UPC HDTV

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 71.939 views sinds 30-01-2008

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
Hallo,

Is het normaal dat de ventilator ook in standby blijft draaien? Kan ik me echt niet voorstellen, want hij maakt toch best veel geluid en dat dan 24/7? Hebben jullie hetzelfde probleem?

Voor de rest ging de installatie makkelijk.

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:59

Ves

A gadget addicted Bounty

Met zeggen dat ik de HD-DVR wel harder hoor dan normaal. Of ik let er gewoon nu meer op.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• motoruud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-02-2021
SkyStreaker schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:00:
Helaas heb ik te kampen met oude bekabeling waar ik woon, zo oud zelfs dat het schijnbaar een 1-weg kabel schijnt te zijn. Er kan niks terug O___o Lekker is dat. Nu is de vraag of ik hier toch HDTV van UPC kan krijgen... De een zegt wel, de ander zegt niet. Kan iemand wat meer vertellen?

In de flat (voormalig serviceflat, nu een VVE) is het voorlopig nog TE kostbaar de boel te vervangen.
pak gewoon een pakketje van canal digitaal,ben je het beste af. :

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Weet iemand toevallig de AB code van de UPC HDTV PVR voor een Philips TV (PFL9803) ?
Aangezien de STB ook eigenlijk een philips is lijkt mij dat dat gewoon moet kunnen ?
Alle codes die in de handleiding staan van de de TV voor philips STB's heb ik al geprobeerd, alsmede de 'zoek' functie..

Verwijderd

Ik zit alweer een tijdje te wachten op wat nieuwe zenders. HD is nu leuk maar zoals VonFox al zegt ontbreekt een echte zender met wat leuk aanbod. Discovery, NatGeo en Eurosport zijn eigenlijk de enige zenders die wat toegevoegde waarde hebben.

Binnenkort moeten echt Animal Planet HD, BBC HD en meer worden toegevoegd anders is het de 10 euro per maand op dit moment gewoon niet waard.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Wat ik me afvroeg, zend Eurosport HD ook eredivisie wedstrijden live uit?

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Nope... Eurosport HD is gewoon Eurosport 1 SD wat betreft de programmering... En op Eurosport is uberhaupt de laatste jaren haast nooit een wedstrijd uit welke competitie dan ook live uitgezonden.

Wellicht dat ooit Eredivie Live in HD gaat uitzenden, maar tot die tijd zullen we het voor de Eredivisie nog met SD kwaliteit moeten doen.

Sport 1 HD heeft van andere competities wel live HD beelden. O.a. Duitsland, Engeland en Spanje wordt in HD uitgezonden. Net als UEFA Cup en Champions League.

• Deef_K
Dus het enige voordeel wat je eigenlijk hebt is dat je twee programma's tegelijk kunt opnemen? Dat is opzicht wel handig vind ik zelf. Heb vaak zat dat het elkaar overschrijd en dus niet mogelijk is.

Verwijderd

Ik ben erg te spreken over de upc mediabox hd dvr, heb hem 1 week nu. De hdmi uitgang is superieur en is het wat mij betreft voor de SD kanalen al waard.

Ik heb echter een paar vraagjes/bevindingen waarop ik nog geen goed antwoord heb.

1) Het ding cached ieder kanaal die je op dat moment aan het bekijken bent, dat is prachtig, is het intussen al mogelijk met terugwerkende kracht het bekeken gedeelte alsnog op te slaan, een soort van cache2rec functie ?

2) Als je bijvoorbeeld een bepaalde muziekclip wil opnemen en je ziet die verschijnen druk je snel op Rec-> Ok, de eindtijd wordt dan bepaald door de lengte van het programma, die kan je naar voren schuiven, maar niet terug, dan moet je soms 2 uur opnemen voor 5 minuten die je wilt. Weet iemand een mogelijkheid ? Handmatig kan wel maar is zinloos als je iets snel wilt opnemen midden in een programma.

3) Die guide is een totaal statisch iets en er worden zeker geen signalen naar de box gestuurd ivm uitlopen programma's ?

4) Bij mij heeft het beschermen van een opname geen zin, een mooi geel icoontje staat er dan, maar delete functioneert dan hetzelfde als zonder dat icoontje, doe ik iets fout ? Ik heb zelfs een pincode ingesteld.

5) Ik wil de scart uitgang lussen naar mijn hauppauge met s-video ingang, werkt dit met een simpele omzetkabel ? Ik las al ergens dat het scart rgb is, maar de vraag is of s-video gaat werken ipv composiet, ik wil niet eerst een verkeerde kabel kopen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 21:06 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

De boel aan het verbouwen geweest (mediabox op mijn beamer) maar ergens werkt nog iets niet helemaal lekker ;) :

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs113.snc1/4676_1145321162103_1499739404_380318_6926654_n.jpg

Aan de andere kant, misschien dat ik hem wel zo laat. Kleurentelevisie is zoooo 1972. ;)

Okee, nu even zonder gekheid wat er gebeurd is:
Eerst geprobeerd om de box via S-Video aan te sluiten, op de scart-uitgang. Dat werkt wel, maar dan krijg je dus dit :)... er komt dus alleen maar composiet uit. RGB over SCART doet het om de een of andere reden bij mij niet (beamer geeft geen signaal aan), terwijl ik het getest heb op mijn DVD-speler. De kabel is goed en de beamer snapt ook interlaced en progressive signalen.

Ik heb trouwens vandaag pas ontdekt dat de symbooltjes voorop de box ook touch-knopjes zijn. Best een leuk gegeven in combinatie met de Beosystem 2000 die erboven staat (en vergelijkbare knopjes gebruikt). :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:30:
Ik ben erg te spreken over de upc mediabox hd dvr, heb hem 1 week nu. De hdmi uitgang is superieur en is het wat mij betreft voor de SD kanalen al waard.

Ik heb echter een paar vraagjes/bevindingen waarop ik nog geen goed antwoord heb.

1) Het ding cached ieder kanaal die je op dat moment aan het bekijken bent, dat is prachtig, is het intussen al mogelijk met terugwerkende kracht het bekeken gedeelte alsnog op te slaan, een soort van cache2rec functie ?
Nope, dat kan niet.
2) Als je bijvoorbeeld een bepaalde muziekclip wil opnemen en je ziet die verschijnen druk je snel op Rec-> Ok, de eindtijd wordt dan bepaald door de lengte van het programma, die kan je naar voren schuiven, maar niet terug, dan moet je soms 2 uur opnemen voor 5 minuten die je wilt. Weet iemand een mogelijkheid ? Handmatig kan wel maar is zinloos als je iets snel wilt opnemen midden in een programma.
Als je op de door jou beschreven manier een opname hebt gestart kun je die altijd weer handmatig stoppen door op de stop knop te drukken terwijl je naar de zender die je aan het opnemen bent kijkt. Dus op die manier breek je de opname voortijdig af en kun je ook 5 minuten opnemen, ook al had je een opname van 2 uur gepland.
3) Die guide is een totaal statisch iets en er worden zeker geen signalen naar de box gestuurd ivm uitlopen programma's ?
Je doelt hier op PDC/VPS achtige functionaliteit? Nee, dat heeft ie niet. Overigens klopt de guide voor heel veel zenders vaak voor geen meter, maar of dat aan UPC ligt of aan de zenders die geen juiste programma gegevens doorgeven, weet ik niet.
4) Bij mij heeft het beschermen van een opname geen zin, een mooi geel icoontje staat er dan, maar delete functioneert dan hetzelfde als zonder dat icoontje, doe ik iets fout ? Ik heb zelfs een pincode ingesteld.
Ik heb de beschermingsfunctie zelf nooit gebruikt, maar volgens mij heeft dit alleen maar betrekking op het automatisch wissen van opnames: je kunt de box zo instellen dat hij, wanneer de harddisk vol is, automatisch de oudste opname gaat overschrijven. Met de beschermingsfunctie kun je opnames tegen dat automatisch wissen beschermen.
5) Ik wil de scart uitgang lussen naar mijn hauppauge met s-video ingang, werkt dit met een simpele omzetkabel ? Ik las al ergens dat het scart rgb is, maar de vraag is of s-video gaat werken ipv composiet, ik wil niet eerst een verkeerde kabel kopen...
Volgens mij komt er geen s-video signaal uit de box, dus ik denk dat wat jij wilt niet gaat werken. Bedenk overigens wel dat, als je de hdmi uitgang actief hebt, er uit de scart uitgang helemaal geen signaal komt. Die twee uitgangen kunnen niet tegelijk actief zijn.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb mijn HD abo opgezegd; en ga terug naar normale Digitale TV (Royaal). Het is maar een tientje in de maand, maar het huidige aanbod boeit me totaal niet.

