[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 215.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

spyros schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:09:
hij staat niet meer in de pricewatch..is deze NAS helemaal uitverkocht?
Hij is lange tijd niet leverbaar geweest, misschien dat het daardoor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Bij coolprices hebben ze er nog 6 in voorraad, dus dan moet je snel zijn. Inmiddels niet meer....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 53610 op 11-12-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:06
beter zoeken dan maar :D ik zocht op CH3SNAS

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:57:
Op het Twonky forum lees ik dit.

[...]

Alleen nergens een beschrijving hoe dit bewerktstelligd is helaas.

Zie er naar uit dat je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" moet gebruiken en deze is hier te downloaden.
Installatiehandleiding vind je hier

Ik ge er morgen eens naar kijken, nu tijd voor moeders O-)
Ja, ik weet zeker dat ik mijzelf wil quoten :+

Ik heb contact gezocht met diegene op het Twonky forum die heeft bevestigd dat hij Twonky aan de praat heeft gekregen op zijn CH3NAS, volgens hem is deze CH3SNAS gewoon een DNS-323, of vice versa ;)

Ik zal proberen vanavond of morgen proberen het in mijn eigen quote hierboven genoemde pakket voor de DNS-323 te installeren. Het zou te gek zijn als dit zou werken, ik ben trouwens reuze benieuwd waarom er niet voor Twonky is gekozen, misschien omdat er een license nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 19:55
Ik heb vandaag dus ook de ch3snas binnen via 4launch. En ben er inmiddels ook mee aan het spelen, om te kijken wat hij kan.
Nu wil ik het volgende, en dit doe ik al op een oude laptop maar dit moet dus nu naar de nas komen.:
Ik download torrents via utorrent en download ook weleens wat van de nieuwsgroepen via sabnzbd.
Nu was ik al een beetje aan het rond lezen over funpluggen. Maar ik moet zeggen dat dit toch een klein beetje te ingewikkeld word om te testen en te hopen dat de nas niet defect raakt.
Dus bij deze de vraag of iemand een handleiding heeft om nzb-bestanden en torrent bestanden te downloaden en uittepakken op de ch3snas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Wanneer je in de CH3SNAS 2 harde schijven stopt, in de standaard mode, hoe gaan ze dan in de spindown mode? Allebei tegelijk of gaat de schijf die je niet gebruikt eerder in standby dan de schijf die je nog wel gebruikt?

Zelfde vraag met spinup, gaat alleen de schijf die je benarderd upspinnen of allebei tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highandstoned
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
sjansen schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:07:
.....Nu was ik al een beetje aan het rond lezen over funpluggen. Maar ik moet zeggen dat dit toch een klein beetje te ingewikkeld word om te testen en te hopen dat de nas niet defect raakt.
Dus bij deze de vraag of iemand een handleiding heeft om nzb-bestanden en torrent bestanden te downloaden en uittepakken op de ch3snas.....
Kijk eens op http://www.shadowandy.net/_html/archives/tech/dns323/.
Daar staat een versie van mldonkey (torrent/edonkey/etc) client, samen met funplug. Alles netjes beschreven. Zelfs mij als linux noob lukt het de eerste ker hiermee. En je kunt eigenlijk niks stuk maken zolang je niet gaat flashen of zo.
Daarnaast ook een keer de twonkey geinstalleerd, en ook die draait meteen als je de stapjes volgt in de eerder genoemde handleiding. Draait beter dan de bijgeleverde UPnP, zelfs mijn Windows Vista machine wil niet met de ingebouwd UPnP maar wel met twonkey praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
ik heb het idee dat mijn fan continue draait. Is dit normaal of moet deze ook stoppen.
De harddisk stopt wel netjes na de ingestelde tijd (5 minuten).
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Anoniem: 53610 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:37:
Bij coolprices hebben ze er nog 6 in voorraad, dus dan moet je snel zijn. Inmiddels niet meer....
volgens de site hebben ze er nog 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spyros schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:48:
[...]
LOL, 3<>6, dus niet meer. :)
Ik vond het eigenlijk een beetje op reclame lijken, dus dacht een strike-through geeft aan dat het verouderde info is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:29:
ik heb het idee dat mijn fan continue draait. Is dit normaal of moet deze ook stoppen.
De harddisk stopt wel netjes na de ingestelde tijd (5 minuten).
Iemand een idee?
Geen idee of deze ook stil zou moeten vallen, ook mijn fan draait continu. In de ruimte waar hij staat is het niet veel warmer dan 17 a 20 gragen, een beetje overdone dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
spyros schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:48:
[...]

had ze net nog gebeld en ze verzekerden me dat ik er een zou krijgen _/-\o_ nu alleen even op salaris wachten totdat ik m kan vullen maar goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04

--MeAngry--

aka Qonstrukt

i2Paq schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:17:
[...]

Geen idee of deze ook stil zou moeten vallen, ook mijn fan draait continu. In de ruimte waar hij staat is het niet veel warmer dan 17 a 20 gragen, een beetje overdone dus.
In de standaard webinterface kun je bij Status zien hoe warm de HDD's worden. Bij mij begint de ventilator boven de 40 graden pas te draaien. Wellicht dat jullie je NAS gewoon zwaar gebruiken? ;)

Overigens heb ik nu de Transmission torrentclient onder een Debian chroot draaien met de Clutch webinterface. Dat is echt een supercombinatie!
De interface van ml_donkey sprak mij niet echt aan, en TorrentFlux icm. BitTornado was te traag voor woorden door de Python implementatie.

Je moet echter wel wat moeite doen om Transmission 0.95 gecompileerd te krijgen, er zit namelijk een bug in libtransmission/platform.c waardoor deze niet goed compileert op onder andere ARM platforms. Maar met even zoeken in de bugtracker los je dat eenvoudig op.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Hij draait bij mij ook als ik wakker word....
Misschien iets voor in een nieuwe firmware?

[ Voor 33% gewijzigd door polleke op 11-12-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je dan misschien een downloadclient lopen? Bij mij staan namelijk zowel de HDDs als de fan stil als ik em de hele nacht niets laat doen.

Maar zoals ik al zei, kijk even naar de temperaturen. Misschien is de temperatuursensor iets te gevoelig afgesteld bij jullie.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
raven22 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:37:
Wanneer je in de CH3SNAS 2 harde schijven stopt, in de standaard mode, hoe gaan ze dan in de spindown mode? Allebei tegelijk of gaat de schijf die je niet gebruikt eerder in standby dan de schijf die je nog wel gebruikt?

Zelfde vraag met spinup, gaat alleen de schijf die je benarderd upspinnen of allebei tegelijk.
Spinup/down doen ze onafhankelijk van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:30:
Heb je dan misschien een downloadclient lopen? Bij mij staan namelijk zowel de HDDs als de fan stil als ik em de hele nacht niets laat doen.

Maar zoals ik al zei, kijk even naar de temperaturen. Misschien is de temperatuursensor iets te gevoelig afgesteld bij jullie.
Temp is 32 graden. Verder geen activiteit, hdd is stil.
Ik heb geen downloadclient iod lopen. Alleen de telnet client is gestart verder niks.
Ik heb firmware 1.03 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ehmmm :D

Ik probeer nu met NASSETUP voor de DNS-323 Twonky te installeren maar ik loop stuk op de Telnet connectie naar de CH3SNAS.
Nu ben ik hier niet in bedreven maar als ik telnet naar mijn 192.168.2.250, welke port neem ik dan/hoe ga ik te werk?
Ik denk dat ik het root account en password nodig heb, geen idee waar die te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door i2Paq op 11-12-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Lees de beschrijving eens. Dan zie je wat standaard wachtwoord is.

highandstoned, Bedankt voor de link. Ga hem meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

sjansen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:45:
Lees de beschrijving eens. Dan zie je wat standaard wachtwoord is.

highandstoned, Bedankt voor de link. Ga hem meteen proberen.
Welke beschrijving bedoel je?

Ik heb hier het manual die bij de CH3SNAS in de doos zit, daar vindt ik nergens een user genaamd Root, verder van de Conceptronic site een manual gedownload, ook daar vindt ik niets.
Bij de Twonky install zit alleen een readme.txt, hierin staat verder ook niets.

Het enige wat ik lees is dat de naam voor de administrator is: admin
Als ik dat in combinatie gebruik met het door mij ingestelde pasword dan krijg ik: telnet connection failed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Om telnet connectie te maken heb je fun_plug en een telnet daemon nodig. Kijk even op http://wiki.dns323.info/ voor info. De D-Link DNS-323 is in feite hetzelfde apparaat. :)
polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:54:
[...]

Temp is 32 graden. Verder geen activiteit, hdd is stil.
Ik heb geen downloadclient iod lopen. Alleen de telnet client is gestart verder niks.
Ik heb firmware 1.03 beta.
Toch vreemd, bij zulke temperaturen staat bij mij de ventilator stil. Er zijn ook nog commandline programma's waarmee je de fanspeed kunt aanpassen als je fun_plug gebruikt hebt. Kijk daarvoor even op de wiki waar ik hierboven al naar verwijs. :)

[ Voor 60% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-12-2007 19:09 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:08:
Om telnet connectie te maken heb je fun_plug en een telnet daemon nodig. Kijk even op http://wiki.dns323.info/ voor info. De D-Link DNS-323 is in feite hetzelfde apparaat. :)
Goed, dit moet ik doen:

Transfer using FTP
  1. Enable FTP through the admin pages and set up an ftp user.
  2. Create a test fun_plug on your system.
  3. Connect to your DNS-323 using a command line ftp client (in windows: start / run / ftp)
  4. Change to the right directory: cd /
  5. Upload your fun_plug: put fun_plug
  6. Make it executable: chmod 777 fun_plug
  7. If command prompt doesn't recognize 'chmod', use 'quote site chmod 777 fun_plug'
  8. Quit ftp: quit
1. Check.
2. Waar? edit: (FW 1.02: Create the test fun_plug on \\NAS\Volume_1)
3. Check (met WS-FTP Pro).
ik zie Volume_1, Volume_2 en web_page.
4 t/m 8. Check

Ik heb mijn CH3SNAS gereboot en puttytel gedownload. Ik heb dus geen Telnetconnectie, wat doe ik fout?

Mijn fun_plug ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#
/mnt/HD_a2/starttelnet.sh

Ik heb de instructies zoals die hier gegeven worden opgevolgt.
De files taan ook zo:
./fun_plug
./starttelnet.sh
./lnx_bin/utelnetd
./lnx_bin/busybox3

Note that '.' represents \\NAS\Volume_1 on a 1.02/1.03 unit.

[ Voor 29% gewijzigd door i2Paq op 11-12-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:08:
[...]

Toch vreemd, bij zulke temperaturen staat bij mij de ventilator stil. Er zijn ook nog commandline programma's waarmee je de fanspeed kunt aanpassen als je fun_plug gebruikt hebt. Kijk daarvoor even op de wiki waar ik hierboven al naar verwijs. :)
Thanks voor de tip. Heb nu het fanspeed script draaien.
Helemaal stil nu!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:05:
[...]

Thanks voor de tip. Heb nu het fanspeed script draaien.
Helemaal stil nu!!
Vertel even hoe je die fun_plug hebt geplaatst, bij mij "wil" hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
http://wiki.dns323.info/hardware:fan#ctrl_fanspeed.sh
tweede script (mijn nas geeft de waarden door in fahrenheit, te controleren met "temperature g 0") kopieren naar bijvoorbeeld notepad++
Opslaan als bijv fanspeed.sh. Kopieren naar je nas en uitvoeren maar.

[ Voor 19% gewijzigd door polleke op 11-12-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:12:
http://wiki.dns323.info/hardware:fan#ctrl_fanspeed.sh
tweede script (mijn nas geeft de waarden door in fahrenheit, te controleren met "temperature g 0") kopieren naar bijvoorbeeld notepad++
Opslaan als bijv fanspeed.sh. Kopieren naar je nas en uitvoeren maar.
Ik bedoelde meer: hoe ben je op je NAS gekomen?

Als ik FTP via Start - Run en dan FTP kom ik niet verder dan connecten via: open ip-adres en dan houd mijn kennis van command line ftp op. Ik vindt wel Microsoft command-line FTP commands maar die geven bij mijn geen reactie op de command line anders dan een disconnect na 2 min.

Ik zie dan welkom to Pure-FTPd en daar onder: User <ip-adres:<none>>:
Wat ik hierna ook invul, hij reageerd nergens op.

Schiet mij maar lek! Na een Shutdown en aanzetten werkt mijn Telnet wel. Een Restart vanuit het web-menu is dus niet voldoende |:(

Twonky geinstalleerd! en een hoop wijzer

[ Voor 16% gewijzigd door i2Paq op 11-12-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
gebruik bijv filezilla om je bestandje (selecteer ASCII mode) over te zetten. Log in met een gebruiker die je aan hebt gemaakt op je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:31:
gebruik bijv filezilla om je bestandje (selecteer ASCII mode) over te zetten. Log in met een gebruiker die je aan hebt gemaakt op je nas.
Geen problemen met je telnet enzo? Ik lees dat Telnet en Twonky stoppen met dat script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
twonky gebruik ik niet. Telnet draait gewoon vrolijk door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Goed dat het gelukt is i2Paq. :)

Ik loop helaas alweer tegen andere poblemen, ofja, eigenlijk meer beperkingen aan helaas. Samba draait nog prima in de originele linuxomgeving van Conceptronic, Debian draait daarnaast gechroot met Lighttpd, MySQL, PHP en Transmission.

