UPC HDTV

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 71.939 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

funrider schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:20:
[...]

7 Mbit/s sorry kun je dan uitleggen hoe dat nog HDTV te noemen is en wat voor beeld dat opleverd. Toen ik laatst dit bericht las. spraken ze over 19,4 Mbit/s wat echt goede kwaliteit HDTV opleverd en de terugbrengen naar 12,9 Mbit/s is dramatisch als ik de foto's zo zag. Weliswaar in States is dan dan 1080i en dit 720 waardoor stuk minder nodig is?
Amerika zendt vaak nog in MPEG2 uit, dan begint 13Mbit/s aan de krappe kant te worden ja. Europa
gebruikt meestal MPEG4 voor HDTV.

Dit is de transponder van Canal Digitaal die sinds een week met HDTV in de lucht is;

Afbeeldingslocatie: http://www.linowsat.de/0235/bitrate/3204.gif

Bron; http://www.linowsat.de/index.html

Zoals je ziet zijn de bitrates niet geweldig, NGC-HD zit rond de 7Mbit/s. Op Service 1, 3 of 5
komt volgende week Discovery-HD. De rest zal waarschijnlijk gebruikt worden voor toekomstige invulling.

Ter vergelijking, UPC hanteert 13,85Mbit/s MPEG4 voor NGC-HD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 14:25 ]

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb een paar weken geleden zo een combi abbo van upc aangevraagd voor internet, bellen en digitale tv met dvr. Is dit ook te gebruiken i.c.m hdtv ?

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik heb mijn twee weken geleden aangemeld als tester van HD DVR van UPC.

Deze week de box gratis ontvangen inclusief Film 1 en sport 1 en tele 2 abbonnement. Ik mag deze combi 3 maanden gratis testen. Tot nu zijn mijn ervaringen positief. De HD kanalen zien er perfect uit. Ook de HD films van het FILM 1 kanaal zijn perfect. De PVR werkt goed. Het is leuk om HD films op te nemen. De box is zwart (piano lak) dit past goed bij mijn Sony Bravia en PS3. Een punt van kritiek is dat de ventilator goed hoorbaar is. Dit heb ik kunnen oplosssen met een paar rubber onderzetters. Het is een Philips Box.
De afwerking laat wel wat te wensen over. Scherpe randen aan het plastic frontpaneel. Het blijft mij wel verbazen dat zo,n mooi hightech product zo is afgewerkt. Het instaleren stelde weinig voor, dit heb ik zelf kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door wilfer op 16-04-2008 21:22 ]

Verwijderd

Voor wie de HDTV-DVR nog niet gezien heeft;

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/3974/hddvrqd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/60/abhddvrhn4.jpg

Ik heb 'm nu een paar dagen, simpelweg een aanrader. :)

Verwijderd

Wou dat ik 'm ook al had. Wachten erop begint zo langzamerhand op en lijdensweg te lijken ;( :P .

Verwijderd

Hij is zwart!! Eindelijk eentje die bij mijn zwarte componenten past :D

Verwijderd

Ook aangevraagd, ben benieuwd wat de levertijd is.
Paar maanden kijken of ik er wat aan heb.

Als het goed is, krijg ik ook over een paar weken mijn DM800D (Dreambox HDTV) binnen. Ben benieuwd of er verschil in kwaliteit is.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 23:34
Even een vraagje voor de huidige bezitters van de HDTV en DVR box:

Ik ben erg geinteresseerd in het nemen van deze box, ben alleen benieuwd of het geluid ook via HDMI meegenomen wordt, of dat dit echt via een optische kabel aangesloten moet worden.
In het frontpage artikel wordt namelijk alleen over het geluid gesproken als zijnde analoog, coax of toslink, maar niets over HDMI.

Dit omdat ik de mediabox wil aansluiten via mijn receiver.

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb sinds begin deze maand het UPC op maat pakket met daarin Royaal met DVR a 13 euro per maand... Nu lees ik tussen de nieuwsberichten dat het dus definitief is dat UPC het EK en de OS in HDTV gaat aanbieden:
UPC heeft bekendgemaakt dat het Euro 2008 en de Olympische Spelen in hd-kwaliteit zal uitzenden. Tevens heeft het kabelbedrijf hiervoor een hd-decoder met dvr-functionaliteit geïntroduceerd.
.....
Het Philips Basis HD-abonnement kost 9 euro per maand, terwijl voor Philips Compleet HD elke maand 13 euro moet worden neergeteld
Hoe zit het nu precies met die prijzen? Stel ik wil voor 3 maanden (de duur van het EK + OS) die 2 zenders in HD hebben. Kan dat dan? Kan ik zomaar upgraden en naar 3 maanden weer downgraden? Als ik dan de HDTV DVR box krijg kan ik dan nog steeds wel die andere 90 zenders van het Royaal pakket ontvangen en betaal ik dan meer dan de 13 euro per maand die ik nu neerleg voor het Royaal pakket?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49

d0s

sssst

Die prijzen die jij noemt zijn voor de gewone hd decoder van philips (dus zonder DVR) die straks los beschikbaar komen (dan huur je dus niet meer).. volgens mij...

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:44:

Hoe zit het nu precies met die prijzen? Stel ik wil voor 3 maanden (de duur van het EK + OS) die 2 zenders in HD hebben. Kan dat dan? Kan ik zomaar upgraden en naar 3 maanden weer downgraden? Als ik dan de HDTV DVR box krijg kan ik dan nog steeds wel die andere 90 zenders van het Royaal pakket ontvangen en betaal ik dan meer dan de 13 euro per maand die ik nu neerleg voor het Royaal pakket?
Niks kan bij UPC zonder dat je er een jaar lang aan vast zit,
Zelfs als je bij UPC een scheet bestelt ruik je 'em een jaar lang.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:27:
[...]

Zelfs als je bij UPC een scheet besteld ruik je 'em een jaar lang.
Bullshit. UPC Digital TV kun je te allen tijde per maand opzeggen, ook de losse premiums (Film1, Sport1, BabyTV etc.). Het up- en downgraden (switchen tussen Starter/Starter DVR/Starter HD/Royaal/Royaal DVR/Royaal HD etc) kan volgens mij 1x per drie maanden...

Een ander verhaal wordt het als je UPC Digital TV als onderdeel van het triple play pakket hebt genomen, dan heb je inderdaad wel een jaarcontract...

Wat betreft het zenderoverzicht: http://www.upc.nl/televisie/zenderaanbod/zenders_1 Zoals je ziet zitten bij alle 'Royaal'-pakketten de royaal-zenders. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 30-04-2008 12:20 ]

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik zo'n Philips box haal (DCR-5012) van 229 euro, hoeveel betaal ik dan nog aan UPC maandelijks ?