Yo.

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025

babybox

Win7

Publieke omroep start 4 juli met HDTV

Ziggo geeft Nederland 1, 2 en 3 door in HDTV zonder meerkosten

De publieke omroep start op 4 juli met de HDTV-kanalen van Nederland 1, 2 en 3. De Tour de France (NOS) vormt de aftrap voor regulier aanbod van HDTV in Nederland. De NOS zal drie weken lang alle live verslaggeving van de tour-etappes in HD-kwaliteit verzorgen. Abonnees van Ziggo kunnen de drie publieke HD-kanalen vanaf 4 juli zonder meerkosten bekijken. Naar verwachting sluiten andere distributeurs op korte termijn aan bij het initiatief. In eerste instantie zendt de publieke omroep een beperkt aantal programma’s in HD-kwaliteit uit en worden de overige programma’s “opgewaardeerd”. Vervolgens zal het aandeel origineel in HD geproduceerde programma’s stapsgewijs toenemen.

Cees de Bruin, directeur Distributie, Technologie en Uitzending van de NPO, is zeer tevreden dat alle drie de publieke netten in HD-kwaliteit een plaats op de kabel krijgen: “Het publiek heeft vorig jaar na de HD-uitzendingen door de NOS van het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen duidelijk gemaakt hoezeer zij die HD-uitzendingen waardeert. We zijn er technisch klaar voor om alle drie de netten regulier in HD-kwaliteit aan te bieden. HDTV heeft vanaf nu een vaste plaats binnen de publieke omroep”.

Bernard Dijkhuizen, CEO van Ziggo, is zeer verheugd dat de NPO nu start met uitzendingen in HD: “Wij willen onze abonnees uitzendingen bieden met de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit, want dan ervaar je de programma’s pas echt. Wij zoeken daarom continu naar goede HD-zenders. Met de start van het uitzenden in HD komt de publieke omroep tegemoet aan de wens van zeer veel Nederlanders en is zij op dit gebied voorloper in Europa.”
Dijkhuizen zegt verder dat Ziggo er naar streeft zoveel mogelijk zenders in het standaardpakket zonder extra kosten ook in HD door te geven en dat Nederland 1, 2 en 3 hiervan een mooi voorbeeld zijn

Er zijn signalen dat dit ook voor upc gaat gelden

Firefox - Iphone

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:59

Ves

A gadget addicted Bounty

babybox schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:36:

Er zijn signalen dat dit ook voor upc gaat gelden
Laten we dat hopen

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

EN VOILA! --> http://www.upc.nl/upclive...tv/publieke_omroep_in_HD/

Vanaf 4 juli Afbeeldingslocatie: http://www.skodaforum.nl/board/images/smilies/489.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Falcon op 18-06-2009 15:29 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Dr. Quipers
Nice nice! :D

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Ik heb het al een tijdje niet meer gevolgd, maar mag je ondertussen al van UPC de (HD) tuner in je eigen TV gebruiken, of dwingen ze je nog steeds hun media box op?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49

d0s

sssst

Dat laatste, zal ook niet veranderen..

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 16:48

Altaphista

1. check manual, 2. ask

d0s schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:34:
Dat laatste, zal ook niet veranderen..
idd helaas, want dan kan je direct een htpc neerzetten... maar wel weer leuk dat er eindelijk NL123 HD komt want ik betaal al een jaar lang te veel

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• flowerp
Altaphista schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:09:
[...]

idd helaas, want dan kan je direct een htpc neerzetten...
Het idee alleen al... Het valt me nog mee dat UPC het concept htpc zelf niet illegaal probeert te doen verklaren. Kun je het je voorstellen? Een TV uitzending bekijken via een apparaat dat 'PC' in de naam heeft? Die zijn toch alleen bedoeld om word documenten mee te bewerken? Pure heiligschennis als je van die mooie TV uitzendingen op zo'n ordinair apparaat wilt bekijken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• d0s

d0s

sssst

flowerp schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:48:
[...]

Het idee alleen al... Het valt me nog mee dat UPC het concept htpc zelf niet illegaal probeert te doen verklaren. Kun je het je voorstellen? Een TV uitzending bekijken via een apparaat dat 'PC' in de naam heeft? Die zijn toch alleen bedoeld om word documenten mee te bewerken? Pure heiligschennis als je van die mooie TV uitzendingen op zo'n ordinair apparaat wilt bekijken.
Ach, bij Ziggo werkt het ook allemaal nog lange niet optimaal hoor. Bovendien moet je heel wat kennis hebben om het allemaal juist werkend te krijgen daar.

Ik ben prima tevreden met de HD decoder met HD schijf. Mooi design, stabiel, 3 tuners en prachtig beeld.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-02 19:04

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Behalve dat het een extra kastje is, die decoder, én de functie die het kastje heeft ook door de TV/pc zelf uitgevoerd kan worden...

Een middenweg, dat je de decoder kunt uitlezen met je pc om zo opgeslagen uitzendingen naar een eigen HD te krijgen, is ook niet mogelijk... Waar is dan toch die netwerkaansluiting op de decoders voor?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:50
Mits goed geconfigureerd (geprovisioned) door de provider zou een Mediabox ook kunnen fungeren als kabelmodem voor je internetverbinding...

• Dr. Quipers
Nog meer goed nieuws wat betreft HDTV :D
RTL Nederland
Ook RTL Nederland verwacht dit najaar te beginnen met uitzendingen in hd-formaat. Het gaat dan om de zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8. RTL Nederland heeft behoorlijke investeringen gedaan. “We zijn momenteel druk bezig met de ombouw van de eindregie en de aankoop van series en films in hd”, zegt manager distributie John de Jong. “Straks sturen we acht signalen uit: vier keer sd en vier keer hd.”
RTL wil van de kabelaars wel een constante vergoeding voor de doorgifte van de hd-kanalen, want het produceren ervan kost nu eenmaal meer geld. Ze zijn nog in onderhandeling met de kabelaars en CanalDigitaal voor de doorgifte van de hd-signalen van de RTL-zenders. Sabine Scholten, afdeling Communicatie van RTL: “We zijn straks klaar om de zenders in HD-kwaliteit aan te bieden. Maar in praktijk zou het zo kunnen zijn dat sommige abonnees onze zenders niet in hd-kwaliteit via hun provider aangeboden krijgen.”

SBS Broadcasting
SBS Broadcasting brengt de zenders Net5, SBS6 en Veronica in de huiskamer. Het plan is om dit jaar programma’s van Net5 in hd-formaat te gaan uizenden. Volgens woordvoerder Eric Dekker is hier bewust voor gekozen. “Veel films en series die op deze zender te zien zijn kunnen we aankopen in hd-formaat, zodat ze relatief gemakkelijk in dit formaat op de buis te brengen zijn. “De studio’s waarin programma’s als Hart van Nederland en Shownieuws worden opgenomen zijn al klaar voor uitzendingen in hd. “We zijn u bezig met de laatste aanpassingen voor de eindregie”, zegt Eric Dekker. “Nederlandse series en programma’s die nu worden opgenomen en volgend jaar op de televisie komen, worden al zoveel mogelijk in hd-formaat opgenomen.”
SBS Broadcasting voert momenteel onderhandelingen met de kabelaars en CanalDigitaal voor de doorgifte van de tv-signalen. Dekker geeft aan dat opnemen van programma’s in hd-formaat een stuk duurder is. “Niet alleen de apparatuur kost meer geld, we moeten vanwege de hogere resolutie van het tv-beeld ook meer aandacht besteden aan zaken als visagie en decorstukken.”

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Hm feest. HD DVR decoder is binnen, maar werkt nog niet helemaal crescendo. Soms valt het beeld weg, maar het geluid speelt gewoon door :? En ik snap blijkbaar niet helemaal hoe het switchen tussen 'auto' '720p' en '1080i' werkt, want als ik hem via het menu daar op zet blijft hij daarna gewoon 576p uitsturen, zelfs op de hd kanalen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ook na diverse malen resetten blijft hij gewoon op 576p staan.

Momenteel heb ik net een software update gedaan (<< ingedrukt houden terwijl de stroom erop gezet wordt), en hij geeft wederom geen beeld, wel geluid. Iemand met soortgelijke problemen?

**update

Silly me, het bleek uiteindelijk dat m'n tv (!) een softwareupgrade nodig had 8)7
Blijkbaar zat er in de software die er eerst op stond een bug op die niet goed de hdmi input detecteerde. Switchen tussen 'auto', 720p en 1080i gaat nu als een zonnetje :) Beeldkwaliteit van SD ziet er nu ook veeel beter uit 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Chiron op 30-06-2009 21:31 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Exirion
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Chiron schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:44:
Hm feest. HD DVR decoder is binnen
Ik ben er een beetje huiverig voor om UPC HD DVR of uberhaupt een digitale TV oplossing te nemen vanwege verhalen die ik hoor over lawaaiige kastjes. Hoe is jouw indruk van het lawaai van de settopbox? Hoor je de fan duidelijk? De harddisk?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exirion schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:53:
[...]

Ik ben er een beetje huiverig voor om UPC HD DVR of uberhaupt een digitale TV oplossing te nemen vanwege verhalen die ik hoor over lawaaiige kastjes. Hoe is jouw indruk van het lawaai van de settopbox? Hoor je de fan duidelijk? De harddisk?
Hier heb ik ervaring mee :|
Ik vond het kastje, ook in standby, lawaaiig. Gebeld met klantenservice: "meneer, alle apparaten maken geluid" |:(
Vervolgens dan de helpdesk gebeld. Aangegeven dat m.i. de hd en fans teveel geluid maakten. "Hoort niet, we sturen een nieuwe". De problemen met de activering van de nieuwe daargelaten (2x komt de bezorger aan de deur op kantooruren, waarna ik uiteindelijk een postkantoor-in-tabakswinkel heb moeten zoeken waar ik voor heb moeten vrijnemen ivm openingstijden tot 16.00 uur :'), terwijl na de eerste poging mn oude smartcard al gedeactiveerd was door UPC) heb ik daags na de inwerkingstelling van de nieuwe DVR opnieuw de helpdesk gebeld met als klacht dat ook van dit exemplaar de hd en fans teveel geluid maken...

upc: "wat vindt u teveel geluid"
ik: "dat ik het ding hoor als ik 3 meter van het apparaat vandaan op de bank zit 's avonds (tv volume redelijk zacht), of dat ik m hoor in standby."
upc: "kunnen we niets aan doen"

Mn pc maakt goddomme nog minder geluid dan dat ding van UPC... jammer dat er geen alternatief is voor mij (behoudens CanalDigital, maar ik heb t niet zo op schotels...)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
[...]

In 99% van het gebruik hoor ik 'm niet. Als ik 'm wel hoor dan fibreert de bovenplaat. Tik erop en het kreng is weer stil. En er is overigens geen pijl op te trekken wanneer je 'm gaat horen. Deze hitte zorgt ervoor dat mijn PC klinkt als een koelkast. Maar het UPC doosje is bij mij volkome stil.
Door een foutje bij de oh zo geweldige verkoop afdeling een tijdje terug geweest op de niet HD versie van de mediabox, maar dan voel je opeens hoeveel beter de HD box is. Het verschil tussen scart en HD is enorm. Laat ook de HD box alles upscalen ipv de auto setting, ideaal!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 09:05
Heb zelf ook een UPC HDR (non HD) en ja, ik kan me er ook aan storen op verschillende momenten.

Aan: Het kastje maakt even duidelijk geluid bij het opstarten en de bovenplaat kan daarbij soms mee resoneren. Zoals iemand al aangaf een tikje op de bovenplaat stopt dit. Eenmaal tv kijken heb ik er geen last van, maar ik kan me voorstellen dat je met hele zachte scenes het kan storen.

Uit: zodra je hem uitzet is ie bij mij redelijk snel stil. Na 10min reset het ding wat even de HD en fan laat opspinnen. Duurt 2minuutjes en hij wordt weer stil. Ik slaap er vaak naast en heb er dus totaal geen problemen mee afgezien van die reset.

3kwp pvoutput

• d0s

d0s

sssst

morpheus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:23:
Heb zelf ook een UPC HDR (non HD) en ja, ik kan me er ook aan storen op verschillende momenten.

Aan: Het kastje maakt even duidelijk geluid bij het opstarten en de bovenplaat kan daarbij soms mee resoneren. Zoals iemand al aangaf een tikje op de bovenplaat stopt dit. Eenmaal tv kijken heb ik er geen last van, maar ik kan me voorstellen dat je met hele zachte scenes het kan storen.

Uit: zodra je hem uitzet is ie bij mij redelijk snel stil. Na 10min reset het ding wat even de HD en fan laat opspinnen. Duurt 2minuutjes en hij wordt weer stil. Ik slaap er vaak naast en heb er dus totaal geen problemen mee afgezien van die reset.
Ik heb dat geluidsprobleem van de DVR al lange tijd geleden verholpen door een kartonnen plaat eronder te leggen, nu nergens meer last van :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

d0s schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:28:
Ik heb dat geluidsprobleem van de DVR al lange tijd geleden verholpen door een kartonnen plaat eronder te leggen, nu nergens meer last van :)
Dit soort ongein zou toch niet nodig moeten zijn. Ik kijk door al het gedoe voorlopig nog maar even lekker analoog, ondanks dat ik dat op een 47" doe. Kwaliteit is met goeie bekabeling nog erg acceptabel en geen gedoe met kastjes ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jasjenl
  • Laatst online: 16:25

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

Ik denk dat het exemplarisch verschilt. Ik heb ook een UPC HD DVR en de mijne maakt een zeer acceptabel geluid. Op mijn kijkplek, zo'n 3 meter van het apparaat, hoor ik 'm eigenlijk niet of nauwelijks, zelfs niet met het tv geluid uit. De harde schijf maakt ook niet zo'n irritant piepend geluid als bijv. mijn Samsung harddiskrecorder wel doet. Af en toe gaat de ventilator van de HD DVR wel aan, vreemd genoeg juist vaak als ie standby staat, maar zelfs dan is het niet een erg hard geluid maar meer een zacht zoemen.

