UPC HDTV

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 71.939 views sinds 30-01-2008

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Bergen schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 04:06:
Ik zal 't eens nagaan... Maar ik ga hier niets bevestigen of ontkennen wat onder interne communicatie valt. Dat zou jij overigens ook niet moeten doen, waarop ik jou niet zou moeten hoeven aanspreken.
Bergen schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 02:15:
[...]
Don't ask me, dit is - voor zover ik weet - geen informatie die wij op de helpdesk hebben ontvangen,
Doe jij hier niet precies hetzelfde?

Anyway, hier is niets geheims aan. Zie onder andere dit topic op het Chelloo-forum.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:54

d0s

sssst

Ik belde op voor een upgrade naar de Royaal HD met DVR..

ik vroeg nog extra aan mevrouw of ik de royaal HD met DVR op kon halen bij het UPC centre, en ze wist me te vertellen dat sommige UPC centers dit doen (ze gaf zelf toe dat het nog een zooitje was met de distributie).. ik ga dus maandag even langs en mocht het niet lukken dan bel ik alsnog :)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
heb daar dus ook voor gebeld afgelopen vrijdag.

Ik kon hem volgens de mw ophalen op de centuurbaan in Amsterdam.

Daar aangekomen : nee Mr u kunt hem niet hier ophalen, dat kan alleen als u een nieuwe klant bent.heb nog stennis staan schoppen maar kreeg hem echt niet mee.:( heb wel ter compensatie een gratis Philips dect telefoon gekregen). dus moet helaas ook 2 weken gaan wachten. Echt slecht dat die verhalen zo tegenstrijdig zijn.

Verwijderd

Bekijk het van de positieve kant :) . Als het meezit heb je 'm nog net voor het begin van het EK in huis ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Yohan schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:35:
[...]

Doe jij hier niet precies hetzelfde?
Nee, interne communicatie breng ik niet naar buiten. De regels daaromtrent zijn glashelder en die respecteer ik. Maar als intern iets niet is gecommuniceerd mag je dat natuurlijk gewoon zeggen. En dat deed ik ook, ik zei dat er - volgens mij - niets over was gecommuniceerd. Mocht er intern worden gecommuniceerd dat alle FTA-kanalen op termijn versleuteld gaan worden, dan zal ik dat hier niet op het forum zetten.

Ik help anderen hier soms met UPC-problemen en beantwoord soms vragen over produkten, maar puur als buitenstaander. Niet namens UPC. Ik zit hier ook niet onder werktijd.
Anyway, hier is niets geheims aan. Zie onder andere dit topic op het Chelloo-forum.
Nouja dat topic is 18 pagina's lang. Ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt als ik het hele topic niet doorspit. Als een van de UPC-medewerkers daarin heeft gezegd dat alle FTA-kanalen op slot gaan, dan zouden wij dat hier ook mogen bevestigen, want dan zou het officieel naar buiten zijn gebracht. Maar als sommige gebruikers het beweren, zonder officiele bron, dan natuurlijk niet.

Maar nogmaals, ik bevestig noch ontken de geruchten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 25-05-2008 01:05 ]

Verwijderd

Kunnen jullie deze discussie via PM voeren :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zullen we maar weer ontopic gaan? :')
Brimme schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:39:
Daar aangekomen : nee Mr u kunt hem niet hier ophalen, dat kan alleen als u een nieuwe klant bent.
Bij de UPC Centers kun je inderdaad niet terecht voor 'swaps' (het omruilen van een modem/box).

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Kan, maar ik denk dat alles erover wel gezegd is. On-topic maar weer inderdaad.

• d0s

d0s

sssst

Brimme schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:39:
heb daar dus ook voor gebeld afgelopen vrijdag.

Ik kon hem volgens de mw ophalen op de centuurbaan in Amsterdam.

Daar aangekomen : nee Mr u kunt hem niet hier ophalen, dat kan alleen als u een nieuwe klant bent.heb nog stennis staan schoppen maar kreeg hem echt niet mee.:( heb wel ter compensatie een gratis Philips dect telefoon gekregen). dus moet helaas ook 2 weken gaan wachten. Echt slecht dat die verhalen zo tegenstrijdig zijn.
Mij werd vertelt tussen 3 en 5 weken :S

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
3 en 5 weken ? :S lijkt mij sterk, aan de telefoon zeggen ze ook 10 dagen.

Verwijderd

Na de informatie op de UPC-website na te zijn gegaan, blijven twee opmerkingen/vragen bij mij hangen:

1) Momenteel hebben wij UPC-starter met het oude Extra-Channel pack (zoiets als Royaal maar dan met minder zenders en 2 dagen uitzending gemist, doch 3 euro goedkoper). Nu willen wij er een HD (PVR) decoder bij hebben. Vreemde is dat dit goedkoper blijkt te zijn als de HD decoder als extra mediabox besteld wordt:

* Starter + Extra HD decoder = 4 + 9 = 13 euro/maand (exclusief extra channel pack)
* Starter HD + Extra decoder = 13 + 4 = 17 euro/maand (exclusief extra channel pack)

Bij de Extra HD decoder staan overigens ook weer 70 euro installatiekosten, maar zijn die nou achterhaald of niet? (Ofwel, zijn ze nog steeds verplicht)
Kan iemand mij echter tonen dat ik iets niet meereken, of verschillen de tarieven voor precies dezelfde service? (Wat idioot zou zijn)

2) Er wordt op diverse plekken geadverteerd met Gratis HD PVR bij een HD-abonnement, terwijl de meerprijs van een HD PVR 5 euro bedraagt tov een HD decoder. Wordt met gratis in dit geval bedoeld dat je de HD PVR 'gratis' krijgt? (Wat natuurlijk niet zo is, je krijgt hem in bruikleen en je betaalt indirect met hogere abonnements kosten)

Verwijderd

Wat is PVR?

