Zondag lag er nog één: € 249,00 (2e etage, in de bakken voor de trap naar de 3e etage) Heb 'm in mijn handen gehad. Maar ja, ik heb 'm al...Arunia schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:40:
Media Markt in R'dam heeft hem los ini de koopjesbakken staan, maar geen idee of die er nu nog is. Als je in R'dam woont, is dat misschien een idee. Volgens mij rond de 200 euro nog iets.
Ik heb de mijne weer terug van SE. Connector aan de onderkant was stuk. Nu doet ie het weer prima. t speeltje gaat naar mn broertje aangezien ik een Nokia E90 heb gekocht.
Heb een hoop plezier beleeft aan de P990. Ondanks een paar wazigheden toch wel een toptoestel
Heb een hoop plezier beleeft aan de P990. Ondanks een paar wazigheden toch wel een toptoestel
Ik heb een wazig probleem in mijn P990i gehad. Ik heb niet de laatste firmware versie, maar... ik zou gokken dat het er niet mee te maken zou mogen hebben.
Ik luister veel podcasts, dag in dag uit. Ik luister ze veel onderweg op mijn P990i en delete ze als ze klaar zijn. Als ik nu die muziek bestanden weggooi terwijl ze spelen of vanuit de Playlist, dan gooit de telefoon het weg voor een groot deel en verandert de naam in "._<naam.mp3>". Door de "." aan het begin zag je het niet in de muziek index.
Wat was het probleem, nou... mijn telefoon werd traag... extreem traag. Alles liep sloom. Het afspelen van een muziek bestandje, groot of klein koste op het laatst ongeveer een minuut om te starten. Ik gaf dat ding de schuld dat het te weinig CPU kracht heeft om hier door heen te ploegen. Maar wat dus bleek was dat mijn geheugenchip rond de 800 kleine bestandjes bevat die geprobeerd werden om te worden ingelezen.
Het effect is dus nogal vervelend, maar na het verwijderen van de files op de chip loopt de P990i weer als een zonnetje. Ik kon ook nu weer met een gerust hart allerlei apps tegelijkertijd actief hebben. Super blij weer!
Ik luister veel podcasts, dag in dag uit. Ik luister ze veel onderweg op mijn P990i en delete ze als ze klaar zijn. Als ik nu die muziek bestanden weggooi terwijl ze spelen of vanuit de Playlist, dan gooit de telefoon het weg voor een groot deel en verandert de naam in "._<naam.mp3>". Door de "." aan het begin zag je het niet in de muziek index.
Wat was het probleem, nou... mijn telefoon werd traag... extreem traag. Alles liep sloom. Het afspelen van een muziek bestandje, groot of klein koste op het laatst ongeveer een minuut om te starten. Ik gaf dat ding de schuld dat het te weinig CPU kracht heeft om hier door heen te ploegen. Maar wat dus bleek was dat mijn geheugenchip rond de 800 kleine bestandjes bevat die geprobeerd werden om te worden ingelezen.
Het effect is dus nogal vervelend, maar na het verwijderen van de files op de chip loopt de P990i weer als een zonnetje. Ik kon ook nu weer met een gerust hart allerlei apps tegelijkertijd actief hebben. Super blij weer!
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Hee, interessant! Wil ik ook even checken! Vind ik die bestandjes op een vaste plek, of kunnen ze overal zitten?VisionMaster schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:07:
Ik heb een wazig probleem in mijn P990i gehad. Ik heb niet de laatste firmware versie, maar... ik zou gokken dat het er niet mee te maken zou mogen hebben.
Vaste plek:Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:04:
[...]
Hee, interessant! Wil ik ook even checken! Vind ik die bestandjes op een vaste plek, of kunnen ze overal zitten?
/<root van mijn 4GB chip>/music/Podshow/._<files>
Het is dus de directory waar het bestand, dat speelde, stond. Echter was het enkelt mijn waarneming dat het hier stond (in de voltooid verleden tijd vorm), want het staat er nog steeds in een verfrummelde toestand met een niet succesvolle unlink().
Unix:
unlink() - man 2 unlink
Verwijderd
Ik heb het maar even anders gedaan... Ik was alvast begonnen met verwijderen van onbekende bestandjes, en verwijderde er per ongeluk een teveel. Werd m'n chip niet meer herkent!
De voor de hand liggende oplossing: formatteren die hap. Werkt dus ook, want alles is weer lekker snel!
Volgende keer gebruik ik jouw methode Vision Master!
De voor de hand liggende oplossing: formatteren die hap. Werkt dus ook, want alles is weer lekker snel!
Hahahaah, nou... na mijn vorige post heb ik in de root van het fs van de chip ook 1 bestandje te veel verwijderd en ik ben 'as I type' nu mijn iTunes Library aan het rsync-en om de Mp3's weer op mijn chip te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:07:
Ik heb het maar even anders gedaan... Ik was alvast begonnen met verwijderen van onbekende bestandjes, en verwijderde er per ongeluk een teveel. Werd m'n chip niet meer herkent!
In andere woorden... ook al is het idee nog zo goed... Don't over do it!
[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 27-01-2008 19:16 ]
Verwijderd
Yep, ken uw beperkingen!VisionMaster schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:15:
[...]
Hahahaah, nou... na mijn vorige post heb ik in de root van het fs van de chip ook 1 bestandje te veel verwijderd en ik ben 'as I type' nu mijn iTunes Library aan het rsync-en om de Mp3's weer op mijn chip te krijgen.
In andere woorden... ook al is het idee nog zo goed... Don't over do it!
Even wat anders: lees ik nou dat je iTunes synct met je telefoon? Kan het me haast niet voorstellen, maar als het kan.... whoaw.. hoe doe je dat?
iTunes sync:
Wat dacht je van zelf gemaakt hutsel-frutsel Bash scriptjes rond rsync...
Wat ik doe is een rsync doen van alle Mp3's in mijn iTunes library. Dat is (alleen de Mp3's) zo'n 2.5GB. Die wissel ik dus automatisch. Rsync zal alleen de diffs overzetten en verwijderen, als het uit je iTunes library valt.
Dat is mijn truuk/hack.
Wat ik doe is een rsync doen van alle Mp3's in mijn iTunes library. Dat is (alleen de Mp3's) zo'n 2.5GB. Die wissel ik dus automatisch. Rsync zal alleen de diffs overzetten en verwijderen, als het uit je iTunes library valt.
Dat is mijn truuk/hack.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik ken juist veel mensen met een iPod die juist van dat brakke iTunes afwillen. Geef mij maar gewoon windows verkenner, of desnoods "Total Commander", of iets anders wat jij wilt. Vastzitten aan een pakket van een fabrikant vind ik helemaal niks. Ik begrijp dus helemaal niet waarom iemand met een SE toestel uberhaubt iTunes zou willen.VisionMaster schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:14:
iTunes sync:
Dat is mijn truuk/hack.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Dat doe je waarschijnlijk vanuit Windows? Ik werk met Mac.VisionMaster schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:14:
iTunes sync:
Dat is mijn truuk/hack.
Verwijderd
Nou, ik zou wel heel blij zijn als ik iTunes op m'n p990i zou hebben! Dat wordt ook nog een hele twijfel over zo'n half jaar. Neem ik een sim-only abonnement, want ik ben zeer gelukkig met m'n p990; of neem ik de iPhone, want daar zit o.a. iTunes op...cjdijk schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:47:
[...]
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik ken juist veel mensen met een iPod die juist van dat brakke iTunes afwillen. Geef mij maar gewoon windows verkenner, of desnoods "Total Commander", of iets anders wat jij wilt. Vastzitten aan een pakket van een fabrikant vind ik helemaal niks. Ik begrijp dus helemaal niet waarom iemand met een SE toestel uberhaubt iTunes zou willen.
En dan ben ik maar één mens met zoveel wensen
Hoe kom je daar bij? rsync bestaat niet voor Windows. Ik heb een Mac en gebruik rsync vanuit de Terminal om mijn P990i met mijn iTunes library te syncroniseren.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:27:
[...]
Dat doe je waarschijnlijk vanuit Windows? Ik werk met Mac.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #!/bin/sh # iTunes lib SOURCE="$HOME/Music/iTunes/iTunes Music/Podcasts/" VOL="/Volumes/4GB P990I/" DESTPATH="${VOL}/music/PodSync/" if [ -d "${VOL}" ]; then rsync --verbose --progress --stats \ -a \ -S \ --include "*/*.mp3" \ --exclude "*/*" \ --delete-after \ "${SOURCE}" "${DESTPATH}" fi |
Dit is alles... De enige feature die ik nog moet inbakken is dat ik mijn geluisterde bestanden ook wil aanvinken tussen de iTunes library en mijn P990i (in vice-versa) dat ik het geluisterd hebt.
Verder ben ik extreem blij met iTunes, omdat Podcasts zo goed worden ondersteunt hiermee. Die blijheid had ik al op mijn vorige laptop. Dat was een mooie Dell met Windows.
Pas op met het script: De --delete-after zal er voor zorgen dat de bestanden die niet in de bron-locatie staan worden verwijderd van de doel locatie.
[ Voor 18% gewijzigd door VisionMaster op 30-01-2008 14:52 ]
Verwijderd
Ik buig in ootmoed.... 1000 excuses dat ik je onderschrift niet heb gelezen. You've been THERE!!
Moet even m'n terminal-kennis afstoffen, da's hogere Mac-kunde. Dank voor de info!
Moet even m'n terminal-kennis afstoffen, da's hogere Mac-kunde. Dank voor de info!
gebruikt hier nog iemand GDesk? ik ben op zoek naar een manier om een snelkoppeling te maken naar
-het hoofdmenu(dus tijdelijk GDesk minimaliseren)
-een sms naar een contacpersoon(mijn vriendin
)
-een telefoontje naar een contactpersoon
alvast bedankt!
-het hoofdmenu(dus tijdelijk GDesk minimaliseren)
-een sms naar een contacpersoon(mijn vriendin
-een telefoontje naar een contactpersoon
alvast bedankt!
Ik kwam, ik zag en ik kocht... in The Company Store een T-Shirt met die tekst en een nieuwe memory-cardreader. Gekocht op 1 Infinite Loop in Cupertino.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:57:
Ik buig in ootmoed.... 1000 excuses dat ik je onderschrift niet heb gelezen. You've been THERE!!
En die Terminal is de reden dat ik geen laptop gebruik met een Linux of BSD, dus ik handelde wel met een beetje voorkennis
[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 31-01-2008 20:09 ]
Hallo,
Ik heb hier een P990i die ingelogd is op mijn daadloze router waarop een PC is aangesloten. Nu zou ik mijn P990i graag zou willen configureren dat ik daarmee de foto's die ik gedeeld heb op mijn netwerk via mijn draadloze router kan bekijken op mijn P990i. Wie weet of dit mogelijk is en hoe je dat kunt configureren. Alvast dank!
Ik heb hier een P990i die ingelogd is op mijn daadloze router waarop een PC is aangesloten. Nu zou ik mijn P990i graag zou willen configureren dat ik daarmee de foto's die ik gedeeld heb op mijn netwerk via mijn draadloze router kan bekijken op mijn P990i. Wie weet of dit mogelijk is en hoe je dat kunt configureren. Alvast dank!
Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, maar er zijn een aantal mogelijkheden:ekko schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:10:
Hallo,
- maak een website op je pc met een foto album, en je kan via de webbrowser de foto's kijken
- gebruik FTP voor de toegang, dan kan je de files niet online zien, maar volgens mij kan je het wel in halen
- compileer de samba-client software op de P990i architectuur, package het en laat het ons testen.
Windows shares (de laatste optie) is nagenoeg onmogelijk, omdat de software die er voor nodig is, nogal heftig is voor je telefoon en je telefoon ondersteunt het absoluut niet om zelf mounts in je file system te kunnen maken. Zelfs blackberry's doen dat niet.
Dit is op zich nog wel een reden voor mij om over een tijd OpenMoko te willen proberen om Windows, Linux/Unix en Apple shares te kunnen benaderen vanaf mijn telefoon.
offtopic:
Sorry voor de dubbelpost, maar dit is een voortborduursel op de muziek/podcast sync sub-thread van hierboven.
Effe schaamteloos kopie/pasten van mijzelf: VisionMaster in "Onmisbare tools / software - deel 4"
Sorry voor de dubbelpost, maar dit is een voortborduursel op de muziek/podcast sync sub-thread van hierboven.
Effe schaamteloos kopie/pasten van mijzelf: VisionMaster in "Onmisbare tools / software - deel 4"
Mijn nieuwe lievelingstool doet net 1 stap meer dan mijn rsync script en dat is de Podcast metadata updaten:
SyncTunes:
http://www.nesfield.co.uk/synctunes/

Ideaal voor die OSX gebruiker zonder iPod. Het kan je muziek en podcasts syncroniseren. Ik was voorheen aan het klooien met rsync, maar dit is veel beter.
Dit tooltje kan ook je Podcasts bijvoorbeeld aanvinken als +1 keer geluisterd, dus dat het uit je smartlist voor nieuwe Podcasts verdwijnt. Niet alleen muziek maar ook video kan het syncen.
De lol is dus dat het syncroniseert naar een gemount mapje op je geheugenchip van je telefoon (mijn P990i) of wat dan ook. En tis gratis
[ Voor 8% gewijzigd door VisionMaster op 05-02-2008 01:08 ]
Verwijderd
@Vision Master: YOU THE MAN!!!
Dank je, gelijk geprobeerd, werkt uitstekend. Dat andere met terminal ging me toch wel m'n pet te boven. SyncTunes rules!
Dank je, gelijk geprobeerd, werkt uitstekend. Dat andere met terminal ging me toch wel m'n pet te boven. SyncTunes rules!
Thanks, ik heb mijn Terminal oplossing (met rsync) sindsdien niet meer aangeraakt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:59:
@Vision Master: YOU THE MAN!!!
Het enige dat een iPod nog meer doet is bij houden dat je het nummer ook echt al hebt beluisterd. En die "playcount" wordt dus ook terug gekoppeld in iTunes. Dus, als je een podcast of track nog niet hebt beluisterd, dan staat het na een tweede synchronisatie van de iPod nog steeds in iTunes geoormerkt als nieuw nummer. Maar goed... ondanks het missen van die feature ben ik erg tevreden

Op mijn P990i verwijder ik de beluisterde podcasts. Dat vind ik handig, omdat dan mijn te beluisteren lijst muziek/podcasts op de P990i kleiner wordt. Doordat ik SyncTunes de playcount van de Mp3's laat verhogen zal mijn smartlist met nog te beluisteren podcasts ook verminderen. Laat je die playcount niet automagisch updaten, dan wordt de podcast niet uit de smartlist verwijderd en wordt het steeds weer aangevuld totdat in iTunes echt bekend is gemaakt dat je nummer niet meer nieuw is.
[ Voor 23% gewijzigd door VisionMaster op 06-02-2008 14:03 ]
Trouwens, als jullie geinteresseerd zijn in een skype-achtig proggie voor de P990i, kun je "iSkoot" uitproberen, te downloaden op de Sony Ericsson website: http://www.sonyericsson.c...honeId=-1;contentItemId=0
Wel ff verder zoeken naar "iSkoot for Skype" in tabje "Try and Buy". Het is gratis.
Wel ff verder zoeken naar "iSkoot for Skype" in tabje "Try and Buy". Het is gratis.
[ Voor 6% gewijzigd door DingieM op 07-02-2008 17:18 ]
Ik heb probleem met de WiFi verbinding tussen P990i en een Tele2 compleet modem.
WiFi verbinding komt initieel tot stand en werkt, maar na 20 seconden ofzoiets blijft het icoontje wel in de statusbalk maar is er geen dataoverdracht meer.
Heb de WiFi instellingen op default staan.
Ik ben sinds eergister ook geswitched naar WG1 en dat is gelukt alleen toont de WiFi verbinding dezelfde symptonen.
Fout in de WiFi instellingen?
WiFi verbinding komt initieel tot stand en werkt, maar na 20 seconden ofzoiets blijft het icoontje wel in de statusbalk maar is er geen dataoverdracht meer.
Ik ben sinds eergister ook geswitched naar WG1 en dat is gelukt alleen toont de WiFi verbinding dezelfde symptonen.
Verwijderd
Vreemd dat ik na de P990 opnieuw (ver voor de release) de vibe kan krijgen van een Sony Ericsson toestel: http://www.sonyericsson.com/x1/
"Roll up ..."
"Roll up ..."
Heb je geen MAC adres autenticatie of iets anders in je Wifi zitten? Ik kan me ook voorstellen dat je een typo in het WEP of WPA sleuteltje hebt, dat kan dan ook gekke dingen geven. Ik heb het idee gehad dat het een paar keer geprobeerd wordt (die sleutel), maar dat het dan wacht op een reactie va de wifi... en die komt niet binnen de 20 seconden time out.DingieM schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:09:
Ik heb probleem met de WiFi verbinding tussen P990i en een Tele2 compleet modem.
Misschien moet ik expliciet met een sleutel gaan werken want het is nu gewoon openbaar, echter heb de naam verborgen gehouden.VisionMaster schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:24:
[...]
Heb je geen MAC adres autenticatie of iets anders in je Wifi zitten? Ik kan me ook voorstellen dat je een typo in het WEP of WPA sleuteltje hebt, dat kan dan ook gekke dingen geven. Ik heb het idee gehad dat het een paar keer geprobeerd wordt (die sleutel), maar dat het dan wacht op een reactie va de wifi... en die komt niet binnen de 20 seconden time out.
M.b.t. WEP/WPA, kan de P990i met beide overweg of moet ik met bepaalde dingen rekening houden?
De P990i kan geen WPA2 (geloof ik...) en zeker niet alle combinaties van 802.1x, zoals EAP met TTLS voor bijvoorbeeld eduroam. Maar gewoon WEP (40/128 bits), wat geen beveiliging is trouwens, WPA (met TKIP of AES) en dat soort dingen kan het prima aan.DingieM schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:14:
[...]
Misschien moet ik expliciet met een sleutel gaan werken want het is nu gewoon openbaar, echter heb de naam verborgen gehouden.
M.b.t. WEP/WPA, kan de P990i met beide overweg of moet ik met bepaalde dingen rekening houden?
Als je een account hebt gemaakt dat ook is opgenomen in de Internet group in je P990i, dan zou je ook moeten kunnen verbinden naar een basestation geen SSID broadcast.
Thuis gebruik ik WPA met een broadcastende AP. Als je mijn WPA key kan kraken, dan mag je mijn draadloze internet wel effe misbruiken
[ Voor 8% gewijzigd door VisionMaster op 11-02-2008 15:49 ]
Overigens ben ik blij dat ik nu R6E28 heb, de geheugenlekken lijken weg te zijn, kan veel beter multitasken!
Is net iets vlotter dan de nederlandse R6D23.
Geluid over me DS-970 headset is stuk beter lijkt me...
Dat Wifi lijkt me issue van m'n eigen router...
Is net iets vlotter dan de nederlandse R6D23.
Geluid over me DS-970 headset is stuk beter lijkt me...
Dat Wifi lijkt me issue van m'n eigen router...
Verwijderd
Ja, heb ik ook... maar ik dacht tegelijk 'He, SE heeft gekeken naar Nokia en Apple'Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:19:
Vreemd dat ik na de P990 opnieuw (ver voor de release) de vibe kan krijgen van een Sony Ericsson toestel: http://www.sonyericsson.com/x1/
"Roll up ..."
Ik had nooit verwacht dat ze (ook) de WM kant opgingen.
Als ze maar hun eigen hardware en zeker casings maken, dan wordt het een gewild apparaat.
Er zijn zoveel HTC-achtige apparaten met zo'n slechte en gekopieerde casings...
Kwaliteit van die X1 ziet er dus vele malen beter uit dan welke HTC variant er verwacht mag worden.
Blijf nieuwsgierig naar een mogelijke P-serie, maar de G900 lijkt me enigszinds interessant!
Als ze maar hun eigen hardware en zeker casings maken, dan wordt het een gewild apparaat.
Er zijn zoveel HTC-achtige apparaten met zo'n slechte en gekopieerde casings...
Kwaliteit van die X1 ziet er dus vele malen beter uit dan welke HTC variant er verwacht mag worden.
Blijf nieuwsgierig naar een mogelijke P-serie, maar de G900 lijkt me enigszinds interessant!
OMG die x1 ziet er echt te mooi uit. Ook een echt toetsenbord. Dat wordt voor mij echt wel een mogelijkheid. Deze zomer toch wel toe aan een andere telefoon. Nu niet als met de p990i te enthousiast reageren maar eerst wel een beetje afwachten. Ik had het eigenlijk niet verwacht, maar met de huidige marktontwikkeling kon het eigenlijk ook niet uitblijven.
Wil nog even melden dat mijn PC (Windows XP) synchronisatieproblemen zijn verholpen.
Heb daarvoor alle actieve processen zoals de synchronisatiesoftware en mRouter afgeschoten en vervolgens via Configuratiepaneel->Software alle SE software gedeinstalleerd.
Belangrijkste was wel de installatiedirectory via windows verkenner VOLLEDIG verwijderen.
Daarna allerlaatste synchronisatiesoftware van SE website gedownload en die bewuste versie geinstalleerd, en voila het werkt weer!
Heb daarvoor alle actieve processen zoals de synchronisatiesoftware en mRouter afgeschoten en vervolgens via Configuratiepaneel->Software alle SE software gedeinstalleerd.
Belangrijkste was wel de installatiedirectory via windows verkenner VOLLEDIG verwijderen.
Daarna allerlaatste synchronisatiesoftware van SE website gedownload en die bewuste versie geinstalleerd, en voila het werkt weer!
Oef... onvolledige deinstallaties, daar had ik ook een keer last van.DingieM schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:37:
Wil nog even melden dat mijn PC (Windows XP) synchronisatieproblemen zijn verholpen.
Volgens diverse bronnen komt de XPERIA X1 uit de stal van HTC, vraag me alleen af in hoeverre...volledig ontworpen en de software ontwikkeld door SE of is het gewoon een soort gerebrande HTC?
Naja 1 ding weet ik zeker, voordat ik ook maar overdenk om hem aan te schaffen wacht ik de eerste reacties van ECHTE gebruikers af...
Naja 1 ding weet ik zeker, voordat ik ook maar overdenk om hem aan te schaffen wacht ik de eerste reacties van ECHTE gebruikers af...
Breek je nek voorzichtig
Laten we niet te veel met z'n allen beginnen in een X1 discussie in het P990i draadjeThe PyroPath schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:19:
Volgens diverse bronnen komt de XPERIA X1 uit de stal van HTC, vraag me alleen af in hoeverre...volledig ontworpen en de software ontwikkeld door SE of is het gewoon een soort gerebrande HTC?
Ik denk dat alle vroege vogels die op de P990i zijn gesprongen in het vervolg hun aankoop tactiek zullen bijstellen. Ik heb mijn P990i vanaf week 2 na de eerste verkoopdatum en gebruik het dagelijks met toch nog wel een hoop plezier.
De vervelende ervaringen van de eerste 6 maanden zullen me nog lang bij blijven.
Yes het werkt thuis met me Tele2 compleet modem!DingieM schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:14:
[...]
Misschien moet ik expliciet met een sleutel gaan werken want het is nu gewoon openbaar, echter heb de naam verborgen gehouden.
Ook gelijk de ondersteunde WPA versleuteling ingesteld.
Volgens mij begon het pas te werken nadat ik energy saving had UITgezet van de bewuste WLAN account!
Ik heb nu ook plezier van me P990i maar wel met de World Generic versie!!VisionMaster schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:11:
[...]
Laten we niet te veel met z'n allen beginnen in een X1 discussie in het P990i draadje
Ik denk dat alle vroege vogels die op de P990i zijn gesprongen in het vervolg hun aankoop tactiek zullen bijstellen. Ik heb mijn P990i vanaf week 2 na de eerste verkoopdatum en gebruik het dagelijks met toch nog wel een hoop plezier.
De vervelende ervaringen van de eerste 6 maanden zullen me nog lang bij blijven.
Met dank aan Nederland
Als de nieuwe P5i of soortgelijk toestel op de markt is, wacht ik nog een aantal maanden en dan stap ik over op dat toestel. Dat is dan waarschijnlijk begin volgend jaar en heb ik de P990i 2 jaar gehad maar kan dan wel zeggen dat de investering mij UITEINDELIJK wat waard is gebleken.
precies... uiteindelijk. Ik moet zeggen dat ik naar mijn gevoel en wat ik er voor betaald heb net aan een positieve afweging maak in het voordeel van deze telefoon. Maar het moet van ver komen helaasDingieM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:38:
[...]
Ik heb nu ook plezier van me P990i maar wel met de World Generic versie!!
Met dank aan NederlandMOEST ik wel over.
Als de nieuwe P5i of soortgelijk toestel op de markt is, wacht ik nog een aantal maanden en dan stap ik over op dat toestel. Dat is dan waarschijnlijk begin volgend jaar en heb ik de P990i 2 jaar gehad maar kan dan wel zeggen dat de investering mij UITEINDELIJK wat waard is gebleken.
hmm ik kan pc suite niet installeren in vista 64 bit. Op de esato boards kan ik wel e.e.a. vinden over een gemodificeerde versie van pc suite toen SE zelf nog geen officiele versie had uitgebracht, maar deze kan, evenals de op de SE beschikbare versie 1.3.33 (die wel voor vista geschikt is) niet worden geinstalleerd. Mijn UAC staat uitgeschakeld maar ik krijg tijdens het installeren de mededeling van vista dat er een programma is gecrasht en wordt afgesloten. Dit gebeurt tijdens het installeren van mRouter3Installer.exe. De verantwoordelijke dll : ntdll.dll
als ik handmatig mRouter3Installer.exe start vanuit de gemodificeerde versie van pc suite, krijg ik een error :
error (-5009 : 0x80070006) has occured while running the setup. en dan zou ik contact op moeten nemen met intuwave ltd.
iemand die hier iets tegen weet?
als ik handmatig mRouter3Installer.exe start vanuit de gemodificeerde versie van pc suite, krijg ik een error :
error (-5009 : 0x80070006) has occured while running the setup. en dan zou ik contact op moeten nemen met intuwave ltd.
iemand die hier iets tegen weet?
Achja, er zit in ieder geval geen symbian op... maar de dag dat ik als "early adopter" een product van Sony Ericsson koop zal nooit meer komen. Bij de p990i heeft het meer dan een jaar geduurd voordat hij enigzins stabiel was. Dat gebeurt me geen tweede keer!Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:19:
"Roll up ..."
<signature/>
Hey,
Ik draai windows XP x64 en kan ook geen PC suite installeren (zelfs de drivers van deskstand niet). Ik heb dit opgelost door een windows XP 32-bit in VMWare workstation te draaien. Werkt perfect hier!
Joran
Ik draai windows XP x64 en kan ook geen PC suite installeren (zelfs de drivers van deskstand niet). Ik heb dit opgelost door een windows XP 32-bit in VMWare workstation te draaien. Werkt perfect hier!
Joran
Send me your gameboys
Iemand een remedie voor het batterij slurpende UMTS (niet actief gebruik!) ?
Als ik 3G optie aan heb staan dan raakt de batterij veel sneller leeg dan als ik alleen GSM aan heb staan, terwijl ik niets met het apparaat doe en UMTS niet actief gebruik.
Is dit te verhelpen met een of andere energy setting?
Als ik 3G optie aan heb staan dan raakt de batterij veel sneller leeg dan als ik alleen GSM aan heb staan, terwijl ik niets met het apparaat doe en UMTS niet actief gebruik.
Ik meen te herinneren dat er wel een energie setting is, maar dat het niet veel uitmaakte. Dit probleem stamt al vanuit het begin tijd van de telefoon en het is algemeen bekent dat de 3G functionaliteiten van een telefoon (welke dan ook) altijd extra energie slurpt. De 3G is in de achtergrond altijd bezig met de base station onderhandelingen, mocht je toch in eens online willen gaanDingieM schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:18:
Iemand een remedie voor het batterij slurpende UMTS (niet actief gebruik!) ?
Ik gebruik het totaal niet. Misschien dat het handiger is om het uit te zetten. Idem voor BlueTooth. WLan gaat bij mij wel altijd prima in de sluimerstand.
Heb 3G uitgezet en batterijen gaan veul langer mee.
Bluetooth en WLan staan beide op sluimerstand werkt prima.
Alleen voor een wireless verbinding heb ik de gerelateerde energy saving uit moeten zetten want de verbinding wordt na luttele minuten "ongeldig" en kan het programmaatje (welke dan ook) niet meer overweg met de actieve wireless verbinding, ook al is het bolletje nog steeds aanwezig. Uitzetten van de verbinding en dan weer opbouwen gaat dan wel weer maar daarna herhaalt het fenomeen zich weer.
Heb me RSS feed update ingesteld op 9.00 en 17.00 en daarbij is GSM/GPRS ruimschoots voldoende.
Bluetooth en WLan staan beide op sluimerstand werkt prima.
Alleen voor een wireless verbinding heb ik de gerelateerde energy saving uit moeten zetten want de verbinding wordt na luttele minuten "ongeldig" en kan het programmaatje (welke dan ook) niet meer overweg met de actieve wireless verbinding, ook al is het bolletje nog steeds aanwezig. Uitzetten van de verbinding en dan weer opbouwen gaat dan wel weer maar daarna herhaalt het fenomeen zich weer.
Heb me RSS feed update ingesteld op 9.00 en 17.00 en daarbij is GSM/GPRS ruimschoots voldoende.
Verwijderd
Weet iemand misschien hoe ik al die vervelende popups van appjes die zich willen installerende kan voorkomen? Dit is tijdens het booten, en na het verwijderen van de usb-kabel. De appjes waren ooit geinstalleerd, maar zijn bij het terugzetten van een backup (bewust) niet teruggezet.
ik denk dat de installatie bestandjes nog ergens op staan. (.sis of .jar).Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:56:
Weet iemand misschien hoe ik al die vervelende popups van appjes die zich willen installerende kan voorkomen? Dit is tijdens het booten, en na het verwijderen van de usb-kabel. De appjes waren ooit geinstalleerd, maar zijn bij het terugzetten van een backup (bewust) niet teruggezet.
Nog steeds ben ik opzoek naar een manier om PCsuite op Vista x64 te draaien (incl mrouter). Ik kan nu geen backups maken.iemand?
weet iemand misschien hoe je aan een nieuwe voor clip komt met de nummers dus ( de mijne heeft wat teveel cola over zich gehad en is nu dus dood )
Verwijderd
Probeer een Sony Ericsson Service Center. Bijv http://www.phoneshop.nl/contact.php.Sen schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:09:
weet iemand misschien hoe je aan een nieuwe voor clip komt met de nummers dus ( de mijne heeft wat teveel cola over zich gehad en is nu dus dood )
Ik vond daar een aantal maanden terug de laatste nog verkrijgbare nieuwe flip voor een p800 in Nederland (denk ik
Succes
Verwijderd
Vraagje: hoe kan ik mijn sms backuppen als een tekstbestand? Ik hecht nogal aan die dingen, maar maak binnenkort de volledige overstap naar de Mac en dan kan ik nog maar erg weinig met deze phone.
Je moet dan ALLE flash-dingen weggooien. En dan via Internet Explorer naar de flash-site gaan en het via IE installeren, daarna werkt hij perfect!!
Send me your gameboys
Verwijderd
Bedankt: het is inmiddels gelukt. Niet via IE, want die crasht om de haverklap.jorann schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:40:
Je moet dan ALLE flash-dingen weggooien. En dan via Internet Explorer naar de flash-site gaan en het via IE installeren, daarna werkt hij perfect!!
ik heb al tot 3x toe een installatie smsje van Orange World onvangen, maar als ik de pincode intyp zegt hij dat deze fout is. Ik heb inmiddels het de goede pincode gekregen van Orange maar nu kan ik het smsje niet meer vinden! Waar worden deze opgeslagen? Hij verschijnt niet in mijn postvak in voor sms, ik krijg alleen een melding; installatie sms, vul de juiste pincode in... waar kan ik het smsje terugvinden om het nog een keer te proberen?
Connaisseur des femmes
Verwijderd
Hallo.
Ben sins kort in het bezit van een P990i.
Maar nu merk ik zoals al beschreven dat het ontvangst echt bagger is en echt heel vaak ik gewoon geen ontvangst heb,hoewel dat met al mn andere telefoons niet het geval is.
*Kan ik daar wat aan doen?
en als ik het klepje erop heb en een sms wil maken dan kan ik op geen enkele manier de normale cijfer toetsen gebruiken als invoer van tekst. en overal (ook in de handleiding) staat gewoon dat je als sms't je die kunt gebruiken als tekstinvoer net zoals alle andere telefoons.
Iemand een idee of ik mischien iets moet activeren??Heb overal al gezocht en niets kunnen vinden. Mijn toetsen blijven gewooncijfers geven. en die code kennen niet al teveel van mn vrienden hahah.Laatste vraag.
Mijn software update lukt me niet. ik Download de updater en klik die aan. dan krijg ik na een paar keuses de opdracht mijn telefoon uit te doen dan de accu eruit en weer erin en dan de C toets inhouden terwijl ik de connector van de usb erin druk en dat ik de C dan nog in moet houden...
Maar er gebeurd dan niets. het flashfilmpje blijft staan op het aansluit en c indruk gebeuren.
Wat mag ik dan normaliter verwachten???
Mijn software nu is:telefoon CXC162037 R9F011
bluetooth CXC162058 R5A01
organiser CXC162036 R5A17
CDA CDA162008/66 R8A01
Iemand een idee wat de versie inmiddels is kan het niet echt ergens vinden.
Hoop niet dat ik domme vragen heb gesteld en mensen me een beetje kunnen helpen.
Groet Frank
Ben sins kort in het bezit van een P990i.
Maar nu merk ik zoals al beschreven dat het ontvangst echt bagger is en echt heel vaak ik gewoon geen ontvangst heb,hoewel dat met al mn andere telefoons niet het geval is.
*Kan ik daar wat aan doen?
en als ik het klepje erop heb en een sms wil maken dan kan ik op geen enkele manier de normale cijfer toetsen gebruiken als invoer van tekst. en overal (ook in de handleiding) staat gewoon dat je als sms't je die kunt gebruiken als tekstinvoer net zoals alle andere telefoons.
Iemand een idee of ik mischien iets moet activeren??Heb overal al gezocht en niets kunnen vinden. Mijn toetsen blijven gewooncijfers geven. en die code kennen niet al teveel van mn vrienden hahah.Laatste vraag.
Mijn software update lukt me niet. ik Download de updater en klik die aan. dan krijg ik na een paar keuses de opdracht mijn telefoon uit te doen dan de accu eruit en weer erin en dan de C toets inhouden terwijl ik de connector van de usb erin druk en dat ik de C dan nog in moet houden...
Maar er gebeurd dan niets. het flashfilmpje blijft staan op het aansluit en c indruk gebeuren.
Wat mag ik dan normaliter verwachten???
Mijn software nu is:telefoon CXC162037 R9F011
bluetooth CXC162058 R5A01
organiser CXC162036 R5A17
CDA CDA162008/66 R8A01
Iemand een idee wat de versie inmiddels is kan het niet echt ergens vinden.
Hoop niet dat ik domme vragen heb gesteld en mensen me een beetje kunnen helpen.
Groet Frank
Verwijderd
Ik heb het probleem van het slechte bereik ook gehad, de oplossing bij mij was om hem 4x terug te laten sturen ter reparatie. Hij is eerst 2x gerepareerd zonder resultaat, daarna nieuw toestel gekregen, zonder resultaat, dus had de moed eigenlijk opgegeven. Daarna crashte windows tijdens een firmware-flash waarna het toestel dood was, weer opgestuurd ter reparatie weer een onderdeel vervangen en daarna had ik opeens wel altijd goed bereik.
Dus dat kan je misschien proberen...
Ben je alleen nog niet van de geheugen problemen af.
De andere oplossing was om 3G uit te zetten, want daar had je de telefoon voor gekocht.... toch. Want als je alleen gsm aan hebt staan heb je waarschijnlijk wel constant goed bereik.
Ik had elke keer de laatste firmware, maar het is dus waarschijnlijk ergens een hardware probleem.
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een Nokia E90, mis wel het touchscreen en een ledje dat je kan waarschuwen voor gemiste oproepen/nieuwe berichten, maar de E90 kan wel gewoon langer dan een dag aan blijven staan.
Ik heb de P990 nu nog als reserve telefoon, hij staat in mijn oplader met de laatste firmware, zonder extra software en met een prepaid sim, en zie nog geregeld dat de telefoon opnieuw opgestart is om prestaties te verbeteren. Zat laatst te kijken toen die een week aanstond, hoeveel geheugen er nog vrij was: kon niet worden weergegeven, want door geheugen problemen crashte de hele boel. Heb hem nu 5 dagen aan, en het geheugen is weer van 12mb naar 2,0mb afgenomen...
Ik vind het echt te bizar voor worden dat SE zoiets durft te verkopen, en dan niet tegemoet komt aan hun (trouwe) klanten. Het lijkt me toch niet voor niks dat firmware updates redelijk snel stopten, de telefoon redelijk snel met zijn prijs daalde, en dat de vervanger (de P1) er en redelijk snel was en een stuk goedkoper was dan de P990...
oftewel ik wens je succes, maar ben bang dat je nog wel wat problemen houdt met de P990 waar je verder niet veel aan kunt doen
Dus dat kan je misschien proberen...
De andere oplossing was om 3G uit te zetten, want daar had je de telefoon voor gekocht.... toch. Want als je alleen gsm aan hebt staan heb je waarschijnlijk wel constant goed bereik.
Ik had elke keer de laatste firmware, maar het is dus waarschijnlijk ergens een hardware probleem.
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een Nokia E90, mis wel het touchscreen en een ledje dat je kan waarschuwen voor gemiste oproepen/nieuwe berichten, maar de E90 kan wel gewoon langer dan een dag aan blijven staan.
Ik heb de P990 nu nog als reserve telefoon, hij staat in mijn oplader met de laatste firmware, zonder extra software en met een prepaid sim, en zie nog geregeld dat de telefoon opnieuw opgestart is om prestaties te verbeteren. Zat laatst te kijken toen die een week aanstond, hoeveel geheugen er nog vrij was: kon niet worden weergegeven, want door geheugen problemen crashte de hele boel. Heb hem nu 5 dagen aan, en het geheugen is weer van 12mb naar 2,0mb afgenomen...
Ik vind het echt te bizar voor worden dat SE zoiets durft te verkopen, en dan niet tegemoet komt aan hun (trouwe) klanten. Het lijkt me toch niet voor niks dat firmware updates redelijk snel stopten, de telefoon redelijk snel met zijn prijs daalde, en dat de vervanger (de P1) er en redelijk snel was en een stuk goedkoper was dan de P990...
oftewel ik wens je succes, maar ben bang dat je nog wel wat problemen houdt met de P990 waar je verder niet veel aan kunt doen
Verwijderd
@ Proximus.
De laatste organizer versie (want om die draait het) is voor Nederland R6D23. Er is nog een verbetering overheen gekomen maar niet voor de nederlandse P990i. Waarom niet is een raadsel...
Je kan je toestel 'ombouwen' voor de allerlaatste update, maar dan moet je over naar Generic World 1. Niet al te lastig, maar ik ben er nooit aan begonnen. Ergens in de pagina's van dit topic vind je daar een uitleg over.
De problemen die je noemt met je SMS'en was een typisch probleem van de firmware-versie waar jij het over hebt, is later opgelost.
Het updaten van je telefoon is een langdurend verhaal. Ik weet niet na hoeveel tijd je er mee stopt, maar het duurde bij mij de ene keer 2 minuten en de andere keer 15 minuten voordat ik in het volgende scherm kwam.
Je moet ook even kijken of je de laatste versie van het update programma hebt. Check daarvoor de site van SE. De update service (SEUS) die op de bijgeleverde CD staat is in ieder geval verouderd.
Wat de slechte ontvangst betreft: ik gebruik 3G niet voor gewoon bellen en dan is het bereik uitstekend.
Ik ben verder erg tevreden met mijn P990i, maar ik weet ook dat er mensen zijn die echt pech hebben gehad met hun toestel. Er zijn blijkbaar flink wat maandagmorgenmodellen... SE heeft in ieder geval in de support flink wat gaten laten vallen.
Wat bij mij altijd heeft geholpen is zo min mogelijk 3rd party software erop. Nu het toestel wat stabieler is, heb er iets meer op zitten, maar ik maandenlang alleen Swiss Manager toegestaan.
Succes, heb je nog vragen dan lees ik ze wel, en zal ik je proberen verder te helpen.
De laatste organizer versie (want om die draait het) is voor Nederland R6D23. Er is nog een verbetering overheen gekomen maar niet voor de nederlandse P990i. Waarom niet is een raadsel...
Je kan je toestel 'ombouwen' voor de allerlaatste update, maar dan moet je over naar Generic World 1. Niet al te lastig, maar ik ben er nooit aan begonnen. Ergens in de pagina's van dit topic vind je daar een uitleg over.
De problemen die je noemt met je SMS'en was een typisch probleem van de firmware-versie waar jij het over hebt, is later opgelost.
Het updaten van je telefoon is een langdurend verhaal. Ik weet niet na hoeveel tijd je er mee stopt, maar het duurde bij mij de ene keer 2 minuten en de andere keer 15 minuten voordat ik in het volgende scherm kwam.
Je moet ook even kijken of je de laatste versie van het update programma hebt. Check daarvoor de site van SE. De update service (SEUS) die op de bijgeleverde CD staat is in ieder geval verouderd.
Wat de slechte ontvangst betreft: ik gebruik 3G niet voor gewoon bellen en dan is het bereik uitstekend.
Ik ben verder erg tevreden met mijn P990i, maar ik weet ook dat er mensen zijn die echt pech hebben gehad met hun toestel. Er zijn blijkbaar flink wat maandagmorgenmodellen... SE heeft in ieder geval in de support flink wat gaten laten vallen.
Wat bij mij altijd heeft geholpen is zo min mogelijk 3rd party software erop. Nu het toestel wat stabieler is, heb er iets meer op zitten, maar ik maandenlang alleen Swiss Manager toegestaan.
Succes, heb je nog vragen dan lees ik ze wel, en zal ik je proberen verder te helpen.
Verwijderd
Ten eerste bedankt voor jullie andwoorden. fijn hier gewoon geholpen te worden en niet direct het andwoord (zoekfunctie) te horen.
Ik weet niet eens waar ik 3g uitzet maar volgens mij is die al uit. want heb ineens wel al een dag goed berijk. en zie nergens het 3g logootje staan(stond toch links van je provider)?
dus denk dat ik die perongeluk uit heb gezet en beter maar ook.
Mischien klink ik nu weer erg dom maar wat was dat 3G eigenlijk??
en als ik jullie begrijp moet ik dus gewoon erg lang met mn vinger op de C toets blijven tot ik iets zie gebeuren tijdens de update?
Bedankt. Frank
Ik weet niet eens waar ik 3g uitzet maar volgens mij is die al uit. want heb ineens wel al een dag goed berijk. en zie nergens het 3g logootje staan(stond toch links van je provider)?
dus denk dat ik die perongeluk uit heb gezet en beter maar ook.
Mischien klink ik nu weer erg dom maar wat was dat 3G eigenlijk??
en als ik jullie begrijp moet ik dus gewoon erg lang met mn vinger op de C toets blijven tot ik iets zie gebeuren tijdens de update?
Bedankt. Frank
Verwijderd
3G is het snelle data-netwerk voor je internet. GSM heeft max van 7kb/s? dacht ik, oftewel oud en vertrouwd, maar niet echt wat je wilt met deze telefoon lijkt me...
Als je 3G aan hebt staan, en je hebt ook nog een 3G-signaal dan zie je naast je bereik (waarbij de blauwe bovenkant grps-bereik aangeeft) een blauw bolletje met witte cirkeltjes erin, dit betekend dat je ook 3G bereik hebt. Zoals gezegd, als je hem vaak genoeg terug brengt heb je kans dat je zelfs met 3G aan, gewoon altijd bereik hebt. Bij mij gaf die soms ook wel aan dat ik bereik had, maar kon ik als nog niet gebeld worden (is wel lekker rustig, maar wil je lijkt me ook niet...)
Verder wou ik nog even kijken voor je waar dat uitzetten van 3G ook al weer kon, maar waar ik gister nog 2mb vrij had, is die nu weer gecrashed bij het ingaan van het eerste menu. Ik weet dat het ergens verstopt zat in het een drop-down menu, ik dacht van het scherm van de telefoon instellingen. Staat wel ook ergens in dit forum ;-)
Als je 3G aan hebt staan, en je hebt ook nog een 3G-signaal dan zie je naast je bereik (waarbij de blauwe bovenkant grps-bereik aangeeft) een blauw bolletje met witte cirkeltjes erin, dit betekend dat je ook 3G bereik hebt. Zoals gezegd, als je hem vaak genoeg terug brengt heb je kans dat je zelfs met 3G aan, gewoon altijd bereik hebt. Bij mij gaf die soms ook wel aan dat ik bereik had, maar kon ik als nog niet gebeld worden (is wel lekker rustig, maar wil je lijkt me ook niet...)
Verder wou ik nog even kijken voor je waar dat uitzetten van 3G ook al weer kon, maar waar ik gister nog 2mb vrij had, is die nu weer gecrashed bij het ingaan van het eerste menu. Ik weet dat het ergens verstopt zat in het een drop-down menu, ik dacht van het scherm van de telefoon instellingen. Staat wel ook ergens in dit forum ;-)
Verwijderd
het staat dus onder (klep open)
-Extra
-Configuratie scherm
-Verbindingen
-Mobiele netwerken
Dan klik je in het mobiele netwerk scherm op de titel boven in mobiele-netwerken, zodat het drop-down menu verschijnt, en daar staat onderaan:
- GSM-/3G-netwerken
Dit zet je op alleen GSM, om te kijken of dat je bereikbaarheid vergroot.
Ik heb weer 14,6mb geheugen vrij, ben benieuwd voor hoelang ...
-Extra
-Configuratie scherm
-Verbindingen
-Mobiele netwerken
Dan klik je in het mobiele netwerk scherm op de titel boven in mobiele-netwerken, zodat het drop-down menu verschijnt, en daar staat onderaan:
- GSM-/3G-netwerken
Dit zet je op alleen GSM, om te kijken of dat je bereikbaarheid vergroot.
Ik heb weer 14,6mb geheugen vrij, ben benieuwd voor hoelang ...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 01:17 ]
Verwijderd
Dankje jongens.
Ik had dat al gevonden. en heb hem nu op gsm staan en heb nu aldoor berijk.
Laat hem lekker zo staan aangezien ik toch wel berijk wil.
Dat terug sturen gaat moeilijk aangezien ik de telefoon van iemand heb overgekocht. en verder geen bon heb. weet niet eens hoe oud het toestel is.
Mn updat wou ook ineens gister avond. opende update. deet mn phone uit ,batterij eruit en weer erin,toen op de c drukken en inhouden en stekkertje erin en na ongeveer 3 seconden kreeg ik al een ander beeld. maar tjonge wat duurt zo'n update lang zeg..
heb nu de nieuwste versie denk ik. en mn sms probleem met het kepje is ook verholpen zoals jullie al aangaven.
Dus ben eerst weer tevreden.
Het enige waar ik nog aan moet wennen met dit toestel is de grote ervan. Tis wel een bakbeest. maar toch ook wel weer erg stoer en mooi.
Bedankt jongens.
Frank.
Dat terug sturen gaat moeilijk aangezien ik de telefoon van iemand heb overgekocht. en verder geen bon heb. weet niet eens hoe oud het toestel is.
Mn updat wou ook ineens gister avond. opende update. deet mn phone uit ,batterij eruit en weer erin,toen op de c drukken en inhouden en stekkertje erin en na ongeveer 3 seconden kreeg ik al een ander beeld. maar tjonge wat duurt zo'n update lang zeg..
heb nu de nieuwste versie denk ik. en mn sms probleem met het kepje is ook verholpen zoals jullie al aangaven.
Het enige waar ik nog aan moet wennen met dit toestel is de grote ervan. Tis wel een bakbeest. maar toch ook wel weer erg stoer en mooi.
Bedankt jongens.
Frank.
Ik heb mijn P990i ook alweer bijna 2 jaar, en ben nog steeds zeer tevreden. Wel apart dat de meningen zo enorm varieren. Dat hij zo'n groot scherm heeft, vind ik juist prettig, gezien ik op die van mij ook TomTom Navigator heb staan. Ook moet ik zeggen dat ik die flip eraf heb geschroevd, dan ziet hij er ineens veel slanker uit. Eigenlijk zie ik zowiso geen voordeel van die flip. Alle functies zijn prima zonder flip bruikbaar. Sterker nog, de meeste functies werken juist beter zonder flip (of met open flip). Als het goed is heb je zo'n strookje bij je telefoon. Die kun je erop schroeven, als je de flip eraf schroeft. Anders houd je een "gat", op de plek waar je flip gezeten heeft. De stabiliteit is volgens mij ook beter zonder flip.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 06:42:
Dankje jongens.
Bedankt jongens.
Frank.
Verwijderd
Ha Proximus, fijn dat alles weer beter loopt nu je update is gelukt. Nu heb ik al weer een tijdje niet geupdate, en ben benieuwd wat de laatste organizer versie is. Is dat R6D23? Of hoger?[b][message=29903978,noline]
(ik kan zelf niet makkelijk checken, want dan moet ik een PC opzoeken. Ik werk met een Mac)
Verwijderd
Jammer, ik blijf steeds hopen dat de laatste update ook nog komt. Maar deze voldoet prima...!Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 07:46:
Nee heb de versie R6D23.dus dat is nog niets veranderd.
Laatste update gaat niet meer gebeuren, de allernieuwste is R6E28, en die kan je alleen installeren als je de CDA code van je telefoon verandert naar World Generic 1. En die R6E28 is alweer in augustus vorig jaar uitgebracht, inmiddels is de opvolger (P1i) er al geruime tijd, dus lijkt me sterk dat er nog wat gaat gebeuren.
Hier in NL (CDA/66) zijn we blijven steken bij R6D23, met de beruchte bug dat bijv. het ingedrukt houden van de spatiebalk niet meer werkt (normaal zou je dan de numpad op het scherm krijgen).
Onbegrijpelijk van SE dat ze voor alle andere regio's niet ook gewoon naar de laatste firmware kunnen upgraden.
Zelf gisteren ook m'n CDA code veranderd naar World Generic 1, dus ik draai inmiddels ook R6E28.
Was nl. bezig om het klepje er weer eens af te halen, aangezien die al de nodige krassen had, en bij nader inzien is de telefoon zonder klepje toch een stuk lichter en makkelijker in broek/jaszakken te stoppen
Hier in NL (CDA/66) zijn we blijven steken bij R6D23, met de beruchte bug dat bijv. het ingedrukt houden van de spatiebalk niet meer werkt (normaal zou je dan de numpad op het scherm krijgen).
Onbegrijpelijk van SE dat ze voor alle andere regio's niet ook gewoon naar de laatste firmware kunnen upgraden.
Zelf gisteren ook m'n CDA code veranderd naar World Generic 1, dus ik draai inmiddels ook R6E28.
Was nl. bezig om het klepje er weer eens af te halen, aangezien die al de nodige krassen had, en bij nader inzien is de telefoon zonder klepje toch een stuk lichter en makkelijker in broek/jaszakken te stoppen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Eigenlijk wil ik ook over naar GW1, maar dat kan alleen met een PC en niet met Mac. Seus werkt niet op een Mac. En het is toch een werkje waar ik even rustig voor wil zitten..
Toch binnenkort de PC van m'n zwager eens een middagje claimen!
Bevalt het trouwens zonder klep? Een paar updates terug gebruikte ik de p990i zonder klep, maar vond dat niet erg handig, omdat niet alle functionaliteiten van de klep goed waren vertegenwoordigt zonder klep!
Is dat nu beter?
Bevalt het trouwens zonder klep? Een paar updates terug gebruikte ik de p990i zonder klep, maar vond dat niet erg handig, omdat niet alle functionaliteiten van de klep goed waren vertegenwoordigt zonder klep!
Is dat nu beter?
Het is niet veel anders geworden. Maar ik werk nu al bijna een jaar zonder klep en ik kan er prima mee werken.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:24:
Eigenlijk wil ik ook over naar GW1, maar dat kan alleen met een PC en niet met Mac. Seus werkt niet op een Mac. En het is toch een werkje waar ik even rustig voor wil zitten..
Is dat nu beter?
Verwijderd
Toch maar eens proberen, met klep is in gebruik wel handig, maar qua 'draagcomfort' een beetje fors!
Links- of rechtsdragend is altijd weer een afweging... ;-)
Links- of rechtsdragend is altijd weer een afweging... ;-)
Verwijderd
Zijn hier macgebruikers die weten hoe ik programma's kan installeren op de p990i? Ik krijg Tomtom er niet goed af (nu een losse navi) en op de een of andere manier kan ik de agenda en contacten niet meer syncen. Wil even een schone install maken.
Heb de pc waarmee ik dit deed al een tijd niet meer...
Wat bedoel je met schone install? Ik gooi mijn Contacten via de BlueTooth over naar mijn Mac. Dat werkt prima. Mijn Agenda heb ik met GooSync ge sync-ed met mijn Google Agenda. En die is dan weer gesync-ed met mijn iCal.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:11:
Zijn hier macgebruikers die weten hoe ik programma's kan installeren op de p990i? Ik krijg Tomtom er niet goed af (nu een losse navi) en op de een of andere manier kan ik de agenda en contacten niet meer syncen. Wil even een schone install maken.
Verwijderd
Als je de firmwareversie R6D23 hebt kun je met SonyEricsson P990i iSync Plugin Version_1.07 (zoek effe met google) je contacten en agenda syncen tussen mac en P990i. Dit gaat dan via iSync, werkt prima.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:11:
Met M600USBFileEnabler (ook effe googlen) kan je P990 met de usb-kabel aan je mac hangen en daadwerkelijk je memorystick benaderen.
TomTom heb ik niet geinstalleerd staan, maar ergens op dit forum kwam dat onderwerp al eens voorbij.
Hoop dat je er wat aan hebt, succes
Verwijderd
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb een aantal SlovoEd woordenboeken, Docs to Go, etc. destijds via Windows geïnstalleerd. Dat ging via een programma van SE, maar dat draait niet op osx. Omdat ik ik TomTom er maar niet goed af kreeg waardoor hij maar bleef zeuren en m'n agenda, tot overmaat van ramp, niet meer wilde syncen heb ik gisteren de gehele telefoon maar een hard reset gegeven. Wat ik me nu eigenlijk afvraag, is hoe ik m'n programma's er weer op kan zetten.
M'n agenda en contacten syncen weer keurig overigens.
Verwijderd
Zet de .sis bestanden op de memory stick (bijvoorbeeld d.m.v. M600USBFileEnabler) en installeer via Extra > Configuratiescherm > Overige > Installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:40:
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb een aantal SlovoEd woordenboeken, Docs to Go, etc. destijds via Windows geïnstalleerd. Dat ging via een programma van SE, maar dat draait niet op osx. Omdat ik ik TomTom er maar niet goed af kreeg waardoor hij maar bleef zeuren en m'n agenda, tot overmaat van ramp, niet meer wilde syncen heb ik gisteren de gehele telefoon maar een hard reset gegeven. Wat ik me nu eigenlijk afvraag, is hoe ik m'n programma's er weer op kan zetten.
Verwijderd
Ik heb dit toestel al meer als een jaar en tot een maand geleden nooit problemen mee gehad.
Vorige maand stuurde ik iemand een sms terug met de knop antwoorden. De telefoon gaf aan dat het bericht niet verstuurd was dus had ik er nog 1 gestuurd die vervolgens ook niet aan kwam. Een paar minuten later kreeg ik een sms van die persoon waar ik een bericht heen gestuurd had. Hij had het 1ste bericht al 8 keer gekregen. Dit bleef heel de dag zo door gaan. KPN gebeld en die vertelde mij dat het probleem bij de ontvanger zat. Zijn telefoon zou geen seintje aan de centrale geven dat het bericht ontvangen was.
Later kwam dit probleem vaker voor en kwam ik er achter dat de "sms bom" stoptte als ik mijn toestel uit en aan zette. Het probleem deed zich alleen voor als ik antwoordde op een sms bericht. Wanneer ik een nieuw bericht maakte gebeurt dit niet. Lijkt mij dus echt in mijn P990i te zitten.
Ik heb de volgende software versies:
Telefoon R7A001
Bluetooth R4F01
organiser: R3B01
CDA: R3A02
Alleen nu is het zo dat er helemaal geen berichten meer verstuurd kunnen worden.
Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?
Vorige maand stuurde ik iemand een sms terug met de knop antwoorden. De telefoon gaf aan dat het bericht niet verstuurd was dus had ik er nog 1 gestuurd die vervolgens ook niet aan kwam. Een paar minuten later kreeg ik een sms van die persoon waar ik een bericht heen gestuurd had. Hij had het 1ste bericht al 8 keer gekregen. Dit bleef heel de dag zo door gaan. KPN gebeld en die vertelde mij dat het probleem bij de ontvanger zat. Zijn telefoon zou geen seintje aan de centrale geven dat het bericht ontvangen was.
Later kwam dit probleem vaker voor en kwam ik er achter dat de "sms bom" stoptte als ik mijn toestel uit en aan zette. Het probleem deed zich alleen voor als ik antwoordde op een sms bericht. Wanneer ik een nieuw bericht maakte gebeurt dit niet. Lijkt mij dus echt in mijn P990i te zitten.
Ik heb de volgende software versies:
Telefoon R7A001
Bluetooth R4F01
organiser: R3B01
CDA: R3A02
Alleen nu is het zo dat er helemaal geen berichten meer verstuurd kunnen worden.
Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?
Verwijderd
Ik heb niet zozeer een oplossing, maar je loopt een flink aantal firmware updates achter. Al lijkt het niet al te logisch, wellicht zit het probleem toch in je telefoon of beter: in je firmware. In den beginne zijn er allerlei problemen geweest met zo ongeveer alles, en waarom dan niet met sms...
Doe een firmware update en kijk eens of dat helpt. Succes
Doe een firmware update en kijk eens of dat helpt. Succes
hallo,
ik heb zojuist mijn p990 ook naar GW1 omgetoverd, nu heb ik alleen het probleem dat ik geen enkele app meer kan instaleren, ik krijg steeds de error: "onderdeel is niet door beveiligingscontrole gekomen kan niet installeren" verder " cerftificaat was verlopen op het moment dat het werd gebruikt."
dit is zeer frustrerend, heeft iemand aub een idee hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt...
(edit), ik heb eindelijk uitgevonden waarom,,, en het was: de datum stond verkeerd ingesteld
( mei 2007), erg dat zo'n onopvallend iets je hele systeem kan verkl*ten
ik heb zojuist mijn p990 ook naar GW1 omgetoverd, nu heb ik alleen het probleem dat ik geen enkele app meer kan instaleren, ik krijg steeds de error: "onderdeel is niet door beveiligingscontrole gekomen kan niet installeren" verder " cerftificaat was verlopen op het moment dat het werd gebruikt."
dit is zeer frustrerend, heeft iemand aub een idee hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt...
(edit), ik heb eindelijk uitgevonden waarom,,, en het was: de datum stond verkeerd ingesteld

[ Voor 19% gewijzigd door Skyper864 op 18-05-2008 18:35 ]
ik kreeg de beveiligingscoltrole error telkens ik swiss manager wou installeren. een andere versie(nieuwer wsl) en geen problemen meer...
heeft iemand trouwens een idee waar ik een nieuwe flip kan kopen? ik heb deze er weer op gevezen maar ik was vergeten dat er enkele toetsen defect zijn...
heeft iemand trouwens een idee waar ik een nieuwe flip kan kopen? ik heb deze er weer op gevezen maar ik was vergeten dat er enkele toetsen defect zijn...
Verwijderd
Ik wil graag een back-up maken van smsjes, telefoon nummers van m'n p990i. Dat kan met de pc suite, in telefoon modus. Probleem is, is dat de pc de telefoon niet ziet in telefoon-modus. Is er nog een andere mogelijkheid om daar een back-up van te maken, of deze gegevens te behouden?
ook een vraag over synchronisatie en smsjes. een maatje van me heeft een k770i en die heeft sinds deze week een pc suite 3.209 o.i.d. In deze manager kan je ook de smsjes lezen die in je telefoon staan. Via de door mij geinstalleerde nieuwe versie van pc suite 1.5.8 (voor smartphones) is dit niet het geval. Is er toch een mogelijkheid om die smsjes via zo'n manager op mijn pc te bekijken?
Ik ben sinds een jaar een tevreden gebruiker van TomTom Navigator 6.020 op mijn smartphone (Sony Ericsson P990i), met een kaart van ongeveer 2 jaar oud (V6.75). De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat de kaart hoog nodig aan vervanging toe is. Maar als ik op Laatste kaart TomTom Navigator kijk, blijkt er nog geen nieuwe kaart te zijn. Klopt dat? Zijn er andere oplossingen om mijn kaart te updaten (mapshare)?
Of moet ik overstappen op een ander pakket? Zo hoorde ik pas iemand over Sygic Sygic navigatie software voor Smartphones op zijn Nokia. Voor die software komen nog wel regelmatig updates uit. Alleen staat mijn telefoon niet genoemd bij compatible telefoons. Wel dat deze software geschikt is voor Symbian (UIQ?). Is er iemand die dit werkend heeft? Het mag ook een Sony Ericsson P1i zijn, die draait hetzelfde OS als mijn P990i. Beetje zonde om dit pakket aan te schaffen, als dit niet werkt op mijn telefoon.
Of moet ik overstappen op een ander pakket? Zo hoorde ik pas iemand over Sygic Sygic navigatie software voor Smartphones op zijn Nokia. Voor die software komen nog wel regelmatig updates uit. Alleen staat mijn telefoon niet genoemd bij compatible telefoons. Wel dat deze software geschikt is voor Symbian (UIQ?). Is er iemand die dit werkend heeft? Het mag ook een Sony Ericsson P1i zijn, die draait hetzelfde OS als mijn P990i. Beetje zonde om dit pakket aan te schaffen, als dit niet werkt op mijn telefoon.
Verwijderd
Helaas, Sygic draait alleen op Series 60, (één van) Nokia's GUI's voor Symbian.
Wat de kaartversies voor TomTom betreft: er zijn allang nieuwere versies (we zitten ergens in de 8.xx), maar deze worden niet meer specifiek geschikt gemaakt voor TomTom Navigator. Wellicht dat een TomTom One-variant ook met Navigator werkt?
Wat de kaartversies voor TomTom betreft: er zijn allang nieuwere versies (we zitten ergens in de 8.xx), maar deze worden niet meer specifiek geschikt gemaakt voor TomTom Navigator. Wellicht dat een TomTom One-variant ook met Navigator werkt?
Verwijderd
Als ik wat krijg via bluetooth (foto, mp3tje), druk dus gewoon op accepteren.. als deze dan klaar is met verzenden opent de pda een "beam" waar ik kan kiezen tussen opslaan en verwijderen. Dat is opzich al irritant, want ik accepteer natuurlijk niet zomaar alles van iedereen. Ik druk op opslaan, en dat duurt soms wel 5 minuten voor ie iets heeft opgeslagen, een dood normaal mp3tje van 5mb.
Boven op dat alles, slaat ie het bestand dan op in berichten, waardoor ik eerst berichten moet openen, bestand moet openen, en dan kan ik em pas opslaan op m'n memory stick of waar ik em ook zou willen.
Heb het forum al ff doorgepluist, maar kan hier niks over vinden. Lijkt alsof ik een van de weinigen ben die last hiervan heeft? Heb ook zo niks kunnen vinden bij enige instellingen om dit te wijzigen.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is, alvast bedankt!
Boven op dat alles, slaat ie het bestand dan op in berichten, waardoor ik eerst berichten moet openen, bestand moet openen, en dan kan ik em pas opslaan op m'n memory stick of waar ik em ook zou willen.
Heb het forum al ff doorgepluist, maar kan hier niks over vinden. Lijkt alsof ik een van de weinigen ben die last hiervan heeft? Heb ook zo niks kunnen vinden bij enige instellingen om dit te wijzigen.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is, alvast bedankt!
Verwijderd
Met geopende klep kan je het bestand gewoon aanklikken/tippen. Het bestand opent zich en daarna sla ik het op op de juiste plek. Werkt prima!Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:42:
Niemand voor het bovenstaande een oplossing?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 22:43 ]
Verwijderd
Het lijkt er op dat dit topic langzaam is gestorven... jammer. Heb er veel aan gehad. We hebben zeker allemaal de nieuwe G900 aangeschaft... ik wel in ieder geval. Ben daar zeer tevreden over! Dus nu snel naar het G900 topic...! Het SonyEricsson G700/G900 Topic. Byebye!
Mijn P990i doet het, maar ik ben in de race voor een nieuwe telefoon. Het is al weer twee jaar terug dat deze topic was begonnen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:06:
Het lijkt er op dat dit topic langzaam is gestorven... jammer. Heb er veel aan gehad. We hebben zeker allemaal de nieuwe G900 aangeschaft... ik wel in ieder geval. Ben daar zeer tevreden over! Dus nu snel naar het G900 topic...! Het SonyEricsson G700/G900 Topic. Byebye!
Verwijderd
Heeft iemand nog een goed progje om je SMSjes op te slaan en die te verplaatsen naar een ander (WM) toestel?
Ikzelf maak ook nog steeds gebruik van deze phone en eigenlijk nooit echt problemen gehad.
Binnenkort nog maar eens aan de update hangen, maar verwacht niet dat er een nieuwe versie is.
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor de HTC Touch HD, maar ik denk dat ik een simonly ga nemen en volgend jaar pas weer naar een nieuwe ga kijken.
Binnenkort nog maar eens aan de update hangen, maar verwacht niet dat er een nieuwe versie is.
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor de HTC Touch HD, maar ik denk dat ik een simonly ga nemen en volgend jaar pas weer naar een nieuwe ga kijken.
Verwijderd
Ik ben ook nog steeds erg blij met de P990i. Ik heb nu een G900 voor prive, en gebruik de P990 voor m'n werk. Ideaal! En valt bovendien lekker op tussen de Nokia's... Zeker nu ik 'm zonder klep gebruik, komen de blauwe toetsjes mooi uitArunia schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:57:
Ikzelf maak ook nog steeds gebruik van deze phone en eigenlijk nooit echt problemen gehad.
Blijf 'm gebruiken tot-ie er echt mee kapt!
En in mijn geval, tot ik een telefoon heb gevonden die significante meerwaarde biedt boven dit ding. Goed, het intern geheugen is flink te klein op de P990i, maar ja... het doet het nog steeds aardig. En de smart phones van tegenwoordig zien er geiler uit, maar echt meerwaarde... Ik vind het tegenvallen.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:00:
[...]
Ik ben ook nog steeds erg blij met de P990i. Ik heb nu een G900 voor prive, en gebruik de P990 voor m'n werk. Ideaal! En valt bovendien lekker op tussen de Nokia's... Zeker nu ik 'm zonder klep gebruik, komen de blauwe toetsjes mooi uit.
Blijf 'm gebruiken tot-ie er echt mee kapt!
Op dit moment van Gdesk de beta 0.33E geinstalleerd. Er zit dus een slide functie op.
Je kunt nu de verschillende pagina's "sliden".
We zijn dus weer met functies geupgrade!
Je kunt nu de verschillende pagina's "sliden".
We zijn dus weer met functies geupgrade!
Sorry dat ik dit oude topic nog even naar boven haal.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:01:
Helaas, Sygic draait alleen op Series 60, (één van) Nokia's GUI's voor Symbian.
Ik had wel rondgekeken naar een nieuwe smartphone, voornamelijk vanwege het uitblijven van nieuwe kaarten voor Tomtom, maar heb eigenlijk geen goed alternatief gevonden. Ik vind mijn P990i nog steeds het prettigste: echt qwerty toetsenbord (direct te gebruiken), relatief groot scherm in verhouding tot de afmetingen van de smartphone (efficient ruimte gebruik).
Verwijderd
Wil toch wel even hier iedereen bedanken voor al de bijdrage's die hier staan.Was zelf opzoek naar een phone met PDA en als t ff kon een camera voor weinig geld.Heb sinds vandaag een geheel nieuwe P990i tot mn beschikking.Gelijk aan de update gehangen , vers uit de doos en moet zeggen dat het tot nu toe nog niet een keer is fout gegaan met hangen, crashen of wat dan ook.Zal t mazzel zijn? Wie weet wat dat ding nog allemaal gaat uithalen in de toekomst.... Maar zoals gezegd, iedereen die hier zn bijdrage heeft neer gezet, echt bedankt, want heb niet eens de gebruiksaanwijzing ook maar nodig gehad.
Mijn excuses dat ik dit oude topic omhoogschop, maar ik zit met een eigenaardigheidje op mijn p990.
Na lange tijd heb ik hem toch maar weer van de zolder gehaald om mijn htc diamond te vervangen. Ik heb genoeg van WM 6.x
Nu wilde ik hem updaten. Heeft een redelijk oude FW volgens mij. De CDA is cda162007/Z R2A01 Die Z baart mij zorgen, ik kan er vrij weinig over vinden en SEUS geeft aan dat dit de laatste versie zou zijn. Dat klopt volgens mij niet. SEUS is de laatste versie van SE.
Ik heb dit http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html alles doorgelezen, maar dat brengt me niet veel verder.
Iemand die in de goede richting kan brengen?
De GSM komt overigens uit een duitste mediamarkt en heeft alleen UK en DE als taalkuze.
Na lange tijd heb ik hem toch maar weer van de zolder gehaald om mijn htc diamond te vervangen. Ik heb genoeg van WM 6.x
Nu wilde ik hem updaten. Heeft een redelijk oude FW volgens mij. De CDA is cda162007/Z R2A01 Die Z baart mij zorgen, ik kan er vrij weinig over vinden en SEUS geeft aan dat dit de laatste versie zou zijn. Dat klopt volgens mij niet. SEUS is de laatste versie van SE.
Ik heb dit http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html alles doorgelezen, maar dat brengt me niet veel verder.
Iemand die in de goede richting kan brengen?
De GSM komt overigens uit een duitste mediamarkt en heeft alleen UK en DE als taalkuze.
Je kunt hem overzetten op Generic world. Die heeft zelfs nog een hogere versie.
Dat kost je even wat tijd, maar is het wel waard.
Ik gebruik mijn P990i nu weer voor mijn werk. Zelf heb ik voor prive een HTC Touch 3g met Mobile 6.1 en nog wat software erbij (hier ben ik zelf heel erg tevreden over.).
Dat kost je even wat tijd, maar is het wel waard.
Ik gebruik mijn P990i nu weer voor mijn werk. Zelf heb ik voor prive een HTC Touch 3g met Mobile 6.1 en nog wat software erbij (hier ben ik zelf heel erg tevreden over.).
Dat overzetten naar Generic World lukt dus niet. Ik heb de stappen in de link van mijn vorige post gevolgd, maar ik loop vast bij het zoeken naar de files van resp. 350 en 420bytes. Die zijn er gewoonweg niet.
Het is inmiddels gelukt middels XS++
Het is inmiddels gelukt middels XS++
[ Voor 8% gewijzigd door O085105116N op 30-10-2009 12:42 ]