[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:00:
@jbr

Ik zag dat jij op je Conceptronic opgeslagen films afspeelt op je Kiss 1500 en vraag me af hoe je dit klaarspeelt. Ik denk eraan om ook een Conceptronic 500Gb te kopen. Op dit moment speel ik opgeslagen films af die op een computer staan die in het netwerk hangt en waar FreeKiss op draait. Hoe heb jij dit geregeld zonder FreeKiss?
Er is een variant op freekiss beschikbaar voor de uNSLUng versie die op een NSLU2 van Linksys draait. Die heb ik ook in mijn netwerk. Ik heb een ongemodificeerde CH3SNAS, maar met het leuke fun_plug scriptje waar iedereen het over heeft en deze aangepaste module voor KISS-players zou het ook moeten lukken gok ik zo :). Zoek maar eens rond bij MPCclub.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Voor mensen die een CHD3NET hebben, en problemen met OSX 1.5 hebben. Kunnen deze firmware uit proberen. Bij mij heeft deze geholpen en kan nu met Leopard eindelijk mijn NAS weer op.

http://www.aroundmyroom.c...91/kernel-s2891-010b1.rar

LET OP: Dit is geen officiële release van Conceptronic en het flashen is geheel op eigen RISICO!!!

Na het flashen staat deze weer op factory default, dus hij staat op DHCP dan...

Change-Notes:

Fixed: Mac OS 10.5 support
Fixed: Mac OS 10.4.x support multi-folders.
Fixed: FileSystem Longname refine.
Add: UPNPAV support iRadio.
Add: HD volume set from web.

[ Voor 17% gewijzigd door eth0 op 02-01-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jbr

Thanks! Ik ga eens even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:11:
@jbr

Hier, ik zal je even bijstaan na mijn gebrekkige stukje:
http://kissdx.vidartysse.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45
zeroday schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:45:
[...]

nope ..
dit is een very straight forwarded simple LANdisk niet te funpluggen whatsover .. het apparaat doet wat ie moet doen: je data over je netwerk beschikbaar maken

maakt gebruik van een RDC2891 chipset
Hmm, jammer, dan toch maar een CH3SNAS voor mijn verjaardag vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimaera1972 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:05:
[...]

Toch maar even de zegels op de schroeven verbroken, moest toch iets aan die goedkope koeler doen. maakt mij teveel herrie. De CH3WNAS is gelijk aan de D-link, DSM G-600. Let wel op dat je de goede chipset hebt. De D-link wordt met verschillende chips geleverd. http://dsmg600.info/start
:D

Ik ga ff kijken thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Kan iemand me vertellen wat voor meerwaarde de QNAP 209 of Synology 207 hebben tov de CH3SNAS. De laatse kost nl minder dan de helft, maar biedt volgens mij voldoende functionalitait.

Ik wil de NAS gebruiken voor iTunes, torrents en te gebruiken voor streamen naar toekomstige AV receiver, macbook en dreambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

Simpathy schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:38:
Kan iemand me vertellen wat voor meerwaarde de QNAP 209 of Synology 207 hebben tov de CH3SNAS. De laatse kost nl minder dan de helft, maar biedt volgens mij voldoende functionalitait.

Ik wil de NAS gebruiken voor iTunes, torrents en te gebruiken voor streamen naar toekomstige AV receiver, macbook en dreambox.
Meer functionaliteit out of the box (torrents itunes) en aanmerkelijk hogere transferrate. Maar ja, Mijn collega's die een 207+ hebben gekocht hebben geen van allen gigabit netwerk, en torrents downloaden heb ik ze ook nog niet horen doen. :P

De 207+ heeft ook meer intern geheugen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:11:
@jbr

Er is nog een progje beschikbaar, dat heb ik onlangs op een Debian bak gezet: kiss4lin. Hierbij moet je alleen even zorgen dat hij tijdens het booten op de achtergrond wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb nu eindelijk ook de Conceptronic NAS. Ik heb allene 2 vraagjes waar ik echt niet uit kom:

1) de NAS kan alleen of LAN of USB, bij beiden branden wel beide lampjes maar komt de NAS niet op het netwerk. Iemand een idee?

2) ik krijg mijn NAS met geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn XBOX360 als MediaCenter. Bij het opvoeren van een nieuwe verbinding geeft hij een code die ik in moet voeren op mijn PC maar op een NAS kan dat niet. Iemand een idee?

:)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02
Royz schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:39:
Ik heb nu eindelijk ook de Conceptronic NAS. Ik heb allene 2 vraagjes waar ik echt niet uit kom:

1) de NAS kan alleen of LAN of USB, bij beiden branden wel beide lampjes maar komt de NAS niet op het netwerk. Iemand een idee?

2) ik krijg mijn NAS met geen mogelijkheid gekoppeld aan mijn XBOX360 als MediaCenter. Bij het opvoeren van een nieuwe verbinding geeft hij een code die ik in moet voeren op mijn PC maar op een NAS kan dat niet. Iemand een idee?

1. Dit is toch een NAS only apparaat met USB als extensie porten, niet als portable USB drive? Wat sluit je waar aan en krijg je wat te zien.
2. Wat voor code is dat dan weer? Beetje wazig, maar kan je niet direct (Windows) netwerk shares uitlezen met die XBox? Dan zou je hooguit een username/password moeten zien langs komen als vraag.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

VisionMaster schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 02:30:
[...]

1. Dit is toch een NAS only apparaat met USB als extensie porten, niet als portable USB drive? Wat sluit je waar aan en krijg je wat te zien.
2. Wat voor code is dat dan weer? Beetje wazig, maar kan je niet direct (Windows) netwerk shares uitlezen met die XBox? Dan zou je hooguit een username/password moeten zien langs komen als vraag.
1. misschien onduidelijk, maar ik heb de low-cost CHD3NET (http://conceptronic.nl/si...92&Prod=CHD3NET&subid=559). Deze kan je ook direct op een pc aansluiten via USB.
2. De xbox geeft een code die je ook in moet vullen op je pc. Verder vindt hij helemal geen media centers :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57
Zijn er plannen om ook 4 disks NAS op te nemen (zoals van Acer) en aan te geven of een NAS een NFS server heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Royz schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 08:04:
[...]

1. misschien onduidelijk, maar ik heb de low-cost CHD3NET (http://conceptronic.nl/si...92&Prod=CHD3NET&subid=559). Deze kan je ook direct op een pc aansluiten via USB.
2. De xbox geeft een code die je ook in moet vullen op je pc. Verder vindt hij helemal geen media centers :(
1. Ah, die. Nah ja, ik kan me voorstellen dat de software je tegenhoudt om de disk twee keer actief te gebruiken. 1x via de USB en 1x via zichzelf als NAS. Doe je dat niet, dan kan je file corruptie krijgen op het file system door dat gevecht is het uitgesloten.
2. Vaag systeem... ik zou me simpelweg kunnen voorstellen dat je o.a. gebruik kan maken van de simpelste vorm van de Windows netwerk sharing. Dus dan zie je de eenvoudige gesharede files. Maar goed, de andere optie is dus via UPnP. Ow en ik kijk net aar die link en ze adverteren zelfs met "UPnP AV server for XBOX 360". Dus het moet werken... de vraag is hoe :D
jwillemsen schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 08:11:
Zijn er plannen om ook 4 disks NAS op te nemen (zoals van Acer) en aan te geven of een NAS een NFS server heeft?
Bedoel je in de openingspost? Die is volgens mij al een tijdje niet meer bijgewerkt. De CS-407(+) van Synology staat er ook niet bij. Die heeft geen out-of-the-box NFS (vooralsnog).

[ Voor 57% gewijzigd door VisionMaster op 05-01-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 06:54
Wie zou ons hier kunnen helpen ?
Wij hebben gister een CHD3NET 500 gig netwerk schijf gekocht.
Deze hebben wij gekocht zodat we onze vakantie films kunnen afspelen op de xbox 360.
De xbox 360 leest hsf+ formaat, geen fat32 en ntfs is geen optie.
Ik heb al een normale harde schijf geformatteerd als hsf+ en werkt perfect.
Nu heb ik de CHD3NET geformatteerd maar nu kan ik er niet meer mee werken.
Als ik heb benader via http://storage/ en inlog heb je de optie SMB Server daar kan ik geen mappen meer aanmaken.
Over ondesteuning voor mac op de MHD3NET kan ik niets vinden en de klanten service is gesloten.
Iemand ideeen?
anders moet hij helaas terug naar de winkel.

edit. De bovengenoemde firmware ook al geprobeert maar blijf het probleem houden

[ Voor 5% gewijzigd door damashi op 05-01-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
damashi schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:42:
Deze hebben wij gekocht zodat we onze vakantie films kunnen afspelen op de xbox 360.
Als ik heb benader via http://storage/ en inlog heb je de optie SMB Server daar kan ik geen mappen meer aanmaken.
Over ondesteuning voor mac op de MHD3NET kan ik niets vinden en de klanten service is gesloten.
Iemand ideeen?

edit. De bovengenoemde firmware ook al geprobeert maar blijf het probleem houden
Kan je het ook formateren als ext3 ipv HSF+ ?
Dat is een standaard Linux (en Unix) uitleesbaar filesysteem. Het is wel exotisch te noemen dat je Xbox alleen HSF+ zou begrijpen. Werkt FAT32 niet ivm de max. file grootte? NTFS is logisch dat het niet werkt (lijkt me).

Maaruhm sluit je die CHD3NET via de USB aan op de Xbox ofzo? Want ik vraag me af waar die HSF+ restrictie vandaan komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een CHD3NET gekocht en wil hem gebruiken voor het streamen van mijn muziek naar mijn Pinnacle Soundbridge. Krijg het echter niet werkend. Beide ondersteunen UPnP, maar volgens mij is er ook muziekserver software nodig. Kan dit ook op deze disk draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:21:
Ik heb ook een CHD3NET gekocht en wil hem gebruiken voor het streamen van mijn muziek naar mijn Pinnacle Soundbridge. Krijg het echter niet werkend. Beide ondersteunen UPnP, maar volgens mij is er ook muziekserver software nodig. Kan dit ook op deze disk draaien?
UPnP is een open protocol die de aanwijzer is van de files en streams. Niet de stream verzorger. Dus UPnP ondersteuning is nog geen garantie op succes. Het ligt dus aan de ondersteunde protocollen die de CHD3NET kan streamen en wat je speler kan ondersteunen.