Google biedt ook uitkomst bij dit soort vragen!

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 23:33 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Personal Video Recoder. UPC noemt dat een DVR of wel Digital Video Recorder. Wordt door elkaar gebruikt.

Verwijderd

Ik zit ook te denken om te upgraden naar het HDTV pakket. Enige reden voor mij is de HDMI link naar de TV en de upscaler. Kan iemand mij zeggen of de SD via deze decoder beter is dan de SD via de "normale" decoder van UPC?

Verwijderd

Tja, dan is inderdaad de vraag of de scaler van UPC beter is dan de scaler van je TV.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:48:
Tja, dan is inderdaad de vraag of de scaler van UPC beter is dan de scaler van je TV.
TV is een Samsung LE40A656. In hoeverre die scaler beter/slechter is dan die van de UPC box, is een goede vraag. Rest alleen nog of de aansluiting via HDMI nog een beeldverbeterend effect kan hebben.

Gevoelsmatig heb ik nu op een aantal zender iets te veel last van artifacts (dat kan ook aan die zenders liggen) waarvan ik vermoed dat het minder kan worden als ik e.a. via HDMI aansluit. Dan blijft de hele signaalweg digitaal.

Verwijderd

Digitale TV kun je wel vergelijken met een DVD, de kwaliteit is dus een stuk beter dan analoge televisie ookal is het SD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:46:
Digitale TV kun je wel vergelijken met een DVD, de kwaliteit is dus een stuk beter dan analoge televisie ookal is het SD.
Dat dacht ik ook al. Ik ga eens bellen met die lui. Hoewel met opkomend EK zal het wel druk zijn met iedereen die een HD abo wilt voor het EK.

Verwijderd

Misschien heb je een UPC winkel in de buurt? Nieuwe klanten kunnen daar zo een doosje meenemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:06:
Ik zit ook te denken om te upgraden naar het HDTV pakket. Enige reden voor mij is de HDMI link naar de TV en de upscaler. Kan iemand mij zeggen of de SD via deze decoder beter is dan de SD via de "normale" decoder van UPC?
Om deze reden (+EK) heb ik HDTV Royaal ook zojuist besteld. Wel zonder DVR want die gebruik ik toch niet.

Weet iemand of de decoder zonder DVR identiek is aan de decoder met DVR, afgezien van de recorder?

• Mawlana
  • Nu online
Het zijn twee compleet verschillende modellen.

Verwijderd

Gatverdamme, het pesten van UPC neemt grotere vormen aan. Nu zijn naast Net5 opeens RTL5 en RTL8 niet meer te bereiken.

Is het nu zo moeilijk om de klanten met een tuner in de TV een CAM aan te bieden waarmee ze niet worden geconfronteerd met alle ongemakken van een separate UPC box. Ik wil helemaal niet met een dubbele afstandsbediening werken laat staan uberhaupt nóg een apparaat erbij. :(

Misschien wordt het maar eens tijd om de NMA te tippen, want in mijn woonplaats is er geen andere aanbieder dan UPC en als je digitale televisie wilt ben je verplicht om die UPC box af te nemen omdat ze daar met de On Demand functies natuurlijk flink op verdienen. Iets met koppelverkoop.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 22:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:32:
Ik wil helemaal niet met een dubbele afstandsbediening werken
Neem een Harmony, kun je je andere afstandsbedieningen ook weggooien :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:48:
[...]

Neem een Harmony, kun je je andere afstandsbedieningen ook weggooien :)
Werkt bij jou de harmony vlekkeloos?
Wij hebben hier de 525, maar soms zapt ie de mediabox opeens naar kanaal "4".
Of schiet hij er een paar door als je "channel-up" gebruikt.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Ja werkt perfect nadat ik via de Software en knop probleem oplossen de gevoeligheid omlaag heb gebracht. Zowel mijn 525 als One werken vlekkeloos met de Mediabox.

Verwijderd

Het punt is, is dat je altijd concesies moet gaan doen met een symphony afstandbediening. Ik wil gewoon de normale ingebouwde TV gids functionaliteit gebruik in plaats van de UPC TV gids die een stuk minder prettig werkt.

Verwijderd

Dat kan je wel willen, maar dat kan niet. Leg je erbij neer.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:08:
Het punt is, is dat je altijd concesies moet gaan doen met een symphony afstandbediening. Ik wil gewoon de normale ingebouwde TV gids functionaliteit gebruik in plaats van de UPC TV gids die een stuk minder prettig werkt.
Je kan toch gewoon op de HARMONY afstandsbediening instellen dat jij de tv gids van je tv wil gebruiken, inplaats van die van UPC.
Met de harmony software is dat allemaal in te stellen hoor.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Ben ik de enige bij wie sommige kanalen even op zwart springen en weer terug komen?

Als ik analoog kijk gebeurd dat niet dus het is iets met de UPC box lijkt me.

Soms kijk ik een half uur zonder problemen en plots gebeurd het dan paar keer per minuut tot ik het maar opgeef naar die zender te kijken. Ene zender heeft er meer/vaker last van dan anderen. (eurosport en net 5 vaak) maar uiteindelijk doen alle zenders het wel.

UPC heeft het nog niet opgelost.

Moet de mediabox output btw op auto of op een standaard waarde worden gezet?

Wilde ik vandaag "radar" kijken van gisteren, blijken er veel programma's niet in de lijst te staan.
Daar wordt niets over vermeld bij de voorwaarden en de beschrijving van je abbonement. Heeft iemand daar al over gebeld met UPC?

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Zo de uitlevering van de HD DVR box gaat toch best vlotjes... toen ik hem een week geleden bestelden zei de dame aan de telefoon dat het wel 2 weken kon duren. Het duurde gelukkig maar een week! :D

Alleen nu doet ie het nog niet... hij blijft hangen in het installatie scherm.. Net UPC gebeld en daar gaven ze aan dat er nog een terugkoppeling van TNT moet plaatsvinden dat de box is afgeleverd en pas dan kunnen ze de oude box deactiveren en de nieuwe HD DVR activeren... De verwachting is dat het vandaag wel zou moeten gebeuren... Nog maar even geduld opbrengen dan...

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Levering gaat inderdaad netjes. Heb vorige week Starter met DRV en HDTV besteld (18 eu p/m). Gisteren decoder/DVR binnen gekregen. Binnen half uurtje alles aan de praat. Discovery HD en Animal Planet HD (720p) zien er erg mooi uit op mijn 40W4000. Ook bij de 'gewone' zenders (576p) zie ik een toename van de kwaliteit ten opzichte van het analoge signaal.
Ook het opnemen is echt een fluitje van een cent. Ook mijn vriendin had dat binnen 5 minute door.

Tot nu toe erg tevreden, alleen jammer van die extra afstandsbediening... heb er nu al 4. 8)7

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 17:27

LyxKyo

Dreambox was fun!

Dr. Quipers schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:22:
Zo de uitlevering van de HD DVR box gaat toch best vlotjes... toen ik hem een week geleden bestelden zei de dame aan de telefoon dat het wel 2 weken kon duren. Het duurde gelukkig maar een week! :D

Alleen nu doet ie het nog niet... hij blijft hangen in het installatie scherm.. Net UPC gebeld en daar gaven ze aan dat er nog een terugkoppeling van TNT moet plaatsvinden dat de box is afgeleverd en pas dan kunnen ze de oude box deactiveren en de nieuwe HD DVR activeren... De verwachting is dat het vandaag wel zou moeten gebeuren... Nog maar even geduld opbrengen dan...
dit kunnen ze gewoon overrulen, hebben ze bij mij ook gedaan. Jij belt toch dat je de HD DVR binnen hebt, dus waarom nog wachten op TNT. lijkt me een beetje overbodig.

bellen en beeld eisen, gaat goed komen dan.

cheers!

Verwijderd

Trax_Digitizer schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:10:
Levering gaat inderdaad netjes. Heb vorige week Starter met DRV en HDTV besteld (18 eu p/m). Gisteren decoder/DVR binnen gekregen. Binnen half uurtje alles aan de praat. Discovery HD en Animal Planet HD (720p) zien er erg mooi uit op mijn 40W4000. Ook bij de 'gewone' zenders (576p) zie ik een toename van de kwaliteit ten opzichte van het analoge signaal.
Ook het opnemen is echt een fluitje van een cent. Ook mijn vriendin had dat binnen 5 minute door.

Tot nu toe erg tevreden, alleen jammer van die extra afstandsbediening... heb er nu al 4. 8)7
Animal Planet HD ???

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:11

Tjark

DON'T PANIC

Doet History Channel HD het bij jullie? Bij mij staat er 'signaal verlies' of iets dat de kabel uit het kastje is geschoten (wat natuurlijk niet is, want andere zenders (ook HD) doen het wel.

Zit in Nijmegen

*insert signature here

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Sorry! Ik bedoel National Geographic HD

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:20:
Dat kan je wel willen, maar dat kan niet. Leg je erbij neer.
Ik heb me erbij neergelegd. UPC doet er alles aan om het haar klanten zo onprettig mogelijk te maken, dus ik heb de opzegging voor UPC al klaar liggen. Ik heb nooit bij een andere aanbieder gezeten en was een tevreden klant tot ze met dit soort klantje-pest praktijken aan kwamen zetten.

Dit is dé manier om je klanten te verliezen.

• Dr. Quipers
Ik heb inderdaad een uur later weer UPC gebeld en iemand anders heeft iets omgezet... dat HD beeld is secht wel subliem zeg! Vooral Discovery is erg mooi! :D

Nu hopen dat Eurosport HD ook snel een keertje beschikbaar komt!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 16:48

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ben benieuwd naar het HD beeld, heb net Royaal HD met DVR besteld, iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat het wordt geleverd?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Altaphista schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:08:
ben benieuwd naar het HD beeld, heb net Royaal HD met DVR besteld, iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat het wordt geleverd?
Ik heb mijn HDMI decoder omgewisselt voor de HD DVR, duurde 6 werkdagen, heb hem vanmiddag binnen gekregen, alleen zoals gewoonlijk heeft UPC er weer een klerezooi van gemaakt. Ik heb het royaal pakket maar tot nu toe heb ik alleen ned.1,2,3 en SBS6. 8)7
Om 18.00 gebeld ,'' eehh, ja vreemd meneer ,uw zenderdoorgave is geblokkeerd, daar moet een andere afdeling naar kijken blablabla.......'' :O
Kan dus 24 uur duren voordat ik al mijn zenders weer heb, lang leve UPC . :(

Verwijderd

Altaphista schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:08:
Ik had vorige week donderdag Royaal met DVR besteld en werd gisteren geleverd.
Dat was precies 1 week dus. Echter heb ik het pakket niet aangenomen (wegens annulering) en Royaal HD met DVR gisteren besteld.
Hopelijk volgende week binnen.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 16:48

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:59:
[...]

Ik heb mijn HDMI decoder omgewisselt voor de HD DVR, ...
eh.. zit toch wel hdmi uitgang op de dvr?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:11

Tjark

DON'T PANIC

natuurlijk...

bij mij ging 't soepel, hoewel ik zelfs geen UPC klant was (collectieve aansluiting hier). Ze hadden een stuk of 15-20 dozen HD DVR dozen staan achter de balie en kreeg er meteen 1 mee.

*insert signature here

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb 6 weken gewacht op mn royal dvr, mn order via internet was niet aangekomen (mn ordernummer konden ze ook niet matchen..), toen via telefoon en weer niet goedgegaan wegens een blokkade op mn adres (ipv. even bellen doen ze gewoon niks) en toen ging t de 3e keer toch goed... gelukkig geen aansluitkosten en inmiddels alweer 10 gratis films tegoed vanwege meer problemen... mn ervaring is niet echt positief maar opzich zijn t vriendelijke medewerkers die wel hun best doen te helpen (iig, dat idee heb ik).

Verwijderd

Altaphista schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:25:
[...]

eh.. zit toch wel hdmi uitgang op de dvr?
Uiterraard, anders neem ik hem niet.
Op dit tijdstip heb ik nog steeds mijn zenderpakket niet ,ik heb dat royaal nu al een jaar maar als je even van decoder wisselt dan loopt alles weer in de soep, het is en blijft een ballenbedrijf. :N :N
Gewoon drama.......... |:( helaas ben ik er van afhankelijk omdat zij een aantal zenders hebben die niemand anders heeft anders was ik allang weg daar. :X

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:26:
Ben ik de enige bij wie sommige kanalen even op zwart springen en weer terug komen?

Als ik analoog kijk gebeurd dat niet dus het is iets met de UPC box lijkt me.
Dat exact heb ik niet, maar wel iets wat er een beetje op lijkt. Om de zoveel tijd zie ik even een seconde of minder een horizontale stoor streep door het beeld via de media box van UPC. Het is een heel kort effect en komt gemiddeld om het uur een keertje, maar soms ook iets vaker. Ook gebeurd het wel eens dat het beeld even stil staat en een seconde of 2 later weer verdergaat. Het is een beetje storend, maar niet echt een ramp. Alle ruis en stoor strepen etc in het analoge signaal zijn 100 keer erger.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• d0s

d0s

sssst

Dinsdag de HD box besteld en vandaag al binnen :)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
d0s schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:10:
Dinsdag de HD box besteld en vandaag al binnen :)
Idem dito voor de HD DVR. Alles werkte meteen zonder activeren; ik had al HDTV zonder DVR. Toch maar direct telefonisch geactiveerd. Na een kwartiertje ging de box even uit en weer aan. Alles lijkt nog steeds te werken.
Ik kan ook gewoon mijn Harmony 885 AB blijven gebruiken met dezelfde instellingen; ook pauze en opname etc zaten er al in.

Nu is het wachten op meer bruikbare HD kanalen. BBC en Eurosport graag. :)

PS Tip voor gebruikers van oudere generatie Samsung hdtv's zoals mijn LE40M61B, zet de mediabox op 1080i i.p.v. auto, anders valt af en toe het beeld weg bij het omschakelen en moet je de tv uit en aan zetten.

Verwijderd

drfruit schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:09:
[...]

Idem dito voor de HD DVR. Alles werkte meteen zonder activeren; ik had al HDTV zonder DVR. Toch maar direct telefonisch geactiveerd. Na een kwartiertje ging de box even uit en weer aan. Alles lijkt nog steeds te werken.
Ik kan ook gewoon mijn Harmony 885 AB blijven gebruiken met dezelfde instellingen; ook pauze en opname etc zaten er al in.

PS Tip voor gebruikers van oudere generatie Samsung hdtv's zoals mijn LE40M61B, zet de mediabox op 1080i i.p.v. auto, anders valt af en toe het beeld weg bij het omschakelen en moet je de tv uit en aan zetten.
Dan heb jij meer geluk dan mij. Ik heb namelijk hetzelfde gedaan maar bij mij is het fout gegaan.
Net weer contact gehad met UPC, het blijkt dus dat er geen gegevens op mijn smartcart staan, normaal kunnen ze die automatisch aanmaken en naar de decoder sturen maar in mijn geval gaat dat niet omdat ze totaal geen gegevens hadden, die moeten nu dus door iemand aangemaakt worden en dat kan wel even duren, waarschijnlijk maandag in de loop van de dag, :(
Geen idee of dit echt waar is of dat het een afscheep verhaaltje is.
Dat word dus ouderwets analoog kijken dit weekend.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 16:23 ]

• d0s

d0s

sssst

drfruit schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:09:
[...]

Hier ook, moest even het activeringsnummer bellen..

Ik heb de box nu op 720p staan (dan hoeft hij niet te switchen tussen sd zenders en hd zenders).. ziet er werkelijk schitterend uit (hoewel 1080i bij de HD zenders wel wat mooier beeld geeft)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Inmiddels kijk ik VoomHD maar daar zie ik bij snel wisselende beelden toch wel een boel artifacts. Ben ik de enige? Ik heb een standaard UPC HD doosje, pioneer plasma en geen artifacts op andere kanalen.

:(

Verwijderd

lowfi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:01:
Inmiddels kijk ik VoomHD maar daar zie ik bij snel wisselende beelden toch wel een boel artifacts. Ben ik de enige? Ik heb een standaard UPC HD doosje, pioneer plasma en geen artifacts op andere kanalen.

VoomHD ????? :?

Zit je HDMI kabel er goed in ?
Signaalsterkte ok ?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
op kanaal 64

Ja de kabels zitten er goed in. Want zoals ik al zei bij andere kanalen heb ik er geen last van ;) Denk dat voom een lage(re) bitrate heeft?

• d0s

d0s

sssst

op 1080i ziet het er ook prachtig uit.. eerlijk gezegd zie ik niet echt veel verschil op de SD zenders bij de instellingen.. alleen bij HD ziet 1080i er zichtbaar beter uit..

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Los van de kwaliteit, is dit eigenlijk een leuke zender om naar te kijken?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

d0s schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:51:
[...]

Hier ook, moest even het activeringsnummer bellen..

Ik heb de box nu op 720p staan (dan hoeft hij niet te switchen tussen sd zenders en hd zenders).. ziet er werkelijk schitterend uit (hoewel 1080i bij de HD zenders wel wat mooier beeld geeft)
Zit er geen upscaler tot 1080i in?

Verwijderd

Hoe staat het nu trouwens met de normale HDTV box (dus niet DVR)? In het begin las ik er veel klachten over, maar zijn die nu zo goed als opgelost?

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 18:24 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

SkyStreaker

Move on up!

Ik woon in een voormalig verzorgingsflat, 7 hoog. De bekabeling is per "straat" van boven naar beneden serieel doorgeschakeld. Daar valt ook niks meer aan te doen. Kan UPC HDTV alsnog aangesloten worden zonder dat men onder mij signaalverlies voor de kiezen krijgt?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:28:
........De bekabeling is per "straat" van boven naar beneden serieel doorgeschakeld. .......
Je bedoelt denk ik gewoon parallel? Serieel zal nooit goed werken, één splitter er tussenuit, en de rest heeft het nakijken. In dat geval zou ik het een bijzondere pruts-oplossing vinden.

Verwijderd

lowfi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:01:

Klopt hebben meer mensen nog last van, waaronder ik.

Zie hier

Ik vindt het kanaal best te pruimen, vrij gevarieerde content. Niet dat alles even leuk is, maar ik zie best leuke dingen voorbij komen :) . Buiten dat is het het mooiste HD kanaal tot nu toe. Qua Image Quality.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

SkyStreaker

Move on up!

Techneut schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:37:
[...]
Je bedoelt denk ik gewoon parallel? Serieel zal nooit goed werken, één splitter er tussenuit, en de rest heeft het nakijken. In dat geval zou ik het een bijzondere pruts-oplossing vinden.
Nee, serieel. Achter de huisaansluitinkjes. Het is ERG achterlijk en ERG lui, maar het is zoals het is. Althans dat zeggen ze. Mss. moet ik eens stiekem kijken of het echt zo is. Een aanwijzing is echter dat de benedenverdiepingen best slecht sinaal hebben. Meer ruis... Echter, of dat signaalverzwakking geeft door een digitaal signaal op 1 kanaaltje... Internet via de kabel mag hier al niet, vanwege hetzelfde probleem...

[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 31-05-2008 19:12 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6319/imag00031pr7lw0.png

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 31-05-2008 20:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Wat zul jij een scherp beeld hebben :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Is die middelste de normale HDTV decoder (volgens mij spot ik een HD-Ready logo)? Die HD DVR ziet er wel ongetwijfeld het stijlvolst uit :)

Aangezien jij alle ze drie hebt, aan jou de vraag in hoeverre de HD en HD PVR last van bugs hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 20:06 ]

Verwijderd

Ik heb de onderste, maar mijn overige apparatuur is allemaal zwart dus wil de bovenste :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:04:
[...]

Is die middelste de normale HDTV decoder (volgens mij spot ik een HD-Ready logo)? Die HD DVR ziet er wel ongetwijfeld het stijlvolst uit :)

Aangezien jij alle ze drie hebt, aan jou de vraag in hoeverre de HD en HD PVR last van bugs hebben.
Ik heb de normale HD meer dan een jaar probleemloos gebruikt. :) Alleen de On demand functie had wel eens kuren. De nieuwe HD DVR heb ik 3 dagen en die werkt hier nog niet (heb maar 4 zenders), maandag gaan ze pas werken aan dat probleem. :'(

• marteltor
  • Laatst online: 20:46
In eerste instantie stond ik wat bedenkelijk ten opzichte van de aanbeveling van upc om connectors met plastic behuizing te vervangen door ijzeren, maar na dat gedaan te hebben en een dikkere coax geinstalleerd te hebben werken alle hd zenders zonder probleem en zonder artifacts. Op kanaal 999 krijg ik bij de analyse nu ook alleen nog maar 'goed' in beeld terwijl het eerst 3x fout was :)

Verwijderd

De kabel naar je mediabox is analoog. Daar is dus inderdaad winst te behalen (shielded bekabeling/connectoren). Dit ten opzichte van digitale verbindingen (zoals HDMI) waar het kortweg wel of niet werkt.

• drfruit
  • Niet online
Over die zwarte HD DVR box:
Hij ziet er in het echt wel aardig uit en zeker beter dan de HD box (midden op de foto) of de gewone mediabox (ik had het oude model), maar het glimmende plastic front is een stofmagneet. Als je met je hand het stof eraf veegt, schakel je de box onbedoeld uit of aan via de rode aanraakgevoelige 'knoppen' achter het rookplastic.
In het midden zit een soort lichtkrant-display die de zender en het programma (de tekst uit de INFO-overlay) weergeeft in een donker turqoise kleur. Na enkele seconden komt de tekst tot stilstand en zie je bijvoorbeeld Nede Villa Live (voor Nederland 3 Villa Live).
Ik vind de rode knoppen en de turqoise info wel mooi, alleen het UPC logo rechts verstoort het beeld. Helaas kon ik geen optie vinden om de lichtkrant uit te zetten. Je kunt hem natuurlijk ook afplakken als het stoort in het donker.
De box reageert het beste van de drie die ik tot nu toe heb gehad.

Wat opname- en timeshift-functies betreft:
Als je op pauze drukt, bevriest het beeld. Als je op afspelen drukt, kun je verder kijken waar je was gebleven en in een aantal stappen versneld vooruit spoelen.
Als je op opname drukt, wordt het huidige programma opgenomen tot het einde volgens de Guide. Je kunt de opnametijd verlengen, maar niet verkorten.
In de Guide kun je behalve een herinnering (OK) nu ook een opname programmeren (opnameknop). Daarnaast kun je handmatig een opname plannen, waarbij je alleen het programmanummer zelf moet intypen; je kunt dus niet door de kanalen bladeren.
Bij instellingen kun je desgewenst instellen dat de opname (altijd) 1, 5 of 10 minuten eerder begint en/of langer doorloopt.

Verwijderd

Bij mijn ouders heb ik vandaag die HDTV box aangesloten.
HDMI kabel erin, ff bellen en klaar.

De oude mediabox willen ze graag nog gebruiken om tegelijkertijd digitale tv te kunnen kijken middels de HDTV box en iets digitaals op te nemen via de DVR die ze al hebben.

De oude box werd gedeactiveerd zodra ik de nieuwe activeerde, telefoontje naar UPC loste dat op.
Echter heb ik nu het probleem dat ik met 2 UPC remotes zit, en beide boxen reageren dus nu op dezelfde afstandbediening, waardoor je dus nog niet gescheiden kunt kijken en opnemen, daar het kanaal van de oude box dus verspringt op het moment dat je zapt op de HDTV box.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Doosjes uit elkaar zetten is geen optie, bekabeling red het niet tot de TV.

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:28:
Bij mijn ouders heb ik vandaag die HDTV box aangesloten.
HDMI kabel erin, ff bellen en klaar.

De oude mediabox willen ze graag nog gebruiken om tegelijkertijd digitale tv te kunnen kijken middels de HDTV box en iets digitaals op te nemen via de DVR die ze al hebben.

De oude box werd gedeactiveerd zodra ik de nieuwe activeerde, telefoontje naar UPC loste dat op.
Echter heb ik nu het probleem dat ik met 2 UPC remotes zit, en beide boxen reageren dus nu op dezelfde afstandbediening, waardoor je dus nog niet gescheiden kunt kijken en opnemen, daar het kanaal van de oude box dus verspringt op het moment dat je zapt op de HDTV box.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Doosjes uit elkaar zetten is geen optie, bekabeling red het niet tot de TV.
Je wilt dus de mogelijkheid om 2 programma's tegelijk op te nemen en tegelijkertijd iets anders kijken?

Verwijderd

Nee, op de TV naar bijv Discovery HD kijken, terwijl de DVD-Recorder bijv NL1 opneemt.

Ik heb dus 2 mediaboxen:
UPC HD Mediabox = HDMI -> TV
UPC Mediabox (gewoon) = SCART -> DVD-Recorder.
Zowel de TV als DVD-Recorder hebben geen geprogrammeerde kanalen, alles loopt via de decoders.

Heb dus geen Mediabox met opname mogelijkheid, bewust niet voorgekomen omdat die DVR pas gekocht is voor 300,-. Zonde om dan zoiets dubbel te hebben.

Probleem is dus dat de UPC afstandsbediening effect heeft op beide Mediaboxen.
Zap ik dus naar bijv. SBS6, dan zullen beide boxen op dat kanaal afstemmen, ipv maar 1 box.

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:57:
Nee, op de TV naar bijv Discovery HD kijken, terwijl de DVD-Recorder bijv NL1 opneemt.

Ik heb dus 2 mediaboxen:
Zowel de TV als DVD-Recorder hebben geen geprogrammeerde kanalen, alles loopt via de decoders.

Heb dus geen Mediabox met opname mogelijkheid, bewust niet voorgekomen omdat die DVR pas gekocht is voor 300,-. Zonde om dan zoiets dubbel te hebben.

Zap ik dus naar bijv. SBS6, dan zullen beide boxen op dat kanaal afstemmen, ipv maar 1 box.
Ow op die manier, ik was in de veronderstelling dat je een HD DVR had ;)

hmm dat is inderdaad lastig.. zou zo '1,2,3 ook geen oplossing weten voor dat probleem..

• marteltor
  • Laatst online: 20:46
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/nederland-1-hd-20080601/
Nederland 1 zou dus vanaf vandaag in hd kwaliteit moeten zijn. Als ik in de guide bij hd kanalen kijk, staat nederland 1 er niet tussen. Ook niet na het opnieuw scannen voor kanalen :o

• B2
  • Laatst online: 09-02 23:18

B2

wa' seggie?

Heeft iemand ervaring met een JVC LCD tv en de UPC HDTV of HDTV-DVR box?
Ik krijg namelijk met de HDTV box via hdmi het volgende resultaat :

Filmpje

Misschien dat het aan de standaard hdmi kabel ligt, morgen eens een andere kabel kopen.
Ik heb zelf de LT32S60 uit 2005.

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 01-06-2008 22:27 ]

Verwijderd

Lees dit topic eens door jouw probleem lijkt hetzelfde te zijn.

Uit datzelfde topic ook dit filmpje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 22:35 ]

• Mawlana
  • Nu online
marteltor schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:55:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/nederland-1-hd-20080601/
Nederland 1 zou dus vanaf vandaag in hd kwaliteit moeten zijn. Als ik in de guide bij hd kanalen kijk, staat nederland 1 er niet tussen. Ook niet na het opnieuw scannen voor kanalen :o
Ik heb ergens gelezen dat UPC deze zender vanaf morgen gaat doorgeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:57:

Ik heb dus 2 mediaboxen:

Alle UPC boxen werken op dezelfde IR codes. Kun je dus verder niets aan veranderen.

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:33:
Lees dit topic eens door jouw probleem lijkt hetzelfde te zijn.

Uit datzelfde topic ook dit filmpje.
Hmz tja, alleen heb ik wel continue beeld. Zou het probleem in de kabel kunnen zitten?
Wil wel een goeie Monster kabel ofzo kopen, maar het heeft geen om een paar tientjes uit te geven als het probleem meer in de HDTV box zit..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:32:
[...]

Alle UPC boxen werken op dezelfde IR codes. Kun je dus verder niets aan veranderen.
Dat is niet zo mooi. :(
Denk dat ik dan die HDTV box maar laat inruilen voor een HDTV + DVR, waarbij je het dus niet weg kunt branden naar DVD, of kun je nog wat met de ethernet poorten op dat ding?

Wel erg zonde van die dure Sony HDR... wordt zo wel een hele dure DVD-speler + upscaling.
Hadden we moeten weten in Maart toen we dit spul kochten, dan was het een blueray speler geworden ipv een DVR.

Verwijderd

Ik heb een HDTV - DVR mediabox, op mijn tv zit een DVI in .
Ik heb een HDMI-DVI adapter gekocht om de mediabox en de Tv aan te sluiten en dat gaat , ik krijg een "out of range' melding op mijn tv . Weet iemand hier een oplossing voor.
Er zit ook een RGB-DTV op mijn TV maar daar kan ik op Google geen kabel voor vinden die aansluit op HDMI van de mediabox.
Ik heb nu de mdiabox en de TV via scart aangesloten maar heb geen HD.
Heb je HD als ik alles met component kabels aansluit.
Weet iemand hier een oplossing voor

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:45:
Ik heb een HDTV - DVR mediabox, op mijn tv zit een DVI in .
Ik heb een HDMI-DVI adapter gekocht om de mediabox en de Tv aan te sluiten en dat gaat , ik krijg een "out of range' melding op mijn tv . Weet iemand hier een oplossing voor.
Er zit ook een RGB-DTV op mijn TV maar daar kan ik op Google geen kabel voor vinden die aansluit op HDMI van de mediabox.
Ik heb nu de mdiabox en de TV via scart aangesloten maar heb geen HD.
Heb je HD als ik alles met component kabels aansluit.
Weet iemand hier een oplossing voor
Zit er een component aansluiting op de HDTV-DVR box dan? Zo ja, dan kun je alles via component aansluiten. Component geeft ook de HD resoluties.

Verwijderd

Dat weet ik nu ff niet zou ik vanavond moeten kijken.
Bedankt voor je reaktie.

Verwijderd

B2 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:49:
[...]

Zit er een component aansluiting op de HDTV-DVR box dan? Zo ja, dan kun je alles via component aansluiten. Component geeft ook de HD resoluties.
nee, geen component, alleen hdmi (voor HD)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:18:
[...]

nee, geen component, alleen hdmi (voor HD)
Dank je.
Iemand een andere oplossing , ben op me werk op Google aan het zoeken maar kan niet veel vinden.

Verwijderd

Als je nu een HD Starter of Royaal pakket ZONDER DVR neemt, krijg je dan de oude zilveren decoder of ook zo'n nieuwe zwarte? :?

Verwijderd

Je krijgt dan de middelste op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6319/imag00031pr7lw0.png

(Althans, dat is de gene die mijn ouders gekregen hebben).
StarterHD

• Dr. Quipers
Het heeft dan wel niet echt met UPC te maken, maar hier zitten ook wel genoeg techneuten die de vraag vast wel kunnen beantwoorden.

Ik heb op de bovenste verdieping geen coax-aansluitingen dus wil ik een coax van beneden naar boven leggen. Ik heb 40 meter Hirschman kabel + connectoren gekocht en deze aangesloten, maar het signaal naar boven blijft erg slecht... je ziet vooral sneeuw en heel weinig beeld.
Ik heb de connectoren al wel 10 keer opnieuw aangesloten en daar kan het toch haast niet aanliggen. Het zijn wel 2 male-connectoren die ik heb aangesloten. Dat maakt toch geen verschil? De ene gaat in de TV de andere in de UPC-splitter waar 'radio' bij staat.
De kabel is nog niet op de maat geknipt, dus heb wel 15 meter over en hij ligt ook nog voor een deel opgerold, maar dat maakt toch ook niks uit voor het signaal? Ik heb in ieder geval al gecontroleerd over ie ergens knelt, maar ook dat is niet het geval...

Iemand van jullie nog suggesties waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Zo, na 4 dagen heb ik eindelijk al mijn zenders weer op de HD DVR. :) :)
Naar mijn idee is de beeldkwalitiet van de normale HD decoder toch wat scherper als van de HDDVR, en dan bedoel ik de niet HD zenders, ik denk dat de DVR een andere (mindere?) upscaling gebruikt. Verder is het wel jammer dat er geen 1080p op zit :N , zo heb je aan een full HD scherm eigenlijk niks muv PS3 en blue-ray.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Dr. Quipers schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:39:
Het heeft dan wel niet echt met UPC te maken, maar hier zitten ook wel genoeg techneuten die de vraag vast wel kunnen beantwoorden.

Ik heb op de bovenste verdieping geen coax-aansluitingen dus wil ik een coax van beneden naar boven leggen. Ik heb 40 meter Hirschman kabel + connectoren gekocht en deze aangesloten, maar het signaal naar boven blijft erg slecht... je ziet vooral sneeuw en heel weinig beeld.
Ik heb de connectoren al wel 10 keer opnieuw aangesloten en daar kan het toch haast niet aanliggen. Het zijn wel 2 male-connectoren die ik heb aangesloten. Dat maakt toch geen verschil? De ene gaat in de TV de andere in de UPC-splitter waar 'radio' bij staat.
De kabel is nog niet op de maat geknipt, dus heb wel 15 meter over en hij ligt ook nog voor een deel opgerold, maar dat maakt toch ook niks uit voor het signaal? Ik heb in ieder geval al gecontroleerd over ie ergens knelt, maar ook dat is niet het geval...

Iemand van jullie nog suggesties waar het aan kan liggen?
2 dingen:
- langere kabel = meer weerstand, dus kan uitmaken
- Radio uitgang van splitter kan een filter bevatten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:09
Ik ga vanaf eind juni/begin juli samenwonen met me vriendin en ik ben even aan het zoeken naar goede digitale tv.

Thuis hebben we al van Casema (tegenwoordig Ziggo ofzo?) en dat is redelijk. Maar het is een gewone decoder via de Scart aansluiting dus HD zal het nooit worden! Op een 66 cm CRT Sony ziet het er wel iets beter uit maar als ik dat straks op mijn 42PX80 aansluit zal het er niet beter op worden.

Nu kom ik dus bij UPC uit, mijn vraag eigenlijk: Krijg je een echte HD decoder meegeleverd via HDMI aansluiting dus?

Anders komt er denk ik UPC bij ons, hoor best goede verhalen erover.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja als je een UPC Digitale tv met HDTV neemt, dan krijg je een decoder die ook een HDMI poort heeft. Ik heb afgelopen week de versie zonder DVR geinstalleerd en het werkt perfect op m'n Samsung LCD tv voor naast de pc. Vanavond maar eens m'n projector uitproberen :)

• Dr. Quipers
osxy schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:58:
[...]

2 dingen:
- langere kabel = meer weerstand, dus kan uitmaken
- Radio uitgang van splitter kan een filter bevatten.
Kijk! Dan ga ik toch eens een vrouwtje erop schroeven en die in de huidige uitgang doen... als ik dan wel goed beeld heb betekent het dus dat ik toch de radio uitgang niet kan gebruiken...

• Dr. Quipers
Geweldig bedankt osxy! :D Dat was het dus! Nu perfect beeld! :D

Betekent alleen dat ik dus een soort splitter moet kopen die weer op de UPC splitter moet, zodat ik 2 vrouwtjes heb... Splitter op splitter... hmmm dat kan betekenen dat het signaal in de woonkamer er dus op achteruit zou kunnen gaan...
Het heeft denk ik geen zin om van het 'radio' punt een vrouwtje te maken... die weerstand zul je houden natuurlijk.

Nou ik ben in ieder geval geholpen en weet wat me te doen staat :)

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:58:
Ik ga vanaf eind juni/begin juli samenwonen met me vriendin en ik ben even aan het zoeken naar goede digitale tv.

Thuis hebben we al van Casema (tegenwoordig Ziggo ofzo?) en dat is redelijk. Maar het is een gewone decoder via de Scart aansluiting dus HD zal het nooit worden! Op een 66 cm CRT Sony ziet het er wel iets beter uit maar als ik dat straks op mijn 42PX80 aansluit zal het er niet beter op worden.

Nu kom ik dus bij UPC uit, mijn vraag eigenlijk: Krijg je een echte HD decoder meegeleverd via HDMI aansluiting dus?

Ja, je krijgt er zelfs een HDMI kabel bij . :)

Er zijn nu 4 decoders bij UPC
: Normaal (scart)
: Normaal DVR (scart)
: HD (HDMI)
: HD DVR (HDMI)

btw, heeft iemand al Ned 1 HD op kanaal 14 ??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 12:23 ]

• Dr. Quipers
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:18:
[...]

btw, heeft iemand al Ned 1 HD op kanaal 14 ??
Nope... net nog ff gechecked... zou vanaf vandaag de lucht in gaan toch? Ben benieuwd of Roland Garros er dan nog een stukje scherper uitziet! Of wordt Roland Garros niet in HD opgenomen/uitgezonden?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
StealthyPeanut schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:58:

Ga je wel in een plaats wonen waar UPC actief is? Je kunt checken via zo'n soort site welke aanbieder je kunt kiezen voor de kabel.

• Dr. Quipers
Ik heb beeld op kanaal 14 NL 1 HD :D

Nu reclame... moet alleen nu weg en vanavond pas weer thuis dus kan nog niet checken of RG er nu nog beter uitziet...

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:30:
[...]

Nope... net nog ff gechecked... zou vanaf vandaag de lucht in gaan toch? Ben benieuwd of Roland Garros er dan nog een stukje scherper uitziet! Of wordt Roland Garros niet in HD opgenomen/uitgezonden?
Hhmm, ik zie net dat kanaal 14 al op Ned1 staat, alleen nog geen beeld, zal deze week (vandaag?) wel goed komen. Volgens mij word RG niet in HD opgenomen maar geupscaled , maar het zal wel iets scherper zijn hoop ik . :) :)

update: Ned1 HD werkt, helaas is Roland Garros niet in hd, wel 5.1 geluid. :) Voor het echte werk zullen we moeten wachten tot het EK vermoed ik . :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 14:40 ]

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:12
Gisteren een Full HD scherm aangeschaft, heb op dit moment nog het normale UPC digitaal pakket met uitgebreide zenders, maar wil dus zodra ik de TV binnen heb kiezen voor UPC HD met HDD, echter heeft iemand een idee wat daar ongeveer de huidige levertijd van is?
En werkt de PAP of PAT functie van de TV nog wel als ik hem via de mediabox aansluit? :)

• drfruit
  • Niet online
Ned 1 HD idd op 14, maar staat nog niet in het lijstje HDTV-zenders in de TV Guide. Daar zat ik steeds te kijken.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.