[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 215.958 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:13
Nieuwe topicstart van i2Paq:

We praten dus over een - 2 Disk NAS´sen, duurdere types met RAID 0 en 1 mogelijkheden met grote capaciteit.
Daarnaast bied dit systeem de volgende functionaliteit:
  • UPnP media-server
  • iTunes-server
  • DHCP-server
  • FTP-server
  • Print-server (USB)
Pricewatch CH3SNAS
Pricewatch DNS-323

Plaatje van de 2 hier besproken 2 Disk NAS´sen :

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/Dlink323.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/site/images/produkten/CH3SNAS/CH3SNAS_pld_60.jpg

Dlink DNS-323
DNS-323 US
DNS-323 Nederland
Downloads

Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS
NAS Media Store
Downloads

FanSites
DLINK DNS-323
DNS-323 Hack Forum
DNS-323 WIKI

CH3SNAS
ArroundMyRoom

Fabrikanten
Dlink
Conceptronic

Fun Plug
Om je DNS-323 of CH3SNAS te ontsluiten heb je als eerste een Telnet-sessie nodig naar de NAS.
Dit is vrij simpel op te zetten en hiervoor heb je de veel besproken Fun Plug nodig.
Meer info over Telnetten naar je NAS vindt je: Hier
De Fun Plug zelf kun je downloaden: Hier
Let wel: de 0.4 is een beta!
Meer info over hoe om te gaan met de Fun Plug vindt je: Hier

Twonky
Je kunt de ingbouwde UPnP media-server gebruiken maar als je meer mogelijkheden + gebruikersvriendelijkheid wil dan zou je Twonky kunnen installeren.
Hiervoor heb je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" nodig en deze is te downloaden: Hier
De installatiehandleiding vind je Hier
Let wel: Twonky heeft een 30 dagen trail.

MediaTomb
Een alternatief voor Twonky is Opersource MediaTomb, zeker als je wil streamen naar je PS3 (Twonky heeft hier problemen mee).
Over hoe deze te installeren staat er een beschijving: Hier
Dowmloaden van MediaTobm kan: Hier

MLDonkey (torrent/edonkey/etc) client.
Dit is de MLDonkey installatie voor de DNS-323, ook te gebruiken voor de CH3SNAS.
Een handleiding en download vind je: Hier

SABnzbdPlus
Is een Opersource Binary Newsgrabber.
Meer informatie over de installatie, configuratie etc. in het Nederlands vindt je: Hier
Je kunt hem downloade: Hier

Originele topicstart van Gijssie:

Ik ben op zoek naar een niet al te dure NAS oplossing thuis en kwam de Conceptronic CH3SNAS tegen. Kort omschreven is het een externe behuizing met ruimte voor twee SATA schijven die op het netwerk aangesloten wordt via een gigabit netwerk aansluiting
link

In de pricewatch kost het apparaat nu ongeveer €134,=

Dit lijkt me een heel aantrekkelijk product. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Dit omdat er nog nergens productreviews van te vinden zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door Mentalist op 02-01-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 15:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

check dit topic: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Andere NAS'en hebben vaak extra features zoals eventueel een webserver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 14:24

Shuriken

Life is all about priorities

Gijssie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:00:
Ik ben op zoek naar een niet al te dure NAS oplossing thuis en kwam de Conceptronic CH3SNAS tegen. Kort omschreven is het een externe behuizing met ruimte voor twee SATA schijven die op het netwerk aangesloten wordt via een gigabit netwerk aansluiting
link

In de pricewatch kost het apparaat nu ongeveer €134,=

Dit lijkt me een heel aantrekkelijk product. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Dit omdat er nog nergens productreviews van te vinden zijn.
Ga er vanuit dat veel van dit soort apparaten slecht scoren op netwerksnelheid en je dus nauwelijks wat hebt aan je gigabit netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Shuriken op 06-07-2007 14:12 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
Ik ben ook een beetje sceptisch over dit product maar ik vind de diverse aanbevolen Nas oplossingen enorm duur en zijn vaak niet uitbreidbaar. Dit ding heeft een 500MHz processor dus je zou wel wat aan prestaties mogen verwachten. Maar ik ben benieuwd of iemand dit ding al heeft en dus wat kan zeggen over de prestaties en het gebruik ervan. Als het niks is dan probeer ik wel een Linksys NSLU2 op de kop te tikken, maar dan zit je weer met allemaal losse kastjes en adapters enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-07 14:24

Shuriken

Life is all about priorities

Als ik hier lees: http://www.breekpunt.nl/a...ubriekid=1&artikelid=1277
zit er gewoon een Intel Freescale op 400 Mhz in net zoals in de Thecus bakjes.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
Ze hebben het zelf over een 500 MHz Marvell Orion 88F5182 media vault processor, geen idee wat dat inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
Na wat verder spitten lijkt het erop dat het apparaat vrijwel hetzelfde is als de D-link DNS-323
review link

[edit]
uit deze thread blijkt dat het echt hetzelfde apparaat is als de D-link DNS-323
link
de D-link staat in de pricewatch voor €220,= dus lijkt me de CH3SNAS een heel voordelig alternatief!

[ Voor 42% gewijzigd door Gijssie op 12-07-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 18:38

parpes

I know things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

Ik heb de CH3SNAS iets meer dan een week en ben er erg tevreden. Je kunt er dus alles mee wat je met de DNS-323 ook kunt. Enige verschil is dat front en webinterface iets anders zijn. De ingebouwde Mediaserver werkt bij mij totaal niet. Wordt wel herkend, maar bestanden kunnen niet gestreamd worden. (On2Share icm WMP. Philips WAS700)

Heb er daarom momenteel TwonkeyMediaserver op draaien. Deze is hier te downloaden. Deze werkt als een zonnetje.

Verder heb ik fun_plug 0.3 van Fonz zie forum boven gebruikt voor installatie van een webserver. Op de webserver heb ik Dalbum gezet. Doet het ook zonder problemen. Echter het resizen door dalbum zelf moet ik afraden. Dit kan namelijk uren duren. Afhankelijk van grootte en hoeveelheid van je originele afbeeldingen. Je kunt beter alles handmatig resizen en thumbnails maken. Dan gaat het reindexen als een speer.

En dit allemaal voor die prijs! Eventueel kan je zelfs bittorrent clients installeren. Dit heb ik maar niet gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 18:38

parpes

I know things

MeO schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:57:
Ik heb de CH3SNAS iets meer dan een week en ben er erg tevreden. Je kunt er dus alles mee wat je met de DNS-323 ook kunt. Enige verschil is dat front en webinterface iets anders zijn. De ingebouwde Mediaserver werkt bij mij totaal niet. Wordt wel herkend, maar bestanden kunnen niet gestreamd worden. (On2Share icm WMP. Philips WAS700)

Heb er daarom momenteel TwonkeyMediaserver op draaien. Deze is hier te downloaden. Deze werkt als een zonnetje.

Verder heb ik fun_plug 0.3 van Fonz zie forum boven gebruikt voor installatie van een webserver. Op de webserver heb ik Dalbum gezet. Doet het ook zonder problemen. Echter het resizen door dalbum zelf moet ik afraden. Dit kan namelijk uren duren. Afhankelijk van grootte en hoeveelheid van je originele afbeeldingen. Je kunt beter alles handmatig resizen en thumbnails maken. Dan gaat het reindexen als een speer.

En dit allemaal voor die prijs! Eventueel kan je zelfs bittorrent clients installeren. Dit heb ik maar niet gedaan. :)
Kun je ook iets vertellen over de snelheid van de NAS? En hoe zit het met het maken van back-ups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Het apparaat is geschikt voor 1Gbit netwerkaansluiting. Heb dit niet uit kunnen proberen, omdat ik dit niet heb thuis. Heb mijn bestanden over usb2 overgezet. Overigens moet ik hem nog niet volgezet. Aangezien ik nu nog maar 1 HD in heb zitten. Wil hem binnenkort op RAID 0 configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:15
MeO schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:32:
Het apparaat is geschikt voor 1Gbit netwerkaansluiting. Heb dit niet uit kunnen proberen, omdat ik dit niet heb thuis. Heb mijn bestanden over usb2 overgezet. Overigens moet ik hem nog niet volgezet. Aangezien ik nu nog maar 1 HD in heb zitten. Wil hem binnenkort op RAID 0 configureren.
Ben ook nieuwsgierig naar de snelheid. Evt. ook bij 100Mbs.
Vaak heb je op een recente desktop\laptop wel de beschiking over een 1Gb aansluiting.
Dus misschien ff met een cross-kabel testen voor de snelheid?

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Ik haal met de CH3SNAS 20 MB/sec

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
20 MB/s is heel netjes!
Is het makkelijk om de extra software (bittorent) te installeren? En wat is het energie verbruik van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
Ben ook benieuwd of er een NZB client op geinstalleerd kan worden, naast het verbruikte vermogen natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Er is al een ander topic gaande over NAS oplossingen, daarin heb ik al wat info gegeven:
jbr in "[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Hier een review

Heb dus de snelheid niet gemeten.

[ Voor 11% gewijzigd door MeO op 31-08-2007 23:24 ]

• UTMachine
Ik heb nu ook een CH3SNAS en ben ook onder de indruk van wat deze allemaal kan middels de fun_plug :*) Nu draait er al Debian Etch (verdomd veel ARM packages te vinden!) op O-) Ik heb hem/haar direct aangesloten op een gigabit switch,en ik haal met ftp'en rond de 15-20MByte/sec, wat ik zeker héél netjes vind. De snelheid hangt toch wel een beetje af van de grootte van de bestanden.
Ik heb er op het moment één HD inzitten, maar ik ga binnenkort experimenteren om een 2e HD erbij te zetten (in "Standard" mode). Dit natuurlijk zonder de eerste te formateren.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Zit d'r eigenlijk een printserver op dat ding en kan ik er een externe USB-schijf aanhangen?

De islam kan uw vrijheid schaden

• UTMachine
Wokschotel schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:54:
Zit d'r eigenlijk een printserver op dat ding en kan ik er een externe USB-schijf aanhangen?
Ja, mits je de "fun_plug" installeert, maar de usb poort is 1.1, dus verwacht geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231497

UTMachine schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:44:
Ik heb nu ook een CH3SNAS en ben ook onder de indruk van wat deze allemaal kan middels de fun_plug :*) Nu draait er al Debian Etch (verdomd veel ARM packages te vinden!) op O-) Ik heb hem/haar direct aangesloten op een gigabit switch,en ik haal met ftp'en rond de 15-20MByte/sec, wat ik zeker héél netjes vind. De snelheid hangt toch wel een beetje af van de grootte van de bestanden.
Ik heb er op het moment één HD inzitten, maar ik ga binnenkort experimenteren om een 2e HD erbij te zetten (in "Standard" mode). Dit natuurlijk zonder de eerste te formateren.
Kun je misschien uitleggen hoe je er Debian Etch op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 08:27
Nu wil ik ook deze NAS kopen. Maar hij is nergens op voorraad.
Aangezien er toch mensen zijn die hem hebben. Zou ik graag willen weten waar zij hem vandaan hebben.
En werkt de NAS nog steeds naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Helaas is de CH3SNAS niet makkelijk te verkrijgen.
Ons streven is de eerste twee weken van December weer in de winkels te hebben liggen.

Met vr. groet / with regards,
Conceptronic Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:17

Jrz

––––––––––––

Zijn deze al weer leverbaar?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Firmware 1.02 is nu ook uit, deze ondersteunt Samba 3.0.x. Dit betekent dat je ook "speciale" characters in namen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
UTMachine schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:40:
Firmware 1.02 is nu ook uit, deze ondersteunt Samba 3.0.x. Dit betekent dat je ook "speciale" characters in namen kan gebruiken.
En die draait hier op zich al prima. Enige jammere is dat je shares op de pc na reboot van de nas disconnecten en je er ook niet meer naar toe kunt bladeren. Maar goed even telnet en dan smb restart en dan werkt het wel weer maar toch wel een beetje irritant. Ik ben klaar voor update 1.03 :)

edit: waar ik echt erg over te spreken ben is het stroomverbruik van dit ding. Gemeten met een voltcraft:
kopieren / downloaden van een divx > ongeveer 15 watt
in slaapstand > ongeveer 1 watt 8)

met één hdd (seagate 7200.10 320GB)

[ Voor 27% gewijzigd door benedictuz op 06-11-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik vraag mij af, is het mogelijk om met deze NAS een gedeelte (bijv: 2x400gb) in RAID 0 te gooien, een gedeelte in RAID 1? (bijv: 2x100gb).
Ik kan hier niks over vinden... maar ben dan ook een leek wat dit betreft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10
benedictuz schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:18:
[...]

edit: waar ik echt erg over te spreken ben is het stroomverbruik van dit ding. Gemeten met een voltcraft:

Dat vind ik erg netjes!! Voor mij een van de redenen om hem aan te schaffen. Nog even geduld hebben tot hij weer leverbaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
benedictuz schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:18:
[...]

En die draait hier op zich al prima. Enige jammere is dat je shares op de pc na reboot van de nas disconnecten en je er ook niet meer naar toe kunt bladeren. Maar goed even telnet en dan smb restart en dan werkt het wel weer maar toch wel een beetje irritant. Ik ben klaar voor update 1.03 :)

Hehe, ik heb 1.02 er nog niet opstaan, ik wachtte op de recensies :-) Zo te horen, wacht ik dus ffies op 1.02. Ik gebruik hem nu merendeel voor smb streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22

stunter

Even wat vraagjes over deze conceptronic CH3SNAS

Kan ik hem aansluiten op USB 2.0 en data overzetten?

Spint hij de harddisk down als ik hem niet gebruik?

Ik wil hem gebruiken in raid 1 als er nu 1 harddisk stuk gaat en ik stop er een nieuwe 1 in herbouwd hij de schijven of moet ik eerst alle gegevens terug naar pc halen raid 1 aanmaken en dan weer terug kopieren.

UTMachine bedankt voor je antwoorden hier beneden

[ Voor 6% gewijzigd door stunter op 11-11-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
stunter schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:17:
Even wat vraagjes over deze conceptronic CH3SNAS

Kan ik hem aansluiten op USB 2.0 en data overzetten?

Spint hij de harddisk down als ik hem niet gebruik?

Ik wil hem gebruiken in raid 1 als er nu 1 harddisk stuk gaat en ik stop er een nieuwe 1 in herbouwd hij de schijven of moet ik eerst alle gegevens terug naar pc halen raid 1 aanmaken en dan weer terug kopieren.
Om je vragen te beantwoord:
1) Nee, de USB aansluiting is niet bedoel om aan je pc te hangen. Een oplossing kan wel zijn:
- formateer hem in de CH3NAS (is dan ext2 file-system)
- hang deze HD in je pc, en kopieer je data over

2) Ja, de HD's spinnen down als je hem niet gebruikt. Let wel op, als je hem ChRoot met Debian, niet je /var/log op één van de HDs plaatsen.. Dit resultaat in spin down -> log regel -> spin up.

3) In principe moet de raid zichzelf dan weer herbouwen, MAAR als je er een HD inzet, met een indeling (maakt niet uit ext2/fat/ntfs/etc), toont de CH3SNAS het bijzondere gedrag: ding kan ook je schijf met waardevolle data formateren. Dit is een known issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 12:36
Ik ga deze NAS ook bestellen. Ik wacht er wel twee weken op. De ongeopende Netstore gaat zo terug naar de Makro. Ik zit alleen met de een paar vragen. Moet een schijf geformateerd worden? Ik heb nu een NTFS schijfje, die kan ik zeker niet 1 op 1 er in hangen en meteen gebruiken. Ik zag al de melding van iemand dat de schijf EXT3 geformateerd moet worden. Waar ik dus meteen op mijn laatste vraag kom. Je hebt minimaal basiskennis Linux nodig zo te zien. Mits je gebruik wil maken van de "leuke" opties. Dat wil ik namelijk wel. Bittorrent zou wel leuk zijn. Ik vraag me alleen af hoe ik een tracker daar op kan laten werken.

FF snel linux voor dummies kopen zo... 8)7

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:17

Jrz

––––––––––––

UTMachine schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:37:
[...]

Om je vragen te beantwoord:
1) Nee, de USB aansluiting is niet bedoel om aan je pc te hangen. Een oplossing kan wel zijn:
- formateer hem in de CH3NAS (is dan ext2 file-system)
- hang deze HD in je pc, en kopieer je data over

2) Ja, de HD's spinnen down als je hem niet gebruikt. Let wel op, als je hem ChRoot met Debian, niet je /var/log op één van de HDs plaatsen.. Dit resultaat in spin down -> log regel -> spin up.

3) In principe moet de raid zichzelf dan weer herbouwen, MAAR als je er een HD inzet, met een indeling (maakt niet uit ext2/fat/ntfs/etc), toont de CH3SNAS het bijzondere gedrag: ding kan ook je schijf met waardevolle data formateren. Dit is een known issue.
pffffff mooi om te weten. Dus als je een andere disk erin stopt, moet je even alle partities weggooien (als het geen nieuwe disk is dus)?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Jrz schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:33:
[...]

pffffff mooi om te weten. Dus als je een andere disk erin stopt, moet je even alle partities weggooien (als het geen nieuwe disk is dus)?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57

sphere

Debian abuser

3dagen van de 21ste af, staat hij nog op 2 weken levertijd bij Azerty. ;(

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Zoals je op pagina 1 van dit topic kon zien, had ik van conceptronics de reactie gekregen dat hij pas de 2 week van December in de winkels ligt.
(Kerstkado)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inmiddels is er een 1.3 beta firmware beschikbaar. Zie:

http://www.aroundmyroom.com/2007/11/16/ch3snas-beta-firmware-103/

De highlights:

1.Stop at 94% issue. Due to some various wierd issues some pre-formatted HDD’s are unable to be formatted. Than they stop at 94%

2.NFS Server modules added. Requested by End-Users: add the NFS modules to apply ‘Fun Plug’ stuff: so we did !

3.PS3 Support. Requested by End-Users: support for PS3

4.”Removing files or folders in combination with Windows Vista” When using scheduled back-up in combination with Windows Vista it is not possible to remove files or folders in any way afterwards.

Ik heb hem inmiddels een paar dagen draaien en het werkt prima, hoewel ik zelf al geen problemen of issues had, dus viel er ook weinig te testen, buiten het feit dat alles nog steeds zo werkt als voorheen. Ik vraag mij ook af wat item 2 voor mij kan betekenen aangezien ik al volledig tevreden was met de fun plug en de applicaties die ik daarmee kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
he3763 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:03:
Inmiddels is er een 1.3 beta firmware beschikbaar. Zie:
1.03 beta ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highandstoned
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
1.03 beta staat nu ook bij conceptronic zelf. Na het installeren hiervan kwam bij mij de vraag hoe ik de harde schijven wilde formatteren.....alle data dus weg. (is toch maar een backup, maar toch....)
Heb 'm verder funplugged met webserver en mldonkey voor de torrents.
Enige wat ik niet fasoenlijk werkend krijg is de upnp server, twonky geinstalleerd en die werkte wel maar kost geld. Ben nu aan het kijken naar mediatomb, mischien dat eens proberen.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 19:58

zeroday

There is no alternative!

d'r zijn wat images
http://www.aroundmyroom.c...nas-the-blackbox-edition/
denk dat ie spoedig eraan komt ..

1.03 en formatteren hdd .. heb ik ook gehad, hoe waren de HDD's geconfigureerd? Single, RAID ?
Beetje vaag waarom dit voorkomt, een van de features die 1.03 moet krijgen is zelf bepalen of je iets wil of nie .. Vrijheid blijheid ..

Enjoy! ;)

Tjsak!

There are no secrets, only information you do not yet have

• highandstoned
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
zeroday schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:57:
...
1.03 en formatteren hdd .. heb ik ook gehad, hoe waren de HDD's geconfigureerd? Single, RAID ?
....
Waren RAID1 geconfigureerd. Moet eigenlijk nog eens testen of inderdaad beide HD's kunnen failen en vervangen kunnen worden zonder dat je oude HD geformat wordt....
Nieuwe editie ziet er wat mooier uit, maar hij staat hier in de gangkast bij de wireless modem/router dus ach..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb alvast een schijf en een USB stick voor Debian chroot, hopelijk komt dat ding gauw beschikbaar. Ook maar eens testen of dat ding er tegen kan, om een RAID 1 met 1 schijf te maken. Makkelijker rebuilden dan als ik er 2 heb :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71974

Weet iemand deze al ergens terug in stock zijn?... Ik zit mezelf rot te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Schijnbaar pas begin december volgens conceptronic support.

@UTMachine: hoe groot is de USB stick die je gebruikt voor chrooted debian? 1GB genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
sphere schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:53:
Schijnbaar pas begin december volgens conceptronic support.

@UTMachine: hoe groot is de USB stick die je gebruikt voor chrooted debian? 1GB genoeg?
Ik gebruik een 1GB USB stickie, waarvan 332MB in gebruik is. Dus ja, 1GB is meer dan zat. Als je meer nodig heb, zou ik storage op de HD gaan gebruiken. Ik gebruik de stick merendeel voor het voorkomen van up/down spinnen van HD.

[ Voor 3% gewijzigd door UTMachine op 24-11-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hierop trouwens beperkingen qua grootte van harde schijf?
Ik zou deze (of een DNS-323 als de levertijd hiervan te lang op zich laat wachten) willen halen, beginnen met een 1TB western digital, en een andere 1TB adden wanneer het nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday, waar heb jij 'm vandaan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Anoniem: 71974 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:22:
Zijn er hierop trouwens beperkingen qua grootte van harde schijf?
Ik zou deze (of een DNS-323 als de levertijd hiervan te lang op zich laat wachten) willen halen, beginnen met een 1TB western digital, en een andere 1TB adden wanneer het nodig is
Ik heb er een WD GP 1TB inzitten, dus dat werkt :-) Alleen raadt de leverancier de "oudere" TB disken af, doordat deze té warm kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UTMachine schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:56:
[...]

Ik heb er een WD GP 1TB inzitten, dus dat werkt :-) Alleen raadt de leverancier de "oudere" TB disken af, doordat deze té warm kunnen worden.
das die WD10EACS , toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 71974 op 27-11-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 71974 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:31:
zeroday, waar heb jij 'm vandaan trouwens?
Hele goede leverancier ;-)

Komt trouwens een 1.03beta2 firmware aan, zit er nu mee te prutsen. In ieder geval is het RAID1 probleem opgelost (herformattering van HDD als je op OK drukt) ..
zie www.aroundmyroom.com zo na een uur of 18.00 dan is de firmware wel beschikbaar ..

[ Voor 40% gewijzigd door zeroday op 28-11-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Mag jij de nieuwe beta testen waarbij je hdd niet geformatteerd wordt als je een tweede erbij steekt :7

Sowieso benieuwd of hij RAID1 in degraded mode ondersteunt (1 schijf dus).

edit: trouwens weer een levertijdencheck gedaan, werd ik niet echt gelukkig van, sommige leveranciers hebben het over 2008 :'(

[ Voor 26% gewijzigd door sphere op 28-11-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RAID1 in degraded mode wordt niet ondersteund.
Zou wel een mooie optie zijn. Eens kijken of we dat op de to-do list kunnen zetten ..

Enneuh .. ik heb uit begrepen dat de spullen snel leverbaar zijn (afhankelijk of de order met of zonder HDD is)

Mooie BlackBox ..

Zeroday

• sphere

sphere

Debian abuser

zeroday schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:20:
Zou wel een mooie optie zijn. Eens kijken of we dat op de to-do list kunnen zetten ..
Euhm, dus je hebt RAID1, een van je disks draait de soep in en dan kan je niet bij je data? :X

Graag op die feature lijst :)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ohh dat bedoel je ..
ik dacht RAID1 configureren met 1 HDD en later er pas 1 bij zetten .. <sigh> teveel bier gisteren zekers..

ja degraded functionaliteit zit erin .. Ik draai momenteel wat MP3's van de CH3SNAS naar een PlayStation3 met RAID1 waarvan 1 HDD eruit is gerukt (SNAS) (wel even opnieuw opgestart) en in de status window staat nu heel mooi:
Sync Time Remaining: Degraded
en ik kan nog steeds bij mijn data ..

1.03beta3 firmware
http://www.aroundmyroom.c...h3snas-103beta3-firmware/
is nu beschikbaar.. iemand was zo slim om de UPnP server om zeep te helpen waardoor dat niet meer werkte vanaf 1.03 ..

HotPlug Raid1 werkt helaas niet ..
Dus even rebooten en nu zit ie weer lekker te syncen ..

• UTMachine
zeroday schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:20:

Enneuh .. ik heb uit begrepen dat de spullen snel leverbaar zijn (afhankelijk of de order met of zonder HDD is)

Mooie BlackBox ..

Zeroday
Eindelijk :-) De CH3SNAS zijn gewoon te slecht leverbaar, en er is voldoende vraag.

• sphere

sphere

Debian abuser

zeroday schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:33:
Ohh dat bedoel je ..
ik dacht RAID1 configureren met 1 HDD en later er pas 1 bij zetten .. <sigh> teveel bier gisteren zekers..

ja degraded functionaliteit zit erin .. Ik draai momenteel wat MP3's van de CH3SNAS naar een PlayStation3 met RAID1 waarvan 1 HDD eruit is gerukt (SNAS) (wel even opnieuw opgestart) en in de status window staat nu heel mooi:
Sync Time Remaining: Degraded
en ik kan nog steeds bij mijn data ..
Ah, ja ik ging er maar van uit dat hij dat niet kon. Dus, 1 disk er in, en dan booten en een raid 1 array aanmaken met 1 disk. Alhoewel mdadm het wel ondersteunt, met debian kan het prima. Maar laten we niet teveel eisend zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertussen maar een dns-323 besteld bij salland, esthetisch gezien ook wat mooier dan die nieuwe ch3snas... en 2x wd10eacs schijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-07 15:03

Skef

Ik scheer.me

De leverdatum bij een van de distri's is nu op 7-12 gezet (McDOS). Dus met enig geduld tot na de sint had je ch3snas gehad...

Vind zelf het nieuwe design wel erg geslaagd trouwens...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43149

Weet iemand of je met de conceptronic aan subdirectory sharing kunt doen. Dus niet zoals bij qnap of synology enkel de volledige map en alle onderliggende maar dat je enkel een onderliggende map kan sharen. Ik had gedacht van een synology ds 207+ of een qnap 209 te kopen maar bij deze kan je enkel hoofdmappen sharen en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 23:27
Ik zit een beetje te kijken naar een NAS oplossing en nu kwam ik op de volgende 2 uit.

Deze Conceptronic CH3SNAS met 2x 500 GB Samsung SpinPoint (140 + 2*88 =) 316 euro.
Of de LaCie 2big Network met 2x 500 GB (onbekend merk) voor 350 euro.

Nu heeft de Conceptronic meer functies, maar ik denk dat ik de meeste functies toch niet gebruik (ftp en smb voornamelijk), al is misschien die iTunes server toch is leuk om mee te spelen.

De twijfel zit m voornamelijk of de LaCie wel z'n geld waard is, af en toe lees ik daar toch slechte dingen, maar of ze daar nou van geleerd hebben. De behuizingen zien en weer degelijk uit in aluminium.
Deze nieuwe LaCie heeft 400mhz met 64 MB DDR.
De CH3SNAS heeft 400mhz? (volgens de officiele website 500 mhz), maar heeft deze nog geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Anoniem: 43149 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:35:
Weet iemand of je met de conceptronic aan subdirectory sharing kunt doen. Dus niet zoals bij qnap of synology enkel de volledige map en alle onderliggende maar dat je enkel een onderliggende map kan sharen. Ik had gedacht van een synology ds 207+ of een qnap 209 te kopen maar bij deze kan je enkel hoofdmappen sharen en dat wil ik niet.
Geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dan wordt het wachten op conceptronic in zijn nieuw jasje. Op den duur zie je het bos door de bomen niet meer en ik had een grote voorkeur voor ds 207+ maar de prijs was ook al wat hoger. En al die mogelijkheden zou ik toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74566

Hallo, ik ben in het bezit van de CH3SNAS, geconfigurrerd in RAID1.
Firware versie 1.2
Ik heb regelmatig problemen dat als ik mijn pc opnieuw opstart hij niet meer connect met de CH3SNAS.
Na alles 2 of drie keer opnieuw opstarten en opnieuw mappen, lukt het uiteindelijk wel weer, maar lijkt me toch niet de bedoeling.
Wellicht dat firmware 1.3 beta 3 dit oplost, maar daar lees ik over dat als je die firmware upgrade hij automatisch de harddisks formateerd en dat wil ik nu helemaal niet natuurlijk.

Weet iemand of je beta 3 wel gewoon kan upgraden zonder dat alle data verloren gaat agv formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

1.3beta3 kun je gewoon uitproberen ;-) ..
zou het zo zijn dat de device vraagt om een format, dan zet je het device uit, haal je de 2 HDD's even los en zet je het device weer aan om 1.02 er weer in te flashen.

in ieder geval zou het raid1 probleem (ergens een verkeerde parameter gebruikt in 1.3beta1/2 ) dan opgelost moeten zijn .. Tevens werkt UPnP dan ook weer normaal

ook is dan 1.03 met degraded mode voor RAID1 aanwezig ..
Ben nu al verschillende dagen bezig om dingen te checken, syncen eruit te trekken etc..
en dat lijkt allemaal goed te zijn

Tjsak!
Zeroday
My CH3SNAS pages:
http://www.aroundmyroom.com/tag/ch3snas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

De Black Box lijkt inmiddels leverbaar via McDOS, TechData en Ingram ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243604

de pricewatch geeft ook al flink wat winkels met voorraad aan, joehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik wil deze NAS ook gaan aanschaffen maar aangezien ik dit wel kan gebruiken, maar ik heb één ding wat ik graag zou willen gebruiken naast de vele functies die er al op zitten:

Ik wil deze NAS via het netwerk aansluiten op mijn Netwerk thuis en daarmee dus bestanden naar de NAS uploaden. Nu wil ik de NAS in mijn woonkamer zetten en via USB aan de DVD speler hangen zodat ik vanuit de NAS DVD`s en MP3`s kan afspelen (bekijken via de TV). Dit werkt nu al met mijn USB stick en fotocamera, maar een NAS zou uiteraard velen malen makkelijker zijn!

Heeft iemand ervaring hiemee en is dit mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 04-12-2007 12:31 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.Wezz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:28:
Ik wil deze NAS ook gaan aanschaffen maar aangezien ik dit wel kan gebruiken, maar ik heb één ding wat ik graag zou willen gebruiken naast de vele functies die er al op zitten:

Ik wil deze NAS via het netwerk aansluiten op mijn Netwerk thuis en daarmee dus bestanden naar de NAS uploaden. Nu wil ik de NAS in mijn woonkamer zetten en via USB aan de DVD speler hangen zodat ik vanuit de NAS DVD`s en MP3`s kan afspelen (bekijken via de TV). Dit werkt nu al met mijn USB stick en fotocamera, maar een NAS zou uiteraard velen malen makkelijker zijn!

Heeft iemand ervaring hiemee en is dit mogelijk?
Wezz,
Voor zover ik weet kan deze NAS niet rechtstreeks via USB aan pc/dvdspeler/eenders wat als externe hd gehangen worden; de usbpoort die voorzien is dient louter als printserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Anoniem: 71974 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:42:
[...]

Wezz,
Voor zover ik weet kan deze NAS niet rechtstreeks via USB aan pc/dvdspeler/eenders wat als externe hd gehangen worden; de usbpoort die voorzien is dient louter als printserver...
Weet iemand of dat deze wel bestaan? Ik heb geen UTP op mijn DVD speler dus dat is uitgesloten.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 21:22

Boxed

Is een vliegtuig...

Volgens mij is dit door technische beperking van de beide USB pporten niet mogelijk. Het USB 2.0 protocol specificeert dat er een master en een slave kant is. Een master is over het algemeen de PC en in dit geval de DVD speler. De slave is de flash storage/muis/keyboard/etc. Aangezien de NAS en de DVD speler allebei een master USB poort hebben is dit naar mijn weten niet mogelijk.

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel ramgeheugen heeft deze conceptronic ch3snas . 64 of 128. Ik vind het nergens terug op de site van conceptronic of ik kijj er over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 15:44

wjv

Gisteren een mailtje van 4launch gehad :
Op dinsdag 04-12-2007 om 18:18 is de status van uw bestelling met bestelnummer 123456789 veranderd naar verzonden
De CH3SNAS komt er aan ! Na een maand of drie wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 07:40
Grappig, ik kreeg een mailtje van 4launch om 18:19... Als ik hem binnen heb zal ik hier een review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 43149 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 06:52:
Hoeveel ramgeheugen heeft deze conceptronic ch3snas . 64 of 128. Ik vind het nergens terug op de site van conceptronic of ik kijj er over
wat voor belangrijkheid is daaraan?
volgens mij is het een minimale hoeveelheid. Wil je um 'hacken' dan is er een plugin mogelijkheid.
http://www.aroundmyroom.com/ch3snas/ voor wat interne plaatjes..

Tjsak!
Zeroday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Dat dlink ding dat (vziw) intern identiek is heeft 64MB, dus daar ga ik van uit. Een droevige hoeveelheid, maar je draait er natuurlijk ook geen GUI applicaties op en de applicaties zelf zijn er op aangepast.

http://wiki.dns323.info/ -- zie ook hier.

[ Voor 9% gewijzigd door sphere op 05-12-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

G8rb8n schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:25:
Grappig, ik kreeg een mailtje van 4launch om 18:19... Als ik hem binnen heb zal ik hier een review posten.
Grappig, ik ook, maar dan negatief :(
Bij coolprices _/-\o_ hadden ze hem nog op voorraad, dus daar maar besteld, komt morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
sphere schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:28:
Dat dlink ding dat (vziw) intern identiek is heeft 64MB, dus daar ga ik van uit. Een droevige hoeveelheid, maar je draait er natuurlijk ook geen GUI applicaties op en de applicaties zelf zijn er op aangepast.

http://wiki.dns323.info/ -- zie ook hier.
64MB is eigenlijk wel genoeg, want de meeste probleem appz zijn cpu-bound (tja, is maar een 500MHz arm'tje) en niet memory-bound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb hem binnen. Qua uiterlijk vind ik hem in zwart erg geslaagd. Momenteel ben ik een schijf aan het vrijmaken. Ik heb er al een usb stick in geprakt, maar over het chrooten weet ik nog niet genoeg, dus ik zoek nog uit hoe en wat. Als ik het aan de gang heb laat ik het weten en post ik een howto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
sphere schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:01:
Ik heb hem binnen. Qua uiterlijk vind ik hem in zwart erg geslaagd. Momenteel ben ik een schijf aan het vrijmaken. Ik heb er al een usb stick in geprakt, maar over het chrooten weet ik nog niet genoeg, dus ik zoek nog uit hoe en wat. Als ik het aan de gang heb laat ik het weten en post ik een howto.
:+ Howto staat toch al op wiki.dns323.info? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

zou knap zijn als je die usb stick out of the box aan de praat krijgt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 23:27
Weet iemand welke portrange Pure-FTPd gebruikt? (ftp server die bij de CH3SNAS zit)

Wil graag ook via FTP bij bestanden kunnen komen als ik niet thuis ben.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimmie op 08-12-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10
Daar ben ik toevallig ook mee aan het stoeien.
Ik krijg de ftp extern niet werkend. Intern draait ie goed. Maar als ik extern in wil loggen krijg ik de melding permission denied.
De port forwarding in de router staat goed ingesteld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
polleke schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:04:
Daar ben ik toevallig ook mee aan het stoeien.
Ik krijg de ftp extern niet werkend. Intern draait ie goed. Maar als ik extern in wil loggen krijg ik de melding permission denied.
De port forwarding in de router staat goed ingesteld. Iemand een idee?
je moet ftp laten luisteren op poort 21 (dus niet veranderen) en dan forwarden naar iets anders dus bijv. 192.168.x.xxx port 21 >>> 192.168.x.xxx port 14000.
Loste het probleem bij mij iig op...

[ Voor 3% gewijzigd door benedictuz op 09-12-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je Twonkymedia en Slimserver op de CH3SNAS naast elkaar installeren? Of is ie daar niet krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 07-07 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wokschotel schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:40:
Kun je Twonkymedia en Slimserver op de CH3SNAS naast elkaar installeren? Of is ie daar niet krachtig genoeg voor?
Waarom zou je dat willen? ;)

Ik zou het willen omdat de ingebouwde UPnP Player na zo'n 20min. herstart en hangt de Netgear MP101 die ik gebruik dus ook, en kan ik van voren af aan beginnen. Daarnaast vindt ik de playlist niet echt netjes weergeven wat er gespeeld wordt, ik draai veel mixen van 1 a 2 uur lang en op de 1 of andere manier geeft hij als je een playlist gebruikt de tag's niet netjes weer, wel als ik de afzonderljke files speel (maar ja, ik wil juist playlists).
Twonky draaid wel prima, echter nu op een HP e_PC maar ik heb juist de CH3SNAS gekocht mede om zijn UPnP server.
Als je Twonky installeerd dan kun je toch de build-in UPnP server uitschakelen?

Edit: Twonky ondersteund natuurlijk ook Internet-radio!

Verder ben ik erg tevreden met deze aanschaf, heb hem sinds vrijdag, geheel onverwacht omdat ik hem pas "ergens" in januari 2008 zou krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 09-12-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik lees dat jij ook die
I see some ’sudden’ disconnects from the UPnP server .. No idea how to trace and to find what is causing the disconnect (I am playing a 80min MP3 file and after about 45 minutes the server disappears .. Damn!)
hebt.
Bij mij dus na zo'n 20minuten en erg storend.

Mijn CH3SNAS heeft firmware 1.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Schijnt een beetje lastig te reproduceren te zijn ..
Ik zit er zelf ook mee te klooien (en ja, inderdaad bij 'grote' mp3's (mixen / etc.. )
maar ik krijg m'n vinger er nog niet tussen waarom / waardoor de UPnP server restart en dus je mix stopt en weer opnieuw moet beginnen ..

geef eens voorbeelden van een playlist wat dan niet netjes is, want dat snap ik 1-2-3 nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:36:
Schijnt een beetje lastig te reproduceren te zijn ..
Ik zit er zelf ook mee te klooien (en ja, inderdaad bij 'grote' mp3's (mixen / etc.. )
maar ik krijg m'n vinger er nog niet tussen waarom / waardoor de UPnP server restart en dus je mix stopt en weer opnieuw moet beginnen ..

geef eens voorbeelden van een playlist wat dan niet netjes is, want dat snap ik 1-2-3 nie
Het probleem doet zich ook voor als ik een playlist gebruik waarop nummers staan die elk zo'n 5 a 8minuten duren, elke +/- 20min. "hangt" de server en dat duurt zo'n 10 a 20sec. en dan gaat hij met een volgend nummer verder, super vervelend met mixen die normaal 2uur duren :/ . Ook de verbinding naar mijn back-up share is dan verbroken en moet ik me met naam/wachtwoord aanmelden.

Voorbeeld van zo'n playlist, Loung - The Supperclub.m3u

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
#EXTM3U
#EXTINF:3473,Lounge 1 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 1.mp3
#EXTINF:3816,Lounge 2 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 2.mp3
#EXTINF:3947,Lounge 3 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 3.mp3
#EXTINF:3742,Lounge 4 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 4.mp3
#EXTINF:3866,Lounge 5 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 5.mp3
#EXTINF:3819,Roma -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 6.mp3
#EXTINF:4070,Cruise -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 7.mp3
#EXTINF:3840,San Francisco -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 8.mp3
#EXTINF:3916,One World -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 9.mp3
#EXTINF:4434,Cruise -  - Le Bar Noir
Le Bar Noir - 7.mp3
#EXTINF:4433,San Francisco -  - Le Bar Noir
Le Bar Noir - 8.mp3
#EXTINF:4362,Lounge 1 -  - Le bar Rouge
Le bar Rouge - 1.mp3
#EXTINF:4436,Lounge 2 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 2.mp3
#EXTINF:4435,Lounge 3 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 3.mp3
#EXTINF:4178,Lounge 4 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 4.mp3
#EXTINF:4214,Lounge 5 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 5.mp3
#EXTINF:4231,Roma -  - Le Salon Coloré
Le Salon Coloré - 6.mp3
#EXTINF:4273,One World -  - Le Bar Rouge
One World 2.mp3

Hij laat dus alleen zien: Le Bar Rouge, en niet de bijbehorende tag. Dat doet hij wel bij Twonky en de originele Netgear Server software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

i2Paq schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:35:
[...]
Waarom zou je dat willen? ;)
Ondat ik het wil :P Ik wil er een Squeezebox kopen (die ondersteunt alleen Slimserver), maar ik wil ook met een PS3 gebruik kunnen maken van de files die op de NAS staan. En volgens mij gaat dat alleen als Slimserver en Twonkymedia naast elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wokschotel schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:00:
[...]
Ondat ik het wil :P Ik wil er een Squeezebox kopen (die ondersteunt alleen Slimserver), maar ik wil ook met een PS3 gebruik kunnen maken van de files die op de NAS staan. En volgens mij gaat dat alleen als Slimserver en Twonkymedia naast elkaar draaien.
Een Squeezebox? Mooi apparaat hoor, duur, waarom geen Roku SoundBridge M1001? Die kan met elke UPnP mediaserver werken.
Zelf gebruik ik (nog) de Netgear MP101, met Twonky kan ik dan tevens Internet Radio gebruiken.
Als ik overstap, dan naar zo'n Roku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op het Twonky forum lees ik dit.
quote: cybermike
Twonky works perfect on the CH3SNAS, i can confirm this now :D
Alleen nergens een beschrijving hoe dit bewerktstelligd is helaas.

Zie er naar uit dat je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" moet gebruiken en deze is hier te downloaden.
Installatiehandleiding vind je hier

Ik ge er morgen eens naar kijken, nu tijd voor moeders O-)

[ Voor 45% gewijzigd door i2Paq op 09-12-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
Die twonky versie waar je naar toe linkt werkt met een install exe. Is dus ook onder windows erg simpel te installeren op een linux nas. Werkt verder ook prima alleen jammer dat je er uiteindelijk voor moet betalen. Denk dat het het geld wel waard is trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door benedictuz op 10-12-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ik zal er morgen eens in duiken .. kijken of ik wat kan zien . / vinden .. eens een sylog laten meedraaien (als dat lukt)
i2Paq schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:42:
[...]

Het probleem doet zich ook voor als ik een playlist gebruik waarop nummers staan die elk zo'n 5 a 8minuten duren, elke +/- 20min. "hangt" de server en dat duurt zo'n 10 a 20sec. en dan gaat hij met een volgend nummer verder, super vervelend met mixen die normaal 2uur duren :/ . Ook de verbinding naar mijn back-up share is dan verbroken en moet ik me met naam/wachtwoord aanmelden.

Voorbeeld van zo'n playlist, Loung - The Supperclub.m3u

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
#EXTM3U
#EXTINF:3473,Lounge 1 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 1.mp3
#EXTINF:3816,Lounge 2 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 2.mp3
#EXTINF:3947,Lounge 3 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 3.mp3
#EXTINF:3742,Lounge 4 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 4.mp3
#EXTINF:3866,Lounge 5 -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 5.mp3
#EXTINF:3819,Roma -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 6.mp3
#EXTINF:4070,Cruise -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 7.mp3
#EXTINF:3840,San Francisco -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 8.mp3
#EXTINF:3916,One World -  - La Salle Neige
La Salle Neige - 9.mp3
#EXTINF:4434,Cruise -  - Le Bar Noir
Le Bar Noir - 7.mp3
#EXTINF:4433,San Francisco -  - Le Bar Noir
Le Bar Noir - 8.mp3
#EXTINF:4362,Lounge 1 -  - Le bar Rouge
Le bar Rouge - 1.mp3
#EXTINF:4436,Lounge 2 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 2.mp3
#EXTINF:4435,Lounge 3 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 3.mp3
#EXTINF:4178,Lounge 4 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 4.mp3
#EXTINF:4214,Lounge 5 -  - Le Bar Rouge
Le Bar Rouge - 5.mp3
#EXTINF:4231,Roma -  - Le Salon Coloré
Le Salon Coloré - 6.mp3
#EXTINF:4273,One World -  - Le Bar Rouge
One World 2.mp3

Hij laat dus alleen zien: Le Bar Rouge, en niet de bijbehorende tag. Dat doet hij wel bij Twonky en de originele Netgear Server software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:30:
Ik zal er morgen eens in duiken .. kijken of ik wat kan zien . / vinden .. eens een sylog laten meedraaien (als dat lukt)
OK, top.

Edit: overtollige tekst verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door i2Paq op 10-12-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

i2Paq schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:09:
[...]

OK, top.

Ik wilde je een PM sturen maar dat lukt niet, ik kan iig geen PM button vinden :?
Het gaat over iets belangrijks wat ik aantrof op de conceptronic site in de downloads.
Beetje urgent!
http://www.aroundmyroom.com/about/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49
UTMachine schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:56:
[...]

Werkt de spindown functie ook goed met de WD GP 1TB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49
foutje

[ Voor 151% gewijzigd door raven22 op 10-12-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:38
hij staat niet meer in de pricewatch..is deze NAS helemaal uitverkocht?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.