Ik zou dus effe kijken in de tech.specs van de NAS en je speler wel compatible zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door VisionMaster op 05-01-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:21:
de CHD3NET ondersteund, zoals eerder hier vermeld alleen een UPnP Part voor de XBOX 360
Andere vormen van UPnP richting bijv. een Soundbridge wordt niet ondersteund en werkt ook niet.

de XBOX360 moet dus op zoek naar apparaten binnen in het netwerk en niet naar 'shares'.

de CHD3NET bezit een RDC 2891 chipset en is inderdaad een 'low-cost' landisk die, helaas, fat32 geformatteerd moet zijn om de LAN functionaliteit uit te kunnen voeren. Linux is derhalve ook niet het operatingsysteem waarop de chipset draait. Formatteer je de disk naar NTFS of ander alternatief dan verlies je de LAN functionaliteit

Zou je meer willen dan moet je kijken naar een CH3WNAS of een CH3SNAS of een ander alternatief dan ook die er op de markt te verkrijgen is.

Hele knappe mannetjes kunnen wellicht wat met de broncode die ik op de site heb

http://www.aroundmyroom.com/landisk/rdc2891/

Documentatie onbreekt echter .. Maar als iemand wil stoeien <G>

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

damashi schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:42:
Iemand ideeen?

de CHD3NET 500 gig moet via het netwerk aangesloten zijn en in de webinterface moet het UPNP gedeelte voor de XBOX360 aangevinkt zijn. Je XBOX360 moet dan over het netwerk naar apparaten zoeken.

Ik heb hier al berichten gelezen dat met de laatste kernel update de issues op de MAC zijn opgelost, dus dat schijnt wel te werken: je zal dan toch iets verkeerd doen.

Naar de winkel brengen lost je probleem trouwens niet op .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik heb op dit moment een Asus WL-500g deluxe met via USB 2.0 een LaCie 250GB harddisk. Op zich werkt dit allemaal prima, maar de doorvoersnelheid is laag. Nu zit de schijf vol en moet ik iets nieuws kopen. Ik kan natuurlijk een 500GB disk aan de Asus hangen en dan kan ik weer even vooruit. De trage throughput wordt alleen niet opgelost.

Nu kan ik ook kiezen voor een ethernet disk (bijvoorbeeld Conceptronic CHD3LAN van 500GB). Ik vind het een voordeel dat ik de schijf ook direct op de laptop kan aansluiten (via USB 2.0) als ik eens op pad ga.

Ik heb alleen de volgende vragen:
  1. Kan mijn Asus WL-500g deluxe de netwerkschijf mounten via NFS/SMB client? Dit is handig, omdat ik dan via FTP van buitenaf door de router alsnog bij de schijf kan komen. Volgens mij kan mijn WL-500 dat niet (Oleg firmware).
  2. Hoe access ik de Conceptronic via USB? Heb ik daarvoor een EXT2/EXT3 driver nodig voor Vista? FAT32 vind ik geen optie.
  3. Welke Samba versie draait er op de Conceptronic?
  4. Is er voor de Conceptronic ook custom firmware te krijgen en kun je ook zo makkelijk bij Linux als bij de Asus WL-500g?
Al met al wat vragen die ik niet terug kan vinden op internet. Wellicht dat ik met mijn eisen een ander apparaat moet overwegen. Het moet allemaal wel betaalbaar blijven.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
BugBoy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:11:
Ik heb op dit moment een Asus WL-500g deluxe met via USB 2.0 een LaCie 250GB harddisk. Op zich werkt dit allemaal prima, maar de doorvoersnelheid is laag. Nu zit de schijf vol en moet ik iets nieuws kopen. Ik kan natuurlijk een 500GB disk aan de Asus hangen en dan kan ik weer even vooruit. De trage throughput wordt alleen niet opgelost.

Nu kan ik ook kiezen voor een ethernet disk (bijvoorbeeld Conceptronic CHD3LAN van 500GB). Ik vind het een voordeel dat ik de schijf ook direct op de laptop kan aansluiten (via USB 2.0) als ik eens op pad ga.

1. Kan mijn Asus WL-500g deluxe de netwerkschijf mounten via NFS/SMB client? Dit is handig, omdat ik dan via FTP van buitenaf door de router alsnog bij de schijf kan komen. Volgens mij kan mijn WL-500 dat niet (Oleg firmware).
  2. Hoe access ik de Conceptronic via USB? Heb ik daarvoor een EXT2/EXT3 driver nodig voor Vista? FAT32 vind ik geen optie.
  3. Welke Samba versie draait er op de Conceptronic?
  4. Is er voor de Conceptronic ook custom firmware te krijgen en kun je ook zo makkelijk bij Linux als bij de Asus WL-500g?
Al met al wat vragen die ik niet terug kan vinden op internet. Wellicht dat ik met mijn eisen een ander apparaat moet overwegen. Het moet allemaal wel betaalbaar blijven.
Je kan ook de Asus de FTP laten forwarden naar de netwerk disk direct. Dat scheelt in de processor kracht. Als je Asus die SMB mount kan maken, dan is dat ook een oplossing. Ik heb nooit geweten dat een router dat voor je kan doen (wel gaaf...). Je kan dan 1 directory tree maken voor je FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 13-09 09:01
VisionMaster schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:20:
Je kan ook de Asus de FTP laten forwarden naar de netwerk disk direct. Dat scheelt in de processor kracht. Als je Asus die SMB mount kan maken, dan is dat ook een oplossing. Ik heb nooit geweten dat een router dat voor je kan doen (wel gaaf...). Je kan dan 1 directory tree maken voor je FTP.
Ja, als ik een FTP forward kan doen moet het ook gaan, maar dan verlies ik access naar de schijf die op dit moment aan de Asus hangt. Een SMB mount kan volgens mij niet. Ik heb het idee dat de Asus alleen SMB server is en geen client.

Mijn WL-500g deluxe zit helemaal aan z'n dak met z'n performance. Het ding draait zoveel custom spul dat er niet veel meer bij kan, zonder dat de performance helemaal instort. Ik haal nu circa 1MB/sec, maar ik vrees dat ik met 802.11g ook niet boven de 2MB/sec zal gaan komen. De wireless transfer kan wel eens een bottleneck zijn. Misschien dat ik maar gewoon een goedkope 500GB disk in het systeem hang. Dan zie ik wel wat ik met mijn bestaande disk doe. Mijn tweede USB poort is namelijk in gebruik door de printer. Wellicht maar eens de WL-500g openschroeven en de interne USB poort gaan gebruiken :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

BugBoy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:11:

[list=1]
• Kan mijn Asus WL-500g deluxe de netwerkschijf mounten via NFS/SMB client? Dit is handig, omdat ik dan via FTP van buitenaf door de router alsnog bij de schijf kan komen. Volgens mij kan mijn WL-500 dat niet (Oleg firmware).
Ik betwijfel het of het gaat werken. NFS al zowieso niet, de CHD3NET werkt daar niet mee
of je moet het via een smbmount voor elkaar kunnen krijgen
• Hoe access ik de Conceptronic via USB? Heb ik daarvoor een EXT2/EXT3 driver nodig voor Vista? FAT32 vind ik geen optie.
Dan heb je pech. Als je de Conceptronic formatteerd anders dan FAT32 dan verliest ie z'n netwerk functionaliteit en kan alleen als externe HDD aangesloten en gebruikt worden.
• Welke Samba versie draait er op de Conceptronic?
Geen idee .. het ding draait op uC/OS-II
• Is er voor de Conceptronic ook custom firmware te krijgen en kun je ook zo makkelijk bij Linux als bij de Asus WL-500g?
Nope, dan zou je voor de CH3WNAS of CH3SNAS moeten gaan ..
[/list]
Met je eisen zou ik eerder voor een CH3SNAS gaan .. of ander soortgelijk apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
BugBoy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:26:
[...]

Ja, als ik een FTP forward kan doen moet het ook gaan, maar dan verlies ik access naar de schijf die op dit moment aan de Asus hangt. Een SMB mount kan volgens mij niet. Ik heb het idee dat de Asus alleen SMB server is en geen client.

Mijn WL-500g deluxe zit helemaal aan z'n dak met z'n performance. Het ding draait zoveel custom spul dat er niet veel meer bij kan, zonder dat de performance helemaal instort. Ik haal nu circa 1MB/sec, maar ik vrees dat ik met 802.11g ook niet boven de 2MB/sec zal gaan komen. De wireless transfer kan wel eens een bottleneck zijn. Misschien dat ik maar gewoon een goedkope 500GB disk in het systeem hang. Dan zie ik wel wat ik met mijn bestaande disk doe. Mijn tweede USB poort is namelijk in gebruik door de printer. Wellicht maar eens de WL-500g openschroeven en de interne USB poort gaan gebruiken :)
Is het niet handiger een NAS te vinden waar je die USB disk ook aan kan hangen? Aan mijn NAS kan ik alle 3 de USB porten en de eSATA port met disken uitrusten.
Je kan ook de FTP op een andere port laten draaien. Het hoeft niet op port 21 te luisteren... ik heb de SSH daemon van mijn NAS laten luisteren op 22022 ipv port 22. Dat houdt ook gelijk allerlei hack pogingen tegen ;)

Ik heb thuis een mooie Zyxel router die naar mijn NAS forward op een paar porten en services, hij doet de ADSL stuff, de WPA wireless en de NAT-box functies. Zonder een externe USB of printer service knalt mijn wireless er al uit als ik te veel traffic heb, zoals bij torrents heel veel kleine data pakketjes. Dan valt het routertje op zijn snuit en laat het onze wireless vallen (erg irritant!). </frustratie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Word helemaal gek van de myworldbook 500GB die ik van mijn ma heb overgenomen, ik kan hem benaderen op ip vanaf iedere pc,behalve van die van mij. De instellingen-pagina kan ik weer wel benaderen op die pc, dus het ip enzo staan allemaal goed, maar ik heb geen idee wat er voor zorgt dat ik er niet bij kan vanaf mijn eigen laptop.