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Smarron schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:58:
...
Signaal bleek onder de 50 te zitten. (Nieuwbouw appartement uit 2006). Morgen komen ze terug voor een lijnmeting. Moet ik weer vrij nemen. :(....
Wat nu als idd je Signaal van UPC bij binnenkomst al erg laag is.. Zorgt men dan voor een beter signaal? Of geven ze dan aan dat je beter geen HDTV kan nemen?

• Brimme
is het tegenwoordig ook al mogelijk om hd te nemen met een triple pay abbo ?

• Mawlana
3mph schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:13:
[...]

Wat nu als idd je Signaal van UPC bij binnenkomst al erg laag is.. Zorgt men dan voor een beter signaal? Of geven ze dan aan dat je beter geen HDTV kan nemen?
Aangezien UPC verantwoordelijk is het voor het signaal tot en met het AOP zal UPC ervoor moeten zorgen dat het signaal beter binnenkomt...

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
sylvesterrr schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:32:
[...]

Aangezien UPC verantwoordelijk is het voor het signaal tot en met het AOP zal UPC ervoor moeten zorgen dat het signaal beter binnenkomt...
En wat is het minimum dan? Stel dat ze idd op 50 binnenkomen, dan is het 45 ergens op de tweede verdieping...

• Mawlana
UPC dient in ieder geval ervoor te zorgen dat het binnenkomende signaal voldoet aan de hieraan gestelde normen. Vanaf dat punt is het gewoon jouw verantwoordelijkheid.

Het minimum is volgens mij ongeveer +/- 60 dBmV.

Verwijderd

[...]

Kom op Gilmour, wel je huiswerk doen. Ik weet dat je UPC haat met iedere
vezel in je lichaam maar dan moet je nog geen flauwekul verhalen op gaan hangen. :)

UPC is juist zo'n beetje het klantvriendelijkst wat betreft abonnementsduur/opzeggen. Er zijn
weinig andere providers waar dit ook per maand kan.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:36:
Er komen een paar mooie HDTV kanalen aan bij UPC;

in april worden Voom-HD en Historychannel-HD toegevoegd. Voom is een HD kanaal die
een selectie uitzendt van de beste programma's van 15 wereldwijde HD kanalen. Klinkt goed.
Klinkt goed. Het is nu al april geweest, maar de abonnement pagina's van UPC melden nog niets over Voom. Is deze ondertussen wel gewoon te zien of ook dat niet?

Ik wil wel graag HDTV kijken naast blu-rays en downloaden, maar 2 zenders die ik slechts af en toe kijk voor 13,- per maand is me net nog even te mager. Met een zender als BBC-HD erbij zou ik het overigens zeker doen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Smarron

The bend

sylvesterrr schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:19:
UPC dient in ieder geval ervoor te zorgen dat het binnenkomende signaal voldoet aan de hieraan gestelde normen. Vanaf dat punt is het gewoon jouw verantwoordelijkheid.

Het minimum is volgens mij ongeveer +/- 60 dBmV.
Klopt, 60 is het minimale. Althans, dat is wat UPC wilt zodat je gegarandeerd normaal digitale TV kunt kijken. Het komt echter pas in zicht met on demand of HDTV, want met 45 gaat digitaal kijken prima zonder haperingen of artifacts. Ze vonden het wel vreemd dat ik goed TV kon kijken, maar ze hebben het met eigen ogen kunnen zien. :)
3mph schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:13:
Ze gaan het signaal vanuit een centrale in de buurt ofzo versterken. Bij mij deed een monteur dat. Belde me op dat het signaal weg zou vallen, gebeurde. En een paar seconden later zou ik weer signaal moeten hebben, gebeurde ook. Toen moest ik de signaalsterkte testen en die was ineens een stuk beter.

Waarschijnlijk hebben ze alles op laag staan, pas als je erom gaat zeuren gaan ze het signaal van buitenaf versterken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Mawlana
Smarron schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:35:
Waarschijnlijk hebben ze alles op laag staan, pas als je erom gaat zeuren gaan ze het signaal van buitenaf versterken.
Die eindversterkers worden zodanig ingeregeld dat de signaalsterkte bij iedere aansluiting min of meer gelijk is. Zo nu en dan kan de signaalsterkte bij één of meerdere aansluitingen brak zijn wegens allerlei verschillende oorzaken.

Een kabelbedrijf heeft er geen baat bij om de signaalsterkte bewust laag te houden. Al die service calls en monteurs kosten harde €uro's... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 18-05-2008 22:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:27:
[...]

vezel in je lichaam maar dan moet je nog geen flauwekul verhalen op gaan hangen. :)

UPC is juist zo'n beetje het klantvriendelijkst wat betreft abonnementsduur/opzeggen. Er zijn
Ik zal over 12 maanden even proberen mijn 3-in-1 abo op te zeggen dat ik net 1 maand geleden heb afgesloten, kijken of dat dan binnen een maand kan.....

Verwijderd

flowerp schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Klinkt goed. Het is nu al april geweest, maar de abonnement pagina's van UPC melden nog niets over Voom. Is deze ondertussen wel gewoon te zien of ook dat niet?

Ik wil wel graag HDTV kijken naast blu-rays en downloaden, maar 2 zenders die ik slechts af en toe kijk voor 13,- per maand is me net nog even te mager. Met een zender als BBC-HD erbij zou ik het overigens zeker doen.
Nee, helaas is er van de aangekondigde zenders nog niks te zien. Misschien dat daar snel duidelijkheid over komt, laten we het hopen. Er wordt trouwens ook gesproken over Eurosport HD, die vanaf 25 mei aanstaande wel bij Ziggo te zien zal zijn. Hopelijk volgt UPC ook spoedig.

Overigens wordt Wimbledon deze zomer in HD uitgezonden via Sport 1, dus dat is wel nice :9 .

Heb zelf sinds donderdag de HD DVR decoder in huis, en ben er prima over te spreken. In het begin werkte On Demand nog niet, maar dat is inmiddels ook verholpen. Geeft wel een leuke verbetering icm met m'n Full HD Pana kan ik zeggen.

In ieder geval dalijk het EK en de OS spelen in HD :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 23:43 ]

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 16:32
sylvesterrr schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:18:
[...]

Bullshit. UPC Digital TV kun je te allen tijde per maand opzeggen, ook de losse premiums (Film1, Sport1, BabyTV etc.). Het up- en downgraden (switchen tussen Starter/Starter DVR/Starter HD/Royaal/Royaal DVR/Royaal HD etc) kan volgens mij 1x per drie maanden...

Een ander verhaal wordt het als je UPC Digital TV als onderdeel van het triple play pakket hebt genomen, dan heb je inderdaad wel een jaarcontract...

Wat betreft het zenderoverzicht: http://www.upc.nl/televisie/zenderaanbod/zenders_1 Zoals je ziet zitten bij alle 'Royaal'-pakketten de royaal-zenders. ;)
Dan zeg ik toch gewoon op en bestel ik opnieuw als ik wil up/downgraden?

Vroeg me af of je met dit kassie nog wel van de Picture-in-Picture functie van je TV gebruik kan maken als je dat hebt.

Oh, en Apple, Ziggo laat je ook per maand opzeggen.

• Mawlana
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:36:
[...]

Ik zal over 12 maanden even proberen mijn 3-in-1 abo op te zeggen dat ik net 1 maand geleden heb afgesloten, kijken of dat dan binnen een maand kan.....
Een zeer flauwe reactie m.i.

Dr. Quipers vraagt hoe het zit met de contracten zonder iets te roepen over een totaalpakket.
Dr. Quipers schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:44:

Hierop roep je dat bij UPC niets zonder jaarcontracten kan e.d.
[...]

Ik reageer daarop alsvolgt:
sylvesterrr schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:18:
[...]

En Apple alsvolgt:
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:27:
[...]

En dan kom je met een reactie waarin je aangeeft dat je je 3-in-1 abo na een jaar waarschijnlijk niet per maand kunt opzeggen....
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:36:
[...]

We hadden het hier over een Digitale TV-abonnement, niet over een Triple Pakket... Dat heb ik je ook op 30 april verteld...

Met andere woorden: een los Digitale TV-abonnement kent geen jaarcontract (enkel opzegtermijn van 1 maand), een ander abonnement (telefonie/internet) of een totaalpakket kent wél een jaarcontract (én een opzegtermijn van 1 maand).

Verwijderd

Op dit moment zijn er 4 HD kanalen, Film1, Sport1, NatG, Discovery.
NOS gaat een aparte HD zender de lucht in gooien voor het EK en de OS.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Overmorgen worden VOOM HD en The History Channel HD toegevoegd.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:57:
Bron?

Verwijderd

Gisteren bij de UPC-Shop aan de Lijnbaan in Rotterdam de HDTV decoder met PVR opgehaald. Ik kon het analoge beeld niet meer aanzien met mijn Samsung 550, dus ff langs UPC gegaan.

De Decoder: Een zeer mooi uitziende (voor wat het waard is) decoder van Philips in het glanzend zwart (past goed bij m'n Samsung tv). Decoder werkt snel en heeft veel aansluitmogelijkheden evenals een netwerk en USB aansluiting, geen idee wat ik hiermee kan, iemand???

Het Abo: Voor 22,- Euri per maand ontvang ik het HDTV royaalpakket met veel zenders, dit is per maand opzegbaar, en aangezien er een actie liep hoef ik de 1e 3 mnd geen abokosten en installatiekosten te betalen. Hierin zitten ook de kosten van de decoder (400-600 euri) verdisconteerd. Als je dit in je achterhoofd houdt vallen de kosten imo wel mee.

Het resultaat: De gewone digitale TV van UPC is al prettig om naar te kijken tov het analoge signaal. Voor mijn perceptie is dit te vergelijken met DVD-kwaliteit. De HDTV weergave heeft me nog niet echt overtuigd, zeker als je 2,5m of minder van de TV afzit. Misschien komt dit omdat er alleen uitvoer op 720p of 1080i mogelijk is. Maar het HDTV signaal is nog ver van de kwaliteit van een gemiddelde Blu-ray.

Verder biedt dit abo heel veel zenders, echter voor mij bieden ze totaal geen toegevoegde waarde omdat ze totaal niet interessant zijn om naar te kijken.... en maar 2 (echte) HD zenders die ook nog eens overwegend herhalingen uitzenden. Maar hopelijk wel klaar voor de toekomst.......

Verwijderd

Weet jij iets zinnigs over Eurosport-HD te melden? Is UPC hier mee bezig en zo ja kun je een
prognose geven wanneer ie komt bij UPC?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 13:15 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kunnen bestaande klanten van UPC DTV ook overstappen naar zo'n HD-TV decoder?

Al gevonden. het kan idd. Maar zo'n box moet wel via HDMI aangesloten worden en m'n tv heeft er maar eentje dus voorlopig laat ik het even zo :)

PS3 zit al aangesloten via HDMI en ik vind het eigenlijk toch best wel duur. (18 euro extra met hd-recorder)

[ Voor 69% gewijzigd door Gunner op 19-05-2008 13:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Een bronvermermelding zou inderdaad wel gewenst zijn ja :) .

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
EU-Sport HD wordt verwacht begin Juni
Ned1 HD wordt verwacht begin Juli

Deze gegevens staan op de Ziggo-omslag om de DCBH360RS decoders.

Hoe het bij UPC zit? Geen idee.

• yohan
Ik werk bij UPC Nederland.
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:14:
Weet jij iets zinnigs over Eurosport-HD te melden? Is UPC hier mee bezig en zo ja kun je een
prognose geven wanneer ie komt bij UPC?
Geen flauw idee.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Ik werk bij UPC Nederland.
Ik zou het stilhouden ;)

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Zijn er hier mensen die overgegaan zijn van Royaal met DVR naar HD Royaal met DVR?
als ik het goed begrijp kan dat voor 9e extra per maand (van 13 naar 22)
maar heb nog geen aanbieding van UPC gehad terwijl ze daar normaliter vrij scherp op zijn met bestaande klanten

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk gehad. ;)

Vanochtend is op chelloo.com de officiële aankondiging gedaan:

http://www.chelloo.com/up...21-mei-2008-t24109.0.html

Nou nog het goede nieuws dat Eurosport-hd zal worden toegevoegd, Yohan... :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 13:41 ]

• kranendonk58
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-08-2025
Weet iemand of dat de HDTVbox nog steeds door een medewerker van UPC aangesloten worden?
In mijn bevesigings email staat namelijk :?

Binnen 3 weken sturen wij u het installatiepakket toe met de benodigde instructies. Het installeren duurt ongeveer 15 minuten.

Klopt, heb het verkeerd begrepen ;(
Vandaag het pakket binnengekregen en aangesloten. Aansluiten was zo gebeurd. Duurde alleen erg lang voor de decoder was geinitialiseerd.

[ Voor 25% gewijzigd door kranendonk58 op 21-05-2008 23:00 ]

Verwijderd

kranendonk58 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:52:
Weet iemand of dat de HDTVbox nog steeds door een medewerker van UPC aangesloten worden?
Binnen 3 weken sturen wij u het installatiepakket toe met de benodigde instructies. Het installeren duurt ongeveer 15 minuten.
En waar staat dan dat het door een medewerker aangesloten wordt?