Maar nu wilde ik dus ook fatsoenlijk media gaan streamen, en dan vooral MP3's, maar nu blijkt dat een ARM processor niet erg geschikt is in MP3 encoding... :'(
Lame gecompileerd, en rollen maar, nja, na een halfuur herencoden van 1 MP3 en nog steeds geen outputfile heb ik het maar even opgegeven. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Yep, me to en enorm bedankt voor de uitleg cq. linkjes
Ik loop helaas alweer tegen andere poblemen, ofja, eigenlijk meer beperkingen aan helaas. Samba draait nog prima in de originele linuxomgeving van Conceptronic, Debian draait daarnaast gechroot met Lighttpd, MySQL, PHP en Transmission.

Maar nu wilde ik dus ook fatsoenlijk media gaan streamen, en dan vooral MP3's, maar nu blijkt dat een ARM processor niet erg geschikt is in MP3 encoding... :'(
Lame gecompileerd, en rollen maar, nja, na een halfuur herencoden van 1 MP3 en nog steeds geen outputfile heb ik het maar even opgegeven. :P
Helaas, hier kan ik je niet bij helpen, ik duim wel voor je ;)

Waarom niet de default media-server of de Twonky (vast een n00b vraag) O-)

Ik zit zelf nog met dat Fan scriptje, weet niet goed of ik de standaardkeuze 2 "gewoon" zal nemen en proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 11-12-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:40

zeroday

There is no alternative!

je ken prutsen wat je wil: als het je niet bevalt verwijder je de fun_plug weer en is ie weer default ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeroday schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:02:
je ken prutsen wat je wil: als het je niet bevalt verwijder je de fun_plug weer en is ie weer default ..
Alleen als je er dan nog bij kunt komen. Als je zowel samba als ftp om zeep helpt, dan kun je de schijf alleen nog benaderen door hem aan een andere linux machine te hangen. Dus voorzichtigheid is toch wel enigzins geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tjsa.. zolang je aan het prutsen blijft lijkt het me niet handig om not to be destroyed meuk erop te plaatsen..
Dat zou een beetje 'dom' zijn ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 12-12-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Met Twonky geinstalleerd heb ik ook die hik-ups elke 20min.
Ik ga hiervan maar een officieele melding maken bij Conceptronic, dit is enorm balen.
Ook de verbinding naar mijn share's zijn dan weg een moet ik mijn wachtwoord invoeren om er weer op te komen :(

Telefoonnummer: 0900-7873763 ; 0.50 p/m (alleen voor Nederland)
Telefoonnummer: 0902-25013 ; 0.76 p/m (alleen voor Belgie)!

Binnen 1min. iemand aan de telefoon, probleem gemeld. Ik wordt z.s.m. teruggebeld.

[ Voor 29% gewijzigd door i2Paq op 12-12-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:48:
Ook de verbinding naar mijn share's zijn dan weg een moet ik mijn wachtwoord invoeren om er weer op te komen :(
Dat kun je voorkomen door bij het aanmaken onder explorer via "tools/map network drive" de optie "Connect using a different user name" aan te klikken en daar je logon credentials in te vullen. Wel niet vergeten om het "Reconnect at logon" vinkje aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 53610 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:58:
[...]

Dat kun je voorkomen door bij het aanmaken onder explorer via "tools/map network drive" de optie "Connect using a different user name" aan te klikken en daar je logon credentials in te vullen. Wel niet vergeten om het "Reconnect at logon" vinkje aan te zetten.
Zo staat deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zeurt ie dan over je password, zou helemaal niet nodig moeten zijn. Heb daar zelf geen problemen mee, maar heb geen last van hikups (ook geen twonky geinstalleerd overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:11
Ik had hetzelfde probleem, maar een herstart van samba lost dit op. Voeg een regel aan het einde van je fun_plug toe:
smb restart
Werkte bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

G8rb8n schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:09:
Ik had hetzelfde probleem, maar een herstart van samba lost dit op. Voeg een regel aan het einde van je fun_plug toe:
smb restart
Werkte bij mij
Dat ga ik vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

i2Paq

Wat is je probleem?
beschrijf hem eens duidelijker. Je zal toch moeten snappen dat men hier niet veel mee kan.

is het iets in de trant van:

Gezien je mail wil je iets met UPnP doen, maar je hebt een probleem dat er iets gebeurd na 20 minuten.

Hoe valt het te reproduceren? Ik heb hier een aantal CH3SNAsjes staan en ben aan het analyseren geslagen maar kan daar nog niet veel wijs uit worden wanneer er een herstart van UPnP zou kunnen optreden.

Wat voor soort bestanden gebruik je?
Hoe gebruik je de UPnP Server en naar welk apparaat stream je?

Het is wel supervaag dat een Twonky, wat totaal niet leunt op de CH3SNAS ' an - sich' dan ook zou crashen.
Welke Twonky gebruik je, hoe heb je het geinstalleerd en welke bestanden gebruik je.
Heb je de standaard UPnP Server uitgezet?

je ken er wel een officiele melding van maken maar dat lost het nog niet 1-2-3 op. Want zoiets moet je op verschillende gebakjes kunnen reproduceren.

Dus beperk je debugging op de functionaliteiten zoals deze aanwezig zijn op het product.

Mijn eerste advies zou zijn: gooi eerst die funplugs er weer af en ga dan weer opnieuw testen en rapporteer dat dan.

Je kan me private mailen met je bevindingen, wellicht dat ik dan wat sneller een oplossing kan bewerkstelligen.

Tjsak!
Zeroday
i2Paq schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:48:
Met Twonky geinstalleerd heb ik ook die hik-ups elke 20min.
Ik ga hiervan maar een officieele melding maken bij Conceptronic, dit is enorm balen.

Telefoonnummer: 0900-7873763 ; 0.50 p/m (alleen voor Nederland)
Telefoonnummer: 0902-25013 ; 0.76 p/m (alleen voor Belgie)!

Binnen 1min. iemand aan de telefoon, probleem gemeld. Ik wordt z.s.m. teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:56:
i2Paq

Wat is je probleem?
beschrijf hem eens duidelijker. Je zal toch moeten snappen dat men hier niet veel mee kan.
Ik ga mijn best doen.
is het iets in de trant van:

Gezien je mail wil je iets met UPnP doen, maar je hebt een probleem dat er iets gebeurd na 20 minuten.

Hoe valt het te reproduceren? Ik heb hier een aantal CH3SNAsjes staan en ben aan het analyseren geslagen maar kan daar nog niet veel wijs uit worden wanneer er een herstart van UPnP zou kunnen optreden.

Wat voor soort bestanden gebruik je?
Hoe gebruik je de UPnP Server en naar welk apparaat stream je?
Ik stream alleen MP3 bestanden, gemaakt met CDex, veel van deze bestanden heb ik al jaren. Ik stream naar een Netgear MP101, laatst mogelijke Firmware, 1.3.7.
Deze streamt zonder problemen met de bijgeleverde Netgear server software de eerder genoemde bestanden van een HP e_PC met XP Sp2.

Vervang ik op deze HP e_PC de Netgear server software door Twonky 4.4.2 dan streamt deze de eerder genoemde MP3 zonder problemen.
Het is wel supervaag dat een Twonky, wat totaal niet leunt op de CH3SNAS ' an - sich' dan ook zou crashen.
Welke Twonky gebruik je, hoe heb je het geinstalleerd en welke bestanden gebruik je.
Heb je de standaard UPnP Server uitgezet?[
Ik gebruik de Twonky 4.4.2 en dan de DNS-323 installatie zoals deze hier topic door mij wordt aangehaald en te downloaden is via Twonky.
Ik gebruik dus de eerder genoemde MP3 bestanden.
Ik heb de standaard UPnP Server uitgezet.
je ken er wel een officiele melding van maken maar dat lost het nog niet 1-2-3 op. Want zoiets moet je op verschillende gebakjes kunnen reproduceren.

Dus beperk je debugging op de functionaliteiten zoals deze aanwezig zijn op het product.

Mijn eerste advies zou zijn: gooi eerst die funplugs er weer af en ga dan weer opnieuw testen en rapporteer dat dan.

Je kan me private mailen met je bevindingen, wellicht dat ik dan wat sneller een oplossing kan bewerkstelligen.

Tjsak!
Zeroday
Ik zal straks even de Fun_Plug verwijderen.

Ik heb al het nodige uitgeprobeerd met alleen de originele UPnP server draaiend, toen was er nog geen Fun_Plug aanwezig. Verder staat iTunes, FTP en de downloadmanager uit.
Er hangt geen printer aan.

Als de unit "alleen" als NAS wordt gebruik verliest hij ook zijn connectie naar de shares.

EDIT: Ik bedenk me net dat misschien de plek/bekabeling het probleem zou kunnen veroorzaken. Weet het niet zeker maar ik ga de CH3SNAS straks bij thuiskomst direct verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 12-12-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n prachtige CH3SNAS incl. 2x 500G samsung schijven. Alles werkt perfect, wat ik een goede feature vind is dat je evt ook een deel van je schijven RAID1 kan instellen en de rest JBOD.

Ik loop tegen 1 vreemd probleem aan:
ik heb een user gemaakt voor FTP, RW rechten op ROOT

via een windows XP machine kan ik zonder problemen een FTP connectie maken, bestanden en directories lezen en schrijven (waarom niet deleten?) maar met een linux machine (Debian Etch AMD64) krijg ik wel een verbinding, kan ik de directories en files lezen maar ik kan geen dirs of files uploaden?

Via samba lukt dit trouwens op de linux en windows bak zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even wat getest
Voor de gelegenheid op de development ch3snas maar een funpluggie geplaatst

/mnt/HD_a2 # ls -l
-rwxrwxrwx 1 dennis 502 1503 Dec 12 05:44 fun_plug
drwxr-xr-x 7 root root 4096 Dec 12 05:46 fun_plug.d
drwxrwxrwx 8 nobody 501 4096 Dec 12 17:09 jaarmix2007
drwxrwxrwx 2 nobody 501 4096 Dec 12 17:44 tweakers
drwxrwxrwx 2 dennis 502 4096 Dec 12 17:43 tweakers-test2

zowel user nobody (samba) en user dennis kan via een RW FTP sessie gewoon de directories verwijderen en/of aanmaken onder een XP Home sessie .. no problem ..

Ook mbt je ftp probleem even onder een CentOS bakje maar even op de commandline ingelogt

Connected to 192.168.1.60.
220---------- Welcome to Pure-FTPd ----------
220-You are user number 1 of 10 allowed.
220-Local time is now 17:49. Server port: 21.
220 You will be disconnected after 2 minutes of inactivity.
500 This security scheme is not implemented
KERBEROS_V4 rejected as an authentication type
Name (192.168.1.60:dennis): dennis
331 User dennis OK. Password required
Password:
230 OK. Current restricted directory is /
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> ls
227 Entering Passive Mode (192,168,1,60,89,190)
150 Accepted data connection
drwxrwxrwx 6 0 0 4096 Dec 12 16:46 Volume_1
drwxrwxrwx 3 0 0 4096 Dec 12 04:23 Volume_2
drwxr-xr-x 2 0 0 1024 Dec 12 16:48 web_page
226-Options: -l
226 3 matches total
ftp> cd Volume_1
250 OK. Current directory is /Volume_1
ftp> ls
227 Entering Passive Mode (192,168,1,60,134,125)
-rwxrwxrwx 1 dennis 502 1503 Dec 12 04:44 fun_plug
drwxr-xr-x 7 0 0 4096 Dec 12 04:46 fun_plug.d
drwxrwxrwx 8 501 501 4096 Dec 12 16:09 jaarmix2007
drwxrwxrwx 2 501 501 4096 Dec 12 16:44 tweakers
226 4 matches total
ftp> mkdir tweakers2
257 "tweakers2" : The directory was successfully created
ftp> mkdir tweaker3
257 "tweaker3" : The directory was successfully created
ftp> rm tweakers2
250 The directory was successfully removed

ik zie het probleem niet ..
ronjon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:56:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n prachtige CH3SNAS incl. 2x 500G samsung schijven. Alles werkt perfect, wat ik een goede feature vind is dat je evt ook een deel van je schijven RAID1 kan instellen en de rest JBOD.

via een windows XP machine kan ik zonder problemen een FTP connectie maken, bestanden en directories lezen en schrijven (waarom niet deleten?) maar met een linux machine (Debian Etch AMD64) krijg ik wel een verbinding, kan ik de directories en files lezen maar ik kan geen dirs of files uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:59

RHE123

Edubits

Waar heb je hem gekocht? Alle winkels die ik tot nu toe geprobeerd heb hebben een ellenlange wachttijd :(

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Goed ik heb hem verplaatst en opnieuw opgestart zonder Twonky en Fun_Plug, nu heeft hij zojuist +/- 40 a 45 minuten gespeeld voordat hij ging "hangen", ik ben direct naar mijn Pc gelopen en mijn shares zijn gewoon te benaderen. Mijn SH3SNAS en mijn Pc zitten aan dezelfde switch, de Netgear zit een switch verder, waar hiervoor ook de CH3SNAS op zat. Ik ga die switch nu vervangen want het moet daar in zitten, tenminste, dat zegt mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
Connected to 192.168.1.10.
220-You are user number 1 of 10 allowed.
220-Local time is now 20:15. Server port: 21.
Name (192.168.1.10:ronald): ronald
331 User ronald OK. Password required
Password:
ftp> ls
200 PORT command successful
150 Connecting to port 53795
drwxrwxrwx 7 0 0 4096 Dec 12 19:08 Volume_1
drwxrwxrwx 3 0 0 4096 Jan 23 2000 Volume_2
drwxr-xr-x 2 0 0 1024 Dec 12 00:02 web_page
226 3 matches total
ftp> cd Volume_1
ftp> ls
150 Connecting to port 41831
drwxrwxrwx 2 502 502 4096 Dec 11 23:07 apps
-rwxrwxrwx 1 502 502 96 Dec 11 23:00 fun_plug
drwxrwxrwx 5 501 501 4096 Dec 12 06:21 games
drwxrwxrwx 2 502 502 4096 Dec 11 23:02 lnx_bin
drwxrwxrwx 3 502 502 4096 Dec 11 23:05 media
-rwxrwxrwx 1 502 502 351 Dec 11 22:59 starttelnet.sh
226 6 matches total
ftp> put /data/watchdog.xml
local: /data/watchdog.xml remote: /data/watchdog.xml
553-Can't open that file: No such file or directory
553 Rename/move failure: No such file or directory
ftp> passive
Passive mode on.
227 Entering Passive Mode (192,168,1,10,97,241)
ftp> mkdir tweakers
257 "tweakers" : The directory was successfully created
ftp> cd tweakers
250 OK. Current directory is /Volume_1/tweakers
ftp> ls
227 Entering Passive Mode (192,168,1,10,145,204)
226 0 matches total
227 Entering Passive Mode (192,168,1,10,222,76)
ftp> cd ..
ftp> ls
227 Entering Passive Mode (192,168,1,10,69,183)
drwxrwxrwx 2 ronald 503 4096 Dec 12 19:17 tweakers
226 7 matches total
ftp> rm tweakers
250 The directory was successfully removed
ftp>

zowel active als passive ftp kan ik wel dir maken en deleten, maar geen files uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
RHE123 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:13:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Alle winkels die ik tot nu toe geprobeerd heb hebben een ellenlange wachttijd :(
www.cool-prices.nl
die hadden er vorige week nog 14 ( nu 13 ) in stock
nu niet meer ... ;(

[ Voor 5% gewijzigd door ronjon op 12-12-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:59

RHE123

Edubits

Ook al uitverkocht inderdaad :(, ergens bestellen dan maar..

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Helaas, daar zit het probleem dus niet. Nieuwe (echt nieuw, uit de doos dus) ASUS GigaX 1005B helpt helaas niet, na +/- 20min "hangt" de MP101. Als ik dan naar mijn CH3SNAS kijk is er geen schijfactiviteit, en dan ineens gaat hij weer.

Ik heb nu mijn MP101 een fixed IP-adres gegeven.

Voor het gemak ga ik er van uit dat het probleem niet in mijn schijven zit: Baracuda 7200.10 500Gb - ST3500630AS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ben er klaar mee, de hele config terug naar Default en rustig herbeginnen.

Helaas alle data weg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20

voor windows: niet root aanvinken maar volume1 (of 2 wellicht in jouw geval) selecteren. Dan kun je folders iig gewoon uploaden via ftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:57

The_DoubleU

Tweaker in München

ronjon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:16:

ftp> ls
150 Connecting to port 41831
226 6 matches total

zowel active als passive ftp kan ik wel dir maken en deleten, maar geen files uploaden
Volgens mij probeer je de file watchdog.xml in een directory data te zetten.
Deze directory bestaat niet en daardoor doet de upload het niet.

• ronjon
The_DoubleU schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:17:
[...]

Volgens mij probeer je de file watchdog.xml in een directory data te zetten.
Deze directory bestaat niet en daardoor doet de upload het niet.
nee, de /data/ is de map waarin de file staat op mijn linux bak.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ronjon:

Connected to 192.168.1.60.
220-You are user number 2 of 10 allowed.
220-Local time is now 06:54. Server port: 21.
KERBEROS_V4 rejected as an authentication type
Name (192.168.1.60:dennis): dennis
331 User dennis OK. Password required
Password:
ftp> cd Volume_1
ftp> put watchdog.xml
local: watchdog.xml remote: watchdog.xml
227 Entering Passive Mode (192,168,1,60,169,157)
226-File successfully transferred
226 0.001 seconds (measured here), 4.41 Kbytes per second
5 bytes sent in 0.00014 seconds (34 Kbytes/s)

mijn verzoek: upgrade je firmware naar 1.03beta3 .. mocht je niet 1.02 werken .. want volgens mij werk je met een iets andere versie als ik en hier werkt het wel.
Note: de beta is de springplank naar een official release, Zorg er wel even voor dat je data safe is ..

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:57

The_DoubleU

Tweaker in München

Ronjon:

Zeroday:
ftp> put watchdog.xml
local: watchdog.xml remote: watchdog.xml

By ronjon is de filename voor remote /data/watchdog.xml
Dus het ftp programma zal proberen het in een data folder te zetten, die niet bestaat.
je kan dit oplossen door
put /data/watchdog.xml watchdog.xml

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Very clear The DoubleU .. begin ut te begrijpen de commandline FTP ;-)

• ronjon
@The_DoublU: inderdaad verhelderend
@zeroday: mijn firmware is de laatste versie 1.03b3, gedownload van je aroundmyroom site.

de opmerking van benedictuz hielp. FTP server settings niet root aanvinken maar Volume_1 selecteren lost de upload problemen op.

wel doet zich nu weer een nieuw probleem voor:als ik een mappen structuur met bestanden (zeg DVD map met video_ts en audio_ts mappen en vob files) dan worden de files wel geupload, maar allemaal in de map waar de submappen zouden moeten komen, dus de submappen worden niet gemaakt, maar de files in deze submappen worden wel weer geupload

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

via welke manier?

linux naar ch3snas met locale ftp of via ftp programma?
Als het Linux is: waarom dan 'moeilijk doen' en waarom pak je dan de Fonz funplug 0.4 niet met NFS support?

Conceptronic heeft NFS support in de kernel zitten (en de dns323 niet) en die kan dan via Fun_Plug enabled worden.
daar heb ik pas geleden nog een testje mee gedaan en de CH3SNAS was gewoon toegankelijk via een mount op de linux bak visa versa

[knip]
wel doet zich nu weer een nieuw probleem voor:als ik een mappen structuur met bestanden (zeg DVD map met video_ts en audio_ts mappen en vob files) dan worden de files wel geupload, maar allemaal in de map waar de submappen zouden moeten komen, dus de submappen worden niet gemaakt, maar de files in deze submappen worden wel weer geupload

• ronjon
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:01:
via welke manier?

linux naar ch3snas met locale ftp of via ftp programma?
Als het Linux is: waarom dan 'moeilijk doen' en waarom pak je dan de Fonz funplug 0.4 niet met NFS support?

Conceptronic heeft NFS support in de kernel zitten (en de dns323 niet) en die kan dan via Fun_Plug enabled worden.
daar heb ik pas geleden nog een testje mee gedaan en de CH3SNAS was gewoon toegankelijk via een mount op de linux bak visa versa

[knip]

[...]
ik heb het geprobeert met filezilla, kftpgrabber, gftp, ftp van konqueror en krusader (allemaal linux gui apps) en geen van allen lijkt het goed te doen. Via een smb mount gaat het wel gewoon goed btw, maar loop nu dus tegen enkele probleempjes aan die misschien makkelijk op te lossen zijn.

ik heb even kort gelezen hoe dat zit met die Fonz plugin, maar het nog niet aangedurft om die erop te zetten. Kan ik die gewoon downloaden en via kopieren installeren, of moeten er nog meer handelingen worden verricht?

En wat brengt die Fonz plugin nog meer mee? (debian chroot? ssh?, etc)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik heb even kort gelezen hoe dat zit met die Fonz plugin, maar het nog niet aangedurft om die erop te zetten. Kan ik die gewoon downloaden en via kopieren installeren, of moeten er nog meer handelingen worden verricht?

En wat brengt die Fonz plugin nog meer mee? (debian chroot? ssh?, etc)
Tsja.. wat brengt het je .. ssh,
zie zelf wat je wil hebben
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/

• ronjon
zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:21:
[...]

Tsja.. wat brengt het je .. ssh,
zie zelf wat je wil hebben
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/
thx, dat lijstje had ik nog niet gezien. veelbelovend !

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

kreeg net een tip van de C mannetjes: probeer eens je CH3SNAS op Fixed IP te zetten om zo te kijken of die UPnP Server in de lucht blijft hangen. Ik speel nu al zonder problemen een uur allerlei supergave jaarmixen uit 2007 af ..
www.jaarmix.nl ..

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 21:31
Weet iemand een goede tool om de transfer snelheid te monitoren. Ik heb nog niet echt een geschikte tool gevonden en heb het gevoel dat de kopieer acties niet zo snel gaan als zou moeten.
Mijn configuratie is nu nog gebasseerd op een enkele Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB schijf.

Zou ook erg benieuwd zijn wat jullie voor snelheden halen in de diverse opstellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door sjong op 13-12-2007 17:44 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:11:
kreeg net een tip van de C mannetjes: probeer eens je CH3SNAS op Fixed IP te zetten om zo te kijken of die UPnP Server in de lucht blijft hangen. Ik speel nu al zonder problemen een uur allerlei supergave jaarmixen uit 2007 af ..
www.jaarmix.nl ..
Dat had ik natuurlijk ook al zelf bedacht ;)

Maar helaas, 1.03beta, volledige wipe, Mix van iemand anders, Raid0, nieuwe switch, etc. ect. hij blijft hangen exact na 20min.

:'(

• raven22
sjong schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:42:
Weet iemand een goede tool om de transfer snelheid te monitoren. Ik heb nog niet echt een geschikte tool gevonden en heb het gevoel dat de kopieer acties niet zo snel gaan als zou moeten.
Mijn configuratie is nu nog gebasseerd op een enkele Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB schijf.

Zou ook erg benieuwd zijn wat jullie voor snelheden halen in de diverse opstellingen.
probeer teracopy: http://www.codesector.com/teracopy.php

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

wierd.. dat exact 20min. ben ik nog nimmer tegen gekomen, wel allerlei andere tijden (zo random als maar mogelijk) en stabiel wanneer fixed-ip .. dus een beetje flabbergasted ..

Creer nu eens een Volume_1 en Volume_2 (dus geen RAID) en dan alles op fixed en kijk of het dan werkt, eventueel een UPnP Client op je systeem zetten en daarvan draaien om te zien of het een combi met de netgear kan zijn. Want je screef ook al dat het met Twonky gebeurde en dan zouden meer mensen daar last van moeten hebben.

Neemt niet weg dat het zou moeten werken .. en dat ik het blijf volgen.

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 21:31
Super, dank je wel. Dit is precies wat ik zocht. _/-\o_
Binnenkort dan toch maar eens kijken voor een gigabit switch.
Snelheid valt nu met 10 / 11 MB/s nog wat tegen. :'(

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:06:
wierd.. dat exact 20min. ben ik nog nimmer tegen gekomen, wel allerlei andere tijden (zo random als maar mogelijk) en stabiel wanneer fixed-ip .. dus een beetje flabbergasted ..

Creer nu eens een Volume_1 en Volume_2 (dus geen RAID) en dan alles op fixed en kijk of het dan werkt, eventueel een UPnP Client op je systeem zetten en daarvan draaien om te zien of het een combi met de netgear kan zijn. Want je screef ook al dat het met Twonky gebeurde en dan zouden meer mensen daar last van moeten hebben.

Neemt niet weg dat het zou moeten werken .. en dat ik het blijf volgen.
Heb ik allemaal al gedaan, zelfde resultaat.

Op dit moment wil mijn systeem niet eens meer een Raid1 maken en blijft hangen op 94% format van de disks. 1 disk in het systeem gaat goed, beide disks samen als 2 volumes ook, maar geen Raid1.
Ik blijf van menig dat dit systeem gewoon brak is, ook al will Support daar niet aan.
Heb nu het voorstel gedaan om met deze CH3SNAS, de MP101, en mijn HP e-PC naar hen toe te komen dan mogen ze zelf kijken en testen. Ik ben het een beetje zat na 1 week van uitproberen en 0 resultaat.

UPnP Client? Bedoel je WMP 11?

Anoniem: 244621

Prachtig speelgoed!

Netjes CH3SNASje binnengekregen van Cool-prices, 2x500 GB erin, fixed IP instellen, mlDonkey met funplug gedownload en op Volume_1 gezet, opnieuw gestart en het werkt! Hij staat nu lekker torrentjes te downloaden.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tjsa.. je zit met beta firmware software te werken ..
je zit de gehele week al te prutsen (doe ik ook) en dan kun je 'issues' tegenkomen.. Dan moet je dat netjes documenteren en dan ga je naar die gasten en help je mee om je issue op te lossen.

Ik krijg nog wel eens wat inside info (nie verder vertellen) (test veel)
Er is wat geprutst met RAID. En dat komt in de 1.03 naar voren .. (tis nie voor niets 1.03b3)
dus wil je je raid weer even in orde krijgen: ga dan terug naar 1.02 .. dat werkt.

Ook ik heb K issues wat ik nie leuk vind. Jou UPnP probleem zal gerust reproduceerbaar zijn, maar lost het dan op? Nee. Maar wellicht is er snel weer een beta firmware die ik krijg toegespeeld.

Daarnast wordt gekeken of er een debug scherm (doe maar eens http://[device]/web/debug.asp)
actief gemaakt kan worden die info geeft waarom de UPnP Server herstart bij sommige mensen.

Met UPnP Client bedoel ik een vergelijkbaar apparaat als je netgear in hardware of software vorm (Nero showtime bijv.) (WMP 11 kun je vergeten, die kan werken als een server en niet als een client).

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

En de laatste tip: zoek eens op UPnP hier
http://forum.dsmg600.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Anoniem: 244621 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:47:
Prachtig speelgoed!

Netjes CH3SNASje binnengekregen van Cool-prices, 2x500 GB erin, fixed IP instellen, mlDonkey met funplug gedownload en op Volume_1 gezet, opnieuw gestart en het werkt! Hij staat nu lekker torrentjes te downloaden.
Ik heb ook mldonkey geinstalleerd maar hij download geen torrents. Welke mldonkey heb je genomen en heb je wat veranderd aan de instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:56:
Tjsa.. je zit met beta firmware software te werken ..
je zit de gehele week al te prutsen (doe ik ook) en dan kun je 'issues' tegenkomen.. Dan moet je dat netjes documenteren en dan ga je naar die gasten en help je mee om je issue op te lossen.

Ik krijg nog wel eens wat inside info (nie verder vertellen) (test veel)
Er is wat geprutst met RAID. En dat komt in de 1.03 naar voren .. (tis nie voor niets 1.03b3)
dus wil je je raid weer even in orde krijgen: ga dan terug naar 1.02 .. dat werkt.
Ach, issues zijn niet erg, als de oplossing maar komt ;)

Ik heb uiteindelijk de Raid1 weer kunnen opbouwen na de 2 HD's in een computer te hangen, de schijven volledig te wipen en vervolgens weer in de NAS te hangen. Het aanmaken van de Raid1 ging daarna snel én succesvol. Is inderdaad iets wat je zou kunnen terugherleiden naar de 1.03beta3
Ook ik heb K issues wat ik nie leuk vind. Jou UPnP probleem zal gerust reproduceerbaar zijn, maar lost het dan op? Nee. Maar wellicht is er snel weer een beta firmware die ik krijg toegespeeld.

Daarnast wordt gekeken of er een debug scherm (doe maar eens http://[device]/web/debug.asp)
actief gemaakt kan worden die info geeft waarom de UPnP Server herstart bij sommige mensen.
Ik heb ondertussen van Support ook al gehoord dat er een nieuwe beta aankomt, die krijg ik ook om eea. te testen. Daarnaast hebben ze mij een aantal debug-opdrachten gegeven welke ik morgen ga doen. Met namen richting de UPnP om zo logs te kunnen maken en te zien wat er nu gebeurd.
Met UPnP Client bedoel ik een vergelijkbaar apparaat als je netgear in hardware of software vorm (Nero showtime bijv.) (WMP 11 kun je vergeten, die kan werken als een server en niet als een client).
Ik heb helaas alleen 2 MP101 's en ga geen inverstering doen in een andere Client want deze werkt op zich prima, alleen is de CN3SNAS niet niet bereidwillig om hieraan mee te werken.
Nero Showtime, ik heb Nero, eens kijken of ook Showtime is geïnstalleerd.

Wat ik even voorop wil stellen is dat Conceptronic Support snel en gedegen reageerd op mijn mailtjes. Ze snappen helemaal mijn frustratie maar ook zij tasten in het duister over mijn probleem. Duidelijk is wel dat ze enorm begaan zijn met mijn probleem en het vinden van de oorzaak en een oplossing. Dat tref je tegenwoordig niet veel meer. Chappau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244621

sjansen schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:01:
[...]

Ik heb ook mldonkey geinstalleerd maar hij download geen torrents. Welke mldonkey heb je genomen en heb je wat veranderd aan de instellingen ?
Ik heb deze genomen:
http://www.shadowandy.net/_html/archives/2007/10/mldonkey_292_real_simple.html

Qua instellingen alleen de poorten in de router opengezet en in mldonkey het IP-adres van mijn PC toegevoegd om toegang te krijgen via Sancho. Met Sancho voeg ik de torrents toe en hij begon bij mij direct te downloaden. Ik was zelf ook wel verbaasd dat het zo snel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

sjong schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:33:
Snelheid valt nu met 10 / 11 MB/s nog wat tegen. :'(
Dat is zo ongeveer de maximale snelheid met een 100Mbit verbinding. Daar heb je dan toch ook "last" van bij andere taken op je netwerk? :?

Hieronder een test van mij met een 100Mbit switch.
jbr in "[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic"

Met een Gbit switch haal je overigens rond de 20MB/sec... verwacht dus geen 10-voudige snelheid

[ Voor 1% gewijzigd door jbr op 14-12-2007 13:01 . Reden: layout ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
geplukt van het Twonky forum waarin een medewerker van PacketVision (eigenaar van Twonky) het volgende kenbaar maakt:

Hi,

it is true that user installed NAS versions will be discontinued after 4.4.3

Sorry
The TwonkyMedia Team

PacketVideo Germany GmbH
Kurfürstendamm 22, D-10719 Berlin
phone: +49 (30) 88772300
fax: +49 (30) 88772301
internet: http://www.pv.com
-----------------------------------------------------------------------

Het lijkt dus gedaan met nieuwe versies van Twonky op de CH3SNAS .............
Hebben we Twonky echt nodig of is de meegeleverde mediaserver ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik ben nog niet tevreden Raven.. de mediaserver is redelijk goed en supportive te noemen, maar heeft bij sommige mensen nog wat problemen (bijv. bij i2paq) .. maar hij ondersteund veel . .
subtitle doorgifte naar bijv de Conceptronic C54WMP, dus divx met srt kijken .. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:51:
ik ben nog niet tevreden Raven.. de mediaserver is redelijk goed en supportive te noemen, maar heeft bij sommige mensen nog wat problemen (bijv. bij i2paq) .. maar hij ondersteund veel . .
subtitle doorgifte naar bijv de Conceptronic C54WMP, dus divx met srt kijken .. etc..
Yep, bij mij is, ondanks de nieuwe 1.03beta4 het probleem van het "hangen" na 20min nog steeds aanwezig.
Daarnaast is Twonky gewoon een klasse beter/prettiger dan de huidige UPnP op de SH3SNAS, denk hierbij alleen al aan het doorgeven van Internet Radio.
Voorlopig draai ik dus nog op HP e_PC en Twonky.

Ik kan er werkelijk niet bij dat Twonky stopt met zijn installatie's op NAS devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224573

Hoi,

Moet zeker weten of deze ch3nas ook samba aankan liefst samba 3.0.
Inmiddels bekend.

Bedankt
John

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 224573 op 17-12-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die een statisch gecompileerde package heeft gevonden om een newsreader te installeren (bv. Hellanzb of Ninan) op de ch3snas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Ik ben nu voor de 2e keer zonder resultaat bezig met fun_plug en het werkt niet. Voor geen meter. Ik heb de volgende code nu in een file met de naam fun_plug geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#
dmesg > /mnt/HD_a2/dmesg.out

De file staat in /Volume_1, ik heb de file met Notepad++ aangemaakt en het heeft de rechten 777.
Er gebeurt niks. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Heb je al eens overwogen om een herstart te geven ?
nix werkt vanuit zichzelf totdat jij die opdracht geeft.
bijv. via een herstart, omdat dan de fun_plug gezocht wordt (en dus gestart omdat jij zegt dat het mag starten (777 chmod)
jbr schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:34:
Ik ben nu voor de 2e keer zonder resultaat bezig met fun_plug en het werkt niet. Voor geen meter. Ik heb de volgende code nu in een file met de naam fun_plug geplaatst.
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#

De file staat in /Volume_1, ik heb de file met Notepad++ aangemaakt en het heeft de rechten 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

zeroday schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 06:54:
Heb je al eens overwogen om een herstart te geven ?
nix werkt vanuit zichzelf totdat jij die opdracht geeft.
bijv. via een herstart, omdat dan de fun_plug gezocht wordt (en dus gestart omdat jij zegt dat het mag starten (777 chmod)
But of course ;) Herstart. Zelfs een paar keer uitgezet en weer aan omdat ik las op een forum dat dat bij sommigen werkte. Helaas niks. Ik heb nog even expliciet gecontroleerd of er nergens een CR aan het einde van een regel stond in het bestand fun_plug, maar dat was niet zo. Ik draai FW 1.02 overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door jbr op 18-12-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
jbr schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:34:
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#

heb je het bestand opgeslagen in UNIX format? (via notepad++ Format -> Convert to UNIX format)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

ronjon schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:01:
heb je het bestand opgeslagen in UNIX format? (via notepad++ Format -> Convert to UNIX format)
Jazeker. Vandaar ook de keuze voor Notepad++ en niet Wordpad ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Download anders Fun Plug 0.4 en zet die er op, die heeft meer voordelen en een all-in-one package.

Zet je eea. wel in de root van Volume_1?
Ik heb dit gedaan zowel met copy - paste uit de Windows verkenner als met FTP.
Ik denk dat FTP beter is.

Inderdaad, een shutdown is beter dan een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

i2Paq schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:54:
Download anders Fun Plug 0.4 en zet die er op, die heeft meer voordelen en een all-in-one package.
Zelfde probleem. Weer helemaal niks. :(
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/1235/ch3snascm5.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door jbr op 18-12-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

jbr schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:44:
[...]

Zelfde probleem. Weer helemaal niks. :(
Je hebt de 1.03 firmware, en als je nu een factory reset doet, dan niet herstarten maar uit en weer aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
Ik heb er nu ook één thuis taan maar ik denk dat ik em terug breng, ik vind het een geweldig apparaat van wat ik hier lees maar ik baal ervan dat hij niet mijn bestaande schijven met data pakt. Ik moet persee mijn harddisks eerst formateren en daar heb ik dus geen zin in omdat beide schijven voor meer dan de helft vol staan met data :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ice_Lord schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:01:
Ik heb er nu ook één thuis taan maar ik denk dat ik em terug breng, ik vind het een geweldig apparaat van wat ik hier lees maar ik baal ervan dat hij niet mijn bestaande schijven met data pakt. Ik moet persee mijn harddisks eerst formateren en daar heb ik dus geen zin in omdat beide schijven voor meer dan de helft vol staan met data :(
dat gaat met alle NAS apparaten zo, is eerste keer even wat werk maar is slechts eenmalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je schijf nu in je PC hangt en dan met een partitioneringstool (Acronis diskdirector of partitionmagic) je bestaande partitie verkleint tot ongeveer de helft (en dan achteraan op de schijf) en dan van het vrijgekomen deel een ext2 (ext3 wordt niet ondersteund door de ch3snas) partitie maakt, zou dat niet helpen ? Het lijkt me dat de ch3snas dan ziet dat de eerste partitie een linux partitie is en van de formattering afziet.
Als je weet hoeveel moeite je mede-tweakers hebben moeten doen om er een te kunnen krijgen, bedenk je je wel 2 keer voordat je hem weg doet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
zag dit op een ander forum:
The transfer from the original 500GB WD5000AAKS drives was taking forever so I connected both old and new drives directly to my Windows XP machine after initially setting up and formatting in the DNS. Using the EXT IFS for Windows software, copied all my data across at full speed (~60MBps?) then transferred the new drives back into the DNS. All worked perfectly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

i2Paq schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:09:
en als je nu een factory reset doet, dan niet herstarten maar uit en weer aanzetten?
Nee... Ik snap er geen donder van. Hij zou het out of the box met fun_plug moeten doen! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
Anoniem: 53610 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:06:
[...]

Als je je schijf nu in je PC hangt en dan met een partitioneringstool (Acronis diskdirector of partitionmagic) je bestaande partitie verkleint tot ongeveer de helft (en dan achteraan op de schijf) en dan van het vrijgekomen deel een ext2 (ext3 wordt niet ondersteund door de ch3snas) partitie maakt, zou dat niet helpen ? Het lijkt me dat de ch3snas dan ziet dat de eerste partitie een linux partitie is en van de formattering afziet.
Als je weet hoeveel moeite je mede-tweakers hebben moeten doen om er een te kunnen krijgen, bedenk je je wel 2 keer voordat je hem weg doet. :+
Ik heb de huidige partitie nu verkleind en vooraan de disk de ext2 partitie van 1gb gemaakt, maar blijft vragen om te formateren. Iemand anders nog ideeen?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

jbr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:40:
[...]

Nee... Ik snap er geen donder van. Hij zou het out of the box met fun_plug moeten doen! :S
Balen!

Kun je niet van scratch beginnen en bv. eerst 1 disk er in?
Ik had de eerste keer ook problemen maar dat was omdat ik het fout deed.

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:06
Ook ik ben in het bezit van zo'n mooie CH3SNAS. Inmiddels ingedeeld en wat mee gespeeld. Telnet draait en FTP ook. Toegang van buitenaf gaat goed, dus ik dacht laat ik eens wat oversturen. Bestanden gaat prima, alleen als ik een volledige map (directory) overstuur gaat het niet goed met de melding dat de directory niet bestaat. Als ik de directory (op afstand) creëer, gaat dat prima. Vervolgens kan ik de bestanden ook weer gewoon oversturen. Maar goed, ik wil natuurlijk liever dat de map ook meteen wordt aangemaakt. Iemand een idee wat het probleem kan zijn, en belangrijker nog; wat de oplossing kan zijn?

• jbr

jbr

Right back @ ya

MDXTweaker schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:33:
Bestanden gaat prima, alleen als ik een volledige map (directory) overstuur gaat het niet goed met de melding dat de directory niet bestaat. Als ik de directory (op afstand) creëer, gaat dat prima.
Gebruik je Vista?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.