UPC HDTV

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 71.939 views sinds 30-01-2008

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 16:48

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Nog een klein verslagje van de UPC-soap hier:
- 2,5 weken voor het EK "HD Royaal DVR" besteld
- na 1,5 week er maar eens achteraan gebeld, "o er staat wel iets in het systeem, maar nog niet in gang gezet, ik doe het direct"
- na 1 week weer gebeld "ah ik zie dat u alleen kabel tv heeft besteld" eh.. nee?
- bevestiging van HD binnen zo ongeveer 1 week voor de finale, kabel doet het inmiddels
- na 1 week maar weer eens gebeld "er lijkt iets te zijn misgegaan met de bezorging, wordt met spoed bezorgd"
- week na de finale weer gebeld "nogmaals excuses, hij lijkt nog niet bezorgd, maar je kunt m morgen ophalen bij een vestiging" (vind ik sowieso al vaag dat je er dan zelf maar achteraan mag gaan)
- ik naar vestiging "nee sorry meneer er gaan 2 dagen overheen ik kan niets doen" maar na flink boos te zijn geworden toch een unit meegekregen en vlg de verkoper zou ie het dan nog niet doen, maar thuis aangekomen deed alles het gewoon...
- gisteren kreeg ik een retourbox binnen omdat ik het zou hebben opgezegd... 8)7

ik tel tot tien... wat staat er nog meer te wachten?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

zonoskar schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:59:
Ik wordt een beetje krankjorem van die DVR functionaliteit. Ik heb vandaag F1, Autowereld, Gek op wielen en Top gear willen opnemen. Ik heb dit gisteren geprogrammeerd door in de Guide deze programma's op te zoeken en dan op rec te drukken. Van het F1 programma heb ik alleen de eerste 51min, van Top gear heb ik 46 min van een programma op Belgie1. Autowereld en Gek op wielen heeft ie dan weer wel goed opgenomen, alleen in omgekeerde volgorde. Ik snap er echt de ballen meer van. En dit is niet de eerste keer dat opnames mislukken. Hebben anderen hier ook last van? Doe ik iets verkeerd?
Op het moment dat ik 'signaal' verlies ben ik dezelfde figuurlijke sigaar, dan stopt ook de opname op de 1 of andere manier... UPC heeft daar geen antwoord op, behalve 'check uw kabels, signaalsterkte via 999' etc.

Deze plek is te koop.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@KeeZ: Nu je het zegt, ook vandaag is de opname van Top gear niet gelukt. Gelukkig heb ik mee gekeken, dus niet zo erg. Maar halverwegen was er even geen signaal en de opname is dus maar 37min. De signaalsterkte staat bij mij iets voorbij het midden, signaalkwaliteit is 100%.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:56:
Overigens ziet de Tour er in HD ook weer zeer smakelijk uit :D

Dat is pas TV kijken!
De la Fuente slippend door de bocht in de afdaling en dat in HD... ik kreeg er maagkramp van!

Verwijderd

Voor de liefhebbers ( inc ik...alleen twijfel ik nog ff *denk terug aan Sport7)

REDIVISIE LIVE OP ZIJN ALLERBEST BIJ UPC

Tijdelijk de eerste 3 maanden € 6 per maand*. Daarna € 9,95 per maand (maandelijks opzegbaar).

Je kunt niet dichterbij het voetbal komen dan met Eredivisie Live. Eredivisie Live is het kanaal van de clubs, voor de fans. Voor de liefhebber biedt het kanaal alles wat voetbal te bieden heeft: de wedstrijden natuurlijk, maar ook nieuws, achtergronden, opinie en alle emotie die daarbij hoort. Journalistiek onafhankelijk en met passie voor voetbal; fris en vertrouwd tegelijk.

* 4 kanalen: met alle live Eredivisie voetbalwedstrijden; voor- en nabeschouwingen; samenvattingen en hoogte punten van de afgelopen speelronde; voetbal talkshows; diverse rapportages en het laatste voetbalnieuws. Maar ook Ajax TV, Feyenoord TV en PSV TV.
* Wedstrijd Gemist: alle volledige wedstrijden zijn terug te zien wanneer u wilt op uw eigen tv
(tot de volgende speelronde). Binnenkort beschikbaar via UPC
* Eredivisie On Demand: De samenvattingen van de wedstrijden, een verzameling van vele historische wedstrijden en andere programmering direct af te spelen op uw tv. Binnenkort beschikbaar via UPC.

Kortom; met Eredivisie Live hoef je geen moment meer te missen. En het goede nieuws is dat het succes van het kanaal rechtstreeks ten goede komt aan de clubs.

• drfruit
  • Niet online
Hoe zit dat dan met Sport1? Daar kregen we de eredivisie omdat Spanje wegviel.
Alleen voor die enkele leuke wedstrijd in Nederland 10 euro per maand betalen? Sterkte ermee.
Ik wil de beste buitenlandse én Nederlandse voetballers zien, dus Premier League, Spanje, Duitsland en eredivisie in een betaalbaar combinatiepakket.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Smarron

The bend

Ja, moet ik Sport1 met Tele2 voetbal dan maar opzeggen ? Betaal ik nu eigenlijk voor nop.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je dat? Heb je Sport1 je nu alleen voor het eredivisie voetbal? Sport1 is natuurlijk wel meer, ze zenden o.a. ook basketbal (NBA , FEB Eredivisie), tennis (ATP Masters Series, Wimbledon) en golf uit. Moet je wel leuk vinden natuurlijk, maar het is niet zo dat Sport1 verder helemaal niks uitzendt. :)

• Smarron

Smarron

The bend

Ik had een totaalpakket aanbieding. Film1, Sport1 en Tele2 voetbal voor € 19,99. Dat laatste is dan weggevallen. Tennis heb ik wel gekeken, maar op het HD-kanaal (219). NBA volgde ik wel af en toe, maar elke zondag zat ik wel voor de buis voor het voetbal.

De vrouw is dan wel verslaafd aan Film1, dus dat wordt nog ff een dilemma. Voetbal wil ik sowieso weer hebben.

• drfruit
  • Niet online
Basketball vind ik drie keer niks, bij golf val ik in slaap en tennis is wel leuk maar meestal ook op BBC, Eurosport, Nederland of een andere zender gratis te zien. Zelfs live eredivisievoetbal was de laatste maanden vaak tegelijk gratis op RTL te zien.
Bovendien mis ik vaak uitzendingen op Sport1 omdat de EPG van UPC en de info op de website van Sport1 ontbreekt of niet klopt.

Ik zal eerder mijn abonnement op Film1 en Sport1 opzeggen dan er weer een uitbreiding bij nemen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds vandaag HD DVR pakket (6 maanden gratis, woohoo...omdat UPC mn SD DVR pakket opgefokt had en dat na 5 weken niet kon oplossen...) en ik vind het erg mooi.Stuk tour de france HD gekeken op NL1 HD, echt mooi! Voom, Discovery en NG nog niet echt gecheckt, morgen eens doen maar. Box is voorzien van 2 ethernet aansluitingen, kun je daar nog iets nuttigs mee doen nu of niet?

edit: al gevonden, dat kan dus niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 12-07-2008 22:54 ]

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

De mijne gaat weer terug, alleen nog maar meer signaalstoringen en daarmee opname problemen. De knoop al doorgehakt, er komt een schotel ontvanger met HD, vele malen prettiger en niet verbonden aan 1 maatschappij.

Deze plek is te koop.

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 19:16

6Pac

"Roma Victor"

Sinds Zaterdag ook mijn Royal HDTV set binnen - vorige week Maandag telefonisch besteld, dus was wel lekker vlot.

Ik zit in de regio Zaanstad - Ik had al een paar digitale FTA zenders op mijn lijn - mijn Sony 46w4000 pikt ze zonder problemen op - en het beeld was subliem, maar met de HDTV mediabox (Philips dcr7101) is het nog veel beter geworden - een minpunt is dat de mediabox gloeiend heet word aan de bovenkant.

Wat me opvalt is dat sommige "normale", non HD zenders, toch in 720p uitzenden, zoals SBS, NET5, Veronica - is dit normaal?

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:06
6Pac schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:34:
Wat me opvalt is dat sommige "normale", non HD zenders, toch in 720p uitzenden, zoals SBS, NET5, Veronica - is dit normaal?
Blijkbaar staat je mediabox op 720p ingesteld. Je kunt dit wijzigen via Menu->Instellingen->TV-instellingen.

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

sylvesterrr schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:26:
[...]

Blijkbaar staat je mediabox op 720p ingesteld. Je kunt dit wijzigen via Menu->Instellingen->TV-instellingen.
Al geprobeerd om de mediabox in te stellen op Auto/720p/1080i, en het maakt geen verschil - wat ik ook instel blijft mijn beeld altijd op 720p staan.

Maar het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met de Philips decoder - chelloo HDTV sub-forum staat vol met dit soort berichten - en het lijkt er op een software probleem te zijn

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:06
Hmm, voor zover ik dat heb begrepen (heb de berichten niet echt aandachtig doorgelezen) kan het bij sommige tv's voorkomen dat je op de auto-mode de 720p-zenders enkel een zwart scherm ontvangt. Ik zal het binnenkort eens aandachtig doorlezen.

Verwijderd

6Pac heb je toevallig een Pioneer of LG scherm? Zo ja, kan je je borst natmaken hoor, die Philips decoders houden niet van ze.

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Hmmm dat Eredivisie kanaal is wel cool! Leuk dat UPC er toch ook zon eigen draai aangeeft met de On Demand functie! Maarja het kost allemaal wel weer geld natuurlijk... Voordeel is dat het per maand opzegbaar is :) Maar moet eerst maar eens meer info komen of het ook in HD wordt uitgezonden. Je begint een beetje gewend/verwend te raken met die mooie HD beelden van het EK, Tour en straks de OS.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:17:
6Pac heb je toevallig een Pioneer of LG scherm? Zo ja, kan je je borst natmaken hoor, die Philips decoders houden niet van ze.
Ik heb een LG plasma, maar mijn Philips decoder is gewoon in te stellen op auto, 1080i of 720p. En dat herkent de TV ook gewoon.

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:17:
Ik heb een Sony LCD - 46W4000

Ik heb geen problemen met de 1080i zenders; de Philips decoder pakt deze zonder problemen..

Alleen de SDTV zenders die een aspect van 4:8 hebben blijven op 720p, wat een uitgerekt beeld geeft, en ik kan in dat geval mijn TV niet op een andere aspect ratio dan "wide of zoom" zetten.

Als ik de Philips decoder omzeil, en op de enkele beschikbare FTA kanalen afstem via de ingebouwde DVB-C tuner, kan ik mijn beeld op alle denkbare aspect ratios zetten: 4:8, 16:9, smart, wide, zoom.. enz..

Dus het ligt aan de decoder dacht ik zo

Verwijderd

Smarron schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:43:
[...]
Ik heb een LG plasma, maar mijn Philips decoder is gewoon in te stellen op auto, 1080i of 720p. En dat herkent de TV ook gewoon.
Als je de mediabox instelt op "auto", en je zapt naar een 720p HD kanaal (bijv. Nationalgeo-HD), zie
je het NGC-HD logo dan enigszins trillen of staat het 100% strak?

Als het logo trilt is ook jouw tv "slachtoffer" van de Philips HDTV mediabox 720p bug. O.a. Pioneer plasma's (en LG's) laten een flikkerend beeld zien op de 720p kanalen als je de mediabox op "auto" instelt.

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:12:
Hmm, voor zover ik dat heb begrepen (heb de berichten niet echt aandachtig doorgelezen) kan het bij sommige tv's voorkomen dat je op de auto-mode de 720p-zenders enkel een zwart scherm ontvangt. Ik zal het binnenkort eens aandachtig doorlezen.
Je kunt bij sommige tv's inderdaad niet van resolutie veranderen, de box blijft vast staan op de default 720p waarde.

Al met al is er omtrent de HDMI resolutie uitsturing voor UPC nog een hoop werk aan de firmware waarvan ik serieus betwijfel of ze de kennis wel hebben om het op te lossen. Als klap op de vuurpijl heeft Philips de boel aan Pace verkocht, dat helpt ook niet echt mee... :/

Hier gaat in ieder geval de vlag uit als UPC ooit nog eens een ander merk HDTV box gaat voeren náást die Philips zooi, of in plaats van. De HDTV-DVR is een schitterend doosje, maar je
moet het echt treffen met je tv.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 23:36 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:10:
[...]

Als je de mediabox instelt op "auto", en je zapt naar een 720p HD kanaal (bijv. Nationalgeo-HD), zie

Als het logo trilt is ook jouw tv "slachtoffer" van de Philips HDTV mediabox 720p bug. O.a. Pioneer plasma's (en LG's) laten een flikkerend beeld zien op de 720p kanalen als je de mediabox op "auto" instelt.
Ga ik zo even proberen. Wat ik wel heb als ik hem op auto zet, dat het 2 seconden duurt voordat ik beeld heb, wanneer de bron anders is. Dus bijv. van een normaal kanaal naar een HD-kanaal, of van een 1080i uitzending naar een 720p uitzending. Daarom heb ik hem sowieos altijd vast op 720p staan. Ik laat zo even weten of ik er ook last van heb.

Verwijderd

Smarron schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:38:
[...]
Ga ik zo even proberen. Wat ik wel heb als ik hem op auto zet, dat het 2 seconden duurt voordat ik beeld heb, wanneer de bron anders is. Dus bijv. van een normaal kanaal naar een HD-kanaal, of van een 1080i uitzending naar een 720p uitzending. Daarom heb ik hem sowieos altijd vast op 720p staan.
Als je 'm vast op "720p" hebt staan dan worden 1080i kanalen wel eerst naar 720p gescaled, en vervolgens naar 768p (als je een hd-ready tv hebt) of 1080p (full-hd tv).
Dus eerst downscaling, en vervolgens weer upscaling. Dit is niet gunstig voor de beeldkwaliteit.

Op "auto" duurt het zappen wel langer, maar heb je wel altijd het meest optimale beeld. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 00:30 ]

Verwijderd

Vandaag mijn Extra HD-box bij het postkantoor opgehaald (ik had tijdens het begin van het EK hem besteld, drie weken later pas verzonden door een leveringsprobleem, maar toen waren we al op vakantie). Maar goed, hij is er eindelijk.

De decoder staat op zolder op een Samsung 40A552 aangesloten, waarvoor de coax kabel dubbel gesplit én drievoudig gesplit is. Ik had dan ook vrees voor de kwaliteit van het signaal, maar die bleek erg mee te vallen; de signaalsterkte was ruim 50% met de optimale kwaliteit (dit heb ik beneden ook getest, waar het ongeveer hetzelfde was; die splitters laten het signaal blijkbaar intact).

Na de installatie meteen wat HD-kanalen bekeken en ik kan niet anders zeggen dat ze er erg goed uitzien, simpelweg HD-kwaliteit (bij de beste kanalen als Discovery zie ik amper verschil met een Blu-Ray). Enkel Ned1 ziet er allesbehalve HD uit, maar de meeste uitzendingen waren geloof ik ook niet oorspronkelijk in HD opgenomen. Met de kwaliteit van de HD-uitzendingen ben ik zeer tevreden, enkel het aanbod zenders nog...

• Joni
  • Niet online
Klopt, op dit moment wordt op Nederland 1 HD inderdaad alleen de Tour de France in HD uitgezonden. Als er HD bij het Nederland 1 logo staat is het (meestal) HD. De rest van de tijd is het gewoon Nederland geupscaled naar 1080i. :)

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 15:35
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:10:
[...]

Ik heb geen last van trillende logo's (Pana 42PX80E), maar bij mij lijkt het input signaal af en toe weg te vallen als ik de decoder op "auto" zet.
De TV gaat dan ëven op zwart, als het beeld terug is zie ik links bovenin even "wide" staan. Soms gebeurt het om de paar seconden, soms om de paar minuten. Rete irritant.

Als ik de decoder op 720p of 1080i zet heb ik hier geen last van.

iRacing Profiel

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft die HD box ook een SCART aansluiting? En is die tegelijk met de HDMI actief? Zodat ik dus via SCART toch nog kan opnemen op mijn HDD/DVD recorder (niet HD natuurlijk) :)

Yo.

Verwijderd

VonFoX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:32:
Heeft die HD box ook een SCART aansluiting? En is die tegelijk met de HDMI actief? Zodat ik dus via SCART toch nog kan opnemen op mijn HDD/DVD recorder (niet HD natuurlijk) :)
Hij heeft net zoals de normale box ook twee Scart-uitgangen en ik vermoed dat hij beide tegelijk kan uitzenden (bij één Scart staat er ook nog steeds VCR). Met zekerheid kan ik het echter niet zeggen.

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:24:
Je begint een beetje gewend/verwend te raken met die mooie HD beelden van het EK, Tour en straks de OS.
Het EK in het achterhoofd hebbende zie je ineens weer hoe rampzalig de HDTV voetbal beeldkwaliteit
op Sport1-HD eigenlijk is. Vanavond even zitten kijken. Lijkt wel HD van Youtube afgeplukt. De grasmat is één grote krioelende zandstorm, stijf van de compressie.

Verwijderd

Yep, hou me hart dan ook weer vast voor het komend seizoen :'( .

Kunnen ze daar bij Sport 1 niet eens in conclaaf gaan bij het NOB hoe het wél moet? Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze bij Sport 1 té veel afhankelijk zijn van het aangeleverde bronsignaal? Omdat bijvoorbeeld het basketbal en het golf er wél goed uitzien. Maar ja, dat is natuurlijk geen voetbal. Voetbal is zo'n beetje het lastigste om helemaal correct weer te geven denk ik.

Ben ook érg beniewd hoe de HD wedstrijden van het Eredivisie Live kanaal eruit komen te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 23:45 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

VonFoX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:32:
Nee, als ik de TV op HDMI ingang zet van de HDTV decoder, dan neem ik zwart beeld op op mijn hdd/dvd recorder (die aan de scart uitgang van de HDTV decoder hangt). Als de TV op de scart ingang staat, dan neem ik met de dvd recorder wel gewoon beeld op. Geluid lukt altijd wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ok, dus geen HDMI en SCART tegelijk. Is niet zo'n groot probleem :)
Ik heb HD Royaal besteld, zit daar een HDMI kabel bij? Of moet ik die zelf kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door VonFoX op 27-07-2008 10:14 ]

Yo.

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 27 juli 2008 @ 07:28:
Ok, dus geen HDMI en SCART tegelijk. Is niet zo'n groot probleem :)
Ik heb HD Royaal besteld, zit daar een HDMI kabel bij? Of moet ik die zelf kopen.
Zoals zonoskal zij gaat dat beide tegelijk jammergenoeg toch niet lukken; maarja, eigenlijk heb je er toch niet zoveel aan, want zou enkel het kanaal op kunnen nemen dat je aan het kijken bent. Wel is er een HDMI-kabel bijgeleverd.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Zoals zonoskal zij gaat dat beide tegelijk jammergenoeg toch niet lukken; maarja, eigenlijk heb je er toch niet zoveel aan, want zou enkel het kanaal op kunnen nemen dat je aan het kijken bent. Wel is er een HDMI-kabel bijgeleverd.
Nou, ik neem soms iets van Nick Jr op voor mijn zoontje :) En dat gaat nu via SCART naar een HDD/DVD recorder. Dat ik dan even niets anders digitaal kan kijken is niet erg :)

Dan sluit ik de UPC HD box met HDMI aan de TV aan, en met SCART aan de HDD/DVD. Op het moment dat ik dan niet via HDMI TV kijk kan ik toch via de HDD/DVD zien wat ik opneem.

Yo.

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:10:
[...]

Nou, ik neem soms iets van Nick Jr op voor mijn zoontje :) En dat gaat nu via SCART naar een HDD/DVD recorder. Dat ik dan even niets anders digitaal kan kijken is niet erg :)

Dan sluit ik de UPC HD box met HDMI aan de TV aan, en met SCART aan de HDD/DVD. Op het moment dat ik dan niet via HDMI TV kijk kan ik toch via de HDD/DVD zien wat ik opneem.
Jup, zolang je niet via HDMI kijkt, heeft het dezelfde mogelijkheden als de normale UPC Box ;)

Verwijderd

Beste,
ik heb een zeer vreemd probleem met de nieuwe UPC kast, vroeger, met het oude kastje had ik hier geen last van...
ik quote mijn eigen post even van het chelloo.nl forum :
ik heb me TV via HDMI aangesloten op me HDTV kast van UPC, aan het UPC kastje heb ik met fiberoptic me home cinema set hangen.

dat werkt allemaal perfect, mooi kraakhelder geluid, strak beeld, 100 punten
maarrrr...nou wil ik me xbox ( oude model dus alleen mogelijk met scart ) aansluiten via, zoals ik al zei, scart.
dat doe ik op poort 6 achterop de upc kast, de ''aux scart poort''.
zodra ik de XBOX aanzet gebeurd er.....NIETS

de reden dat ik de XBOX perse via de UPC box wil aansluiten is omdat mijn home cinema set daar ook via glas op aangelsoten zit.

bij UPC zeiden ze dat ik me XBOX maar direct met de TV moest verbinden want hun wisten ook geen andere oplossing, maar goed, dat wil ik dus niet want dan kan ik geen gebruik maken van me home cinema set als ik de xbox in gebruik heb. ( ik gebruik hem zowel voor games, maar vooral voor film's )

lang verhaal kort : als ik de gebruikzaamwijzing volg, end e xbox behandel als een DVD speler en hem ook zo aansluit middels scart dan gebeurd er niets, niks, naccus, nada....

ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want het lijkt me dat meer mensen hun xbox / dvd speler via scart hebben aangesloten

alvast bedankt voor het beantwoorden van de vraag van deze nieuwkomer
en een 2e reactie waarin ik nogmaals mijn probleem aanstreep :
gisteren nog 3 maal met UPC gebeld ( wat me overigens opvalt is dat de ene medewerker wel begrijpt waar hij / zij het over heeft en de ander geen kant nog wal raakt als het gaat om technische trouble shooting ).
ze gaven na lang doorvragen aan dat de XBOX simpelweg niet ''gedetecteerd'' word op het moment dat ie aangaat.
hebben meer mensen hier last van? ik bedoel, er zijn vast meer mensen die hun DVD wel werkend hebben via die poort? dan zou ik graag willen weten hoe dat aangesloten zit
alvast _/-\o_
de gehele post is hier te lezen : **klikkerdeklik**

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt toch niet verwachten dat een stb video ad conversie doet? En dan ook nog eens + audio naar spdif. Ik denk dat alleen de scartpoorten kunnen schakelen en meer mag je ook niet verwachten.

Waarom sluit je de xbox niet met scart aan op de tv. Tv audio output op analoge homecinema input. Upc box met HDMI naar tv en met spdif naar hometheater set?

[ Voor 29% gewijzigd door |sWORDs| op 31-07-2008 11:38 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

een stb video conversie is, vrees ik, chinees voor mij ;)
maar ik snap denk ik ongeveer wat je bedoelt, van scart naar hdmi?

ik heb nu op dit moment idd de boel aangesloten zoals jij weergeeft in je 2e alinea, met wat verloop stekkertjes en een tulpje heb ik het inderdaad voor elkaar gekregen.
jammer is wel, dat me home cinema set op dat moment niet digitaal maar analoog wordt aangestuurd. ( 1 van de redenen waarom ik graag alles via de UPC box wil laten lopen )

maar het punt is, als je nou de XBOX niet ziet als een XBOX maar als een DVD speler, en je sluit hem aan zoals UPC dat aangeeft in de handleiding, dan zouden er geen extra kabels / handelingen nodig zijn om beeld&geluid op je tv te krijgen anders dan alleen de scart in de aux poort te stoppen.
en daarbij ook, als je de handleiding mag geloven, je geluid via de home cinema set sturen.

waar het hele verhaal volgens mij strand is dat het UPC kastje de XBOX niet ziet op het moment dat ie aangaat, als iemand dus een DVD speler aansluit middels scart zonder andere kabels (wat ik ook met de XBOX probeer te bewerktstelligen ) wat gewoon moet kunnen volgens mij, zou de nieuwe UPC kast dat niet slikken, dat verbaast me nogal, en lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
waarom zit er anders een ''aux scart poort'' op dat kastje?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:09:
een stb video conversie is, vrees ik, chinees voor mij ;)
maar ik snap denk ik ongeveer wat je bedoelt, van scart naar hdmi?

ik heb nu op dit moment idd de boel aangesloten zoals jij weergeeft in je 2e alinea, met wat verloop stekkertjes en een tulpje heb ik het inderdaad voor elkaar gekregen.
jammer is wel, dat me home cinema set op dat moment niet digitaal maar analoog wordt aangestuurd. ( 1 van de redenen waarom ik graag alles via de UPC box wil laten lopen )

maar het punt is, als je nou de XBOX niet ziet als een XBOX maar als een DVD speler, en je sluit hem aan zoals UPC dat aangeeft in de handleiding, dan zouden er geen extra kabels / handelingen nodig zijn om beeld&geluid op je tv te krijgen anders dan alleen de scart in de aux poort te stoppen.
en daarbij ook, als je de handleiding mag geloven, je geluid via de home cinema set sturen.

waar het hele verhaal volgens mij strand is dat het UPC kastje de XBOX niet ziet op het moment dat ie aangaat, als iemand dus een DVD speler aansluit middels scart zonder andere kabels (wat ik ook met de XBOX probeer te bewerktstelligen ) wat gewoon moet kunnen volgens mij, zou de nieuwe UPC kast dat niet slikken, dat verbaast me nogal, en lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
waarom zit er anders een ''aux scart poort'' op dat kastje?
Ik heb het over conversie van een analoog signaal naar digitaal door de setupbox. De AUX aansluiting is volgens mij alleen bedoeld om je geen scartpoort te laten verliezen als je de box via scart aansluit. Ik kan me ook niet voorstellen dat het met een dvdspeler wel werkt.
Wat het geluid betreft, ik heb ook tijden lang analoog via de tv geluisterd en hoor op een aanzienlijke stereo al geen verschil, met een homecinema set kun je dan zeker geen verschil waarnemen. Ook heb je op deze manier geen last van lipsync problemen.

Verwijderd

ik geef toe dat het inderdaad niet (snel) hoorbaar is dat het over analoog gaat ipv digitaal.
maar dat is ook niet het punt, ik heb een cinema set die digitaal het best presteert en dus ''moet'' het digitaal, al is het alleen maar voor het idee.

eigenlijk is bovengenoemde een gevolg van het daadwerkelijke probleem, ik ben het niet met je eens dat het voor een DVD speler ook niet zou werken, als je namelijk naar de handleiding van UPC kijkt dan zul je zien dat een DVD speler wel degelijk in die bewuste aux poort moet, aangezien een DVD speler in principe hetzelfde werkt als een XBOX, namelijk een signaal doorgeven aan een module die dit kan verwerken, in deze de UPC box zou de situatie identiek moeten zijn, en dus gewoon moeten werken...echter niets is minder waar :|

zijn er uberhaubt mensen op dit forum die de DVD speler / XBOX wel werkend hebben, op de wijze zoals UPC dat aangeeft?

situatie schets :
RTL4 staat op, je wil een filmpje gaan kijken, zet de DVD speler / XBOX aan, en de UPC kast neemt dit waar en schakeld RTL4 ''uit'' om vervolgens je ''AV'' signaal weer te geven.

zo zou het moeten werken volgens meerdere UPC medewerkers die ik de afgelopen dagen gesproken heb, tevens heb ik met hun meerdere malen mijn kabel-opzet besproken en ook daar lijkt niets mis mee te zijn...is dit dan wellicht een ''foutje''?

edit : typfoutje

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:37:
ik geef toe dat het inderdaad niet (snel) hoorbaar is dat het over analoog gaat ipv digitaal.
maar dat is ook niet het punt, ik heb een cinema set die digitaal het best presteert en dus ''moet'' het digitaal, al is het alleen maar voor het idee.

eigenlijk is bovengenoemde een gevolg van het daadwerkelijke probleem, ik ben het niet met je eens dat het voor een DVD speler ook niet zou werken, als je namelijk naar de handleiding van UPC kijkt dan zul je zien dat een DVD speler wel degelijk in die bewuste aux poort moet, aangezien een DVD speler in principe hetzelfde werkt als een XBOX, namelijk een signaal doorgeven aan een module die dit kan verwerken, in deze de UPC box zou de situatie identiek moeten zijn, en dus gewoon moeten werken...echter niets is minder waar :|

zijn er uberhaubt mensen op dit forum die de DVD speler / XBOX wel werkend hebben, op de wijze zoals UPC dat aangeeft?

situatie schets :
RTL4 staat op, je wil een filmpje gaan kijken, zet de DVD speler / XBOX aan, en de UPC kast neemt dit waar en schakeld RTL4 ''uit'' om vervolgens je ''AV'' signaal weer te geven.

zo zou het moeten werken volgens meerdere UPC medewerkers die ik de afgelopen dagen gesproken heb, tevens heb ik met hun meerdere malen mijn kabel-opzet besproken en ook daar lijkt niets mis mee te zijn...is dit dan wellicht een ''foutje''?

edit : typfoutje
Nogmaals dit is bedoeld voor mensen die ook de scart kabel gebruiken tussen de upc box en de tv. Zet die kabel er eens tussen en probeer het nog eens, als je de upc box uitzet doet je xbox het nog steeds. Er zal geen electronica in de box zitten om het analoge signaal op de hdmi uitgang te zetten.

Verwijderd

ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel, of althans dat we langs mekaar heen lopen, het is zoizo helemaal niet mijn doel om een scart om te vormen naar HDMI, als de UPC kast hem analoog uitspuugd en daarbij me geluid naar me home cinema stuurt ben ik ook blij, maar dat gebeurd niet, ook niet als je doet wat je aangeeft, namelijk de scart output voor TV aankoppelen en / of HDMI afkoppelen.
niets heeft het gewenste resultaat, die UPC kast ziet mijn XBOX gewoon niet, dus hij blijft het niet doen, ook niet met 2e scart, hij doet het helemaal niet.
|sWORDs| schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:44:
[...]
Zet die kabel er eens tussen en probeer het nog eens, als je de upc box uitzet doet je xbox het nog steeds.
ik heb die kabel er tussen gehad, gisteren al, op advies van UPC, zonder resultaat, in je reply lijkt het alsof je denkt dat de XBOX wel degelijk beeld geeft of heeft gegeven, maar om misvattingen te voorkomen, dat heeft ie dus nog nooit gedaan, op geen enkele manier.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 16:16 ]

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik kan mijn grijze HD box alleen aanzetten door op de Guide knop op het ding zelf te drukken 8)7 . Via de AB gaat niet. Hebben jullie dat ook ?

Dit is alleen als de TV (9603) al aanstaat. Als de TV uit staat dan werkt alles zoals het hoort 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door VonFoX op 03-08-2008 09:21 ]

Yo.

Verwijderd

VonFoX schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:30:
Ik kan mijn grijze HD box alleen aanzetten door op de Guide knop op het ding zelf te drukken 8)7 . Via de AB gaat niet. Hebben jullie dat ook ?
Nope, zelfde HD-boxje hier, maar die reageert perfect op de AB; hetzelfde als de normale UPC Box. (Dus met de UPC-knop gaat hij gewoon aan; op andere manieren doe ik het nooit eigenlijk).

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:12:
[...]

Jup, zolang je niet via HDMI kijkt, heeft het dezelfde mogelijkheden als de normale UPC Box ;)
Toch werkt het niet :? Wel geluid, geen beeld, ook al staat de TV niet op HDMI. Wel beeld als ik de HDMI kabel loshaal.

[ Voor 21% gewijzigd door VonFoX op 02-08-2008 20:53 ]

Yo.

• Cartman!
  • Niet online
Wat een kutapparaat is dat philips ding zeg... (hdtv dvr)

- DVR knop op AB doet het niet
- vooruitspoelen in achterlopend programma werkt niet goed -> loop je 10min achter, spoel je vooruit en dan ineens springt ie in gewone speel stand terwijl ie nog 7min achterloopt oid, en dat continue tijdens het spoelen. Ook moet ik dan eerst pauze en play drukken anders kan ik niet spoelen 8)7
- soms kan ik de uitzending niet pauzeren, dan moet eerst de box uit en aan en dan werkt het pas

Zijn dit nou bekende problemen? Ik vind het belachelijk at ze hier zoveel geld voor vragen terwijl de software gewoon niet in orde is. Ik kan moeilijk zeiken bij ze nu want ik krijg momenteel al 6 maanden gratis dit pakket omdat ik zoveel gezeik met ze gehad heb maar het jeukt enorm :|

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat de DVR knop niet werkt staat in de handleiding. De rest is idd klote en ligt volgens mij gewoon aan bagger software in dat apparaat. Ik heb ook vaak dat de opnames niet starten of onderbroken worden.

• Cartman!
  • Niet online
Raar dat die knop niet werkt al dan ondanks dat dit in de handleiding staat, doe die knop er dan niet op denk ik dan :X

Ik zal UPC eens gaan bellen over die brakke software zodra ik ervoor ga betalen, dat pik ik niet natuurlijk voor bijna 30e per maand :o

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ze leggen het al snel op jouw verbinding, dit zorgt er voor dat bijv. opnames ineens ophouden (probeer het maar eens, kabel aansluiting effe weghalen tijdens opname, doet gewoon niets meer)

Deze plek is te koop.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KeeZ schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:03:
Ze leggen het al snel op jouw verbinding, dit zorgt er voor dat bijv. opnames ineens ophouden (probeer het maar eens, kabel aansluiting effe weghalen tijdens opname, doet gewoon niets meer)
Nee wat had je dan verwacht :S als je de kabel eruit trok, dat de opnames doorgingen ofzo??? |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

ik dacht het, jij zei het :P maar ik ben het er wel mee eens dat die box crappy is, heeft hier nog steeds niemand zijn DVD speler aangesloten via de aux poort?
edit : zoals upc dat bedoelt heeft? want iedereen sluit hem braaf rechtstreeks aan op z'n TV maar volgens de gebruiksaanwijzing moet dat toch anders, en bij mij kan het zelfs niet anders want dan zou ik me geluid missen welke wel aangesloten zit op de upc box, dat functioneerd overigens wel netjes.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 13:48 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dennus2006 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:44:
Nee wat had je dan verwacht :S als je de kabel eruit trok, dat de opnames doorgingen ofzo??? |:(
Waarom niet? Als je de signaalkabel uit een VCR trekt, neemt ie vrolijk de sneeuw op hoor. Waarom moet die UPC box altijd signaal hebben, zeker als je weet dat het om de haverklap wegvalt?

• Cartman!
  • Niet online
Met mn signaal zelf is niks mis... Maar als het zo foutgevoelig is dan moeten ze maar zorgen dat de DVR zich daar niks van aan trekt imo.

Mn DVD speler is rechtstreeks op mn tv aangesloten via SCART, de mediabox via HDMI en het geluid van de mediabox ook nog optisch naar mn reciever gestuurd... werkt prima. Ik weet niet precies wat je bedoelt dat dit verkeerd is Remen ?

• Brando
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hallo,

Ik heb gisteren de Philips HD DVR decoder geinstalleerd. Ik had hiervoor een normale (pace) decoder zonder DVR. Het viel mij direct op dat de HD DVR best wel lawaai maakt. Als de TV aan staat is het niet echt hinderlijk, maar tot mijn verbazing blijft de decoder ook geluid produceren als je hem uit zet en dan hoor je hem natuurlijk wel extra goed. Nu zit ik 24 uur per dag met een lawaaibron in mijn huis (behalve als ik de stekker er uit haalt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling).

Ik kan hier niet over vinden. Is dit normaal?
Ik heb ook een DVD HD recorder, maar die maakt ook geen gelijk als hij uit staat.

Bedankt voor je reactie!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

zonoskar schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Waarom niet? Als je de signaalkabel uit een VCR trekt, neemt ie vrolijk de sneeuw op hoor. Waarom moet die UPC box altijd signaal hebben, zeker als je weet dat het om de haverklap wegvalt?
Omdat die recorder analoog is en geen idee heeft wat ie opneemt.

De UPC box is digitaal en krijgt allerlei extra informatie meegestuurd. Als er plots niets meer komt, dan heeft ie ook niets om op te nemen want er is compleet geen informatie.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• drfruit
  • Niet online
Brando schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:14:
Het viel mij direct op dat de HD DVR best wel lawaai maakt. Als de TV aan staat is het niet echt hinderlijk, maar tot mijn verbazing blijft de decoder ook geluid produceren als je hem uit zet en dan hoor je hem natuurlijk wel extra goed. Nu zit ik 24 uur per dag met een lawaaibron in mijn huis (behalve als ik de stekker er uit haalt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling).
Heb ik ook.
Ik heb de hele boel, inclusief TV, PS3, HD-DVD speler, receiver en media player op een schakelbare contactdoos gezet en schakel alles daarmee uit (na een paar minuten, om de harde schijf in de DVR tot rust te laten komen). Scheelt me tientallen euro's aan energie; mijn tv alleen verbruikte 65 watt in standby.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat van die herrie vond ik ook al, het lijkt te komen van trillingen van de HDD, want als je de DVR oppakt is de herrie bijna geheel weg. Ik heb de DVR op een in stukken gesneden tegelspons gezet (bij de praxis gehaald). Het scheelt enorm in trillingen.

Verwijderd

drfruit schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:00:
[...]

Heb ik ook.
Ik heb de hele boel, inclusief TV, PS3, HD-DVD speler, receiver en media player op een schakelbare contactdoos gezet en schakel alles daarmee uit (na een paar minuten, om de harde schijf in de DVR tot rust te laten komen). Scheelt me tientallen euro's aan energie; mijn tv alleen verbruikte 65 watt in standby.
Heb je een automatische vertraging op je contactdoos?

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

Heb je een automatische vertraging op je contactdoos?
Nee, die vertraging ben ik zelf. Zou wel mooi zijn als het automatisch ging, maar vast ook duur.

• Brando
zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:
Dat van die herrie vond ik ook al, het lijkt te komen van trillingen van de HDD, want als je de DVR oppakt is de herrie bijna geheel weg. Ik heb de DVR op een in stukken gesneden tegelspons gezet (bij de praxis gehaald). Het scheelt enorm in trillingen.
En daar kijk je nu tegen aan?

Als ik hem op til hoor je hem nog. Als ik aan de achterkant een beetje op de uitgang van de ventilator drukt dan word het geluid wel minder irritant. Ik heb aan UPC gevraagd of het de ventilator 24 uur p/d hoort te draaien, maar daar wisten ze het antwoord niet op. Nadat ik gisteren de stekker er uit had gehad draaide de ventilator niet meer in standby. Echter na aangeweest te zijn weer wel. Volgens mij is het toch fout in het aparaat. Ik zal philips eens bellen.

Ik heb hem nu toch maar weer in een ruime kast gezet met wat ventilatie gaten (aan de achterkant natuurlijk) (daar stond mijn oude mediabox ook) en nu hoor je hem niet meer. Uit het zicht en zonder herrie :*) en tegen de regels van upc :o

Verder trouwens erg tevreden over de kwaliteit van Discovery HD. Echt geweldig beeld en surround sound. De OS op Ned1 HD valt tegen. Ik vind het moeilijk om verschil te zien. De HD DVR doet het verder prima. Opnemen, on demand alles werkt. Ik ben er nu wel weer erg blij mee. Nu nog Eredivisie Live vanaf volgende week. En het wachten is om nog meer HD kanalen :P

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
drfruit schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:00:
mijn tv alleen verbruikte 65 watt in standby.
Ik hoop dat je 6.5 watt bedoelde. 65 watt in standby zou bijna crimineel zijn...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Brando schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:18:
[...]
En daar kijk je nu tegen aan?

Als ik hem op til hoor je hem nog. Als ik aan de achterkant een beetje op de uitgang van de ventilator drukt dan word het geluid wel minder irritant. Ik heb aan UPC gevraagd of het de ventilator 24 uur p/d hoort te draaien, maar daar wisten ze het antwoord niet op. Nadat ik gisteren de stekker er uit had gehad draaide de ventilator niet meer in standby. Echter na aangeweest te zijn weer wel. Volgens mij is het toch fout in het aparaat. Ik zal philips eens bellen.

Ik heb hem nu toch maar weer in een ruime kast gezet met wat ventilatie gaten (aan de achterkant natuurlijk) (daar stond mijn oude mediabox ook) en nu hoor je hem niet meer. Uit het zicht en zonder herrie :*) en tegen de regels van upc :o

Verder trouwens erg tevreden over de kwaliteit van Discovery HD. Echt geweldig beeld en surround sound. De OS op Ned1 HD valt tegen. Ik vind het moeilijk om verschil te zien. De HD DVR doet het verder prima. Opnemen, on demand alles werkt. Ik ben er nu wel weer erg blij mee. Nu nog Eredivisie Live vanaf volgende week. En het wachten is om nog meer HD kanalen :P
Dat de OS er niet altijd even spetterend uitzien komt door het feit dat slechts 2 van de 10 streams afkomstig uit China in HD zijn, de rest gewoon in SD ;) Bij het gros van de sporten zit je dus gewoon naar ge-upscaled SD-materiaal te kijken helaas.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het afspelen van opgenomen HD content nou ook weer niet heel super. Afspelen is ok, maar spoelen wordt je helemaal knettergek van, elke 1-2 sec een nieuw beeldje met heel veel haperingen. Het beeld wat je had voordat je ging spoelen zie je ook erg vaak er weer tussendoor flitsen. Terugspoelen is al helemaal bijna niet te doen. Bij normaal SD content geen enkel probleem.

• drfruit
  • Niet online
flowerp schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:36:
[...]

Ik hoop dat je 6.5 watt bedoelde. 65 watt in standby zou bijna crimineel zijn...
Nee hoor, 65 watt in standby. Het is een Samsung LE40M61B.

Toen ik toch aan het meten was heb ik ontdekt dat mijn Philips flatscreen (26PF9531) in standby evenveel verbruikt als wanneer je de AAN/UIT-knop indrukt. Wel een stuk minder dan de Samsung, maar ik zat dus voor niks op die knop te drukken om hem echt uit te zetten.

Ik kan iedereen aanraden eens met een energiemeter door het huis te lopen en alles door te meten. Mijn elektrisch verstelbare bed gebruikt ongeveer 30 watt zonder er iets voor terug te doen en wasmachine en droger kosten ook stroom als ze uit staan.

Verwijderd

Dat zijn wel opmerkelijke verhalen...

• Brando
zonoskar schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:42:
Ik vind het afspelen van opgenomen HD content nou ook weer niet heel super. Afspelen is ok, maar spoelen wordt je helemaal knettergek van, elke 1-2 sec een nieuw beeldje met heel veel haperingen. Het beeld wat je had voordat je ging spoelen zie je ook erg vaak er weer tussendoor flitsen. Terugspoelen is al helemaal bijna niet te doen. Bij normaal SD content geen enkel probleem.
Gisteren uitgeprobeerd en bij een HD opnamen moet je inderdaad niet gaan spoelen. Het geluid loopt dan niet meer synchroon. Goed om te horen dat het bij SD niet zo is (hoop ik).

Misschien toch maar een verbruiksmeter kopen.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

zonoskar schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:20:
nog een wat minder zichtbare tip, koop een vel van die ronde viltjes die je normaal onder stoelen plakt om ze over laminaat te laten glijden, plak er daarvan een stuk of 4, 5 op elkaar (de box staat ook wat hoger dan, goed voor de koeling) en plaats hem dan niet op je dvd speler oid, die dingen zijn hol en werken als een klankkast, dus het liefst direct op hout van je meubel.

dit scheelt echt mega in geluid en je ziet er bijna niks van

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft de HD mediabox trouwens *uitsluitend* HDMI uit of ook een SD uitgang in bijvoorbeeld composiet of S-Video? Mijn huidige weergave-apparaten (CRT en beamer) hebben namelijk óf alleen SD ingang of component ingang. Waarvan ik van de laatste dus al weet dat het niet gaat werken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stoney3K schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:21:
Heeft de HD mediabox trouwens *uitsluitend* HDMI uit of ook een SD uitgang in bijvoorbeeld composiet of S-Video? Mijn huidige weergave-apparaten (CRT en beamer) hebben namelijk óf alleen SD ingang of component ingang. Waarvan ik van de laatste dus al weet dat het niet gaat werken.
Ahum... lees de topicstart...
Wat krijg je allemaal van UPC?

UPC Mediabox HDTV
Met de aanschaf van HDTV krijg je van UPC een HDTV Mediabox in bruikleen. Dit kastje is het verbindende element tussen de coaxkabel en je televisie. De HDTV Mediabox bezit een HD-tuner die het beeld omzet naar een bruikbaar HD-signaal. Via de HDMI-kabel gaat het beeld naar de televisie. Overigens heeft de box ook twee scart-uitgangen, een audiouitgang en een SPDIF-uitgang. Vanzelfsprekend kan er ook via de scartkabel naar de HD-zenders worden gekeken maar deze zijn dan niet in HD-kwaliteit.
Lijkt me vrij duidelijk. Wel relevant is dat op de SCART RGB en geen S-video geimplementeerd is, dus qua analoge outputs heb je RGB en composite.

Oslik blyat! Oslik!

• Crashcat
  • Laatst online: 01:51
Ik had de hddvr voor mijouders aangevraagd.
Vandaag geïnstalleerd. Op het HDMI kanaal loopt ie niet echt lekker. Elke keer als ik van de HDMI eraf ga en weer terug ga, dan pakt de tv het signaal niet meer. Kijk wel tv via de gebruikelijke manier.

Ach ja, gebruik wel die kast voor de dvr functies. Even kijken of echt zo stoort, zoals jullie dit naar voren brengen.

Verwijderd

Onze HDDVR mediabox produceert een heel irritante hoge piep als hij aanstaat. Hij hoeft niet eens iets op te nemen maar alleen digitale tv te tonen. Na uitzetten van de mediabox blijft-ie de piep produceren. De monteur van UPC beweert dat het wel 36 uur kan duren voordat de HD is afgekoeld. Onzin, me dunkt. Kortom, we zitten nu met een constante lawaaibron die zelfs boven het geruis van de koelkast uitkomt en UPC vindt dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld. Wij gaan nu een klacht indienen. Eens kijken of dat helpt....

Verwijderd

Het Dolby Digital geluid is barslecht hoor.
Ik heb mijn tv al jaren via de versterker (prologicII), maar wanneer ik op een HD kanaal zit springt ie op Dolby Digital (goed!), maar het geluid van de meeste programma's is niet eens dolby digital opgenomen/bewerkt.. je krijgt dus het geval dat de voiceovers heel duidelijk zijn (center speaker) maar als iemand geinterviewd wordt, gaat het geluid over je linker en rechter speaker...en dan heeeeeeeel erg zacht....slechte zaak dit
Bovendien is het beeld bij mij echt niet denderend......bagger product.. Ik ga m denk ik weer opzeggen :( jammer jammer
waarom lopen wij in NL toch weer zo achter?? In amerika is alles al HD

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Er mag zo langzamerhand wel wat meer HD-aanbod komen... Is er al bekend of in januari 2009 NL 1, 2 en 3 ook in HD doorgegeven worden? Betekent dat dan Champions League en UEFA Cup in HD?

Opzeggen zal ik niet zo snel doen, want kwaliteit via HDMI aangesloten is toch wel een wezenlijk verschil tov scart... het is alleen wel een beetje prijzig zo :(

Ik zie ook dat je tegenwoordig Eredivisie Live kan bestellen met Sport1 voor 15 euro... krijg je dan alleen de Sport1 zender die nu op kanaal 14 zit? Die kwaliteit vind ik soms echt bedroevend slecht...
Als je er dan ook Sport1 HD bij krijgt zou het misschien nog te overwegen zijn...

• drfruit
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:46:
Er mag zo langzamerhand wel wat meer HD-aanbod komen... Is er al bekend of in januari 2009 NL 1, 2 en 3 ook in HD doorgegeven worden? Betekent dat dan Champions League en UEFA Cup in HD?

Opzeggen zal ik niet zo snel doen, want kwaliteit via HDMI aangesloten is toch wel een wezenlijk verschil tov scart... het is alleen wel een beetje prijzig zo :(

Ik zie ook dat je tegenwoordig Eredivisie Live kan bestellen met Sport1 voor 15 euro... krijg je dan alleen de Sport1 zender die nu op kanaal 14 zit? Die kwaliteit vind ik soms echt bedroevend slecht...
Als je er dan ook Sport1 HD bij krijgt zou het misschien nog te overwegen zijn...
Tja, de lol is er met History, NatGeo, Discovery en Voom HD na een paar weken wel af, dan heb je alles een keer gezien.

Ik heb Eredivisie en Sport1 en daar zit dus ook Sport1 HD bij. Heel af en toe is er een goede wedstrijd in HD, maar vaak ook gewoon SD uitzendingen van soms erbarmelijke kwaliteit. Eredivisie ziet er soms nog beter uit. Bovendien is er vaak dagenlang helemaal niks op te zien. De informatie klopt ook niet, de kans is ongeveer 50 procent dat de zender laat zien wat in de gids, op internet of in de EPG staat.

Het is weer het oude verhaal met alles wat UPC doet: net niet slecht genoeg om de moeite te nemen het op te zeggen en te wachten tot er een deugdelijk HD-product wordt uitgebracht. Dat krijg je met monopolies.

[ Voor 0% gewijzigd door drfruit op 23-09-2008 00:07 . Reden: spelfout ]

• Crashcat
  • Laatst online: 01:51
Na anderhalve week gaat de hd dvr er weer uit en komt starter digitale tv er weer in.
Ik heb het allemaal al wel gezien en het is die 18 euro per maand voorlopig nog niet waard.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Is het normaal dat je stroomschokken krijgt van deze decoder? :P

Ik kreeg een melding in beeld dat de kabel niet goed in de decoder zat dus ik kroop even naar de achterkant. Bij aanraken van de antennekabel kreeg ik een schok van het niveau schrikdraad :S

• DarkAtNight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:23
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:05:
Onze HDDVR mediabox produceert een heel irritante hoge piep als hij aanstaat. ........ Wij gaan nu een klacht indienen. Eens kijken of dat helpt....
Heeft jouw klacht iets opgeleverd?
Gisteren de HDDVR binnengekregen. Prachtig beeld, zeker de HD kanalen maar ook de andere kanalen zijn beter tov de digitale weergave die ik eerder had.
Maar de piep (harddisk denk ik) is ongelofelijk irritant. Die verdwijnt overigens wel een paar seconden nadat de box in standby gaat.
Als het bij mij niet opgelost gaat worden gaat de DVR linea recta weer de deur uit, wordt het HD zonder DVR.

Verwijderd

Mijne is na 3 maanden gratis en 2 maanden betaald weer retour. Na verhuizing had ik nog geen tijd gehad om saelliet weer aan te leggen, dat is nu een feit met een HD Dreambox. :)
Was leuk met EK en OS maar dat was het dan...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:01
lowfi schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:14:
Is het normaal dat je stroomschokken krijgt van deze decoder? :P

Ik kreeg een melding in beeld dat de kabel niet goed in de decoder zat dus ik kroop even naar de achterkant. Bij aanraken van de antennekabel kreeg ik een schok van het niveau schrikdraad :S
Moet je voor de grap eens die antenne kabel op je toch zetten ;)

maar ja, is normaal :). Het overkomt mij ook steeds weer als ik connectors op een live kabel zet O-)

https://wren.co/join/Devian

• DarkAtNight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:23
DarkAtNight schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:27:
[...]

Heeft jouw klacht iets opgeleverd?
Gisteren de HDDVR binnengekregen. Prachtig beeld, zeker de HD kanalen maar ook de andere kanalen zijn beter tov de digitale weergave die ik eerder had.
Maar de piep (harddisk denk ik) is ongelofelijk irritant. Die verdwijnt overigens wel een paar seconden nadat de box in standby gaat.
Als het bij mij niet opgelost gaat worden gaat de DVR linea recta weer de deur uit, wordt het HD zonder DVR.
Mediabox is vervangen, probleem opgelost. Je hoort de harddisk een beetje reutelen, soms een fannetje draaien, maar dat is niet zo'n probleem

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn HDDVR box geeft geen beeld meer via HDMI. Een ander apparaat aan deze kabel geeft wel beeld. Als je goed kijkt dan zie je ook wel wat ruis pixels flikkeren met de HDDVR aangesloten. Maar zo heb ik dus geen HD meer. Zijn deze problemen bekend?

Oja, uit/aan zetten helpt niet. Andere HDMI kabel ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 07-10-2008 13:41 ]

Verwijderd

Hmmm, loop steeds te twijfellen om mijn normale UPC DVR in te ruilen voor de HDDVR, maar als ik de berichten hier zo lees wacht in nog maar een tijdje.

Een collega van me had hem ook besteld maar die vertelde me dat de normale digitale zenders op de HDDVR minder scherp waren dan op de normale DVR.
Hij heeft de HD box weer terug gestuurd en de oude DVR weer terug gezet.
Ik zou juist vewachten dat de normale digitale zenders ook wel wat beter door zouden komen omdat je bij de hd box via een hdmi kabel aansluit.
Meer mensen die dat ondervonden hebben of vergist mijn collega zich omdat het minder schep lijkt als je net een hd zender hebt gezien?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 20:28 . Reden: tikfoutje ]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:27:
Hmmm, loop steeds te twijfellen om mijn normale UPC DVR in te ruilen voor de HDDVR, maar als ik de berichten hier zo lees wacht in nog maar een tijdje.

Een collega van me had hem ook besteld maar die vertelde me dat de normale digitale zenders op de HDDVR minder scherp waren dan op de normale DVR.
Ik zou juist vewachten dat de normale digitale zenders ook wel wat beter door zouden komen omdat je bij de hd box via een hdmi kabel aansluit.
Meer mensen die dat ondervonden hebben of vergist mijn collega zich omdat het minder schep lijkt als je net een hd zender hebt gezien?
Bij mij is de kwaliteit wel beter, idd omdat het via hdmi is aangesloten? (Pana full HD overigens)
Ik denk dat je collega zich vergist. Ik doe hem niet weg iig, al is het rendement van de HD zenders op het moment matig.

Zie ook:
Dr. Quipers schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:46:

[ Voor 19% gewijzigd door Azqi op 07-10-2008 23:33 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:27:

Kwaliteit is hier echt veel beter met de HD box dan de standaard box.. Ook dingen zoals on demand zien er echt veel beter uit..

Of je collega heeft een waardeloze TV of hij heeft hem gewoon via scart aangesloten :P

(Ja want via dat kleine kabeltje kreeg ik geen beeld !!!11)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 16:48

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Glashelder schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:06:
[...]

Kwaliteit is hier echt veel beter met de HD box dan de standaard box.. Ook dingen zoals on demand zien er echt veel beter uit..

Of je collega heeft een waardeloze TV of hij heeft hem gewoon via scart aangesloten :P

hier bij mij ook hetzelfde, via HD box erg goed beeld.

Kan het ook aan het signaal of bekabeling tot aan de box liggen?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij hebben beneden een HD Box. Boven heb ik een normale box. Zou ik die in kunnen ruilen voor een HD Box?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Joni
  • Niet online
Ja, zie UPC Digitale TV - Extra Boxen. Ik zou even bellen met de verkoopafdeling (gratis nummer) om aan te geven dat je de tweede box om wilt ruilen.

Overigens is er in sommige regio's een nieuwe firmware voor de HD DVR beschikbaar:
Vanaf vandaag is de nieuwe software voor de HD DVR beschikbaar voor klanten in Amsterdam en Gelderland.

Deze software versie omvat onder meer de volgende functionaliteiten:

[list]• de mogelijkheid tot het opnemen van twee programma's tegelijkertijd (terwijl je naar een derde programma kijkt)
• disk space management
• ondertiteling voor doven en slechthorenden op zenders die dit aanbieden zoals Nederland 1, 2, en 3 en BBC

De HD DVR kan op 3 manieren de nieuwe software binnenhalen:
  • Langer dan 10 minuten op stand-by laten staan;
  • Stroomstekker eruit halen en na 10 seconden weer aansluiten;
  • Geforceerd: stroomstekker eruit, (<<) toets ingedrukt houden en stekker er weer in.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 00:30
Joni schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:12:
Overigens is er in sommige regio's een nieuwe firmware voor de HD DVR beschikbaar:
[...]
Die staat er nu bij mij op (Zaanstad). HD-DVR reageerde vanavond niet op de afstandbediening. Apparaat was ook bijna te heet geworden om vast te houden. Lekker die automatische upgrades...
Na hem van de stroom verwijderd te hebben en een tijdje laten afkoelen deed hij het gelukkig weer. Nieuwe firmware staat er nu op.

Verwijderd

Joni schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:12:

[...]
Gebruikerservaringen van deze nieuwe firmware voor de HD DVR zijn hier terug te vinden:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=63724.

Over het algemeen positief! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 11:35 ]

Verwijderd

Glashelder schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:06:
[...]

Oke, bedankt voor jullie antwoorden, toch nog maar eens over nadenken dan...

Had gelijk nog een vraagje.
Heb nu de standaard digitale box, natuurlijk aangesloten op de RGB scart aansluiting van mijn TV. (Samsung LE40A656) en de instelling van de box op hoog (RGB).
Alleen een ding waat me irriteerd is dat als ik via het digitale signaal kijk er helemal geen contrast zit in witte dingen, het is echt heel fel en helemaal uitgebeten. Als ik dan op het naloge signaal kijk is dat niet.
Een voorbeeldje: zit net ff te zappen en kom langs "herrie in de keuken" daar heeft die vent een witte koksjas aan, maar ik zie alleen maar een groot wit vlak zonder zakken en knoppen, terwijl ik die op analoog signaal wel gewoon zie.

Heb je daar ook nog steeds last van als je de HDbox hebt en die via HDMI aangesloten hebt??

Verwijderd

Ik twijfel ook erg..ik heb eindelijk een nieuwe tv gekocht van het weekend ...een Philips Aurea!! :9~ (ook wel de LSD onder de tv's :D ) en wil overstappen van de normale media box naar de HD- DVR box omdat het toch verbetering moet geven.
Vind het gewoon belachelijk veel geld voor die paar zenders. Maarja ik wil gewoon gelijk goed de HDMI aanleggen in mijn goot ipv SCART ...(beetje vooruit denken).
Desnoods leg ik een extra kabel aan.
Ik ben er nog niet helemaal uit ,ook niet erg overtuigend allemaal. Als het een overall verbetering is ga ik voor de HD-mediabox.Iemand ervaringen met Philips lcd´s??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:44:
..............................................................
Vind het gewoon belachelijk veel geld voor die paar zenders. Maarja ik wil gewoon gelijk goed de HDMI aanleggen in mijn goot ipv SCART ...(beetje vooruit denken).
Desnoods leg ik een extra kabel aan.
Ik ben er nog niet helemaal uit ,ook niet erg overtuigend allemaal. Als het een overall verbetering is ga ik voor de HD-mediabox.Iemand ervaringen met Philips lcd´s??
Hoezo belachelijk veel geld? Je betaald 7 euro bij t.o.v. Digitaal Royaal met DVR (Die kost namelijk 15 euro per maand). Dat valt toch wel mee wetende dat er in de toekomst steeds meer zenders HD zullen gaan uitzenden.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:16:
Heb je daar ook nog steeds last van als je de HDbox hebt en die via HDMI aangesloten hebt??
Ik denk dat het gewoon aan een slechte afstelling van je TV ligt. Zowel met HD Box (beneden) als normale box (boven) heb ik hier in ieder geval geen last van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:20:
[...]

Hoezo belachelijk veel geld? Je betaald 7 euro bij t.o.v. Digitaal Royaal met DVR (Die kost namelijk 15 euro per maand). Dat valt toch wel mee wetende dat er in de toekomst steeds meer zenders HD zullen gaan uitzenden.
Kijk dat is nog eens goed te horen! Ik hoor overal op forums andere verhalen helaas..Ik zag al bedragen van 29 euro voorbij komen ...ben jij ook overgestapt onlangs? ik heb trouwens een 3 halen 2 betalen abo bij UPC en betaal geloof ik plusminus 45 per maand voor bellen,internet en tv.

Verwijderd

Glashelder schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:26:
[...]

Ik denk dat het gewoon aan een slechte afstelling van je TV ligt. Zowel met HD Box (beneden) als normale box (boven) heb ik hier in ieder geval geen last van.
De instelling voor de upc box en analoge tv staan nagenoeg gelijk, dus daar kan het verschil niet in zitten,
Met mijn dvd speler heb ik er ook geen last van en die instellingen staan ook gelijk, heb het echt alleen met de upc box en alleen als die op Hoge (RGB) kwaliteit staat.

• Paladin
  • Laatst online: 12-02 19:15

Paladin

Play Ball!

Hoe zijn der ervaringen hier met de normale HDTV box van upc, ik heb het nu een 4 tal maanden en ik wordt helemaal gek van dat ding, de eerste crashte om de haverklap wilde niet werken met de AB en vond het nodig om constant de aspect ratio aan te passen waardoor mijn tv op zwart gaat en weer beeld geeft, dit blijft dan doorgaan tot ik hem uitzet en een tijdje later weer aan.

Heb nu een nieuwe gekregen die buiten het crashen die kuren blijft vertonen, ik begin ondertussen toch te denken dat het misschien in mijn thuis installatie iets is, maar vraag me af wat want het signaal enz is perfect.

Mijn vraag is dus zijn er hier meer mensen met deze issues? Heb zelf een Pana 42PZ85 tv, misschien dat die niet lekker samen werken met elkaar?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:30:
[...]

Kijk dat is nog eens goed te horen! Ik hoor overal op forums andere verhalen helaas..Ik zag al bedragen van 29 euro voorbij komen ...ben jij ook overgestapt onlangs? ik heb trouwens een 3 halen 2 betalen abo bij UPC en betaal geloof ik plusminus 45 per maand voor bellen,internet en tv.
Ik ben ook al een tijdje overgestapt ja. Ik heb ook een 3 halen 2 betalen abo en betaalde voorheen ook 45 euro/maand (10 mbps internet, onbeperkt bellen en digitaal royaal met dvr). Om het abo van tv om te zetten naar HD betaal ik nu 9 euro extra (Was een vergissing met mijn vorige post; ik dacht dat het 7 euro was), dus i.p.v. 45 euro/maand, betaal ik nu 54 euro per maand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 04:34:
[...]

Ik ben ook al een tijdje overgestapt ja. Ik heb ook een 3 halen 2 betalen abo en betaalde voorheen ook 45 euro/maand (10 mbps internet, onbeperkt bellen en digitaal royaal met dvr). Om het abo van tv om te zetten naar HD betaal ik nu 9 euro extra (Was een vergissing met mijn vorige post; ik dacht dat het 7 euro was), dus i.p.v. 45 euro/maand, betaal ik nu 54 euro per maand.
Bedankt voor je info!
9 eurootjes is wel te doen, als het maar een een verbetering is.
Maar krijg je dan een 2e box erbij?Naast je huidige UPC HDR mediabox? of heb je deze moeten inleveren?

Ik had gisteren iemand aan de lijn van UPC (ze belde me notabene op vanwege een aanvraag die ik afgebroken had!)
Deze dame wist mij helemaal niets te vertellen over HDTV HDR media box ik moest haar uitleggen wat uberhaüpt HD was?!?..echt sneu dat ze mensen niet even de opleiding hierin geven, voordat ze mensen gaan bellen scheelt een hoop omzet.
Zij vertelde mij dat het aanvragen van HDTV media box 19 Euro ging kosten boven op mijn huidige abonnement. Helaas ze kon mij dus niet overtuigen.
Nu hoor ik een ander verhaal .. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:13:
[...]

Bedankt voor je info!
9 eurootjes is wel te doen, als het maar een een verbetering is.
Maar krijg je dan een 2e box erbij?Naast je huidige UPC HDR mediabox? of heb je deze moeten inleveren?

Ik had gisteren iemand aan de lijn van UPC (ze belde me notabene op vanwege een aanvraag die ik afgebroken had!)
Deze dame wist mij helemaal niets te vertellen over HDTV HDR media box ik moest haar uitleggen wat uberhoupt HD was?!?..echt sneu dat ze mensen niet even de opleiding hierin geven, voordat ze mensen gaan bellen scheelt een hoop omzet.
Zij vertelde mij dat het aanvragen van HDTV media box 19 Euro ging kosten boven op mijn huidige abonnement. Helaas ze kon mij dus niet overtuigen.
Nu hoor ik een ander verhaal .. _/-\o_
Als je zelf door zogenaamd "UPC" gebeld wordt zijn het vrijwel altijd externe call centers die de hele dag op verschillende projecten en dus bedrijven bellen. Hun kennis is dan heel beperkt en moeten je alleen maar wat aansmeren. Vandaar dat ze HD niet kende.

Wat betreft de prijs die ze je genoemd heeft zou kunnen kloppen hoor, want UPC heeft in de afgelopen jaren zoveel verschillende abonnementen en combinaties op de markt gebracht dat voor 1 soort dienst soms wel 4 verschillende prijzen zijn. Voor de 3 halen 2 betalen klanten is het in ieder geval zo dat je voor HD 9 euro extra per maand betaald (staat overigens ook op de website van UPC, maar niet heel duidelijk zoals de rest van de aanbiedingen) . Zou je alleen los HD besellen betaal je wel veel meer (hoeveel weet ik niet exact). Je krijgt wel een nieuwe mediabox en de oude moet je inleveren, want die kan ook geen HD signaal ontvangen. De HD decoder is ook mooier, vind ik persoonlijk. Ziet er kwalitatief hoogwaardiger uit en is zwart (past beter bij de rest van mijn audio...hihi).

Je kan beter als je het wil omzetten zelf naar UPC bellen. Gebruik niet het 0900 nummer, want dat kost je ook nog eens geld (vind ik overigens schandalig dat veel bedrijven dit doen, want je betaald toch ook al abonnementskosten). Gebruik 0575-844000 (Alleen doordeweeks en tijdens kantooruren). Krijg je de receptioniste van UPC en dan moet je vragen of ze je doorverbind met de klantenservice. Mocht ze vragen waarom je via daar belt (kans is heel klein dat ze dat vraagt), moet je zeggen dat je vaste lijn het niet mer doet. Er zit maar 1 receptioniste, dus mocht ze van haar plek zijn, wordt er ook niet opgenomen, moet je het later weer even proberen.

Ik vind het beeld van digitale tv overigens ook beter met de HD box.

Succes
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer het aantal posts m.b.t. "Ik heb het besteld/binnen" een beetje te beperken.