Al met al is het geluid dat de HD DVR maakt in mijn geval me reuze meegevallen en ik vind het zeer acceptabel (en ik ben best een zeikerd met dat soort dingen ;) ). Er zijn genoeg andere punten waarop het ding me dan weer een stuk minder bevalt, maar dat is weer een ander verhaal...

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Geen last van dat geluid van de UPC HD DVR, maar ik zit dan ook op 5mtr.
Op 3 mtr kan ik hem horen met het volume van de geluidsbronnen uit.

• W00fer
  • Niet online
Ik hoor de mijne ook niet. Wel ben ik de box spuugzat aangezien hij om de haverklap zijn IP adres verliest, waardoor uitzendinggemist weer eens niet werkt (foutcode SU103 oid)

Smartcard erin eruit, box van de stroom af en er weer op, reinstall en wachten maar en dan werkt het soms.

Af en toe is het ook een tip om een ander programma dan dat je wilt kijken op uitzendinggemist te laden, en dan het programma wat je wilt kijken.

Firmware al handmatig geupdate, geen soelaas. Waardeloos.

En zoveel is 250gigabyte niet in een normaal huishouden. Continue is de box vol. Jammer dat men niet de moeite heeft genomen om USB host functie te ondersteunen. Dan had ik mijn usb brander eraan gehangen en de opnames gewoon op CD geknalt.

Nu moet ik gaan pielen met een externe dvd recorder of videocassette.

Men is al wel bezig op het chelloo forum om de box open te maken en er een nieuwe harddisk in te zetten. Wil nog niet echt lukken maargoed.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 02-07-2009 00:34 ]

• Chiron

Chiron

Als ik alles uitzet en ga luisteren dan hoor ik wel wat geruis vanaf de bank, maar m'n pc die 5 meter verderop staat (en ook fluisterstil is) 'overstemt' hem dan met gemak, dus ik heb er (nog) geen last van. Misschien als het fannetje en de disk eenmaal ingesleten zijn oid. dat er wat meer geluid van komt, maar ik hoop dat het blijft zoals ie nu is. Ik heb hem overigens wel 'in' een kastje staan, wellicht dat het uitmaakt als ie er bovenop stond.

[ Voor 12% gewijzigd door Chiron op 02-07-2009 09:42 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verschillende mensen boven mij zeggen zich niet te storen en vergelijken 'm dan met een ander apparaat dat veel meer lawaai maakt ;) Ik ben iemand die zich doodergert aan apparaten die lawaai maken. Als ik 's avonds in een stille kamer zit dan wil ik ook dat het stil is. Als ik m'n doodstille Apple TV aan zet (2.5" harddiskje, verder helemaal passief gekoeld) dan hoor ik dat schijfje al. Met de 3.5" schijf en fan in de DVR boxen zal het allemaal nog veel harder zijn en ik heb daar weinig trek in. Het feit dat ik een audiofreak ben heeft daar ook wel mee te maken. Als ik muziek luister wil ik alleen muziek horen en niks anders. Mjah, ok, m'n vriendin mag ook nog wel een beetje geluid maken :+

• Chiron

Chiron

Same here hoor, maar die box van mij is echt stil, alleen als je er in volle stilte met je hoofd naast gaat zitten dan hoor je 'm wel ja. In alle andere gevallen hoor je 'm niet, omdat je tv geluid geeft, en als ik de balkondeur opendoe dan ruisen de blaadjes aan de bomen nog harder :+ Dus nee, ik stoor me er niet aan.

• Marc P
Exirion schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:14:
Verschillende mensen boven mij zeggen zich niet te storen en vergelijken 'm dan met een ander apparaat dat veel meer lawaai maakt ;) Ik ben iemand die zich doodergert aan apparaten die lawaai maken. Als ik 's avonds in een stille kamer zit dan wil ik ook dat het stil is. Als ik m'n doodstille Apple TV aan zet (2.5" harddiskje, verder helemaal passief gekoeld) dan hoor ik dat schijfje al. Met de 3.5" schijf en fan in de DVR boxen zal het allemaal nog veel harder zijn en ik heb daar weinig trek in. Het feit dat ik een audiofreak ben heeft daar ook wel mee te maken. Als ik muziek luister wil ik alleen muziek horen en niks anders. Mjah, ok, m'n vriendin mag ook nog wel een beetje geluid maken :+
Laat ik het dan anders zeggen, als ik thuis kom staat de HD DVR altijd aan maar verder geen spullen. Dan hoor ik 'm ook niet als ik op de bank ga zitten.
De HD DVR staat gewoon in een TV meubel, op een plankje zonder extra demping ofzo.
Als ik om mijn knieën ga, met mijn hoofd bij de HD DVR dan kan ik heel zachtjes de schijf en de ventilator horen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Marc P schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:50:
Laat ik het dan anders zeggen, als ik thuis kom staat de HD DVR altijd aan maar verder geen spullen. Dan hoor ik 'm ook niet als ik op de bank ga zitten.
De HD DVR staat gewoon in een TV meubel, op een plankje zonder extra demping ofzo.
Als ik om mijn knieën ga, met mijn hoofd bij de HD DVR dan kan ik heel zachtjes de schijf en de ventilator horen.
Zucht... toch maar weer overwegen dan ;) Jammer dat ik niemand ken met zo'n kastje, en in de UPC winkel zeggen ze dat ik er niet eentje ff thuis kan proberen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Smarron

The bend

Ik vind het allemaal wel meevallen. Als ik TV kijk of muziek luister is dat geluid sowieso alleen te horen. Als het echt helemaal stil is in de kamer, dan hoor ik dat ding wel, maar het is echt niet storend. En ik zou geen mogelijkheid weten wanneer het echt helemaal stil zou moeten zijn in de woonkamer.

Het blijft natuurlijk persoonlijk. Iedereen heeft een andere grens.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Ik zit er 3 meter vandaan en hoor hem niet.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heeft iemand overigens al met de usb en/of netwerkaansluitingen zitten spelen op de mediabox? Kan je er wat mee? * AllSeeyinEye denkt aan streaming vanaf het netwerk / usb dvd-branders e.d.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:01

itarix

404 soul not found

Met een (cross?)kabel kan je low speed internet tappen uit de netwerk poort van de DVR :+

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Ik heb het netwerk geprobeerd (xbox staat ernaast, dus ff proberen ;)) Maar helaas, kon er op geen mogelijkheid in komen.

W.b. geluid. Ik baal wel een beetje van die HD box. Zelfs als het ding uit staat, dan draait de ventilator behoorlijk hard. Dit is op zich qua geluid niet het grootste probleem, maar het verbruikt natuurlijk een behoorlijke bak meer stroom.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt.

Daarnaast heb ik het punt dat als ie in standby staat dat ik em af en toe gewoon opnieuw zie starten. ook heb ik het probleem dat UPC on demand vaak niet werkt (ik kijk er nooit naar, maar van die series/tekenfilms voor de kids)

Voor de rest prima ding.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Dr. Quipers
Op kanaal 71, 72 en 73 hebben we vanaf nu NL1,2 en 3 in HD! Is volgens mij alleen nog upscaled materiaal, maar ziet er al beter uit dan de SD variant. Denk dat de Tour de allereerste HD uitzending zal gaan worden, maar wie weet komt er vandaag nog iets uit de hoge hoed :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dr. Quipers schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:08:
Op kanaal 71, 72 en 73 hebben we vanaf nu NL1,2 en 3 in HD! Is volgens mij alleen nog upscaled materiaal, maar ziet er al beter uit dan de SD variant. Denk dat de Tour de allereerste HD uitzending zal gaan worden, maar wie weet komt er vandaag nog iets uit de hoge hoed :)
Hmmm, dus met het normale zapwerk kom je dus niet direct op de HD varianten... da's dan weer jammer, dat ze die niet simpelweg vervangen hebben voor de huidige 1, 2 en 3. Zal ze maar wel aanpassen in de favorieten van mn Harmony

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

ralfbosz

xm create bosz -c

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:15:
[...]

Hmmm, dus met het normale zapwerk kom je dus niet direct op de HD varianten... da's dan weer jammer, dat ze die niet simpelweg vervangen hebben voor de huidige 1, 2 en 3. Zal ze maar wel aanpassen in de favorieten van mn Harmony
Tijdelijke kanaalnummers
Om technische redenen zijn Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit voorlopig te ontvangen op de kanalen 71, 72 en 73 van uw UPC HD Mediabox. Zodra dit mogelijk is, verhuizen de HD-versies van deze zenders naar de kanalen 1, 2 en 3.

rm -r *

• W00fer
  • Niet online
Had men beter weer op 14 gezet. Het ziet er al prima uit, maar Nederland 2 en 3 waren 4:3 met zeer grote zwarte balken (bij de Zapp kinderprogramma's).

Jammer maar hopelijk morgen meer bij de Tour de France.

Sowieso zal Eurosport HD ook meer beelden uitzenden, dus ik zit al goed.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:02:
[...]

Mn pc maakt goddomme nog minder geluid dan dat ding van UPC...
Staat de harde schijf niet te resoneren ofzo? Mijn DVR heeft heel erg soms (minder dan 1x per maand) dat hij staat te zoemen. Dan til ik de voorkant even op en zet hem weer neer, dan is het weer over.
Dr. Quipers schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:08:
Denk dat de Tour de allereerste HD uitzending zal gaan worden, maar wie weet komt er vandaag nog iets uit de hoge hoed :)
De journaals waren ook al in HD. Niet het beeldmateriaal wat ze lieten zien, maar wel de presentator van het journaal. Ragscherp!
W00fer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:55:
Het ziet er al prima uit, maar Nederland 2 en 3 waren 4:3 met zeer grote zwarte balken (bij de Zapp kinderprogramma's).
Ja, doe je niks aan, het bronmateriaal van die programma's is blijkbaar 4:3. Uitrekken is nou ook niet echt een mooie optie. Liever een letterboxed beeld dan een misvormd beeld. ;)

• kobuster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10-2025
Hallo tweakers,

Zojuist een UPC HD Starter pakket besteld.Heb de volgende drie vragen:
1. Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van de UPC HD Decoder?
2. Zijn er alternatieven voor de UPC HD decoder?
3. Hoe sluit ik de UPC HD Decoder op een HTPC aan?

ad 1. Warmte ontwikkeling UPC HD Decoder
==========================================================
Mijn huidige UPC Digital SD decoder wordt zo gloeiend heet dat de
rubberen doppen vastsmelten aan de houten plank.
Wat zijn jullie ervaringen met de warmte ontwikkeling van de HD decoder?

ad 2. Alternatieven voor UPC HD decoder
Het liefst zou ik die complete decoder de deur uitdoen.
Ben sinds kort de blije eigenaar van een Philips 42PFL9664 LCD TV.
Deze TV beschikt over een ingebouwde DVB-C decoder.
Helaas ondersteunt UPC alleen de eigen decoders.
Aangezien ik geen schotel op mijn dak wil heb ik volgens mij geen alternatief.
Zou graag Ziggo afnemen die wel verschillende DVB-C decoders ondersteunen.
(Het wordt toch eens een keer tijd dat die kabelmarkt open wordt gegooid.)
Kennen jullie nog andere HD alternatieven?

ad 3. Aansluiten UPC HD decoder op HTPC
Ben me ook aan het orienteren op de aanschaf van een HTPC.
Is het nu mogelijk om de UPC HD decoder via HDMI aan te sluiten op een HTPC?
Ik zit er aan te denken om beneden een HTPC met Windows 7 Media Center te plaatsen.
Boven kan ik dan eventueel HD kijken via een Windows 7 Media Extender. (Heb nog een 360 staan.)

Ik kan nergens iets vinden over het aansluiten van een UPC HD Decoder via HDMI.
Hebben jullie nog tips waar ik wat meer informatie over dit onderwerp zou kunnen vinden?
Bijvoorbaat dank voor jullie reacties.

[ Voor 0% gewijzigd door kobuster op 21-07-2009 22:11 . Reden: spelvout ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

kobuster schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:09:
1. Hoe zit het met de warmte ontwikkeling van de UPC HD Decoder?
Valt bij mij best mee, maar je komt er vast zelf achter als de decoder binnen is :)
2. Zijn er alternatieven voor de UPC HD decoder?
Nee, UPC heeft dit compleet dicht getimmerd jammer genoeg.
3. Hoe sluit ik de UPC HD Decoder op een HTPC aan?
Je kijkt wel naar het kanaal wat je op de decoder geselecteerd hebt, dus of dit handig is weet ik niet. Je kunt bij UPC voor een paar euro per maand een 2de decoder bestellen. Lijkt me goedkoper dan proberen via een HTPC.
Ik kan nergens iets vinden over het aansluiten van een UPC HD Decoder via HDMI.
Hebben jullie nog tips waar ik wat meer informatie over dit onderwerp zou kunnen vinden?
Een HTPC aansluiten via HDMI gaat denk ik niet lukken, deze verbinding is digitaal met encriptie erop zodat het niet mogelijk is om deze datastream op te slaan. Verder heb ik nog nooit een HTPC gezien met HDMI ingang erop. Je enige mogelijkheid is de Scart uitgang, maar dan geen HD meer natuurlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Smarron

Smarron

The bend

• Marc P
Wel als ze dan eindelijk ook eens zorgen dat de problemen met de HD-DVR en VOD zijn opgelost :(

• Rob
  • Niet online

Rob

Omroep Fryslan die nu op Ned2 uitzend is zelf SD, maar hun logootje is nu heel mooi HD :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ralfbosz
  • Laatst online: 11:23

ralfbosz

xm create bosz -c

Rob schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:50:
Omroep Fryslan die nu op Ned2 uitzend is zelf SD, maar hun logootje is nu heel mooi HD :)
De eindregie is helemaal HD, dus alle logo's van de NPO's zijn in HD. Nu de Tour is afgelopen is het wachten op het eerste eigen HD project. Er was toen sprake van dat Studio Voetbal dit zou zijn, vergeten dit afgelopen zondag te checken. Maar ja wie wil Jack nu in HD zien. Hopelijk brengen ze straks de Champions League wel in HD, scheelt een Sport1 abbo ;).

Oh ja waarom stuurt UPC via de HDMI uitgang alleen LPCM geluid, mijn UPC HD zit op mijn versterker en nu mis ik dus op sommige kanalen het Dolby Digital geluid. Kan ik het wel weer via TOS-link doen, maar die wilde ik juist niet aansluiten. Aan de andere kant de DD kanalen zijn op 1 hand te tellen...

rm -r *

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een probleem met mijn HD DVR box, behalve het feit dat de ontvangst van de afstandsbediening als ik het apparaat net aan heb staan heel slecht is (vaag verhaal, maar het is echt zo) heb ik nu ook een 'smart card fout'. Al twee maal gebeld met de helpdesk, waarbij ze het abonnement hebben gerest maar dat helpt niet. Kent iemand ditzelfde probleem?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
kobuster schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:09:
Is het nu mogelijk om de UPC HD decoder via HDMI aan te sluiten op een HTPC?
In principe gaat dat niet werken volgens mij. Ik zag op een ander forum wel een link naar deze nieuwe Avermedia-kaart met HDMI-ingang maar ik vraag me af of dat gaat werken in een Mediacenter-oplossing. Er is ook nog zoiets als HDCP-beveiliging dacht ik.

Daarnaast heb je de volgende opties om je UPC-doos op een HTPC aan te sluiten:
  1. De RGB-scart uitgang van je HD-box aanlsluiten op een analoge tv-kaart. Dit kan door er een RGB to S-video converter (ca. 100 euro) tussen te zetten. Je hebt dan geen puur digitaal beeld meer en volgens mij kun je dan niet tegelijk je HDMI-uitgang van die HD-box gebruiken
  2. Je kunt ook nog een Hauppauge HD PVR kopen (200 euro) en die als tv-kaart gebruiken. In Mediaportal hebben mensen dat aan de gang gekregen, in WMC weet ik dat niet. Wel heb je dan weer een converter nodig van boven de 100 euro. De HD PVR heeft alleen een component-ingang namelijk.
In beide gevallen heb je natuurlijk ook nog een blaster nodig om je HD-box te kunnen laten schakelen vanuit je pc.

Verwijderd

Per 1 september ga ik op mijzelf wonen en wil ik UPC tv + internet hebben. Ik kan op de site van UPC aangeven dat mijn producten pas per 1 september geactiveerd worden. Maar hoe zit het dan met decoders, modems, brieven etc., worden deze niet van te voren naar het adres gestuurd waar ik kom te wonen? Iemand ervaring?

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Mijn UPC HD_PVR box verbruikt in standby meer dan 20 Watt. Hij wordt ook in in gebruik erg heet. Ik trek, nu ik dit gekonstateerd heb, iedere avond de netsteker los. Het duurt na heraansluiten een aantal minuten voordat het apparaat weer ontvangstgereed is. Mijn Panasonic 42" plasma TV verbruikt in standby mode slechts een kwart Watt. Een Belgische kennis heeft een HD_PVR settop box die 26 Watt verbruikt in standby! Ik ga nu een netsnoerschakelaar invoegen die naast de settop box komt te liggen zodat ik geen lubberende net_entree krijg en het moeizame "zoeken naar het gaatje komt" te vervallen...

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

• Smarron

Smarron

The bend

En per 1 september verdwijnt Voom uit het pakket. Dat vind ik nou echt jammer. :(
Ik keek erg veel naar Soundstage en Gamespotting. Verder af en toe leuke programma's en de kwaliteit van deze zender was echt mooi!

Er komen wel 2 zenders bij: Foxlife en Z@ppelin 24/Familie 24

Even afwachten maar weer wat dat gaat brengen (Wel True Blood overigens op Foxlife!)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:11:
Per 1 september ga ik op mijzelf wonen en wil ik UPC tv + internet hebben. Ik kan op de site van UPC aangeven dat mijn producten pas per 1 september geactiveerd worden. Maar hoe zit het dan met decoders, modems, brieven etc., worden deze niet van te voren naar het adres gestuurd waar ik kom te wonen? Iemand ervaring?
Zodra je je aanmeldt wordt er een account aangemaakt op dat adres bij UPC in 't systeem. Vanaf dat moment kan er al post naar je gestuurd worden. Maakt niet uit of er produkten aanwezig zijn of niet.

Nu werk ik al een tijdje niet meer op de klantenservice, maar volgens mij kon en kan er idd nog niets worden opgestuurd zolang er nog geen werkende kabeltelevisieaansluiting is. Ik weet niet waar je gaat wonen, maar je kunt ook alleen kabeltv regelen voor 1 september en de rest uit een UPC Shop ophalen op de dag dat het werkt. Dan heb je 't meteen in huis. Hangt er dus een beetje vanaf of er een UPC-winkel (geen dealer) bij je in de buurt zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 23-08-2009 04:40 ]

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op chelloo.com is er trouwens een bericht te lezen over dat UPC een nieuw soort HD mediabox gaat uitgeven. Dit wordt 1 van Thomson.

Mocht deze minder herrie maken dan die van Philips en ook nog eens beter afstandsbediening, dan bel ik gelijk dat deze van mij vervangen mag worden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02 16:16
Falcon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:25:
Op chelloo.com is er trouwens een bericht te lezen over dat UPC een nieuw soort HD mediabox gaat uitgeven. Dit wordt 1 van Thomson.

Mocht deze minder herrie maken dan die van Philips en ook nog eens beter afstandsbediening, dan bel ik gelijk dat deze van mij vervangen mag worden.
Nou, ik ben benieuwd! De eerdere DVR's van Thomson leken wel stoomlocomotieven in m'n woonkamer ... Daarmee vergeleken is de Philips tot nu toe een mak lammetje! 't Zou mooi zijn als de Thomson het geluid echt minimaal krijgt, want de Philips is inderdaad zeker niet geruisloos.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
taaiewillem schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:58:
Mijn UPC HD_PVR box verbruikt in standby meer dan 20 Watt. Hij wordt ook in in gebruik erg heet. Ik trek, nu ik dit gekonstateerd heb, iedere avond de netsteker los. Het duurt na heraansluiten een aantal minuten voordat het apparaat weer ontvangstgereed is. Mijn Panasonic 42" plasma TV verbruikt in standby mode slechts een kwart Watt. Een Belgische kennis heeft een HD_PVR settop box die 26 Watt verbruikt in standby! Ik ga nu een netsnoerschakelaar invoegen die naast de settop box komt te liggen zodat ik geen lubberende net_entree krijg en het moeizame "zoeken naar het gaatje komt" te vervallen...
de UPC HDDVR word totaal niet heet, athans niet zo heet als de thomson/pace/thomsondvr waarbij je eitje op kan bakken, hier lekker koud, niet eens handwarm.
Falcon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:25:

Ze zullen je geen nieuwe geven, of hij moet kapot zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door devil-strike op 28-08-2009 09:24 ]

• Mars18
  • Laatst online: 10:52
Hallo,

Sinds zaterdag in het bezit van de UPC HD Mediabox. Ik ging een film opnemen bij Film 1 HD en het beeld liep niet gelijk bij het geluid. Tot mijn schrik was dit ook bij Sport 1 het geval.

Is dit een bekend probleem? En wat is de oplossing. Het is irritant met kijken als het beeld achter loopt bij het geluid.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• clemient
  • Laatst online: 16-05-2025
Mars18 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:16:
Hallo,

Sinds zaterdag in het bezit van de UPC HD Mediabox. Ik ging een film opnemen bij Film 1 HD en het beeld liep niet gelijk bij het geluid. Tot mijn schrik was dit ook bij Sport 1 het geval.

Is dit een bekend probleem? En wat is de oplossing. Het is irritant met kijken als het beeld achter loopt bij het geluid.
Dat klopt, het is een bekend probleem bij UPC. Er wordt niets aan gedaan omdat er te weinig klachten hierover binnen komen.

Bij rechtstreeks kijken: 25ms vertraging
Bij opname (dus ook bij timeshift): 125ms vertraging

Hopelijk heb je een a/v-receiver waarmee je deze vertraging kan compenseren.

P.s. Misschien handige info voor in de TS?

• Mars18
  • Laatst online: 10:52
clemient schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:50:
[...]

Dat klopt, het is een bekend probleem bij UPC. Er wordt niets aan gedaan omdat er te weinig klachten hierover binnen komen.

Bij rechtstreeks kijken: 25ms vertraging
Bij opname (dus ook bij timeshift): 125ms vertraging

Hopelijk heb je een a/v-receiver waarmee je deze vertraging kan compenseren.

P.s. Misschien handige info voor in de TS?
Hier ben ik niet echt bekend mee. Wat is een a/v receiver?

Ik heb de box gewoon via HDMI aangesloten op mijn tv.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Smarron

Smarron

The bend

Mars18 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:57:
[...]

Hier ben ik niet echt bekend mee. Wat is een a/v receiver?

Ik heb de box gewoon via HDMI aangesloten op mijn tv.
Als je je geluid over je receiver had lopen en een receiver zou hebben die een vertraging kan maken, dan zou je het op die manier op kunnen lossen. Maar dat zijn beide keren nee bij jou.

Ik ervaar het probleem ook, maar met name bij timeshift. Echte opnamen vrijwel niet, of niet echt merkbaar.

• Swinnio
  • Laatst online: 14:38
Als ik het topic goed doorgelezen heb, is de HD box van UPC dus niet in staat zowel via scart als HDMI tegelijk beeld te geven en werkt de ene alleen als de andere niet actief is. Maar betekent dat dat opnemen met een eigen HDD recorder via scart wel zal werken? De TV staat dan uit en zowel HDMI als scart direct naar TV zijn dus niet in gebruik.

En weet iemand of de Philips DCR 5012, die volgens http://www.upc.nl/philips/ ook zou moeten werken, deze beperking niet heeft?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Mawlana
Swinnio schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:15:
Als ik het topic goed doorgelezen heb, is de HD box van UPC dus niet in staat zowel via scart als HDMI tegelijk beeld te geven en werkt de ene alleen als de andere niet actief is. Maar betekent dat dat opnemen met een eigen HDD recorder via scart wel zal werken? De TV staat dan uit en zowel HDMI als scart direct naar TV zijn dus niet in gebruik.

En weet iemand of de Philips DCR 5012, die volgens http://www.upc.nl/philips/ ook zou moeten werken, deze beperking niet heeft?
De TV scart wordt inderdaad uitgeschakeld wanneer je iets op HDMI aansluit. De VCR/AUX scart blijft wel actief.

De Philips Mediabox op de pagina die je aangeeft is gelijk aan de UPC Mediabox - HDTV, behalve de kleur (zwart ipv zilver). Dat staat overigens ook in UPC Digital TV - Deel 6 .

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Sommige tv's laten (ook in standby) beeld door naar de 1e scart, misschien is dat een optie ?

• Swinnio
  • Laatst online: 14:38
DukeBox schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:40:
Sommige tv's laten (ook in standby) beeld door naar de 1e scart, misschien is dat een optie ?
Zo lang de VCR scart actief blijft, is er bij opnemen niets aan de hand lijkt me.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

Sinds kort hebben wij ook HDTV van UPC en we zijn over het beeld zeer tevreden. Echter valt ons vaak op dat het geluid heel erg schel is, zo erg dat het soms irritant is. Het klinkt naar onze beleving veel te scherp. Zijn er meer mensen die dit merken? Ik heb de HD mediabox gewoon met een HDMI stekker op onze Loewe TV aangesloten. Het geluid uit deze TV is bij digitale TV echt super mooi maar bij HD klinkt het soms echt te scherp.

Verwijderd

Voor de HD kanalen zijn er meerdere geluidskanalen beschikbaar. Standaard is dit bij HD kanalen dolby digital, dit kun je handmatig schakelen naar standaard. Misschien dat dit jouw "probleem" verhelpt. Je kunt dit onder de i knop op je afstandsbediening aanpassen.

• BriekeJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Ook ik heb bij upc Digitale tv aangevraagt, kreeg afgelope vrijdag de brief binnen dat alls goed was en dat de media box binnekort word bezorgt, maar dat de standaard tv lijn nu al actief is, maar ik krijg het maar niet aan de praat, heb de coax kabel rechtstreeks van de tv en de wand contact doos aangesloten, maar krijg geen 1 kanaal gevonden, iemand die weet waar dit aan kan liggen? want word er eigelijk wel een beetje moedeloos van, betaal 60 euro en dalijk heb ik geen beeld?

Verwijderd

Had je hiervoor een kabel aansluiting? Mijn vader had namelijk het zelfde. Heel lang geen aansluiting in zijn huis geweest. Vorige maand toen hij UPC had aangevraagd en het dus ook op een gegeven moment volgens UPC was aangesloten werkte het niet. Monteur is toen langs geweest en die heeft in de wijkkast iets omgezet waardoor het dus niet was aangesloten.

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Leuk voor de test : momenteel is Sport 1 HD vrij te ontvangen. Dus ook via je eigen ontvanger (bijvoorbeeld een TV met HD tuner). Ook Sport 1 (SD) is tijdelijk vrijgeschakeld.

Concrete Loop Watercooling

• spaceboy
  • Laatst online: 17:25

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds een weekje HDTV van UPC. Erg mooi enzo. Maar af en toe (soms wel, soms niet) heb ik last van storingen in bepaalde zenders (National Geographic HD en Discovery HD vooral). Problemen zijn dan:

- geen geluid, wel perfect beeld
of
- stotterend beeld/geluid
of
- melding dat mijn aansluiting niet goed is (zelden)

Ik heb al met UPC gebeld, blijkt in een "channel" (kanaal 16) te liggen, er zou "interferentie" kunnen zijn. Ik heb echter al een goede COAX gehaald (kort < 2 meter). Verder geen versterkers o.i.d. ertussen.

Komt dit bekend voor? Of moet ik een monteur laten invliegen??

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Waar woon je?

• spaceboy
  • Laatst online: 17:25

spaceboy

Op grote hoogte

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik heb in apeldoorn ook problemen. Regelmatig vallen een aantal HD kanalen weg (rtl 4 en rtl7 vrij vaak, 4x per week een aantal uur weg)

https://wren.co/join/Devian

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gisteren keek ik NCIS op Veronica. Aan het begin van de uitzending kwam de melding in beeld 'ook beschikbaar in HD'. Ik denk dat mijn mediabox een update gemist heeft, want in de HD sectie van de guide zit bij mij geen Veronica (noch Net5, waar mijn vrouw regelmatig die melding krijgt van de HD-beschikbaarheid)...

Kan iemand bevestigen dat UPC wel/niet Veronica in HD aanbiedt?

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij niet. Tenminste niet bij mij.
Ook niet volgens het zenderoverzicht van upc zelf.

Money for nothin' and your chicks for free

• R.E.
  • Laatst online: 22:00
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:07:
Gisteren keek ik NCIS op Veronica. Aan het begin van de uitzending kwam de melding in beeld 'ook beschikbaar in HD'. Ik denk dat mijn mediabox een update gemist heeft, want in de HD sectie van de guide zit bij mij geen Veronica (noch Net5, waar mijn vrouw regelmatig die melding krijgt van de HD-beschikbaarheid)...

Kan iemand bevestigen dat UPC wel/niet Veronica in HD aanbiedt?
UPC heeft nog geen overeenkomst met SBS over doorgifte van de HD zenders (Net5, SBS6 en Veronica). Helaas, ben er al een tijdje op aan het wachten en ik geloof dat Ziggo ze ondertussen wel heeft. Zal binnenkort wel komen.

Vette shit!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HD zenders zijn wel leuk, maar het gebruikt zoveel disk space als je het opneemt. Zijn er al mediaboxen met een iets grotere disk in omloop? Die van mij heeft maar 160GB dacht ik (zwarte philips model en dat lelijke concave design).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik heb een Cisco mediabox. Die heeft een 320 GB harddisk.
Ik denk dat jij dan een 250 GB schijf erin hebt zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jcMkEoz99pwzUW4RIFqcZMQK/full.png

[ Voor 62% gewijzigd door DeeJee op 18-05-2010 10:07 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DeeJee schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:01:
Ik heb een Cisco mediabox. Die heeft een 320 GB harddisk.
Ik denk dat jij dan een 250 GB schijf erin hebt zitten.

[afbeelding]
Ik kom door een aanbieding weer eens in de verleiding om digitale TV te gaan nemen, met HD. Maar als ik constateer dat UPC al een jaar lang belooft dat ze de boxen zuiniger gaan maken, en de Cisco box op standby nogsteeds net zoveel verbruikt als aan (29W), dan denk ik meteen weer: laat maar. Hoe staat het hier nou mee?

Verwijderd

Ik heb al jaren digitale tv van UPC (met het Royaal-pakket én Eredivisie Live). Nu heb ik zojuist bij UPC ook HDtv in bestelling gedaan en krijg ik dus een nieuwe HD-mediabox thuis.

Weet iemand hoe deze mediabox zodanig op mijn homecinema-receiver is aan te sluiten, dat ik het geluid van de (hd)tv via mijn 5.1-setje heb lopen? Ik heb een oudere receiver, zonder HDMI, maar met een optische ingang (waar Video2 bij staat).
Mijn receiver is een Sony STR-495DE

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Exirion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:39:
[...]

Ik kom door een aanbieding weer eens in de verleiding om digitale TV te gaan nemen, met HD. Maar als ik constateer dat UPC al een jaar lang belooft dat ze de boxen zuiniger gaan maken, en de Cisco box op standby nogsteeds net zoveel verbruikt als aan (29W), dan denk ik meteen weer: laat maar. Hoe staat het hier nou mee?
Je wilt perse opnemen? Ik heb nu die kleine hdbox en die zuipt iets van 10watt tijdens gebruik en een minder dan de helft in standby zo uit mijn hoofd.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Exirion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:39:
[...]

...de Cisco box op standby nogsteeds net zoveel verbruikt als aan (29W), dan denk ik meteen weer: laat maar. Hoe staat het hier nou mee?
Waar haal je die cijfers vandaan?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:14:
Je wilt perse opnemen? Ik heb nu die kleine hdbox en die zuipt iets van 10watt tijdens gebruik en een minder dan de helft in standby zo uit mijn hoofd.
Opnemen boeit me helemaal niks nee. Heb jij dan die Pace box? De Cisco en Philips verbruiken volgens de specs een stuk meer in ieder geval.

• Chaoss
  • Laatst online: 20:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Lees zojuist op tweakers dat het HD aanbod van UPC uitgebreid wordt. (nu ook Net 5, Veronica en SBS in HD)

Nu hebben wij al jaren een full-HD tv (40") en digitale TV met HD recorder van upc, maar 9 euro vindt ik (nog steeds) relatief duur voor een kwaliteits upgrade.

Krijg je als je overstap van digitale tv naar HD tv ook een nieuwe mediabox? de huidige is qua kwaliteit niet bepaald top en het is nog een lelijk ding ook :P

edit aan de post hieronder te zien ja dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2010 12:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• funk-e
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik zie net onderstaande grafiek in dit topic staan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jcMkEoz99pwzUW4RIFqcZMQK/full.png

Levert upc als hd-dvr nu alleen nog de cisco? Of ook nog de philips?
Ik heb nu een philips, maar die heeft kuren en ik wil er geen cisco voor terug.
Reden is dat ik niet terug wil naar 2 tuners.

Waarom heeft een nieuwere box minder tuners en meer GB's :S

...less is more

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Neem je zo vaak 2 dingen tegelijk op dan?

Maar ik ben ook wel benieuwd welke van de 2 er nu aan nieuwe HD abonnees wordt uitgeleverd.

Ik mag tochw el aannemen (gezien het merk) dat de Cisco veel beter is dan de Thomson.

• Deef_K
Wat ik begrijp is dat ze de cisco uitleveren omdat die philips niet maar aan de energie eisen voldoet. Maar ik zelf zou ook niet de cisco willen als je met de philips 3 tuners hebt. Komt vaak zat voor dat ik gebruik maak van die 3 tuners.

• Mawlana
Ik heb in de woonkamer een Philips (Pace) HD-DVR staan, en op de slaapkamer een Cisco HD-DVR. Op mijn slaapkamer mis ik weleens de 3e tuner. De Cisco HD-DVR is echter wel een stuk stijlvoller én stiller. Vooral dat laatste is belangrijk voor de slaapkamer. :P

Voor zover ik weet worden er tegenwoordig geen Philips (pace) HD-DVRs meer geleverd, tenzij de monteur er toevallig nog een in de auto heeft.

• funk-e
  • Laatst online: 11-01 17:06
Chaoss schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:28:
Neem je zo vaak 2 dingen tegelijk op dan?

Maar ik ben ook wel benieuwd welke van de 2 er nu aan nieuwe HD abonnees wordt uitgeleverd.

Ik mag tochw el aannemen (gezien het merk) dat de Cisco veel beter is dan de Thomson.
Het is vaak zo dat ik 2 dingen wil opnemen die elkaar net overlappen.
20:00 - 20:35 Programma 1
20:30 - 22:30 Programma 2

...less is more

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok jah dan ist handig, nouhja wij hebben nu de Thomson DVR dus met 2 tuners, en kheb net HDTV aangevraagd.... ben benieuwd naar de kwaliteit of het echt de moeite van die 9 euro waard is :P

nadeel van de thomson vindt ik de vastlopers... khoop toch echt dat de cisco beter is :)

en nu maar hopen dat ze de nieuwe decoder een beetje snel toesturen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2010 13:45 ]

• flowerp
Het zou ook erg leuk zijn als UPC het eens zou toestaan om de DVB decoder van je eigen televisie te gebruiken. Dit begint tegenwoordig toch wel erg gebruikelijk te worden op nieuwe TVs, maar dankzei UPC gaan al dit gemak van een ingebouwde decoder aan de UPC klanten voorbij.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aangezien de inhoud van dit topic erg overeen komt met die in een ander (daarvoor bestemd) subforum, zet ik deze op slot.

Discussies kunnen jullie natuurlijk voortzetten in UPC Digital TV - Deel 6 :) Dat topic is voorzien van meer recente informatie.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.