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
Brimme schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:14:
is het tegenwoordig ook al mogelijk om hd te nemen met een triple pay abbo ?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of die optie er gaat komen met de HDTV-PVR. Krijg volgende week de sleutel van een nieuwbouw woning waarbij we van Casema naar UPC gebied verhuizen. Wilde dan de komende maand wel een triple pay abo gaan nemen maar dan graag met die nieuwe HDTV decoder+PVR

• yohan
Inmiddels is dit ( ^ ) mogelijk, voor € 9,00 per maand extra wordt de standaard DTV-variant in het 3-in-1-pakket vervangen door HDTV.

• flowerp
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:23:
Maar het HDTV signaal is nog ver van de kwaliteit van een gemiddelde Blu-ray.
Dat is ook niet verwonderlijk, de bitrate van blu-ray zit in de orde van grote van 17 ~ 50mbit/s. Het is natuurlijk niet realistisch om te verlangen dat dit over de huidige kabel wordt uitgezonden, zeker niet als je dan nog meer dan 1 zender wilt kunnen zien ;)

Het zou al een stuk helpen qua vrij bandbreedte op de kabel als de analoge TV gewoon werd afgeschaft. Als de 'gewone' zenders dan FTA worden en desnoods de regering decoders voor oudere TVs subsidieert dan hoeft niemand er last van te hebben.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
flowerp schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:17:
[...]

Dat is ook niet verwonderlijk, de bitrate van blu-ray zit in de orde van grote van 17 ~ 50mbit/s. Het is natuurlijk niet realistisch om te verlangen dat dit over de huidige kabel wordt uitgezonden, zeker niet als je dan nog meer dan 1 zender wilt kunnen zien ;)

Het zou al een stuk helpen qua vrij bandbreedte op de kabel als de analoge TV gewoon werd afgeschaft. Als de 'gewone' zenders dan FTA worden en desnoods de regering decoders voor oudere TVs subsidieert dan hoeft niemand er last van te hebben.
Lijkt me beter dat de prioriteiten van de regering bij de zorg/onderwijs/e.d. liggen i.p.v. iedereen een decoder te geven.

• yohan
Roelos schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:07:
Lijkt me beter dat de prioriteiten van de regering bij de zorg/onderwijs/e.d. liggen i.p.v. iedereen een decoder te geven.
Ik denk inderdaad dat gesubsidieerde decoders financieel niet haalbaar zijn. Er zou een ware run komen op die apparaten als ze gratis zouden zijn. Zeven miljoen huishoudens maal € 100,00 (inkoopprijs)...

Verwijderd

kranendonk58 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:52:
Is niet meer nodig. Ik heb het pakket ook aangeschaft via de website. Na 2 weken nog niets gehoord, dus gisteren maar eens gebeld met UPC. Daar was de hele bestelling niet doorgekomen :( .Wellicht een tip even achter je bestelling aan bellen.

Dus nogmaals per telefoon de bestelling voor HD tv doorgegeven. Hierbij werd aangegeven dat je eerst zelf de decoder mag "proberen" aan te sluiten. Als het niet lukt dan komt er een monteur langs.

• Dr. Quipers
Tonton schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:32:
Zijn er hier mensen die overgegaan zijn van Royaal met DVR naar HD Royaal met DVR?
als ik het goed begrijp kan dat voor 9e extra per maand (van 13 naar 22)
maar heb nog geen aanbieding van UPC gehad terwijl ze daar normaliter vrij scherp op zijn met bestaande klanten
Ik had ook al in het gewone UPC Digital TV topic geantwoord... Maandag lukte het me niet om te upgraden, want moest dan een nieuw duo pakket nemen etc. etc. etc.

Vandaag weer gebeld en het is in orde... Binnen 2 weken moet ik de nieuwe mediabox hebben en kan ik lekker het EK in HD bekijken! :D

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Even dubbelchecken:
klopt het dat het met UPC HDTV Starter niet mogelijk is, om je eigen mediacenter als harddisk recorder te gebruiken? Daar moet ik gewoon de DVR van UPC voor bestellen.
En klopt het dat ik de ingebouwde decoder van de sony KDL-40W4000 niet kan gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door Trax_Digitizer op 21-05-2008 10:46 ]

• flowerp
Yohan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:19:
[...]
Ik denk inderdaad dat gesubsidieerde decoders financieel niet haalbaar zijn. Er zou een ware run komen op die apparaten als ze gratis zouden zijn. Zeven miljoen huishoudens maal € 100,00 (inkoopprijs)...
Misschien wel minder als 7 miljoen. Dankzij de ietwat hufterige maar eigenlijk toch ook wel weer slimme actie van UPC een poosje geleden zijn er toch best een aantal mensen die al een decoder hebben. Ook in ieder geval het casema gebied zijn er vrij veel mensen die al een decoder hebben.

Daarbij komt nog de parallelle ontwikkeling dat heel veel nieuwe TVs (tenminste alle Sony's van de huidige en nieuwe generatie) al standaard met een DVB-C decoder komen.

• Dr. Quipers
Trax_Digitizer schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:46:
Even dubbelchecken:

En klopt het dat ik de ingebouwde decoder van de sony KDL-40W4000 niet kan gebruiken?
Klopt inderdaad... staat in het Sony Bravia topic ook het 1-en-ander over... UPC heeft een speciale encrypting waardoor het niet mogelijk is om die ingebouwde decoder te gebruiken... Althans dat is zoals ik het begrepen heb :)

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Zo heb ik het ook begrepen, maar wilde het even dubbelchecken alvorens de DVR in mijn UPC abonnement op te nemen. Bedankt. _/-\o_

• flowerp
Dr. Quipers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:00:
[...]
Klopt inderdaad... staat in het Sony Bravia topic ook het 1-en-ander over... UPC heeft een speciale encrypting waardoor het niet mogelijk is om die ingebouwde decoder te gebruiken...
Het is iets subtieler dan dat. Het DVB systeem staat het nadrukkelijk toe dat een vendor/provider haar eigen encryptie gebruikt. Hier is in de standaard uitdrukkelijk in voorzien door middel van het CI/CAM systeem. De provider specifieke encrypty module koop of huur je dan van de provider en via een smart-card kun je dan gewoon TV kijken via de decoder en tuner van je eigen apparaat.

UPC vond het echter noodzakelijk om dit systeem terzijde te schuiven en de decoder en de decrypter via een uniek ID aan elkaar te koppelen. De uitzend norm van UPC is technisch gezien gewoon DVB-C, maar het had net zo goed UDT kunnen zijn (UPC Digital Transmission). Praktisch kan namelijk geen enkele DVB-C apparaat gebruikt worden. Er moet altijd de UPC decoder tussen zitten die het decrypten, decoden en tunen doet.

Niemand weet echter waarom UPC dit doet. Er zijn in diverse andere topics al velen discussies over geweest die in de regel uitmonden in dat tweakers de UPC medewerkers hier 'schoften' oid noemen en de UPC medewerkers daar weer op reageren dat je niet verplicht bent om via UPC TV te kijken.

Naar mijn mening zou het -basis pakket- gewoon FTA (niet ge-encrypt) moeten zijn voor de digitale streams. UPC stelt altijd dat je dan anders stiekum kunt kijken naar zenders waar je geen abonnement op hebt, maar de zelfde zenders kun je toch ook al analoog zien? Dat is toch gewoon het UPC basis abonnement waarvoor je betaald? Als je die niet mag zien (omdat je niet betaald hebt) dan gaat toch gewoon het hele signaal op zwart? De extra encryptie voor het basis pakket is dan ook hoogst vreemd.

(dit is grofweg het zelfde argument als waarom er een regio beveiliging is. Officieel is daarvoor het antwoord: "anders ga je niet meer naar de bioscoop". Dit loopt natuurlijk al meteen mank als je ziet dat oude films die allang in de bioscoop zijn geweest ook regio beveiliging hebben)

• yohan
flowerp schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:59:
Niemand weet echter waarom UPC dit doet.
De redenen van UPC om dit te doen zijn niet geheim hoor. Zo kun je via de Mediabox gebruikmaken van diverse betaalde diensten, een belangrijke bron van inkomsten van UPC. Ook kun je via het UI van de UPC Mediabox extra kanalen aanvragen, en in de toekomst wellicht andere instellingen en opties wijzigen. Dat scheelt UPC veel telefoontjes.
Naar mijn mening zou het -basis pakket- gewoon FTA (niet ge-encrypt) moeten zijn voor de digitale streams. UPC stelt altijd dat je dan anders stiekum kunt kijken naar zenders waar je geen abonnement op hebt, maar de zelfde zenders kun je toch ook al analoog zien? Dat is toch gewoon het UPC basis abonnement waarvoor je betaald? Als je die niet mag zien (omdat je niet betaald hebt) dan gaat toch gewoon het hele signaal op zwart? De extra encryptie voor het basis pakket is dan ook hoogst vreemd.
Dat ben ik helemaal met je eens. Op die manier zou UPC bovendien extra klanten kunnen winnen: mensen die via hun interne decoder van digitale TV hebben geproefd willen wellicht een uitgebreider pakket (en nemen dan alsnog de Mediabox).

Verwijderd

@Yohan, vooralsnog ben ik alleen Historychannel-HD tegengekomen vandaag.

Kunnen we Voom-HD nog verwachten vandaag of is dat uitgesteld?

• yohan
Ik heb niets gehoord van uitstel. Voor zover ik weet gaat-ie vandaag gewoon in de lucht.

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mijn vraag heeft slechts zijdelings met UPC HDTV te maken, maar ik hoop toch dat iemand 'm kan beantwoorden ;)

Ik heb gelezen dat UPC nu/binnenkort een Familie HDTV abonnement aanbied met zo'n beetje alles wat er op Digitale TV te verkrijgen is (dus o.a. Sport 1 en Film 1). Nu is het normaliter zo dat deze "premium" zenders voor een tweede mediabox los aangeschaft moeten worden. Kan ik dus nu het Familie pakket aanschaffen zodat ik op een tweetal (HDTV) mediaboxen naar Film 1 kan kijken, of moet ik ook bij het Familie pakket voor de tweede mediabox Film 1 los aanschaffen? (alhoewel hierbij dus geen sprake is van een premium zender pakket, omdat deze al in het abo zijn opgenomen).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

mindcrash schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:15:
Mijn vraag heeft slechts zijdelings met UPC HDTV te maken, maar ik hoop toch dat iemand 'm kan beantwoorden ;)

Ik heb gelezen dat UPC nu/binnenkort een Familie HDTV abonnement aanbied met zo'n beetje alles wat er op Digitale TV te verkrijgen is (dus o.a. Sport 1 en Film 1). Nu is het normaliter zo dat deze "premium" zenders voor een tweede mediabox los aangeschaft moeten worden. Kan ik dus nu het Familie pakket aanschaffen zodat ik op een tweetal (HDTV) mediaboxen naar Film 1 kan kijken, of moet ik ook bij het Familie pakket voor de tweede mediabox Film 1 los aanschaffen? (alhoewel hierbij dus geen sprake is van een premium zender pakket, omdat deze al in het abo zijn opgenomen).
Als je Film1 (en/of Sport1) ook op je 2e mediabox wilt kunnen zien dien je hiervoor
wederom je portemonnee open te trekken, á 12,95 per kanaal of 19,95 tezamen.

Je moet dus voor iedere mediabox opnieuw Film1/Sport1 afsluiten/betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 18:04 ]

Verwijderd

Yohan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:39:
Ik heb niets gehoord van uitstel. Voor zover ik weet gaat-ie vandaag gewoon in de lucht.
Helaas nog steeds geen Voom-HD gezien. :/

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb geen HD, dus kan het thuis niet testen, maar misschien moeten de zenders even opnieuw worden opgezocht? Menu > Instellingen > Zoeken via netwerk > Pincode 0000 > Automatisch zoeken.

• Smarron

Smarron

The bend

Bergen schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:26:
Ik heb geen HD, dus kan het thuis niet testen, maar misschien moeten de zenders even opnieuw worden opgezocht? Menu > Instellingen > Zoeken via netwerk > Pincode 0000 > Automatisch zoeken.
Ik kon de History Channel HD wel direct vinden, zonder alles opnieuw te moeten zoeken. Stond er gewoon bij. Maar wellicht werkt het wel, proberen kan geen kwaad. :)

• lowfi
  • Laatst online: 21:35
Wordt zoom wel "gratis" aangeboden?

• Smarron

Smarron

The bend

lowfi schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:30:
Wordt zoom wel "gratis" aangeboden?
Er wijst niks op dat het niet gratis zou zijn.

The History Channel HD op kanaal 62
Voom HD op kanaal 64

Verwijderd

Yohan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:39:
Blijkbaar toch uitgesteld of iets dergelijks, want er is nog niks te zien ;) . En ik m is de ondertiteling bij History Channel HD....

• yohan
VOOM HD
In tegenstelling tot eerder bericht is één van de nieuwe HD zenders, VOOM HD, niet op 21 mei gelanceerd.

De reden hiervoor is dat er nog door VOOM en UPC Corporate (hoofdkantoor) onderhandeld wordt over de auteursrechten.

De verwachting is dat dit op korte termijn wordt opgelost en dan zal VOOM HD z.s.m. worden toegevoegd aan de HD pakketten.

Uitstel lancering Xite
Helaas is wegens een technisch issue bij Xite deze zender nog niet gelanceerd.

Er wordt nu door Xite hard aan dit probleem gewerkt en hopelijk wordt Xite aanstaande vrijdag live gezet.

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat hier m'n broek van afzakt wat betreft Voom-HD.

Zoals meestal bij UPC weer een geldkwestie.