[edit] Ben eruit, Kaspersky hield het blijkbaar tegen en ondanks dat mijn moeder op haar pc en laptop ook beide Kaspersky heeft draaien (en ik daardoor niet gelijk daaraan dacht) ben ik er gelukkig uit.
Nu nog uitvinden waarom Kaspersky het tegen houd.

[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-01-2008 22:14 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, na twee en een halve maand kon ik dan ook eindelijk m'n Conceptronic SNAS ophalen. Ik moet zeggen dat ik 'm tamelijk rustig vind en supertje makkelijk om in te stellen.

Als ik wat meer tijd heb zal ik eens gaan stoeien met dat Telnet verhaal maar voor nu doet ie wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vorige week een readynas nv+ om naast mn dns323 te hangen... bevalt enorm, en een heel goeie community! ( www.infrant.com/forum )

wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hankthedj/readynas1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hankthedj/readynas2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n printer doet het ook eindelijk op de CH3SNAS, hele dagen aan het kloten geweest. Ik zag documenten in de printer pool terecht komen. Er kwam alleen niets uit de printer.
Even kijken of de printer überhaupt nog wel deed dus even de klep omhoog, en er gebeurt niets. Dus ik gooi de klep weer dicht en joepie er is leven. Bleek dat de klep nog op een kier stond en dat daarom de printer nog dacht dat ie in onderhouds modus was. :-)

Verder heb ik nog wel problemen met de werkgroep, de ene keer zie ik de NAS wel de andere keer niet. Nu dus op basis van IP een share gemaakt en die werkt wel altijd, zelf bij uitschakelen van Firewalls blijft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Even een vraagje. Mijn Lacie Ethernet big disk (1tb) geeft het volgende aan over de capaciteit:
Interface : SATA
Size : 930 GB Drive /dev/md0 283 GB in useDrive /dev/md0 647 GB free
Used Space : 283 GB
Free Space : 647 GB
File System : XFS

Ofterwijl. Er is 283 GB in gebruik. Ik heb echter nog niets op de schijf gezet? Ik heb ook al een format gedaan. Enig idee wat hier aan de hand is?

(Oja, de schrijf werkt niet i.c.m. Upnp mediaserver van de PS3, Divx films worden niet afgespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:33:
sinds vorige week een readynas nv+ om naast mn dns323 te hangen... bevalt enorm, en een heel goeie community! ( www.infrant.com/forum )

wat plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die heb ik ook. Maakt wel herrie jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik heb nu een Lacie ethernet big disk (1tb). Deze heeft wel twee schijven maar is qua functionaliteit gelijk aan de ethernet disk mini. Unit heeft me e320,- gekost maar hij gaat terug. Ik ga voor een unit die torrent files kan downloaden en die DivX naar de PS3 kan streamen.

Een heel verhaal over PS3 en Nas lees je hier: Ma_rK in "Playstation 3 als media center - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:25:
Verder heb ik nog wel problemen met de werkgroep, de ene keer zie ik de NAS wel de andere keer niet. Nu dus op basis van IP een share gemaakt en die werkt wel altijd, zelf bij uitschakelen van Firewalls blijft het probleem.
Klopt, na een reboot moet je de workgroup settings opnieuw activeren want die is hij dan kwijt. Een beetje lullig dat die dat niet standaard doet bij een reboot. Eens kijken of het niet via de funplug te regelen is, is tenslotte niet echt moeilijk om de workgroup settings te activeren met een scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Door een aanbieding bij Komplett (http://www.komplett.nl/k/...ent=text&utm_campaign=wof) eens gaan zoeken naar meer van dit soortgelijke spul. Want ik heb nu 2 oude pc's staan die naar verhouding vele malen meer stroom verbruiken en waar ik verder nauwelijks meer wat mee doe.

Het gaat om een QNAP TS-109 1-bay NAS m/ printserver, backup, UPnP AV, 128 MB.

Ik zie dat ie iig kan gaan werken als printserver, NAS en download unit middels torrents. Maar ik mis eigenlijk de optie dat ie ook via usenet zou kunnen downloaden. Zijn er units die zich daar ook mee bezighouden? En/of ftp?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
jules schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:01:
Door een aanbieding bij Komplett (http://www.komplett.nl/k/...ent=text&utm_campaign=wof) eens gaan zoeken naar meer van dit soortgelijke spul. Want ik heb nu 2 oude pc's staan die naar verhouding vele malen meer stroom verbruiken en waar ik verder nauwelijks meer wat mee doe.

Het gaat om een QNAP TS-109 1-bay NAS m/ printserver, backup, UPnP AV, 128 MB.

Ik zie dat ie iig kan gaan werken als printserver, NAS en download unit middels torrents. Maar ik mis eigenlijk de optie dat ie ook via usenet zou kunnen downloaden. Zijn er units die zich daar ook mee bezighouden? En/of ftp?
Het aanbieden van FTP is bijna overal wel ingebouwd in de NAS-en. Het downloaden met usenet heb ik nog nooit standaard aangeboden gezien (out of the box). Veel NAS-en zijn te hacken, zodat je een telnet of SSH ingang kan krijgen. Daarmee kan je alles installeren wat er maar beschikbaar is voor dat platform op je NAS en zou je dus alles kunnen regelen. Hoe handig dit werkt weet ik niet, maar er zijn voldoende mensen die dit al eens met succes hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hoe uitgebreid is de ingebouwde ftp server? Ik zit er bijv aan te denken om een of meerdere user accounts op zo'n ftp in te stellen.
Is het bijv ook mogelijk om op gezette tijden een backup vanuit de NAS over internet naar een andere unit te maken?

Deze mediaplayer Popcornhour A-100 (Networked Media Tank) (ook fungerende als o.a. NAS), kan overigens wel downloaden via usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:29:
Deze mediaplayer Popcornhour A-100 (Networked Media Tank) (ook fungerende als o.a. NAS), kan overigens wel downloaden via usenet.
Volgens de specs kan hij alleen maar overweg met bittorrent.
Maakt overigens niet uit, op het moment dat je het voor elkaar krijgt om er naar te telnetten, kun je iedere functionaliteit toevoegen die je nodig vind, zolang als je maar niet teveel tegelijk wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:29:
Hoe uitgebreid is de ingebouwde ftp server? Ik zit er bijv aan te denken om een of meerdere user accounts op zo'n ftp in te stellen.
Is het bijv ook mogelijk om op gezette tijden een backup vanuit de NAS over internet naar een andere unit te maken?
Op de site van de fabrikant gevonden dat ie kon backuppen via internet naar een andere QNAP TS-109 Pro.

en over de ftp server;
User management, data sharing authority and other settings of Turbo Station can be completed easily via the web browser.
Je kunt er een externe schijf via usb op aansluiten, fungeert deze alleen als backup van de interne schijf (raid1/mirror) of is deze ook benaderbaar?
Hoe fungeert de printserver eigenlijk? Moet je daarvoor een applicatie op iedere pc installeren? Voor welke OS-en is deze software geschikt?

Hoe uitgebreid is de interne webserver? Is deze krachtig genoeg om bijv een mambo/joomla site te runnen voor een 50-100 bezoekers per dag?

[ Voor 26% gewijzigd door jules op 17-01-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
jules schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:42:
[...]

Op de site van de fabrikant gevonden dat ie kon backuppen via internet naar een andere QNAP TS-109 Pro.

en over de ftp server;

[...]

Je kunt er een externe schijf via usb op aansluiten, fungeert deze alleen als backup van de interne schijf (raid1/mirror) of is deze ook benaderbaar?
Hoe fungeert de printserver eigenlijk? Moet je daarvoor een applicatie op iedere pc installeren? Voor welke OS-en is deze software geschikt?

Hoe uitgebreid is de interne webserver? Is deze krachtig genoeg om bijv een mambo/joomla site te runnen voor een 50-100 bezoekers per dag?
50 tot 100 bezoekers per dag moet wel gaan, maar houdt er rekening mee dat het hier niet voor gemaakt is. Het is het idee dat je wel wat kan laten zien aan je familie en vrienden, maar ik zou er geen webserver van maken die echt traffic gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen, es kijken wat ie allemaal aan kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:33:
sinds vorige week een readynas nv+ om naast mn dns323 te hangen... bevalt enorm, <knip>
Waarom bevalt deze enorm? Waarom juist voor deze gekozen? Kun je wat over de performance MB/sec vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:22
Ik ben op zoek naar wat gebruikerservaringen of tests en reviews van de LaCie 2Big Ethernet RAID.
Kan er tot op heden niets van vinden terwijl hij toch al bijna een half jaar op de markt is.

Hier mijn verhaal al compleet gepost wat ik precies wil, maar daar komt ook niet echt iets concreets uit.

Post Nelis00 op Macfreak.org

Iemand die me iets anders kan adviseren?
Of moet ik in mijn situatie gewoon een oude G4 op de kop tikken en deze gewoon met 2 grote HD's inrichtten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Woensdag besteld, donderdag in huis, vanavond pas kunnen opstarten, de QNAP TS-109. Kom er nu achter dat ie echt niet zonder interne hdd werkt (heb helaas geen SATA schijven liggen :| )

Bron; http://www.qnap.com/faq_detail.asp?q_id=457
No.457Q: NAS HDD standby with Western Digital HDD
A:We've recently received some comments from users about their Western Digital (WD) HDD on QNAP NAS not going to standby mode properly. We found that due to the lack of the E3h command implemented by WD HDD, the HDD standby function on QNAP NAS with WD HDD is not assured.
According to our past experience and the feedback from users, it takes longer time to enter the standby mode when using WD HDD with QNAP NAS (maybe up to more than an hour or even fail to enter the standby mode).
Sorry for any inconvenience caused.
hmz, geen Western Digital voor mij dus in m'n Qnap TS-109

Zojuist de Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB besteld.

[ Voor 75% gewijzigd door jules op 22-01-2008 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik ben dit topic al een hele tijd aan het volgen omdat ik zelf aan het kijken voor een NAS device.

Nu komt in mijn ogen (en voor mijn situatie) de ReadyNas NV+ als beste eruit (vééél opslagruimte, hotswap, media streamen enz.) De keuze voor de readynas staat redelijk vast.

Maar door het vele opzoeken en zo zie ik beetje het bos door de bomen niet meer (of de bomen door het bos ;) ) Het gaat over het streamen van iso bestanden.

Ik heb al ergens gelezen dat de readynas geen problemen heeft met iso bestanden. Maar ik denk dat ik ook ergens gelezen heb dat het afhangt of je netwerk mediaplayer of je al dan niet iso's kan bekijken op je tv. Zou iets te maken met het smb-protocol.

Ik weet dat het klinkt als een vraag met als antwoord "Google" maar ik heb al zoveel gehoeheld dat ik niet meer mee ben.

Dus hierbij de vraag aan de eigenaars van zo'n readynas en/of aan de mensen die er iets van kennen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

...

[ Voor 98% gewijzigd door jules op 23-01-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een ch3wnas gekocht, die geconfigureerd goed werkt naar mijn pc en externe Archos (ook wifi werkt goed)

Kan iemand mij zeggen, hoe ik mijn dreambox 7000 hier naartoe kan mounten, zodat deze gegevens kan lezen en wegschrijven naar deze NAS?

Probleem zit ergens in de invulling voor,
Client Directory:
Server Directory:

Vast bedankt,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Tipje voor mensen die een harddisk upgrade willen: Ik heb een WD Mybook Essential 2.0 gekocht die even veel kost als een losse WD10EACS schijf. Dat is een energiezuinige schijf die onder load nog minder verbruikt dan de Seagate 7200.10 die standaard in m'n NAS zat idle verbruikt.

Oftewel, ik heb nu 1TB storage en gratis een USB 2.0 kastje voor de SATA schijf uit m'n NAS. Draait heerlijk koel en stil. Topschijf voor NAS systeempjes :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om de HD van de CH3WNAS na een in te stellen tijd, automatisch te laten uitschakelen (standby)?

Vele andere goedkopere nasjes zijn hier al van voorzien.

greetz,
den

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn vraagstelling over ch3wnas is opgelost.
Werkt nu prima met dreambox (met wifi) door smbfs en door de invulling:
/media/hdd/NAS
hdd_a 0

Vraag van dkit ben ik ook benieuwd naar.

Groetjes,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n backupprogramma schrijft automatisch naar de ch3wnas, maar krijg telkens de melding vanuit Windows om eerst netwerkwachtwoord op te geven. Iemand een idee waar ik dit op de pc kan aanpassen zodanig dat hij dit overslaat en volautomatisch kan backuppen?

Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:24:
m'n backupprogramma schrijft automatisch naar de ch3wnas, maar krijg telkens de melding vanuit Windows om eerst netwerkwachtwoord op te geven. Iemand een idee waar ik dit op de pc kan aanpassen zodanig dat hij dit overslaat en volautomatisch kan backuppen?

Rudi
Een niet 100% werkend truukje is als je de NAS dezelfde username/password geeft als je huidige inlog die heeft.
Een ander niet 100% werkend truukje (vond ik echt jammer), is dat je in je account settings server configuraties kon toevoegen. ConfigSys -> Accounts -> <klik op je account> -> en dan daar ergens je iets over server settings.

Ik heb het bij de desktop van mijn vriendin geprobeerd, maar het #%@# systeem onthoudt deze instelling niet. Beetje triest/jammer. Misschien dat je meer geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:24:

Rudi
voor het connecten van shares op mijn andere systemen thuis gebruik ik de optie wachtwoord beheer van XP.

start via uitvoeren 'control userpasswords2' op en dan het tabblad 'geavanceerd' de knop 'wachwoordbeheer'. Hier kun je dan per server een te gebruiken gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Bij mij kwam ik af en toe het probleem tegen dat mijn Speedtouch modem/router er soms zelf de toevoeging .lan achter zette, dus voor de volledigheid heb ik alle servers dubbel ingegeven, met en zonder .lan erachter.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een CH3WNAS, die verbonden is met een dreambox 7000via smbfs.
Werkt prima echter zit dan wel vast aan de 2 GB limiet van de oude samba versie in de 7000.

Ook met CIFS werkt het echter heb dan wel last van af en toe stilstaand beeld.

Vraag kan je hier ook NFS mee aansluiten, want deze heeft volgens mij geen last van stilstaand beeld en 2GB limiet weergave ts. files.

Graag advies

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:03:
Hoi,

Ik heb een CH3WNAS, die verbonden is met een dreambox 7000via smbfs.
Werkt prima echter zit dan wel vast aan de 2 GB limiet van de oude samba versie in de 7000.

Ook met CIFS werkt het echter heb dan wel last van af en toe stilstaand beeld.

Vraag kan je hier ook NFS mee aansluiten, want deze heeft volgens mij geen last van stilstaand beeld en 2GB limiet weergave ts. files.

Graag advies

John
Kan je de buffers aan de kant van de dreambox niet wat vergroten om je jitter op te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
*ziet door de bomen het bos niet*

Om bij het begin te beginnen.
Poosje geleden werd er een maandblad op mijn bureau gegooid over dat NAS een steeds betaalbaardere oplossing werd voor storage.
Aan de reviews had ik geen moer, te beperkte informatie en de comparisonchart van de website van het blad was belabberder.

Tijdje niet meer er aan gedacht tot onlangs ik wat ging rekening over het stroomverbruik.
Er staat voor 320W 24/7 een paar PCs te draaien om bij mijn bestanden te kunnen. Redelijk dure (~310 euro per jaar) en luidruchtige hobby :)
Daarnaast heb ik op 1 van de PCs een MyBook Pro 500Gb zitten, die vol raakt, niet echt stil is (kapot aan het gaan?)
Ik dacht gelijk terug aan het NAS artikel en opmerkingen over laag stroomverbruik.
Google kwam met de volgende sites:
www.smallnetbuilder.com en http://www.pcmag.com/category2/0,1738,677853,00.asp allebij wel aardige sites.
en ik kwam ook hier terecht.

Ik zie vooral hier dat mensen gelukkig zijn met hun ReadyNAS NV+ maar is dat ook de beste oplossing?
Vooral omdat het ook om een aardige bedrag gaat bij de meer uitgebreide NAS-systemen.

Daarom even de eisen op een rijtje:
  • verminderd stroomverbruik; geen punt met de meeste NAS-en)
  • Verminderde geluidsoverlast (2 CM Stackers met ~13 fans die draaien :Z)
  • Gb lan verbinding vanwege bereikbaarheid vanaf andere stations en vice versa; meeste NAS-en doen dit. (zie webserver)
  • Ondersteuning voor Linux en windows (XP) clients voor backup en access (ssh is altijd handig)
  • Support voor meerdere users met rechten.
  • 1-4TB SATA II opslag. Op het moment heb ik nog <1TB aan data die ik liever niet kwijt wil of altijd beschikbaar wil hebben, maar dit groeit gestaag.
  • Webserver (LAMP; PHP5 en MySQL5). Ik hou me graag bezig met webprutsen maar ook om hier eventueel WOL scriptje vanaf te draaien. Hoe zit het met PHP module support?
  • Media streaming is handig, niet alleen voor mijn collectie muziek maar later ook video naar TV of PC.
  • USB poorten voor thumbdrives, digitale camera's, oude USB drives ed. zijn pre.
Budget:
~500-1200 euro
Ik ga uit van terug verdienen in 3 jaar na aankoop en tussentijds geen schijven bijkopen + vervanging USB drive.

Met een beetje neuzen kwam ik 2 producten tegen die mij wel ok leken:
-ReadyNAS NV+ (veel besproken)
-QNAP T409

Wat is jullie mening/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badger schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:00:
Daarom even de eisen op een rijtje:
  • verminderd stroomverbruik; geen punt met de meeste NAS-en)
  • Verminderde geluidsoverlast (2 CM Stackers met ~13 fans die draaien :Z)
  • Gb lan verbinding vanwege bereikbaarheid vanaf andere stations en vice versa; meeste NAS-en doen dit. (zie webserver)
  • Ondersteuning voor Linux en windows (XP) clients voor backup en access (ssh is altijd handig)
  • Support voor meerdere users met rechten.
  • 1-4TB SATA II opslag. Op het moment heb ik nog <1TB aan data die ik liever niet kwijt wil of altijd beschikbaar wil hebben, maar dit groeit gestaag.
  • Webserver (LAMP; PHP5 en MySQL5). Ik hou me graag bezig met webprutsen maar ook om hier eventueel WOL scriptje vanaf te draaien. Hoe zit het met PHP module support?
  • Media streaming is handig, niet alleen voor mijn collectie muziek maar later ook video naar TV of PC.
  • USB poorten voor thumbdrives, digitale camera's, oude USB drives ed. zijn pre.
Budget:
~500-1200 euro
Ik ga uit van terug verdienen in 3 jaar na aankoop en tussentijds geen schijven bijkopen + vervanging USB drive.

-QNAP T409

Waarom koop je geen Conceptronic CH3SNAS, deze voldoet aan al je eisen en je kunt hem zelf verder configureren via de funplug met additionele programmatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Visionmaster,

Zal dit eens uitproberen, doch gebruik al de settings van de meeste gebruikers.

Weet je, of anderen een antwoord op mijn 2e gestelde vraag:

kan je met de CH3WNAS (CH3SNAS) hier ook NFS mee aansluiten, want deze heeft volgens mij geen last van stilstaand beeld en 2GB limiet weergave ts. files.

Vast bedankt.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 11:52

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:40:
Hoi Visionmaster,

Zal dit eens uitproberen, doch gebruik al de settings van de meeste gebruikers.

Weet je, of anderen een antwoord op mijn 2e gestelde vraag:

kan je met de CH3WNAS (CH3SNAS) hier ook NFS mee aansluiten, want deze heeft volgens mij geen last van stilstaand beeld en 2GB limiet weergave ts. files.

Vast bedankt.

John
NFS werkt perfect op deze bakjes, als je gaat fun_pluggen.

Hier meerdere NFS-shares aangemaakt die afhankelijk worden gemount of via autofs gaan... Helaas alleen hier nog geen Gigabit netwerk, dus het opstarten van mijn profiel in Fedora duurt even (home-dir is autofs).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus zonder funplug zal dit niet werken begrijp ik hieruit.

Dan zal ik mij eens moeten verdiepen in dat funpluggen.
Klopt het inderdaad, als je dit weet, of ik dan met NFS geen problemen meer heb met grootte files en haperingen in beeld bij afspelen ts files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Badger schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:00:
*ziet door de bomen het bos niet*
-QNAP T409

Naast jouw lijstje heb ik zelf nog Thecus N5200Pro. Dat is volgens TomsHardware de snelste nas, maar heeft qua functionaliteit niet de stabiele functionaliteit van een ReadyNAS NV+...

Twijfel.....twijfel....!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb inmiddels de QNAP TS-109 een halve week draaien.

Waarvoor ik hem heb aangeschaft;

1. NAS functionaliteit om vervolgens als standalone backup/store station te dienen.
2. ftp server
3. energie zuinig

En wat mij eigenlijk over de streep trok om hem aan te schaffen;
4. kan standalone downloaden via ftp/http, bittorrent netwerk
5. printserver (nog niet uitgeprobeerd maar staat wel op de planning)
6. web server met php en verschillende SQL mogelijkheden. (ook nog niet uitgeprobeerd, wellicht in de toekomst)

Helaas is het me nog niet gelukt om de NAS functionaliteit ten volste te benutten. Het guest account moet ik op de verschillende mappen full access rights geven omdat ik er anders niet in kom. Op de een of andere manier snapt mijn XP pro met SP2 niet hoe die moet inloggen.

Ben helaas nog niet zo thuis in de torrentscene waardoor ik dit nog niet ten volste kan benutten. Daarnaast is de huidige client die er op staat verre van uitgebreid en geöptimaliseerd.

Bij het downloaden van torrents zakken de beloofde snelheden van de NAS toegang dramatisch. Daar waar het bij mij nog nooit gelukt was om bijna de gehele 100mbit verbinding vol te trekken, lukte dit wel toen de download client niet aan stond. 90% ofwel een steady 10 MB/s via ftp. Als de download client wel aan staat zakt de snelheid terug naar een schamele 3,1 MB/s.

Positief is wel dat de producent een actief forum online heeft; http://forum.qnap.com. En het mooiste van alles, ze zijn er zelf ook actief op en staan open voor veel nieuwe suggesties.
Daarnaast komt er binnenkort een nieuwe firmware uit voor de verschillende series die ze voeren. Deze zal binnen 1-2 weken uitkomen. De beta is sinds een 1-2 weken uit en is te downloaden via het forum. Deze firmware zal in ieder geval mijn huidige problemen oplossen met betrekking tot NAS toegang. Ook zal er in deze of één van de volgende versies een nieuwe bittorent client zitten die veel meer mogelijkheden heeft dan de huidige.

Op het forum is me ook duidelijk geworden dat het niet ontzettend moeilijk is om ook andere applicaties te laten draaien, mits je wat linux kennis in huis hebt. Telnetten is me al wel gelukt (omdat downloadstation gecrasht was en een handmatig zetje nodig had), dus de rest moet ik me ook nog even in interesseren.

Dingen die ik eventueel nog ga uitproberen in de toekomst (behoren officieel niet tot de mogelijkheden maar kunnen wel zelf geïnstalleerd worden);
7. irc client/proxy
8 usenet client
(9 mail server/client)

Overigens heeft hij nu een Samsung F1 spinpoint hdd van 750 GB erin zitten. Wellicht dat ik er in de toekomst nog een eSATA schijf van 750 GB in RAID 1 (mirror) erbij zet als extra veiligheid bij storage. Verder kan ik er ook nog een externe usb disc aanhangen die via het netwerk benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:57:
Ik ben dit topic al een hele tijd aan het volgen omdat ik zelf aan het kijken voor een NAS device.

Nu komt in mijn ogen (en voor mijn situatie) de ReadyNas NV+ als beste eruit (vééél opslagruimte, hotswap, media streamen enz.) De keuze voor de readynas staat redelijk vast.

Maar door het vele opzoeken en zo zie ik beetje het bos door de bomen niet meer (of de bomen door het bos ;) ) Het gaat over het streamen van iso bestanden.

Ik heb al ergens gelezen dat de readynas geen problemen heeft met iso bestanden. Maar ik denk dat ik ook ergens gelezen heb dat het afhangt of je netwerk mediaplayer of je al dan niet iso's kan bekijken op je tv. Zou iets te maken met het smb-protocol.

Ik weet dat het klinkt als een vraag met als antwoord "Google" maar ik heb al zoveel gehoeheld dat ik niet meer mee ben.

Dus hierbij de vraag aan de eigenaars van zo'n readynas en/of aan de mensen die er iets van kennen
ik heb een nv+ en ik stream er isos van naar xbmc. werkt perfect!

om iets in te gaan op de vraagstelling ivm de beste keuze; ik heb mn nv+ net geen maand nu, en ben er echt enorm tevreden van (draait momenteel met 2x WD10EACS schijven, die trouwens sinds een paar dagen ook officieel ondersteund zijn). De pluspunten voor mij (en waarom ik ervoor gekozen heb):
  • dynamic expansion: ik plug er gewoon pas hdds bij als ik ze nodig heb, m.b.v. de X-RAID technologie (lees maar s op de infrant/netgear site erover, komt neer op een dynamische raid5). hierdoor moet ik geen 4x 1tb in 1x aanschaffen, en tegen dat ik de volgende schijf nodig hebt zijn de prijzen weeral wat lager. dit is bij de meeste andere oplossingen niet het geval.
  • enorm goeie community/helpdesk: check http://www.infrant.com/forum maar s. heb je een probleem/vraag kan je daar gewoon terecht. zie ook de wiki: http://www.infrant.com/wiki.
het enige nadeel dat ik tot hiertoe ondervind is dat de fan sinds de laatste firmware update zowat 500rpm sneller draait en derhalve nogal wat herrie maakt. ik ben blijkbaar echter niet de enige met die klacht en het readynas team heeft ondertussen beloofd dat te gaan oplossen (waarschijnlijk bij een volgende firmware)

als je echter niet TE veel storage nodig hebt, kijk dan eens naar de2bay DNS323 of de CH3SNAS. Ik heb zo'n dns323 als extra nas en die is toch wel beduidend stiller, en doet t eigelijk net zo goed. voor thuisgebruik/streaming maakt t eigelijk allemaal weinig tot niks uit als je het mij vraagt... je merkt echt geen verschil of je nu van een nv+ of een dns323 zit te werken. althans ik niet

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:32:
ik heb een nv+ en ik stream er isos van naar xbmc. werkt perfect!

om iets in te gaan op de vraagstelling ivm de beste keuze; ik heb mn nv+ net geen maand nu, en ben er echt enorm tevreden van (draait momenteel met 2x WD10EACS schijven, die trouwens sinds een paar dagen ook officieel ondersteund zijn). De pluspunten voor mij (en waarom ik ervoor gekozen heb):
  • dynamic expansion: ik plug er gewoon pas hdds bij als ik ze nodig heb, m.b.v. de X-RAID technologie (lees maar s op de infrant/netgear site erover, komt neer op een dynamische raid5). hierdoor moet ik geen 4x 1tb in 1x aanschaffen, en tegen dat ik de volgende schijf nodig hebt zijn de prijzen weeral wat lager. dit is bij de meeste andere oplossingen niet het geval.
  • enorm goeie community/helpdesk: check http://www.infrant.com/forum maar s. heb je een probleem/vraag kan je daar gewoon terecht. zie ook de wiki: http://www.infrant.com/wiki.
het enige nadeel dat ik tot hiertoe ondervind is dat de fan sinds de laatste firmware update zowat 500rpm sneller draait en derhalve nogal wat herrie maakt. ik ben blijkbaar echter niet de enige met die klacht en het readynas team heeft ondertussen beloofd dat te gaan oplossen (waarschijnlijk bij een volgende firmware)

als je echter niet TE veel storage nodig hebt, kijk dan eens naar de2bay DNS323 of de CH3SNAS. Ik heb zo'n dns323 als extra nas en die is toch wel beduidend stiller, en doet t eigelijk net zo goed. voor thuisgebruik/streaming maakt t eigelijk allemaal weinig tot niks uit als je het mij vraagt... je merkt echt geen verschil of je nu van een nv+ of een dns323 zit te werken. althans ik niet
Hmmm...interessant. Met name de voordelen die je noemde zijn voor mij pluspunten om het apparaat te gaan aanschaffen.
Zou je eens kunnen aangegeven wat je transfersnelheden zijn met het apparaat?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:41:
Dus zonder funplug zal dit niet werken begrijp ik hieruit.

Dan zal ik mij eens moeten verdiepen in dat funpluggen.
Klopt het inderdaad, als je dit weet, of ik dan met NFS geen problemen meer heb met grootte files en haperingen in beeld bij afspelen ts files?
NFS is een erg snel en simpel netwerk protocol. Wij gebruiken het op het lab om shares van 70TB en files boven de 4GB laat delen en er is een goede support.

Er zijn maar heel erg weinig NAS-en te koop die NFS direct aanbieden out-of-the-box. Alleen de duurste bieden het meestal aan. Dus, tja... met bij de scherp geprijsde NAS-en ben je op jezelf aangewezen om via de funplug (ook wel telnet-hack) zelf je NAS van binnenuit zo in te richten dat het alles doet wat je wilt, zoals NFS aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Readynas ondersteunt het. Ik word steeds blijer van de mijne. Zo had ik vandaag 40MB/s write speed na jumbo packets aan te hebben gezet B)

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/readynas.png

[ Voor 15% gewijzigd door lowfi op 01-02-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visionmaster,

Bedankt voor je info.

Kreeg ook de navolgende info van conceptronics die afweek van eerdere info van dit forum hierover:
Samba 2.2.8a replaced by Samba 3.0.24 (fix vista issue)

Ga dus over tot kijken hoe funplug werkt etc.

John

Citaat conceptronics:

De CH3WNAS heeft geen native NFS support.
De Samba versie is 2.2.8a.
En helaas heeft de CH3WNAS nog niet de optie om de HDDs in slaap stand te zetten.

We hebben dit laatste doorgegeven aan onze ontwikkelingsafdeling met de vraag of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Dat je de boel kan hacken is mooi meegenomen maar een NAS moet gewoon out of the box doen wat ik wil. Als ik echt flink wil hacken neem ik wel een shuttle + Gentoo ;) . Helaas support de ReadyNAS niet php + mysql out of the box.

Daarnaast reken ik op een groei in mijn dataopslag. De opties die de ReadyNAS NV+ en QNAP TS-409Pro daarvoor bieden zijn dan interessant.

Met deze punten valt de CH3WNAS af en een plus punt voor de TS-409 pro

De QNAP heeft 1 jaar garantie tegenover 5 van Netgear. Pluspuntje voor de ReadyNAS
Helaas heb ik geen goed beeld van de performance QNAP TS-409a tov van de ReadyNAS NV+.
En ook niet over hoeveel herrie ze maken.

Van de smallnetbuilder site vond ik dit over de TS-209 pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/stories/nas/qnap_ts209pro/qnap_ts209_comparative_1000_read_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/stories/nas/qnap_ts209pro/qnap_ts209_comparative_1000_write_big.jpg

NV+ met firmware v3_01c1-p4 en RAID 5:
Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/stories/nas/infrant_nv_1100/infrant_nvplus_1100_1g_4kjum_r5_read_big.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images/stories/nas/infrant_nv_1100/infrant_nvplus_1100_1g_4kjum_r5_write_big.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Badger op 01-02-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kan niet anders zeggen dat de readynas een boel herrie maakt. Ik heb hier een quad xeon staan... en ook een xbox360 en de readynas overstijgt beide. Niet dat het mij het iets aanmaakt omdat ik hem gewoon ergens in de kast heb staan. Zon kast wil je niet in je slaapkamer hebben staan iig.

Er zit een 9cm fan die regelmatig tegen de 2000 rpm aanhangt. De fan is wel tempratuur gecontroleerd. Snelheid is van de nas is prima in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Er zwerven soms geruchten rond dat de Synology niet met de Samsung Spinpoint F1 serie zou kunnen omgaan

Heb hem goed draaid gekregen in 1x , dit betreft 2x de 750gb versie met 32mb cache, dit in combinatie met de ds 207+ met de laatste firmware

[ Voor 13% gewijzigd door Morpheus_at_work op 02-02-2008 22:04 ]

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
lowfi schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:11:
Kan niet anders zeggen dat de readynas een boel herrie maakt. Ik heb hier een quad xeon staan... en ook een xbox360 en de readynas overstijgt beide. Niet dat het mij het iets aanmaakt omdat ik hem gewoon ergens in de kast heb staan. Zon kast wil je niet in je slaapkamer hebben staan iig.

Er zit een 9cm fan die regelmatig tegen de 2000 rpm aanhangt. De fan is wel tempratuur gecontroleerd. Snelheid is van de nas is prima in orde :)
Hmmm...komt het dan niet doordat je ReadyNAS in de kast staat? Lawaai wilde ik nou net niet hebben voor mijn toekomstige apparaat...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CH3WNAS aangeschaft, en deze via een router gekoppeld aan mijn livebox. Ik kan gewoon verbinding maken via de internetexplorer met mijn PC (windows XP) ook kan ik hem benaderen via ftp
Ik heb de installatie procedure gewoon doorlopen.

alleen kan ik geen mappen delen via mijn PC dwz. ik kan geen mappen kiezen, in de handleiding staat map"hdd_a" deze heb ik er niet in staan, hoe kan ik mappen aanmaken? zodat ik deze kan delen.
ik heb ook geprobeerd mappen aan te maken via ftp maar hier kreeg ik de volgende foutmelding:
[4-2-2008 12:10:28] Can't create following directory: "/web/formatInternalHD.asp/test".

wat doe ik fout , wat ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan het helaas nergens vinden, maar ik vermoed dat ik hier op de juiste plek zit.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende. Ik heb naast mijn 'alledagse' computer nog een andere pc waarvandaan ik films afspeel op mijn eerdergenoemde pc, maar waar ik ook zakelijke backups (websites van klanten) op maak. Nu de zaken wat beter gaan wil ik hiervoor een betere oplossing. De zakelijke backups worden nu veel belangrijker en zullen regelmatiger bijgewerkt worden via FTP, maar tegelijkertijd wil ik ook mijn films bekijken zonder ze te hoeven opslaan op mijn 'alledagse' pc. Het gaat om ongeveer 50 zakelijke websites welke worden gehost op een Linux-distro en films op een XP machine. Ik weet niet of dit nog van verdere invloed is op de keuze voor een NAS.

Het is ook gewoon zonde om een aparte pc aan te moeten laten staan enkel voor een dagelijkse backup en af en toe een film.

Wat zou voor mij een geschikte oplossing kunnen zijn? 2 Aparte NAS systemen of 1 systeem waar alles op gebeurt? En welke concrete merken/modellen zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Black Piet schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:51:
[...]

Hmmm...komt het dan niet doordat je ReadyNAS in de kast staat? Lawaai wilde ik nou net niet hebben voor mijn toekomstige apparaat...
Hij wordt inderdaad warmer ook in de kast dus de fan draait ook harder. Het is een 9cm fan die rond de 1800rpm draait. Toen ik hem buiten de kast had staan draaide deze meestal op 1600rpm. Ik weet niet of je nog een 9Cm fan hebt liggen maar dan zou je met behulp van je pc het fan geluid van de readynas kunnen simuleren.

Ik persoonlijk zou de readynas dus niet in mijn slaapkamer/woonkamer willen hebben (moet ook eerlijk zeggen dat hij toch niet meer geluid maakt als mijn xbox360). Er bestaat ook een plugin waarmee je de fan langzamer kan laten draaien en voorbij gaat aan de temperatuur sensor.

De meeste 4 drive Netwerk drives zullen een fan hebben trouwens. Volgens mij zijn er zelfs weinig 2 drives zonder. Heeft te maken met de cpus die erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Heb je toevallig een type nummer van die fan? De ene 90mm is niet de ander :)

Ik heb minimaal het volgende draaien 24/7 draaien nu op 1 meter van mijn bed 8)7
2x 120mm Front Fan 1200RPM 16.4 dBA,
1x 120 mm Rear Fan 1200RPM 16.4 dBA,
1x 80mm Top Fan 1800RPM 23.8dBA
+1 variabele 120mm fan in mijn voeding
+2 7200rpm schijven
En als cooler een CNPS7000A-Cu (80mm):
SpeedSpeed: 1,350 ~ 2,600rpm ± 10 %
Noise Level 18.0 ~ 27.5dBA ± 10%

dus ja ik denk dat die ene 90mm wel stiller is ;)

Zie sig voor het 2e systeem dat ook vaak aanstaat

[ Voor 13% gewijzigd door Badger op 04-02-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:22
Heeft iemand inmiddels al eens een review gespot over de LaCie 2Big?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
VisionMaster,

Bedankt voor je antwoord!
Wij hadden inderdaad al door dat het via een web album op internet mogelijk is om hem te bekijken. Het geheel over de FTP is mij niet helemaal duidelijk. Zou je een voorbeeldje kunnen geven dit te realiseren. Ik overweeg aanschaf van deze deze netwerk harde schijf. Is het daarmee ook mogelijk een FTP-server o.i.d. op te zetten?

Bij voorbaat dank voor je antwoord.
VisionMaster schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:03:
[...]

Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, maar er zijn een aantal mogelijkheden:
- maak een website op je pc met een foto album, en je kan via de webbrowser de foto's kijken
- gebruik FTP voor de toegang, dan kan je de files niet online zien, maar volgens mij kan je het wel in halen
- compileer de samba-client software op de P990i architectuur, package het en laat het ons testen.

Windows shares (de laatste optie) is nagenoeg onmogelijk, omdat de software die er voor nodig is, nogal heftig is voor je telefoon en je telefoon ondersteunt het absoluut niet om zelf mounts in je file system te kunnen maken. Zelfs blackberry's doen dat niet.
Dit is op zich nog wel een reden voor mij om over een tijd OpenMoko te willen proberen om Windows, Linux/Unix en Apple shares te kunnen benaderen vanaf mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
ekko schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:53:
VisionMaster,

Bedankt voor je antwoord!
Wij hadden inderdaad al door dat het via een web album op internet mogelijk is om hem te bekijken. Het geheel over de FTP is mij niet helemaal duidelijk. Zou je een voorbeeldje kunnen geven dit te realiseren. Ik overweeg aanschaf van deze deze netwerk harde schijf. Is het daarmee ook mogelijk een FTP-server o.i.d. op te zetten?

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

[...]
Uhm, die link brengt me naar een lijst van netwerkkaarten. Dat is vast niet wat je bedoelde. Model en type is handiger, dan plak ik die info wel weer snel in Google. ;)
Maar op zich zou ik zeggen, zoek zelf effe op de website van de fabrikant of dat model inderdaad wel/niet een FTP-service aanbiedt. FTP is zo ouderwets en basaal, dat iedere NAS-verkoper het er wel in bakt.

offtopic:
edit 2: dit is geregeld, thanks!
Edit:
Hey, maar wat doet deze vraag hier bij Het SonyEricsson P990i topic - deel 2 ?

"GoT: Matrix: Opermoderator, we need an exit route"

[ Voor 20% gewijzigd door VisionMaster op 16-02-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sagittarius schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:21:
Ik kan het helaas nergens vinden, maar ik vermoed dat ik hier op de juiste plek zit.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende. Ik heb naast mijn 'alledagse' computer nog een andere pc waarvandaan ik films afspeel op mijn eerdergenoemde pc, maar waar ik ook zakelijke backups (websites van klanten) op maak. Nu de zaken wat beter gaan wil ik hiervoor een betere oplossing. De zakelijke backups worden nu veel belangrijker en zullen regelmatiger bijgewerkt worden via FTP, maar tegelijkertijd wil ik ook mijn films bekijken zonder ze te hoeven opslaan op mijn 'alledagse' pc. Het gaat om ongeveer 50 zakelijke websites welke worden gehost op een Linux-distro en films op een XP machine. Ik weet niet of dit nog van verdere invloed is op de keuze voor een NAS.

Het is ook gewoon zonde om een aparte pc aan te moeten laten staan enkel voor een dagelijkse backup en af en toe een film.

Wat zou voor mij een geschikte oplossing kunnen zijn? 2 Aparte NAS systemen of 1 systeem waar alles op gebeurt? En welke concrete merken/modellen zijn aan te raden?
Je hebt mediaplayers die ook een nas functie hebben, maar ik neem aan dat je je film bestanden op de NAS unit wilt zetten om ze vervolgens te streamen (data) naar je pc to en ze daar op af te spelen.

Ondanks dat er verschillende NAS-en zijn die ook als http server kunnen dienen, zou ik in jouw geval hiervan geen gebruik maken. 1 Website zou (mits niet te zwaar) prima te doen moeten zijn. Maar 50 stuks en dat allemaal zakelijk zou ik zeker niet doen.

Met betrekking tot je opslag, je backups wil je storen, liefst met bepaalde zekerheid. Raid 1 (mirror) is dan bijv geen overbodige luxe. Je films hebben een minder hoge prioriteit en hoeven niet persee raid 1 opgeslagen te worden. Ik heb zelf een QNAP TS-109 waar een SATA schijf in zit, een eSATA (extern) aangesloten kan worden en samen in RAID 1 geschakeld kan worden, daarnaast via USB nog een externe schijf eraan koppelen en dit alles via netwerk toegankelijk maken. De QNAP TS-209 is nagenoeg hetzelfde, behalve dan dat er 2 SATA schijven in kunnen en voor RAID 1 zorgen. Beiden hebben nog veel meer functies en mogelijkheden (waaronder printserver).
Ze draaien op linux of een distro daarvan, bij voldoende kennis kun je zelf ook nog functies toevoegen. Ik zou verder even neuzen wat andere merken voor mogelijkheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik weet niet of de TS nog beheerd wordt maar de DS-207+ is toch al weer een behoorlijke tijd uit. Lijkt me goed om deze toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of t al vermeld is maar synology komt binnenkort met een 5-disk nas... ziet er erg goed uit (check hun website maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
hier nog iets meer info over de 5-disk nas van Synology met een screenshot van de nieuwe interface

http://www.mpcclub.com/mo...News&file=article&sid=484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fijn windows jasje... bah bah :)

2Netwerk poorten is handig denk ik. Die snelheden waar mee geadverteerd wordt haal ik nu ook al eigenlijk. Nog hoger zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
De komst van die Synology maakt mijn keuze weer lastiger :?
lowfi schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:08:
Fijn windows jasje... bah bah :)

2Netwerk poorten is handig denk ik. Die snelheden waar mee geadverteerd wordt haal ik nu ook al eigenlijk. Nog hoger zelfs :)
Weet je het zeker? Als ik kijk naar de NAS tabel van TomsHardware is de enige die die snelheden haalt de Thecus N5200 Pro. Die nas zit met Jumboframes op 15Mbit.... Of heb je extra RAM geheugen in je ReadyNAS NV+ gezet?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wee niet hoe oud die tabel is... maar als ik xbench op mijn macpro draai zie ik dit:
Sequential 18.63
Uncached Write 7.26 4.46 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 81.84 46.31 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 17.75 5.19 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 118.47 59.54 MB/sec [256K blocks]
Random 90.24
Uncached Write 30.13 3.19 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 151.89 48.63 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 703.79 4.99 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 319.51 59.29 MB/sec [256K blocks]
ter vergelijking... mijn interne disk zit hier:
Drive Type WDC WD7500AAKS-00RBA0
Disk Test 85.60
Sequential 123.02
Uncached Write 153.29 94.12 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 130.98 74.11 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 78.19 22.88 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 179.67 90.30 MB/sec [256K blocks]
Random 65.63
Uncached Write 24.72 2.62 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 193.65 61.99 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 104.08 0.74 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 174.80 32.43 MB/sec [256K blocks]
Raar? Reallife performance zit op 35 voor writes en 45 voor reads voor AFP. RealLife gaat via istat menu. Als iemand een betere benchmark heeft voor osx hou ik me aanbevolen :) Dit zijn ook waardes die andere mensen zien..... Misschien heeft het te doen met OS caching???

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 12-02-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het met de meeste NASen mogelijk om mappen te delen en dat je die gewoon op andere pc's als netwerk windows share kan benaderen? Zoals met de lacie of WD mybook world NASen?

Ik zoek iig een NAS die je gewoon als externe schijf via explorer kan benaderen, of is dat sowieso standaard?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
ik ben nu ook op zoek naar een soortgelijke oplossing, maar het hoeft voor mij voorlopig allemaal niet zo duur en geavanceerd zijn. Ik zoek het meer bij de goedkopere oplossingen. Mijn behoeften:

- liefst aansluitbaar aan hoofdpc met usb2

- ik wil mijn muziek en films op die drive plaatsen, zodat ik die media kan openen vanop die netwerk harde schijf, zonder dat ik die media zowel op de pc als op de laptop moet heen en weer kopieren. Dat is eigenlijk het meest essentiële

- liefst aan een deftige snelheid (cfr usb2)

- ik heb een desktop pc en ik veronderstel dat wanneer je die aan je router hangt, dat je pc die automatisch herkent als een netwerkschijf, net zoals ik vanop mijn laptop een gedeelde map van mijn desktop pc automatisch kan zien

- mijn laptop is een apple, dus ik hoop dan ook dat ik probleemloos vanop mijn laptop die schijf kan gebruiken.

ik heb dan enkele goedkopere oplossingen gevonden. Heeft iemand ervaring met de volgende systemen?

Freecom Network Drive NAS 500GB USB 2.0 & Ethernet - €199
http://www.loveno.be/prod...USB-2.0-%26-Ethernet.html
Afbeeldingslocatie: http://www.loveno.be/image/productbig/8781989bb455c8209adb6f33484fcc37.gif

External Enclosure SC-KC31N Alu 3.5 USB 2.0 & Ethernet - €69
http://www.loveno.be/prod...USB-2.0-%26-Ethernet.html
Afbeeldingslocatie: http://www.loveno.be/image/productbig/6d8c18a48043e6236e880d0f22badfc8.gif

Op het eerst zicht lijkt mij een enclosure geen slecht idee, gezien ik dan de HD's kan wijzigen. Maar sta een beetje sceptisch tov die goedkope oplossing...

[ Voor 10% gewijzigd door pina op 16-02-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jules schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:55:
[...]

Je hebt mediaplayers die ook een nas functie hebben, maar ik neem aan dat je je film bestanden op de NAS unit wilt zetten om ze vervolgens te streamen (data) naar je pc to en ze daar op af te spelen.
Dat is correct.
Ondanks dat er verschillende NAS-en zijn die ook als http server kunnen dienen, zou ik in jouw geval hiervan geen gebruik maken. 1 Website zou (mits niet te zwaar) prima te doen moeten zijn. Maar 50 stuks en dat allemaal zakelijk zou ik zeker niet doen.
Ik denk dat ik verkeerd begrepen ben. Ik ben niet op zoek naar een webserver, maar naar een opslagmedium waarop ik backups kan zetten van websites die bij een externe webhost draaien. Dit zou dan eens in de zoveel tijd middels ftp moeten gebeuren.

Het liefst zou ik 1 systeem willen hebben, waarbij de prioriteit ligt bij het backuppen van mijn sites. Dus compleet met de rechten die op de mappen en bestanden staan. Ook is het zeer gewenst dat het systeem na een bepaalde idle tijd op standby gaat en weer aangaat als het aangesproken wordt.

• slash24
  • Laatst online: 20-08 11:34
maratropa schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:00:
Is het met de meeste NASen mogelijk om mappen te delen en dat je die gewoon op andere pc's als netwerk windows share kan benaderen? Zoals met de lacie of WD mybook world NASen?

Ik zoek iig een NAS die je gewoon als externe schijf via explorer kan benaderen, of is dat sowieso standaard?
Ik zoek het zelfde, alleen dan ook nog met de mogelijkheid om dat vanaf een willekeurige locatie te doen. Ik bedoel dan: via Internet mijn NAS benaderen en bestanden direct kunnen openen (zonder FTP of andere fratsen) De bedoeling is dat de NAS dan bij mij thuis komt te staan en dat een collega via internet files kan openen en opslaan, zonder dat hij met ftp clients etc aan de slag moet. Het gaat daarbij om reletief kleine bestanden, zoals offertes, dossiers van klanten, administratie etc. De bedoeling is dus dat de collega de NAS kan benaderen via internet, en dat op een manier dat het lijkt alsof hij een normale gedeelde map op het locale netwerk opent. Dit zou moeten kunnen met de WD mybook world edition (als ik het goed begrepen heb) maar zijn er ook nog andere producten om tot de zelfde oplossing te komen?

• VisionMaster
slash24 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:42:
[...]

Ik zoek het zelfde, alleen dan ook nog met de mogelijkheid om dat vanaf een willekeurige locatie te doen. Ik bedoel dan: via Internet mijn NAS benaderen en bestanden direct kunnen openen (zonder FTP of andere fratsen) De bedoeling is dat de NAS dan bij mij thuis komt te staan en dat een collega via internet files kan openen en opslaan, zonder dat hij met ftp clients etc aan de slag moet. Het gaat daarbij om reletief kleine bestanden, zoals offertes, dossiers van klanten, administratie etc. De bedoeling is dus dat de collega de NAS kan benaderen via internet, en dat op een manier dat het lijkt alsof hij een normale gedeelde map op het locale netwerk opent. Dit zou moeten kunnen met de WD mybook world edition (als ik het goed begrepen heb) maar zijn er ook nog andere producten om tot de zelfde oplossing te komen?
De definitie van een NAS is een apparaat dat de storage verzorgt en toegankelijk kan maken middels (verschillende mogelijke) protocollen die het benaderbaar maakt door een bepaalde clients. Protocollen als NFS, AFP, CIFS (Windows netwerk shares), FTP, AFS, enzovoorts.

Ik zou nooit in mijn leven een storage faciliteit gebruiken gebaseerd op CIFS (Windows Sharing) die ik direct aan het Internet zou hangen. Die port nummers vallen op als een rode vlag voor een wilde stier. Ik zou een VPN (OpenVPN is gratis en erg platform onafhankelijk) proberen op te zetten voor de mensen die extern zijn. Dan heb je een betrouwbare en beveiligde (en veelzijdige) ingang in het bedrijfsnetwerk. Daarna kan je het als behandelen als of je lokaal op het LAN zit en de Windows Share aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:42

TheFirepit

Vuurbal

Ik zit eraan te denken om de Freecom Data Tank Gateway WLAN 1TB op te halen voor wat extra opslagruimte en om een klein thuisservertje op te draaien.

Een voorwaarde hiervoor is dat er goed gebruik gemaakt kan worden van SSH. Is dat mogelijk op deze Freecom? En zijn er verdere ervaringen met deze Freecom? Of raden jullie dan toch een andere aan?

Wat ik er mee wil is het volgende:
- mysql, php en apache2 draaien
- raid 1 (mirroring)
- benaderbaar vanuit Win XP en vooral vanuit Linux (op het moment Linux Mint)
- firewall
- FTP toegang over het internet
- eventueel nog als router en wireless verbinding
- uitbreidbaar met eventueel nog te installeren pakketten

[ Voor 6% gewijzigd door TheFirepit op 25-02-2008 16:09 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
EngelF schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:08:
Ik zit eraan te denken om de Freecom Data Tank Gateway WLAN 1TB op te halen voor wat extra opslagruimte en om een klein thuisservertje op te draaien.

Een voorwaarde hiervoor is dat er goed gebruik gemaakt kan worden van SSH. Is dat mogelijk op deze Freecom? En zijn er verdere ervaringen met deze Freecom? Of raden jullie dan toch een andere aan?

Wat ik er mee wil is het volgende:
- mysql, php en apache2 draaien
- raid 1 (mirroring)
- benaderbaar vanuit Win XP en vooral vanuit Linux (op het moment Linux Mint)
- firewall
- FTP toegang over het internet
- eventueel nog als router en wireless verbinding
- uitbreidbaar met eventueel nog te installeren pakketten
De meeste van die NAS-en draaien BusyBox linux. Ik kan me nog geen telnet of SSH hacks herinneren voor die NAS. Ik gebruik ipkg op mijn NAS via http://www.nslu2-linux.org/
Mits er een processor in zit die ondersteunt wordt door het project, kan je dus gebruik maken van de package installer voor extra software.

Alle NAS-en bieden altijd wel een Samba service aan met CIFS. Dus je Windows machines hebben het minste te vrezen en op je Linux bakken kan je altijd wel Samba shares mounten.

En tja, als je die hack voor elkaar krijgt, dan ben je op zich in controle van de complete machine en is het als iedere andere (minimale) Linux machine.

ps: dit geldt voor iedere huis-tuin-keuken-bedrijfje NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

VisionMaster schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:01:
[...]

De meeste van die NAS-en draaien BusyBox linux. Ik kan me nog geen telnet of SSH hacks herinneren voor die NAS. Ik gebruik ipkg op mijn NAS via http://www.nslu2-linux.org/
Mits er een processor in zit die ondersteunt wordt door het project, kan je dus gebruik maken van de package installer voor extra software.

Alle NAS-en bieden altijd wel een Samba service aan met CIFS. Dus je Windows machines hebben het minste te vrezen en op je Linux bakken kan je altijd wel Samba shares mounten.

En tja, als je die hack voor elkaar krijgt, dan ben je op zich in controle van de complete machine en is het als iedere andere (minimale) Linux machine.

ps: dit geldt voor iedere huis-tuin-keuken-bedrijfje NAS.
In de datasheet (pdf) van deze Freecom staat dat er standaard SSH mogelijk is naar deze NAS, vandaar dat ik deze ook erg interessant vindt, want veel anderen hebben geen SSH.

Maar voor het installeren van packages heb ik nog niet echt iets kunnen vinden, alleen de site van de bouwers van de software op deze NAS (OpenFSG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
EngelF schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:05:
[...]

In de datasheet (pdf) van deze Freecom staat dat er standaard SSH mogelijk is naar deze NAS, vandaar dat ik deze ook erg interessant vindt, want veel anderen hebben geen SSH.

Maar voor het installeren van packages heb ik nog niet echt iets kunnen vinden, alleen de site van de bouwers van de software op deze NAS (OpenFSG).
Leuk ding. Ik heb er geen ervaringen mee, maar het lijkt me wel een grappig ding. Zeker met de connectiviteit dit het ding heeft. Ik vraag me af op wat voor manier je die porten kan besturen. Jammer dat er in de PDF niet staat vermeld welke Apache versie er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Zijn er mensen met een"simpele" 2 disk NAS.

Ik zelf zie in de Thecus N2050 wel een goede kandidaad. Sorry, had niet gezien dat het geen NAS is.

Is het trouwens niet een goed idee om de TS aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Checkeys op 25-02-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Checkeys schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:32:
Zijn er mensen met een"simpele" 2 disk NAS.
Hey, we zijn Tweakers, we willen niets simpel. :+
Kijk eens naar de Conceptronic CH3SNAS, daar loopt zelfs een compleet topic over. Deze kost ongeveer 140 euro zonder disks, is ontzettend simpel in gebruik en kan (als je een uitdaging zoekt) d.m.v. de funplug uitgebreid worden met wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

VisionMaster schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:59:
[...]
Leuk ding. Ik heb er geen ervaringen mee, maar het lijkt me wel een grappig ding. Zeker met de connectiviteit dit het ding heeft. Ik vraag me af op wat voor manier je die porten kan besturen. Jammer dat er in de PDF niet staat vermeld welke Apache versie er gebruikt wordt.
Na wat gezoek kwam ik dit forum tegen. Hier wordt gezegd dat de Apache versie die er standaard opstaat versie 1.3.33 is.

Hier wordt ook gezegd dat iemand die goed uit de voeten kan met Linux deze NAS ook zelf kan updaten.

Aangezien je hem dan ook kan updaten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je dan ook nieuwe packages erop kan zetten.

Helaas ligt de site van OpenFSG er op dit moment uit. Zodra ik zie dat deze weer in de lucht is dan leg ik deze vraag daar ook nog even neer op het forum.

[ Voor 9% gewijzigd door TheFirepit op 26-02-2008 10:56 . Reden: typen in de ochtend is lastig :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
EngelF schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:47:
[...]

Na wat gezoek kwam ik dit forum tegen. Hier wordt gezegd dat de Apache versie die er standaard opstaat versie 1.3.33 is.

Hier wordt ook gezegd dat iemand die goed uit de voeten kan met Linux deze NAS ook zelf kan updaten.

Aangezien je hem dan ook kan updaten lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je dan ook nieuwe packages erop kan zetten.

Helaas ligt de site van OpenFSG er op dit moment uit. Zodra ik zie dat deze weer in de lucht is dan leg ik deze vraag daar ook nog even neer op het forum.
Interessant om te weten lijkt me om te zien hoe Freecom de webserver op de NAS bestuurt. Het zou erg leuk zijn om de webserver versie te updaten met behoudt van alle integratie die gedaan is in het beheren van je NAS. Het is natuurlijk een eitje als je een shell hebt om zelf Apache te draaien als je al een voorgebakken executable en libraries hebt voor die PowerPC CPU op dat OS.

Waarom wil je de Apache trouwens updaten? Het meest interessante lijkt me de PHP versie bijvoorbeeld. Apache 1.x is ietsje lichter dan Apache 2, misschien dat je andere modules wilt laten, maar goed ik wil niet te veel offtopic gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

VisionMaster schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:47:
[...]
Interessant om te weten lijkt me om te zien hoe Freecom de webserver op de NAS bestuurt. Het zou erg leuk zijn om de webserver versie te updaten met behoudt van alle integratie die gedaan is in het beheren van je NAS. Het is natuurlijk een eitje als je een shell hebt om zelf Apache te draaien als je al een voorgebakken executable en libraries hebt voor die PowerPC CPU op dat OS.

Waarom wil je de Apache trouwens updaten? Het meest interessante lijkt me de PHP versie bijvoorbeeld. Apache 1.x is ietsje lichter dan Apache 2, misschien dat je andere modules wilt laten, maar goed ik wil niet te veel offtopic gaan :)
Apache (en natuurlijk PHP ook) zou ik graag willen updaten om de situatie zo te krijgen als die ook is op de plek waar ik een aantal websites host.

Maar ik heb deze NAS toch maar besteld. Hopen dat hij binnenkort arriveert. Als ik er een tijdje mee gespeeld heb dan laat ik wel weten hoe hij mij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
EngelF schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:02:
[...]
Apache (en natuurlijk PHP ook) zou ik graag willen updaten om de situatie zo te krijgen als die ook is op de plek waar ik een aantal websites host.

Maar ik heb deze NAS toch maar besteld. Hopen dat hij binnenkort arriveerd. Als ik er een tijdje mee gespeeld heb dan laat ik wel weten hoe hij mij bevalt :)
Tja, voor ieder wat wils. Ik zou zelf de moeite niet doen om de Apache te veranderen. Tenzij je speciale modules gebruikt die voor Apache 2.x zijn geschreven.

Wij zijn benieuwd naar je ervaringen. Ik vind het apparaat erg interessant qua features, maar helaas treed te brochure niet in details over de software en hardware features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

hallo,

ik vond hier div. posts over de CHD3NET, maar niets over het probleem(pje) dat ik ermee heb : ik heb de IP config van 'static' veranderd naar 'automatic' zodat de CHD3NET z'n IP (192.168.1.*) krijgt van de router waar hij aan hangt. Werkt(e) keurig, totdat ik de disk een keer uitzette en later weer aan ; IP config was terug naar static 169.254.0.1 !!?? Alle andere settings waren nog in orde ...

is dat een bekende feature ??
Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste