[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Een hele tijd geleden heb ik me een Mapower KC31-N aangeschaft... Al snel liep ik tegen de limitaties van de gebruikte NAS-software aan, vooral bij het aantal te sharen folders enzomeer.
Ding dus gedegradeerd tot dure externe usb2-behuizing.
Tot ik lucht kreeg van de fall-update voor xbox360, mbt het afspelen van divx/xvid video, en dat dat dus misschien een andere toepassing voor mijn KC31-N zou kunnen zijn.
Mijn idee was dus aan de ene kant hang ik dat ding volstouw via mijn netwerk, en aan de andere kant hang ik 'm via USB aan m'n xbox.
Gisteren een aantal uren beziggeweest om het ding terug aan de gang te krijgen, wat ook gelukt is, na veel en langdurig vloeken en tieren ;)
Nu komt het echter : hang ik dat ding rechtstreeks aan mijn router, dan is er geen vuiltje aan de lucht en werkt alles naar behoren.
Van zodra er een switch of hub tussen de KC31-N en de router komt, kan ik het ding niet meer benaderen, noch via ftp, noch via de webinterface.
En ik weet dat het ooit zo gewerkt heeft, want ik heb het zo aan de gang gehad voor een paar weken icm m'n oude xbox.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Volgens mij is de Conceptronic overal alweer uitverkocht :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

....... ik wil er ook een gvd :S

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net m'n dns323 binnen... wat een sexy ding!
nu die hdds nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Woei, ik heb zojuist m'n CH3SNAS opgehaald bij 4Launch. (Waar ze overigens meteen weer uitverkocht zijn. :P) En het is inderdaad een Black Box versie. :)
De eerste indruk is in ieder geval goed, er komt vrijwel geen geluid van het apparaat en het installeren is een eitje. Heb er maar gelijk firmware 1.03 beta 3 op gezet.

Ben nu losse MP3's aan het transferen, en dat gaat toch vrij vlot over een Gbit lijn. Ik doe het gewoon vanuit de Verkenner van Vista naar een share op een RAID 1 set. (2x WD5000AAKS) Dit gaat ongeveer met 13 - 15MB/sec. Ik verwacht dat de snelheid nog wel wat hoger zal liggen bij het transferen van grotere bestanden, maar dat komt later vanavond wel.

[edit]
Grote files over SMB transferen met ongeveer 16MB/sec, niet bepaald lichtsnelheid, maar dat hoeft ook niet. FTP upload viel wel tegen met gemiddeld 7MB/sec, maar dat is ook wel normaal.
Misschien eens een keer met een écht protocol gaan testen. :P
Sowieso moet ik nog aan de fun_plug.

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-12-2007 21:02 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schijnbaar is de CH3SNAS inderdaad bij sommige partijen al weer uitverkocht.. Volgens andere webshops is hij echter zeer goed op voorraad bij hun leveranciers dusss...

rondzoeken loont de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hij stond op voorraad bij 4Launch toen ik bestelde. Ik de boel overboeken, uitverkocht. Nu maar hopen dat het niet zo'n eindeloos verhaal wordt als bij Mart :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zojuist de Conceptronic CH3SNAS besteld bij Cool Prices, inclusief verzendkosten ongeveer EUR. 152,00

Hij was inderdaad op veel plaatsen uitverkocht, dus als je snel bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

--MeAngry-- schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:49:
Grote files over SMB transferen met ongeveer 16MB/sec, niet bepaald lichtsnelheid, maar dat hoeft ook niet. FTP upload viel wel tegen met gemiddeld 7MB/sec, maar dat is ook wel normaal.
Vreemd, hier haalde ik 20MB/sec voor beiden. Is dit met 1Gbps?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:12:
Ik ben zojuist de Conceptronic CH3SNAS besteld bij Cool Prices, inclusief verzendkosten ongeveer EUR. 152,00

Bedankt voor de tip! De mijne staat inmiddels ook in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Je kan met FreeNas ook zelf van een oude pc een gratis nas bouwen, dat gaat ook best prima, alleen ja je zit dan met een oude pc ipv een leuk klein kastje...je kan ook een goedkope budget pc maken, een paar grote sata schijven erin en klaar...

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

dawauz schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:42:
Je kan met FreeNas ook zelf van een oude pc een gratis nas bouwen, dat gaat ook best prima, alleen ja je zit dan met een oude pc ipv een leuk klein kastje...je kan ook een goedkope budget pc maken, een paar grote sata schijven erin en klaar...
Das waar, maar gebruikt wel meer stroom ook :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:15:
[...]

Das waar, maar gebruikt wel meer stroom ook :)
i second that... dat was voor mij vooral de reden waarom ik voor een "leuk klein bakje" heb geopteerd. nuja, dat, en de gemakkelijkheidsfactor, je bent toch al snel wat tijd kwijt aan zoiets te bouwen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Arfman schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:09:
Hij stond op voorraad bij 4Launch toen ik bestelde. Ik de boel overboeken, uitverkocht. Nu maar hopen dat het niet zo'n eindeloos verhaal wordt als bij Mart :+
Reken er maar wel op. levering uitgesteld tot 19 december |:( Ik had gehoopt op een <+:) kado voor mezelf, maar helaas....
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:12:
Het zal me verbazen als hij bij andere shops wel fatsoenlijk leverbaar is... :?

[ Voor 32% gewijzigd door Mart! op 06-12-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Nog 7 op voorraad volgens hun webstek, prijs 2 euro omhoog vandaag.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik heb hem vanochtend besteld en al wel een track and trace code van hen ontvangen. Ik vermoed dat ik hem een dezer dagen toch wel binnen krijg dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grrrrrmbl. Ik haat inaccurate voorraadsystemen. Volgende keer wordt het gewoon weer cool-prices :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Owkay, ik geef het op, mijn Mapower KC31N wordt terug een dure externe USB2-case...
Had ik gisteren eindelijk alles zo ver om te gaan testen met verschillende hubs en switches ertussen, b0rked het ding en laadt 'ie z'n bootloader niet, waardoor ik het nas-gedeelte dus niet kan bereiken. Dan maar weer terug de kast in met 't ding.
Nu, andere koek : zijn er ook van die NAS dingetjes die ook nog een USB aansluiting hebben, om 'm te gebruiken als external HD?
Dit vw de mogelijkheid om 'm dan via LAN vol te stouwen en via X360 te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:35
Er is nu ook een nieuwe LaCie NAS op de markt, de LaCie 2big Network (RAID-systeem met 2 schijven) voor een redelijk goedkope prijs.

Qua prijs is de LaCie iets duurder (330 tegenover 143+2x88=319 (Conceptronic met 2x Samsung 500GB bij 4Launch))

Nu was ik benieuwd of er al mensen ervaring mee hebben? Ik zit te twijfelen tussen de LaCie en de Conceptronic. Qua specs zijn ze redelijk gewaagd aan elkaar (LaCie mist alleen iTunes server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Is het trouwens mogelijk om, net als bij de synologies, een usb-geluidskaart eraan te hangen, en er mp3s mee af te spelen? Lijkt me erg gaaf als je voor een 10tje extra een mooie player hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:52:
Nu, andere koek : zijn er ook van die NAS dingetjes die ook nog een USB aansluiting hebben, om 'm te gebruiken als external HD?
Daar zijn er meerdere van, zelfs best wel goedkoop, maar dan is het per definitie fat32, dus grote iso's kun je dan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist de NAS gecancelled bij 4Launch (geen enkel probleem, goeie service) en besteld bij Cool-Prices en betaald via iDeal. Ongeduldigheid is een bitch :(
Nog steeds opvoorraad bij CP volgens hun site, dus voor degenen die ook op jacht zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Welke NAS-systemen zijn, waar 2 IDE schijven in kunnen ?
Heb er namelijk op dit moment 2 in een oude PC zitten die als file-servertje dient.
Ik zit te denken aan een NAS die met 2 IDE-schijven in RAID 1 kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:27:
[...]

Daar zijn er meerdere van, zelfs best wel goedkoop, maar dan is het per definitie fat32, dus grote iso's kun je dan vergeten.
Fat32 is ook het enige dat de X360 kan vreten, dus dat komt goed uit >:)
Ik zie in de TS ook wel USB aansluitingen staan, maar of deze nu ook als full usb te gebruiken zijn, of enkel voor uitbreiding van capaciteit is nu de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
ok, ik heb dus iets vernaggeld vermoed ik ;)

Ik had met bloedspoed een 500GB schijf nodig ivm een sterfende server.
De winkel had alleen nog maar een maxtor shared storage II met 500GB

Eenmaal dat ding ontvangen, direct uit elkaar geschroeft, in PC gehangen, schijven geformateerd naar NTFS en data gebackupts.

Bovenstaand verhaal was dus een aantal maanden geleden.
Nu wil ik dat ding weer gebruiken waar deze eigenlijk voor bedoeld was, maar hoe "recover" ik die 500GB schijf zodat het weer gaat werken?

De maxtor software vind niets als ik zoek op het netwerk :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 17-09 16:41

Garyu

WW

Je hebt per ongeluk ook het besturingssysteem erafgeformateerd?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Garyu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:27:
Je hebt per ongeluk ook het besturingssysteem erafgeformateerd?
ach, niet echt per ongeluk, ik had gewoon met een mega bloedspoed een 500GB schijf nodig destijds, dus inderdaad alle partities eraf geknikkert.

is er nog hoop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
Arfman schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:43:
Zojuist de NAS gecancelled bij 4Launch (geen enkel probleem, goeie service) en besteld bij Cool-Prices en betaald via iDeal. Ongeduldigheid is een bitch :(
Nog steeds opvoorraad bij CP volgens hun site, dus voor degenen die ook op jacht zijn ...
Dank voor de tip _O_ morgen is ie in huis.

offtopic:
heb je vroeger in een TFC clan genaamd -M- / [-US-] gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

jbr schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:37:
[...]

Vreemd, hier haalde ik 20MB/sec voor beiden. Is dit met 1Gbps?
Heb jij em in RAID 0 hangen? Mijn schijven hangen namelijk in RAID 1, en daarbij had ik het ook over schrijfsnelheden. Waarschijnlijk gaat lezen iets sneller, maar ik heb em nu aan 100mbit hangen, dus kan het niet testen.
Binnenkort hang ik em aan een Gbit switch, dus dan kunnen we wat beter gaan benchmarken. :)

Verder heb ik het ding al aardig gestript dmv fun_plug. Heb alle services die het ding standaard had uitgeschakeld, en heb er Lighttpd, PHP5 en MySQL in een Debian Etch chroot op geinstalleerd. Draait als een trein. 8)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Loopt ie met 64MB niet te snel uit zjin geheugen? Dat ie continu staat te "swappen" naar je usb stick?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 17-09 16:41

Garyu

WW

Jimmie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:04:
Er is nu ook een nieuwe LaCie NAS op de markt, de LaCie 2big Network (RAID-systeem met 2 schijven) voor een redelijk goedkope prijs.

Qua prijs is de LaCie iets duurder (330 tegenover 143+2x88=319 (Conceptronic met 2x Samsung 500GB bij 4Launch))

Nu was ik benieuwd of er al mensen ervaring mee hebben? Ik zit te twijfelen tussen de LaCie en de Conceptronic. Qua specs zijn ze redelijk gewaagd aan elkaar (LaCie mist alleen iTunes server).
Dat ziet er ook uit als een interessant doosje.

Alleen: ondersteunt ie ook uPnP? Ik wil binnenkort namelijk een streaming device aan mijn stereo gaan koppelen, en dan moet m'n toekomstig NAS dat natuurlijk wel ondersteunen. Ik kan er iig niks over vinden op de Lacie website?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:43:
Inderdaad een goede tip _/-\o_ , heb de dns-323 snel gecancelled bij Komplett (ook geen enkel probleem, goeie service) en een CH3SNAS bij coolprices besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Als ik het goed heb heeft de Conceptronic CH3SNAS dus een USB poort waardoor je 'm ook aan je PC kan hangen? En dan nog een USB poort om te gebruiken voor een USB-printer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jimmie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:44:
[...]

Dank voor de tip _O_ morgen is ie in huis.

offtopic:
heb je vroeger in een TFC clan genaamd -M- / [-US-] gezeten?
Hij is verzonden zegt CP :)

offtopic:
Ja, inderdaad :D Je bent me waarschijnlijk tegengekomen op de XS4ALL TFC servers?
Heb ook in NIR gezeten en op Drome 7 met MMC meegespeeld, waar we SM geasswh00ped hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Patriek schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:15:
Ik ga voor de Synology DS-107+ met Western Digital RE 500Gb (WD5000ABYS) voor nog geen 350 euro bij Informatique. Tenzij ik maandag een deal weet te sluiten met de lokale computerboer om voor `t zelfde geld een RE2 schijf te regelen.
Kheb een mooie deal, kga voor de Western Digital RE2 500GB schijf i.c.m. de DS107+ 128MB
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
Garyu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:14:
[...]

Dat ziet er ook uit als een interessant doosje.

Alleen: ondersteunt ie ook uPnP? Ik wil binnenkort namelijk een streaming device aan mijn stereo gaan koppelen, en dan moet m'n toekomstig NAS dat natuurlijk wel ondersteunen. Ik kan er iig niks over vinden op de Lacie website?
In de handleiding (pdf) wordt er niks over gezegd, dus ik vrees van niet.
Arfman schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:19:
[...]

Hij is verzonden zegt CP :)

offtopic:
Ja, inderdaad :D Je bent me waarschijnlijk tegengekomen op de XS4ALL TFC servers?
Heb ook in NIR gezeten en op Drome 7 met MMC meegespeeld, waar we SM geasswh00ped hebben :P
offtopic:
Niet tegengekomen, maar ik zat bij je in de clan :P (weet alleen KernKraft nog, die meerdere x'en van nick switchte), ik was Da_Butcha... damn wat lang geleden.
Toen nog bij SvO (Soldaten van Oranje) een tijdje gespeeld en in die tijd speelde ik ook wel eens CS met ze en toen SvO dood was, de CS scene ingegaan. Dus die clannamen die je opnoemt komen me niet bekend voor :$
Game al paar jaar niet echt meer, af en toe is single player van een goed spel en zo af en toe eens simracen (GTR2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:02:
Als ik het goed heb heeft de Conceptronic CH3SNAS dus een USB poort waardoor je 'm ook aan je PC kan hangen? En dan nog een USB poort om te gebruiken voor een USB-printer ofzo?
Nee, er zit geen usb-client poort op, alleen een usb poort om een printer aan te hangen, oftewel een usb-server poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gemeld woensdag 5-12 rond de middag besteld en gisteren (6-12) was de Conceptronic binnen (via Cool-Prices).

Installatie is een peuleschil, hij draait binnen no-time als een zonnetje.

Nu nog een media player voor foto en video. Er schijnt in maart een nieuwe chip te komen voor meer ondersteuning van HD-formaat, dus hier wacht ik nog even op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Njet, 2 losse volumes. 2x Samsung 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:31:
Zoals eerder gemeld woensdag 5-12 rond de middag besteld en gisteren (6-12) was de Conceptronic binnen (via Cool-Prices).
Heb je het nieuwe uiterlijk of het oude uiterlijk gekregen ? Mijne komt morgen binnen, volgens tnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Is er ook een NAS beschikbaar (met of zonder disk) die Tversity (of iets vergelijkbaars) draait? Ik heb namelijk een PS3 die perfect werkt i.c.m. Tversity. Twonkymedia heb ik al eens geprobeerd, werkt toch niet helemaal lekker.

Als iemand dit al heeft i.c.m. een PS3 zou ik zéér erkentelijk zijn. :D

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

dodge_911 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:02:
1 usb port voor LPT

tjsak!
Zeroday

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:50:
[...]

Heb je het nieuwe uiterlijk of het oude uiterlijk gekregen ? Mijne komt morgen binnen, volgens tnt.
oude uiterlijk zal een 'collector item' worden

De 'Black-Box' is wat er nu uitgeleverd wordt.

Tjsak!
Zeroday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:31:

Installatie is een peuleschil, hij draait binnen no-time als een zonnetje.

Nu nog een media player voor foto en video. Er schijnt in maart een nieuwe chip te komen voor meer ondersteuning van HD-formaat, dus hier wacht ik nog even op...
euh? In welke samenhang moet ik bovenstaande zien?

tjsak!
zeroday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sphere schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:08:
Loopt ie met 64MB niet te snel uit zjin geheugen? Dat ie continu staat te "swappen" naar je usb stick?
Ik heb wel wat moeten tweaken aan de instellingen om alles zonder swappen draaiend te krijgen. Ik ga het geheel ook als ontwikkelserver gebruiken, het is niet de bedoeling dat er veel bezoekers op komen.

Lighttpd gebruikt uit zichzelf al weinig RAM geheugen, en PHP heb ik middels FastCGI draaien, dat scheelt ook. Verder heb ik InnoDB uitgeschakeld bij MySQL, en de configuratie wat zuiniger ingesteld. Alles draait nu zonder swappen in 64MB RAM. :)

Btw zeroday, groeten hoeft hier niet, je naam staat al langs je post, dus het is overbodig om dat er overal nog onder te zetten. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

--MeAngry-- schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:56:
[...]

Ik heb wel wat moeten tweaken aan de instellingen om alles zonder swappen draaiend te krijgen. Ik ga het geheel ook als ontwikkelserver gebruiken, het is niet de bedoeling dat er veel bezoekers op komen.

Lighttpd gebruikt uit zichzelf al weinig RAM geheugen, en PHP heb ik middels FastCGI draaien, dat scheelt ook. Verder heb ik InnoDB uitgeschakeld bij MySQL, en de configuratie wat zuiniger ingesteld. Alles draait nu zonder swappen in 64MB RAM. :)

Btw zeroday, groeten hoeft hier niet, je naam staat al langs je post, dus het is overbodig om dat er overal nog onder te zetten. ;)
Is nginx ook aan de praat te krijgeN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen idee, ik weet niet wat het is. Maar als het in de ARM of universal packagelist staat van Debian zal het vast werken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

--MeAngry-- schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:30:
Geen idee, ik weet niet wat het is. Maar als het in de ARM of universal packagelist staat van Debian zal het vast werken. :)
nginx is zetmaar de concurrent van lighttpd :)
Maar is wat sneller en lichter dan lighty. Voor mij zou het reverse proxy gedeelte van belang zijn. Dat werkt nog niet stabiel en goed onder lighttpd namelijk. Voordeel van lighttpd is dat hij simple vhost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ik had dus de Conceptronic CH3NAS besteld bij Salland Automatisering; blijkbaar is hij overal gewoon beschikbaar maar vonden ze het toch nodig de levertijd van mijn bestelling (opnieuw) 2 weken op te schuiven. Aangezien Cool-Prices voorraad zou hebben volgens de website, heb ik dus bij Salland geannuleerd en bij Cool-Prices besteld. De NAS en de disks waren inderdaad op voorraad en worden maandag verstuurd. Gemiste kans (en een klant minder) voor Salland.
Kan ik eindelijk genieten van mijn lang-gewenste NAS *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 12:12
dodge_911 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:29:
Een hele tijd geleden heb ik me een Mapower KC31-N aangeschaft... Al snel liep ik tegen de limitaties van de gebruikte NAS-software aan, vooral bij het aantal te sharen folders enzomeer.
Ding dus gedegradeerd tot dure externe usb2-behuizing.
Tot ik lucht kreeg van de fall-update voor xbox360, mbt het afspelen van divx/xvid video, en dat dat dus misschien een andere toepassing voor mijn KC31-N zou kunnen zijn.
Mijn idee was dus aan de ene kant hang ik dat ding volstouw via mijn netwerk, en aan de andere kant hang ik 'm via USB aan m'n xbox.
Gisteren een aantal uren beziggeweest om het ding terug aan de gang te krijgen, wat ook gelukt is, na veel en langdurig vloeken en tieren ;)
Nu komt het echter : hang ik dat ding rechtstreeks aan mijn router, dan is er geen vuiltje aan de lucht en werkt alles naar behoren.
Van zodra er een switch of hub tussen de KC31-N en de router komt, kan ik het ding niet meer benaderen, noch via ftp, noch via de webinterface.
En ik weet dat het ooit zo gewerkt heeft, want ik heb het zo aan de gang gehad voor een paar weken icm m'n oude xbox.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik vermoed dat je router een functie (weet de naam ff niet) heeft dat hij intern van een cross-kabel een straight kan maken en anders om. En je switch/hub doet dat niet.
Dus controleer eens of het patch kabeltje wat je gebruikt wel straight is..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hki schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

Moest even backtracking. Heb dit geconcludeerd uit informatie die bij resellers te vinden is. Zie bijvoorbeeld
CH3SNAS productbeschrijving bij COOL-PRICES
als je dit bestelt moet je dan de HD schijven nog extra bijbestellen, of zitten er standaard al in?
Zo ja, hoeveel gb want dat vind ik niet direct.

Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Er zitten standaard geen schijven bij.

Zaterdag de boel binnengekomen, sluit alles aan, zet hem aan ... prrr .. prrr .. het zal toch niet? Ja hoor, HDD DOA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

CSB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:08:
Is er ook een NAS beschikbaar (met of zonder disk) die Tversity (of iets vergelijkbaars) draait? Ik heb namelijk een PS3 die perfect werkt i.c.m. Tversity. Twonkymedia heb ik al eens geprobeerd, werkt toch niet helemaal lekker.

Als iemand dit al heeft i.c.m. een PS3 zou ik zéér erkentelijk zijn. :D
Niemand?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:08:
ok, ik heb dus iets vernaggeld vermoed ik ;)

Ik had met bloedspoed een 500GB schijf nodig ivm een sterfende server.
De winkel had alleen nog maar een maxtor shared storage II met 500GB

Eenmaal dat ding ontvangen, direct uit elkaar geschroeft, in PC gehangen, schijven geformateerd naar NTFS en data gebackupts.

Bovenstaand verhaal was dus een aantal maanden geleden.
Nu wil ik dat ding weer gebruiken waar deze eigenlijk voor bedoeld was, maar hoe "recover" ik die 500GB schijf zodat het weer gaat werken?

De maxtor software vind niets als ik zoek op het netwerk :?
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Grolsch schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:48:
[...]
Waarschijnlijk ondersteunt de Maxtor Shared Storage II geen NTFS maar FAT32. Even de Seagate (wat Maxtor nu is) DiscWizard erop los laten en de drive opnieuw inrichten. Meer te lezen op: http://www.seagate.com/support/discwizard/dw_ug.en.pdf en de Knowledge Base van Maxtor/Seagate.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Grolsch schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:48:
http://itsupport.senechal.be/?p=28
http://itsupport.senechal.be/?p=29

Misschien heb je daar wat aan.
Zoeken op google naar replace drive disk maxtor shared storage

GPL firmware, voor als je je verveelt:
http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

[ Voor 21% gewijzigd door sphere op 10-12-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via google op dit draadje terecht gekomen :) Heb ook een CH3WNAS gehaald. Wou deze eigenlijk gaan gebruiken om via http te benaderen, maar zover is het nog niet gekomen :s

Krijg het dus niet voor elkaar de schijf als netwerk schijf te benaderen. Lukt niet via het "easy search" menu -> Als ik daar onder sharename de schijf aanklik en vervolgens op mount klik, vraagt om inlognaam etc. Welke naam ik hier ook invul (admin, naamaccount, gast of niets) blijf de error houden "failed to map drive"

Doe ik het via verkenner en dan "nieuwe netwerk verbinding", vul ik voor de drive \\CH3WNAS\HDD_a in, krijg ik de melding "er kan geen verbinding met dit station worden gemaakt omdat er geen netwerk is"

Ik kan hem dus wel benaderen via de software, maar daarmee is ook alles gezegd. Via FTP kan ik wel iets opzetten ( ftp://217.122.120.104/test/IMG_5732.jpg ) is denk ik ook zichtbaar voor de buitenwereld, maar ik krijg geen gewone "schijf"

Is dit iets wat gewoon niet wil of doe ik iets verkeerd??

2e vraag is eigenlijk of ik de ftp ook kan benaderen via http. Is dit ook een instelling op het apparaat of moet daar iets voor geinstaleerd worden.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Is er al iemand die de fun plug op de ch3wnas werkend heeft ?

of een goede howto om zelf te compilen ?

Is er al iets bekend over een console port op dit apparaat (ivm een foute flash mocht dit gebeuren ;)

zx7-arnold

bij mij werkt alles gewoon.

moest jij de hdd ook eerst formateren?
zo ja ff de reset button 20 sec ingedrukt houden. (weet niet of ie bestanden wist, denk t niet)

zo nee
als je het apparaat incl disk hebt gekocht heb je waarschijnlijk een gebruikt product.

ff de reset button 20 sec ingedrukt houden
ps op je ftp kun je gewoon mappen aanmaken zou dit wel dicht zetten.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:39:
Is er al iemand die de fun plug op de ch3wnas werkend heeft ?

of een goede howto om zelf te compilen ?

Is er al iets bekend over een console port op dit apparaat (ivm een foute flash mocht dit gebeuren ;)
Als je een foute 'flash' maakt, dan is er weinig anders aan te doen dan je harddisk er uit halen, een PC-tje regelen, met een Linux distributie (Knoppix bijv) de schijf fixen of de backup beginnen. Daarna kan je opnieuw verder gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:31:
Via google op dit draadje terecht gekomen :) Heb ook een CH3WNAS gehaald. Wou deze eigenlijk gaan gebruiken om via http te benaderen, maar zover is het nog niet gekomen :s

Krijg het dus niet voor elkaar de schijf als netwerk schijf te benaderen. Lukt niet via het "easy search" menu -> Als ik daar onder sharename de schijf aanklik en vervolgens op mount klik, vraagt om inlognaam etc. Welke naam ik hier ook invul (admin, naamaccount, gast of niets) blijf de error houden "failed to map drive"

Doe ik het via verkenner en dan "nieuwe netwerk verbinding", vul ik voor de drive \\CH3WNAS\HDD_a in, krijg ik de melding "er kan geen verbinding met dit station worden gemaakt omdat er geen netwerk is"

Ik kan hem dus wel benaderen via de software, maar daarmee is ook alles gezegd. Via FTP kan ik wel iets opzetten ( ftp://217.122.120.104/test/IMG_5732.jpg ) is denk ik ook zichtbaar voor de buitenwereld, maar ik krijg geen gewone "schijf"

Is dit iets wat gewoon niet wil of doe ik iets verkeerd??

2e vraag is eigenlijk of ik de ftp ook kan benaderen via http. Is dit ook een instelling op het apparaat of moet daar iets voor geinstaleerd worden.

Alvast bedankt voor de moeite :)
Effe een paar dingen op een rijtje, anders moeten we gokken om je te helpen.
Weet je 100% zeker wat het ip-adres is van je CH3WNAS? Heeft het een vast ip adres? Kom je wel in de management interface? En wat is het ipadres intern op je netwerk?

Ik heb thuis altijd gemuts met die Windows machine namen in de windows sharing, ook met Windows machines onderling en ik gebruik dat nooit meer zonder een goede DNS infrastructuur.

Als je het ip-adres weet dan kan je de drive mapping op zetten naar:
\\<dat ip-adres\<share naam>

En wat betreft die FTP access van buitenaf... heb je de FTP geforward naar je NAS? En idem voor je HTTP?

En wat bedoel je met de FTP benaderen via HTTP? Dat is logisch gesproken is dat nonsens of je wilt daadwerkelijk FTP tunnelen over HTTP messages. Dat is nogal academisch.
Waarschijnlijk bedoel je dat je de files die je ziet op je FTP ook kan zien op de HTTP. Dat zou volgens mij wel moeten kunnen, technisch. Maar ik kan me voorstellen dat je aan de binnenkant van je NAS moet gaan sleutelen.

Wellicht ondersteunt je NAS WebDAV. Dat is een manier om je files via HTTP te benaderen. Probeer dat eens uit.

[ Voor 68% gewijzigd door VisionMaster op 13-12-2007 09:23 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

VisionMaster schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:46:

Als je een foute 'flash' maakt, dan is er weinig anders aan te doen dan je harddisk er uit halen, een PC-tje regelen, met een Linux distributie (Knoppix bijv) de schijf fixen of de backup beginnen. Daarna kan je opnieuw verder gaan.
Staat de software op de harddisk ?

dus eerst initrd van flash en dan boot van hda ?

foute flashes zijn nooit goed, op een ander project (een router hack ) kon ik een rs232 kabel aan de print solderen en console toegang krijgen.

hoe flash je dit apparaat zonder de ingebakken webpagina?
(nee hij is nog niet geflashed dus er is niets aan de hand, maar het is wel een leuk apparaat)

is er een mannier om telnet toegang te krijgen zonder flash ?

Daniel

Verwijderd

VisionMaster schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:46:
[...]

[...]

Effe een paar dingen op een rijtje, anders moeten we gokken om je te helpen.
Weet je 100% zeker wat het ip-adres is van je CH3WNAS? Heeft het een vast ip adres? Kom je wel in de management interface? En wat is het ipadres intern op je netwerk?

Ik heb thuis altijd gemuts met die Windows machine namen in de windows sharing, ook met Windows machines onderling en ik gebruik dat nooit meer zonder een goede DNS infrastructuur.

Als je het ip-adres weet dan kan je de drive mapping op zetten naar:
\\<dat ip-adres\<share naam>

En wat betreft die FTP access van buitenaf... heb je de FTP geforward naar je NAS? En idem voor je HTTP?

En wat bedoel je met de FTP benaderen via HTTP? Dat is logisch gesproken is dat nonsens of je wilt daadwerkelijk FTP tunnelen over HTTP messages. Dat is nogal academisch.
Waarschijnlijk bedoel je dat je de files die je ziet op je FTP ook kan zien op de HTTP. Dat zou volgens mij wel moeten kunnen, technisch. Maar ik kan me voorstellen dat je aan de binnenkant van je NAS moet gaan sleutelen.

Wellicht ondersteunt je NAS WebDAV. Dat is een manier om je files via HTTP te benaderen. Probeer dat eens uit.
Ik heb er zelf een IP adres aangegeven, het subnet is hetzelfde als de rest en de gateway is ingesteld op het IP van de router. Als ik het ip adres intoets, kom ik ook gewoon op het inlogscherm van het apparaat. Ik kan het alleen niet toevoegen als "gewone" hardeschijf. Ik kan het ook benaderen via FTP, dit lukt ook van buitenaf dmv m'n ip adres. De routing gaat dus wel goed.

Wat ik bedoel met het FTP/HTTP..... zoals hierboven ook al staat, kan ik het wel gewoon benaderen via FTP. Wat ik bijvoorbeeld zou willen is een foto of id fia http kunnen laten zien. Puur bedoeld voor files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

zx7-arnold , jou probleem met het mounten klinkt bekend... Heb zelf een CH3SNAS gekocht en had hetzelfde probleem.

Oorzaak ligt bij samba (de deamon die voor het windows filesharing zorgt). Ik weet niet of fun_plug daar ook op werkt, maar als dat werkt ff " smb restart " er in zetten. Als je dan de doos restart, wordt ook samba opnieuw gestart.... Werkt bij mij als een trein!

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de fun_plug al aan de praat op de ch3wnas?

Ik wil het graag proberen, Echter wil ik wel altijd een optie houden om terug te kunnen naar de originele firmware.
conceptronics heeft op 1 van de schroefjes een garantie zegel geplaats :S dus openmaken wil ik nu nog niet aan beginnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:41:
[...]

Ik heb er zelf een IP adres aangegeven, het subnet is hetzelfde als de rest en de gateway is ingesteld op het IP van de router. Als ik het ip adres intoets, kom ik ook gewoon op het inlogscherm van het apparaat. Ik kan het alleen niet toevoegen als "gewone" hardeschijf. Ik kan het ook benaderen via FTP, dit lukt ook van buitenaf dmv m'n ip adres. De routing gaat dus wel goed.

Wat ik bedoel met het FTP/HTTP..... zoals hierboven ook al staat, kan ik het wel gewoon benaderen via FTP. Wat ik bijvoorbeeld zou willen is een foto of id fia http kunnen laten zien. Puur bedoeld voor files
Tja... als het de httpd daemon van Apache betreft dan is het een optie om in de httpd.conf te stellen dat je de directory index wilt laten genereren door de daemon. Eventueel ook dat het symbolic links volgt naar je eigen directory als dat nodig blijkt. Mijn NAS heeft een stricte scheiding tussen de home directories en de WWW directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze ch3nas ook samba 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is samba 2.2.8a

Lijst met standaard software die aanwezig is op de ch3snas (volgens de handleiding):
1.Linux kernel 2.6.12.6
2.uclibc-toolchain-src-20040609
3.at-3.1.8
4.busybox-1.00-pre1
5.confuse
6.dosfstools-2.10
7.e2fsprogs-1.32
8.goahead
9.imgconvert
10.mac-fdisk-0.1.org
11.zlib-1.2.2
12.libid3tag-0.15.1b
13.gdbm-1.8.3
14.mt-daapd-0.2.4
15.LPRng-3.8.10
16.mdadm-2.2
17.module-init-tools-3.3-pre1
18.ntp-4.2.0
19.openssl-0.7.i
20.quota-tools
21.samba-2.2.8a
22.tinylogin-1.4
23.u-boot-1.7.3
24.util-linux-2.12r
25.wget-LFS
26.wu-ftpd-2.6.2
27.jpegsr6
28.libiconv-1.9.2
29.sqlite-3.3.7

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Uit de release notes van firmware 1.02:
many issues / options resolved / added / fixed ..

among them:
File Transfer tools where able to damage files
Subtitle files are supported through UPnP A/V tool when playing divx
Progress bar with Itunes Server
Admin cannot be used as groupname anymore
wuftpd has been abandoned and pureftpd is now in use (utf-8 support)
Samba 2.2.8a replaced by Samba 3.0.24 (fix vista issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik had de letterlijke tekst uit de handleiding gebruikt, is dus duidelijk verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, want ik wil deze koppelen aan mijn dreambox 7000s en vandaar heb ik voor mijn archos 704 wifi samba nodig om gezien te worden.
Werkt nu al fantastisch echter samba 3.0 schijnt grotere files aan te kunnen.
Nu worden ts files van de dreambox tot 1 GB gezien.

Groetjes,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:09:
Bedankt voor de info, want ik wil deze koppelen aan mijn dreambox 7000s en vandaar heb ik voor mijn archos 704 wifi samba nodig om gezien te worden.
Werkt nu al fantastisch echter samba 3.0 schijnt grotere files aan te kunnen.
Nu worden ts files van de dreambox tot 1 GB gezien.

Groetjes,

John
En dat moet aan de Samba liggen? Ik heb geen Samba 3, maar kan prima overweg met mijn 10GB disk images. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft met fix vista te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 16:55
Ik heb hier op dit moment de nieuwe versie van de CH3SNAS staan om te testen echter kan ik bestaande harddiks met data niet werkend krijgen, ik moet steeds formateren.

Ook met de nieuwe firmware 1.03beta4 krijg ik mijn HD niet aan de praat. Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Laatst online: 16-09 08:52

Spoooky

Core temp 37°C

je bedoelt dat je er disks in doet met al data er op?? Dan moet ij ze inderdaad formatteren !

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 16:55
Ja op beide staat er data op, is geen manier om daar omheen te kunnen zonder te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Ice_Lord schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:04:
Ja op beide staat er data op, is geen manier om daar omheen te kunnen zonder te formateren?
Begrijpt die NAS uberhaupt wel NTFS? Ik gok namelijk dat je NTFS gebruikt? Ik gok namelijk dat die dat niet begrijpt en je moet het zo zien dat je bij de installatie een compleet besturingssysteem op je NAS schijf gaat zetten.

Ergens zul je naar ext3 moeten formateren. Een gore onwerkbare truuk zou zijn om de installatie te doen op een kleine harddisk, die aangemaakte partities herschalen naar een kleinere partitie. Dan, de data disk een nieuwe partitie structuur aanmeten, met partitionmagic ofzo, zodat het het einde van de disk bestrijkt en aan het begin van de disk, zet je dan de partitie van die kleine disk die net je NAS installatie gedaan heeft. Als dat meerdere partitie betreft, zul je die in de goede volgorde ook moeten kopieren naar je data disk.

Probleem is dan dat je steeds je data partitie van je NAS steeds een stukkie moet vergroten om he files van de NTFS partities over de hevelen.

Als je dit hebt kunnen volgen wens ik je als nog veel succes en sterkte toe. Als je het niet kan volgen, probeer het dan niet.

Plan B:
Ken je niemand in de buurt die een externe harddisk van een beetje formaat kan lenen? Dat scheelt een hoop gemuts en onzekerheden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door VisionMaster op 18-12-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de ch3wnas firmware 1.0 heb ik een gebruiker aangemaakt :D

gebeurd wel vaker ;p

maar deze heb ik ftp toegang gegeven op HDD_a/../../../../

en raad eens ?

ik zit nu op de root

als je met een smbclient inlogt op de nas kun je het bestand .ftpacces downloaden aanpassen en uploaden

na een restart heb je via ftp rootacces.

iemand een id welke file ik moet wijzigen om een telnet open te zetten of een ssh?

ik kan telnetd niet vinden in de file structuur

een hoop verwijst door naar ../bin/busybox

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPNP moet de schijf ondersteunen. En nog iets :$ maar weet zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:46:
Op de ch3wnas firmware 1.0 heb ik een gebruiker aangemaakt :D Gebeurd wel vaker ;p
Maar deze heb ik ftp toegang gegeven op HDD_a/../../../../ en raad eens? Ik zit nu op de root. Als je met een smbclient inlogt op de nas kun je het bestand .ftpacces downloaden aanpassen en uploaden na een restart heb je via ftp rootacces.

Iemand een id welke file ik moet wijzigen om een telnet open te zetten of een ssh? ik kan telnetd niet vinden in de file structuur. Een hoop verwijst door naar ../bin/busybox
Gadver, wat een slechte default instelling. Zoek effe op hoe je de FTP file structuur met de "change root" kan laten werken. Dan kan je niet uit je huidige directory meer ontsnappen naar een ondergelegen directory.

Kijk eens in de /etc/inetd.conf file:
Als ik er heb staan is:
code:
1
2
3
4
StorageElement> cat /etc/inetd.conf 
telnet  stream  tcp     nowait/5        root    /usr/sbin/telnetd       telnetd
ssh     stream  tcp     nowait/5        root    /usr/syno/sbin/sshd     sshd -i
StorageElement>

En dan heb ik de inetd daemon een trap gegeven om die standaard te starten en de streams te beheren.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:57:
[...]

UPNP moet de schijf ondersteunen. En nog iets :$ maar weet zo even niet.
Met schijf bedoel je de NAS of het OS van de NAS dat het een UPnP service heeft draaien..?

[ Voor 12% gewijzigd door VisionMaster op 19-12-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De /etc/initd.conf heb ik niet

wel een bestand chk_fun_plug

is er dan een bestand dat als ik deze op de hdd zet in een directory het apparaat dit opstart ?

weet iemand waar ik de fun plug kan downloaden (voor de ch3wnas)

ik kan nu eindelijk via ftp pas een kijkje nemen in de software structuur

maar het lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
Ice_Lord schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:59:
Ik heb hier op dit moment de nieuwe versie van de CH3SNAS staan om te testen echter kan ik bestaande harddiks met data niet werkend krijgen, ik moet steeds formateren.

Ook met de nieuwe firmware 1.03beta4 krijg ik mijn HD niet aan de praat. Kan iemand helpen?
stel je vraag hier: [NAS] Conceptronic CH3SNAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:05:
De /etc/initd.conf heb ik niet wel een bestand chk_fun_plug. Is er dan een bestand dat als ik deze op de hdd zet in een directory het apparaat dit opstart? Weet iemand waar ik de fun plug kan downloaden (voor de ch3wnas)?

ik kan nu eindelijk via ftp pas een kijkje nemen in de software structuur, maar het lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen
offtopic:
Ik heb in de quote punctuaties toegevoegd. Dat wil zeggen dat ik de witregels hebt vervangen in komma's en punten. Ik heb twee vraagtekens toegevoegd en een toepasselijke hoeveelheid hoofdletters... NOFI, slechts een hint ;)

De /etc/initd.conf zal je niet tegenkomen, het gaat om de /etc/inetd.conf. Het gaat om netwerk service configuraties en niet om initialisatie.

Ik zou het even vragen in het specifieke chk_fun_plug draadje op GoT of effe Googlen voor de informatie over de ch3wnas. Wat voor bestandje is die chk_fun_plug eigenlijk? Is het een script of een binary? Ik denk dat je NAS het aanraakt en een zwengel geeft op een bepaald moment. Ik heb die NAS niet, dus ik kan alleen maar gissen.

Ik vind het wel tricky dat je uberhaupt met FTP (extreem onveilig protocol; advies: alleen thuis gebruiken) naar de software directory structuur kan kijken. Ik zou zelf zeggen voor een NAS dat het onmogelijk zou moeten zijn. Immers is het de bedoeling dat het je netwerk opslag moet geven op een eenvoudige onmishandelbare manier.

ps: Dat de core executables naar /bin/busybox refereren met symlinks is om de distributie zo klein mogelijk te maken en te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 19-12-2007 13:42 ]

Verwijderd

Ik krijg het telnet programma niet werkend op de ch3wnas. Zit er een vershil in de cpu van een ch3wnas en ch3snas ? De fun_plug op zich werkt wel een cat dmesg > geeft output :D
Heeft er al iemand telnet werkend op de ch3wnas ? Graag zet ik er iets van mldonkey op ofzo
De /etc/inetd.conf bestaat niet op de wnas. Dit apparaat heeft wel een http-server maar alleen voor de admin pagina`s.
offtopic:
Ik heb in de quote punctuaties toegevoegd. Dat wil zeggen dat ik de witregels hebt vervangen in komma's en punten. Ik heb twee vraagtekens toegevoegd en een toepasselijke hoeveelheid hoofdletters... NOFI, slechts een hint

[...]
ps Zo beter ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:47:

Ik krijg het telnet programma niet werkend op de ch3wnas. Zit er een vershil in de cpu van een ch3wnas en ch3snas ? De fun_plug op zich werkt wel een cat dmesg > geeft output :D
Heeft er al iemand telnet werkend op de ch3wnas ? Graag zet ik er iets van mldonkey op ofzo
De /etc/inetd.conf bestaat niet op de wnas. Dit apparaat heeft wel een http-server maar alleen voor de admin pagina`s.

[...]

ps Zo beter ? ;)
offtopic:
veel veel beter ;)

Heb je misschien een "sshd" bestandje op je NAS staan misschien? Misschien dat je de SSH wel aan de praat krijgt.
Ik heb de telnet daemon staan @ : /usr/sbin/telnetd

[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 21-12-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na installeren van de concptronic was er 1 pc die geen verbinding kon maken. Na wat zoeken gevonden dat dit aan m'n Zone Alarm internet security lag. Na uitschakelen lukt het wel.
Maar nu blijft de pc bij opstarten telkens hangen om de netwerkverbinding te herstellen, wat niet lukt omwille dat zone alarm dit blokkeert.
Weet er iemand welk programma(onderdeel) dit regelt dan kan ik bij de instellingen van zone alarm mss dit programma toegang geven. Nu zit het een hele lijst die wel of niet toegang krijgen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
btw, ben overgeschakeld van de maxtor Shared Storage II naar de CH3SNAS en dit is toch véél stabieler hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zijn dmesg van de ch3snas posten, om te vergelijken of het de zelfde chip is. Hier is mijn dmesg.out Misschien dat de telnetd van de ch3snas in /usr/sbin gezet kan worden. De sshd staat ook niet op het apparaat. En het crosscompilen wil ook niet erg lukken.

Total memory 33554432 MB.
Memory BAT mapping: BAT2=32Mb, BAT3=0Mb, residual: 0Mb
Total memory is 33554432.
CPU = 82xx
Linux version 2.4.21-pre4 (ffna@swtest2) (gcc version 2.95.4 20010319 (prerelease)) #480 ¤­ 4¤ë 28 11:21:43 CST 2006
OpenPIC_Addr in mpc10x_bridge_init function is fc040000
Motorola SPS Sandpoint Test Platform
Port by MontaVista Software, Inc. (source@mvista.com)
On node 0 totalpages: 8192
zone(0): 8192 pages.
zone(1): 0 pages.
zone(2): 0 pages.
Kernel command line: root=/dev/ram console=ttyS0,9600
OpenPIC Version 1.2 (1 CPUs and 123 IRQ sources) at fc040000
Calibrating delay loop... 133.12 BogoMIPS
Memory: 27368k available (1560k kernel code, 512k data, 60k init, 0k highmem)
Dentry cache hash table entries: 4096 (order: 3, 32768 bytes)
Inode cache hash table entries: 2048 (order: 2, 16384 bytes)
Mount cache hash table entries: 512 (order: 0, 4096 bytes)
Buffer-cache hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Page-cache hash table entries: 8192 (order: 3, 32768 bytes)
POSIX conformance testing by UNIFIX
PCI: Probing PCI hardware
PCI fixup irq: (PCI device 1814:0201) got 0
PCI fixup irq: (PCI device 1033:0035) got 1
PCI fixup irq: (PCI device 1033:0035) got -1
PCI fixup irq: (PCI device 1033:00e0) got 2
PCI fixup irq: (PCI device 13f0:1023) got 3
PCI fixup irq: (PCI device 1191:0008) got 4
Linux NET4.0 for Linux 2.4
Based upon Swansea University Computer Society NET3.039
Initializing RT netlink socket
Starting kswapd
Journalled Block Device driver loaded
NTFS driver v1.1.22 [Flags: R/W]
udf: registering filesystem
Serial driver version 5.05c (2001-07-08) with MANY_PORTS SERIAL_PCI enabled
ttyS00 at 0xfc004500 (IOMEM)(irq = 121) is a ST16650
ttyS01 at 0xfc004600 (IOMEM)(irq = 122) is a ST16650
RAMDISK driver initialized: 16 RAM disks of 6144K size 1024 blocksize
loop: loaded (max 8 devices)
ipg : v0.36 10/31/01 Written by Craig Rich, www.sundanceti.com
IC PLUS IP1000 1000/100/10 based NIC found.
Ethernet device registered as: eth0
IPG module loaded.SCSI subsystem driver Revision: 1.00
atp86x_detect:
ACARD ATP-865 PCI ATA133 2-Channels Host Adapter: 0 IO:FEBFFEF8, IRQ:4.
ID: 0 WDC WD2500AAJB-00TYA0 UDMA5 (100)
scsi0 : ACARD ATP86X PCI ATA133 Adapter Driver Ver: 0.78 Date: 2004/01/15

Vendor: WDC WD25 Model: 00AAJB-00TYA0 Rev:
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
Attached scsi disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
SCSI device sda: 488397167 512-byte hdwr sectors (125030 MB)
Partition check:
sda1 sda2
USI AMD/FUJITSU flash: probing 8-bit flash bus
Amd/Fujitsu Extended Query Table at 0x0040
number of CFI chips: 1
cfi_cmdset_0002: Disabling fast programming due to code brokenness.
Creating 5 MTD partitions on "USI Intel flash":
0x00000000-0x00010000 : "Linux mtd1"
0x00010000-0x00020000 : "Linux mtd2"
0x00020000-0x00300000 : "Linux Ramdisk"
0x00300000-0x00310000 : "U-BOOT BOOT LOADER"
0x00310000-0x00400000 : "Linux Kernel"
usb.c: registered new driver hub

NET4: Linux TCP/IP 1.0 for NET4.0
IP Protocols: ICMP, UDP, TCP
IP: routing cache hash table of 512 buckets, 4Kbytes
TCP: Hash tables configured (established 2048 bind 2048)
RAMDISK: Compressed image found at block 0
Freeing initrd memory: 2877k freed
VFS: Mounted root (ext2 filesystem) readonly.
Freeing unused kernel memory: 60k init
EXT2-fs warning: maximal mount count reached, running e2fsck is recommended
bonding.c:v2.4.20-20021210 (December 10, 2002)
br0 registered with MII link monitoring set to 100 ms, in fault-tolerance (active-backup) mode.
br0 registered without ARP monitoring
br0: released all slaves
Link speed = undefined!
Link speed = undefined!
br0: enslaving eth0 as a backup interface with a down link.
Link speed = 100Mbps.
setting full duplex, TX flow control, RX flow control.
br0: link status definitely up for interface eth0.
and making interface eth0 the active one.
br0: releasing active interface eth0 but could not find any backup interface.
br0: now running without any active interface !
Link speed = undefined!
Link speed = undefined!
br0: enslaving eth0 as a backup interface with a down link.
Adding Swap: 530104k swap-space (priority -1)
Link speed = 100Mbps.
setting full duplex, TX flow control, RX flow control.
br0: link status definitely up for interface eth0.
and making interface eth0 the active one.
ext3: No journal on filesystem on sd(8,2)
EXT2-fs warning: mounting unchecked fs, running e2fsck is recommended
ehci_hcd 00:0e.2: PCI device 1033:00e0
ehci_hcd 00:0e.2: irq 2, pci mem c306af00
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
ehci_hcd 00:0e.2: USB 2.0 enabled, EHCI 1.00, driver 2003-Dec-29/2.4
hub.c: USB hub found
hub.c: 5 ports detected
usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xc3073000, IRQ 1
usb-ohci.c: usb-00:0e.0, PCI device 1033:0035
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2
hub.c: 3 ports detected
usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xc3075000, IRQ -1
usb-ohci.c: usb-00:0e.1, PCI device 1033:0035
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2
hub.c: 3 ports detected
usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xc3075000, IRQ -1
usb-ohci.c: usb-00:0e.1, PCI device 1033:0035
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 3
request_irq irq >= NR_IRQS fail
usb-ohci.c: request interrupt -1 failed
usb.c: USB bus 3 deregistered
Trying to vfree() nonexistent vm area (c3075000)
ra0: at 0xbfffe000, VA 0xc30a3000, IRQ 0.
ra0: RT2500_open() irq 0. MAC = 00:80:5a:5b:16:48
pAdapter->PortCfg.StaWithEtherBridge.Enable = FALSE
bond_enslave(): MII and ETHTOOL support not available for interface ra0, and arp_interval/arp_ip_target module parameters not specified, thus bonding will not detect link failures! see bonding.txt for details.
br0: enslaving ra0 as a backup interface with an up link.
Initializing USB Mass Storage driver...
my_host_number = 1
usb.c: registered new driver usb-storage
USB Mass Storage support registered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45
pricewatch: Conceptronic CHD3NET

Zou het bij deze ook mogelijk zijn om te fun_pluggen? Komt meer in de richting wat ik wil met 1 schijf en een prijs van € 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07 02:33
Op de website van A.C. Ryan kwam ik nog 2 goedkope NAS-jes tegen:
http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD51448.shtml
http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD51769.shtml
De laatste van de 2 kan 2 Sata schijven aan.

Interessant is een van de genoemde pluspunten: Up to 8 harddisk can be aggregated / mirrored / striped.
Het lijkt er op dat dit (deels) in de driver zit.

Er wordt geen gebruik gemaakt van TCP/IP.
Er zijn drivers voor Windows en beta drivers voor Linux beschikbaar.
Bij de Linux drivers staat de opmerking: The AluBox LAN is built on NDAS technology licensed from Ximeta Inc.
Het is geen NAS maar een NDAS. Volgens de Ximeta website zou dit sneller moeten zijn dan NAS maar deze doosjes hebben maar een 10/100 aansluiting dus dat haal je er niet uit.
Zie de Ximeta website voor meer info: http://www.ximeta.com/web.../ndas/technologie1_en.php
Gelukkig zit er ook een USB2.0 aansluiting op dus misschien kun je die gebruiken voor de computer die je het meest gebruikt.

Op het net een review van bjorn3D: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1131
en een van allround-pc: http://www.allround-pc.co...eviews/07052/bericht2.htm

In de pricewatch zie ik een reactie van iemand die het niet aan de praat kreeg.
Iemand andere ervaringen?

• VisionMaster
Dutchtraveller schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:04:
Op de website van A.C. Ryan kwam ik nog 2 goedkope NAS-jes tegen:
http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD51448.shtml
http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD51769.shtml
De laatste van de 2 kan 2 Sata schijven aan.

Interessant is een van de genoemde pluspunten: Up to 8 harddisk can be aggregated / mirrored / striped.
Het lijkt er op dat dit (deels) in de driver zit.

Er wordt geen gebruik gemaakt van TCP/IP.
Er zijn drivers voor Windows en beta drivers voor Linux beschikbaar.
Bij de Linux drivers staat de opmerking: The AluBox LAN is built on NDAS technology licensed from Ximeta Inc.
Het is geen NAS maar een NDAS. Volgens de Ximeta website zou dit sneller moeten zijn dan NAS maar deze doosjes hebben maar een 10/100 aansluiting dus dat haal je er niet uit.
Die RAID functionaliteit zit inderdaad in de driver. Dat is leuk en minder leuk dat je dit moet doen bij de clients, het is leuk, omdat je NDAS oplossing die logica niet bij zich hoeft te dragen, maar het is nadelig voor de performance als er meerdere clients zijn die allemaal willen knoeien met de files. Je probleem gebied is dan het aantal clients x het aantal NDAS-en en dit geldt per data block dat je ophaalt in de striped mode. Bij aggregated is het probleem gebiedt maal het aantal clients en in mirrored mode heb je weer het probleem dat je de kopieen over de ethernet moet synchroon houden.

De NDAS oplossing kan sneller werken over een netwerk dan een NAS, omdat je de benodigde ruimte voor de TCP/IP pakket headers nu niet gebruikt, dus overhoudt om meer data over de lijn te pompen. Het vervelende is dat ethernet niet de beste oplossing biedt om fouten te herstellen als tcp/ip dat heeft.

Verwijderd

Hoi,

Mijn dreambox 7000 kan met zijn 2.0 versie samba alleen maar 1GB film files (via een pc) weergeven.
Kan iemand mij zeggen, wanneer ik een CH3WNAS aanschaf, of ik dan, omdat deze een samba 3.024 in zich heeft, files van mijn dreambox in zijn totaliteit hierop kan plaatsen, zonder dat dan de limiet van 1 GB van de dreambox, zich weer laat gelden.

• VisionMaster
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:06:
Hoi,

Mijn dreambox 7000 kan met zijn 2.0 versie samba alleen maar 1GB film files (via een pc) weergeven.
Kan iemand mij zeggen, wanneer ik een CH3WNAS aanschaf, of ik dan, omdat deze een samba 3.024 in zich heeft, files van mijn dreambox in zijn totaliteit hierop kan plaatsen, zonder dat dan de limiet van 1 GB van de dreambox, zich weer laat gelden.
Kan je ons een link sturen naar de technische details van die dreambox software en de details die je huidige NAS heeft, want ik snap niet waar de beperking ligt in de Samba software.

Verwijderd

Hoi,

De dreambox 7000 werkt nog met samba plugin 2.0, die alleen maar ts files kan laten zien, via netwerk windows, van 1 GB groot. (video films)

De nieuwere dreamboxen kunnen samba 3.0 aan, die deze begrenzing niet meer hebben en daardoor de totale grootte van een film bv. 2 uur film= 2,5GB kunnen laten zien op een pc.

Door met een CH3wnas te kunnen werken, die nu ook samba 3.0 protokol kan behappen zou, als de dreambox 7000 de files hier naartoe kunnen schrijven en zou dit probleem opgelost zijn.

Ik zou alleen zeker willen weten of de CH3Wnas met de dreambox 7000 kan samen werken.

Citaat van info center van de CH3WNAS:
Wij kunnen hier niet testen of de CH3wNAS werkt met een dreambox 7000.
Maar de CH3wNAS met firmware 1.02 ondersteund 3.0.24 samba.
Als de Dreambox 7000 kan werken met apparaten die gebruik maken van 3.0.24 samba, dan zou dit ook met de CH3NAS goed moeten gaan.

Vandaar mijn vraag op dit forum.

Groetjes,

John

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jape schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:36:
pricewatch: Conceptronic CHD3NET

Zou het bij deze ook mogelijk zijn om te fun_pluggen? Komt meer in de richting wat ik wil met 1 schijf en een prijs van € 55.
nope ..
dit is een very straight forwarded simple LANdisk niet te funpluggen whatsover .. het apparaat doet wat ie moet doen: je data over je netwerk beschikbaar maken

maakt gebruik van een RDC2891 chipset

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Lastig verhaal, dat NASsen, Denk ook over een CH3SNAS, maar vind em voor hetgeen wat ik er mee wil nogal uitgebreid....
-Ik wil mijn bestanden delen binnen mijn eigen thuis nw
-Ik wil mijn av bestanden op de stereo & tv (met een nog aan te schaffen mediabox)

-het moet uitbereidbaar zijn

evt. bestanden via www (Ftp) benaderen, maar dat vind ik niet héél noodzakelijk

Al die andere dingen hier in dit topic ( automatisch BT en news downloaden etc , Butt-plug erin ) vind ik op dit moment nog niet interressant

Prijs is acceptabel

Welke HD's (minstens 750 GB) zouden er leuk bij staan :*) (kwa MTBF, geluid en warmte)

[ Voor 4% gewijzigd door JAMF op 27-12-2007 15:31 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:01:
Kan iemand zijn dmesg van de ch3snas posten, om te vergelijken of het de zelfde chip is. Hier is mijn dmesg.out Misschien dat de telnetd van de ch3snas in /usr/sbin gezet kan worden. De sshd staat ook niet op het apparaat. En het crosscompilen wil ook niet erg lukken.

Total memory 33554432 MB.
Memory BAT mapping: BAT2=32Mb, BAT3=0Mb, residual: 0Mb
Total memory is 33554432.
CPU = 82xx
Linux version 2.4.21-pre4 (ffna@swtest2) (gcc version 2.95.4 20010319 (prerelease)) #480 ¤­ 4¤ë 28 11:21:43 CST 2006
OpenPIC_Addr in mpc10x_bridge_init function is fc040000
Motorola SPS Sandpoint Test Platform
Dat ding draait ook op 2.4.xx en de CH3SNAS op 2.6.x, dus dat zou wederom een ander probleem zijn met de BusyBox applicatie. Ik denk dat de meeste dingen voor een specifieke kernel zijn gecompiled.

• VisionMaster
UTMachine schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:00:
[...]

Dat ding draait ook op 2.4.xx en de CH3SNAS op 2.6.x, dus dat zou wederom een ander probleem zijn met de BusyBox applicatie. Ik denk dat de meeste dingen voor een specifieke kernel zijn gecompiled.
Yup, de Kernel, libraries (shared objects) en vooral de (direct tegen) clib gecompileerde zooi is verbonden aan de kernel versie. Maar... bij BusyBox is het nog 1 stap erger. Daar hebben ze de core-utils namelijk in 1 grote executable laten samen vallen. En die ziet hoe het is aangeroepen middels al die symlinks. Dat scheelt ook in de omvang als je het optimaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimaera1972
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-07-2009
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:47:

Toch maar even de zegels op de schroeven verbroken, moest toch iets aan die goedkope koeler doen. maakt mij teveel herrie. De CH3WNAS is gelijk aan de D-link, DSM G-600. Let wel op dat je de goede chipset hebt. De D-link wordt met verschillende chips geleverd. http://dsmg600.info/start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik al een draadloze router heb, is het dan aan te bevelen om i.p.v de CH3Wnas de CH3Snas te nemen?

Gelezen dat de doorvoer van de CH3Wnas nogal laag zou zijn (wel werkzaam).

Mijn draadloze router doet het goed vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 10:12:
Als ik al een draadloze router heb, is het dan aan te bevelen om i.p.v de CH3Wnas de CH3Snas te nemen?

Gelezen dat de doorvoer van de CH3Wnas nogal laag zou zijn (wel werkzaam).

Mijn draadloze router doet het goed vandaar.
Is dat niet een keuze die je zelf moet afwegen? En het lijkt al praktisch alsof je het antwoord zelf al geeft. Je router doet het goed, dat betekent dus waarschijnlijk dat je tevreden bent over de doorvoer snelheid, over het bereik van het signaal, dat je dus niet nog een AP nodig hebt elders in het huis, dus tja.. wat kunnen we er nog aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jbr

Ik zag dat jij op je Conceptronic opgeslagen films afspeelt op je Kiss 1500 en vraag me af hoe je dit klaarspeelt. Ik denk eraan om ook een Conceptronic 500Gb te kopen. Op dit moment speel ik opgeslagen films af die op een computer staan die in het netwerk hangt en waar FreeKiss op draait. Hoe heb jij dit geregeld zonder FreeKiss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de CH3Snas doch zou graag willen weten, daar ik de nas voor namelijk gebruik voor afspelen van films en een backup af en toe, welke HD er het beste voor geschikt zijn?

Zijn HD's met de toevoeging AVJS daarvoor aan te raden?
Welke HD wordt het meeste hiervoor gebruikt?

Ook heb ik dus begrepen, dat je deze op een lan/wifi comtrend router kan plaatsen om zodoende ook via wifi te kunnen werken, klopt toch?
Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste