• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter

Het Grote SonyEricsson P990i topic

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/SonyEricsson_P990i_2.jpg

Index
Vorige deel
Inleiding
Specs
Foto's
Firmware
Software
Links
Overige vragen

Vorige deel
Het SonyEricsson P990i topic

Inleiding
Het heeft enige tijd geduurd, maar na de eerste aankondigingen en geruchten en lang wachten is hier dan eindelijk het nieuwste vlaggenschip van SonyEricsson in de lijn van symbian smartphones. Enkele verschillen met zijn voorganger de P910 zijn:
  • Qwerty-toetsenbordje nu op de telefoon zelf onder het scherm, met blauwe verlichting.
  • Een fractie kleiner, maar wel breder scherm met hogere resolutie
  • Wi-fi internet
  • Een 2e camera in de voorzijde van de telefoon tbv. videotelefonie
  • 2.0 Megapixel camera
Een blik op de ervaring van de eerste gebruikers van het toestel leert dat de firmware nog voor verbetering vatbaar is, het apparaat wil nog weleens vastlopen en/of spontaan opnieuw opstarten. De verwachting is dat dit spoedig met de komende firmware updates van SonyEricsson opgelost gaat worden. Ondanks dit probleempje is de P990i momenteel een van de meest geavanceerde en veelzijdige toestellen die er op de markt te krijgen is.

Specs
Belangrijkste functies
  • Visitekaartjesscanner
  • UMTS
  • RSS-lezer
  • Videogesprekken
  • 30 fps (frames per seconde) video-opnamen
  • Musicplayer en FM RDS-radio
  • 2.0 megapixel camera met autofocus
  • WLAN 802.11b – snelle internettoegang
  • Symbian 9.1
  • Moderne gsm en agenda (UIQ 3.0)
Display
  • TFT met 262.144 kleuren
  • 240x320 pixel
Geluid
  • Musictones (MP3/AAC)
Geheugen
  • Memory Stick Duo™ support
  • Memory Stick PRO Duo™ support
  • Phone memory 60MB*
*Het vrij beschikbare geheugen kan verschillen door de pre-configuratie van de telefoon.

Netwerken
  • GSM 900
  • GSM 1800
  • GSM 1900
  • UMTS
Beschikbare kleuren
  • Premium Silver
Afmetingen
  • 114 x 57 x 25 mm
  • 4.4 x 2.2 x 1 inch
Gewicht
  • 150 gr
  • 5.3 ounce
Inhoud van de doos
  • SonyEricsson P990i.
  • 2 Stylus pennetjes.
  • 64 MB Sandisk Memory Stick Duo.
  • Memory Stick Duo adapter.
  • USB Syncstation. (CDS-60)
  • 230 volt reislader.
  • Setje voor verwijderen numeriek toetsenbordklepje.
  • Stereo Headset.
  • Polsbandje.
  • Gebruikershandleiding.
  • 2 CD`s met software.

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0121.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0131.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0134.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0137.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/p990i/DSC_0138.jpg

Firmware

Online Update Service
SonyEricsson heeft voor de P990i een unieke Update Service. SonyEricsson heeft sinds de P900 voor heel veel nieuwe toestellen een gratis Online Update Service beschikbaar gemaakt, zodat het mogelijk is om je reeds gekochte telefoon met de meest recente firmware te voorzien.

Omdat er vele problemen zijn ondervonden met het online updaten heeft Sony Ericsson ipv een Online Update Service in december 2005 een programma gelanceerd die op de computer geïnstalleerd kan worden. Dit is om zo de firmware van de telefoon gemakkelijker te kunnen updaten.

Het updaten neemt ongeveer 20 minuten in beslag, waarbij je dus 20 minuten niks met de telefoon kunt en mag doen. Het updaten van de firmware werkt trouwens alleen via de bijgeleverde USB kabel en de CDS-60.

Download Update Service Installer hier .

Laatste firmware P990i
De nieuwste firmware (in Nederland) is:

Tel:
CXC162037 R9F011
Bluetooth:
CXC162058 R5A01
Organiser:
CXC162036 R5A17
CDA:
CDA162008/66 R8A01

**Let op, in sommige gevallen wil het terugzetten van de backup niet meer lukken. Installeer daarom eerst de nieuwste SE suite, maak daar de backup mee, en probeer bij het terugzetten het in 'etappes' te doen, dus eerst contacts, daarna notities, etc.**

Zeuren over wanneer de nieuwe firmware nu eindelijk eens komt, of 'net gechecked, nog steeds geen update' in dit topic posten wordt niet gewaardeerd.

Problemen met je software? vastlopers?
Mensen die problemen hebben met hun SonyEricsson betreffende de software, kunnen natuurlijk terecht bij de persoon, of het bedrijf waar ze hun SonyEricsson hebben gekocht. Daarvoor hanteert SonyEricsson namelijk een 2-jarige garantie.

Tevens is het mogelijk om naar één van de over Nederland verspreide SonyEricsson Service Points (SESP) te gaan. die kunnen namelijk legaal een firmware upgrade doen zodat het software probleem opgelost moet zijn. Alle SonyEricsson Service Points kunnen hier gevonden worden. Het legaal laten flashen van je SonyEricsson is meestal gratis, alhoewel elke SESP dat voor zichzelf mag bepalen. Uit ervaringen van andere Tweakers schijnt het zo te zijn dat je met bonnetje binnen het jaar geheel gratis je SonyEricsson kan laten flashen. Geen bonnetje? Of buiten de garantie? Dan kost het je € 15.00. Het laten flashen van je telefoon zal ongeveer 10 minuten duren (wachttijd niet inbegrepen).

Software

Natuurlijk is er voor de p990i net als de voorgangers een hoop software beschikbaar die je op de telefoon kan draaien. In Java, of UIQ3. Hou er rekening mee dat software geschreven in de vorige UIQ versies niet draait op UIQ3. Zo is er bijvoorbeeld nog geen versie van Tomtom voor de p990i.
Ik zal hier een overzichtje proberen te maken van de meest handige software die zonder problemen draait.

UIQ3
  • Agile Messenger - Messenger client voor MSN, ICQ, AIM, en Yahoo!. Draait alleen met de laatste (R7) firmware, en crasht als je naar de preferences gaat. Voor de rest werkt het goed.
  • Swiss Manager - Task manager, file manager en systeeminformatie. Killt tevens processen in de achtergrond zodat de accu langer meegaat.
  • Autocam - Programmaatje waar mee je makkelijk screenshots van je P990i kan maken.

Java
  • Mobile GMaps - Hiermee kun je gps koppelen aan google maps.(zowel maps als satelliet mappen). Ook andere mappen zoals van yahoo en ask.com zijn beschikbaar. Let op! De nieuwste versie draait niet op de 990i, download de voorlaatste! Waarschijnlijk zal dit opgelost worden als de langverwachte firmware update er is.
  • Nimbuzz - Java based messenger programmaatje waar je ook mee in kan loggen op het MSN netwerk (tip: druk op 's' om username/password in te kunnen voeren, anders verschijnt er niks in de invoervelden ;))

Links
Officiele links
  • Klik hier voor de SonyEricsson Mobile Communications Homepage.
  • Klik hier voor de SonyEricsson Mobile Communications P990i Homepage.

Overige links

Overige vragen
Voor overige vragen, opmerkingen, aanmerkingen of ideeen post je vraag hieronder en ik en alle andere Tweakers zullen je graag helpen met het beantwoorden van je vraag.

Zijn er dingen die je toegevoegd wil hebben aan deze startpost? DM, MSN of mail me even, dan zal ik het zo snel mogelijk proberen toe te voegen aan deze startpost.

tevens is er een IRC kanaal geopend voor alle SonyEricsson gerelateerde vragen en opmerkingen.

#SonyEricsson @ irc.tweakers.net

[ Voor 13% gewijzigd door Chiron op 08-05-2007 13:52 . Reden: firmwareversie geupdate ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
gelukkig zat er een P990i in de doos bij mij ;)

nog iemand iets gehoord over die update die morgen vrij zou worden gegeven?

                           

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Hulde, mooie startpost Chiron!

Bij dezen nog een pagina waar meer info over UIQ gevonden kan worden en thema's gedownload kunnen worden.

http://www.se-uiq.com

• BAWLS
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Ik heb zojuist weer een vreemde bug ontdekt, sinds vanochted blijft mijn "accu" icoontje op laden staan terwijl de telefoon niet in de lader staat.

Verder nog een ander "usability" probleem, ik begrijp niet waarom ze "opnemen" en "back" onder de zelfde toets hebben zitten. Als je iets te gehaast opneemt is de kans groot dat je per ongeluk "back" indrukt waarna de telefoon zegt "busy signal sent".

Verder vind ik het volume af en toe erg laag, je zou ook verwachten dat je met het scrollwheel het volume aan kan passen maar dat werkt helaas ook niet.

Al hoewel ik het qua functies een super telefoon vind, is het erg jammer dat over de gebruiksvriendelijkheid erg slecht is nagedacht.

Heeft er iemand trouwens MidpSSH (SSH) of IRC aan de praat gekregen? Ik krijg steeds een "3012 error".

Om eerlijk te zijn denk ik dat als ik dit van te voren had geweten ik toch voor die TyTn gegaan was, al is het alleen al omdat er volgens mij meer software voor beschikbaar is.

<signature/>

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Argh... en ik was nog niet uitgetyped of ik had alweer een crash, nog zoiets stoms: waarom hebben ze nou niet een hardwarematige reset knop erop gezet, iedere keer de achterkant openmaken om de accu te verwijderen begint wel een beetje vervelend te worden :(

<signature/>

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
BAWLS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:44:
Argh... en ik was nog niet uitgetyped of ik had alweer een crash, nog zoiets stoms: waarom hebben ze nou niet een hardwarematige reset knop erop gezet, iedere keer de achterkant openmaken om de accu te verwijderen begint wel een beetje vervelend te worden :(
Werkt de aan/uit knop 10 seconden inhouden niet meer, op de P910 werkte dat wel die heb ik daar ook wel eens nodig.

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

dominion99 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:04:
[...]

Werkt de aan/uit knop 10 seconden inhouden niet meer, op de P910 werkte dat wel die heb ik daar ook wel eens nodig.
Nee die werkt dan niet meer. Heel irri inderdaad. Tevens slecht voor je klepje want die wordt met de keer brakker

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Prima startpost, hulde :)

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

dominion99 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:04:
Ik heb net met een manager van SE support gesproken, volgens hem zou meer dan 10 sec indrukken ook moeten werken op de p990i.

Ook heb ik begrepen dat er inmiddels een nieuwe software update beschikbaar is waardoor de telefoon een stuk stabieler zou moeten zijn. Vanavond maar eens even proberen!

Ik heb hem ook verteld dat het wellicht een goed idee is om wat meer openheid te geven over de status van de software en de probelemen die opgelost worden door de nieuwe patches, op die manier weet je als "early adopter" in ieder geval waar je aan toe bent.

<signature/>

Verwijderd

BAWLS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:43:
[...]

Ik heb net met een manager van SE support gesproken, volgens hem zou meer dan 10 sec indrukken ook moeten werken op de p990i.

Ook heb ik begrepen dat er inmiddels een nieuwe software update beschikbaar is waardoor de telefoon een stuk stabieler zou moeten zijn. Vanavond maar eens even proberen!

Ik heb hem ook verteld dat het wellicht een goed idee is om wat meer openheid te geven over de status van de software en de probelemen die opgelost worden door de nieuwe patches, op die manier weet je als "early adopter" in ieder geval waar je aan toe bent.
die 10 seconden knop werkt nog steeds. Ook bij de P990

Verwijderd

BAWLS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:39:
Ik heb zojuist weer een vreemde bug ontdekt, sinds vanochted blijft mijn "accu" icoontje op laden staan terwijl de telefoon niet in de lader staat.

Verder nog een ander "usability" probleem, ik begrijp niet waarom ze "opnemen" en "back" onder de zelfde toets hebben zitten. Als je iets te gehaast opneemt is de kans groot dat je per ongeluk "back" indrukt waarna de telefoon zegt "busy signal sent".

Verder vind ik het volume af en toe erg laag, je zou ook verwachten dat je met het scrollwheel het volume aan kan passen maar dat werkt helaas ook niet.

Al hoewel ik het qua functies een super telefoon vind, is het erg jammer dat over de gebruiksvriendelijkheid erg slecht is nagedacht.

Heeft er iemand trouwens MidpSSH (SSH) of IRC aan de praat gekregen? Ik krijg steeds een "3012 error".

Om eerlijk te zijn denk ik dat als ik dit van te voren had geweten ik toch voor die TyTn gegaan was, al is het alleen al omdat er volgens mij meer software voor beschikbaar is.
enige nadeel bij de Tytn is de vele problemen met het scherm en de stylus: het scherm moet na 20 dagen een keer of 10 keer per dag worden gekalibeerd en de stylus valt er in veel gevallen van zelf uit. Beide hardware problemen dus opsturen

Verwijderd

BAWLS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:44:
heb jij wel de meest recente sw er op staan, die lost namelijk veel problemen op. Of staan er progjes op je mobiel die -nog- niet volledig compatible zijn met de nieuwe UIQ

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:05:
[...]

enige nadeel bij de Tytn is de vele problemen met het scherm en de stylus: het scherm moet na 20 dagen een keer of 10 keer per dag worden gekalibeerd en de stylus valt er in veel gevallen van zelf uit. Beide hardware problemen dus opsturen
Heb heel lang getwijfeld maar toch voor de P990 gekozen. Het gras is altijd groener aan de andere kant en als de nieuwe firmware stabieler is dan ben ik best tevreden :)

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:54:
[...]

Heb heel lang getwijfeld maar toch voor de P990 gekozen. Het gras is altijd groener aan de andere kant en als de nieuwe firmware stabieler is dan ben ik best tevreden :)
je krijgt er geen spijt van. Wij hebben beide toestellen op kantoor in gebruik en tot op heden het meeste plezier van de P990, ondanks het feit dit ik eerst een windows-freak was (Qtek 9000 en 9100)

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Hehe, eindelijk een nieuwe TS.
Vond het al raar dat deel 1 nog niet dicht was gegooid. Maar we kunnen verder gaan.
:)

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:35:
[...]

je krijgt er geen spijt van. Wij hebben beide toestellen op kantoor in gebruik en tot op heden het meeste plezier van de P990, ondanks het feit dit ik eerst een windows-freak was (Qtek 9000 en 9100)
Heb nu twee toestellen bij me, de 'ouwe' Orange M600 en de P990i. Ik moet zeggen dat ik na M500 en M600 weer blij ben met de uitstekende handschriftherkenning. Nu is het wachten op TT6 en een UIQ3 versie van ereader.

Overigens is de firmware online nog niet vernieuwd, net getest :)

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Firmware update zou de 29e pas online zijn, morgen dus :)

Zijn er trouwens al UIQ3 programma's te downloaden? Ik heb Agile Messenger geprobeerd, maar die crasht zodra je hem opstart. Een ssh client zou ook wel handig zijn :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik moet nog 10/11 (10 is op zondag en ik heb geen idee of ik zin heb om dan de stad in te gaan) dagen wachten voordat ik mijn abonnement bij Orange kan verlengen. Gelukkig kan dit 4 maanden voor het aflopen van je abonnement.

Ik heb nog geen idee wat ik van de telefoon kan verwachten, maar denk dat ik dat gewoon moet gaan ondervinden.
Hopenlijk krijg ik hem aan de praat op mijn WiFi verbinding thuis, maar dat zien we dan wel weer.

Verwijderd

Chiron schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:23:
Firmware update zou de 29e pas online zijn, morgen dus :)

Zijn er trouwens al UIQ3 programma's te downloaden? Ik heb Agile Messenger geprobeerd, maar die crasht zodra je hem opstart. Een ssh client zou ook wel handig zijn :)
SE heeft in hun Try and Buy een Messenger voor de P990 staan. Er zou er dus een moeten zijn. Heb het niet getest omdat ik geen messenger gebruik

Verwijderd

Voor DAVES (in topic 1): jij vroeg naar accessoires (jij had hem laten vallen geloof ik): bij eu-gsm.nl (http://www.eu-gsm.nl/sony..._p990c.html#batterij_accu) hebben ze alle onderdelen voor de P990i liggen (niet goedkoop, maar onderdelen zijn altijd duur). Succes

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:24:
[...]

SE heeft in hun Try and Buy een Messenger voor de P990 staan. Er zou er dus een moeten zijn. Heb het niet getest omdat ik geen messenger gebruik
Bij handango is ook het een en ander te koop

• SG
  • Laatst online: 09-09 18:17

SG

SG surft naar info hardewaren

Die P990i zal nu wel goed verkrijgbaar zijn. Ga eind van onze overwerk periode eens kijken of ze hem hier lokaal ergens op voorraad hebben. Om m'n P800 te vervangen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

In het begin was 't even wennen (flink omschakelen vanaf PocketPC), maar m'n P990 en ik kunnen nu prima met elkaar overweg. Het zou allemaal nog wat sneller mogen, maar het besturingssysteem zit behoorlijk solide in elkaar. Thumbpad typed eigenlijk best lekker en handschriftherkenning is uitstekend.

Het enige waar ik nog mee in de knoop zit is de voorkeursvolgorde van de data-verbindingen. Ik wil WLAN vóór GPRS/3G, maar het toestel is daar nogal eigenwijs in en start vaak in eerste instantie al een GRPS verbinding. Iemand tips op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
-=Ochterdcheck, nog geen nieuwe firmware beschikbaar=-

Vanavond nog maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Net ook even geprobeerd, helaas nog geen nieuwe versie...

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:57:
Voor DAVES (in topic 1): jij vroeg naar accessoires (jij had hem laten vallen geloof ik): bij eu-gsm.nl (http://www.eu-gsm.nl/sony..._p990c.html#batterij_accu) hebben ze alle onderdelen voor de P990i liggen (niet goedkoop, maar onderdelen zijn altijd duur). Succes
Thnx, het is inderdaad redelijk prijzig, maar ik verwacht dat als ik hem op zou sturen naar SE, ik nog meer kwijt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
8)7 misschien een beetje vreemde vraag (vanaf mijn p990), maar kan iemand een geunzipte versie van jmsn omhoogladen?vanaf my-symbian kan ik alleen een gezipte downloaden en het zip programma is zelf gezipt....8)7
ik ben de komende dagen nl niet in de buurt van een pc waarvan ik kan beamen. als iemand me zou kunnen helpen zou dat top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:37:
In het begin was 't even wennen (flink omschakelen vanaf PocketPC), maar m'n P990 en ik kunnen nu prima met elkaar overweg. Het zou allemaal nog wat sneller mogen, maar het besturingssysteem zit behoorlijk solide in elkaar. Thumbpad typed eigenlijk best lekker en handschriftherkenning is uitstekend.

Het enige waar ik nog mee in de knoop zit is de voorkeursvolgorde van de data-verbindingen. Ik wil WLAN vóór GPRS/3G, maar het toestel is daar nogal eigenwijs in en start vaak in eerste instantie al een GRPS verbinding. Iemand tips op dat gebied?
als je op flight mode zet kan je wel inloggen met wlan,dus bel je niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er behalve way finder al iets anders werkt op de 990?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
-=Edit: duh...=-

NNNNNnnnnog steeds geen nieuwe firmware

[ Voor 87% gewijzigd door KinG PopLa op 29-09-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zo ook eens gaan checken. Ik had deze week al een update gedaan in de hoop dat ie stabieler zou worden, maar niet dus.. Als ik wat ga internetten crasht opera altijd wel een keer. En ook bij 2 verschillende, wat zwaardere apps crasht de hele foon vaak. Echt jammer.

-edit- en nog geen nieuwe sw

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Als ik nu ff naar de winkel race en deze telefoon haal, kan ik dan bellen/smsen? of heb ik dan een onstabiel ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
KinG PopLa schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:58:
[...]

Hier kun je jzip downloaden waarmee je .zip bestanden kan openen op je UIQ3 telefoon.

-=Nog steeds geen nieuwe firmware=-
legde in mijn post ook uit dat het zipprogramma daar zelf ook gezipt is...dus als iemand een van de twee geunzipt voor me heeft, zeer graag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:38:
Als ik nu ff naar de winkel race en deze telefoon haal, kan ik dan bellen/smsen? of heb ik dan een onstabiel ding?
Met bellen en sms'en heb ik nog geen probs gehad. Da's dus een ja.

Bij systeeminformatie heb ik trouwens 2 keer hetzelfde staan onder CDA:
CDA162008/66 R2A01
CDA162008/66 R2A01

beetje vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Is er trouwens een andere manier om te kijken of er een update beschikbaar is?

Echt handig is het niet om eerst je telefoon uit te moeten zetten, je simkaart te verwijderen, alle stappen te doorlopen... om er vervolgens achter te komen dat er geen update is.

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Dat schiet niet op idd, beetje jammer dat SE het niet publiekelijk op hun site zet met een aankondiging erbij per regio (want in de rest van de wereld lopen ze afaik een versie voor, in duitsland zit bijv. R9 er alweer aan te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Ik heb hem sowieso op "engels" staan, misschien kan ik een US of UK update doen?

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAWLS schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:15:
Is er trouwens een andere manier om te kijken of er een update beschikbaar is?

Echt handig is het niet om eerst je telefoon uit te moeten zetten, je simkaart te verwijderen, alle stappen te doorlopen... om er vervolgens achter te komen dat er geen update is.
je ziet toch zo welke firmware je op je P990 hebt. Op de website (en bij XDA) kun je zien of er al een nieuwe update is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:38:
met de nieuwste firmware die op de website staat is hij al goed stabiel. Verbeteringen zullen er altijd mogelijk zijn en komen. Ik heb er geen vreemde sw opstaan en hij loopt zelden vast, alleen als er teveel progjes tegelijk open staan, maar dat heeft elke mobiele telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:44:
[...]

je ziet toch zo welke firmware je op je P990 hebt. Op de website (en bij XDA) kun je zien of er al een nieuwe update is
Link? :)

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Net weer een keer geprobeerd, weer geen update... Ik dacht altijd dat SE zo voorop liep qua gebruiksgemak en klantenservice... hoe naief van me :(

<signature/>

Verwijderd

ook update geprobeert, nog niets

heb net het hoesje van Noreve bestelt in frankrijk (moest er ook een voor mijn Archos Gmini500 hebben)
is het stevigste hoesje wat ik op dit moment op internet kon vinden en pdashop (coolblue) wist nog niet waneer ze die konden leveren.
ben benieuwd hoelang het duurt. laat het wel weten wat de bevindingen zijn

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Ik heb bij www.pivorhk.com een siliconensleeve gekocht, krijg er een screenprotector gratis bij :) Als het goed is zou ie over een aantal dagen binnen moeten zijn.

• Qorne

Qorne

Think Different

beetje offtopic vraag, maar wat is een redelijke prijs voor een P990i los? zonder abbo?

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
pricewatch

Momenteel 575 euro.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Klein vraagje: op de foto's aan het begin van deel 2 zie ik dat als de telefoon in de cradle staat er onder een groen lampje brandt... Wanneer gaat deze branden, want als ik dit doe dan gaat alleen het ledje branden die aangeeft dat de lader erin zit

Verwijderd

Zodra je je lader aansluit op de cradle en de lader in het stopcontact steekt gaat het groene lampje branden.. Deze blijft altijd branden ongeacht of de telefoon op de cradle staat

Verwijderd

Hebben jullie dit al gezien? zooo vet!

Sony Ericsson Launches MBW-100 Bluetooth Watch

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.reitsmakruimer/SE_Watch.jpg

http://www.mobileburn.com...sp?Id=2754&source=HOMETOP

Sony Ericsson states that the MBW-100 is compatible with the following Sony Ericsson handsets: K610, K610i, K618, K790, K800, V630, W710, W810, W850, Z610, and Z710.

niet compatible met de P990 dus! |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 19:23 ]

• Folkifoon
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:31:
Zodra je je lader aansluit op de cradle en de lader in het stopcontact steekt gaat het groene lampje branden.. Deze blijft altijd branden ongeacht op de telefoon op de cradle staat
Ik heb de cradle alleen met kabel verbonden aan de computer (usb). Ik moet dan dus ook nog de losse lader erin pluggen?

Maar hij laadt ook al op via computer... gaat misschien wat traag maar toch :)

Verwijderd

Ja ik neem aan dat dat lampje stroom krijgt van de accu die eraan hangt..

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Led gaat branden zodra je er de netstroomadapter in steekt inderdaad. Maakt niet uit of je de telefoon erop steekt of niet. Of ie ook brandt als je alleen de usb kabel hebt aangesloten weet ik eigenlijk niet.

Verwijderd

Zijn er mensen die kunnen internetten via PAN bluetooth netwerk. Bij mij maakt ie stiekum toch verbinding via orange world, omdat de bluetooth verbinding blijkbaar geen internetdoor krijgt. Heb geprobeerd internet te delen op m'n laptop (moet de LAN verbinding zijn neem ik aan, en niet de bluetooth verbinding) maar doet het niet. PAN netwerk staat bij internetaccount op positie 1 overigens

• zeef
Chiron schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:01:
Led gaat branden zodra je er de netstroomadapter in steekt inderdaad. Maakt niet uit of je de telefoon erop steekt of niet. Of ie ook brandt als je alleen de usb kabel hebt aangesloten weet ik eigenlijk niet.
Ik wel : nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip voor snellere werking van de P990:

hi everyone,

I got my p990 last week, I just love it ..... I found one way that will make your p990 very fast & it's very simple ...

1. go to the task manager & close all ap.
2. go to the Media Player & chose Video.
3. play any of your video.
4. keep it playing & go to the main Menu by the back button.

Then just try your device & it will amaze you

http://www.esato.com/boar...p?topic=105886&start=5790

Heb het net even geprobeerd en alle menu's werken serieus sneller! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
hou er ook rekening mee dat met dat truukje van het video afspelen je accu veel sneller leeg gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ook gelezen ja, ik vind het tot nu toe nog wel meevallen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Het is altijd lastig om te vertellen hoe snel de telefoon reageert, maar als je bijv. een smsje binnen krijgt is het dan vrijwel direct te lezen? ik heb nu een Motorola RAZR en dan moet je 2-3sec wachten voordat het daadwerkelijk te lezen is :(

Kan iemand de look-and-feel van de menu structuur een beetje uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:01:
Het is altijd lastig om te vertellen hoe snel de telefoon reageert, maar als je bijv. een smsje binnen krijgt is het dan vrijwel direct te lezen? ik heb nu een Motorola RAZR en dan moet je 2-3sec wachten voordat het daadwerkelijk te lezen is :(

Kan iemand de look-and-feel van de menu structuur een beetje uitleggen?
De telefoon kent twee modi, flip closed en flip open, en beiden hebben hun eigen manier van werken. In flip closed modus is het touchscreen uitgeschakeld en navigeer je met behulp van de jog dial (scrollwiel) en return-key aan de linkerzijkant van het toestel, of met de vijfpuntsdruktoets, de softkeys en de return-key op de flip. In flip open modus navigeer je ook met behulp van de jog dial (scrollwiel) en return-key aan de linkerzijkant van het toestel, en natuurlijk met het touchscreen.

In flip closed modus wordt het standby scherm ingenomen door vijf in een ruit geplaatste iconen, die elk refereren aan één van de richtingen van de vijfpuntsdruktoets. Links linkt bijvoorbeeld naar Kalender, boven naar Berichten, midden naar het hoofdmenu. Bovenin het scherm is een balk met kleine iconen voor bijvoorbeeld netwerksterkte, Bluetooth, WLAN. Onderin staan datum (links) en tijd (rechts) en daaronder een balk met de snelkoppelingen van de softkeys. Vergelijkbaar met elke andere moderne mobiele telefoon.

Het hoofdmenu bestaat (er van uitgaande dat er geen extra software is geïnstalleerd) uit 3x3 iconen voor de verschillende hoofdcatergorieën, zoals Multimedia, Ontspanning, Extra. Wederom vergelijkbaar met moderne mobiele telefoons. De menuopties in de hoofdcategorieën kunnen worden weergegeven als lijst of als iconen.

In flip open modus staan onderin het scherm datum (links) en tijd (rechts), met daaronder een balk met grote iconen voor het "Today"-scherm, het hoofdmenu, het belmenu en de gesprekkenlijst.

De menus zien er in beide modi hetzelfde uit, maar in flip open modus zijn meestal meer opties beschikbaar. Zo kan je in flip closed modus vaak bepaalde handelingen niet uitvoeren.

De telefoon is traag. Het stoort me niet, maar vergeleken met eerdere toestellen duurt het openen van submenus en toepassing gewoon even wat langer. Als je een module (zoals Berichten) echter al eerder open hebt gehad, dan opent deze wel direct.

De eerste paar uur bekroop me even het gevoel dat ik een miskoop had gedaan. De interface voelde onlogisch aan, opties zaten op rare plaatsen verborgen en ik kreeg de dingen niet zoals ik ze wilde hebben. Na wat langer met het toestel gewerkt te hebben, kan ik zeggen dat het merendeel van de dingen wel degelijk op een logische plaats zit. Het vergt gewoon enige gewenning.

Er staan op YouTube behoorlijk wat filmpjes van de user interface - kijk daar 's naar. Mocht je daarna nog hele specifieke vragen hebben, dan wil ik best zelf een kleine video-demonstratie geven. ;)

edit:
Woordvolgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Als ik aan het MSNen ben, leg ik m af en toe weg of stop ik de foon in mn zak. Het stoort me dan dat als ik de flip weer open doe niet het laatst gebruikte programma verschijnt...of is dit ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Erg bedankt voor je duidelijke uitleg :)

a.s. week ga ik de telefoon kopen :) ben er wel overuit.

Alleen jammer dat BelCompany Groningen hem niet op voorraad heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de video-opname functionaliteit softwarematig gelimiteerd (in tijd) of wordt de maximale opnametijd alleen bepaald door de opslagcapaciteit van het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:07:
Is de video-opname functionaliteit softwarematig gelimiteerd (in tijd) of wordt de maximale opnametijd alleen bepaald door de opslagcapaciteit van het geheugen?
niet beperkt! Dus totdat je kaartje vol zit, of je interne geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:07:
heb een 4Gig kaart en kan in ieder geval (minimaal) 8 uur filmen in de hoogste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij viel ook iets op: als je een foto maakt, maar niet in de 'juiste' stand (i.e. met fotoknop rechtsboven) dan kun je deze foto software-matig roteren. Maar deze rotatie komt met geen mogelijkheid tot uiting als je betreffende foto aan een contact toevoegt. Roteren en toevoegen aan contacten is mij i.i.g nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:02:
Mij viel ook iets op: als je een foto maakt, maar niet in de 'juiste' stand (i.e. met fotoknop rechtsboven) dan kun je deze foto software-matig roteren. Maar deze rotatie komt met geen mogelijkheid tot uiting als je betreffende foto aan een contact toevoegt. Roteren en toevoegen aan contacten is mij i.i.g nog niet gelukt...
Ik zie dat jij een echte computer hebt ;) Werkt de P990i goed met de Mac? iSync en iCal enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, ben net bij de Orange winkel in R'dam (de grote) binnengelopen, maar volgens hen is Orange dus nog aan het testen of de P990i werkt op het Orange netwerk.
Heeft hier iemand van jullie een Orange abo en de P990i?
Waar hebben jullie deze vandaan en kunnen/mogen winkels ze gewoon met dit netwerk mee leveren.

Ik hoop dat andere winkels ook het verlengen van het abonnement doen vanaf 4 maanden voor einde van het abonnement. Ik hoorde namelijk dat dit 3 maanden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:06:
[...]

Ik zie dat jij een echte computer hebt ;) Werkt de P990i goed met de Mac? iSync en iCal enz?
Moet mijn signature nog aanpassen; heb de 20" inmiddels ingeruild voor de 24" 8)

iSync en iCal werken (nog) niet met de P990i, ook niet na de laatste 10.4.8 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Arunia schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:25:
Ok, ben net bij de Orange winkel in R'dam (de grote) binnengelopen, maar volgens hen is Orange dus nog aan het testen of de P990i werkt op het Orange netwerk.
Waar hebben jullie deze vandaan en kunnen/mogen winkels ze gewoon met dit netwerk mee leveren.

Ik hoop dat andere winkels ook het verlengen van het abonnement doen vanaf 4 maanden voor einde van het abonnement. Ik hoorde namelijk dat dit 3 maanden was.
:w werkt prima met Orange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:25:

Waarschijnlijk bedoelden ze dat Orange nog bezig is hun eigen, branded, firmware te testen.
Orange heeft gewoon een doorsnee 1800 MHz netwerk, dat gaat (zoals Zeef hierboven al bevestigt) prima samen met de P990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jammer dat ze de P990i nog niet hebben staan bij Orange in de winkel.
Ik ben nu bang dat ik dan verplicht een maand langer moet wachten op de P990i. Simpelweg omdat voor zover ik weet Orange zelf via hun winkels 4 maanden als minimum voor verlenging geven, maar de andere telecom winkels geven 3 maanden aan.
Thuis maar even uitzoeken wanneer ik het contract aangegaan ben. Als dit 8 januari is geweest, dan mag ik 8 oktober verlengen anders pas november. *zucht* waarom zit het nou altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:49:
Jammer dat ze de P990i nog niet hebben staan bij Orange in de winkel.
Ik ben nu bang dat ik dan verplicht een maand langer moet wachten op de P990i. Simpelweg omdat voor zover ik weet Orange zelf via hun winkels 4 maanden als minimum voor verlenging geven, maar de andere telecom winkels geven 3 maanden aan.
Thuis maar even uitzoeken wanneer ik het contract aangegaan ben. Als dit 8 januari is geweest, dan mag ik 8 oktober verlengen anders pas november. *zucht* waarom zit het nou altijd tegen.
We gaan nu erg off-topic, maar waarom persé via een Orange shop verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er nog niet zo rouwig om zijn, het toestel zit vol bugs. Zelfs het bellen op zich is al een probleem (vele malen breekt het toestel zelf een verbinding af), de firmware updates lukken niet, het maken van een back up is hopeloos, de bluetooth verbinding valt geregeld weg, vele vastlopers, foto's die niet gemaakt kunnen worden omdat deze functie niet goed werkt, geheugen problemen, thirth party applicaties die het toestel niet in een back up kan meenemen etc. etc. Totaal onwerkbaar toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:57:
Ik zou er nog niet zo rouwig om zijn, het toestel zit vol bugs. Zelfs het bellen op zich is al een probleem (vele malen breekt het toestel zelf een verbinding af), de firmware updates lukken niet, het maken van een back up is hopeloos, de bluetooth verbinding valt geregeld weg, vele vastlopers, foto's die niet gemaakt kunnen worden omdat deze functie niet goed werkt, geheugen problemen, thirth party applicaties die het toestel niet in een back up kan meenemen etc. etc. Totaal onwerkbaar toestel.
raar, wij hebben nu 6 toestellen in gebruik, maar geen enkel van jou problemen herkennen wij. Bellen gaat prima, update zonder problemen, BT gebruiken we niet (niet veilig) dus weet ik niet. Vastlopers alleen als er teveel progjes openstaan (komt bij alle mobieltjes voor). De P990 werkt aanzienlijk beter dan de Tytn die we ook nog een paar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:04:
[...]

raar, wij hebben nu 6 toestellen in gebruik, maar geen enkel van jou problemen herkennen wij. Bellen gaat prima, update zonder problemen, BT gebruiken we niet (niet veilig) dus weet ik niet. Vastlopers alleen als er teveel progjes openstaan (komt bij alle mobieltjes voor). De P990 werkt aanzienlijk beter dan de Tytn die we ook nog een paar hebben
Helemaal mee eens. Prima toestel. Nog een firmware updeetje of 2-3 en hij is echt unbeatable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht heb ik een maandagochtend model, alle aspecten die ik beschreven heb werken toch echt belabberd. Helaas zie ik veel van de bugs zoals ik deze beschrijf ook terug in andere forums (bijvoorbeeld PDATotaal, http://www.pdatotaal.info/forum/forumdisplay.php?f=21). Ik ben bang dat ik de enige niet ben.
Voor mijn informatie, is bij jullie de door SE vorige week beloofde firmware update al gelukt? Volgens de helpdesk van SE is de huidge versie R7A001, ik draai nog (ook na het draaien van update vandaag) op R5A006. De helpdeks geeft mij aan naar een servicepunt te moeten als de versie afwijkt van R7001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:39:
Wellicht heb ik een maandagochtend model, alle aspecten die ik beschreven heb werken toch echt belabberd. Helaas zie ik veel van de bugs zoals ik deze beschrijf ook terug in andere forums (bijvoorbeeld PDATotaal, http://www.pdatotaal.info/forum/forumdisplay.php?f=21). Ik ben bang dat ik de enige niet ben.
Voor mijn informatie, is bij jullie de door SE vorige week beloofde firmware update al gelukt? Volgens de helpdesk van SE is de huidge versie R7A001, ik draai nog (ook na het draaien van update vandaag) op R5A006. De helpdeks geeft mij aan naar een servicepunt te moeten als de versie afwijkt van R7001.
Vergeet niet dat forums vaak zeikforums zijn, als er problemen met een product zijn gaan mensen altijd naar het internet toe, als hij goedwerkt waarom zou iemand dat op internet lopen verkondingen?

Als er 1miljoen gebruikers zijn zonder problemen en 40 met problemen dan lijkt het idd allemaal heel erg ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Same here. Krijg morgen een vervangend/gemaakt exemplaar thuis geleverd. Hopelijk heb ik dan een normaal functionerend exemplaar zoals de meeste van jullie al hebben. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Ik denk dat SE zelf ook niet helemaal weet welke regio welke versie firmware beschikbaar heeft, want ik zit ook nog steeds op R5A006, en elke keer blijft ie melden dat ie al de nieuwste firmware heeft. Ook na het herinstalleren van de update software. Ik zal straks nog een keer proberen te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:11:
[...]

Ik denk dat SE zelf ook niet helemaal weet welke regio welke versie firmware beschikbaar heeft, want ik zit ook nog steeds op R5A006, en elke keer blijft ie melden dat ie al de nieuwste firmware heeft. Ook na het herinstalleren van de update software. Ik zal straks nog een keer proberen te updaten.
Hier hetzelfde. Update echt nog niet beschikbaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:43:
[...]

We gaan nu erg off-topic, maar waarom persé via een Orange shop verlengen?
Sorry voor het offtopic brengen van het topic.
Bij de Orange shop kun je vier maanden van te voren verlengen, bij andere winkels t4t, belcompany e.d. is dat maar drie. Aangezien Orange hem zelf nog niet levert, zal ik dan toch die maand moeten wachten, dus niets aan te doen. Ik ga het in iedergeval nog wel eens een keer vragen hoe dat zit aangezien ik ook graag mijn ervaringen met dit toestel zou willen delen (om het maar weer ontopic te brengen). Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:11:
[...]

Laatst gerucht is dat R7A voor Nederland ps volgende week wordt vrijgegeven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Waar heb je dat vandaan? :) Ik heb net even geprobeerd te updaten, maar gaf nog steeds aan dat de nieuwste firmware er al op stond.

Wat ik wel vaag vind is dat er steevast een fout: usb apparaat wordt niet herkend fout weergegeven wordt zodra ik de 'c' indruk en de usb stekker erin steek. Maakt niet uit met welke usb poort ik het probeer. Meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nog wel eens tegenaan loop is dat ik het toestel in z'n cradle heb staan en m-Router aangeeft "Connected" te zijn, maar dat de PC Suite het toestel niet kan vinden. Hetzelfde doet zich voor met een Bluetooth-verbinding. (De USB setting van het toestel staat trouwens gewoon op "Telefoonmodus".)

... Synchroniseren is best lastig op die manier. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:03:
Waar heb je dat vandaan? :) Ik heb net even geprobeerd te updaten, maar gaf nog steeds aan dat de nieuwste firmware er al op stond.

Wat ik wel vaag vind is dat er steevast een fout: usb apparaat wordt niet herkend fout weergegeven wordt zodra ik de 'c' indruk en de usb stekker erin steek. Maakt niet uit met welke usb poort ik het probeer. Meer mensen ervaring mee?
de melding wel, maar hij doet het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:51:
Waar ik nog wel eens tegenaan loop is dat ik het toestel in z'n cradle heb staan en m-Router aangeeft "Connected" te zijn, maar dat de PC Suite het toestel niet kan vinden. Hetzelfde doet zich voor met een Bluetooth-verbinding. (De USB setting van het toestel staat trouwens gewoon op "Telefoonmodus".)

en rechtstreeks met de kabel in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:06:
[...]

en rechtstreeks met de kabel in het toestel?
Zelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:51:

probeer eens je telefoon uit te zetten en weer aan en dan nog eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Tis zover, na een week kan hij terug. Als ik mijn headsetje aansluit valt het geluid weg, totdat ik deze er stevig induk. Heb m ff vergeleken met twee andere p990's en de connector (waar de lader ook in gaat) ligt bij mij een stuk meer naar binnen. Die van de verkoper zat ook al iet wat schuin, dus doe er voorzichtig mee. Die van mij ga ik nu een weekje missen, hopen dat hij xtra sterk terug komt!
;
update

Ben naar HQC gegaan in Hoogvliet. Hij heeft de connector eruit gehaald, was inderdaad iets mee mis. De koperpuntjes schoven naar binnen, zou best wel eens een produktie fout kunnen zijn. Ik heb er nu een inzitten van een andere Sony-Ercicsson (K...nog iets), dus mensen houd het ff in de gaten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Vandaag dan een vervangende p990i ontvangen (via DynaFix). Duurde ongeveer 2 weken (met tussen persoon: GSMTrack). Eerste wat me opvalt is dat deze veel sneller reageerd wanneer je door menu's heen gaat. Tevens voelt deze minder gammel aan. Mijn vorig exemplaar kraakte bijv als je het normale keypad gebruikte

Versie die meegeleverd is:
Tel: CXC162037 R4B001
Bluetooth: CXC162058 R4F01
Organizer: CXC162036 R2A04
CDA: CXC162007/1 R2A01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:16:
Vandaag dan een vervangende p990i ontvangen. Duurde ongeveer 2 weken (met tussen persoon). Eerste wat me opvalt is dat deze veel sneller reageerd wanneer je door menu's heen gaat. Tevens voelt deze minder gammel aan. Mijn vorig exemplaar kraakte bijv als je het normale keypad gebruikte

Versie die meegeleverd is:
Tel: CXC162037 R4B001
Organizer: CXC162036 R2A04
CDA: CXC162007/1 R2A01
nog wel de ouder sw. Maar even update doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:20:
[...]

nog wel de ouder sw. Maar even update doen
Is de R7 of R9 al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:28:
[...]

Is de R7 of R9 al beschikbaar?
nee, nog niet. de meest recente is volgens mij de R5A006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Net geupdate. Deze p990i is van een andere regio als mijn voorgaande: generic world1. Misschien dat ik daarom wel de R7 krijg?

Nieuwe versie:
Tel: CXC162037 R7A001
Organizer: CXC162036 R4F01
CDA: CXC162007/1 R3B01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk wel. Jouw CDA geeft /1 aan, en bij de meeste mensen hier in NL zal dat /66 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Iemand al GPS werkend gekregen i.c.m. nav4all of wayfinder? Zoja welke GPS receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, 1e keer op dit forum, heb alweer een hoop informatie gelezen. Ik heb een Mac en ik wist voor aanschaf al dat syncen tussen de p990i en Mac niet gaat en ook dat ik firmware-updates niet zelf kan doen. Toch een p990i gekocht en zeer gelukkig ermee. Had overigens al een p800.

Wat mij niet lukt is de p990i als memory stick te gebruiken. Ik zet bij USB de keuze op bestandsoverdracht, verbind de phone met de kabel met Mac.. en er gebeurt niets. Mac herkent de telefoon-als-memory-stick niet. Als ik de p990i uitzet, 'm dan verbind met Mac en vervolgens de telefoon aanzet, wil de telefoon helemaal niet starten.

Grote kans dat dit te maken heeft met de incomptabileit tussen telefoon en Mac, maar misschien doe ik iets niet goed. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het niet kan, omdat mijn computer altijd elke memory stick herkent en door de p990i op 'bestandsoverdracht' te zetten wordt het toch een memory stick, niet waar?

Anyways, een lang verhaal.. iemand een suggestie ter oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:02:
Net geupdate. Deze p990i is van een andere regio als mijn voorgaande: generic world1. Misschien dat ik daarom wel de R7 krijg?

Nieuwe versie:
Tel: CXC162037 R7A001
Organizer: CXC162036 R4F01
CDA: CXC162007/1 R3B01
Maar is ie dan Nederlands of Engels, met die firmware van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:02:
Iemand al GPS werkend gekregen i.c.m. nav4all of wayfinder? Zoja welke GPS receiver?
Ja, met nav4all en een adapt 300.
Bluetooth aanzetten op je telefoon en dan java toegang geven tot bluetooth. Echt veel kun je er niet aan instellen. Hij pairt voor je als je in nav4all zit. Dit hoef je niet van tevoren te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:09:
...
Ben naar HQC gegaan in Hoogvliet. Hij heeft de connector eruit gehaald, was inderdaad iets mee mis. De koperpuntjes schoven naar binnen, zou best wel eens een produktie fout kunnen zijn. Ik heb er nu een inzitten van een andere Sony-Ercicsson (K...nog iets), dus mensen houd het ff in de gaten !
Ik had precies het zelfde, ik ben terug gegaan naar de winkel, die hebben hem opgestuurd naar dynafix en ik kreeg een paar dagen later een nieuwe terug. In de winkel zeiden ze dat er meer mensen geweest waren die het zelfde probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:35:
[...]

Maar is ie dan Nederlands of Engels, met die firmware van jou?
Dat is een taal keuze wat niets uit maakt. Hij stond op nederlands en na flashen heb ik hem op engels gezet (menu items minder irri afgekort).
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 01:13:
[...]

Ja, met nav4all en een adapt 300.
Bluetooth aanzetten op je telefoon en dan java toegang geven tot bluetooth. Echt veel kun je er niet aan instellen. Hij pairt voor je als je in nav4all zit. Dit hoef je niet van tevoren te doen.
Ok dus dat werkt wel. Ik krijg mijn adapt 500 maar niet werkend met beide programma's (geen fix lijkt het op). Vanavond nog maar eens verder kijken
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste