleem bij UPC. Er wordt niets aan gedaan omdat er te weinig klachten hierover binnen komen.Mars18 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:
Hallo,
Sinds zaterdag in het bezit van de UPC HD Mediabox. Ik ging een film opnemen bij Film 1 HD en het beeld liep niet gelijk bij het geluid. Tot mijn schrik was dit ook bij Sport 1 het geval.
Is dit een bekend probleem? En wat is de oplossing. Het is irritant met kijken als het beeld achter loopt bij het geluid.
Bij rechtstreeks kijken: 25ms vertraging
Bij opname (dus ook bij timeshift): 125ms vertraging
Hopelijk heb je een a/v-receiver waarmee je deze vertraging kan compenseren.
P.s. Misschien handige info voor in de TS?
Hier ben ik niet echt bekend mee. Wat is een a/v receiver?clemient schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:50:
[...]
Dat klopt, het is een bekend probleem bij UPC. Er wordt niets aan gedaan omdat er te weinig klachten hierover binnen komen.
Bij rechtstreeks kijken: 25ms vertraging
Bij opname (dus ook bij timeshift): 125ms vertraging
Hopelijk heb je een a/v-receiver waarmee je deze vertraging kan compenseren.
P.s. Misschien handige info voor in de TS?
Ik heb de box gewoon via HDMI aangesloten op mijn tv.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Als je je geluid over je receiver had lopen en een receiver zou hebben die een vertraging kan maken, dan zou je het op die manier op kunnen lossen. Maar dat zijn beide keren nee bij jou.Mars18 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:57:
[...]
Hier ben ik niet echt bekend mee. Wat is een a/v receiver?
Ik heb de box gewoon via HDMI aangesloten op mijn tv.
Ik ervaar het probleem ook, maar met name bij timeshift. Echte opnamen vrijwel niet, of niet echt merkbaar.
En weet iemand of de Philips DCR 5012, die volgens http://www.upc.nl/philips/ ook zou moeten werken, deze beperking niet heeft?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
De TV scart wordt inderdaad uitgeschakeld wanneer je iets op HDMI aansluit. De VCR/AUX scart blijft wel actief.Swinnio schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:15:
Als ik het topic goed doorgelezen heb, is de HD box van UPC dus niet in staat zowel via scart als HDMI tegelijk beeld te geven en werkt de ene alleen als de andere niet actief is. Maar betekent dat dat opnemen met een eigen HDD recorder via scart wel zal werken? De TV staat dan uit en zowel HDMI als scart direct naar TV zijn dus niet in gebruik.
En weet iemand of de Philips DCR 5012, die volgens http://www.upc.nl/philips/ ook zou moeten werken, deze beperking niet heeft?
De Philips Mediabox op de pagina die je aangeeft is gelijk aan de UPC Mediabox - HDTV, behalve de kleur (zwart ipv zilver). Dat staat overigens ook in UPC Digital TV - Deel 6 .
Zo lang de VCR scart actief blijft, is er bij opnemen niets aan de hand lijkt me.DukeBox schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:40:
Sommige tv's laten (ook in standby) beeld door naar de 1e scart, misschien is dat een optie ?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Concrete Loop Watercooling
- geen geluid, wel perfect beeld
of
- stotterend beeld/geluid
of
- melding dat mijn aansluiting niet goed is (zelden)
Ik heb al met UPC gebeld, blijkt in een "channel" (kanaal 16) te liggen, er zou "interferentie" kunnen zijn. Ik heb echter al een goede COAX gehaald (kort < 2 meter). Verder geen versterkers o.i.d. ertussen.
Komt dit bekend voor? Of moet ik een monteur laten invliegen??
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Apeldoorn.Bergen schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:39:
Waar woon je?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb in apeldoorn ook problemen. Regelmatig vallen een aantal HD kanalen weg (rtl 4 en rtl7 vrij vaak, 4x per week een aantal uur weg)
https://wren.co/join/Devian
Kan iemand bevestigen dat UPC wel/niet Veronica in HD aanbiedt?
Ook niet volgens het zenderoverzicht van upc zelf.
Money for nothin' and your chicks for free
UPC heeft nog geen overeenkomst met SBS over doorgifte van de HD zenders (Net5, SBS6 en Veronica). Helaas, ben er al een tijdje op aan het wachten en ik geloof dat Ziggo ze ondertussen wel heeft. Zal binnenkort wel komen.AllSeeyinEye schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:07:
Gisteren keek ik NCIS op Veronica. Aan het begin van de uitzending kwam de melding in beeld 'ook beschikbaar in HD'. Ik denk dat mijn mediabox een update gemist heeft, want in de HD sectie van de guide zit bij mij geen Veronica (noch Net5, waar mijn vrouw regelmatig die melding krijgt van de HD-beschikbaarheid)...
Kan iemand bevestigen dat UPC wel/niet Veronica in HD aanbiedt?
Vette shit!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik denk dat jij dan een 250 GB schijf erin hebt zitten.
[ Voor 62% gewijzigd door DeeJee op 18-05-2010 10:07 ]
Ik kom door een aanbieding weer eens in de verleiding om digitale TV te gaan nemen, met HD. Maar als ik constateer dat UPC al een jaar lang belooft dat ze de boxen zuiniger gaan maken, en de Cisco box op standby nogsteeds net zoveel verbruikt als aan (29W), dan denk ik meteen weer: laat maar. Hoe staat het hier nou mee?DeeJee schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:01:
Ik heb een Cisco mediabox. Die heeft een 320 GB harddisk.
Ik denk dat jij dan een 250 GB schijf erin hebt zitten.
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Weet iemand hoe deze mediabox zodanig op mijn homecinema-receiver is aan te sluiten, dat ik het geluid van de (hd)tv via mijn 5.1-setje heb lopen? Ik heb een oudere receiver, zonder HDMI, maar met een optische ingang (waar Video2 bij staat).
Mijn receiver is een Sony STR-495DE
Je wilt perse opnemen? Ik heb nu die kleine hdbox en die zuipt iets van 10watt tijdens gebruik en een minder dan de helft in standby zo uit mijn hoofd.Exirion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:39:
[...]
Ik kom door een aanbieding weer eens in de verleiding om digitale TV te gaan nemen, met HD. Maar als ik constateer dat UPC al een jaar lang belooft dat ze de boxen zuiniger gaan maken, en de Cisco box op standby nogsteeds net zoveel verbruikt als aan (29W), dan denk ik meteen weer: laat maar. Hoe staat het hier nou mee?
Waar haal je die cijfers vandaan?Exirion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:39:
[...]
...de Cisco box op standby nogsteeds net zoveel verbruikt als aan (29W), dan denk ik meteen weer: laat maar. Hoe staat het hier nou mee?
Opnemen boeit me helemaal niks nee. Heb jij dan die Pace box? De Cisco en Philips verbruiken volgens de specs een stuk meer in ieder geval.lowfi schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:14:
Je wilt perse opnemen? Ik heb nu die kleine hdbox en die zuipt iets van 10watt tijdens gebruik en een minder dan de helft in standby zo uit mijn hoofd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nu hebben wij al jaren een full-HD tv (40") en digitale TV met HD recorder van upc, maar 9 euro vindt ik (nog steeds) relatief duur voor een kwaliteits upgrade.
Krijg je als je overstap van digitale tv naar HD tv ook een nieuwe mediabox? de huidige is qua kwaliteit niet bepaald top en het is nog een lelijk ding ook
edit aan de post hieronder te zien ja dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2010 12:26 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Levert upc als hd-dvr nu alleen nog de cisco? Of ook nog de philips?
Ik heb nu een philips, maar die heeft kuren en ik wil er geen cisco voor terug.
Reden is dat ik niet terug wil naar 2 tuners.
Waarom heeft een nieuwere box minder tuners en meer GB's
...less is more
Maar ik ben ook wel benieuwd welke van de 2 er nu aan nieuwe HD abonnees wordt uitgeleverd.
Ik mag tochw el aannemen (gezien het merk) dat de Cisco veel beter is dan de Thomson.
Voor zover ik weet worden er tegenwoordig geen Philips (pace) HD-DVRs meer geleverd, tenzij de monteur er toevallig nog een in de auto heeft.
Het is vaak zo dat ik 2 dingen wil opnemen die elkaar net overlappen.Chaoss schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:28:
Neem je zo vaak 2 dingen tegelijk op dan?
Maar ik ben ook wel benieuwd welke van de 2 er nu aan nieuwe HD abonnees wordt uitgeleverd.
Ik mag tochw el aannemen (gezien het merk) dat de Cisco veel beter is dan de Thomson.
20:00 - 20:35 Programma 1
20:30 - 22:30 Programma 2
...less is more
nadeel van de thomson vindt ik de vastlopers... khoop toch echt dat de cisco beter is
en nu maar hopen dat ze de nieuwe decoder een beetje snel toesturen
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2010 13:45 ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Discussies kunnen jullie natuurlijk voortzetten in UPC Digital TV - Deel 6
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dit topic is gesloten.
![]()
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.