UPC HDTV

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 71.939 views sinds 30-01-2008

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://michelos.nl/div/upc_hdtv.gif
Sinds mei 2007 is UPC stilletjes begonnen met het aanbieden van HDTV-kanalen via het UPC Netwerk. In 2006 zond UPC al het WK-voetbal uit in HD-kwaliteit maar toen kwamen er flink wat gebreken aan het licht. Onder andere het HDCP-protocol gaf een hoop problemen, veel televisies konden niet met het signaal via HDMI overweg. In de maanden erna werd er hard gewerkt om alle problemen op te lossen. Sinds kort is UPC HDTV een feit en zijn er een aantal gemeenten die dit reeds ontvangen.
Afbeeldingslocatie: http://michelos.nl/div/upc_streep.gif
Inhoudsopgave
Voorbereiding: voordat je UPC HDTV bestelt...
Voordat je over gaat tot aanschaf van UPC HDTV, zijn de volgende zaken wel even belangrijk om mee te nemen. Wat heb je nodig voor het overgaan van SD naar HDTV?Een kabelaansluiting via UPC
Laat het logisch zijn dat je wel in het UPC-dekkingsgebied moet zitten om HDTV via UPC te kunnen ontvangen. Je moet dan minimaal in het bezit zijn van UPC-televisie en het UPC Digital TV pakket.

Een televisie die (minimaal) HD Ready is
Jouw televisie moet klaar zijn voor het weergeven van HD content. Een HD Ready toestel kun je herkennen aan het bekende logo op de televisie. Deze televisie moet tenminste één HDMI-aansluiting hebben. Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_ready

Goede coaxbekabeling
Een goed HD-signaal zonder artifacten krijg je door goede bekabeling in huis te hebben. Het komt vaak voor dat bij veel mensen een verouderd bekabelingssysteem in huis is aangesloten. Dit betekent veel verlies in het singaal met slecht beeldkwaliteit (artifacten, uitval van zenders) als gevolg. Het beste is om een versterker te plaatsen op de plek waar de kabel het huis binnen komt en vanaf daar bekabeling te trekken naar het televisietoestel. Goede kabels zijn kabels van Hirschmann.

Met deze drie spullen heb je al een goede basis gelegd voor het ontvangen van een helder signaal.
Wat krijg je allemaal van UPC?

UPC Mediabox HDTV
Met de aanschaf van HDTV krijg je van UPC een HDTV Mediabox in bruikleen. Dit kastje is het verbindende element tussen de coaxkabel en je televisie. De HDTV Mediabox bezit een HD-tuner die het beeld omzet naar een bruikbaar HD-signaal. Via de HDMI-kabel gaat het beeld naar de televisie. Overigens heeft de box ook twee scart-uitgangen, een audiouitgang en een SPDIF-uitgang. Vanzelfsprekend kan er ook via de scartkabel naar de HD-zenders worden gekeken maar deze zijn dan niet in HD-kwaliteit.

Installatie door monteur
Op het moment van schrijven is bij de aanschaf van UPC HDTV de installatie door een monteur inbegrepen. Vanwege eerdere problemen met de HDCP-interface tijdens de testfase, wil UPC zeker weten of alle televisietoestellen overweg kunnen met de UPC HDTV Mediabox. Soms frustrerend omdat het bij de meeste mensen wel zou werken en omdat er een afspraak gemaakt dient te worden.
HD Zenders

Op dit moment zijn er nog slechts 4 zenders beschikbaar
  • Discovery HD
  • National Geographic HD
  • Film1 (alleen icm extra abonnement)
  • Sport1 (alleen icm extra abonnement)
Film1 en Sport1 zijn alleen te ontvangen als je daarvoor ook het abonnement hebt. Aan de doorgifte van deze kanalen zijn geen extra kosten boven de standaard pakketprijzen verbonden.
Veelgestelde vragen

Wat kost UPC HDTV?
De kosten van UPC HDTV zijn standaard €5,99 bovenop het standaard UPC kabelabonnement (verschillend per gemeente) en het UPC Digital TV abonnement. Daarnaast komen er nog éénmalige kosten bij van €69,99 (installatie- en activatiekosten)
Een voorbeeld: de standaard prijs voor UPC is €16,05 p/m. Het UPC Digital TV pakket kost €2,16 p/m. UPC HDTV is alleen mogelijk in combinatie met UPC+Digital TV. De prijs is dan 16,05+2,16+5,99 = €24,18 per maand. Prijzen verschillen per gemeente en is ook afhankelijk van extra kabelpakketten (premium channel packs). Check voor meer info de website van UPC.

Meer informatie

website UPC: http://upc.nl

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
- gereserveerd voor toekomstige bijdragen -

Verwijderd

Gewone digitale televisie heb ik nog niet.. (wilde wachten tot HDTV een keertje beschikbaar was op mijn postcode)

Al vanaf het WK kijk ik iedere week op UPC.nl om te zien of het beschikbaar is op mijn adres.
Iedere week mn postcode invullen en iedere week gaf de website me de volgende melding: "UPC DIGITAL HDTV IS OP UW ADRES HELAAS NIET BESCHIKBAAR"

Nu kom ik er vandaag achter dat als je bij de vraag "Hebt u UPC Digitale televisie?" gewoon Ja invult, wel ineens beschikbaar is! Ondanks dat ik het niet heb.......

Dat heeft toch niets met mijn adres te maken?
UPC bedankt! voor niets een half jaar gewacht....!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Met alle respect Richard, als je HDTV wil dan bel je toch even met het gratis nummer?

Verwijderd

ja, ga ik morgen ook gelijk doen

Verwijderd

Ik heb een vraag.
De HDTV box schaalt alles naar 720p, hoe doet de laatste versie dat met 4:3 SD kanalen? Ik begreep dat de eerdere versies dat bedroevend eenzijdig deden, namelijk; alles uitrekken naar 16:9 zonder dat de tv instellingen daar nog iets aan kunnen doen.
Daarnaast vraag ik me af of de 16:9 SD kanalen beter doorkomen door de HDMI dan de reguliere mediabox..

Verwijderd

Ik blijf het frappant vinden dat HDTV onder de Tweakers niet levensvatbaar schijnt te zijn, zo weinig belangstelling in dit topic.

Misschien omdat er voor betaalt moet worden? :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, HDTV is een leuke techniek, maar techniek is maar het halve verhaal. Er moet ook content zijn...

Wat krijg je hier:
Sport1. Nouja, zal wel, boeit mij iig niets.
Film1. Kan erg mooi zijn, maar goed, HD film content is bij uitstek door Tweakers op andere manieren te krijgen.
Nat Geo HD. Ziet er eerste drie uur fantastisch uit. Daarna herhalen ze het.
Discovery HD. Ziet er eerste drie uur fantastisch uit. Daarna herhalen ze het.

Is dat het waard? Voor de een wel, voor mij zeker niet.

Keerzijde: wat totaal niet gemarket wordt door UPC is het feit dat deze box de enige manier is om een echt digitaal signaal (dus via HDMI) richting je TV te krijgen. Gezien de brakke kwaliteit van upscaling van de gemiddelde LCD-TV merk je dus ook bij de SD kanalen een flinke verbetering :)

Oslik blyat! Oslik!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ook is het een feit dat de meeste content die wij als HD voorgeschoteld krijgen, opgenomen zijn met normale SD camera's en met bewerktruukjes geupscaled worden naar een HD formaat. In de broadcast wereld heb je hier verscheidene truukjes voor zoals de HQV chips etc...

Dus het ziet er wel mooi uit maar het is eigenlijk geen zuivere HD content. Discovery en National Geographic Channel doen dit bijvoorbeeld.

Film en Sport ga ik niet extra voor betalen om dat in HD te kijken. Want films en sport kijk je niet even tussendoor en je kunt ze ook op andere manieren verkrijgen zoals dion_b al aangaf.

HD is dus wel top maar met de huidige vooruitgang is het niet een must have iets voor je in de huiskamer. Wat dion_b ook aangeeft en zeker waar is, is het feit dat de upscaling door de doosjes ook het normale digitale signaal toch wat meer naar voren brengt en dat is wel een vooruitgang.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
dion_b schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:47:
Keerzijde: wat totaal niet gemarket wordt door UPC is het feit dat deze box de enige manier is om een echt digitaal signaal (dus via HDMI) richting je TV te krijgen. Gezien de brakke kwaliteit van upscaling van de gemiddelde LCD-TV merk je dus ook bij de SD kanalen een flinke verbetering :)
Dat zou voor mij toch wel een zeer belangrijke reden zijn. Ik kijk nu nog gewone TV ((wel digitaal via UPC) op een CRT. Als ik echter de beeld kwaliteit van SD op een HD ready LCD bij een aantal vrienden en familie leden zie dan moet ik bijna huilen. Dat is -echt- een beroerde kwaliteit. Alles lijkt wel van plastic, alsof je door een funky photoshop filter zit te kijken. Het beroerde is dat dit zelfs op vrij dure LCD-TV's nog zichtbaar is.

Heeft er iemand echt ervaring met de HDTV mediabox via HDMI vs SCART voor SD signalen?

Wat ik ook niet helemaal snap, in de startpost staat dat HDTV €5,99 kost bovenop het analoge abonnement. Maar als ik op de UPC website kijk, dan zie ik alleen family-hdtv, en die is 29,95 extra. (http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Familie_HDTV). Dat is toch wel een beetje te gortig voor als ik alleen een box met HDMI wil.

Overigens is dit -weer- een reden waarom het zo vreselijk irritant is dat UPC abonnement en apparatuur koppelt. Ik kan nu niet zelf een geschikte decoder kopen die gewoon een HDMI uitgang heeft.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Philflow

Philflow

flowerp schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:29:
[...]
Als ik echter de beeld kwaliteit van SD op een HD ready LCD bij een aantal vrienden en familie leden zie dan moet ik bijna huilen. Dat is -echt- een beroerde kwaliteit. Alles lijkt wel van plastic, alsof je door een funky photoshop filter zit te kijken. Het beroerde is dat dit zelfs op vrij dure LCD-TV's nog zichtbaar is.
Ik ben het met je eens. Probeer eens UPC digitaal te kijken op een plasma, bijvoorbeeld een Panasonic PV70. Gewoon via scart krijg ik perfecte beeldkwaliteit. Vergelijkbaar met CRT.

De enige begrenzing in de kwaliteit is de kwaliteit van de uitzending. Zo is de Gouden kooi matig, maar series als Lost, Heroes, Kidnapped en de breedbeelduitzendingen op Ned1,2,3 zijn DVD kwaliteit.

• flowerp
Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:52:
[...]
Ik ben het met je eens. Probeer eens UPC digitaal te kijken op een plasma, bijvoorbeeld een Panasonic PV70. Gewoon via scart krijg ik perfecte beeldkwaliteit. Vergelijkbaar met CRT.
Dat is zeker niet altijd zo, was laatst bij iemand die in het Casema gebied woont (beverwijk) en die digitale TV op een LCD-TV (ik dacht een recente Sharp uit de prijsklasse +-1500,-) had, en dat zag er nog steeds ongelooflijk beroerd uit. Ik heb nog geprobeerd om alle mogelijk digitale 'enhancers' en de-interlacers van de TV uit te zetten, maar het beeld bleef slecht. Het effect lijkt ook wel een beetje op wat je te zien krijgt bij een low-bitrate divx filmpje.

Misschien dat met een digitale decoder en HDMI het beter wordt. Blu-ray en andere HD content ziet er wel super mooi uit op een LCD, maar SD? |:(

Wat ik ook vreemd vind is dat blijkbaar zo weinig mensen dit zien. Allemaal willen ze een nieuwe, grote, platte TV en vertellen dan trots dat ze een HD ready scherm hebben met meer beeldlijnen etc, maar het beeld van een 15 jaar oud crappy 37cm CRT'tje is nog 10x beter...

Zijn mensen nu zo blind ofzo? :? Als het nu een klein subtiel kwaliteitsverschil was, dan kon ik het nog we begrijpen, maar dit is meer in de orde van grote van het verschil tussen een 64 kleuren 320*240 animatie onder DOS vs een DVD film.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Mawlana
flowerp schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:29:
[...]
Wat ik ook niet helemaal snap, in de startpost staat dat HDTV €5,99 kost bovenop het analoge abonnement. Maar als ik op de UPC website kijk, dan zie ik alleen family-hdtv, en die is 29,95 extra. (http://www.upc.nl/televisie/digitale_televisie/Familie_HDTV). Dat is toch wel een beetje te gortig voor als ik alleen een box met HDMI wil.
Dat was VOOR de introductie van de nieuwe pakketten begin juli..

• flowerp
sylvesterrr schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:54:
[...]
Dat was VOOR de introductie van de nieuwe pakketten begin juli..
En waarom kan dat 5,95 pakket dan nu niet meer?

• Philflow

Philflow

flowerp schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:11:
[...]
Dat is zeker niet altijd zo, was laatst bij iemand die in het Casema gebied woont (beverwijk) en die digitale TV op een LCD-TV (ik dacht een recente Sharp uit de prijsklasse +-1500,-) had, en dat zag er nog steeds ongelooflijk beroerd uit. Ik heb nog geprobeerd om alle mogelijk digitale 'enhancers' en de-interlacers van de TV uit te zetten, maar het beeld bleef slecht. Het effect lijkt ook wel een beetje op wat je te zien krijgt bij een low-bitrate divx filmpje.
Typisch LCD effect vind ik, wat dus voorkomt op de duurste LCD's. Plasma presteert gewoon veel beter op SD signaal.

Verwijderd

flowerp schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:11:
[...]
Dat is zeker niet altijd zo, was laatst bij iemand die in het Casema gebied woont (beverwijk) en die digitale TV op een LCD-TV (ik dacht een recente Sharp uit de prijsklasse +-1500,-) had, en dat zag er nog steeds ongelooflijk beroerd uit.
De Panasonic PV70 die Philflow aanhaalde is een plasma. ;)

En dat mensen LCD boven plasma verkiezen is mij zeker een raadsel.

• Mawlana
flowerp schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:18:
[...]

Vraag het aan UPC?

• flowerp
Het standaard antwoord krijg je dan waarschijnlijk; "Vanwege gebrek aan belangstelling, het nieuwe pakket sluit veel beter op de wensen van de klant aan".

Lijkt me ook stug dat een helpdesk medewerker de echte strategische reden achter deze beslissing weet, laat staan dat -als- hij of zij hem al weet deze naar de klant gecommuniceerd mag worden.

Ik blijf echter vel tegenstander van de UPC maffia praktijken. Laatst nog iemand gezien die een Loewe TV kocht met ingebouwde DVB-C tuner. Mooi niet dat het ging werken met UPC, terwijl het technisch gewoon makkelijk zou kunnen (als je als klant afziet van VOD etc).

De reden dat UPC die schofterige koppeling tussen abonnement en hun apparatuur afdwingt is waarschijnlijk ten eerste dat ze de markt voor apparatuur willen monopoliseren en ten tweede dat ze hun extra dure diensten aan mensen willen opdringen.

Maar zeg nu eens eerlijk, wat denk jij dat de reden is?

• Mawlana
flowerp schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:50:
Maar zeg nu eens eerlijk, wat denk jij dat de reden is?
Technische en eenvoudige administratieve vragen beantwoord ik graag. Deze vraag is echter noch een technische noch een administratieve vraag.

Ik beantwoord deze vraag liver niet als je het niet erg vindt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 03-08-2007 12:06 ]

• flowerp
sylvesterrr schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:05:
[...]
Technische en eenvoudige administratieve vragen beantwoord ik graag. Deze vraag is echter noch een technische noch een administratieve vraag.

Ik beantwoord deze vraag liver niet als je het niet erg vindt. :)
Tuurlijk, dat begrijp ik wel ;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
Money Money Money....

https://wren.co/join/Devian

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 08-02 20:18
flowerp schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Laatst nog iemand gezien die een Loewe TV kocht met ingebouwde DVB-C tuner. Mooi niet dat het ging werken met UPC, terwijl het technisch gewoon makkelijk zou kunnen (als je als klant afziet van VOD etc).
Ze hebben een tijdje een aantal kanalen fta uitgezonden,waarvan ik 2 weken heb kunnen proefen.
Toen ging alles weer achter de decoder ;( .
Maar ik ben niet echt te spreken over de kwaliteit van hun digitaal signaal .
Per kanaal zat er nog behoorlijk verschil in helderheid.
Sommige kanalen waren net zo beroerd als de analoge freq.
En naar mijn gevoel te veel dat het beeld ff still staat.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• catjam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-08-2025
flowerp schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:18:
[...]

Hmm, misschien de startpost dan even aanpassen, of lees ik het verkeerd? Daar staat nog dat het 5,95 extra kost... :?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 22:26
catjam schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

Hmm, misschien de startpost dan even aanpassen, of lees ik het verkeerd? Daar staat nog dat het 5,95 extra kost... :?
Die prijs klopt inderdaad niet meer dus als de topic starter bereid is deze even aan te passen kan het veel vragen voorkomen ;)

Zelf heb ik de HDTV ontvanger vanaf het begin (Beta tester geweest) maar om HDTV te gaan nemen moet je goed nadenken over de plussen en minnen.

plus punten:

+ Op sommige kanalen scherp beeld
+ Auto / handmatig HDMI functie 576P / 720P / 1080i

Min punten:

- Ontvanger kan zeer heet worden
- Beperkt aantal HD kanalen waaronder Discovery en NGC Film1 HD en sport1 HD
- Afstandsbediening die zeer slecht reageert

Na de nieuwe fimrware die heel lang op zich heeft laten wachten zijn de bovenstaande min punten niet opgelost wat zeer jammer is.
Ook omdat in de beta fase dit al aan de orde is geweest en het gebruikelijk was dat een monteur meerdere keren per week in opdracht op hoger niveau langs kwam om notities op de schrijven en testen uit te voeren.

Daarnaast merk je wel dat ondanks de min punten ook goede plus punten zijn.
SD beeld is met de HD ontvanger toch scherper en werkt HDMI in combinatie met een Plasma en LCD scherm goed.
Alleen wel jammer dat de prijs nu behoorlijk hoog is geworden a 29,95 per maand en dat er dan nog ruim 15 euro bij opgeteld moet worden voor de analoge kabel.
UPC had beter gewoon pakketten kunnen aanbieden net als canaal digitaal en niet 1 HD ontvanger met 1 pakket.

• flowerp
catjam schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Wil UPC eigenlijk expliciet het gebruik van HDTV ontmoedigen (door capaciteits en/of andere technische problemen)? Nu ken ik een wel een aantal mensen dat wat meer verdient, maar eerlijk gezegd ken ik heel erg weinig mensen die bereid zijn om 16,05+2,16+29,95 = 48.16(!) te betalen om TV te kijken.

Nagenoeg elke nieuwe TV is tegenwoordig HD ready. Ik denk dat voor 5,95 veel mensen het nog wel eens zouden willen proberen.

Maar nee, HTDV kan alleen afgenomen worden i.c.m. een family pack, waarin enorm veel extra zenders zitten, notabene nog SD ook wat dus niets met HD te maken heeft!

Nu is normaal gesproken koppelverkoop in Nederland verboden, maar UPC koppelt doodleuk even 3 dingen:

1) Abonnement (analoog basis + digitaal)

met

2) Decoder

en

3) HDTV met extra SD zenders

Verwijderd

flowerp schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:11:
Wil UPC eigenlijk expliciet het gebruik van HDTV ontmoedigen (door capaciteits en/of andere technische problemen)? Nu ken ik een wel een aantal mensen dat wat meer verdient, maar eerlijk gezegd ken ik heel erg weinig mensen die bereid zijn om 16,05+2,16+29,95 = 48.16(!) te betalen om TV te kijken.
Nagenoeg elke nieuwe TV is tegenwoordig HD ready. Ik denk dat voor 5,95 veel mensen het nog wel eens zouden willen proberen.
Maar nee, HTDV kan alleen afgenomen worden i.c.m. een family pack, waarin enorm veel extra zenders zitten, notabene nog SD ook wat dus niets met HD te maken heeft!
Nu is normaal gesproken koppelverkoop in Nederland verboden, maar UPC koppelt doodleuk even 3 dingen:
1) Abonnement (analoog basis + digitaal)
met
2) Decoder
en
3) HDTV met extra SD zenders
Ik zat van de week even te kijken of UPC nog steeds die 70 euro aansluitkosten vroeg. Want als ze daar vanaf widen dan zou ik wel overwegen om voor die 6 euro per maand HDTV te nemen, zoals ik in mei van dit jaar las. Wat schetst mijn verbazing? Ze vragen nu inderdaad 105 gulden per maand(!) of 1260 gulden per jaar om TV te kijken. Een paar jaar geleden was dat nog 12 gulden per maand of 144 gulden per jaar. En toen ik destijds op mijn 63 cm CRT TV keek was de beeldkwaliteit prima.
Maar ja, analoog is niet goed op een LCD/Plasma dus dat moet digitaal. En vanaf 1 meter is het weer niet zo scherp dus dan moet het HD. Begrijp ik. Maar van 144 gulden per jaar naar 1260 gulden per jaar. Wie kan mij dat uitleggen. En nee, in 10 jaar is de inflatie in Nederland bij elkaar maar 25% (!). Volgens mij betalen we een beetje teveel....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 14:14 ]

• Mawlana
Als je geen Film1+Sport1 erbij wil (dat krijg je er dus bij voor die EUR 29,99 per maand!), maar toch een HD-mediabox, dan zou je kunnen overwegen om de HD-mediabox als Extra Mediabox aan te vragen voor EUR 8,99 per maand (+ EUR 69,99 eenmalige aansluitkosten).

Voorwaarde is wel dat je al een Mediabox thuis hebt staan (het soort abonnement maakt niet uit).

Ik heb de UPC Mediabox - HDTV op mijn Panasonic 42PV70 geprobeerd. Afgezien van de sublieme beeldkwaliteit op de HD-zenders en de haarscherpe ondertiteling op SD-zenders is er eigenlijk geen merkwaardig verschil tussen de UPC Mediabox - HDTV en een willekeurig andere UPC Mediabox...

[ Voor 42% gewijzigd door Mawlana op 15-12-2007 13:11 ]

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:08:
Als je geen Film1+Sport1 erbij wil (dat krijg je er dus bij voor die EUR 29,99 per maand!), maar toch een HD-mediabox, dan zou je kunnen overwegen om de HD-mediabox als Extra Mediabox aan te vragen voor EUR 8,99 per maand (+ EUR 69,99 eenmalige aansluitkosten).

Voorwaarde is wel dat je al een Mediabox thuis hebt staan (het soort abonnement maakt niet uit).

Ik heb de UPC Mediabox - HDTV op mijn Panasonic 42PV70 geprobeerd. Afgezien van de sublieme beeldkwaliteit op de HD-zenders en de haarscherpe ondertiteling op SD-zenders is er eigenlijk geen merkwaardig verschil tussen de UPC Mediabox - HDTV en een willekeurig andere UPC Mediabox...
Dus ipv 6 euro per maand vragen ze 9 euro per maand. En nog steeds die achterlijk 70 euro om twee kabeltjes erin te doen. Ik kan niet wachten totdat de kabelmarkt wordt vrijgegeven in Nederland,

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:16:
[...]
Dus ipv 6 euro per maand vragen ze 9 euro per maand. En nog steeds die achterlijk 70 euro om twee kabeltjes erin te doen. Ik kan niet wachten totdat de kabelmarkt wordt vrijgegeven in Nederland,
Inderdaad, steeds meer TVs komen vandaag de dag met een ingebouwde DVB-C decoder, waarbij het langzamerhand zelfs als begint voor te komen dat het om een HDTV DVB-C decoder gaat (bv de Sony X3500 serie).

Ik heb het in diverse topics al eerder aangehaald, maar waarom kan UPC nou niet gewoon alleen primair de dienst leveren die mensen verwachten van een kabelbedrijf? D.w.z. gewoon het TV signaal. Klaar.

Het is dan heel mooi dat ze als service voor mensen diverse "media boxen" aanbieden, maar laat dit een extra service zijn en niet een verplichting.

Wel is het leuk dat er nu tenminste -een- mogelijkheid is om de HDTV decoder te krijgen zonder zo'n over the top duur abonnement, maar het blijft behelpen. Als je b.v. wel de HDTV decoder als secundaire box kan krijgen zonder het family pack, waarom dan niet als primaire box? En als je hem als secundaire box krijgt voor de 9 euro per maand, kun je dan überhaupt nog wel HDTV zenders ontvangen (discovery?).

Kortom, het blijft gewoon altijd gezeur als je boxen en abonnement in vaste pakketten koppelt. Iedereen wil toch altijd wat anders. UPC zou zichzelf een hoop gezeur besparen als ze simpel weg gewoon het TV signaal aanbood, daarnaast optioneel(!) enkele decoders en voor de rest het mensen vrij liet om hun eigen apparatuur te gebruiken. Op die manier kan iedereen gewoon precies die combinatie maken die hij of zij wil.

Verwijderd

Hier kunnen we een klacht indienen over de koppelverkoop van UPC:

http://www.nmanet.nl/nede...formulier_consumenten.asp

Verwijderd

flowerp schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:31:
[...]

UPC zou zichzelf een hoop gezeur besparen als ze simpel weg gewoon het TV signaal aanbood, daarnaast optioneel(!) enkele decoders en voor de rest het mensen vrij liet om hun eigen apparatuur te gebruiken.
Ik vind de "mediabox koppelverkoop" ook een pain in the ass, maar laten we wel zijn: Nagravision2 icm een boxkey, het systeem wat UPC gebruikt, is zéér moeilijk zoniet onmogelijk te hacken. Cardsharing is ook onmogelijk. De Irdeto codering van de andere kabelaars daarentegen ligt "op straat". Daar wordt volop illegaal gekeken + cardsharing toegepast.

Als ik UPC baas was zou ik dus lekker blijven doen wat we doen, want het is wel de garantie dat gewoon iedereen betaalt voor hetgene je aanbiedt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 23:00 ]

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:53:
De Irdeto codering van de andere kabelaars daarentegen ligt "op straat". Daar wordt volop illegaal gekeken + cardsharing toegepast.
Is dat zo? Wordt dat echt massaal illegaal gedaan?

Is dat dan niet een probleem van DVB cam/ci in het algemeen? Dit zou dan wereldwijd moeten spelen, en niet alleen bij DVB-C maar ook bij b.v. DVB-S. Toch is dit klaarblijkelijk niet elders een probleem, gezien de ingebouwde DVB-T/C/S decoders in TVs en het feit dat er een behoorlijke markt is voor losse decoders. Als het inderdaad zo makkelijk was, en over de hele wereld keek alles en iedereen illegaal, dan zou je toch zeggen dat broadcasters overal ter wereld het systeem al opgegeven hadden?

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:10:
[...]
Op wat voor schaal het gebeurd weet ik niet maar dát het gebeurd is zeker, ik kom nog wel eens op wat dieper verscholen boards waar de hobby is het zoveel mogelijk illegaal kijken d.m.v. key files (en programmable cams) en card-sharing. :)
Systemen die zover ik weet nog niet illegaal te bekijken zijn zijn ondermeer Sky-HD en, jawel, UPC. Laat dit nou net systemen zijn die enkel met "eigen" boxen werken. ;)
Dit zou dan wereldwijd moeten spelen, en niet alleen bij DVB-C maar ook bij b.v. DVB-S.
Hint: op dit moment kijk ik "recreatief" naar Discovery-HD van de Duitse sat provider Premiere. ;)
Als het inderdaad zo makkelijk was, en over de hele wereld keek alles en iedereen illegaal, dan zou je toch zeggen dat broadcasters overal ter wereld het systeem al opgegeven hadden?
Bijv. Irdeto is al opgegeven door Canaldigitaal. De themakanalen waar ze onlangs mee gestart zijn op een nieuwe satelliet transponder zijn niet meer toegankelijk voor Irdeto kaart eigenaren. Ze willen het liefst vandaag nog van Irdeto af maar zitten met legio abonnee's die nog geen nieuwe Seca kaart hebben (= een andere codering die CDS in gebruik heeft en wat nog niet gehackt is).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 02:32 ]

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:10:
[...]

Is dat dan niet een probleem van DVB cam/ci in het algemeen? Dit zou dan wereldwijd moeten spelen, en niet alleen bij DVB-C maar ook bij b.v. DVB-S. Toch is dit klaarblijkelijk niet elders een probleem, gezien de ingebouwde DVB-T/C/S decoders in TVs en het feit dat er een behoorlijke markt is voor losse decoders. Als het inderdaad zo makkelijk was, en over de hele wereld keek alles en iedereen illegaal, dan zou je toch zeggen dat broadcasters overal ter wereld het systeem al opgegeven hadden?
Alles wat uit eentjes en nulletjes bestaat kan gekraakt worden. De BluRay Commissie heeft BD+ uitgevonden, was onkraakbaar. Een supercomputer zou minstens 10 jaar moeten rekenen om de key te kunnen bemachtigen. Na 3 weken was die dus gekraakt. Maar er zitten wereldwijd meer hackers op BluRay dan op de UPC box :)

• flowerp
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:00:
Maar er zitten wereldwijd meer hackers op BluRay dan op de UPC box :)
Ik vraag me dan ook af of het gebruik maken van een box key de encryptie ook echt onmogelijk te kraken maakt. Zou het tevens nu al niet gewoon technisch mogelijk zijn bij het zogenaamde activeren het activatie process een andere (eigen) box key voor te schotelen? Ik bedoel, voor dat je activeert 'kent' de smartcard je UPC media box toch nog niet, of maken ze die connectie al van te voren? En zo ja, wat is dan nog het nut van een losse smartcard die ook de UPC media box kent?

Anyway, ik heb vrienden en familie in het Casema gebied (Haarlem, Beverwijk), maar ik ken eigenlijk niemand die via gekraakte smartcards kijkt. Dat was vroeger met de illegale filmnet kastjes wel anders, die gingen wel van hand naar hand. Met de gekopieerde playstation spellen en het 'modden' van je PSX hetzelfde. Dat wat wijdverbreid.

Maar het is wel weer het zoveelste voorbeeld van het feit dat de eerlijke klanten van een bedrijf benadeeld worden. Neem legale DVDs -> verplicht 5 minuten naar een non-skippable anti-copier filmpje kijken. ELKE KEER! Legale CDs (sommige) -> kun je niet op je computer, discman of auto cd speler afspelen. Blu-rays / HD-DVD -> mag je niet afspelen op je analoge HD apparatuur (bv op een van de mooiste scherm ooit, de Sony GDMFW900 24" CRT Monitor -mag- je geen blu-ray bekijken).

Het gevolg: mensen gaan hun content -juist- illegaal verkrijgen. In plaats van dat de beveiliging mensen weerhoudt om illegale dingen te doen, drijft het ze er juist naar. Als ik bij een legale DVD eerst 5 minuten moet wachten voor ik kan kijken, en bij een gedownloade niet. Rara, welke ik dan verkies...

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:17:
[...]

Ik vraag me dan ook af of het gebruik maken van een box key de encryptie ook echt onmogelijk te kraken maakt.
Gilmour geeft het goed aan. Alles is te kraken, maar blijkbaar zitten er niet genoeg slimme whizkids op. Zouden we hier in het Oostblok zitten, of in Amerika, dan zou het me niet verbazen als UPC inmiddels te bekijken viel met een andere box dan die van hen. :)
Ik bedoel, voor dat je activeert 'kent' de smartcard je UPC media box toch nog niet, of maken ze die connectie al van te voren?
Ja, de boxkey bevindt zich ook op de smartcard.
En zo ja, wat is dan nog het nut van een losse smartcard die ook de UPC media box kent?
Goede vraag. Ik vermoed dat je klantgegevens op de smartcard staan, en de box zelf geen persoonlijke gegevens bevat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 15:51 ]

Verwijderd

Ik heb nu precies een half jaar tot alle tevredenheid hdtv voor 5,99. Bij het aanvragen heb ik er gelijk een film1 pakket bij besteld, helaas heb ik dit nooit gekregen. (ik heb er gelukkig ook nooit extra voor betaald)

2 weken geleden werd ik door UPC gebeld met de vraag of ik tevreden was. Ik zei dat ik heel tevrede was, alleen ik had mijn film1 nog nooit ontvangen. De man van upc vond dit ook zeer vreemd en ging het gelijk voor me regelen. Ik blij! Nog geen dag later had ik mijn film1. Tot mijn verbazing had ik gelijk álle zenders er bij gekregen, ipv alleen film1.

Nog geen paar dagen later ontving ik in eens een rekeing van 29 euro! Hierop heb ik gelijk gebeld met upc om te melden dat ik dit nooit besteld heb, ik had alleen om film 1 gevraagd, niet om een totaal pakket!

De dame aan de telefoon wist me te vertellen dat je tegenwoordig film1 niet meer los kan bestellen en dat ze daarom mij ongevraagd het totaalpakket hebben aangesmeerd. Gelijk heb ik hierop gezegt dat ik dat niet wilde, en dat ze het oude abbo terug mochten zetten van 5,99. Tot mijn verbazing kon dit niet meer, omdat dat abbo ineens niet meer bestond!

Ik boos.. (logisch..) ... Dus ik heb gevraagd of ze het per direct op konden zeggen en wat denk je? Dan kan het niet eens! Je hebt dan weer een opzeg termijn, dus nu zit ik er ook nog eens anderhalve maand aan vast!

Nou upc, gefeliciteerd, jullie hebben weer een klant minder!!!

Verwijderd

De grap van HDMI is juist dat hij een 1080p bron kan weergeven op een TV die dat kan ontvangen, Als je tv 1080p is zal hij dat weergeven, anders schaalt hij terug naar het formaat wat hij weer kan geven (bijvoorbeeld 560i)
Bij UPC hebben ze een eigen standaard gemaakt die niet compatible is met DVB-C wat in nederland de standaard is, waardoor iedereen zo'n kastje moet huren. En niet de eigen tuner van de tv kan gebuiken.
Het kastje voor HDMI is door Philips ontikkelt, en kan maximaal 720p HDTV weergeven. Echter voldoet de HDMI niet aan de HDMI 1.3 norm dus zal het bij een hoop gebrukers niet werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:53:
[...]

Ik vind de "mediabox koppelverkoop" ook een pain in the ass, maar laten we wel zijn: Nagravision2 icm een boxkey, het systeem wat UPC gebruikt, is zéér moeilijk zoniet onmogelijk te hacken. Cardsharing is ook onmogelijk. De Irdeto codering van de andere kabelaars daarentegen ligt "op straat". Daar wordt volop illegaal gekeken + cardsharing toegepast.

Als ik UPC baas was zou ik dus lekker blijven doen wat we doen, want het is wel de garantie dat gewoon iedereen betaalt voor hetgene je aanbiedt. ;)
Nee juist niet, bij Casema werkt het wel en hebben ze genoeg abonees HDTV met eigen decoder die gewoon overal kan kopen of al in je TV zit. Bij UPC stap iedereen over op digitenne of kabel analoog omdat niets het goed doet. Alle boxen van de UPC zijn rommel, koop dit nooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:48:
Het kastje voor HDMI is door Philips ontikkelt, en kan maximaal 720p HDTV weergeven.
Hoe kom je daarbij? De UPC HDTV box kan prima 1080i uitsturen.
Alle boxen van de UPC zijn rommel, koop dit nooit.
Ten eerste hoef of kan je bij UPC geen mediabox kopen, deze is op een soort
van huurbasis, de prijs hiervan is inbegrepen bij het abonnement.
Ten tweede valt het wat betreft "rommel" wel mee. De boxen zijn van gerenomeerde
merken als Pace, Thomson en Philips.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 20:58 ]

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:48:
Bij UPC hebben ze een eigen standaard gemaakt die niet compatible is met DVB-C
:D Volgens mij maakt UPC toch echt gebruik van DVB-C...

Sluit eens een willekeurige DVB-C ontvanger aan en je kunt de ongecodeerde zenders ontvangen. Hoe kan dat als het niet compatible is met DVB-C?

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:37:
[...]

:D Volgens mij maakt UPC toch echt gebruik van DVB-C...

Sluit eens een willekeurige DVB-C ontvanger aan en je kunt de ongecodeerde zenders ontvangen. Hoe kan dat als het niet compatible is met DVB-C?
Meneer heeft ergens de klokken horen luiden maar wat betreft de klepel... ;) :)

• flowerp
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:45:
[...]
Meneer heeft ergens de klokken horen luiden maar wat betreft de klepel... ;) :)
Ik wilde net het zelfde reageren :P Refresh en deze opmerking staat er al.

Van alle dingen die UPC verkeerd beter kan doen, zijn alle dingen die lucasrem noemt telkens net niet zo als het is ;)

UPC gebruikt gewoon DVB-C. Binnen DVB-C kan gewoon een provider specifieke encryptie toegepast worden, of kan de provider kiezen uit een reeks van bestaande encryptie methoden. Sommige daarvan voorzien in een zogenaamde box key en UPC maakt daar dan ook gebruik van. Dit ter onvrede van velen mensen, omdat je dan niet je eigen apparatuur kunt gebruiken. -Als- UPC de basis kanalen ook encrypted blijft doorgeven, dan hadden ze effectief inderdaad net zo goed geen DVB-C kunnen gebruiken (DVB-C is dan een implementatie detail, waar de user niets mee kan); je kunt dan alleen kijken via de UPC media box.

Maar, als het dus inderdaad zo is dat de basis zenders unencrypted doorgegeven gaan worden of wellicht al zijn, dan is dat een grote verbetering in de service van UPC. Ik heb hier wisselende ervaringen mee. Kan het nu helaas niet controleren, maar in het verleden was er sprake van soms wel, soms niet.

Een 2de punt van kritiek zou kunnen zijn dat de standaard media box geen HDMI uitgang heeft. Er is nu via een omweg wel een media box te krijgen die HDMI uit heeft (namelijk de HD box als 2de decoder bestellen). Sowieso speelt dit een (heel) stuk minder als UPC de basis zenders gewoon FTA doorgeeft.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:40:
Ik heb nu precies een half jaar tot alle tevredenheid hdtv voor 5,99. Bij het aanvragen heb ik er gelijk een film1 pakket bij besteld, helaas heb ik dit nooit gekregen. (ik heb er gelukkig ook nooit extra voor betaald)

2 weken geleden werd ik door UPC gebeld met de vraag of ik tevreden was. Ik zei dat ik heel tevrede was, alleen ik had mijn film1 nog nooit ontvangen. De man van upc vond dit ook zeer vreemd en ging het gelijk voor me regelen. Ik blij! Nog geen dag later had ik mijn film1. Tot mijn verbazing had ik gelijk álle zenders er bij gekregen, ipv alleen film1.

Nog geen paar dagen later ontving ik in eens een rekeing van 29 euro! Hierop heb ik gelijk gebeld met upc om te melden dat ik dit nooit besteld heb, ik had alleen om film 1 gevraagd, niet om een totaal pakket!

De dame aan de telefoon wist me te vertellen dat je tegenwoordig film1 niet meer los kan bestellen en dat ze daarom mij ongevraagd het totaalpakket hebben aangesmeerd. Gelijk heb ik hierop gezegt dat ik dat niet wilde, en dat ze het oude abbo terug mochten zetten van 5,99. Tot mijn verbazing kon dit niet meer, omdat dat abbo ineens niet meer bestond!

Ik boos.. (logisch..) ... Dus ik heb gevraagd of ze het per direct op konden zeggen en wat denk je? Dan kan het niet eens! Je hebt dan weer een opzeg termijn, dus nu zit ik er ook nog eens anderhalve maand aan vast!

Nou upc, gefeliciteerd, jullie hebben weer een klant minder!!!
Les 1:

*NOOIT* ingaan op telemarketeers. Nog los van of ze je iets zinnigs vertellen of niet moedig je door erop in te gaan dit soort telefoonspam alleen maar aan :X

Les 2:

Zorg er altijd voor dat je afspraken zwart-op-wit krijgt voordat je ermee accoord gaat. Dan kom je niet voor onverwachte verrassingen afchteraf te staan.

Les 3:

Als je al lessen 1 en 2 in de wind geslagen hebt, schrijf een duidelijk gemotiveerde klachtbrief waarin je aangeeft wat jij aanvankelijk had, wat er telefonisch afgesproken is en wat je nu gekregen hebt, en eis ofwel datgene wat je afgesproken hebt, danwel herstel van wat je eerst had. Zo bereik je een stuk meer dan boos alles op te gaan zeggen (wat duidelijk vanuit de onderbuik, niet het intellect komt...)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

flowerp schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:11:
[...]

Een 2de punt van kritiek zou kunnen zijn dat de standaard media box geen HDMI uitgang heeft.
Dit kun je UPC eigenlijk niet aanrekenen. Zover ik weet bestaan er geen 'standaard' (= non MPEG4 HDTV) mediaboxen met een HDMI aansluiting.
Eigenlijk wel logisch ook, HDMI = High Def Multimedia Interface. :)

(gek genoeg bestaan er dan wel weer DVD spelers met een HDMI aansluiting...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 23:26 ]

Verwijderd

flowerp schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:11:
Een 2de punt van kritiek zou kunnen zijn dat de standaard media box geen HDMI uitgang heeft.
Wat nog erger is, is dat de HD Box geen Component heeft! Je wordt dus gedwongen om met die incompatible HDMI ellende te werken.

• flowerp
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:24:
[...]
Eigenlijk is dat helemaal niet gek. Waar het om gaat is dat de overdracht van bron tot weergave volledig digitaal is. De data op je DVD is digitaal opgeslagen. Je LCD geeft het digitaal weer. Maar je zou anders eerst je digitale data naar analoog moeten converteren voor transport, en dan in je TV weer digitaliseren voor weergave. Het kan aan mij liggen, maar eigenlijk vind ik dat veel gekker ;)

Het High Def in HDMI staat er meer voor dat het HD aan -kan-, niet dat het uitsluitend bedoeld is voor HD. De close relative of HDMI, DVI heeft wat dat betreft een duidelijkere naam: Digital Visual Interface. DVI kan zeer hoge resoluties aan, maar legt qua naamgeving meer de nadruk op het digitale aspect.

Het zelfde verhaal geldt ook voor de media box van UPC.

Men adverteert met "digitale TV", maar ondertussen ontvangt je TV wel een analoog signaal. Via HDMI kun je een volledig digitale verbinding maken, HD of niet.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:24:
Dit kun je UPC eigenlijk niet aanrekenen. Zover ik weet bestaan er geen 'standaard' (= non MPEG4 HDTV) mediaboxen met een HDMI aansluiting.

Dat UPC ze niet heeft wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Zie bijvoorbeeld de Topfield TF5100PVRc HDMI. En zo zijn er meer merken. Het probleem met die gesloten kabel ontvanger markten in Nederland is dat het ook veel langer zal duren voordat dit soort ontwikkelingen aangeboden wordt. UPC heeft er geen baat bij, je kan volgens mij niet eens een HD ontvanger krijgen zonder dat je ook verplicht een HD abonnement afneemt terwijl een goede upscaler in een HD ontvanger juist een beter plaatje oplevert op de hedendaagse LCD/Plasma TV. Veel van de HD ontvangers die gekocht worden door klanten van de Irdeto kabelbedrijven worden ook alleen maar gebruikt om SDTV kanalen met een betere kwaliteit weer te kunnen geven op LCD/Plasma TV's terwijl klanten geen abonnement nemen op de HDTV kanalen vanwege het magere aanbod. De Topfield en de andere merken SDTV PVR's met HDMI aansluiting beschikken over het algemeen ook over een 720p/1080i upscaler.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu UPC digitale TV met Sport1 en Film1.

Nu komt er binnenkort een nieuwe TV met HD-Ready ondersteuning.
Ik wil dan dus eigenlijk wel een HDTV box. Maar hier komt bij dat we nog een TV hebben staan waar we eigenlijk ook (gewone SD) digitale TV op willen, Sport1 & Film1 hoeft daarop niet (kan ook niet op 2 boxen als ik het goed begrijp).

Wat kan ik verwachten als ik dat aanvraag?
Kan ik m'n huidige box overzetten naar die andere TV en UPC het Sport1 & Film1 pakket over laten zetten op de te ontvangen HDTV box, of zal dat niet kunnen?
Krijg ik dan 2 nieuwe boxen + cards en moet de oude terug?

Ik wil een beetje voorbereid zijn als ik UPC bel voor de mogelijkheden, voor de medewerker mij een verhaal verkoopt wat niet simpelweg onmogelijk is, of een hoop kopzorgen gaat veroorzaken. :)

Verwijderd

Zamorano schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:50:
Ik heb nu UPC digitale TV met Sport1 en Film1.

Nu komt er binnenkort een nieuwe TV met HD-Ready ondersteuning.
Ik wil dan dus eigenlijk wel een HDTV box. Maar hier komt bij dat we nog een TV hebben staan waar we eigenlijk ook (gewone SD) digitale TV op willen, Sport1 & Film1 hoeft daarop niet (kan ook niet op 2 boxen als ik het goed begrijp).

Wat kan ik verwachten als ik dat aanvraag?
Kan ik m'n huidige box overzetten naar die andere TV en UPC het Sport1 & Film1 pakket over laten zetten op de te ontvangen HDTV box, of zal dat niet kunnen?
Krijg ik dan 2 nieuwe boxen + cards en moet de oude terug?

Ik wil een beetje voorbereid zijn als ik UPC bel voor de mogelijkheden, voor de medewerker mij een verhaal verkoopt wat niet simpelweg onmogelijk is, of een hoop kopzorgen gaat veroorzaken. :)
Je huidige abonnement om laten zetten naar HDTV Family, en daarnaast een 2e mediabox aanvragen. Dat is waar het op neer komt. Op de eerste (=HDTV box) heb je dan Film1/Sport1 en op de 2e box niet.

Die 2e mediabox wordt de mediabox die je nu al hebt. De monteur die de HDTV box bij je komt aansluiten zou normaliter je huidige box mee terugnemen maar die laat hij dus nu bij je achter omdat
je een 2e mediabox hebt aangevraagd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 16:33 ]

Verwijderd

Vraagje; wie heeft ook de combinatie Pioneer Kuro plasma + UPC HDTV mediabox?

Zo ja, heb jij hetzelfde probleem als ik: als de mediabox ingesteld staat op "HDMI resolutie = auto", en je gaat naar een 720p HD kanaal (NGC-HD/Film1-HD/Sport1-HD) dat je dan last hebt van judder? (=stotterend beeld, bij voetbal op Sport1-HD het duidelijkst zichtbaar). Ook zie ik het zenderlogo flikkeren aan het randje.
Zodra ik de box echter op 1080i uitstuur is het probleem verholpen.

Wie o wie heeft deze combi ook? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 00:08 ]

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Zou dat wat uitmaken dan?, want je 1080i is toch beter dan 720p

Verwijderd

Tc-Chub schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:11:
Zou dat wat uitmaken dan?, want je 1080i is toch beter dan 720p
Voor de HD kanalen maakt het niet veel uit, maar de SD kanalen stuur ik
liever niet in 1080i uit. Daar worden ze niet mooier van.
Het houdt dus in dat iedere keer als ik van een SD naar een HD kanaal zap of omgekeerd, in het menu
van de box moet duiken voor het meest optimale beeld, daar word je niet vrolijk van...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 21:34 ]

Verwijderd

Sinds enige tijd ben ik in het gelukkige bezit van een Sony 40W3000 LCD en tot vorige week werd het standaardpakket van UPC digitaal keurig ungeencrypt doorgegeven. De ingebouwde DVB-C tuner van Sony geeft een werkelijk prachtig beeld weer. Vorige week verdwenen er echter ineens 4 zenders waar ik nu juist zo graag naar kijk.

Nu ga ik mij dan maar abonneren op Digitale TV van UPC. (het pakket van 90 zenders) Ik heb me er al bij neergelegd dat UPC alles in het werk heeft gesteld om het de klanten zo duur en lastig mogelijk te maken door geen Alpha-encrypt kaartjes toe te staan, en je dus met zo'n gammel doosje wordt opgescheept in plaats van dat je van je prachtige ingebouwde tuner gebruik kan maken. Maar nu kwam ik er ook nog achter dat er geen HDMI op dat doosje zit, terwijl de eerste de beste DVD speler van twee tientjes al wel met zo'n uitgang wordt uitgerust.

Ik ben Hollander genoeg om geen €30,- (min een stuiver) per maand neer te tellen voor een HDTV box. Sport kijk ik niet, en voor films heb ik de bioscoop of mijn Blue Ray speler, dus Film1 en Sport 1 hoeven van mij niet.

Na deze tirade mijn eigelijke vraag:
Ik heb in deze post regelmatig de opmerking gelezen dat je via een omweg voor 8.99 per maand alsnog een tweede (HD) mediabox kunt bestellen.
Maar ik zou nu graag weten: heeft iemand dit al eens geprobeerd en zijn er mensen die het gelukt is?

Tweede vraag: Als het je lukt via deze omweg aan een HD box te komen, worden dan DiscoveryHD en National GeographicHD doorgegeven?

Als beide vragen bevestigend beantwoord worden ga ik er meteen 1 bestellen :)

• Mawlana
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:46:
Ik heb in deze post regelmatig de opmerking gelezen dat je via een omweg voor 8.99 per maand alsnog een tweede (HD) mediabox kunt bestellen.
Maar ik zou nu graag weten: heeft iemand dit al eens geprobeerd en zijn er mensen die het gelukt is?
Het wordt officieel aangeboden, het lijkt mij dat het dus prima mogelijk moet zijn.
Tweede vraag: Als het je lukt via deze omweg aan een HD box te komen, worden dan DiscoveryHD en National GeographicHD doorgegeven?
Ja.

Verwijderd

Er komen een paar mooie HDTV kanalen aan bij UPC;

in april worden Voom-HD en Historychannel-HD toegevoegd. Voom is een HD kanaal die
een selectie uitzendt van de beste programma's van 15 wereldwijde HD kanalen. Klinkt goed.

http://www.voom.tv/

BBC-HD, Eurosport-HD en MGM-HD worden later dit jaar verwacht. En uiteraard zal het EK voetbal en de olympische spelen deze zomer ook via een speciaal NOS HDTV kanaal bij UPC te volgen zijn.

Verder staan de HD-DVR en HD Video on Demand op het punt uit te komen. Al met al
behoorlijk positief nieuws voor de HD liefhebber.

Het laatste nieuws is te volgen in deze topic op chelloo.com;

http://www.chelloo.com/up...n-nederland-t23137.0.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 00:38 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:36:
Er komen een paar mooie HDTV kanalen aan bij UPC;

in april worden Voom-HD en Historychannel-HD toegevoegd. Voom is een HD kanaal die
een selectie uitzendt van de beste programma's van 15 wereldwijde HD kanalen. Klinkt goed.

http://www.voom.tv/

BBC-HD, Eurosport-HD en MGM-HD worden later dit jaar verwacht. En uiteraard zal het EK voetbal en de olympische spelen deze zomer ook via een speciaal NOS HDTV kanaal bij UPC te volgen zijn.

Verder staan de HD-DVR en HD Video on Demand op het punt uit te komen. Al met al
behoorlijk positief nieuws voor de HD liefhebber.

Het laatste nieuws is te volgen in deze topic op chelloo.com;

http://www.chelloo.com/up...n-nederland-t23137.0.html
Klinkt allemaal erg goed. Eindelijk wat schot in het HDTV-wereldje. Ik vond het huidige aanbod niet goed genoeg om over te stappen van de normale decoder (DVR zit in mijn TV) naar de HD-mediabox.

Als de NOS echt een HD-kanaal introduceert voor het EK voetbal en de Olympische Spelen, stap ik denk ik wel over! Even afwachten, want ik herinner me 2 jaar geleden nog een fiasco van UPC en het WK voetbal ..

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Smarron schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 07:56:
[...]
Als de NOS echt een HD-kanaal introduceert voor het EK voetbal en de Olympische Spelen, stap ik denk ik wel over! Even afwachten, want ik herinner me 2 jaar geleden nog een fiasco van UPC en het WK voetbal ..
UPC heeft het WK in 2006 gewoon in HD uitgezonden, probleem was alleen dat slechts een mannetje of 50 (de beta testers) een HDTV decoder hadden. :)
UPC (en Philips) had de decoder niet op tijd klaar voor het grote publiek.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 15:18 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Vandaag de HDTV box ontvangen. Installatie ging niet van een leien dakje.

Signaal bleek onder de 50 te zitten. (Nieuwbouw appartement uit 2006). Morgen komen ze terug voor een lijnmeting. Moet ik weer vrij nemen. :(

Box reageert echt totaal niet op mijn afstandsbediening. 2 geprobeerd en ook mijn HK TC30. Dat Philips kastje is echt brak gewoon. Monteur vroeg tijdens het aanvragen van de lijnmeting ook nog even hoe dat kon (blijkbaar nieuw). Schijnt dat het een bekend probleem is en je er maar even doorzichtig plakband op moet plakken ?? Zo gezegd, zo gedaan. Nu reageert hij iets beter, maar nog steeds ver onder de maat! Als ze dat morgen niet oplossen gaat dat kastje mooi weer terug.

Bekend probleem en opzich op te lossen, maar ik vind het wel barslecht:
http://www.chelloo.com/up...-niet-hdtv-t18471.90.html

Als ik kijk naar de beeldkwaliteit (Ik kijk echt zonder artifacts, heel vreemd aangezien het signaal minder dan 50 is), moet ik eerlijk toegeven dat elk kanaal er mooier uitziet. De HD-kanalen zijn echt geweldig. Ik had al een Sport1 & Film1 abonnement. Dien zien er ook goed uit, maar vooral NG is geweldig te noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Smarron op 18-03-2008 13:05 ]

Verwijderd

Het rechtergedeelte van het display even donkerder maken met een zwarte
viltstift en hij zapt als een raket. :)

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:01:
Het rechtergedeelte van het display even donkerder maken met een zwarte
viltstift en hij zapt als een raket. :)
Ik had er al een zonnebril voor gelegd. Ziet er niet uit, maar werkte wel.

Kan ik zomaar op dat ding kalken dan? Of misschien beter om er eerst doorzichtig plakband op te plakken en dat inkleuren met zwarte stift ?

Ik merkte ook meteen dat het iets beter ging toen de decoder in mijn meubeltje stond. Daarvoor stond hij er bovenop, vlak onder de TV. Vanmiddag pak ik de stift er wel bij. Vriendin was ook al aan het schelden. :D

Overigens heb ik vrijwel geen last van haperingen of blokjes in beeld. Dat terwijl het signaal onder de 50 lag. Heel vreemd. Zelfs uitzending gemist ging prima, de monteur zei ervoor dat dat juist voor haperingen ging zorgen. Maar goed, we zien het wel. Vanmiddag komen ze een lijnmeting doen. Wellicht kunnen ze nog wat verbeteren.

Ik vind NG trouwens ver boven alle andere HD kanalen uitschieten. DC vind ik vrij matig en Film1 en Sport1 zijn ook niet super. Ik kijk het afgelopen half jaar erg veel HD-materiaal en NG is echt van dat kaliber.

Nadeel van mijn TV is, is dat ik het HDMI-kanaal alleen kan switchen tussen 16:9 en 4:3, op de AV-kanalen heb ik ook de "auto" optie, zodat de beeldverhouding zich aanpast aan de bron. Nu moet ik Eurosport etc. weer een knopje indrukken op de AB om hem 4:3 te maken, maar daar kan UPC niks aan doen.

Verwijderd

Het is mij gelukt om zonder het dure Film1+Sport1 kanaal een HDTV decoder te krijgen. Ik heb een extra (hdtv) mediabox aangevraagd bij mijn pakket met 90 kanalen, en daar deden ze niet moeilijk over. Dus voor 2 X € 8,99 per maand kijk ik naar 2 (en straks meer) HDTV kanalen.

Maar nu mijn vraag (En ik zweer dat ik het hele topic doorlopen heb, maar ik kan het antwoord niet vinden.)

Het dichtst bij kwam "Apple" in zijn post van maandag 24 december:

[/quote]
Hoe kom je daarbij? De UPC HDTV box kan prima 1080i uitsturen.
[quote]

Ik vroeg aan de monteur of hij de HD decoder wel even op 1080i wilde instellen in plaats van 720p "Dat zal ik zo nog even doen" zei hij. Na de hele papierwinkel was de monteur vertrokken, en u raadt het al, hij heeft niets ingesteld.

Toen ben ik in het setup-menu zelf op zoek gegaan naar de instelling om hem op 1080i te zetten, maar die heb ik niet gevonden.

Is er een manier (Servicemenu, andere firmware) om dat Philips kastje aan z'n verstand te peuteren dattie 1080i moet uitsturen?

(P.S. van het moeilijke zappen heb ik helemaal geen last)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 16:30 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Stond er bij mij eerst ook niet bij (instellingen), maar vreemd genoeg een dag later wel. Ik kan kiezen tussen 720p en 1080i.

Verwijderd

Ik kom er nu dus achter via de berichtgeving waarom opeens Net5 hier is verdwenen. Heb UPC en een Sony Bravia 40W3000, en gebruik de ingebouwde decoder van de TV. Opeens is Net5 verdwenen.

Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten om op een UPC decoder te zappen, zeker nu mijn vrouw verliefd is geworden op de ingebouwde TV gids functionaliteiten van de Sony.

Zou overigens graag willen betalen voor alle zenders in HD, maar helaas nog steeds niet mogelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:53:

Zou overigens graag willen betalen voor alle zenders in HD, maar helaas nog steeds niet mogelijk.
Dat kan, in 2023. Dit is Nederland, het land van de innovatieve matigheid. Het land waar nationale zenders nog in 4:3 uitzenden (TMF).

• Mawlana
Smarron schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:37:
Stond er bij mij eerst ook niet bij (instellingen), maar vreemd genoeg een dag later wel. Ik kan kiezen tussen 720p en 1080i.
Deze optie is later toegevoegd aan de software van de UPC Mediabox - HDTV. Mogelijk was jouw Mediabox destijds niet voorzien van de nieuwe software.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:15:
Toen ben ik in het setup-menu zelf op zoek gegaan naar de instelling om hem op 1080i te zetten, maar die heb ik niet gevonden.

Is er een manier (Servicemenu, andere firmware) om dat Philips kastje aan z'n verstand te peuteren dattie 1080i moet uitsturen?
Zet je Mediabox even uit (stekker eruit), wacht een seconde of 10 (of 1 minuut, nog beter) en steek de stekker er weer in.

Als het goed is zou jouw Mediabox nu moeten zien dat er een nieuwe software aanwezig is op het netwerk, en zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:31:
[...]

Deze optie is later toegevoegd aan de software van de UPC Mediabox - HDTV. Mogelijk was jouw Mediabox destijds niet voorzien van de nieuwe software.
Inderdaad, een mediabox nieuw uit de doos is voorzien van oude firmware welke nog geen HDMI resolutie keuzemogelijkheid heeft.

Trouwens érg slordig, 70 euro aansluitkosten betalen voor een monteur die niet eens de moeite neemt om de box goed ingesteld achter te laten. Persoonlijk heb ik ondervonden dat zelfs van 4:3 afhalen en 'm op 16:9 breed instellen te veel moeite is, blijkbaar is die 70 euro gewoon niet voldoende voor een beetje persoonlijke aandacht óf het interesseert ze gewoon geen ene reet hoe die mediabox ingesteld staat.
Legio mensen die dus gewoon met een foutief ingestelde box zitten ondanks een dure installateur. :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 23:29 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Mijn installateur zei heel droog: Ik mag je TV niet aanraken, kun je de HDMI-kabel er zelf instoppen ?
Het enige wat hij heeft gedaan is de doos uitgepakt en de decoder neergezet!

Dat er dan tijdens de installatie problemen waren is dan wel weer die 70 euro waard. Het is netjes opgelost wat ik zelf niet had kunnen doen.

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:25:
Dat er dan tijdens de installatie problemen waren is dan wel weer die 70 euro waard. Het is netjes opgelost wat ik zelf niet had kunnen doen.
Vertel, wat was het onoverkomelijke probleem?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:27:
Vertel, wat was het onoverkomelijke probleem?
Nou, bij de lijntest (vanaf waar de lijn het huis binnenkomt) bleek het signaal 50 te zijn, wat in principe te slecht is voor digitale TV. Ik meen dat minimaal 60 vereist was. Vreemd genoeg kon ik al tijden perfect TV kijken met mijn oude normale decoder. Bij het testen vanaf de wandcontactdoos in de woonkamer was deze 47.

De monteur snapte het ook niet. Ik heb verder nooit last gehad van artifacts of haperingen. Oh jawel, 1 keer, maar dat was met die uitzending van Peter R. de Vries. Toen gingen we de kwaliteit en sterkte testen via de decoder en elke keer viel het signaal weg (Ik heb er een filmpje van gemaakt, kan ik nog wel ff @ youtube zetten). Monteur gebeld met wie dan ook voor een lijncheck ofzo. Hij zei dat hij het niet kon maken om zo weg te gaan, want het signaal was gewoon te slecht.

Toch zenders opgezocht en ik kon gewoon met een signaal van minder dan 50 TV kijken. Er werd mij verteld dat vooral uitzending gemist voor haperingen kon gaan zorgen. Nou 's avond NOS Studio Voetbal gekeken, zonder 1 artifact of hapering!

Volgende dag is een andere monteur langsgekomen, zag het signaal ook, is vervolgens naar een centrale gewandeld in de buurt. Even gebeld, wat switches ofzo veranderd. Signaal is nu strak 70. Ik merk totaal geen verschil in kwaliteit ofzo, maar nu weet UPC tenminste dat er geen problemen meer kunnen voordoen.

Dus het eventuele probleem is wel netjes verholpen en er was sowieso een lijncheck noodzakelijk.

Verwijderd

Ik heb een DVR en wil eigenlijk DVR HDTV, maar goed die is er nog niet.
Laatst had ik UPC helpdesk aan de lijn omdat mijn box kuren had en vroeg naar de vorderingen omtrent DVR HDTV. Zij gaf aan dat daar aan gewerkt wordt, maar niet op korte termijn te verwachten zal zijn. Daarbij zei ze dat ik mijn huidige DVR makkelijk kon inzetten als DVR HDTV door in een audiozaak of de UPC winkel een HDMI convertor kabeltje te kopen. Ik kan me niet voorstellen dat dat 720p oplevert :S

• Smarron

Smarron

The bend

Of die DVR-box is altijd al voorzien om een HD-signaal door te geven of ze moeten dat mens ontslaan.

Verwijderd

Smarron schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:58:
[...]
Nou, bij de lijntest (vanaf waar de lijn het huis binnenkomt) bleek het signaal 50 te zijn, wat in principe te slecht is voor digitale TV. Ik meen dat minimaal 60 vereist was. Vreemd genoeg kon ik al tijden perfect TV kijken met mijn oude normale decoder. Bij het testen vanaf de wandcontactdoos in de woonkamer was deze 47.

De monteur snapte het ook niet. Ik heb verder nooit last gehad van artifacts of haperingen. Oh jawel, 1 keer, maar dat was met die uitzending van Peter R. de Vries. Toen gingen we de kwaliteit en sterkte testen via de decoder en elke keer viel het signaal weg (Ik heb er een filmpje van gemaakt, kan ik nog wel ff @ youtube zetten). Monteur gebeld met wie dan ook voor een lijncheck ofzo. Hij zei dat hij het niet kon maken om zo weg te gaan, want het signaal was gewoon te slecht.

Toch zenders opgezocht en ik kon gewoon met een signaal van minder dan 50 TV kijken. Er werd mij verteld dat vooral uitzending gemist voor haperingen kon gaan zorgen. Nou 's avond NOS Studio Voetbal gekeken, zonder 1 artifact of hapering!

Volgende dag is een andere monteur langsgekomen, zag het signaal ook, is vervolgens naar een centrale gewandeld in de buurt. Even gebeld, wat switches ofzo veranderd. Signaal is nu strak 70. Ik merk totaal geen verschil in kwaliteit ofzo, maar nu weet UPC tenminste dat er geen problemen meer kunnen voordoen.

Dus het eventuele probleem is wel netjes verholpen en er was sowieso een lijncheck noodzakelijk.
Ja, maar het gekke blijft wel dat jij 70 euro moet betalen om het signaal goed te krijgen, terwijl dit 200% UPC's verantwoording is (tot aan de WCD). Het lijkt een beetje op 70 euro betalen voor een monteur van de electriciteitsmaatschappij omdat er 190 volt uit de muur komt ipv de verlangde 220, terwijl dit toch echt hun pakkie an is en niet de jouwe.

Oftewel, UPC gebruikt heel slinks die aansluitkosten om op jouw kosten HUN probleem te verhelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 14:54 ]

• Mawlana
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:40:
Ik heb een DVR en wil eigenlijk DVR HDTV, maar goed die is er nog niet.
Laatst had ik UPC helpdesk aan de lijn omdat mijn box kuren had en vroeg naar de vorderingen omtrent DVR HDTV. Zij gaf aan dat daar aan gewerkt wordt, maar niet op korte termijn te verwachten zal zijn. Daarbij zei ze dat ik mijn huidige DVR makkelijk kon inzetten als DVR HDTV door in een audiozaak of de UPC winkel een HDMI convertor kabeltje te kopen. Ik kan me niet voorstellen dat dat 720p oplevert :S
http://www.upc.nl/televis...w.upclive.nl&pos=nb-maart
http://www.chelloo.com/up...-de-hdtvdvr-t23315.0.html

Verwijderd

Oeh laat maar komen :D

Verwijderd

Hartelijk dank voor de goede tips. Inderdaad stond vandaag 1080i ineens wel bij de menuopties. Zal wel nieuwe firmware gedownload hebben.

HD kanalen zien er fantastisch uit. Als we straks ook nog de History Channel, europees kampioenschap voetbal en Olympische Spelen (Waar we vanwege Tibet dus eigenlijk niet naar mogen kijken, principieel als we zijn... ahem...) in HD kunnen kijken, kan de zomer niet meer stuk :)

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:47:
[...]

Ja, maar het gekke blijft wel dat jij 70 euro moet betalen om het signaal goed te krijgen, terwijl dit 200% UPC's verantwoording is (tot aan de WCD). Het lijkt een beetje op 70 euro betalen voor een monteur van de electriciteitsmaatschappij omdat er 190 volt uit de muur komt ipv de verlangde 220, terwijl dit toch echt hun pakkie an is en niet de jouwe.

Oftewel, UPC gebruikt heel slinks die aansluitkosten om op jouw kosten HUN probleem te verhelpen.
Yep, heb je helemaal gelijk in, maar ze hebben in elk geval iets gedaan. Bij veel mensen is het: kastje uitpakken, kabel aansluiten, ab vasthouden, wat knopjes indrukken en weg. Op deze manier voel ik me minder van mijn 70 euro beroofd. :) Het blijft gewoon belachelijk die prijs.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53
Ik heb ook maar zon HD doosje besteld, heb al een normale mediabox (die gaat naar de slaapkamer). Baal van de 70 euro. 2 draadjes ergens inpluggen kan ik ook wel. Signaal in mijn huis is 100%

Dacht hier van gebruik te maken: http://www.upc.nl/televis...pport/veelgestelde_vragen > extra media box > puntje 3 (U betaalt geen activering/ installatiekosten) Helaas geldt dat niet voor een HDTV doos.

Zal binnenkort mijn bevindingen eens posten. Ik heb net als apple een pioneer kuro.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik heb ergens gelezen dat digitale tv er beter uit ziet, als je mediabox een hdmi uitgang heeft. Dus niet alleen de hd kanalen, maar ook de gewone kanalen. Iemand enige ervaring hiermee.
En als ik nu het HD pakket bestel, en de proefperiode toch maar op gewoon digitaal ga. Zou ik dan mijn mediabox moeten om ruilen?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Smarron

Smarron

The bend

Het beeld lijkt wel iets beter ja. Veel verschil zit er zeker niet in bij de gewone kanalen, maar ik heb wel het gevoel dat het er iets mooier uitziet.

Verwijderd

Is zit toch een upscaler in?

Verwijderd

Dat zou mooi zijn, we lopen hier zo ontzettend achter :s

• flowerp
zoiets:
Nederland 1, 2 en 3 zullen initieel een beperkt aantal HDTV-uitzendingen omvatten, die geleidelijk aan zullen groeien
Dat zal in de praktijk ongeveer neerkomen op 1 keer in de drie maanden op donderdag morgen om 9:30 een documentaire van een half uur in -heuse- HD kwaliteit. En vanaf 2009 is natuurlijk ook niet vanaf 1 januari 2009. Dat zou best eens 31 December 2009 kunnen zijn, dat is tenslotte ook nog steeds 'vanaf 2009' ;)

1080 is dan nog wel te moeilijk:
De uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 zullen overigens de eerste jaren maximaal in de kwaliteit 720p plaatsvinden.
Hoewel 720p@60hz eigenlijk zelfs beter is als 1080i@60hz (wat effectief dus meestal 1080p@30fps is, maar ook echt *shudder* niet te weaven aperte beelden kunnen zijn) spreekt men hier wel van de 'eerste' jaren. Wat is men dan voor daarna van plan? 1080p? Zal wel niet...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tijd voor een schop denk ik. :)

Ik ga binnenkort samenwonen en ga dus een nieuw TV-abonnement afsluiten. Nu is het nog zo dat ik eigenlijk Digitenne wilde nemen i.v.m. de kosten, maar UPC heeft nu blijkbaar sinds kort diverse HDTV abonnementen, en ik vraag me af of NED 1, 2 en 3 hier straks ook onder gaan vallen.
Maar in ieder geval al een positief punt dat je HDTV vanaf 13 euro / maand kunt afnemen.

Hier een overzicht van de abonnementen: http://www.upc.nl/televisie/bestel_digitale_tv

Blijkbaar hebben ze ook meteen de HD DVR geïntroduceerd, goed nieuws dus. :D

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-04-2008 15:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:03:
Tijd voor een schop denk ik. :)

Ik ga binnenkort samenwonen en ga dus een nieuw TV-abonnement afsluiten. Nu is het nog zo dat ik eigenlijk Digitenne wilde nemen i.v.m. de kosten, maar UPC heeft nu blijkbaar sinds kort diverse HDTV abonnementen, en ik vraag me af of NED 1, 2 en 3 hier straks ook onder gaan vallen.
Maar in ieder geval al een positief punt dat je HDTV vanaf 13 euro / maand kunt afnemen.

Hier een overzicht van de abonnementen: http://www.upc.nl/televisie/bestel_digitale_tv

Blijkbaar hebben ze ook meteen de HD DVR geïntroduceerd, goed nieuws dus. :D
Vergeet niet de 17 euro die je voor analoge TV betaalt erbij op moet tellen. UPC HDTV is 30 euro, Digitenne is 7 euro per maand.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar Digitenne is dus 640x480 en daarmee slechter dan PAL. Overigens wisselt die 17e per regio, ik betaal standaard 11e in Hilversum :) Daar komt dan in mijn geval 9 euro per maand bij voor Starter + DVR. Zoals ik hierboven al zei: voor Discovery Channel en National Geographic hoef ik nog geen HDTV pakket. Ik vrees dat we hier over 10 jaar een keer HDTV hebben op de 'normale' kanalen... als je kijkt hoe het met breedbeeld gaat :|

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mja, ik besef dat je sowieso voor de analoge kabel moet betalen, en daarom vind ik het ook jammer dat ik nu niet meer voor een triple-play abo kan gaan.
Ik denk dat ik dus over een jaar maar weer eens kijk hoe het ervoor staat met de HD-kanalen en voor nu nog een Digitenne abo afsluit.

Tesla Model Y RWD (2024)

• lowfi
Ik heb het sinds vandaag ook als "tweede" mediabox. Die installatiekosten van 70 euro heb ik wel moeten betalen maar de monteur heeft dan ook een nieuwe hoofdaansluiting gemaakt om eventuele storingen tegen te gaan. Het duurde even voordat ik beeld had maar dat had waarschijnlijk te maken met het omzetten van een schakelaartje bij upc zelf ;)

NGC/Disc zien er erg goed uit.... weet gelijk weer waarom ik een Pioneer heb gekocht :Y)

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:10:
Ik heb het sinds vandaag ook als "tweede" mediabox. Die installatiekosten van 70 euro heb ik wel moeten betalen maar de monteur heeft dan ook een nieuwe hoofdaansluiting gemaakt om eventuele storingen tegen te gaan. Het duurde even voordat ik beeld had maar dat had waarschijnlijk te maken met het omzetten van een schakelaartje bij upc zelf ;)

NGC/Disc zien er erg goed uit.... weet gelijk weer waarom ik een Pioneer heb gekocht :Y)
Pioneer plasma, da's interessant. Heb je een Kuro?

De Kuro's hebben een probleem met de UPC HDTV mediabox. Als je de HDMI resolutie van de mediabox instelt op "auto" (wat normaliter de enige juiste stand is), dan heb je last van flikkering op de 720p kanalen (=NGC-HD/Sport1-Hd/Film1-HD).

De box op 720p of 1080i zetten verhelpt het, maar is niet zoals het zou moeten zijn. Op 720p of 1080i zijn de normale SD kanalen namelijk niet zo mooi als op "auto".

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 21:12 ]

• lowfi
Het upc mannetje heeft bij mij de tv gelijk op 1080i gezet. Ik zal vanavond eens spelen met de instellingen. Ik heb overigens geen film1 en sport1.

Ik heb idd een kuro.

Verwijderd

Op NGC-HD zou je het ook moeten kunnen zien, is namelijk ook een 720p kanaal.

Als je dit probleem ook ondervindt, gaarne UPC hiervan op de hoogte brengen. Des te meer
mensen hierover klagen, des te eerder dit verholpen zal worden.
Pioneer schuift de zaak overigens in UPC's schoenen, ze zeggen er niets aan te kunnen doen. Volgens hen - ze hebben het probleem bekeken - zou UPC dit op moeten lossen met een firmwareupdate van de mediabox.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 21:16 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38
Even een verduidelijking op het Irdeto verhaal:

De hele oude Irdeto kaart (zoals die vroeger werd gebruikt bij Canal Digitaal) is open. De huidige generatie (idem met Nagra) niet.

Ook Irdeto heeft de mogelijkheid tot het marrien van de smartcard aan de set top box middels een boxkey (die feature bestaat al HEEEEEL lang) , maar providers willen er gewoon niet aan.

Nagra is wat dat betreft nog veel meer open, maar door het gebruik van een marriage van de STB aan de smartcard lijkt dit nog wat dichter te zitten. Daarom is cardsharing ook wat lastiger.

Verder: UPC zijn oplichters met die prijzen voor HD :)
Tipje mijnerzijds: schaf een schotel aan en je kunt meer HD content ontvangen. Zo worden binnenkort de olympische spelen en het EK2008 mooi op HD gebroadcast.

Ik heb een demo gezien bij het bedrijf die het EK2008 op HD gaat broadcasten. Bijzonder goede kwaliteit. (14mbit Mpeg4 encapsulated in mpeg2 !!!). Dat zie ik eerlijk gezegd upc nog niet doen :)

Verwijderd

razorhead schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:22:

Verder: UPC zijn oplichters met die prijzen voor HD :)
Tipje mijnerzijds: schaf een schotel aan en je kunt meer HD content ontvangen.
Ik heb UPC HDTV + HDTV via de schotel.

Via de schotel heb je geen Film1-HD en Sport1-HD. Via de schotel ook geen Voom-HD en Historychannel-HD waar UPC deze maand nog mee komt.

Ik begrijp je "meer content" verhaal dan ook niet zo. ;)

Het enige "must have" kanaal wat je op de schotel hebt en wat de kabel niet heeft is BBC-HD, maar hier zijn de kabelaars over bezig.
Ik heb een demo gezien bij het bedrijf die het EK2008 op HD gaat broadcasten. Bijzonder goede kwaliteit. (14mbit Mpeg4 encapsulated in mpeg2 !!!). Dat zie ik eerlijk gezegd upc nog niet doen :)
CanalDigitaal satelliet zendt haar HDTV kanalen vooralsnog uit met ~7 Mbit/s. UPC het dubbele. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 21:28 ]

• flowerp
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:25:
Het enige "must have" kanaal wat je op de schotel hebt en wat de kabel niet heeft is BBC-HD, maar hier zijn de kabelaars over bezig.
Enig idee hoe lang dat nog zou kunnen gaan duren? BBC-HD komen vrij mooie dingen op, zoals momenteel b.v. de serie Mad men. Zeker de moeite waard. Mocht UPC BBC-HD gaan aanbieden, dan hebben ze er zeker 1 HD afnemer bij ;) (ondanks dat ik nog steeds tegen dat boxkey gedoe ben van UPC, maar goed...)

• lowfi
@ apple

Ik heb ook even zitten spelen met die instellingen en in auto is NGC idd niet om aan te zien. Een soort slideshow. Bovendien duurt het switchen tussen al die modes mij veel te lang. Zit soms zit ik 10 sec. naar een distorted beeld te kijken.

Ik heb het nu op 1080i staan. Auto is iig een no go :(

[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 15-04-2008 23:07 ]

Verwijderd

flowerp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Enig idee hoe lang dat nog zou kunnen gaan duren? BBC-HD komen vrij mooie dingen op, zoals momenteel b.v. de serie Mad men. Zeker de moeite waard. Mocht UPC BBC-HD gaan aanbieden, dan hebben ze er zeker 1 HD afnemer bij ;) (ondanks dat ik nog steeds tegen dat boxkey gedoe ben van UPC, maar goed...)
Ik verwacht ergens dit jaar BBC-HD op de kabel te mogen verwelkomen, maar blijft meer een hoop dan zeker weten. Laat staan dat we een tijdstip kunnen noemen. ;)

Dat boxkey gedoe is overigens minder relevant nu. De HDTV DVR die UPC net gelanceerd heeft is een schitterend ding en in de winkel zijn vooralsnog geen andere DVB-C HDTV DVR's verkrijgbaar. Zie het andere kamp, de Ziggo abonnee's, die zitten verlekkerd naar dat UPC ding te kijken. Zelf hebben ze namelijk nog niets waar ze HDTV mee op kunnen nemen. ;) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 00:58 ]

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:53:
@ apple

Ik heb ook even zitten spelen met die instellingen en in auto is NGC idd niet om aan te zien. Een soort slideshow. Bovendien duurt het switchen tussen al die modes mij veel te lang. Zit soms zit ik 10 sec. naar een distorted beeld te kijken.

Ik heb het nu op 1080i staan. Auto is iig een no go :(
Zou je zo vriendelijk willen zijn om zowel Pioneer, als UPC hierover in te lichten?

Des te meer klagers, des te groter de druk om dit (snel) op te lossen. Laat je trouwens
niet afschepen door Pioneer dat de box op 1080i zetten een oplossing is.
Dit is namelijk geen oplossing, maar een work-around. Je creëert er een ander probleem mee; de kwaliteit van met name de SD kanalen gaat er op achteruit. De box behoort dus gewoon op "auto" te kunnen.

Telefoonnummer Pioneer; 0900-7466337

Telefoonnummer UPC; 0900-1580

UPC heeft nu trouwens een speciaal nummer openstaan waar ze issue's opnemen omtrent de nieuwe HDTV DVR. En aangezien zowel de standaard HDTV box als de HDTV DVR exact hetzelfde probleem vertonen met een Poneer Kuro, denk ik dat het zinvoller is om dit rechtsstreekse nummer te bellen, ook al heb je geen HD DVR maar een standaard HD box. Het rechtsstreekse nummer is 020-7757137

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 01:11 ]

• flowerp
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:51:
[...]
Ik verwacht ergens dit jaar BBC-HD op de kabel te mogen verwelkomen, maar blijft meer een hoop dan zeker weten. Laat staan dat we een tijdstip kunnen noemen. ;)
Laat ik dan maar mee gaan hopen, wie weet levert het iets op ;)
Dat boxkey gedoe is overigens minder relevant nu. De HDTV DVR die UPC net gelanceerd heeft is een schitterend ding
Dat is natuurlijk altijd mooi, maar het blijft ook om het principe gaan. Diverse TVs hebben nu ook al een ingebouwde HDTV DVC-C tuner en dat is toch net iets relaxter. Geen idee of die van de Sony X3500 uberhaupt met het signaal in NL zou gaan werken, maar toch...

Een potentieel voordeel van een streng gecontroleerde eigen box is wel dat de provider potentieel van codec kan veranderen en met een HDMI uitgang zou het signaal er ook niet onder te leiden hoeven te hebben (in tegenstelling tot de huidige SD box).

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:25:
[...]
CanalDigitaal satelliet zendt haar HDTV kanalen vooralsnog uit met ~7 Mbit/s. UPC het dubbele. ;)
7 Mbit/s sorry kun je dan uitleggen hoe dat nog HDTV te noemen is en wat voor beeld dat opleverd. Toen ik laatst dit bericht las. spraken ze over 19,4 Mbit/s wat echt goede kwaliteit HDTV opleverd en de terugbrengen naar 12,9 Mbit/s is dramatisch als ik de foto's zo zag. Weliswaar in States is dan dan 1080i en dit 720 waardoor stuk minder nodig is? Las hier ook dat in Europa we prima kunnen volstaan met 10 Mbit/s Lijkt me dan nog steeds dat minimaal 10-13 Mbit/s moet zijn om ook daarin mooi beeld te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 16-04-2008 13:52 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.