Bij mij duurde het ongeveer een week. Op zondag 25 mei besteld en op zaterdag 31mei bezorgd.Sypheron schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:56:
Gisteren een Full HD scherm aangeschaft, heb op dit moment nog het normale UPC digitaal pakket met uitgebreide zenders, maar wil dus zodra ik de TV binnen heb kiezen voor UPC HD met HDD, echter heeft iemand een idee wat daar ongeveer de huidige levertijd van is?
bij mij was het dinsdag gebeld en zaterdagmorgen geleverd (vrij snel dus)..Sypheron schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:56:
Gisteren een Full HD scherm aangeschaft, heb op dit moment nog het normale UPC digitaal pakket met uitgebreide zenders, maar wil dus zodra ik de TV binnen heb kiezen voor UPC HD met HDD, echter heeft iemand een idee wat daar ongeveer de huidige levertijd van is?
En werkt de PAP of PAT functie van de TV nog wel als ik hem via de mediabox aansluit?
Hoe gaat het met de 'zapsnelheid' van de huidige decoders ? Was nogal drama in vroegere tijden, maar ik neem aan dat die nu verdwenen zijn ?
En voor wat betreft opname, HD 720p gaat ook prima verder ?
Ah klein dingetje nog (dank vriendin) als ik kies voor een 'timed record', laten we zeggen GTST en die uitzending loopt uit, mist ze dan niet de cliffhanger ?
Dank !
Ah klein dingetje nog (dank vriendin) als ik kies voor een 'timed record', laten we zeggen GTST en die uitzending loopt uit, mist ze dan niet de cliffhanger ?
Dank !
Deze plek is te koop.
Volgens mij kan je ook aangeven hoeveel begin- en eindtijd je voor de uitzending wilt opnemen dus dan zet je die op 5 minuten en klaarKeeZ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:08:
Hoe gaat het met de 'zapsnelheid' van de huidige decoders ? Was nogal drama in vroegere tijden, maar ik neem aan dat die nu verdwenen zijn ?
Dank !
Heb het zelf nog niet gechecked, maar is het niet zo dat als je via de EPG de opname aangeeft dat ie dan sowieso dat programma opneemt van het exacte begin en exacte eind?
Even over die NL1 HD... ik vind Roland Garros op het gewone kanaal beter
Als de HD DVR hetzelfde is qua software/opties (zal best wel aangezien ze een uniforme look willen hebben) zal het opnemen op basis van de EPG gaan. Daar staat in van 20.00 tot 20.30 en dat neemt ie dan ook op. Begint het programma 10 mintuten later, dus om 20.10 en gaat door tot 20.40, dan heb je eerst 10 minuten reclame/ander programma en mis je de laatste 10 minuten. Uiteraard kan je wel instellen hoeveel hij voor/na de EPG tijd op moet nemen. Alleen loop je dan klem als je meerdere programma's achter elkaar wilt opnemen op verschillende zenders. Op dezelfde zender gaat wel goed aangezien je aaneengesloten kunt kijken maar met 2 zenders dus niet.Dr. Quipers schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:12:
[...]
Volgens mij kan je ook aangeven hoeveel begin- en eindtijd je voor de uitzending wilt opnemen dus dan zet je die op 5 minuten en klaar
Heb het zelf nog niet gechecked, maar is het niet zo dat als je via de EPG de opname aangeeft dat ie dan sowieso dat programma opneemt van het exacte begin en exacte eind?
Even over die NL1 HD... ik vind Roland Garros op het gewone kanaal beterHoe kan dat?
Opname gaat alleen op BBC meestal goed, zelf heb ik het Oranjejournaal zaterdag grotendeels gemist omdat er eerst nog iets anders werd uitgezonden. De DVR houdt zich aan de info in de tv guide en die klopt vaak totaal niet bij de commerciëlen.
Je kunt overigens ook handmatig een opname instellen als je weet hoe laat het wel exact begint. (Of gewoon een hele ruime marge nemen en dan in de opname vooruit spoelen. Editfuncties zijn er helaas niet.)
Je kunt overigens ook handmatig een opname instellen als je weet hoe laat het wel exact begint. (Of gewoon een hele ruime marge nemen en dan in de opname vooruit spoelen. Editfuncties zijn er helaas niet.)
[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 02-06-2008 17:54 ]
Zo doe ik het altijd inderdaad.. die EPG is vrij waardeloos..drfruit schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:42:
Opname gaat alleen op BBC meestal goed, zelf heb ik het Oranjejournaal zaterdag grotendeels gemist omdat er eerst nog iets anders werd uitgezonden. De DVR houdt zich aan de info in de tv guide en die klopt vaak totaal niet bij de commerciëlen.
Ik vind de NL1 HD op kanaal 14 overigens wel scherper als de normale NL1 op 1..
Ja hoor, de zapsnelheid is in principe in orde.. kan altijd nog wat sneller maar ach..Dr. Quipers schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:12:
[...]
Volgens mij kan je ook aangeven hoeveel begin- en eindtijd je voor de uitzending wilt opnemen dus dan zet je die op 5 minuten en klaar
Even over die NL1 HD... ik vind Roland Garros op het gewone kanaal beterHoe kan dat?
Verder is 720p of 1080i opnemen geen probleem, je houd gewoon de kwaliteit..
Ik heb het hd kanaal nu ook nadat ik opnieuw gezocht heb naar kanalen. En inderdaad, het is scherper. Maar echt mooier vond ik het niet toen ik net naar een tenniswedstrijd keek. Komt natuurlijk doordat het opgeschaald beeldmateriaal is.d0s schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:27:
[...]
Ik vind de NL1 HD op kanaal 14 overigens wel scherper als de normale NL1 op 1..
zouden ze de HDD uit kunnen zetten als de HDTVDVR in standby staat, bv in een firmware update? Ik wordt helemaal knetter van het geluid (beetje overdrijven
). Dat de HDD draait als ie aan staat ok, maar in standby wil ik dat ding eigenlijk uit hebben.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Overigens ziet het musical gala er wel strak uit nu, zichtbaar strakker als bijvoorbeeld het tennis straks..
[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 02-06-2008 21:40 ]
nope.. op het moment nog niet, ook niet met de usb..Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:42:
Kun je nog wat met die ethernet poorten aan de achterkant van die HDTV (non-DVR) box?
Als je hem op stanby zet gaat de HD binnen een paar minuten uit.zonoskar schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:21:
zouden ze de HDD uit kunnen zetten als de HDTVDVR in standby staat, bv in een firmware update? Ik wordt helemaal knetter van het geluid (beetje overdrijven). Dat de HDD draait als ie aan staat ok, maar in standby wil ik dat ding eigenlijk uit hebben.
Die zaten er bij de 1e decoder ook al op (ik meen 5 jaar terug ofzo?), maar toen al nutteloos. USB werkt opzich wel voor opladen van je phone of een mooie led-verlichting via USB.d0s schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:44:
[...]
nope.. op het moment nog niet, ook niet met de usb..
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zit me eigenlijk net te bedenken hoe het verder gesteld is met het HD-zender aanbod... welke zenders zou je UPC uberhaupt nog aan kunnen bieden in HD?
Wikipedia geeft het volgende aan:
Heeft er iemand een beter (lees: updater) lijstje van de HD-zenders die er evt. nog bij zouden kunnen komen?
Dit is eigenlijk helemaal niet denderend veel... we zouden alleen Eurosport HD en BravaHDTV dan nog missen... We hebben trouwens wel Voom HD en die komt niet in het lijstje voor... Ik heb ook al ooit iets gehoord over BBC HD.Currently there are a limited number of HD channels, aimed on the Dutch market, available by cable or satellite:
- BravaHDTV
- Discovery HD
- Eurosport HD
- Film1 HD
- HD-NL
- History Channel HD
- National Geographic Channel HD
- Sport1 HD
Heeft er iemand een beter (lees: updater) lijstje van de HD-zenders die er evt. nog bij zouden kunnen komen?
misschien zijn die usb en netwerkpoorten voor onderhoud door upc
SBS heeft net nieuwe hardware aangeschaft (studio) voor HD opname, nu de rest van de montage en uitzendstraat nog. Voor RTL zal dat nog wel eens een paar jaar kunnen duren, de publieken gaan al over.Dr. Quipers schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:15:
Zit me eigenlijk net te bedenken hoe het verder gesteld is met het HD-zender aanbod... welke zenders zou je UPC uberhaupt nog aan kunnen bieden in HD?
[...]
Dit is eigenlijk helemaal niet denderend veel... we zouden alleen Eurosport HD en BravaHDTV dan nog missen... We hebben trouwens wel Voom HD en die komt niet in het lijstje voor... Ik heb ook al ooit iets gehoord over BBC HD.
MTV/TMF zie ik zelf nog niet zo snel gebeuren, met name omdat ze afhankelijk zijn van muziekproducenten die op HD moeten gaan aanleveren (alhoewel dat in Amerika al meer dan standaard is)
laat ze wat mij betreft maar komen met een premium kanaal voor de leuke series (House, prison break, heroes, grey's anatomy etc.) op HD
Deze plek is te koop.
Uit de melding van het UPC-berichtje wat op je box verschijnt leek ik op te maken dat ze pas vanaf 7 juni in HD kwaliteit gaan uitzenden op kanaal 14. (heb de tekst niet bij de hand hier). Er is dus wel Ned1 beeld op 14, maar dus in HD vanaf 7 juni?
*insert signature here
Verwijderd
Sci-Fi HD graagDr. Quipers schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:15:
Kan, als er geen uitzendingen staan gepland die nog niet in HD opgenomen zijn, heeft het weinig nut. Ik zie toch al wel wat verbetering, maar het is niet veel. Als het EK begint (7 juni dus), zal dat in elk geval HD zijn en steeds meer programma's zullen voortaan in HD worden opgenomen.Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:42:
Uit de melding van het UPC-berichtje wat op je box verschijnt leek ik op te maken dat ze pas vanaf 7 juni in HD kwaliteit gaan uitzenden op kanaal 14. (heb de tekst niet bij de hand hier). Er is dus wel Ned1 beeld op 14, maar dus in HD vanaf 7 juni?
Verwijderd
weet iemand tot wanneer die huidige actie loopt voor nieuwe klanten (Eerste 3 maanden 50% korting
Nu geen activatiekosten t.w.v. €29,99)?
Nu geen activatiekosten t.w.v. €29,99)?
Verwijderd
Ben ik nou de enige die vind dat de normale HD decoder een stuk scherper beeld geeft dan de HD DVR ? En dan bedoel ik het upscalen van de normale zenders.Vind het echt een stuk minder scherp nu .
Voor de mensen die last hebben van het zoemende geluid van de HD-DVR, leg er een muismat oid onder, die pootjes dempen niet echt .
Voor de mensen die last hebben van het zoemende geluid van de HD-DVR, leg er een muismat oid onder, die pootjes dempen niet echt .
Verwijderd
Ik heb nu gewone digitale tv + dvr en zit te twijfelen over te stappen naar HDTV.
Hoofdreden is eigenlijk omdat ik dan aan kan sluiten via de hdmi aansluiting ipv scart.
Maar de vraag is eigenlijkof de gewone digitale kanalen er ook beter uit zouden gaan zien als het via de hdmi kabel aangesloten of blijft dat gewoon dezelfde kwaliteit als bij scart?
Verder heb ik nu al een paar keer gelezen dat de gewone HDTV decoder beter/mooier/scherper beeld zou geven dan de HDTV DVR??
Hoofdreden is eigenlijk omdat ik dan aan kan sluiten via de hdmi aansluiting ipv scart.
Maar de vraag is eigenlijkof de gewone digitale kanalen er ook beter uit zouden gaan zien als het via de hdmi kabel aangesloten of blijft dat gewoon dezelfde kwaliteit als bij scart?
Verder heb ik nu al een paar keer gelezen dat de gewone HDTV decoder beter/mooier/scherper beeld zou geven dan de HDTV DVR??
Verwijderd
Het beeld via HDMI is zeker scherper dan scart , je hebt geen enkele vorm van signaalverlies omdat HDMI digitaal is. Het is geen groot verschil maar alles helpt.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:52:
Ik heb nu gewone digitale tv + dvr en zit te twijfelen over te stappen naar HDTV.
Wat betreft het verschil tussen de HD decoders vind ik zelf (en op andere forums lees ik het ook) dat de normale HD decoder scherper is dan de nieuwe met DVR van UPC.Ik heb de normale iets meer dan een jaar gehad en toen ik vorige week de DVR eraan had hangen viel het mij gelijk op.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:46:
Ben ik nou de enige die vind dat de normale HD decoder een stuk scherper beeld geeft dan de HD DVR ? En dan bedoel ik het upscalen van de normale zenders.Vind het echt een stuk minder scherp nu .
Wel grappig dat de reacties zo verschillen. Mij lijkt het voor de hand liggend dat de HDMI-box het mooiste beeld geeft, ook op standaard digitale zenders. Zijn er nog meer mensen die beide hebben vergeleken?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:28:
Het beeld via HDMI is zeker scherper dan scart , je hebt geen enkele vorm van signaalverlies omdat HDMI digitaal is. Het is geen groot verschil maar alles helpt.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Die reacties verschillen toch juist helemaal niet. Je quote zelfs twee keer dezelfde poster. De standaard HD decoder is ook met HDMI aan te sluiten. Dus daar zit geen verschil in. Lees van de meeste mensen dat ze het beeld van zowel SD als HD kanalen op de standaard HD decoder beter vinden dan op die met DVR.Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:00:
Wel grappig dat de reacties zo verschillen. Mij lijkt het voor de hand liggend dat de HDMI-box het mooiste beeld geeft, ook op standaard digitale zenders. Zijn er nog meer mensen die beide hebben vergeleken?
[ Voor 7% gewijzigd door tommy6 op 03-06-2008 19:11 ]
Die DVR heeft waarschijnlijk gewoon een iets mindere scaler.. Misschien dat het nog beter gaat worden met een softwareupdate..
Verwijderd
Ik vond in eerste instantie de HD DVR ook iets minder scherp overkomen bij de SD kanalen in vergelijking met de standaard DVR.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:46:
Maar nu ik de HD DVR ingesteld heb op Auto, zie ik voor mijn gevoel geen verschil meer. Waarschijnlijk keek ik toen de SD kanalen in 1080i, dat geeft bij een stuk waziger beeld dan wanneer ik 'm op Auto zet.
Maar wat je zegt kan best kloppen hoor, nogmaals voor mijn gevoel zijn de SD kanalen nu scherp zat. Maar ja, ik kan nu niet meer vergelijken met een andere box.
Dus mocht het daadwerkelijk toch het geval zijn, het went in ieder geval heel snel
De knoop toch maar doorgehakt (zo vlak voor het EK)
Ik ga van kabel naar HD DVR zeer binnenkort (toch 3 maanden gratis, ondanks dat ik al klant ben) altijd leuk, ben benieuwd !
Ik ga van kabel naar HD DVR zeer binnenkort (toch 3 maanden gratis, ondanks dat ik al klant ben) altijd leuk, ben benieuwd !
[ Voor 24% gewijzigd door KeeZ op 03-06-2008 23:27 ]
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Natuurlijk zit er een component aansluiting op een HDTV-box. Ik ken geen enkele HD box waar geen component op zit.B2 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:49:
[...]
Zit er een component aansluiting op de HDTV-DVR box dan? Zo ja, dan kun je alles via component aansluiten. Component geeft ook de HD resoluties.
Oh nee, wacht even, dit is het UPC topic. Sorry. Mijn fout.
Moet dan nou ...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:49:
Natuurlijk zit er een component aansluiting op een HDTV-box. Ik ken geen enkele HD box waar geen component op zit.
Kan iemand eensch inhoudelijk reageren of moet ik hier echt UPC voor bellen?SkyStreaker schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:28:
Ik woon in een voormalig verzorgingsflat, 7 hoog. De bekabeling is per "straat" van boven naar beneden serieel doorgeschakeld. Daar valt ook niks meer aan te doen. Kan UPC HDTV alsnog aangesloten worden zonder dat men onder mij signaalverlies voor de kiezen krijgt?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik denk niet dat iemand hier op basis van de gegevens die jij verschaft een fatsoenlijk antwoord op kan geven. Dus inderdaad: even een mailtje naar UPC.SkyStreaker schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:28:
[...]
Kan iemand eensch inhoudelijk reageren of moet ik hier echt UPC voor bellen?
Had jij geen Digitenne aangeschaft?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:49:
[...]
Natuurlijk zit er een component aansluiting op een HDTV-box. Ik ken geen enkele HD box waar geen component op zit.
[ Voor 32% gewijzigd door yohan op 04-06-2008 08:32 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
heel aardig - terwijl de uitzendingen niet eens zijn opgenomen in HD. alleen geupsampled naar 1080i --> indien EK dat is pas bizarre...Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:26:
Zo Ned 1 / NOS HDTV ziet er aardig uit!
cheers!
Ik heb gisteren nog Studio Sportzomer gekeken en het geluid plus beeld was beter op het HD kanaal dan het gewone kanaal! Zal wel met het upscalen te maken hebben denk ik, want het is nu volgens mij nog geen volwaardig HD kanaal.
Mijn Sony Bravia switched nl. bij alle HD-kanalen (Voom HD, Nat Geo HD, Discovery HD etc.) naar de HD-kwaliteit. Het beeld is dan eventjes zwart en omdat ie de resolutie moet aanpassen denk ik... is bij een computermonitor toch ook zo als je van resolutie verandert... Heb de mediabox op 'auto' ingesteld.
Ook via de TV-guide en het kopje 'High Defenition' staat er geen NL 1 HD tussen... Hoe zit dat nou precies met die zender? Is NL 1 HD gewoon pas per 7 juni een volwaardige HD zender?
Mijn Sony Bravia switched nl. bij alle HD-kanalen (Voom HD, Nat Geo HD, Discovery HD etc.) naar de HD-kwaliteit. Het beeld is dan eventjes zwart en omdat ie de resolutie moet aanpassen denk ik... is bij een computermonitor toch ook zo als je van resolutie verandert... Heb de mediabox op 'auto' ingesteld.
Ook via de TV-guide en het kopje 'High Defenition' staat er geen NL 1 HD tussen... Hoe zit dat nou precies met die zender? Is NL 1 HD gewoon pas per 7 juni een volwaardige HD zender?
Hij is het al, echter is er nog geen content die op HD-formaat is opgenomen wat uitgezonden kan worden. Wacht maar af met voetbal, dat wordt echt heftig.
Ik heb veel voetbal gekeken op Sport1 HD en dat zag er geweldig uit. CL finale was heel mooi!
Ik heb de instelling overigens op 720p vastgezet, aangezien ik alleen over een HD-ready TV beschik.
Ik heb veel voetbal gekeken op Sport1 HD en dat zag er geweldig uit. CL finale was heel mooi!
Ik heb de instelling overigens op 720p vastgezet, aangezien ik alleen over een HD-ready TV beschik.
Verwijderd
UPC wat een bedrijf is dat toch!
Ik denk ergens in de eerste week van mei : Hmm ik ga een 46inch schermpje kopen en m'n digitenne kpn ding is niet helemaal het juist signiaal hiervoor en woon in regio alkmaar. Dan is er maar 1 mogelijkheid UPC! Ik dacht mooi optijd aanvragen kan ik leuk EK kijken met HD beeld... Dus ik bellen! keurig geholpen , royaal hd dvr pakket gekozen...
3e week mei: nog niks vernomen van upc behalve 2 exact dezelfde brieven dat ik het standaard kabel pakket had gekozen met 2 machtigings kaartjes erbij... Dus ik bellen , bleek er nog niks in gang gezet !! :S:S Daarna alles opnieuw doorgegeven en het zou goed komen nog voor het EK
Nu vandaag nog steeds niks vernomen dus ik weer bellen!! Blijkt er nog steeds niks in gang gezet te zijn.. na 3 x te zijn doorverbond gaan ze het nu dus als nog in proberen te regelen voor mij, dat zal alleen helaas niet voor de aanvang van het EK zijn.....
Echt weer UPC als vanouds kreeg meteen weer chello trauma's .. Het lullige is dat ik geen keus heb voor een andere provider in alkmaar die HD kan regelen .. of heb ik dat wel?
Ik denk ergens in de eerste week van mei : Hmm ik ga een 46inch schermpje kopen en m'n digitenne kpn ding is niet helemaal het juist signiaal hiervoor en woon in regio alkmaar. Dan is er maar 1 mogelijkheid UPC! Ik dacht mooi optijd aanvragen kan ik leuk EK kijken met HD beeld... Dus ik bellen! keurig geholpen , royaal hd dvr pakket gekozen...
3e week mei: nog niks vernomen van upc behalve 2 exact dezelfde brieven dat ik het standaard kabel pakket had gekozen met 2 machtigings kaartjes erbij... Dus ik bellen , bleek er nog niks in gang gezet !! :S:S Daarna alles opnieuw doorgegeven en het zou goed komen nog voor het EK
Nu vandaag nog steeds niks vernomen dus ik weer bellen!! Blijkt er nog steeds niks in gang gezet te zijn.. na 3 x te zijn doorverbond gaan ze het nu dus als nog in proberen te regelen voor mij, dat zal alleen helaas niet voor de aanvang van het EK zijn.....
Echt weer UPC als vanouds kreeg meteen weer chello trauma's .. Het lullige is dat ik geen keus heb voor een andere provider in alkmaar die HD kan regelen .. of heb ik dat wel?
dat soort van verhalen zijn echt balen - bij mij ging het gelukkig in 1 keer goed.. maar ik had natuurlijk ook mijn bedenkingen...Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:53:
hopelijk dat je het snel gaat krijgen, zou voor de zekerheid nog een paar keer bellen.
cheers!
Aangetekende brief sturen met daarin dit zelfde verhaal en duidelijk maken wat je van hun verwacht en binnen welke termijn. Bellen emailen werkt bij veel grote bedrijven niet is mijn ervaring.
Dan moeten ze wel
Dan moeten ze wel
Misschien dat het bij mij wel goed gegaan is omdat ik al abonee was bij UPC, maar ik heb ook gewoon gebeld met de helpdesk en een vriendelijk meisje aan de andere kant heeft alles geregeld dat mijn huidige abo omgezet werd naar een HDTV abo met DVR. 3 weken naderhand stond de TNT aan mijn deur met de box en dat was een maand geleden. Echter heb ik nog geen retour box gekregen om mijn huidige decoder terug te sturen (ook een HDTV box, maar dan zonder DVR).
NED1 HD zit op kanaal 14, misschien dat het kanaal idd nog niet in de HD-lijst staat, maar je kunt wel gewoon al kijken.
NED1 HD zit op kanaal 14, misschien dat het kanaal idd nog niet in de HD-lijst staat, maar je kunt wel gewoon al kijken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Volgens mij speelt de bitrate ook een grote rol hierin.nicknec schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:27:
[...]
alleen geupsampled naar 1080i --> indien EK dat is pas bizarre...
Het is 720p en niet 1080i waar de NOS zich de komende jaren tot beperkt en nu ook uitzend?nicknec schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:27:
[...]
heel aardig - terwijl de uitzendingen niet eens zijn opgenomen in HD. alleen geupsampled naar 1080i --> indien EK dat is pas bizarre...
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Het nummer van Cruijff...toevallig?[b][message=30184560,noline]zonoskar schreef op woensdag 04 juni 2008 @
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Bijna alle HD-toestellen in Nederland zijn progressive (LCD, Plasma) en het meerendeel heeft een HD-ready toestel. Ik denk een logische keuze om voor 720p te gaan. Ik mag wel hopen dat de meeste HD-content ook progressive is.Denizz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:01:
[...]
Het is 720p en niet 1080i waar de NOS zich de komende jaren tot beperkt en nu ook uitzend?
PSN: Shiver23
Verwijderd
Inderdaad, normale Ned 1 is 8mb Mpeg2, terwijl ik op het chelloo forum las dat Ned 1 HD ergens tussen de 10mb en 15mb Mpeg4. Gruwelijk veel voor ( nu nog ) SD natuurlijksylvesterrr schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:16:
[...]
Volgens mij speelt de bitrate ook een grote rol hierin.
Dat scheelt een flinke slok.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:26 ]
Verwijderd
Wat je eventueel nog zou kúnnen proberen is om je even te registreren op Chelloo.com en daar je verhaal te melden. Er lezen daar UPC medewerkers mee en heel vaak gaan die de zaak dan persoonlijk oppakken om voor een snelle oplossingte zorgen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:53:
Verwijderd
Je moet je oude decoder in de doos flikkeren die bij de nieuwe decoder zat, dan terug sturen.zonoskar schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:10:
Misschien dat het bij mij wel goed gegaan is omdat ik al abonee was bij UPC, maar ik heb ook gewoon gebeld met de helpdesk en een vriendelijk meisje aan de andere kant heeft alles geregeld dat mijn huidige abo omgezet werd naar een HDTV abo met DVR. 3 weken naderhand stond de TNT aan mijn deur met de box en dat was een maand geleden. Echter heb ik nog geen retour box gekregen om mijn huidige decoder terug te sturen (ook een HDTV box, maar dan zonder DVR).
Ik zat ook te wachten op een retourbox maar ik begreep van de helpdesk dat je dan lang kan wachten.
Dank u voor de scherpe analyse !tommy6 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:04:
[...]
Die reacties verschillen toch juist helemaal niet. Je quote zelfs twee keer dezelfde poster. De standaard HD decoder is ook met HDMI aan te sluiten. Dus daar zit geen verschil in. Lees van de meeste mensen dat ze het beeld van zowel SD als HD kanalen op de standaard HD decoder beter vinden dan op die met DVR.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 16:30 ]
Huh dat is vreemd... toen ik een upgrade deed naar het HD pakket zei de dame aan de telefoon dat ik een week later een retourbox zou ontvangen en die daarna naar het postkantoor kon brengen en was alles gefixed... Vreemde zaak danVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:27:
[...]
Je moet je oude decoder in de doos flikkeren die bij de nieuwe decoder zat, dan terug sturen.
Ik zat ook te wachten op een retourbox maar ik begreep van de helpdesk dat je dan lang kan wachten.
[...]
Dank u voor de scherpe analyse !![]()
Sterker nog, ik had de retourbox al in huis voor de HD-DVR!Dr. Quipers schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:40:
[...]
Huh dat is vreemd... toen ik een upgrade deed naar het HD pakket zei de dame aan de telefoon dat ik een week later een retourbox zou ontvangen en die daarna naar het postkantoor kon brengen en was alles gefixed... Vreemde zaak dan
Verwijderd
Haha,heerlijk die UPC communicatie.Barock schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:55:
[...]
Sterker nog, ik had de retourbox al in huis voor de HD-DVR!
Ik heb donderdag die HDDVR gehad en geen retourdoos of iets gehad voor de oude, ik dus ff bellen en toen zei die gast van upc dat ik hem in die doos van de DVR kon doen. Vreemd !
Ik heb ook nog geen retourbox ontvangen, maar de verkoper zei dat ik die moest gebruiken en hem dan zo kon inleveren bij het postkantoor. Dat lijkt me lastig met een ongefrankeerde verpakking.
Verwijderd
Ooit van een antwoordnummer gehoord ?drfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:27:
Ik heb ook nog geen retourbox ontvangen, maar de verkoper zei dat ik die moest gebruiken en hem dan zo kon inleveren bij het postkantoor. Dat lijkt me lastig met een ongefrankeerde verpakking.
Die ik verschaf? Er valt niet meer te verschaffen dan dat...Yohan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:31:
[...]
Ik denk niet dat iemand hier op basis van de gegevens die jij verschaft een fatsoenlijk antwoord op kan geven. Dus inderdaad: even een mailtje naar UPC.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
geen probleem, gewoon in die doos doen en inleveren bij het pk. ze hebben daar een deal met upc.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:06:
[...]
toen zei die gast van upc dat ik hem in die doos van de DVR kon doen. Vreemd !
idem als boven.drfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:27:
Dat lijkt me lastig met een ongefrankeerde verpakking.
[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 04-06-2008 18:09 ]
Bedankt, daar hebben we tenminste wat aan.Philflow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:08:
[...]
geen probleem, gewoon in die doos doen en inleveren bij het pk. ze hebben daar een deal met upc.
[...]
idem als boven.
Verwijderd
Off-topic !!
Als je iets verstuurd onder een antwoordnummer dan zijn de kosten van frankering voor de ontvanger.
Ik mag hopen dat je mij hier in de zeik neemt he ?drfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:19:
[...]
Ja, dat is zo'n nummer dat je moet hebben voordat je het kunt gebruiken, toch?
Als je iets verstuurd onder een antwoordnummer dan zijn de kosten van frankering voor de ontvanger.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 19:33 ]
Wordt de ontvangst bij de andere bewoners slechter wanneer jij nu - zonder een mediabox - tv kijkt?SkyStreaker schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:05:
[...]
Als ik UPC HD TV neem, krijgen zij dan geen problemen?
Lees het anders nog eens rustig door. Wij hebben het probleem dat er GEEN retourdoos is, en dus ook geen antwoordnummer. De vraag Heb je wel eens van een antwoordnummer gehoord, lost dan niet echt veel op.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:31:
Off-topic !!
[...]
Ik mag hopen dat je mij hier in de zeik neemt he ?![]()
Als je iets verstuurd onder een antwoordnummer dan zijn de kosten van frankering voor de ontvanger.![]()
Bij mij is er uberhaupt geen kabel (nouja, of er moet even een kabeltje tot aan de weg gegraven worden tegen multi $$$), dus ik kijk gewone zenders via digitenne, en verder free-to-air zenders via de schotel. Met het EK pluk ik dus BBC HD gratis uit de lucht, en vanaf 7 juni komt daar ook ITV HD bij.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Wat je eventueel nog zou kúnnen proberen is om je even te registreren op Chelloo.com en daar je verhaal te melden. Er lezen daar UPC medewerkers mee en heel vaak gaan die de zaak dan persoonlijk oppakken om voor een snelle oplossingte zorgen.
IK heb toch het idee dat er een lage framerate is bij de HD kanalen
bijvoorbeeld het nieuws op 14 dan schokt het beeld wat bij een sweep van de camera
herkent iemand dit? kan nog leuk worden dat de bal in 10 stappen het veld over gaat bij EK
en ook ik heb geen retourdoos
bijvoorbeeld het nieuws op 14 dan schokt het beeld wat bij een sweep van de camera
herkent iemand dit? kan nog leuk worden dat de bal in 10 stappen het veld over gaat bij EK
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
ik herken het wel: volgens mij komt het door de niet-HD content die wordt uitgezonden en wordt geupscaled.Tonton schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:09:
IK heb toch het idee dat er een lage framerate is bij de HD kanalen
straks HD uitzending (camera) op HD kanaal op HD receiver op HD beeldweergever, sweep zal je dan zeker niet zien.
cheers!
Ik heb de originele HDTV-box nog even in de slaapkamer aangesloten toen ik de DVR in de huiskamer al werkend had, voordat ze de oude box uitschakelden. Dat gaat via twee splitters en een lange kabel en het signaal is daar dan ook niet best. Ik merkte dat alle HD kanalen wel goed doorkwamen, en de SD kanalen juist heel slecht (schokkend, stilstaand beeld of gewoon zwart). Blijkbaar krijgt het HD gedeelte voorrang.
Verwijderd
Tjeezzz laat maar, je begrijpt het niet .drfruit schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:09:
[...]
Lees het anders nog eens rustig door. Wij hebben het probleem dat er GEEN retourdoos is, en dus ook geen antwoordnummer. De vraag Heb je wel eens van een antwoordnummer gehoord, lost dan niet echt veel op.
Volgens mij heb je zelf niet helemaal goed gelezen, maar goedVerwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:01:
[...]
Tjeezzz laat maar, je begrijpt het niet .
@drfruit:
Het retouradres is:
UPC Nederland
Antwoordnummer 6000
3600 VA Maarssen
Volgens mij is de mate van kwaliteit een constante factor, hij wordt meende ik niet slechter als ik TV ga kijken. En dan bedoel ik dus via de kabel hesylvesterrr schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:19:
[...]
Wordt de ontvangst bij de andere bewoners slechter wanneer jij nu - zonder een mediabox - tv kijkt?
Dank!Yohan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:06:
@drfruit:
Het retouradres is:
UPC Nederland
Antwoordnummer 6000
3600 VA Maarssen
Dan heeft het aansluiten van een mediabox op de kabel verder ook geen invloed op de ontvangstkwaliteit bij de andere bewoners.SkyStreaker schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:04:
[...]
Volgens mij is de mate van kwaliteit een constante factor, hij wordt meende ik niet slechter als ik TV ga kijken. En dan bedoel ik dus via de kabel he
Verwijderd
Ziet er top uit, dat EK in hd! ;-)
Nu zie ik het verschil echt. Vreemd dat de NOS de rest van de programma's op ned1 niet in hd uitzendt...
Nu zie ik het verschil echt. Vreemd dat de NOS de rest van de programma's op ned1 niet in hd uitzendt...
Yup, zeker als je even terugschakelt naar het normale NL1... In een keer verwend
Verwijderd
Worden die programma's dan wel in HD opgenomen?Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:57:
Ziet er top uit, dat EK in hd! ;-)
Zelf heb ik (nog) geen HDTV, van week maar ff bij m'n ouders kijken (die hebben 't wel).
Zelf wel gewone digitale tv, zie ik het verschil ook al tussen analoog & digitaal.
Analoog ziet er gewoon niet uit.
Nee, dat worden ze niet. HD zal wel een hogere kostenpost zijn voor de omroepen (overigens worden de TMF Awards al een tijd in HD opgenomen)Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:02:
[...]
Worden die programma's dan wel in HD opgenomen?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
mensen nog een voorkeur voor 720p of 1080i?
op een plasma van 1024x768 verwacht ik dat 720p een betere keus door hogere refresh (niet interlaced) en de extra resolutie toch niet te zien is
vooral sport wil je toch wat refresh hebben
EDIT: als reactie op hieronder: het is maar net welke de beste scaler heeft
de upc box of de plasma (en mijn vertrouwen in UPC is nogal laag
)
op een plasma van 1024x768 verwacht ik dat 720p een betere keus door hogere refresh (niet interlaced) en de extra resolutie toch niet te zien is
de upc box of de plasma (en mijn vertrouwen in UPC is nogal laag
[ Voor 24% gewijzigd door Tonton op 07-06-2008 21:06 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Sowieso moet je met een resolutie van 1024x768 niet 1080i proberen te kijken. Het ziet er minder uit. En 720p ziet er ook niet zo slecht uit.Tonton schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:00:
Verwijderd
Met zo'n resolutie kun je er inderdaad van uitgaan dat 720p een beter plaatje oplevert; 1080i zorgt voor meer onnodige berekeningen, en door dat 720p zoals je al zei progressive is, levert dat ook een mooier plaatje, zeker bij sport. Zelf krijg ik binnenkort mijn HD-boxje binnen en heb een 40" FullHD, welke een erg goede deïnterlacer heeft (Samsung A552). Ikzelf zal dus denk zoveel mogelijk voor 1080i gaan (ik zit ook soms vrij dichtbij de TV, waardoor FullHD nog zichtbaar meerwaarde heeft.)Tonton schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:00:
de upc box of de plasma (en mijn vertrouwen in UPC is nogal laag)
Verwijderd
Ik vraag me af of je dalijk daadwerkelijk voor 1080i gaat. Ik heb ook een tv met een goeie dëinterlacer ( Pana 42PZ85 ), maar na wat vergelijken vandaag ben ik toch tot de conclusie gekomen dat wanneer ik de box op Auto zet dat bij mij het beste resultaat geeft. Ned 1 HD wordt dan uiteraard gewoon 720p, en het verschil met 1080i zie ik wel. Vooral het gras is net wat scherper.
Maar je, beste is gewoon zelf ff vergelijken
Verwijderd
Ik ben benieuwd; mijn plan was uiteraard ook om ze eerst goed met elkaar te vergelijken =) Het is theoretisch natuurlijk wel zo dat interlaced nooit zo goed als progressive kan zijn, hoe goed je deïnterlacer ook is.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:18:
Ik vraag me af of je dalijk daadwerkelijk voor 1080i gaat. Ik heb ook een tv met een goeie dëinterlacer ( Pana 42PZ85 ), maar na wat vergelijken vandaag ben ik toch tot de conclusie gekomen dat wanneer ik de box op Auto zet dat bij mij het beste resultaat geeft. Ned 1 HD wordt dan uiteraard gewoon 720p, en het verschil met 1080i zie ik wel. Vooral het gras is net wat scherper.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 23:45 ]
Verwijderd
Daarom juist, een tv van 1500 euro lijkt me beter scalen dan een decoder van 450 euroVerwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:43:
[...]
Tevens neemt de mediabox bij de 1080i-instelling het upscalen van 720p materiaal voor z'n rekening lijkt me? Ik denk dat onze TV's daar beter in zijn
En dat is ook zo, heb het zelf kunnen vergelijken.
Heb de box sinds vrijdag, ben blij met het resultaat en i.c.m. harmony 885 geen problemen in wat voor geval dan ook (gewoon achter glazen deurtjes) met de besturing van de mediabox.
Het enige wat me nog stoort (maar dat zal wel zo horen) is de moeite die het beestje heeft met het vooruitspoelen in opgenomen HD content. Ik ben iemand die niet graag de reclame's benut het toilet te bezoeken dus wil ik m nog wel eens op pauze zetten, of wanneer ik telefoon krijg bijvoorbeeld, het vooruitspoelen is dan echt zeer matig tegenover SD footage, niet constant en het moment van op play drukken is ook niet direct.
Affijn, leuke goede aanvulling op TV, zapsnelheid is meer dan prima, DVR functionaliteit is goed alleen uitzendinggemist werkt niet (en de snel aansluit handleiding ontbrak) moet ik daarvoor een netwerkkabeltje trekken ?
Het enige wat me nog stoort (maar dat zal wel zo horen) is de moeite die het beestje heeft met het vooruitspoelen in opgenomen HD content. Ik ben iemand die niet graag de reclame's benut het toilet te bezoeken dus wil ik m nog wel eens op pauze zetten, of wanneer ik telefoon krijg bijvoorbeeld, het vooruitspoelen is dan echt zeer matig tegenover SD footage, niet constant en het moment van op play drukken is ook niet direct.
Affijn, leuke goede aanvulling op TV, zapsnelheid is meer dan prima, DVR functionaliteit is goed alleen uitzendinggemist werkt niet (en de snel aansluit handleiding ontbrak) moet ik daarvoor een netwerkkabeltje trekken ?
Deze plek is te koop.
In scaling is de Pana wel goed, deïnterlacen juist niet. 720p zou dan ook het beste beeld moeten geven.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:47:
[...]
Daarom juist, een tv van 1500 euro lijkt me beter scalen dan een decoder van 450 euro.
En dat is ook zo, heb het zelf kunnen vergelijken.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Dat voetbal op NL1 HD is echt subliem zeg!
Wat een beeld! Je ziet toch echt wel een heel groot verschil met het gewone NL1 kanaal (en dat is zelfs al digitaal...).
Nu maar hopen op een mooi resultaat vanavond tegen Italie
Verwijderd
En aan deze kant bid ik dat ik vandaag nog mijn HD-decoder binnenkrijg. Heb hem precies een week geleden besteldDr. Quipers schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:49:
Dat voetbal op NL1 HD is echt subliem zeg!Wat een beeld! Je ziet toch echt wel een heel groot verschil met het gewone NL1 kanaal (en dat is zelfs al digitaal...).
Verwijderd
Ned 1 HD is 720p als ik de mediabox op Auto zet. 720p>1080i door de Pana> subliem voetbal|sWORDs| schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:39:
[...]
In scaling is de Pana wel goed, deïnterlacen juist niet. 720p zou dan ook het beste beeld moeten geven.
Toch? Of zou vastzetten op 720p nóg beter zijn? Die optie heb ik nog nog niet gecheckt. Had de box wel eens op 1080i vastgezet, maar dat was minder scherp dan Auto.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 16:08 ]
hoe werkt teletekst bij jullie op de hd kanalen?
Als ik nederland 1 hd bekijk en daar teletekst probeer te kijken lukt het vaak niet. Op andere, normale SD, kanalen werkt het wel, maar ook niet ideaal.
ik gebruik dan dus de teletekst functie van de hd-box. De tv functie geeft aan dat er geen teletekst uitzending is
Als ik nederland 1 hd bekijk en daar teletekst probeer te kijken lukt het vaak niet. Op andere, normale SD, kanalen werkt het wel, maar ook niet ideaal.
ik gebruik dan dus de teletekst functie van de hd-box. De tv functie geeft aan dat er geen teletekst uitzending is
Ik heb nog een vraag over de HDTV DVR (Philips apparaat). Ik heb zojuist het EK opgenomen in HD formaat. Leuk dat het nu op de harddisk van de DVR staat, maar kan ik het ook op de pc krijgen?
Had eigenlijk wel verwacht dit ergens in een FAQ terug te kunnen vinden op GoT, Chelloo.com, of upc.nl....... maar ik zie het nergens staan of ik begin blind te worden...
Had eigenlijk wel verwacht dit ergens in een FAQ terug te kunnen vinden op GoT, Chelloo.com, of upc.nl....... maar ik zie het nergens staan of ik begin blind te worden...
Verwijderd
Nope, dat is niet mogelijk. Niet op een makkelijke, legale manier in elk geval.Trax_Digitizer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:12:
Ik heb nog een vraag over de HDTV DVR (Philips apparaat). Ik heb zojuist het EK opgenomen in HD formaat. Leuk dat het nu op de harddisk van de DVR staat, maar kan ik het ook op de pc krijgen?
Die vraag is al tig keren beantwoord. Misschien niet in dit topic, niet in een FAQ, maar wel in vele andere topics (zowel op GoT als Chello Underground). 
Het antwoord: nee, dat kan niet.
/edit: grmbl, ik moet vaker F5'en.
Het antwoord: nee, dat kan niet.
/edit: grmbl, ik moet vaker F5'en.
[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 09-06-2008 23:21 ]
3-0 in HD-kwaliteit. Wat een sublieme wedstrijd
De tv zet geen progressive om naar interlaced, maar zal altijd scalen naar zijn progressive native resolutie (hij kan niets anders weergeven).Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:04:
[...]
Ned 1 HD is 720p als ik de mediabox op Auto zet. 720p>1080i door de Pana> subliem voetbal.
Toch? Of zou vastzetten op 720p nóg beter zijn? Die optie heb ik nog nog niet gecheckt. Had de box wel eens op 1080i vastgezet, maar dat was minder scherp dan Auto.
De beeldkwaliteit was inderdaad goed. Vandaag heb ik zowel van de wedstrijd als van de beeldkwaliteit genoten.
Haha ja dat geldt hier ook!sylvesterrr schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:33:
[...]
De beeldkwaliteit was inderdaad goed. Vandaag heb ik zowel van de wedstrijd als van de beeldkwaliteit genoten.
Hoop toch dat er iets te vinden is om de opgenomen uitzendingen die op de DVR staan ooit op een Blu-Ray disc te kunnen zetten... Ik ga in ieder geval alle wedstrijden van het NL elftal opnemen op HD. Zou toch geweldig zijn als ze echt het EK gaan winnen dat ik alle wedstrijden op een Blu-Ray disc heb!
Ik blijf hopen... (dat NL het EK wint en ik ooit de wedstrijden naar Blu-Ray kan wegschrijven)
Als je het over de uitzendingen van NL1 HD hebt (ivm het voetbal) dan de decoder op 720p zetten en de TV laten scalen. Het wordt namelijk uitgezonden op 720p.Tonton schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:00:
de upc box of de plasma (en mijn vertrouwen in UPC is nogal laag)
edit:
mosterd na de maaltijd
mosterd na de maaltijd
[ Voor 4% gewijzigd door robkamp op 10-06-2008 09:45 ]
Of ik de box nou op auto, 720p of 1080i zet mijn tv blijft 1080i als input signaal voor kanaal 14 weergeven.robkamp schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:44:
[...]
Als je het over de uitzendingen van NL1 HD hebt (ivm het voetbal) dan de decoder op 720p zetten en de TV laten scalen. Het wordt namelijk uitgezonden op 720p.
edit:
mosterd na de maaltijd
ik had anderhalf week geleden het hele pakket (Royal HDTV DVR) via internet besteld, gister er nog maar even achteraan gebeld, bleek dat de helft niet goed was doorgekomen en dat ze het handmatig nog moesten aanpassen...
Misschien dus een tip voor in de startpost: Als je via internet bestelt, dan ook direct maar telefonisch er achteraan bellen om te bevestigen (welkom in 2008 waar je alles via internet kunt regelen...)
Misschien dus een tip voor in de startpost: Als je via internet bestelt, dan ook direct maar telefonisch er achteraan bellen om te bevestigen (welkom in 2008 waar je alles via internet kunt regelen...)
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.