Waarschijlijk zijn daarom toendertijd BravaHDTV en HD1-NL ook afgeketst. UPC is
niet bereid te betalen wat Ziggo wel doet, en gaat zitten zuigen om een paar centen extra korting.
Met het mogelijke gevolg dat een HDTV zender uiteindelijk helemaal niet doorgegeven wordt.

Waardeloos als je met zo'n provider opgescheept zit! :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 16:04 ]

• yohan
Da's een beetje een eenzijdige benadering. Natuurlijk probeert UPC de zenders zo goedkoop mogelijk te bemachtigen. De bedoeling hiervan is echter mede om het HDTV-pakket voor een concurrerende prijs aan te kunnen bieden. Lage inkooptarieven zijn dus in het voordeel van de abonnees. Los daarvan vind ik het slordig van UPC dat de onderhandelingen niet voor de bekendmaking waren afgerond.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:33
Betaal ik hier nou meer dan 20 euro per maand voor? Om UPC die weer om een paar cent loopt te mekkeren?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:30:
Lage inkooptarieven zijn dus in het voordeel van de abonnees.
Behalve als de andere partij dusdanig ziek wordt wanneer UPC haar poot stijf blijft houden en dus lekker met de andere partij ( Ziggo, zie o.a Eurosport HD die waren er in een half uurtje uit ) in zee gaat, waardoor UPC abbonees in de kou blijven staan. Als het zo door gaat flikker ik UPC de deur uit.

Verwijderd

De introductie van VOOM HD loopt inderdaad wat vertraging op. Wij verwachten dat wij op zeer korte termijn VOOM HD kunnen lanceren.

Overigens is Xite vanaf vrijdag 23 mei, 10.00 uur, via Starter op kanaal 618 te beluisteren.

Verwijderd

Ik zie dat bij een HDTV-pakket de installatiekosten geen verplichting meer zijn, maar slechts een optie. Indien je een extra HD-mediabox wilt bestellen, staan hier echter nog wel installatiekosten van 70 euro bij, die ik helemaal niet nodig heb. Is dit verourderde informatie? (Aangezien de HDTV PVR ook nog niet als extra is te bestellen, of kan dit ook niet?)

• Smarron

Smarron

The bend

Kan helaas niet. Jammer he. Wilde ik ook, maar achteraf had ik ze toch nodig vanwege lijnmetingen etc.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

flowerp schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:59:
[...]

(dit is grofweg het zelfde argument als waarom er een regio beveiliging is. Officieel is daarvoor het antwoord: "anders ga je niet meer naar de bioscoop". Dit loopt natuurlijk al meteen mank als je ziet dat oude films die allang in de bioscoop zijn geweest ook regio beveiliging hebben)
Het basis (alles wat ook analoog op de kabel staat) pakket is Free To Air/Cable, alleen NET5 is laatst verplaatst en helaas naar een ge-encode transponder, maar alle andere kanalen ontvang ik prima op mijn mediacenter. Ik hoop dat iemand bij UPC NET5 weer naar een andere transponder schuift.

Ik heb nu nog de PVR, maar ontvang binnen een week de HD PVR, het voordeel met mijn tvkaart is dat ik alle kanalen van 1 transponder te gelijk kan opnemen. (Bijv Ned 1, 2 en 3 of RTL 4,5 en 7, met twee tuners kan ik dus al die kanalen te gelijk opnemen)

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2008 19:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Ik heb net een panasonic 42inch plasma gekocht dus wilde zowiezo digitaal.
Op de radio hoorde ik een reclame dat je bij je HD abbonement nu een HD recorder kreeg.
Nou, die reclame is dus echt misleiding want die optie zit nog steeds alleen bij het allerduurste abbonement, je betaald er dus gewoon extra voor.
Maar goed, wel even het standaard HD abbo afgesloten om te zien hoe dat is.

Voor het extra betaalde geld vind ik het aangebodene echt triest.
2 zenders die continu herhalen. Duidelijk niet eens altijd HD opgenomen.

Ik wacht tot na het EK en ga zeg het HD gedeelte dan weer mooi op want dit is echt pure bull.

Als ze binnen die tijd NL1, 2 en 3 in HD uitzenden wil ik nog wel blijven maar dat zit er denk ik niet echt in.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:02:
Ik zie dat bij een HDTV-pakket de installatiekosten geen verplichting meer zijn, maar slechts een optie. Indien je een extra HD-mediabox wilt bestellen, staan hier echter nog wel installatiekosten van 70 euro bij, die ik helemaal niet nodig heb. Is dit verourderde informatie? (Aangezien de HDTV PVR ook nog niet als extra is te bestellen, of kan dit ook niet?)
Als je nu al twee gewone Mediaboxen hebt (één met Sport1/Film1), en je wilt er één vervangen door een HDTV box, hoe zit het dan? Moet je dan ook die kosten betalen? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

• lowfi
Dat moest ik een maand geleden nog wel. Ze hebben toen wel het 1 en ander in de meterkast vervangen.

Mijne 2e mediabox is ook een HD box.1e een normale.

Verwijderd

Zamorano schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:47:
[...]

Als je nu al twee gewone Mediaboxen hebt (één met Sport1/Film1), en je wilt er één vervangen door een HDTV box, hoe zit het dan? Moet je dan ook die kosten betalen? Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Dan kun je of als hoofdmediabox HD bestellen of als 2e mediabox. Het resultaat maakt in beide gevallen niet uit: één van je mediboxen wordt vervangen door een HD-mediabox (eentje moet je retour sturen), maar als je HD als tweede mediabox kiest, ben je qua abonnement wel goedkoper uit. Wellicht zit je dan echter wel aan de genoemde 70 euro vast, waar ik zelf ook nog geen duidelijkheid over kan krijgen.

• flowerp
|sWORDs| schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:10:
[...]
Het basis (alles wat ook analoog op de kabel staat) pakket is Free To Air/Cable, alleen NET5 is laatst verplaatst en helaas naar een ge-encode transponder, maar alle andere kanalen ontvang ik prima op mijn mediacenter.
Hmmm, en welke regio is dat dan? Is dat echt permanent? Ik zal het morgen weer eens proberen, maar eerder is het soms even FTA en dan opeens lange tijd weer niet. Ik heb nu de hele kabel niet eens meer in mijn TV (een Sony met ingebouwde DVB-C decoder) omdat het toch telkens wel en niet werkt.

Ik zat overigens eerst in regio Amsterdam, nu in de UPC regio van Zevenaar (Gelderland).

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

flowerp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:24:
[...]

Hmmm, en welke regio is dat dan? Is dat echt permanent? Ik zal het morgen weer eens proberen, maar eerder is het soms even FTA en dan opeens lange tijd weer niet. Ik heb nu de hele kabel niet eens meer in mijn TV (een Sony met ingebouwde DVB-C decoder) omdat het toch telkens wel en niet werkt.

Ik zat overigens eerst in regio Amsterdam, nu in de UPC regio van Zevenaar (Gelderland).
Dit is landelijk, en permanent is het nooit, UPC kan zo besluiten het anders te doen, echter staat het nu toch zo'n twee jaar open.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
|sWORDs| schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:10:
Het basis (alles wat ook analoog op de kabel staat) pakket is Free To Air/Cable, alleen NET5 is laatst verplaatst en helaas naar een ge-encode transponder, maar alle andere kanalen ontvang ik prima op mijn mediacenter. Ik hoop dat iemand bij UPC NET5 weer naar een andere transponder schuift.
Voor de duidelijkheid: Een transponder wordt in de kabel wereld een Transport Stream genoemd. Verder wordt niet een volledige Transport Stream van encryptie voorzien, maar de afzonderlijk digitale kanalen ook wel services genoemd en van die services worden dan veelal alleen maar bepaalde componenten encryptie voorzien. Die componenten worden de Elementary Streams genoemd. De meeste kabelbedrijven kiezen ervoor om alleen de audio en video Elementary Streams van encryptie te voorzien en laten de eventuele bijbehorende teletext en DVB ondertiteling Elementary Stream zonder encryptie door.

Er bestaat dus niet zoiets als een Transport Stream waarin de digitale kanalen automatisch van encryptie worden voorzien als het digitale kanaal via die Transport Stream wordt doorgegeven. Het wel of niet encrypten van de componenten van een digitaal kanaal is een beslissing van UPC. Voor zover mij bekend is of was NET5 ook niet verplaatst toen UPC besloot om alsnog de encryptie toe te passen op de componenten van dit kanaal.

• Dr. Quipers
Nog een vraagje over de HD DVR mediabox.

Heeft deze wel een optical out, zodat ik het geluid via optical naar m'n receiver kan leiden? Ik was in de veronderstelling dat de gewone DVR dit had dus had al zon kabel gekocht. Moet hem nog ruilen, maar als de HD DVR wel optical out heeft dan scheelt dat weer een wandeling richting de audioboer ;)

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
flowerp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:24:
Gebruik ook bij de Quick Scan instellingen de volgende informatie:
Netwerk ID = 43142
Netwerk frequentie = 164 MHz
Symbool snelheid = 6900
QAM = 64

Ik weet niet zeker of je ook de QAM kon invoeren.

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:03:
Nog een vraagje over de HD DVR mediabox.

Heeft deze wel een optical out, zodat ik het geluid via optical naar m'n receiver kan leiden? Ik was in de veronderstelling dat de gewone DVR dit had dus had al zon kabel gekocht. Moet hem nog ruilen, maar als de HD DVR wel optical out heeft dan scheelt dat weer een wandeling richting de audioboer ;)
Jup, HD DVR heeft wel een optical out aansluiting =)

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:22
Een zeer handig topic! Ik zit momenteel erg te twijfelen of ik moet gaan voor HDTV van UPC. Ik bekijk alles nu via mijn vista mediacenter in combinatie met een tvkaart (analoge tv). De kwaliteit van een LCD / analoge tvkaart op de pc is niet om naar huis te schrijven. HDTV zou dus ideaal zijn. Is het nu al mogelijk om de HDTV box van UPC aan te sluiten op een windows mediacenter?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ArChie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Voor de duidelijkheid: Een transponder wordt in de kabel wereld een Transport Stream genoemd. Verder wordt niet een volledige Transport Stream van encryptie voorzien, maar de afzonderlijk digitale kanalen ook wel services genoemd en van die services worden dan veelal alleen maar bepaalde componenten encryptie voorzien. Die componenten worden de Elementary Streams genoemd. De meeste kabelbedrijven kiezen ervoor om alleen de audio en video Elementary Streams van encryptie te voorzien en laten de eventuele bijbehorende teletext en DVB ondertiteling Elementary Stream zonder encryptie door.

Er bestaat dus niet zoiets als een Transport Stream waarin de digitale kanalen automatisch van encryptie worden voorzien als het digitale kanaal via die Transport Stream wordt doorgegeven. Het wel of niet encrypten van de componenten van een digitaal kanaal is een beslissing van UPC. Voor zover mij bekend is of was NET5 ook niet verplaatst toen UPC besloot om alsnog de encryptie toe te passen op de componenten van dit kanaal.
Een frequentieblok heet gewoon transponder. DVB is DVB of het nu C of S is. Een transport stream is een multiplex welke zich in een transponder bevind. Net is onderdeel van de SBS groep, het lijkt me niet waarschijnlijk dat SBS gevraagd heeft om alleen NET5 te encrypten. SBS6 of Veronica lijkt me dan nog logischer. Verder hebben de andere kabelmaatschappijen met FTC Net5 ook niet geencrypt. Typisch geval van verplaatsen zonder na te denken.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 23-05-2008 12:34 ]

• yohan
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:45:
Net is onderdeel van de SBS groep, het lijkt me niet waarschijnlijk dat SBS gevraagd heeft om alleen NET5 te encrypten. SBS6 of Veronica lijkt me dan nog logischer. Verder hebben de andere kabelmaatschappijen met FTC Net5 ook niet geencrypt. Typisch geval van verplaatsen zonder na te denken.
Dat is onjuist. UPC wil alle kanalen coderen en is daar onlangs mee begonnen door o.a. Net5 te encrypten. Om technische redenen is het encrypten van de overige FTA-kanalen voorlopig uitgesteld. Van afstel is echter zeker geen sprake.

• Dr. Quipers
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:28:
[...]

Jup, HD DVR heeft wel een optical out aansluiting =)
Kijk goed nieuws! Dan heb ik straks alles digitaal aangesloten :D

Heb net nog even de UPC handleiding HD doorgenomen en daar staat inderdaad onder punt 9: SPDIF als aansluiting. SPDIF = optical neem ik aan?

Alleen nog even een betere HDMI-kabel aanschaffen, of is de door UPC meegeleverde van afdoende kwaliteit?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Yohan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:22:
[...]

Dat is onjuist. UPC wil alle kanalen coderen en is daar onlangs mee begonnen door o.a. Net5 te encrypten. Om technische redenen is het encrypten van de overige FTA-kanalen voorlopig uitgesteld. Van afstel is echter zeker geen sprake.
Heb je dat via je werk gehoord? Is dit omdat het nu mogelijk is een extra box af te nemen?

• lowfi
Dr. Quipers schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:25:
[...]

Kijk goed nieuws! Dan heb ik straks alles digitaal aangesloten :D

Heb net nog even de UPC handleiding HD doorgenomen en daar staat inderdaad onder punt 9: SPDIF als aansluiting. SPDIF = optical neem ik aan?

Alleen nog even een betere HDMI-kabel aanschaffen, of is de door UPC meegeleverde van afdoende kwaliteit?
Kwaliteit is prima. Dure HDMI kabels zijn onzin.

Verwijderd

SPDIF is coaxiaal, optical is toslink.

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:30:
Da's een beetje een eenzijdige benadering. Natuurlijk probeert UPC de zenders zo goedkoop mogelijk te bemachtigen. De bedoeling hiervan is echter mede om het HDTV-pakket voor een concurrerende prijs aan te kunnen bieden.
Sinds kort schijnen we bij UPC de Philips HDTV decoder zelf te kunnen aanschaffen, net als
bij Ziggo. Niet rekening meer hoeven houdend met de huurprijs van de hardware kunnen we de abonnementsprijzen dus nu naast elkaar leggen:

Ziggo: HDTV basispakket bevat 6 HDTV zenders (incl. het felbegeerde Eurosport-HD
op de 25e). En dat voor slechts 3,95 per maand (dit uiteraard ex basis abo).

UPC; HDTV basispakket bevat heden ten dage slechts 3 zenders (ik reken Voom nog niet mee want dat kan nog een week duren, maar ook nooit), voor 9 euro.

En dan durf jij het woord concurrerend in de mond te nemen? :o UPC is met kop en schouders
de duurste HDTV kabelaar in Nederland, en als klap op de vuurpijl krijg je voor die duurdere prijs ook nog een het karigste aanbod!
Het gepretendeerde HDTV leiderschap merk ik dus vooralsnog alleen in de prijs, want die is het hoogst ja. Qua aanbod bungelt UPC echter onderaan.

Helaas kunnen we in UPC gebied niet overstappen, anders vrees ik (voor UPC) dat het
toch echt erg stil zou worden bij ze...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 17:57 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:19:
SPDIF is coaxiaal, optical is toslink.
SPDIF betekend alleen Sony/Phillips digital interface
Dit zegt dus niet of dit coax of optical is.

• Brimme
Is er al bekend wanneer eurosport HD komt naar upc en ned 1 hd ?

Verwijderd

Ned 1 vanaf 1 Juni 06.00 uur en Eurosport misschien wel nooit, als het te duur blijft voor UPC om het door te geven..... we praten dan uiteraard over een luizige 0.73% korting ofzo die UPC wil bedingen :) .

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 19:12 ]

• yohan
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:49:
[...]

Sinds kort schijnen we bij UPC de Philips HDTV decoder zelf te kunnen aanschaffen, net als
bij Ziggo. Niet rekening meer hoeven houdend met de huurprijs van de hardware kunnen we de abonnementsprijzen dus nu naast elkaar leggen:

Ziggo: HDTV basispakket bevat 6 HDTV zenders (incl. het felbegeerde Eurosport-HD

UPC; HDTV basispakket bevat heden ten dage slechts 3 zenders (ik reken Voom nog niet mee want dat kan nog een week duren, maar ook nooit), voor 9 euro.

En dan durf jij het woord concurrerend in de mond te nemen? :o UPC is met kop en schouders
de duurste HDTV kabelaar in Nederland, en als klap op de vuurpijl krijg je voor die duurdere prijs ook nog een het karigste aanbod!
Het gepretendeerde HDTV leiderschap merk ik dus vooralsnog alleen in de prijs, want die is het hoogst ja. Qua aanbod bungelt UPC echter onderaan.
Een vergelijking van niks. Het Ziggo HD-pakket bevat 6 HDTV-zenders. Het UPC HD-pakket bevat 3 HDTV-zenders plus >50 resp. >90 SDTV-zenders. Bij Ziggo moet je de SDTV-zenders er los bijnemen, in zgn. keuzepakketten vanaf 3,95 p.s.

Als je een eerlijke vergelijking wilt maken neem je twee keuzepakketten van Ziggo (= € 6,95) + Ziggo HDTV (= € 3,95) = totaal € 10,90 p/m. Bij UPC betaal je voor hetzelfde € 9,00 p/m.

Verwijderd

Yohan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:27:
[...]

Een vergelijking van niks. Het Ziggo HD-pakket bevat 6 HDTV-zenders. Het UPC HD-pakket bevat 3 HDTV-zenders plus >50 resp. >90 SDTV-zenders. Bij Ziggo moet je de SDTV-zenders er los bijnemen, in zgn. keuzepakketten vanaf 3,95 p.s.

Als je een eerlijke vergelijking wilt maken neem je twee keuzepakketten van Ziggo (= € 6,95) + Ziggo HDTV (= € 3,95) = totaal € 10,90 p/m. Bij UPC betaal je voor hetzelfde € 9,00 p/m.
Het digitale basispakket bij Ziggo is gratis (inbegrepen in het analoge basisabbo).

Iemand die dus gewoon de belangrijkste zenders digitaal wil zien + een HDTV pakket wil hebben is bij Ziggo 15,90 + 3,95 kwijt. Niet alleen goedkoper dan UPC maar - dit steekt mij persoonlijk het meest - een dubbele hoeveelheid HD zenders als bij UPC.

Dus harstikke sympatiek die verhalen dat UPC in het belang van de klant over nieuwe HDTV zenders onderhandelt, maar Ziggo lijkt dit toch een stuk beter te doen. UPC zal wel weer tot aan de kerst
over Eurosport-HD aan het onderhandelen zijn, zuigend en nog eens zuigend over een extra 0,7% korting, terwijl Ziggo er in een half uurtje uit was en de klanten vanaf overmorgen kunnen genieten van Eurosport-HD. Wie denkt er hier nou het meest aan de klant? :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 22:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:49:
[...]

UPC is met kop en schouders de duurste HDTV kabelaar in Nederland, en als klap op de vuurpijl krijg je voor die duurdere prijs ook nog een het karigste aanbod!
Ja, en als het je niet bevalt dan stap je toch over naar een andere kabelleverancier in je regio. Oh nee, wacht, dat kan niet. Tja, dan weet je dus ook meteen waarom het zo duur is. Monopolisme is funest voor de consument.

• flowerp
Yohan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:22:
[...]
UPC wil alle kanalen coderen en is daar onlangs mee begonnen [...]
Maar -waarom- dan?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Don't ask me, dit is - voor zover ik weet - geen informatie die wij op de helpdesk hebben ontvangen, dus ik zou graag van Yohan horen waar hij die informatie vandaan heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 24-05-2008 02:16 ]

• yohan
Dan volg jij de interne communicatie niet goed, want dit is wel degelijk heel duidelijk meegedeeld :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zal 't eens nagaan... Maar ik ga hier niets bevestigen of ontkennen wat onder interne communicatie valt. Dat zou jij overigens ook niet moeten doen, waarop ik jou niet zou moeten hoeven aanspreken.

[ Voor 95% gewijzigd door Bergen op 24-05-2008 04:37 . Reden: taart ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.